Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Tegen Robben merkte ik dat de echte top nog ver weg is'

Laatste update:

Terence Kongolo is dit seizoen pas verzekerd van een vaste plek bij Feyenoord, maar de clubs verdringen zich nu al om de jongeling. Samen met Sven van Beek vormt hij een schier onpasseerbaar duo in de defensie van de Rotterdammers en de jeugdinternational heeft ook zijn leeftijd (twintig) mee. Dat vond ook VfB Stuttgart, maar de Duitsers kregen nul op het rekest.

/

In Voetbal International zegt Kongolo de interesse afgelopen zomer netjes te hebben afgewimpeld. "Ik voelde dat ik nog niet klaar was bij Feyenoord. Hoeveel wedstrijden had ik nou gespeeld hier? Stuk of veertien. Nou, dat is geen basis voor een carrière in het buitenland. Ik moet me gewoon eerst verder ontwikkelen", klinkt het verstandig. "Dat dát nodig is, merkte ik tijdens het WK in Brazilië."

De centrumverdediger speelde daar nauwelijks en moest dus veel en vooral hard trainen. Tegen spelers als Memphis Depay, Jeremain Lens en Georginio Wijnaldum ging dat nog wel, maar tegen de absolute top was het aanpoten voor Kongolo. "Dan sta je opeens op Robin van Persie en Arjen Robben. Dat zijn de momenten dat je merkt dat de echte top nog ver weg is", besluit hij.

Gaat Terence Kongolo de absolute top halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede speler, vind wel dat het centrum teveel opgehemeld word. Zeker heeft vermeer een belangrijke rol en voetbal is en blijft een teamsport

11 december 2014 om 15:29

Niet alleen Vermeer. Clasie, Immers en El Ahmadi houden de deur ook allemaal redelijk goed dicht. Al is dit wel echt een talent. Heb hem verdedigende acties zien maken, echt schitterend. Slijdingen, snelheid, kopsterk. Dit is de toekomstige verdediger voor Oranje. Dat staat bij mij nu al vast!!!

11 december 2014 om 15:41

@ Wim_d

Jij ziet het goed, Feyenoord speelt het liefste met El Ahmadi + Clasie wat allebei 2 verdedigende middenvelders zijn. Daarnaast werkt Immers als een paard met heel veel terug verdedigen en komt ook Toornstra vanaf de rechtsbuiten vaak terug om zijn verdedigende steentje bij te dragen.

Vorig jaar was dat heel anders met Schaken op de vleugel en Boetius op de linkerflank en Vilhena vanaf het middenveld. Toen waren er 2 spelers die zowiezo een stuk minder meeverdedigen.

11 december 2014 om 17:11

Vind ik ook. Hopelijk vormt hij met Vlaar een koppel op het EK en blijft hij zich zelfwontwikkelen en presteren zodat hij de beste Nederlandse verdediger sinds Stam wordt.

11 december 2014 om 17:15

Ik kijk niet zoveel Nederlands voetbal en vraag mij ook af: is Immers dan zo aanvallend ingesteld? Ik dacht dat het een CM was en niet echt een CAM. Met El Ahmadi, Clasie en Immers spelen klinkt zo verdedigend in mijn ogen.

Maar zoals ik al zei: ik kijk bijna nooit ED

11 december 2014 om 17:52

Clasie en El Ahmadi zijn allebei Verdedigend ingesteld maar kunnen ook zeker in de aanval helpen. Clasie met een steek/lange pass en El Ahamadi in een soort box to box rol. Immers rent gewoon overal en nergens. Dus het middenveld heeft elementen van beidemaar wel meer in verdedigend opzicht.

11 december 2014 om 18:53

Bovendien zit er met Clasie, El Ahmadi en Toornstra als valse rechtsbuiten ongelooflijk veel voetbal in het middenveld. Het spel tussen die 3 is vaak om te smullen

11 december 2014 om 15:33

Ik denk juist dat vermeer veel beter rendeert door kongolo en van beek. Vermeer was bij ajax altijd slecht bij de hoge ballen, maar bij feyenoord valt dit nauwelijk op. Ik denk dat dit komt doordat kongolo en van beek de hoge ballen weg halen, zodat vermeer niet uit hoeft te komen. Dus de credits zijn zeker voor kongolo en van beek, gewoon een uitstekend centrum.

11 december 2014 om 16:41

Vermeer doet het nu niet beter dan bij Ajax hoor. Dat ie een periode veel fouten maakte, was niet de schuld van de verdediging, zat gewoon in een dip. Vermeer zorgt er voor dat Van Beek en Kongolo beter renderen.

11 december 2014 om 16:55

Ik denk dat het op conto van beiden komt, het heeft ook te maken met de organisatorische kwaliteiten van Vermeer. Daar is hij een stuk beter in dan Mulder.

11 december 2014 om 17:54

Vermeer heeft 3 jaar lang uitstekend voor Ajax gekeeped, alleen die laatste 5 wedstrijden waren slecht met grote fouten.

11 december 2014 om 18:26

Dat heb ik vaker gehoord bij feyenoord dat er intresse is voor centraale duo samen...was toen al met bert konterman en kees van wonderenen ....de vrij en bruno martins en nu weer ...van beek en kongolo...maar zijn nooit samen weg gegaan ....maar denk dat er voor dit duo meesten geld gevangen kan worden...omdat de vrij voor een prikkie weg ging pffff

Kongolo is echt het beste verdedigende talent van Feyenoord in jaren genieten om naar deze jongen te kijken

De absolute top weet ik niet, maar talent heeft deze jongen wel, hij moet gewoon de juiste instelling hebben en de wil om ook echt de top bereiken dan kan ie wel eens ver komen.

Hij is nogal klein voor de absolute top: 183cm

11 december 2014 om 15:34

thiago silva, Puyol, Pepe, Cannavaro waren ook allemaal niet super groot dus wat is je punt?

11 december 2014 om 15:40

Dat je uitzonderlijk goed moet zijn om je beperkte lengte te compenseren. Het is toch een beperking.

11 december 2014 om 15:51

Dan noem je wel super verdedigers op.er zijn maar weinig verdedigers in de europese top top die kleiner zijn dan 185 cm Dit zijn Ramos, Thiago silva en Mascherano waarvan ik vind dat voor Ramos en Thiago silva ook super goed kunnen springen. Maar Kongolo is volgesmij ook 1 meter 87 en kan bovendien ook erg goed springen alleen hij moet nog wel naar het krachthonk want hij ziet er wel erg dun uit. Verder is dit op dit moment sowieso het verdedigend beste talent van de eredivisie en overigens ook de beste verdediger.

11 december 2014 om 15:51

Nou ik ben dat niet helemaal met je eens. Ik denk niet dat je super groot moet zijn om tot de absolute top te behoren. Het heeft met inzicht te maken.. Als je bijvoorbeeld naar een Mertesacker kijkt of een pique die zijn allebei behoorlijk lang maar dat brengt ook nadelen met zich mee dat je vaak minder wendbaar bent. Ik denk dat een verdediging het beste in balans is als je een combinatie van beide in de verdediging hebt. een breker en een verdediger die wendbaar is.

11 december 2014 om 15:55

Ja ik noem superverdedigers op omdat hij het heeft over absolute top.

Als ik spelers als Heitinga en Mathijssen noem die zelfs beide kleiner zijn dan en ook gewoon een prima buitenlandse carrière hebben gehad maar geen absolute top dan ga je zeker zeggen dat ze de top niet hebben gehaald omdat ze te klein waren?

Ik wil alleen maar zeggen dat lengte niet altijd bepalend is om de top te halen. Ik heb nergens beweerd dat Kongolo met 2 vingers in zijn neus de top gaat bestormen.

11 december 2014 om 17:09

Kongolo is zeer atletisch met zijn sprongkracht compenseert hij zijn beperkte lengte.

Het wordt pas een beperking als hij er duidelijk last van heeft, tot nu toe is niet gebleken in wedstrijden dat hij er hinder van ondervind.

11 december 2014 om 17:17

Pepe is 188cm niet groot toch -.-

12 december 2014 om 04:25

Na Ajax is Heitinga nergens een vaste waarde geweest.

11 december 2014 om 15:34

Dat staat op wikipedia, maar klopt echt niet. Ik weet zeker dat hij langer is. Minimaal 1.90!

11 december 2014 om 16:04

Minimaal 1,90 is hij zeker niet. Een stukje groter dan 1,83 is goed mogelijk.

11 december 2014 om 16:20

1,87 volgens meerdere redelijk betrouwbare bronnen

11 december 2014 om 15:43

@ Lewizkid

En verdedigers als John Terry, Vidic, Ferdinand, Materazzi, Chiellini, Kompany bewijzen dat lengte absoluut handig is. Dat je vanaf Puyol al naar Cannavaro moet stappen om te laten zien dat lengte niet belangrijk is zegt al genoeg over het feit dat korte verdedigers nauwelijks wereld top worden.

11 december 2014 om 15:46

Hij is pas 20 ook, misschien groeit 'ie nog wel wat!

11 december 2014 om 15:50

Geloof niet alles wat je op Wikipedia en Google leest! Eigen waarneming en meerdere bronnen bevestigen dat hij zeker langer is. Daarnaast heeft hij ook nog een ongelofelijke sprongkracht.

11 december 2014 om 16:07

lengte betekent echt niks. Het timen van je sprong en je sprongkracht is belangrijk.

11 december 2014 om 16:15

Lol ? 183 ? Deze jongen is 188 maar goed 👍

11 december 2014 om 16:18

Deze jongen is niet 183 dat staat verkeerd! Kijk op feyenoord site er staat 188

11 december 2014 om 16:30

Hij is 1,87...

11 december 2014 om 17:03

Xavi80, Kongolo compenseert zijn lengte met goede kop en sprong kracht en bovendien beschikt hij over alle andere verdedigende dingen die je moet kunnen, bovendien waren echte toppers als: Puyol, piqué, T. Silva, Nesta, en vele anderen ook niet heel groot? Dusja... Ik ben het niet helemaal eens met war je zegt, maarja ieder zo zijn eigen mening

11 december 2014 om 18:27

Hij zegt dan ook wel dat het beter is groter te zijn, maar ik kan weinig echt hele grote toppers opnoemen. Jaap Stam was bijvoorbeeld ook maar 1.91, Maldini 1.86 en Nesta 1.87. Zoals gezegd zijn er weinig echt hele lange toppers geweest.

11 december 2014 om 17:09

Xavi80 jij bent echt een grappenmaker Kongolo is geloof ik 1.91 dat zie je ook wel op tv neem ik aan? Anders is de enige suggestie die ik kan geven: neem een bezoekje aan Hans Anders of aan de Media Markt

We hebben op dit moment geen enkel talent wat de top kan bereiken

11 december 2014 om 15:47

Als alles meezit misschien depay of zivkovic?
Ook kunnen andere spelers ineens stappen maken en spelers met potentie kunnen ineens afdwalen. Dus wie weet

11 december 2014 om 15:59

Zivkovic.. alsjeblieft.. scoort nu veel in de JL, nou nou.

11 december 2014 om 16:01

Depay oke, maar waarom zivkovic? Als alles meezit halen boëtius, wijnaldum, vilhena en kishna ook wel de top.

11 december 2014 om 17:34

Zivkovoic had er al 10 in liggen in de eredivisie op zn 17e. Hij is nu pas 18 en begint nu een beetje te draaien in de JL.

11 december 2014 om 19:10

castaignos scoorde ook al 15x voor Feyenoord op 18-jarige leeftijd maar die gaat de top ook niet halen.

11 december 2014 om 19:55

Ik heb die Zivkovic laatst tegen N.e.c. zien voetballen in de Jupiler League. Man man man, wat moet die gozer nog veel leren wilt hij überhaupt vergeleken worden met Depay.

11 december 2014 om 16:10

Volgens mij werd Jaap Stam pas op zijn 20e prof. Maar ook bij andere spelers weet je pas laat of ze de top halen. Kongolo kan het, Van Beek kan het, Clasie kan het, Klaassen kan het, Kishna, Ghazi, Depay, etc.

Maar je weet ook dat de meesten dat niveau niet zullen halen. Afwachten dus, de mogelijkheid is er, meer niet.

Tja het moment dat je Robben kan stoppen ben je de beste verdediger ter wereld.

11 december 2014 om 18:30

Ja, dat lijkt me dan ook een moeilijk ijkpunt. Je wordt helemaal weggespeeld door een Robben en dan denk je dat je de top nog niet aankunt. Echter zijn er in de top ook maar weinig die Robben goed kunnen afstoppen, dus misschien zit je er toch wel dichterbij.

12 december 2014 om 04:31

Er was een Portugese back (ik meen Miguel Monteiro) die Robben steevast in zn zak had. Maar dat was toen Robben voor Oranje nog vaak linksbuiten speelde. Verder heb ik nog geen verdediger gezien die niet het snot voor de ogen werd gespeeld door Robben.

12 december 2014 om 18:39

Miquel, die toen bij Valencia speelde. Die speelde wel goed tegen Robben ja, maar toen was Robben ook niet van het niveau dat ie nu is. Niet zo effectief en te vaak niet fit.

Hier haal je toch uit dat hij voor het WK nog de illusie had hij die stap wel kon maken?

11 december 2014 om 15:38

Nee hier haal je uit dat hij nog veel te leren heeft,dat hij na t Wk weet waar hij ongeveer staat in zijn carrière.

11 december 2014 om 15:47

Dan is het goed. Nog 3 jaar in Rotterdam blijven. Dan naar wat beters dan Stuttgart.

11 december 2014 om 16:00

Zou fijn zijn,denk dat 23/24 de goede leeftijd is om eigenlijk pas naar t buitenland te gaan. Zou voor de Nederlandse clubs ook beter zijn ben ik van overtuigd en 7/8 jaar lang 2/4 m verdienen moet toch genoeg zijn

Het probleem is dat geen een verdediger raad weet met robben. Die man speelt bijna altijd tegen twee verdedigers. Maar natuurlijk is het goed om te zien dat deze jongen verstandig is en aan de lange termijn denkt.

Ik zou, als ik Hiddink was, deze twee eens op gaan stellen mer Vlaar als extra slot op de deur er tussen!

Ik zeg niet dat hij ze erin moet houden, maar ik vindt beide nu al beter dan Indi en de Vrij!

11 december 2014 om 15:44

@ Spray

Kongolo liet juist bij Oranje zien nog lang niet klaar te zijn. Volgens de meerdere media volgers kon hij het niveau totaal niet bij benen. Daarnaast moet je eens bedenken dat er 3 middenvelders voor zijn neus staan waarvan 2 verdedigend. De nummer 10 (immers) is een werkpaard dat zichzelf het schompes loopt. En ook de rechtsbuiten (toornstra) verdedigend ongelofelijk veel mee terug.

11 december 2014 om 15:55

Ik heb nergens gelezen dat hij het niveau totaal niet kon bijbenen. Zou je me een bron kunnen geven? Niet dat ik denk dat je boel belazert, maar gewoon uit interesse.

11 december 2014 om 16:02

Geef mij ff je bronnen dan.
Want zit wel heel diep in duim te zuipen.
qua het fysieke moest hij eraan wennen.
Qua tempo was het wennen. vreemd? die man had net x aantal wedstrijden voor feyenoord gespeeld.
En waar jij het over hebt is het verdedigend collectief.
Duels zijn er vrij weinig die hij verliest. duels op snelheid vrij weinig die hij verliest. 1 op 1 vrij sterk.
Dus je kan zijn kwaliteiten wel continu bagatelliseren.
geen Veltman geen rekik geen bruma geen martina hebben het talent en de potentie die kongolo heeft.
Noem jij het hele team prestatie op.
bekijk zijn kwaliteiten maar is als individu

11 december 2014 om 16:48

Denswil heeft wel de potentie en het talent. Misschien wel meer dan Kongolo. Maar je komt er niet met alleen talent. Denswil heeft zelfs meerdere kwaliteiten, zoals fysiek en aanvallend (zijn trap). Maar omdat het blijkbaar mentaal oid nog niet helemaal goed zit, speelt niet hij, maar Veltman, de speler met minder talent. Bij Feyenoord speelt Van Beek ook, ondanks dat ie nooit als een groot talent werd gezien. Natuurlijk komt zijn basisplaats ook doordat Feyenoord geen/weinig geld heeft/had, waardoor ze de jeugd wel de kans moesten geven, maar hij liet dus zien over een geweldige mentaliteit te beschikken. Net zoals Veltman, die ondanks zijn langdurige blessure en minder talent dan zijn concurrent, ook in de basis staat.

11 december 2014 om 18:33

Denswil is dan ook niet echt een concurrent van Veltman aangezien Denswil een linkspoot is en Veltman een rechtspoot en De Boer ze dus op andere plekken in het centrum ziet.

11 december 2014 om 19:15

lol, denswil kan Moisander, Vektman en vd Hoorn niet eens uit de basis spelen. vind hem absoluut niet slecht maar Kongolo is echt zo veel klasses beter. de ondergrens van terence staat gelihk aan de bovengrens van Denswil. Kongolo gaat 100 procent zeker de top halen.

12 december 2014 om 07:47

FR1908-Che

Allereerst praat ik nergens over spelers van andere selecties die beter of slechter zouden zijn. Kongolo is een groot talent maar mensen die roepen dat hij nu al in de basis moet staan van Oranje zijn ook van lotje getikt. Die jongen speelt goed bij Feyenoord en ze krijgen weinig goals tegen. Ik geef alleen maar aan dat er meerdere redenen zijn waarom Feyenoord zo weinig doelpunten tegen krijgt.

En de bronnen, tijdens het WK is er genoeg gesproken over de trainingen door meerdere media. Zo presenteerde Valentijn Driessen o.a. op de radio dat Kongolo erg veel moeite had met het niveau.

Dat jij je er gelijk aangevallen door voelt is jou keuze. Het is geen schande om moeite te hebben met het niveau op een WK en dat onderstreept Kongolo hier zelf ook. Wat voor bronnen heb je nog meer nodig? Laten we niet te snel zeggen dat deze jongen een wereld verdediger word. Voorlopig heeft hij tegen spitsen als Sightorson, Luuk de Jong en Johansson gespeeld. Die zijn stuk voor stuk nauwelijks goed genoeg voor de eredivisie.

Ik vind het juist een zeer realistische kijk en getuigd van zelfkennis. Prima reactie van deze jongen, lekker eerst een paar jaar ervaring op doen bij Feyenoord en daarna pas de stap naar het buitenland maken. Talent is er zeker maar ook hij zal in een vormdip terecht komen. Hoe hij daaruit komt bepaald hoe hij zich als voetballer verder zal ontwikkelen.

Is geen schande, zullen er maar weinigen zijn die Robben een hele wedstrijd af kunnen stoppen.

WK-deelname was dus voor zo een jongen erg belangrijk. Nu weet hij waar hij naartoe moet werken, of het Wereldtop zal worden is nog afwachten. Maar dit zou nog weleens een hele belangrijke kracht voor Oranje gaan worden in de toekomst. Vind hem nu al stabieler ogen als een BMI of de Vrij in hun Rotterdamse periode. Het is wachten op het dipje wat er ongetwijfeld zal komen en hoe hij hierop reageert en uit komt.

is geen schande als je robben nog niet af kunt stoppen, dat kon Ramos ook niet.
Groot talent, goede mentaliteit, maar heeft soms nog wel coaching nodig. De absolute top betwijfel ik, maar in ieder geval een club als arsenal of dortmund zal hij zeker moeten aankunnen in de toekomst

Ik ben niet zo van het Feyenoord versus Ajax gedoe, maar wat is Kongolo dan een verademing in vergelijking met Kishna. Kishna die na een goede westrijd van de daken roept dat ze de Europa League kunnen winnen en dan Kongolo die vastberaden en zonder grootspraak naar de top wil. Beide zijn (heel verschillende) grote talenten en ik ben benieuwd hoe ver ze komen.

11 december 2014 om 15:42

@wimdrenthe

Komt omdat Kongolo een heel ander karakter heeft dan Kishna. Ik vergelijk Kongolo qua karakter met Klaassen. Rustig, nuchter en weten wat ze willen.

11 december 2014 om 16:16

Klopt. Zelf heb ik ook meer met de nuchtere types. In feite komen ze pas net kijken dus is het ook helemaal niet gepast om jezelf al enorm op de borst te kloppen. Bovendien is er een aardige kans dat je een keer een flinke dip krijg nog als jonge speler en dan gaan je grote uitspraken tegen je werken.

11 december 2014 om 18:46

Ik heb ook meer met het nuchtere van een Klaassen of een Kongolo. Maar vind wel dat we voetballers niet teveel op hun karakter moeten beoordelen. Zolang ze goed presteren in het veld en hun beroep zo goed mogelijk uitoefenen vind ik dat karakter niet heel belangrijk zou moeten zijn.

12 december 2014 om 08:43

@leidsehood

Heb je een punt ! Ik vind het karakter van Kishna alleen drie keer niks. Die jongen presteert op het moment erg goed, maar ik heb het idee (door zijn karakter) dat hij bij de eerste beste stap hogerop meteen weg is bij Ajax.

Terwijl ik Klaassen nog een tijd voor Ajax zie spelen (zelfde als Kongolo bij Feyenoord) omdat ze alleen de stap willen maken die het beste is voor hun ontwikkeling.

11 december 2014 om 16:50

Juist 2 spelers met elkaar vergelijken die totaal verschillend zijn... Je had ook de vergelijking kunnen maken met Kongolo Blind , Siem de Jong (1e helft 2014 ) of Klaassen , Riedewald (2014 - heden). Nee je kiest degene met de grootste bek uit........

Heb ook Feyenoorders verleden jaar een grote mond horen hebben over uit bij Ajax bang van niemand , kampioensschappen.....

Kijk, dat zijn mooie verhalen Een paar trainingspotjes tegenover Robben en Van Persie zijn natuurlijk leerzame momenten voor een jonge verdediger. Veel beter dan dat krijg je ze niet zo snel tegenover je in je carriere.

Klinkt als een realistische jongen. Laten we hopen dat hij zijn vorm behoud en zich de komende jaren flink doorontwikkeld. Een sterke, stabiele CV zou ook gunstig zijn voor het nederlands elftal.. wie weet kan die al een vaste waarde zijn voor het EK 2016?

Ik zou ook wel eens voor de grap gewoon even een helft linksback tegenover Robben willen staan. Gewoon kijken hoe dat eruit ziet als hij op je af komt rennen met die bal

Slim van Kongolo dat hij alle interesse nog afwimpelt. Hij is er, zoals hij zelf zegt, namelijk nog lang niet. Het talent om er te komen heeft hij denk ik wel. Talent alleen is helaas niet genoeg.

Kijk, daar hebben we wat aan. Iemand die niet met zijn hoofd in de wolken zit en gelijk naar het buitenland vertrekt.

Misschien is dat wel dé manier om iets uit je carrière te halen.
Talent hebben is een, klaar zijn voor het buitenland is twee!

Als je dit zo leest begrijpt hij hoe het werkt en beschikt hij over de juiste mentaliteit.

Zolang hij deze instelling vasthoudt, en gewoon nog 1/2 jaar bij Feyenoord blijft denk ik dat Kongolo zeker de top kan halen. En dat heeft het Nederlands elftal wel een keer nodig. De laatste echte wereldtopper in de verdediging was Frank de Boer of Jaap Stam.

Kongolo nog zo jong en zo geweldig maar, sven van beek is ook een topper

Kijk dit soort spelers gaan het dus maken. Zeer talentvol, maar tegelijkertijd ook realistisch en bescheiden. Een perfecte recept.

Je mag ook naar Ajax gaan hoor. Je bent van harte welkom. Dan ga je lekker sanen spelen met Ramos.

11 december 2014 om 17:20

Wie Paul [ barcafan ] , Kongolo nee toch dat is een talent van Feyenoord,
Maar ik snap wat je bedoel .
En kijk is naar je post. [ Prive bericht]

De verdediger die dit gevoel wel heeft tegen Robben, moet alleen nog geboren worden volgens mij.

Zeer verstandige keuze van die jongen. Goed dat er nog zulke jongens zijn.

Het begint er echt op te lijken dat Kongolo een grote speler gaat worden als je leest hoe hij in elkaar zit zijn oproep voor het wk en zijn spel zie ik het positief in. Ook voor Nederland moet het goed komen als je kijkt wat voor spelers we gewoon hebben rondlopen in de eredivisie geeft dat ook wel vertrouwen.

In de opstelling heb je dan nog geen eens spelers als Kishna, Ghazi, Riedewald, Narsing, Castagnois, Ebecilio, Ziyech en nog meer.

Opstelling : Wijnaldum in dezelfde rol als op het wk.

Cilissen
van Rhijn
van Beek
Kongolo
Willems
Wijnaldum
Clasie
Boetuis
Klaassen
Depay
Zivkovic
11 december 2014 om 18:04

Strootman, Janmaat mis ik een beetje in dit elftal en als goede subs (die jij nog niet genoemd hebt):

Zoet, Veltman, Rekik, Nelom, Pröpper, Van Ginkel, Manu.

11 december 2014 om 18:24

Ja ook goede spelers maar ik gebruikte alleen spelers uit de eredivisie om aan te tonen wat voor elftal we al kunnen samenstellen met alleen speler uit onze kleine toch wat iets onderschatte competitie.

En ja Bruma, Maher, Locadia, Mohktar en Leerdam heb je dan ook nog. Het zijn geen wereld spelers maar wel jongens die al wat ervaring hebben en nog stappen kunnen maken. Er zijn een hoop landen waar ze gewoon basis spelers zouden zijn misschien zelfs bij een paar landen in de top 20.

Pff wat kan ik zeggen. Hij geeft gelijk.

Tegen Milik zal onze vriend ook gaan merken dat de echte top nog ver weg is.

11 december 2014 om 18:08

Laat me raden; Milik is zeker degene die Kongolo dat gaat laten zien?!..
Take a break dude!

Hoezo praat iedereen over nog minstens een jaar blijven? Een jongen als Kongolo staat nu voor het eerst echt als vaste basisspeler! Dan moet je gewoon nog 3 jaar blijven. Hij komt ook echt nog wel in een dip, dan moet je ook ervaring hebben om daar uit te komen. Op je 21ste met 50 Eredivisieduels ervaring aankomen in de Premier League is nog te weinig.

Voor Feyenoord is het natuurlijk ook veel beter als Kongolo gewoon zijn contract verlengt, ik hoop het van harte.

Was zijn broertje Rodney maar net als Terence. Veel verstandiger!

In potentie beter dan bruno martins indi. Sowieso het beste nederlandse talent van de laatste jaren.

Noem maar gerust alleen Arjen, RvP is geen "echte top".

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren