Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ontevreden middenvelder van PSV sluit tussentijds vertrek niet langer uit

Laatste update:

Marcel Ritzmaier keerde afgelopen zomer terug in Eindhoven in de veronderstelling dat hij een serieuze kans zou krijgen, maar tot op heden is dat er niet van gekomen. De jonge Oostenrijker, die vorig seizoen indruk maakte in het shirt van SC Cambuur, overdenkt dan ook zijn opties. Voetbal International meldt dat een vertrek van de speler niet langer uitgesloten is.

/

Ritzmaier heeft bij PSV te kampen met een felle concurrentiestrijd, en spelers als Andrés Guardado, Adam Maher, Jorrit Hendrix en Georginio Wijnaldum genieten momenteel de voorkeur op het middenrif. Daar komt nog eens bij dat Stijn Schaars op de weg terug is na langdurig blessureleed. De 21-jarige Ritzmaier heeft de clubleiding dan ook te kennen gegeven dat hij open staat voor een verkoop.

De interesse voor de jonge middenvelder beperkt zich op dit moment vooral tot clubs uit het geboorteland van Ritzmaier, die echter (nog) geen trek heeft om terug te keren. De jeugdinternational is al sinds 2010 eigendom van PSV, dat hem destijds oppikte bij Austria Kärnten. Zijn contract in het Philips Stadion loopt nog tot de zomer van 2018.

Marcel Ritzmaier is voor iedere Nederlandse club onder de top een aanwinst

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord? Aangezien Vilhena weg wil.

6 januari 2015 om 10:56

Zou het niet zo gek vinden als Vilhena daadwerkelijk vertrekt...

6 januari 2015 om 10:57

Wie weet kan hij wel de concurrentiestrijd winnen van Immers!

6 januari 2015 om 10:58

Immers is tot het einde van zijn loopbaan onbetwist...

6 januari 2015 om 10:58

Ruilen zeker? PSV een paar miljoen erbij doen, maar zou niet eens zo heel gek zijn.

6 januari 2015 om 11:01

Ik acht de kans op speelminuten bij Feyenoord groter dan bij PSV. Ik denk geen ruildeal of ze moeten Verhoek, Te Vrede of Mulder willen hebben!

6 januari 2015 om 11:26

Vilhena ruilen voor ritzmaier plus geld bedoeld hij.

6 januari 2015 om 11:40

Naar AZ toe, ipv die slappe Elm op het middenveld. Brengt ook meteen wat meer impulsen naar voren en sowieso wat strijdbaarheid.

6 januari 2015 om 11:16

Haha wij hebben gewoon nog middenvelders zat als vilhena vertrekt hoor

Heel erg dom van Psv. Het is geen super speler, maar zeer bruikbaar. Nu kun je aan het eind van het seizoen weer pure middelmaat terug gaan kopen, slim!

6 januari 2015 om 10:57

Hoezo dom. Idd bruikbaak, maar de rest kan je toch nog beter gebruiken? Het is niet zo dat ze hem weg willen doen zonder dat er echt iets staat op het middenveld.

6 januari 2015 om 11:05

Precies en hij heeft laten zien enorm veel potentie te hebben. Alle subtoppers moeten nu toeslaan als je later een klap met geld wilt verdienen! Marcel is een zeer groot talent.

6 januari 2015 om 11:16

Ik snap je reactie niet helemaal.

Ritzmaier zegt open te staan voor een transfer. Ik zie nergens dat PSV hier ook daadwerkelijk mee instemt.

Het is in het begin van het seizoen gebleken dat Ritzmaier nog te kort komt voor Psv. Misschien dat hij volgend seizoen een hoger niveau aantikt.

6 januari 2015 om 11:18

Begaaierd, in een artikel van vandaag zegt Brands dat eem verkoop van Marcel bespreekbaar is.

6 januari 2015 om 11:27

Brands heeft al bekend gemaakt dat psv er aan mee zal werken. Met een beetje pech zijn na dit weekend Wijnaldum en Guardado weg. Dan kan hij wel eens van pas komen..

6 januari 2015 om 11:27

Weekend = seizoen

6 januari 2015 om 11:59

Ritzmaier moet geduld hebben en hopen op het kampioenschap zodat Wijnaldum vetrekt. Dat is alweer een concurrent minder, het is moeilijk voor een jonge speler maar het is het wachten waard. Depay heeft ook 2 jaar op de bank gezeten voordat hij zn kans kreeg.

6 januari 2015 om 13:27

Excuses. Dat bericht heb ik niet gelezen.

Als dat zo is vind ik dat ook niet heel erg slim.

6 januari 2015 om 13:02

@red_blue: Ritzmaier is bij lange na niet goed genoeg gebleken voor het niveau van Psv, de club heeft al zes middenvelders (guardado, Wijnaldum, Maher, Hendrix, Schaars, Hiljemark) die een stuk beter zijn dan hij en PSV geeft nu aan dat hij niet weg hoeft, maar wel weg mag als hij dat wil. Leg even uit wat er dan precies "heel erg dom" is van Psv?

6 januari 2015 om 16:37

Die jongen heeft de kans echt niet gekregen. Daarbij vind ik Hiljemark niks bijzonders, is Schaars altijd geblesseerd en word ik van Maher ook absoluut niet vrolijk. Na dit seizoen ben je Wijnaldum en Guardado zowat zeker kwijt. Wat kan PSV nou daarvoor terug kopen? We hebben niet de financiele mogelijkheden om zomaar even wat toppers uit te gaan zoeken.. Zoals ik al zei is Ritzmaier geen topper, maar de spelers die PSV kan kopen zullen niet veel beter zijn.

6 januari 2015 om 19:19

Ritzmaier heeft dit seizoen vier keer in de basis mogen starten en elf keer in mogen vallen, bovendien kan hij zich elke dag op de training laten zien aan Cocu. Kansen genoeg dus.

PSV gaat komende zomer waarschijnlijk Depay en Wijnaldum (en misschien ook Willems) verkopen. Dan zijn er bakken met geld voor nieuwe spelers.

En Ritzmaier is gewoon niet van PSV-niveau. Als er spelers vertrekken dan kun je toch niet terugvallen op iemand die simpelweg niet goed genoeg is, alleen maar omdat je 'm toevallig toch al in huis hebt?

6 januari 2015 om 19:36

waarom jozefzoon wel dan..?

6 januari 2015 om 19:39

Jozefzoon is net als Ritzmaier een speler voor de breedte en absoluut geen optie voor de basis. Als Depay straks vertrekt dan zal er ongetwijfeld een nieuwe speler gehaald worden, ik kan me niet voorstellen dat PSV het dan gaat proberen met Jozefzoon.

Bovendien is Jozefzoon vooralsnog een nuttigere speler dan Ritzmaier. Al was het maar omdat PSV zonder hem niet gewonnen had van Feyenoord...

7 januari 2015 om 00:43

Psv wil hem niet weg hebben. Hij wil zelf weg...

Utrecht moet hem halen ! Zou een hele goeie aankoop voor hun zijn en als ze nog Menig kunnen huren van ajax heeft utrecht een leuke team voor de 2de seizoenshelft

6 januari 2015 om 12:40

Utrecht is klaar op de transfermarkt en als ze spelers nodig hebben is het in de verdediging waar vd Maarel, Kum en Markiet te kort komen

op het middenveld stikt Utrecht vd spelers , ook met spelers op de bank voor die positie en wetende dat een aantal aanvallende spelers ook bij Utrecht vaak vanaf het middenveld spelen

Utrecht heeft geen leuk team vd 2e helft want topscoorder Boymans is geblesseerd, en die nieuwe Halle is nog een jonge jongen waarvan we niet weten wat ie kan.

verdediging is uitermate zwak en daar moet ingegrepen worden, alleen Letscher en Leeuwin zijn eredivisiewaardig

dit zou een goede controlerende middenvelder voor heerenveen kunnen zijn, naast de roon of van de berg. zo heb je meer speling op het middenveld en meer keuze.

6 januari 2015 om 14:58

hveen net twee middenvelders gehaald omdat hij niet weg mocht.

Hij speelt simpelweg niet goed genoeg voor een basisplaats en als hij invalt laat hij niets zien. Wat wil je dan...? Krijgt heus wel zijn speeltijd en kansjes maar als hij niets laat zien... Kan beter geduld hebben en keihard werken om volgend jaar wellicht meer te spelen.

6 januari 2015 om 10:59

Zowel in de Eredivisie als in de EL krijgt hij steeds maar 10 minuten of een kwartiertje om in te vallen. Dan is het vrij lastig om écht iets te kunnen laten zien. Je komt amper fatsoenlijk in een wedstrijd als je maar zo kort mag spelen.

6 januari 2015 om 11:02

In de beker heeft hij al eens een hele wedstrijd gespeeld en niets laten zien. En tuurlijk is het lastig, maar dan nog is het echt huilen met de pet op. Je mag wel meer verwachten ook al is het vaak slechts een kwartiertje.

6 januari 2015 om 11:31

1 wedstrijd en verder een paar minuten is toch geen echte kans.. Maher mag oneindig blijven prutsen en dan wordt gezegd dat hij de tijd moet krijgen. Wordt nogal met twee maten gematen vind ik.

6 januari 2015 om 11:37

Ik ben de eerste die Maher bekritiseert, echter speelt Maher aanzienlijk beter nog dan Ritzmaier. Creeërt ook meer kansen en scoort meer. Ik heb echter wel de voorkeur voor een middenveld zonder Maher, met Guardado-Wijnaldum-Hendrix. Puur omdat Maher fysiek tekort komt.

6 januari 2015 om 11:46

'creeërt ook meer kansen en scoort meer'

Ja, maar dat is toch ook logisch als je als Maher zijnde 1200 minuten maakt in de ED en 650 in de EL. Ritzmaier heeft 63 ED en 79 minuten EL gehad.

Als Ritzmaier eens een reeks mag neerzetten, dan weet ik zeker dat zijn cijfers er een stuk beter uit zouden zien. Bij Cambuur maakte hij zijn doelpuntjes en gaf hij ook nog assists.

6 januari 2015 om 12:21

En wie moet er dan uit volgens jou? Ritzmaier laat het blijkbaar op de training ook niet zien. Je moet jezelf gewoon in de basis knokken, dat heeft Hendrix toch ook gedaan. Die laat zich zien als hij de kans krijgt.

Ik denk gelijk aan Heerenveen of AZ. Concurreren met Haye, Elm of Ortiz. En bij Heerenveen zie ik hem welk beter doen dan Joey vd Berg.

6 januari 2015 om 15:11

Wij hebben Thern opgepikt voor zijn positie, Ritzmaier is dus niet meer nodig.

Ik ben bang dat Ritzmaier gewoon (nu nog?) net te kort komt om de top te halen. Sub-top is gewoon geschikt voor deze jongen.

Bij PSV kan hij gewoon op dit moment never een basislpaats krijgen met die moordende concurrentie

6 januari 2015 om 11:03

Mooi terug naar cambuur

6 januari 2015 om 11:05

Ik denk dat Ritzmaier toch wel iets hoger aankan dan, met alle respect hoor, Cambuur.
Cambuur speelt dit seizoen weer erg goed, maar teams als AZ/ Heerenveen zal voor hem op dit moment mooi zijn.

6 januari 2015 om 11:54

Met alle respect. Cambuur is momenteel echt niet minder dan Heerenveen. Cambuur is nog steeds in ontwikkeling, kan alleen maar beter. Heerenveen heeft zulke financiële problemen, die maken voorlopig pas op de plaats.

6 januari 2015 om 12:58

Vind ik ook hoor. Ik zie hem eigenlijk ook wel graag teruggaan naar Cambuur. Nu Rusnak weg is. Wij hebben net middenvelders binnengehaald, denk dat hij beter naar Cambuur kan. Alleen PSV zou ik sowieso verlaten.

6 januari 2015 om 14:07

Cambuur heeft nog niet bewezen constant te preseteren in de Eredivisie.

Stel ze zakken volgend jaar af door leegloop en halen de verkeerde spelers. Dan zit je daar mooi, dat kan overal gebeuren maar Az/heerenveen presteren bijna jaar in - jaar uit redelijk tot goed waarin ze strijden om europa league tickets.

Met het punt dat Cambuur in ontwikkeling is, dan zou Ritzmaier inderdaad een geweldige stap zijn om te laten zien dat ze ook echt omhoog willen klimmen.

6 januari 2015 om 11:13

Ik zou deze speler ook graag bij Heerenveen zien. Aangezien Heerenveen net twee middenvelders heeft aangetrokken lijkt me de kans heel klein.

Maar als Sinkgraven vertrekt is het wel een prima vervanger.

Contract tot 2018 en PSV wil hem niet kwijt.... Denk nog wat te duur voor de eredivisie clubs

Is op dit moment gewoon nog niet goed genoeg voor PSV met de moordende concurrentie die er heerst. Heeft wellicht ook geen eerlijke kans gehad door alleen wat invalbeurtjes te mogen spelen en daardoor zijn totale wedstrijdritme te verliezen waardoor hij het nu helemaal niet zal waarmaken, maar ik acht de rest is op dit moment ook gewoon beter.

Perfecte speler voor de subtop in Nederland en ik zou ook zeker een poging wagen als ik bijv. een Heerenveen zou zijn. Echter zal PSV hem liever naar het buitenland zien vertrekken. Zijn contract loopt nog 3,5 jaar door en er zal vast nog wel wat geld aan te verdienen zijn als er wat interesse komt.

edit: typfoutje

Deze jongen heeft toch veel meer flair dan die saaie Stijn Schaars of die matige Hendrickx? Ongelooflijk die dat twee zoveel vertrouwen krijgen..

6 januari 2015 om 11:57

Precies, al die minuten die Schaars dit seizoen heeft mogen maken ten koste van Ritzmaier is gewoonweg schandalig! Daarnaast spelen Hendrickxkx en Ritzmaier inderdaad op dezelfde positie dus die twee kun je goed vergelijken!

6 januari 2015 om 14:18

Ik hoop dat dit sarcasme was, gezien het feit dat je Psvfan heet?

7 januari 2015 om 00:38

Je probeert lollig te doen, helaas komt het niet over.
Haal die onbenullige Hendrikckckcx eruit en zet die Ritzmaier naast Guardado en Wijnaldum en je hebt een geweldig middenveld. Bij een club als psv heb je veel positiewisselingen en sta je nooit stil op 1 plek, dus of Ritzmaier nu wel of neit op dezelfde plek als Hendrickckcx speelt, dat is totaal niet van belang. Wat van belang is, is dat dat zogenaamde talent van een Hendrix nog nooit iets gedaan heeft waarvan de neutrale voetbalkijker denkt; oh, die jongen heeft best wel talent.

6 januari 2015 om 12:02

Die matige Hendrix is anders wel een van de redenen dat PSV dit seizoen zo weinig tegengoals krijgt.

6 januari 2015 om 12:22

Matige Hendrix? En Schaars die vertrouwen krijgt? Kijk jij überhaupt ook naar Psv? Schaars heeft door blessures nog geen minuut gespeeld en Hendrix speelt altijd zeer degelijk als hij de kans krijgt.

7 januari 2015 om 00:35

Het gaat niet om de minuten bij Schaars, maar om het vertrouwen dat de club uitspreekt in die kerel. Extreem matige speler.

Hendrix vind ik inderdaad een typische balletje breed speler. Maar er zijn tegenwoordig helaas veel supporters die daar al opgewonden van raken..

Waarom niet gewoon weer verhuren dan? Kan hij zich verder ontwikkelen en in de kijker spelen.

Psv zou hem eigenlijk moeten verhuren ik denk namelijk dat gini wel vertrekt en guardado is niet zeker of hij blijft en als rekik ook terug gaat kan je hendrikx terug zetten dan kan hij volgend meer kansen krijgen

Perfect voor een AZ of Heerenveen, haalt dit jaar bij lange na niet het niveau van PSV.

Bij FC Groningen is helaas geen plek meer voor hem, had hem qua kwaliteiten hier graag gezien. Misschien bij AZ? Zeker ook gezien het feit dat Gudelj waarschijnlijk maximaal nog een half jaar bij AZ speelt.

Cambuur maar weer als vervanger van Rusnak!

Ik heb het vaker aangegeven en hier blijkt weer eens dat het klopt. Het grootste minpunt van Cocu is dat hij te weinig rouleert. Hij speelt veel te veel op safe. Ritzmaier had vaker de kans moeten krijgen terwijl Cocu voor vrijwel elke wedstrijd vasthoudt aan het vaste middenveld. Zelfs het wisselbeleid is te safe. Wanneer een wedstrijd al gespeeld is presteert Cocu het om vanaf de 80ste minuut te wisselen of zelfs helemaal niet. Een speler als Ritzmaier heeft de potentie om een vaste basisspeler te worden. Een goede basisspeler zelfs. Maar je moet hem dan wel kansen blijven geven. Het is vallen en opstaan. Zo niet, verhuur hem dan nog een keer en schuif een jeugdspeler door. Schaars en Hiljemark komen ook weer terug. Ik snap daarom ook niet waarom PSV niet openstaat voor een verhuur van Ritzmaier. Doet hij het daar weer uitstekend dan weet je dat je echt een speler in huis hebt die voldoet. En kan het echt kwaad om ietjes meer te rouleren en een jongen als Ritzmaier een basisplaats te geven in een thuiswedstrijd tegen een degradatiekandidaat? Dit heet ontwikkeling PSV en gezonde concurrentie creëeren Psv!

6 januari 2015 om 13:11

PSV is een (voor Nederlandse begrippen) topclub waar prestaties geëist worden en geen vrijetijdsvereniging waar iedereen om beurten een keertje mee mag doen.

Ritzmaier heeft dit seizoen toch al 15 officiële wedstrijden gespeeld in PSV 1 (waarvan vier in de basis) en heeft daarin aangetoond dat hij gewoon absoluut niet goed genoeg is.

PSV heeft zes middenvelders die gewoon beter zijn. Dan is het onzin om te zeggen dat Ritzmaier, die het gewoon echt niet zal gaan redden bij Psv, meer speeltijd had moeten krijgen. Ze zeggen het niet hardop, maar ik denk dat Cocu en Brandts Ritzmaier sowieso al op hebben gegeven.

6 januari 2015 om 15:13

Ritzmaier is gewoon de zoveelste speler die het bij een kleine club zonder druk leuk doet maar op topniveau door de mand valt. Er zijn legio voorbeelden te noemen van spelers die hem voor zijn gegaan. Hij moet nu gewoon een stap terug doen om weer te groeien. Wie weer is hij er over een jaar of 4 wel aan toe maar nu gewoon niet.

Feyenoord sla je slag en probeer deze speler te halen, ik ben erg gecharmeerd van zijn spel. (In zijn tijd bij Cambuur)

6 januari 2015 om 12:39

Van de PSV-bank naar de Feyenoord-bank?

Lijkt me geen verstandige keuze voor die jongen.

6 januari 2015 om 12:41

Feyenoord stikt vd middenvelders, die kunnen hooguit een scorende spits gebruiken van naam zoals een Dost

6 januari 2015 om 13:46

De kans is aanwezig dat Vilhena vertrekt dan zou ik Ritzmaier niet een hele verkeerde keuze vinden..

Deze jongen deed het heel erg goed bij Cambuur. Maar hij heeft kennelijk wedstrijdritme nodig. Dat krijgt hij niet bij Psv. Dit is gewoon de vloek van de reservespeler bij een grote club: net niet goed genoeg voor de basis, weinig speeltijd en dat leidt tot vormverlies.

Gewoon lekker weer een half jaar naar cambuur om rusnak op te vangen. Die kans komt volgend jaar wel met het vertrek van wijnaldum e/o guardado.

Ik vind dat hij geen eerlijke kans heeft gekregen bij Psv. Hij is een goeie voetballer en vind hem niet minder dan Maher op dit moment.

6 januari 2015 om 15:18

Dit seizoen vier basisplaatsen, elf invalbeurten en elke dag een training waarop je jezelf kunt laten zien. Kansen genoeg...

6 januari 2015 om 15:50

Het probleem van Cocu is dat hij niet te snel zijn elftal wijzigt. Maher, Depay, Bruma, Zoet hebben aantal wedstrijden slecht gespeeld en toch blijft Cocu aan deze jongens vasthouden.

6 januari 2015 om 19:32

Hoezo is dat een probleem? Zoveel mogelijk hetzelfde elftal laten staan is juist heel goed. Daar schep je rust mee en creëer je automatisme. Ik vind dat je een waardeloze trainer bent als je elke speler die het even een paar wedstrijden slecht doet meteen wisselt.

Sowieso: de winnende coach heeft altijd gelijk.

En bovendien, wat had Cocu dan precies moeten doen met de spelers die jij noemt? Jozefzoon (koopje van Rkc) in plaats van Depay (één van de grootste talenten ter wereld)? Pasveer (dertiger die vijf jaar geleden nog verhuurd werd door Heracles omdat hij niet in aanmerking kwam voor de basis) in plaats van Zoet (die regelmatig bij de voorselectie van Oranje zit)? Isimat (die nog nergens iets bewezen heeft) in plaats van Bruma (international)? En dan Ritzmaier (die gewoon geen toekomst heeft bij Psv) in plaats van Maher (die dit seizoen net weer een beetje naar zijn AZ-vorm toe aan het groeien is)? Lijkt me allemaal nogal opportunistisch.

6 januari 2015 om 19:36

dat is een goede trainer dus, depay had vertrouwen nodig en dat kreeg hij, hij is er niet voor niks weer bovenop gekomen

Als hij echt zo goed zou zijn zou hij echt wel zijn minuten gemaakt hebben.

Als je dan geen zelfreflectie hebt of dat niet om kan zetten in 120% op de training is het wellicht beter om verhuurt danwel verkocht te worden.

6 januari 2015 om 15:13

Voor alle clubs onder de top wel eigenlijk, alleen niet alle clubs hebben het type middenvelder dat hij is nu nodig.

Van mij mag ie zo terug naar Cambuur.! Vrees alleen dat deze speler ook onhaalbaar is voor Cambuur op dit moment.

Hij is gewoon te licht voor psv

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren