Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitglijders in strafschoppenserie kosten Bayern plek in bekerfinale

Laatste update:
/

Borussia Dortmund heeft zich geplaatst voor de finale van de DFB-Pokal. De BVB won dinsdagavond na strafschoppen van kampioen Bayern München, nadat er na 120 minuten een 1-1 stand op het scorebord van de Allianz Arena was blijven staan. De andere halve finale gaat woensdag tussen Arminia Bielefeld en VfL Wolfsburg. De rentree van Arjen Robben duurde slechts veertien minuten, want hij liep een spierblessure op en moest na veertien minuten speeltijd weer worden vervangen.

Robben liep vijf weken geleden in de competitiewedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach een buikspierblessure op, maar maakte dinsdag na 68 minuten zijn rentree bij Bayern. Op dat moment stond de 1-0 al op het scorebord. Na een voorzichtig eerste kwartier werd Bayern sterker en sterker en na een kwart wedstrijd werd men voor het eerst echt gevaarlijk: Medhi Benatia kopte bij de tweede paal net naast, maar had ook al een overtreding gemaakt op Erik Durm. Aan de andere kant maakte Shinji Kagawa een verkeerde beslissing, waardoor de defensie van Bayern een doelkans voor de tegenstander voorkwam. Na een half uur werd het 1-0.

/

Lewandowski werd in de diepte weggestuurd en chipte de bal eerst tegen de paal, maar in de rebound schoof hij het leer alsnog vanuit een moeilijke hoek in het doel. Lewa maakte voor het derde duel op rij een doelpunt tegen zijn ex-werkgever. Die klap kwam hard aan bij Dortmund, dat met countervoetbal eigenlijk net beter in het duel dacht te kunnen komen. Bayern bleef tot het rustsignaal heer en meester, maar een tweede doelpunt bleef uit. De eerste dreiging in de tweede helft kwam ook weer van Bayern: na een mooie steekbal van Mitchell Weiser schoot Thomas Müller tegen keeper Mitchell Langerak aan. Na 55 minuten mikte Lewandowski de lat en Dortmund bleef dus in leven.

Een minuut later had Bayern een strafschop moeten hebben nadat Marcel Schmelzer de bal met zijn hand had beroerd, maar de scheidsrechter liet doorspelen. Bayern bleef de boventoon voeren en het wachten was op de 2-0. Halverwege de tweede helft kwam Robben in het veld voor Thiago en hij werd met een groot applaus onthaald door de supporters van de Beierse formatie. Een kwartier voor tijd werd het plots gelijk: Henrikh Mkhitaryan legde de bal vanaf de flank bij de tweede paal en daar werkte Pierre-Emerick Aubameyang het leer met een sliding over de lijn. Robben ging er even later bij zitten en verliet in tranen het veld; hij werd vervangen door Mario Götze.

/

De eerste grote kans in de verlenging was voor Bastian Schweinsteiger: hij kopte rakelings over het doel van Langerak. Dortmund moest in de tweede helft met tien man verder doordat Kevin Kampl een overtreding beging op Schweinsteiger en zijn tweede gele kaart kreeg uitgedeeld. Hij stond pas achttien minuten op het veld. Bayern zette alles op alles om een strafschoppenserie te voorkomen en was na 115 minuten dicht bij de 2-1, maar Schweinsteiger kopte recht op Langerak. In de penaltyreeks gleden Philipp Lahm en Xabi Alonso uit, werd de inzet van Götze gekeerd en mikte Neuer tegen de lat. Namens Dortmund schoten Ilkay Gündogan en Sebastian Kehl wel raak.

Denk jij dat Borussia Dortmund de DFB-Pokal wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Duitsers die zoveel penalty's missen zie je ook niet vaak.

29 april 2015 om 00:35

Als je zag wie ze namen, zou het je niet verbazen. Verdedigers en de keeper. Je hebt Muller, Lewandowski en dergelijke maar je laat het over aan de verdedigers. Klasse hoor. Echt iets voor Guardiola.

29 april 2015 om 00:38

Ligt niet aan de trainer. Het ligt aan de spelers. De namen die je noemt die wilde geen penalty nemen. Nerveusiteit of bang. Em dan kom je bij andere spelers uit

29 april 2015 om 01:17

Die aanvallers van Bayern hebben geen ballen, alleen Robben durft een penalty op te eisen gezien t verleden, maar die haakte helaas af.

29 april 2015 om 01:23

Dude, heb je lewa gezien hij wist niet meer waar hij was, en hij ligt nu in het ziekenhuis met hersenschudding en herinnert zich niks meer van de laatste minuten staat er in de media.

29 april 2015 om 02:00

Je hebt de wedstrijd niet eens gezien en toch denk je dat je mee moet praten en dat je het beter weet dan Guardiola. Muller was al gewisseld en Lewandowski was helemaal van de wereld na een flinke beuk van Langerak. Logisch dat hij die spelers geen penalties laat nemen...

29 april 2015 om 09:42

@pro-verum als je niet kijkt reageer dan niet.

en lahm, alonso en gotze zijn normaal gesproken prima spelers voor een strafschop.

de eerste 2 gleden uit, die van gotze was waardeloos.

29 april 2015 om 11:58

en Neuer heeft overigens ook al eerder laten zien dat hij wel n penalty lan nemen, die schoot m nu alleen loeihard op de lat

Ik heb nog nooit zo hard gelachen om een penalty serie.

28 april 2015 om 23:25

Die van Ivoorkust tegen Ghana. Die keeper toen en Gervinho. 1 woord Geweldig!

Wel vreemd dat 2 uitglijden. Daar pas je dan toch juist ff op?

28 april 2015 om 23:27

Dat deed Götze en die schoot hem toen als een watje in. Dat werkt ook niet echt.
Gervinho liet toen magisch een logo verschijnen, dat was ook lachen.

28 april 2015 om 23:32

Ik vind dat altijd zo'n onzin. Waarom zo slecht inschieten. Ga achter die bal staan, tel je passen. haal adem en schiet hem in je favoriete hoek. Als de keeper jem dan heeft dan pech. Maar wat Gotze deed was oke niet uitglijden. Oh shit! Welke hoek? Mis. Oh jammer.

Zo ging dat

28 april 2015 om 23:37

Götze was veel te onzeker, je zag aan alles dat het geen goed schot ging worden. Denk dat hij het uitglijden zeker in zijn hoofd had.
Vertrouwen is het belangrijkste voor een goede penalty, Van Nistelrooy en Hazard zijn daar perfecte voorbeelden van, die staan daar en zijn niet bang om te missen.

28 april 2015 om 23:42

Misschien verkeerde schoenen of noppen? Voortaan maar weer op de gewone ouderwetse zwarte voetbalschoenen ipv al die verschillende kleuren.

29 april 2015 om 00:02

Ja want de kleur van je voetbalschoenen zegt iets over je grip

29 april 2015 om 08:37

Toen die finale van de Afrika cup, Zambia tegen Ivoorkust (?) toen er 40 penalty's waren ofzo en iedereen zon beetje in de kruising schoot

28 april 2015 om 23:25

Merkwaardig met die missers, zit hier een luchtje matchfixing aan? Troost voor een drama seizoen van Dortmund? Minder wedstrijden om iedereen beter fit te hebben voor de champions league? ..... Of ze zijn natuurlijk gewoon drama😂

28 april 2015 om 23:35

Ja, want Pep laat een kans op een treble wel schieten...

29 april 2015 om 01:55

Ik dacht gek genoeg ook aan matchfixing, bizar hoe ze porto helemaal van de mat spelen en dit toch matige Dortmund er met de buit vandoor laten gaan..

29 april 2015 om 02:03

Denk je nou echt dat spelers van Bayern gaan beginnen aan matchfixing? Die gasten verdienen al zoveel, die gaan echt niet het risico lopen om hun carrière kapot te maken voor een paar duizend euro meer of minder. Matchfixing gebeurt juist in kleine(re) competities, zeker niet bij clubs zoals Bayern of Barcelona enzo.

28 april 2015 om 23:25

Lahm en Xabi die achter elkaar identiek uitglijden, je zag Durm erna ook heel voorzichtig inschieten!

29 april 2015 om 00:15

Durm? je bedoeld Gotze

28 april 2015 om 23:26

Helemaal stuk bij die penalty van Neuer, wat een arrogante kwal is dat zeg.

28 april 2015 om 23:32

Wat vind je arrogant aan hem?

28 april 2015 om 23:33

Haha en dan ook nog allemaal gasten die alle prijzen gewonnen hebben die er bestaan. Echt bizar dit, de Social Media hier in Duitsland ontploffen

28 april 2015 om 23:34

Ja ik hoopte al dat hij ging missen, hij dacht ik klaar dat klusje wel.

28 april 2015 om 23:35

We weten allemaal dat je neuer nie mag maar wat maakt hem dan een kwal? Of kun je niet tegen dat hij zo een goede keeper is.en kom niet met dat hij de penalty neemt, want dat doet die in elke penalty-serie.gedrag je!

28 april 2015 om 23:36

Neuer is een baas. Heerlijk die arrogante Duitse kop.

28 april 2015 om 23:41

Ben het met Thebigshow eens. Die gast is echt een baas. Arrogante kop vind ik wel meevallen. We mochten willen dat we in Oranje zo'n fantastische keeper hadden. Niet dat Cillessen het slecht doet, maar deze man is gewoon echt wereldklasse.

28 april 2015 om 23:42

Ik vind het ook een arrogante kwal, die gast heeft last van grootsheid,s waanzin, heerlijk dat de lat karma is.

29 april 2015 om 01:01

Ik mag 'm ook niet bepaald. Hoe hij telkens bij een tegengoal de bal pakt en klemt als een hyena die gratis eten ziet... bah.

Net heb ik de penaltyserie gezien en het was echt geweldig hahaha. Als je er geen één inschiet verdien je de serie ook niet te winnen. Over de gehele wedstrijd kan ik niet oordelen, die heb ik namelijk niet gezien.

28 april 2015 om 23:29

Haha, ik weet ook nog wel een maand/twee maanden geleden tussen Atletico en Leverkusen. Die was ook te slecht voor woorden. Die twee Turken van Bayer, sjonge jonge...

29 april 2015 om 11:21

Calhanoglu vind ik anders ongeveer de beste speler bij Leverkusen hoor
Die gozer heeft zo'n fantastisch schot!

30 april 2015 om 20:02

betekent niet dat zijn penalty lachwekkend was...

28 april 2015 om 23:31

Inderdaad. Ook gewoon schandalig dat je geen enkele penalty weet te scoren... maar grappig was het zeker.

Heerlijk dat dortmund door is en verdiend! Gun het Klopp om de beker te winnen voor zijn afscheid. Ook mooi dat Neuer die beslissende penalty mist want hij voelt zich heel wat hopelijk gaat hij nu met beide voetjes op de grond staan

28 april 2015 om 23:30

Hoezo verdiend? Op 20 minuutjes na veruit de mindere van Bayern, twee penalty's onthouden voor Bayern, (waarvan zeker die handsbal er 1 was, dat uitkomen van Langerak kun je nog over discussiëren) en verder 0 kansen gecreëerd. Wel een comedyshow die penaltyreeks haha!

29 april 2015 om 00:15

Bedoelde meer kwa mentaliteit verdiend niet kwa spel je zag dat dortmund veel meer gaf dan bayern

29 april 2015 om 08:05

Ik vond Dortmund niet meer geven als Bayern. Bayern domineerde en als de scheidsrechrers hun werk hadden gedaan had bayern gewoon gewonnen. In mijn ogen heel duidelijke penalty's.
Maar ik gun het Dortmund wel na een matig seizoen. Blijft een prachtige club.

Ja Pep blijft toch een Barca mannetje met al zijn vreemde wissels. Dit werkt even door.

28 april 2015 om 23:27

Hele overschatte trainer die echt een controlfreak is. Tactisch erg matig, kan alleen 1 stijl spelen. Heynckes vind ik veel beter dan Pep.

28 april 2015 om 23:32

Guardiola tactisch matig, hahahah en voetbal draait zeker niet om geld. Je kan vinden wat je wilt van Pep, maar dat hij tactisch sterk is staat gewoon vast. Heynckes is niet een betere trainer, maar ik vond het spel destijds wel veel leuker om maar te kijken.

28 april 2015 om 23:37

Kondogbia, jij bent een van de mensen die hier is om lleen mensen af te kraken die je niet mag.en als je zegt dat guardiola matig is , dan mag je stoppen met het spelletje te volgen.

28 april 2015 om 23:38

Haha Tactisch erg matig? Ik heb helemaal niks met Guardiola en het lijkt me ook niet de meest sympathieke man maar je kan hem niet ontzeggen dat hij tactisch geniaal is. Alle spelers met wie hij ooit heeft gewerkt die prijzen hem de hemel in vanwege zijn tactisch vernuft.

ON: Ik gun het Klopp van harte, hij is toch degene geweest die Dortmund weer terug aan de top heeft gebracht met erg weinige financieele middelen maar met eigen jeugd en slimme goedkopen aankopen als Subotic, Hummels, Gundogan, Lewandowski etc. En dan toch twee keer kampioen en finale CL gehaald, echt waanzinnig wat die man daar heeft gepresteerd. In dat kader ben ik blij dat Dortmund gewonnen heeft.

28 april 2015 om 23:43

Daarom werd hij vorig overlopen door het Real van Ancelotti. Iedereen weet dat Real op de counter speelt en dan speel je zo hoog met je verdedigers bijna op het middenveld.

Zijn opstellingen kloppen voor geen meter.

28 april 2015 om 23:48

Heeft Real ook op die manier veel keer verslagen, en zelfs vernedert.
Dat hij niet elke keer van Real kan winnen is vrij logisch.

28 april 2015 om 23:49

Ja kan toch gebeuren.op 1 wedstrijd hem beoordelen?is ancelotti dan ook een matige trainer omdat real overklast werd dor atleti met 4-0.wat ben jij een zielig figuur.altijd maar met die nare reacties en altijd de spelers of trainers bashen die je niet mag.gedrag je man.

29 april 2015 om 09:45

ach het is algemeen bekend dat Kondogbia niet gehinderd wordt door enige vorm van intelligentie.
Gewoon lekker negeren en laat hem maar negatief zijn over mensen/spelers/clubs die hij niet mag.

Objectiviteit is ver te zoeken.

Geweldig die Jurgen Klopp en dan Guardiola die toekijkt hahahha

Jezus wat is die Guardiola een trieste vent joh. Na het incident tussen Lewandowski en Langerak dreigt hij om de 4e official te slaan. Daarna staat hij hem (zo lijkt het) uit te schelden en dan knuffelt hij hem opeens. Je ziet de official ook kijken van uh dafuq doe je? Guardiola lijkt zijn geestelijke gezondheid echt te verliezen onderhand. Triest, want hij kan een goede trainer zijn.

Daarnaast heb je Klopp, die ongelooflijk emotioneel kan zijn maar bij hem heb je toch een gevoel van dat hij niemand zal slaan.

Verder mooi resultaat voor Klopp, hoop dattie de beker wint als afsluiting. Heeft ie toch nog Bayern geKloppt dit jaar

28 april 2015 om 23:34

Ik hoop eigenlijk dat schurrle met wolfsburg wint. Gun mijn ex favo chelsea speler dat wel

28 april 2015 om 23:37

Das ook weer waar haha, eigenlijk zijn allebei de teams goed. Zou t ook gaaf vinden als dat derde team hem wint haha

28 april 2015 om 23:39

Bielefeld haha, ja dat zou ook echt leuk zijn. Beetje het bradford city van de beker in Duitsland. Hebben best grote ploegen al dr uit geschopt (weet zo niet ff welke )

29 april 2015 om 00:04

Volgens mij waren het Hertha Bremen en Gladbach.

Dit jaar weer alleen de landstitel?

29 april 2015 om 11:25

Als dat zo is ben ik van mening dat Guardiola ontslagen moet worden. Je kan het niet maken om bij veruit het beste team ter wereld aan te komen (want dat deed hij) en er vervolgens geen enkele Europese prijs mee te pakken voor 2 jaar.
Stel Bayern wordt uitgeschakeld in de CL, dan kun je stellen dat hij gefaald heeft bij Bayern, tenzij hij het in de jaren erna (die hij naar mijn mening niet verdiend) er wel extreem goed moet doen.

Belachelijke beslissing scheidsrechter kost de overwinning

Mentale tik voor Bayern

Jammer van die uitgleiders maar is natuurlijk wel hun eigen veld ben blij dat Dortmund door is dan kunnen ze hun seizoen toch nog mooi afsluiten

28 april 2015 om 23:27

De terreinknecht zal van de week wel opstappen omdat hij is aangevallen door pep

Die Guardiola is nog lachwekkender dan simeone en mourinho bij elkaar.

28 april 2015 om 23:31

En t erge is dat hij tijdens interviews en persconferenties altijd de schijn hoog wil houden een echte heer te zijn. Scheinheilig noem ik dat. Doe me dan maar Mourinho en Klopp die zichzelf zijn en overal excentriek reageren. Guardiola heeft, net als Simeone overigens, zijn emoties totaal niet onder controle. Tragisch om te zien. Zo'n goede trainer en tacticus, dat wel.

28 april 2015 om 23:48

Heeft niks met schijnheilig te maken. Omdat je je emoties moeilijk onder bedwang houdt tijdens de wedstrijd betekent niet dat je dat niet mag proberen tijdens persconferenties.
Is hetzelfde als dat je verwacht dat agressieve spelers binnen het veld dat ook buiten zijn.

Ha, en ik maar denken dat Nederlanders en Engelsen slecht waren in penals! Wat te denken van de Duitsers?!

Ik gun het Klopp, beter pakken ze die beker nu ook!

28 april 2015 om 23:30

Sinds wanneer is Alonso een Duitser?

28 april 2015 om 23:31

Sinds ze Nederlandser spelen, nemen ze ook de penalties Nederlandser

28 april 2015 om 23:37

Nederlandser....?

28 april 2015 om 23:39

Ja Nederlandser, u weet wel, aanvallender, meer avontuurlijk, dat deden ze namelijk vroeger niet zoveel. Maar ze misten toen ook nooit penalties.

Nederlaag die volledig aan Guardiola te wijten is met zijn beslissingen.

Wedstrjid draaide totaal om toen hij een middenvelder eruit haalde voor een aanvaller. Vervolgens wordt Bayern tegen de muur gedrukt en moet de speler eraf die 19 van zijn 21 strafschoppen heeft geraakt en al 1.5 jaar geen strafschop heeft gemist. Want jah, Guardiola moest zijn fout herstellen natuurlijk.

Wel fijn dat Bayern zo'n ervaren speler heeft als Alonso. Die gelukkig kon zien hoe Lahm was uitgegleden en daar op kon letten. Nee heel fijn. Kan die man niet lekker vertrekken? Nee dat kan niet want lievelingetje van Pep he, en dan speelt.

28 april 2015 om 23:34

Wat vond je dan van de scheidsrechterlijke dwalingen in het nadeel van Bayern en al de missers van de spelers, waaronder jouw 'lievelingetje'?

28 april 2015 om 23:39

Die dwalingen stond ik niet meer van op te kijken. Wie bedoel je met mijn lievelingetje? En tjah die missers. Heb Lahm 3/4 keer een strafschop zien nemen en telkens was het matig. Dat hij hem dan neemt begrijp ik totaal niet. Dat Neuer en Gotze missen is ook goed om te weten want die kunnen we eruit filteren.

28 april 2015 om 23:42

Bedoel je soms die handsbal van Schmelzer of dat Alonso zijn tweede gele kaart niet kreeg? Voor beide valt wat te zeggen.

28 april 2015 om 23:44

Ja en Sokratis had ook 4 keer geel mogen krijgen. Zo kan je nog wel even doorgaan.

29 april 2015 om 00:11

isimic,

Ik doel op Schweinsteiger. Tussen aanhalingstekens, want dat lievelingetjes gedoe is zo vreselijk kinderachtig.

Ik bedoel te zeggen dat je het de coach niet per se moet verwijten in dezen. In een dergelijke wedstrijd komt het neer op details: scheidsrechterlijke dwalingen, je spelers missen honderd procent kansen, je beste speler er geblesseerd af, uitglijden bij de penalty's.

Dit zijn details die zo'n wedstrijd beslissen. Je kunt je vraagtekens bij zijn wisselbeleid of basiself zetten, maar zo veel meer ook niet. Bayern was lange tijd de betere, maar de spelers misten honderd procent kansen. Zelfs in extra tijd verzuimden ze het af te maken toen Schweinsteiger twee niet te missen kopballen niet in het doel kreeg.

Het had lang en breed beslist moeten zijn.

29 april 2015 om 00:23

Laten we eerst vaststellen dat Robben niet de beste speler is op dit moment. Zo laat je het lijken alsof hij vandaag wat toevoegde, wat niet het geval is. Zo lijkt het alsof het wat uitmaakte dat hij eraf ging, het was juist positief.

Je zegt dat ik het de coach niet moet verwijten en vervolgens zeg je dat het op details neerkomt. Je bedoelt details als je beste strafschoppennemer eruit halen omdat het middenveld weer hersteld moet worden?

Tuurlijk mag je dit aan de coach wijten. Zelfs met de missers van de andere spelers en de gemiste strafschoppen. Een coach besluit tactisch in te grijpen terwijl het goed gaat. Dat gaat totaal mis, Bayern krijgt een doelpunt tegen en om het veldspel te herstellen moet hij 1 van de 2 beste strafschoppennemers eruit halen, in dit geval kiest hij voor de beste.

Hoezo zou het trouwens kinderachtig zijn? Ga je ontkennen dat coaches dat niet hebben? Van Gaal had dat met Muller en Heynckes had dat met Kroos, iedereen wist dat en er werd geen geheim van gemaakt, Van Gaal gaf het zelfs toe. Guardiola heeft dat met Alonso.

De wedstrijd was lang en breed beslist tot Guardiola besloot aanvallender te spelen terwijl ze met 1-0 voorstonden en geen kans weggaven.

29 april 2015 om 01:56

Daar heb ik niet op gelet, dus je kunt gelijk hebben. Wellicht heeft hij inderdaad fouten gemaakt, maar dat verandert niets aan mijn punt. Het had voor zijn wissels al beslist kunnen worden en na zijn wissels ook. Uiteindelijk zelfs met penalty's. Feit is dat ze het nalieten en dat kun je de coach niet verwijten.

Kinderachtig omdat het denigrerend overkomt en onzinnig is. Alsof die speler enkel en alleen op het veld staat omdat de coach vindt dat ie een leuke kop heeft. Nee, er zit een gegronde reden achter dat een coach een bepaalde speler meer minuten geeft. Hij gaat niet zijn status, werk en prijzen naar de maan gooien omdat hij zijn lieveling wilt laten spelen.

29 april 2015 om 07:31

WIl je dat laatste onthouden wanneer je nog eens kritiek hebt op Ancelotti die Bale blijft opstellen?

29 april 2015 om 11:12

Ja. Ik heb daar dan ook weinig kritiek op.

28 april 2015 om 23:42

Gedrag je man... dat alonso dan ook uitglijd is puur toeval en juist goed dat alonso vol overtuiging die penalty wilt nemen of wil je dat hij twijfelt net als gotze?

28 april 2015 om 23:45

Puur toeval. Hij ziet Lahm daar uitglijden! Dan mag je van een ervaren speler toch wel verwachten dat hij daar rekening mee houdt? Nee ik wil dat hij die bal met overtuiging neemt en gewoon blijft staan, vooral als je ziet dat degene voor je op dat stukje uitgleed.

28 april 2015 om 23:52

Dat is puur toeval man, dat hij daar ook uitglijd en heeft niks met ervaring te maken.

28 april 2015 om 23:57

Niets met ervaring te maken, wel met slimheid dan. Als ik in de winter op de stoep iemand zie uitglijden dan let ik wel op dat ik op dat stukje niet onderuit gaat. Alonso doet dat kennelijk niet.

29 april 2015 om 00:08

Nee tuurlijk doe je dat niet want die spelers glijden zovaak uit per wedstrijd.dat is een totaal andere situatie.

29 april 2015 om 00:12

@isimic

Gelukkig hoef je penalty's niet meer op 11 meter trappen..........oh wacht.

29 april 2015 om 00:13

@ardatletico10

Wat zeg jij dan?

@thiago Esp

Misschien had hij het wel moeten doen, dan was hij blijven staan.

28 april 2015 om 23:48

Isimic

Speelde Kuba maar vanaf het begin van de zijkant want daar lag volgens mij het probleem. 2e helft was duidelijk voor Bvb09 en toen Kampl er in kwam werd Bayern weer sterker. Toeval, nee precies de speler die nooit aan de zijkant staat.

Peppi is wel een bijzonder irritant mannetje, moet zich wel ernstig zorgen maken omdat Robben weer geblesseerd is en Schweini mist ook nog wel wat wedstrijdritme. Deze spelers maakten het verschil.

28 april 2015 om 23:53

2e helft was voor Bvb? Je bedoelt 2e gedeelte van de 2e helft. Wat precies inging toen Bayern met 2 middenvelders ging spelen ipv 3. En wat ophield zodra Bayern weer met 3 speelde.

28 april 2015 om 23:50

Zat ook niet mee hè, zo'n Smelzer krijgt de bal op/tegen zijn hand en de scheids geeft geen rood noch een pingel. Had die dat wel gedaan was het over geweest.

29 april 2015 om 11:08

Nouja, over... we hebben gezien hoe goed de spelers van Bayern in staat waren om een penalty te nemen.

Oei oei, Robben mist waarschijnlijk de dubbele kraker met Barcelona!! Zo jammer!

Wat een vreemde vertoning bij die penaltyserie zeg, komisch bijna als ik het niet zo zielig vond haha.

Doodzonde, vandaag sinds tijden weer de mentaliteit bij Bayern van voorheen gezien. Bayern had moeten winnen zeker met die twee niet gegeven penalty's. Lahm speelde wel echt heel slecht en helaas was het weer urenlang zinloos achteruit spelen. Desondanks had Bayern het veel meer verdiend.

28 april 2015 om 23:33

Ach, als die penaltys gegeven waren, waren ze er toch niet ingegaan

28 april 2015 om 23:37

Muller heeft 19 van zijn 21 strafschoppen geraakt en heeft er al ruim 1.5 jaar geen strafschop gemist. Ja, denk je dat zijn strafschop er niet in was gegaan?

28 april 2015 om 23:45

Haha ach, zijn van die simpele reacties isimic, laat die mensen maar simpel denken. Bij die 1e pingel stond Muller op het veld en had hij die pingel genomen, kans was groot dat ie erin ging dan dat ie hem mist. Maar goed, mensen beoordelen op de penaltyreeks. Wat als Lewa niet dizzy was, dan zou hij ook op het lijstje staan tijdens de reeks. Maar goed, wedstrijd is gespeeld, kansen gemist. Penalty's .. altijd loterij, dit maal aan kortste eind getrokken.

28 april 2015 om 23:46

Was maar een grapje toch

28 april 2015 om 23:51

Wel mooi, een hele analyse over mijn denkwijze in mijn eerste reactie, terwijl het puur als een grapje bedoeld was. Achja, fijne avond heren.

28 april 2015 om 23:34

Schweinsteiger had in beide verlengingen moeten scoren.
Wat een kip kansen waren dat.

28 april 2015 om 23:34

*Kop kansen

28 april 2015 om 23:45

Karma want de wedstrijd in de competitie werd BvB zwaar benadeeld door het niet geven van pingels.

Het kan niet altijd feest zijn in München hé 😉

29 april 2015 om 02:07

Ben ik met je eens, ook belachelijk dat mensen nu weer Guardiola de schuld gaan geven, want Bayern had dit gewoon moeten winnen. In de laatste 10 minuten van de verlenging hadden ze ook nog 3 grote kansen, maar die gingen er niet in. Penalties was echt (lachwekkend) veel pech. Ligt eerder aan de spelers dan aan Pep vind ik.

Kom op Wolfsburg! Dan maakt die hele 7de plaats ook niet meer uit.

28 april 2015 om 23:30

Dortmund staat 8ste met 1 punt achter op de 7de.

Eigenlijk met een beetje fantasie zat het er al aan te komen. Bayern is 80 minuten de betere geweest en Dortmund eigenlijk alleen de tien minuten na de onverwachte 1-1. Bayern had twee penalty's moeten krijgen maar kregen die niet en maakten ondertussen een paar enorme kansen niet af. Dan starten ze met de twee spelers die het minst goed in de wedstrijd zaten en dan voel je gewoon aan dat het mis gaat. Uiteindelijk was het een nog groter fiasco dan iemand had kunnen verwachten.

Dat ik het nog ooit mag meemaken dat Duitsers zo'n slechte reeks op de mat leggen.

Neem aan dat Guardiola nog even hartig woordje met de terreinknecht gaat spreken

Verder leuke pot, Bayern verdiende wel meer om eerlijk te zijn gezien de hele wedstrijd.

28 april 2015 om 23:29

Ik vind die Guardiola nog een echt persoon ook die zometeen die veldbezorger ff een paar tikken gaat geven. Want stel dat dit was gebeurd tegen Barca...

Als die vent dan ontslag neemt, lach ik me stuk hahaha

Ist das geil!!!!! Wir fahren nach Berlin!!

28 april 2015 om 23:32

Bayern moet oppassen dat ze er strax ook niet in de champions leauge uitvliegen
Dan hebben ze alleen de competitie als prijs en dan te bedenken dat ze hun duitse concurrenten leegkopen.

Maar hoop wel dat ze barca over 2 wedstrijden de baas zijn.

28 april 2015 om 23:33

Die gaan eruit, zit er dik in nu. Dikke tik nu. Robben weg. Barca lekker bezig. Adieu.

28 april 2015 om 23:54

Dortmund heeft wel een tik gegeven vandaag. Maar Bayern heeft genoeg mentaliteit om het niet door te laten dreunen tot volgende week woensdag. En anders, de tegenstander die van Bayern weet te winnen zal ook de CL winnen (chelsea 2012... Real 2014) en Barcelona acht ik wel in staat om de finale in Berlijn dan ook te winnen mochten ze van Bayern winnen.

28 april 2015 om 23:32

Het is jullie gegund. Waardig afscheid voor Klopp.

Echt de ziekste strafschoppenserie ooit haha

Overigens wel mooi voor Dortmund. Gun het Klopp wel!!

Geweldig voor Dortmund, zoveel klappen gehad dit seizoen. Dit gun ik ze zo keihard. Pep gedraagt zich echt als een idioot lang de zijlijn. Hij wilden de vierde man bijna slaan, echt ziek. Hoe triest dat je alle penalty,s mist.

De titel klopt niet. De overige penalty's werden namelijk ook gemist.

Ik vond het maar een saaie wedstrijd. Ik dacht altijd dat Bayern een hele brede selectie had, maar zelfs bij dit team zie je dat het een stuk minder is zonder Robben en Ribery. Desalniettemin had Bayern het vandaag verdient om te winnen.

28 april 2015 om 23:29

Wat een gelul zeg, je hebt duidelijk niet gekeken. Bayern domineerde en kwam totaal niet in de problemen. Was verruit de betere vandaag en BVB kreeg vrijwel geen kans. Dat je het nu gaat gooien op een niet brede selectie en het missen van Robben en Ribery is lachwekkend want de wedstrijd kantelde toen Robben erin kwam! Toen ging het mis, daarvoor was er helemaal niets aan de hand.

28 april 2015 om 23:51

Mag jij vinden, ik zie het anders. Natuurlijk domineert Bayern nog steeds elke wedstrijd. Ik vind alleen dat Bayern veel creativiteit inlevert wanneer ze zonder deze 2 buitenspelers spelen.

28 april 2015 om 23:56

Je kan het wel anders zien, dan mag ik je erop wijzen dat Bayern slechter ging spelen toen Robben erin kwam. Leg mij eens uit hoe jij het dan ziet dat ze vandaag niet wonnen omdat die spelers er niet bij waren.

Bayern zonder Robben vandaag, domineert, houdt makkelijk stand, geeft weinig tot geen kansen weg.

Bayern met Robben vandaag, wordt tegen de muur gedrukt, krijgt een hoop kansen tegen en heeft geluk dat Neuer goed staat te keepen.

Jou conclusie, zonder Robben/ribery is het een stuk minder. Het is verschrikkelijk krom wat je zegt, vooral omdat je het op basis van deze wedstrijd doet. Of ga je hier nu doodleuk vertellen dat het beter ging toen Robben erin kwam?

29 april 2015 om 12:15

Ik oordeel totaal niet op basis van 1 wedstrijd. Dat maak jij ervan. Daarnaast is het slap om Robben nu te beoordelen terwijl hij half geblesseerd is en nog geen kwartier heeft meegedaan.

Je zegt dat Bayern tijdens de afwezigheid van Robben en Ribery ook domineerde en makkelijk stand hield. Als je mijn bericht had gelezen dan had je kunnen zien dat ik ook vind dat Bayern nog steeds domineerde.

Ik doel op de creativiteit. Dat ze vorige week Porto afdrogen met 6-1 doet daar in mijn ogen niks aan af. Er worden namelijk meer wedstrijden gespeeld.

28 april 2015 om 23:31

Dat mindere team won wel 6-1 van Porto...

28 april 2015 om 23:31

inderdaad tot Robben kwam was er niets aan de hand...en er zijn wel wat meer blessures geweest dan Robben en Ribery he

28 april 2015 om 23:31

Verdient? Ik ben het daar niett mee eens. Je wint of je wint niet, heeft niets met verdienen te maken.

29 april 2015 om 02:02

Robben had er nooit in moeten komen. Hij leek wel bang te zijn om geblesseerd te raken. Hij betrok zichzelf totaal niet in het spel en heeft in 10 minuten tijd geloof ik 1x een bal over de zijlijn gekopt.

29 april 2015 om 12:16

Inderdaad, je weet bij Robben dat je heel voorzichtig moet zijn met hem. Nu ben je hem weer weken kwijt, tel uit je winst.

Wat n geweldige strafschoppenserie. Dit kon zomaar n scène uit n komedieserie zijn, XD! Die Borussen zijn mooi door naar de finale, hopelijk winnen zij die voor Klopp.

Nou, weer een punt voor Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt. Robben gelijk weer in de kreukels. Verrassende wending na 60+ minuten. Bayern onverdiend verloren, maar Dortmond wel verdiend gewonnen, karakter. Wat deed Pep raar zeg, die vuist naar de vijfde man, die draait echt door.

Het was zo zielig dat ik erom moest lachen..

Ik verwijt t verlies toch grotendeels aan Pep. Eerste helft niks aan de hand maar die wissels in de 2e helft sloegen nergens op. Robben wat ritme proberen op te laten doen bij slechts 1-0, Thiago speelde goed, Muller eraf.....

29 april 2015 om 00:18

Pep kan er vrij weinig aan doen dat zijn spelers zo waardeloos de pingels schieten of de kansen niet af maken. Bayern stond gewoon goed op 10 minuten rond de 1-1 na, maar ja maakte de kansen die ze kregen tot diep in de verlenging niet af.
Over de wissels, Thiago was geblesseerd geraakt en liep nogal moeilijk, logisch dus. Robben zou wel vrij gegeven zijn door de staf en het is heel begrijpelijk dat je die dan zoveel mogelijk minuten geeft om hem fit te krijgen voor Barcelona. Alleen Müller begreep ik niet zo goed, maar die wissel heb ik ook gemist.

29 april 2015 om 00:26

Muller was goed te begrijpen. Guardiola besloot van 3 middenvelders en 2 aanvallers naar 2 middenvelders en 3 aanvallers te gaan toen hij Robben erin bracht. Dit ging mis, bracht BVB terug in de wedstrijd en dat moest herteld worden. Dan is er 1 optie en dat is een van de aanvallers af. Het eraf halen van Muller is een bevestiging dat Guardiola zelf ook wist dat hij de fout in gaat. Je gaat niet de beste strafschoppen nemer eruit halen tenzij je geen keus hebt.

29 april 2015 om 00:34

de pingels kan Pep inderdaad niks aan doen maar die pot had gewoon in 90 minuten beslist moeten zijn

Geweldig dit. Het is Dortmund echt gegund!

Zuur voor Robben dat hij uitviel en dom van bayern om hem weer zo vroeg te laten spelen. Maar wat was ik vandaag voor Dortmund zeg. Pep is het spoor helemaal bijster met zijn absurde gedrag.

Prachtiggg. Borussiaa Dortmunddd!!! Heb echt een zwak voor deze club.. hoop dat ze de beker winnen en klopp met een prijs afscheid mag nemen!

ik ben normaal gesproken Anti Barca, maar ooo ooo wat hoop ik dat Barca dit Bayern alle kanten gaat laten zien in de halve finale gewoon stuk of 7 goals in een wedstrijd.. dan wil ik die nare mannetje (guardiola) zien.. gewoon puur om hem gun ik dit Bayern niet !!! hij denkt echt dat allemaal om hem draait.. zonder Guardiola was Bayern nog 10 keer beter.. wat denkt die man dat ie is!! hij moet eeuwig dankbaar zijn dat hij een van de beste teams in zijn beschikking had bij Barca

28 april 2015 om 23:36

Nou, ik kan mij bij jou aansluiten, ook omdat VG zo smerig bejegend is in de pers. Laat de messias maar tikken krijgen. Pep is een geweldige coach, vernieuwd systeem gebracht, maar feit is wel, zonder Xavi, Iniesta en Messi in hun prime was er van tikki takka weinig gekomen. Had graag gezien dat hij eens een club zou coachen die niet al helemaal top was.

Lekker voor Dortmund!!

Waar krijgen ze recht op bij de bekerwinst? Voorronde EL?

Helaas zat Bayern echt niet mee vandaag... twee penalty's ontnomen waar ze recht op hadden... En het ergste het uitvallen van Robben... en uiteindelijk nog verliezen....jammer... ze hadden meer verdient... maar wat is tactisch Guardiola slecht... waarom haal je Muller eruit.. en laat je de trage Xabi op het veld staan...

28 april 2015 om 23:54

Alonso is alleen tijdens corners en vrijetrappen goed, maar das ook alles.

Wat Xavi nog laat zien, dat is pas klasse en dat terwijl hij ouder is en ongeveer het zelfde spel spelen.

Morgen in het nieuws: terrein knecht Bayern ontslagen

Dit is natuurlijk geweldig! Prachtige kans om dit seizoen nog geweldig af te sluiten.. Ook geweldig voor Klopp, zou toch mooi zijn om met een prijs te vertrekke!

Allereerst.. waarom Muller eruit? En dan ipv dat je Robben rust gunt ivm volgende week breng je hem erin en dan valt ie weer uit. 2 Penalties niet gegeven. Maar goed, zo is voetbal. Dortmund staat in de finale en het word een mooi afscheidswedstrijd voor Klopp. Voor Dortmund fans hier op VZ. Ga gewoon 30 mei weekendje naar Berlijn! Jullie weten niet wat jullie beleven als jullie nog nooit bekerfinale in Berlijn hebben meegemaakt. Dortmund zal nu zeker meer dan 300.000 (geen grap!) meenemen naar Berlijn ook vanwege Klopp. Voor ons Bayern fans moeten we hopen dat we deze klap te boven komen en dat we niet 2x Berlijn missen maar de bal is rond.

28 april 2015 om 23:43

Het was Muller of Lewandowski, Guardiola had geen keus meer, hij had het middenveld verkloot met de Robben wissel en dat moest hersteld worden, dat kon enkel als er dan een aanvaller uit ging en Guardiola besloot voor Muller te kiezen. Wat extra zuur is dat Lewandowski niet een strafschop kon nemen want na Muller is hij veruit de beste nemer van Bayern.

28 april 2015 om 23:51

Ik hield m'n hart ook al vast toen Thiago tik kreeg en hinkend het veld afliep maar dat valt waarschijnlijk wel mee. Die 'vuistslag' (niet per ongeluk) bij Lewa van die keeper, Robben valt uit, Schweinsteiger mist grote kansen, 2 penalties niet gegeven, ongelooflijke slappe penaltyreeks zonder treffer. Pfoeee.... hopelijk zaterdag tegen Leverkusen, paar spelers rust gunnen en focus op woensdag. Man van de wedstrijd vandaag? Weiser

29 april 2015 om 00:21

Tja ik vind het eerlijk gezegd ook zo'n onzin dat de beste nemer als vijfde moet. Het is gewoon veel belangrijker om de eerste erin te schieten, dan haal je druk weg bij de volgende nemers en kom je sowieso aan de beurt. Dortmund deed dat vanavond perfect met Gundogan, die schoot hem zo overtuigend binnen.

29 april 2015 om 00:28

Wie zegt dat de beste nemer als vijde zou nemen? Bij Bayern nemen de beste als eerste. Dat zag je tegen Leverkusen ook al.

Als Bayern nu niet de CL nog wint denk ik dat Guardiola wel eens ontslagen kan worden want maar 1 grote prijs winnen is nou niet zo speciaal met een team als Bayern.

28 april 2015 om 23:46

Er komen allemaal artikels dat er sprake is van match fixing

Guardiola is echt een idioot. Die man is helemaal doorgedraaid. Ik heb het gevoel dat Bayern zwaar weggespeeld gaat worden door Barcelona.

Bayern en strafschoppen vormen geen goed huwelijk in de Allianz Arena.

Wat een wedstrijd. Bayern was veel beter. Zeker de eerste 70 minuten, maar strafte het niet af. Dat de scheidsrechter bij die handsbal geen penalty geeft is echt zwak. Dat bij Lewa was geen penal, want die stond buitenspel. Die Kampl is trouwens echt een domme voetballer. Nooit meer opstellen. Maar wat een dwaas die Guardiola en dan die irritante Sammer nog. Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom Schweinsteiger op de bank begint? Die komt elke wedstrijd wel een paar keer voor de goal. Nu weer met kopballen. Dat die gozer niet in de basis staat. En zet Lahm gewoon weer rechtsback. Die geeft wel goede voorzetten. En wat de bedoeling met Robben was weet ik nog steeds niet. Je weet dat er altijd nog een kans op verlenging is en dan had hij sowieso alweer 50 min moeten voetballen.
Bayern beter BvB door. Heel Duitsland tevreden, met uitzondering regio Munchen.

28 april 2015 om 23:57

En heel Zeeland tevreden hoor en misschien ook wel heel Nl
Handsbal of niet Alonso had toen al niet meer op het veld gestaan omdat hij zijn tweede gele kaart niet kreeg.

29 april 2015 om 00:03

Leuk geprobeerd maar Alonso kreeg zijn eerste gele kaart lang na die handsbal, die redenering van jou gaat dus totaal niet op.

"Robben is geen Joker", "Ik ga niet gokken met Robben".

Twee keer gelul dus; Robben was nog niet fit. Thanks, Pep.

29 april 2015 om 00:06

Het schijnt een nieuwe blessure te zijn. Dus heeft er weinig mee te maken dat hij te vroeg terug is gebracht.

29 april 2015 om 00:15

Robben was fit, er is nu in zijn kuit iets geschoten.

Thiago's wissel was cruciaal. Hij kreeg een tik, kon daarna wel weer lopen. Maar het is me een raadsel of hij nou er uit gehaald werd vanwege een blessure of iets anders. Anyway, het inbrengen van Robben was totaal onnodig. Hij kon beter het overwicht op het middenveld handhaven door bijvoorbeeld Götze of Schweini voor Thiago in te brengen. Vooral toen BvB nog erger grip kreeg toen die tegenvallende Kagawa eruit ging voor Miki (moeilijke naam).

Ik gun het Klopp. Ik vraag me ook af waarom Pep zo compleet panisch aan het doen is langs de lijn. Bizarre actie tegen de 4e official. Maar dat knuffelen is misschien erger.

29 april 2015 om 00:27

Wat deed hij tegen de 4de official dan?

Leuke discussies allemaal, speelt Kagawa de bal goed in staat Dortmund 1-0 voor. Fout balletje en 1-0 achter. Steeds het gezeur of een of twee pingels. Laat Langerak een voorbeeld zijn voor de Nederlandse keepers. Hoe kom ik mijn doel uit bij gevaarlijke hoge voorzetten.

De wedstrijd kantelde toen Robben erin kwam. Die was gewoon nog niet fit genoeg. Hij durfde niet mee te doen met het spel en heeft hoogstens drie balcontacten gemaakt. Wiens schuld dat is, maakt me verder geen barst uit, maar waarom moest Pep hem überhaupt brengen? BVB werd 75 minuten lang van het veld getikt.

Die penaltyserie, tja. Dat was zo suf dat ik er om moest lachen.

Verdedigers moeten geen penalty's nemen maar voorhoede spelers en spelers die goed in de wedstrijd zitten anders wordt het niks!!! 4 penalty's missen is echt een schande

Prachtige wedstrijd gisteren! Heb lang niet meer zo genoten. Bayern werd een penalty onthouden, maar dat een rekening die nog openstond met het niet gegeven doelpunt vorig jaar in de finale van Hummels toen de bal even ver over de doellijn was als nu. Gracias Kloppo, adios Pep

Mooi voor Dortmund en Klopp dat ze een rampzalig jaar waarschijnlijk toch afsluiten met een prijs en dat zou tevens een mooi afscheid zijn voor Klopp.

Mooi! Ik vond het overigens verdiend, had niet verwacht dat BvB van Neuer kon winnen. Aubameyang met zijn snelheid is o zo belangrijk.

net goed dat vieze bayern alles maar bij de concurrenten wegkopen! Dortmund verdiend naar de finale alleen maar hopen dat bayern nu niet weer een speler wil wegkopen. De groten worden groter en de kleine worden kleiner. fifa moet hier eens wat aan gaan doen!

Dit kan best wel weer een ramp jaar worden voor bayern, aangezien ze miss er ook uitvliegen tegen barca. Hebben ze "slechts" de landstitel en een beetje hetzelfde als vorige jaar. Ging het op het laatst ook mis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren