Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Ik ben niet verrast door de interesse van Arsenal en United’

Laatste update:

Virgil van Dijk stond afgelopen zomer op de nominatie om Celtic verlaten, maar een transfer bleef uit. De 23-jarige verdediger, die vorig jaar zomer van FC Groningen naar the Bhoys ging, wordt desalniettemin nog steeds met diverse topclubs in verband gebracht. Britse tabloids speculeren over een transfer in januari of volgend jaar zomer naar Engeland.

/

Frank de Boer is niet verrast door de ontwikkeling van Van Dijk, zo erkent de oefenmeester van Ajax in gesprek met de Daily Record. De oud-verdediger raadt Van Dijk af om in januari uit Glasgow te vertrekken. “Toen Virgil voor Celtic tekende, wist ik dat hij het goed zou doen en een topverdediger zou worden, zowel in Schotland als in Europa.” Ajax koos in de zomer van 2013 niet voor Van Dijk, maar voor Mike van de Hoorn. De verdediger van FC Utrecht was iets duurder dan de verdediger van FC Groningen; 3,8 miljoen euro om 3,2 miljoen euro.

“Ik wist dat Virgil tot een van de beste spelers van de Schotse competitie zou uitgroeien”, vervolgt De Boer zijn relaas. “Het is dus geen verrassing voor me dat hij het nu zo goed doet. Ik ben niet ook niet verrast door de interesse van Arsenal en Manchester United. Die zijn op zoek naar een goede verdediger en die zijn niet makkelijk te vinden. Ik weet zeker dat bij elke club in Europa een succes zou zijn.”

De Boer is van mening dat Van Dijk het huidige seizoen in ieder geval bij Celtic moet afmaken en heeft sowieso een hard hoofd in een winterse transfer. “Celtic weet wat ze in huis hebben en geen enkele trainer wil in januari een speler verkopen. Het is gewoon een moeilijke periode om spelers te halen. Zeker daarom wil niemand zijn beste speler kwijtraken. Het is goed voor Virgil om eerst wat prijzen in Schotland te winnen, alvorens hij nadenkt over iets anders. Dat maakt allemaal deel uit van zijn ontwikkeling als voetballer.”

Ajax had Virgil van Dijk moeten halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Samen met Mertesacker de slechts voetballende verdediging dan. Dat moeten we willen!

13 november 2014 om 11:54

Dan maar geen voetballend centrum. Is toch overschat. In plaats daarvan een centrum dat eens een keer wat clean sheets aan een kan rijgen.

13 november 2014 om 12:15

Dit slaat echt helemaal nergens op. Opbouwend heel sterk en een goede lange bal in huis. Van Dijk komt regelmatig mee op en zorgt voor veel onrust in de 16 meter. Kopsterk en vrije ballen nemen kan hij ook. Lul dus niet zo dom en ga eens wedstrijden van hem bekijken.

13 november 2014 om 13:42

Klopt en hij heeft ook nog een echte aanvoerders mentaliteit iemand die tot de laatste minuut blijft vechten en support en

13 november 2014 om 12:18

Omdat er vaak in de media/ en comments verschijnt dat hij voetballend niet zo goed is geloof je dat zomaar? Blijkbaar heb je hem nooit zien spelen.

13 november 2014 om 13:13

Misschien moet je dat inderdaad wel willen. In de meest recente succesperiode van Arsenal stonden met name Kolo Touré en Sol Campbell in het centrum, toch niet de meest begenadigde voetballers in opbouwend opzicht. Kijk ook eens naar Zuid-Amerikaanse landenteams en Italiaanse clubs (en ook het nationale elftal). Daar staan vaak twee pure verdedigers in het centrum die de bal inleveren bij een back of op het middenveld. Van daaruit wordt er dan gevoetbald. Voor beide valt iets te zeggen, alleen zijn de absolute toppers (die in beide opzichten wereldtop zijn) niet haalbaar voor Arsenal op dit moment. Kies dan voor een wereldtopper in een van de twee opzichten.

13 november 2014 om 13:15

Haha, voetballende verdediging.. Daar zitten de fans van een club zeker op te wachten; een voetballende verdediging.

13 november 2014 om 13:18

Nou, ik in ieder geval wel. Voetbal moet toch gewoon leuk zijn om te kijken?

13 november 2014 om 13:35

Een perfecte tackle of keiharde maar goede schouderduw is ook prachtig om naar te kijken. Zie ik Veltman niet zo snel doen. Vrije ballen scoren of kopduels winnen trouwens ook niet. Leuk he, die Veltman.

13 november 2014 om 15:45

Dan ga ik er maar vanuit dat sumoworstelen een van je lievelingssporten is, daar kunnen zo ook zo goed duwen.
Wat is er nu in vredesnaam mooi aan een schouderduw?
En wat heeft Veltman hier mee te maken?
Vind een goed uitgevoerde tackle mooi om te zien, alleen zie je die bij v Dijk niet zo heel veel.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik Celtic alleen zie als ze Europees spelen, maar denk dat dat bij meer gebruikers het geval is.
Zelf heb ik maar 1 echt hele goede wedstrijd van v Dijk gezien, dat was die tegen Barça, daar lukte echt alles, geweldige tackles, goede slidings etc.
Voor de rest viel het allemaal wel mee, deed het aardig tegen Ajax, behoorlijk in 1 wedstrijd tegen Milan, maar slecht in die andere wedstrijd tegen Milan en Barça.
Prima voor de top eredivisie en de Schotse pl, maar zie hem niet slagen in de Duitse, Spaanse of Engelse top

En toch koos hij voor vd Hoorn... Spreekt zich zelf hier een beetje tegen

13 november 2014 om 11:35

Misschien dacht De Boer wel hetzelfde over Vd Hoorn?

13 november 2014 om 11:52

Denk het ook, maar het is leuker om te doen alsof het allemaal maar nergens op slaat.

Niemand is denk ik verrast dat VVD zich onderscheid in Schotland. Want als het daar al niet lukt.... dat maak ik niet af, maar als het wel lukt sta je daar al gauw in de picture in Engeland. Die stap is dan kleiner, al zou ik niet voor een van deze clubs kiezen. Dat moet pas over een aantal jaar.

13 november 2014 om 12:14

Nee hoor Frank heeft de afweging mede gemaakt wie zijn speelstijl en eventuele ontwikkeling daarvan het beste bij het spel van Ajax past. Dat betekent dus niet dat hij denkt dat Van Dijk slechter is, maar mogelijk minder goed in de speelstijl van Ajax past.

13 november 2014 om 13:48

Dan nog zou ik wel echt eens willen weten waarom VD Hoorn gekocht is(als er iemand niet in het Ajax systeem past is het VD Hoorn wel)ipv een speler die en goedkoper/evenduur was en veel beter is. En daarbij is Van Dijk veel meer geschikt voor Ajax, VD Hoorn zou met de bal aan de voet eigenlijk de middenlijn niet over moeten.

13 november 2014 om 13:53

Dat zal je aan De Boer zelf moeten vragen, ik leg alleen uit dat er een mogelijke reden is dat hij zichzelf niet tegenspreekt.
Welke overwegingen in dit specifieke geval zijn gemaakt weet ik ook niet heb niet bij technisch overleg hierover aan tafel gezeten he.

Ik begrijp dat je het als De Boer niet kan zeggen zolang hij nog bij Ajax zit.. en hij zal het waarschijnlijk nooit openbaar zeggen...
Maar in zijn hoofd speelt het zinnetje "we hebben een hele grote fout gemaakt door niet Van Dijk maar vd Hoorn te kopen"...

but well.. sh*t happends..

Edit:

Sorry Buffon98 en Bless-ME.. ik zat nog helemaal in het Mitchell Dijks verhaal van vandaag

13 november 2014 om 11:40

Dijks hoefden ze niet te kopen die voetbalde al bij ajax. Van dijk daarintegen...

13 november 2014 om 11:40

Dijks?

OT: Ik denk dat de interesse van Arsenal en United niet zo serieus is al beschreven, maar dat hij gewoon op een schaduwlijst staat. Kan mij niet voorstellen dat hij daar ergens bovenaan het lijstje staat. Hij is namelijk een goede verdediger, maar ik denk zelf meer voor het niveau Everton

13 november 2014 om 12:47

10,5miljoen pond bieden op de laatste transfer dag is aardig serieus hoor in het geval van Arsenal.

Newcastle, Southampton en Arsenal hebben allemaal een bod gedaan afgelopen zomer.

13 november 2014 om 12:57

Daar geloof ik helemaal niks van. Heb je bronnen?

13 november 2014 om 18:09

Ik denk zolang van Gaal bij united zit van Dijk er niet heen zou gaan. Zou wel een hele rare transfer zijn dan...

Zonde dat Ajax hem niet heeft gehaald, ik had het gevoel dat hij wel de nieuwe Vertongen kon worden. Lijken kwa speelstijl toen hij nog bij Groningen was op elkaar!

Van Gaal heeft hem nooit opgeroepen voor het Nederlands elftal, waarom zou hij hem nu naar Manchester willen halen?

13 november 2014 om 12:44

intresse van United was al van voor dat van Gaal bij United zat.

13 november 2014 om 13:08

Heeft @nielsfleuren alsnog een punt; Van Gaal wil namelijk zelf de spelers kiezen waar hij mee werkt. Lijkt mij dus ook erg sterk dat Manchester United (nog) interesse heeft in Van Dijk.

13 november 2014 om 13:29

klopt, dat verwacht ik ook niet. als er een verdediger bij United komt verwacht ik een wereldtopper.

Ik denk dat ze daar bij Ajax wat beter moeten gaan scouten. Ze halen constant de verkeerde spelers de laatste tijd. Vandaar dat het team minder goed wordt.

13 november 2014 om 11:58

Ach ja, voor hetzelfde geld zaten VVD en VDH op de tegenovergestelde plek en viel Van Dijk nu tegen terwijl Van den Hoorn aanbeden wordt in Schotland. Je hebt de garantie niet dat Van Dijk het wel redt bij Ajax dus dit soort dingen kun je gewoon niet zeggen.

Het zou echt zalig zijn als al je transfers goed uitpakken. Maar waar gebeurt dit?

13 november 2014 om 13:29

Bij Real Madrid hebben ze toch wel vaak goede transferperiode's, op een paar uitzonderingen na.

13 november 2014 om 17:36

Die kopen dan ook alleen spelers die al gearriveerd zijn voor overdreven hoge bedragen. Alleen Illaramendi was een wat minder bekende speler, maar die had ook al laten zien continue een hoog niveau te kunnen halen.

13 november 2014 om 21:24

Ja, dat snap ik wel. Maar ik heb nog niet het idee dat er de laatste jaren echt goede spelers zijn, op Lasse Schone na. Eerst hadden ze Suarez, Verthongen en nog meer goede spelers, en waar gaat al dat geld dan heen. Dan zou je zeggen dat ze wel weer nieuwe goede spelers vinden, maar die zie ik niet...

Ik snap sowieso niet dat Van der Hoorn ooit gehaald is. Die gozer stapelde fout op fout, terwijl Van Dijk zo lekker bezig was. Waarom kies je dan toch voor een stuntelaar in plaats van zo'n gast?

13 november 2014 om 12:51

Van der Hoorn was juist ijzersterk bij Utrecht dat in dat seizoen 5e werd. Daarnaast is Van der Hoorn jonger. Pas toen Mike bij Ajax kwam maakte hij een onzekere indruk. Dus je comment slaat nergens op

13 november 2014 om 14:57

Ik zou toch even mijn feiten op een rijtje zetten Caeser als ik jou was. Hij heeft in de paar maanden voordat hij naar Ajax kwam drie cruciale fouten gemaakt bij Utrecht. Dit was de laatste fout: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=189906

Frank de Boer spreekt zichzelf hier een beetje tegen. Hij wist dat Van Dijk de beste speler van Schotland zou worden en huj is niet verrast door de interesse van Europese topclubs maar hij kiest wel voor de duurdere Van der Hoorn. Als hij al wist dat Van Dijk het zo goed ging doen waarom kies je dan voor iemand anders?

13 november 2014 om 12:02

Als Van der Hoorn naar Schotland was gegaan had hij dat misschien over Van der Hoorn gezegd. En de kans is groot dat Van Dijk bij Ajax ook de bank was beland, omdat De Boer meer ziet in Veltman.

13 november 2014 om 16:22

Clay, daar heb jij weer helemaal gelijk in! Dat is een feit.

. Ik weet zeker dat bij elke club in Europa een succes zou zijn.”
Elke club, beetje te ambiteus... Real,psg,chelsea,atletico,southamton,juve,as Roma. hebben van dijk niet nodig, en vergeet ik vast nog een paar.

laat van Dijk het maar eerst leuk doen bij een goede middemoot/subtopper in goede competitie.

Arsenal en Manchester United zijn gecharmeerd van deze jongen maar Hiddink ziet het niet zitten.. Tja., wie heeft er dan verstand van voetbal

Denk dat De Boer inmiddels wel spijt heeft van zijn keuze, al heeft van Dijk daar zelf ook wel een aandeel in want hij liet het gewoon lopen de laatste paar maanden en had er weinig trek meer in bij Groningen.
Daarom is het ook zo intressant om hem dit seizoen te volgen, je ziet nu al af en toe dat hij te laks word omdat het hem te makkelijk af gaat. Ben erg benieuwd of hij hierin gegroeid is, al zal het nog beter zijn als Celtic hem een stap laat maken in de winter, hij heeft het eigenlijk gewoon nodig.

Ik volg de Schotse competitie niet, maar het is toch wel onbegrijpelijk dat deze jongen nog geen kans bij Oranje heeft gekregen. Veel slechter dan Bruma, Rekik, Veltman, Willems en Van Rhijn kan hij niet zijn lijkt me.

Ik ben hier absoluut niet verrast over. Destijds was ik al van mening dat Groningen hem veel te goedkoop heeft laten gaan. Gelukkig krijgt de club nog wel een percentage (uit mijn hoofd 10%) van de winst bij doorverkoop dus laat hem maar zo duur mogelijk verkocht worden. Hopelijk brengt dat hem ook een basisplaats in Oranje want ik schat hem inmiddels toch hoger in (ja, ook opbouwend en voor het voetbal dat Nederland graag wil spelen) dan Veltman, Rekik en Bruma.

13 november 2014 om 14:16

Achteraf gezien een domme fout van de Boer door van Dijk links te laten liggen en v/d Hoorn te halen. Vond hem bij Utrecht sowieso al een eendagsvlieg. Deed het één seizoen leuk en vertrekt dat seizoen gelijk. Van Dijk daarintegen draaide zijn tweede goede seizoen. Zal me niks verbazen wanneer van Dijk eindigt bij een club als Arsenal/man United en v/d Hoorn terug te zien is bij een, met alle respect, Heracles of Cambuur.

13 november 2014 om 16:24

Knap dat je nu al weet waar beide heren eindigen, Van Dijk is vooralsnog alleen in Schotland en Groningen de verlosser.

13 november 2014 om 17:29

Goed lezen knul, ik zeg "zal me niks verbazen". Ik zeg nergens met zekerheid waar ze zullen eindigen.

Ja Frank en dan neem jij van der hoorn die duurder is en in het 2e speelt,werkelijk dramatisch

13 november 2014 om 18:44

Ach Frank de Boer, korreltje zout denk ik dan maar.

Leuk zo'n opmerking van Frank. Wat ik me dan wel afvraag is waarom Ajax in godsnaam niet Van Dijk heeft gehaald in plaats van totale mislukking Van der Hoorn?! Vrijwel iedereen kon toch zien aankomen dat Van Dijk een veel betere verdediger zou worden en belangrijker voor zijn club zou zijn dan Van der Hoorn? Frank geeft zelfs zelf nog aan dat hij de groei van Van Dijk al aan zag komen: “Ik wist dat Virgil tot een van de beste spelers van de Schotse competitie zou uitgroeien”. Het zal wel een gezamenlijke beslissing zijn geweest van het technisch hart om Van der Hoorn te halen in plaats van Van Dijk, dus ik kan niet zomaar de schuld op Frank afschuiven, maar het blijft echt oliedom.

Volstrekt niet relevant wat de trainer van ajax van de ontwikkelingen van Virgil van Dijk vindt. We vragen Philip Cocu toch ook niet wat hij van de verrichtingen van Dusan Tadic vindt?

Zo lust ik er nog wel een paar! Of het moet al zijn dat Virgil hoog op de lijst staat om volgend jaar naar ajax te verkassen. De wens van Frank om Virgil in zijn selectie te hebben snap ik wel maar verander dan de strekking van het stuk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren