Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Müller: ‘Dan kun je Ronaldo beter meteen de prijs per post toesturen’

Laatste update:
/

Maandag werd bekend dat Lionel Messi, Cristiano Ronaldo en Manuel Neuer de drie overgebleven kandidaten zijn voor de FIFA Ballon d’Or 2014. De Argentijn, Portugees en Duitser zullen over zo’n zes weken te horen krijgen wie van hen aan de haal gaat met de prestigieuze individuele onderscheiding. Thomas Müller hoopt dat landgenoot Neuer wordt beloond voor zijn formidabele prestaties in het jaar 2014.

“Het verhaal dat Cristiano Ronaldo de prijs gaat pakken, begint een beetje saai te worden. Als hij weer wint, moet je je misschien ook afvragen wat voor zin de hele verkiezing heeft. Dan kun je hem beter maar meteen de prijs per post toesturen”, zegt Müller in gesprek met BILD. Müller zegt dat hij ook iemand anders had willen nomineren dan viervoudig winnaar Messi: collega Arjen Robben, bijvoorbeeld.

“Die was echt uitmuntend. En ook in het Duitse nationale team waren er enkele spelers, die een nominatie bij de laatste drie zeker verdiend hadden. Maar ach, ik heb me er al eens over uitgesproken: de prijs is op zich erg mooi, maar de hele verkiezing vind ik niet zo belangrijk. Ik zie mezelf als een teamspeler en daarom betekenen dit soort prijzen niet zo veel voor me”, legt Müller uit.

Wie vind jij dat de Ballon d'Or verdient?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ronaldo hem wint dan kunnen we hem maar beter meteen aan hem geven? Wat een kolder slaat muller hier uit, heeft hij iets verkeerds gerookt?

2 december 2014 om 15:09

Zou kunnen, rookt als een ketter die man.

2 december 2014 om 15:45

haha

2 december 2014 om 15:30

Dit zeggen ze gewoon puur op afgunst, hoezo zou Neuer de Goudenbal moeten winnen eigenlijk? Vast omdat hij een Duitser is of omdat hij voor Bayern speelt, dat is zowat de enigste reden, maar was hij dit jaar de beste individualist? Nee dat was Ronaldo. Het is blijkbaar een campagne strijd aan het worden voor de Duitsers het begint zielig te worden. Accepteren dat Ronaldo de beste individualist is dit jaar kunnen ze niet.

2 december 2014 om 15:33

Uhm neuer wereld kampioen en kampioen van Duitsland stond er elke wedstrijd . Miss zijn jullie het vergeten maar de laatste wedstrijden van vorig seizoen incl de cl finale en wk speelde Ronaldo kak en neuer een heel jaar door constant .

2 december 2014 om 15:36

Wat boeit het dat Neuer wereldkampioen werd en kampioen van Duitsland? Weet je niet dat dit een individuele prijs is? En ik weet niet of jij het bent vergeten maar het eind van het seizoen sukkelde Ronaldo met wat blessure's maar wou gewoon veelste graag spelen.

2 december 2014 om 15:37

Hmm, volgens mij moest neuer er worden uitgestuurd in de wk-finale. Dat werd onbegrijpelijk niet gedaan.

2 december 2014 om 15:43

@ Nikes

Ja en wat heet Ronaldo dan "individueel" beter gedaan dan Neuer?

Wil je echt individueel beoordelen dan moet je alleen naar de goals kijken die Ronaldo zelf maakt zonder invloed van zijn medespelers. En dan kom je echt niet uit op 40 goals. Zal zeker beduidend minder zijn.

Elke redding die een keeper maakt is ook individueel te noemen. Zo iets al "assist" reddingen bestaan niet bepaald.

Wat ik wil zeggen is dat het gewoon moeilijk te zeggen is wie überhaupt individueel beter is. Maar het is absurd dat men in het voetbal waar je zonder team niets bent een discussie zit te voeren wie individueel beter is.

2 december 2014 om 15:46

Zo individueel goed is Ronaldo blijkbaar niet. Bij Real met allemaal toppers om zich heen die hem perfecte voorzetten geven loopt hij prima mee natuurlijk. Maar als bij Portugal de spelers iets minder zijn (maar nog steeds goed), degradeert Ronaldo tot een nuttelozer speler die alleen maar zijn ploeggenoten afzeikt en zielig in de camera kijkt. En dat is dan aanvoerder.

2 december 2014 om 15:46

@ Acelinho

Bij jou wordt het een beetje vermoeiend. Ronaldo was de beste individuele speler kerel klaar

2 december 2014 om 15:49

@naamloosheid,
Neuer heeft verrassend veel te doen. En ondanks dat de kansen van tegenstaders vaak grote kansen zijn omdat het vaak counters zijn heeft Neuer alsnog het hoogste reddingspercentage van de vijf grootste Europese competities. Die balbezit statistiek zegt niets. Soms hebben tegenstanders meer schoten op doel dan Bayern ondanks dat Bayern 70% balbezit heeft.

2 december 2014 om 15:52

Acolinho, je hoeft niet alles wat Bayern is te verdedigen, beetje objectiviteit zou je sieren. Ronaldo steekt individuele boven iedereen uit.

2 december 2014 om 15:57

@ Nerazzurri9

Ik vind jou ook vermoeiend..

Zoals ik al zei mij maakt het niet uit. Maar hoe jij hier reageert op andere mensen die hun mening verkondigen slaat gewoon nergens op.

Dat Ronaldo individueel de beste was is niet eens aan te tonen in de vergelijking met Neuer. Dus hoe graag je het punt ook wil maken, het kan gewoon niet.

Het blijft een persoonlijke mening.

2 december 2014 om 16:02

Iemand beter vinden is een persoonlijke mening, als Acelinho Ronaldo niet beter vond, vind hij/zij dat niet. Als we dan naar cijfers gaan kijken is het vergelijken tussen Ronaldo en Neuer niet mogelijk. Of ga je clean sheets versus doelpunten opzetten? Puur vind ik degene die deze prijs verdiend iemand die Zijn elftal beter maakt. En daarom denk ik bijvoorbeeld dat een Robben deze prijs meer verdiend dan een Ronaldo. Omdat Robben zijn land naar de halve finale van het WK heeft gebracht terwijl Ronaldo dat niet lukte, met een relatief naar mijn mening volwassener en beter elftal. Ook de poule van Portugal was niet heel sterk. Als je dan helemaal bekijkt hoe Portugal is afgedroogd tegen Duitsland en Ronaldo niet wist te scoren maar Neuer wel zijn goal leeg hield. Kan je twijfels hebben bij wie de prijs verdient te winnen.

Ik twijfel overigens niet aan de speler Ronaldo die staat boven kijf als een van de beste spelers ter wereld. Maar vond ik hem dit jaar de beste speler. Nee, dat niet.

2 december 2014 om 16:04

@ Cr/sven

Oh.. maar als we allemaal blind roepen dat Ronaldo ten opzichte van Neuer individueel beter presteerde is dat puur objectiviteit. Dude, objectiviteit is hier ver te zoeken.

Zoals ik al zei, het is mij echt een rot zorg wie wint. Maar de vergelijkingen die mensen maken zij gewoon scheef, het is niet aantoonbaar wie beter was.
Elk argument dat mensen tegen Neuer gebruiken is anders ook gewoon tegen Ronaldo te gebruiken.

2 december 2014 om 16:06

kijk maar naar de statistieken, daarin is ronaldo de beste. neuer is maar een simpele keeper, die had nooit op de lijst van ballon dor moeten staan, de media en de gros is neuer gaan hypen, courtois is echt paar klasse beter dan neuer..

ronaldo hecht hier waarde aan, veel voetballers, als je zag dat ronaldo emotioneel werd, zegt dat veel. veel voetballers vinden de ballon dor een eer....

2 december 2014 om 16:11

Ramos had hier ook tussen kunnen staan voor het afgelopen seizoen ! Dus hou op metdat gezeik keeper/verdedigers maken amper kans op deze prijs

2 december 2014 om 16:18

Nee, niet vanwege zijn prestaties bij het nationale elftal.

2 december 2014 om 16:31

Sinds wanneer is voetbalbeen individuele sport? Het gaat toch om je prestaties in je team

2 december 2014 om 16:35

@naamloosheid
een cleansheet zegt ook niet alles. Net als dat een aanvaller een goede wedstrijd kan spelen zonder te scoren.

Stel dat neuer elke wedstrijd een strafschop tegen krijgt door zn verdedigers, maar verder wel 10 wereldreddingen maakt. Dan doet ie het gewoon goed, maar heeft ie toch geen cleansheet.

Neuer heeft in de CL genoeg goede wedstrijden gespeeld en op het wk. Dus hij zou het ook prima doen in Engeland.

2 december 2014 om 16:41

hij speelde niet goed omdat hij ondanks dat hij niet 100% was toch wilde spelen... dat zegt ook wat over zijn mentaliteit.

de kans dat een keeper blessures op loopt in vergelijking met Messi of CR7 is natuurlijk heel klein en kan hij dus altijd spelen zonder probleem.

2 december 2014 om 16:46

@ Cr/seven

De zoveelste scheve vergelijking.... maar goed.

De enige spelers die tegenwoordig zwaar worden gehyped zijn de gene die uit België komen. Daar is elke knul (als we het moeten geloven) een wereldtalent.

Als jij van mening bent dat Courtois een paar klassen beter is dan Neuer vind ik dat prima. Mening verschillen daarin. Maar ik zeg maar zo als Courtois daadwerkelijk beter was dan stond hij daar nu misschien wel in plaats van Neuer en dan was het ook zeker verdiend geweest.

Ik weet dat Ronaldo er waarde aan hecht en veel voetballers dat doen. Maar deze prijs heeft Ronaldo niet tot de spelers gemaakt die hij nu is. Echter zijn/waren er absurd veel voetballers die ook gewoon geweldige presteerde maar niet in aanmerking kwamen voor deze prijs. Kijk bijvoorbeeld naar Ibrahimovic, Xavi, Iniesta, Pirlo.. zo kun je nog even doorgaan.

Deze prijs is er nou eenmaal, maar hoort eigenlijk absoluut niet in het voetbal thuis.

2 december 2014 om 16:48

Dat zegt inderdaad wat over zijn mentaliteit, maar het zegt niets over de kwaliteit. Daarnaast zegt het ook wat over de mate van blessures.

Ik denk niet dat de kans dat een keeper een blessure oploopt kleiner is dan een voetballer, als keeper kan je net zo goed verkeerd terechtkomen of verkeerd geraakt worden. Dat een keeper beter beschermd wordt is daarom ook niet zonder reden. Een keeper komt namelijk met zijn hoofd op bepaalde plekken waar een voetballer met zijn voet komt.

2 december 2014 om 17:19

Wat deed neuer dan ? Ik zag hem zijn neus peuteren. De verdedigers en de middenvelders van real deden al het werk.

Iedereen is vergeten hoe zielig neuer tegenover real madrid stond te keepen. Zo geweldig was die niet, anders hadden ze de CL wel gewonnen. Enig reden dat neuer daar nog staat is puur vanwege het wk. Zonder het wk zou die daar ook niet hebben gestaan. Om op die podium te kunnen staan hoef je geen prijzen te winnen.

2 december 2014 om 17:22

Haha paar klasse beter? Jou nemen we ook niet serieus meer

2 december 2014 om 18:06

@nikes

"accepteren dat Ronaldo de beste individualist is dit jaar kunnen ze niet."
Je bedoeld voor jezelf accepteren dat hij het over de periode waar deze prijs over gaat niet is.

Wat heeft Ronaldo laten zien dan op het WK? Inderdaad, niets. Het is een prijs op basis van een jaar, dus in dit geval inclusief WK. De laatste paar wedstrijden van Ronaldo waren ook drama bij RM. Dan kan je wel roepen dat hij veels te graag wilde spelen, maar is dat het probleem van iemand als bijvoorbeeld een Robben?

2 december 2014 om 18:09

Vorig jaar was er helemaaal geen campagne natuurlijk

2 december 2014 om 18:09

Was Ronaldo niet. Alleen de eerste 4/5 maanden van het jaar, daarna was het gewoon 'oke' met als triest dieptepunt het WK, waar je het eigenlijk juist Moet laten zien, vooral een Ronaldo.

2 december 2014 om 18:57

Zie Ronaldo al in het doel staan , ohhhh wat zal ie er individueel boven uit steken . Ieder op zijn plaats vent !

2 december 2014 om 19:02

Neuer heb genoeg ballen gehouden doet die toch echt allemaal zelf genoeg penals gehouden vind belachelijk dat een aanvaller altijd zo opgehemeld word

2 december 2014 om 21:12

Silentstrike , hoe durf je zo te praten ronaldo verdient hem gewoon weer en is heel ze leven al een gruwelijke speler, en neuer met alle respect een geweldige keeper maar ronaldo verdient hem duidelijk dat moet je gewoon acepteren

2 december 2014 om 23:30

Jij weet totaal niet over wie je praat, ronaldo is de hele rede dat portugal afgelopen wk aanwezig was. Dat hij daar niet presteerde door blessures is een ander verhaal. Denk is verder terug als de laatste paar wedstrijden voordat je zon domme reactie post

3 december 2014 om 00:46

@silentstrike
Haha een speler als die spits van Portugal hoort bij Roda JC thuis. En tussen Real en Roda JC zit zeker geen groot verschil he ?
Houdt toch op man, CR7 was afgelopen seizoen gewoon de beste speler!
Bij Bayern hebben ze 80% balbezit, hij zit gewoon met ze hoofd op Bora Bora ofzo, nee Neuer is goed maar niet zo goed als CR7 individueel.
Robben hoort trouwens bij de laatste 3 en niet Messi !
Op het WK was hij niet de beste, in Spanje niet en in de CL ook niet.
Terwijl Robben een van de beste was op het WK en in de nationale competitie.

3 december 2014 om 08:54

Badhabbit

Gast, Ronaldo heeft het beste jaar gehad van hun allemaal, en dat laten zijn statistieken ook zien. Zijn WK was niet goed, maar draait het alleen om het WK dan? Nee. En waaorm roep je Robben? Robben heeft niet eens de helft van de statistieken dat Ronaldo en Messi heeft. Maar goed hij is Nederlands dus dat zal het wel zijn. ''paar laatste wedstrijden waren ook drama bij Rm'' Ik kan jou verzekeren dat jij niet naar Real kijkt.

2 december 2014 om 15:58

Het is zijn mening he wilt niet gelijk zeggen dat ie iets verkeerds heeft gerookt bij wijze van spreken

2 december 2014 om 16:00

Denk dat Muller meer bedoeld dat je hem elk jaar wel aan Ronaldo (of Messi) kan geven, omdat die 2 gewoon veel beter zijn dan de rest. Dus het zou misschien juist mooi zijn om hem aan een ander te gunnen die misschien minder goed is kwalitatief, maar die ook een uitzonderlijk seizoen heeft gehad. Hij zegt nergens dat Ronaldo hem niet zou verdienen, maar dat het op deze manier beetje saai wordt ofzo..

2 december 2014 om 17:29

Omdat Ronaldo helemaal niet heeft gepresteerd heeft op het wk. Het belangrijkste toernooi van dit jaar.

Maar misschien als CR het wint is het ook gewoon terecht toch???
Daarnaast is Neuer gewoon (zeer verdiend) genomineerd, kortom Neuer maakt een reele kans.
(en van mij mag Neuer het gewoon winnen waarom niet! Alhoewel ik van mening blijf dat ze gewoon een aparte prijs moeten hebben voor keepers en gewoon voor elke linie een prijs moeten uitdelen).

Tot slot.. praten over moe worden etc... wat zegt die Muller allemaal joh.
Men zegt toch ook Neuer moet en of zal hem winnen.. men zegt ook Messi zal ..moet hem winnen.. men zegt ook CR zal..moet hem winnen.. er is toch echt geen verschil hoor.
Over alle 3 kandidaten lees ik dit soort berichten.

is natuurlijk veelal , wij van wc eend..

2 december 2014 om 15:39

Ik vind dat hij ergens wel een argument heeft. Ronaldo heeft immers niets laten zien bij de nationale ploeg, wat ook een factor is in het geheel. Maar op basis van zijn seizoen, het winnen van de CL en het huidige seizoen hoort ie wel bij de genomineerden natuurlijk

2 december 2014 om 16:04

@DappereStryder het is wel een heel heel heel groot verschil of je met Portugal speelt of met Duitsland he?

2 december 2014 om 16:08

Klopt wel in zekere zin.. maar waar het me in deze vooral omgaat Dapperestryder, is:
.. ik zal ook niet ontkennen dat ik het gewoon helemaal top zou vinden als Neuer het wint hoor (moetje nagaan ik ben voor Real haha).
Maar, het gaat me vooral om dit stuk: “het verhaal dat Cristiano Ronaldo de prijs gaat pakken, begint een beetje saai te worden."

Sorry hoor maar Muller hangt hier zelf toch ook een verhaal te verkondigen dat zijn teamspeler het moet winnen? Want Muller lobbied even hard mee voor zijn eigen speler(s) (en daarnaast vele van de Bayern mensen opperen dit ook).. of moet ik zeggen.. ze lobbyen vooral zodat CR het Niet wint..zo kan ik t natuurlijk ook zien.... kortom hoe ik dit vind overkomen? Enorm hypocriet!

Het is gewoon zo een wij van wc eend geval en dat is ook absoluut niet raar ofzo.. Xavi zal ook niet zeggen dat Neuer hem moet winnen maar die zal zeggen dat Messi het moet winnen.. etc etc ..maar dat hij zegt dat hij er moe van wordt?
Nou ik word best moe van zulke hypocriete gedoe hoor.

2 december 2014 om 16:19

@newc22, ook toen Portugal zich met de Europese top kon meten 9 (periode 2004-2012) liet hij bijna niks zien. Dus in dat opzicht heeft Ronaldo alle schijn tegen zich.

2 december 2014 om 16:50

Robben was bij een zeer matig NL toch ook gewoon een topspeler. Messi was ook van doorslaggevende factor met zn goals bij niet lekker draaiend Argentinie. Duke, je hebt gelijk wat betreft Muller, dat is een zeikerd en als iemand de bal wint, is het verdiend. Zijn argument waar jij op doelt is idd niets waard

2 december 2014 om 16:56

Beide nog steeds een klasse beter dan Portugal hoor. Je overschat Portugal een beetje, het is echt een bij elkaar geraapt zooitje. En welke glorie heeft Portugal gekend in de periode van 2004 tot 2012? Niet bijster veel. De statistieken van Ronaldo die hij bij zijn club haalt is fenomenaal en van ongekende hoogte, dan vind ik niet dat je hem op basis van de prestaties met zijn land mag afrekenen, zo'n team valt niet te dragen in je eentje.

2 december 2014 om 17:56

Toch is Portugal over het algemeen gewoon een zeer goed team met een basis uit de opleidingen van sporting, Benfica en porto. Niet voor niets wonnen ze de afgelopen 10-15 jaar van vrijwel alle toplanden.

2 december 2014 om 18:36

Awel muller dat zouden ze dit jaar ook gewoon moeten doen.
Gewoon opsturen die prijs naar ronaldo want dit jaar kwam niemand in de buurt.
Messi en neuer staan dit jaar niet op de finish foto.
Het verschil was/is te groot.
En neuer in de top 3 dat is eigenlijk te grappig voor woorden.
Wat een hype allemaal kan doen zeg.
Niet eens de beste doelman van het afgelopen jaar.
Dat uitkomen van die gozer loopt ook dikwijls verkeerd af.
Had rood moeten krijgen in de finale.
En tegen real denk ik niet dat die een bal gepakt heeft.
Tegen aguerro laatst ook niet.
Een navas bij levante maakte op mij een veel sterkere indruk.
Ook op het wk met costa rica veel sterker bezig dan neuer maja dat viel niemand op omdat er helemaal geen navas hype is zoals bij neuer.
De enige die nu roepen dat neuer hem moet winnen,
doen dat omdat ze niet willen dat ronaldo hem wint.

2 december 2014 om 22:09

@newc22

-Pauletta
- Rui Costa
- Figo
- C. Ronaldo
- Quaresma
- Carvalho
- Simao
- Deco
- Nuno Gomes
- Nani
- Coentrao
- Pepe
- Thiago Mendes

Een heel lijstje met topspelers die afgelopen jaren allemaal voor Portugal uitkwamen.
Ronaldo kwam in 29 Ek/wk wedstrijden tot 9 doelpunten,
Ter vergelijking Van Persie maakt er in 24 Ek/wk wedstrijden ook 9 ,en Nederland had afgelopen jaren echt niet meer kwaliteiten dan Portugal. En Robben kan zich toch ook onderscheiden in een matige selectie dan zou Ronaldo dat toch zeker wel moeten kunnen.

2 december 2014 om 15:12

Ikzelf vind het terecht dat C.ronaldo de prijs pakt gezien zijn ongelofelijke individuele prestaties dit seizoen. Daar draait de prijs om: individuele prestaties. Daarom gaat Neuer hem niet winnen en ik denk zelfs dat geen een doelman of verdediger de prijs meer zal pakken.

2 december 2014 om 15:44

Want Neuer heeft geen individuele prestaties geleverd? Met elke redding is Neuer toch 'individueler' bezig dan Ronaldo met zijn doelpunt waar hij een perfect voorgelegde pass voor nodig heeft.

Wordt een beetje moe van dat constante gezeik dat het bij Bayern en Duitsland allemaal team prestatie is en elke speler wel opgevangen kan worden. Alsof Ronaldo geen toppers om zich heen heeft. Zo 'individueel' goed was Ronaldo blijkbaar niet want als zijn teamgenoten minder zijn degradeert hij ook tot een waardeloze speler zoals bij Portugal. Haal Neuer bij Duitsland weg en ze waren niet voorbij Algerije gekomen. Geen andere doelman had zoveel 1 op 1 situaties kunnen voorkomen.

2 december 2014 om 16:03

En een redding kan ook weer te maken hebben met een slecht ingeschoten bal dus kom niet met zulke onzin aanzetten.

Neemt niet weg dat Neuer individueel genoeg prestaties geleverd heeft en deze prijs zeker ook verdiend.

2 december 2014 om 16:26

En niet ieder doelpunt is onhoudbaar dus daar kan je ook geen onderscheid in maken.

2 december 2014 om 18:12

Welke presaties bedoel je? De CL? Topscorer in de Liga? Meer dan de helft van die doelpunten zijn gemaakt in 2013, dat weet je he?

Alleen in de eerste 4/5 maanden van dit jaar was Ronaldo goed, daarna zijn er spelers die gewoon beter gepresteerd hebben. Het WK was voor Ronaldo een triest dieptepunt. Daar waar spelers als Messi, Robben en Muller zich wel hebben onderscheiden.

2 december 2014 om 15:34

Als je goed leest zie je dat dit een Neuer/duitser campagne is, ze blijven Ronaldo maar snaartjes uitdelen, maar iedereen weet dat hij de beste individualist is en niet Neuer. Weet niet wanneer dit stopt, maar in Duitsland kunnen ze niks accepteren zeg jeetje.

2 december 2014 om 18:52

Robben had gekund /gemoeten maar neuer in de top 3 dat is al belachelijk genoeg .
Iedereen die roept dat neuer hem moet winnen is oftewel kinderachtig en doet dat omdat ze niet kunnen accepteren dat ronaldo de beste is.
Oftewel hebben ze geen voetbal gekeken dit jaar.
Neuer prestaties afgelopen jaar waren niet bijzonder.
De impact van robben was veel groter dan die van neuer.
Bayern was bvb met czech ook kampioen geworden.
En duitschland zou ook met navas,valdez,lopez,buffon of zelf met joe hart of mignolet wereldkampioen geworden zijn.
Terwijl barca zonder messi of bayern zonder robben en real zonder ronaldo meteen een stuk scheelt.

Ronaldo als genomineerde begrijp ik wel. En dat er een keer een keeper bij zit, ach, ook prima. Maar de standaard-nominatie van Messi komt wat geforceerd over, net als zijn verkiezing tot beste speler van het Wk.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij daar zelf blij van wordt. Hij is het afgelopen jaar gewoon niet één van de beste 3 voetballers ter wereld geweest, dat zal hij toch zelf ook wel weten.

Ik heb er vrede mee als Ronaldo wint, al ben ik geen fan van hem zou hij wel een terechte winnaar zijn. Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat Robben niet bij de laatste drie zit.

2 december 2014 om 15:14

Me neither. De ster bij Oranje en een van de beste in het seizoen bij Bayern. Maar ja, sowieso is het denk ik moeilijk voor een Nederlander om een internationale prijs te winnen. Ik zou het ook onbegrijpelijk vind als RVP straks niet de Puskas award wint, maar goed.

2 december 2014 om 15:19

Nederland is te kritisch naar de Fifa om dit soort prijzen te winnen. Zo treurig is het.

2 december 2014 om 16:30

de fifa stemt niet en daarnaast heeft Nederland het vaakst deze verkiezing gewonnen.

2 december 2014 om 19:05

Robben had erin moeten staan punt.
Ronaldo
Robben
Modric

2 december 2014 om 19:07

Modric ligt in de weegschaal met kroos maar ik ben van mening dat modric over heel het jaar beter was dan kroos.

Helaas is het nu de standaard geworden dat Messi, Ronaldo en een willekeurige voetballer er bij zitten. Of de Argentijn en de Portugees volgend jaar wel of niet presteren, de top 3 van de Ballon d'or 2015 halen ze toch wel.

K had voor een top 3 gekozen met Robben, Ronaldo en Neuer/messi. Ik ben misschien niet helemaal objectief, maar als je kijkt naar de prestatie met club en land is Robben gigantisch belangrijk geweest voor zowel Bayern als Oranje. Ronaldo kende een matig interlandjaar (hoewel hij hoogstpersoonlijk Portugal naar het WK schoot), maar door zijn prestaties in clubverband hoort hij in de top 3. En laatste is Neuer/messi, die allebei voor zowel club als land belangrijk waren.

Maar ja, we zullen er aan moeten wennen denk ik.

2 december 2014 om 15:29

Ronaldo en Messi halen elk jaar de top drie omdat ze ook elk jaar presteren. Jouw redenering klopt van geen kant als je zegt dat ze er bijzitten vanwege hun naam. Sterker nog, ik denk dat Messi's grote naam er juist voor zorgt dat zoveel mensen hem uit de top drie willen. Had Robben gepresteerd wat Messi gedaan heeft dit jaar, dan vond iedereen hier dat Robben de Ballon d'or zou moeten winnen.

2 december 2014 om 16:02

matig interland jaar nog wel, haha hij schoot dat matig portugal wel naar het wk, wat kan hij eraan doen dat de portugese keeper blunderde waardoor ze toen play offs moesten spelen.

door ronaldo stonden ze wel op het wk. messi belangrijk voor zijn land, dacht het niet. maso en de verdediging waren belangrijk, messi heeft niets op het wk laten zien.

ronaldo had een vette blessure aan zijn hamstring en knie pees. dan is het logisch dat ronaldo niet echt goed was op het wk, maar hij had dan ook ene zeer matig team.

2 december 2014 om 16:34

De Poule bestond uit Rusland,israel, Azerbeidjan, Noord Ierland en Luxemburg waar Ronaldo maar alleen tegen Luxemburg en Noord Ierland wist te scoren. Uitermate zwak dus

2 december 2014 om 16:39

Ik weet niet of je het weet, hij is Portugal topscorer aller tijden, dat zegt genoeg.

2 december 2014 om 19:15

Ik zeg toch ook dat Ronaldo ze hoogstpersoonlijk naar het WK schoot? Dat hij daarna er niks van bakte is gewoon waar. Hij heeft een blessure gehad, zeg je. Kan wel zo zijn, maar wees dan verstandig met bijvoorbeeld de wedstrijden bij Real. Hij had prima kunnen zeggen: Carlo, ik neem rust vandaag, want ik wil fit zijn voor het Wk.

Messi niet belangrijk? Wie schoot Argentinie meerdere keren naar de winst op het WK? Wie was er belangrijk met assists en goals? Niet Mascherano of Di Maria volgens mij. Enige pot waarin hij onzichtbaar was, was tegen Oranje. De halve finale nog wel.

Een echte topspeler neemt zijn land, hoe matig ook, op sleeptouw. Aangezien Portugal na de groepsfase er al uit lag, kunnen we concluderen dat het een matig interlandjaar van Ronaldo was.

2 december 2014 om 22:15

@ Cr/seven topscoorder aller tijden! en hoeveel wedstrijden had hij daarvoor nodig?? Daarnaast scoort hij voornamelijk in vriendschappelijke potjes. Op een EK of WK scoort hij met 9 doelpunten in 29 duels minder dan bv Van Persie.

Zelf had ik verwacht dat Ronaldo, Robben en Neuer genomineerd zouden zijn. Maar Messi moet er natuurlijk bijstaan... Messi is beter dan Robben bijv. Maar dit jaar heeft Robben een beter jaar dan Messi gehad. Helaas, had het hem echt gegund.

Muller gooit zijn ongelofelijke intelligentie er maar even tegen aan: "als hij weer wint, moet je je misschien ook afvragen wat voor zin de hele verkiezing heeft. Dan kun je hem beter maar meteen de prijs per post toesturen”

Ofwel hij bedoelt dat de prijs nu al moet worden opgestuurd naar Ronaldo als hij heeft gewonnen, maar dat kan niet want we weten nog niet wie er heeft gewonnen, ofwel Muller insinueert dat als Ronaldo de gouden bal wint dit onterecht is en hij dat ding alleen maar wint om zijn naam.

In beide gevallen benadert zijn IQ dat van plankton.

Manuel Neuer is een keeper. Zet hem op het veld dan zou die het slechter doen dan CR7 in het goal. Hij is de beste keeper van 2014, niet de beste veldspeler(voetballer)

2 december 2014 om 15:29

Dat kun je niet weten. En ik durf dat zelfs sterk te betwijfelen. Neuer laat nog wel eens zien best aardig te kunnen voetballen. Ronaldo heb ik nog nooit zien keepen.

2 december 2014 om 15:32

iedereen kan keepen bij bayern, daar hoef je bijna niks te doen

2 december 2014 om 15:43

Wil je serieus stellen dat Neuer het niveau van Ronaldo zal kunnen halen op het veld met de bal aan de voet ipv in de hand?

2 december 2014 om 15:49

Nee, Rvxwijk. Lees eerst wat ik zeg en waar ik op reageer voordat je zelf reageert met zo'n toon.

2 december 2014 om 15:29

Sinds wanneer staat een keeper niet op het veld?
Zou de Fifa sieren als ze de prijs aan Neuer zouden geven. Hij verdient dat gewoon. Uitmuntende keeper, meerwaarde voor overal waar hij speelt.

2 december 2014 om 15:34

Dit is denk ik de meest slechte vergelijking die ik ooit gezien heb..

Neuer heeft ook een redelijke passeerbeweging in huis, en heb Ronaldo nog nooit een bal de goal in zien slaan

Hoe kom je er in godsnaam bij dat een Ronaldo beter kan keepen dan een Neuer kan voetballen haha

2 december 2014 om 15:49

Zet Ronaldo in de goal en hij zou het slechter doen dan Neuer...

Wat een vergelijking..

Neuer is idd de beste keeper van 2014.. En Ronaldo (ik zeg dit als zware Ronaldo fan) is met zijn enorm aantal doelpunten de beste aanvaller.

Maar er zijn meer dan een handvol spelers die qua spel gewoon ver boven het niveau van Ronaldo zitten. Dat moeten mensen in zien en als fan zijnde is het ook geen schande om dat toe te geven.

2 december 2014 om 15:55

Zijn er toch nog Ronaldo fans die naar het voetbal kijken ipv alleen goals en assists bij elkaar optellen

Op basis van Doelpunten en assists verdiend Ronaldo die prijs, maar voetballend is het zoals jij al aangeeft geen 'buitenaardse' speler..

2 december 2014 om 15:56

Als speler heeft Ronaldo het beste gepresteerd, en jij moet eens snappen dat Ballon Dor een individuele prijs is, dat snap je blijkbaar niet. Individuele steekt hij er boven iedereen uit.

2 december 2014 om 16:24

@ Cr/seven

Ja, wat the fuck was op "individueel" gebeid oh zo geweldig?

Leg me dat aub eens uit man.. Als je er goed over na denkt dat kom je tot de conclusie dat individualiteit een heel kleine rol speelt in het voetbal. Je bent van elkaar afhankelijk als team zijnde. En we doen hier allemaal zo alsof Ronaldo in een team met allemaal koekenbakker speelt. Dude, Real Madrid heeft op zowat elke positie een absolute wereldtopper staan.

Als hij met Portugal geen potten kan breken. Dan roepen we allemaal (en dan heb ik ook gedaan). Men kan niet van Ronaldo verwachten dat hij het alleen op knapt. De spelers om hem heen zijn kwalitatief gewoon zwak. Dan speelt het individuele opeens geen rol meer, maar wordt er gekeken naar het falen van het team. Beetje vreemd. En als hij er da 4 in prikt was het allemaal individuele klasse, de perfecte pass die hij dan in de loop krijgt vergeten we voor het gemak even snel.

Zoals ik al zei, op gebied van goals komt niemand bij hem in de buurt. Maar qua spel zijn er een tal van andere spelers die het beter doen. Dat moet jij gewoon even proberen te begrijpen. Ik ben ook die hard Ronaldo fan en mij lukt het ook.

3 december 2014 om 00:56

@royajax5
Nee want voetballen draait natuurlijk niet om het winnen van een wedstrijd maar om hoe je een bal aanneemt en 100 x de bal rond tikt.
Ik zou toch nog is de spel regels doornemen, zodat je begrijpt dat CR7 gewoon de beste speler is van afgelopen seizoen. Punt

2 december 2014 om 16:29

@thuis87
een keeper is ook een speler.
Een spits is een speler
een rechtsbuiten is een speler
een linksback is een speler

Gewoon onzin dus. Als neuer gemiddeld elke wedstrijd een 9,5 haalt en alle andere spelers halen gemiddeld maximaal een 9, dan was muller in 2014 het best.

Een keeper is gewoon een voetballer

Ronaldo verdient de prijs gewoon de Bayern munchen kamp wilt voorkomen dat Ronaldo helemaal niks verdient en op basis van naam is genomineerd.

2 december 2014 om 15:48

Eerlijke reactie

Laten wij dit maar effe over aan de pro's, want Ronaldo heeft over het algemeen erg goed gepresteerd met Real Madrid, maar niet met Portugal. Messi was het hele jaar niet de Messi die we kennen, hoe wel hij nu wel heel wat mooie dingen laat zien. Als hij nu zijn vorm behoudt dan zie ik hem volgend jaar echt wel de Ballon d'Or binnenhalen. Eerlijk gezegd vindt ik dat dit keer Manuel Neuer hem verdiend. Hij heeft met Bayern München en Duitsland erg goed gepresteerd. Hij is duidelijk de beste keeper nu. Het moet gaan tussen Ronaldo of Neuer, maar we zien het wel.

Ja zet Ronaldo in de verdediging en hij zou het slechter doen dan een hele hoop verdedigers op de wereld. Je kunt ze nou eenmaal niet met elkaar vergelijken, maar een keeper is onderdeel van het elftal dus ook dat zou je met elkaar moeten kunnen vergelijken. Alleen wordt er 9 van de 10 keer gekozen voor een aanvaller omdat doelpunten en assists nou eenmaal doorslaggevend zijn voor een team. Ze vallen het meeste op, het is al een prestatie op zich van Neuer dat hij bij de laatste 3 zit.

Bedoelt Müller nou dat de verkiezing onzin is omdat de grote favoriet de Ballon d'or toch wel zal winnen, of bedoelt hij dat Ronaldo's campagne ervoor zorgt dat hij wint en de verkiezing hierdoor onzin is?

Ook opvallend dat Müller de nominatie van Neuer terecht vindt, hij Robben erbij wilde hebben in de plaats van Messi en er ook nog enkele spelers van het Duitse elftal in de top drie zouden moeten. Makes perfect sense Thomas!

De campagne voor zowel Ronaldo als Neuer begint irritant te worden. Ik lach me helemaal scheel als Messi het uiteindelijk word.

Ik merk ook wel dat er meer tegenstanders zijn m.b.t. Ronaldo. Vorig jaar was dat toch wel heel anders. Denk ook niet dat Ronaldo deze gaat winnen.

2 december 2014 om 15:37

Als Messi hem wint dan weet je ook gelijk dat het onzin is....

2 december 2014 om 16:30

Die jaarlijkse PR-campagnes beginnen sowieso irritant te worden, een prijs voor iedere linie doet meer recht aan de kwaliteiten van iedere soort (keeper, verdediger, middenvelder en aanvallers) speler.

Ronaldo en Neuer hebben beide uitstekend gevoetbald, maar door hun posities op het veld totaal niet te vergelijken met elkaar.

2 december 2014 om 16:27

ach ja...bij real zitten ze alleen maar te slijmen over ronaldo dat ie zo goed is. Terwijl bijna alle goals komen door mooi opgezette aanvallen van al die andere stervoetballers. Ronaldo hoeft m alleen nog maar in te tikken.

K vind wel dat de argumenten van muller nergens op slaan. Al wint iemand de bal 10x achter elkaar...als die persoon 10x de beste speler is dan moet ie die bal krijgen..

2 december 2014 om 16:37

Ronaldo hoeft hem alleen in te tikken, je wat een belachelijk opmerking. Wat makkelijk, heb hem vaak zat mooie goals zien maken. Ronaldo creëert zelf veel goals, was niet voor niet dat Ozil veel assists had, dat kwam door Ronaldo.

Hij kan zelf door een actie scoren, maar ook heeft hij dodelijk loop actie,s die ik bij geen een speler zie, hij schud vaak zijn tegenstanders van zich af,en scoort dan, dat zijn maar weinig gegeven.

2 december 2014 om 16:37

"terwijl bijna alle goals komen door mooi opgezette aanvallen van al die andere stervoetballers. Ronaldo hoeft m alleen nog maar in te tikken"

Misschien, maar dan ook maar heel misschien hè, zou het niet zo kunnen zijn dat Ronaldo er zelf ook een heel klein beetje voor zorgt dat hij er zo veel intikt? Ik bedoel, eerst lag het aan Özil met zijn assists, toen aan Di María, maar die twee maken nu toch beduidend minder assists terwijl Ronaldo nog steeds evenveel scoort. Zou het heel misschien kunnen dat Ronaldo door zijn loopacties en afronding er juist voor zorgt dat zijn medespelers zoveel assists leveren, of zouden zijn medespelers ervoor zorgen dat hij zoveel scoort?

2 december 2014 om 16:43

natuurlijk verdient ronaldo krediet. Hij scoort niet voor niets zo veel. T is gewoon een wereldvoetballer.

Tja, mensen zien toch vooral de Ronaldo van de afgelopen twee maanden voor zich. In de CL Finale en op het WK heb ik hem niet gezien. Ja, weer eens een penalty scoren en dan doen of hij in z´n eentje de finale beslist heeft. Ik vind het terecht dat mensen moe worden van weer Messi of Ronaldo terwijl een Robben een minstens evengoed seizoen heeft gehad en beslissend is geweest in zowel Bundeliga DFB Pokal. de CL en op het WK. Dat hij niet zoveel scoort als die andere twee komt mede door de sterkere verdediging in de Bundesliga en doordat het team niet op Robben is afgestemd. Daarnaast komt hij ook nog eens van het middenveld.

2 december 2014 om 16:31

Als de Bundesliga teams nou zo sterk zijn, waarom wint Bayern dan bijna al haar wedstrijden met 4-0?
Ook lees ik vaak dat Robben niet zoveel scoort omdat het team niet om hem afgespeeld is. Als Robben nou net zo goed zou presteren als Ronaldo, denk je dan niet dat Bayern dan op hem wordt afgestemd. Het team afstemmen op 1 speler en die speler zo goed laten presteren is heel lastig. Dat kan enkel een Messi en een Ronaldo. Een Robben kan dat gewoon niet. Zo goed is hij gewoon niet.

2 december 2014 om 16:35

Ik zie dat anders. Bayern wilt niet dat het van 1 speler afhankelijk is. Real en Barca hebben hier wel voor gekozen en je ziet het resultaat als er Ronaldo en Messi er niet zijn.

2 december 2014 om 16:44

t zou ook niet slim zijn om je hele team van robben af te laten hangen met zijn blessure verleden.
gelukkig valt dat tegenwoordig mee

2 december 2014 om 16:46

Nee, als hij echt zo goed was dan was het team wel op hem afgestemd want dan zouden ze beter presteren. Welk team wil er nou niet beter presteren?

Barcelona en vooral Real Madrid spelen gewoon heel mooi voetbal als Messi en Ronaldo er niet zijn. Ze gaan kwalitatief misschien wat achteruit maar ze spelen nog steeds heel goed en verzorgd voetbal.

En je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Waarom wint Bayern dan steeds met een nulletje of vier als de Bundesliga verdedigers zo goed zijn?

2 december 2014 om 16:47

@babymongo

Dat is dan ook een talent/gelukje dat Messi en Ronaldo hebben. Ze raken zelden geblesseerd.

Ik vind dat Ronaldo en Messi beiden de gouden bal niet verdienen dit jaar. Messi lijkt de laatste tijd weer heel erg op dreef, maar heeft de rest van het jaar niet constant gepresteerd. Ronaldo is wat constanter geweest, maar heeft op de belangrijkste momenten, CL finale en WK weinig laten zien.

Van de 3 kandidaten vind ik dat Neuer het het meest verdient, omdat hij zowel in de competitie, de CL als het WK top gepresteerd heeft. Sowieso vind ik dat in een WK jaar, de prestaties op het WK het zwaarst moeten tellen. Wat dat betreft had ik dan ook bij voorkeur Robben samen met 2 Duitsers bij de laatste 3 gezien.

2 december 2014 om 16:30

door zijn 17 goals wel een groot aandeel gehad in de c.l. tegen bayern belangrijk geweest, in de finale had hij een blessure. over het hele jaar heeft hij het beste gepresteerd. ronaldo verdiend de ballon dor dik. alsof je de c.l alleen de finale speelt, lachwekkend.

wat heeft neuer in de c.l laten zien? keepte tegen real gewoon matig tot zwak. en krijgt tegen zwakke ploegen in de bundesliga nauwelijks wat te doen. ik vond courtois veel beter dan neuer doen, maar die staat er niet eens bij.

2 december 2014 om 18:03

Neuer is inderdaad overdreven gehyped, vooral vanwege wat frivoliteiten buiten het doel. Maar voor hetzelfde geld was hij er in de finale met rood afgevlogen.

beetje onzinning...ronaldo heeft hem pas 2x gewonnen.
En daarnaast is de prijs voor de beste speler. Als iemand 10x achter elkaar de beste speler is dan moet ie 10x de bal krijgen.

Je kunt ook zeggen...we hoeven de bundesliga niet te spelen, want bayern wint toch wel.

De prijs is geen gun factor maar voor de beste voetballer in een bepaald jaar.

Of dat ronaldo is, is weer een ander verhaal, maar de argumenten van muller gaan nergens over

Ik had Lahm wel terecht gevonden. Is jaren de Haarlemmerolie van Duitsland geweest, voetballend sterk op meerdere posities en een onberispelijke aanvoerder. Daarnaast Ronaldo en Robben. Messi was ook zeer goed natuurlijk maar de sprankeling ontbrak. Daarom vind ik dat hij best een keer een jaartje had mogen overslaan als je prestaties van anderen zoals Robben ook meeweegt in het geheel. Robben zou hem eigenlijk ook een keer verdienen voor zijn hele oeuvre van de afgelopen jaren. Ronaldo won vorig jaar immers ook wel zonder CL-winst.

Als Neuer hem wint is het gewoon ongeloofwaardig, prima keeper maar speelt in twee wereldelftallen waar die haast niks te doen krijgt.
Robben, Messi en Ronaldo hadden genomineerd moeten worden. En dan had ik Robben of Ronaldo gekozen, dus nu zal Ronaldo hem wel winnen zijn doelpuntenrecord in de CL gaat daar een rol inspelen.

3 december 2014 om 08:58

tja ronaldo, robben en messi spelen ook in een wereldelftal waardoor het veel makkelijker is om te scoren.

Geef hem dan aan suarez, die speelde in een matig elftal werd topscoorder en schoot ze naar de 2e plaats. Suarez is weg en liverpool is weer een ploeg die geen CL haalt.

Het is heel simpel !!!!! Vorig jaar moest de heer Blatter Vanwege zijn anti-Ronaldo uitspraken zichzelf redden door dezelfde Ronaldo de BDO cadeau te doen !! Ronaldo voetbalde het gehele seizoen als een natte dweil , tot de gewraakte uitspraken van Blatter. Ronaldo kreeg nog wat acteertijd en wist in die periode zijn moyenne op te vijzelen . Dus de onverdiende titel van vorig jaar , moeten jullie dan maar als pleister op de wonde ( voor het hopelijk mislopen dit jaar ) zien. Neuer for Ballon de orr !!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren