Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ruzie op trainingsveld AZ: 'Ik hoop dat deze dingen blijven gebeuren'

Laatste update:

Op de training bij AZ sloeg deze week even de vlam in de pan. Na een fel duel om de bal haalde Steven Berghuis met zijn vuist uit naar Wesley Hoedt; ploeggenoot Jeffrey Gouweleeuw hield Berghuis vervolgens in bedwang en hield met zijn andere arm tevens Hoedt op afstand. John van den Brom maakt zich geen zorgen en is zelfs wel even blij dat het bijna tot een knokpartijtje kwam.

/

"Ik praat het niet goed", benadrukt Van den Brom in gesprek met De Telegraaf. "Maar ik hoop ergens dat deze dingen blijven gebeuren, want dat is een teken dat ze onderling de scherpte kunnen bewaren. Dit is een prima groep, die het zowel binnen als buiten het veld goed met elkaar kan vinden. Maar je moet zo'n incident niet door laten sudderen."

Van den Brom heeft Berghuis en Hoedt direct bij zich geroepen en duidelijk gemaakt dat hij dit soort dingen niet tolereert. AZ staat momenteel vierde in de Eredivisie, met een achterstand van drie punten op de huidige nummer drie Feyenoord, en speelt zondag tegen NAC Breda. Feyenoord komt maandagavond pas in actie, tegen Vitesse.

Denk je dat AZ nog als derde kan eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een ruzie hoed? Ook voor de teamgeest zeker

10 mei 2015 om 09:38

Goed*

10 mei 2015 om 09:46

Leuke verspreking

10 mei 2015 om 09:49

Nee je had gelijk. De ruzie was met hoedt
;p

10 mei 2015 om 09:50

Scherp houden van elkaar. Dan weet je dat iedereen er nog vol voor gaat.

Vz dit is al eerder geweest deze week toch? Waar jullie al een artikel aan gewijd?

10 mei 2015 om 12:42

Inderdaad

Ik haat trainers die roepen: dit praat ik niet goed, maar het is wel goed voor de groep...scherpte, gif, etc...
Ik kan me nog een speler van Utrecht herinneren....

10 mei 2015 om 10:54

Wie dan?

10 mei 2015 om 11:24

Kali breekt kaak Peterson. Januari 2015.

10 mei 2015 om 20:57

Oh ja. Ik dacht dat je iets van langer geleden bedoelde

Dit hadden jullie al gemeld Voetbalzone.

Ik vraag me af waarom dit incident anders zou zijn dan met Kali en Peterson? Omdat Kali harder sloeg/hem ongelukkig raakt waardoor zijn kaak breekt? Toen schreeuwde iedereen moord en brand. En nu moet het allemaal maar kunnen en trainen de spelers 'scherp'.

10 mei 2015 om 10:46

ik zei dit in het vorige topic ook al, maar toen vond men het nodig om mij punten in mindering te brengen. Het is gewoon hypocriet hoe men hierop reageert, maar het is helaas de realiteit van de hedendaagse samenleving.

10 mei 2015 om 12:14

Trust me als dit een marokkaan of surinamer was er wel moord en brand zou worden geschreeuwd. Ik wil niet ziig hier doen ofzo maar zo gaat het tegenwoordig idd in onze samenleving dat is niet eerlijk.

10 mei 2015 om 13:21

Het leven is niet eerlijk en buiten dat vertoon je Calimero gedrag. Het is nogal een verschil of je iemand een gebroken kaak slaat of mist nietwaar?

10 mei 2015 om 14:09

@Juicher.
Beide situaties valt er één klap. Kali slaat, raakt en breekt een kaak, Berghuis doet exact het zelfde alleen lukt het niet om letsel achter te laten. Jij vindt het doodnormaal dat de ene situatie 'maar gewoon' scherpte is en de andere niet? Je hebt het alleen maar over die kaak. Of je snapt het niet en bent gewoon kortzichtig. Of je wil het niet snappen, omdat je hypocriet bent en/of anders tegen de situatie aankijkt doordat de ene een marrokaan is en de ander niet.

10 mei 2015 om 21:27

@ Altijdd: Om te beginnen gaat het direct al in je eerste zin mis. De klap van Berghuis was niet raak!

'jij vindt het doodnormaal dat de ene situatie 'maar gewoon' scherpte is en de andere niet?' Nee, dat vind ik niet. Waar haal je dat uit dan?

De twee voorbeelden die hier met elkaar vergeleken worden zijn ook goed te vergelijken met bijvoorbeeld moord en poging tot moord. De een wordt toch zwaarder bestraft dan de ander? Ongeacht of iemand nu Marokkaan, Nederlandse, Turk, blauw, paars of homo is.

Dus voordat je iemand beticht van hypocrisie en kortzichtigheid kun je beter zelf eerst goed lezen wat een ander zegt, voordat je zomaar wat roept. Je komt namelijk gefrustreerd en ook een beetje dom over zo.

10 mei 2015 om 21:53

de een wordt niet zwaarder gestraft dan de ander, waar jij het over hebt is de maximale eis die 2/3 is van de maximale eis voor een voltooide doodslag. Het kan dus wel dat iemand voor een poging evenveel celstraf krijgt als iemand die een voltooide doodslag op zijn naam heeft.

En tevens is er onlangs een onderzoek uitgekomen, dat (vooral Marokkanen) allochtonen in het rechtssysteem zwaardere straffen krijgen voor hetzelfde vergrijp dat een autochtoon ook begaan heeft.

De intentie (en handeling) was er om de ander te slaan, dat er andere uitkomsten waren ligt meer aan kans dan aan moedwillig iemand willen verwonden.

10 mei 2015 om 10:49

Het verschil is afkomst. Men kan en wil het ontkennen, maar bij Kali was één van de eerste berichten dat zo'n temperament in zijn afkomst zit. Maar wie durft zoiets nou te zeggen over een duidelijk Nederlandse jongen. Dan is het onbezonnenheid, en wordt er iets geschreven als John hier nu aanhaalt.

Trouwens supporters zijn net zo erg. Dan hoor je: hij hoort niet in dat shirt in mijn stad rond te lopen. Vul maar willekeurige club en stad in.

10 mei 2015 om 11:27

Nou nou, verschil is natuurlijk ook dat dit 'slechts' dreigde te veranderen in een vechtpartij terwijl het in Utrecht resulteerde in een gebroken neus zelfs. Is toch wel een verschil dacht ik zo.

10 mei 2015 om 11:34

Ook in Utrecht was het slechts één klap. Dat Kali misschien meer pech heeft, of harder slaat, of wel kan richten waar ie slaat. Veranderd niks. Beide zijn hun boekje op dezelfde manier ver te buiten gegaan.

10 mei 2015 om 11:46

Onzin. Er zin een groot verschil in een klap geven en iemands kaak breken.

10 mei 2015 om 12:15

@stambec
Hoezo is dat een groot verschil? Als je iemand op de juiste plek raakt op zijn neus, dan is zijn neus zo gebroken. Dan hoef je geen eens heel hard te slaan. Je kan de 'pech' hebben iemand verkeerd te raken en zo z'n neus te breken. Kali had heus niet het oogmerk om de kaak van Peterson te breken

10 mei 2015 om 12:16

Idd rick. Ongelofelijk maar waar. Ik ben zelf buitenlander en geloof me ik kan minder fouten maken dan mijn autochtonen vrienden. Ik krijg minder kansen en moet mezelf veel meer bewijzen. Dat is oneerlijk tenslotte zijn we allemaal mensen.

10 mei 2015 om 12:19

Snap je wat ik bedoel rick, zie de reacties op je berichten. Men praat het heel makkelijk goed met termen als een gebroken kaak is erger dan een klap. Hypocriet en dat creert een gevaarlijke samenleving want men zit niet op 1lijn. Ik begrijp wat jij bedoelt maar 70% van de bevolking doet alsof zijn neusbloed.

10 mei 2015 om 12:23

Je hebt gelijk, zulke reacties zorgen voor problemen in dit land. Probeer deze casus in een ander perspectief te plaatsen. Bijvoorbeeld op school of misschien zelfs in de rechtbank. Je etniciteit heeft grote invloed op de manier hoe men met je omgaat en behandeld. Is dat racisme dat denk ik niet. Maar het doet mij soms wel pijn als allochtoon omdat ik een eerlijke behandeling wil. En he reacties als dan vertrek je maar zijn dan een gevolg om dit maatschappelijk probleem uit de weg te gaan. Dus laat dat aub.

10 mei 2015 om 13:24

Caeser, klopt die pech kan je hebben. Het gaat in eerste instantie om de daad en dan pas de intentie. Maar wat wil je nu zeggen eigenlijk? Dat Berghuis dezelfde straf moet krijgen als Kali?

10 mei 2015 om 13:28

Devo58, je grijpt dit topic blijkbaar aan om je maatschappelijke onvrede kenbaar te maken maar volgens mij zit je dan niet helemaal goed op een voetbalforum. Succes met je strijd.

10 mei 2015 om 13:59

Rickv heeft gewoon gelijk. Dat weten jullie ook wel, maar het zit gewoon heel diep. Sommige doen het bewust en sommige onbewust, maar je krijgt deze gedachtegang er nooit meer uit.

10 mei 2015 om 21:44

Altijdd, hoe doe jij het? Bewust of onbewust met je 'dat weten jullie ook wel'. Wie plaats je in een hokje met 'jullie'? De discriminerende mensen?

Kijk, zo houd je elkaar scherp! Niks is beter dan een goede knokpartij.

Forza Az!!

10 mei 2015 om 11:24

Ik kan veel dingen noemen die beter zijn..

Ot: berghuis altijd al een vervelend ventje gevonden, dit bevestigd dat wel.

10 mei 2015 om 11:41

Want jij hebt gezien wat er is gebeurd? Ik zou het knap vinden als jij precies wist wat er was gebeurd uit deze informatie. Misschien was het wel een lelijke tackle/sliding waarbij Berghuis geblesseerd had kunnen raken?

10 mei 2015 om 12:54

Oh dus als dat het geval zou zijn mag hij van jou wel even uithalen? Dat is nooit de oplossing hoop dat je dat toch begrijpt...

Niks aan de hand het is allang weer goed gemaakt tussen die 2

Die Gouweleeuw is blijkbaar wel sterk... Hoedt met 1 hand afhouden

10 mei 2015 om 12:24

Gouweleeuw de kast van Alkmaar Jonguh !

Nee, even serieus zijn kwaliteiten staan buiten kijf!

Lijkt me duidelijk dat dit een signaal af geeft naar Psv. Steven Berghuis is een fragiel en onstabiel mannetje waarbij het naar z'n bolletje aan het gaan is. PSV kan in ieder geval weer één naam doorstrepen.

Dit is zo'n belachelijke trainerstaal altijd na dit soort incidenten. Tis gewoon puur haantjesgedrag, niks anders. Wie staat bovenaan de apenrots? Heeft niks met scherpte te maken.

Die Van den Brom spreekt zich tegen niet te geloven. Stiekem hoopt hij dat het vaker gebeurt, maar tegen de spelers zeggen ze dat dit onacceptabel is. Prima dat je dat denkt maar om het dan in de media te verkondigen is niet zo handig en nogal tegenstrijdig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren