Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is voor mij mooi geweest, het is nu tijd voor de jeugd bij Ajax’

Laatste update:

Niklas Moisander neemt na dit seizoen na drie jaar afscheid van Ajax. De verdediger speelde in de seizoenen 2004/05 en 2005/06 ook al in Amsterdam, maar het kwam destijds niet tot een debuut in het eerste elftal. “Voor een voetballer als ik is Ajax een droomclub”, zegt de linkspoot tegen Ajax TV.

/

Moisander erkent nooit het grootste talent te zijn geweest, maar dat hij door hard te werken een terugkeer naar de Amsterdam ArenA heeft afgedwongen. “Je moet niet te snel denken dat je er als voetballer al bent. Dat is gevaarlijk. Als je hard blijft werken en een droom voor ogen hebt, kan er van alles gebeuren. Maar het is nu mooi geweest voor mij. Het is tijd voor de jeugd.”

De Fin, die naar Sampdoria vertrekt, zegt dat hij het gevoel heeft iets te hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van zijn jongere concurrenten. “Als je meer ervaring hebt ben je rustiger en kun je makkelijker je mening geven, ook op de training. Als je jong bent, ben je vooral met je eigen spel bezig. Ik heb geprobeerd de jongens te helpen en een ervaring kracht te zijn. Dat is wel vrij aardig gelukt.”

Moisander werd door Ajax in 2012 overgenomen van AZ. Hij werd twee keer kampioen met de club uit de hoofdstad. Dit voetbaljaar, het jaar dat hij de aanvoerdersband overnam van de naar Newcastle United vertrokken Siem de Jong, eindigt hij met Ajax op de tweede stek in de rangschikking. Rond het duel met SC Cambuur van komende zondag neemt Ajax afscheid van Moisander.

Denk jij dat Niklas Moisander gaat slagen bij Sampdoria?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Agger zou een goede vervanger kunnen zijn voor moisander. Ook al is hij dan geen jeugd. Dit seizoen heeft wel bewezen dat er ervaren spelers nodig zijn om kampioen te kunnen worden.
Ik zal wat suggesties doen voor ervaren (misschien)haalbare spelers voor ajax. Natuurlijk zal ajax ze niet allemaal halen maar een paar van deze ervaren spelers zou al zeer welkom zijn:

-----------------------------Cilessen
----------Maxi Pereira Lugano Agger Felipe Luis
------------------Klaassen Gudelj Rosicky
----------------------------Vd.Vaart
---------------------El ghazi----Milik

5 mei 2015 om 20:20

Agger is veel te duur en heeft geen restwaarde. Doe mij maar een Zuid-Amerikaanse spijkerharde verdediger. Ik denk aan een speler als Balanta

5 mei 2015 om 20:22

ik vrees dat spelers als balanta,dede etc te duur zijn voor ajax qua salaris

5 mei 2015 om 21:01

Wat zou hij verdienen bij River Plate?

Vraag ik me wel af. ik Bedoel, 6 ton? Een miljoen? Meer?
Zijn contract loopt 2017 af.

Ach laat ook maar, na Sulejmani zijn ze zooo bang geworden om geld teveel uit te geven.

Net zoals als dat je een keer per ongeluk tegen je vrouw/vriendin zegt dat het eten niet zo super was en ze gelijk met mega-drama komt zo van:
"ik kook noooooit meer in dit huis!" of andere dramatische shit.

Zo overdreven de andere kant op gelijk, jankerds.

Dan ook nog het salarisplafond..

Anyway,
Is er misschien een site waar salarissen (Of indicaties) terug te vinden zijn, weet iemand dat?

5 mei 2015 om 21:06

Je bent al die aankopen van Ajax vergeten waar ze miljoenen uitgeven aan spelers uit de Eredivisie? Sinkgraven die mogelijk 9 miljoen zou kosten, Gudelj 6, van der Hoorn en Duarte samen 8 miljoen. Noem het maar niets, noem ze maar laf. Ze geven juist bizar veel geld uit als je kijkt wat er voor terug komt.

5 mei 2015 om 21:29

Ja.. laf.. laf..
Eerder "krampachtig" of "angstig".

Maarre.. Sulejmani was meer als 16 miljoen he?
(als ik me niet vergis tenminste)

En ik zeg niet dat ze dat nu links en rechts moeten smijten met geld.
Maar juist je argument van vd Hoorn en Duarte voor 8 miljoen is wat ik bedoel.
Geef gewoon gelijk die 8mil uit aan een goede verdediger, ipv van half-half op 2 paarden te wedden..

Mensen zeggen over LvG dat hij "verkeerd" in heeft gekocht met aanvallers ipv Verdedigers, maar Ajax kan er ook wat van. Of niet soms?

We vinden allemaal dat er een LCV en LB moet komen en ik lees alleen maar over middenvelders en aanvallers

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop echt dat er voor Ajax een sterke selectie staat hoor, volgend jaar.

5 mei 2015 om 21:47

@ Hans Kazan

Jij Goochelt echt een vergelijking uit je mouw die kant noch wal raakt! Een vrouw die eens een keer niet lekker kookt, vergelijken met een investering van 16 miljoen?
Ik heb Hans Klok trouwens altijd beter gevonden.

5 mei 2015 om 21:56

lol

Het gaat om de dramatische reactie na het ontvangen van kritiek
Beetje ver gezocht idd, maar ik ben dan ook een goochelaar.

Dont sweat it though, ik vond Hans Klok stiekem ook altijd al beter..
Zelfs mijn assistent is er met hem vandoor..

6 mei 2015 om 09:22

Jij hangt alles op aan 1 verkeerde aankoop, dan vergeet je voor het gemak even dat de club financieel aan de rand van de afgrond heeft gestaan met een paar jaar enorme verliezen van in de 10 tallen miljoenen. En een gezonde bedrijfsvoering is ook nu lastig. Het geld dat ze dan hebben wordt dan ook nog eens verkeerd besteedt. Ik denk dus dat het niet zozeer zit in dat ze geen geld willen uitgeven, maar het geld verkeerd uitgeven en gewoonweg miljoenen door de wc spoelen door verkeerde aankopen. Ik zeg dat ze eens wat aan de scouting moeten doen.

5 mei 2015 om 20:21

Wat waren Moisander en Schone dan? Met hun ervaring lieten ze iedere week weer zien dat ervaring maar een overschat ding is en dat het vooral over voetballende kwaliteiten gaat.

5 mei 2015 om 20:28

@fwajacied
Ervaring is zeker niet een overschat ding. Schöne en Moisander hadden ervaring bij clubs uit de middenmoot en subtop. Ajax heeft ervaring nodig van spelers die weten wat het is om onder druk te presteren, wat er gevraagd wordt bij een kampioensploeg, in eigen competitie (wat deze 2 wel hadden ja), in de grotere competities (dit ter ontwikkeling van jeugdige spelers met het doel Ajax naar een hoger niveau te tillen) en in de Champions League. Dit hadden Schöne en Moisander niet, maar een Poulsen (juventus, Liverpool, Sevilla) wel. Poulsen voegde misschien minder voetballend vermogen toe, maar stuurde het hele team.

Zo een speler heb je nodig.

5 mei 2015 om 20:36

Poulsen stuurde het hele team, kom nou. Draaf je nu niet iets te ver door? Leuk tegen Psv, gelachen bovendien, maar van een sturende kracht kan je net spreken. Het was niet eens een vaste basiskracht, zat hij dan ook nog vanaf de bank te commanderen. Of het moet gaan om het sturen hoe je bijvoorbeeld het beste een bommetje kan maken in het zwembad.

Daarnaast waren zowel Moisander als Schone al 2x kampioen worden met Ajax, hebben ze meerdere seizoenen Champions League gespeeld en wisten ze dus ondertussen wel wat er gevraagd wordt bij een kampioensploeg. Of zit er ook nog een aantal jaren vast voordat een speler aan jouw eisen voldoet?

Leuk die ervaring, maar die sturing kan je alleen bereiken en geloofwaardig maken als je ook voetballend iets kan toevoegen. Die spelers die hierboven zijn genoemd, daar heb ik sterk het idee van dat ze puur en alleen zijn genoemd omdat ze 30+ zijn. Dat alleen kan nooit een goede eis zijn.

5 mei 2015 om 21:15

Ik ben het deels met je eens, maar als Poulsen speelde, gaf hij het team wel degelijk sturing. Het ging compleet tegen het Ajax spel in, door als een soort derde centrumverdediger te gaan spelen, maar hij stuurde wel degelijk en voegde op die manier in bepaalde wedstrijden voetballend ook wel degelijk wat toe. En dan ben ik nog totaal geen fan van Poulsen.

5 mei 2015 om 21:36

Dat derde centrumverdediger zie je iedere cvm doen bij Ajax. Is echt niet de ervaring van Poulsen die dat op eigen initiatief even doet, dat zijn gewoon opdrachten.

5 mei 2015 om 20:23

Heel mooi inderdaad. Maar Agger is terug naar Brondby gegaan om daar te blijven, onderdeel te worden van de technische staf. Uit liefde voor Brondby. Daarom gaat hij nergens anders heen. Jammer genoeg.

5 mei 2015 om 20:28

Misschien een verdediger die nu wekelijks goed speelt in de eredivisie zoals Botteghin, Kashia, Leeuwin, Otigba

5 mei 2015 om 20:31

Kashia, Leeuwin en Otigba komen allen kwaliteit te kort en Botteghin heeft wel kwaliteiten maar niet de ervaring waarop difference09 doelt.

Ajax moet op zoek naar een verdediger die topwedstrijden heeft gespeeld en bestand is tegen de druk van de Champions League.

5 mei 2015 om 20:37

Maar persoonlijk denk ik dat een speler die topwedstrijden hebben gespeeld niet naar Ajax willen of gewoon niet te betalen is. Dan kom je al gauw bij spelers die de laatste jaren steeds minder worden als Heitinga of anders .???

5 mei 2015 om 20:37

Misschien moet Ajax eens wat minder kijken naar middelmaat in de Eredivisie en eens echt versterking gaan zoeken. Dat de rest van de Eredivisieclubs maar eens zonder de financiële bijdrages van Ajax gaat doen.

5 mei 2015 om 20:39

Kashia en Botteghin zijn voor Ajax geen middelmaat. Beide zijn betere verdedigers dan wat ze nu hebben lopen en Otigba is slechts 22 jaar en kan nog groeien .

5 mei 2015 om 20:43

De norm moet dan ook niet Viergever zijn, maar spelers die echt iets toevoegen aan Ajax. Die Ajax naar een hoger niveau brengen. Ajax heeft wel genoeg stilgestaan, met spelers als Kashia ga je echt niet ineens stappen vooruit maken. En Van der Hoorn was ook nog jong en kon nog groeien: verhaal bekend. Ajax moet eens wat minder naar potentie kijken en wat meer naar wat spelers nu echt kunnen.

5 mei 2015 om 21:04

Ajax komt liever met pubers aanzetten dan dat ze geld uitgeven aan redelijk spelersmateriaal! Ze leven in een droom waarin ze met jonge talenten in wedstrijden kunnen stunten en europees wedstrijden potten te kunnen breken! Als ze spelers halen dan zijn het spelers op de bonnenfooi of die nog te slecht zijn voor op de tribune of zijn afgeschreven door de wasvrouw! Het Ajax concept is te ver doorgeslagen en gefocust op geld produceren dmv jeugdspelers/talenten. Ajax is een moderne indiaase fabriek waarin alles zo goedkoop mogelijk gefrabiceerd moet worden met jonge arbeidskrachten om vervolgens het tienvoudige ervoor terug te vragen!

5 mei 2015 om 21:10

Lugano moet je niet willen. Ervaring is één ding, maar die ervaren kracht moet er dan ook wel kunnen staan als hij speelt. Agger zal niet komen. Die is uitgerekend terug naar Denemarken gegaan. Filipe Luis zal ook niet na een CL finale en een titel met Atlético, en een titel met Chelsea eventjes komen ballen voor een team waar hij in een vaag verleden eens een jaar aan de jeugd uitgeleend is, ook al zegt hij dat Ajax belangrijk voor zijn spelopvatting is geweest. Zou wel mooi zijn, want dan kan Boilesen opzouten en Riedewald gewoon op het middenveld blijven spelen. Maar die heeft net de stap naar de absolute top gemaakt. Rosicky zie ik ook niet vertrekken. Die maakt nog steeds z'n minuten en wordt nog steeds gewaardeerd. Maxi Pereira's situatie weet ik niet, maar voor de rest lijkt Van der Vaart me de enige realistische optie. En als Kansas City zijn eisen al niet wil betalen, dan gaat Ajax dat al helemaal niet doen.

5 mei 2015 om 21:23

Wel een lekker teampje, maar ik zou Cilessen, Klaassen, El Ghazi en Milik nog vervangen.

5 mei 2015 om 21:47

Waarom zou agger weer weg uit Denemarken gaan om bij ajax te gaan voetballen

5 mei 2015 om 23:28

Gewoon Riedewald en Viergever voor LCV gebruiken en een linksback halen als concurrent voor Boilesen.

6 mei 2015 om 00:44

Riedewald is nog te jong en onervaren. Viergever is pure middelmaat. Nee, er moet een ervaren verdediger bij.

6 mei 2015 om 13:31

Nee, Riedewald is een groot talent en Viergever is prima.

Was een nuttige verdediger. Vorig jaar goed, dit jaar minder. Bedankt voor de kampioenschappen, wens hem veel succes in Italië.

Jammer dat hij net een jaartje teveel bij Ajax is geweest. Al had hij vorig jaar zomer weggegaan, had hij waarschijnlijk bij veel meer mensen met een goed gevoel weggegaan. Nu heeft hij echt een zwak seizoen achter de rug...

5 mei 2015 om 20:23

Hij is zeker belangrijk geweest, maar dit seizoen zo vreselijk matig. En dat beeld was een beetje verdringen door dit seizoen, schaam me wel een beetje dat ik zo 'tekeer' ben gegaan. Nee Moisander verdiend zeker een mooi afscheid, maar hij had beter een seizoen eerder kunnen stoppen...

5 mei 2015 om 23:33

Sulejmanii, Moisander haalde nog een redelijk niveau tot de winterstop. Dat hij na de winterstop niet meer het vuur uit de sloffen liep is begrijpelijk. Ajax wilde niet met hem verder en Moisander zat met zijn hoofd al bij een andere club. De complete selectie draaide een matig seizoen. Moisander, Klaassen en Cillessen waren de enige spelers die altijd een voldoende haalden. Moisander gaan we nog missen!

6 mei 2015 om 18:36

Ik vond hem juist tot de winterstop dramatisch, vandaar ook dat ie er gauw genoeg uit moest en Viergever/riedewald er neer werden gezet. Denswil had ook al een paar wedstrijden de kans gekregen tijdens de blessure van Moisander, maar die voegde ook niets extra's toe.

7 mei 2015 om 00:29

Pettersson1963

Helemaal met je eens, behalve dat we Moisander zeker niet gaan missen.

7 mei 2015 om 00:33

Nijogeth

Riedewald had gewoon lekker moeten blijven staan, vind het zo zonde dat die jongen amper kansen krijgt. Vind het een van de beste verdedigende, talenten die we hebben in de jeugd.

5 mei 2015 om 20:49

Zeggen dat Moisander het goed heeft gedaan gaat wat ver, maar welke speler van Ajax heeft het dit jaar wel laten zien?

5 mei 2015 om 21:40

Bazoer vond ik een heerlijk seizoen draaien, heeft zich goed ontwikkeld. Wat mijn betreft het lichtpuntje dit seizoen

6 mei 2015 om 07:41

Cillessen, die heeft zeker 10 tot 15 punten gepakt.

6 mei 2015 om 07:49

Bazoer ben ik het nog wel eens dat hij zich goed ontwikkeld heeft. Maar het is nog geen Ajax 1 speler die de punten moet pakken.

Cillessen? Mwah, slecht zeker niet. Maar vergeleken met andere keepers heeft hij niet genoeg punten gepakt. Hahn en zelfs Kurto hebben punten gepakt voor hun team. Cillessen heeft zijn nut en klasse (en ook zijn mindere sportiviteit) getoond. Maar goed? Hij heeft het oké gedaan.

7 mei 2015 om 00:35

Rick

Meen je dat nou serieus? Cillissen heeft de meeste punten gepakt, van alle keepers. Dus niet okay, maar hij heeft het geweldig gedaan.

Het seizoen beginnen bij Ajax met een basisplaats als aanvoerder en vertrekken als bankzitter naar een Italiaanse subtopper. Het kan soms raar lopen in de voetballerij.
Is de reden dat hij op de bank kwam te zitten, dat hij niet bij heeft getekend en straks dus transfervrij vertrekt? Viergever vind ik namelijk echt niet beter.

5 mei 2015 om 20:52

Ik heb geen idee wat Ajax bezielde met de kwestie Moisander. Ajax wilde hem per se houden tijdens de zomer, omdat hij ongelooflijk belangrijk zou zijn voor het team. Met de winterstop wilde Moisander eigenlijk wel weg bij Ajax en Ajax zag dat eerst ook nog wel zitten, want transfersom. En plots kwam toen het bericht dat niet Moisander, maar Denswil gratis mocht vertrekken in de winter. Zo kreeg je dus ineens twee linkercentrale verdedigers die in een half jaar beide transfervrij vertrokken. Moisander moest blijven, want was nog steeds superbelangrijk voor de ploeg. Nou, dat was te merken, want ineens was hij niet meer de onbetwiste aanvoerder en was hij zijn plaats steeds vaker kwijt aan Viergever. Iets met felheid ofzo wat Viergever meer had. Ja, dat hebben we gezien.

Echt bizar beleid.

5 mei 2015 om 22:54

Bosche Bol, Ajax heeft Moisander nooit een nieuw contract aangeboden en nam dus bewust het risico dat Moisander transfervrij zou vertrekken. Na de winterstop deed Ajax nog volop mee voor de titel en was Moisander in de ogen van De Boer de belangrijkste verdediger. Moisander in de winterstop verkopen was geen optie, de clubs staan namelijk niet in de rij voor een speler met een aflopend contract.

5 mei 2015 om 23:30

Viergever doet het een stuk beter, zeker dit seizoen. Moisander heeft een heel, heel matig seizoen achter de rug.

5 mei 2015 om 23:51

afcanats, kom op man. Moisander speelde tot aan de winterstop redelijk constant. Heel Ajax heeft een zeer matig seizoen achter de rug. Dat Moisander een stuk beter kan heeft hij de eerste twee seizoenen bewezen. Hem nu afrekenen op een matig seizoen is wel heel goedkoop. Het complete elftal is dit seizoen door de mand gevallen door de tactiek en manier van spelen van De Boer.

6 mei 2015 om 18:39

Het feit dat de combo Veltman/moisander niet echt goed liep, omdat beiden te graag wilden voetballen en veelal door Moisander de directe duels werden verloren, wat Veltman dan weer moest opknappen. Bij de combo Veltman/viergever is er veel duidelijker wie welke taak heeft. Veltman verzorgt de opbouw en speelt als een soort libero, terwijl Viergever de spits op moet pakken. Dat Viergever minder is dan Moisander dat klopt, maar de combinatie tussen die 2 is een stuk beter.

Je wordt bedankt Niklas, het laatste seizoen was misschien niet zoals jij, en wij hadden gehoopt maar je bent toch zeker na het vertrek van Jan Verthongen héél erg belangrijk gebleken om de verdediging op sleeptouw te nemen, met als hoogtepunt het centrale duo Alderweireld - Moisander wat ik bijzonder sterk vond. Veel succes bij Sampdoria en ik hoop dat je je daar in de basis zult spelen.

Ik ben geen fan van Moisander als voetballer, maar wel zijn persoonlijkheid. Hij is altijd netjes geweest en weet wat ie doet. Ik hoop wel dat er uberhaupt jeugd is om hem op te volgen.

Aardige gozer idd. Maar een waardeloze verdediger. Ajax onwaardig zeg ik als Feyenoorder.

Moisander wat een drama verdediger, heeft echt heel veel punten gekost en m.n. zijn fouten in de champions league. Bijv. tegen PSG die terugspeelbal recht in de voeten van Lucas of Ibrahimovic, nee het is een geschenk dat hij weg is volgend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren