Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Europa League hoeft niet ten koste te gaan van de vijfde landstitel op rij'

Laatste update:

De spelers van Ajax halen hun neus absoluut niet op voor de Europa League. In Amsterdam werd vurig gehoopt op overwintering in de Champions League, maar dat bleek wederom geen haalbare kaart. De zinnen zijn al snel verzet, blijkt uit de woorden van Davy Klaassen. De middenvelder hoopt dat Ajax lang kan meestrijden in het tweede Europese bekertoernooi.

/

Dankzij de 4-0 overwinning op APOEL Nicosia weten de Amsterdammers zich net als PSV en Feyenoord verzekerd van deelname aan de knock-outfase van de Europa League. "Dat is gewoon top", doelt Klaassen op de prominente aanwezigheid van een drietal Nederlandse clubs na de winterstop. "Goed voor het Nederlands voetbal. Het gaat natuurlijk niet zo best de laatste jaren, dus dit is alleen maar mooi."

Dat de tweede seizoenshelft loodzwaar wordt door nog meer duels, deert de international weinig. "Wij zijn onderhand wel gewend om twee keer per week te spelen. Natuurlijk is dat zwaar, maar ik teken voor een finaleplaats in de Europa League", zegt hij in gesprek met NUsport. Ajax hoeft van hem niet te kiezen. "Nee, dat hoeft in mijn ogen niet ten koste te gaan van een vijfde landstitel op rij."

Is Ajax een serieuze kanshebber voor de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Thats the spirit! Beetje gunstig loten en je kan een eind komen

11 december 2014 om 15:20

Dat kan dan gelijk alweer tegenvallen aangezien Ajax in de 2e pot terechtkomt. Ze ontlopen iig wel Liverpool en Roma maar moeten dus wel tegen een groepswinnaar of 1 van de top 4 Champions League doorstromers (nu zijn dat ook niet de topteams) en gemiddeld is die lijst een stuk sterker.

11 december 2014 om 15:47

@ Wisconsin

Met alle respect, Liverpool had ik graag tegen gespeeld. Allereerst al vanwege de sfeer op Anfield. Maar puur omdat Ajax daar voetballend op alle fronten overheen kan lopen. Ajax zit in een stijgende lijn terwijl liverpool in hun grootste dip zit. De verdediging staat niet, het middenveld loopt niet en scoren kunnen ze al helemaal niet. Liverpool had een tegenstander geweest waartegne je gewoon door had kunnen gaan.

11 december 2014 om 15:51

Aangezien we ons nooit kunnen motiveren tegen teams uit pot 2 lijkt me een betere tegenstander prima.

En je kunt uit pot 1 ook gunstig loten.

11 december 2014 om 16:12

ja want liverpool stelt ook echt helemaal niets voor in vergelijking met ajax

11 december 2014 om 16:51

Dat is het Liverpool van nu, deze wedstrijden worden eind februari gespeeld. Dan ziet de wereld er misschien weer heel anders uit.

11 december 2014 om 17:07

Voordeel is wel dat Liverpool totaal geen interesse heeft in de Europa League. Beter een ongemotiveerde topploeg dan een sterke club uit het Oostblok oid

11 december 2014 om 17:39

Ajax is gewoon niet gemotiveerd tegen onbekende, mindere clubs. Tegen betere stijgen ze soms boven zich uit.

11 december 2014 om 18:01

Hahaha, die amsterdammers gaan meteen weer naast hun schoenen lopen. Zal dat even tegenvallen in februari en mei.

11 december 2014 om 18:02

Meteen een paar lastige tegenstanders uitschakelen, doe maar een Zenit of AS Roma, zijn we daar weer vanaf. Leuk tegenstandertje.

11 december 2014 om 19:50

En in mei, ook meteen erbij hè! ? Wie is er nou arrogant?

11 december 2014 om 16:35

Is de loting van de europa leauge ook maandag?

11 december 2014 om 17:52

Ja om 13.00 uur

Ach, er zitten toch een hoop pittige teams in de EL, maar zowel Ajax, PSV als Feyenoord hebben een team dat het iedereen zeker lastig kan maken en met een beetje geluk kom je dan ver. De teams daar zijn goed maar niet van het niveau Barca of Psg, en als je zag hoe Feyenoord thuis won van Sevilla en PSV uit pas op het laatste moment verloor in Moskou liggen er zeker mogelijkheden tegen teams van dat niveau.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze zeker ver gaan komen, want als het geluk wat meer bij de tegenstander ligt, lig je er zomaar uit. De teams in de EL zijn over het algemeen van redelijk vergelijkbaar niveau, sommigen iets beter, sommigen iets minder, en soms win je van een beter team of verlies je van een minder team.
Met de juiste instelling en tactiek hoeven de NL clubs van niemand bang te zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen wint.

11 december 2014 om 17:47

Helemaal mee eens. Er is geen enkel team in de el waar Ajax, Feyenoord en Psv nier van kunnen winnen. Je hebt de top met Bayern, Real, Barcelona, Chelsea en misschien nog 1. Behalve die ploegen kan Ajax van iedereen winnen. Ook van Psg, zo geweldig is die ploeg nou ook weer niet.
De loting is ook helemaal niet zo belangrijk eigenlijk, het is belangrijk of de Nederlandse ploeg in vorm is en het is ook belangrijk dat je een beetje geluk hebt.

12 december 2014 om 00:27

Kortom: de bal is rond

Finale hopelijk Legia - Ajax in Warschau.
Legia heeft ook met 15 punten de groep gewonnen, en zijn er op gebrand tot het eind er in te blijven.

11 december 2014 om 15:10

Hopelijk loten jullie Celtic, dan kunnen jullie revanche nemen, als de Uefa dit keer niet tegenwerkt.

On: Laat Ajax eerst maar eens de eerste ronde doorkomen, voordat ze (weer) over de finale gaan beginnen.

11 december 2014 om 15:15

Ja we hopen ook echt op Celtic.
Maar ik zie Legia ook graag tegen een Nederlandse club want ik wil zien hoe de verhoudingen liggen.

11 december 2014 om 15:47

als ze Celtic loten gaan ze eruit, Guideti weet hoe die moet scoren tegen Ajax.

11 december 2014 om 16:06

lol nee hoor.

ik denk dat celtic het minst graag tegen legia speelt van alle kandidaten die er nog over zijn. Vorige keer won legia met 6-1.
als legia celtic treft dan gaat legia 4 keer zo agresief spelen als red bull salzburg toen tegen ajax

En ajax is ook veel sterker als celtic

11 december 2014 om 15:22

Heeft Legia al gewonnen van Trabzonspor dan? Als de Turken winnen eindigen zij bovenaan, meen ik.

11 december 2014 om 16:23

Legia staat eerste in de poule met 12 punten en 2 punten meer dan Trabzonspor, dat vandaag nog tegen Legia speelt in Warschau. Een nederlaag zou gewoon betekenen dat ze tweede worden. Kortom, je club is nog niet verzekerd van de eerste plek in de poule. En bovendien komen zowel Ajax als Legia te kort om de finale te halen.

11 december 2014 om 16:27

Blij toe dat jij dat al weet dat Ajax en legia de finale niet gaan halen.

Mis kan je die glazen bol ff door sturen

11 december 2014 om 16:38

Ik denk dat je daar nog wel op terug gaat komen maar goed we zullen zien

11 december 2014 om 16:58

Misschien kan jij je supporters-bril afzetten en realistisch kijken naar de huidige staat waarin het Nederlands voetbal zich verkeert? Dan heb je geen glazen bol nodig.

11 december 2014 om 18:01

Juist, gewoon EL winnaar dus. De tegenstanders zijn goed maar zeker verslaanbaar in de EL, we hebben wel lastigere hordes genomen.

Laten we nu gewoon alle focus op die Europe League gooien, sportief gezien dan!

Daarmee bedoel ik niet dat je de C.L. moet vergeten, integendeel!

In een zwakke groep zou overwintering zomaar kunnen, maar in een wat sterkere, zo zie je nu aan Ajax, heb je niets te vertellen en wordt je met €27 mil. derde!

We moeten kijken naar het niveau E.L. dat bedoel ik ermee, neem een Sevilla, RB Salzburg, etc. dat is waar wij naartoe moeten kunnen komen!

Juist, lets do that Davy! Moet kunnen de treble, kampioen, beker en EL!

11 december 2014 om 15:38

Je moet er in ieder geval voor willen gaan.
Als je dat niet zou doen, ben je al op voorhand geen winnaar en met zo'n instelling win je niks.

11 december 2014 om 16:02

haha, je hebt het wel hoog in je bol.. maar is soms ook goed!

Als de Nederlandse clubs geen punten binnen sprokkelen deze Europa League gaat het er zeer duister uitzien qua coefficient. De punten van 2010/2011 vallen weg en dat is bijna een derde van het huidige totaal (en 2011/12 idem). Als Nederland van 9 naar 10 zakt verliest het een Europa League plek en de Belgen staan al virtueel boven Nederland en de Turken en Grieken daar vlak achter.

Nu zullen Lokeren en Luik (op zeker) er niet meer bij zijn na vanavond en voor de Grieken (verliezen Asteras en Panthinaikos sowieso, Paok 50) en Turken (hadden er nog maar 2) is het net zo beroerd met maar 2 ploegen die door zijn. Maar dan nog moeten de Nederlandse clubs meer punten gaan halen dan Club en Anderlecht om niet op plaats 10 te eindigen.

Hollanders blijven Hollanders.

En hopla direct over finale plaats lullen. En eraan toevoegend dat dit niet ten koste moet gaan van een nieuw kampioenschap. Men praat dus alsof beide al binnen zijn. Een formaliteitje zowaar.

Maar toegeven, dat maakt dat volk ook charmant.

In België is de teneur meer iets van " We bekijken het van ronde tot ronde".

11 december 2014 om 16:01

Is dat misschien dan ook direct de reden dat Nederland op veel vlakken succesvoller is dan België?

11 december 2014 om 16:37

Polop,

Ik kan u vertellen dat dit een waan is. Nederlanders zijn niet succesvoller. Belgen trouwens ook niet.

Het is ongeveer hetzelfde. Soms is er wel een verschil, maar dan heeft dat te maken met de grotere visvijver of gewoon het aanwenden van meer geld in een bepaald domein.

Hey, Europa wordt niet geregeerd vanuit Amsterdam.

12 december 2014 om 10:54

1 Belgische EC1 winnaar vs 50(!) Nederlandse.. Zoek eerst eens wat op voordat je gaat gillen.. Overigens won de Belg (eric Gerets) hem met een Nederlandse club.. Of ga je me nu wijs maken dat Nederland 50x meer inwoners heeft (jouw aangehaalde grotere vijver)?

11 december 2014 om 16:03

'we bekijken het van ronde tot ronde'? Schijnheilig gedoe.

11 december 2014 om 16:39

Eerder realisme. Schijnheilig zou het zijn wanneer die finale plaats een quasi zekerheid zou zijn en dat je dan alsnog overdreven voorzichtig zou zijn.

11 december 2014 om 16:45

Maar jongen toch. Ik ben de eerste om te zeggen dat een volksaard niet bestaat. Wel hebben wij allemaal cliché beelden over volkeren en Klaassen beantwoord aan het clichébeeld die wij, Belgen, over Nederlanders hebben.

Zie ook:

"er bestaat niet zoiets als een volksaard. Ook al meent bijna iedereen van wel."
voetbalzone.nl/doc.asp?uid=230984

" Lieve jongen, er bestaat niet zoiets als een 'volksaard'. Echt niet. Dat toch beweren is pure pseudowetenschap en prietpraat."
voetbalzone.nl/doc.asp?uid=225386

11 december 2014 om 17:24

Leg dan even uit waarom je het wel hebt over "hollanders blijven Hollanders" en "dat volk"?
En dat nou niet afdoen als een grapje ofzo, dat zou wel heel erg zwak zijn..

11 december 2014 om 16:24

Hij zegt dat hij voor een finaleplaats tekent, hij zegt nergens dat ze de finale gaan halen. Bijvoorbeeld een PSV nam de Europa League niet serieus omdat Advocaat en Cocu van mening waren dat dit ten koste van de competitie zou gaan. Klaassen geeft juist aan dat de EL niet en koste van de competitie hoeft te gaan door te zeggen dat hij voor een finaleplaats tekent.

11 december 2014 om 17:22

"maar toegeven, dat maakt dat volk ook charmant"
Dat je naar aanleiding van één of enkele reacties op voetbalzone het hele volk maar even stigmatiseert zegt meer over jou dan over "dat volk".

Er zijn genoeg Nederlanders die gewoon realistisch zijn. En dat weet je (hopelijk) best.

11 december 2014 om 17:58

Pipp,

Ik zou klacht indienen bij de Verenigde Naties en het Internationaal Hof van Justitie in Den Haag.

Ik zou gelijk ook een civiele zaak opstarten zodat iemand de u aangedane psychologische schade kan vergoeden. Want die moet blijkbaar immens zijn.

Veel sterkte!

11 december 2014 om 20:10

Iedereen komt,

Dit vind ik dus een belachelijk zwakke reactie. Zodra je inhoudelijk niets meer toe te voegen hebt, moet het maar op die manier, hè jongen. Ach, aan de andere kant snap ik het ook wel hoor. Geeft eigenlijk niks, ik zou in jouw situatie misschien wel hetzelfde doen

Hoe dan ook, ik vind het fijn dat je je zo om me bekommert, en van die nuttige tips geeft. Echter heb ik geen last van psychologische schade, maar fijn dat je denkt om je medemens hoor

11 december 2014 om 17:58

Inderdaad, Klaassen speelt dan ook in Nederland, Holland en bij Ajax, die het beste zijn Je moet vertrouwen hebben, het kan gewoon, ajax moet er voor gaan!

11 december 2014 om 18:00

Voila, vind ik dus ook.

Gewoon geloven, gaan en doen.

En als het niet lukt, er is altijd een volgend seizoen.

11 december 2014 om 18:56

Dat ligt er maar net aan hoe je het interpreteert. Ik lees hier de reactie van een jongen van 21, die droomt om de EL finale te halen. geen arrogantie, niemand die denkt dat ze er al zijn. Ajax zal waarschijnlijk tot het eind van het seizoen om de landstitel meedoen en dat ze de ambitie hebben om de EL finale te halen vind ik alleen maar logisch. Waarom zou je meedoen aan de knock-out fase van een bekertoernooi, als je niet voor het hoogst haalbare gaat?

Ik betwijfel overigens zeer of er ook maar één van de Nederlandse clubs de finale gaan halen, maar de mogelijkheid is er zeker. Alle drie de clubs hebben laten zien een vrij hoog niveau te kunnen halen en in de knock-out fase kunnen een hoop gekke dingen gebeuren.

11 december 2014 om 19:51

Ik vind het nét schitterend dat zo'n jonge blaag dat complexloos brengt hoor.

Ja, het zal moeilijk worden om die finale te halen voor een Nederlandse club. Maar het kan wel.

er is geen club in nederland die een rol van betekenis kan spelen in de cl maar ook niet in de europaleague

En hoppa, de volgende ajacied die het woord finaleplaats in de mond durft te nemen.
(En nee, hij zegt inderdaad niet dat ze het gaan halen).

Wat denken die gasten wel niet na een keer een wedstrijd te hebben gewonnen in europa.

1 van de zes wedstrijden winnen tegen notabene een team uit cyprus en gelijk weer een mentaliteit in de mond nemen alsof ze een wereldprestatie geleverd hebben.

De doelstelling was overwinteren CL en daar is wederom wéér in gefaald, dus waar halen ze het vandaan om gelijk weer zo te gaan praten.
Echt niet te geloven.

11 december 2014 om 17:58

We winnen die EL gewoon, maak je nou maar niet druk Geloof het of niet, Ajax gaat een glorieus jaar tegemoed !

11 december 2014 om 23:00

Ach Tinusje toch, waar maak jij de druk om?
Ajax heeft het prima gedaan thuis tegen Psg, uit speelde we ook gewoon goed.
Dat je dan door persoonlijke fouten en de geweldige gekochte klasse verliest....

Je ontkracht je hele statement hierboven man, hij droomt er van, hij wilt het.... niks arrogants aan.
Als je het niet wilt moet je gewoon lekker stoppen met voetbal.

Als jou doelstelling de kwartfinale van de EL is...dan moet jij je als club van de grootte van Ajax je maar eens achter de oren krabben.

Ik zie Ajax en Feyenoord echt wel ver komen. PSV niet want hoe Bruma en Rekik lopen te verdedigen en met Zoet die ook niet echt in orde is is dat gewoon zelfmoord. Ajax heeft denk ik de meeste kwaliteit maar moeten zichzelf ook niet gaan overschatten wat heel gevaarlijk is en waar Nederlandse ploegen toch wel de neiging hebben. Feyenoord schat ik het hoogst in om ver te komen want zij hebben een vastberaden team en willen zich denk ik ook eens bewijzen na al die verschrikkelijke Europese wedstrijden waarin ze al in de voorronde werden uitgeschakeld.

11 december 2014 om 17:48

Feyenoord heeft wel een gebrek aan scorend vermogen in de aanval. Alleen Toornstra scoort af en toe, maar dat is eigenlijk een middenvelder. En Manu, maar die zit meestal op de bank. Ook zijn ze in de breedte zwak.

11 december 2014 om 17:49

PSV is inderdaad niet goed genoeg, heel wisselvallig en ze denken daar allemaal dat ze het voetbal hebben uitgevonden.

11 december 2014 om 19:23

Want Ajax die doet het altijd geweldig in de europa league?
Zodra er een beetje grote club wordt geloot is het snel klaar met alle 3

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren