Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bakkali wil opschieten en neemt zaakwaarnemer Ronaldo in de arm’

Laatste update:
/

Het lijkt erop dat Zakaria Bakkali voor het sluiten van de markt zekerheid wil hebben over zijn toekomst. Bij PSV traint de jonge aanvaller nog wel mee, maar heeft hij nul komma nul perspectief voor de toekomst. De relatie met de club is verstoord door alle perikelen van de afgelopen anderhalf jaar. Bakkali hoopt nu op een Spaanse club en heeft daartoe zaakwaarnemer Jorge Mendes in de arm genomen.

Dat stelt het Waalse Sudpresse donderdag. Mendes is bekend als de manager van onder meer Cristiano Ronaldo en José Mourinho. Hij moet er nu voor zorgen dat de talentvolle Bakkali onderdak vindt in de Primera División. Zowel Valencia als Sevilla zou belangstelling hebben en de PSV’er wil de overstap graag snel maken. Gianluca Di Marzio van Sky Italia stelde woensdag al dat Bakkali snel naar Valencia zou gaan.

De bedoeling lijkt dat Bakkali weggaat bij PSV, in Spanje tekent en dan meteen verhuurd wordt aan een bescheidener club: daar kan hij ritme opdoen en zichzelf weer zien te hervinden. De Belgische belofte, die deze week negentien jaar werd, speelde zestien wedstrijden in de Eredivisie en scoorde driemaal. Alle drie die doelpunten maakte hij in de wedstrijd tegen NEC op 10 augustus 2013.

Ik denk dat Zakaria Bakkali over drie jaar een ster in Spanje is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Zou mooi voor alle partijen zijn als hij naar Valencia zou gaan.

Misschien dat ze dan ook werk kunnen maken van het definitief over nemen van Guardado.

Wat ik zeg, een dubbele win win situatie

29 januari 2015 om 12:56

Dus 4x win?

29 januari 2015 om 13:36

Heb jij heel goed gezien, jij moet voor je eigen beginnen!!!

Win = Psv
Win = Valencia (valt nog maar te bezien overigens )
Win = Bakalli
Win = Guardado

Dus dan tel ik er 4

Speler waar we nooit meer iets van gaan horen en over een paar jaar klopt die bij PSV op de deur als die terug mag komen. Walgelijk ventje!

29 januari 2015 om 11:17

Kwam het niet meer door zijn familie? dat las ik.

29 januari 2015 om 11:34

dannymonkers,

Maar neen, contractbesprekingen sleepten aan en als strafmaatregel vloog ie naar Jong Psv. Het betere afpersingswerk dus.

Dit verklaarde ze bij PSV zélf:

"het gaat er niet om hoe hij speelt", maakt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV duidelijk aan het Algemeen Dagblad. "het is bijtekenen of vertrekken."

voetbalzone.nl/doc.asp?uid=220505

Naar Jong PSV dan maar, alleen had ie toen al te veel wedstrijden afgewerkt met de A-selectie en mocht ie daar niet meer spelen.

Vorige zomer kwam PSV of een lid van PSV elke week wel uit met een nieuwtje. Als de contractbesprekingen de goede kant uitgingen, dan was het een goed ventje. Wanneer de besprekingen in het slop zaten, dan was het een arrogante kwast, die niet deugde.

Tsja en op een bepaald moment zijn beide partijen elkaar kotsbeu eh.

Bakkali zal wel geen heilige zijn, maar ik meen toch dat PSV het meeste boter op zijn hoofd heeft.

29 januari 2015 om 11:39

je vergeet te vermelden dat hij constant beloftes maakte die hij niet nakwam. zijn eigen woord consequent brak en maar van zaakwaarnemer bleef wisselen waardoor normale onderhandelingen nooit mogelijk waren?

29 januari 2015 om 11:45

PSV Eindhoven1,

Daarom ook dat ik zeg: het zal wel geen heilige zijn.

Hey, en zou jij niet twijfelen in zijn plaats misschien?
Je werkgever degradeert je en dit omdat je je contract zou verlengen...

Ik zou gewoon niet meer bijtekenen en elders gaan werken in zo'n geval. Hij twijfelde nog.

29 januari 2015 om 11:51

Dat weet ik niet, ik zou niet in deze situatie terecht komen. Ik heb een opvoeding gehad waarbij mij is aangeleerd andere met respect te behandelen.

29 januari 2015 om 12:03

PSV Eindhoven1,

En iemand bij Jong PSV dumpen omdat ie niet wil bijtekenen is dan weer sehr respectvol?

29 januari 2015 om 12:07

Hij tekent niet bij ,en PSV laat hem niet meer spelen.

29 januari 2015 om 12:11

@ Iedereen komt

De club heeft een bepaald beleid, dat in het leven is geroepen om talenten/spelers niet gratis de deur uit te laten lopen. In de normale vrije markt is dit natuurlijk niet te begrijpen, maar in de voetbalwereld die met contracten werkt snap ik dat clubs hun investeringen proberen te waarborgen. Daarnaast noem jij het in Jong PSV dumpen, maar in feite staat er niet in zijn contract dat hij bij de eerste selectie moet trainen/spelen. Dat hij al teveel wedstrijden bij het eerste had meegedaan, heeft PSV al als fout erkend, al gingen zij ervan uit dat Bakkali bij zou tekenen. Dat zijn de loze beloften waar PSV Eindhoven1 op doelt.

29 januari 2015 om 12:13

2 vechten 2 schuld

29 januari 2015 om 12:20

@psv Eindhoven

Dat is allemaal leuk hoor. Heel gaaf ook dat jij zo'n opvoeding hebt gehad. Ik ken trouwens niemand die beweert dat niet geleerd te hebben. Zelfs de mensen die ik als volks beschouw hebben het dikwijls over respect. En dat is een heel ander soort respect dan ik heb geleerd. Oftewel, respect is een relatief begrip dat wordt gevormd aan de hand van het aanpassen aan je omgeving.

29 januari 2015 om 12:43

Boris19,

Niet elke club heeft een afpersingsbeleid. En PSV heeft dat al helemaal niet nodig, want zij kunnen zat geld verdienen op tig andere manieren. Niet dat afpersen een geldig excuus zou mogen zijn wanneer je wel arm bent.

U weet dus wat in zijn contract staat? Mooi.

Maar het doet er niet toe. Hij was geen jeugdspeler meer, maar eentje van de A-selectie. Dat was ook zo conform het reglement van de Knvb. Immers, hij mocht niet eens bij Jong PSV nog opdraven.

Wat je dan hebt, heet 'verworven recht'. Wat er daarna gebeurde is echt wel een degradatie om ongegronde redenen.

De enige reden waarom ie uit de kern vloog, was dat papiertje dat maar niet getekend geraakte. Een papiertje waarbij men niet bij wet verplicht is om het te ondertekenen.

Sorry, maar dat was dus gewoon je reinste afpersing, dat 'beleid'.

Ze zijn er vet mee, met dat zelfde 'beleid'. Ze krijgen er straks peanuts voor.
Mompel iets over verbranden, gat, bladeren en zitten.

29 januari 2015 om 12:46

Komt ook door PSV zelf. Hem vorige winter niet willen verhuren omdat hij zogenaamd nodig was. Vervolgens Ruiz halen, Bakkali niet meer laten spelen en dat terwijl hij bij Jong PSV ook niet meer mocht spelen. Iets waardoor ook zijn kansen op het WK waren verkeken.

29 januari 2015 om 12:49

Bij feyenoord en ajax (lees alle clubs in nederland) gebeurt dit ook dus niet zo zoanikken

29 januari 2015 om 12:56

timhelmond1913,

Sterke pleidooi wel. Maar edelachtbare, ik eis de vrijspraak voor mijn moord, er zijn immers nog andere killers.

29 januari 2015 om 13:06

@ Iedereen komt

Daarom zeg ik ook DE club een beleid heeft en niet Iedere club een beleid heeft.
Je spreekt over verworven recht, maar voor verworven recht is altijd een tijdsduur en die is zoals je zal weten ook altijd te bediscussiëren. Hij zat pas kort bij de selectie mag ik daarbij toevoegen. Daarnaast is Jong PSV ook niet voor jeugdspelers, maar voor spelers die niet bij het eerste zitten.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van zo'n beleid, maar ik snap wel waarom PSV en andere clubs het uitvoeren.
Bakkali heeft daarnaast PSV meerdere malen voorgelogen en aan het lijntje gehouden en systematisch de contractbesprekingen getraineerd. In een wereld waar spelers als ze een paar keer te laat komen al tijdelijk naar het tweede worden gezet, vind ik de eventuele degradatie van Bakkali nog reuze meevallen. Je kunt het ook zien als iemands karakter testen en kijken hoe hij met tegenslagen omgaat en/of hij zijn gedrag veranderd. Het tegendeel bleek het geval.

29 januari 2015 om 13:09

Boris19,

We gaan even afpersen om het karakter te testen?

Vind ik wel goed gevonden.

29 januari 2015 om 13:17

Zoveel onzin in 1 bericht, heel knap! Kijk eens verder dan wat er op voetbalzone komt en je weet dat het zijn eigen schuld is. En verder is het alleen maar onzin wat je praat over verworven rechten. Bestaan helemaal geen regels voor. Misschien in jou grote alles-aan-psv-is-slecht wetboek

29 januari 2015 om 13:21

@ Iedereen komt

Ik zei dat je het karakter moest testen van iemand die zijn werkgever systematisch voorliegt en aan het lijntje houdt.
Jij praat steeds over afpersen, maar dat is in deze zaak totaal niet aan de orde. Er wordt Bakkali namelijk in dit geval niets ontnomen. Hij wordt alleen op een andere manier binnen de organisatie gebruikt.

vandale: "iem. onder bedreiging dwingen (iets) af te staan"

29 januari 2015 om 13:59

Boris19,

Die bedreiging is "uit de A-kern".

Het doel is dan weer "contractje tekenen".

Afpersen hoeft heus niet alleen met fysiek geweld gepaard te gaan hoor.

Dat 'op een andere manier gebruiken', dat mag dus niet.

Als u bent aangenomen bij PSV als poetsman en men promoveert u na een tijdje tot Ceo, dan kan men niet zomaar een halfjaar later zeggen "we degraderen u terug tot poetsman".

Los van het wettelijke kan je je ook afvragen of het nu zo'n goede methodiek was. Blijkbaar niet, want hij vertrekt straks quasi gratis.

Hadden ze hem nu gewoon bij de A-kern gehouden, dan heb je tenminste een normale relatie en dan is de wil en goesting om bij te tekenen wellicht een stuk groter.

29 januari 2015 om 14:00

red_blue,

Kijk nou eens, u heeft een mening. Dat mag hier.

Mag ik er ook één hebben? Dat zou nu eens vriendelijk zijn, zie.

29 januari 2015 om 18:49

Dumpen ?? Als een gearriveerde vedette teruggezet zou worden naar Jong Psv, dan zou je het dumpen kunnen noemen ja. Bakkali komt nog maar net kijken en moet blij zijn met elke minuut ervaring die hij bij PSV op kan doen, al is het bij Jong Psv. Want wat heeft hij nou werkelijk allemaal bewezen?
PSV Eindhove1 heeft hierin gewoon gelijk hoor, getuigt van weinig respect mensen die altijd in je geloofd hebben. Dat hij nou Jorge Mendes als zaakwaarnemer neemt geeft te meer aan dat Bakkali naast een groot talent, bovenal een geldwolf is. Wat meer respect naar zijn werkgever toe zou hem sieren.

29 januari 2015 om 11:26

Fsc1988,

Ja schande, niet willen bijtekenen. Hoe durft ie?
Iedereen weet dat je levenslang bij dezelfde werkgever moet blijven, toch?

En omdat hij het niet doet, zullen we er nooit meer iets van horen. Logisch.

29 januari 2015 om 12:26

@iedereen komt

Het is belachelijk hoe supporters mensen claimen als zijnde eigendom van hen. Supporters zijn uitermate ongeschikt om rationeel te blijven denken. Nu heb ik al een weinig moeite met de gemiddelde intelligentie van voetballers, doe van de gemiddelde supporter is helemaal schrijnend.

Het is onbegrijpelijk hoe clubs de spelers gijzelen in deze 21e eeuw. Als ik een andere baan krijg aangeboden moet ik een maandje uitwerken en kan ik gaan.

En nu krijgen we over ons heen dat ze ook genoeg verdienen. Wat natuurlijk de grootste drogreden ooit is. Dat zou betekenen dat arbeidsrecht en mensenrechten te koop zijn. Dus als ik 3 keer zoveel zou verdienen, moet ik accepteren dat mijn werkgever mij behandeld als slaaf.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het met je eens ben. Maar ik moest ook even mijn gevoel kwijt. Nare eigenschap eigenlijk. Maar daar heeft iedereen last van.

29 januari 2015 om 12:36

niet willen bijtekenen heeft vanzelfsprekend wel gevolgen voor zijn speelminuten toch. Net zo logisch als dat hij zelf een keuze mag maken of hij wel of niet bijtekent.

Maar als hij als 17jarige zoveel kansen krijgt, zou het toch wel een heel goed idee zijn om je bij deze club verder te ontwikkelen en een mooi, sterk verbeterd contract te tekenen waarbij hij binnen 2 jaar goede kansen heeft om basisspeler te worden.

29 januari 2015 om 12:46

Het scheelt natuurlijk ook dat er iets meer geld in bakkali is gestoken dan in een bedrijf in de meeste werknemers stopt. Logisch dat je hem dan niet gratis de deur uit wil hebben? Hij had overigens al ergens anders kunnen spelen, maar dat wilde hij niet. Hij hoefde van psv in eerste instantie niet weg, maar hij ging wel eisen stellen mbt speeltijd. Als ik naar mn baas loop, wat eisen ga stellen en anders niet bij wil tekenen, is het gewoon vertrekken of blijven doen waarvoor je betaald wordt.. In zijn geval is dat dus voetballen in het team dat de werkgever bepaald.

29 januari 2015 om 12:47

Metternich,

Het is koehandel, maar dan met mensen.

Ach het verdwijnt ooit wel. Sneller dan ze verwachten, denk ik. Het is op zich nu al, vandaag, illegaal en in strijd met diverse nationale en Europese wetten.

Er is alleen een gedoogbeleid.

Het is gewoon eens wachten tot een Bosman II tot het gaatje wil gaan of tot de politiek er écht genoeg van heeft. En dat komt wel. Steeds meer mensen walgen van die absurde transfersommen en een aantal schrijven hun politicus aan.

29 januari 2015 om 12:50

@teunwhv

Dus jij bent ook van mening dat rechten met geld af zijn te kopen?

29 januari 2015 om 12:53

teunwhv,

Dat is een fabeltje. Er zijn zoveel beroepen waar de leercurve stijl en duur is.
Waar de kost van opleiding zelfs duurder is dan in het voetbal.

En ook in die gevallen kan je zeer goedkoop weg.

Als u pakweg een sales bent en uw baas pakt uw auto, telefoon, computer en bureau af omdat je je contract niet wil verlengen van bepaalde duur, dan ga jij ook 'eisen' stellen alvorens je zou verlengen.

Wellicht zal je dat niet doen, meer waarschijnlijk stap je naar een rechtbank en laat je je contract ontbinden waarna je werkgever nog een fikse schadevergoeding mag betalen ook.

Je werkgever geeft je een salaris om je beroep uit te oefenen. Dat wil niet zeggen dat je werkgever zomaar mag doen met je wat hij wil.

29 januari 2015 om 13:19

Wat wil je dan? Verplichten dat PSV hem opstelt? Dat gaat NOOIT gebeuren.

29 januari 2015 om 13:23

Juist, het is bizar. De grap is dat het voetbal juist wordt terug gewonnen voor de mensen als we deze praktijken kunnen afschaffen.

29 januari 2015 om 14:06

Metternich,

Precies. We zullen sneller goede spelers verliezen, maar we zullen ook goede spelers - die vandaag onhaalbaar zijn wegens te hoge transfersom - naar hier kunnen halen.

Bij de Europese top en subtop samen zitten een hoop fantastische spelers op de bank of zelfs in de tribune. Het vele geld is leuk voor even, maar na een tijdje willen ze quasi allemaal spelen. Deze kunnen dan afzakken naar hier voor 1 of 2 jaar.

En de jeugd die gaan we ook langer hier kunnen houden. Waarom zou Chelsea, Barcelona, Bayern en de rest nog een 17-jarige komen halen als die straks wanneer ie volwassen is ook gratis kunnen krijgen?

Van de handel in kinderen zijn we dus ook verlost.

Hoe sneller dat achterhaald systeem verdwijnt, hoe liever ik het heb.

29 januari 2015 om 14:57

red_blue,

Verplicht moet niet. Maar je neemt hem wel gewoon op in de A-kern en als ie het op training afdwingt dan stel je hem op.

Zelfs als zijn contract ten einde loopt. Doen ze bij mijn club ook.

Je moet ze toch betalen, als je ze niet verhuurd of verkocht krijgt, gebruik ze dan. Op een normale manier.

Met dit 'spelertjes pesten' schiet je niks op.

Wat denk je zelf? Zal PSV nog veel Marokkaantjes uit het Luikse kunnen aantrekken?

Die deur zit nu voor een tijdje dicht.

29 januari 2015 om 16:06

Jij gaat voor kapitaalvernietiging. Een speler opstellen betekent een andere speler op de bank houden. Een speler opstellen die van plan is gratis de deur uit te lopen of een speler opstellen die in de toekomst voor een mooie transfer kan zorgen. Jij mag het zeggen.

29 januari 2015 om 16:15

Vliegbaard,

Een mens is géén kapitaal. Een transferbedrag is gewoon een leuk extraatje.

En zelfs als we uw kapitaalverhaal volgen, dan nog gebruik je hem. Om allerlei redenen.

a) als hij de beste is, en je stelt hem op dan heeft je ploeg meer kans om te winnen
b) om een normale gezonde relatie te hebben, waardoor de zin om bij te tekenen alleen maar stijgt
c) als signaal naar andere ouders: bij ons is uw kind meer dan koopwaar
d) als signaal naar andere spelers: bij ons doen we meer dan koehandel
e) ter bevordering van de groepssfeer. Bakkali is een kind van het huis eh. Iedereen zal hem daar wel kennen. Zijn voormalige ploegmakkers blijven nog steeds collega's, sommige zullen zelfs vrienden zijn. Natuurlijk vinden die dit niet prettig

29 januari 2015 om 11:48

Net als labyad wil ook terug naar PSV

29 januari 2015 om 12:12

Hahaha want het is allemaal Zakaria's fout toch? Hij was ontzettend blij met PSV op het begin, trots op de club. Hij twijfelde echter of hij moest bijtekenen of niet, en vanaf dat moment begon PSV met treiteren, en andersom ook. Het is niet alleen Zakaria, stop daarmee. Zoveel volwassenen bij de club versus een jongen van 18. Hij is en blijft een kind.

Guardado is te goed voor Nederland. En Bakkali komt er wel.

waardeloze mentaliteit en veel te makkelijk om te praten !!!
Heel vlug gaan en wegblijven!!!

Bakalli ik hoop echt dat je niet nu al vertrek, vertrek alsjeblieft pas aan het eind van het seizoen zo dat psv echt geen cent aan je verdiend...niks meer gedaan dan je zwart maken!!! Lekker je zakken vullen met teken geld!

29 januari 2015 om 11:50

Niks aan toe te voegen!

29 januari 2015 om 14:08

En een half jaar niks doen yeey!

Deze speler is drukker geweest met het zoeken naar nieuwe zaakwaarnemers dan met voetballen. Eeuwig.zonde van zijn talent. Hij staat nu al 1,5 jaar stil in zijn ontwikkeling.

Hopen dat dit kneusje zn carriere om zeep is

Nou lekker dan, zitten we er over een jaar bij Vitesse mee opgescheept.

We gooien er nog eens een zaakwaarnemer tegenaan. 't Lijkt me belangrijker sportief gezien aan z'n carriere te gaan werken, maar denk dat deze met talent gezegende jongen een mentaliteitsprobleem heeft en teveel mafketels rondom z'n persoon verzamelt die alleen maar denken aan geld. Doodzonde! Je kunt je op zijn leeftijd als ,,topsporter'' niet permitteren om een langere periode niet het maximale uit jezelf te halen. Nu lekker naar Spanje, verhuurt worden en dan.... hoor je nooit meer iets van hem terug! Aissati the Second.

Kom naar Brugge om je carrière te (her)lanceren zoals Denswil

Ik krijg jeuk als ik stukjes over Bakkali lees....wat had hij een topper bij psv kunnen worden...zo jammer.

Nou hopen dat Bakkali misschien PSV toch wil helpen op deze manier, door Valencia boven Sevilla te kiezen. Dan kunnen wij misschien daar tegenover Guardado vastleggen. Iedereen blij

Ik m wel zich ontwikkelen tot een goeie speler in Spanje, denk dat dat soort voetbal hem ook beter ligt. Ik denk wel dat een Cordoba of Almeria clubs zijn waar hij aan wat speeltijd kan komen om zichzelf weer te hervinden.

Met Jorge Mendes aan zijn zijde wordt de kans wel erg groot dat hij naar Valencia vertrekt. Grote kans dat hij volgend jaar in het shirt van Elche is te bewonderen dan, of misschien wel Valencia B.

Ik snap er echt niks meer van.
Eerst een soort gelijke deal niet tekenen en nu wil hij wat dan ook maar weer zo'n deal krijgen. 16 wedstrijden 3 doelpunten en een jaar lang gedonder. Lekker is dat toch even he. Winters vertrek is het absolute beste. Hij blij, Valencia blij en PSV blij.

triestig dit psv, zo op zijn kap zitten en nu hem een nieuwe verbintenis aanbieden van 3 jaar pffff. ik hoop dat hij geen van beide kiest en dan gratis naar 1 van beide gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren