Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfervrij vertrek dreigt; Schöne vraagt bedenktijd

Laatste update:

Lasse Schöne was vorig seizoen een van de beste spelers in het kampioenselftal van Ajax en is ook deze jaargang weer vaak belangrijk voor de ploeg van trainer Frank de Boer. Het is echter de vraag of de aanvallende middenvelder in Amsterdam blijft, want zijn contract loopt in de zomer af.

/

Er heeft inmiddels een eerste gesprek plaatsgevonden tussen de clubleiding en de Deens international over een mogelijke verlenging van die verbintenis, meldt Voetbal International, maar na afloop daarvan heeft Schöne de Amsterdammers om bedenktijd gevraagd. De 28-jarige vleugelspeler kwam medio 2012 ook transfervrij naar Ajax, dat hem overnam van NEC.

Verdediger Stefano Denswil heeft Ajax eveneens in de wachtkamer gezet; hij krijgt de mogelijkheid om bij te tekenen tot en met de zomer van 2018, maar wil afwachten wat er met aanvoerder Niklas Moisander gaat gebeuren. De Fin vormt in de Amsterdamse defensie een centraal duo met Joël Veltman en zorgt ervoor dat Denswil doorgaans op de bank zit, maar de kans bestaat dat Moisander in januari vertrekt.

Denk je dat Lasse Schöne bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je enige ambities hebt in europa, moet je schöne een dusdanig contract aanbieden dat hij wil blijven. Tenzij hij natuurlijk echt weg wil..

12 november 2014 om 08:38

Als je enige ambities hebt in Europa, moet je Schöne bedanken voor de geweldige jaren en hem die transfer gunnen. Met schöne ga je de oorlog ook niet winnen.

12 november 2014 om 08:40

Ik vind hem veruit de belangrijkste speler van jullie, zou het echt raar vinden als ajax niet alles uit de kast haalt om hem te behouden

12 november 2014 om 08:42

Wat maakt dat je hem de belangrijkste speler vindt? Zijn doelpunten of zijn spel?

Qua doelpunten moet ik je gelijk geven, maar dit verbloemt voor velen wel zijn gebrekkige spel. Schone is een speler die eigenlijk een twaalfde/dertiende man zou moeten zijn. Qua spel (handelingssnelheid, loopsnelheid) brengt hij Ajax zeker niet verder.

12 november 2014 om 08:51

Als schone een te lange handelssnelheid heeft, dan is er iets mis bij ajax. Hierin is hij namelijk de beste

12 november 2014 om 08:51

Precies! Schone moet je niet nog jaren hier houden, dat gaat ten koste van de talenten en het niveau van Ajax. Na de winterstop heb je Fischer terug, en dan zit Schone hem al in de weg.

Jongens als Schone en Moisander waren zeer nuttig en belangrijk voor ons met hun specifieke kwaliteiten (vooral Schone) en ervaring. Ze hebben echter ook tekortkomingen, vooral fysiek en de jonge spelers om hen heen worden beter. Lekker laten gaan dus.

12 november 2014 om 08:56

Dan verschillen wij daarin van mening. Schone is technisch goed en heeft een prima schot, alleen komt hij in mijn ogen op verschillende punten snelheid te kort.

12 november 2014 om 08:59

@znathan

Ben het wel met je eens, Schone is goed genoeg voor het niveautje Ajax, maar als je toch wel een keertje CL wilt overwinteren moet je spelers hoger dan het niveau Schone nastreven, vind Schone daarbij echt een middenvelder en zeker geen vleugel speler, ben benieuwd wat Frank nu gaat doen.. gaat hij hem ook op de bank zetten omdat hij niet wilt bijtekenen?

12 november 2014 om 09:10

Niet de oorlog win je met hem, maar wel de wedstrijden, hij is belangrijk voor het team. Kan bijna overal invallen en zijn traptechniek is op van rhijn na de enige die de vrije trappen goed kan inschieten. Dus ik hoop dat hij wel bijtekend, al is het nog voor 1 seizoen en gunt hij ajax eventueel ook nog wat aan hem te verdienen en hem gun ik een transfer naar een club waar hij goed bij past.

12 november 2014 om 09:11

Vooral fysiek? Als er iemand sterk aan de bal is, is het schone wel..

12 november 2014 om 09:23

Klopt misschien wel hoor dat als je in de CL wat wil doen, dat je niet met Schone hoeft aan te komen, maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Schone is 1 van de betere in de selectie, zeker qua doelpunten en assists. Moet je dan niet eerst zeg maar 10 anderen wegdoen en dan pas Schone.

Doorselecteren is volgens mij iets wat bij de zwaksten begint en daar hoort Schone op dit moment niet bij. Als je je verder ontwikkelt, wordt hij vanzelf weer 8e of 9e persoon in de selectie en dan is het makkelijker om hem weg te doen..

12 november 2014 om 09:30

Idd, groot gelijk!

Gewoon Schone de hand schudden en in de winterstop laten gaan of genoegen nemen met een transfervrij vertrek in de zomer, ik zou er niet wakker van liggen. Is belangrijk qua statistieken maar el Ghazi staat bijvoorbeeld bijna gelijk qua stats, wie zegt dat een andere linksbuiten het slechter zou doen? Qua spel ga je met een echte buitenspeler erop vooruit.

Dan ook Moisander uitzwaaien en verder bouwen aan een weliswaar jong team, maar wel een team met zoveel potentie dat een trainer als Frank wel wilt blijven

12 november 2014 om 10:15

Wil je aantrekkelijker voetbal spelen bij Ajax dan moet je Schone laten gaan. Als het tempo omhoog gaat is hij degene die het vertraagd. Wil je geen aantrekkelijker voetbal spelen dan moet je hem behouden, dan is het een meerwaarde. Maar dat is mijn mening.

12 november 2014 om 10:28

Hem_weer..

Dat is wel héél erg kort door de bocht, in mijn optiek.

Schöne is een prima voetballer voor Ajax gebleken de afgelopen jaren en ik hoop dat hij een nieuw contract gaat tekenen. En die kans is gewoon aanwezig aangezien het heel normaal is om na een contractbespreking de nodige bedenktijd te nemen. De media maakt het allemaal weer iets mooier door er ''transfervrij vertrekt dreigt'' neer te zetten. Het kan gewoon nog steeds beide kanten op.

12 november 2014 om 10:32

Er is voor al die invalshoeken wel wat te zeggen, Schone is een goeie speler die ik graag langer bij Ajax zie, maar zeker niet de man aan wie Ajax zich moet optrekken. Hij is enerzijds vaak beslissend met zijn prima schot. Maar heeft inderdaad niet de meest waanzinnige handelingssnelheid. Toch heeft tussen de linies onlangs op basis van statistieken uitgezocht dat hij een speler is die veel ballen krijgt en daar nuttige dingen mee doet cq. weinig balverlies lijdt en meer creëert dan andere middenvelders en aanvallers bij Ajax. Bovendien is hij op veel plekken inzetbaar.

Toch vind ik dat Ajax een buitenspeler moet hebben die zijn man opzoekt en voorbijgaat, want daar pak je meters winst en snelheid in een aanval. Dan heb je mensen die zeggen dat Ajax toch altijd op de helft van de tegenstander in een bos verdedigers loopt zonder ruimtes achter de verdedigers, maar dat is onzin. Als je een explosieve speler hebt zoals Kishna, kan je op een paar meter nog die beslissende ruimte pakken zoals hij deed met zijn assist in de Kuip. Een actie die voor Schone ondenkbaar was geweest, hij doet dus veel goed, maar die snelheid heeft hij gewoon niet. Ik vermoed dat de Boer ook wel naar meer explosieve buitenspelers neigt, want nu El Ghazi in vorm is verdringt hij Schone al naar links. Als Kishna zich herpakt, of Fischer hersteld is, of een jeugd linksbuiten aan de deur klopt, kan ik me voorstellen dat Schone een linie verhuist.

Ik zou er prima mee kunnen leven als hij weer op het middenveld kwam te spelen, al zijn daar aanvallend interessante jongere opties en staat Klaassen wat mij betreft als eerste op het wedstrijdformulier. Ben benieuwd of de Boer Schöne ooit nog als '6' overweegt, waar hij in het verleden toch ook wel stond, afgewisseld met Enoh. Dit blijft toch jaar in jaar uit de sleutelpositie voor Ajax, als daar de juiste man staat gaat het draaien en tot nu lijkt die niet gevonden. Voor de toekomst zijn er opties met Riedewald en Bazoer maar dat is nog wat vroeg, en Zimling en Viergever zijn ook geen doorslaand succes.

De staf heeft overigens in de zomer al aangegeven dat Schone welkom is om een nieuw contract te tekenen maar dat ze begrijpen als hij een nieuw avontuur aan wil en er mee kunnen leven als hij voor niks de deur uitloopt. Mooi dat Ajax hier duidelijk en open over is en in de positie is om dit een speler aan te bieden.

12 november 2014 om 10:33

En dan? Weer een flut speler huren voor een jaartje? Gewoon een nieuw contract aanbieden. Als ajax echt die ambities heeft moeten ze iets doen aan dat ventje genaamd marc

12 november 2014 om 10:56

Maak je niet zo druk vent, Schone is welkom om te blijven maar als het er op de Toekomst ergens zonnig uitziet is dat rond de aanwas van buitenspelers.

Flut speler huren, ventje Marc? Nou nou. Die jongens uit Barcelona hebben het mede door voortdurende blessures laten afweten. Zimling heeft nog weinig gespeeld. Kan jij me zeggen welke mislukkingen Overmars verder gehuurd heeft?

Heb je Milik ook alweer afgeschreven? Of blijkt straks het huren van Milik een gouden greep?

12 november 2014 om 10:57

manodedios..

de stats spreken inderdaad in zijn voordeel. Vergeet echter niet dat die allemaal te maken hebben op het huidige spel van Ajax. Let maar eens op dat als het tempo omhoog gaat, Schone dreigt te verzuipen. Hij houdt de bal te lang vast, draait zich vast en raakt de bal veelvuldig kwijt.

12 november 2014 om 08:56

Wat is het toch met Ajax? dat spelers na 1 seizoen goed spelen graag willen vertrekken, zelfde kwam bij Eriksen, Vetongen, Vermealen, Blind, Suarez etc. etc. voor.

Met Schone zijn leeftijd begrijp ik het eigenlijk wel hoor, die wilt ook weleens een nieuwe avontuur in het buitenland ervaren.

12 november 2014 om 09:13

Erikssen en vertonghen hebben nog een paar seizoenen bij getekend gehad, dus daar heb je ongelijk in en Blind al helemaal. Dat is echt een ajacied in hart en nieren, alleen voor hem was nu de tijd gekomen om over te gaan na een andere club, wat jammer is, omdat hij inderdaad op 6 goed begon te draaien, maar was ook de ver beste LB, ook al vind dit zeer weinige zo.

12 november 2014 om 09:41

Zoals je zelf al zegt zou de wens van Schöne om op zijn 28e de overstap te maken zeer begrijpelijk zijn.

Eriksen, Vertonghen, Blind, Suarez waren allen de beste speler van de eredivisie op het moment dat zij vertrokken. Bovendien kreeg Ajax voor hen, inclusief Vermaelen, een zeer ruime vergoeding. Precies in lijn met het beleid wat gevoerd.

Maar gelukkig zijn er nog mensen als Caribean die daar nog wat negatiefs in zien.

12 november 2014 om 10:21

@polop

Het heeft niks met negatief zijn te maken, het heeft gewoon te maken met dat als je ooit eens een keertje wilt overwinteren in CL je zulke spelers toch 1 a 2 seizoen langer zou moeten vasthouden.

Wij blijven maar accepteren dat wij een opleidingsland zijn voor andere maar dan moet je ook als Ajax ook niet gaan roepen van we willen ver komen in de CL, als we opleidingsland zijn en willen blijven moet je geen onzin uitkramen, je kan niet roepen van we willen heel ver komen in CL en dan steeds al je goede spelers verkopen die net 1 seizoen iets hebben laten zien, het is niet logisch.

12 november 2014 om 10:47

caribbean dat heeft ermee te maken dat die spelers dan een jaar of 4 basiskracht zijn en de kar trekken bij Ajax, terwijl er in het buitenland veel meer te halen is, zowel sportief als financieel. dus wat is dat toch met Ajax kan je vervangen door wat is dat toch met de eredivisie. Want geen Nederlandse club zal in staat zijn om een speler met veel potentie langer dan 4 jaar als basiskracht te behouden, dan zijn ze gewoon uitgekeken. En terecht.

Mensen zeggen dan je moet het salarisplafond verhogen, maar ik geloof niet dat dit een oplossing is omdat er in bijvoorbeeld Engeland degradatiekandidaten zijn die tientallen miljoenen tv gelden incasseren en het hoogste bod van Ajax lachend verdubbelen.

Bovendien heeft Ajax elke fout die je kan maken al gemaakt: dure jongens aantrekken en hoge salarissen uitkeren bracht ze aan de afgrond. Ze hebben ervan geleerd en gaan het nu anders proberen: niet dromen dat spelers langer blijven, maar zorgen dat ze jonger op een hoger niveau zijn. Dat we een opleidingsland zijn kan je niet willen accepteren maar dan heb je gewoon een plaat voor je kop. Daar verander je echt niks aan zolang de inkomsten zo scheef liggen. En dan heb ik het niet over de clubs met een arabische suikeroom, maar gemiddelde Engels clubs kunnen we op dat gebied al niet bijbenen.

Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken als een speler na 4 jaar in de basis vertrekt, scheelt een hoop ergernis. Gewoon zorgen dat je sterk in de onderhandeling staat en een mooi bedrag opstrijkt voor zelf opgeleide spelers en vooral zorgen dat er een sterk talent klaarstaat om de klap op te vangen.

Ajax gaat de champions league niet meer winnen, maar overwinteren en stappen maken qua niveau gaat met dit beleid gebeuren, 100%. Ook als jaarlijks de sterspeler vertrekt ja.

12 november 2014 om 11:29

Ook met deze ambities zou dat zonder Schöne kunnen. Ik denk dat bijvoorbeeld Andersen heel goed uit de voeten kan in de rol van Schöne als hij fysiek iets sterker wordt, gezien zijn postuur begin dit seizoen en nu kan je wel zeggen dat hij iets steviger wordt (al is hij nog te iel). Zijn doelpunten zijn erg belangrijk, maar het is eigenlijk Ajax onwaardig dat je moet wachten op vrije trappen om te kunnen scoren. El Ghazi wordt ook steeds beter vind ik, dus hij kan bijvoorbeeld de vaste man op de rechtsbuiten kunnen zijn, de positie die Schöne soms inneemt. Al zou ik het echt niet erg vinden om Schöne erbij te houden, goede voetballer, goede uitstraling en ja, zijn vrije trappen zijn gevaarlijk.

Ik hoop echt dat hij blijft, heeft laten zien dat hij erg belangrijk is voor het huidige team. Ook in de CL heb je zulke spelers nodig, met alleen maar jonkies red je het niet. Wordt tijd dat we de ervaring ook wat gaan waarborgen.

Wat mij betreft een van de weinige echt goede spelers bij ajax. Mooie vrije trappen ook, kun je toch een wedstrijd mee openbreken.
Wel raar dat er nu pas een eerste gesprek heeft plaatsgevonden, waarom is dat niet eerder gedaan? Dat had men beter eerder al kunnen doen met zo'n belangrijke speler lijkt mij.

12 november 2014 om 08:54

Zijn vrije ballen zijn juist zijn kracht, maar verder valt hij dit seizoen vies tegen qua veldspel, dat wordt nog wel vaak vergeten. Hij heeft fantastisch voorbereidend werk bij de goal van Klaassen en dat onhoud iedereen, maar hij laat 5 minuten daarvoor gewoon voor de 3de keer zijn man vrij doorlopen en heeft daarvoor ook gewoon redelijk wat balverlies.. voor een recht of linksbuiten moet je iets meer hebben dan een vrije trap.

Het is een heel belangrijke speler voor ajax met zijn ervaring etc, maar koste wat kost hem behouden moet je niet willen. Hij is dit seizoen meermaal de slechtste man op het veld geweest en ook in de CL. Als hij wil blijven juich ik dat toe maar als hij ervoor kiest een ander avontuur te zoeken, dan wens ik hem alle succes. Volgens mij was dat ook hetzelfde standpunt van ajax. Het mag, maar het hoeft niet.

12 november 2014 om 10:35

Ik denk dat je de rol van Schone wel wat onderschat, maar goed, je mag van mening verschillen, toch? ;-p Ajax zonder Schone is denk ik minder sterk en daar ben ik dus niet op tegen. Hahahaha.
Ik denk dat Schone zo'n type speler is die niet altijd opvalt als ie speelt, maar als ie er niet is je hem heel erg mist en dan pas goed merkt wat hij toevoegt.

12 november 2014 om 10:52

Oh dat geloof ik ook direct hoor, als hij niet speelt dan mis je een bepaalde factor. Maar ik denk ook dat Ajax met bijvoorbeeld Fischer en El Ghazi op de flanken veel beter het spel kan spelen wat ze willen. Ook in europa heb je veel baat bij dit soort spelers.

Schone voegt absoluut iets toe aan het spel van Ajax, en zijn waarde voor het elftal onderschat ik absoluut niet. Daarom zie ik hem graag blijven. Maar als hij gaat, dan gun ik hem elke stap en moeten andere spelers een rol oppakken en belangrijk worden. Dus meningen verschillen niet heel erg, alleen denk ik dat hij prima op te vangen is door een echte buitenspeler zoals Fischer, zeker in het spel van Ajax (of wat ze willen spelen). En dat zijn toch spelers die ik liever op die plek zie staan.

12 november 2014 om 18:09

Ben het geheel met je eens Jdg, behalve dat je Fischer een echte buitenspeler noemt, daar ben ik het toch niet mee eens. Wat hij wel is, ben ik nog niet over uit, maar vind het meer een speler voor de as, spits of op 10 (maar daar spelen we niet meer mee).. Overigens is Schone natuurlijk ook geen buitenspeler, dus wat dat betreft maakt het niet zo veel verschil, al vullen ze beide de positie anders in imo, Fischer zoekt de goal (gaat zelf) en Schone de assist.

Lekker transfervrij laten gaan of komende winter nog een leuk bedrag voor zien te krijgen, maar niet verlengen. Schone zit op zijn top en draagt met zijn doelpunten en assists veel bij, maar zijn spel is de laatste weken bedroevend slecht. Laat jongens uit de jeugd maar om zijn positie concurreren.

12 november 2014 om 08:49

Als Ajax een keer wil overwinteren in de CL, dan moet je jongens als Schone juist houden. De jeugd zal Ajax niet naar de volgende CL ronde brengen. Overigens zal Ajax voorronde CL moeten spelen aangezien PSV dit seizoen te sterk is.

12 november 2014 om 10:26

Elke eerste seizoenshelft wordt er gezegd dat PSV te sterk is en makkelijk kampioen gaat worden. Nou moet ik zeggen dat ik dit jaar weer erg onder de indruk ben van het spelersmateriaal in Eindhoven, maar dat zij kampioen worden gaat mij nog te ver. Het seizoen is nog lang en PSV zal misschien ook nog een mindere fase doormaken, daarbij komt ook nog eens dat Ajax niet ver achterop ligt. Het gaat dit jaar weer spannend worden en PSV is zeker een grote kanshebber, maar het is nu nog niet te zeggen welke club kampioen gaat worden.

Verder moet jij Schone eens vaker aan het werk zien. Zijn statistieken zijn goed en dat is erg belangrijk, maar zijn spel is belabberd. Ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax een geschikte vervanger in huis heeft. Menig, Becker, Kishna, Fischer, Muric, El Ghazi.. Er staat ruim voldoende in de wachtrij te trappelen om hun kans te grijpen.

12 november 2014 om 08:57

Je naam suggereert je denkwijze al een beetje, maar om hem zo te laten gaan zou zonde zijn. Gewoon verlengen vind ik.

12 november 2014 om 10:33

Ik begrijp de gedachten, want hij is nu nog belangrijk voor het resultaat en om iemand die zo belangrijk is transfervrij te laten gaan lijkt ook zonde. Echter speelt Schone duidelijk op zijn top. Het gaat niet beter worden. Jeugdspelers met de potentie om beter te worden dan Schone nu is moeten banken, die spelers hebben ook de potentie om Ajax (veel meer) op te leveren dan Schone ooit zal doen. Nu kan Schone die jongens nog achter zich houden, maar het wordt wel steeds lastiger voor die jongen.

El Ghazi heeft zijn plek aan de rechterkant al ingenomen. Kishna is nu zijn belangrijkste concurrent, Menig mocht ook al een paar keer meedoen, Fischer komt terug van een blessure.. Becker en Muric zijn er ook nog.. Het houdt een keer op voor Schone, maar ook als hij zo blijft presteren zou ik jeugdspelers kansen gaan geven. Wij zijn Ajax, wij willen bekend staan om onze goede jeugdopleiding; dan maken we geen goede indruk als Schone belabberd speelt en er zoveel talenten achter hem wachten..

Daarbij moeten we ook een keer tevreden zijn. We hebben Schone gratis gehaald, hij heeft het fantastisch gedaan en alle partijen kunnen nu zeer tevreden zijn over de samenwerking. Dat is ook een mooi moment om uit elkaar te gaan; iedereen kan terugkijken op een mooie periode, een mooie samenwerking.

12 november 2014 om 10:49

Zolang schone nog verreweg de beste is moet je hem laten staan. Nog een jaar bijtekenen zou ik zeggen! Wij zijn Ajax en willen goed voetbal laten zien op het veld. Dan mag hij dus ook best wel eens op de bank zitten als ie minder speelt. De jeugd moet altijd een kans krijgen maar volgens mij wil Amsterdam ook een 6e landstitel op rij . Als je dan iemand met ervaring in de kleedkamer hebt en nog steeds op constant niveau presteert heb je daar veel aan.

12 november 2014 om 09:59

Je gaat een beetje te snel mijn inziens. Ik vind Schöne qua handelingsnelheid en snelheid in de omschakeling niet van het niveau waar Ajax naar moet streven. De jeugd moet absoluut gaan concurreren om die plek. Maar voorlopig ook met Schöne. Dit jaar is hij met El Ghazi gewoon nog de sterkste speler voor op de vleugel. Bovendien voegt hij wat zijn dode spelmoment aardig wat toe. Waarom zou je hem dan transfervrij willen laten gaan zolang er nog niets beter staat? De jeugd krijgt toch wel haar kans en zodra het verschil minimaal is kan je Schöne laten gaan. Maar zolang de vervanger niet minimaal dichtbij het niveau zit van de basis laat je die staan of er moet een goede vergoeding tegenover staan.

Ik zeg een jaar verlengen. Mocht in de zomer blijken dat de jeugd de nodige stappen heeft gezet kan je hem alsnog tegen een kleine vergoeding laten gaan. En hem daarbij heel hartelijk danken voor bewezen diensten.

12 november 2014 om 10:10

Ik zeg laten gaan! Stats zijn ok, maar el Ghazi bijvoorbeeld kan met minder minuten al bijna dezelfde cijfers overleggen. Wie zegt dat een andere speler niet dezelfde stats zou hebben wanneer die evenveel minuten als Schone had gemaakt? Ik vind het een erg slecht teken dat een broekie als el Ghazi met minder minuten bijna dezelfde stats heeft.

Het spel vind ik tegenvallen, ik weet zeker dat het spel beter en ook leuker wordt om naar te kijken wanneer daar een echte buitenspeler staat. Geef dan idd jeugd de kans die tevens een hogere restwaarde hebben.

Moisander ook uitzwaaien! Zijn weliswaar ervaren maar vind ik niet dusdanig goed dat ze onvervangbaar zouden zijn.

Geef mij maar Denswil voor Moisander en bijvoorbeeld Muric of Kishna voor Schone, heb je direct iemand met een betere crosspass en 2 gasten op de flank die een actie hebben, snelheid en diepgang waardoor niet alles terug gespeeld wordt. Lijkt me heerlijk voor het spel.

12 november 2014 om 10:15

PS. Schone is pas goed wanneer hij met zijn gezicht naar de goal staat en dan ook pas op of rond de 16 van de tegenstander. Echter komt dat te weinig voor en heeft Ajax imo meer aan een snelle buitenspeler met een actie, Schone heeft geen actie waardoor hij of de bal verliest of de tegenstander zo kort dekt(vanwege gebrek aan actie/snelheid) waardoor de bal weer terug gaat.. nee wat mij betreft lekker uitzwaaien, dat komt het spel van Ajax zeker ten geode!

12 november 2014 om 10:20

Kishna krijgt de kans maar speelt tot zover belabberd. Hem nu de voorkeur geven bij Schöne zou verschrikkelijk dom zijn. Zodra die weer wat in vorm komt gaat hij zeker meer minuten maken. Hetzelfde geldt voor Muric. Zodra die er klaar voor is gaat hij ook zijn kans krijgen. Volgens mij zijn er mooie gezegdes voor wat jij doet; de huid verkopen, voordat de beer geschoten is of je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Zowel Moisander als Schöne zijn voorlopig nog beduidend beter dan hun vervangers. Dat Ajax moet streven naar verbetering is duidelijk en dat zal ook gebeuren. Ogen gericht op de toekomst is ook uitstekend, maar daarvoor hoef je niet onnodig je team te verzwakken op korte termijn.

12 november 2014 om 10:47

Het is een beetje het kip of ei verhaal, maar waar jij (polop) aangeeft dat we Schone moeten behouden omdat er nog niks beter is denk ik dat we Schone weg moeten doen, zodat de rest beter kan worden.

Ik zie speeltijd in het eerste elftal van Ajax als een investering in spelers. Het is namelijk de bedoeling dat speeltijd een speler beter maakt, doordat hij op een hoger niveau leert spelen en ervaring opdoet. Schone, waar geen rek meer in zit, houdt nu die speeltijd voor zichzelf omdat hij qua statistieken net iets beter is dan de rest, maar doordat hij de minuten speelt wordt de rest ook minder snel beter..

Daarbij denk ik dat het vertrek van Schone een leuk groepje talenten op scherp zet; Muric, Kishna, Fischer, Becker, Menig en ook nog El Ghazi; er komt namelijk een plek vrij op posities waar zij uit de voeten kunnen. Dat kan iets losmaken bij één of meerdere van die spelers en daarbij concurreren zij met redelijk gelijkwaardige spelers, dus die concurrentie zal de ontwikkeling van die jongens ook ten goede komen.

Over dat verzwakken op korte termijn heb ik ook mijn twijfels. Jeugdspelers of deels door Ajax opgeleide spelers passen zich best snel aan in het eerste elftal, kijk naar Riedewald en El Ghazi dit seizoen.. Ook Andersen maakt stappen. Jonge spelers zijn juist dé spelers waar Ajax het van moet hebben en wij moeten die gasten daarom ook kansen geven om een basisplaats af te dwingen. En ja, veel jonge jongens krijgen een dip, maar als zij die te boven zijn gekomen kan het snel gaan.

12 november 2014 om 11:26

Qua statistieken net iets beter is? Er zit nog een gigantisch verschil in statistieken tussen Schöne en eventuele vervangers als Kishna. Als je jouw redenatie volgt kan je elke basisspeler nu al wel gaan vervangen. In mijn ogen en gelukkig ook die van de mensen die er verstand van schijnen te hebben bij Ajax ben je dan heel stom bezig.
Zodra talenten in de beurt komen qua niveau van de basis kan je ze de voorkeur gaan geven boven basisspelers die aan hun plafond zitten. Heel graag zelfs. Maar voorlopig is niemand van jongens die jij noemt al zover. Menig en Becker is überhaupt al de vraag of ze ooit op dat niveau komen. Fischer moet eerst fit worden. Muric moet juist de tijd krijgen om op het juiste moment gebracht te worden wanneer hij fysiek en mentaal er klaar voor is. Kishna speelt heel regelmatig, maar kan het nu nog niet aan en El Ghazi staat gewoon basis.

12 november 2014 om 12:03

Hmmn, eens worden we het niet.

Ik vraag me af wat de stats van bijvoorbeeld Kishna zouden zijn wanneer hij evenveel minuten(het volledige vertrouwen krijgt) als Schone zou hebben gekregen. Schone heeft bijna 3x zoveel minuten gemaakt. En el Ghazi kan ook gewoon per gespeelde minuut betere cijfers overleggen, waarom Kishna of een andere speler niet?

Maar stats moet je niet altijd naar kijken, het spel zal zoveel beter worden met 2 snelle buitenspelers die diepgang hebben en een mannetje kunnen passeren, dan durven tegenstanders ons niet zoveel onder druk te zetten etc etc

Het spel van Schone vind ik gewoon niet goed op de flank, wel achter de spitsen maar daar speelt hij niet. Het gevaar van hem komt wanneer hij uitwijkt naar het centrum en natuurlijk via vrije trappen. Maar goed stel hem dan achter de spitsen op(spelen zonder 10) of op het middenveld maar dat gebeurt ook niet, op de flank moet zie ik veel liever iemand met snelheid en een actie dan een type als Schone.

Heeft ons veel gebracht, dat zeker maar we moeten verder! Lachwekkend dat je Moisander beter noemt dan Denswil. Denswil is ook niet super, maar Moisander grossiert in fouten(vooral dit seizoen)! Het is maar dat Veltman veel vuil werk opknapt anders had hij ons veel punten gekost... sta je daar met al je ervaring!

12 november 2014 om 12:45

Ik denk dat je graag ziet wat je wilt. Schöne heeft bijvoorbeeld juist zijn minste wedstrijden gespeeld in het centrum. Daar komen juist zijn gebreken als het missen van snelheid in de omschakeling en matige handelingssnelheid extra aan het licht. Ik zie ook veel liever een 2e El Ghazi op de flank. Hopelijk komt Kishna weer in vorm en kan Fischer van de winter weer echt aansluiten en speelt 1 van hen Schöne uit de basis. Maar om Kishna in zijn huidige vorm op te stellen zou gekkenwerk zijn. Het komt het spel van Ajax absoluut niet ten goede en de kans is zelfs erg aannemelijk dat je zo'n jongen helemaal afbrandt met de bult aan kritiek die hij zou krijgen.

Wat betreft Denswil zit je er mijn inziens gigantisch langs. Moisander is zeker geen topper. Dat zal ik direct beamen. Maar Denswil is dat al helemaal niet. Die jongen heeft bijna alles wat een goede verdediger moet hebben. Helaas niet de juiste instelling. Ik ken weinig spelers die zo nonchalant en passief staan te spelen als hij. Hij denkt op zijn talent te kunnen teren, maar liet in de beker zien dan zelfs tegen amateurs niet overeind te blijven. Als die de knop niet snel weet om te zetten mag hij blij zijn als hij überhaupt bij een eredivisieclub in de basis komt, laat staan bij Ajax.

12 november 2014 om 09:12

Ik denk dat Ajax het niet zo erg vind als Schöne weg gaat. Hij is belangrijk geweest en is het nu nog, maar zo een goede speler is het nou ook weer niet. We hebben veel talentvolle buitenspelers en Schöne zou hun ontwikkeling in de weg lopen als hij blijft.

12 november 2014 om 18:45

Wat een onzin, Blind had 1 jaar eerder al verlengt, die zal niet hebben staan springen om weer de onderhandelingen in te gaan aangezien hij financieel al tegen/op de top zat en dus alleen maar extra jaren erbij zou krijgen en Eriksen waren ze al anderhalf jaar (eind 2011/begin 2012) mee in gesprek over een verlenging waar Eriksen zélf de boot steeds afhield. Jij lijkt er van uit te gaan dat Ajax maar even bepaald of, wanneer en voor hoe lang een speler tekent, wordt wakker alsjeblieft.. Het is een overeenkomst tussen 2 partijen en daarvoor moeten beide partijen het over eens zijn, niet alleen de club..

Zou een erg goede zaak zijn als beide spelers alsnog bijtekenen. Ook Denswil kan erg belangrijk worden in het elftal mocht Moisander vertrekken. Hij heeft echt een fantastisch linkerbeen.
De kwaliteiten van Lasse Schöne staan buiten kijf, gooi er maar een paar tonnetjes extra tegenaan Marc!

Ik schat de kansen 50/50. Lasse zet Ajax in de wacht in de hoop op een betere aanbieding. Als hij nog een keer naar het buitenland wil, dan moet dat nu. Het zal echter geen grotere club dan Ajax worden denk ik. Schone speelt nu op zijn max en zal bij een Psg, Monaco, Valencia en AC Milan op de bank belanden.

Ajax is denk ik qua voetbal het hoogst haalbare voor Schone, al is het leven in het zuiden natuurlijk wel veel aangenamer.

Moeilijke beslissing, je hebt oudere spelers nodig zoals Schone maar Schone is nu ook niet het niveau waar Ajax naar streeft. De kwaliteit van de selectie is de laatste jaren hard gedaald.

En wat gaat De Boer/nieuwe coach doen wanneer Fischer terug is en El Ghazi recht heeft op een basisplaats en iemand zoals Kishna (hopelijk) ook progressie boekt.

El Ghazi zet je al sowieso op de flank, dan heb je 1 plek over voor Fischer/schone/kishna. Fischer zou op het middenveld kunnen spelen maar wat als dat toch niet zijn plek is? En daarnaast heb je Andersen ook nog rondlopen en een middenveld van Andersen/klaassen/fischer of Schone kan gewoon niet.

12 november 2014 om 09:25

Ik denk dat Schöne zijn basisplaats gaat verliezen en zich dus ook niet meer zo in kijker kan spelen. Daarom moet hij lekker nu weg gaan als er leuke club voor hem komt.

voor niks gehaald en voor niks de deur uit, niks aan de hand dus.....

Schone is nu 2/3 keer kampioen geworden met Ajax, meer valt er niet te haleb met Ajax.. logisch dat hij misschien weg wil

Als ajax z'n eigen beleid volgt zou hij nu toch op de bank moeten belanden: aflopend contract = transfervrij = banken toch? Of geldt dat niet voor spelers die iets toevoegen aan het spel?

12 november 2014 om 09:12

Dat geld niet voor Schone want die is transfervrij gekomen dat zijn Moisander en Sigthosson niet dus daar wil Ajax gewoon geld voor zien .

12 november 2014 om 09:22

Dat geldt niet voor spelere die transfer vrij gehaald zijn. Voor jongens uit de eigen jeugd waar ze dus geld in hebben gestoken en transfers waar ze geld voor hebben betaald geldt het wel. Alleen niet voor moisander op de een of andere manier (ik denk omdat het alternatief denswil ook niet heeft bijgetekend en ze nu nog wat voor moisander kunnen vangen in de winterstop).

13 november 2014 om 10:24

Omdat Ajax afgelopen zomer al heeft gezegd dat ze Schone graag behouden, maar dat ze hem ook een transfervrij vertrek gunnen. Zou dan wel heel raar zijn als ze hem nu ineens op de bank zetten en hem dwingen bij te tekenen. Deze keuze hebben ze namelijk bij hem gelaten.

Je verwacht het misschien niet, maar ajax is redelijk sympathiek naar eigen spelers toe. Zo mocht ook Vermeer voor een prikkie weg en mocht Dijks transfervrij..

Als je als speler je waarde hebt bewezen en je hebt de club goed gedaan, dan krijg je dat soort privileges. Net zoals Schone dus volledig eigen keuze heeft om zijn contract wel of niet te verlengen.

Deze poll, de meesten denken dat hij vertrekt, maar gezien zijn persoonlijkheid en de relatie met de supporters zal hij dit Ajax niet 'aannaaien'. Naar mijn verwachting althans.

Ajax' belangrijkste speler, eigenlijk al twee jaar. Zou een flinke aderlating zijn hem te verliezen.

12 november 2014 om 09:27

Valt reuze mee

12 november 2014 om 09:42

Wel nee, die missen ze niet. Qua statistiek stijgt Schöne al 2 jaar boven zichzelf uit, maar als je de duels gaat analyseren die hij speelt zal je merken dat het wel meevalt hoe goed hij is.

Tegenover zijn mogelijke vertrek staat bovendien de terugkeer van Fischer. Mocht hij weg gaan speel je met Fischer en Ghazi vanaf de flanken en heb je eindelijk weer spelers met snelheid en continue dreiging. Schone vertraagt teveel.

12 november 2014 om 10:03

Maar of Fisher ooit zijn niveau nog haalt en hoe snel hij dat doet moet je natuurlijk afwachten. Hij speelde de maanden voor zijn blessure werkelijk belabberd, ik denk niet dat hij zomaar terug is op het niveau van vlak na zijn debuut.

12 november 2014 om 10:59

En daarom is het fijn dat Schone nog een half seizoen zal blijven... Een winters vertrek is immers uitgesloten voor Ajax. Zo krijgt Fischer een half seizoen om rustig aan zijn niveau te zoeken om dan volgend seizoen weer te knallen. Daarnaast heb je ook nog Kishna. Hoewel die jongen nu in een enorme dip zit, kan dat over 3 maanden volledig anders zijn.

Komt er iig op neer dat Schöne vervangbaar is bij Ajax.

Het zou jammer zijn voor Ajax en de eredivisie als Schöne vertrekt. Hij heeft zich de afgelopen jaren geweldig ontwikkeld en is samen met Klaassen de belangrijkste speler voor Ajax. Zal een gemis zijn als hij weggaat. Wat Denswil betreft zou ik de gesprekken lekker stopzetten. Dat gaat inmiddels al net zo lang als het verhaal Bakkali bij Psv. Die jongen is bijna transfervrij en heeft al een club in zijn hoofd denk ik. En ik vraag me überhaupt af of hij goed genoeg is voor het eerste van Ajax.

12 november 2014 om 09:23

Ze hebben voor denswil een eenzijdige optie om zn contract met een jaar te verlengen. Dus zoveel nood is er nog niet aan de man.

Gratis gekomen, gratis gegaan. Maar wel veel gebracht!

Hij is belangrijk geweest, maar qua spel niet meer de beste. Ajax heeft de talenten die klaar staan om zijn positie in het veld over te nemen. Dus Ajax is dan van zijn 'dure' contract af (voor een speler die alleen nog maar minder wordt en ik neem aan dat hij meer verdiend dan een talent) en Schöne kan nog mooi ergens een mooi avontuur aan, met een nog beter salaris.

Schone is gewoon niet goed genoeg gaat heel vaak veel te traag ...straks fischer op links el gazhi op rechts heerlijk toch ....gewoon lekker laten gaan ...schone bedankt voor je inzet ....

Wel fijn van Ajax dat zij hun spelers bedenktijd gunt. Het draait immers niet altijd alleen maar om een club, maar ook om een toekomst voor spelers.

Schöne heeft zich bewezen dat hij zeer belangrijk is voor Ajax, maar is al 28 jaar en derhalve moet zo'n spelers goed over nadenken waar zijn toekomst en ambitie ligt. Ajax moet zo'n speler dan niet gaan pushen om te tekenen, maar tijd gunnen. Zo ook voor Denswil. Denswil is 21 jaar en heeft de kwaliteiten voor een basisplaats in een competitie. Echter zijn weg wordt geblokkeerd door Moisander en daarom is het voor hem belangrijk wat Moisander in januari gaat doen.

Lekker laten gaan. Veel te traag voor het spel dat ajax wil spelen.

Hoe was t beleid ook al weer ? Niet willen verlengen is op tribune toch ?
Of zijn ze niet zo stoer nu een belangrijke speler betreft ?

12 november 2014 om 10:08

@ Mabo

Dat geldt niet voor spelers die transfervrij zijn gekomen, omdat Ajax daar geen transfer bedrag voor betaald heeft is Ajax bereid om zich soepel op te stellen richting dat soort spelers.

12 november 2014 om 10:31

Klinkt logisch en schappelijk....bovendien hebben ze m nodig !

12 november 2014 om 11:27

@ Mabo

Dat is het zeker, en ja we hebben hem zeker nodig. Hij heeft zich onverwacht goed ontwikkelend en zijn "vrije trappen en ervaring" zijn gewoon extra wapens. Juist omdat hij belangrijk is voor ploeg vind ik het toch een blunder van Ajax mocht hij vertrekken. In eerste instantie zei Ajax met hem mee te willen denken totdat hij vorig seizoen beslissend werd, toen zei Ajax een aantal keer dat ze snel met hem om de tafel zouden gaan zitten, op dat moment wilde Schone zonder meer bijteken. Zelfs afgelopen zomer zei Ajax nog een keer dat ze na het sluiten van de markt snel met Schone om de tafel zouden gaan zitten, maar tot een afspraak kwam het niet.

Sinds de geruchten van de vermeende belangstelling van AC Milan terug zijn zag je toch dat Schone zijn standpunt langzaam maar zeker veranderde. Dat hij nu bedenktijd vraagt is denk ik wel een teken aan de wand. Natuurlijk zal hij deels over het aanbod echt willen nadenken, maar ik denk toch dat hij zijn opties meer openhoud. Iets wat ook duidelijk te zien is in zijn woorden de afgelopen tijd. Mocht hij vertrekken zou ik dat toch een kwalijke zaak vinden omdat er een moment was waarop hij meteen wilde bijtekenen, maar helaas gaan dit soort zaken bij Ajax vaak erg langzaam.

Dus dit bedoeld Ajax wanneer ze zeggen "snel" met een speler om de tafel te gaan zitten. Mocht hij vertrekken vind ik het gewoon gepruts want er was een moment een aantal maanden geleden waarbij Schone zonder meer wilde bijtekenen. Na mate de tijd verstreek ; en AC Milan in het geruchten circuit opdook veranderde die standvastigheid van Schone langzaam, iets wat ik hem overigens niet kwalijk neem. Hopelijk slaagt Ajax erin om hem binnen boord te houden, want ik zie Overmars er niet in slagen om iets fatsoenlijks voor hem in de plaats te halen. Bovendien loopt er dan ook weer een speler weg die voor Nederlandse begrippen over voldoende ervaring beschikt, echt ik hoop zo dat het getreuzel van Ajax niet te lang geduurd heeft.

Schöne is een prima speler en na een paar jaar Ajax en daarvoor al vele jaren NL kan ik me goed voorstellen dat hij wel eens elders wil kijken. Dat Schöne misschien wel de beste speler is van Ajax is verrassend te noemen maar zegt mij ook wel iets over de kwaliteiten van de anderen.

Ik snap niet dat we van Lasse af zouden willen. Ik vind 'm technisch een van de betere en scoort in mijn ogen altijd wel een voldoende. Zo een jongen kan nooit kwaad en als Frank hem volgend jaar niet in de basis nodig heeft, dan is hij een geweldige speler om achter de hand te houden. Dat sommige hier aangeven dat hij al (!) 28 is, snap ik al helemaal niet. Moeten we dan alleen voetballertjes tussen de 18 en 22 jaar in het 1e hebben?? Elk jaar merken we dat we nauwelijks ervaring in het team hebben en hebben we erg veel aan een Ooijer of een Poulsen. Nu is Schöne pas (!) 28 en wordt er al aangegeven dat ie te oud is? Dan snap ik ook meteen waarom we elk jaar uit de CL vliegen. We willen te snel van de "oudjes" af en klagen vervolgens om te weinig ervaring. Mijn advies: Bied hem een verbeterd contract aan! Deze jongen kan nog veel voor ons betekenen.

12 november 2014 om 10:44

Ik vind het belangrijk dat er oudere spelers in de selectie zitten maar nu is het wel heel moeilijk.
Schone wordt dit seizoen nog 29 jaar. Ik kan me niet inbeelden dat hij zin heeft om een nieuw contract te tekenen en dan toch nog volgend jaar op de bank te belanden. El Ghazi staat op 1 flank, dan heb je Fischer die terug komt en ook nog eens Kishna.

Fischer zou je op het middenveld kunnen zetten maar een middenveld bestaande uit Klaassen/andersen/fischer/serero kan gewoon niet. Dat is veel te aanvallend. Wie moet er dan weg? El Ghazi en Fischer hebben al heel wat laten zien en moeten spelen, wat dan met Schone?

En daarnaast, wat voor deal stelt Ajax Schone voor? Ze moeten hem sowieso een beter salaris aanbieden (ik gok rond de 750-800k of meer) en waarschijnlijk wilt hij voor minstens 3-4 jaar tekenen omdat hij ook die zekerheid wilt hebben dat hij nog ergens speelt na zijn 30ste.

Ga je een speler van 29 die je net hebt verlengd en 800k per jaar verdient banken? Nee dus, dat is niet logisch.

12 november 2014 om 12:03

Een speler die veel verdient hoeft niet per se elke wedstrijd te spelen, als deze een belangrijke rol in het team heeft. Dus niet zozeer in het veld, maar ook daarbuiten. Als we elke speler die de 30 aantikt weg moeten doen, omdat hij anders op de bank zal belanden en daarnaast een hoger salaris verdient, dan komen we ook niet verder. Let wel: ik heb het over spelers die daadwerkelijk wat toevoegen aan het team. We willen een stap omhoog maken, dan moeten we ook betalen voor ervaring. Dat die ervaring wat vaker op de bank zal belanden moet dan geen probleem zijn.

Schöne is erg belangrijk voor de jonge spelers, met name de Denen. Hoe hoog zijn salaris zal zijn na verlenging weet ik natuurlijk niet, maar dat kan je prima aan Ajax over laten. Ik ben er voorstander van om Lasse langer bij de club te houden. Dat Lasse dat niet wil, omdat hij dan waarschijnlijk op de bank beland, dat is aan hem. Dat wij gaan roepen dat we 'm maar weg moeten doen vanwege o.a. leeftijd snap ik niet. We hebben ervaring nodig. Hij heeft ervaring én speelt goed.

12 november 2014 om 19:36

Poulsen verdiende ook 8 ton (excl. kampioensschapsbonus, die afhankelijk is van het aantal wedstrijden die je had meegespeeld) en bankte ook voornamelijk. Niks mis mee imo. En in al die tijd voegde Schone meer toe aan Ajax 1 dan Poulsen deed, al is het maar omdat hij, mits fit, basisspeler was, Poulsen werd meer gebruikt als de situatie daarom vroeg. Zijn zelfs nog directe concurrenten geweest en Schone speelde in Poulsens eerste seizoen vaker op 6 dan Poulsen. Overigens zou Ajax Schone ook een 2 jarig contract(eventueel een gelimiteerde afkoopsom van 3 milj ofzoiets) met een wederzijdse optie voor nog een jaar kunnen aanbieden, dat is voor beide partijen een prima deal. Op z'n 30e/31e kan hij ook nog wel een club vinden om af te bouwen,

12 november 2014 om 22:31

@trodat

Poulsen zat wel in een andere situatie, hij was toen al 32 jaar. De bedoeling was dat hij in zijn eerste seizoen in de basis zou staan en in zijn 2de dat hij heel wat minder zou spelen omdat iemand anders het zou overnemen als verdedigende middenvelder wat nooit is gebeurd.

In zijn eerste seizoen stond hij 21 keer in basis van de 25 competitiewedstrijden. En in zijn 2de seizoen speelde hij 29 wedstrijden in totaal waarvan 14 keer in de basis.

Met Schone kun je moeilijk zoiets doen, me dunkt.

En het is maar de vraag of je op 30/31ste al wilt afbouwen. Stel je voor dat hij nu transfervrij kan tekenen in Spanje of Duitslands bij een subtopper voor 3-4 jaar tegen een gelijkaardig of beter salaris, waarom zou je dan bij Ajax willen blijven? Puur uit liefde en omdat je op je plek zit maar je moet ook aan jezelf denken en hoeveel geld je nog wilt/kunt verdienen. 2 jaar bij Ajax voor een totaal van 3-4 miljoen bruto of in het buitenland voor meer dan dat. Als ik hem was zou ik voor de zekerheid en het geld kiezen, dan zijn er nog enkele dingen die moeten kloppen maar als dat zo is dan vertrek je.

12 november 2014 om 11:39

@ Arie Vink

Helemaal mee eens, het erge is nog dat er een moment was dat Schone gewoon wilde bijtekenen. Ajax heeft een aantal keer gezegd dat ze snel met hem om de tafel wilde gaan zitten, maar je zag toch naarmate die afspraak uitbleef dat Schone minder standvastig werd in zijn standpunt om bij te tekenen.

Voor de rest ben ik het helemaal met jou eens, iets wat mij ook zorgen baat voor de toekomst wanneer die lichting eraan komt waar de club en wij de supporters zoveel van verwachten. Die jongens zullen toch ook een paar gedegen ervaren oudere spelers nodig hebben, waaraan zij zich kunnen optrekken, achter kunnen verschuilen of indien nodig even op hun plek gezet worden. Het is al zo verdomde moeilijk om gedegen ervaring te vinden en hier had Ajax een unieke kans om zo'n speler langer vast te houden, maar door dat getreuzel loop je nu het risico dat zo'n speler vertrekt. Helaas heb ik geen genoeg vertrouwen in Overmars dat hij in staat is om voor een goede vervanger te zorgen mocht Schone uiteindelijk vertrekken.

12 november 2014 om 12:10

Eens. We zijn te bang om veel salaris te betalen aan een speler die het volgende seizoen wat vaker op de bank zal belanden. We vergeten te snel dat ook voor ervaring betaald moet worden, wil je meer bereiken. Het lijkt erop dat we aan het doorslaan zijn wat betreft geld en talent. Ja, we moeten niet meer met geld smijten. En ja, we moeten talent alle kans geven, maar vergeet even niet dat we het met talent alleen niet gaan redden. Een Schöne voegt direct wat toe aan dit team en moet imo langer aan de club verbonden worden. Daar hoort ook een verbeterd salaris bij.

Ook met je laatste zin ben ik het eens. Overmars zal met een Zimling aankomen om Schöne op te vangen. Dat soort spelers mogen wel zsm weer weg...

waarom gaat ajax niet ayoub halen .

Sinkgraven gaan ze na dit seizoen natuurlijk ook vastleggen dus een middenvelder minder is geen ramp.

Schone is voor Ajax een geweldige voetballer alleen vertraagd hij het spel. Zijn vrije trappen zijn geweldig en ook in de combinatie is hij goed. Het magische woord is doorselecteren en hopen dat Fischer kishna nouri en cerny op de korte en lange termijn dit kunnen opvangen.

Deze speler gaat in de winterstop opgehaald worden. Ik gok op Southampton als stand in voor Tadic. Dat zou weer een slim koopje zijn, een vd besten van de eredivisie...

iedern praat hier over Sinkgraven ik vind ayoub beter dan Sinkgraven.

Ik maak mij weinig zorgen over de flanken, hoop wel dat hij verlengd maar zo niet, voldoende talent daarachter. Kishna, EL-ghazi, Becker, Acolatse, Menig, Muric, Cerny, Dekker en we hebben de Sa nog verhuurd.

Schöne kan makkelijk mee met alle topclubs in de Eredivisie en hij is zelfs een toegevoegde waarde. Dit alleen, mits hij in vorm is. Ik als buitenstaander (dus iemand die niet nonstop Ajax volgt) vind Schöne de belangrijkste speler van Ajax. Zonder hem was Ajax minder ver in Europa gekomen en hadden ze ook veel minder punten in de competitie. Echter er zijn een aantal ajacieden die toch de vraagtekens bij hem zetten. Dat geeft dus weer dat het een speler in vorm is, die eigenlijk op zijn top speelt.

Dus als ik Ajax was, zou ik hem een nieuw contract aanbieden, want op dit moment is hij in vorm en heeft hij alles mee.

Boeit niet meer zo als hij gaat. Speelt niet best de laatste tijd. Bovendien komt er zat jeugd aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren