Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik vind: als je Ajax-fan bent, moet je je eigen spelers niet uitfluiten. Klaar’

Laatste update:

Het was voor de familie Blind een bijzonder jaar; onder leiding van vader Danny, de assistent-bondscoach van het Nederlands elftal, speelde Daley Blind een geweldig WK. Oranje eindigde tijdens het toernooi in Brazilië en de middenvelder verruilde Ajax daarna voor Manchester United.

/

Het tweetal is echter nog niet vergeten hoe Blind junior nog niet zo lang geleden heftig bekritiseerd werd door de aanhang van de Amsterdamse club. “Hij werd uitgefloten door het eigen publiek”, vertelt Danny aan de Volkskrant. “Dat is ‘not done’, dat doe je niet met een speler uit de eigen opleiding. Het had niks met de waarheid te maken, het was beeldvorming.”

Daar is de huidige United-speler het mee eens. “Ik vind: als je supporter bent van Ajax moet je je eigen spelers niet uitfluiten. Klaar.” Zijn vader is overigens eveneens van mening dat de pers iets te verwijten valt. “Ik ben ervan overtuigd dat de supporters in die slechte tijd gevoed werden door sommige media, waar bijna wekelijks karaktermoord werd gepleegd. Steeds werd herhaald dat hij er geen kloten van bakte. Je kunt mij niet wijsmaken dat het publiek zich daar niks van aantrekt.”

Ben je het met Daley Blind eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dat uitfluiten tijdens de wedstrijd ook nooit. Alsof je eigen spelers daar beter van gaan spelen. Tijdens de wedstrijd steun je je club, na het fluitsignaal mag je je ongenoegen kenbaar maken. Overigens boeit het niet of het een speler uit de eigen jeugd is of niet. Op dat moment verdedigen ze je clubkleuren en moet je achter ze staan.

20 december 2014 om 12:03

Ik snap het prima bij zon midweekse wanprestatie tegen vitesse. De spelerd worden uitgefloten als ze als lamlendige stukken onkunde op het veld staan. Als je 1 kans creeert in eigen huis, dan trek je er totaal niet aan.

20 december 2014 om 12:13

Hoe lamlendig ze ook spelen... tijdens een wedstrijd moet je ze oppeppen. Niet uitfluiten. Daar gaan ze niet beter van spelen. Simpele rekensom. Iedere ploeg maakt fouten. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat ajax ook weleens verliest? Je zou bijna zeggen dat het ook mensen zijn

20 december 2014 om 12:15

Tijdens een wedstrijd fluiten voor het collectief kan ik inkomen maar 1 specifieke speler uitfluiten kan echt nooit

20 december 2014 om 12:27

Collectief uitfluiten gebeurd ook eigenlijk alleen tijdens t rustsignaal of na afloop. Of bij irritatie dat de bal voor de 10e x terug naar achteren gaat. Gedurende wedstrijd valt t meer op dat met name vak410 volle bak geeft. Tegen Vitesse ook, schitterend. Die leggen zich neer bij de nederlaag en bouwen nog een feestje om de spelers te steunen.

20 december 2014 om 12:36

Ja, tijdens de wedstrijd werd er idd volop gesteund en gezongen tegen Vitesse. Op de tribune beseft men ook wel, dat er een gemankeerd elftal met (te) veel reservespelers stond en een team zonder automatismen. Daar wordt ook minder van verwacht.
Maar bij de meeste clubs laat met de onvrede horen aan het einde van elke helft na een slechte prestatie. En dat moet ook kunnen binnen de normale grenzen van het fatsoen.

20 december 2014 om 12:41

Snap ik het nog niet.
Net zoals ik niet snap dat als ajax 3-1 voor staat en Jasper trapt een keer verkeerd uit dat er dan ook nog een idioot tussen zit die durft te fluiten.
Pleur dan lekker op uit het stadion.

20 december 2014 om 12:43

Ligt niet aan verliezen maar ajax ontbrak totaal. En daarom werden ze uitgefloten. Omdat de prestatie onacceptabel waren.

20 december 2014 om 13:16

@wve

In de maatschappij lopen een hoop mafketels rond, als je vijtigduizend (of minder) man op de tribune hebt zitten, dan is de kans groter dat er paar van deze simpele zielen aanwezig zijn.

20 december 2014 om 13:16

Dubbel

20 december 2014 om 14:24

Ook na de wedstrijd ging het nog door. Niks gefloten alleen ' voetballen'

20 december 2014 om 14:31

Ik snap daar dus niks van, van dat volle bak geven. Je wordt volledig overklast en dat vak blijft 90 minuten vast houden aan dezelfde choreografie. Je mag toch wel enig verband verwachten tussen wat er op het veld en op de tribune gebeurt?

20 december 2014 om 21:55

Dat vond ik ook vreemd. Ik heb er respect voor dat ze bleven zingen, maar dat gespring en gehos komt toch enigszins vreemd over als je met 4-0 achter staat.

20 december 2014 om 15:35

Achter je club staan? Als we in verhouding veel voor een kaartje betalen en je dan een wanprestatie te zien krijgt.... Je mag kritisch zijn op je eigen club! Snap dat het voor andere slecht te begrijpen is maar als ajacied ben je het beste gewend en wil je ook niets anders zien!

20 december 2014 om 20:20

Na de wedstrijd kun je los gaan zoveel je wil, tijdens de wedstrijd fluiten zal weinig helpen hoor. Of denk je dat de spelers dan beter gaan spelen of een pasje harder gaan lopen?

En over kritisch zijn naar eigen club hoef je mij niets te vertellen. Als er een kritisch publiek is dan zijn het de Arnhemmers wel, die kunnen zeiken als de beste.

Helemaal mee eens, bij clubs als Feyenoord en ook Dortmund zou dit niet gebeuren.

20 december 2014 om 11:51

Ik vind het raar dat je het moet vergelijken met Dortmund en Feyenoord. Bij iedere club gebeurt het.

20 december 2014 om 11:52

Lul niet , feyenoord spelers werden zondag tegen az ook veel uitgefloten

20 december 2014 om 13:16

Noem er eens één! In het stadion niks van te merken

20 december 2014 om 11:51

Ja Ja, zeker vergeten hoe het Legioen Boëtius uitfloot, toen hij de hele wedstrijd geen pepernoot raakte...

20 december 2014 om 11:51

Haha Feyenoord niet?? HHaha. Dordrecht toevallig gemist of niet

20 december 2014 om 11:57

Idd de wedstrijd gemist heb het niet gezien, wat mij wel opvalt is dat de fans van de clubs
die ik zojuist noemde de fans een stuk trouwer zijn en vaak tot de 90e min blijven zitten.

20 december 2014 om 12:12

Die 2 clubs worden in deze tekst niet genoemd. Dit heeft niks met jouw 2 clubs te maken. Beetje belachelijk dat je die er dan bij moet halen. Ajax vitesse zeker ook gemist he. Complimenten gingen zeker niet uit naar de ajax spelers maar absoluut wel naar de supporters. Heel veel bleven lang zitten. Denk dat er bij feyenoord al iets meer naar huis waren gegaan. De sfeer was ook ongekend.

20 december 2014 om 13:17

Even voor de duidelijkheid ik ben al vanaf kleins af aan voor Ajax en heb een 'hekel' aan Feyenoord waarmee je opgroeit, maar heb een bewondering voor de Feyenoord aanhang die ik een stuk indrukwekkender vind.

20 december 2014 om 14:26

Jij bent zeker ook zo iemand die donderdag in de 80e minuut naar huis ging en hele wedstrijd op je stoeltje bleef zitten

20 december 2014 om 15:46

Omdat jullie verliezen gewend zijn

20 december 2014 om 11:52

Misschien hebben die wat minder hoge verwachtingen van de zoon van een (ex) legende!

20 december 2014 om 12:08

Weet niet waarom je feyenoord en dortmund er nou bij moet halen maar goed.. Boetius wordt bij feyenoord wel eens uitgefloten, tegen az werd er veel uitgefloten. Als het met feyenoord slecht gaat gebeurd dit ook. Ajax supporters willen mooi voetbal zien, ze zijn veel moois gewend en als het even slecht gaat zijn ze daarin heel teleurgesteld. En terecht.

20 december 2014 om 12:27

Helemaal mee eens, uitfluiten kan niet... We moeten wel realiseren dat er 50,000 in het stadion zitten en er maar een paar idioten fluiten... Dan klinkt het als een heel stadion maar het zijn er maar een paar...

Schandalig hoe deze jongen behandeld is door de Ajax supporters. Maar goed, hij is niet de enige "jongen van de club" die zo behandeld is door de Ajacieden. Wel jammer dat De Blinds een trap na moeten geven. De transfer naar United is eigenlijk wel genoeg stof om die Ajacieden na te laten denken over hoe ze hun spelers moeten behandelen.

20 december 2014 om 11:51

Even niet zo schijnheilig doen. Bij PSV werd Engelaar ook elke wedstrijd uitgefloten op een gegeven moment. Dit gebeurt bij wel meer clubs. Dat het nergens op slaat is natuurlijk waar.

Edit: overigens is deze trap na weer iets te makkelijk. Alsof Blind werd uitgefloten omdat de media een beeld van hem schetst. Hij was ook gewoon heel erg slecht.

20 december 2014 om 11:58

Weten jullie überhaupt wat een trap na is? Hier is toch geen sprake van na trappen? Wss worden ze wat gevraagd en daar reageren ze keurig op..

20 december 2014 om 12:06

Nu ik er 2 keer naar kijk zou je inderdaad kunnen zeggen dat dit niet echt een trap na is. Waarschijnlijk ook niet geheel toevallig wordt ze dit gevraagd na de 0-4 nederlaag van donderdag waar bijvoorbeeld Kishna wat werd uitgefloten. Toch vind ik dit echt zo'n onzin

“hij werd uitgefloten door het eigen publiek”, vertelt Danny aan de Volkskrant. “dat is ‘not done’, dat doe je niet met een speler uit de eigen opleiding. Het had niks met de waarheid te maken, het was beeldvorming.”

20 december 2014 om 13:45

Je weet ook als speler van Ajax dat je er of geen kloot van kan of je bent de nieuwe Messi. Nuance zit er bij voor- en tegenstanders van Ajax vaak niet bij. Dit zie je ook gedeeltelijk terug in de media. Hoge bomen en wind.

20 december 2014 om 11:56

Hij verdiende het en heeft laten zien dat hij een Amsterdammer is door er sterker uit te komen! Hulde aan Daley voor zijn inzet en werklust!!

20 december 2014 om 12:14

Het is niet schandalig. Als je zo slecht speelt is het niet gek dat je af en toe wordt uitgefloten. Idd gebeurde dat iets te veel. Maar dit hebben wij niet bij meer jongens van de club gedaan, die wij over het algemeen heel goed behandelen. De blinds geven ook absoluut geen trap na. Die worden geïnterviewd en zeggen wat ze er van vinden.

20 december 2014 om 12:27

@bosche_bol

Waarom moet je zo generaliseren? Het was een minderheid van de Ajax-supporters,die uitfloten. Dat soort minderbegaafde meelopers zitten er overal bij elke club op de tribunes. Erg schijnheiligen je om het zo zwart-wit te stellen.

Door het stof gaan, omdat er werd gefloten. Blind was zijn twee laatste jaren één van de meest populaire spelers onder de supporters. Blind is als een held voor de supporters weggegaan.

Neemt niet weg dat het verkeerd is om je eigen speler uit te fluiten en Daley Blind er niet beter van ging ballen in het begin. Toch onder anderen bij mij in het vak kreeg hij veel steun en bijval.

Het is logisch, dat Danny Blind als zijn vader met pijn in de hart het imbeciele gedrag van die minderheid supporters aanhoorde. Daarbij speelt zijn de manier, hoe Danny bij Ajax wegging, waarschijnlijk ook wel een rol in zijn eigen beeldvorming over die periode.

Als je ploeg structureel faalt qua inzet (laten we zeggen 5 wedstrijden aaneen), dan vind ik fluiten een zeer legitiem middel om je onvrede als betalende fan duidelijk te maken. Een eigen speler uitfluiten omdat hij het voetballend niet goed doet, dat is alleen maar contraproductief.

Ik word er ook naar van als een jongen van de club zo wordt uitgefloten, maar ik denk dat het een kwestie van mentaliteit is. Bij andere clubs zie je dit zelden of nooit, bij Ajax is men daar toch makkelijker in, speel je slecht dan ben je aan de beurt, of je nou een jongen van de club bent of een passant.

20 december 2014 om 11:57

Gebeurt echt bij iedere club in Nederland, of dat nu bij Ajax ( Blind) Feyenoord ( Cabral) of Twente is ( Mokthar)
Dat is echt niet aan 1 club voorbehouden.

20 december 2014 om 13:16

Die indruk heb ik wel, bij ons in Amsterdam zagen ze een speler finaal af als deze niet presteert, in Rotterdam is dit toch anders. Bij Cabral was het volgens mij vooral zijn gedrag en lakse houding die niet werd gepruimd.

20 december 2014 om 13:29

Zelf kan ik nooit zo goed het verschil horen tussen uitfluiten om gedrag, of uitfluiten om prestaties

20 december 2014 om 14:08

Misschien omdat de spelers die jij bekritiseert zich zowel misdragen als dat ze slecht voetballen

die onzin dat je je eigen spelers niet mag uitfluiten slaat natuurlijk helemaal nergens op . als je als speler en als team een wan prestatie levert hoeven de fans toch geen mooi weer te spelen . Jullie verdienen een gods vermogen , zeker in verhouding tot stratenmakers en metselaars bijvoorbeeld , mensen die echt hard werken , en jullie gedragen jullie als een paar verwende juffertjes . Als je daar niet tegen kunt dan zoek een echte baan .

Ik vind dat als je een speler van Ajax bent, je elke wedstrijd inzet, strijd en passie moet tonen.
Dat was tegen Vitesse bijvoorbeeld weer VER te zoeken.

Als ik loop te verzaken op mijn werk krijg ik ook geen applaus.

20 december 2014 om 11:59

Oh, komen dan alle klanten je ook uitfluiten?

20 december 2014 om 12:30

Ik kan het mij niet permitteren om te verzaken.

Dit weer.

Blind was op dat moment echt gigantisch slecht en hoorde niet in de basis thuis. Zo simpel is het. Niemand snapte wat De Boer aan het doen was.

En bij Blind heeft het ook een lange tijd geduurd voordat hij eindelijk beter werd en progressie boekte. Het is dus niet zoals bij Andersen recent (die ook verkeerd werd gepositioneerd, linksbuiten ipv middenveld) die wel sneller de klik maakte en beter wordt.

Gebeurt overal, maar het gebeurt bij clubs die vaak om de prijzen spelen meer, dat komt omdat het publiek wat meer "verwend" is. En zodra dat minder is hoor je gemor.

Die spelers moeten niet zeuren ze verdienen een godsvermogen. Sommige mensen sparen het hele jaar voor een seizoenkaart en als sommige spelers Het dan niet eens kunnen opbrengen om 100 hun best te doen elke wedstrijd mag je best fluiten.

Voordat alle Feyenoorders zich weer helemaal geweldig voelen.. Ga even de samenvatting feyenoord - Dordrecht of feyenoord - az kijken! Het gebeurd overal, ook in amsterdam en Rotterdam. Ook in Eindhoven! Maar komop als je zo belabberd speelt en niet eens de wil toont dan kan je als speler wel gaan zeiken, maar sommige mensen reizen 150 km heen en 150 km terug voor een wedstrijd en betalen ook nog teveel voor een entreekaart. Dan kan zo n speler wat een miljoen per jaar verdient en in een dikke Mercedes rijd ook wel even niet op z'n teentjes getrapt zijn. Het is natuurlijk niet goed als de supporters fluiten, maar spelers moeten naar zich zelf kijken en als zij er in ieder geval 100% voor gaan dan zal je niet uitgefloten worden! Het moet dus wel een beetje van 2 kanten komen!

Oooh we mogen niet meer fluiten. Zullen we alleen maar complimentjes geven dan aan deze miljonairs? Mogen we dan alleen nog juichen? Soms is het onterecht, maar die mensen betalen ook geld voor een kaartje, als je dan in hun ogen niet goed speelt mag er best gefloten worden.

Ps
Mensen die zeggen dat dit bij Feyenoord niet gebeurd, is echt onzin. Zeker de laatste 2 seizoenen hoor je vaker (soms voorzichtig) gefluit.

20 december 2014 om 12:38

En wat bereik je met het fluiten?
Juist niet dat ze beter gaan spelen...

20 december 2014 om 13:02

Ja maar toe juichen heeft schijnbaar ook niet geholpen, als dat wel geholpen had, waren ze ook niet gaan uitfluiten.

20 december 2014 om 13:21

Geeft het team en boost door te zingen. Ik zie vaak genoeg een boost binnen het team wanneer het legioen er volledig achter gaat staan. Niet voor niets dat spelers graag nog even het publiek opzwepen Ze hebben het nodig!

20 december 2014 om 13:36

@ Jansen Joenite

Positief steunen helpt vaak genoeg ook niet hoor, ik heb ook wedstrijden gezien dat de spelers na een striemend fluitconcert opeens wel vooruit konden spelen, opeens wel in staat waren om fatsoenlijk een bal over twee meter te kunnen passen. Zoals in elke relatie moet het van beide kanten komen en daarin laten spelers hun supporters ook vaak genoeg in de steek maar daar hoor je spelers nooit over.

Voor elk wisse wasje fluiten vind ik onzinnig maar er zijn echt wel genoeg momenten dat supporters mogen laten horen hoe zij over die slappe mentaliteit van spelers denken. Iets wat zelf vaak genoeg bevestigen wanneer ze achteraf weer voor de camera´s zeggen dat ze niet scherp aan de wedstrijd begonnen, dat dit niet mag, dat dat niet mag en al die andere cliché uitspraken die op een gegeven moment ongeloofwaardig worden. Zo gaat dat helaas vandaag de dag in Nederland want je ziet het ook buiten het voetbal, je moet alles maar pikken. Mensen maken zo vaak tevergeefs op een normale manier hun onvrede kenbaar maar vervolgens word daar niets mee gedaan. Op een gegeven moment houd het dan een keer op maar dan vinden de mensen waar kritiek op is dat ze onjuist bejegend worden.

20 december 2014 om 14:06

Zit ook absoluut een kern van waarheid in. Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van of een speler individueel wordt uitgefloten of dat het een teamwanprestatie is.
Ook is het denk ik afhankelijk van de positie van de individueel uitgefloten speler. Als ik het terugkoppel op het gefluit naar Marsman bij Twente, dan wordt hij er absoluut niet beter op. Keepers kunnen dit echt niet hebben om onzeker in het doel te staan. Die verstijven er gewoon bij.

Wat een onzin, als je het goed doet krijg je applaus. Als je het verneukt wordt je uitgefloten. Het is logisch dat dat bij Ajax gebeurd omdat de verwachtingen altijd hoog zijn.

Sorry maar als je wekelijks beroerd speelt dan kan je dat verwachten. Die gasten verdienen een vermogen. Lekker hypocriet en zielig om dit af te doen als schandalig van supporters. Het gebeurt trouwens overal, dus ga aub niet de moraalridder uithangen.

Blind werd idd te veel uitgefloten. Had niet zo veel mogen gebeuren. Maar waar we het dan niet over hebben, toen hij in bloedvorm was de laatste 2 jaar. Hij was razendpopulair en werd gezien als een publiekslieveling. Hij is toen ook wel weer echt fantastisch behandeld.

Ik vind dat als je Ajax speler bent je moet weten dat de verwachtingen hoger zijn dan elders. Speel je goed krijg je applaus speel je ruk krijg je gefluit. Het is 2014 dus zowel het applaus en het gefluit komt te snel maar past gewoon in deze tijd. Mannen krijgen bakken met geld, als je ze dan ziet spelen tegen Vitesse bijv. nou sorry maar dat is gewoon geen inzet tonen met de coach voorop.. Nu ben ik wel van mening dat je eerder gewoon het hele team moet uitfluiten, gewoon om even te laten voelen, fluiten doe ik zelf nooit en bij 1 speler heb uitfluiten heb wel altijd zoiets van ja het is wel terecht maar 9/10 word er alleen maar nog slechter van.

20 december 2014 om 12:37

onzin, 201, dit wilt nog niet zeggen dat het goed te keuren is om een speler uit te fluiten, vindt dat danny blind daar gelijk in heeft. Oppeppen is beter dan een speler neer te halen

20 december 2014 om 14:45

onzin, 201?

Ik zelf vind oppeppen beter, maar ik ben niet blind voor de realiteit, mensen betalen veel geld voor hun seizoenskaart, als je dan de inzet ziet in de CL en in de competitie mag je best fluiten, tenminste ik begrijp dat ze fluiten. 1 speler uitfluiten vind ik wel niet kunnen nee.. Maar jij vind dat ze alleen oppeppers moeten krijgen terwijl de jongens gewoon de kantjes er vanaf lopen?

Het interseert me niet als we winnen of verliezen. Tuurlijk hoop dat we winnen, maar mocht het niet zo zijn. Dan maar de volgende keer.
Ik zal de spelers van Ajax nooit uitfluiten, dat doen alleen maar zielige mensen

20 december 2014 om 13:23

@ AFCA-Stefan

Wat een onzin om te stellen dat mensen die fluiten "zielige mensen zouden zijn", voor elk wisse wasje fluiten vind inderdaad onzin. Alleen de spelers mogen na de zoveelste wanprestatie gerust wel even voelen hoe de supporters er over denken, voor de camera´s lullen ze wel dat het anders moet maar vaak is daar weinig van te zien ondanks de steun die ze wel krijgen. Het is vaak genoeg gebeurt dat spelers na een fluit concert opeens wel zichtbaar beter hun best deden, waardoor ze bijvoorbeeld wel fatsoenlijk een bal over twee meter konden passen, dat ze wel naar voren konden spelen of meer gezonde agressie in de wedstrijd konden leggen. Een liefdes relatie moet van twee kanten komen en daarin laten de spelers de supporters ook vaak genoeg in de kou staan, dat overdreven gedoe van "kijk mij eens een goede supporter zijn omdat ik nooit fluit" vind ik net zo misselijkmakend als de mensen die voor elk wisse wasje fluiten. We hoeven echt niet altijd alles te pikken hoor, maar in Nederland word tegenwoordig alles maar gepikt door de mensen.

het uitfluiten van een speler is ook not done, vindt ik, dan maak je hem nog onzekerder, wanneer hij/zij gevoelig er voor is. Mijn motto is dan ook, hoe goed of slecht een speler is, mopperen kan, maar blijf achter hem/haar staan en probeer hun op te peppen met gezang, vond het bij de wedstrijd ajax - vittesse ook opvallen dat ze toch nog lang bleven klappen en zingen, zo moet het, ook werd er even gefloten, toen de rust kwam, maar dat vindt ik dus not done, ondanks dat het een emotie is die te begrijpen is.

Je moet je niet laten leiden door een paar idioten die het doen.
99% van het stadion is gelukkig iets verstandiger

Heb me er bij ons ook dood aan geergerd. Tuurlijk heeft Marsman zijn blunders gemaakt, maar zelfvertrouwen en feeling worden er niet beter op met gefluit. Het werkt averechts.

20 december 2014 om 12:39

iedereen maakt blunders op zijn/haar tijd, dat is normaal en geef je gelijk dat er altijd van die idioten rond lopen, die moeten eens in de spiegel kijken.

Sowieso heb ik het idee dat Blind het in sommige hun ogen het nooit goed kan doen. Eerst was hij niet goed genoeg voor Ajax, toen zat hij bij het Nederlands elftal door zijn vader en nu is hij niet goed genoeg voor Manchester united.

20 december 2014 om 12:42

Komt allemaal door dat ze zijn vader niks gunnen omdat hij hoe je het ook went of keert wel een van de succesvolste voetballers uit Nederland is.

20 december 2014 om 13:11

Dat ze zijn vader weinig tot niets gunnen heeft weinig met zijn succes te maken, spelers die net zo succesvol zijn, of noch succesvoller wordt toch ook van alles gegund, Denk aan Rijkaard, Koeman, v Basten, nee denk dat het veelal met zijn karakter te maken heeft.

Sorry hoor, maar als je met zo'n slappe dramatische instelling speelt als tegen Vitesse snap ik wel dat de spelers op een striemend fluitconcert worden getrakteerd!

Ik heb gemende gevoelens over het uitfluiten. Wanneer er collectief gefaald word of een speler regelmatig zichtbaar de kantjes ervan afloopt vind ik dat er best gefloten mag worden. Het is zo´n beetje de enige manier hoe je als supporter op een iets wat effectieve manier je onvrede kunt uiten, want ik heb ook genoeg wedstrijden gezien dat spelers ondanks de "steun" nog steeds de brui eraan gaven maar na een fluit concert wel opeens een stapje harder konden lopen of opeens wel de concentratie konden opbrengen om normaal een bal te kunnen passen over twee meter.

Laten we wel wezen clubs,trainers en spelers halen regelmatig ook hun neus op bij spandoeken of gesprekken met de supporters. Dus moet je toch iets toen, ik vind dat spelers zichzelf ook weleens mogen afvragen hoe vaak zij hun supporters wel niet teleurstellen/in de steek laten omdat ze weer eens niet scherp aan een wedstrijd beginnen. Of wanneer ze voor de zoveelste keer zeggen voor de camera´s "dit mag niet", "dan moet je uit een ander vaatje tappen" en al die andere cliché excuses; waarmee ze op een gegeven moment hun geloofwaardigheid verliezen. Dan heb ik het er nog niet eens over dat de meeste spelers zodra ze elders een Euro meer kunnen verdienen meteen weg zijn en de supporters ook regelmatig "stank voor dank" geven.

Net zoals in elke relatie moet het van beide kanten komen en in die relatie laten de spelers het ook te vaak afweten, wanneer dat gebeurd mogen de verwende spelers daaraan wel even aan herinnerd worden. Het lijken wel politici, ze stellen je continue teleur en naar gewone kritiek luisteren ze niet; aangezien er niets veranderd. Dan gaat men lopen janken wanneer mensen dan grijpen naar iets mindere plezierige manieren om toch serieus genomen te worden. En dat sprookje dat dit alleen bij Ajax gebeurd is gewoon onzin, bij alle clubs zien we dit maar mensen houden graag dat stereotype beeld in stand terwijl het er in hun eigen stadion er precies zo eraan toegaat.

Daarom normen ze het publiek van Ajax een theater publiek,neem een voorbeeld aan het legioen van Feyenoord dat zijn pas echte supporters

20 december 2014 om 13:24

Ja want daar wordt niet gefloten......

20 december 2014 om 13:26

@ robert8

Ga toch een eindje fietsen, bij Feyenoord zijn er in het recente verleden ook genoeg fluit concerten geweest of kon je een spelt horen vallen in het stadion. Die overdreven verheerlijking van het Legioen wordt vaak ook overdreven want het Legioen is allang niet meer wat het ooit was. Het is dus niet alleen iets wat je bij Ajax ziet, maar op een of andere manier willen andere supporters het altijd maar doen voorkomen dat het bij hun club niet gebeurd.

20 december 2014 om 13:32

" Die overdreven verheerlijking van het Legioen wordt vaak ook overdreven "
Overdreven verheerlijking wordt altijd overdreven ;p

20 december 2014 om 13:38

@ wandering

hahahahaha heel scherp

Triest volk op voornamelijk de lange zijde. Al kan ik me ook enorm opwinden als er spelers zijn die geen inzet tonen. Het kan een keer niet lukken maar toon dan in ieder geval inzet. Vind dat nog wel het ergste als dat niet gebeurd (zoals tegen Vitesse) echter je fluit je eigen spelers niet uit. Punt!

En ik vind dat je moet presteren voor het salaris dat je krijgt.

20 december 2014 om 13:42

@ God410

Helemaal mee eens, ik vind het echt te gek dat we zo vaak van de spelers moeten horen dat ze weer niet eens scherp aan de wedstrijd begonnen, of ze niet weten waarom ze zo vaak niet de concentratie kunnen opbrengen om fatsoenlijk een pass over twee te kunnen geven, of zich weer eens als kleine meisjes van de bal laten zetten. Zoals in elke relatie moet het van beide kanten komen en daarin laten de spelers hun supporters ook vaak genoeg in de kou staan, maar daar hoor je ze dan weer niet over. Voor alles fluiten vind ik onzin, maar wanneer de spelers er zichtbaar met enige regelmaat de kantjes ervan aflopen vind ik wel dat ze even mogen horen hoe de supporters er over denken.

Yes eens ik ben ook tegen het uitfluiten van je eigen spelers. Wel vind ik overigens ook dat je als Ajax voetballer altijd 200 procent moet kunnen geven met namen in de Arena. Hoe haal je het in je hoofd om er op halve kracht rond te lopen om het vervolgens te schuiven op een off-day. Zolang er dik betaalt moet worden om Ajax 1 te zien, dan moet er ook gewoon goed gepresteerd worden.

Ik vind als ajax fan dat je voor dat geld dat je verdient. Elke wedstrijd 100% moet geven klaar!

Tuurlijk, je spelers uitfluiten is niet netjes. Maar die +40k wat op de tribune geven wel hun hardverdiende geld uit om jou te zien spelen rn dan mag je wel wat passie tonen. En laten we eerlijk zijn... Blind was ook verschrikkelijk om te zien in het begin

Ik vind het soms wel een beetje meelijwekkend voor Ajax. Vaak lege stoeltjes, soms hele lege rijen of lege 2e ring en dan nog uitgefloten worden ook.

Pfff.... uitfluiten moet gewoon kunnen hoor, al dat gejank van spelers die dat erg vinden, grow up.

Als je klote speelt heeft het publiek maar 1 handvat jou te vertellen dat je slecht speelt, dus hup...

Wel is het belangrijk dit niet steeds te doen en aan de andere kant ook te klappen als het beter gaat, gewoon een wisselwerking van publiek tot spelers. Niks mis mee.

Gewoon theater publiek daar in Amsterdam. Als ze een keer niet winnen dan gaat men massaal fluiten.
Al die ajacieden zitten het allemaal goed te praten hier.
Een echte supporter zal zijn team of club nooit uit fluiten. En mensen die dat tegenspreken weten blijkbaar niet wat echte supporters zijn.

Onzin. Als ik me werk niet goed doe krijg ik ook kritiek. En als spelers slecht spelen voor de club waar ik fan van ben en ieder jaar een hoop geld aan uitgeef om naar ze te kijken dan mag ik ook kritiek uiten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren