Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Alleen Bayern en Barcelona spelen anders dan PSV’

Laatste update:

Phillip Cocu werd vorig seizoen van alle kanten om de oren geslagen, want PSV eindigde op de vierde plaats in de Eredivisie, werd ook toen in de beker uitgeschakeld door Roda JC Kerkrade en strandde in de groepsfase van de Europa League. De trainer ontvangt dit seizoen echter ook de complimenten, want de landstitel lijkt zijn PSV amper meer te kunnen ontgaan.

/

Het Algemeen Dagblad stelt in de vrijdagkrant dat de ‘hand’ van de oud-middenvelder inmiddels duidelijk zichtbaar is bij de Eindhovenaren. “Ooit zei Co Adriaanse over de inbreng van trainers: een elftal moet zijn als een schilderij. Iemand die op de tribune een wedstrijd kijkt of thuis voor de buis moet kunnen zien: dat is een echte Adriaanse. En dat een Beenhakker en dat een Van Gaal. Op het PSV van Cocu is die metafoor prima los te laten”, schrijft Maarten Wijffels.

De verslaggever stelt dat PSV zo veel mogelijk vasthoudt aan de vaste basiself en volgens een ‘herkenbare stijl en tactiek’ speelt. Arnold Bruggink, oud-speler van PSV en tegenwoordig analist van FOX Sports, is het met Wijffels eens. Ook hij merkt dat Cocu een duidelijke invloed heeft op het spel van de koploper van de Eredivisie: “Hij is tactisch heel goed, maar ik zie in het spel van PSV vooral ook de enorme winnaarsmentaliteit die hij als speler had terug.”

/

Het wapen van PSV is volgens Bruggink de diepgang van een aanvallende middenvelder, Georginio Wijnaldum, en de steevast opkomende backs. “Kijk je verder dan alleen de Eredivisie, dan is er internationaal niemand die het op een andere manier doet, buiten Bayern München en Barcelona. Cocu is geen man van oneliners, maar wel iemand die aanvoerder van Barcelona is geweest. Hij is zich ervan bewust dat wat hij zegt toch wel invloed heeft. Dan heb je geen stoere teksten meer nodig”, aldus Bruggink. PSV gaat vrijdagavond op bezoek bij AZ en treft komende donderdag Zenit Sint-Petersburg, de koploper van Rusland.

Denk jij dat Phillip Cocu gaat uitgroeien tot een toptrainer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap zijn punt niet helemaal, dus behalve Bayern en Barca spelen alle ploegen ter wereld hetzelfde als Psv? Mooi compliment man!

13 februari 2015 om 09:15

Kwestie van lezen, gaat specifiek over de diepgang op het middenveld.

13 februari 2015 om 09:21

Ik kan echt wel begrijpend lezen, het gaat over "het wapen van Psv", en dus speelwijze van Psv, wat dan zogenaamd diepgaande backs en de diepgang van een aanvallende middenvelder is. En dan zegt ie zelf dat elke ploeg ter wereld zo speelt, behalve barca en bayern. Wat is zijn punt dan? Dat het totaal niet uniek is en Cocu dus gewoon hetzelfde doet als elk willekeurig ander ploegje? Is dit dan als sneer of als compliment bedoeld? Wat ik snap niet hoe dit in hemelsnaam een compliment kan zijn.

13 februari 2015 om 09:31

Nou inderdaad ik snap het punt ook niet behalve dan dat psv niet uniek is.
En dan snap ik ook niet waarom cocu dan zo tactisch is als hij hetzelfde doet als alle teams ter wereld behalve barcelona en bayern.

13 februari 2015 om 09:48

En nu ben je dus een stuk duidelijker. Zover ik weet zie ik PSV nog altijd als counterploeg, maar dat doet een Ajacied of Feyenoorder al snel. Die clubs voetballen graag vanuit de opbouw met verzorgd spel, PSV is daarin iets effectiever en speelt minder op de opbouw. Uniek is het zeker niet, maar met het huidige materiaal geef ik ze geen ongelijk.

13 februari 2015 om 10:02

@silg dat zegt hij omdat er in Nederland veel kritiek is op t voetbal van psv. Reactie voetbal, countervoetbal, niet dominant.
Daarom zegt hij dus dat eigenlijk alle grote clubs ook zo spelen, omdat de makkelijkste manier is. Alleen bayern en barca zijn daar een uitzondering op en die proberen het op de moeilijke manier.

13 februari 2015 om 11:13

Grappig jij noemt het reactie voetbal ik noem hem direct voetbal.
Wat Bayern eerst hanteerde onder Jupp.
Nu zie je het verschil als je die gare spel wil spelen van Guardiola.
Fans vallen in slaap en zijn niet tevreden.
Lang leven direct voetbal.
Niet blaffen maar bijten.

13 februari 2015 om 12:15

als je wacht op de fout van de tegenstander is het toch reactie voetbal.
Ik bedoel er verder niks negatiefs mee

13 februari 2015 om 12:43

Er wordt hier bedoeld dat je psv op 2 manieren kunt zien. Namelijk als ouderwets vies counterploegje, of als modern snel omschakelingsvoetbal. De een klinkt toch wat positiever als de ander of niet.

Ik snap echt niet waarom iedereen er zo makkelijk vanuit gaat dat PSV maar even kampioen wordt. Ik wacht de wedstrijd tegen Ajax toch nog even af. Verder is een winnende trainer natuurlijk altijd een held en hebben de zogenaamde analisten altijd al gezien dat het een topper ging worden. Ik kan momenteel erg genieten van de snelle omschakeling, eindelijk wordt de snelheid van de spelers is gebruikt. Constant domineren hoeft helemaal niet, alleen in Nederland geloven we nog in dat sprookje.

13 februari 2015 om 09:46

Snap je dat echt niet? Met een beter doelsaldo, 12 punten voorsprong, de thuiswedstrijd tegen Ajax nog op het programma, het dramatische kinderlijke spel van Ajax, en het feit dat PSV tot op heden pas 8 verliespunten heeft, zouden toch wel een indicatie mogen zijn dat PSV de titel niet meer kan ontlopen.

PSV wordt op de sloffen kampioen, met een van de grootste voorsprongen ooit op de beroerde nummer twee van dit jaar. Wie dat ook mag worden. En het is terecht. Vorig jaar speelde PSV als een onsamenhangend zooitje ongeregeld, nu staat er een team op het veld. Plus twee erg gegroeide WK gangers in de basis. Dit is echt wel een kampioensformule als je het mij vraagt.

13 februari 2015 om 10:00

Ik kan de meeste analisten niet serieus nemen. Johan Derksen bijvoorbeeld heeft Cocu altijd afgebrand en nu hij bovenaan staat zegt hij dat het heel normaal is omdat hij over de beste spelersgroep beschikt.
Cocu is een goede trainer, die met een relatief jong elftal heel volwassen speelt. Die credits verdient hij.

13 februari 2015 om 10:09

Inderdaad. Derksen heeft het al zo vaak bij het verkeerde eind gehad dat het zielig begint te worden. Of het nu om Pelle, van gaal, Koeman, cocu, kuijt etc gaat. Nu ruikt hij langzamerhand natuurlijk weer bloed bij van gaal. Hiddink is weer even geluwd. Het is helaas gewoon een ordinaire man geworden die heel veel mensen obsessief iets misgunt en zijn eigen stokpaardjes blijft berijden.

13 februari 2015 om 10:37

Derksen moet je zo wie zo nooit serieus nemen die loopt alleen maar mensen te schofferen die zich niet of nauwelijks kunnen verdedigen , trouwens dat hele zootje van VI is niet serieus te nemen te beginnen met die neurotische lachzak zie alleen kan lachen om zijn eigen grappen , Cocu is nu weer de top trainer en als hij straks een keer 2 maal verliest kan hij er weer niets van gewoon negeren die gasten .

13 februari 2015 om 11:18

Ik vind toch dat het zo is. Jij zegt dat cocu een goede trainer is, hoezo dan? Heeft elk jaar het beste elftal gehad en presteerde niet voldoende. Ajax twente en feyenoord waren in die jaren beter dan dit jaar want ze falen allemaal. Ajax won ook de kampioenschappen doordat de andere teams eigenlijk meer faalde terwijl ze toch wel allen een goede selectie hadden. Nu speelt iedereen slecht en ja zelfs psv speelt niet altijd zo goed... maar winnen die wedstrijden wel en de andere teams verliezen die wedstrijden of spelen gelijk. Ajax was gelukkig de afgelopen jaren dat geluk heeft psv nu mee.

13 februari 2015 om 11:53

Elk jaar beste team? Is zijn 2e jaar pas als hoofdcoach en eerste jaar( vorige seizoen) geheel nieuw team op t veld, op Willems en gini na! Zoals begin van t seizoen werd gezegt dat t een tussenjaar was. Alleen liep eerste deel redelijk goed met goed voetbal en de verwachtingen werden door de buitenwereld omhoog geschroefd! Krijgt tegenwoordig geen jaar de tijd om een team te smeden in Nederland!!

Ik vind dit nou toch ook weer overdreven. Inderdaad de hand van Cocu is zichtbaar maar het spel is sinds december om te janken. Er wordt gelukkig wel gewonnen maar dat maskeert een hoop. Een jaar geleden werd hij volledig afgebrand, wat in mijn ogen een beetje overdreven was maar nu krijgen we dat hij weer volledig overhyped wordt en wat ook weer niet hoeft. Het zal inhoudelijk vast een goede coach zijn maar zijn optredens in de media vind ik niet best en zijn elftal speelt ook niet best. Maar desondanks reken ik toch op die titel, ein-de-lijk weer eens champions league voetbal :D

Ik zie weinig verschil met vorig jaar hoor. Alleen guardado en wijnaldum dan. Vorig jaar kon hij er niets van en nu.. lekker wispelturig toch jongens.

13 februari 2015 om 09:08

Als je geen verschil ziet met vorig jaar dan kan raad ik je aan om een brilletje te nemen.

PSV is dit jaar zo veel gretiger, gemotiveerder en georganiseerder dan het PSV van vorig jaar.

13 februari 2015 om 09:12

Dat is vooral te danken aan de twee spelers die ik opnoemde lijkt mij. Dat is toch wel het grootste verschil.

13 februari 2015 om 09:31

Vorig jaar liep het toch ook veel beter toen Wijnaldum fit was? Ik denk dat dat echt heel veel scheelt en het niet per se aan Cocu ligt

Mijn god wat wordt psv toch opgehemeld zeg nu ze dik bovenaan staan. Ze spelen verre van goed, maar pakken wel de punten. Maar eigenlijk draait t daar niet om in dit verhaal.
Ze vergelijken met Europese topclubs! Sorry hoor maar Zenith veegt psv straks gewoon van t veld en dan zal de kritiek over het vaderlandse niveau wel weer aankomen. Altijd t zelfde verhaal. Eerst ophemelen en daarna weer afkraken.

13 februari 2015 om 09:12

Als je 5 uit 5 wint... speel je naar mijn weten wél goed. Misschien niet mooi maar dat is een andere discussie...

13 februari 2015 om 11:10

En vergelijken met topclubs heeft te maken met de speelstijl, niet dat ze net zo goed zijn

Hij probeert alleen te zeggen dat behalve PSV veel teams gebruik maken van diepgang in creatieve middenvelders en aanvallende backs. En dat is ook zo, Man city, Real, PSG enz

Bruggink heeft hier toch gewoon gelijk? Wat hij bedoelt waarschijnlijk is dat Barcelona en Bayern de enigste ploegen zijn die élke wedstrijd domineren, iets wat zelfs andere topclubs niet kunnen. In dat opzicht zijn Barca en Bayern inderdaad de enigen die anders spelen. Resultaat is net zo goed in de rest van Europa van hoogste belang.

En wat voor tactiek....
Overal waar ze komen spelen ze op de counter. PSV speelt al jaren zeer laf voetbal. Ik ben het er dan ook niet mee eens alleen Barca en Bayern anders spelen. PEC speelt zelfs (met alle respect) aanvallender voetbal dan Psv.

13 februari 2015 om 09:23

Wat boeit aanvallend voetbal? Psv staat 12 punten los door sit voetbal.

13 februari 2015 om 10:24

Wat boeit aanvallend voetbal??? Ik ben een liefhebber van voetbal en niet van punten! Erg leuk voor PSV dat ze kampioen worden en ik gun het Cocu van harte, maar het voetbal is echt slaapverwekkend!

13 februari 2015 om 10:51

Volgens mij speelt PSV toch echt het voetbal waar de meeste doelpunten uit komen. Prachtig hoor naar een wedstrijd kijken waar je teampje aanvallend voetbal speelt en niet weet te scoren!

13 februari 2015 om 11:11

Ik durf te wedden dat jij vooraan stond om Ajax af te kraken met haar zoveelste titel en de manier waarop ie werd binnen gehaald. Natuurlijk wil je met mooi aanvallend voetbal kampioen worden maar ik kan me goed voorstellen dat het voor PSV niet uit maakt hoe dat gebeurt. Countervoetbal schijnt uiterst effectief te zijn aangezien we in Nederland graag op de aanval spelen.

13 februari 2015 om 11:14

Heel leuk dat jij liefhebber bent van voetbal en niet van punten, helaas voor jou draait het in de topsport om het winnen van prijzen

13 februari 2015 om 12:01

Aanvallend voetbal donder op man! PSV speelt aanvallend voetbal als je er ook maar iets van snapt?? Elke balbezit denkt men naar voren te voetballen en de aanval te kiezen ipv breed en terug! Vandaar meeste goals voor en terecht bovenaan!

13 februari 2015 om 09:25

Misschien moet je het artikel nog eens opnieuw lezen en dan goed. PEC is volgens mij een ploeg uit onze eigen eredivisie.

13 februari 2015 om 10:25

Daar zit wat in Romario, maar je kan het op 2 manieren interpreteren.

13 februari 2015 om 10:51

En volgens mij doelen ze op de topclubs in Europa. Niet op de kleinere ploegen. Er zijn namelijk zoveel kleine ploegen die aanvallend voetbal spelen.

13 februari 2015 om 19:28

Het gaat denk ik met name om de manier waarop de topploegen uit andere competities in topwedstrijden voetballen. En dat betekent dan ook nog niet dat PSV die speelwijze even goed uitvoert.

Vind Cocu nog steeds geen goede trainer, ondanks dat ze nu bovenaan staan. Winnen een hoop wedstrijden niet overtuigend en hij komt op mij totaal niet overtuigend over Maar ja, als het goed gaat gaan ook de credits naar de trainer. Volgend jaar zal hij wel weer met de grond gelijk gemaakt worden.

De link met Barcelona en Bayern zie ik totaal niet.

13 februari 2015 om 09:50

Alles verbloemd met goede resultaten...

Net wat je zegt, Cocu heeft op dit moment veruit de beste selectie dus is het niet moeilijk om deze resultaten neer te zetten.

Volgend jaar als Depay en Wijnaldum weg zijn zullen we zien hoe goed Cocu echt is...

13 februari 2015 om 11:16

De beste spelers zijn niet automatisch het beste team dus verdient Cocu inderdaad credits voor het smeden van het beste team en de ploeg zo laten spelen dat daar het beste resultaat uit komt

13 februari 2015 om 11:27

Tja daar is wat voor te zeggen...

Ik ben het daar gedeeltelijk mee eens, heel veel wedstrijden zagen er niet uit en dreigte puntverlies maar werden beslisd door individuele kwaliteiten van sommige spelers (meestal Depay) Niet door het fantastische systeem van Cocu.

Cocu speelt heel behouden en gokt op de kwaliteiten voorin... denk je dat Streppel met deze selectie geen kampioen was geworden?

13 februari 2015 om 12:13

Nee hoor dat denk ik niet nee!

13 februari 2015 om 14:01

tja...

13 februari 2015 om 12:11

En waarom overtuigt hij jou niet als amateur in t voetbal? Omdat hij deze stempel van Dhr Deriksen kreeg? En jij maar mee zwets met de rest! Ooit een teambespreking bijgewoond? Een training? Een gesprek gevoerd met Cocu? Vertel waaruit blijkt dat ben benieuwd naar je uitleg? Want alle professionele spelers en professionele mensen rondom de prof club PSV komt hij juist wel overtuigend over.. Wie ben jij om te zeggen dat hij niet overtuigt op jou overkomt? Ligt dat niet eerder aan jezelf dan dat jij gaat twijfelen aan de prof Cocu die o.a Barca op zijn CV heeft staan.

13 februari 2015 om 13:29

"wie ben jij om te zeggen dat hij niet overtuigend op jou overkomt" Dat is wel een hele domme vraag. Volgens mij ben ik de enige die kan zeggen hoe iets op mij overkomt

Ik zie toch zijn hakkelend gestamel in interviews en persconferenties, zeker wanneer het wat minder gaat. Dat komt niet overtuigend op mij over.

13 februari 2015 om 14:38

Jij hoeft ook niet onder hem te presteren en zijn taken uit te voeren in t veld! Zij die onder hem voetballen geloven wel in zijn filosofie en werkwijze, anders presteren en werken ze er niet zo hard voor in t veld! Luuk de jong kon er niet veel van volgens iedereen! Presteert geweldig. Willems en Arias stabiel dit seizoen en zo nog meer spelers die beter onder Cocu zijn geworden! Nee hij komt niet overtuigt over pfff meepraten met VI niks meer niks minder!

Ik weet niet of Cocu een top trainer wordt. Hij is verplicht met dit materiaal kampioen te worden, zeker als je het afzet tegen het materiaal van de concurrenten... Daarnaast moet een toptrainer ook mondig zijn in mijn optiek. Cocu was een topspeler, heeft een goede kijk op het spel, maar komt voor een toptrainer nogal introvert over... Kampioen wordt PSV 100, als je daar nog aan twijfeld snap je het niet...

13 februari 2015 om 09:37

Cocu is wel degelijk mondig, keek laatst een interview van hem terug uit 2007 toen PSV op de laatste dag nog kampioen werd; toen was hij zelf nog speler en praatte hij veel enthousiaster. Nu praat hij een beetje saai en komt hij beetje over als een grijze muis, maar ik denk dat hij dat in de kleedkamer helemaal niet is.

13 februari 2015 om 10:00

Vorig jaar lieten ze een keer een stukje van de training zien. Toen was hij zogenaamd boos. Nou daar was geen enkele speler van onder de indruk hoor. Dat is wel een verschil met de Boer. Als die boos is scheld ie een speler echt verrot. Rutten kan volgens mij ook niet echt boos worden en daar spelers mee wakker schudden. Als je toptrainers wel eens tekeer hoort gaan, dan denk ik dat op basis van dat aspect Cocu geen toptrainer wordt

13 februari 2015 om 10:18

Maar hoe kan jij in godsnaam weten of Depay en Wijnaldum daar wel of niet van onder de indruk zijn? Guus Hiddink is ook een toptrainer maar die schiet volgens mij nooit uit zijn slof. Heel veel mensen praten gewoon klakkeloos Voetbal International na omdat ze zelf geen mening hebben.

13 februari 2015 om 10:53

Omdat ik als trainer wel eens trainingen bekijk. Ook bij PSV. En ik vindt Cocu, maar ook Rutten een beetje te lieve trainers. En dan weet ik inderdaad niet of Wijnaldum of Depay daarvan onder de indruk zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet zijn. Trainers die dat wel hebben: de Boer, Koeman, van Gaal, van Marwijk en in mindere mate Hiddink.

13 februari 2015 om 10:57

Ik weet niet of je hiddink na Tsjechie nederland hebt gezien maar die was toen echt wel razend hoor

13 februari 2015 om 12:26

Haha De Boer was 2 weken terug mondig langs de kant uit tegen Vitesse haha kwam geen fatsoenlijk woord uit! Jaja MONDIG HAHA kwam ook heel overtuigt binnen bij de spelers NOT !! zie de kopjes nog voor me.. Lol

13 februari 2015 om 13:12

Ik denk eerder dat het pure euforie was van Cocu destijds toen PSV op de laatste dag nog kampioen werd. In z'n trainersloopbaan heb ik Cocu nog niet één keer mondig gezien. Als het niet in je zit zul je de top niet gaan bereiken vrees ik.

13 februari 2015 om 14:40

Maar wel aanvoerder van Barca en Nederlands elftal geweest omdat hij niet zo mondig was?! Ga toch weg man naprater sjonge jonge

13 februari 2015 om 12:19

Toptrainers mondig zijn? Voor wie? Hij moet duidelijk en overtuigt naar zijn spelers zijn en niks meer dan dat! Dat gezwijn om
Voor de camera mondig zijn! Ja De Boer is mondig voor de camera met zijn uh gedomineerd dit gedomineerd dat! Komt altijd t zelfde uit of ze goed speelde of weggespeeld zijn door een ander team lag t aan Ajax ! En noemt alleen de goeie helft van zijn team en daaruit had de winst geboekt moeten worden!

Ik vind het ook allemaal wat overdreven, we staan ook bovenaan mede doordat ajax punten laat liggen, voorig seizoen was dat net andersom. We spelen niet goed maar winnen wel. Dat is het verschil met vorig seizoen. Denk in mentaal opzichte de speler gegroeid zijn net zoals Cocu. We zijn nog zeker geen kampioen. Maar de kans dat Ajax alles zal winnen zie ik niet gebeuren. Dus de kans is wel 75% dat we kampioen gaan worden. En Cocu is bezig op de goede weg.!

Nou het enige wat Cocu heeft veranderd is dat hij niet meer wisselt vorig seizoen was je niet zeker van je plek en was het de ene week speel jij en de andere week kan het zomaar anders zijn. Dat is eruit gehaald.

13 februari 2015 om 10:19

De uitstekende ontwikkeling van zowel Santiago Arias als Jetro Willems heeft ook veel gescheeld.

13 februari 2015 om 12:23

Precies de credits maar naar Cocu dat Willems en Arias beter zijn geworden?

13 februari 2015 om 12:31

Wat een klets! Alleen de spitspositie werd weleens gewisseld, en vond je t gek? Ik niet. Wat doet de Boer met zijn spitsen dit seizoen? Precies en nog wel meer plekken wisselt hij vaak wekelijks zoals flanken voor.. Maar he dan kan t en mag t wel en hoor je er niks over

13 februari 2015 om 19:26

Ff he frits, je haat voor de boer is wel heel erg vind je niet?

En kom op nou cocu een toptrainer noemen? Laf countervoetbal met deze selectie.. Lachwekkend

Een zegt dat psv een eigen stijl heeft en de ander zegt dat psv net als alle andere ploegen speelt.

Laten we het er gewoon op houden dat cocu en zijn spelers dit jaar een goed team hebben wat draait en daarnaast makkelijk scoort en niet afhankelijk is van een speler. Dat verhaal over een schilderij is er echt een voor dromers.

Feitelijk valt er nog weinig over cocu te zeggen. Maar gun hem wel een carrière als top trainer!

Ach, vorig jaar was cocu volgens hun een slechte trainer met de twijfels of hij misschien wel trainer moest zijn, en nu wordt hij de hemel ingeprezen vanwege zijn tactisch vernuft en invloeden. Die Adriaanse mag van mij zijn commentaar voor zich houden

Net zo als het oude Ajax onder Cruyff. Opkomende backs Ophof en Boeve. Ik krijg eerlijk gezegd heimwee naar die tijd

Bullshit met die herkenbare stijl.... Maar ja, Bruggink is een PSV-likker !
PSv staat terecht bovenaan, maar dat komt meer door de bizar slechte prestaties van de concurrentie. Zoals ook Ajax 2x kampioen is geworden door de matige prestaties van de rest.

PSv is zeer afhankelijk van de vorm en grillen van Depay. Voor de rest is het een counterteam. Tegen Utrecht, Cambuur, Willem II was het recent zeer armoedig, maar ze pakken de punten.

Cocu heeft verre van een eigen stijl. Hij is een beetje de grijze muis onder de nieuwe trainers

13 februari 2015 om 11:10

Wat een zure reactie zeg?! Hier druipt de afgunst werkelijk waar gewoon van af..
Bruggink heeft toch gewoon gelijk? Willems en Arias zijn toch erg aanvallend ingestelde backs?
Bij Bayeren heb je Alaba en Lahm die (weliswaar op een ander niveau) precies het zelfde doen.
Ik vind het ook zo leuk om te lezen hoe iedere niet-PSV supporter nu roept: 'ja maar de concurrentie kan er niets van'. Nee, PSV dwingt succes gewoon af. Fouten zoals die grabbelende keeper van Heracles of Feyenoord wat in de laatste minuten met een 3-3 stand de meest belabberde corner ooit neemt worden gewoon keihard afgestraft door dit Psv.

13 februari 2015 om 11:35

Hoe kun je nou zeggen dat het komt door de belachelijk slechte prestaties van de concurrenten als je 'gewoon' op 58 punten staat uit 66?
Dat zijn kampioenswaardige cijfers. Daarnaast is psv de ploeg die de meeste kansen creëert en afmaakt. Dus hoezo geen aanvallend voetbal?
Het verschil tussen fulltime counteren en snel omschakelen is waarschijnlijk niet te begrijpen voor sommigen..

13 februari 2015 om 12:45

Kun ze ook niet zeggen ze moeten wat verzinnen om de prestatie van PSV naar beneden te halen! Is al jaren zo! Media randstand kunnen er niet tegen als PSV richting kampioenschap gaat, is altijd zo geweest! Verleden werd er een aanval op spelers gedaan om ze onder een vergrootglas te leggen om te kunnen schorsen onrust stoken etc.. druk vanuit de media opvoeren. Wat hebben ze dit jaar gevonden? Idd t spel maar afkraken

13 februari 2015 om 12:37

Slechte prestatie van wie dan? De kampioen Ajax? Nee toch?? Die hebben de laatste vier jaar niet beter gepresteerd dan dit jaar hoor haha grapjas oef wat zuur en pijnlijk als jij naar de ranglijst kijkt brrr

13 februari 2015 om 14:08

Klopt, we staan 8e en dat is inderdaad zuur....

13 februari 2015 om 14:48

Nee met gemiddelde aantal punten van de laatste vier jaar niet bovenaan staan maar 12 punten achter staan op Nr 1! en nu al kansloos voor de titel die stand op de ranglijst!! Doet idd zeer aan t zure been haha

Iedereens ondergoed zit weer in de knoop hoor.

Vrijwel alle clubs spelen reactievoetbal, PSV ook. Dat is het punt. Dat klopt ook gewoon.

Als er ooit een kampioen van de armoede was, dan is het dit seizoen Psv wel. Ze zijn qua cijfers duidelijk de beste van Nederland, maar als je kijkt naar het spel van de Endhovenaren, evenals het spel van Ajax, Twente, dan is dat om te huilen. Feyenoord compenseert met een tomeloze inzet, maar het meest verzorgde voetbal wordt gespeeld door Pec, AZ en andere lager geplaatste teams. Psv heeft de beste individualistische spelers met Depay, Wijnaldum en, het doet mij zeer om het te zeggen, Willems. Wedstrijden die voorgaande jaren verloren werden, worden nu gewonnen door doelpunten en acties van deze 3 spelers. Dat Psv hetzelfde speelt als Arsenal, City, Roma en dergelijke is een belachelijke opmerking. Deze ploegen spelen veel meer naar voren en zetten ook druk vooruit. Psv doet dat veel minder en spelen veel meer op de ruimte achter de verdediging van de tegenstander.

13 februari 2015 om 13:40

Mooi gezegd! Kampioen van de armoede. Was vorige jaren met Ajax dus ook, maar dit jaar is een overtreffende trap. Kijk dit seizoen ook graag naar de "kleinere teams", zoals Zwolle en Cambuur. Spelen heerlijk voetbal! :-)

In de inleiding strandde in de groepsfase vd Europa League, en later in het artikel volgende week donderdag tegen Zenit. Lekker beziggg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren