Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hazard neemt drastische maatregel: ‘Scheenbeschermers als bij een paard’

Laatste update:

Opmerkelijk nieuws uit Engeland. Eden Hazard lag in het Champions League-duel met Paris Saint-Germain continu op de grond en ook in de Premier League is de vleugelspeler van Chelsea een gewild object bij de tegenstanders. In totaal werd er dit seizoen al 74 keer een overtreding gemaakt op Hazard en de Belg grijpt in: hij gaat spelen met grotere scheenbeschermers.

/

“Eden heeft mij gevraagd om met wat vrienden, die scheenbeschermers maken van carbon, te praten”, verklapt manager José Mourinho. “Hij wil een scheenbeschermer die het hele been bedekt. Zoals bij een paard. Als er honderd overtredingen op je gemaakt worden, krijgen de tegenstanders een bepaald percentage gele kaarten. Zijn tegenstanders zouden meer gele kaarten moeten krijgen, maar dat is niet het geval.”

Volgens Mourinho wordt Hazard met opzet gezocht door de oppositie. “Er zijn overtredingen, er is een serie van overtredingen en er zijn strategische overtredingen. Dat moeten de scheidsrechters begrijpen. Er zijn spelers die specialist zijn in het stoppen van een counter. Dat is een kleine overtreding, maar het stopt een aanval. Eden wordt op al die manieren aangepakt.”

Scheidsrechters moeten Eden Hazard meer beschermen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet overdrijven. De meeste overtredingen zijn gewoon niet erg. De ergere overtredingen mogen wel bestraft worden met geel, maar het is niet alsof ieder overtreding op Hazard een geel moet zijn.

Hazard gaat vaak gewoon snel liggen en ik begrijp hem wel, hij moet zich zelf beschermen voordat er iemand een zware overtreding gaat maken. Schwables maakt hij niet, hij gaat gewoon snel liggen.

21 februari 2015 om 11:39

Ben echt absoluut niet eens met wat jij zegt. Jij neemt het veel en veels te licht, die man wordt constant onderuit geschoffeld en telkens weer, tegen paris ook. Kunnen wel kleine overtredingen zijn, maar dat zorgt telkens voor spelbederf. Vind het vooral knap hoe hazard zo rustig blijft hieronder, maakt nooit ruzies met tegenstanders of vraagt nooit gele kaarten aan de scheids.

Dus ben absoluut eens met of vaker en sneller kaarten trekken, want dat zijn echt ontiegelijke irritante overtredingen. Ergste is dat hij niet eens provoceert..

Scheidsrechters wordt wakker, laat zon magische speler niet ten onder gaan aan losers die niet kunnen verdedigen

21 februari 2015 om 11:44

dinsdag kwam het spelbederf van chelsea zelf.

on: hazard en neymar hebben hetzelfde ze vallen snel op de grond om neergestampt te worden te voorkomen en dan krijg je die reputatie.

21 februari 2015 om 11:47

Overtreding mogen bestraft worden, maar niet omdat er een overtreding wordt gemaakt op Hazard. Hazard moet behandeld worden zoals andere spelers.

Ik ben helemaal tegen spelbederf, maar dan moet je die speler bestraffen nadat hij meerdere overtredingen maakt. Maar niet omdat hij een overtreding maakt op Hazard.

Trouwens logisch dat er veel overtreding gemaakt op Hazard. Het is pas een fout als de ref hem geeft. Als de speler doorspeelt dan is het volgens statistieken geen fout. Dus het is best wel mogelijk dat er een andere speler is die meer schoppen krijgt, maar omdat hij doorspeelt volgens geen statistieken geen fout mee krijgt.

21 februari 2015 om 11:49

Gast spelbederf bedoel ik bij elke dribbel dat ie wilt maken een overtreding maken, dat Chelsea als een natte krant speelt, staat totaal los van wat ik vind..

Neymar vergelijken met hazard?? Hilarisch, als je zijn dribbels vergelijkt dan liefst met iniesta. Heb je hazard ooit een schwalbe zien maken en kaarten vragen en ruzies maken met de tegenstanders zoals Neymar? Nogmaals; hilarisch

21 februari 2015 om 11:54

mugatu

Luiz heeft Hazard meerdere keren aangepakt en over Verratti gaan we niet eens spreken. die had wel al 5 gele kaarten kunnen pakken en 1x direct rood.

Het is niet zo dat elke speler op het veld Hazard 1x foutief heeft afgestopt.

Markabel

Hazard die snel valt ? Hazard is misschien 1 van de weinige beweeglijke spelers die niet snel valt. Op dat op zicht lijkt hij totaal niet op Neymar, al heeft Neymar zich dit seizoen een beetje verbeterd op dat vlak.

21 februari 2015 om 11:55

Mugatu, ben het met je tweede post wel eens, maar omdat het nu over hazard gaat, vandaar mijn argumenten. Type zoals hem moeten simpelweg beschermd worden, ma vind het jammer dat mensen hem zien als uitlokker, terwijl hij een voorbeeld is voor velen. Vraagt nooit kaarten, nooit opstootjes ( wat ooit vast kan gebeuren )

21 februari 2015 om 11:57

@ Rodeduivelfan

ik zeg nergens dat Hazard niet hard aangepakt wordt. Dat is eenmaal 'normaal' voor dribbelaars.

Hazard begrijp ik wel. Hij wordt hard aangepakt en de spelers worden niet gestraft dan gaat hij sneller liggen (geen schwable) omdat hij zichzelf wilt beschermen.

21 februari 2015 om 11:58

Jouw verblindende liefde voor Hazard is juist hilarisch. Hieronder ookal. Heb je het over gele kaarten geven aan iedereen die Hazard tackled. Elke speler moet gewoon op dezelfde manier beschermd worden. Hazard verdient geen voorkeursbehandeling. Elke tackle moet op zich bekeken worden en als je dan de conclusie kan trekken dat er meer geel moet worden getrokken, soit. Maar niet komen met onzin dat als je maar denkt aan een tackle op Hazard dat je al geel moet krijgen. (ja dat laatste is lichtelijk overdreven)

21 februari 2015 om 11:59

@ bpreal

Volledig eens dat spelers moeten beschermd worden. Het is logisch als hij Hazard meer overtredingen krijgt dan de ref beter moet opletten als hij aan de bal is. Maar sneller een gele kaart geven omdat het om Hazard gaat, vind ik belachelijk.

We hebben al genoeg fantastisch spelers 'verloren' door domme overtredingen. Zie maar Ronaldo (brazilië).

21 februari 2015 om 12:10

Hazard zet 1 stap en word weer onderuit geschoffeld door 2/3 man. Costa en Fabregas hadden hun dag niet.. dan word het lastig om voor Chelsea het spel te maken als de scheids alles maar toelaat.

Hazard blijft ook vaak genoeg staan, maar kijk gerust de overtredingen van dinsdag maar terug. Of hij ontsnapt net aan een benenbreker of hij word wel weer gesandwiched..

21 februari 2015 om 12:11

DHummel, jij reageert om te reageren, blinde liefde voor hazard? Man heb het telkens over types zoals hem, ma ga verder er niet op.

21 februari 2015 om 14:16

Je praat zonder na te denken jongen, zelfs een licht overtreding kan heel fataal zijn . En als een speler wil je natuurlijk geen blessures oplopen en daarom doen ze er alles om te voorkomen. Ga jij eens een jaar lang in PL spelen dan zien we wel of je nog zo daarover denkt. Ze gaan makkelijk liggen maar daar hebben ze een reden voor

21 februari 2015 om 14:28

Neymar en Hazard zijn in dat aspect totaal verschillend. Neymar blijf ik een duikelaar vinden die het been opzoekt als hij ziet dat hij het niet gaat redden of als hij tegen een verdediger staat die goed verdedigd. Hazard daarentegen probeert vaak door te gaan met zijn actie en valt niet graag, dit zie je ook terug in zijn reactie hij is nooit boos, rolt nooit over de grond als het niet hoeft en vraagt nooit om een kaart die jongen vindt het veel belangrijker om zijn actie af te maken dan om een overtreding mee te krijgen.

21 februari 2015 om 12:17

Snel gaan liggen? dat is enkel schijn vind ik

hier een filmpje over de overtredingen van Psg...
Veratti verdiende trouwens rood imo!! Die mocht fouten blijven maken...

http://www.dailymotion.com/
video/k79590jwcupyy1aavv2

22 februari 2015 om 13:39

Wat een gejank. Robben valt graag zegt iedereen toch, nou meneertje Eden is een gradatie erger!

En daar is tie weer die vervelende Mourinho laat hem zich druk maken om het antivoetbal wat hij zijn sterren laat spelen. Messi hoor je toch ook nooit over dat zogenaamde schoppen. Altijd maar weer die slachtofferrol aannemen. Gemaakte vent bah.

21 februari 2015 om 11:42

Heb je wel eens gezien hoevaak er kaarten worden getrokken als Messi of Ronaldo worden neergehaald, al vind ik Ronaldo vaak er een show van maakt. Dus bij hazard moet er ook sneller kaarten worden gedeeld, zon magie moet beschermd worden. Ik als voetbal liefhebber kijk graag naar zoke spelers

21 februari 2015 om 14:18

haha grappenmaker, als er wel een team is in de wereld die heel de dag om kaarten loopt te zeiken is het barca, elke keer als messi neergaat staan er 9 spelers om de scheids om een kaart te vragen.

on: vind niet dat Hazard beschermd moet worden maar als de zelfde speler 5 keer per wedstrijd een overtreding maakt op een speler moet dat wel aangepakt worden, net als laatst dat er een foto rond ging waar er gewoon gaten in zijn sok zaten door al die slidings op zijn enkel. maar aan de andere kant je weet van te voren dat ze zo spelen in de BPL

LOL gaan we nu tellen hoeveel overtredingen er op een speler worden gemaakt??? Jeetje wat triest zeg... Voetbal is volgens mij een contactsport, maar blijkbaar mag er geen contact zijn als kleine hazard aan de bal is. Het grappigste vind ik zelf dar Chelsea hard speelt, maar zelf klagen als andere clubs dat ook zijn.

21 februari 2015 om 11:55

LOL is een Arsenal fan nou werkelijk aan het zeuren op een manager die het heeft over veel overtredingen..?

Het is gewoon een feit dat Hazard veel schoppen krijgt en daardoor probeert Mourinho hem al tijden te beschermen door dit soort uitspraken. Het is gewoon de media bespelen en dat siert Mourinho inderdaad niet, maar gezien het aantal schoppen dat Hazard krijgt en de weinige kaarten die hiervoor getrokken worden, vind ik het wel begrijpelijk. Messi heeft ook een tijdje zulk nieuws om zich heen gehad, puur omdat men hem wilde beschermen, niet meer dan logisch dat de speler die veruit het meest geschopt wordt in de PL eenzelfde behandeling krijgt

21 februari 2015 om 12:26

Dat Wenger het daar over klaagt betekend niet dat ik er mee eens ben. Ik heb mijn eigen mening in tegenstelling tot sommige fanboys op deze site.
Btw Wenger laat zijn team niet zo hard spelen als Mourinho dat doet en daarom heeft hij meer recht van spreken.

21 februari 2015 om 12:35

in tegenstelling tot Chelsea fans hebben arsenal fans een eigen mening en krijgen geen stijve van elke opmerking van hun manager.

21 februari 2015 om 12:44

Goede generalisatie. Ga zo door!

21 februari 2015 om 14:23

Dergelijke statistieken worden altijd bijgehouden in alle competities, dus daar is niks vreemds aan.
En jij zegt voetbal is een contactsport maar het gaat om het aantal overtredingen, dus situaties waar een scheids voor gefloten heeft. In dit artikel wordt niet gezegd dat er vaker gefloten moet worden, maar dat er wat vaker een kaart moet worden getrokken om deze overtredingen tegen te gaan.

Het komt ook door zijn stijl. Hij dribbelt altijd met veel dreiging en 'lokt' verdedigers uit om te happen.

21 februari 2015 om 11:40

Hij lokt helemaal niks, spelers die lokken zijn type neymars. Hazard is simpelweg te snel en draait op de juiste moment weg en dribbelt gewoon altijd weg. Dus niet kijken naar hazard maar naar de scheids, ik blame die spelers niets..

21 februari 2015 om 11:46

Hij daagt vaak zijn directe tegenstander uit zodat diegene hapt en hij dan naar binnen kan trekken, dat bedoel ik met lokken.

21 februari 2015 om 11:47

Inderdaad. Ik denk dat Hazard in Spanje veel beter beschermd zou worden. Tegen PSG ging het er echt over. Die mochten blijven schoppen en kregen maar geen geel.

Jammer dat Hazard zijn eerlijkheid niet beloond wordt.

21 februari 2015 om 14:25

Dat is denk ik ook een reden dat Hazard nooit de statistieken van Messi en Ronaldo zal halen. Omdat in de BPL gewoon weg de ruimte en de vrijheid niet voor is. ipv dat verdedigers worden beperkt in hun overtredingen zoals in spanje, worden spitsen beperkt in hun acties omdat alles wordt toegelaten

Ik geef Mourinho groot gelijk. Hazard krijgt zo vreselijk veel schoppen, ook in kansrijke aanvallen. Ik vind dat ze eerder geel moeten gaan geven. Het is vaak wel een heel goedkope manier van de aanval stopzetten.

Voetbal is inderdaad een contactsport maar het aantal overtredingen op Hazard is echt zeer driest.
Komt er dan nog eens bij dat Hazard een faire speler is die niet bij elk contact jankend gaat rollen over de grond wat eigenlijk onbewust in zijn nadeel gaat spelen.

Dit staat los van of het nu hypocriet is van Mourinho of niet om dit soort dingen te beweren.

Is dit niet dezelfde José die zijn witte ridders drie jaar lang schuimbekkend het veld op stuurde om een kleine Argentijn te ontdoen van zijn onderste extremiteiten?

Enfin, absurde overtredingen moeten sowieso bestraft worden.

21 februari 2015 om 11:50

Dus eens een dief altijd een dief? Mourinho kan toch feleerd hebben van zijn periode uit Madrid? Daarbij, hoeveel schuimbekkende spelers heb je dit seizoen bij chelsea gezien? (voorzover je chelsea volgt)

Luiz, maar dat is een lompe speler, eerder onhandig dan smerig, Ramires en heel af en toe Ivanovic.

21 februari 2015 om 11:59

Klopt helemaal, daarom vind ik het ook genant dat VZ niet het gehele artikel weergeeft. De volgende vraag is namelijk gesteld aan Mourinho (ik parafraseer); Heb jij zelf ooit mensen de opdracht gegeven om zulke kleine overtredingen te maken? Waarop Mourinho Ja antwoord.

Het is gewoon een logische strategie van managers om met overtredingen dit soort types te stoppen, echter hij heeft wel gelijk dat juist dan zulke spelers beschermd moeten worden. Messi is een genot om naar te kijken en zelfde geldt voor Hazard, ongeacht de club vind ik dat de algemene opinie eens Hazard eenzelfde bescherming gaat bieden als Messi. (op dit moment is er maar 1 iemand die vraagt om bescherming van Hazard en dat is Mourinho, dat komt veel minder overtuigend over dan als de hele voetbalwereld dit zegt)

Meneer Hazard kon toch ook wel zelf voorspellen dat dit gebeurt bij hem. Tjaaaa........…… het is Engeland.

21 februari 2015 om 11:47

Ging gebeuren*

Vervelend mannetje die Hazard, 8 van de 10 keer laat die zich gewoon vallen of laat die iemand tegen zich aanlopen.

Ga gewoon scoren en assist geven in plaats van deze misplaatste arrogantie, want zoveel scoren doet die niet

21 februari 2015 om 11:57

Wauw. Pure frustratie dit. Momt dit nog steeds van de Capital One Cup ? want toen heb je je echt wel uitgeleefd door te schelden op Hazard

En hij doet wat meer dan enkel scoren. Draagt enorm bij tot de doelpunten die gescoord worden. Dat weet je natuurlijk als je naar de wedstrijden kijkt en niet enkel naar de stats op voetbalsites

21 februari 2015 om 11:59

Ongelijk heeft hij niet, want hij gaat vaak ook erg makkelijk liggen.

21 februari 2015 om 12:40

Jij bent natuurlijk helemaal geen Hazard fan en zeer objectief.

Hazard wordt redelijk vaak geraakt maar gaat ook snel liggen, daar heeft Kopitered gewoon gelijk in.

21 februari 2015 om 13:35

Rodeduivelfan


Ik zie Hazard elke week spelen en ben erg gecharmeerd van zijn talent.

Ik zeg niet zomaar wat, alles is op analyse en ervaring gebaseerd.

21 februari 2015 om 12:30

Inderdaad wat Kopite zegt, waarom proberen ze Hazard telkens zo op te hypen alsof hij "de man" van Chelsea is. Ik heb hem al maanden geen echt belangrijke doelpunten of acties zien maken in grote wedstrijden. Tegen PSG was hij ook weer onzichtbaar. Ze kunnen hem beter uit de media laten en zich weer laten focussen op goed spel want hij heeft het wel in zich.

21 februari 2015 om 13:34

Enkel samenvattingen gekeken waarschijnlijk?
Als Liverpool fan verwacht ik ook niet dat je Chelsea-matches gaat bekijken...
Oordeel dan ook niet over een speler waar je niets over weet. Hazard is veruit Chelsea's beste speler de laatste 3 maanden
Verkozen tot speler van de maand januari door de Chelsea supporters trouwens!
Tegen PSG werd hij bij elk balcontact tegen de grond gewerkt (10 fouten op hem gemaakt!!) en speelde hij Linksback dankzij Mourinho's muur die hij bij topmatchen telkens optrekt!

Nu weet ik weer waarom ik 2 jaar weg ben gebleven om Voetbalzone.
Al dat spuien van kritiek zonder te weten waarover ze het hebben...

24 februari 2015 om 16:31

Ik heb zo'n beetje alle grotere wedstrijden afgelopen halfjaar van Chelsea gezien en zie hem zelden echt uitblinken. Hij speelt bijna altijd solide dat zeker, maar het is geen beslisser van grote wedstrijden zoals bijvoorbeeld Robben.

Ik lees altijd berichten in de media waarin iedereen Hazard ziet als de toekomstige winnaar van de gouden bal etc, maar ik zie geen echte tekenen waarom. Hij is een zeer goede speler maar er loopt beter rond ook van zijn leeftijd.

21 februari 2015 om 13:27

kerel... bekijk het filmpje van tegen PSG eens?!
Kom maar eens af met feiten ipv insinuaties!!!

http://www.dailymotion.com/
video/k79590jwcupyy1aavv2

Er werden inderdaad veel overtredingen gemaakt op Hazard dinsdag, maar die overtredingen hadden voor 90% een ding gemeen. Hazard wurmt zich met kundigheid voor de wat lompere verdediger en laat zich bij de eerste duw vallen. Daartegen helpt die bepantsering niet.
Woensdag lette ik op Isco die ook veel dribbelt en de confrontatie zoekt. Hij wordt vergelijkbaar gedekt en vergelijkbaar afgestopt, maar valt aanzienlijk minder. Ik heb het idee dat de overtredingen op Hazard veelal opgezocht en strategisch van aard zijn.

21 februari 2015 om 13:17

Hazard dribbelt telkens z'n man voorbij omdat hij veel te goed en te snel is, dan moet je als tegenstander hem wel stoppen anders heb je een doelpunt tegen.

21 februari 2015 om 13:38

Isco heeft niet de snelheid van Hazard en is tevens een stuk groter.
Maar bij de minste tik op snelheid ga je onderuit, (wetten van de fysica)

Als jij dit laten vallen noemt...
http://www.dailymotion.com/
video/k79590jwcupyy1aavv2

Begrijp sowieso niet waarom veel spelers met van die kleine scheenbeschermers spelen of op de training zelfs zonder. Voetbal is hun beroep en hun benen zijn dus hun kostbaarste bezit.

Heb het op onze eigen training ook wel eens gevraagd waarom vele zonder bescherming trainen en dan krijg je een kul antwoord dat het niet lekker zit. Bij de amateurs moet je dit zelf weten maar als prof moet je overal rekening mee houden.

Hazard gaat ook vaak veel te makkelijk naar de grond, tegen Paris Saint Germain leek het erop alsof hij een relatie met het veld had.

21 februari 2015 om 12:14

Ja en Zlatan had een relatie met de enkels van hazard, spoel even de wedstrijd lekker terug jonge

21 februari 2015 om 12:38

Heb ik ook gedaan en wat een bullshit, hooguit 2 overtredingen van Zlatan. Hazard ging wel 10 keer liggen.

21 februari 2015 om 12:52

Iedereen heeft altijd een grote mond over de overtredingen van costa, maar dat soort overtredingen worden elke week meermaals op hazard gemaakt. Jullie hebben vast wel de bloedende enkels van neymar gezien. Dat is bij hazard ook het geval. Ze zouden toch moeten overwegen om iets vaker een gele kaart te geven in de bpl.

21 februari 2015 om 13:41

dat klopt, 10x werd er een fout op hem gemaakt! en 10x werd er terecht gefloten. en er hadden zeker 4x geel voor getrokken kunnen worden en 1x rood.
rugby tackles, enkel brekers... spelbederf telkens hij aan bal kwam!

zelfde link als ik al 4x heb gepost.
http://www.dailymotion.com/
video/k79590jwcupyy1aavv2

Hazard is een heerlijke speler en ik snap best dat Mourinho zijn goudhaantje wil beschermen. Maar overtredingen horen bij het voetbal. Messi en Ronaldo krijgen ook regelmatig harde overtredingen te verduren, maar zij maken daar geen drama over. Hazard zelf ook niet echt, maar Mourinho heeft inmiddels al zijn punt duidelijk gemaakt. Het wordt tijd dat hij stopt om daar over te praten aangezien de tegenpartij Hazard niet zachter zal aanpakken...

Leuk voor hem, maar wat boeit het...hij draagt lekker wat hij wil...niet teveel aandacht aan schenken aub

Bwa hij is het al gans zijn carrière gewoon om geschopt en neergehaald te worden, dat is al van bij de jeugd zo. Hij is al altijd beter geweest dan zijn tegenstander en dat zal altijd zo zijn. Hij heeft judo gedaan vroeger dus is gewoon om zich te laten vallen + die tegenstanders tackelen ook altijd met respect, met de intentie om hem af te stoppen en niet om zijn benen te breken. Spelers als Hazard, Neymar, Messi, etc. zijn het gewoon en ze zullen echt niet nu opeens hun benen breken. De fragiele en beekbare spelers die daar niet tegen kunnen hebben hun carrière al lang moeten stoppen bij de jeugd.

21 februari 2015 om 13:59

''hij is altijd beter geweest dan zijn tegenstander''
Was tijdens het WK toch regelmatig in de achterzak van de verdedigers te vinden
Sorry, het is een klasse speler, maar begin die hype van ''de toekomstige beste speler'' echt moe te vinden.

Moet je serieus een bepaalde speler in bescherming nemen. Iedereen is hetzelfde, dus Hazard hoeft geen extra bescherming.

Een scheenbeschermer die het hele been bedekt, dan is het toch geen scheenbeschermer meer?

Ten gronde heeft Mourinho gelijk maar ergens ook wel weer enorm hypocriet. Het was diezelfde man die Pepe, Arbeloa, Marcelo, Alonso en Ramos dermate opnaaide dat zij ook trapten naar alles wat vast en los zat wanneer de tegenstander Barcelona heette.

De zo vaak geroemde Engelse voetbalcultuur is ook debet : het is een mannensport hoor je dan vaak waarmee men eigenlijk ongeveer alle criminaliteit op een voetbalveld wil goedpraten.

Gezond aggressief spelen ; de grens is flinterdun met gewoon schoppen naar alles wat beweegt. Maar de refs laten het maar lopen ; alles kan behalve kritiek hebben als ze weer zo eens schop weigeren te bestraffen met een kaart.

Straf wat ik hier lees. Hazard laat zich bij het minste contact vallen? Wat een grap! Hazard is juist een van de enige spelers die zich enorm weinig laat vallen. Hij staat verrassend sterk op zijn benen en speelt liever door dan dat hij een vrije trap versiert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren