Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax door het oog van de naald na zwakke vertoning

Laatste update:

Ajax is zondagmiddag door het oog van de naald gekropen. De knappe 1-3 zege op PSV van vorige week leek binnen een week teniet te worden gedaan door een uiterst moeizame vertoning tegen Excelsior, maar in de slotfase bracht Anwar El Ghazi de verlossing. Op het moment dat de fans in de Amsterdam ArenA voorzichtig hun ongenoegen kenbaar begonnen te maken, sloeg de jonge aanvaller toe met zijn hoofd: 1-0. Ajax is nu al 61 duels op rij ongeslagen tegen een promovendus.

/

Door de afwezigheid van zowel Arek Milik als Kolbeinn Sigthórsson begon Ajax wederom met Lasse Schöne als aanspeelpunt voorin. De Deen vervulde die rol afgelopen maand vaker, maar zonder al te veel succes. Dat was ook nu weer het geval: Ajax wist zich geen raad met de goed gepositioneerde tegenstander en slaagde er in de eerste helft niet één keer in om doelman Alessandro Damen serieus op de proef te stellen. Sterker nog: de thuisploeg loste niet één schot tussen palen.

De enige noemenswaardige aanval van de Amsterdammers kwam tot stand via Nicolai Boilesen, die twee man te kijk zette en via Schöne Van Rhijn vond. De rechtsback schoot aardig in, maar mikte naast. Het was echter veel te weinig en leidde ertoe dat de spelers onder een voorzichtig fluitconcertje de kleedkamers moesten opzoeken. Dat het in beeld brengen van Clarence Seedorf, aanwezig op de tribune, nog het meeste teweegbracht bij de thuisfans, sprak eveneens boekdelen.

/

Na rust was het iets vermakelijker in de Amsterdam ArenA, al was dat niet alleen te danken aan de thuisploeg. De eerste (enorme) kans van de wedstrijd kwam op naam van Daan Bovenberg, die Jasper Cillessen passeerde, maar moest toezien hoe zijn inzet door Davy Klaassen van de lijn werd gehaald. In de tegenstoot volgde nog meer actie: Schöne kon kleur geven aan zijn bleke middag, maar stuitte op Damen. Daarmee was het aantal hoogtepunten ten opzichte van de eerste helft echter al ruim overtroffen.

Het bleef echter behelpen en veel verder dan een kans voor Nick Viergever, die recht op Damen mikte, kwamen de Amsterdammers tot aan de 83e minuut niet. Ook het inbrengen van Richairo Zivkovic voor Schöne en Daley Sinkgraven voor Thulani Serero bood lange tijd weinig soelaas. De jonge spits maakte zich zeven minuten voor tijd echter alsnog zeer verdienstelijk: zijn voorzet reikte tot bij El Ghazi, die de zeer moeizame middag alsnog dragelijk maakte voor de thuisfans. Zijn rake kopbal betekende namelijk dat Ajax met de hakken over de sloot alsnog de drie punten veiligstelde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is Boilessen een draak. En nog aanvoerder ook. Wat hoop ik zo erg dat daar de ervaren versterking komt volgend jaar: Maxwell. Alle scandienaviers hebben weer laten zien dat ze Ajax1-onwaardig zijn, strik erom heen en weg ermee! Schone alleen recht op '10', Andersen hele zomervakantie het krachthonk in met zijn 'kippenbout' body en Boilesen mag van mij nu al inrukken.

Tegen Dnipro hopelijk weer met Milik, dan zie ik het wel weer goed komen

8 maart 2015 om 16:29

Oei oei oei wat jammer! Super objectief natuurlijk . Qua balbezit wel terecht hoor. Maar dr zat weinig tot niks in. Had eigenlijk een beetje verwacht dat ook al was t misschien niet verdiend vorige week. De uitslag een dikke boost zou geven viel tegen.

8 maart 2015 om 16:35

@sempsv1980

Haha van Ajax hoef je niets meer te verwachten dit seizoen. Misschien dat ze in de EL een opvlieger krijgen, maar verder wordt er rustig naar volgend seizoen toegewerkt. Dus proficiat met de schaal.

8 maart 2015 om 16:42

@PdB4. Ik hoop het echt dat Ajax het ver gaat schoppen in de EL. Zou mooi zijn. Ik spring in ieder geval op bij elk Europees doelpunt van welke ned club dan ook. Thanx voor de felicitatie in ieder geval. Maar de afgelopen seizoenen vaak kampioen gewaand. Ik wacht rustig af nog

8 maart 2015 om 18:21

urby terug!
en maduro!

8 maart 2015 om 18:35

Alsjeblieft niet...

8 maart 2015 om 19:26

Haha ik ken dat gevoel. De supporters van elke andere club weten het al, maar zelf wil je er nog niet aan..

8 maart 2015 om 20:53

Precies

8 maart 2015 om 16:29

Milik of Sigthorsson

8 maart 2015 om 16:32

Sigthorsson hahahah.. Laat geworden gisteravond?

8 maart 2015 om 16:33

Sigthorsson gaat zijn goaltjes wel mee pakken nu de Boer met echte buitenspelers speelt. Ik ben tenminste iemand die in spelers blijft geloven.

8 maart 2015 om 16:38

Kolbein? Milik of Zivkovic zul je bedoelen

8 maart 2015 om 16:38

Wie dan? Zivkovic zeker? Op zijn assist na heeft hij alleeen maar balverlies geleden. Ik hoop nu weer dat de ajax supporters eens ophouden over zivkovic.

8 maart 2015 om 16:43

Zivkovic gaat gewoon weer terug naar Jong Ajax nu Sigthorsson weer fit is.

8 maart 2015 om 16:52

Sigthorssen? Ben je nou serieus? Kom op man die vent wil je toch nooit meer in een Ajax shirt zien spelen? Ik ben blij als Milik weer fit is want Zivkovic liet vandaag zien nog niet klaar te zijn voor het eerste. De Boer moet als Milik niet fit is met el Ghazi in de spits spelen.

8 maart 2015 om 17:00

Ik ben tenminste wel iemand die inziet wanneer een speler toch echt tekort komt

8 maart 2015 om 17:18

wtf, niet dat ik echt veel waarde hecht aan de ratings hierboven, maar op dit moment heeft Zivkovic de hoogste score?????? zegt al genoeg natuurlijk over de waarde ervan.
Hij had een leuke assist, nog een paar niet al te slechte akties, maar daarnaast toch aardig wat slechte akties waaronder veel balverlies. Niet dat ik dat echt erg vindt op dit moment. Hij mag het van mij vaker proberen. Maar mensen wees reeel. Beste op het veld????????????

Ik vond persoonlijk Veltman de beste. Als er gevaar gecreeerd werd dan maakte hij dat vaak onschadelijk. En vooral in het begin geef hij veel stakke passes naar voren. Alleen werd he spel daarna steeds doodleuk doodgespeeld met breedte passes of terugspeelballen.

8 maart 2015 om 17:22

Ik ben serieus ja morgen gaat hij weer mee doen bij Jong Ajax. En als dat allemaal goed gaat dan zal hij woensdag mee gaan en weer bij de selectie zitten. Nu komen er voorzetten waar niemand iets mee kan. Sigthorsson kan ze straks mooi binnen koppen. Hij blijft wel optie 2 want ik neem aan dat Milik eerste spits blijft maar als invaller kan hij zeker van waarde zijn.

8 maart 2015 om 17:32

Voorzetten waar hij wat mee kan? Als je eens kijkt hoeveel slechte voorzetten er bij Ajax gegeven worden en dan met name van Boilessen. Ajax moet gewoon met een goed voetballende spits spelen. Met Milik heb je dat, is die er niet dan zeg ik el Ghazi in de spits en mogelijk Zivkovic als wissel.

8 maart 2015 om 16:32

Maxwell heeft z'n contract bij PSG verlengd tot 2016, dus dat gaat niet meer lukken.

8 maart 2015 om 16:33

Alsof Maxwell terug naar Ajax wil om salaris in te leveren en uit te komen in de EL haha

8 maart 2015 om 16:35

Ajax speelt volgend jaar gewoon cl hoor

8 maart 2015 om 16:36

Als ze de voorrondes doorkomen ja

8 maart 2015 om 16:37

Voorronde Champions League spelen we hoor, alleen als Ajax de 2e stek weet vast te houden.

8 maart 2015 om 16:39

Ja in de voorrondes , die ze niet doorkomen natuurlijk..
Zie AZ btw nog 2e worden , dit ajax verdiend de 2e plek niet...

8 maart 2015 om 16:42

Vraag jezelf eens af wie de laatste club is in NL die de CL voorronden heeft overleefd. Heey dat is...... Ajax!

8 maart 2015 om 16:43

Lol az verdiend het vast wel die tweede plek. Vandaar die achterstand op een zwak Ajax. Overduidelijk dat jij hoopt dat PSV alle tv inkomsten CL ontvangt. Haa!

8 maart 2015 om 16:44

lol AZ, kunnen vandaag op 9 punten staan van Ajax.
1e en 2e plek zijn bekend, verder is alles nog mogelijk.

8 maart 2015 om 16:45

He, he, he Catenaccio Psv
Het is niet die club uit die lampenstad hoor. Dat die de voorrondes niet dooromen betekend niet dat Ajax dat niet lukt hoor. En volgend jaar hebben ze er (hopelijk) ook wat ervaring bij. De spelers van het huidige elftal, zowel als wat aanvulling die ze willen halen.
Ik zou me meer zorgen maken over julle imago in Europa.

8 maart 2015 om 16:46

Ajax heeft een veel grotere kans om door te komen dan welke andere ploeg die onder hen staan. Ajax zal waarschijnlijk geplaatst zijn voor de tweede voorronde en daarmee de clubs uit de grotere competities ontlopen

8 maart 2015 om 16:46

Nee als je meer punten haalt verdien je het echt niet. Heerlijk hoe ze na doe 6 jaren ineens allemaal praatjes krijgen.

8 maart 2015 om 16:47

AZ met Esteban in CL .. laat me niet lachen

Ajax of Feyenoord heb ik liever op plek 2.

8 maart 2015 om 16:47

Vraag jezelf eens af wie de laatste club is in NL die de CL knockout haalden? Heey dat is.....psv!

Betekend toch niet dat ze weer de knock out halen,, dit ajax mag blij zijn als ze 2e worden.

8 maart 2015 om 16:49

Ajax met viergever in de CL haha

Geen 1 club in NL komt de voorronde door..

8 maart 2015 om 16:50

Catenacciopsv@, Ajax haalde voor het laatste de voorrronde CL en als laatst de Champions League finale met een prijs..

8 maart 2015 om 16:51

Heb je toch nog iets te vieren

8 maart 2015 om 16:52

Blij zijn haa. Ajax hoeft niet eens top te zijn om als tweede te eindigen hiero. Zegt meer dan genoeg over de rest.
Als jij zo twijfelt over Ajax als tweede, zet dan geld op een tweede plek voor az. Dan win je nog 's wat!

8 maart 2015 om 16:58

Zullen we niet gewoon tevreden zijn dat EN Psv EN Ajax (of andere nummer 2) de poulefase van de CL haalt? Dat afkraken is onnodig. Op elke club is wel iets aan te merken, maar voor het Nederlandse voetbal is het toch het best dat we met 2 ploegen in de CL staan?

8 maart 2015 om 17:01

en?
dat is geen garantie dat ze het volgend jaar ook halen hoor.
Als ze zo slecht blijven spelen als dit jaar gaan ze het zeker niet halen.

8 maart 2015 om 17:02

Dan zit je niet naar az te kijken nu haha

8 maart 2015 om 17:08

Voorronde CL moet wel lukken, AZ werkt daar ook al keurig aan mee.

Zivkovic heeft in ieder geval een keurige assist op zijn naam staan, gelukkig toch nog gewonnen.

Kampioenschap zal wel moeilijk worden dit jaar, geloof dat alleen de PSV supporters nog niet geloven dat PSV kampioen wordt..

8 maart 2015 om 17:09

Natuurlijk is dat geen zekerheid dat Ajax volgend seizoen de CL voorronden overleeft. Lachwekkend dat jullie er nog serieus op in gaan.

Wel vind ik het vreemd dat Ajax zogenaamd geen tweede plek verdiend en AZ wel. Wie als tweede eindigt verdiend het gewoon en zonder arrogant over te komen of te doen alsof ik een glazen bol heb. Ik weet nagenoeg zeker dat Ajax als tweede gaat eindigen.

Ook vind ik het vreemd dat ''niet Ajacieden'' zich zorgen maken over Ajax.
Diep van binnen gunnen jullie Ajax waarschijnlijk sowieso niks.

8 maart 2015 om 17:10

Hoop het ook want zoveel geluk als Ajax heeft dit seizoen is gewoon niet te geloven. Hoop echt dat hun geluk op raakt en ze gewoon 3e worden of zo want ze verdienen het niet.

8 maart 2015 om 17:22

Het is voor het Nederlands voetbal ook gewoon te hopen dat Ajax 2e wordt. Dat heeft niks te maken met de sterkte van de verschillende ploegen maar met het feit dat Ajax voldoende coefficient punten heeft om de absolute top te ontlopen en de rest niet... We zijn allemaal kansloos (over 2 wedstrijden) tegen de Arsenals/schalke/valencia van deze wereld en Ajax ontloopt deze waarschijnlijk en hebben dus wel een kans.

8 maart 2015 om 17:26

Wat was er gelukkig aan de overwinning vandaag? ze speelden belabberd, maar Excelsior heeft echt haast niets in kunnen brengen vandaag. Het doelpunt liet lang op zich wachten misschien, maar dat er een viel was echt niet zo verassend hoor.
En als je doelt op die overwinning op Psv, dan kun je het ook omkeren en terugkijken op die overwinning van PSV in de Arena. Dus erg flauw allemaal.

Ik ben niet trots op het Ajax spel, maar het geluk is meer aan de zijde van de tegenstanders. Die hebben gelujk dat Ajax niet speelt zoals ze kunnen spelen.

8 maart 2015 om 17:39

Ajax doet vandaag goede zaken AZ gaat verliezen.

8 maart 2015 om 18:37

En Psv heeft geen geluk ? Heracles uit, Ajax uit, Feyenoord thuis, Ado thuis, vitesse thuis. Hou toch op psv speelde tegen Excelsior thuis met 11 man op eigen helft loerend op de counter. Ajax verdiende de overwinning vandaag.

8 maart 2015 om 19:12

Hahaha pannekoek. Zo heet je toch?

8 maart 2015 om 19:19

Hey andre ooojer vier je feestje maar. Maar trust volgend seizoen valt psv helemaal in mekaar dat weet je zelf ook tog. Het wordt helemaal niks met jullie in de CL.

8 maart 2015 om 20:35

Ajax heeft door hun beschermde status wel meer kans om de CL te bereiken, maar het is voor iedere Nederlandse club heel lastig om de voorrondes te overleven. Zou mooi zijn als we er weer een keer met twee clubs in zitten volgend jaar.

9 maart 2015 om 01:23

@migi84

Het is nog allerminst zeker of Ajax een beschermende status krijgt in de voorronde van de Cl.

Er zijn 5 ploegen die daar voor in aanmerking komen in de categorie niet-kampioenen.

Met de acuele tussenstanden in de competities moet Ajax de volgende clubs voor laten gaan :
1 Manchester United
2 Valencia
3 Bayer Leverkussen
4 Shaktar Donetsk
5 Napoli

Dat betekend dat ten minste 1 van die clubs hun plek in de voorronde van de CL moet verliezen aan een club die lager geplaatst is. In Duitsland, Engeland en Italie ligt dat nog open, wat gunstig is. Het is wel van belang dat PSG en Zenit hun positie handhaven.

Maar goed, zelfs als Ajax daadwerkelijk die status krijgt is het nog allerminst veilig. Ploegen als Marseille, Sporting Lissabon, Cska Moskou of Fenerbahce zijn ook grote obstakels.

Wat wel zeker is dat is dat als 1 club uit Nederland goede papieren heeft om een gunstige loting te krijgen het Ajax is aangezien die het hoogst op de Europese ranglijst van clubs staan.

8 maart 2015 om 16:36

En maar klagen dat PSV slecht voetbal speelt

8 maart 2015 om 16:50

Dat is toch ook gewoon zo?

Zowel het voetbal van Ajax en dat van PSV is onder de maat.

8 maart 2015 om 16:52

Ajax, Zenit en Dinamo Moskou heeft psv wel weer beide beentjes op aarde gezet dat ze niet klaar voor zijn in de Champions League.

Luciano Narshing na Zenit 3-0 verloren: ''dit was nog geen eens Champions League-niveau''. Tja, zelfs de psv kamp geeft het toe.. en dat terwijl spelers Depay en Wijnaldum gaan vertrekken.

8 maart 2015 om 16:57

Ajax is overklast vorige week, win je gewoon 9 van de 10 keer,,
Maar de overwinning is jullie gegund valt er nog wat te vieren in Amsterdam haha.

Die vertrekken idd maar genoeg geld op goeie vervangers en Van der vaart(psv supporter) te kopen .

8 maart 2015 om 17:00

Haha van der Vaart, gelukkig zijn jullie niet elk jaar kansloos uitgeschakeld in de Champions League, om daarna weer een grote mond over de Europa League te hebben en daar ook kansloos uitgeschopt te worden.

Kwam Ajax maar eens met beide beentjes op de grond, want elke week te horen dat ze nog kans maken op het kampioenschap terwijl ze dit soort wedstrijden spelen begint toch wel belachelijk te worden.

8 maart 2015 om 17:01

PSV En vitesse hebben ajax ook op bijde benen op aarde terug gezet ? Of ben je al vergeten 0-4 eigen stadion en 1-3 dus nie veel praten

8 maart 2015 om 17:01

Van der Vaart moet je niet eens willen man..
Maarja typisch weer, kopen, kopen en kopen, maar jeugd? Nee hoor.
En het maar gek vinden dat een jongen als Bazoer zo de deur uitliep.

8 maart 2015 om 17:02

klopt maar van PSV wel minder slecht dan van ajax.

8 maart 2015 om 17:03

De beide benen van Ajax staan al heel het seizoen op aarde, het is niet zo dat Ajax het voortreffelijk deed dit seizoen.

8 maart 2015 om 17:03

Psv speelt prima voetbal. Daarom staan ze ook verdient bovenaan. imo

8 maart 2015 om 17:05

Idd kopen kopen kopen , waarom niet ?
Geld is er ,,, PSV is een topclub geen jeugdelftal.

8 maart 2015 om 17:22

@juventurin,

alsof ajax niet koopt. Volgens mij is de aankoop waarde van de selectie van Ajax hoger dan die van Psv. Wie is de koopclub ?

8 maart 2015 om 17:25

Ach zoiets heet gewoon strijd tonen tot het niet meer kan. Dan komen er een paar spelers met zogenaamd gaan we nog voor het kampioenschap (is bij nagenoeg iedere topclub seizoenen lang zo). Geen enkele Ajacied die waarschijnlijk zijn jaarsalaris zal inzetten op een kampioenschap van Ajax dit seizoen. Simpelweg omdat PSV te goed is.
Het feit dat jij je als PSV fan daar druk over maakt , zegt meer over jouw, dan over de Ajacieden.

8 maart 2015 om 17:28

Als dit Ajax 2e kan blijven dan zegt dat echt wat over het niveau van de Eredivisie... man wat is Ajax slecht zeg dit seizoen. Even paar ervaren krachten erbij om die jonkies wat bij te brengen en dan volgend seizoen weer fris ertegenaan. Want we mogen FCU vandaag wel bedanken voor die 15 minuten... en nu weer stap dichter bij voorronde CL

8 maart 2015 om 17:34

@catenacciopsv

Psv heeft Ajax vorige week overklast? Ik vond dat wel mee vallen eigenlijk. Veel grote kansen heeft psv niet gehad en de kansen die er waren waren van memphis die van 30 meter ver schiet.

8 maart 2015 om 17:41

Ajax is echt niet overklast anders had PSV wel dik gewonnen. PSV heeft wat mogelijkheden gehad om te scoren maar echt gevaarlijk zijn ze niet geweest.

8 maart 2015 om 19:21

Hahaha er valt in amsterdam inieder geval vaker wat te vier dan in jullie dorp of niet dan? Boeken jullie eindelijk eens een succesje dit jaar en stijgt het nu al naar jullie lampenbol? Manmanman houdoe

8 maart 2015 om 20:36

PSV speelde gisteren best prima, de afronding was alleen slecht. Ze spelen countervoetbal, dat zeker, maar is dat per definitie slecht?

8 maart 2015 om 22:13

Hahaha, een topclub? Meen je dat?

9 maart 2015 om 07:43

Als je 3 goals tegen krijgt ben je nooit maar dan ook nooit overklast, psv is wel flink vernederd door een 19 jarige buitenspeler die 100 000 euro heeft gekost. Narshing 7 miljoen euro

8 maart 2015 om 16:37

Van der Vaart

Maxwell had ik ook graag gezien, maar Maxwell is al zo goed als akkoord met Psg voor een contract verlenging. Dat heeft die pizzabakker allang geregeld, en waarschijnlijk zou Maxwell toch niet terug willen.

8 maart 2015 om 16:37

Ik vond Serero weer de grootste nietsnut vandaag. Kan iemand mij vertellen waarom de boer hem blijft opstellen? Ik verlang weer terug naar Enoh als ik deze nietsnut zie. Sluit me verder volledig aan bij vd vaart

Goh wat ben ik blij dat ik vandaag geen zin had om te gaan. Zonde van de tijd. Was het aanzien wederom niet waard

8 maart 2015 om 16:39

Serero is juist de kleine pitbull op ons middenrif. Welke wedstrijd heb jij gekeken Hans?

8 maart 2015 om 16:44

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Serero maakt alleen maar verkeerde keuzes.

8 maart 2015 om 16:45

Dezelfde als mij, want serero leverde iedere bal die hij veroverde per direct in. Niet normaal hoe slecht zijn passing is.

8 maart 2015 om 16:48

Serero moet de bal afpakken en de bal inleveren bij zijn medespelers.. heb geen moment gezien dat hij fouten heeft gemaakt. Boilesen was op alle fronten de zwakste appel in het Ajax spelletje.

8 maart 2015 om 16:52

Vandaag was zijn passing niet echt goed.
Toch vond ik niet dat hij een hele slechte wedstrijd speelde. Hij maakte acties en was redelijk dreigend in de 1e helft.

Verder heeft Serero zo'n beetje het hoogste passpercentage van de Eredivisie.

8 maart 2015 om 16:52

Lee
Ik blijf toch in het midden wat betreft Serero vandaag. Hij viel tov andere wedstrijden vandaag tegen. Maar zo overdreven als jij over Serero schrijft, zo slecht vond ik hem ook weer niet hoor. Het was gewoon een heel elftal dat speelde met een mentaliteit van: ach het is Excelsior maar. We hoeven ons niet uit te sloven. Dat was echt jammer. Als ze nou de eerste 30 minuten echt voor een paar goals hadden gestreden (en gemaakt) dan zouden ze de wedstrijd met het oog op het EL duel donderdag relaxed uit kunnen spelen. Dan zou niemand er iets van gezegd hebben. Maar het was weer zooooo sloom.

8 maart 2015 om 16:52

Serero kan geen bal over drie meter goed afleveren. Verder gaat alles wat hij doet traag en vooral fout.
Heeft ook geen schot in huis en vind zelden een opening. Nee wat ik al jaren zeg eigenlijk. Hoop dat zijn contract snel voorbij is. Van Sinkgraven gaat dan veel meer uit

8 maart 2015 om 16:54

Omdat hij vaak ballen breed geeft, vandaar dat percentage. Passing naar voren toe is al jaren slecht bij serero.

8 maart 2015 om 16:56

Over Boilesen: Te druk bezig met zijn haren, bewaart geen rust, elke keer met zijn handen in de lucht of hij ligt alweer op de grond te rollen. Geen 1 voorzet kwam bij El-Ghazi, Schone en Kishna aan.

Beetje meisjes gedrag, terwijl het na jaren een vent hoort te zijn op dit moment.. nog niet gezien.

8 maart 2015 om 16:56

Ik vond alleen zijn passing slecht voor de rest speelde serero als serero. ijverig, gedreven en energiek. Daar heb ik niks op aan te merken.

8 maart 2015 om 17:07

Maar lee112
Serero geeft alleen risicoloze tikjes breed. Er zit gewoon geen enkele verrassing in zijn spel. Nooit eens een splijtende dieptepaas of zo. Naast dat hij zelf ook geen enkele individuele actie in huis heeft, vraag ik me dus af wat je er aan hebt. Vergelijk hem bijvoorbeeld eens met Guardado. Daar heb je toch tien keer meer aan

8 maart 2015 om 17:14

Ja die risicoloze passing, daarom hoop ik ook op een nieuwe cvm.
Ik vind overigens wel dat hij een individuele actie heeft in huis. Hij draait altijd goed weg van zijn directe tegenstander vind ik.
Alleen tsja die passing naar voren.

8 maart 2015 om 17:40

vdvaart.
Jammer dat je over zijn haren begint. Dat zegt al genoeg. Je begint met zielige punten je opinie te ondersteunen.
Nogmaals, Boilessen kan beter. Maar ik zie duidelijk vooruitgang de laatste wedstrijden. En het kan niet makkelijk zijn geweest voor hem in het begin. Steeds weer een blessure oplopen. Dat gaat een beetje in je hoofd rond als je aan het spelen bent. Nu dat hij steeds meer speelt en geen terugslag aan het beleven is, begint hij gewoon weer beter te ballen. Geef hem de tijd weer. Nicolai komt er echt wel. Die jongen heeft een hele moeilijke periode doorgemaakt.
Misschien niet slim van Frank om hem aanvoerder te laten zijn nu, omdat hij veel bezig zal zijn met zijn eigen spel. Dat vindt ik wel weer.

8 maart 2015 om 18:07

Serero heb je weinig aan. Doet druk zn best maar is veels te klein en licht voor top voetbal. Als Ajax daadwerkelijk wat voor hem kan vangen deze zomer gelijk wegdoen. Anders raak je hem nooit kwijt. Fungeert bijna alleen maar als kaatspaal.

8 maart 2015 om 18:19

Van mij mag hij zelfs gewoon transfervrij naar de concurrenten gaan.

8 maart 2015 om 19:27

Hansie je hebt het mis. Misschien wil je het niet geloven dat kan ook. Maar serero vertraagt juist niet het spel door zijn fenomename wegdraai waar menig voetballer jaloers op is. Dat betekend dat zijn aaname en 1e bal contact goed is. Zo versnel je juist het spel. Wat hij er vervolgens mee doet dat is een tweede. En idd vandaag verspeelde hij de bal vaker. Maar niet helemaal waar dus wat je zegt.

8 maart 2015 om 22:10

Nou gezien het wandel tempo in de opbouw maar vooral in de omschakeling spreekt dat zich tegen. Vooral als Ajax onder druk staat, maakt hij zo veel fouten.
Verder heeft dus wat ik eerder zei ook geen rendement. Weinig assists en al helemaal geen scorend vermogen. Fysiek ook al heel zwak, dus er blijft weinig over

8 maart 2015 om 16:41

Boilesen was een van de beteren vandaag... Hier en daar een foutje, maar bracht aanvallend relatief veel, en in verdedigend opzicht geen steken laten vallen. Wedstrijd wel gezien?
Andersen heeft 5 minuten gespeeld, en kreeg precies 1x de bal en had toen een prima actie, maar jij vindt dat hij slecht heeft gespeeld?
Schone steekt de laatste tijd niet in zijn beste vorm, maar heeft op basis van begin dit seizoen en vorig seizoen aardig wat krediet opgebouwd. Wat een opportunistisch geneuzel. Blijkbaar verdienen El Ghazi, Serero en Kishna geen kritiek? Zij hebben de hele wedstrijd niets laten zien. Maar ja, het is natuurlijk lekker makkelijk om constant dezelfde zondebokken te kiezen.

8 maart 2015 om 16:45

Als aanvoerder mag hij eens zijn mond open trekken, zeker omdat hij 1 van de oudjes is op Schone en Viergever na dan. Neemt nooit risico in zijn spel, altijd maar balletje breed of terug. Voorzetten komen in de 2e ring, komt niet bij spits Schone aan.. is geen steek veranderd de afgelopen jaren als linksback.

Next! Nederlandse-jongen Tete verwacht ik meer potentie..

8 maart 2015 om 16:54

Boilesen is iemand die juist wel risico in zijn spel legt. Het liefst zou hij overal tussendoor zigzaggen.
Vandaag zo'n beetje de beste van het veld, doet geen gekke dingen en blijft gewoon lekker zichzelf.

8 maart 2015 om 17:01

Jij hebt geloof ik je beslissing over Boilessen genomen en zal (voorlopig) verder blind blijven over hoe Nicolai het echt doet. Hij speelde vandaag echt geen slechte wedstrijd hoor. En hij krijgt, naar mijn mening, ook steeds meer het vertrouwen terug om ook aanvallend weer meer te gaan brengen. Een paar heerlijke akties gezien van hem, die mij laten terugdenken aan de Boilessen van voor die blessures. En verdedigend geen moment in de problemen geweest. Zou natuurlijk ook niet echt mogen gezien de tegenstander vandaag.
Achterin was het probleem absouluut niet vandaag. Het probleem was het aanvallende onderdeel. Alles werd weer zo langzaam opgebouwd. De verdedigers van Excelsior konden een middagdutje doen tussendoor alvorens aan verdedigen te denken.
Ik ben best tevreden over Frank, maar hier stel, ook ik, hem verantwoordelijk voor. Hij wil zekerheid in het spel. Maar dat kan gewoon voorin niet. Daar moeten akties gemaakt worden. Verassingen gecreeerd worden die de tegenstander niet ziet aankomen. Zeker tegen een tegenstander als Excelsior, tegen wie je bij balverlies, gewoon druk kunt uitoefenen om de bal weer te verroveren. Tegen sterkere tegenstanders krijgt je de ruimte wel om te voetbaleen en dan is het minder een probleem.

8 maart 2015 om 17:07

Jij weet natuurlijk hoeveel en wat hij allemaal zegt in het veld?
Boilesen heeft de laatste vijf seizoenen amper 40 wedstrijden gespeeld. Gun hem eens wat tijd om te wennen en in vorm te raken. Er zit al een stijgende lijn in z'n spel.
Nooit risico's in zijn spel? Je moet hem eens zien dribbelen.
Er is geen enkele back die het voor elkaar krijgt om een voorzet op het hoofd van Schone te laten belanden, dat kan ik je garanderen. Vandaag ging van Rhijn slechter wat betreft voorzetten dan Boilesen.
Aanvallend gezien ging er gewoon behoorlijk wat dreiging van hem uit en hij was altijd aanspeelbaar. Daarnaast nog een belangrijk bijdrage geleverd aan het ontstaan van het doelpunt. Wat verwacht je nog meer?

8 maart 2015 om 16:41

vdvaart
Ik vindt de laatste paar wedstrijden dat vele gewoon vast blijven houden aan de beeldvorming die Boilessen over zich heft gevormd van de periode daarvoor. Ik zie best wel vooruitgang in die jongen de laatste tijd. Zit hij aan het niveau waar hij kan zitten? nee. Maar hij is nu wel weer vooruitgang aan het boeken. Laat hem gewoon even doorgaan. Ik geloof dat we nog gewoon van hem kunnen gaan genieten.

8 maart 2015 om 16:46

Ik wacht geduldig tot de dag dat Huntelaar terugkeert.

8 maart 2015 om 17:25

Nou ja wat ik had begrepen is dat hij zelf ooit nog terug wilt naar ajax, maar blijft hij voorlopig sowieso bij schalke tot einde van zn contract, maar kan het fout hebben hoor.

Ik zou het prachtig vinden, ajax heeft zo'n speler nodig.

8 maart 2015 om 17:35

Boilesen was juist een van de betere! en was jij niet die een keer zei dat Ajax voor zimling had gewisseld terwijl hij niet eens had gespeeld? Hoe kan ik juo dan nog serieus nemen als ik vragen mag?
On: Ajax 3 punten, daar draait het om.

Enige hoogtepunt van deze wedstrijd, was voor mij toch echt toen ik de grote Seedorf zag zitten met zijn grote smile in het zonnetje..

Maar wat moet hij toch gedacht hebben van het spel van Ajax thuis? Ik sluit niet uit, of hij constant twijfelde of hij wel naar voetbal keek toen hij onze ballerina's aan de slag zag.

Ook al heb ik de jaren 90 niet bewust meegemaakt, ik heb wel erg veel VHS materiaal en Youtube materiaal bekeken in mijn leven. En natuurlijk heb ik ook veel meegekregen, van oudere familieleden en kennissen, en vrienden. En een ding weet ik zeker, die zak friet van een Boilesen was nooit aanvoerder geweest sterker nog hij zou in die tijd niet eens op de tribune hebben gezeten! Waarom is Klaassen niet de aanvoerder, of Cillissen de enige twee Ajacieden die constant zijn en met mentaliteit. Blijft lachwekkend om te zien, in mijn ogen moet je als aanvoerder redelijk constant spelen en natuurlijk karakter hebben.

Ik kreeg van bepaalde Ajacieden te horen, dat ik aan het zeuren was en dat Excelsior de mindere was. Nou het spijt me vreselijk, maar thuis tegen Excelsior verwacht ik veel meer. Thuis tegen Excelsior moet je toch wel de bovenliggende partij zijn, en in de gehele eerste helft had Ajax geen een doelpoging. Om te huilen vind ik dat, om nog maar te zwijgen over het wederom tergend langzame tempo, tikjes breed en gebrei. Excelsior was niks minder dan ons, ze hebben gewoon hun kansjes niet benut. Schone nooit meer in de spits Frank, en Klaassen hoort niet op zes. Serero stond ook veel te aanvallend, en op die manier voegt hij 0,0 toe. Frank de spelers op de juiste plek graag.

Voor de duidelijke orde, ik sta volledig achter een van mijn grootste Ajax helden Frank de Boer. Ik zal hem ook altijd dankbaar zijn, voor 15 mei 2011 wellicht de mooiste dag van mijn leven. Krijg nog altijd een brok in mijn keel als ik terug denk aan die dag, en zelfs bijna een traan. En hij is ook niet te benijden, behalve dat hij wellicht met zijn vuist op de tafel had moeten slaan bij Overmars van de zomer. Telaat heeft Frank geconstateerd dat er ervaring ontbrak, in zowel het middenveld als de achterhoede. En ik sta volledig achter het nieuwe beleid, maar men is daar vreselijk in doorgeslagen. Met alleen jeugd vaart niemand, of je nou voetballer bent of banketbakker je zult iemand met ervaring om je heen moeten hebben.

Zivkovic had bewezen dat hij gewoon had moeten starten, kom op Frank als je achtien bent en bijna twintig goals maakt in de JL. Dan hoor je gewoon te beginnen, die jongen verdiend gewoon meer vertrouwen ik vind hem onze beste spits. En ja voor de eventuele droeftoeters ik ben vanaf de 87e minuut begonnen met typen, als je leuke discussies wilt voeren heb je meer kans met een reactie die boveninstaat.

Tot slot dit seizoen zijn we terecht nooit een bedreiging voor Psv geweest, en zijn zij terecht de ongenaakbare kampioen van het jaar 2015. Gefeliciteerd Brabanders, het is Cocu gegund na alle ellende (waaronder zijn ziekte) van vorig jaar en hij maakt ook zijn groei als coach door. Prachtige ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal, en was natuurlijk ook een geweldige middenvelder en komt ook altijd erg sympathiek of mij over.

edit: Haha goed, Psv fans dan van de Brabantse club.

8 maart 2015 om 16:31

Denk jij dat alle PSV fans allemaal in Brabant wonen?

8 maart 2015 om 16:34

of dat alle brabanders voor PSV zijn??

8 maart 2015 om 16:34

haha inderdaad.

8 maart 2015 om 16:35

Hij feliciteert de club niet de fans, wijsneus

8 maart 2015 om 16:35

Ja, dat is meestal zo bij provincieclubs. Ajax en Feyenoord zijn de enige clubs met een echte supportersschare over het hele land.

8 maart 2015 om 16:38

Een ajaccied die realistisch is en PSV supporters netjes feliciteert zoals het hoort. En jij begint te zeuren over "brabanders" je snapt m toch? Duim omhoog van mij!

8 maart 2015 om 16:42

Wat een droeftoeter ben jij zeg, ongeloofelijk. PSV is gevestigd in Eindhoven, en toen ik voor het laatst keek, lag Eindhoven nog in Brabant. Je mag toch trots zijn dat zo'n "warme" provincie club de schaal weer eens pakt, en hij feliciteert de club daar adequaat bij. Maar je bent alsnog zuur dat Ajax hier wint en moet dan weer zo reageren. Wat moet jij op een schandelijk laag niveau leven zeg. Echt hoor.

8 maart 2015 om 16:34

Bijna helemaal met je eens, behalve over Zivkovic. Zivkovic heeft juist bewezen waarom hij nog niet klaar is om in de basis te starten. Hij speelde namelijk op zijn assist na zeer slecht en geforceerd. De Boer had gewoon met el Ghazi moeten starten in de spits.

8 maart 2015 om 17:24

Zivkovic is geen spits voor Ajax. Het is een counter spits.

8 maart 2015 om 17:38

Daarom hebben ze em ook een jaar bij jong laten spelen en daar doet ie het goed. Ik hoop dat ie uiteindelijk past in het spel van Ajax. Maar ik denk dat ie idd beter tot zijn recht zou komen in een counterende ploeg.

8 maart 2015 om 16:36

Sulejmanii Kerel, je bent zo emotioneel vandaag, wat is er met je?

8 maart 2015 om 16:40

Vossing

Haha vind je? Ik ben gewoon zwaar teleurgesteld over dit seizoen, ze zeiden het erg treffend bij Fox. Kan je een goede wedstrijd herinneren van dit seizoen? Nou ik ook niet, een keer kampioen worden is geen ramp maar het vreselijke spel doet me geen deugd.

8 maart 2015 om 16:46

Jan van Halst moet niet zo mekkeren, over dat ze geen degelijke niveau haalde Excelsior. Als dat écht niet het geval was geweest had dat balletje al veel langer in het netje gelegen en waarschijnlijk ook meermaals. Het was de verdienste van Excelsior dat Ajax na 30 meter niet verder kwam, en niet zo zeer aan de Amsterdammers zelf. De Kralingers stonden gewoon goed opgesteld, en gaven gewoon erg weinig ruimte weg. Je zag ook dat zodra Ajax scoorde, er automatisch meer ruimte achter de verdediging kwam omdat Excelsior toen meer naar voren wilde denken. Als ze dat vanaf het begin hadden gedaan, had het hier 4 tot 5-0 geworden met een gala voorstelling en hadden ze niet geklaagd.

8 maart 2015 om 16:57

Van Halst spreekt weer met zijn Twente bril op. Misschien moet die eens naar zijn eigen ploegje kijken. Want wat Twente liet zien tegen Excelsior was pas bedroevend. En Been is feyenoorder die heeft sowieso geen goed woord over voor Ajax.

En Suljemanii moet eens zijn ogen openen en uit de droomwereld stappen terug naar de realiteit. Het voetbal wat hij wilt zien is niet mogelijk. Geen enkele ploeg houd 90 min pressie voetbal vol maar probeer hem dat maar eens wijs te maken *zucht*

8 maart 2015 om 17:13

Sorry hoor Diada. Het lag echt helemaal aan Ajax dat de bal er niet eerder in lag. Wat was het tempo vandaag voorin sloom. Ze hebben wel alles gegeven, maar als Ajax echt speelde zoals ze kunnen (ook al hebben ze dat niet vaak gedaan dit jaar), dan was de wedstrijd na een half uur gespeeld en hadden ze het rustig uitkunnen spelen ivm met de EL wedstrijd donderdag.

8 maart 2015 om 17:24

Het tempo voorin is nauwelijks getest omdat de bal er bijna niet is geweest. Dit duel speelde zich vooral op het middenveld af. Dat stond echter zo goed als vast en daar kwamen de jongens dan ook bijna niet voorbij. Het doelpunt geeft aan dat de snelheid in de aanval juist wel in orde was. Het duurde nog geen 5 seconden of de bal lag in het netje nadat hij ver de lucht in was gepeerd. Als dat niet snel genoeg is...

8 maart 2015 om 17:46

Maar waarom viel dat doelpunt. Twee redenen.
1. Schone uit de spits.
2. Sinkgraven die verschillende steekpasses gaf die het spel versnelden. Daar is uiteindelijk een goal uit voortgevloeid. Hij zetten Zivko vrij en die gaf die mooie voorzet op Anwar.
En ook omdat de tijd begon te dringen en ze dan opeens wel met meer snelheid aanvallen opzetten.

8 maart 2015 om 16:38

Je zeurt inderdaad! Het spel van de jaren 90' onder van Gaal (bewust meegemaakt! ) was net als dit Ajax gericht op balbezit en via de vleugels. De reden dat een meevoetballende keeper zo beroemd werd is mede mogelijk gemaakt door Edwin van de Sar in de jaren 90 bij Ajax. Dat er toen meer kwaliteit op het veld stond mag duidelijk zijn maar de tactiek was imo exact hetzelfde. En heel vaak speelde Ajax met name in de Champions League balletjes terug en breed in de jaren 90'. Zo flitsend was het niet altijd hoor.

En welk langzaam tempo heb jij gezien?? Bij vlagen zeker tussen minuut 70 en 80 werd Excelsior geen minuut rust gegund. Ajax jaagde ze compleet van de mat. Dat ze daarna slordig waren dat geef ik als eerste toe maar het is totaal niet realistisch wat jij van zeker dit jonge Ajax verwacht. Zeker als een ploeg als Excelsior met 10 man rond de eigen 16 staat.

En Zivkovic heeft op die assist na juist laten zien nog niet klaar te zijn voor het grote Ajax. Veel balverlies en verkeerde keuzes maken. Frankie heeft het dus goed gezien.

8 maart 2015 om 16:56

Indo Expert

Ja sorry hoor, vergelijk je nou serieus de jaren 90 onder Van Gaal met het heden? Dat is op geen enkele manier te vergelijken, en natuurlijk gaan we dat nooit meer krijgen. Maar beter spel mag je wel naar streven als Ajacied zijnde, dat jij dat niet doet dat is ook prima.

Ja wat je jezelf aangeeft met vlagen, maar over het algemeen was het weer risicoloos en traag. En het probleem ligt ook voornamelijk bij het feit dat de selectie te jong is, maar ik heb al mijn stuk aangegeven wat ik daarvan vond en wat Frank moest doen in mijn ogen.

En Excelsior speelt naar haar mogelijkheden is dat zo vreemd? Hoe Excelsior ook speelde, thuis hoor je gewoon beter voor de dag te komen vind ik.

Ik zie liever een jong talent als Zivkovic die zijn best deed op zijn eigen positie, dan Schone die zich daar niet thuisvoelt. Maar ook in dat schelen we van mening blijkbaar, en dat is ook prima.

Fijne zondag nog,

8 maart 2015 om 17:16

Je maakt in je eigen comment een verwijzing naar de jaren 90'!! De reden dat Ajax zo goed en stabiel was komt omdat het juist vaak risicoloos speelde in bepaalde fases van de wedstrijd!! Het is echt te merken dat jij niet die jaren heb meegemaakt.

Tuurlijk streef ik naar beter voetbal, maar ik ben ook realistisch! We hebben een jong middenveld en die gasten hebben vertrouwen nodig en geen gezeik. En soms ben ik blij dat we in fases risicoloos voetbal spelen omdat in de omschakeling Ajax dus kwetsbaar is. En bij jonge voetballers moet je dus gaan temporiseren omdat ze zichzelf anders opblazen en voorbij lopen. Waar je dus helemaal niets mee opschiet.

Vraagje voetbal jij? Zo ja, welk niveau? Want dan zou je misschien begrijpen dat voetbal meer dingen bevat en dat de manier van spelen die men graag ziet niet realistisch te noemen is.

10 maart 2015 om 20:38

Indoexpert

Reageer eventjes op deze reactie, dan zal ik alsnog antwoord geven op beide reacties die je aan mij stuurde.

8 maart 2015 om 17:00

Mooi gezegd en jammer dat mensen nog zeuren dat je Brabanders zegt ipv PSV-ers. Dit Ajax mag geen veter strikken van het Ajax van 95 of daarvoor. Amusementswaarde is 0 en de schalen verbloemden dat de laatste 4 seizoenen, maar toen was het voetballend ook ondermaats. PSV dit jaar te goed voor de rest of de rest te slecht voor Psv, ik hou het in het midden. Hopelijk Ajax donderdag een walk over en plaatsing voor de CL volgend seizoen zodat we weer eens wat punten bij elkaar rapen. Daarnaast hoop ik dat clubs als Twente niet tegen Luxemburgse laagvliegers gaan verliezen in de El...

8 maart 2015 om 17:00

Wat Boilesen betreft ben ik het helemaal met je eens. Die jongen stelt niks, maar dan ook niks voor. Niet qua spel, niet qua houding, niet qua mentaliteit.. Hij is aanvoerder, omdat het een goede jongen is en hij het langst bij het eerste elftal zit, maar dat zijn natuurlijk drogredenen. Die aanvoerdersband moet om de arm van iemand als Klaassen of Cillessen..

Over het spel in de eerste helft ben ik het deels met je eens. Ja, het moet beter, maar zo slecht was het echt niet. Zeker de eerste 20 a 25 minuten vond ik Ajax erg goed spelen. Ze hadden controle over de wedstrijd (geen overheersende dominantie, maar zeker controle) en speelde naar voren wanneer daar een mogelijkheid voor was. Het liep best lekker en zoals Klaassen ook al aangaf; tot de 16 meter was alles eigenlijk goed. Het enige probleem bij de 16 meter was dat we geen echte spits hadden, geen killer. Met Milik in de spits had Ajax de eerste helft al 3-0 voor kunnen staan. Nogmaals, het spel tot de 16 was goed en als we in de 16 iemand hadden die wel 100% bezig was met scoren dan hadden we toen al op voorsprong gekomen. Dat er in de eerste helft geen enkele keer op goal geschoten is, zegt niet dat er geen mogelijkheden waren om (goed) op goal te schieten.

Het is puur de beeldvorming, want als Milik had gespeeld en hij er de eerste 45 minuten 3 in had gelegd hadden we hier allemaal gezegd dat Ajax de eerste helft zeer volwassen speelde. Het enige dat ontbreekt, zijn de doelpunten. En wat dat betreft ben ik het ook weer helemaal met jou eens. Zivkovic had moeten starten. Schone in de spits is geen succes en El Ghazi is een noodoplossing, maar wij hadden Zivkovic nog dus een noodoplossing was niet nodig geweest....

Over de jeugdigheid van het team ben ik juist tevreden. Ik zie veel talenten waar ik vertrouwen in heb dat zij tussen nu en twee jaar geweldige Eredivisiespelers zijn. Kijk naar de ontwikkeling van Depay bij PSV de afgelopen jaren. In zijn eerste seizoennetje af en toe meedoen en steeds vaker spelen en zich ook uitstekend ontwikkelen. Ik geloof dat Bazoer, Kishna, Milik, Zivkovic, El Ghazi, Sinkgraven en Riedewald de komende 1 a 2 seizoenen net zo'n ontwikkeling door kunnen maken en als die jongens dat doen en het niveau halen dat een Depay nu haalt, dan is Ajax door geen enkele Eredivisieclub af te stoppen. Het team zit goed in elkaar voor de komende jaren. Ik zie aan jongens als Bazoer, Riedewald, Milik, El Ghazi en Sinkgraven nauwelijks terug dat zij nog zo jong zijn. Het is gewoon een uitstekende groep speler voor de komende jaren en ook zonder ervaring erbij te halen komt dat goed.

10 maart 2015 om 20:48

De Toekomst

Maar dat hij het langst bij de selectie zit, is voor mij een drogreden om aanvoerder te zijn. Je moet voor mij constant presteren, en karakter hebben en zoals je zelf al aangeeft dat kunnen alleen Klaassen en Cillissen zijn.

Het was wellicht wat overdreven, maar al heel seizoen zie ik zulk on-Ajax voetbal wat mij vreselijk frustreert.wat betreft Zivkovic zijn we het helemaal eens, Schone kan gewoon echt niet meer in de spits en dat kan je die jongen echt niet aandoen.

Ik ben ook erg tevreden met onze talenten, in mijn nopjes zelfs begrijp me niet verkeerd. Het enige wat ontbreekt, wat Frank inmiddels ook toegegeven heeft! Ervaring en kwaliteit in iedere linie, ik neem Frank wel kwalijk dat hij niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen bij Overmars en met zijn vuist op tafel sloeg. In welke sector je ook bent, iedere jonkie heeft ervaring nodig. Een ervaren rot waar je je aan kan vastklampen.

Dat dit de nummer 2 van de eredivisie is...

8 maart 2015 om 16:28

Inderdaad.. hiervoor 4 kampioen op rij. En veruit meeste succesvolle club van Nederland

8 maart 2015 om 16:34

Als je Ajax zo ziet spelen denk je dat ze net zijn gepromoveerd uit de Jupiler leaugue... Wat een slakken tempo was dit zeg...

8 maart 2015 om 16:55

Excelsior mag ook wel krediet hebben hoor. Ze stonden verdedigend gewoon goed.
Ajax speelde niet heel slecht. Het geringe aantal kansen is gewoon de verdienste van Excelsior.

8 maart 2015 om 16:32

Niet zo moeilijk doen Ajax heeft het gewoon moeilijk met dit soort tegenstanders die de ruimte's klein houden.

8 maart 2015 om 17:10

ze hebben het met bijna elke tegenstander moeilijk.
Als je ajax vast zet hebben ze het ook moeilijk.

8 maart 2015 om 16:37

Je ziet uiteindelijk toch de kwaliteit. Vandaag op 80% gespeeld omdat donderdag belangrijker is. Excelsior groef zich in en Ajax is gewoon geduldig gebleven (helaas in een te laag tempo om er ook iets leuks van te maken om naar te kijken) en wist dat er uiteindelijk toch een paar kansjes zouden komen. Die kwam er dus ook en uiteindelijk win je terecht, aangezien excelsior helemaal niets deed en nog zonder te veel energie te verspillen ook. Dat is ook een kwaliteit. Ik zie liever nu een tamme 1-0 en donderdag een fris elftal dan een team dat nu Excelsior helemaal overhoop speelt en donderdag in het mes loopt omdat ze net dat beetje te vermoeid zijn.

8 maart 2015 om 17:12

onzin, ze kunnen gewoon niet beter.

8 maart 2015 om 16:39

Dit is wat je krijgt met die onervaren teams waarmee er gespeeld wordt. De wedstrijd bestond voor 99 uit verkeerde keuzes maken. Sinkgraven is met zijn voetballende kwaliteiten een basisklant en Serero leuk voor in de breedte.

Niet door het oog van de naald hoor! Het enige wat Excelsior deed was met 11 man rond de 16. Ajax verdiende echt die goal wel. Ajax had al veel eerder moeten/kunnen scoren!

8 maart 2015 om 17:13

Als je pas vlak voor tijd scoort is het echt wel door het oog van de naald.
En zoveel kansen hebben jullie niet gehad hoor.

Ajax heeft terecht gewonnen.

8 maart 2015 om 16:32

Mag ook wel winnen hé als je begroting 10x zo groot is. Hakkies over de sloot, maar goed dat kan je de laatste paar maanden bijna bij elke wedstrijd van Ajax neerzetten.

Ik snap niet waarom Zivkovic niet gewoon aan deze wedstrijd mag beginnen. Gezien het algehele niveau van Ajax deze wedstrijd moet hij toch nauwelijks wat bij hoeven leren. Hij voetbalt toch niet op één been?

8 maart 2015 om 16:35

Vind het niet met de hakken over de sloot. Excelsior hield de ruimte's klein en daar heeft Ajax moeite mee maar we hebben uiteindelijk terecht gewonnen. We zullen of een aantal weken wel eens kijken of jullie makkelijk winnen van Excelsior.

8 maart 2015 om 16:40

Ditzelfde Excelsior blies Heerenveen van de mat vorige week. Excelsior speelt goed en compact voetbal. Psv zou precies dezelfde problemen hebben met dit Excelsior. Want tegen Ajax moesten ze het spel ook maken maar dat lukte dus niet.

8 maart 2015 om 16:41

Zivkovic viel anders gewoon matig in. Wel beweegt hij beter dan schone, dus lijkt hij snel beter, maar ook hij maakt zo vaak verkeerde keuzes.
Maar ach prima assists dat wel, maar die jongen brengt ons ( logischerwijs) ook niet naar een hoger niveau.

8 maart 2015 om 16:41

@psv31813

Dat jij al meteen roept dat Zivkovic aan deze wedstrijd moet beginnen vind ik raar.. Hoezo zou hij opeens wel een hele wedstrijd moeten spelen?

8 maart 2015 om 16:53

Indoexpert

Heerenveen is je vergelijkingsmateriaal? Heerenveen? Hou dat vol zou ik zeggen.
Waar baseer je op dat PSV dezelfde problemen zou hebben? Van de 26 wedstrijden wint PSV er 22 dit seizoen, maar met dit excelsior hebben ze natuurlijk wel problemen?

Lee: hij viel niet goed in maar geeft wel de assist op een werkelijk dramatische El Ghazi. Mijn punt is dat hij in dit Ajax niet super hoeft te zijn. Zit geen tempo in, en het balverlies is afschrikwekkend.

Wat me het meest verbaasd is dat elke speler van Ajax de mogelijkheid aangrijpt dat het kampioenschap nog kan, ga ik de wedstrijd kijken; totaal geen drang naar voren. Geen noodzaak om die pot te winnen. Beetje brijen, beetje schuiven, beetje Kishna en El ghazi laten klooien. Ho balverlies, terug naar de keeper en we beginnen opnieuw. Maarr; wel balbezit!

8 maart 2015 om 17:19

Datzelfde Heerenveen dat wint van psv en o.a feyenoord compleet van de mat veegde. Dus ja, dat Heerenveen.

8 maart 2015 om 22:24

dat hveen speelde ze van de mat thuis en raad is wie de volgende is volgende week?

8 maart 2015 om 17:14

zu3n: en dit is natuurlijk wel goed onderbouwd volgens moderators als arie vink.

Komen weer goed weg. Het is weer eens slordig en totaal niet doelgericht en doortastend. Sinkgraven en Milik hebben dat wel, die schieten gewoon en spelen bijna altijd vooruit. El Ghazi en Kishna zijn nauwelijks hun directe tegenstander voorbij gekomen, dan moeten ze eruit, Menig erin bijvoorbeeld. Staan ook telkens in het centrum, ga eens op de flanken staan dan maak je ruimte.

Kishna en El Ghazi hebben wel 1000 keer balverlies geleden, van Rhijn zijn voorzetten kwamen totaal niet aan.

Zivkovic moet ook gewoon starten, schone is geen spits. Had een prima actie bij de 1-0, Sinkgraven die direct vooruit denkt net als Zivkovic, perfecte pas ook gewoon van Sinkgraven.

8 maart 2015 om 16:30

En ik las dat Railo fan van Kishna is.
Het is een combi van Ronaldo, Messi en nog wat. Komt niet eens de back van Excelsior voorbij....

8 maart 2015 om 17:19

Inderdaad, maar Raiola he, praatjesmaker. Kishna mag van mij gewoon op de bank

8 maart 2015 om 18:31

kishna had veel balverlies,hij kan beter presteren met Milik naast hem.
toch had kishna weer een paar technische hoogstandjes laten zien in deze wedstrijd.

8 maart 2015 om 16:32

Ik vond Zivkovic matig invallen. Was steeds zoekende. Zoiets kun je zo'n jongen ook niet kwalijk nemen als het team al niet lekker draait.

8 maart 2015 om 16:40

Matig invallen? Als hij er niet bij was geweest waren er nu geen punten. De dreiging werd gewoon groter dankzij hem en sinkgraven.

8 maart 2015 om 17:18

Maar hij heeft wel een geweldige actie bij de 1-0, dan ben je gewoon beslissend. Was niet geweldig maar maakt wel het verschil. Sinkgraven speelt daarin ook een grote rol, man die altijd vooruit denkt.

pffff als je 2de wilt worden moet het nivo wel weer een stuk omhoog.....

8 maart 2015 om 16:31

hahah hoezo dat?? Duidelijk dat dit 'nivo' in nederland goed genoeg is om tweede te worden, en mogelijk zelfs eerste.

8 maart 2015 om 16:59

Heb je de achterstand gezien op Psv? 14 punten. In de eerste seizoenshelft had PSV uberhaupt geen 14 verliespunten. Je gelooft werkelijk nog dat dat gaat gebeuren?

8 maart 2015 om 17:15

als je elke week zo veel geluk hebt is het inderdaad genoeg om 2e te worden.
Voetballend is het gewoon heel matig.

8 maart 2015 om 18:03

@feye88
geloof ik dat wat nog gaat gebeuren??

ik zeg hier toch heel duidelijk dat je met dit niveau gewoon 2de kan worden in de ED, en dat het niet gek is als een ploeg die zo speelt kampioen zou worden. Wat letterlijk elk jaar gezegd is over Ajax toen ze kampioen zijn geworden.

Ik heb de achterstand gezien op PSV ja; 14 punten heel mooi.. blij dat jij kan tellen.. helaas heb ik het hier dus echt niet over Psv, maar over Ajax dat met dit niveau 4 jaar op rij kampioen is geworden.

8 maart 2015 om 16:41

Als je 2de wilt worden moet je genoeg doen om je wedstrijden te winnen en dat is precies wat ze vandaag deden. Niet onnodig met krachten smijten met het oog op donderdag en rustig wachten op die kans waarvan je weet dat die toch gaat komen. Als die kans komt moet je de kwaliteit hebben om hem te maken en die kwaliteit heeft Ajax laten zien. Excelsior heeft alleen laten zien dat de organisatie moeilijk staat en dat ze lastig te bespelen zijn, maar verder ook niets. Ajax is de hele wedstrijd in controle geweest, zonder sprankelend te spelen, en heeft geduldig gewacht op de kans en terecht gewonnen. Precies dat wat je moet doen in deze fase van het seizoen. De punten pakken en zorgen dat je heel en fit blijft voor de Europese wedstrijden.

Dit is het Ajax wat iedereen graag ziet ahum. In de Arena in de 82e minuut de winnende maken tegen jawel Excelsior! Wat een dramatische wedstrijd! En wederom weer gelukkig gewonnen...

8 maart 2015 om 16:30

Waarom gelukkig? Wat heeft excelsior laten zien behalve een bal die van de doellijn gehaald werd? Excelsior kwam alleen om te verdedigen. met 11 man rond de 16 hangen, ja dan wordt het lastig voor Ajax. Zeker omdat ze, eerlijk is eerlijk, gewoon slordig waren. Maar ik vond dit alles behalve ene gelukkige overwinning. De goal was echt wel verdient!

8 maart 2015 om 16:38

Omdat hij dat wekelijks zegt. Laat die jongen zwammen. Excelsior heeft niks anders gedaan dan voor de pot hangen. Niet oogstrelend, maar wel gewoon gewonnen.

8 maart 2015 om 16:42

Ik heb wederom genoten van het flitsende positiespel waar Ajax bekend om staat. De tegenstander met een moordend tempo kapot spelen om vervolgens genadeloos toe te slaan.
Ook verdedigend werd er helemaal niks weggeven, die bal van de lijn was een halve kans en niet noemenswaardig.

8 maart 2015 om 16:53

Je vat het goed samen!

Moet jij je niet met Vitesse gaan bemoeien? Hoe staan die ervoor eigenlijk? Ow die moesten toch tegen Heracles? Dan zullen ze wel dik gewonnen hebben!

8 maart 2015 om 17:10

Hou jij je maar lekker bezig met Vitesse. Akkoord?

8 maart 2015 om 17:14

Jij bemoeid ook graag met andere clubs mee en nu wil je komen zeggen dat je geen kritiek op belabberde spel van Ajax mag hebben….gut o gut o

8 maart 2015 om 17:17

Goed verdedigen is ook een kunst.
Excelsior verdiende ook niet om te winnen maar een punt had er wel ingezeten.

8 maart 2015 om 16:34

alles wat je zegt klopt, maar dan vraag ik me af wat je met gelukkig? moesten ze hier volgens jou verliezen? Gelijkspelen?
Enige gelukkige dat ik me kan inzien is dat ze gelukkig niet slachtoffer zijn geworden van, jawel!, het laf spel van Excelsior.

8 maart 2015 om 17:19

Ze hadden niet moeten verliezen maar een gelijkspel was niet onverdiend geweest voor Excelsior want ze verdedigden goed.
En hoezo slachtoffer, is het soms een misdaad om verdedigend te spelen tegen een ploeg die toch iets betere spelers heeft?
Dan is het aan ajax om dat kapot te spelen en daar hebben ze heel veel moeite mee.

8 maart 2015 om 16:37

Mazzel? Dan hebben wij beide een andere betekenis van mazzel. En ja Ajax speelde dramatisch maar Excelsior was nog slechter. Gewoon een verdiende overwinning.

8 maart 2015 om 16:38

Voetbalzone app deugd voor geen meter meer... Reactie was voor iemand anders bedoeld.

8 maart 2015 om 17:21

Excelsior speelde verdedigend goed dus een punt had er best ingezeten.
als je bijna geen kansen creëert en pas kort voor tijd de winnende maakt noem ik dat mazzelen.
Als Excelsior zou hebben gewonnen zou dat nog veel meer mazzel zijn geweest.
Het was een typische 0-0 wedstrijd.

8 maart 2015 om 17:24

Word idd tijd voor een nieuwe app.

8 maart 2015 om 17:14

Was een terrecht overwinning van een matig ajax. De goal was gewoon schitterend, Sinkgraven en Zivkovic maakten met dat moment het verschil.

Pff van zulke tegenstanders moet je toch gewoon met 3-0 a 4-0 kunnen verslaan...

8 maart 2015 om 16:44

En dan op donderdagavond in het mes lopen in Oekraine omdat je net iets meer vermoeid bent dan nodig is? Liever nu op 80% winnen door geduldig te blijven en zonder overbodige energie te verspillen en dan op donderdag weer scherp aan de aftrap kunnen verschijnen.

Met of zonder Milik is toch een wereld van verschil voor dit Ajax.
Ze speelde in een te lage tempo waardoor excelsior makkelijk kon mee voetballen.

Man man man wat een povere match. Zoveel ballen naar voren werden slecht gegeven. De backs moeten echt in de leer bij jetro Willems. Een hoe geef ik een puike voorzet cursus. De vleugels vond ik zo slecht. Schone in de spits hopeloos. Het tempo was ook nog eens moordend laag. Het leek alsof de spelers al met hun hoofd zaten @ een terrasje in de Jordaan. Voor de rest hoop ik echt dat Klaassen zsm van die cvm positie pleite gaat. Hij wordt gewoon misbruikt. Totaal niet de Klaassen die hij kan zijn op die positie. Daarnaast vind ik serero zijn overzicht te beperkt voor een aanvallendere rol. Positieve punten: het weer, de verdediging (verdedigend), en de uiterst moeizame 3 punten. Op naar de volgende wedstrijd.

Ik ben blij met het resultaat maar wat was het weer een dramatische wedstrijd om te kijken zeg. Boilessen mag van mij die band zo snel mogelijk in leveren, die heeft bijna elke kans op een goeie voorzet verprutst. Zivkovic liet ondanks zijn assist zien waarom de Boer hem nog niet klaar voor het eerste acht. Schone wil ik echt nooit meer in de spits zien wat is dat een drama. Ik mis bij Ajax ook de winnaarsmentaliteit die nodig is in dit soort wedstrijden.

Het was weer eens ongelofelijk slecht en slordig van Ajax zijn kant maar ze waren niet het slechtste team op het veld vandaag. Excelsior speelde zowaar nog slechter in balbezit dan Ajax. Overwinning is dan ook niet onverdiend te noemen.

jammer voor excelsior, als bovenberg gewoon had gescoord dan was het denk ik over geweest voor ajax. dan meen ik oprecht, niet om te provoceren of vervelend te doen. de eerste die scoort zou winnen

8 maart 2015 om 16:33

Waarom noem je dan niet de gigantische kans van Viergever die eerder viel?

8 maart 2015 om 16:36

was die niet later? staat wel in de tekst en ik dacht ook dat die later was

8 maart 2015 om 16:37

omdat hij die kans al vergeten is, wat mooi ook zijn redenering eruit haalt. Ajax had eerder moeten scoren, dan hadden ze nog verder kunnen uitbouwen. maar tegen zo een muur krijg je van tijd tot tijd een actie tegen die blijkbaar alle Ajax acties overschaduwt

8 maart 2015 om 16:38

De kopbal van Bovenberg?

Trieste vertoning. Mag het seizoen maar snel af zijn en hopelijk nog wat neerzetten in europa

Ik snap echt niet waarom Serero meer vooruitgeschoven stond dan Klaassen. Ik bedoel, in balbezit heb je bijna niks aan hem, aangezien hij misschien wel de slechtste passer is in de Eredivisie. Gelukkig kwam Sinkgraven nog erin. Maar wát was het spel weer slecht, het doet echt pijn aan je ogen.

8 maart 2015 om 17:30

Het is geklungel van de Boer, iets wat hij de laatste tijd gigantisch veel heeft. Boilesen captain maken was het hoogtepunt. Ajax onwaardig is die man.

Wat is ajax slecht , niet normaal.
Excelsior had minimaal een punt verdiend.

8 maart 2015 om 17:19

Op basis van wat? Tijdrekken de hele 2e helft? of die ene kans die ze gekregen hebben? Of misschien omdat ze met 11 man verdedigden?

8 maart 2015 om 17:20

Op basis van de wantvertoning van Ajax..
en de 3 kansen op het laatst.

8 maart 2015 om 17:23

Omdat ze goed verdedigden en ajax weinig kansen heeft gekregen.
Niemand zegt dat Excelsior had moeten winnen maar 0-0 zou een logische uitslag zijn geweest.

8 maart 2015 om 18:13

@ Jaapvan Haafte

Op basis dat om een of andere onduidelijke reden in Nederland altijd het idee leeft dat een wedstrijd voor de tachtigste minuut beslist moet worden. Alles wat daarna gebeurd word altijd overdreven onder de noemers "goed weg gekomen" of "onverdiend" geplaatst. Die vage houding heeft het Nederlands voetbal internationaal al zo vaak onnodig punt verlies opgeleverd. Voor sommigen is het natuurlijk alleen op basis omdat het Ajax betreft, want ook al is de tegenstander even beroerd of nog beroerder verdiend die op een of andere reden altijd meer.

Veltman en Bazoer waren heel erg sterk. Serero, Boilesen, Klaassen, Schone en Kishna bedroevend.

Het niveau wat Ajax laat zien is erg laag maar in vergelijking met vorige seizoenen wel het niveau dat ze kunnen spelen, niet om aan te zien, Psv, Feyenoord, Vitesse en AZ en ook FC Twente halen trouwens ook vaak een hoger niveau, verschil zit hem in het zeuren, steeds vallen, bal uit trappen.
Jammer dit doet het voetbal geen goed in de ere div

Het was niet al te best maar dat weet je van te voren. Geen echte spits voor in en een Excelsior die alles dicht houd dat is gewoon moeilijk voor Ajax. Mooi dat het ons toch gelukt is om te scoren. Volgende week gelukkig weer Milik en Sigthorsson erbij. Die gaat zijn goaltjes nu ook wel pakken met echte buitenspelers.

8 maart 2015 om 17:25

Geen echte spits dat ligt ook aan jullie geweldige coach die liever een middenvelder of een buitenspeler in de spits zet.
Zit er in de door jullie zo bejubelde A1 geen spits?
Alles beter dan wat er nu speelde.

8 maart 2015 om 17:31

Spitsen uit de jeugd van Ajax bestaan tegenwoordig niet meer. Je hoort niks over ze, ze krijgen niet de stempel van groot talent. Het zijn altijd rappe buitenspelers en middenvelders !

8 maart 2015 om 17:46

dat verbaast me wel want bij Feyenoord en PSV is het ook al zo dat er weinig echte spitsen doorbreken.
Wij hebben nu de zweed Hermann maar dat is ook een gekochte jeugdspeler en moet het ook nog waarmaken.

Suggestieve titel weer VZ! Ajax was slordig maar op 2 kansen na heeft Excelsior alleen maar rond de eigen 16 gestaan.

Ajax zette constant druk en gooide heel veel energie in de wedstrijd. Iets dat de ploeg de laatste tijd veel verweten werd (en terecht soms). Ajax vocht zich ook op bepaalde momenten goed terug in de wedstrijd wanneer het niet liep. Met name Bazoer, Viergever en Klaassen trokken hun been niet in bij de duels. Iets wat Ajax ook verweten werd.

En ja soms word je er moedeloos van dat de bal maar niet goed valt, maar Ajax bleef het via de vleugels proberen!! Iets waar Ajax veel successen mee behaalde in het verleden en uiteindelijk betaalde dat uit. Bij vlagen goed combinatie voetbal en nog steeds ongeslagen in 2015 en de minst gepasseerde verdediging samen met tada....excelsior!

8 maart 2015 om 17:27

terechte titel.
Dat excelsior verdedigend speelde betekend nog niet dat het geen mazzel was.
Excelsior verdedide goed, ajax heeft nauwelijks kansen gehad en de goal viel ook pas vlak voor tijd.
Is dit genoeg onderbouwing ajacied Arie Vink?

al die ajacieden die maar roepen dat ze nog kampioen kunnen worden... nou, mooi niet. bijna een wanvertoning van ajax, echt heel erg matig gespeeld tegen excelsior dat eigenlijk op basis van inzet een punt verdiende. Dat dit de nummer twee van de eredivisie is, is echt ongelooflijk. Als ajax zo doorgaat, dan verspelen ze echt nog een heleboel punten en dan zie ik zelfs az nog eerder tweede worden. Matig, matig, matig!!!

8 maart 2015 om 16:39

Echt onzin dit hoor! Ja Ajax was slordig, maar excelsior toonde totaal geen inzet! 11 man op eigen helft alleen maar tegenhouden. Ajax was slordig dus ze kwamen er niet doorheen, maar Excelsior verdiende niets! Juist dat ze nog winnen zegt een hoop. Blijkbaar blijft Ajax er toch in geloven en scoren ze uit een mooie aanval. PSV heeft het al meerdere malen zo gedaan en dan is het mooi en effectief. Maar bij Ajax is het slecht en pover.

8 maart 2015 om 17:29

Excelsior speelde voor een punt en dat was ook niet onverdiend geweest.
De ajacieden doen net of het een misdaad is om verdedigend te spelen.

8 maart 2015 om 16:43

Haha lachwekkend dit weer hoor.

Ajax is nog steeds ongeslagen in 2015. Speelde vandaag slordig maar wel met inzet, combinatie voetbal en naar voren. Dat dit psv kampioen word mag je ook gerust een schande noemen. Tegen Cambuur en Willem II ook meer gekregen dan ze eigenlijk verdiende. En van dit 'matige' Ajax slechts 3 100% kansen creëren in 90 minuten. Applaus hoor!

8 maart 2015 om 16:47

psv schande als kampioen? op basis waarvan? PSV speelt echt heel goed voetbal, heeft het beste team, de beste spelers, en dat PSV die wedstrijden gewoon verdiend wint (want blijkbaar kijk jij geen psv), dat maakt dat psv gewoon de verdiende kampioen wordt. Ajax is dit jaar gewoon veel zwakker gebleken dan voorgaande jaren, daar moet je je misschien maar bij neerleggen. Het spel is echt niet om aan te gluren

8 maart 2015 om 16:54

Psv goed voetbal??

Kijk vaak zat psv maar goed voetbal heb ik zelden van hun gezien. Psv kan bijvoorbeeld het spel totaal niet maken. Het is niet voor niets dat psv in de omschakeling zovaak scoort. Dat is een kwaliteit en ziet er bij vlagen ook zeker aantrekkelijk uit maar voor de rest is het ronduit bedroevend en slaap verwekkend wat ik bij psv soms zie.

En dat Ajax zwakker is, vind ik overigens prima. Gezien de huidige leeftijd van de selectie kan een tussenjaar ons alleen maar goed doen. Maar als Ajax zoveel zwakker was had psv vorige week wel gewonnen. Maar vorige week liet zien dat psv dan wel kampioen gaat worden maar het volgend jaar 100% zeker niets in de Champions league heeft te zoeken. Het werd overigens eens tijd dat psv kampioen werd van volgens brabant heeft psv immers altijd de beste spelers, het beste team etc et. Over arrogantie gesproken.

8 maart 2015 om 17:13

PSV goed voetbal? Hahahah wat heb jij gegeten dan, joh? En waarom doe je zo'n moeite en neem je zoveel tijd om maar even een andere club af te kraken? Heb je niks te doen ofzo?

8 maart 2015 om 17:25

als we het over vóór de winterstop hebben, ben ik het met je eens, maar als we het over na de winterstop hebben, dan kan ik je echt geen gelijk geven. PSV heeft na de winterstop het positiespel aanzienlijk verbeterd, wat ook echt te zien is dmv goede combinaties en hoog tempo. Dit was te zien tegen ajax en go ahead eagles, maar ook de wedstrijden daarvoor tegen bijvoorbeeld az.

8 maart 2015 om 17:32

Tegen Ajax in 90 minuten slechts 3 100% kansen ermee creëren. Na de winterstop is psv vooral beter geworden om de bal langer in de ploeg te houden maar schitterende en spetterend combinatie voetbal heb ik zelden gezien. En dat hoge tempo houd psv slechts 30 minuten vol om als de voorsprong er eenmaal is als pudding in elkaar te zakken in de tweede helft. Dus nee, zoveel beter is dit psv niet.

8 maart 2015 om 17:48

PSV speelt ook niet echt goed maar wel minder slecht dan ajax.
En Feyenoord en AZ zijn te wisselvallig.

8 maart 2015 om 20:40

Wie zou volgens jou dan de terecht kampioen van de Eredivisie zijn dit jaar?

8 maart 2015 om 22:07

@ Indoexpert.

Zoveel beter is PSV niet, maar toch staan ze elf punten voor op Ajax
Overigens zie ik wel veel overeenkomsten tussen Ajax - Excelsior vandaag en PSV - Ajax vorige week. Een thuisploeg die moeite heeft om door een muur heen te komen, waar PSV dan 3 100% kansen creëerde en Ajax vandaag 2.
Een uitploeg dat hoopt op een puntje en misschien wel meer en daarom als een degradatiekandidaat met 10 man in en rondom eigen 16 speelt en gokt op de counter.

Ow, en Ajax ongeslagen in 2015? Je verkondigt echt alleen maar onzin

Armoe troef. 11 droefkes op het veld bij Ajax. Grappig dat mensen nog steeds in n kampioenschap geloven

Snap niet dat mensen over mazzel beginnen. Heb niemand mazzel zien hebben. Gewoon een lastige wedstrijd tegen een team dat de bus in de eigen 16 meter parkeerde. Ajax heeft het meeste bal bezit gehad in de meeste kansen. Cillessen kon met een stretcher ernaast gaan zitten.

8 maart 2015 om 16:34

cillessen en boilesen hadden mazzel toen de bal met geluk op de lat kwam via boilesen nadat bovenberg probeerde te scoren

8 maart 2015 om 16:37

Je bedoeld dat Bovenberg nog mazzel had dat die bal zo gevaarlijk werd. Normaal tikt de keeper hem weg ipv dat hij nog door zijn benen gaat.

8 maart 2015 om 16:39

bovenberg had aardig mazzel toen die bal via de bibs van zijn teamgenoot toevallig goed viel voor hem. Dan heeft hij mazzel dat Cillessen hem niet fatsoenlijk blokt.

8 maart 2015 om 16:55

maar je had toch niemand mazzel zien hebben? hoezo zeg je dan nu dan dat bovenberg wel mazzel had...

8 maart 2015 om 17:03

Ik zag geen mazzel, maar als je dan toch over mazzel wil hebben. Dan zie ik eerder de mazzel daarin dan het Ajax zo mee zou hebben gezeten.

Volgens mij zaten ze met hun hoofd al bij donderdag want bijna niemand haalde een redelijk niveau. Het was een wonder dat ze toch nog een doelpunt maakte, want alle cruciale ballen waren onnauwkeurig.

Wat was het weer armoedig vandaag zeg! Lucky Ajax is wel weer op zijn plaats! Ik schaam me om ajacied te zijn dit jaar...

8 maart 2015 om 16:47

Je schaamt je om Ajacied te zijn dit jaar? Gek hoe dit soort zaken werken, ik ben namelijk juist trotser dit jaar. Hoe meer kritiek en negativiteit hoe meer ik bevestigd word dat ik de juiste club aanhang. Trots zijn als je 4x achter elkaar kampioen bent geworden kan elke boerenlul.

8 maart 2015 om 17:15

Haha ben je nu trots dat ze zo spelen dan? Ik ben trots op PSV. Hoe ze het daar voor elkaar hebben is heel knap gedaan. Over Ajax kun je alleen negatief zijn dit seizoen... Wat een wanvertoning!

Wat een dramatische vertoning was het weer. Het lijkt wel alsof het alleen maar slechter wordt. Ik vrees echt voor de toekomst als dit niveau zich vrolijk voortzet, want het wordt met het jaar slechter.

Bange De Boer, het slaat over op je spelers. Ajax wat is r aan de hand? Simpel de bal naar elkaar spelen lukt zelfs niet. Komop nou

Nou t was weer slecht, gelukkig toch nog 1-0 gewonnen.

De zoveelste matige vertoning. Er zat weer eens totaal geen tempo in het spel, en dat is nou juist nodig om de organisatie van een Excelsior kapot te spelen. Je hoopt elke keer dat ze wat leren van vorige wedstrijden, maar toch is elke week weer hetzelfde liedje.

En geef die Zivkovic toch is een paar wedstrijden de kans zolang Milik geblesseerd is. Schone in de spits kan echt niet.

Uiteindelijk wel een terechte overwinning, maar wat een matige vertoning van Ajax. Excelsior speelde daarbij ook nog eens erg zwak. Leek totaal niet op het team dat won van Heerenveen en het Feyenoord heel erg lastig maakte in de Kuip.
Ik kan me niet voorstellen dat dit Ajax nog enige bedreiging gaat vormen voor Psv. Had het hier 0-0 gebleven of had Excelsior met 1-0 gewonnen dan was dat niet eens verrassend geweest en dat is eigenlijk best een trieste zaak als de nummer 2 van de Eredivisie thuis speelt tegen de nummer 13.

En Boilesen aanvoerder...? Hoe krijgt De Boer dat verzonnen?

We kunnen allemaal negatief gaan doen, maar:

Anwar El Ghazi. Debuutjaar, 19 jaar. 9 goals, 7 assists, en zoals vandaag ook gewoon ontzettend vaak beslissend. Geweldige prestatie!

"ajax is nu al 61 duels op rij ongeslagen tegen een promovendus"

Wat een statistiek zeg....of zocht de redactie gewoon naar iets positiefs voor dit artikel?

De boer is de meest onbegrijpelijke trainer ooit. Schone weer als spits opstellen terwijl dat al hopeloos was gefaald en dat het pas goed komt als hij wel logische keuzes maakt.

Dramatische pot gezien vandaag, maar goed punten binnen en daar gaat het om. 2e plaats veilig stellen en alles op de Europa Leauge.

Grappig om al die psv'ers weer te zien afgeven hier. Vorige week konden ze dit 'slechte', 'bedroevende', 'matige', Ajax niet opzij zetten.

En inderdaad, dit Excelsior maakt het Ajax moeilijker dan psv moet ik zeggen .

De negativiteit die hier word neergezet is absoluut volkomen los van de realiteit. Men verwacht een swingende manier van voetbal ala B.münchen of Barca. Zelfs een grootmacht als Madrid of City lopen tegen laagvliegers wel eens tegen een domper aan. De bal is rond mensen!

Ajax slordig gespeeld maar wel met strijd, druk en combinatie voetbal naar voren. Zeker meer dan de wedstrijden van voor de winterstop.

8 maart 2015 om 17:06

Hoe kan het dat er wordt gezegd dat er 51.000 mensen in het stadion zaten, terwijl de helft van de Arena zo'n beetje leeg was... Of kunnen ze daar nou ook niet meer tellen?

8 maart 2015 om 17:15

Schijn bedriegt. Er zitte vrijwel altijd veel mensen in de ArenA.

8 maart 2015 om 17:22

1. niet relevant
2. In de Arena kunnen ruim 53.000 supporters dus dat zijn ruim 2.000 lege stoeltjes.

8 maart 2015 om 17:53

@indo gast, ga zo door met dat onnodige opstoken. Je bent echt heel dom bezig. Veel dom volk op deze aardbol waar jij duidelijk bij hoort. Ajax heeft afgelopen wedstrijden geluk gehad, feit! Waarom dat psv erbij halen steeds. Simpele ziel

Complimenten voor Excelsior, dat al het hele seizoen heel compact speelt en daardoor moeilijk te verslaan is, zo bleek ook vandaag weer. Om dit Excelsior zijn wil op te leggen, had het tempo natuurlijk véél hoger gemoeten dan dat Ajax deed. Maar uiteindelijk een mooie kopbal van El Ghazi en Zivkovic viel lekker in. En mijn geduld bij Boilesen is nu definitief opgeraakt. Graag een linksback én een lcv voor volgend seizoen (niet dat Viergever het zo slecht doet, maar een beetje concurrentie kan geen kwaad)! Daarnaast een ervaren cvm

Ik vond vandaag het middenveld niet sterk. Serrero heel zwak vandaag, klaassen op 6 werkt ook niet goed. Bazoer speelde nog het beste van de 3. Daarnaast vond ik Boilesen wel aardig weer voetballen. Niet alles lukte, maar verdedigend deed die het een stuk beter.

Ben wel uiteindelijk blij dat we gewonnen hebben, maar het is jammer genoeg al de zoveelste overwinning waar we achter blij mee kunnen zien. Mooi voetbal kunnen we dit seizoen wel vergeten.

Wat een geluk heeft ajax ditbseizoen weer zeg ongelofelijk, staan 4 plaatsen te hoog. Totaal geen talent dit Ajax wow. in '95 genoot il van,ajax met al haar talent maar nu walg ik van al dat geluk bah.

8 maart 2015 om 17:27

Ajax barst van het talent. De Boer gebruikt het alleen niet voldoende. Geluk was inderdaad aan de kant van Ajax.

Ik weet niet of het wel zo goed is dat de boer nog een jaar blijft. Het voetbal blijft slecht of zakt zelfs door de ondergrens. Kansen worden er amper gecreëerd, de boer gloreert in onbegrijpelijke beslissingen, niemand die hem corrigeert, enz.

8 maart 2015 om 17:55

@ difference09

Ik heb er eigenlijk ook wel "mixed feelings" over, de Boer moet ook eens echt diep in de spiegel kijken, want net zoals veel spelers structureel dezelfde fouten maken doet hij dit ook. Aan de andere kant is en blijft het moeilijk om echt te kunnen groeien wanneer de directeur voetbalzaken er niet in slaagt om de selectie kwalitatief op pijl te houden. Goed, het lijkt erop dat men nu eindelijk het licht heeft gezien wat men voor en tijdens de revolutie predikte, iets wat ik eigenlijk bizar vind. Voor volgend seizoen verwacht ik dus ook dat bepaalde zaken nu eens echt beter gaan want anders moet sommige mensen binnen de club eens bij zichzelf te raden gaan of zij de juiste mensen zijn voor de job.

Toch duidelijk dat Zivkovic nog niet Ajax1 niveau is

De boer weer gelijk gekregen

8 maart 2015 om 17:22

Daarin wel , maar Klaassen op 6 laten spelen en zowel Serero als Bazoer wat CVM zijn als AM opstellen en dan Schone als spits, schiet mij maar lek, ik snap het niet meer. Klaassen is gevaarlijk als hij in de spits kan opduiken, juist nodig als je Schone daar neer zet.
Serero voegt niks toe als AM, bleek ook wel, alleen verkeerde keuzes en balverlies. Boilesen mag blijven prutsen, zelfs aanvoerder zijn...gaap

8 maart 2015 om 19:23

Hij speelt gewoon met 3 controleurs. 2 op het middenveld en een in de spits. Het zekere voor het onzekere nemen heet dat.

8 maart 2015 om 21:25

Boilesen aanvoerder is inderdaad van het zotte. Als er een speler in het team is die zijn verantwoordelijkheden niet pakt, is hij het wel. Heeft nog nooit een wedstrijd voor je gewonnen. Misschien is die wel goed op de training, ik weet het niet.

Het was niet om aan te gluren. Excelsior was er puur om tegen te houden. Ajax kon niks creeëren. De Boer weer met Schöne in de spits, iets wat simpelweg niet werkt. Wel een mooie goal van El Ghazi, lekkere statistieken voor hem met 9 goals en 7 assists. Zivko met een mooie voorzet.

Al met al fijn voor Ajax dat ze winnen, maar het lekker weer nergens naar.

Door het oog van de naald kruipen vind ik weer wat overdreven, het was niet zo dat Excelsior erin slaagde om Ajax met de rug tegen de muur te zetten. Daarnaast vind ik het ook weer zo´n typische Nederlandse "fail", ja Ajax was beroerd maar een wedstrijd duurt langer dan 80 minuten en kan er dus gewoon een wedstrijd beslist worden. Die instelling moet er echt eens een keer uit in Nederland, dat naïeve denken heeft ons Europees onnodig vaak puntverlies opgeleverd.

Voor het resterende seizoen ga ik me niet meer opwinden over het spel van Ajax, want dat zal toch niet meer verbeteren. Alleen voor volgend seizoen hoop ik dat Ajax er nu eens in slaagt om een uitgebalanceerde selectie op de been te brengen, datzelfde geld ook voor de bank. Zodra een basis speler niet kan spelen zijn er vaak weinig alternatieven voor de Boer, wat deels een reden is waarom hij zo vaak spelers positioneel misbruikt. Naast het technische vlak verwacht ik verdomme nou ook eens dat Ajax is iets gaat verzinnen om die lamlendige mentaliteit van de spelers aan te pakken. Net als voor de revolutie maakt het niet uit hoe vaak de spelers verteld word dat ze:

- Scherp aan de aftrap moeten verschijnen, ik vind het echt beschamend hoe vaak de spelers denken het wel op 40 procent af te kunnen. Of de slechte concentratie tijdens de wedstrijd, waardoor ze te vaak niet in staat zijn om ook maar een simpele pass over twee meter te geven. Of staan te slapen waardoor men te vaak niet of te laat ingrijpt in en rondom de zestien. Daarnaast heeft die slechte concentratie er nationaal en internationaal er zo vaak voor gezorgd dat er onnodig en verschrikkelijk dom (dure) punten verloren gingen.

- Dat ze de duels moeten aangaan wanneer dat gevraagd word, tegenstanders hoeven vaak maar te blazen en de Ajacieden raken uit balans en verliezen de bal. Over het algemeen lijken de spelers zich daar maar niet tegen te wapenen, al is Ajax daar zelf ook grotendeels verantwoordelijk voor omdat het over het algemeen ontbreekt aan spelers met fysieke kwaliteiten (kracht en lengte) en die ook weten hoe die kwaliteiten te gebruiken.

Hopelijk slaagt Ajax er dan ook eens in om ervoor te zorgen dat de nieuwe typische Ajax kwaaltjes; "het structurele lage baltempo" en het " doelloos rond tikken" nu eens stopt. Ook dit word de spelers vaak genoeg verteld, alleen op een of andere manier kunnen ze het maar zelden opbrengen, want al die praatjes achteraf van " ja, we weten het" , "dit mag niet op dit niveau" zijn al tijden niet meer serieus te nemen. Hetzelfde geld voor die zogenaamde "leer momenten" want men is gewoon echt hardleers, na drie of vier dezelfde fout gemaakt te hebben moet er echt eens een lichtje gaan branden dat je het anders moet doen.

We hebben het als het goed is over "professionals" die topsport bedrijven, maar nergens ter wereld kunnen "professionals" het zich veroorloven om steeds maar weer dezelfde fouten te maken. Dan kunnen we wel altijd wel zeggen "ja, ze zijn nog jong", maar dat kun je gewoon niet altijd als excuus opvoeren, andere jonge professionals/jonge volwassenen in andere sporten/sectoren zijn zich hiervan veel meer bewust wanneer het "go time" is dat ze niet wekelijks dezelfde fouten kunnen maken. Ajax wilt dat (jonge) spelers eerder gaan pieken, maar dat betekend dan ook dat je minder gul moet zijn in het accepteren van structurele fouten.

Kan iemand mij vertellen waarom ik steeds de naam Maxwell hoor? Is dat ooit ter sprake geweest? Wat moet die jongen weer in NL?

8 maart 2015 om 17:57

Waar heb je dat gehoord/gelezen dan? Lijkt me sterk dat die nog ooit terug keert. Doet die dat wel dan zou ik dat alleen maar toejuichen. Boilesen eruit, Maxwell in.

Dat commentaar van van halst dat Ajax geluk had dat Excelsior een slechte dag had. Alsjeblief zeg. Je kunt t ook omdraaien. Ajax had weer een slechte dag dus Excelsior had geluk dat t maar bij 1-0 bleef.
Ajax was niet dramatisch, eerder matig. Veel balbezit weinig inspiratie en creativiteit. Veel te voorspelbaar en langzaam tempo. 2de helft ging t wat beter.
Schone in de spits werkt gewoon niet, ik hoop dat de boer dat snel inziet. Hoe je t ook went of keert, Ajax heeft wel verdiend gewonnen vandaag. Absoluut niet met overtuigend spel maar ze waren wel beter. Of anders gezegd; Ajax was iets minder slecht als Excelsior. Al met al Toch best beschamend eigenlijk.
Donderdag zal het beter moeten. Ander worden we omver gelopen.

Ajax speelt al jaren zo slecht. Ik vraag me af of we wel ooit een zwingend ajax zullen zien onder de Boer.

In mijn ogen heeft Zivkovic juist bewezen te moeten starten. Die jongen krijgt een vracht aan kritiek van de Boer en inderdaad, speelt wat geforceerd. De Boer heeft het dan na de wedstrijd over diepgang in het spel. Met Zivkovic is dat in 1x opgelost want ik ken weinig spelers die zo goed met ruimtes om gaan als hij. Hij weet gewoon waar die heen moet, waar die moet staan om de goal te maken. Het is toch van het zotte dat de Boer hem niet opstelt terwijl de eerste 2 spitsen niet inzetbaar zijn? Is Zivkovic dan #4 en #5 op de lijst voor de spitspositie? Kom op he, we hebben het hier over Nederlands grootste talent die als een kleuter behandeld word. Wat zal Zivkovic spijt hebben van zijn keuze voor Ajax.

9 maart 2015 om 01:10

Daar ben ik (en zijn veel mede Ajacieden) het ook absoluut mee eens. Dat Zivkovic een A junior is ? ik zie een speler die vorig jaar de dubbele cijfers haalde in doelpunten bij FC Groningen. In de Jupiler League schiet hij veelal met scherp, maar waarom hem de kans in Ajax 1 niet gunnen als de 2 andere spitsen afwezig zijn ?

Zijn inbreng vandaag was een kantelpunt, hij en Sinkgraven stonden aan de basis van de goal en bezorgde ons daarmee de punten. Laat Schone lekker op het middenveld voetballen of desnoods als buitenspeler : maar toch niet de voorkeur boven Zivkovic. El Ghazi is ook geen echte spits in een 4-3-3 systeem wanneer je moet forceren. Volgend seizoen lekker Sigthorsson weg doen en die jongen standaard bij de selectie en veel meer speeltijd geven. Dit is een vreselijk groot talent, geef die jongen meer minuten en hij zal het ongetwijfeld waar maken zoals spelers als El Ghazi dat ook gedaan hebben.

9 maart 2015 om 13:56

Ik denk dat weinig voetballiefhebbers de keuze van de Boer kunnen begrijpen. Ik snap ook nog wel dat Zivkovic een paar facetten minder beheerst, maar je laat een speler gewoon tegen zijn natuur in spelen. Zou het doodzonde vinden als dit talent verloren gaat, want in mijn ogen is het Groningens grootste talent sinds Arjen Robben.

Deze nederlaag kan ik een stuk makkelijker verkroppen dan de nederlaag tegen Feyenoord in de Kuip. Die hadden we echt moeten winnen. Vandaag maakte Ajax gewoon een prima doelpunt en Excelsior kon zelf niet scoren, tsja, niks aan te doen. Het is jammer dat 'ie zo laat viel, maar een wedstrijd duurt nou eenmaal 90 minuten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren