Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PEC droomt van Champions League: 'We zijn niet minder dan Ajax'

Laatste update:

Toen Ron Jans anderhalf jaar geleden het stokje overnam van Art Langeler bij PEC Zwolle, waren er twijfelaars die zich afvroegen of dit wel een verstandige zet was van de coach. Het kon immers toch niet veel beter meer gaan met PEC, dat na de promotie naar de Eredivisie keurig als elfde was geëindigd? Het antwoord op die vraag zal vriend en vijand hebben verrast.

/

Jans won in zijn eerste seizoen bij PEC de KNVB Beker en eindigde als elfde in de competitie; dit seizoen werd de Johan Cruijff Schaal gepakt, zit PEC nog steeds in het bekertoernooi en staat de ploeg derde in de Eredivisie. "Als we van sc Heerenveen winnen, naderen we Ajax zelfs tot op een punt. Of we ze voorbij kunnen? Natuurlijk kan dat. Alles kan, helemaal in het voetbal", zegt Sheraldo Becker, die sinds januari door PEC wordt gehuurd van Ajax.

De aanvaller wil de club waar hij onder contract staat best pijn doen: "Tweede eindigen zou legendarisch zijn", droomt Becker in het Algemeen Dagblad. "Ik vind ons op dit moment ook niets minder dan Ajax. We moeten alleen nog niet aan plek twee denken; ik bekijk het van wedstrijd tot wedstrijd. We zijn nog nergens, want we kunnen nog flink zakken. Maar daar ga ik niet van uit."

Denk je dat PEC Zwolle als tweede kan eindigen in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op dit moment zijn ze inderdaad niet minder, maar tuurlijk is Ajax normaal gesproken beter. Ajax zal het op bezoek bij Zwolle ook zeker niet makkelijk krijgen, maar je hoort gewoon boven Zwolle te eindigen.

7 februari 2015 om 11:09

Inderdaad. De afgelopen 4 jaar is het voetbal niet zo treurig geweest bij ajax als nu.
Als er een seizoen is waarin zwolle boven ajax kan eindigen is het deze.
Volgend jaar spelen ze wellicht europees en zullen veel spelers vertrekken, dan word het toch allemaal wat lastiger. Hoofdtournooi champions league zie ik ze overigens niet halen.

7 februari 2015 om 11:40

Goh? Geen een nederlandse club kom voorronde champions league door vanwege de slechte pot waar ze in zitten

7 februari 2015 om 11:51

@tubby: Ajax staat het best genoteerd van alle Nederlandse clubs op de Uefa ranglijst voor clubs en zal in de 3e voorronde CL geplaatst zijn en zou zelfs in de 4e voorronde CL geplaatst kunnen zijn en kan derhalve de clubs uit de sterke landen ontlopen. Andere kanshebbers voor plaats 2, Feyenoord en Zwolle zullen in de 4e voorronde nooit geplaatst zijn. M.a.w., Ajax is de enige club die kans maakt om die poule door te komen.

7 februari 2015 om 12:46

tubby Ajax kwalificeerde zich wel in het seizoen dat Twente kampioen werd. Daarom speelde Ajax ook voor de 5e keer op rij CL dit seizoen.

7 februari 2015 om 15:25

Vergeet je AZ niet als kanshebber op plaats 2?

7 februari 2015 om 11:41

Ik vind het jammer dat zo iemand die net een paar weekjes bij onze club is al zo begint te praten. Zal de Amsterdamse bluf wel zijn. In ieder geval is Becker zo'n beetje de enige in Zwolle die deze gedachtengang er op na houdt.

7 februari 2015 om 12:14

Eigenlijk vind ik zijn reactie wel goed. Hij geeft aan dat het niet onmogelijk is tweede te eindigen met Pec. Vervolgens geeft hij dat dat legendarisch zou zijn, maar dat we daar niet aan moeten denken. We moeten denken van wedstrijd tot wedstrijd zegt hij. Hij geeft zelfs aan dat ze nog flink kunnen zakken, maar er niet vanuit gaat.

Prima gezegd wat mij betreft.

7 februari 2015 om 12:16

PEC zit een beetje in een flow en hadden een aantal makkelijken wedstrijden maar er zijn genoeg uit wedstrijden waarin ze het lastig gaan krijgen. Feyenoord en Ajax gaan zeker uitlopen maar dit is een beetje genant ajax is 4 keer oprij een kampioen en elke basis speler bij ajax zou er in staan bij Zwolle omgedraaid niet.

7 februari 2015 om 12:39

Ik had in de winterstop al het programma bekeken van pec. Toen had ik zelf de inschatting dat ze tot halverwege maart zouden meedoen voor plek 4. Voorlopig klopt het, echter had ik er geen tekening mee gehouden dat de concurrentie zoveel punten zou verspelen.

7 februari 2015 om 13:06

Feyenoord heeft aan het begin van dit seizoen te veel punten laten liggen en veel ploegen pakken meer punten dan normaal... ik denk dat we nog onze jaarlijkse super reeks krijgen maar of dat genoeg zal zijn voor plek 2/3

PEC heeft niets te verliezen alles is mooi meegenomen. Ze kunnen vrij uit voetballen en dat is het grootste voordeel t.o.v. ajax en feyenoord moeten presteren.

7 februari 2015 om 10:58

Die moeten*

7 februari 2015 om 11:06

Joh, als Ajax serrero, Klaassen en veltman weer terugheeft dan gaan we echt onze wedstrijdjes wel weer winnen. Kampioen worden we niet maar dat geeft niet als je de selectie van PSV vergelijkt met die van ons. Onze selectie was gewoon niet breed genoeg om blessures op te vangen. Dat heeft ons 8 punten gekost. Maar straks gaan we gewoon weer wedstrijden winnen die tweede plek dat komt wel goed!

7 februari 2015 om 11:18

Veltman gaat punten voor ons verliezen bedoel je?

7 februari 2015 om 11:41

Laat veltman alsjeblief snel terug komen. Zijn we nog sneller kampioen.

7 februari 2015 om 12:17

Haha veltman haters, maar hij maakt ze wel!

7 februari 2015 om 13:48

Wat maakt hij dan? Fouten? Dat kan kloppen.

8 februari 2015 om 18:19

Nee hij maakt geen fouten, hij maakt doelpunten.

7 februari 2015 om 12:20

haha ja... Ze zijn niet zoveel beter dan Heerenveen FCG Vitesse .. en kunnen zelfs verliezen van Ado. Er zal vast wel een dip komen dus ik vind alle opportunisme een beetje te vroeg..

Titel klopt niet met het artikel want hij zegt duidelijk ""tweede eindigen zou legendarisch zijn", droomt Becker in het Algemeen Dagblad.".

Daarnaast haalt PEC geen CL halen omdat ze niet goed genoeg zijn. Als ze tweede eindigen betekent dit dat bepaalde spelers betere contracten willen krijgen (wat ze niet kunnen betalen) en zullen bepaalde spelers waarschijnlijk hun kans grijpen en vertrekken = leegloop.

Zelfs Ajax/feyenoord zou het moeilijk krijgen om zich te kwalificeren voor de CL.

7 februari 2015 om 11:46

Pec beschikt over een hele goeie scouting. Hebben ze enige last gehad van het vertrek van mokotjo, lachman en mokthar? Nee er worden altijd Goeie degelijke spelers terug gehaald

7 februari 2015 om 12:29

Denk dat het meer geluk is dan wijsheid hoor... Na 2 jaar bovenmaats presteren kun je niet gelijk zeggen dat de scouting zo fantastisch is. Dan moeten ze langer goed presteren en dat zie ik PEC niet doen.

7 februari 2015 om 12:41

Zekers maar die spelers en transfers moeten ook betaald worden en dat is wel een probleem. PEC valt terug naar naar categorie 1, heeft een negatief eigen vermogen. jans maakt zich er ook zorgen over, die wil alleen bijtekenen als hij niet zijn halve elftal verliest.

7 februari 2015 om 12:50

PEC speelt het spelletje waarmee je in de Eredivisie succesvol kan zijn.

Snelle buitenspelers met een kopsterke spits en zonder de bal met zijn allen inzakken. Koeman was op deze manier heel succesvol en PSV heeft met Luuk eindelijk de juiste spits gevonden.

Ajax zou eigenlijk ook zo moeten spelen, maar ze hebben de druk dat ze altijd op balbezit moeten spelen en niet op de counter.

Eigenlijk moeten we hopen dat het niet gebeurd, gezien de geruchten de laatste week en het mogelijk moeten verkopen van een paar sterkhouders. En daarbij ook nog een ongeplaatste status, dus een zware loting. Al vraag ik me af of we met een Fey of Ajax als 2e veel meer kans maken en de loting (veel) gunstiger zal zijn. Maar denk dat het voor elke club die 2e wordt bij dromen zal blijven

7 februari 2015 om 15:25

Qua loting geloof ik het best, maar de loting is de laatste jaren niet best geweest. Zelfs nu Feyenoord groepswinnaar is spelen ze misschien tegen de favoriet Roma. Dat is puur toeval, maar ik bedoel dat we blijkbaar altijd wel sterke tegenstanders kunnen loten. Zelfs als je ranking een gunstigere loting zou betekenen in theorie.

Gaa weg. Waar is jullie ervaring voor CL en als jullie CL komen, krijgen jullie wel mooie pakslagen. Jullie komen in pot 4. Loot Real, City, Barca, PSG zelfs Anderlecht zou makkelijk winnen. Het niveau in de Eredivisie is gewoon te laag om te ''concurerren'' voor een KO-ronde en een Europa League ticket is ook moeilijk.

7 februari 2015 om 11:22

Malmo en Maribor hebben dit jaar toch anders bewezen dat het wel degelijk mogelijk is. Anderlecht zie ik nog wel verliezen van PEC Zwolle, zou niet weten waarom niet. Anderlecht is ook niet meer dat wat het geweest is, De Belgische competitie is nog meer van een Mickey Mouse niveau dan dat de Eredivisie is.

7 februari 2015 om 11:27

Hij zegt toch niet dat ze de groepsfase van de CL overleven? Hij zegt dat ze tweede kunnen worden in de competitie...

7 februari 2015 om 11:43

Is toch leuk voor pec? Negatief mannetje, als ze 2e worden verdienen ze het ook

7 februari 2015 om 12:10

Hartstikke leuk ja, alleen schiet het NL voetbal er niks mee op. De enige manier om volgend jaar Europees wat punten te scoren is als PEC in de EL staat, en Ajax in de CL. Ajax is een geplaatste ploeg, en in mijn ogen de enige die in de groepsfase kan komen (net als PSV, maar die worden toch kampioen).

7 februari 2015 om 15:29

Ik denk dat als een ploeg op die plaats eindigt en het team kan handhaven dit niet een probleem is en misschien juist gunstig voor het Nederlands voetbal. Zo krijgt bijvoorbeeld PEC meer inkomsten en kan het een grotere club in Nederland worden. Ajax of PSV hebben al zat geld en hebben meer baat bij een sterkere competitie dan hopen op geluk in de CL of EL. Ze geven de centen ook niet speciaal uit om echt topspelers aan te kopen, zoals we vroeger nog wel eens hadden met Romario / Ronaldo / Suarez / etc..

Tenminste, zo kijk ik er tegenaan.

PEC heeft een goede selectie maar die van ons is beter. Ik ga er dan ook vanuit dat we plek 2 sowieso gaan vasthouden ondanks de erg slechte fase waarin we nu zitten.

7 februari 2015 om 11:50

Waarop gebaseerd? Zeker als de boer ook nog de speler met het meest scorende vermogen eruit haalt (milik) zie ik ze nog niet beter worden. Er zijn bij Ajax op t moment net zoals Feyenoord, te weinig spelers die goals maken. Kishna denkt nog altijd dat ie op een pleintje voetbalt. Schone in de spits is niet echt goed uitgepakt. El ghazi heeft wel enig scorend vermogen maar is heel wisselvallig. Dan blijven sinkgraven en Klaassen over die goals kunnen maken maar Klaassen is nog geblesseerd en van sinkgraven mag je niet meteen vuurwerk verwachten. Dan blijft vd Hoorn over die nog een goal kan maken haha

7 februari 2015 om 12:46

Wat zit je nou te bazelen? Ajax staat nummer twee in Nederland qua aantal goals! Juist bij Ajax zijn de goals over heel veel spelers verdeeld, dat is al jaren zo.

Verder moet PEC eerst vier punten in zien te lopen, te beginnen vanavond bij Heerenveen uit. Zie je ze daar eventjes winnen ofzo? Ajax speelt tegen Go Ahead, wel een stukje makkelijker dan Heerenveen. Het kan maar zo dat het verschil na dit weekend weer zeven punten is met nog maar twaalf wedstrijden te gaan.

7 februari 2015 om 13:08

Ja zeker. Dat is als t loopt. Andersen, serero,kishna, schone etc zie ik nooit een wedstrijd openbreken zoals milik dat dit seizoen wel vaak gedaan heeft

7 februari 2015 om 13:20

Schone heeft al diverse keren een wedstrijd opengebroken of in het voordeel van Ajax beslist. Andersen heeft het moeilijk, vandaar Sinkgraven erbij gekomen is.

7 februari 2015 om 14:26

Lekker middenveld met sinkgraven Klaassen en serero? Denk ik. Wat vind jij van serero? Hoor veel gemixte dingen over um

7 februari 2015 om 21:11

Zoals ik al zei, ik zie PEC niet zomaar winnen van Heerenveen en voila, ze staan drie nul achter.

Ik vind Serero voor Eredivisie begrippen een topper.

7 februari 2015 om 12:23

Vergelijking die nergens op slaat elke basis speler van Ajaxs zou erin staan bij PEC dat is duidelijk maar opportunistische mensen zijn weer aanwezig.

Leuke hype, meer ook niet. Zo heb je elke paar jaar wel een club die het boven verwachting doet, denk aan Heracles en NAC dat derde werd. We weten nu wel dat het knap is wat Zwolle presteert. Zondag zal Jack zich ook wel weer afvragen hoe knap de tafelgenoten het vinden wat PEC heeft klaargespeeld. Walgelijke man die Jack

Laten we hopen voor het Nederlands voetbal dat Ajax of Feyenoord tweede wordt. Dan is er in ieder geval nog een kans dat er kwalificatie wordt afgedwongen. Ben bang dat wanneer PEC tweede wordt er een aantal sterkhouders zullen vertrekken en kwalificatie vervolgens onmogelijk wordt. Schat in dat zowel Ajax als Feyenoord meer kans hebben. Vooral wanneer deze clubs vroeg in de transferperiode toe slaan. Zo had Feyenoord zeker van Besiktas kunnen winnen wanneer de selectie eerder compleet was. Aangezien Nederland al steeds verder weg zakt en daarom al minder Europese plekken heeft, is het een belangrijke zaak dat er de komende jaren weer flink wat punten worden gepakt! Er moet worden voorkomen dat dadelijk zelfs de kampioen kwalificatie wedstrijden moet spelen om te mogen deelnemen aan de CL zoals in Schotland bijvoorbeeld het geval is.

7 februari 2015 om 11:42

Welke ploegen zijn de afgelopen jaren als tweede wel in CL gekomen dan?
Dus veel slechter kunnen ze het wat dat betreft niet doen volgens mij. En als ze tweede worden dan hebben ze het over een heel seizoen verdiend, en de andere clubs dus niet. Natuurlijk is het als als, maar vind dat mensen niet moeten gaan zeuren dat andere clubs beter tweede kunnen worden. Want dan moeten die clubs maar beter presteren, want ze zijn er dan zelf verantwoordelijk voor dat PEC europees gaan spelen....

7 februari 2015 om 12:32

Feyenoord is ook kansloos voor bereiken van groepsfase CL, want die staan 96ste op UEFA-ranglijst. En dat is een positie dat je géén geplaatste status krijgt in 3de voorronde en play-off ronde CL , alleen Ajax kan een geplaatste status krijgen in play-off ronde CL, maar om er zeker van te zijn, moeten ze wel ff dit seizoen ver komen in EL, zodat ze meer punten pakken en stijgen op UEFA-ranglijst, en daardoor meer kans maken op geplaatste status play-off ronde Cl.
In 3de voorronde CL heeft Ajax sowieso wel een geplaatste status. En ook AZ zelfs, omdat zij 39ste staan op UEFA-ranglijst.

7 februari 2015 om 13:24

Meestal is er 1 club met geplaatste status in play-off ronde CL die je wel kunt pakken, maar dit seizoen hadden Napoli, Bayer Leverkusen, Zenith, Arsenal en FC Porto een geplaatste status, en daar kan geen een Nederlandse clubs tegen op.
En als Ajax een geplaatste status krijgt in play-off ronde CL, zullen ze sowieso wel de groepsfase CL halen.

Prima ploeg dat Pec, maar als ze uiteindelijk 4e worden hebben ze het heel netjes gedaan. Zowel ajax als Feyenoord gaan boven PEC eindigen, waarbij de strijd om plek 2 helemaal open ligt in mijn ogen. Ajax is volledig de draad kwijt en mist stabiliteit, met name op het middenveld. Elke tegenstander die een beetje gas geeft en ajax brutaal vast zet kan iets halen daar. Die gaan nog zat punten verspelen op deze manier. Ben benieuwd, spannend wordt het zeker.

7 februari 2015 om 14:32

Sterker nog, als wij uiteindelijk 7e worden en de Play-offs dus halen, is het voor ons al een hartstikke geslaagd seizoen. Voorafgaand aan het seizoen was de doelstelling ook nog steeds gewoon niet degraderen.

Lijkt me niet waarschijnlijk dat PEC 2e wordt. Ik denk zelfs dat ze nog wel wat zakken. Ze moeten nog tegen een hoop sterke (sub)top clubs spelen, waar ze voetballend op zich niet voor onder doen maar ik verwacht dat het balletje nu een paar keer de andere kant op gaat rollen voor ze.
Een paar "onnodige" gelijke spelen of een verlies met een doelpunt verschil en ze staan zo weer 6e/7e. Wat alsnog een geweldige prestatie zou zijn.

Zie Pec de strijd nog wel verliezen van Feyenoord en Ajax. Vergeet niet dat Pec nog een zwaar programma heeft aan het eind van het seizoen. Verwacht dan ook dat Ploegen als AZ, Twente, Groningen en Heerenveen meer kans maken Pec voorbij te gaan dan dat Pec 2e word.

7 februari 2015 om 11:29

Ik zie Feyenoord en Ajax ook nog wel verliezen van Pec. Zwolle doet het goed tegen topploegen, zijn niet voor niets één van de slechts twee ploegen die dit seizoen van PSV hebben kunnen winnen.

7 februari 2015 om 11:50

Bij Feyenoord - Zwolle had Zwolle weinig in te brengen anders.
Ajax - Zwolle had zomaar winst voor Zwolle kunnen zijn. Maar Zwolle draait goed en moet nog thuis tegen Feyenoord en Ajax, zou zomaar kunnen zijn dat Zwolle die wint. Echter verwacht ik aan het eind van het seizoen niet dat Zwolle voorronde CL gaat halen.

7 februari 2015 om 12:48

Tuurlijk, PEC doet het goed, en daarom staan ze vier punten achter op Ajax ;

en als ze vanavond uit bij Heerenveen verliezen kan het zo weer oplopen naar zeven punten.

7 februari 2015 om 13:01

Tja, als....als ze vanavond winnen en Ajax verliest morgen van GA dan kan het zo maar weer teruglopen naar 1 punt.

7 februari 2015 om 13:21

Yep en zelfs dan staat Ajax dus nog voor! Maar Heerenveen is een ploeg in vorm, daar wint PEC niet zomaar van. Go Ahead behoort Ajax zelfs in crisistijd eenvoudig te winnen. Dit weekend liggen de kansen in het voordeel van Ajax t.o.v. PEC

7 februari 2015 om 14:33

@speedyafc

Het feit dat jij het slecht vindt dat PEC 4 punten achter staat op Ajax geeft al aan dat ze het fantastisch doen, want met deze statements behandel jij PEC als een directe concurrent. Een groter compliment kunnen wij niet krijgen

Ik denk dan ook dat het niet tussen ajax en zwolle gaat, maar tussen feyenoord en zwolle.
Ajax alleen maar verder wegzakken, de klappen van afgelopen week kom je niet zomaar te boven.

En na zondagavond kan het ook zijn dat je 5de staat met Twente en Heerenveen dan dicht achter je.
Jans probeert zijn team nog nuchter te houden, maar als de spelers al zo gaan praten zal de vrij val snel komen.
Ajax, Feyenoord, Az en Twente zullen voor plek 2 gaan strijden.

7 februari 2015 om 12:09

Twente zeker niet. In de huidige vorm knijp ik mijn handjes dicht als we vierde worden..

7 februari 2015 om 12:13

Ja, beetje hetzelfde als Az. Ze zijn nog te wisselvallig, maar als het wel gaat lopen dan weet je het wel.

Zwolle gaat vriend en vijand verrassen met plek 3 en opnieuw de bekerwinst!

Jongens hou eens op met PEC tweede dat is gewoon onmogelijk. Ben zelf zwolle supporter en wij zijn al blij als we 8 worden. Wij kunnen ook nuchter nadenken in Zwolle. Zien ook wel dat we de middelen niet hebben voor de tweede plaats. Maar het zou ook leuk zijn, als wel gebeurd. Zeg nooit nooit, maar die becker moet even toontje lager gaan praten want hij haalt het niveau van Ajax iedergeval nooit. Leuke speler en iets dreigender dan Lukoki, Heb becker nog niet keihard zien rennen en op de parkeerplaats te komen en de bal op de centuurbaan geschoten.

7 februari 2015 om 11:35

Wel grappig dat het uitgerekend iemand is die net komt kijken in Zwolle. Ik heb niet het idee dat er iemand de illusie heeft dat het huidige succes iets structureels is. Je zou bijna zeggen dat ze er eerder bang voor worden, want als nu de halve selectie weggekocht wordt is het maar de vraag hoe je dat moet opvangen. Zit je dan in de Champions League. Volgens mij moet je dat helemaal niet willen. Er bestaat ook nog zoiets als te snel groeien.

7 februari 2015 om 13:58

Ik word er ook niet goed van. Iedereen behalve wij (Zwolle supporters) hebben t maar over die 2e plek en CL. Gaat natuurlijk absoluut niet gebeuren en dat weet iedereen hier wel. Die titel van dit artikel slaat ook nergens op, dat zou niemand hier roepen. 7e plek en play offs en iedereen is meer dan tevreden!

En na dit soort uitspraken komt meestal de vrije val! Pec doet het natuurlijk uitstekend maar als straks de druk toeneemt en de tegenstanders zich aan gaan passen word het steeds moeilijker, vorig seizoen heb ik ook als Vitessesupporter die droom gehad na een gedeelte eerste plaats in de winterstop en ben daarna ruw ontwaakt en dat kan Pec ook overkomen.

Als supporter van Pec wordt ik hier wel een beetje moe van. M'n cluppie doet het natuurlijk geweldig op dit moment. Het kan maar niet op. Maar dit is wel een piek. Dit kunnen ze niet blijvend vasthouden. De begroting is nog steeds slechts 10 miljoen en ze hebben de grootste moeite de begroting omhoog te krijgen. Ze hebben al moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.

Eerst maar eens die begroting omhoog, het stadion uitbreiden en die stabiele middenmoter worden, wat ook de doelstelling is. Bereik dat eerst maar eens in deze economisch zeer zware tijden. Dat zou op zich al knap zijn.

De titel weer een mooie vervorming van de tekst. Maar goed. Op dit moment Ajax uit vorm. Pec in vorm. Is Pec beter

Zoals bij iedere ploeg is er maar een beperkt aantal jaren een stijgende en/of stabiele lijn in de prestaties.
PEC kan inderdaad dit seizoen tweede worden, maar kan dit geen vervolg geven, simpelweg omdat het een relatief kleine club is met een kleine begroting. Aanpassingen in de selectie na nog een topjaar zoals 2013/2014 kunnen nu eenmaal moeilijker opgevangen (bij vertrek van coaches/spelers) of gemaakt worden (bij gewenste versterkingen tbv doorselecteren/verbreden selectie) door een club met beperkte middelen. Zeker als men geen (nog) risico(vollere) acties wil doen.
Belangrijkste voor PEC is genieten van het huidige succes en het niet naar de bol laten stijgen en over een paar jaar de club weer in grote problemen te zien. Lessen die nog steeds te leren zijn uit de gebeurtenissen in A'dam,r'dam E'hoven, Alkmaar en Enschede.
Dus is de tweede plaats mss nu wel haalbaar, maar lijkt het beter om het net niet te halen en voorrondes EL te spelen. Al ligt het natuurlijk ook aan de concurrentie of PEC nog stijgt of ietwat terugzakt. De laatste jaren is de eindstand van de ED toch al raar geweest, maar hebben we ook een Roda, een Willem II en een Heerenveen zeer hoog zien eindigen (naast de titels van AZ en Twente).


Van dit soort uitspraken krijg je het stempel van arrogantie. Die becker speelt hier net, en dat dit soort uitspraken. In Zwolle weet men wel beter,!

Ik moet het allemaal nog zien ik denk als straks het middenveld staat met serero klaasen Sinkgraven we een heel ander ajax gaan zien

Zwolle laat al een aantal jaren zien in de onderlinge duels dat ze minstens gelijkwaardig en zelf een stuk beter zijn dan ajax.
Alleen over een heel seizoen is het moeilijk om een zoveel grotere club voor te blijven ivm oa de 5e collone die veel invloed hebben op het voetbal.
Dus ik verwacht niet dat zwolle hoger dan ajax eindigt.

Door blessures in combinatie met een slechte vorm ben je vroegtijdig uitgeschakeld, maar als dadelijk het middenveld Sinkgraven, Serero, Klaassen weer terug is en wedstrijdritme opgedaan heb zie ik Feyenoord niet boven Ajax eindigen. Ajax heeft een groot deel van alle moeilijke wedstrijden al weer (bijna) achter de rug.

Pec is op dit moment zelfs de betere ploeg in vergelijking met Ajax. De trainer heeft een duidelijk idee van hoe hij wil spelen én heeft bovendien nog eens een alternatief wanneer de oorspronkelijke manier niet loopt zoals het hoort te gaan. Zie dan een Ajax dat eigenlijk niet veel anders kan dan een balletje rondtikken. Die goal van Van Der Hoorn kan eerder als een uitzondering worden gezien, op de lange bal spelen kan Ajax totaal niet. Zie daar ook dat een Pec veel minder afhankelijk is van een of enkele spelers. Ajax zegt dan wel dat het zo'n brede selectie heeft, maar de vervangers wijken ver af van de basisploeg en het gewenste Ajaxniveau. Pec mist hun belangrijkste en beste speler(necid), maar pakt ondertussen wel vrolijk hun punten. Ajax raakt in paniek, weet het niet meer en het lijkt nergens meer naar. Pec pakt met overtuigende cijfers de overwinning in een matige wedstrijd tegen Dordrecht; Ajax scoort al weken niet meer en kan sowieso amper een kans creëren.

Het is dat Pec te veel punten heeft laten liggen al, anders had ik ze zelfs het matig spelende PSV lastig zien maken. Het zou een verademing zijn voor het Nederlandse voetbal als Pec in ieder geval Champions League voorronde gaat voetballen. De vernieuwers van het voetbal hebben er een nieuwe uitvinder bij die het Europese voetbal gaat opschrikken: Ron Jans met zijn Pec Zwolle!

Maar ze zijn niet beter dan Heerenveen. Heerenveen is echter ook weer niet beter als Willem II en Dordrecht. Tegen hooggeplaatste teams die willen voetballen, is Heerenveen op hun best. Let maar op vanavond. 4-1...

Sterker nog jullie zijn veel beter dan dit ajax van de laatste 4 jaar,5-1 amstel cup finale,1-0 jc schaal,in de compititie winnen ze niet van jullie en pec heeft de beste trainer en f de boer die doet maar wat

7 februari 2015 om 12:28

Ah oke dus daarom is ajax 4 keer achter elkaar kampioen geworden ? Die de boer haters roepen maar wat hij is 4 keer achter elkaar kampioen van nederland geworden, Met een selectie die niet uitstak tegen over bijvoorbeeld een psv. En nu gaat het wat minder en kan die er niks meer van ? oznin natuurlijk.

7 februari 2015 om 15:22

Ik als Feyenoorder vindt F de Boer een hele goeie trainer.

Feyenoord is ook gewoon kansloos voor het bereiken van groepsfase CL, want die staan nu op nummer 96 in de UEFA-ranglijst en dat is een positie dat je sowieso géén geplaatste status krijgt in 3de voorronde en play-off ronde Champions League. Ajax en AZ zijn degene die 2de moeten worden in eredivisie voor het Nederlands voetbal, AZ heeft alleen in 3de voorronde geplaatste status en Ajax in 3de voorronde en play-off ronde, maar dan moet Ajax wel ff top presteren in EL, zodat ze kunnen stijgen in UEFA-ranglijst, en daardoor meer kans maken om ook in play-off ronde CL geplaatste status te krijgen.

AZ staat BTW nu 39ste op UEFA-ranglijst, dus die hebben alleen in 3de voorronde CL een geplaatste status en niet play-off ronde CL.

7 februari 2015 om 13:33

Lille, Standard luik kon je alleen loten als je geplaatste status hebt in play-off ronde CL, en Maribor, Apoel behoort tot de Champions route van voorronde CL, dus die kun je als nummer 2 sowieso niet loten. omdat de niet-kampioen bij de League Route behoren.

kijkmaat op: http://en.wikipedia.org/wiki/2014–15_uefa_champion...

en dan stukje naar boven scrollen.

7 februari 2015 om 14:30

Rot nou maar lekker op met je domme kop van je! Jij hebt totaal geen verstand van voetbal.

Ludogorets, Malmö FF, AaB (aalborg Bk), Maribor, Celtic, Red Bull Salzburg, Apoel, Steaua Boekarest, Slovan Bratislava en Bate Borisov zijn de clubs die bij Champions Route behoren!!! (clubs die in hun eigen land kampioen zijn geworden)
En de nummer 2 van Eredivisie behoort nooit bij Champions Route, omdat als je nummer 2 eindigt ben je geen kampioen (logisch!). Dus alle nummers 2 van vorig seizoen van: Cyprus, Rusland, Oekraïne, Denemarken, Nederland, Turkije, Zwitserland, België en Griekenland. behoren samen met nummers 3 van: Frankrijk, Portugal, Italië, en nummers 4 van: Duitsland, Engeland en Spanje tot de League Route!!, Dus nummer 2 van Nederland kan nooit een club uit Champions Route loten, omdat de nummer 2 geen kampioen zijn van een competitie van land.

En FC Kopenhagen, Athletic Bilbao, Lille Osc, Standard Luik en Besiktas hebben géén geplaatste status, dus die kon Feyenoord ook niet loten als ze de Play-Off ronde CL ronde hadden bereikt.
Dus alleen: Arsenal, Bayer Leverkusen, Napoli, Zenith en FC Porto had Feyenoord kunnen loten in PLAY-OFF Ronde Cl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor Becker lijkt het me verstandiger om wat rustiger in de pers te treden. Liever zie ik ook die Ajax-acts na een doelpuntje niet, zoals afgelopen week tegen Dordrecht. Na afloop dan roepen dat je volgend jaar de ,,vaste'' rechtsbuiten wordt en nu weer suggereren dat PEC niet minder is dan Ajax.
Luister makker, gewoon stinkend je best doen, het zal al moeilijk genoeg zijn om speelminuten te krijgen. En grijp de kans voetballend aan die je geboden wordt door Jans, om aan het eind van het seizoen weer terug te gaan naar Ajax als een betere voetballer.
Ajax gaat gewoon 2e worden; Feijenoord 3e en de overige plaatsen worden bezet door Twente, Pec, Vitesse, Heerenveenl in willekeurige volgorde.
Wel valt het me op dat er nu net iets teveel ,,telegraafjournalistiek'' wordt bedreven door het journalistiek opvoeren van de druk. Beetje kinderachtig en van een matig niveau!

Hoogmoed komt voor de val. Het zal niet eeuwig duren totdat ook jullie terugkeren naar de normale vorm met dito prestaties. het is een kwestie van tijd dat alles ook bij PEC zal normaliseren en ze weer gewoon een middenmotertje of zelfs degradatiekandidaat zijn zoals het hoort, en dan moet je er toch niet aan denken dat dit Nederland gaat vertegenwoordigen in de CL ? Gaat de zoveelste beschamende vertoning opleveren voor het Nederlandse voetbal.

7 februari 2015 om 12:40

Inderdaad, NAC Breda werd in seizoen 2007/08 ook 3de in Eredivisie, en staan nu 17de.
Hetzelfde geld voor Heracles Almelo dat in seizoen 2009/10, 6de eindigden in Eredivisie en nu 16de staan.
En NAC Breda en Heracles spelen alle 2 nu gewoon degradatie voetbal, dus dit kan PEC Zwolle over 5 jaar ook gewoon overkomen.

7 februari 2015 om 14:37

Ik wil je er graag aan herinneren dat deze uitspraken zijn gedaan door Becker, die net een maandje in Zwolle speelt. De rest begrijpt ook heus wel dat wij momenteel boven onze stand leven.

7 februari 2015 om 18:47

En de kop van dit artikel dekt ook nog eens niet de strekking van zijn woorden. Becker zegt duidelijk 'op dit moment'. Een momentopname dus. Ajax is natuurlijk beter en Pec kan niet eens hun schaduw staan. Maar ja, op dit moment is het even anders.

Die Becker mag wel oppassen. Hij snijdt in zijn eigen vlees. Net als Vertongen indertijd. Nu is Ajax geen PSV en zullen niet gaan bellen of hij even niet thuis is tijdens de onderlinge confrontatie. Gewoon meevoetballen, en niet te veel praatjes hebben. Hij is wel degelijk een talentvolle speler die het wel redden kan bij Ajax.

Dat is waar, maar ik schat Feyenoord, Heerenveen en AZ op dit moment wel hoger in. Zwolle speelt leuk, maar zodra mogen moeten wordt gaat het lastig worden. Ik denk dat Zwolle op plek 6 eindigt dit jaar, een klasse prestatie!

Hopelijk wint Heerenveen vanavond van Zwolle en winnen wij morgen van de Eagles dan verdwijnen deze berichten even.

Op dit ogenblik zijn er maar weinig clubs in de Eredivisie zwakker dan Ajax, dus zo moeilijk is het niet om hoger te eindigen.

2e plek is voor een Nederlandse club het rechtstreekse ticket naar de Europa League en nets meer dan dat.
Dat op zich is voor alle clubs behalve de klassieke top 3 een hoofdprijs.
Sterker, CL is te hoog gegrepen en wordt een grote desillusie.

7 februari 2015 om 16:08

Dromen zijn bedrog
Geen enkele Nederlandse club op dit moment haalt via de voorronden de poulefase van de Cl.

Misschien Ajax, maar niet met deze selectie.

met alle respect voor zwolle, maar ik zie ze niet graag CL spelen ze hebben een aardige ploeg en doen het boven verwachting goed dit jaar, maar denk niet dat het goed is voor het nederlandse voetbal dat dit soort ploegen CL spelen, laat ajax of feyenoord die 2e ticket maar bemachtigen dan hebben we meer kans in de CL als met zwolle

7 februari 2015 om 14:42

Alleen Ajax en AZ, omdat alleen die twee clubs (samen met Psv) een geplaatste status krijgen in 3de voorronde CL. Ajax maakt zelfs kans op geplaatste status in Play-Off ronde CL. (als Ajax 2de wordt in Eredivisie)

En Feyenoord moet juist géén 2de worden, omdat die (net zoals PEC Zwolle en meeste andere Eredivisie clubs) geen geplaatste status krijgen in 3de voorronde en play-off ronde CL. En dat komt omdat Feyenoord 96ste staan in UEFA-ranglijst, en dat is een te lage positie om een geplaatste status te krijgen in 3de voorronde en play-off ronde CL.

Hij heeft gelijk. Op dit moment is PEC niet minder dan Ajax. Moet ook wel zeggen dat dit seizoen echt alles mee zit in Zwolle. Dat kun je niet van Ajax zeggen. Uiteindelijk is het te hopen dat Zwolle niet de CL haalt. EL is al moeilijk genoeg... En het kost alleen maar punten.

Pec wordt in de cl afgeslacht

Ajax, of Pec? Europees gezien maakt het niets uit. Dus laat Pec het maar worden. In alles fris en fruitig. Ajax laat onder De Boer uitermate vervelend voetbal zien, zegt alles over onze competitie dat ze daar 4 x op rij - best knap overigens - kampioen mee zijn geworden. Europees gezien is het drama, Legia is echt niet benauwd voor Ajax. Die fluwelen revolutie is toch niet zo succesvol gebleken als de Telegraaf ons wil doen geloven. Matige selectie, en stomvervelend voetbal. Cruijff heeft het alleen over Van Gaal, maar hij is toch echt verantwoordelijk voor de gang van zaken in en om de Arena. 100 miljoen op de bank en dan Zimling halen. Nu een jongen van 19 voor miljoenen, en die jeugdopleiding is toch zo geweldig?

PSV laat alleen maar countervoetbal zien, die moeten zich diep schamen. En Feyenoord wordt niets zolang ze spelers als Kazim of Cherry halen.

Pec is een witte raaf, verdient meer sympathie en respect. Met een klein budget groots presteren.
Een diepe buiging van mijn kant.

Ik weet nog hoe ze werden vernederd door Sparta Praag. Teams als Pec moeten zich automatisch uitschrijven voor EL. Die toernooi is alleen voor Ajax.psv.feyenoord.az en Twente bestemd. Over Heerenveen twijfel ik nog

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren