Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man City klopte aan bij Bazoer: ‘Maar Ajax bood ook een geweldig plaatje’

Laatste update:

Riechedley Bazoer maakte in 2012 een geruchtmakende overstap van de jeugdopleiding van PSV naar de opleiding van Ajax. Daar was men in Eindhoven niet blij mee, maar volgens broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer kwam Ajax met ‘een geweldig plan’. Dat blijkt, want Bazoer is op achttienjarige leeftijd doorgebroken in het eerste team. Toen Bazoer nog bij PSV speelde, stond ook Manchester City voor de deur.

/

Dat zegt broer Irchandly tegen Helden. De twee gingen kijken in Engeland en waren onder de indruk van de ‘fantastische’ jeugdopleiding. “Je hebt daar alles: toptrainers, topfaciliteiten, er lopen grote namen tussendoor. Dat klopt helemaal. Financieel en sportief was de aanbieding van City geweldig.”

Men liet de keuze aan Riechedley zelf. De middenvelder wilde liever in Nederland, in de buurt van familie en vrienden, blijven. “Dan kun je nog zoveel geld verdienen, dat telt dan niet. En sportief bood Ajax ook een geweldig plaatje. Bovendien kon Riechedly dan in Amsterdam bij mij wonen en toch dicht bij onze ouders in Utrecht zijn. Dus Ajax paste perfect”, aldus Irchandly Bazoer.

Het is goed dat Riechedley Bazoer in Nederland is gebleven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toptalent en hij heeft een goede keuze gemaakt! Maar als ik eerlijk moet zijn is de jeugdopleiding van City echt geweldig alleen de kansen die je in het eerste krijg is gering.

26 februari 2015 om 13:32

Ja, je ziet dat de juiste keuzes gebaseerd op je juiste mentaliteit vruchten afwerpen. Een Kishna (en met name Raiola) zouden hier nog van kunnen leren. Geduld, investeren en talent zijn de juiste keywords.

26 februari 2015 om 14:05

Je kan zeggen over Raiola wat je wilt. Maar hij levert gewoon topwerk voor de spelers. Beschermt ze in de media, regelt de vetste vissen enzovoorts. Het is de schuld van de broodvoetballers, niet van Raiola. Die faciliteert alleen.

26 februari 2015 om 14:06

@ Myvision,

Niet alleen Ricardo Kishna en met name Mino Raiola kunnen hier wat van leren, maar er zijn genoeg voetballers die hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

Een speler die mij dan meteen binnenschiet, ook een soort vergelijkbare speler als Riechedly Bazoer, Ouasim Bouy.

Bouy laat zich ook begeleiden door Raiola en gisteren las ik toevallig een artikel dat Bouy heeft geprobeerd om terug te keren naar Ajax, nadat Raiola hem naar Juventus had gebracht en daar vrijwel geen toekomst heeft en nu op huurbasis bij Panathinaikos speelt.

Toen Bazoer destijds bij PSV speelde, was ik eerlijk gezegd bang dat hij voor Manchester City zou kiezen, maar gelukkig koos hij uiteindelijk voor Ajax.

Hij doet het tot nu toe aardig goed in het eerste elftal bij Ajax en met name tegen FC Twente en Legia Warschau vond ik Bazoer sterk spelen en ja, ik weet dat hij vast nog wel een terugval zal krijgen en mindere wedstrijden zal gaan spelen, maar dat neemt niet weg dat hij een goede speler voor de toekomst kan worden.

Als hij zichzelf goed doorontwikkeld en de juiste keuzes maakt, dan zie ik hem wel als een sterkhouder voor Ajax in de toekomst en ik zie hem eerlijk gezegd ook wel uiteindelijk bij een Europese (sub)topper belanden.

Hieronder las ik een reactie dat hij al werd vergeleken met Yaya Touré en Paul Pogba en natuurlijk, Bazoer is bij lange na nog niet zo goed als deze spelers, maar ik kan we eerlijk gezegd wel vinden in die vergelijkingen.

26 februari 2015 om 14:29

En Rochester haalt precies aan waarom Raiola niet zo'n geweldige zaakwaarnemer is. Hij misbruikt de Nederlandse opleidingsclubs en hij misbruikt het onvermogen van naïve jongens van 18 om zichzelf juist in te schatten. Hij zoekt de extravagante, stoere boys met grote bek op en biedt hun zijn werk aan. Die mannen zonder de beste mentaliteit happen en alleen de absolute top kan hier van profiteren. Nu is Ajax precies een club die ook van op het eerste oog middelmaat uiteindelijk redelijke top kan maken. Denk aan een Blind, Vertonghen, De Jong, Anita, Eriksen of daarvoor Pienaar, Sneijder, Van der Vaart en die hele lichting..die jonge jongens hadden meer geduld dan een Bouy en een betere/menselijkere zaakwaarnemer dan een Raiola. Waar Raiola is, is vuur en ontstaan problemen. Dé probleemmaker in de lichting Sneijder, vd Vaart etc...juist Zlatan. Dé grootste problemchild van de huidige tijd? Balotelli. Het zijn misschien wereldspelers die het onder Raiola redden...de rest wordt misbruikt en de grootste verliezer is vaak Ajax.

26 februari 2015 om 15:34

Klets geen onzin uit man!! Of je alles beter weet en kan als Raiola! Top zaakwaarnemer en jij op internet de betweter uithangen haha

26 februari 2015 om 17:28

Nu is Ajax precies een club die ook van op het eerste oog middelmaat uiteindelijk redelijke top kan maken.

Dus een Duarte, Zimling en vd Hoorn gaan nog tot bloei komen met wat geduld?

26 februari 2015 om 17:32

Ajax zou gek zijn als ze bouy terughalen zo'n goede speler is het niet. Maar je hebt gelijkt bouy en zijn familie wilde terug naar Ajax, maar De Boer wilde niet en gelijk heeft hij. Overmars wilde bouy wel terughalen maar Frank niet hahahaha TERECHT.

26 februari 2015 om 17:36

Myvision!!!!

Sneijder, vd vaart, pienaar enz enz waren geweldige voetballers, daar hoort een bouy niet bij. Wat heeft hij laten zien op de nl velden, HELEMAAL NIETS. Ik vind het een belediging voor Sneijder en vd vaart vergelijkt wordt met een bouy die niets heeft gepresteerd.

26 februari 2015 om 17:45

Kohaku, beetje domme opmerking niet?!
Zimling is niet gehaald als talent. Duarte is door de mand gevallen (dat gebeurd met jonge spelers) en vd Hoorn lijkt het ook niet te halen.
Dat neemt niet weg dat ondertussen wel is bewezen dat de Ajax opleiding een van de allerbeste keuzes is die je kan maken.

26 februari 2015 om 18:04

Psvxxx
Je slaat onbedoeld de spijker op de kop. Bouy heeft in vergelijking met de door jou genoemde namen inderdaad nog helemaal niets gepresteerd. Maar waarom heb jij die conclusie getrokken? omdat hij (en Raiola) zich niet de tijd heeft gegund om, zoals de door jou genoemde voetballers, zich eerst te ontwikkelen alvorens hij klaar was voor een stap naar het buitenland.
Nou wil dat niet zeggen dat Bouy anders wel een grote was geworden. Maar er is ook een reeele kans dat als een vdvaart, Sneijder, Pienaar op heel jonge leeftijd naar het buitenland waren vertrokken, dat zij het ook niet hadden gemaakt tot de voetballers die ze zijn geworden.

Ik zie wat reakties over Kishna en dat die praat over willen vertrekken. Ik kan me geen een interview herrineren waarin Kishna dat zelf heeft verkondigd. Integendeel, hij heeft (gelood ook door invloed van zijn familie) de boot al eens afgehouden toen Raiola dreigde om hem aan te bieden in Italie.
Je ziet weleens een reaktie waarin men niet 100% zeker weet waar Ricardo Kishna zit met zijn hoofd. Maar die reakties zijn, volgens mij dan, puur door de invloed van Raiola zelf. Kishna wil denk ik in zijn hart gewoon doorgaan bij Ajax en zich verder ontwikkelen. Hij weet zelf dondersgoed dat hij een groot risico loopt om het verdure verloop van zijn carriere een mokerslag te verkopen als hij nu al naar Italie vertrekt.
Raiola moet zich niet zo bezig houden met Kishna en rust brengen in dat koppetje. Dat is goed voor Kishna en op de lange termijn is dat ook veel beter voor Raiola zijn persoonlijke motivatie: veel geld verdienen aan transfers.

26 februari 2015 om 17:29

Toptalent? Hij moet het nog allemaal laten zien.. Kishna, depay, Klaassen, Willems, van beek, El ghazi allemaal goede spelers, maar zijn er nog lang niet.

26 februari 2015 om 17:42

Laat dat nu precies de definitienvan een talent zijn.......
Een speler die de potentie heeft om een topspeler te worden. En ja, die moeten het nog laten zien.

Over 2-3 jaar lekker naar de europese subtop gaan en 2 jaar later naar een topclub. Komt het geld vanzelf..

26 februari 2015 om 13:32

Wat is Ajax dan?

26 februari 2015 om 13:41

Europese middenmoot?

26 februari 2015 om 13:42

Europese middenmoot, van het niveau Legia Warschau, misschien Sporting, Sociedad of i.d. Subtop noem ik leverkussen, Schalke, Dortmumd, Arsenal. Top Real Madrid, Bayern, Barca etc.

26 februari 2015 om 13:47

Ok! Enigszins eens, al denk ik dat alles onder Real, Psg, Barca, Bayern, City en Chelsea Europese subtop is en die maakt Ajax het doorgaans heel moeilijk in de CL. Dus laten we Ajax wel nog net bovenste Europese middenmoot noemen en hopen dat onze top 3 dit jaar in de Europa League zich weer bij Europese subtop vestigt door heel ver te komen...

26 februari 2015 om 13:52

Klopt helemaal wat je zegt, het verschil tussen clubs als sporting, celtic, ajax en leverkussen, Schalke is vaak het constante presteren. Ajax kan 2-0 winnen van Barca, maar vervolgens thuis met 0-3 worden vernederd door Red Bull Salzburg. Dat is gewoon zonde. Maar inderdaad hopen dat de Nederlandse top 3 vanavond laat zien dat we ons kunnen onderscheiden van de 'subtop/middenmoot' en winnen

26 februari 2015 om 14:21

Precies! We zijn (en dan met name Ajax) nogal wispelturig en kwetsbaar en dat is jammer. Daarvoor heb je die 2-3 mannen van 28-32 nodig met de nodige ervaring. We zullen zien wat deze 2e Europese seizoenshelft en de komende zomer gaat brengen. Want al met al kunnen we zeggen dat mannen als Van Rhijn, Klaassen en Cillessen nu toch wel eens de nodige ervaring moeten hebben in de absolute topwedstrijden..

26 februari 2015 om 14:40

myvision je hebt helemaal gelijk wat betreft het aantrekken van ervaren spelers. alleen wil ajax dit zo goedkoop mogelijk doen, neem ik als voorbeeld poulsen en zimling. Dat werkt misschien enigzins tegen nac breda of een excelsior, met alle respect, maar niet op een hoger niveau.

Leg een contract voor bij nigel de jong, die komt voor niets, contract voor 3 jaar 2 a 3 miljoen per jaar, kost je dan 9 miljoen voor drie jaar. nu koopt ajax Daley sinkgraven, wat overigens natuurlijk een geweldig talent is, voor zo'n 7 miljoen en dan reken ik zijn salaris niet eens mee.

als je dan al jongens zoals bazoer, andersen, klaassen en serero hebt snap ik die keuze niet. Ajax moet leren een balans te vinden tussen lange en korte termijn. anders halen we gewoon de subtop van europa niet.

26 februari 2015 om 14:56

Het probleem is, wanneer je de jong zo'n monstercontract aanbied en je de rest van de selectie wél aan het salarisplafond houd, dat je scheve gezichten krijgt binnen de selectie. Zeker wanneer De Jong over zijn top heen gaat maar nog steeds vet binnenloopt. Dan zul je anderen dus ook een vette verhoging moeten geven anders gaan ze er vandoor.

Momenteel is het dus kiezen tussen het zijn van een stabiele, europese middenmoter en gokken op 1 of 2 spelers met genoeg clubliefde of investeren met het risico dat je hele salarishuis in elkaar flikkert en je binnen 10 jaar weer in de financiële shit zit zoals bij feyenoord is gebeurd.

26 februari 2015 om 15:35

Europees degradatie voetbalclub!!

26 februari 2015 om 15:35

Europees degradatie voetbalclub !!

26 februari 2015 om 18:14

jefffreyluske,
Het verschil met de Jong en Sinkgraven is wel natuurlijk dat de Jong na die drie jaar niet echt veel meer oplevert, terwijl ze op Sinkgraven winst kunnen maken als hij zich doorontwikkelt. Daarin zit wel een verschil natuurlijk.
Maar op zich zou ik Nigel ook dolgraag willen zien komen. DIe jongen heeft precies de mentaliteit die zo'n jonge ploeg nodig heeft. En iedereen kijkt tegen hem op. Hij is een persoonlijkheid op het veld. Een beetje een Stam, Davids, van Bommel.

Toch mag PSV met trots kijken hoe ze deze speler hebben opgeleid petje af voor de jeugdopleiding van PSV

26 februari 2015 om 13:59

Een beetje eens, Bazoer zou bij PSV CV gebleven zijn, bij ajax heeft hij op het middenveld leren voetballen.. Grootste winnaar van Bazoers overstap is echter de huidige jeugd, daardoor is het lichtje bij PSV ook (eindelijk) gaan branden, daar plukken de Depay's van tegenwoordig wel de vruchten van.. En niet aankomen met Affelay, dat was de uitzondering die de regel bevestigde..

26 februari 2015 om 14:24

Depay had toen al 1 seizoen erop zitten in het eerste Trodat gewoon ordinair stellen terwijl er afspraken waren. Maar jullie hebben je portie karma wel gehad Peeters, Dilurosun , en Fusoh-Mensah vertrokken naar het buitenland en dat waren geen slechte jongens.

26 februari 2015 om 14:46

Depay speelde welgeteld 130 minuten in dat 'seizoen'.. Wauw!

26 februari 2015 om 14:47

Een Feyenoord supporter die Ajax belachelijk probeert te maken om het feit dat jonge spelers naar het buitenland waren vertrokken.

Een Feyenoord supporter dat praat over ordinair en afspraken en 1 van hun jonge topscorers (pitroe) deze zomer zag vertrekken naar uitgerekend Psv.



Het is al vaak aangehaald maar Bergwijn die dit seizoen voor PSV zijn prof debuut maakte kwam van Ajax en vertrok uit Amsterdam anderhalf seizoen voordat Bazoer de omgekeerde weg bewandelde.

26 februari 2015 om 14:55

@ scrumpti0ouz

Er is helemaal geen sprake van belachelijk maken, al vind ik het 'karma' noemen wel belachelijk. Daarnaast vond meneer Piroe dat hij wel recht had op een speciale behandeling bij Feyenoord, maar die kreeg hij terecht niet. Feyenoord vond de ontwikkeling van andere spitsen belangrijker en heeft zelf met PSV overeengestemd dat hij naar Eindhoven zou gaan. Ik heb zelfs gelezen dat meneer daar ook al contact heeft gehad met ManCity, een gezellige jongen dus om erbij te hebben. Lekker loyaal.

Bazoer is echt een toptalent. Raar dat ze hem bij psv niet op het middenveld wilde laten spelen. Op het middenveld komen zijn voetballende kwaliteiten beter tot zijn recht. Hij wordt nu al vergeleken met yaya toure en pogba.

26 februari 2015 om 13:20

ik vind hem qua speelstijl ook heel erg op yaya toure lijken. Dacht dat dit aan mij lag maar meer mensen zien het dus..

26 februari 2015 om 13:21

Wat zegt dat nou, Scamacca wordt nu al vergeleken met Ibrahimovic. Leuk.

26 februari 2015 om 13:30

Maar wat heeft PSV nu meer nodig? Een kundig middenvelder met creativiteit of een spits? Ik zie liever Bazoer dan Maher en De Jong is prima. Je kan nog met zoveel worden vergeleken maar daar koop je niks voor. Aan het einde van de rit is het een jonge Italiaan die pas over drie jaar daadwerkelijk wat voor PSV gaat betekenen.

26 februari 2015 om 13:36

Ik vind het echt raar van die Maher, die is gewoon nu erg matig.. gewoon van het niveau Fc Lienden.. toen hij nog bij AZ speelde dacht ik nog die beland zo bij een topclub over aantal jaren.. er is iets mentaal verkeerd gegaan bij die jongen.. het goed voetballen kan toch niet opeens weg zijn bij zo,n jongen?

26 februari 2015 om 13:55

Ondanks dat ook ik Maher niet heel goed vind spelen is hij natuurlijk onmogelijk te vergelijken met Bazoer. Bazoer speelt verdedigend en Maher een stuk aanvallender. Maher is meer te vergelijken met Klaassen en wat dan opvalt is dat de statistieken van Maher beter. Hij is bij meer doelpunten betrokken.
Zijn spel is verder om te janken maar het geeft wel aan dat Maher wel belangrijke dingen doet.

Verder komt Bazoer net kijken en heeft Maher bij AZ al goed gespeeld en bij PSV komt hij gewoon niet uit de verf. Bazoer moet het eerst maar eens langer laten zien ipv 2 wedstrijden leuk spelen. Die vergelijking gaat dus totaal neit op.

26 februari 2015 om 14:05

Ik weet niet hoe je erbij komt dat Maher bij meer goals betrokken is. Maher heeft dit seizoen in alle competities 8 goals en 4 assists staan, Klaassen 7 goals en 9 assists. En Klaassen heeft ook nog eens minder wedstrijden gespeeld.

26 februari 2015 om 15:58

Voor actie dus niet alleen assist en goals tellen!! Aanvallen opzetten, balverovering en de aanval opzetten! Dat zijn dingen die dus zeggen dat Maher wel degelijk bij meer goals en aanvallen betrokken is!! Ja is ook niet zo moeilijk als er bij Ajax eerst bal terug word geëist!! Verder is Maher stille kracht en doet genoeg werk leveren! Dat dat niet zo opvalt voor mensen hier op VZ zegt wat over voetbalverstand hier zo!

26 februari 2015 om 17:01

Jij bent echt grappig. Dus Klaasen doet dat dus niet volgens jou? Ik weet het ben niet echt objectief maar ik vind Klaasen in alles een betere speler dan Maher. Maher oogt lui en ik heb vaak het idee dat hij niet volgaat. Dat heb ik nooit bij Klaasen

Ik vind dit toch wel een grote belofte.. Hij is rustig aan de bal, best wendbaar (kan kort draaien) voor zijn lengte en is ook nog best snel!

26 februari 2015 om 13:28

Ik vind met name hoe hij het spel verdeeld en oog heeft voor vrije spelers indrukwekkend op die leeftijd, ik zag hem een paar lange ballen geven die ik al tijdje niet gezien heb bij Ajax, zo op de stropdas.

Bazoerr dag op voetbalzone ! Erg leuk dat die jongen 2 goede wedstrijden achter elkaar heeft gespeeld , maar is voorlopig gewoon een aardig talent en niet meer dan dat. Maar het moet allemaal direct weer vol in de spotlights, om hem vervolgens na 3 mindere potjes af te serveren.

26 februari 2015 om 13:33

2 goede wedstrijden? Misschien toch wel de wedstrijden gaan volgen.. hij heeft 2 a 3 uitstekende wedstrijden gespeeld en was zelfs een van de betere daarnaast heeft hij ook nog 3 a 4 goede wedstrijden gespeeld, op dat leeftijd is het gewoon indrukwekkend wat hij laat zien.. zo volwassen etc. maar ik snap wat je bedoeld, Willems werd destijds ook zo de hemel ingeprezen en toen een slecht gespeelde EK toen kon hij volgens velen niks meer van en moest hij vrezen voor zijn carrière.. Achjaa das de voetbalwereld maar voorlopig doet deze Bazoer het wel voortreffelijk.

26 februari 2015 om 13:41

Die vele lange ballen waar jij het over hebt heb ik niet gezien. Hij heeft 1 lange bal gegeven op el Ghazi toen die van positie had gewisseld met Kishna. Bazoer is een talent maar hii heeft niet hrt nivo van Seedorf, Davids, Sneijder en vd Vaart zij waren veel verder op hun 18e.

26 februari 2015 om 14:03

Nivo? Hoe ironisch...

26 februari 2015 om 17:03

Duimpje voor jou 😂

26 februari 2015 om 17:31

Ach, Bazoer speelt bij Ajax en dan krijg je hier al snel aandacht.

Behoorde met Bakkali en Pereira tot de grootste talenten van onze opleiding. Pijnlijk om te zien waar ze alle drie nu zijn in hun carrière.

Als PSV fan is dit natuurlijk niet leuk om te lezen maar je kunt niet ontkennen dat Bazoer een geweldige stap heeft gezet, hij kon spelen bij Ajax, de beste jeugdopleiding ter wereld. Dat is iets waar je als PSV niets aan kunt doen. Tegelijkertijd heeft zijn overstap er wel voor gezorgd dat er een aantal mensen wakker werden in Eindhoven en daadwerkelijk iets gingen doen met hun jeugd.

Al met al een goede stap van Bazoer, ik denk dat het voor hem het beste is als hij nog 5 of 6 jaar bij Ajax blijft en pas op zijn 24ste de stap hogerop maakt.

26 februari 2015 om 13:31

Ja het is voor PSV inderdaad jammer dat ze zo laat wakker geworden zijn.
Dit hadden ze veel eerder moeten merken door wat meer naar Ajax en Feyenoord te kijken.
Want Bazoer behoorde tot de groep jeugd spelers van PSV die zo zat te zeuren richting het bestuur dat ze meer aandacht voor de jeugd wilden.

Want Ajax en Feyenoord gaven toen al individuele trainingen aan jeugd spelers en zetten speciale trajecten voor ze op papier etc. Dat wilden de jeugd spelers van PSV ook maar ze kregen dit pas na veel zeuren.

Toch leuk om te zien dat hij ook naar City kon maar de voorkeur geeft aan een club dicht bij huis.

26 februari 2015 om 13:39

PSV was toch bezig met een contractverlenging toen Ajax ineens tussenbeide kwam. Het geruchtmakende was toch dat Ajax niet netjes handelde?

26 februari 2015 om 13:42

Bazoer wilde zelf niet bij psv blijven omdat hij 0 kansen dacht te krijgen, daar heeft Ajax handig gebruikt van gemaakt.

26 februari 2015 om 13:54

Hij wilde zelf niet blijven. De keus was City of Ajax. PSV was op dat moment geen optie meer. Die geruchten breng jij nu de wereld in.

26 februari 2015 om 14:03

Er zijn teveel verhalen rondom het vertrek van Bazoer. Je hoort onder andere dat Ajax een hoger salaris klaar had liggen. VI en de mensen van de Herdgang kwamen met het verhaal dat Bazoer naar City wilde en met z'n kop al uit Eindhoven was. Zijn familie wilde echter dat ie niet uit Nederland zou vertrekken. Bazoer kon toen bij PSV blijven maar omdat hij min of meer afscheid had genomen van PSV kon hij het niet opbrengen om terug te gaan naar Psv. Ajax kwam toen met een goed contract waarin hij veel meer kon verdienen en in een betere opleidingstraject kon werken.

Dat ie daar door een jaar niet heeft kunnen voetballen geeft eigenlijk al aan hoe erg Bazoer niet meer in Eindhoven wilde zijn. Het verhaal dat Bazoer naar Ajax wilde omdat ie middenvelder wilde worden is pure onzin. Hij heeft ook nooit gezeurd bij de leiding. Enige jeugdtalent die echt zeurde was Aissati. Wat zat die er trouwens naast he.

26 februari 2015 om 14:50

Hoodrich ik gaf je een duimpje voor je 1e reactie, maar met je 2e reactie sla je wel de plank een beetje mis. Zijn broer geeft nu aan dat de keuze helemaal aan Riechedly zelf lag.

En Assaiti de enige die zeurde? Waarom zijn Labyad en Bakkali dan zo gehaat?

26 februari 2015 om 14:51

Toen hij weg ging was het eigenlijk het verhaal dat hij zelf bij PSV weg wilde.
Omdat hij vond dat de jeugd bij PSV teveel moeite moest doen voor dingen die bij Ajax en Feyenoord normaal waren (zoals extra trainingen) en omdat hij vond dat de kans op doorstroom bij PSV te klein was.

26 februari 2015 om 16:50

@scrumti0uz

Nogmaals, onder andere VI meldde dit, en hetzelfde verhaal ging al sinds het begin in Eindhoven rond. Dat zijn broer nu een mooi verhaal maakt in een tijdschrift is te begrijpen. En trouwens, het blijft een goede keuze, ongeacht op welke manier hij naar Ajax is gegaan.

Labyad en Bakkali doen veel maar zeuren niet, die weigerden contracten te tekenen. Labyad omdat ie miljonair wilde worden, Bakkali weet niemand.

@deadsr

Hij was al op weg naar Manchester City, werd tegen gehouden door familie en tekende een contract in Nederland bij een betere jeugdopleiding. Dat de kans op doorstroming beter is is ook een feit, maar dat was absoluut niet doorslaggevend voor Bazoer. Die schaamde zich teveel om nog bij PSV rond te lopen.

26 februari 2015 om 13:35

De opleiding van psv is ook niet zo slecht hoor.

26 februari 2015 om 13:57

Begint steeds beter te worden idd.

26 februari 2015 om 14:05

De opleiding loopt ver achter Feyenoord en Ajax, al kan ik het niveau van Ajax niet inschatten omdat het vooral aangekochte toptalenten zijn (waar niets mis mee is). Maar als je kijkt naar Nouri zal dat wel in orde zijn. En de cijfers liegen niet.

Zelfde geldt voor Rotterdam. PSV kan daar gewoon veel van leren.

26 februari 2015 om 14:11

@ riberry333

Echt goed kun je ze toch ook nog niet noemen, dat zeg ik niet om PSV af te zeiken. Niet zo heel lang geleden was er onder de jeugd en ouders/voogden op de Herdgang heel wat onvrede, zulks vertrouwen hersteld niet 1,2,3.

Daarnaast is PSV nog volop bezig om hun opleiding te verbeteren/transformeren, het lijkt mij stug dat de kwaliteit van de opleiding van PSV binnen twee jaar zoveel verbetert is. Ajax mag dan altijd wel een goede basis gehad hebben, maar bij ons zal het ook nog een paar jaar extra kosten om te bepalen of onze opleiding er kwalitatief echt erop vooruit is gegaan. Hetzelfde vind ik ook van de opleiding van Feyenoord die ook nog heel wat te bewijzen heeft.

Ajax betaalde PSV uiteindelijk slechts de opleidingskosten, die gesteld werden op 75 duizend euro. Wauw wat een koopje voor ajax. Die gaat over een paar jaar zo'n 20 miljoen opleveren.

26 februari 2015 om 13:49

je moet scout worden als je nu al kan zien dat hij over paar jaar 20mil oplevert,
Laat hem maar eerst eens een paar seizoenen goed spelen ipv 3 wedstrijden.

26 februari 2015 om 14:01

Ik heb er vertrouwen in dat bazoer veel geld gaat opleveren. In Engeland hebben ze de komende jaren ontiegelijk veel geld te besteden.

26 februari 2015 om 14:29

Je ziet dat die jongen ongelooflijk veel talent heeft. Mentaal lijkt het me ook goed te zitten en juist die combinatie is vrijwel altijd een garantie voor succes gebleken.

Verstandige jongen. Nu kan ie zich blijven ontwikkelen in een constantere omgeving en ervaring op doen op een prima niveau. Was ie naar City gegaan dan had ie waarschijnlijk eerst een aantal verschillende verhuurperiodes, met succes, moeten doorlopen voordat ie een keer serieus aan het eerste zou mogen ruiken (dan reken ik natuurlijk geen trainingen mee). Veel wisselende omgevingen en onrust is naar mijn mening op zo'n jonge leeftijd niet goed voor de ontwikkeling. Dan kun je idd het beste een tijd langer in een vertrouwde omgeving blijven.

Ik snap die clubs als City nooit. Waarom steken ze zoveel geld in de opleiding? De trainer die wordt aangesteld wordt ontslagen als hij niet direct presteert en die gaat echt geen jeugdspelers doorstromen.

26 februari 2015 om 13:57

Het zelfde met real Madrid, maar blijkbaar is het lucratief genoeg om te wachten op die ene Raúl, Casillas of Jesé Rodriguez die om de zoveel jaar een keer voorbij komen.

Ach, zo begon Sarpong ook ooit geweldig bij Ajax. Ik geloof best dat deze jongen veel talent heeft, hij doet het vooralsnog ook prima, maar het wordt wel weer lichtelijk overdreven op het moment.

26 februari 2015 om 14:06

Begon Sarpong ooit geweldig? Kan me niet heugen dat Sarpong als toptalent werd beschouwd dan wel dat 'ie geweldig begon in Ajax 1.

26 februari 2015 om 14:23

Sarpong was volgens mij het talent van zijn generatie, samen met John Goosens. Als ik het me goed herinner probeerde Chelsea beiden ooit weg te plukken en was Ajax maar wat blij dat ze allebei bij Ajax bleven.

Sarpong begon volgens mij inderdaad best aardig bij Ajax, geweldig is misschien overdreven.

26 februari 2015 om 14:35

Anita en Sarpong waren de 2 toptalenten. Anita had echter het geduld om voor zijn plekkie te vechten, daar waar Sarpong eigenlijk te weinig vocht voor zijn plek, daarna op huurbasis weinig liet zien en vervolgens vertrok. Technisch was er vrij weinig mis met die jongen, maar had eigenlijk gewoon een gebrek aan duelkracht en een mindere instelling in de wedstrijden. Ook kreeg ie natuurlijk vrij weinig kansen vanwege de dure aankopen van Jol.

En ja, zijn debuut tegen Feyenoord was vrij aardig.

26 februari 2015 om 14:42

Sarpong zat in dezelfde leeftijdsgroep als van der Wiel, Alderweireld, daley Blind en zo nog wat anderen, het is mij dus een raadsel waar je deze onzin vandaan haalt Stefan. Ik heb nog nooit gehoord dat Sarpong een toptalent van de Toekomst was, misschien dat ze dat bij Chelsea dachten. Blind en van der Wiel stonden in de jeugd ook al een stuk hoger aangeschreven, terwijl verdedigend ingestelde spelers juist minder snel credits krijgen. Dat Sarpong geweldig, of überhaupt maar goed, begon is ook onzin. Heeft in totaal maar 20 wedstrijden gespeeld en daarin 1x gescoord, tegen Feyenoord. Misschien dat jij je hem daarom zo herinnert.

26 februari 2015 om 14:54

Shorty1991,

Stefan gaat heel ver in zijn missie om de Ajax academie omlaag te halen en schroomt dan niet om feiten en fabels door elkaar te halen.

Het is bij iedereen allang bekend dat Chelsea enkel en alleen interesse hadden vanwege hun goede prestaties op dat jeugd WK. Dat hij er dan meteen van maakt dat ze de talenten van hun generatie waren is inderdaad lichtelijk overdreven, op zijn zachtst gezegd.

26 februari 2015 om 14:55

Stefandefree. Hmm kan me niet heugen dat het zo'n toptalent was, hoewel ik toch altijd van de (top)jeugd wel aardig op de hoogte was, ook al was ik destijds nog wat jonger. Volgens mij ligt de waarheid eerder bij wat shorty zegt. Wel weet ik dat Sarpong destijds nog samen met Sulejmani op de lijst stond van de Golden Boy verkiezing, maar ik weet ook nog maar al te goed dat 9 van de 10 Ajaxsupporters die selectie van Sarpong destijds verbazingwekkend en enigszins lachwekkend vond. En zoals je wel berijpt was dat niet omdat Sarpong als toptalent bekend stond

26 februari 2015 om 15:01

Oh gut, nu ben ik meteen weer een Ajax-hater. Wat een sneue kleine kinderen hangen hier toch rond. Ik drop mijn reactie hier niet neer als feiten, vandaar de 'volgens mij' en 'als ik het me goed herinner'.

Ik herinner me inderdaad zijn wedstrijd tegen Feyenoord, ik dacht dat dat zijn debuut was. Maar goed, ik ga verder met mijn missie. Doelbewust proberen om de Ajax-jeugd onderuit te halen. Ik zal proberen om de volgende grover en provocerender te zijn....

26 februari 2015 om 15:02

@ scrumpti0uz

Wellicht dat er destijds in de media nogal overdreven is, tegenwoordig hoor je ook elke dag dat Feyenoord, Ajax of wie dan ook weer een toptalent heeft. Zo langzamerhand zijn er geen gewone talenten meer, alles wordt bestempeld als top. Misschien dat Stefan niet zo goed zelf een mening kan vormen en daarom de media napraat, maar zoals hier al meerdere malen aangegeven staat en stond hij bij Ajacieden niet bekend als toptalent.

@ Stefan
Hij debuteerde tegen FC Eindhoven in de KNVB-beker, maar scoorde niet bij zijn debuut. Zijn debuut in de Eredivisie was tegen Feyenoord, maar het was een andere wedstrijd tegen Feyenoord in de competitie waarin hij scoorde.

26 februari 2015 om 15:04

@ InkeMontana

Oke, die beeldvorming is dan voor de buitenstaanders ontstaan indertijd. Zie je dat het ook normaal kunt vermelden, scrumpti0uz?

26 februari 2015 om 15:33

Stefan, Sarpong was via Willem Wever bij Ajax gekomen. En stond nooit als groot talent te boek.

26 februari 2015 om 16:19

@ Sulejmanii

Dat Sarpong via Willem Wever naar Ajax is gekomen zegt natuurlijk niets over zijn talent. Er zijn genoeg grote talenten die Ajax niet oppikt bij amateurverenigingen omdat ze er misschien niet eens vanaf weten. Sarpong heeft van Willem Wever te horen gekregen dat hij bij een testdag mee moest doen. Hij is daarbij goed genoeg bevonden voor de opleiding. Sarpong had op dat moment dus wel het talent, maar kon de route naar de club niet vinden. Hij was destijds goed genoeg, maar inderdaad geen topper.

26 februari 2015 om 16:48

Stefandefree,

Toen Jeffrey Sarpong deel uit maakte van de Ajax-selectie was jij volgens mij nog maar 13 jaar oud. Dus ik denk dat jij je niet alles goed herinnerd en de meesten wat je kan herinneren is via je leeftijdsgenoten van destijds. En je weet hoe kinderen/pubers praten over "hun" club.

Wat ik mij kan herinneren was Sarpong zeker een talent maar hij moest spelers zoals Sneijder, Aissati, De Jong, Lodeiro en Eriksen voor zich dulden. Dus het lijkt mij zeer sterk dat er ooit iemand van Ajax gezegd zou hebben dat Sarpong het talent van zijn generatie is.

26 februari 2015 om 16:49

Nee klopt, Sarpong werd nooit zo'n grote toekomst als deze jongen voorspelt. Maar wat ik denk dat Stefandefree bedoelt is dat je altijd maar moet afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld en dat vele talenten bizar worden opgehemeld. Zo vonden mensen dat Van beek bijvoorbeeld al na 1 maand voor Nederland moest worden opgeroepen...

Ik denk soms dat het hypen van spelers ook te ver gaat, al vind ik het op zich bij Bazoer nog wel mee vallen.

26 februari 2015 om 17:11

Sarpong werd inderdaad gezien als toptalent. Kon in de jeugd naar Engeland (alhoewel dat ook niets zegt. 5x een bal recht vooruit kunnen spelen en je bent één van de 30 uit het buitenland die mogen komen voetballen) maar, heeft nooit echt minuten kunnen maken in het eerste

Met de geforceerde speelstijl van Frank de Boer kom je moeilijk uit de verf
Bij Ajax blijven is niet gunstig voor je carriere

Ik denk dat bazoer uiteindelijk cvm bij ajax gaat worden. Op de plek van Bazoer zou ik dan van ginkel willen zien die weg moet bij Milan. Klaassen dan in een siem de jong rol als centrumspits. Maar eigenlijk zijn er dan heel veel opties voor de boer. Met vd.beek, muric en cerny wordt ajax in de breedte ook sterker.

cilessen
van rhijn
veltman
aankoop
riedewald
van ginkel
bazoer/vd.be
andersen/fis
sinkgraven/m
klaassen/mil
kishna/cerny
26 februari 2015 om 14:34

Ik heb je al vaker zien pleiten voor Klaassen als de nieuwe Siem de Jong, maar dat lijkt mij absoluut geen goed plan. Mocht het een keer niet anders kunnen, dan is het prima, maar de kwaliteiten van Klaassen zie je met name wanneer hij zich lekker over de hele lengte van het veld mag bewegen als box-to-box speler. Dat is dan ook de plek waar ik onze beste speler het liefste weer zie de komende tijd. De cvm positie is een zeer cruciale positie en vandaar waarschijnlijk dat ze Bazoer eerst willen laten aarden op een iets minder risicovolle positie, ik verwacht ook dat hij in de toekomst als cvm gaat functioneren.

26 februari 2015 om 14:41

Maar wellicht komt het ajaxspelletje beter tot zijn recht met klaassen als spits dan met milik die te onzichtbaar is, ondanks dat hij af en toe zijn goals meepikt. En van ginkel is net zo'n box to box speler als klaassen.

26 februari 2015 om 14:44

Van Ginkel net zo'n speler, inderdaad dus die hoeft ook niet meer te komen. Ajax moet eens ophouden met alleen maar middenvelders aan te trekken en die dan overal maar naartoe omturnen. Klaassen is de beste speler van Ajax en hij moet gewoon op zijn favoriete positie staan. Daarbij heeft Klaassen niet de body om in de spits te spelen zoals Siem dat deed. Siem is een stuk langer, kon beter koppen en is wat sterker in de duels. Het 'ajaxspel' ben ik inmiddels ook wel een beetje klaar mee, althans in theorie is het mooi maar het Ajaxspel dat terug moest komen is in de jaren onder de Boer alleen maar minder geworden. Ajax moet gewoon directer spelen en een spits opstellen die uiteindelijk de bal in het netje legt.

26 februari 2015 om 15:29

Ik vind dat ajax weer een echte ajaxspits moet opleiden of kopen want mede door de spitsen(sigthorsson/milik)loopt het ajaxspelletje niet zoals we zouden willen zien. Het is nu teveel hopen op een balletje dat een keer goed voor de spits valt. Ipv structureel goed voetbal.

26 februari 2015 om 15:00

Van Ginkel wil niet meer naar de Eredivisie. Zijn zaakwaarnemer deed zijn best voor Ajax, maar van Ginkel is te koppig.

El Ghazi is altijd gevaarlijk en hoort er gewoon in te zitten.

Ik denk eerder aan dit voor volgend seizoen, mits spelers als van Rhijn natuurlijk blijven. Serero heeft wel een mooie transfer verdient. Boilesen wil waarschijnlijk ook weg, maar ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel. Misschien dat hij zich kan redeemen.

Ik denk dat Muric voorlopig eerlijk gezegd de voorkeur krijgt boven Cerny, vooral ook omdat hij ouder is.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Tjsa...
Boilesen
Sinkgraven
Klaassen
Bazoer
El Ghazi
Milik/Zivko
Kishna/Fisch
26 februari 2015 om 15:24

Van ginkel wilde het proberen bij Milan maar het is niet gelukt en hij moet nu vertrekken daar. Misschien komt hij nog tot inkeer en wilt hij alsnog terugkomen naar de eredivisie. Voor rekik, bruma en luuk de jong heeft het ook geholpen om weer terug te keren naar de eredivisie.

Als je ziet hoe hij nu staat te spelen, met het rust en de overzicht aan de bal, dan vraag ik mij af waarom deze jongen in hemelsnaam als verdediger is opgeleid. Voor een 18 jarige jongen op het middenveld heeft ie het tot dusver heel knap gedaan. Kiest z'n momenten, leidt weinig balverlies en speelt daarbij ook erg veel vooruit. Heeft ook echt een zeer behoorlijke balbehandeling, dat zie je niet vaak voor een centrale verdediger

" Bovendien kom ie bij wonen in Amsterdam en dicht bij onze ouders in Utrecht zijn" nou van Eindhoven Utrecht 50 km en van Utrecht naar Amsterdam 50 km! Dus afstand blijft zelfde! Zeg gewoon dat je voor t geld naar Ajax bent gegaan!! 8 duizend euro salaris wat je bij Ajax is aangeboden dat was je plan broer bazoer!! Van PSV had hij dat niet gehad! Dus met 8 duizend euro kan bazoer op 16 al hele gezin onderhouden! Dat is t niks meer niks minder!

26 februari 2015 om 15:40

Voetbal icoon, zielig en hilarisch tegelijkertijd als je iets als een feit probeert te brengen wat onzin is! Utrecht Eindhoven is ongeveer 100km, en vanuit Amsterdam naar Utrecht 50km. Lol, niet met fabeltjes komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren