Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ancelotti legde met zijn meesterplan de zwakheden van Guardiola bloot’

Laatste update:

Bij Bayern München is er altijd druk. Trainer Josep Guardiola leidde de recordkampioen van Duitsland naar twee titels op rij, maar dit seizoen moet het ook in de Champions League raak zijn. In de halve finale staat Bayern München echter tegenover Barcelona en dat zal, mede door de afwezigheid van sterspeler Arjen Robben, niet makkelijk worden.

/

Oud-speler Stefan Effenberg heeft het idee dat Guardiola onder de druk bezwijkt. “Ik ben geen fan van zijn drukke coaching”, laat Effenberg optekenen in Kicker. “Je moet je spelers vertrouwen en je moet de voorbereidingen al afgerond hebben voor de wedstrijd begint. Guardiola gaat ook nog eens met grensrechters en vierde officials in discussie. Dat laat zien dat hij onder druk staat.”

“Bayern München heeft altijd tot zeventig procent balbezit en Bayern wil altijd de aanvallende ploeg zijn. Vorig seizoen ging het in de halve finale tegen Real Madrid echter helemaal mis. Carlo Ancelotti voerde een tactisch meesterplan uit en legde de zwakheden van Guardiola bloot”, aldus Effenberg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed tactisch plan van Carlo maar een meesterplan? Dit was gewoon de ideale manier om Bayern te bestrijden, dat kan iedere nuchtere voetbalsupporter bedenken. Laat bayern aan de bal en in de waan dat ze de bovenliggende partij zijn, om vervolgens messcherp toe te slaan op de counter. Like real did!

4 mei 2015 om 16:06

Tactiek was wnr Robben op coentrao afging en Robben coentrao voorbij was stond daar iedere keer xabi alonso... Robben werd dubbel gedwkt

4 mei 2015 om 16:07

Dubbele dekking op Robben? Hoe kom je erop? Masterplan confirmed!

4 mei 2015 om 16:19

Ik ben geen trainer maar de keurig uitgevoerde looplijnen in balbezit en balverlies en zulke dingen zijn wel wat ingewikkelder dan tegen Xabi en Coentrao zeggen dat ze voor een dubbele dekking op Robben moeten zorgen.

Er was niks speciaal aan de tactiek van Angelotti, speelde gewoon zoals Mourinho altijd deed tegen Barca.
Verdedigen en counteren.
Vind gewoon dat Bayern niet met die speelwijze tegen topclubs kan winnen, omdat ze de spelers er niet voor hebben.
Scwheinsteiger, Alonso, Muller, Martinez zijn geen spelers op het Barca spel te spelen.

4 mei 2015 om 15:48

Ohnee? En als Barca 5-0 had gewonnen van Bayern was het zeker wel een meester tactiek geweest? Het is echt ongelovelijk dat er uit jouw posts nooit 1 compliment bij zit jegens Real. Ik begrijp dat je voor Barca bent en dat is hartstikke leuk voor je. Maar je komt echt als een clown over omdat je letterlijk alles afkraakt en naar beneden haalt wat over Real gaat. Zelfs Bayern legende Effenberg vond het tactisch geweldig van Real maar Meneertje Tipi de Barca held komt ons wel even overtuigen dat Bayern het oh zo heilige Barca probeert te kopiëren en mislukt.

4 mei 2015 om 17:01

Nou sorry hoor barca kon dat nooit doen omdat ze een hele slechte 2e keeper hadden hahahahaha dus wat je zegt is grote onzin

4 mei 2015 om 19:53

Barca rouleerde ook altijd al met de keepers. Pinto en Valdes.

4 mei 2015 om 15:49

Dat zijn inderdaad geen spelers om het Barca spel mee te spelen. Dit is de grote fout die Guardiola maakt bij Bayern. In de competitie lukt het wel en worden ze toch dik kampioen, maar als ze tegen de grote ploegen in Europa moeten, gaat Guardiola zwaar onderuit met Bayern. Zie Real Madrid en ik ben er heilig van overtuigd dat Barcelona hetzelfde zal doen. Ik zie het zomaar 3-0 worden deze week.

4 mei 2015 om 15:50

Wat ben jij lekker in je hoofd zeg " verdedigen en counteren "

Ten eerste speelde we anders onder Mourinho. Dat was puur verdedigen en verdedigen en niet bij elke bal toets naar voren rennen, nee het was counteren op het perfecte moment.

Ancelotti speelde in een 442 tegen Bayern in balverlies en in balbezit schakelde wij enorm snel naar een 433 zodat Bale Benzema en Ronaldo voorin stonden.

Dus ja dit was puur tactisch meester werk van Ancelotti.

4 mei 2015 om 15:53

@tipi,

Wat bedoel je nu precies? Bayern heeft al meer dan eens aangetoond resultaat te behalen met hun speelwijze. Jij noemt spelers die geen 'Barca-spelers' zijn, maar aan de andere kant heb je normaal gesproken spelers als Götze, Ribery, Robben, Lahm, Alaba en Thiago die in balbezit allemaal ijzersterk zijn en snel een oplossing kunnen vinden.

Dat het nu niet vlekkeloos verloopt, heeft vooral te maken met de blessures. Bayern heeft eerder dit seizoen enkele prachtige demonstratiewedstrijden laten zien.

4 mei 2015 om 16:03

@fr4evah

Tegen welke topclubs hebben ze dan gewonnen met dit systeem.
Doetmund is de enige redelijke ploeg die ik kan opnoemen, en daar was vzel geluk voor nodig.
Tegen Real vorig jaar verloren.
En dit jaar tegen City ging het ook niet zo makkelijk.
Als Bayern zo hoog moet gaan spelen met hun verdediging is dat gewoon dodelijk, zeker als ze 2 jaar terug totaal anders speelden.

4 mei 2015 om 16:19

@tipi,

Over de afgelopen twee jaar hebben ze City, Shakhtar, Dortmund, Arsenal, United, Roma en Porto een keer of meerdere malen verslagen. Soms ook op magistrale wijze.
Eigenlijk is het enige tweeluik dat ze verloren hebben, tegen Real geweest. Dat lijkt me ook geen schande.
Misschien noem ik hierboven niet de absolute Europese top, maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat ze tekort komen tegen de Europese top, als ze enkel nog tegen Real gespeeld hebben.

4 mei 2015 om 15:57

Alonso wel.

Hij gedijt juist in dergelijk voetbal door zijn kwaliteiten. Technisch sterk en inzicht van de allerhoogste orde. Dat hij bij Real Madrid in een volledig andere speelwijze speelde moet je niet op een andere gedachte brengen. Maar ook daar kon je al zien dat hij positioneel en qua passing passend is voor de filosofie van Guardiola.

Bij het nationale elftal en bij Bayern heeft hij namelijk bewezen uitmuntend te zijn voor dergelijk voetbal. Bij Bayern komt hij zelfs beter tot zijn recht dan bij Real Madrid. In het begin van het seizoen was hij fenomenaal. Domineerde het middenveld met zijn passing. Vervolgens zijn ze na de winterstop minder gaan voetballen en hij dus ook.

4 mei 2015 om 16:25

Waarmee je dus zegt dat Alonso volledig afhankelijk is van zijn team en alleen maar door zijn team excelleert terwijl echt goede voetballers het omgekeerd doen. Zoals Zidane.

4 mei 2015 om 16:03

Bayern was vroeger een ploeg die counterde nu guardiola er is spelen ze meer op balbezit jupp heynckes was de perfecte coach voor bayern speelde slim counter voetbal en won alles wat er te winnen viel jwmmer zie guardiola graag vertrekken niet de ideale coach voor bayern

4 mei 2015 om 16:48

Niks speciaals voor Real Madrid. Voor Real Madrid is het inderdaad normaal om even van Bayern München te winnen. Real heeft Bayern gewoon afgetroefd door de zwakheden bloot te leggen en daarvan te profiteren. Dat lukte verder niemand vorig seizoen. Dan kan je best concluderen dat het een top prestatie is geweest. Even Bayern München een pak slaag geven.

Heb de wedstrijd niet gezien, jammer dat er niet meer op 'de manier waarop' word ingegaan!

4 mei 2015 om 15:48

Hmm zelfde tacktiek als mourinho?
Toen mourinho tegen guardiola stond werd het 5-0 guardiola en toen ancelotti er voor stond werd het 4-0 / 3-0 dus hb je wel verstand???

4 mei 2015 om 15:50

Inderdaad zou ook graag een grondige analyse zien van dat "meesterplan"

Ik weet niet of het echt een plan was. Soms tref je gewoon een tegenstander die in balbezit sterker is en dan word je gedwongen om ze achterin op te vangen en de bal zo snel mogelijk bij de aanvallers te krijgen. In deze wedstrijd kon optimaal gebruik worden gemaakt van de snelheid van Ronaldo en Bale.

Barcelona kan niet op die manier spelen, omdat de verdediging dan vroeg of laat gaat breken. Daarbij zal Barcelona ook niet zo gaan spelen, aangezien hun tactiek dichterbij die van Bayern ligt.

Barcelona heeft het trouwens wel heel moeilijk tegen teams die goed positiespel spelen. Kijk maar naar de manier waarop Celta Barcelona achteruit drukte, of de manier waarop Sevilla de tweede helft druk zette. Als Bayern er op het middenveld voetballend uit weet te komen, hebben ze een grote kans.

4 mei 2015 om 15:55

Nee.

Real Madrid werd niet naar achteren geduwd. 442 in balverlies, 433 in balbezit. Daar begon het eigenlijk allemaal. En het werkte, Ancelotti wist dat Guardiola en zijn mannen heer en meester zijn in balbezit. Hij wist dat wij een man tekort zouden komen op het middenveld en stelde de 3e aanvaller dan als middenvelder bij balverlies.

We werden dus niet naar achteren gepusht maar we trokken zelf naar achteren omdat we anders een man te kort zouden komen en dan was het een slachtpartij geworden.

4 mei 2015 om 16:09

@mrancelotti,

Ja ok. Met die uitleg kan ik wel leven.
Ik vond het overigens wel een opvallende keuze dan van Ancelotti, aangezien hij altijd hoog druk zet en aanvallend wil spelen.
Daar ben ik overigens van gecharmeerd, maar soms zou ik wat meer van die messcherpe counters willen zien in een seizoen. Dat was een genot om naar te kijken en wat mij betreft is Real daarin onovertroffen.

4 mei 2015 om 16:15

Ik denk dat ze er niet meer op trainen. op die counters.

Ze waren heel pijnlijk voor de tegenstander en zo mooi maar ik heb het gevoel dat Ancelotti er niet meer op traint. Tijdens de counters worden er vaak slechte beslissingen genomen en daarom denk ik dat ze er niet meer op trainen hoe jammer het is.

Heeft Chelsea ze wel?

4 mei 2015 om 16:22

4-3-3 in balbezit en 4-4-2 bij balverlies is de norm. Geen geniale ingeving dus.

4 mei 2015 om 16:23

@mrancelotti,

Dat durf ik niet te zeggen. Ik kijk nauwelijks wedstrijden van Chelsea. Tegen United hadden ze wel een mooie counter. Op zich hebben ze daar wel de spelers voor met Hazard, Costa en Willian. Zo goed als die van Real zullen ze in ieder geval niet zijn, dat was echt perfectie met Özil, Di María, Ronaldo en Benzema/higuaín.

4 mei 2015 om 16:51

@gutihaz

Niet echt. Ligt puur aan de tactische opvatting. Een 4-3-3 is normaal gesproken ook vooral gericht op het veld breedhouden waardoor je dus de 3 voorste spelers ten allen tijden op die positie wilt behouden waar dat bij Real zeer zeker niet was. Barcelona speelt ook in een 4-3-3 maar schakelen ook niet terug naar een 4-4-2 bij balverlies.

Eigenlijk ken ik vrijwel geen club die dat doet. Real is daartoe mogelijk aangezien ze Benzema hebben.

4 mei 2015 om 17:04

Ik ben groot Barca Fan maar madrid deed het vorig jaar heel goed tegen Bayern gewoon weggespeeld punt uit. Barca en Real zijn de 2 beste ploegen in de wereld en daar kan Bayern niet aan tippen

4 mei 2015 om 17:28

Larsoboy,

Ik doelde op de norm van Real Madrid vorig seizoen. 4-3-3 in balbezit en bij balverlies schoof Bale een linie terug. Maar de meeste teams spelen weldegelijk bij balverlies in een 4-4-2 formatie.

Ook Barcelona. Kijk bijvoorbeeld maar naar beelden van de 2-1 Clasico van dit jaar. Als Real Madrid de bal heeft dan staat Neymar een linie terug met Messi en Suarez als voorste spelers.

4-4-2 wanneer de tegenstander de bal heeft is de meest gebruikelijke formatie in de voetballerij.

4 mei 2015 om 17:29

@voetbalgod79,

Respect voor wat je zegt over Real, maar het is onzin om te zeggen dat Bayern niet kan tippen aan Barcelona en Real Madrid.
Twee jaar geleden wonnen ze de CL, vorig jaar halve finale (waar Barcelona er in de kwartfinales al uit lag) en nu weer in de halve finales.
Bayern is daarnaast in mijn ogen de enige ploeg in de wereld die een karrevracht aan blessures zo goed op kan vangen.

Real is voor een groot deel afhankelijk van Ronaldo, Barca van Messi, maar Bayern heeft niet echt een speler waar ze zo afhankelijk van zijn.

4 mei 2015 om 19:18

@gutihaz

Onzin, als je een 4-3-3 speelt schakel je in balverlies om naar een 4-5-1. De flankaanvallers zakken namelijk een linie terug en knijpen naar binnen naargelang de bal zich bevind.

4 mei 2015 om 19:44

4-5-1 of 4-4-2. Het verschil is slechts dat een van de twee buitenspelers wat meters verder staat. Over het algemeen is het gewoon 4-4-2.

Zoals al zei: bekijk de 2-1 Clasico maar terug. Zul je zien dat Neymar terug zakt en Suarez en Messi voorin staan. Zoals bij de meeste teams: een van de twee buitenspelers zak terug en de andere staat voorin met de spits.

Jammer dat Effenberg hier geen argument geeft. Wat zijn dan volgens hem bijvoorbeeld de zwakheden van Guardiola? Nou heb ik alsnog zo'n idee, maar jammer dat hij het er niet bij heeft gezegd.

4 mei 2015 om 16:14

Inderdaad dit.

Dergelijke teksten lees je wel vaker van geïnterviewde mensen over verschillende zaken in het voetbal, maar dan ontbreekt de argumentatie. Zo krijg je het idee dat ze maar wat lullen, terwijl dat niet per se zo hoeft te zijn. Als gevolg moet je gaan gissen wat diegene bedoelt en ontstaan er irrelevante, vertekende en uiteenlopende discussies, want iedereen interpreteert het op hun eigen wijze.

Toch geef ik Bayern een grote kans om in de finale te geraken. Aangezien zij als eerste uit moeten bij Barcelona. Het geeft het grote voordeel dat zij niet verplicht zijn om het spel te maken en Barcelona het voor eigen publiek het wel moet. Op de counter zie ik Bayern wel Barcelona pijn doen en kunnen zij het thuis het rustig afmaken. Ook ken Pep Barcelona door en door en weet precies wat de zwakheden zijn van Barcelona. Dus die komt wel met een goed spelplan om Barcelona te bestrijden.

Guardiola had toen bij Barcelona met:

- Xavi, toen de beste passer ter wereld
- Busquets, gemaakt voor het tiki taka, en
- Messi, de beste speler ter wereld (misschien zelfs aller tijden)

het ultieme materiaal in huis om zijn visie perfect tot uitvoer te brengen.

Nu probeert hij het met andere spelers, die gewoon niet kunnen tippen aan het elftal dat hij toen tot zijn beschikking had. Althans, als het om het uitvoeren van zijn visie gaat, that is. Dan krijg je een slap aftreksel welke makkelij(er) te verslaan is voor de absolute topploegen. Ik reken erop dat Barcelona deze ronde ook geen spaan heel zal laten van Bayern.

Maar dit is maar hoe ik erover denk.

5 mei 2015 om 03:02

@piraatje

Klopt wat je zegt, maar wat Pep nu wel heeft en bij Barca niet is kracht en lengte.
Als ie een beetje nadenkt en Barca wil pakken moet hij met kracht en hoge ballen spelen !
Beide ploegen zullen vele kansen hebben omdat ze beide positie spel op de mat kunnen leggen, het hangt er van af wie de meeste kansen afmaakt.
Bayern speelde soms voetbal onder Pep die beter was dan bij Barca omdat ze als team veel meer compleet zijn. Het is een team met spelers die alles kunnen.
Real kan als de beste counteren, de ervaring van Carlo heeft Pep de finale gekost. Maar Pep heeft meer ervaring dan de huidige coach van Barca en daar heeft Bayern een voordeel. Al heeft Barca Messi. Het word spannend denk ik ! Barca gaat Bayern echt niet overklassen zoals Real deed vorig jaar want behalve neymar heeft Barca geen counter spelers in vorm.
Sanchez is weg, Pedro die vroeger geweldige goals tegen Real maakte is helemaal weg gezakt. Iniesta word een dagje ouder, Xavi is niet meer wat het was en Rakitic kan daar nog niet aan tippen. Bayern daar in tegen heeft ook vele blessures op het moment, zoals Robben, Ribbery, Lewa speelt waarschijnlijk mt een masker, Alaba die geblesseerd is wat een groot gemis is. Ik vind hem persoonlijk de beste linksback ter wereld.

Het meesterplan is dus counteren en elke vrije trap/ corner Ramos zoeken

helemaal gelijk piraatje ben het compleet met je eens Bayern heeft niet de spelers die barca heeft om tikki takki tot perfectie uit te voeren. Alleen Messi Iniesta en Suarez maken al het verschil en natuurlijk Busquets

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren