Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Persie mist strafschop bij nieuwe uitglijder Man United

Laatste update:

Manchester United heeft een eindklassering bij de beste vier van Engeland nog altijd in eigen hand, maar een goede beurt maakte de ploeg van Louis van Gaal zaterdag absoluut niet. Laagvlieger West Bromwich Albion bouwde op Old Trafford een fort, scoorde met een van richting veranderde vrije trap en had geluk dat de in de basis teruggekeerde Robin van Persie een strafschop miste. Het werd 0-1 voor West Bromwich Albion.

/

Van Persie begon voor het eerst sinds 21 februari weer eens in de basis van Manchester United. De Nederlander kon er met zijn ploeggenoten niet voor zorgen dat het een spektakelstuk werd op Old Trafford; Manchester United kwam maar moeilijk tot kansen en het bezoekende West Bromwich Albion vertoonde überhaupt geen aanvallende intenties. West Bromwich Albion, dat nog niet zeker is van lijfsbehoud, liet de bal aan Manchester United en kwam nauwelijks over de middenlijn.

Manchester United noteerde circa tachtig procent balbezit, maar was in de laatste fase van het veld niet doortastend genoeg en kon de bezoekers nauwelijks verontrusten. Van Persie was nog de gevaarlijkste man in de eerste helft, maar de Nederlander had het vizier bij drie kleine kansen niet op scherp. Aan het spelbeeld veranderde na rust helemaal niets: Manchester United had de bal en kwam er niet door, West Bromwich Albion had de weg naar het doel vakkundig dichtgemetseld.

/

Een halfuur voor tijd kwamen the Baggies weer eens over de middenlijn en pardoes was het raak. Chris Brunt mocht aanleggen voor een vrije trap en hij werkte de bal achter keeper David de Gea. Daar kwam een flinke dosis geluk bij kijken, want de bal werd door de hak van Jonas Olsson van richting veranderd. Van Gaal greep direct in, bracht Ángel Di María binnen de lijnen en posteerde de lange Marouane Fellaini naast Van Persie in de punt van de aanval.

Het leverde al snel resultaat op, toen de bal op de stip ging. Saido Berahino stond bij een handsbal net wel of niet niet in het strafschopgebied, maar de bal ging op de stip en Van Persie legde de bal goed. De inzet van de Nederlander was niet eens slecht, maar keeper Boaz Myhill dook de bal uitstekend uit de hoek. Van Gaal zette alles op alles en bracht ook nog Radamel Falcao binnen de lijnen, maar een verandering in de score leverde dat niet meer op. Voor Manchester United was het de derde nederlaag op rij: eerder waren Chelsea (1-0) en Everton (3-0) al te sterk.

Is Robin van Persie nog wel goed genoeg voor de wereldtop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 mei 2015 om 20:37

Zijn er nog steeds mensen die beweren dat Real een grote fout heeft gemaakt door hem voor 75 mil te verkopen? Bijna iedere Madridista wist allang dat Di Maria constant geweldige wedstrijden afwisselt met afschuwelijk slechte wedstrijden. Dan ben je geen speler voor de absolute top.

2 mei 2015 om 20:49

Misschien had je even iets beter moeten kijken. Di maria was ook bij real madrid zwak als buitenspeler. Pas toen hij op het middenveld ging spelen. Toen begon het te lopen. Want de buitenspelers waren bale en ronaldo. Di maria was op het middenveld toen echt heel goed. Dat had anceloti perfect gezien. En dat is nog altijd een fout geweest van madrid. Om di maria te laten gaan.

2 mei 2015 om 20:53

@tristan
Ik ben het met jou eens dat hij wisselvallig is, maar zijn wisselvalligheid is inherent aan zijn soort spel. Di Maria neemt gewoon veel risico's. Eigenlijk moet je zorgen dat er mensen zijn die zijn misstappen direct oppoetsen.

Voordat Di Maria erin kwam, was er steeds geklaag dat Utd de bal had.. Maar dat er niemand wat mee deed. Di Maria doet er altijd iets mee. Dat zorgt voor chaos. Chaos voor de tegenstander, maar als zijn acties mislukken gaat dat ten koste van balbezit. Mensen snappen niet dat juist die grilligheid van Di Maria maakt dat hij een goede speler is. Op dit moment heeft Real niet zo een speler. Real heeft uiteraard heel veel andere kwaliteiten, maar vorig jaar zonder Di Maria had Real de Cl-finale niet gewonnen. Kleurloze spelers als een Valencia of Young hebben die grilligheid niet. Ik ben om die reden het helemaal niet eens met de Madrilenen die denken dat Real goede zaken heeft gedaan om Di Maria te verkopen. Wint Real dit jaar weer de CL (en bijv. De competitie) dan kan men stellen dat ze er niet op achteruit zijn gegaan.

Maar wint Real geen van deze prijzen.. Dan gaan de vraagtekens weer opspelen. Ik denk dat Di Maria nog steeds een hit kan worden. Van Gaal moet wel toestaan dat hij alles mag maken op het veld.

2 mei 2015 om 20:54

Ja! Ik vind het nog steeds een rare keuze om hem te verkopen. Was in dat laatste seizoen gewoon uitstekend in vorm en speelde veel vaker fantastisch dan dramatisch (ik volg Real Madrid intensief). Dat hij nu niet de sterren van de hemel zou spelen in Man Utd doet daar voor mij niks aan af en heeft ook met veel externe factoren te maken.

United heeft namelijk misschien wel goede wedstrijden gespeeld en 1 of 2 x een goede reeks qua punten, het spel van United is het hele seizoen niet helemaal 100, veel spelers presteren vrij wisselvallig, er is geen vaste basisselectie waar iemand zich op in kan spelen... Kortom, heel United is zoekende en heeft nog tijd nodig en Di Maria dus ook.


T zelfde voor Mesut Ozil.

2 mei 2015 om 21:04

Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ze er hard op achteruit zijn gegaan want er staat nu ook elke week een prachtige selectie op het veld.

Van Persie speelde los van de gemiste penalty gewoon echt een goede wedstrijd. Was goed met zijn volleys, passes en zijn vrije trap. De muur van WBA mocht gewoon niet geslecht worden...

2 mei 2015 om 20:29

Een spits die een penalty mist en toch een goede wedstrijd speelt? Klinkt wat tegenstrijdig.

2 mei 2015 om 20:31

Penalty heeft niets te maken met hoe goed je speelt. Daarnaast zegt hij nog los van de penalty. Van Persie speelde ook niet eens als spits de 2e helft. Heb je wel opgelet?

2 mei 2015 om 20:31

Hoezo? Staat een strafschop gelijk aan een slechte wedstrijd dan?

2 mei 2015 om 20:33

Een domme reactie. Het een sluit het ander niet uit.

2 mei 2015 om 20:35

Nee, een strafschop missen is niet hetzelfde als een slechte wedstrijd. Maar is een spits goed bezig als hij een levensgrote kans mist? Ik denk van niet.

2 mei 2015 om 20:36

Ik zeg toch ook los van zijn penalty? Die had erin gemoeten, maar een penalty kan je missen. Keeper zat er ook gewoon goed bij. Verder geen excuses voor die penalty, daar heb je gelijk in, maar hij speelde verder gewoon echt goed, dus een beetje onzin om te stellen dat dan gelijk zijn hele wedstrijd ruk is, beetje kortzichtig vind ik dat.

2 mei 2015 om 20:42

Los van de eerste 8 wedstrijden was Arsenal ook de beste. Maar was Arsenal de beste? Nee. Dit is een "als" , en die tellen niet.

2 mei 2015 om 20:50

Wat doen jullie nou moeilijk hij speelde gwn goed zegt hij toch klaar. Als je goed speelt en 1 mega kans zoals een penalty mist dan heb je alsnog een goede wedstrijd gespeeld. Als je moeilijk wilt doen of als dat gwn je persoonlijkheid is stel ik je voor om of vrouw te worden als je dat nog niet bent of in de politiek te gaan jezus christ het is zaterdag...

2 mei 2015 om 20:51

Jesus man je hebt echt geen benul van het spelletje he?? Ik heb van Persie geen levensgrote kans zien missen vandaag ! Sterker nog , het gros van de spitsen zou die kansen niet eens krijgen .

2 mei 2015 om 20:53

Technisch gezien is een penalty een grote kans, maar dat is een detail. Ja, op die penalty na speelde hij vrij aardig. Maar die gemiste penalty haalde zijn cijfer wel omlaag van een 7 naar een 6, zo simpel is het.

2 mei 2015 om 21:07

Arsenals eerste 8 wedstrijden waren niet goed, want ze lieten veel punten liggen. Dat vind ik een prima constatering. Betekent dat dat Arsenal de volgende zoveel (goede) wedstrijden niet goed speelde, omdat ze de voorgaande wedstrijden hadden verloren? Dat vind ik een onaanvaardbare constatering. Arsenal speelt een uitstekend seizoen (ze worden 2e) met een bittere nasmaak, want ze hebben beslissende punten laten liggen terwijl ze desondanks over het hele seizoen gezien in goede vorm steken.

Was van Persie slecht bij de penalty? Ja (hoewel hij niet eens half zo slecht was). Was deze beslissend voor een punt? Ja. Is dat teleurstellend? Ja. Speelde hij daarom een slechte wedstrijd. Nee. Hij speelde een goede wedstrijd met een bittere nasmaak. Hij creëerde kansen middels uitstekende schoten (waaronder de eerder genoemde vrije trap) en passte meer dan uitstekend.

2 mei 2015 om 21:14

Teleurstellend is inderdaad een beter woord dan slecht. Maar verder doet dat niets aan mijn verhaal af.

2 mei 2015 om 21:48

Pingels staan los van zijn spel, een pingel kan je nou eenmaal altijd missen. Beetje mierenneuken natuurlijk. Robin speelde verrassend goed.

2 mei 2015 om 22:59

Haha ben je nu echt serieus stravven? Omdat van persie een penalty heeft gemist heeft hij blijkbaar geen goed wedstrijd gespeeld volgens jou? Wat een domme redenering zeg.

Ik snap dat je graag veel reacties wil op voetbalzone maar geef dan iig nog wat nuttige reacties ipv zulke domme. Van Persie was in de eerste helft erg scherp, 1 van de weinige(de enige eigenlijk) die nog iets creëerde en gevaarlijk was. In de tweede helft moest hij meer op het middenveld spelen. Vraagje, was messi tegen manchester city ook slecht omdat hij een penalty miste? Oh ja.

Echt, reageer volgende keer gewoon anders niet wanneer je met zulke domme uitspraken komt.

2 mei 2015 om 23:00

Dus als een spits 10 doelpunten maakt (of aanvallen opzet waar doelpunten uit ontstaan etc) maar een grote kans mist, is hij niet goed bezig? Dat is eigenlijk wat je zegt. Van Persie kan ondanks het missen van een penalty nog steeds goed hebben gespeeld. Dat weten wij, en dat weet jij.

2 mei 2015 om 20:29

Waarom nam Van Persie de penalty en niet iemand anders?

2 mei 2015 om 20:39

Omdat van Persie altijd de penalties neemt en er zelden een mist. Dit was geloof ik zijn derde misser uit zijn carrière. En Rooney heeft ergens in 2013 de penalties aan van Persie gelaten na er zelf te veel achter elkaar gemist te hebben!

2 mei 2015 om 20:41

Van persie is de vaste penaltynemer van man utd

2 mei 2015 om 20:43

De laatste zes die hij nam gingen er ook in.

2 mei 2015 om 20:53

En dat zegt dus niets discpriest, je laat penalty's nemen door iemand die in vorm is normaal gezien. En aangezien Van persie uit blessure terugkomt is hij niet echt in topvorm.

2 mei 2015 om 20:58

Zo erg hoef je nou ook niet in vorm te zijn voor een penalty kom op... Misschien ben je nog steeds wel anti RVP maar hoe erg je dat nu laat blijken is wel een beetje zielig.

2 mei 2015 om 21:12

Ik ben niet anti van persie. I don't like him, but don't hate him either. Onverschillig is eerder het goede woord.

2 mei 2015 om 21:13

Nee stravven, meestal wordt er een penalty nemer vooraf aangewezen door de trainer. Deze speler neemt dan de strafschoppen mits er geen belemmeringen zijn.

2 mei 2015 om 21:17

Dat is niet overal zo discpriest, bij bijvoorbeeld Chelsea hoeft Mourinho niet te zeggen wie ze moet nemen, dat bepalen de spelers daar volgens mij zelf. Je laat het normaal gezien doen door iemand die in goede vorm is en goed in de wedstrijd zit. In het geval van Chelsea is dat dus meestal Hazard. Ik denk dat een speler dat beter aan kan voelen dan een coach. Je moet niet iemand aanwijzen, je moet ze zelf laten kiezen. Iemand aanwijzen kan de druk verhogen, waardoor iemand kan gaan twijfelen. Maar het ligt aan de speler zelf, sommige mensen hebben amper last van druk, en andere spelers veel meer.

2 mei 2015 om 21:49

En zelfs dan kan je eens missen. Van Persie zat lekker in de wedstrijd en gewoonlijk altijd. Hij zal dus wel vertrouwen hebben gehad.

2 mei 2015 om 23:38

Nee hoor Mou heeft beslist dat hazard elke penalty neemt mits hij speelt, hij was nog boos toen hij Drogba liet nemen tegen maribor volgensmij.

2 mei 2015 om 23:51

Hazard is de eerste penaltynemer hij is gewoon gekozen door Mourinho het was niet zomaar dat Mourinho de vorige keer boos was op Hazard omdat hij Drogba de penalty liet nemen tegen Maribor ondanks de 6-0 winst.

2 mei 2015 om 20:31

Klopt, wel knap voor eerste wedstrijd na blessure.

Waarom mag Januzaj niet invallen ipv. die onbegrijpelijk zwakke di Maria? Zal wel met geld te maken hebben. Verder waardeloze wedstrijd van united.

2 mei 2015 om 20:30

Als het echt om geld ging dan Di Maria wel in de basis gestaan. Hij is ondanks dat hij dramatisch in vorm is wel vaak in staat een wedstrijd open te breken.

2 mei 2015 om 20:33

Omdat di maria normaal gesproken veel beter is dan januzaj. Januzaj heeft sowieso weinig goede wedstrijden gespeeld.

2 mei 2015 om 20:39

Ze mogen Di Maria ook wel meer kansen geven om zich te etaleren, het draait om vertrouwen. Komt veel druk op z'n schouders nadat er zoveel geld in hem is geinvesteerd.

Zelfs ik was op het einde voor United, wat een antivoetbal van West Brom zeg. Maarja, Pulis he, wat Mourinho kan, kan hij ook (niets tegen Chelsea trouwens, ze zijn terecht kampioen). Het lijkt wel alsof United die wedstrijden die ze eerst wonnen met slecht voetbal nu terugkrijgt.

Edit: Ik snap de kritiek op mijn reactie, had het misschien iets genuanceerder moeten zeggen. Volledig te begrijpen dat WBA de bus parkeert maar het is toch wat onprettig kijken met het hele team in de eigen zestien.

2 mei 2015 om 20:29

West Brom heeft zich vandaag veiliggespeeld (het is de laatste 10 jaar niet gebeurt dat er iemand met 40 punten of meer is gedegradeerd), als je degradatievoetbal speelt is het toegestaan om de bus te parkeren. West Brom is gewoon minder goed dan United, dan is dit een van de manieren waarop je kan winnen. Heel wat anders dan Chelsea, die dat doen in wedstrijden waarin zij zelf de betere spelers hebben en betere ploeg zijn.

3 mei 2015 om 00:07

Dan is mourinho heel goed in de 'wet' overtreden met je toegestaan..

2 mei 2015 om 20:34

Komop wat verwacht je, WBA speelt uit tegen Manu. Dit is niet de la liga waar een middenmoter probeert te voetballen om daarna onderuit te gaan met 8-0

2 mei 2015 om 20:48

Antivoetbal? Onzin. Vol op de aanval en verliezen zodat jij vermaakt kan worden?

3 keer op rij verlies en geen doelpunten. Michael Adrian Carrick zorg dat je fit raakt.

2 mei 2015 om 21:19

Wacht nog maar 2 wedstrijden. Ik wil weer eens winnen op Old Trafford. En zo niet dan toch in ieder geval een echte oorlog op (en naast) het veld. Een nieuw hoofdstuk van "the battle of the buffet" zou geweldig zijn, al zijn de hoofdrolspelers niet echt meer bij de clubs onder contract (fabregas en Saf, de pizza is geen persoon).

2 mei 2015 om 23:00

Want Carrick zorgt er natuurlijk voor dat de kansen worden afgemaakt.

di maria speelde weer eens een goede wedstrijd

Ik heb echt zitten genieten van Myhill. Ik denk dat zelfs De Gea onder de indruk was van Myhill vandaag.

United word dus 4e. Arsenal en City zijn te ver weg, die hebben allebei 2 punten meer, en nog respectievelijk 2 eb 1 wedstrijd tegoed op United. Liverpool gaat United niet meer inhalen, ik zie Liverpool niet winnen op Stanford Bridge. Spurs mag morgen tegen City, en die zie ik dat ook niet winnen. United hoeft zich dus niet echt zorgen te maken.

En Di Maria is het helemaal kwijt. Begon vrij goed, maar nu is het echt een drama. Als er een fatsoenlijk bod op hem komt (60 miljoen of meer) zou ik hem laten gaan.

2 mei 2015 om 20:29

Dat zou wat zijn, zeg. Dat United alsnog naast de CL grijpt. Als wij winnen van United en Tottenham wint, dan staan zowel Liverpool als Tottenham nog maar een puntje achter op hen.

Van Gaal is weer aardig aan het kloten na die piek, toch raar te noemen. Blijkbaar heeft hij het dus nog lang niet op de rit.

2 mei 2015 om 20:31

Niet per se. Als Liverpool komend weekend van Chelsea verliest, iets wat ik zeker mogelijk acht heeft United 7 verliespunten minder dan Liverpool. United heeft dan nog 3 punten nodig om zeker te zijn van CL. 3 punten halen in 3 wedstrijden moet toch te doen zijn lijkt mij.

Wat betreft Spurs kan het nog meer kanten op. Arsenal en City hoeven zich denk ik geen zorgen meer te maken wat betreft CL.

2 mei 2015 om 20:36

@stravven

Spurs moet anders morgen ook nog tegen City, dus nee inderdaad United gaat dit niet meer weggeven.

2 mei 2015 om 20:40

Spurs speelt thuis, dat kunnen ze normaal gezien winnen. Spurs heeft thuis ook van Arsenal en Chelsea gewonnen, vergeet dat niet. Ik denk dat Spurs nog dichter in de buurt van United kan komen dan Liverpool.

2 mei 2015 om 20:55

@stravven

Spurs is op dit moment niet meer dan een ongemotiveerd zooitje sinds de League Cup finale, die zijn uitgespeeld. Liverpool is te zwak bezig om ook maar enige druk op United te zetten terwijl City die 2de plek wil verstevigen.

2 mei 2015 om 21:11

Spurs mist simpelweg kwaliteit. Kane kan het niet alleen, Lloris is afhankelijk van zijn verdediging, en Eriksen is niet echt goed bezig. En ze hebben maar 3 spelers die echt iets beslissends kunnen doen, niet zoals Arsenal of Chelsea die 7 of 8 spelers hebben die dat kunnen. Dat is gewoon een kwaliteitsverschil. Liverpool is gewoon een verhaal apart, de ene week krijgen ze een 8, de volgende week een 4, totaal niet constant. Chelsea is niet echt gegroeid, maar die waren al zo goed dat ze amper meer konden groeien als team. Arsenal is enorm gegroeid, City heeft van januari tot pakweg april een dip gehad, United was groeiend maar is weer wat geslonken, Liverpool is niet gegroeid, en Spurs is ook niet beter geworden. Nog zo'n seizoen en je gaat haast denken dat Spurs word ingehaald door Soton.

2 mei 2015 om 21:42

Van Spurs hoef je echt niets meer te verwachten dit seizoen. Afgezien van de goede vorm die we in de winter hadden, is het dit seizoen niet veel soeps. Ik hoop eerlijk gezegd dat we dit seizoen geen Europees voetbal halen, want dan kan Pochetinno tenminste rustig bouwen zonder EL vermoeidheid. CL gaat hem toch niet meer worden tenzij er een wonder gebeurt.

2 mei 2015 om 21:46

lennonturbo, zelfs als je alles verliest word het nog moeilijk om geen CL te halen. Als Arsenal de FA cup wint speelt de nummer 7 ook CL, en Swansea staat 5 punten achter Spurs, met een wedstrijd meer, en die moeten nog tegen Arsenal en City. Spurs haalt dus wel de top 7, en gaat dus waarschijnlijk wel Europa in.

2 mei 2015 om 21:51

Zelfs als je alles verliest wordt het nog moelijk om geen Europees voetbal te halen, bedoel je.

2 mei 2015 om 22:18

Verkeerde letter gebruikt, als Gooner telt enkel Champions League als Europees voetbal, de Europa League telt niet mee.

3 mei 2015 om 01:21

Noem mij 8 spelers van Arsenal die mij t verschil kunnen maken

Sorry hoor, maar de tactiek slaat helemaal nergens op. Twee van die lamme toeters voorin, genaamd Robin en Wayne. Het lijken wel twee 35 jarigen die op hun retour zijn, beetje inzakken op eigen helft, balletje breed, balletje terug. Tussen de 80e en 90e minuut heb ik ze op de 4x eigen helft gezien om vlak voor de verdediging de bal te gaan ophalen, bij een 0-1 achterstand..

Vervolgens moet Fellaini maar in de spits lopen en hopen dat alles goed komt? 2 spitsen op het veld en wij spelen met Fellaini in de spits in de 2e helft, wat een bagger. We wonnen wedstrijden toen Rooney in de spits speelde, niet als middenvelder. Hij heeft daar helemaal niks te zoeken, want op z’n lange ballen breed na voeg het niks toe. We hebben 80% balbezit ja, maar alles gaat breed, er zit totaal 0,0 diepte en verassing in. Zet Mata aub eens op 10 Louitje

2 mei 2015 om 20:28

Van Persie gaf juist een aantal goede passes naar voren. Speelde ook wel goed, maar had natuurlijk moeten scoren. Maar moet gezegd, die Myhill was fantastisch.

2 mei 2015 om 20:32

Ga alsjeblieft niet naar fouten zoeken die er niet zijn. United heeft gewoon pech gehad in de afronding en WBA heeft uitstekend verdedigd. Fellaini is de spits was waarschijnlijk omdat United alles verloor in de 16 van Wba, maar hij maakte niet echt verschil. Paar x de bal goed gekaatst, maar in kopduels waren de verdedigers van WBA gewoon beter.

2 mei 2015 om 20:44

Rooney brengt op 10 bij lange na niet wat hij in de spits liet zien in de goede serie van United. Bovendien is hij al een aantal wedstrijden matig.

Je bent toch ook wel van mening dat thuis tegen WBA een speler als Fellaini niet nodig is ofwel? In de grote wedstrijden is hij belangrijk geweest. Maar zodra het niet loopt tegen de 'kleintjes' is de ploeg gauw geneigd om weer lange ballen op hem te gaan hanteren.

Sorry, maar ik vond Rooney en van Persie vandaag gewoon zonder pit spelen, en zo waren er uiteraard wel meer.

2 mei 2015 om 20:56

Ik heb het beneden ergens al gezegd, maar United zit in een proces. De spelers hebben vertrouwen nodig en je kan hem niet aan de kant zetten nadat hij een paar goeie wedstrijden gespeeld heeft. Ik ben ook van mening dat Fellaini nodig was vandaag, maar probeer dit eens vanuit de ogen van Van Gaal te zien. Er komt heel wat bij kijken om iets op te bouwen bij een gigantische club als United, en Van Gaal doet dat tot nu toe uitstekend.

Over Van Persie, die man speelt na 3 maanden weer eens een wedstrijd, en heeft mij in positieve zin verrast. Je kan niet verwachten dat hij gelijk explosief is en dat hij gelijk de 3 punten pakt. Sowieso is Van Persie nooit echt explosief geweest. Deed alles op gevoel en met flair.

En Rooney speelde inderdaad niet geweldig, maar hij was niet slecht. Als ik iemand na vandaag definitief uit de basis zou verwijderen, dan is dat toch echt Blind. Voegt niks toe en is veel te traag.

2 mei 2015 om 21:18

Waarom doet v Gaal het uitstekend? Na die dikke investeringen is een 4e plaats toch niet meer dan logisch?

Hij presteert dan toch niet bovenmatig? Daarbij kun je je afvragen of zijn tactische keuzes wel allemaal zo juist zijn.

Waarom haal je je beste aanvaller naar het middenveld? Daar wordt het team zwakker van....

Daarbij is hij heel erg afhankelijk van Carrick. Als hij niet speelt, is de kans op puntenverlies veel groter.

Als laatste kun je je vraagtekens zetten bij zijn aankoopbeleid.

Nee een 6. En meer niet hoor, wat mij betreft.....

2 mei 2015 om 21:20

Altijd dat geleuter over een proces. Je bent een van de grootste clubs ter wereld, je moet dan zorgen dat je er gewoon staat. Zo simpel is het. United heeft geen tijd voor een overgangsjaar. Daar is United te groot voor. Het is als Djokovic die een overgangsjaar nodig heeft nadat hij een nieuw paar tennisschoenen heeft, dat kan gewoon niet, klaar. Een club als West Brom kan dat, maar United niet. United heeft eindproducten nodig, geen halfproducten.

Je moet als coach niet anders doen dan 11 spelers opstellen die ervoor zorgen dat je wint, niets meer, niets minder. En thuis tegen West Brom moet United gewoon altijd winnen, zo simpel is dat .

Blind eraf halen is geen optie, dan slachtoffer je Rooney weer door hem als CM op te stellen, en dat is gewoon Rooney misbruiken.

2 mei 2015 om 21:51

@stravven

But Rome wasn't build in a day...

Om een goed team te bouwen heb je tijd nodig als manager. Dat is gewoon een fiet. Zeker als je een team krijgt dat volledig uit balans is als Manchester United. Als je daar gelijk resultaten van verwacht, kan het team alleen maar teleurstellen.

2 mei 2015 om 22:19

Maar je hebt gewoon geen tijd. United moet gelijk presteren, dat is de realiteit. Een topclub kan zich geen tijd gunnen voor zulke dingen.

2 mei 2015 om 22:52

Zucht stravven, echt waar. Wat een obsessie heb jij met andere clubs zeg. Vooral wanneer het slecht gaat, dan ben je de eerste die even moet komen reageren hoor. De realiteit is helemaal niet dat een topclub gelijk moet presteren. De problemen liggen veel verder dan alleen maar geld uitgeven en dan zorgen dat je al mee gaat doen om de prijzen etc. Maak je anders gewoon zorgen om je eigen clubje die al 10 jaar geen landstitel heeft gewonnen en het dramatisch doet in de champions league ieder jaar .

Kijk even de reacties op dit artikel, jij overheerst hier wel zeg. mijn god alsof jezelf een unitedfan bent.

"Je moet als coach niet anders doen dan 11 spelers opstellen die ervoor zorgen dat je wint, niets meer, niets minder. "

Echt waar? wauw dat wist van gaal niet, kan jij anders aub de coach worden? Lekker makkelijk, dan winnen ze zeker alle wedstrijden. Een voetbalfan zou toch wel weten dat het niet zo makkelijk ligt, maar goed onze arsenal-fan die geobsedeerd is met andere clubs weet het natuurlijk allemaal beter.

2 mei 2015 om 22:52

Verschil is dat Djokovic slijt en United kan blijven groeien als bedrijf. Soms is het wijzer om 1 stap terug te doen, om er 2 vooruit te gaan.

2 mei 2015 om 20:34

Iets meer waardering voor rooney aub, die speelt gewoon een goed seizoen. Van persie was ook ok na zijn blessure.

2 mei 2015 om 20:40

Van Persie speelde gewoon een goede wedstrijd, oogde erg gretig alleen het grote minpunt is de gemiste penalty, dat moeten gewoon 100% goals zijn. Wordt een beetje moe van dat argument om Rooney in de spits te zetten omdat we die wedstrijden wonnen. Dat had alles behalve met Rooney te maken die die wedstrijden ook erg zwak speelde.

Utd heeft voorin gewoon niet de klasse om dit soort muren te slachten. Helemaal niet als je weer met Young en Feli speelt waardoor je niet snel positiespel kan spelen. Daarnaast is het lachwekkend dat Valencia maar op die rechtsback positie mag blijven staan, die presteert al weken helemaal niks!

Daarnaast blijf ik erbij dat er een grote schoonmaak plaats moet vinden. Zo weinig klasse in deze selectie terwijl ze wel als klassespelers worden betaald. Er is 200 miljoen uitgegeven vorige zomer en de enige transfer die daadwerkelijk wat toevoegt is Herrera. De overige miljoenen zijn echt een wasted of money.

2 mei 2015 om 20:50

100% niet, maar je mag wel verwachten dat hij goed ingeschoten wordt. Dus hoog in de hoek en niet op hoogte van de keeper. Snapte al niet waarom hij hem moest nemen.

2 mei 2015 om 21:33

Ik ben het 100% met je eens.

Van Gaal is absoluut geen Premier League manager. Je mist gewoon enorm dat strijd krachtige vanaf de kant... Ja leuk, 80%!!!!! balbezit ... in Spanje is dat leuk, in Nederland is dat leuk .. in Engeland betekend dat gewoon onkunde als je zoveel balbezit hebt en niet kan scoren..

Iemand die zich naast mij ook afvraagt wat anno 2015 een manager doet die echt Alleen Maar in z'n stoel zit met een pen en maar schrijven en maar schrijven ....tegenwoordig leggen we toch Alles vast met technologie ... beelden, data, alles .. kom op, geef mij maar een trainer die langs de kant staat te springen en z'n spelers opjut ... damn, wat een tragedie telkens ...

Die 6 wedstrijden winst betekenden helemaal niks, dat is net als een club in degradatienood die net wat punten weet te winnen, uiteindelijk zijn ze nog steeds degradant ... Zulke topspelers die United heeft, en zulk bagger saai voetbal...

2 mei 2015 om 21:39

Statistieken en data zeggen niet alles in het voetbal. Data en stats kunnen geen blunders van spelers voorspellen. Niemand had "slippy G" kunnen voorspellen, alles zit nog vast aan de human error. En die kun je niet in stats vastleggen, bij voetbal zijn die veel bepalender als bij sommige andere sporten. Net als in wielrennen, statistieken zeggen niets als iemand een lekke band heeft of een keer vervelend valt.

2 mei 2015 om 23:36

Best, maar dat soort dingen ga je echt niet na 45 minuten vergeten, en staan OOK op video ... hoef je niet voor te blijven zitten op je stoel als een zombie ....

Man man man wat is die Di Maria toch slecht geworden. Totaal uit vorm. Overal balverlies. Is het echt helemaal kwijt. Proberen te slijten deze zomer (aan Psg?).

2 mei 2015 om 20:35

Nee man niet verkopen. Di maria zijn vorm komt echt wel terug.

Nu moet United nog uitkijken voor de 4e plek. Al heeft Liverpool nog een zeer lastig schema. Pulis heeft het weer voor elkaar.

United heeft zichzelf hier tekort gedaan, maar WBA heeft uitstekend verdedigd, met Myhill als absolute uitblinker. Hij heeft ze er op belangrijke momenten erin gehouden.

En geef Di Maria nou eindelijk eens goed op z'n kop. Je ziet aan alles dat hij een beslissende speler kan zijn bij United, maar niks lukt bij die man. Met wat vertrouwen is dit de beste speler van United. Voor de rest Van Persie gewoon goed gespeeld, alleen was Fellaini niet zo geweldig vandaag.

Rvp had die penalty nooit mogen nemen. Speelt pas net weer. Hij moet beseffen dat hij niet meer de vedette kan uithangen, daarvoor zijn zijn prestaties van de laatste maanden te matig.

Misschien toch maar bij real informeren of ze di Maria niet willen ruilen voor Ronaldo/bale

2 mei 2015 om 20:29

Van Persie speelde goed en zijn laatste gemiste penalty was in oktober 2013 ofzo.

2 mei 2015 om 20:37

Bale past echt totaal niet in deze ploeg van United, en hoe graag ik Ronaldo bij United zie, vind ik het geen goed idee om hem er nu bij te halen. United zit in een proces waarbij het veldspel moet groeien en we niet in dienst van 1 speler moeten spelen. Ik zou Di Maria er gewoon bij houden en veel harder aanpakken. Er moeten nog 3-4 spelers bij en Louis moet deze lijn van voetballen volhouden. Dan zullen wij United weer aan de top zien.

Ik wil alle negatieve punten niet eens benoemen. Van Persie enige lichtpuntje oogde ontzettend gretig vandaag!

2 mei 2015 om 20:30

Van Persie lichtpuntje? Ik heb een andere Van Persie gezien als jij denk ik. Van Persie is minder aan het worden. Nog steeds goed, maar niet meer op zijn top.

2 mei 2015 om 20:32

Klopt. Maar hij oogde in mijn ogen heel gretig. Verder is het niet zo moeilijk om vandaag de beste aan de kant van United te zijn vandaag denk ik.

2 mei 2015 om 20:34

Van Persie speelde echt prima.

2 mei 2015 om 20:36

Dat is ook weer waar Mark, in het land der blinden is eenoog koning, dat is wel toepasselijk voor United vandaag denk ik. Een van de slechtste wedstrijden onder Van Gaal, samen met vorige week.

2 mei 2015 om 20:44

RVP was duidelijk het lichtpuntje vandaag. Hoe deze man is afgeschreven de laatste maanden was echt absurd. Als ik die mensen moest geloven, had die nu het niveau van FC Dordrecht.

Oogde gewoon erg gretig en je ziet nog steeds aan alles dat die top kan zijn. In een elftal wat vlot positiespel speelt, waarbij de spits ook daadwerkelijk goeie kansen krijgt ben ik er nog steeds van overtuigd dat die een goalmachine is.

2 mei 2015 om 20:47

Stravven,.. Ik denk dat jij een van die blinden bent, want als je je commentaren leest lijkt het alsof je verdomd weinig van de wedstrijd hebt gezien. Van Persie speelde goed (ik zeg het nog maar een keer: LOS van die penalty), ook voor Chelsea, City en Arsenal begrippen.

2 mei 2015 om 20:56

j.m. Keyes, jij bent een van de blinden. Je kan niet een deel van de wedstrijd uit de prestatie weghalen. Als je dat zou doen zou alles anders zijn. Arsenal is op de eerste 8 wedstrijden na de beste van Engeland. Maar aangezien Chelsea in die eerste 8 wedstrijden duidelijk veel beter was is Chelsea kampioen en niet Arsenal. Je kan niet een deel van een prestatie los zien van de andere. Bolt is ook niet de snelste op de eerste 50 meter, maar wel op de 100. En dat laatste telt, dat eerste niet. Als je dat nou eens leert begrijpen. En ik zeg nergens dat ik Van Persie slecht vond, maar naar de maatstaven van Van Persie zelf was hij lang niet op zijn eigen niveau, hij zat zo rond 60 procent van zijn eigen niveau. Van Van Persie verwacht je gewoon meer dan van Fellaini, om maar iemand te noemen.

2 mei 2015 om 21:19

Precies, een 100 meter bestaat inderdaad niet uit 50 meter, en een wedstrijd van 90 minuten bestaat niet uit een penalty. Ik ben het geheel met je eens (zie ook mijn commentaar boven), dat dit een beslissend moment had kunnen en moeten zijn voor een punt, maar zijn spel had over het algemeen kunnen leiden tot meerdere doelpunten en hij speelde nu eenmaal een prima pot. Ik ga echt niet mee in een soort scorebord journalistiek die een voetballer volledig afbrand omdat hij een moment in een wedstrijd zwak was, dat toevallig beslissend was. Speelde Robben een bar slechte Wk finale in 2010? Alleen omdat hij een enorme kans had en absoluut had moeten scoren, zoals vrijwel elke topspeler had gedaan? Nee niet per se. Evenals bij zijn andere gemiste penalties. Is het daarom minder erg dat hij die penalty gemist heeft of die kans? Nee natuurlijk niet, dat zal hij zelf ook niet zeggen. Maar een goede wedstrijd hangt van meerdere factoren af vind ik. Maar als jij dat niet vindt, dan was misschien Chelsea eigenlijk wat voor jou geweest i.p.v. Arsenal, want die spelen namelijk puur om beslissend te zijn en dat zijn ze. Helemaal top, alleen dat is niet het enige waar ik naar kijk of naar wil kijken.

3x op rij verloren en ook nog eens niet gescoord terwijl LVG vindt dat het verschil tussen United en Chelsea minimaal is...

2 mei 2015 om 20:39

Tsja, op Stanford Bridge met 0-1 verliezen geen schande Imo, tenzij je club Chelsea heet en je tegenstander een club uit een lagere divisie is. De wedstrijden daarna is een ander verhaal.

Chelsea is zo goed omdat het gewoon heel constant is. Dat is gewoon de grote kracht van Mourinho, er gebeuren weinig gekke dingen, de enige uitslag die niet bij Chelsea past is die tegen Spurs, en ook Everton-uit is niet "des Mourinho's", behalve die 2 wedstrijden is het maar 2 keer gebeurd dat Chelsea meer dan 1 tegengoal heeft gehad (swansea en Hull). Dat zegt gewoon heel veel.

2 mei 2015 om 20:52

@stravven

Mee eens, alhoewel die 5-3 blamage de oorzaak was van gebrek aan rouleren door Mourinho tijdens de "festive season" en sindsdien veel spelers die normaal gesproken starten ook over de loop van de 2de seizoenshelft steeds meer vermoeiender zijn gaan ogen.

2 mei 2015 om 20:54

Is het ook, is sowieso al klein tussen subtop en top, alleen maakt een klein verschil al een groot verschil in topvoetbal. United volgend jaar gewoon een paar goede wingers erbij en gaan met die banaan.

2 mei 2015 om 20:59

@alex4all

Nee dat is het niet, want anders zou United ook geen 15 (18 mocht Chelsea winnen morgen) punten achter Chelsea staan als het verschil zo klein was. Tel daarbij ook nog eens op dat United geen Europees voetbal speelde dit seizoen en minder wedstrijden had dan Chelsea. Ik moet het nog maar zien hoe LVG het doet (met CL wedstrijden erbij op het menu) in de competitie en de nationale bekers volgend seizoen.

2 mei 2015 om 21:02

Chelsea heeft 18 verliespunten minder dan United, een gigantisch gat, en absoluut geen klein verschil. Chelsea wint bijna alle slechte wedstrijden, of zorgt in ieder geval dat ze die niet verliezen, de andere teams verliezen de slechte wedstrijden meestal wel, of spelen gelijk. Dat is het verschil, Chelsea speelt puur op resultaat. Ik vind het niet altijd leuk om naar te kijken, maar ik kan er wel respect voor hebben. United is nog een heel eind van het niveau van Chelsea verwijderd. Chelsea heeft in de PL maar 5 keer meer dan 1 goal tegen gekregen, en daarvan hebben ze er toch maar 2 van verloren. Dat is geen geluk, maar gewoon kwaliteit. En dat zeg ik als Gooner, dat zegt toch wel iets.

Heel mooi dit voor WBA want United speelt echt bagger zeg.

Je kunt wel veel balbezit hebben maar als je zonder idee speelt heb je er weinig aan.

Feit: van Gaal faalt

1 club als man u mag zeker niet 3 x op rij verliezen van chelsea kan ik het begrijpen, maar nog 2 wedstrijden verliezen.

en iedereen noemt van gaal een topcoach, sorry hoor mourinho ofso zou zelfs met west ham niet eens 3 x verliezen.

terwijl man u toch wel aardig wat geld uitgegeven, ik neem dat ze in de zomer waarschijnlijk 150 mil gaan uit geven als ze volgend jaar niet kampioen worden of cl winnen dan heeft van gaal gefaald bij manu

Om je kapot te schamen. Dan haak je aan bij de top in de 2e helft van het seizoen en dan verlies je dit soort wedstrijden. Van Gaal heeft tenslotte wereldspelers en zal ongetwijfeld volgend seizoen resultaten behalen, maar het is toch bizar als je je dit seizoen niet eens kan meten met Wba?? Belachelijk dit. Mcnair kan overduidelijk het niveau niet aan. Di Maria is de grootste miskoop allertijden en Rooney moet gewoon in de spits staan. Exit Van Persie en Falcao. Met deze selectie had ik het nog beter gedaan.

2 mei 2015 om 20:54

@ACman. Ook al een tijdje geen wedstrijd van Man Utd gekeken zeker? McNair die het niveau niet aan kan? Hou toch op en bemoei je lekker met je eigen cluppie.

Zeer matig, zo kennen we United weer. Horen qua spel en selectie duidelijk buiten de top 4. Jammer dat Liverpool het net niet gaat redden om ze nog in te halen, lijkt me niet reëel.
Van Gaal heeft er het beste van gemaakt en bij veel spelers is het beste er van af. Volgend jaar maar weer miljoenen pompen? Kunnen beter heel de selectie te koop zetten en opnieuw beginnen.

2 mei 2015 om 20:41

Je kan ook overdrijven he. United had gewoon erg veel pech.

2 mei 2015 om 21:28

Haha

Volgens mij heeft UTD 2x van LFC gewonnen, dus niet echt een heel sterk verhaal...
En of van gaal er het beste van heeft gemaakt, is ook nog maar zeer de vraag.

Zou met lekker met je eigen club bezighouden.

So united kan depay beter snel vastleggen. Het ontbrak vandaag echt aan een individuele creatieveling om het ford open te breken. Slechte pot verder van united.

2 mei 2015 om 20:55

Ja, Valencia en Young twijfelen te vaak en geven vaak een voorzet zonder echt te kijken, ook echt iets forceren lukt ze niet als de tegenstander hierop ingesteld is.

Vindt het wel erg irritant dat Di Maria zo het af laat weten, dat was normaliter zo'n mannetje geweest. Ik denk dat Memphis een revelatie kan zijn voor United, die durft altijd wel.

2 mei 2015 om 21:02

Di Maria is ook een individuele creatieveling om het fort open te breken, alleen lijkt het alsof hij zijn voetbalschoenen nog niet uit de doos gehaald heeft maar met de doos eromheen speelt.

Vorige week plaatste ik hier al een reactie met de woorden 700 de bal rond spelen,75% bal bezit en simpel de wedstrijd verliezen tegen Chelsea en Everton.
Nu kunnen we ook W B A er achter schrijven en er komen er nog als deze hollandse taktiek wordt aangehouden.
Degene die nu nog zegt dat Van Gaal een top trainer is mag van mij zicht uitroepen tot lul van de maand.
En nu ga ik mijn hart luchten : Louis rot op met je hollandse-school voetbal ,je boort een van de mooiste clubs de grond in.
Amen.

De 2e plek gaat dus nu tussen arsenal en manchester city

2 mei 2015 om 21:23

Streep City maar weg. Arsenal heeft nog een wedstrijd tegoed op City, en qua doelsaldo ontloopt het elkaar niet veel, en dan heeft Arsenal ook nog een makkelijker programma. City moet nog naar the Lane, Arsenal nog naar OT. En City krijgt Soton nog thuis, Arsenal moet nog tegen Swansea, United, Sunderland, Hull en West Brom, City speelt nog tegen Spurs, Qpr, Swansea en Soton.

2 mei 2015 om 21:30

City kan gewoon 2e worden hoor, wie zegt dat arsenal al de 5 duels gaat winnen, dus zodra het nog kan, geef ik city nog de kans

2 mei 2015 om 21:36

Om eerlijk te zijn valt het me alles mee dat City hier nu staat, eind januari had het e niet eens verbaasd als City 6e geworden zou zijn.

Het lijkt mij wel duidelijk dat zowel Di Maria als Falcao geen aankopen van van Gaal zijn . Deze spelers zijn op het laatste moment aangetrokken om de toeschouwers tevreden te stellen .

2 mei 2015 om 21:35

Dat denk ik ook. 75 miljoen uitgegeven om het publiek tevreden te stellen, voor een speler die de trainer niet wil.....

Verder alles goed?

Volgens de mensen hier ligt al het goede aan de briljante v gaal, en alles wat niet goed gaat kan ie niks aan doen...

Blijf maar lekker door de oranjebril kijken....

Manchester United speelde weer bagger hoor, maar heel leuk voor West Bromich om hier te winnen. En van Persie is weer terug, maar had wel een aandeel in het verlies en Di Maria speelde weer slecht, hij is echt te wisselvallig. Als ik Manchester was zou ik hem snel verkopen voor een speler zoals Pogba of Verrati.

Van Gaal moet even doorkrijgen dat je helemaal niets aan balbezit hebt, dat hebben we wel gezien tegen Wba, Everton en Chelsea. 0,0 loopacties, niemand die een man kan uitspelen, passes durven niet gegeven te worden.
Ik weet niet waarom dat Wayne Rooney nog sympathieduimpjes krijgt bij de spelersratingen, want die vent is echt al maanden lang droevig bezig.
Zo zou ik United het liefst zien volgend jaar:

DDG
aankoop
Hummels
Smalling
Shaw
Herrera
Mata
Verrati
aankoop
Rvp/ aankoop
Young
2 mei 2015 om 22:21

Wees realistisch. Je wil 4 of 5 aankopen in je basis inpassen? Dat is zo goed als onmogelijk, kijk naar Spurs en Liverpool in de laatste 2 jaar. Bale verkocht, veel spelers gehaald, en Suarez verkocht en veel spelers teruggehaald, en flink verzwakt.

3 mei 2015 om 15:00

Ik weet dat het niet realistisch is, maar ik denk dat al deze aanpassingen nodig zijn om een echt goed draaiend team te krijgen. Al de posities waarop ik een aankoop heb ingevuld, vind ik dus niet goed bezet bij United.

Als United niet oppast belanden ze nog buiten de top4, ze mogen van geluk spreken dat Liverpool het de laatste tijd laat liggen.

2 mei 2015 om 23:32

Ik denk eerder dat dat de reden ook is, de spelers hadden het idee dat de klus wel geklaard was dit seizoen, eerste konden ze niet meer worden, dus, effe wat rustiger aan. Dat zal vanaf nu weer anders zijn.

Echt zonde voor Robin. Met 2 doelpunten bij de beloften en 1 bij het eerste elftal had hem mosschien toch nog een x in een flow kunnen brengen waardoor we de ware van Persie nogee zouden maken. Als dit seizoen nu afgesloten wordt zonder echt succes ben ik bang dat het afgelopen is met Robin. Aangezien Huntelaar en Dost er ook niets meer van bakken en Robben weer de man van glas is geworden kunnen we in Oranje wat magere jaren verwachten. Het is te hopen dat de Vrij, Strooman en Depay zich blijven doorontwikkelen in een razend tempo, dan houden we toch in iedere linie een speler die de kar misschien kan trekken. Ook al haten (vooral Nederlandse) mensen de oude Italiaanse tactiek, met onze selectie is het gewoon verstandig om het achterin dicht te gaan gooien en te gaan spelen vanuit de omschakeling. Echt attractief is het niet al kan ik ook gewoon genieten van een perfecte counter. Het draait uiteindelijk om resultaat en overleven tot de nieuwe generatie klaar is. Vraag me alleen wel af wie in de toekomst onze aanval weer naar hoger niveau kan brengen want qua talenten heb ik nog niemand gezien die echt kan uitgroeien tot een wereldtopper.

Blind hoort gewoonweg niet in dit elftal.

v.gaal zijn ondergang wordt het altijd blijven opstellen van Blind terwijl de bank elke wedstrijd gevuld wordt door allemaal spelers die beter zijn dan Blind. Op de WK heeft v,gaal ook Kuyt als back neergezet, misschien is een van de bankspelers ook wel beter dan Blind als back terwijl ze nooit op die positie hebben gespeeld.! Nee ik twijfel aan de kunde van onze Louis ,met zoveel goede spelers had er
al lang een goed ingespeeld elftal moeten staan. Ik denk dat Advocaat het beter had gedaan dan die arrogante schoolmeester.

W.b.a. heeft de tactiek van v Gaal's Oranje afgekeken en die had het van Andorra.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren