Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans van Feyenoord balen: ‘Dit is supportertje pesten’

Laatste update:

Feyenoord en Vitesse hadden gehoopt elkaar zondag te treffen in De Kuip, maar burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft een streep door het duel moeten zetten. Hij kan de veiligheid niet garanderen, nu de politie acties heeft aangekondigd voor een betere cao. De agenten onderbreken het werk en dus kan Aboutaleb hen niet inzetten.

/

De Feyenoord Supportersvereniging baalt flink van de acties van de politieagenten. “Dit is supportertje pesten. Stakingsrecht prima, maar niet over de ruggen van de supporters”, zegt voorzitter Ron Smit in een reactie tegen RTV Rijnmond. In zijn ogen hoort de politie gewoon zijn werk te doen en zijn de fans van Feyenoord nu de dupe.

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam voelde zich genoodzaakt de wedstrijd tegen Vitesse af te gelasten, omdat hij niet kan instaan voor de veiligheid van de spelers en supporters. Bovendien kan de openbare orde in de stad verstoord worden en dat ziet Aboutaleb niet zitten. Smit heeft daar wel begrip voor. “Aboutaleb moet voor veiligheid zorgen, ik snap dat hij dat dat niet kan.”

Kort geding
Vitesse en Feyenoord leggen zich niet zo maar neer bij het besluit van burgemeester Aboutaleb. Ook zijn beide clubs, in tegenstelling tot wat de KNVB aangeeft, vooralsnog niet met de bond in gesprek over een nieuwe speeldatum. Dat laat Vitesse donderdag via de officiële kanalen weten. Algemeen directeur Joost de Wit zegt dat de beslissing ernstige gevolgen heeft voor een eerlijk verloop van de Eredivisie.

“Het is een grote teleurstelling voor staf, spelers, supporters en alle anderen die naar deze belangrijke wedstrijd hebben toegeleefd. Wij staan voor onze supporters en een eerlijk verloop van de competitie. Vitesse overweegt, samen met Feyenoord en Eredivisie CV, een kort geding te starten om te bewerkstelligen dat de wedstrijd alsnog doorgang kan vinden”, aldus De Wit.

Snap jij dat de politie het werk neerlegt tijdens Feyenoord-Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Volkomen terecht dat ze staken. Minister laat het veel te lang duren. Al 4 jaar op de nullijn, dat kan echt niet.

7 mei 2015 om 16:18

Ja laat ze dan lekker de minister lastig vallen. Dit is schandalig, mensen betalen hier gewoon grof geld voor

7 mei 2015 om 16:20

Alle belastingbetalers betalen grof geld voor het inzetten van politie tijdens de wedstrijden. En veel vinden het schandalig dat ze moeten betalen voor een hobby van weinigen.

7 mei 2015 om 16:24

ze vallen de minister hier mee lastig..

7 mei 2015 om 16:38

Precies. Dit soort stakingen heeft ook totaal geen zin. De minister lacht hierom. Ook het automobilistje pesten op de snelweg is doelloos. Als ze resultaat in de onderhandelingen willen moeten ze een weekje wegblijven op het binnenhof, dan hebben ze de onderhandelingen zo voor mekaar.

7 mei 2015 om 18:38

Ik neem aan dat je weet dat de mensen op het Binnenhof niet alleen politie als beveiliging hebben, maar voltallige teams van bewakers in de gebouwen en waar ze heen gaan. Ik zie ze met regelmaat voorbij komen in Den Haag met drie auto's sterk. Dus laat ze wegblijven en het maakt nog steeds geen moer uit.

7 mei 2015 om 20:44

Ach, er komt altijd weer iemand die zegt dat de belastingbetaler moet betalen voor het voetbal...

Ten eerste is het dan de grootste hobby van heel Nederland wat miljoenen toeschouwers en kijkers thuis trekt.

Ten tweede zijn de kosten van de politie-inzet stukken lager dan de loonbelasting wat door de spelers/clubs wordt ingeleverd aan de Nederlandse staat. Ik vind dit altijd zulke populistische uitspraken.

Ik vind het prima als de voetbal zelf de politie-kosten moeten gaan betalen. Maar dan moet elk evenement dat ook doen en elk instituut wat een subsidie krijgt dit niet meer krijgen, maar zelfstandig de kosten dragen. De voetbal blijft dan wel bestaan, diverse musea en andere dingen kunnen dan gelijk de deuren sluiten. Dat is pas een hobby voor weinigen.

7 mei 2015 om 21:31

Hellflames,

Misschien moeten we helemaal ophouden met topsport. Of alle kroegen en uitgaansgebieden sluiten. Of festivals, rommelmarkten of wat dan ook. Daar worden ook agenten voor ingezet. Ieder georganiseerd evenement kost geld en inzet, wat jij zegt is klinkklare onzin.

7 mei 2015 om 16:19

Laat ze lekker in den haag staken. Ipv zo. Ze moeten gewoon geen boetes enzo uitschrijven. Dat soort dingen. Nu zijn de mensen die er niks mee te maken hebben de duppe.

7 mei 2015 om 16:25

Het is toch logisch? Door te staken op zo'n moment komt er tenminste aandacht. Op een plein in Den Haag gaan staan met wat bordjes is nutteloos. Dit is helemaal geen supportertje pesten.

7 mei 2015 om 16:20

Dat is redelijk normaal hoor.
Er is crisis.
De markt is alleen verziekt.
Zorginstelling en Energie bedrijven etc, die eerder op de vrije markt kwamen hebben oa samen met Banken en Verzekerings maatschappijen de markt verziekt.
Verder als je werk hebt, dan mag je blij zijn.

7 mei 2015 om 16:32

Nounounou, dat valt ook wel mee hoor haha. Gewoon studeren, vriend. En een sterk netwerk opbouwen. Lekker bakken met geld verdienen en de afvallers maar huilen. <3

7 mei 2015 om 16:42

Ja want de rest van Nederland studeert niet
Met een psychologieopleiding wens ik je nog veel succes met je bakken met geld verdienen. Als je nou econometrie ofzo deed, a la, maar dit slaat nergens op.

7 mei 2015 om 16:51

@wilky

Onzin. De lonen van veel ambtenaren zijn verhoogd, terwijl die van de politie aan het dalen zijn.

OT: Mooie actie. Het risico wordt steeds groter voor de politie, terwijl er veel minder geld voor vrijgemaakt wordt. Een mooi signaal om eenmalig uit te zenden. Iets wat wel nut heeft ipv protesteren met een kartonnen bord.

7 mei 2015 om 18:42

Metternich begrijp je zelf niet dat je niet bepaald intelligent over komt wanneer je dergelijke reacties plaatst? De domheid straalt er van af. Je hebt niet altijd alles zelf in de hand in het leven en bovendien heeft niet iedereen de capaciteiten om te studeren. Denk de volgende keer aub na voordat je reageert.

7 mei 2015 om 17:21

Idd, maar volgens mij zitten we in de omgekeerde wereld.

Volgens mij komt het door die hersenloze figuren/supporters dat er überhaupt politie nodig is bij een voetbalwedstrijd.

Lachwekkend toch, '“dit is supportertje pesten. Stakingsrecht prima, maar niet over de ruggen van de supporters”
Hahahahahaha, wordt zelfkritisch.

7 mei 2015 om 17:41

wat een onzin bij de politie verdienen ze bijna twee keer zoveel als in de zorg die komen totaal niets tekort .
laten ze lekker in den haag gaan staken op het binnenhof ,ipv burgertje pesten met voetbalwedstrijden verzieken en langzaam aan acties op de snelwegen .
ik kan me nog goed herinderen hoe ze ons van de snelweg afsloegen met de lange lat toen wij het deden tegen de hoge dieselprijzen zonder ook maar in overleg te gaan met ons ,maar nu gaat het om hun geld en kan het allemaal wel

Terecht van aboutaleb. Jammer van de politie. Doe dan iets ludieks. Wat heb je hier nu aan? Denk je dat de minister hiervoor zwicht?

7 mei 2015 om 16:18

Dit heeft tenminste gevolgen. Je kan je als politie zijnde wel blijven bezighouden met kleine acties, maar als je het gewoon een keer groot doet heb je veel meer aandacht. De minister vindt dit waarschijnlijk ook niet leuk, zorgt voor veel onrust. Denk wel dat dit meer invloed heeft op de minister.

Ik vind het ook jammer dat de wedstrijd niet doorgaat, maar kan me vinden in wat de politie doet

Competitievervalsing. Dit hele voetbalweekend plat leggen en niet alleen Feyenoord-Vitesse.

7 mei 2015 om 16:14

Gelijk geef ik !!!!

7 mei 2015 om 16:20

Wil geen moraalridder spelen, maar het is toch eigenlijk bizar dat er niet kan worden gevoetbald zonder politie? Die hebben in beginsel helemaal niks met elkaar te maken.

Uiteraard snap ik dat de veiligheid moet worden gewaarborgd. Terechte actie van zowel de politie als de burgemeester en vervelend voor de supporters én clubs.

7 mei 2015 om 16:42

Helemaal mee eens. Als de fans zich gewoon zouden gedragen was er niks aan de hand. Dan was er niet zoveel politie nodig. Kijk eens hoeveel politie inzet er nodig is bij sporten als honkbal, rugby, volleybal en tennis. Nauwelijks politie en dat maakt ook dat ik het helemaal niet erg vind dat de grootgebruikers van politie er nu een keer de dupe van worden.

7 mei 2015 om 16:45

Wat is er terrecht aan? Zo slecht verdienen ze helemaal niet en ik kan me ook niet herinneren dat er de laatste jaren politieagenten zijn overleden door geweld. Dus met de veiligheid waar ze over klagen valt het ook wel mee. Ze mogen eens een weekje ruilen met agenten in Amerika, dan weten ze pas hoe goed ze het hier hebben.

7 mei 2015 om 17:48

Tuurlijk is het belachelijk dat je met subculturen zoals hooliganisme te maken krijgt, maar als ergens 50.000 man bij elkaar komen is er altijd politie nodig. Voetbal brengt rivaliteit, rivaliteit brengt geweld. Dat is overal zo. Je gaat je toch ook niet afvragen waarom er zoveel politie op grensposten van bepaalde landen gestationeerd zijn, terwijl er in essentie niets aan de hand is?

7 mei 2015 om 17:52

@sittardrulez

Doe maar niet naar Amerika, ik heb niet zoveel zin in corrupte politieagenten.

Verder vind ik ook dat die agenten zich niet zo moeten aanstellen. Nu maken ze misbruik van hun machtspositie. Verzin dan manieren waarmee je er geen mensen mee lastigvalt. Dat langzaamrijden op de snelweg was ook al zo kansloos.

7 mei 2015 om 21:35

die grootgebruikers zijn dan ook de enige instellingen die moeten betalen voor de politie inzet en dat terwijl ze al met miljoenen de staatskas spekken .
beter idee zou zijn om drie maanden geen boete s uit te schijven dat doet pas pijn in de staatskas en je zal zien hoe snel ze er geld bijkrijgen

7 mei 2015 om 16:21

Jelle,

Als je het zo stelt zou je je eerst moeten afvragen waarom andere wedstrijden wel doorgang vinden en deze niet. Waarschijnlijk weet je het antwoord al.

7 mei 2015 om 17:42

Omdat de politie aangaf maar bij twee wedstrijden te zullen schitteren in afwezigheid. PEC-Groningen gaat wel door, en Feyenoord kon ook gewoon doorgaan, ware het niet dat de burgemeester het niet aandurft. Nou staat Aboutaleb toch ook wel bekend als iemand die zelden een risico neemt, dus dat kan deze keuze ook verklaren.

Slechte poging tot het uitdelen van een sneer, geen enkele wedstrijd waarbij de belangen zo groot zijn zal doorgang vinden zonder de aanwezigheid van genoeg politie.

7 mei 2015 om 18:42

Maar Aboutaleb heeft deze beslissing niet zelf genomen. De loco-burgemeester deed dat. Aboutaleb is inderdaad geen man van de risico's, maar hier heeft hij weinig invloed op gehad.

8 mei 2015 om 03:08

Heeft u ook een bron om deze beweringen te onderbouwen? Ik lees op iedere site dat Aboutaleb heeft verboden om deze wedstrijd plaats te laten vinden.... Zitten alle media er dan naast in dit geval?

7 mei 2015 om 16:22

Edit: Ik reageerde op iemand die zei dat mensen zich misschien moeten afvragen waarom deze wedstrijd afgelast moet worden en die van Groningen bijvoorbeeld gewoon door kan gaan. Ik sluit me dan ook aan bij Scrumpti0uz zijn reactie.

Dit is denk ik ook de kern van het verhaal. Natuurlijk is het vervelend voor de supporters dat een wedstrijd niet doorgaat, maar het is toch te gek voor woorden als je kijkt hoeveel politie-inzet er wel niet nodig is omtrent zo'n wedstrijd. Er gaat hier zoveel geld in zitten en met alle respect maar het nare deel van de supporters doet alleen maar achterlijkere dingen.

Misschien moeten de mensen die klagen over dat er één keer één voetbalwedstrijd niet doorgaat is hun prioriteiten in het leven recht zetten. Ook opmerkingen als 'doe dan een ludieke actie' heb je niks aan. Weet je wat het resultaat is van een dag niet bekeuren? Dat mensen zich achterlijk gaan gedragen en er misbruik van maken.

Hiernaast gaat dit verhaal al zo lang op en wordt het werk er met de jaren niet echt plezanter op dus de CAO mag ook wel is veranderen.

Volgens mij is dat juist het punt van de Politie. Als zij hun werk niet doen is er altijd iemand de dupe.
Dan liever over de rug van voetbalsupporters dan een van de vele andere taken waar politieinzet noodzakelijk is.

7 mei 2015 om 16:15

Dat is een oplossing maar ook minder boetes uitdelen

7 mei 2015 om 16:17

Dat zouden ze op dit moment al doen, politie schijnt minder snel overtredingen te bekeuren. Fietsen door rood bijvoorbeeld.

7 mei 2015 om 16:26

Dat doen ze al, alleen blijkt dat niet te werken.

7 mei 2015 om 16:45

Minder boetes uitdelen heeft geen zin. Minder boetes is minder inkomsten is belastingverhoging.

7 mei 2015 om 20:45

Een cursus macro-economie zou wel wat voor u zijn, Kohaku.

7 mei 2015 om 17:37

Precies, de politie heeft juist een dag gekozen (de zondag) waarop relatief gezien het minste gebeurt en de politie het minst hard nodig is. Ze hebben al geprobeerd om de maatschappij zo min mogelijk te benadelen.

Probleem is echter dat het voetbal juist wel op zondag speelt. Het lijkt nu echter alsof alleen Feyenoord-Vitesse er last van heeft, maar dat hebben veel wedstrijden. Alleen is het zo dat veel Feyenoord-fans zich zo slecht kunnen beheersen, dat er een enorme politiemacht nodig is om een thuiswedstrijd van Feyenoord te kunnen spelen. Daardoor kan Feyenoord-Vitesse niet door gaan, terwijl de andere wedstrijden wel door kunnen gaan.

7 mei 2015 om 17:45

Onzin, alleen bij PEC en Feyenoord is van te voren aangegeven dat er niet voldoende agenten beschikbaar zijn, de andere wedstrijden hebben hier dus helemaal niet zoveel last van. Een beetje jammer dat mensen dit zien als een reden om het Feyenoordpubliek weer naar beneden te praten, dit zou bij iedere wedstrijd met vergelijkbare omstandigheden gebeuren.

7 mei 2015 om 17:50

Zinloze discussie. Natuurlijk zijn bij de grote clubs relatief veel agenten nodig. Er komen echter ook meer mensen dus het is maar hoe je rekent.

Feit en punt is, dat de Politie niet de intentie heeft iemand dwars te zitten, maar wel hun punt willen maken. En dan vind ik deze keuze een zeer begrijpelijke.

7 mei 2015 om 18:45

Totdat de KNVB alle wedstrijden uitstelt, waaronder die van jouw cluppie, wegens het feit dat de laatste twee speeldagen iedereen op hetzelfde tijdstip moet aantreden i.v.m. fair play in hun ogen. Vind je het dan net zo begrijpelijk?

7 mei 2015 om 21:19

@afcfokke, ik geloof niet dat je de betekenis van het woord 'relatief' kent. Dat woord geeft namelijk aan dat de grootte van de toeschouwersaantallen al is meegenomen. Dat betekend dus dat per 1.000 fans er bij Feyenoord en Ajax meer politie nodig is dan bij andere clubs.

Acties zijn prima en ze verdienen ook wel wat centjes erbij naar mijn mening.
Alleen jammer dat ze de voetballiefhebber gaan dwars zitten. Laat ze nou een keer een maand geen bekeuringen meer gaan uitschrijven, dan bereiken ze hun doel denk een stuk eerder.
Dan raak je de Nederlandse staat echt, die liggen nu echt niet wakker van een uitgestelde voetbalwedstrijd en de sympathie van de Nederlandse bevolking win je niet met dit initiatief.

7 mei 2015 om 16:42

zij zitten niet de voetballiefhebbers dwars...die idi*ten die zich bij een voetbalwedstrijd niet kunnen gedragen zitten de liefhebber dwars.
Voor een evenement waar 50.000 man op af komt heb je normaal gesproken maar een handje vol politieagenten nodig en vooral wat verkeersregelaars en dergelijke.

Maar omdat een deel van de zogenaamde voetbalsupporters zich niet kan gedragen is het nodig dat er hele corpsen ME uitrukken voor een potje voetbal.

7 mei 2015 om 16:55

Dat hebben ze al een hele tijd geprobeerd, als je een beetje het nieuws hebt gevolgd had je dat geweten. Ze hebben een hele tijd alleen boetes uitgeschreven voor zware overtredingen, i.p.v. ook vvoor kleine overtredingen. Dat had geen effect. Toen de acties op de snelwegen. Die hadden geen effect. Toen rondom de bekerfinale. Weer geen effect. Blijkbaar is dit dan de volgende stap. Er gaat komend weekend in enkele steden ook gestaakt worden in uitgaansgebieden, waar tussen 22.30 en 00.30 geen politiesurveillance gaat plaatsvinden.

Aan de ene kant jammer dat het voetbal hiervan de dupe is. Aan de andere kant goed dat ze niet stakingen houden die de algemene veiligheid van de gemiddelde burger ondermijnen. Ook is het belachelijk dat er grootschalige politie-inzet nodig is rondom voetbalevenementen.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat er gestaakt wordt na 4 jaar zonder loonsverhoging en met de moeizame CAO onderhandelingen. Helaas is het voetbal daar nu de dupe van. Hopelijk is de minister nu eindelijk wel begripvol voor de mensen die onze veiligheid dag en nacht bewaken.

Ik vraag mij af of dit de goede manier is om steun te krijgen van het publiek door de politie. Veel mensen hebben al niet zoveel met de politie. Konden zij niks anders bedenken?

7 mei 2015 om 16:17

Joh, niet erbij zijn bij een voetbalwedstrijd of niet erbij zijn op straat? Waar heeft de gemeenschap meer last van uiteindelijk?

7 mei 2015 om 16:34

@scrumpit0uz

Er zijn gewoon genoeg andere alternatieven te bedenken waar mensen zo min mogelijk last van hebben. Bijvoorbeeld het niet uitdelen van bekeuringen. Maar deze wedstrijd wordt gewoon misbruikt voor het eigen gewin.

7 mei 2015 om 17:43

@steven West

Dat hebben ze al gedaan he..... de minister schuift niet aan tafel met de bonden.
Ze hebben bureau tijdelijk gesloten.....minister komt nog steeds niet luisteren.
Vervolgens langzaam rijden op snelweg....minister maalt er niet om.
Tja nu pakken ze het voetbal wedstrijd aan..... werkt waarschijnlijk ook niet......

7 mei 2015 om 19:33

@nutraal

Mee eens. Maar had toch liever gezien dat zij langer doorgaan met publieke acties. Overigens ben ik het niet eens met de staking.

Stakingsrecht heeft de politie gewoon. Hierdoor krijgen we juist meer te zien hoe belangrijk ze zijn. Een politie agent doet gevaarlijk en intensief werk en is onmisbaar. Daar staat werkelijk een schrijntje tegenover.

Heel goed die staking. Laar de hoge heren maar merken dat jullie je verhoging verdienen. Jammer dat de wedstrijd niet door gaat, maar dat konden ze al eerder zien aankomen....

7 mei 2015 om 16:24

Stakingsrecht hebben ze ja. Maar dit mag niet. Dit mogen jij en ik ook niet, je mag staken maar mag niet de openbare orde verstoren. Als jij gaat staken mag dat, maar al sjij zo gaats taken dat je werkgever of een ander er hinder van krijgt mag dat niet meer.

De snelweg acties mochten al niet. Dit heeft het transport ook eens gedaan en werd het kei maar ook echt kei hard aangepakt. Politie mag staken, maar ze staan niet boven de wet!

En nu hebben duizend emensen last van hun acties en dat is niet de bedoeling.

7 mei 2015 om 16:38

Op een gegeven moment ga je over tot zwaardere methodes Capis. Er gaat al een heel traject aan vooraf met acties die tot 0 resultaat hebben geleid. En bij een publieke functie als de politie hebben stakingen al snel invloed op het dagelijks leven van de burger. En het afgelasten van een voetbalwedstrijdje (wat niks is in het grote geheel) is ook niet levensbedreigend of wat dan ook.

7 mei 2015 om 16:38

Nu zitten duizenden agenten al vier jaar zonder een goede Cao. Daarnaast, deze staking was allang bekend. Het is eerder slecht van de burgemeester dat hij nu pas hiermee komt.

Politie brengt altijd de openbare orde in gevaar, zodra ze gaan staken. De snelweg actie mocht wel, ze reden precies op de minuimsnelheid (60 Km/h uit mijn hoofd).

'als jij gaat staken mag dat, maar al sjij zo gaats taken dat je werkgever of een ander er hinder van krijgt mag dat niet meer." Kun je dit nog even goed neerzetten? Mobiel zeker?

Politie staat zeker niet boven de wet. Ze staken, ga maar eens strafrechtelijk onderbouwen dat dit niet mag....

Wel heel zuur voor de supporters. Ik hoorde geruchten over maandagavond 18:30, lekkere tijd voor de werkende uitsupporter....

7 mei 2015 om 16:40

Je mag niet staken als je werkgever er hinder van heeft? Staken is vaak gericht tegen de werkgever, dus ik weet niet precies hoe je het hier bedoelt. Overigens is het staken van je werkzaamheden rondom het voetballen natuurlijk geen verstoring van de openbare orde, dat er mafkezen zijn die de openbare orde dan kunnen verstoren is iets heel anders.

7 mei 2015 om 16:41

Ze staken niet. Boycotten alleen de voetbalwedstrijd en gaan iets anders doen. En hoezo verstoort de politie de openbare orde? Even voor de goede orde bij de wedstrijd FC Twente-Dordrecht zal de politie weer in grote getale aanwezig zijn. De politie staar niet boven de wet maar is er juist om de wetten te handhaven. Edoch ook politiemensen maken deel uit van de maatschappij en hebben recht op een behoorlijk salaris en dat is waar ze nu voor strijden. En terecht!

7 mei 2015 om 16:47

De politie verstoort de openbare orde toch niet? Ze hebben alleen een overleg gepland tijdens de wedstrijd waardoor er te weinig agenten beschikbaar zijn.

7 mei 2015 om 16:53

En dat behoorlijke salaris hebben ze nu niet? Stelletje huilebalken. Er zijn veel mensen die het slechter hebben dan politiemensen en die staken ook niet. Ze hebben een eed gezworen dat ze het land altijd zullen dienen. Schijnbaar is dat nu effe niet belangrijk.

7 mei 2015 om 17:00

@juichen, dat is heel mooi, maar het mag niet! En ook depolitie staat niet boven de wet. Als jij en ik gaan staken mag dat al doen we dat 3 weken. Maarzodra andere er hinder van hebben niet meer. In dit geval de supporters en de clubs. Ook financieel, dit mag niet van de wet.

@bassie: Ja dat is heel rot en geef ze 100% gelijk om te staken. erknemers van V&D hebben zelfs moeten inleveren en dat tijdens deze tijden. Ze kunnen altijd gaan soliciteren voor een beter betaalde baan.

Minimum is 80 juist bij 60 is het een overtreding. Dit dezen vrachwagens en taxi's ook al eens en werden aangepakt. (door de politie)

Klopt verkeerd vewoord betreft de werkgever. Doelde er op dat andere ondernemening er geen hinder aan mogen ondervinden.

@peter: ze verstoren wel de openbare orde, want die kan niet doorgaan zoals hij normaal zou gan. Verstren zijn niet alleen rellen bijv.
Ze hebben een behoorlijk salaris, ze verdien zelfs boven het gemiddelde van wat de rest van hun opleidings niveau verdient. Dat je meer wil is je groot recht, maar dit is niet de manier.

7 mei 2015 om 17:43

De politie verstoort de openbare orde ook niet, dat doen (in dit geval) de Feyenoordfans en er is een hele politiemacht nodig om een wedstrijd van Feyenoord ordelijk te laten verlopen. We hebben onlangs nog in Rome gezien wat er gebeurd als er niet voldoende politie op de been is voor een wedstrijd van Feyenoord.

7 mei 2015 om 18:07

@ Capis

Je kan wel zeggen: het mag 'gewoon' niet, maar kom dan eens met paragrafen uit de wet waarin staat dat je niet mag staken als iemand er last van heeft?

ik zit zelf nu hier te kijken: http://wetenschap.infonu.nl/ recht-en-wet/79052-recht-op-staken.html

Een citaat: Het recht op staken is het recht om schade toe te brengen aan een derde (de werkgever).

Geen idee waar jij het vandaan haalt dat niemand, dus ook de werkgever, hier last van mag hebben. Je roept maar wat zonder het te onderbouwen en gebruikt dan als argument 'het mag gewoon niet'. Wat is gewoon dan? Veel mensen zullen de stakingswet niet uit hun hoofd kennen, dus als jij wel weet wat er zo 'gewoon' is, deel dat dan met ons in plaats van mensen op hun plek te zetten omdat het gewoon niet mag. Ik wil je best geloven dat er regels zijn, maar zoals je het hier post komt het op mij over als klinklare onzin.

Edit:

Ik neem aan dat je stukje waar geen naam bij staat voor mij bedoeld is, daar heb ik overheen gelezen. Ik weet niet hoe het zit met andere ondernemingen schade toe brengen, maar wie wordt als wettelijke werkgever van de politie gezien? In principe zijn we allemaal een beetje aandeelhouder van de politie.

7 mei 2015 om 19:21

Ik ben daar ook benieuwd naar. Waar staat dat het niet mag? En openbare orde verstoren is volstrekte onzin Capis. Dat is niet wat de politie doet tijdens ren staking.

7 mei 2015 om 21:23

Een staking zonder iemand te hinderen kan ook niet, want dan was het geen staking (dan zou je namelijk gewoon je werk doen).

Als je staakt doe je namelijk je werk niet en heeft sowieso je werkgever er last van. Aangezien een werkgever ook weer opdrachten van klanten heeft, zullen die klanten er dus ook last van hebben. In dit geval is Feyenoord dus de klant en die heeft nu nadeel van het feit dat de werkgever (het ministerie) niet genoeg agenten meer beschikbaar heeft.

7 mei 2015 om 21:39

echt complete onzin voor dat gevaar krijgen ze gevaren geld en daar bovenop verdienen ze al meer dan modaal ze verdienen bvb twee keer het bedrag wat mensen in de zorg krijgen

8 mei 2015 om 14:46

Waarvoor ze een loodzware toelatingsprocedure hebben moeten doorstaan, met daarna nog 3 jaar een Hbo/mbo 4 opleiding. Dan mag je ook wel wat meer verdienen, dan iemand die met kinderen speelt in de zorg. Zo is de economie nou eenmaal.

Aboutaleb maakt juist een goede beslissing. Hij kan de veiligheid niet garanderen. Ik vind ook dat de politie zwaar onderbetaald krijgt, als je ziet in welke situaties ze soms terecht komen.

7 mei 2015 om 16:19

Onderbetaald? Voor een baan waarvoor geen opleiding is vereist?

Ga dan lekker protesteren in den haag ofzo.. hiermee ga je de minister echt niet mee raken

7 mei 2015 om 16:23

Je hebt zeker wel een opleiding nodig. Je moet leren wat je moet doen in bepaalde situaties. En je moet ook slagen voor allerlei testen.

7 mei 2015 om 16:36

@voetbalfan1999

Zoveel stelt zo een opleiding niet voor. Bijna iedereen kan het.

7 mei 2015 om 17:30

Onderbetaald voor de bakken sh!t die ze over zich heen krijgen door simpele zielen die roepen dat agent zijn niets voor stelt. Die gasten zijn oa aanwezig bij dodelijke ongelukken, zelfmoorden en voetbalwedstrijden waarbij hersenloze randdebielen alles aangrijpen om maar de politie dwars te zitten. Ik ben blij dat ik geen agent ben voor zo'n hongerloontje.
Als jouw opmerking gelijk staat aan jouw vermogen tot nadenken, weet ik in ieder geval iemand die geen politieagent kan worden.....

7 mei 2015 om 19:19

Dat maakt niet uit Steven West, je moet toch een diploma halen waar je een paar jaar voor de schoolbanken in moet. Of de opleiding moeilijk isnof niet doet er niet toe. Zonder opleiding kun je geen agent op straat worden hoor of denk jij zomaar even alle protocollen en wetten toe te passen in de praktijk?

7 mei 2015 om 19:28

@juicher

Net zoals in het leger is het afhankelijk van welke functie je uitoefent van wat je moet kunnen. Ook zij werken met rangen waar de meeste gewoon dom moet uitvoeren wat de mensen met hersens bedenken.

7 mei 2015 om 19:40

@frankapf

Iemand beledigd? Kom op zeg! De opleiding stelt daadwerkelijk niet zoveel voor. Ook hebben zij vrijwillig voor zo een baan gekozen. En dan nu salarisverhoging eisen in deze tijden?

De staat heeft de afgelopen jaren veel moeten bezuinigen en veel mensen zijn hun baan verloren. Kijk bijvoorbeeld naar de zorg! Steeds meer moeten organisaties gebruik maken van vrijwilligers om te zorgen dat mensen nog iets van fatsoenlijke zorg krijgen.

Deze mensen mogen blij zijn dat zij een baantje hebben en moeten niet zo zeuren. En komt echt krom over wanneer zij meer geld krijgen terwijl er in een branche als de zorg zoveel is bezuinigd. Sorry ik heb er geen begrip voor.

7 mei 2015 om 21:46

daar hebben die gasten toch zelf voor gekozen of niet?
plus ze krijgen er ook nog extra gevarengeld voor. en ze verdienen twee keer zoveel als de mensen in de zorg die mensen zouden er juist wat bij moeten krijgen niet de politieagent die met plus minus 3000 netto in de maand thuiskomt dat noem ik geen hongerloon ik werk 16 tot 20 uur per dag voor hetzelfde geld

7 mei 2015 om 21:53

Wat verdient een agent? Maximaal 1800 per maand schat ik. Voor het werk dat ze doen is dat gewoon veel te weinig, ook met het oog op onregelmatige diensten en werk op zon- en feestdagen. Daarbij nog het risico dat je loopt en de psychische druk die het werk met zich meebrengt. Theoretisch is het misschien niet allemaal even moeilijk, maar er wordt veel van politiemensen gevraagd.

7 mei 2015 om 23:55

@kategorie

Dat is afhankelijk in welke schaal je zit. Het begint al met € 1312,- t/m € 8493,- euro bruto. Bron: Salaristabel Politie 2010. En krijgen zij tijdens de opleiding gewoon salaris waar men normaal juist alleen maar voor moet betalen. Ook krijgen zij een automatische verhoging per dienstjaar tot afhankelijk van de functie. Plus hebben zij een goede pensioenopbouw en overige secundaire voorwaarden. Ook kunnen zij al met 60 jaar met pensioen als zij willen. (zover ik heb kunnen vinden).

Ook heb je van allerlei functies binnen de politie. Zoals beveiligers, chauffeurs, docenten, administratief personeel etc... De meeste komen dus niet eens in gekke situaties terecht. En zeker als je het vergelijkt met mensen uit de zorg. Dat vaak de mensen zijn die daadwerkelijk levens redden of veraangenamen.

Als je die twee branches naast elkaar legt dan mag de politie absoluut niet klagen. Ik zou wel begrip hebben voor een salarisverhoging van mensen uit de zorg. Die kennen pas een werkdruk. Maar zeker niet de politie.

7 mei 2015 om 16:21

Hij kan misschien de veiligheid niet garanderen,maar deze pot is volgens mij geen risicowedstrijd. Ik vind dat abou te snel heeft beslist.

7 mei 2015 om 16:24

Zeker geen risicowedstrijd, maar ik denk dat sommige mensen daar gebruik van gaan maken, dat er dan minder politie is.

7 mei 2015 om 16:44

Daar had ik nog niet eens bij nagedacht,hier heb je wel degelijk een goed punt.

7 mei 2015 om 17:53

hij maakt de verkeerde beslissing want Feyenoord-Vitesse is geen risico wedstrijd.

Iedereen weet dat het respect van de harde kernen richting de politie niet of nauwelijks aanwezig is. Deze acties zullen er aan bijdragen dat het nog minder wordt. Ik snap dat de politie wil staken en dat voetbal het beste podium is voor aandacht. Maar dit is gewoon heel vervelend voor de supporters en Knvb die er niks aan kunnen doen.

7 mei 2015 om 16:26

Bij iedere staking is er wel iemand de dupe dat is inherent aan een staking. Wanneer de GVB of de NS staken, zijn de reizigers weer de dupe.

7 mei 2015 om 21:49

dit is gewoon politiek over de rug vh voetbal en voetbal is geen politiek en dient daar ook niet voor misbruikt te worden

8 mei 2015 om 10:48

Politiek over de rug van het voetbal? Gaat hier om werknemers die een beter CAO willen. Zo kan je alles onder de noemer politiek schuiven. Ook deze mensen hebben een stakingsrecht, heel simpel en daar mogen ze gebruik van maken. En zoals bij iedere staking, ondervinden mensen daar hinder van. De NS-reiziger is ook doorgaans van mening dat "politiek" niet over hun rug gevoerd moet worden. Deal with it!

7 mei 2015 om 16:45

haha...t probleem is dat niemand respect zou moeten hebben voor de harde kern.
Door die idi*ten moet je bij iets simpels als een partijtje voetbal bussen vol ME inschakelen.

Bij elk ander evenement wat zo groot is loopt voor de goede orde een handje vol politie rond.
Maar omdat een deel van de "voetbalsupporters" zich niet kan gedragen moeten er bakken met gemeenschapsgeld richting de politie om te zorgen dat het gespuis een beetje intoom gehouden wordt.
Dat is toch om te huilen.

je kan het natuurlijk ook omdraaien... als er niet zo veel achterlijke idioten waren die het nodig vinden om rond een voetbalwedstrijd rotzooi te trappen dan had deze wedstrijd gewoon door kunnen gaan ondanks de staking...

het is hun goed recht om te staken... deze mensen wagen vaak hun fysieke gezondheid en soms zelfs hun leven voor onze veiligheid...
zet dan hun loon af tegen voetballertjes van begin 20 die miljoenen verdienen om met zijn 22en tegen een balletje aan te trappen voor ons vermaak... hoe respectloos kan je dan zijn als supporter om deze staking te veroordelen?

natuurlijk ik hou ook van voetbal... en kan er ook van genieten... maar niet ten kosten van alles... misschien zal ik hier mee veel supporters tegen hun borst stoten, maar: het is maar voetbal er zijn nog zo veel belangrijkere dingen in het leven

7 mei 2015 om 16:27

Amen!

7 mei 2015 om 17:00

Hoe vaak komt dat nu voor dat er agenten overlijden? Ik kan me de laatste 10 jaar 2 keer herinneren. Uiteraard triest, maar als ze niet tegen geweld kunnen moeten ze niet bij de politie gaan. Het is hetzelfde als een slager die tegen het eten van vlees is.

Ach supportertje pesten... De normale doorsnee persoon, die een wedstrijdje komt bezoeken wel ja. Niet de groep "supporters" die we in Rome aan t werk hebben gezien. Dankzij dat soort types loopt er nu veel meer politie rond de stadions dan nodig is, en dat maakt het voor de politie makkelijk om een statement te maken.

Blijft overigens lachwekkend dat de vorige actie niet gelukt is met die parachutist.

7 mei 2015 om 16:49

Dat is niet lachwekkend, dat had met het weer te maken. Veiligheid voor alles.

7 mei 2015 om 18:23

Achja ik hoorde t weer op een wat andere manier denk ik.

Het had iets moois moeten worden.
Steun betuigingen richting Patrick Lodewijks en nu dit.
Wel heel makkelijk gekozen deze wedstrijd door de politie.
Staken ok maar kijk en denk even iets verder. beetje kortzichtig dit.
Zelfde als je wilt condoleren ,maar het mag niet.

Waarom zou een supporter meer waard zijn dan een normaal mens? Waarom zouden supporters niet de dupe mogen zijn van stakingen, maar andere mensen wel? Wat een verongelijkt gedoe van de supportersvereniging. Ik snap wel dat je het niet leuk vindt, maar het hele doel van stakingen is dat men het niet leuk vindt. Als er een staking plaatsvindt waar niemand problemen mee heeft, dan wordt het voor de stakers heel wat moeilijker om hun zaak af te dwingen.

Ik vind dit triest van de politie, maar we zijn het inmiddels gewend. Een paar weken geleden gingen die stumpers met 50 km p/u over de snelweg rijden. Lekker burgers zieken die naar het werk moeten.
Ik heb al voorgesteld om met al mijn collega's ook even de snelweg te gaan blokkeren omdat mijn baas niet meer wil betalen. Ik ben alleen bang dat meneer de politieagent dan wel met gillende sirenes aankomt om me een bekeuring te overhandigen.

7 mei 2015 om 17:50

Nee hoor het vracht verkeer heeft het in verleden ook al heel vaak gedaan......

7 mei 2015 om 18:25

Als je regelmatig over de afsluitdijk rijdt dan weet je wanneer er een staking is, dat er daar wel actie ondernomen word in de vorm van filevorming oid. Bruggen dicht, vrachtwagens 3 breed of de politie. Allemaal wel voorbij gekomen de laatste maanden.

Ik word zo moe van die verwende kereltjes van de politie. Publieksvriendelijke acties prima, maar uiteindelijk pakken ze nu (net als met die belachelijke vertragingsacties op de snelwegen) de burger, die indirect hun salaris betaalt. Ga lekker het Binnenhof blokkeren ofzo als je je punt wilt maken.

7 mei 2015 om 16:50

Ga zelf voor hun salaris hetzelfde werk doen. Kijken we na twee maanden of je jezelf ook ontzettend verwend vind als je elke dag afgezeken wordt voor dat lage loon.

7 mei 2015 om 16:55

Wij worden moe van al die verwende kereltjes die hun vrouwen in elkaar slaan, zomaar op straat in elkaar zakken, bezopen op straat liggen. Van al die hangjeugd die zorgt voor overlast middels scootertjes, harde muziek en het plegen van vernielingen. Wij worden moe van al die mensen die niet op zitten te letten en tegen elkaar aanrijden, wij worden moe van al die mensen die altijd ruzie maken met elkaar, wij worden moe van alle huwelijksproblemen waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden. Nu wij eens aandacht vragen voor onze zaak worden wij afgeschilderd als verwende kereltjes. Waarvoor dank.

8 mei 2015 om 00:11

@peter

Begrijp niet dat je moe wordt van al die mensen die jij net noemt. Als die mensen er niet waren dan had jij geen werk. Volkomen nutteloos zou de politie zijn. Ook doe je net of het de burgers zijn die dat alleen doen. Want er zijn geen agenten die hun vrouw in elkaar slaan? Bezopen zijn en overlast bezorgen? Geen verkeersongelukken veroorzaken? etc etc...

Dat zijn ook die mensen (politie) die vinden dat zij meer geld behoren te krijgen. En ja jullie zijn erg verwend in vergelijking met de mensen in de zorg. En ik kan wel meer branches opnoemen. Maar ja jullie verdienen alle aandacht! Want immers jullie zijn politie!

haha supportertje pesten????

Het is om te huilen dat er zoveel politie nodig is voor een voetbalwedstrijd. Dat ligt toch echt aan de supporters zelf (niet alleen die van feyenoord).
Bij zo'n evenement horen wat verkeersregelaars en een hand vol politiemensen om de boel in goede banen te leiden.
Dat er zoveel gemeenschapsgeld nodig is rondom voetbalwedstrijden is te gek voor woorden.

Prima dus, dat als de politie staakt ze dit rond een voetbalwedstrijd doen.

Als voetbalsupporters zich gewoon zouden gedragen had je die politie amper nodig.

Het politiekorps reageert: "rellen prima, maar niet over de rug van de politie."

7 mei 2015 om 18:54

Haha, al het volk dat zo graag wilt rellen moeten ze eens naar een onbewoond eiland brengen. Daar afzetten, dan kan het gewone volk lekker van hun club en het voetbal genieten!

Wie denken die supporters dan wel niet wie ze zijn dat ze denken dat stakingen geen effect mag hebben op hun?

7 mei 2015 om 17:59

nee wat denken die agenten wel niet wie ze zijn twee keer zoveel verdienen dan de zorg en nog klagen dat het te weinig is omdat het gevaarlijk werk is iets waar ze zelf voor gekozen hebben en de rest van de nederlanders maar inleveren

7 mei 2015 om 18:34

Twee keer zoveel verdienen, waar haal jij die wijsheid vandaan. Het is gewoon een modaal salaris.

7 mei 2015 om 21:55

een politieagent verdiend ongeveer 3000 netto in de zorg verdien je ong 1500 netto

8 mei 2015 om 08:26

Ik weet niet uit welke dikke duim jij dit verzint maar je slaat de plank mijlen mis. Waar jij het over hebt is het salaris van een hoofdcommissaris en dat zijn we niet allemaal. Het salaris van een politieagent zoals jij het omschrijft ligt een heel stuk lager maar dan ook echt een heel stuk.

8 mei 2015 om 10:50

In welke wereld leef jij met je 2x zoveel?

8 mei 2015 om 16:21

nee hoor ik heb het over netto dus incl nachttoeslag gevarengeld en reiskosten ook kunnen agenten nog bijverdienen door bij de me te gaan

Een ding heeft de politie iig al bereikt. Ik heb 0 respect meer voor ze.

misschien moeten de feyenoord en vitesse supporters op de wedstrijddag ook gaan demonstreren in rotterdam tegen het te pas en onpas schappen van wedstrijden kijken hoe aboutaleb dat oplost ik weet het wel met een demonstratie verbod waarschijnlijk want voetbalsupporters zijn natuurlijk tuig

Ga je lopen staken in een weiland tussen de koeien, krijg je geen aandacht en nu wel. Bij stakingen zijn altijd mensen gedupeerd. Nu supporters, volgende week trein reizigers.

Prima dat ze staken maar doe dat even niet tijdens een evenement welke ver van te voren bekend is. Ga een week lang geen boete's uitdelen ofzo daar pak je ze nog harder mee ook.
Belachelijk dat dit kan. Staken prima maar niet op deze manier, over de rug van onschuldige welke er volledig buiten staan.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren