Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zowel bij PSV als bij Ajax hoorden we dat het een lastige jongen was’

Laatste update:

Riechedly Bazoer breekt de laatste weken door in de hoofdmacht van Ajax. De verdediger annex middenvelder, achttien jaar, maakte op zestienjarige leeftijd de overstap van PSV naar Ajax en speelde anderhalf jaar in het tenue van Jong Ajax. De tiener lijkt nu definitief deel uit te maken van de plannen van hoofdtrainer Frank de Boer.

/

"Het is verbazingwekkend dat hij zo'n ontwikkeling heeft doorgemaakt", erkende analist Jan van Halst, in de uitzending van FOX Sports. De oud-voetballer wijst onder meer op de problemen die ontstonden rondom de overgang van Bazoer van PSV naar Ajax, in november 2012. De tiener was pas vanaf de zomer van 2013 speelgerechtigd en mocht zodoende alleen meetrainen en in oefenwedstrijden spelen.

“En zowel bij PSV als bij Ajax hoorden we van mensen dat het een lastige jongen was als talent. Hij dacht dat hij er al was, hij was vervelend en moeilijk coachbaar. Ik ben positief verrast over hoe hij afgelopen week speelde.” Bazoer heeft inmiddels zeven competitieduels voor Ajax gespeeld en maakte afgelopen week zijn Europese debuut, in het thuisduel met Legia Warschau. Dat Bazoer als 'een type Frank Rijkaard' wordt neergezet, gaat Van Halst echter te ver. "Het was één wedstrijd. Maar het is niet erg om af en toe te denken: een leuk, leuk spelertje."

Riechedly Bazoer moet niet meer uit de basis verdwijnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben een groot fan van Bazoer. Hij heeft een bepaalde flair die ik lang niet gezien heb bij Ajax. Hopelijk is hij het begin van de nieuwe generatie met uiteraard Nouri, Van Beek, cerny etc!

22 februari 2015 om 10:32

Dat hoop ik niet voor Ajax, dan heb je een half jeugdelftal in Ajax 1 spelen. De ervaring heeft al uitgewezen dat ervaring meer dan belangrijk is en dat dat niet met 1 a 2 oudere spelers te halen valt, maar een bepaald soort type speler.

22 februari 2015 om 10:38

Of het huidige elftal is te wisselvallig. Zet 11 toptalenten neer die constant presenteren en je hebt gewoon een goed team waar geen ervaring voor nodig is.

22 februari 2015 om 10:57

In een team heb je altijd ervaring nodig. Iemand die weet hoe het spelletje gaat en die de jonkies kan sturen.

22 februari 2015 om 10:58

Kijk dat is het probleem. Toptalenten presteren nooit constant die hebben altijd een dip en wisselen slechte wedstrijden af met foutloze wedstrijden. Daarom heb je ervaren routine spelers nodig die constant presteren zoals psv nu guardado heeft of feyenoord el ahmadi.

22 februari 2015 om 11:01

Maar dat bestaat dus niet, toptalent en constant presteren.

22 februari 2015 om 11:09

Ze zijn schaars. Maar ze bestaan zeker wel. Maar dat je er 11 van vind is idd niet te doen.

22 februari 2015 om 11:20

Die ene speler maakt dan ook niet het verschil. Waar was Karim in de slechte wedstrijden van Feyenoord? Ook hij valt dan door de mand. Het is gewoon makkelijker om te presteren in een team dat draait. Ik kan geen 1 ervaren betaalbare voetballer opnoemen die het team beter laat spelen als het 3 x niks is. Misschien dat jij er wel 1 op kunt noemen? Ajax heeft gewoon een kwaliteitsinjectie nodig. Spelers als boilesen, moisander, sig, schone kunnen niet meer. Dan zijn er vast meer hoor, maar de boodschap lijkt me duidelijk.

22 februari 2015 om 12:01

@fcdh079
''zet 11 toptalenten neer die constant presteren''

Dat is het probleem met talenten die presteren nog niet constant. En zou ook niet realistisch om zoiets te eisen van jongens van 18/19/20 jaar....
Daar ligt ook het probleem, zodra ze constant presteren en dragend worden zullen ze vertrekken naar een grotere clubs... Dus blijf je constant met mutaties in je selectie zitten en zodoende zal constant presteren gewoon lastig worden....

22 februari 2015 om 12:11

Ik ben geen dik betaalde scout voor ajax en ik denk jij ook niet dus dat is niet een argument. Daarom heb je ook niet 1 ervaren speler maar meerdere clasie, el ahmadi,vermeer en immers zijn allemaal ervaren op eredivisie niveau en dat zie je ook in hun spel terug.

22 februari 2015 om 12:57

Het ajax van '95 had ook ervaring ertussenlopen. Ervaring/leiderschap is nodig omdat jeugdigd talentvolle spelers als bv. Bazoer wel de uitstraling kunnen hebben als ervaren jongens, maar je mag/kan niet verwachten dat ze dat constant doen. Ze zullen het af en toe nog moeilijk krijgen. Maar van Rhijn, Viergever en Klaassen over een jaar worden bij Ajax al als routiniers gezien. Ajax heeft genoeg in huis qua talent. Het word bv. nog lastig als Fischer fit word.

22 februari 2015 om 13:32

Wat heb je aan ervaring op Eredivisie niveau? heeft Ajax toch ook met Moisander, Cil en Schone? Leuk hoor Karim, Immers, Toornstra, maar vooralsnog presteert Feyenoord slechter dan het zogenaamde jeugdige Ajax.

Leuk voor hun spel, maar het gaat om het collectief of niet soms? Het overbrengen van ervaringen op broekkies of niet soms? Zie jij dat @ Feyenoord? Je kunt ook stellen dat een JPB er niets van bakt omringd door al die ervaren spelers evenals een Tony en Bilal.
Tsja zo kun je het van meerdere kanten bekijken.

Je moet gewoon kwaliteit hebben en dat ontbreekt bij Ajax en Feyenoord en vandaar de ruime achterstand op Psv.

En voordat je begint over die uitspraak van Overmars, ja hij zei het beste Ajax sinds jaren, maar tegelijkertijd zei hij ook dat dit Ajax kwalitatief minder is dan Psv.

22 februari 2015 om 13:33

@rombomcu
Dan zal je verbazen wat ik ben
However, ik vind dat je gelijk hebt. Je hebt een speler die moet kunnen sturen, een speler dat ook dichtbij de jongens moet staan.. daarom is een ervaren speler met kwaliteiten ook nodig. Ze sturen aan, laten zien hoe het moet, en indien zij ook nog is de beteren zijn, kijken jonge spelers daartegen op en willen zij net zoals hem zijn.

Helaas zijn die schaars te verkrijgen voor de Nederlandse clubs, maar je zag wat een Cocu deed bij zijn terugkeer bij Psv. PSV had een elftal vol met jeugdige spelers... niet zo jeugdig als nu, maar wel in vergelijking met heel de wereld.

Jonge spelers als Gomes, Lee, Alex, Affelay, Vogel, werden gestuurd door ervarenere Eredivisiespelers met hoge kwaliteiten Bouma, Van Bommel, Vennegoor of Hesselink, en dan komt er een speler van de absolute top met zeer veel ervaring à la Cocu terug. Dan zie je dat dat heel veel moois kan opleveren.

Ajax moet het ook aantrekkelijker maken voor spelers als Sneijder, De Jong, Maxwell enzo. Ik denk dat deze 3 de sleutel tot succes zijn, maar of ze komen is een tweede..

22 februari 2015 om 14:47

Daarom zou ik graag zien dat Ajax gaat voor een bankzitter bij (sub)topclubs. Spelers als Mario Suarez, Mikel, Arteta, Anita, Kehl, Toulalan, Ansaldi, Evans, Kolo Toure etc zijn zeker niet onhaalbaar en zouden nog makkelijk meekunnen in de Eredivisie

23 februari 2015 om 13:51

Precies, routine!

22 februari 2015 om 11:05

Hij moet alleen leren om niet in de as van het veld mooie schijnbewegingen te gaan maken als het meerendeel van het team voor de bal staat.

Op de juiste momenten risico nemen is voor zulke gasten natuurlijk ook een ervaring kwestie.

22 februari 2015 om 11:59

Dit verhaal hoor ik dus al 5 jaar aan alleen met andere namen. Eerst waren het menig, de sa, lukoki, etc. Nu weer andere namen, en over 5 jaar weer nieuwe namen. Uiteindelijk zal er maar 1 of 2 van die talenten echt doorbreken.

22 februari 2015 om 13:00

Maar die 3 die jij nu opnoemt, zijn geen toptalenten. Allemaal renpaarden, net zoals bijv. Narsingh, maar die heeft toch een seizoen geweldig gepresteerd, dus als het even meezit, kan dat vaker gebeuren.

Een speler een talent of een "type Rijkaard" te noemen, wanneer zijn spel op dat van Rijkaard lijkt, lijkt mij geen probleem. Niemand zegt daarmee dat Bazoer een gearriveerde topspeler is met de kwaliteiten van Rijkaard in zijn hoogtijdagen. Ik merk dat taal, begrijpend lezen, heel erg lastig is voor mensen, ook voor van Halst. De interpretatie klopt vaak niet.

De prestaties van oud topspelers worden daarnaast erg geromantiseerd. We moeten niet vergeten dat de jeugdige Rijkaard bij Ajax ook veel fouten heeft gemaakt, fouten die Ajax zo nu en dan punten hebben gekost. Ik heb Bazoer dergelijke fouten nog niet zien maken, al heeft Bazoer nog weinig gespeeld.

Overigens ben ik heel erg blij met Bazoer's ontwikkeling en ik hoop dat hij de komende maanden positioneel gaat groeien, zodat hij de nieuwe 6 kan worden bij Ajax en Klaassen met zijn scorend vermogen weer AM kan gaan spelen.

Bazoer moet het wat mij betreft laten zien als cvm, Klaassen rechts AM en Sinkgraven links AM, dan heb je creativiteit, werklust en power.

22 februari 2015 om 10:24

Ik meende dat op den duur dat ook het plan was maar hij eerst de tijd krijgt om zich op deze plek te ontwikkelen.

22 februari 2015 om 10:34

Nee . Je vergeet Serero. En die jongen is jong. Voor mij gaat Sinkgraven nog voor Bazoer

22 februari 2015 om 12:05

Ik vergeet Serero niet, maar die is 1.40 en ligt omver als het waait. Bazoer is nu al stuk sterker.

22 februari 2015 om 13:03

Ik ben ook een fan van Serero, maar met deze spelers is het beter om hem te laten banken, hoe jammer ik het ook vind. Met Serero en Sinkgraven(/Andersen) kom je simpelweg fysiek/power tekort. Dan is een type Bazoer van groot belang.

22 februari 2015 om 13:57

En toch serrero een van de betere middenvelders tijdens de wedstrijd.

Tja, dan is er dus geen plek voor Schone op het middenveld, als je moet kiezen tussen Sinkgraven, Serero, Bazoer en Klaassen. Persoonlijk vind ik dat De Boer te maken heeft met een luxe probleem op het middenveld. Hij zou het goed doen als hij met een 5 mans middenveld kan spelen. Met Serero en Klaassen als controlerende middenvelders (de een die aansluiting kan vinden met het middenveld en de ander met de verdediging). Schone, Bazoer en Sinkgraven die met elkaar zouden kunnen rouleren en de spits (Milik) kunnen bedienen. Dus, Kishna en EL ghaZi eruit...

22 februari 2015 om 10:45

Schone mag van mij wel weg. Matige speler die wel een goeie reeks heeft gehad en zelfs de belangrijkste was op een gegeven moment laat het al veeeels te lang afweten.

22 februari 2015 om 11:03

Als er geen plaats voor Schone op het middenveld is gaat dat ten koste van een verdediger of spits vrees ik.

Wel weer typisch Nederlands om een jongen op basis van 1 aardige pot te vergelijken met Rijkaard , zelfs de omschrijving type Rijkaard gaat nergens over. Laat die jongen eerst eens een serie spelen van 15 wedstrijden waarin hij een constant niveau haalt, dan heb je in ieder geval een beeld van zijn potentie. De mensen die hem nu vergelijken met Rijkaard , zijn zo de eerste om hem door te zagen als het weer even tegen zit.

22 februari 2015 om 11:06

Dat is niet typisch Nederlands. Het is typisch voor de voetbalwereld en het wordt in alle landen gedaan. Daarnaast is het gewoon hetzelfde type speler, qua positie en uitstraling, nog niet qua kwaliteit. Je interpreteert dit artikel ongeveer op de slechtst mogelijke manier vind ik.

22 februari 2015 om 12:39

Knap dat jij weet dat het in alle landen word gedaan , verre van hetzelfde type speler en ook de positie komt niet overeen. Wel leuk dat je er zo van jezelf overtuigd bent , dat je jezelf een duimpje geeft . Goed bezig ....

22 februari 2015 om 15:03

Klopt! Zijn eerste 6 competitie wedstrijden waren zeeer matig. Ben (nog) niet overtuigd na 2 goede wedstrijden, maar hopelijk bewijst hij het ongelijk!

Ze moete met cam spele niet cvm aanvallend voetbal is leuker

22 februari 2015 om 10:49

Dus volgens jou ga je aanvallender spelen als je meer spelers op eigen helft hebt staan? Ja, ja.

Ajax heeft momenteel op het middenveld een royale keuze tussen min of meer gelijkwaardige spelers. Bazoer is op dit moment de beste.

De Ajax jeugd heeft wel weer de toekomst sinkgraven, kishna, el ghazi, zivkovic, bazoer, v beek, cerny, nouri, klaasen (ook nog jong) alleen verdedigend weet ik niet wat er doorkomt maar er komt een generatie door. Dit in tegenstelling tot Feyenoord waar ik de huidige A1 niet al te best vind en de zogenoemde toptalenten als jari schuurman fysiek nog heel veel moet groeien vind hem een soort Joey sleegers, n een marlon slabbekorn heel klein is. PSV talenten geen idee van maar ik denk dat Ajax er de komende jaren heel goed opstaat

22 februari 2015 om 12:39

Ajax jeugd bazoer, kishna, el-ghazi & zivkovic? Meen je dit of ben je aan het trollen?

22 februari 2015 om 12:58

Ze zijn jeugd en spelen bij Ajax, dus is het nu Ajax-jeugd lijkt mij niets trollerigs aan.

22 februari 2015 om 13:10

Jezus, weer zo'n onverlaat die niks te doen heeft. Elke keer als het woord jeugd valt bij welk artikel dan ook zijn ze er als de kippen bij om een discussie te starten zonder end en likes te verzamelen van tegenstanders van de club waar het om gaat. Alsjeblieft, hier zijn je bags of attention *throws bags of attention!

22 februari 2015 om 15:21

ik hoef geen aandacht van mensen die strijder met een Y schrijven. ik verwacht dat als je een dergelijke analyse doet, je gewoon correcte informatie levert. niet zo'n vreemde verwachting op een voetbalforum.

Ik ben fan van hem, nu al. Een van de weinige spelers bij ajax waarvan ik denk; ja, die zou het wel eens heel ver kunnen gaan schoppen! Voor de rest is het geïmporteerde talent, want er staat nauwelijks eigen jeugd meer in het veld daar, toch een beetje over het paard getild. Bazoer is echt een uitzondering en een speler die, mits hij de juiste keuzes maakt, met twee benen op de grond blijft staan en flinke stappen gaat zetten, ooit met de allerbeste mee zal kunnen.
Ben benieuwd waar dat toe leidt.

22 februari 2015 om 13:05

Toch is dat raar: ik ken hem juist als een arrogant mannetje die dacht dat ie al bij Real Madrid speelde.

23 februari 2015 om 14:02

Mala, dat ligt aan jezelf. Eerste keer dat ik iemand hem een arrogant mannetje hoor noemen. Kan je dat toelichten?

24 februari 2015 om 21:08

Onzin, ik kom vaak op de herdgang en daar heb ik het echt vaker gehoord. Kijk even naar de reactie waar je op reageert. Dat bedoel ik mee te zeggen.

22 februari 2015 om 13:26

Klaassen, Veltman, Kishna speelt er al drie jaar, VB Beek, Nouri en Cerny komen er aan. Ik snap jouw punt wel, maar wat maakt het uit of je die jongens opleidt vanaf hun 12e of 16e? Je leidt ze nog steeds op. Dan mag je dat toch eigen jeugd noemen? Die jongens zullen zelf allemaal beamen dat ze het meest bij Ajax geleerd hebben. Tuurlijk haalt Ajax sommige spelers weg bij andere clubs, maar ze leiden ze daarna wel op. Ik vind dat eigen jeugd. El Ghazi is een ander verhaal, die speelt er net een jaar.

22 februari 2015 om 14:26

Ja uiteraard vind jij dat eigen jeugd, het is jouw club en je zult er alles aan doen om dat beleid te verdedigen. Er valt ook wel iets voor te zeggen, maar ajax draaft wat door in dat beleid wat mij betreft.

Verder kun je je afvragen wanneer je een speler eigen jeugd mag noemen? Dat staat nergens gedefinieerd voor zover ik weet, dus dat is heel erg discutabel. Als je er 'al' drie jaar speelt, ben je da eigen jeugd? Daar zal iedereen een ander oordeel over hebben. Neemt niet weg dat ik Bazoer, samen met klaassen, de enige vind die ik echt er bovenuit vind steken in deze groep.

Afwisselen en roteren! We hebben veel talent rondlopen op het middenveld en om Bazoer na een paar goeie wedstrijden meteen vaste basisspeler te maken is ook weer overdreven

22 februari 2015 om 12:17

Denk dat zodra serero weer 100 is het middenveld serero sinkgraven klaasen word met bazoer en andersen als wissels erachter

Hij heeft aangenaam mij aangenaam verrast. In Jong Ajax sprong hij er niet uit. Ook is hij fysiek veel sterker dan ik dacht. Alleen moet hij nu nog niet te veel wedstrijden gaan spelen, want dan kan hij fysieke klachten krijgen en zal zijn vorm verslechteren. Hij komt op mij niet over als iemand die veel problemen maakt. Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Misschien hebben Stam en de Boer een betere klik met hem.

Ik vind Bazoer wat weg hebben van Matuidi. Ik weet dat dit natuurlijk een beetje voorbarig is en Matuidi veel en veel verder is, maar als Bazoer zich zo blijft ontwikkelen heeft Ajax goud in handen. Fysiek sterk, goede Pass, scorend vermogen, zeer weinig balverlies en een goede balans en snelheid. Natuurlijk moet deze jongen nog groeien, maar hij speelt de afgelopen weken echt fantastisch. Op dit moment, ookal heeft deze jongen pas een aantal wedstrijden in Ajax 1 gespeeld, samen met Sinkgraven en Zivkovic de spelers met veruit de meeste potentie bij Ajax, alhoewel Klaassen natuurlijk evenveel potentie heeft, maar hij is al wat verder in zijn ontwikkeling. Ik verwacht veel van de komende seizoenen.

Lastige jongen? Waar baseert Van Halst dat op? Een jongen durft ook wat meer voor zich zelf te denken en meteen is het een lastige jongen? En daar komt hij nu ineens mee, een paar weken nadat hij hem al haast had afgeschreven omdat hij niet aan de verwachtingen zou voldoen. Het is een 18-jarige jongen, lekker snel gedaan dan.

Overloper dat je bent !!! Bij PSV zou je nu landskampioen zijn geworden.

23 februari 2015 om 07:51

Bij PSV zou die niet eens bij de selectie zitten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren