Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona snijdt banden met FIFA door en mijdt gala

Laatste update:

Barcelona heeft van de wereldvoetbalbond FIFA een transferverbod opgelegd gekregen: de club mag een jaar lang geen spelers aantrekken. Barcelona reageerde al teleurgesteld op de straf en kondigt nu zelfs rigoureuze maatregelen aan. De club snijdt de banden met de FIFA door en mijdt het voetbalgala op 12 januari in Zürich.

/

Op het gala van de wereldbond wordt bekendgemaakt welke speler de Ballon d’Or in ontvangst mag nemen. Hoewel Lionel Messi een van de drie genomineerden is, heeft Barcelona besloten geen afvaardiging naar Zwitserland te sturen. “Wij onderhouden voorlopig geen banden meer met de FIFA. Ik stuur een strenge brief naar voorzitter Joseph Blatter om mijn onvrede over de beslissing te uiten. Ik zal niet aanwezig zijn op het voetbalgala”, aldus voorzitter Josep Maria Bartomeu via de clubwebsite.

“Wij gaan de manier waarop wij werken op La Masía niet veranderen”, besluit Bartomeu. Of Messi komt opdagen in Zürich is nog maar de vraag. Barcelona meldt niet of de dribbelaar wél gaat, al lijkt het erop dat Messi het gala ook laat schieten.

Dit is een terechte actie van Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ongelofelijk kinderachtig! Weet je, als je geen straf wilt he?! Moet je niet aan kinderhandel doen.. Nare club, meteen dat vervelende sneue gedrag! Deze mensen hebben echt de illusie dat ze boven de wet staan, nare club..

7 januari 2015 om 21:06

Daar ben ik het nu mee eens. Barca moet niet zo triest doen, zij zitten toch fout! Wie zich brand moet op de blaren zitten en nou moeten ze niet ze schijnheilig gaan doen. Had altijd een zwak voor barca maar nondeju wat zijn die diep gezonken zeg

7 januari 2015 om 21:10

Ach man, het is elke keer wat daar.. De spelers voelen zich benadeelt door de scheidsrechter terwijl ze zelf alleen maar toneelspelen, het bestuur ligt met elkaar overhoop, ze zijn alleen maar aan het huilen en zeuren in de media over de hele boze wereld die een hekel heeft aan Barcelona.. Brrrr nee ik kan geen sympathie voor dit zooitje vinden.. Bovendien er dan nog arrogant bij zeggen: 'wij gaan niet veranderen hoe wij werken op La Masia.', met het idee dat de Fifa en Uefa zich wel aanpassen zoals ze al sinds 2009 gedaan hebben..

7 januari 2015 om 21:30

Hoe pasten die zich toen aan aan Barcelona dan? Leg dan eens in feiten uit...

7 januari 2015 om 21:36

Nee naar de FIFA moet je heel serieus nemen.
Een bende met maffiosie en dan straffen opleggen.

7 januari 2015 om 21:46

@analyse
Ik hoef alleen maar te denken aan de jaren dat Barcelona de CL won, 2009 die schandalige wedstrijd op SB, waar de scheidsrechter overduidelijk instructies heeft gehad.. en in 2011 net zo goed, waar de scheidsrechter ze langs Real heeft geholpen. Bovendien het constante valsspelen en toneelspelen waar door de Uefa nooit bij is ingegrepen.. Barcelona is de laatste 5/6 jaar continu bevoordeelt door de scheidsrechters en Uefa..

7 januari 2015 om 21:54

Wat het jou nog zo diep zit joh..... Reageer of zonder bril of niet. Bij ALLE topclubs doen ze aan kinderhandel. Chelsea, Real Madrid, Arsenal en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat Barça hier voor gestraft wordt, Oke dat snap ik want het mag niet maar dan moeten ze ook die andere even op de vingerstikken

7 januari 2015 om 21:56

Je haat zit nog heel diep zo te merken. De scheidsrechter heeft ze langs Real geholpen? De scheidsrechter heeft overduidelijke instructies gehad? Van wie? Ik weet al wie je bron is, namelijk jezelf. Dit is gewoon een reactie puur uit haat, en daar walg ik echt heel erg van.

7 januari 2015 om 22:05

Yannickdiemen
Als ik een bron had gehad, dan kon Barca z'n twee CL titels inleveren dus nee dit is puur vanuit hoe ik(en met mij een heeeeeeleeeboel mensen die objectiever kunnen kijken dan barcafans) ernaar kijk.. Ik heb nooit iets gehad tegen Barcelona maar na:
1. 2009 op Stamford Bridge
2. Barca-Inter die vuile schwalbe van Busquetes, waar de Uefa overigens nooit meer naar gekeken heeft..
3. Meerdere classico's die Barca verpestte door valsspelerij en schwalbes.
4. 2011 de halve finale tegen Real waar Adebayor rood krijgt door valsspelerij.

en er zijn zo veel meer voorbeelden te noemen over de onsportiviteit van Barcelona die getolereerd en gestimuleerd wordt door de Uefa.

7 januari 2015 om 22:15

Meerdere classico's die Barca verpesste door valsspelerij en schwalbes? Ik neem jou nog steeds niet serieus, want wie zijn die heeeeeeeeeeeeeeeeleboel mensen die objectiever kunnen kijken dan fans van Barcelona? Barca verpestte Classico's met valsspelerij en schwalbes? Ja, want de spelers van Real Madrid zijn altijd sportief bij Classico's, en het is altijd die vuile Busquets met zijn schwalbes.

De halve finale tegen Real, waar Pepe met alle intentie op Messi zijn hand ging staan voor 2 seconden, en daarbij eigenlijk rood verdiende, ben je dat al vergeten?

Als ik nu zeg dat Chelsea een vreselijke club is met valsspelerij ( dat is het zeker niet, maar ik noem een voorbeeld ), dan moet ik tenminste met argumenten of bewijs aankomen, en niet dit als argument gebruiken : '' Ik bekijk dit zo en een heeeeeeeeeleboel andere zelf verzonnen mensen ook ''.

7 januari 2015 om 22:26

Youri
Nou ja. Wat een impulsieve, subjectieve reactie. Ik hoop dat je een jonge kerel bent die het relativeren nog moet gaan beheersen. Zo niet heb ik medelijden met je. Want dan heb ik niet veel hoop dat er ooit nog een zinnig woord uit komt

7 januari 2015 om 22:28

Yoericfc

Als je de wedstrijd Chelsea-Barcelona neemt heb je gelijk. Als je serieus vindt dat Barcelona die titel gewonnen heeft door bevoordeling van de Uefa ben je verre van objectief of gewoon niet wijs. In de heenwedstrijd is Barcelona minimaal net zo veel benadeeld als Chelsea thuis door ondermeer het afkeuren van een 100 penalty. Als de scheidsrechters in die thuiswedstrijd hun werk goed hadden gedaan was de uitwedstrijd niet meer dan een formaliteit.
Kom aub niet aan met je belachelijke beweringen over objectiviteit als je erzelf duidelijk ook niet toe in staat bent.

7 januari 2015 om 22:56

Youri,

Je geeft aan dat jij en een heleboel mensen objectiever moeten kijken dan Barca fans. Jou manier van kijken naar de wedstrijd Chelsea - Barca is ook alles behalve objectief. Jij kijkt alleen maar naar de tweede wedstrijd niet naar de fouten die in de eerste wedstrijd zijn gemaakt, ten nadele van Barca. Als je andere gaat beschuldigen van subjectieviteit is dat 1 ding, maar maak je er dan nief zelf schuldig aan.

Daarbij, als Barcelona zo bevoordeelt wordt in alles, waarom zijn zij dan degene die de transferban krijgen? Terwijl er andere clubs zijn die zich er ook schuldig aan maken. Gelijke monikken, gelijke kappen is het gezegde.

Elke club heeft geluk nodig met bepaalde beslissingen om ergens kampioen te worden, vooral in de CL. Is het leuk? Nee dat niet, maar het hoort er (helaas) bij.

8 januari 2015 om 00:00

Oke dan bij deze, ik ben objectief want ik heb geen voorkeur voor Barca of voor chelsea.

Maar die wedstrijd waar jullie op doelen is Chelsea echt de volgende ronde door de neus geboord. Het zou je sieren als je dat toe zou geven, van de andere kant, ontkennen heeft geen zin.

8 januari 2015 om 00:08

En net als jij heb ik geen voorkeur, en ik ben met je eens dat Chelsea in die tweede wedstrijd werd benadeeld. Maar in de eerste wedstrijd was het juist andersom en had Barca de pech van een slechte arbitrage.

8 januari 2015 om 02:39

Yoericf, en andere clubs hebben nooit scheids mee ofwat, barca wordt ook vaak genaaid , vergeet nooit meer die buitenspel goal van inter tegen barca dat zeg je niet , doe niet alsof baca alleen fout zit, kijk na real alleen hun krijgen zo veel penalty , kan toch niet

8 januari 2015 om 07:56

Arsenal is geen topclub al 10 geem landstitel

8 januari 2015 om 09:03

Oh ja, ik hoop dat je zelf inziet hoe droevig je commentaar is.

8 januari 2015 om 10:36

Barcelona maakt zich niet alleen misselijkmakend aan kinderhandel maar ook aan witwasserij en verduistering. Nare club is het toch geworden sinds Laporta weg is.

8 januari 2015 om 14:28

maurootje

Google jij in alle artikelen op Arsenal om te zien of en wat er over gezegd wordt? Mijn god wat ben jij vervelend bezig zeg... Get a life.

on topic
Barcelona stelt zich hier wel erg aan.. Wie de regels niet naleeft moet op de blaren zitten. Als zij zich dan zo gekrenkt voelen en dit denken te moeten doen, dan laten ze zich alleen maar meer kennen.

7 januari 2015 om 21:08

Je hebt gelijk, wat een lachertje is dit van barcelona, Ech zwaar kinderachtig dit

7 januari 2015 om 21:11

En de fifa en barca waren zooo lang 2 handen op een buik.
Schijnheilige kleine clubje!!!

7 januari 2015 om 21:24

Hoezo waren de fifa en barca 2 handen op 1 buik? Dat maakten sneue jongetjes er van die er niet tegen konden dat barca en messi alles wonnen.

Jammer dat niet precies naar buiten komt wat Barcelona fout gedaan heeft. Maar als de straf terecht is moeten ze niet zeuren

7 januari 2015 om 21:37

Omdat Madrid tikken van Barca kreeg wedstrijd na wedstrijd was iedereen met Barca. Het was Messi die Madrid klappen gaf en niets wat de fifa heet.

7 januari 2015 om 21:39

Als je grappig wil doen.. Uefa..

7 januari 2015 om 21:58

Een van de grootste voorbeelden is toch Chelsea-Barcelona halve finale CL 2009.

8 januari 2015 om 09:10

ja...en wat is daar een voorbeeld aan. De fifa bemoeit zich met de Uefa champions league?

7 januari 2015 om 21:33

Helemaal mee eens. Als je de regels overtreed is het niks anders dan normaal dat je gestraft wordt. Bovendien denk ik niet dat de mensen van de Fifa zich zorgen gaan maken omdat de delegatie van Barca niet komt.

7 januari 2015 om 21:36

Omdat ze Chelsea een paar keer uit de CL heb gekegeld heeft die club met haar aanhang niet de illusie dat ze boven de wet staan. Ze staan qua voetbal ver boven Chelsea. Sindsdien heeft Chelsea moeite met alles wat met Barca te maken heeft. Jammer

7 januari 2015 om 21:44

En dat noemt zich mister objecti. Jaja

7 januari 2015 om 21:57

Precies met je eens, alle chelsea fans reageren hier met haat jegens barca maar volgens mij doet chelsea zelf ook aan kinderhandel.

7 januari 2015 om 23:36

Alle ?

7 januari 2015 om 22:50

Typisch barca toch als het goed gaat zie je ze lachen en bijdehand doen, beetje denigrerend doen tegen over de tegenstander als ze winnen. En wanneer het een beetje minder gaat meteen janken. Lijken net verwende kindertjes. Net als messi zogenaamd de favoriete schoonzoon, laat me niet lachen een van de meest schijnheilige spelers die er rond loopt. En ik kijk niet door een real bril.

8 januari 2015 om 00:10

En wat is er dan zo schijnheilig aan Messi? Kom dan eens met voorbeelden, argumenten, overduidelijke feiten. Altijd zo makkelijk om maar van alles te roepen zonder enige verantwoording af te leggen.

8 januari 2015 om 15:50

Wat naar zeg dag al die kinderen die komen zoveel betaald krijgen en gratis opleiding krijgen en hun ouders vaak voorzien worden van beter betaald werk. Ongelovelijk naar allemaal zeg. Barca s jeugdopleiding is een van de beste en ze behandelen de kinderen daar 10x beter dan bij andere clubs. Oh zo naar hea.
Verder kreeg barca geen waarschuwing over dit onderzoek omdat er een madrista hoofd was van het onderzoek. En clubs zoals city en psg krijgen wel een headsup. Nee joh totaal niks om over boos te zijn. Het is inderdaad hun eigen schuld maar de manier op hoe de zaken zijn verlopen is gewoon belachelijk. Volgens mij was het nut van dit onderzoek gewoon barca stangen en hopen dat ze problemen krijgen met transfers. Het gaat helemaal niet om de kinderen want die hebben nog nooit een betere leven gehad.

Ook Barcelona dient zich te houden aan de regels. Onterechte move.

7 januari 2015 om 21:39

Onterecht inderdaad als de reden de straf is. Wel terecht dat er eindelijk een club de banden met de FIFA verbreekt... hup prins Ali!!!

Een kinderachtige en beschamende actie van Barcelona. Als je de regels meerdere malen overtreed moet je op de blaren zitten. Of moet de Fifa uitzonderingen maken omdat het FC Barcelona is? Dacht het niet.

Volgens mij zou toch niet iemand van Barcelona in de prijzen vallen dus ze worden niet gemist. Verder vraag ik me af of zoiets in je voordeel werkt als clubzijnde.

7 januari 2015 om 22:02

Barca wist niet dat het fouten maakten totdat ze er attent op werden gemaakt. Volgens de LFP handelden ze namelijk wel gewoon normaal. Dit was een misverstand tussen de LFP en de Fifa.

Verder vind ik wel dat Barca alsnog bestraft mocht worden hoor, een degelijk professioneel bestuur had wel geweten dat er verschillen zijn tussen de werkwijze van de Fifa en de Lfp.

Waar ik het niet mee eens ben is de straf zelf. Dit is gewoon buitenproportioneel. Een gigantische geldboete, het niet mogen aantrekken van jeugdspelers voor een bepaalde tijd,....dat had volstaan.

Stel je voor dat er onreglementair is gehandeld bij de damesploeg van jullie club en de straf is dan dat jullie eerste ploeg 2 jaar geen transfers mogen doen. De straf is gewoon zo belachelijk dat het niet anders kan zijn dan verzonnen om Barca een loer te draaien.

Ik weet nu hoe ik klink, een calimero of wat dan ook, en eerlijk gezegd, ben zelfs blij dat Barca deze straf heeft gekregen want nu vinden er eindelijk veranderingen plaats binnen dit nepbestuur. Maar de straf is gewoon buitenproportioneel en heeft bijna niets te maken met het vergrijp zelf.

Nogmaals, jullie kunnen allemaal zeggen dat Barca minder moet klagen, maar ik weet hoe jullie reactie geweest zou zijn als het om jullie club ging die zo hard wordt aangepakt voor iets in de A1....

7 januari 2015 om 22:35

@ Grandepulga2

Je vergeet alleen een paar belangrijke feiten.

Allereerst, dat er verschillen waren en zijn tussen LFP en Fifa is alom bekend. Real Madrid en Atletico Madrid hebben eenzelfde onderzoek gehad en die hadden de zaken wel netjes op orde. AL met al waren het dus geen moeilijke dingen om te hand haven.

Barcelona heeft niet foutief gehandeld in één zaak maar in meerdere zaken. Dat maakt de zaak van een onbewuste fout naar een bewust veelpleger. En een recidivist of een veel pleger krijgt vrijwel altijd een zwaardere straf dan het vergrijp. Dat is tenslotte een les die iemand of iets meot geprobeerd bij gebracht te worden.

Barcelona heeft bij 3 organen de aanklacht proberen aan te vechten, en bij alle 3 is het verworpen. Dan kan je blijven beweren dat het fouten waren. Maar als andere clubs alles op orde hebben, je het een keer of 16 fout doet en 3 organen zijn unaniem eens over de schuldvraag. Dan kan je gerust stellen dat het bewust is gedaan door Barcelona.

Nogmaals, je mag inderdaad roepen dat Barcelona niet zo moet klagen. Willens en weten de wet met voeten treden en nog de vermoorde onschuld spelen ook. Ze moeten blij zijn dat ze niet voor een gewone rechter worden gesleept. Dan krijg je een serieuze rechtzaak over kinderhandel. En geloof me, dan waren ze nog veel verder van huis. Daar praat je over miljoenen boetes, over uitsluitingen, celstraffen, verboden omtrent jeugdopleidingen etc etc etc.

Barcelona is er simpelweg nog goed vanaf gekomen, niet meer en niet minder. Wrijf in je handjes zou ik zeggen en maak er met een nieuw bestuur een positief gebeuren van. Maar over de straf behandeling (uitstellen en 8 speler kopen), de strafmaat en de straf spreker hebben ze totaal geen klagen gehad.

7 januari 2015 om 21:10

Je gaf er genoeg om om erop te reageren...

Ik zie nog steeds geen bron. Staat overigens niks op de clubsite

Man man man. Wat een zielepieten bij Barcelona. Als je je gewoon aan de regels houdt, dan krijg je geen problemen. Ze moeten juist ook pissig zijn op het Cas. ZIj hebben dat verbod gerechtvaardigd.

Goedzo Bartemeou, ga lekker door en laat zien hoe incompetent je bent! Niemand die op je zal stemmen in dr zomer.

Moet zeggen dat dit besluit nogal hypocriet is, allerlei topclubs zoals real , chelsea, city etc. halen spelers op zeer jonge leeftijd. Barca gaat zware tijden beleven..

7 januari 2015 om 21:09

ja maar die clubs hebben voor als nog niks fout gedaan of het is nog niet aan het licht gekomen dus dan maakt het niks uit. als een club zich aan de regels houd dan is er niks mis mee om jonge spelers aan te trekken. ze mogen zelfs nog blij zijn dat de spelers bij wie ze fout hebben gehandeld mogen houden in de opleiding had ook zomaar besloten kunnen worden dat ze verwijderd moeten worden uit de jeugd opleiding.

7 januari 2015 om 21:40

@ Thebeastcfc

Real Madrid en Atletico zijn aan hetzelfde onderzoek onderworpen als Barcelona aan onderworpen is. Bij de andere 2 clubs is er niets tast baars naar buiten gekomen over foutief handelen en deze zijn dan ook nooit vervolgd hiervoor. Barcelona heeft het bij 3 mogelijke posities aangekaart en bij alle 3 verloren. De schuld staat dus vrij vast.

Dus wat je zegt is helaas niet waar, Real Madrid haalt ook kinderen maa rhouden zich aan de regels die door de Uefa en CAS zijn vastgesteld en goed gekeurd. Dus die treft geen blaam.

7 januari 2015 om 22:52

Haha je zegt weer hetzelfde als in je reactie hierboven.. probeer je iedereen over te halen ofzo? Wat ik niet begrijp uit je reactie is hoe jij zo zeker weet dat Real en vooral Engelse clubs zich WEL aan de regels hebben gehouden? Omdat de Fifa geen straf heeft uitgedeeld aan die clubs? Dat is pas een goede bron moet ik zeggen! Niet dus..

8 januari 2015 om 14:01

Bergkamp weet anders donders goed waar hij het over heeft.
Denk je dat de Uefa alleen Barca heeft onderzocht?
Als mensen continue hetzelfde blijven herhalen ter verdediging van Barca, dan mag Bergkamp continue hetzelfde zeggen.
Wil je iets leren dan moet je herhalen en herhalen!

Oh oh oh wat laat Barca zich hier kennen. Altijd het braafste jongetje van de klas uithangen en bij een terechte straf omdat ze zich niet aan de regels hebben gehouden gaan ze sputteren. Lachwekkende beslissing, maar dat zal wel het gevolg zijn van de totale chaos binnen de club daar.

7 januari 2015 om 21:49

En hoe weet jij zo goed dat de straf terecht is? Heb jij daar gewerkt toevallig? Denk het niet, niet zo reageren als je zelf geen verstand van zaken hebt. Ik zeg niet dat het niet zo is maar je weet het nooit. Alle andere clubs halen ook spelers op zeer jonge leeftijd, maar alleen Barca wordt hiervoor gestraft.

7 januari 2015 om 22:04

Omdat het niet enkel de Fifa is die de straf uitgedeeld heeft, ook nog een aantal andere instanties hebben niets met het beroep gedaan.

En er zijn ook genoeg andere clubs onderzocht, in Spanje zijn Atleti en Real onderzocht, in Engeland de clubs uit Manchester, de drie grote clubs uit London, en Everton, Liverpool en Spurs, en ook in Italia en Duitsland zijn clubs onderzocht.

7 januari 2015 om 22:22

Barca heeft waarschijnlijk iets fout gedaan bij het aantrekken van jonge spelers, andere clubs niet. Spelers halen op jonge leeftijd mag wel, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. Voldoe je daar niet aan, dan is zo'n straf gewoon 100% terecht, het is gewoon competitievervalsing.

8 januari 2015 om 00:46

Barcelona heeft zich niet aan de regels gehouden en dan wordt je op het matje geroepen. Als het onterecht was had het CAS de straf wel ingetrokken. Niet dus.

“wij gaan de manier waarop wij werken op La Masía niet veranderen”

Dat wil ik nog wel eens zien. En eens kijken hoe de Fifa daar dan op gaat reageren.

haha calimero gedrag daar. ze zijn wel heel hard op weg om hun eigen reputatie om zeep te helpen. als ze nu gewoon zeggen sorry het gebeurd niet meer dan is het voorbij. maar ze zien daar niet in dat ze fouten hebben gemaakt. de regels zijn heel duidelijk en die regels hebben hun overtreden. onder de noemer van bij zijn billen brand moet op de blaren zitten, en later moet je je dus ook niet aanstellen als je iets fout hebt gedaan.

Als je dan toch een statement wil maken, neem dan ook gelijk geen deel meer aan de Champions League. Zo ver gaat die onvrede dan natuurlijk weer niet, want dan wordt er heel veel geld misgelopen. Ik vind Barcelona een mooie club maar vind ook dat ze de laatste tijd wel erg vaak de mindere kant van zichzelf laten zien. Die straf zal echt niet zonder gegronde reden zijn opgelegd en dan moet je ook professioneel zijn en de straf gewoon accepteren. Er was zelfs nog voldoende tijd om al op de straf te anticiperen. Al met al komt dit de goede reputatie van Barcelona in ieder geval niet ten goede.

Edit: spelfoutje

8 januari 2015 om 14:04

Ach, de club(lees: het bestuur) is al jaren niet serieus te nemen.
Vooral dit, die straf is zwaar terecht en nog zeuren.
Niemand zal ze missen tijdens die uitreiking.

like they care bij de fifa... blatter zit er zelf al twee eeuwen die lacht zich in het vuistje, op de manier waarop barcelona zichzelf hier belachelijk maakt. als je een statement wilt maken moet je je gewoon aan de regels houden zo simpel is het. niemand neemt hun zo serieus en real wordt de lachende derde, die worden met 3 vinger in hun neus kampioen, als het zo doorgaat bij barca....
messi ontevreden, technisch directeur ontslagen, iniesta en xavi zijn de jongsten niet meer, maar ze mogen geen vervangers halen. want je kan alles wel met jeugd op gaan lossen maar die staan er ook niet 1.2.3.

Ze stoppen nu zout in hun eigen wonden. Stelletje hypocrieten

"mes qué un club'', tegenwoordig doen ze hun slogan wel des te meer eer aan.
Al dat kinderachtige gedrag buiten het veld om de laatste tijd, een zeer onnodige actie van Barcelona.

Alhoewel ik aan de andere kant ook enigszins wil waken, omdat ik Barcelona niet voor alle bestuurlijke fouten wil verwijten die dit bestuur maakt.
In dat opzicht steken deze heren er echt bovenuit namelijk, in negatieve zin.

De laatste stuiptrekkingen van een koppig en crimineel bestuur. Nog even geduld en Barcelona kan weer een club zijn waar de fans zich niet voor hoeven schamen...

7 januari 2015 om 21:23

Schamen is inderdaad het juiste woord, helaas.

7 januari 2015 om 21:43

Gelijk heb je. Ongelofelijk dit. Geen woorden hier voor.

8 januari 2015 om 09:09

Bartomeu heeft zich gewoon weer verkiesbaar gesteld, dus misschien zit je straks weer met hem opgescheept en gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.

Het zijn net kleine kinderen

Het klopt dat ze fout zitten, maar dan zitten haast alle topclubs fout. Vindt het raar dat alleen Barcelona hiervoor bestraft wordt...

7 januari 2015 om 21:22

De anderen zijn blijkbaar niet over de grens gegaan waar Barcelona dit wel deed, anders waren die ook gestraft.

7 januari 2015 om 22:23

Waar zit 'm volgens jou dan het verschil in? Jochies van 8/10 jaar oud worden door allerlei clubs overal op de wereld weg geplukt om zo bij de jeugd te spelen.

7 januari 2015 om 22:52

Mochten andere clubs die regels hebben overtreden zoals Barcelona heeft gedaan zouden die aangepakt worden. Ga niet doen alsof alleen Barcelona wordt aangepakt door de Fifa.

Wat het verschil is weet ik niet, maar dat die er is, is inmiddels wel overduidelijk.

8 januari 2015 om 22:09

Lol, je weet niet wat het verschil is, maar het is vervolgens wel overduidelijk? Goede beredenering van je argument... Not. Ten eerste verdediger ik hier niets of niemand dus ik doe ook niet ''alsof'' alleen Barca hier wordt aangepakt. Kom eerst met feiten voordat je zo zeker van je zaak bent a.u.b.

8 januari 2015 om 09:10

Real en Atletico hebben ze ook nagetrokken, helaas voor Barcelona, hebben zij wel alles netjes op orde. Dus onzin dat haast alle topclubs fout zitten. Waarom zouden ze het puur op Barcelona richten, de club dat er juist in de tijden van het onderzoek goed voor stond?

Tuurlijk gaat Messi niet. Heeft er niks te zoeken. Handig middel voor hem om als reden te gebruiken zodat hij Ronaldo niet weer met de bal ziet weggaan.

7 januari 2015 om 21:38

BR-7, uhm ik wil niet veel zeggen maar jouw vriend Ronaldo kwam ook niet opdagen in 2011 volgensmij.

7 januari 2015 om 22:00

En wat heeft dat met Messi te maken?

8 januari 2015 om 17:34

Ronaldo is sinds 2007 elk jaar aanwezig geweest hoor, net als messi sinds 2009. zou het zeer laf vinden als Messi niet komt.

aldus voorzitter Josep Maria Bartomeu via de clubwebsite.

Er staat niets op de website van Barcelona....

Hebben ze in ieder geval weer een smoes voor als Messi de Ballon D'or niet wint. "Dat kwam doordat wij niet kwamen opdagen"

Tja, dan maar Barcelona uitsluiten van de CL.

7 januari 2015 om 21:35

Omdat ze op een onverplicht gala niet verschijnen? Denk na..

7 januari 2015 om 21:51

Snijden banden met de Fifa. Dat is niet alleen een gala skippen lijkt me.

7 januari 2015 om 21:56

Wat is dat nog meer in jou ogen dan? ze zijn niet lid van de Fifa ofso he.

7 januari 2015 om 21:57

CL wordt alleen wel door de Uefa georganiseerd...

7 januari 2015 om 21:58

Uhmm de CL heeft weinig met de Fifa te maken....

7 januari 2015 om 22:02

Barcelona snijdt banden met Fifa en '' skipt '' gala. Dus ja volgens de tekst is het alleen door de gala te '' skippen ''. Ja laten we Barcelona uitsluiten van de CL, omdat ze niet naar een gala waar een paar prijsjes worden uitgedeeld gaan?

Overigens gaat dit over de Fifa, en niet de Uefa. Als je een klein beetje nadacht voordat je begon met reageren, dan wist je dat dit niet kan gebeuren.

7 januari 2015 om 22:05

Uefa Championsleague, ken je die

7 januari 2015 om 22:36

Nee. Ik ken wel de Uefa Champions League. Bedoel je die?

Barcelona is in een paar jaar tijd van de club met het beste imago van Europa aan het afglijden naar een dramatisch slechte reputatie. Als je ziet hoe ze er een jaar of 5 geleden voorstonden, met een sterke financiële positie, veel zelfopgeleide spelers en Unicef op het shirt naar een penibele financiële situatie, veel overpricete spelers en een nietszeggend olie-merk als sponsor. Ze hebben er de afgelopen jaren een rommeltje van gemaakt!

8 januari 2015 om 16:03

Niets zeggend olie sponsor? Haha ga jij maar de cijfers bekijken joh. Van die sponsor alleen al hebben ze grotendeels neymar en Suarez kunne betalen. Maar volgens de meesten moesten ze Unicef houden terwijl clubs als city real Chelsea psg zich helemaal ziek kopen elk jaar weer. Maar nee hoor barca moet daar niet aan mee doen en achter de feiten aanlopen? Financieel staan ze er ook prima voor hoor. Dat er een schandaal is door neymar en de belasting van Messi dat is een andere koek. De mensen verantwoordelijk die zouden gestraft moeten worden en niet barca als club of Messi . Waarom zou barca als enigste het zichzelf moeilijk moeten maken met Unicef op hun shirts? Volgens mij zijn ze gewoon nog steeds sponsor en betalen ze nog steeds grote sommen geld Naar Unicef dus tjah.

8 januari 2015 om 16:40

Het ging mij om de tegenstelling. Je kan niet ontkennen dat Unicef als sponsor hebben je een betere reputatie geeft dan Quatar Airlines. Verder snap ik het vanuit bedrijfskundig oogpunt prima en is het logisch dat ze het hebben gedaan.

Zo jammer dit... Barca heeft zich de laatste jaren van haar slechtste kant laten zien..waarom al deze poespas..onnodig.. Het zorgvuldig opgebouwde imago loopt hier een flinke deuk op.. Het niet komen opdagen kan vergaande gevolgen hebben...spelers dingen op leggen sponsoren die weg blijven etc etc... Catalanen en het calimero gedrag.. Zo jammer

De wereld op zijn kop.
Je niet houden aan de regels en vervolgens boos zijn dat je wordt gestraft.

Dan ga je toch lekker niet naar dat gala.
Alsof de FIFA daar wakker van ligt.
Barça zondert zich steeds meer af op deze manier.

Geen Messi meer op de cover van FIFA 16!

7 januari 2015 om 22:02

Yep, dat krijg je met Blatter als CEO bij EA Sports. :S

dit is het einde van Barcelona als topclub ze mogen niemand kopen, ontevreden spelers, chaos in het bestuur, ik verwacht dat ze de komende jaren afgleiden naar het niveau ac milan etc.

Alle topclubs doen hetzelfde als barca dus niet zo spreken over barca want iedere club doet het! Punt uit

Alsof de veel uitmaakt. De voetbalwereld is zeer zeker groter dan barca en messi!
Al doen barca nooit meer mee met de cl en spaanse competitie. Er zullen nog steeds miljoenen zo niet miljarden mensen voetbal blijven kijken! Wat een onzin actie!

Zo he, dat bestuur daar is ook gewoon echt helemaal de weg kwijt. Wat denken ze nu hier mee te bereiken? Een statement? Het enige wat ze er echt mee bereiken is dat ze opnieuw ongelofelijk voor lul staan. Stelletje kinderen.

Wat een vreselijk clubje dat barcelona ze moeten de gevolgen van hun acties gewoon acceptereb

K schaam me diep. Wat een kinderachtig zooitje hebben we tegenwoordig. Ongelofelijk. K ga hier niet veel woorden aan kwijt maken, onnodig. Ik kan niet wachten op de nieuwe verkiezingen bij Barca..

Omdat ze weten dat Messi hem niet krijgt zeker, niet alleen door de straf.

Ik zie zoveel barca haters hier lol alsof of barca de enige is die zo'n gala mist man o man kinderachtige stelletjes, alleen maar huilen.

7 januari 2015 om 22:48

Haat is een groot woord maar deze afgunst tegen Barca groeit door dit soort zaken, zeker in NL.

Slecht besluit in mijn optiek.

Messi is 1 van de genomineerden om voetballer van het jaar te worden, dan moet Messi daar bij zijn net zoals de President die zijn genomineerden moet ondersteunen.

Ik weet niet wie van Barcelona genomineerd zijn om in het elftal van 2014 te komen, maar ook die moeten op 12 januari naar Zürich.

2015 is het jaar van het afsluiten en opbouwen naar een nieuw tijdperk.
Nog een halfjaar en we zijn waarschijnlijk van Bartomeu en zijn corrupte bestuursleden af. Dan komt naar alle waarschijnlijkheid Laporta terug of een andere preses en dan kan er een nieuw tijdperk beginnen met ook een andere technisch directeur die vanaf 2016 de transfers zo goed mogelijk regelt. Tenminste, dat hoop ik want slechter dan Zubizarreta kan haast niet.

En in 2016 en de jaren erna wordt de vernieuwing al helemaal duidelijk want ook in dit decennium wordt Camp Nou verbouwd en mag Barcelona dus transfers doen.

2014 was een zwart jaar voor FC Barcelona en is gelukkig afgesloten en 2015 is het La Remontada.

Barca probeert nu sterk over te komen met zo'n kinderachtige actie. Hopen zeker zo ook dat clubs als PSG en Man City de regels overtreden en dan zo iets zeggen. Denk dat het een trieste actie is om de fouten van Zubi weg te vegen. Lachen hoor.

Als een kind dat geen snoep krijgt en dan maar met zijn armen over elkaar zijn adem gaat inhouden. Banden breken met de fifa zou mooi zijn omdat het maffia is maar deze reden is kleutergedrag pur sang.

Een vreselijke club is het ook. Voelen zich belangrijker dan heel de wereld. Alle banden met de Fifa verbreken, geef dan die wereldbekers ook terug en ga bij een of andere onderbond spelen.

7 januari 2015 om 22:09

Oh nee Barcelona verbreekt alle banden met de Fifa, de geweldige Fifa met Blatter! Totaal geen corrupt zooitje daar. Barcelona hoeft helemaal geen prijzen terug te geven, want die prijzen verdienen ze. Als jij alle banden met je vader verbreekt, dan ben jij toch ook niet al het geld schuldig dat hij aan jou heeft uitgegeven?

Waarom voelt Barcelona zich belangrijker dan heel de wereld? Als jij teleurgesteld bent omdat je een straf krijgt ( terecht of niet, daar weten wij als outsiders niet veel over), dan voel jij je toch ook niet belangrijker dan heel de wereld, omdat je niks te maken wilt hebben met degene?

''

7 januari 2015 om 23:58

Wordt jij betaald door Barca om ze te verdedigen ofzo?

8 januari 2015 om 07:33

Natuurlijk , want als iemand jou clubje een vreselijke club noemt en daarbij argumenten verzint die nergens op slaan ga je zeker niet je flub verdedigen.

En dit, dames en heren, is nou de reden dat dit bestuur moet opstappen. De sympathieke club waar iedereen van hield is langzaam (nu, sneller dan ooit) aan het veranderen in een walgelijke club. Ik zal altijd fan blijven, maar dit zou onder Laporta nooit zijn gebeurd.

Zo schattig hoe alle Barca-"fans" hier de moraalridder uit hangen en goedkoop proberen te scoren door dit besluit te veroordelen.

Jullie zijn vast allemaal heel nobel en zouden veel meer klasse hebben gehad en er naartoe zijn gegaan.

Echter is het het goed recht van Barca om niet te gaan. Het is geen verplichte bijeenkomst en bovendien is er er momenteel een zakelijke conflict gaande met de organisator van de gala.

Dan lijkt het mij juist nogal apart om doodleuk bij elkaar te gaan zitten als een stel schijnheilige klojo's.

En de geweldige Laporta had het vast anders gedaan, want hij heeft natuurlijk o zoveel klasse. De man heeft genoeg schandalen en vaagheden aan zich hangen, dus stop alsjeblieft met dat verheerlijken van die man.

7 januari 2015 om 23:26

Volgens mij reageren de echte Barcelona fans tevreden. Ze schamen zich voor dit bestuur en leggen zich er bij neer. Dat je van die succes supporters gaat beoordelen vind ik van een laag niveau want daar hoef je geen aandacht aan te besteden want dat is goedkoop duimpjes binnen halen.

Hopelijk maakt barca een nieuwe start in 2016 met een nieuw bestuur, een nieuwe trainer en een fris doorgeselecteerd elftal vol talenten uit eigen opleiding en geen rare aankopen als suarez en vermaelen. En dat tiki taka mogen ze er dan ook gelijk uit halen.

kan iemand me uitleggen hoe barcelona de komende twee jaren met een te oud xavi, en een dan redelijk oude iniesta gaan overleven? je hebt alleen nog een rakitic en een sergi roberto die tekort schiet.

en hoe ligt het met de rechtsback positie, Alves gaat weg en Montoya ook.

Iedereen die CFC in zijn naam heeft staan hapt massaal op dit topic merk ik. Waarom? Wat is de reden?
Ik kan me voorstellen waarom Barca dit doet, ze voelen zich onterecht veroordeeld. Dus blijven ze weg.
Misschien kinderachtig, maar ergens begrijpelijk.

8 januari 2015 om 00:38

City? Ik weet het niet hoor.
Ik zeg toch nergens dat ik het goed vind dat ze dit doen?
Denk je dat ik het leuk vind dat het zo'n zooitje is bij mijn club en dat ze een transferverbod hebben? nee, ik baal ervan.
Ik leg uit waarom ze wegblijven, en ik snap ergens dat ze dit doen. Maar ik vind het vervelend en irritant hoe de zaken nu lopen bij barca, ook deze actie.
Over City heb ik overigens niks te zeggen.

Uitsluiten van CL dan maar.. Eindelijk doen ze wat tegen die kinderhandel en nu gaan ze meteen dreigen, met een dergelijke houding hoor je niet thuis in het europese voetbal laat staan op wereldniveau.

7 januari 2015 om 23:28

Klopt, maar het blijft walgelijk, de Uefa heeft wel banden met de Fifa uiteraard... Ze gaan hun foute gedrag nu nog 'goedpraten' ook nog, ze hebben er schijnbaar niks van geleerd.

Nou dat je banden door snijdt met de Fifa kan ik begrijpen maar niet om deze reden. Ik dacht eindelijk een club die optreed tegen Blatter. Maar ze zijn het niet eens met de straf die ze gegeven is.... Je hebt toch gewoon regels om aan te houden en doe je dat niet kun je een straf verwachten. De straf is al gehalveerd voor hun....

Elke keer als ik ze hier weer om zie zeuren moet ik terug denken aan de uitspraak die ze hebben gedaan toen er een mogelijke straf kwam. "ze zouden elke club apart moeten behandelen" Met andere woorden dat voor de zelfde overtreding van de regels andere straffen komen? Ja, is echt te absurd voor woorden.

Of Messi nog komt bij de uitreiking?
Uhhhhmmmm dan kan hij toch helemaal niet meer winnen?
Niet dat hij ging winnen maar toch.

Fantastische kenners allemaal die deze site bezoeken!

Volgens mij kunnen alleen degenen die de zaak kennen, de fouten kennen, en van beide kanten het verhaal hebben gehoord oordelen. Kom op zeg, we kunnen toch niet hier de wijsneus uithangen, zonder verstand van zaken. Alsjeblieft!

Tuurlijk, Barcelona heeft fouten gemaakt. Dat was wel duidelijk. Maar om nu zomaar op alles van Barcelona af te geven. Alsof het niet fantastische dingen aan het voetbal heeft toegevoegd.

Oke, het onderbreken van de banden is geen goede oplossing, eerder een laatste middel. Daarom snap ik dit ook niet. Maar de onvrede in Catalonië kan ik me voorstellen. Was het niet zo dat meerdere clubs, met name uit Spanje, dezelfde fouten maakten, maar nog niet gestraft zijn.

Hoe dan ook, het afgeven op Barcelona heeft geen zin. Ze zijn net als clubs als Real Madrid, Man United, Bayern Munchen, Chelsea; bij voorspoed hangen ze de grote jongens uit, bij tegnslag zijn het kleine kinderen.

Ze maken zich echt belachelijk in Barcelona.

Je hebt als club zijnde bepaalde regels overtreden en je wordt daarvoor terecht bestraft en dan ga je de Fifa nu vermijden en moeilijk lopen doen?

Slaat toch echt helemaal nergens op.

Ze hebben wel een punt. Met de huidige regels had Messi niet naar Barcelona kunnen komen. Als over een paar jaar de regels weer worden verandert zal Barcelona een goed punt hebben om een schadeclaim in te dienen.

Als barca doorgaat worden ze straks nog voor een jaar gebanned van europees voetbal.

Hopen dat nu snel andere clubs en landen volgen, bannen heel die Fifa, gewoon buitenspel zetten vies corrupt zooitje daar.

Ik vind t goed dat de FIFA barca op z'n vingers heeft getikt en gestraft. Snap alleen niet waarom barca zich zo druk maakt. Ze hebben nog allerlei spelers gekocht afgelopen zomer. Alsof barca niet met deze selectie kan presteren? Dat zou zwaar achterlijk zijn. Barca moet niet zeuren. Bovendien als hun eigen opleiding zo "geweldig" is dan laat dan jeugd doorstromen!! Sorry hoor. Ik heb niks tegen of met barca maar de Calimeroprijs van t jaar gaat nu al naar barca!

Wat een trieste club is dit geworden zeg, had altijd wel wat met ze maar de afgelopen jaren bah bah
Accepteer nu gewoon je straf en ga niet zo zielig lopen doen.

Zijn een paar bestuursleden die om zich heen gaan schoppen om de eigen fouten te verbloemen.wordt weer tijd voor een revolutie in Camp Nou. A.s. zondag naar Barça-Atletico in Camp Nou. Hopelijk weer ouderwets genieten van een mooie wedstrijd ipv al dat gezeik te moeten aanhoren. Wil er nog iemand mee? We hebben nog kaarten. Vliegtickets zijn goedkoop vanaf Eindhoven en we hebben een mooi hotel voor je. Kun je eens echt een voetbalbeleving meemaken.

Terecht imo maar Messi moet wel gewoon heen. Respect tonen voor je collega's en niet zoals Ronaldo niet komen opdagen omdat je toch niet wint. Messi moet laten zien dat hij boven deze onzin staat en al z'n collega's en dus ook Ronaldo hun prijzen gunt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren