Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bale en Ramos vallen door de mand: 'Real speelde met negen man'

Laatste update:

De finale van de Champions League is zeker niet uit het zicht verdwenen, maar Real Madrid zal volgende week aan de bak moeten in de thuiswedstrijd tegen Juventus. De Koninklijke verloor dinsdagavond met 2-1 in Turijn en er waren twee spelers bij Real die er in negatief opzicht uitsprongen: Gareth Bale en Sergio Ramos. Het duo speelde een belabberde wedstrijd.

/

Op de Engelse televisie was Roy Keane niet mild voor Bale. "Het was lastig voor Real, omdat ze de hele wedstrijd met tien man speelden. Bale heeft echt helemaal niets gegeven", oordeelde de voormalig middenvelder. Paul Scholes voegde toe: "Ik zou zelfs willen zeggen dat Real met negen man speelde, want ook Sergio Ramos speelde een verschrikkelijke wedstrijd."

Ook op Twitter worden Bale en Ramos aangepakt. "Asier Illarramendi kostte veertig miljoen euro en zit op de bank, terwijl Ramos op het middenveld staat te schutteren. Wat moet hij wel niet denken?", vraagt een voetbalvolger zich af. Bale wordt cynisch als vermist opgegeven: "We hebben hem voor het laatst rond kwart voor negen gezien. Heeft iemand enig idee waar hij vervolgens uithing?"

Sergio Ramos moet terug naar de achterhoede

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Tja..ramos kun je weinig kwalijk nemen. Illa, khedira en die Braziliaan.. en toch n verdediger daar neer zetten

5 mei 2015 om 23:17

Lucas silva

6 mei 2015 om 08:41

Lucas Silva was ik helemaal vergeten! Dom van Carlo om Sergio op het mid te zetten. Hopelijk heeft hij geleerd van zijn fout

5 mei 2015 om 23:24

Bale eigenlijk ook niet.
Kampt het hele seizoen met blessures en werd vandaag ook hard aangepakt.

5 mei 2015 om 23:26

Weinig kwalijk nemen????? Heb je de wedstrijd wel gekeken. Die gast gaf allemaal voorzetten. Waar manolev zich nog voor zou schamen. Als je geen bal voor kunt geven. Dan kun je de bal ook simpel spelen.

5 mei 2015 om 23:35

@fc footbal

Overdrijf niet. Ramos heeft 3 verkeerde crosspasses gegeven, voor de rest netjes 85% passing. Verdedigend samen met Pepe ook de beste speler van Madrid.

5 mei 2015 om 23:46

Naar statistieken wordt niet gekeken, iedereen claimt dat isco nooit de bal afspeelt terwijl hij net zoveel voltooide passes had in 60min als James in 90 min. Isco heeft percentage van 91% tegen over James met 71% en alsnog geeft isco volgens velen de bal nooit af en dribbelt alleen. Isco speelde niet goed maar heel het team was slecht dus ik snap niet waarom Carlo isco eruit haalt inplaats van Ramos of bale, statistische was isco een van de betere maar qua spel maakte hij soms verkeerde beslissingen die niet fataal waren maar waar je meer mee kan doen, maar speelde hij echt zo slecht dat je liever Ramos en bale erin laat?
Deze statistieken komen van officiële real Madrid kanalen, ik weet niet of het allemaal echt klopt.

6 mei 2015 om 00:15

Nee, iedereen claimt dat isco op verkeerde momenten voor eigen gewin gaat. Hij speelt inderdaad vaak gewoon de bal af.
Halverwege eerste helft had hij ook weer zo een moment. Dreigende aanval, isco schiet opeens ver buiten de 16 zomaar op goal....totaal onnodig.
Vind hem echt goed maar ik vind gewoon dat hij net iets te vaak momenten heeft waar hij beter kan afspelen, maar dat hij dan toch zelf schiet en dan ook 9 van de 10x mist. De ene keer dat hij raakt is dan weer wel een wereldgoal.
Voorzet van james op ronaldo bijv, waar het doelpunt uit kwam. Grote kans dat Isco het zelf had geprobeerd.

6 mei 2015 om 00:22

Kroos schoot ook buiten de 16, als James die voorzet van isco erin kopt en Ronaldo die steek pass van isco benut zou er nu anders naar isco worden gekeken. Ik vond hem 1e helft 1 van de betere, je hebt wel gelijk dat hij op sommige momenten verkeerde beslissing maakt waar James dan betere beslissing maakt maar Marcello en Ronaldo waren in dat opzicht veel slechter dan isco.

6 mei 2015 om 05:29

laat manolev met rust hij heeft al genoeg traumas aan nederland overgehouden.

5 mei 2015 om 23:35

Ramos speelde idd slecht. Hij verbaasde zich er zelf ook over.

Bale viel best mee. Bonucci moest al vroeg aan de noodrem trekken vanwege een actie van Bale. Toen had Bale die vrije trap zelf moeten nemen.

Ronaldo moeten ze het verbieden om nog een vrije trap te nemen. Misschien als iemand anders de bal voor hem opwipt zodat hij een snoekduik probeert want koppen lukt hem misschien wel.

6 mei 2015 om 00:06

Het leek erop alsof Ronaldo de bal eindelijk een keer probeerde te plaatsen, maar je hebt gelijk. Ronaldo z'n vrije trappen zijn doorgaans waardeloos.

6 mei 2015 om 00:32

Ik snap dat nog steeds niet. Bij united nam hij die ballen altijd fenomenaal. Mooie uitdraaiende curve richting de bovenhoek.

Zou het aan ander soort bal liggen? Of schoeisel?

6 mei 2015 om 00:42

Zijn idee over een vrije trap nemen is volgens mij weg. Ten eerste was zijn aanloop eerst recht op de bal af ipv in een boogje, en daarnaast leek hij toentertijd veel geconcentreerder bij een vrije trap.

6 mei 2015 om 04:12

De aanloop maakt niet uit bij de trap. Als je wilt kan je salto's maken vooraf.

Het ligt puur aan de manier van raken. Ik weet in ieder geval wel dat een 'knuckle ball' trap enorm veel druk op je enkels legt waarbij je ze in een zeer onnatuurlijke houding beweegt dat snel tot blessures kunnen uitgroeien. Misschien heeft hij het daarom aangepast.

Ronaldo schiet ze nu meer op de manier van Ibrahimovic, met de krachtigste vorm waar hij meer speling laat voor bewegen waar Ibra door de bal trapt. Bale schiet ze meestal overbeens zoals Reus ook doet.

De beste manier is dan van Juninho en waar die van Pirlo ook vrij gecontroleerd is.

6 mei 2015 om 05:39

hij is die feeling kwijt denk ik. is heel normaal als je veel oefent met schieten op verschillende manier dan kan je het even kwijt raken hoe je die baal moet raken gaat meestal op gevoel en automatismen die je hebt opgebouwd. iets nieuw proberen te leren gaat ten koste van je opgebouwde automatisme en gevoel bij een bal schieten van afstand. messi schiet altijd op dezelfde manier ook al heeft hij de bal niet goed voor ze been doet hij een of twee handelingen meer om hem perfect voor ze been te leggen. ronaldo niet die schiet gewoon maakt niet uit hoe of van waaruit hij in schiet als hij in positie is schiet hij gewoon zelfs met zijn hak.

6 mei 2015 om 06:03

Je aanloop bepaalt je manier van raken. Probeer maar eens een streep als je haaks op de bal staat, of een krulbal als je recht voor de bal staat. Gaat je niet lukken.

6 mei 2015 om 10:18

Ronaldo heeft gewoon niet het minste idee waar zijn vrije trappen gaan belanden. Ze zijn hard en zwabberen, wat op zich levensgevaarlijk is, maar of ze nu op de parking of in de linkerbovenhoek van het doel belanden, is koffiedik kijken.

6 mei 2015 om 13:02

@luis Lucho

Ik kan de trap zelf en de aanloop maakt daarin vrij weinig uit. Ik heb het hier niet over strepen of krulballen. Je kan by the way ook gewoon recht achter de bal staan en een bal krullen.

Ligt nogmaals puur aan je traptechniek.

6 mei 2015 om 13:40

larsoboy, de aanloop is zeker wel belangrijk bij je trap. een knuckleball doen op een goede manier kan amper met een schuine aanloop, terwijl je een echte curvebal a la sneijder echt niet makkelijk voor elkaar krijg met een rechte aanloop.

dat van zijn enkel als hij een knuckleball doet is natuurlijk de grootste onzin. waarom zou hij 7 jaar achter elkaar daar geen rekening mee houden en nu ineens daarom zijn manier van trappen veranderen?

Juninho de beste trapmanier? je spreekt jezelf behoorlijk tegen, want je zeg net zelf dat een knuckleball slecht is voor je enkel, terwijl Juninho de knuckleball jarenlang gebruikte voor grotere afstanden.

Ronaldo zijn instinct van de dodelijke vrije trap is een klein beetje verdwenen, maar daarnaast heb ik het idee dat verdedigers of andere spelers in de muur het ook een beetje door hebben. een knuckleball moet eerst stijgen voordat hij de befaamde zwabber met daling in kan zetten. heb de laatste tijd steeds vaker gezien dat muurtjes naar voren stappen en vervolgens naar voren toe springen, wat in zijn tijd bij United minder gebeurde.

6 mei 2015 om 13:28

Khedira is vaker in het ziekenhuis dan het trainingsveld.

Beide dramatisch. Bale al een tijdje, juist in deze wedstrijden moet ie laten zien

5 mei 2015 om 23:15

2e goal komt door marcello volgens mij heeft hij niks geleerd van het wk 7-1..

6 mei 2015 om 03:30

Marcelo speelde een geweldig seizoen, maar is de afgelopen weken steeds slechter aan het spelen.

5 mei 2015 om 23:16

Bale komt net terug van een blessure, heeft afgelopen weekend voor het eerst weer minuten gemaakt en begint nu vanaf het startsignaal in halve finale CL.

De meeste trainers hadden hem niet eens laten beginnen, hij is nog niet topfit en mist ritme. Dan kan je geen topprestatie verwachten en dat is niet eens zijn schuld.

5 mei 2015 om 23:53

Topprestatie? De man heeft 0x geschoten, 0 goede voorzetten gegeven en 0 kansen gecreëerd.

6 mei 2015 om 00:44

Voor zijn blessure was hij ook niet top, maar dan nog blijft een oude blessure geen excuus voor zulk slecht spel

5 mei 2015 om 23:34

En waar was ronaldo los van de goal dan? Ramos marcelo bale slecht ja. Maar ronaldo was ook de hele wedstrijd LOS van zijn doelpunt nergens te bekennen. Hij moet de kar trekken helaas doet i het bijna nooit.

6 mei 2015 om 00:31

Ronaldo heeft geen 1 goede bal gehad. en wat je zegt over dat hij de kar bijna nooit trekt, vraag ik mezelf af of we jou serieus moeten nemen.

6 mei 2015 om 00:43

Ach, Ronaldo hoeft niet eens een goede wedstrijd te spelen om belangrijk te zijn. Zit nu absoluut niet op zijn niveau, maar is nog steeds ongelooflijk belangrijk

6 mei 2015 om 07:21

Moeten ze aan die andere 9 jongens dan niet eens gaan vragen waarom Bale wel een goede bal krijgt en Ronaldo niet.

Het stukje "kreeg geen goede bal" is zo'n onzin. Natuurlijk ben je als speler afhankelijk van aanvoer, maar van de 'beste' van de wereld mag je wel iets meer verwachten vind ik.

5 mei 2015 om 23:18

Ramos heeft als excuus dat hij geen middenvelder is.

5 mei 2015 om 23:38

Precies. Het was vooral een complete tactische dwaling van Ancelotti, deze gehele wedstrijd. 4-4-2 werkte voor geen meter met Ronaldo en Bale voorin omdat beiden totale non-voetballers zijn die absoluut niet met de rug naar de goal kunnen spelen. Daardoor was er constant een gat in het centrum van de aanval. Middenvelders wisten gewoon niet waar ze de bal kwijt moesten. Ronaldo kan zijn befaamde loopacties in de 16 ook niet maken zonder dat Benzema in het centrum staat. Ramos op het middenveld was ook een drama en werkte voor geen meter. Belachelijk dat Khedira niet gewoon opgesteld wordt. Marcelo ook misschien in topwedstrijden maar vervangen voor Coentrao want verdedigend is en blijft hij erg wankel, hoewel hij aanvalled veel toevoegt.

Bale, ja wat moet je daar nog over zeggen. Die jongen kan gewoon echt waar voor geen meter voetballen. Alleen rennen en goed trappen.

6 mei 2015 om 00:10

Wederom wordt eens duidelijk hoe cruciaal Benzema is. Ancelotti leeft in een luchtbel waarin hij denkt dat we lekker kunnen counteren met Bale en Ronaldo voorin, maar dat gaat niet tegen een verdediging/team als deze. Ik hoop echt dat Karim er bij is volgende wedstrijd en dat we gewoon met een middenvelder spelen op het middenveld.

Ik werd echt wanhopig van Ramos, hoe hij pass na pass zó slecht verstuurde. Wat moeten Illarra en Silva wel niet denken trouwens, is je concurrent eens afwezig, wordt er een centrumverdediger met te weinig voetballend vermogen op jouw positie neergezet. Het zelfvertrouwen moet ook wel ver in de schoenen gezakt zijn.

6 mei 2015 om 00:27

Ja precies. Zonder Benzema rendeert een Ronaldo niet half zo goed. Met Benzema erbij gaat het sowieso veel beter lopen de volgende wedstrijd.

Bale past gewoon totaal niet in Ancelottis spel en Ramos speelde op het middenveld. Voor Ramos vind ik het niet gek dat het zo belabberd was, maar van Bale veewacht je ondanks dat hij niet in een systeem speelt dat bij hem past, toch wel wat beter kan dan dit. Man man man, wat een drama.

5 mei 2015 om 23:58

Ik niet hoor, Bale wordt misbruikt, en dat was al duidelijk dat het zou gebeuren toen hij kwam. Die man heeft ruimte nodig, en spelers moeten in zijn dienst spelen, niet andersom. Belachelijke aankoop, helemaal omdat nu zo'n super talent als jese rodriguez op de bank wordt gehouden. Ik was trouwens enorme fan van bale bij spurs, en ik hoop dat hij volgend jaar vertrekt (niet naar Chelsea, dat zou helemaal om te huilen zijn)

6 mei 2015 om 00:08

Misbruikt wil ik het niet noemen. Maarja Bale kan maar op 1 manier spelen en zijn manier wordt vooral in Engeland gespeeld.
Zelf houd ik totaal niet van zijn style.

6 mei 2015 om 00:21

Bij Chelsea zou hij eigenlijk nog best goed passen. Mourinho speelt graag op de counter en dat ligt Gareth wel.

6 mei 2015 om 00:23

Ja dat denk ik ook, maar ik heb een schurfthekel aan chelsea, dus vanuit mezelf gezien hoop ik dat hij dat niet doet. Maar je hebt wel gelijk verder haha

6 mei 2015 om 02:31

Als Bale vanaf links start ipv vanaf rechts heb je ook tegen mindere tegenstander wat aan hem. Hij heeft een bijzonder goed afstandsschot met rechts, dat was wellicht nog wel belangrijker dan zijn dribbel in zijn Tottenham tijd.

Vooral Ramos is een zeer domme keuze om op het middenveld neer te zetten, man man man. Dacht dat Ancelotti dit al tegen Atletico Madrid door had, maar goed...

6 mei 2015 om 13:01

Sterker nog, hij zei toen 'toen ik Ramos tegen Barcelona op het middenveld neerzette viel iedereen over me heen, en nu heeft hij juist uitstekend gespeeld'. Eigenwijze man is het blijkbaar

Die jongen moet daar ook gewoon, al zal het in zijn geval niet echt 'gewoon' zijn, weggaan. Hij zal daar gewoon nooit op zijn plek zijn, dat straalt hij in alles uit. Lekker terug naar Engeland!

Tja Ramos kan er niet veel aandoen, speelde niet op zijn positie.
Bale zonder ruimte is indd een pak minder, hetzelfde geldt voor Ronaldo, maar hii maakt het goed met zijn doelpunten.
Marcelo vond ik ook niet goed.

5 mei 2015 om 23:27

Ronaldo speelt altijd met weinig ruimte.
Of denk je dat de Sevilla spelers tegen elkaar zijden hey laten wij die Ronaldo maar vrij laten hij zal toch geen hattrick scoren?
Bale speelde overigens ook niet op zijn positie.

5 mei 2015 om 23:34

Ronaldo is in de 16m sterk als hij goed wordt aangespeeld, en dat gebeurde tegen Sevilla.
Met weinig ruimte, speelt hij int algemeend vrij onopvallend, veel balverlies, zwakke combinaties.
Bale is al een tijd minder bezig.

6 mei 2015 om 00:45

Ronaldo heeft over het algemeen juist weinig balverlies en is sterk in de combinatie. Heeft alleen totaal geen ruimte als hij constant door 3 man in de gaten wordt gehouden.

6 mei 2015 om 00:09

Ramos kan er in mijn ogen wel wat aan doen. Ik neem aan dat hij daar staat om sober te spelen, ballen veroveren en ze naar dezelfde kleur spelen. Hij probeerde echter steeds moeilijke crossballen te geven en een aantal vroege voorzetten. Laat dat gewoon lekker aan James en Kroos over.

Ramos op het middenveld kan je weinig kwalijk nemen, khedira en illara zijn er .. Vind dut beetje dom

5 mei 2015 om 23:18

Lucas silva is gwn beter op middenveld

6 mei 2015 om 00:46

Illarra is veruit de beste van de drie hoor. Synoniem van Xabi Alonso, alleen jonger en nog niet even goed.

Het pakte gewoon heel slecht uit, misschien win je duels maar de passing was belabberd vam ramos. En chica moet de voorkeur krijgen voor bale, maarja achteraf lastig. Juve was beter en verdiend, mochten van geluk spreken dat carvajal geen rood kreeg. In madrid alles geven.

5 mei 2015 om 23:33

Zo belabberd was de passing niet zoals iedereen doet vermoeden. Hij heeft 3 verkeerde crosspasses gegeven. Voor de rest netjes 85% goede passes. Ramos moet doen waar hij goed in is en dat is ballen afpakken en afleveren bij Kroos, James en Isco. Zijn taak is gewoon volbracht. Voor de mensen die denken dat Ramos niet kan voetballen moeten ook die assist op Chicharito tegen Celta terug kijken. Perfect buitenkantje rechts. Goh hoe snel kunnen 3 foute passes een mening veranderen zeg...

6 mei 2015 om 07:26

Joh je moet t ook gewoon kunnen toegeven als iemand belabberd speelde. Er was vaak balverlies bij ramos en drie bijzonder zwakke crosspasses die niet eens in de buurt kwamen. Zijn taak is niet volbracht want op die positie moet je uitbraken voorkomen. Dat is niet gelukt.

Voetbal is vreemd en kan voor een enorme omkeer zorgen. Vorig seizoen waren Bale en Ramos helden nu worden ze met de grond gelijk gemaakt. Om maar te zeggen in voetbal het heden telt niet het verlede.

5 mei 2015 om 23:18

Ik neem het ze juist niet kwalijk, maar Ancelotti. Hij stelt ze op de verkeerde positie.

Chelsea mag Bale van mij betreft gratis hebben, dan breng ik hem nog persoonlijk met de fiets er naartoe wat ene waardeloze houtenklaas is het, zelfs met ruimte is hij niets meer. Ramos was schandalig slecht. Ramos wordt daar gezet vanwege fysiek strijd, niet om Modric uithangen en crosspasses te geven wat ij niet beheerst. Ik was al ontzet dat Bale begon, ja hoor en meteen loopt het voorin minder.

5 mei 2015 om 23:21

Ga snel je mond spoelen jongen en dit noemt zich een Real fan. Bale komt net terug van blessure en werd opgesteld op een positie waar hij totaal niet thuishoort. Hij is al zo vaak belangrijk voor ons geweest (afgelopen weekend pass op Ronaldo) en ik neem hem deze wedstrijd totaal niet kwalijk. We misten op links een aanvaller, want Marcelo speelde de eerste helft meer als linksmidden/linksbuiten. Al had Carlo daar Bale gezet (waar hij thuishoort), Ronaldo als spits en dan Isco op 10.

5 mei 2015 om 23:34

@ Lukaronaldo

Jou mening is niet objectief, want je bent een Tottenham fan dus kwalijk kan ik je het niet nemen. Maar Bale was echt zó slecht vandaag hé. Ik denk niet dat het nog goed gaat komen met hem bij Real, wellicht gaat hij terug naar de PL.

5 mei 2015 om 23:40

Lukaronaldo stop toch gewoon joh. Iedereen kan toch zien dat Bale overduidelijk tekort komt voor Real. Die jongen kan gewooon niet goed voetballen.

5 mei 2015 om 23:52

Ik was anders ook gewoon boos toen hij vertrok. Hij heeft weken slecht gespeeld, maar heel veel kritiek op hem is onbeargumenteerd of misplaatst. Hij is niet sterk in de kleine ruimte en past misschien beter in de Premier League, maar sommigen overdrijven gewoon. Real fans willen Hazard, die heeft iets wat Bale niet heeft, maar mist wat Bale wel heeft, dan schiet je ook nergens mee op.

6 mei 2015 om 00:11

Wat heeft Hazard niet dan, als ik vragen mag? Ik zou echt tien keer liever Hazard in mijn team willen, en ik zou Ronaldo voor hem van de linkerkant halen of zelfs verkopen. Als je Hazard naast een spits als Benzema zet, met wie hij kan combineren ben je als team in staat tot veel beter en mooier voetbal, met meer voetbalgogme. Dat ontbreekt simpelweg bij Cristiano en Bale. Stel je een aanval + middenveld voor met Hazard, Benzema, Isco/James, Modric en Kroos. De techniek bij van die zes bij elkaar is ongeëvenaard. Natuurlijk moet daar nog wel een productieve rechtsbuiten bij, Benzema en Hazard zullen samen niet genoeg goals maken.

6 mei 2015 om 00:49

Dat mensen zeggen dat het voetbalgogme ontbreekt bij Ronaldo is echt puur door de paars blauwe brilletjes. Ga wedstrijden kijken of fragmenten van assists en passes terug kijken, dan zie je wat gogme is.

6 mei 2015 om 07:31

Fragmenten zijn dat. Ronaldo heeft moeite met kleine ruimtes. Hij voetbalt op snelheid en zijn timing in de 16 is fenomenaal. Daar naast is hij sterk en een goede kopper. Maar zijn functionele techniek (1 op1) is niet heel goed. Hij is teveel bezig met trucjes maar kan niet dribbelen zoals hazard, Robben of Messi dat kunnen.

6 mei 2015 om 19:29

Kijk dan even naar de statistieken van Bale bij Tottenham, en hij speelde niet in een team dat kampioen werd, he.

Je kan toch ook zeggen dat Ancelotti tactisch gefaald heeft.

5 mei 2015 om 23:19

Eindelijk! Dan toch nog iemand diet wat nuchter kan denken!

5 mei 2015 om 23:22

Nee, dat lag aan de spelers die arrogant en nonchalant waren. Zijn fout was met Bale te beginnen. Ramos deed het goed op die positie ook tegen een aanvallend lastige Sevilla die 34 wedstrijden thuis niet had verloren toch goed.

Ramos kan er niets aan doen dat hij niet kan voetballen, Ancelotti zet hem op die plek. Ramos valt niets te verwijten dit zag iedere Real fan aankomen toen ze Ramos weer op het middenveld zagen vlak voor de wedstrijd.

Marcelo kan helaas niet Ancelotti de schuld geven hij was de zwakste schakel achterin(ook geen verassing), waarin Carvajal erg sterk speelde totdat hij de domste overtreding van zijn loopbaan maakte...

Bale kreeg nauwelijks ballen en speelde verder niet slecht. Dat Ronaldo meer ballen krijgt komt omdat hij altijd naar de spits positie sprint en Bale aan de zijkant moet blijven. Bale krijgt teveel haat, verdient hij vaak ook wel maar vandaag niet.

5 mei 2015 om 23:23

En dan heb je Casillas die weer lekker onzeker stond te keepen, doet bijna alles fout als hij in actie moet komen. Ik hou mijn hart altijd vast als hij uitkomt of de bal toegespeeld krijgt.

5 mei 2015 om 23:30

Daarom! Ramos heeft zijn rol gewoon prima ingevuld. Veel onderschept en al zijn verdedigende duels gewonnen. Die 3 verkeerde lange passes verandert daar voor mij niets aan. Je kan je eerder afvragen waarom Isco en James niet meer hebben gebracht. Zij moeten voor creativiteit zorgen niet Sergio.

Sinds Bale wat breder en gespierder is geworden is zijn snelheid (vooral acceleratie) verdwenen. En zijn spel zijn balcontrole is weg. Heeft al moeite met de bal aan zijn voeten. Moet gewoon weer wat dunner worden. Minder kast zijn man

Marcelo vond ik ook erg matig

Tja, Real heeft wel opties maar Carlo vertrouwt ze niet, dan moet je gaan improviseren. Volgend jaar toch maar Casemiro terughalen, die schijnt het vrij aardig te doen bij Porto. Lucas uitlenen en Khedira en Illara laten gaan. Wellicht nog één speler kopen voor de breedte en je zit wel goed.

Ik vond Ronaldo anders minstens even zwak als Bale. Gelukkig krijgt hij nog een binnenkoppertje, want anders was het weer 90 minuten afvragen hoe sommige mensen daar een goede voetballer in zien.

Doet wat hij kan, en dat is scoren. Maar voetballen? Ho maar, laat dat maar aan de anderen over.

Overigens, Madrid maakt dit volgende week in Bernabeu af, Juve deed het goed, maar Madrid gaat dit geen twee keer laten gebeuren. Ik gok nog steeds op finale Madrid Bayern.

5 mei 2015 om 23:33

Ronaldo probeerde zeker nog, maar ja wat moet je als enige voorin dat beginnen, als je met Bale met een man minder speelt. Ronaldo zakte in en probeerde de spel te maken. Ronaldo scoort weer eens waardoor we dankzijn hem in de race zijn voor de finale. Bale die is waardeloos en slecht, lachwekkend.

5 mei 2015 om 23:33

En nu ontopic?

Ronaldo doet gewoon wat hij moet doen, als jij hem geen goede voetballer vind dan ligt het meer aan jou dan aan "sommige" mensen.
Zal wel iets te maken hebben met haat maar oké.

Zoals ik al zei, Ronaldo doet wat hij moet doen, scoren, in de 16 staan, kansen creeeren en dat heeft hij voldoende gedaan vandaag.

Ramos was wel echt slecht vandaag, die lange passes en dat spel willen verdelen gaat nergens over bij hem, hij leert het nooit en Bale die was wat afwezig maar dat neem ik hem niet kwalijk, volgens mij is hij gewoon niet fit genoeg.

Het was gewoon een tactische faal van Ancelotti. Niets meer niets minder!

Bale en Ronaldo werden gewoon opgesloten, maar dat wist Carlo ook al vooraf dat dit zou gebeuren. Marcelo speelde de eerste helft gewoon als een linksmidden en we misten daar gewoon Ronaldo of Bale. Isco had het daar te druk. Ramos moet gewoon weer een linie naar achteren en dat moest Carlo al in de rust doen, maar hij deed het uiteindelijk gewoon niet. We hadden zo moeten spelen:

Iker
Carvajal
Ramos
Pepe
Marcelo
James
Illara
Kroos
Bale
Chicha
Ronaldo

Bale heeft letterlijk niets gedaan. Zowel goed als slecht, gewoon onzichtbaar. Ramos speelde slecht. Varane en Carvajal ook weer met fouten die kostbaar zijn. Ronaldo speelde (naast zijn goal) ook gewoon zwak. Gewoon als team niet genoeg gespeeld. James enige die het goed deed.

James vind ik fantastisch. Goede techniek en werkt altijd hard. Trouwens het is ook duidelijk dat Kroos vermoeid is, hij krijgt bijna nooit rust. Niet goed van Ancelotti

Toch zie ik nog Real doorgaan. 1-0 in Bernabeu winnen is genoeg.

6 mei 2015 om 02:06

Meneer Kroos krijgt genoeg betaald om gewoon veel wedstrijden te spelen. Denk je dat normale mensen rust krijgen op hun werk als het druk is? Voor een kut salaris. Dacht het niet. Dit is Real, de beste club ter wereld. Daar horen bepaalde verantwoordelijkheden bij.

Was Juventus dan goed? Als James de 1-2 maakt dan was niemand slecht bij Real he? Wacht maar in Bernabeu.

6 mei 2015 om 03:32

Laten we eerst maar hopen dat we met 3 punten en 0 extra blessures eindigen zaterdagavond.

Lachwekkend natuurlijk. Heb net ook al een reactie geplaatst dat alleen maar paar acties je bij blijven. Als je gewoon 100% van je duels wint, 3 van de 9 ballen voor je team hebt onderschept, 85% zuivere passes hebt gegeven heb je het gewoon goed gedaan. Ramos staat daar als Cvm, niet als spelmaker die de assists moet geven. Daar waren Isco en James voor. Die vielen eerder door de mand door helemaal niets te laten zien.

Nogmaals, Ramos heeft aanvallend niet veel gebracht nee, maar dat is zijn taak ook niet, net zoals Busquets dat ook niet doet. Die spelers zorgen ervoor dat de bal terugkomt en leveren ze in bij de creatieve spelers. Precies wat Ramos vandaag gedaan heeft. Anders kom je nooit aan 85% zuivere passes. Die 3 verkeerde lange ballen kan toch iedereen overkomen.

5 mei 2015 om 23:36

Die verkeerde lange ballen zijn al tevaak verkeerd gegaan.
Vorig jaar het kampioenschap weg door Ramos, die lange ballen tegen Valencia.
Dit jaar tegen schalke 2 keer Ramos met die lange ballen waardoor ze 2 keer konden scoren en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Het is een geweldenaar maar hij moet echt kappen met die lange ballen.

5 mei 2015 om 23:49

Ja en tegen Celta gaf hij een assist waardoor Real nog steeds in de race is voor het kampioenschap. Pirlo heeft vandaag 3x de bal verspeeld waar Real uit kom scoren en toch speelde hij geen slechte wedstrijd?? Waarom ? Omdat hij Pirlo heet en die andere maar Ramos ?

5 mei 2015 om 23:37

Het waren wel situaties waar Real echt wat uit had kunnen halen. Ik vond Ramos gewoon slordig en je ziet dat hij daar niet hoort. Zijn crosspass met zowel rechts als links is normaal fenomenaal, maar wel vanaf de laatste lijn. Niet als middenvelder bleek dus vandaag. Isco was ook niet goed, maar is creatief. Als Juve met de kont voor de goal gaat hangen, heb je daar veel meer aan. Bale naar links voor de voorzetten (Marcelo was drama) aangezien Ronaldo telkens in de 16 bleef hangen.

Ramos heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld, maar als je hem als middenvelder opstelt moet je hem ook zo beoordelen. En dan is de halve finale CL een niveau waarop je meer van je CVM/ CM mag verwachten. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening.

5 mei 2015 om 23:53

Klopt ook wel maar wat heb je liever? Iemand die zulke passes vandaag wel goed had gegeven maar meer duels had verloren waardoor Juve nog een keer kon scoren? 1 centrale middenvelder mag best verdedigend ingesteld zijn. Isco en James hebben ook te weinig gebracht vind ik.

Maar goed. Een 2-1 is nog niet dramatisch en volgende week zal je Benzema er weer in kunnen zetten waardoor Isco een linie kan zakken en Ramos ook.

6 mei 2015 om 23:32

Verdedigend ingesteld is helemaal geen probleem. Maar zo'n speler moet ook vooruit kunnen voetballen. Ramos faalde in offensief opzicht, en ook die taak heeft hij. Verder ben ik het met je eens.

6 mei 2015 om 02:07

Toni9 heeft gewoon gelijk. Ancelotti ziet dit ook wel.

6 mei 2015 om 07:30

Als het zijn taak niet is, waarom geeft hij dan een lange bal of 5(?) gewoon niet eens in de buurt van een speler. Hij heeft het naar mijn mening gewoon niet goed gedaan. Wel nog beter dan Marcelo en Carvajal, maar dat is ook niet zo moeilijk.

Je doet het af met dat moet toch iedereen overkomen, maar je speelt halve finale CL. Dan moet dat beter.

Zet gewoon een controleur ofzo op het middenbeld en Ramos naar de verdediging.

De grootste fout was niet het ontbreken van Ramos of Bale in het spel van de Madrilenen maar de tactische missers van Ancelotti. Real Madrid speelde simpelweg zonder gebalanceerd middenveld. Ramos is een verdediger in hart en nieren maar werd in de as geposteerd. Hij mistte de creativiteit en handigheid voor rust en grip. Iets dat Khedira en Illaramendi wel hebben als ervaren midmid. Bovendien zijn Isco en Kroos ook niet behoorlijk competent in hun defensieve vaardigheden. Bij balverlies liepen de Juve-spelers direct op Casillas af met enkel de verdedigers om hen tegen te houden. Een van die simpele counters leidde tot de penalty. Daarnaast had Bale nooit moeten beginnen. Gezien hij net terugkomt van een blessure. Op zijn plaats had ik veel eerder Hernandez neergezet. De man in vorm bracht vandaag behendigheid mee en dat kan in de terugwedstrijd nog van belang worden. Real heeft het zich
behoorlijk moeilijk gemaakt. Maar niks is verloren. Met een zuinige 1-0 overwinning gaan de Madrilenen gewoon door. Het enige wat daarvoor moet gebeuren is Ramos een linie naar achter schuiven. Een defensieve '6' ervoor en Hernandez ipv Bale. Et voilà je bent door.

Ramos is en CV met voetballende kwaliteiten geen middenvelder .
Wat Bale betreft hij Past gewoon niet bij Dit huidige Madrid dat aanvallender speelt als voorheen bijv onder Mourinho zou Bale wel excelleren omdat hij meer op de counter speelde.

Ronaldo...man of the match...kuch kuch.

Je moet nogal een schijter zijn om te spelen zoals je vandaag deed. Wat deed Ramos op het middenveld? Al zijn wedstrijden speelt hij al als cv, en dan vandaag moet het ineens anders?

6 mei 2015 om 00:24

Ramos speelt al een stuk of 3 wedstrijden als middenvelder. Ancelotti vind blijkbaar geen vervanger voor Modric terwijl hij een stuk of 60 M aan materiaal heeft (khedira, Illara en Silva). maar dat moet hij zelf maar weten.

Tja zo'n beetje pep nadoen , die Lahm als middenvelder gebruikte , snap die logica van hem niet , had liever met 5 verdedigers gespeeld, isco en kroos op het middenveld , ronaldo in de spits samen met Bale en James

Ronaldo was net zo slecht, maar daar durven ze dan geen commentaar op te leveren he.

Als ik tog een iemand mag uitkiezen van de avond, varane was de enige die k zag op het veld

Bale was dramatisch ja! Ramos niet. Iedereen die kritiek heeft op Ramos zijn inzet moet zich gaan schamen! Hij wordt op het middenveld gezet uit pure armoede.

Bale is een fantastische speler maar geen match met Real, klaar. Heeft 2 belangrijke goals gemaakt maar dat was het dan ook. Ik twijfel echt niet aan zijn inzet, maar de chemie is er gewoon niet. Dat kan en is niks om je voor te schamen. Verkopen die jongen en andere gasten een kans geven.

Bale en Ramos, maar wat te denken van Marcelo en Carvajal? Ook Pepe gaf af en toe een pass waarvan ik me af vroeg of hij wel wist waar hij mee bezig was.

Gewoon in de return Ramos in het centrum van de verdediging plaatsen en Bale op de bank. Weet iemand misschien waarom Chicharito niet meteen begon ? Hij is laatste tijd belangrijk geweest voor Real dus vond het wel vreemd om hem op de bank te zien starten.

6 mei 2015 om 10:45

Hoort niet bij de vaste alle 13 goed lijst van Ancelotti.
Maak niet uit of die geen pepernoot raken.
Het staat contractueel vast lijkt wel.
Bale is vast. Isco is nr.12 net als Varane.
De rest speelt alleen als de basisspelers dood neervallen.
De hierachie van Ancelotti:
Keeper: Iker............................navas (bij benefiet wedstrijden of als Iker verhinderd is)
Aanval: CR7-Benzema-Bale-(Isco alleen voor Benzema)chicarito (alleen bij afwezigheid van B en B)
Middenveld: Kroos-Modric-James-Isco-(Ramos)-Illara-Lucas Silva-Khedira
Verdediging Centraal:Ramos-Pepe-Varane-Nacho (alleen in de blessure tijd)
LBack:Marcelo-Coentrao
Rback-Carvajal-Arbeloa

Systeem: 4-3-3
Plan B: Niet nodig. CR7 houdt hen toch altijd in de race
Plan C: sinds 3 weken en alleen als 2 spitsen ontbreken: 4-4-2 met Ramos (ipv Pepe) in het midden als verkeersregelaar. (soort controleur maar dan zonder bal)

Ancelotti houdt van duidelijkheid: Isco is of altijd 1e reserve of bij ontbreken van Benzema-Modric of beide: 1e wissel. Maakt ook niet uit of anderen zoals Bale of Ramos geen pepernoot raken of oververmoeid zijn.
Duidelijkheid. Daarom is hij ook zo populair onder de aanvoerder.
Iker hoeft niet langer (hard) te trainen maar is toch zeker van zijn plaats.

Daarom ook vragen journallisten in Spanje nooit aan Ancelotti waarom er nooit spelers uit de eigen kweek spelen (castilla)
Was voornaamst punt van kritiek ten tijde van Mou.
Grappig dat juist een speler die van Castilla en onder Mou debuteerde gisteren scoorde. Morata.

Gisteren heb ik werkelijk de hele wedstrijd op het puntje van mijn stoel gezeten. Wat een strijd leverde Juventus. Dat Ramos en Bale dan ondersneeuwen is niet geheel verrassend te noemen. Bale schiet altijd tekort, dat blijft een veredeld renpaard.
Ramos is het slachtoffer van de blessure van Modric. Ramos altijd 1 van de beste verdedigers in Europa, maar op het middenveld lijkt hij verloren. Ook gisteren weer. Ik heb een commentaar gelezen dat hij 'netjes' 85% succesvolle passes had, maar op de bepalende momenten was dit percentage 0.

Ancelotti kon wel eens bezig zijn met zijn laatste weken bij madrid. Mochten ze volgende week uit het kampioenenbal vliegen en de week erop de titel aan Barcelona moeten laten, dan is het einde oefening denk ik.

Maar ze gebruiken bale ook verkeerd. Dat is een natuurlijk geen goed excuus maar als je hem nou links zet en ronaldo en chicarito in de spits. Weer alleen niet of het werkt: bale en ronaldo aan de zelfde kant

Gisteren in de ochtend heb ik al uitgebreid aangegeven waarom ik Ancelotti een slechte coach vind en gisterenavond kwam het er weer helemaal uit.
We kunnen de spelers allemaal de schuld geven maar als een coach gaat rommelen met de opstelling, geen enkele vertrouwen heeft en geeft aan de duurste bank van de La Liga en vervolgens ook niet ziet wat er allemaal fout gaat op het veld, dan is er voor mij slechts een verantwoordelijke voor het uitermate zwak presteren van Real gisteravond: Carlo Ancelotti.
Net als ik, net boven de 50 hebben we allemaal een leesbril nodig om te lezen. Ik vermoed dat er met Carlo zn ogen meer mis is.

Bale heeft geen pepernoot geraakt en wie wisselt hij eerst: Isco. Isco en James zijn de enige spelers die in staat zijn om een bruikbare voorzet aan de aanvallers te geven.
Ramos op het middenveld heeft wel gewerkt tegen Atletico maar was al eerder volledig de mist ingegaan tegen Barca vorige seizoen.
Als hij zo graag de taktieken van Mourinho copieert dan had hij gewoon Pepe naar het midden moeten schuiven. Alsof wij dat nu niet door hebben.
Maar als heel de wereld ziet wat er gaande is dan weigert hij nog in te grijpen. En dat met echte controlerende middenvelders als Illaramendi en Lucas Silva op de bank.

Nog een misser is Marcelo. Afgelopen zaterdag al schuldig aan beide goals van Sevilla, speelt als een zeef. Er moet toch binnen de selectie van Madrid, Castilla incluis een betere linksbuiten zijn dan Marcelo zeker? Want verdedigen is hij nergens.
Als het daar op aankomt, is Coentrao een veel betere optie.
Viel mij op afgelopen zaterdag na de eerste goal van Ronaldo dat deze naar de kant liep en zijn goal met Coentrao vierde. Ancelotti stond achter Coentrao maar Ronaldo gunde hem geen blik waardig. Zegt genoeg denk ik. Coentrao heeft prima gespeeld tegen Atletico. Chicarito trouwens ook maar die werden weer prompt gewisseld voor de vertrouwde linie van Carlo.

En Iker: tja. Begint met een verkeerde uittrap. Staat vervolgens angstzweet uit bij een mislukte kopstoot van Llorente en is natuurlijk kansloos bij de penalty. Gewoon blijven staan Iker. Dan pak je 40 van de pingels.

Betreffende de wedstrijd: zo zwak als Real begon, met iets meer geluk was de bal van James er wel ingegaan. Dan staat het 2-1 en is de wedstrijd gespeeld. Nu lijkt het alsof Juve een kans heeft maar als een dramatische Real al zon wedstrijd kan winnen of minimaal gelijkspelen, laat staan als zij weer normaal spelen.
In de uitwedstrijd is de enige kans voor Juve als zij volop druk zouden durven te zetten zoals zij dat gisteren af en toe deden. Maar dat is niet Italiaans. Dat kunnen zij alleen thuis opbrengen en dan niet een hele wedstrijd. Het zit niet in hun aard. Dat bleek gisteren ook na de gelijkmaker van Real.
Vorige seizoen in de halve finale van de EL tegen Benfica speelden zij in Lissabon ook erg afwachtend. Dat was de eerste wedstrijd.en dat zullen zij volgende week weer doen, nu leunend op hun zeer magere voorsprong. Dat gaan zij niet redden.
En dan zal de kritiek op Ancelotti weer afnemen.
In de finale echter, danwel tegen Barca of tegen Bayern zullen zij toch echt anders moeten voetballen anders zijn zij echt kansloos.

6 mei 2015 om 10:05

Hehe, eindelijk iemand begint over Marcelo. Man, dan kan je beter Jetro Willems halen. Hij liep de tweede helft zelfs Kroos voor de voeten en verdedigen kan die niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren