Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax ongelukkig op transfermarkt: De Boer laat nieuwkomers links liggen

Laatste update:

Ajax raakte in de zomer belangrijke krachten als Christian Poulsen, Daley Blind en Siem de Jong kwijt en haalde daar in totaal vijf nieuwe spelers voor terug. De landskampioen heeft echter nog niet veel plezier beleefd aan de aanwinsten, die afgelopen zaterdag allemaal werden gepasseerd.

/

Het Algemeen Dagblad meldt dat tegen FC Dordrecht de eerste keer was dat Frank de Boer alle nieuwkomers links liet liggen. Dat Diederik Boer en Richairo Zivkovic niet spelen was vooraf al ingecalculeerd: Boer is als opvolger van Kenneth Vermeer binnengehaald als reservedoelman en Zivkovic krijgt bij Jong Ajax de tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Als vervanger van Blind werd Niki Zimling gehuurd van FSV Mainz 05, maar hij valt vooralsnog erg tegen. Ook Nick Viergever heeft geen basisplaats: hij moet het momenteel doen met een rol als stand-in van Nicolai Boilesen. De vijfde Ajax-nieuwkomer is Arek Milik, die volgens veel supporters eerste spits moet zijn, maar ziet dat Kolbeinn Sigthórsson de voorkeur krijgt van De Boer.

Er kan geconcludeerd worden dat Ajax niet erg gelukkig was op de zomerse transfermarkt en dat was vorig jaar ook al het geval. Toen werd er behoorlijk wat geld op tafel gelegd voor Mike van der Hoorn en Lerin Duarte, maar zij komen nauwelijks aan spelen toe. Huurling Bojan Krkic vertrok na een jaar alweer: Ajax besloot om geen gebruik te maken van de optie om hem nog een jaar te lenen van Barcelona.

Pedro Proença
Over Barcelona gesproken: Ajax krijgt de Spaanse topclub woensdag op bezoek in de Champions League en dit groepsduel zal worden gefloten door de Portugees Pedro Proença. Twee jaar terug was hij nog de scheidsrechter bij het treffen tussen Ajax en Borussia Dortmund. Ajax verloor dit duel met 1-4.

Marc Overmars doet het niet goed als directeur voetbalzaken bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van alle aankopen vind ik op dit moment Milik de enigste die echt aanspraak maakt op een basisplaats.

3 november 2014 om 10:55

Ja maar dat is helaas een huurling.. Als hij het straks fatsoenlijk begint te doen, is hij volgend seizoen weg.

3 november 2014 om 10:59

Nee want er is en optie tot koop van 2.8 miljoen dus als die het goed doet blijft hij

3 november 2014 om 11:00

Er staat een optie tot koop in zen contract dus Ajax kan hem gewoon vastleggen.

3 november 2014 om 11:01

Ajax heeft een eenzijdige optie tot koop bedongen voor nog geen 3 milj. Ik ga er vanuit dat Ajax die optie gaat lichten.

3 november 2014 om 11:11

Ooh echt waar? Dat heeft Ajax dan zeker goed gedaan! Hopelijk krijgt hij dan wat meer kansen om zich te bewijzen! Bedankt voor de info

3 november 2014 om 11:25

Als Milik het goed begint te doen, en Ajax wilt hem kopen, heeft Overmars een optie bedwongen in het huurcontract dat Leverkusen €2,8 mil krijgt voor hem. Ook is in het contract opgenomen dat Leverkusen geen aanspraak maakt op Milik bij een eventuele verkoop aan Ajax. Kortom, als Ajax Milik wilt kopen, heeft Leverkusen geen poot om op te staan.

3 november 2014 om 11:29

Alleen moet hij zelf wel willen blijven he. Als die jongen het zo goed of misschien zelfs beter doet hier zou hij gewoon terug naar Bayer Leverkussen kunnen want die zullen waarschijnlijk toch CL spelen en als hij die concurrentie niet aan wilt gaan kan hij aan een andere club verkocht worden. Dat is naar mijn mening ook een van de reden dat hij nog niet al te veel speelt. Eerst Kolbein nog verkopen in de winter en dan Milik rustig laten spelen en niet hem gelijk erin gooien en dat iedere club in Europa hem wilt

3 november 2014 om 11:32

Heel leuk die optie tot koop maar dat zegt helemaal niets, er zijn 3 partijen nodig voor een overeenkomst en dat vergeten de meesten hier. Leverkussen en Ajax zijn er eigenlijk al uit gezien de overeenkomst, alleen is het onzeker wat Milik wil. Het zou zo kunnen dat hij voor zijn kans bij Leverkussen wil gaan. Net als Uth bij Heracles, Heracles had ook optie tot koop en wou deze activeren alleen de speler wou bij Heerenveen blijven en is nu topscorer daar.

3 november 2014 om 11:50

Neem aan dat Milik alleen mocht komen als ook hij op voorhand akkoord ging met de voorwaarden waaronder hij door Ajax overgenomen kan worden

3 november 2014 om 12:05

Hij ging akkoord met een verhuur en niet met een eventuele overgang. De kans is groot dat Milik bij Ajax wil blijven (weinig verschil ten opzichte van Leverkussen), groter dan de kans dat Uth bij Heracles zou blijven, maar iedereen doet alsof Ajax zomaar kan bepalen dat ze wel of niet Milik aantrekken na dit seizoen. Als hij 50x scoort dan denk ik dat hij wel een andere club uit gaat zoeken, maar dat zou waarschijnlijk niet gebeuren.

3 november 2014 om 14:35

Want Milik ziet het wel zitten om te banken. Hij staat niet echt te springen om een contract bij Ajax

3 november 2014 om 18:02

@dd28, Ajax heeft een eenzijdige optie.. Dus ja zij kunnen bepalen.

3 november 2014 om 10:58

Inderdaad, alleen Milik en Zivkovic zijn Ajax waardig.

3 november 2014 om 11:15

Hoe kun je dat nu al over zivkovic zeggen. Hij heeft alleen nog maar met met ajax tegen amateurs gespeeld. En er staat bij ajax nu niet een wereldspits in de basis. Hij is zelfs niet beter dan sigiterson of milik. In de ogen vd boer. Dus dat is echt nog even afwachten.

3 november 2014 om 11:29

Heb Frank dat nog nooit zien zeggen. Het is gewoon een feit dat al lang bekend is dat Zivkovic bij Jong Ajax zou spelen om te wennen aan de club

3 november 2014 om 11:36

@fc footbal
ik raad je aan om je wat meer te verdiepen in Ajax als je dit zegt. Dan zou je namelijk zien dat Zivkovic zeker Ajax waardig is. Hij zou makkelijk al bij 1 kunnen aansluiten, maar er zijn daar op dit moment al 2 spitsen en het is niet slecht voor hem om elke week 90 minuten te maken in het 2e. Aangezien hij pas net 18 is, is het belangrijk dat ie zoveel mogelijk speelt. Na de winter gaat ie rustig aan gebracht worden, let maar op!

3 november 2014 om 11:38

Ze hadden beter Motojo en Ziyech kunnen kopen in plaats van Zimling.
Extra concurentie wordt je niet minder van.

Milik en Zivkovic zijn inderdaad enige Ajax waardige spelers.

3 november 2014 om 18:25

Ik zou Viergever nog niet te snel afschrijven. Heeft heel veel potentie en als hij een paar wedstrijden als centrale verdediger in de basis staat, zal hij laten zien wat voor een niveau hij heeft. Meer dan degelijke vervanger voor Moisander. Milik moet gewoon basis staan, want hij bewijst het wel. Zimling vond ik in zijn tijd bij Nec al matig, wat hij bij de regerend kampioen in de selectie doet is mij al helemaal een raadsel. Zivkovic heeft zijn ontwikkeling stopgezet door naar Ajax te gaan, wat de slechtste keus ooit is imo. Je gaat toch niet van een degelijke subtopper waar je je goals maakt op het hoogste niveau, naar een basisplek in de jupiler om 'te wennen'? Ajax doet net alsof hij bij Barca, City of Real aansluit.

3 november 2014 om 11:09

@ Teunvdv

Milik maakt aanspraak op een basis plaats omdat hij zo goed presteert, maar is gehaald als reserve.
Zivkovic is de toekomstige spits van 2015/2016, zoals gecommuniceerd door Ajax, geen basisplaats voor dit jaar geplanned.
Boer is gehaald als reserve keeper, dus hoeft ook gene aanspraak te maken
Zimling is gehaald als reserve speler, hoeft geen aanspraak te maken op basis
Viergever is gehaald als multifunctionele back up, niet als basis speler.

Al met al dus volledig logisch en duidelijk gecommuniceerd. Mensen die gehaald worden als reserve hoeven ook geen aansrpaak te doen op een basis plaats. Dus wat het AD hier doet is slecht geinformeerd, volledig subjectief en provocerend maar wat neer kwakken.

3 november 2014 om 11:26

Het lijkt de Telegraaf wel.
Maar de tendens is duidelijk, Ajax wordt niet sterker van de externe krachten. En van binnenuit is het ook nog wachten op meer.

3 november 2014 om 11:28

Oke, dus de spelers die Ajax heeft gehaald zijn ook gehaald met het idee dat ze als back-up dienen, fair enough. Maar vervolgens speelt Ajax wel 80 van zijn wedstrijden helemaal ruk (als het niet meer is). Dus zou je dan toch niet zeggen dat Overmars misschien gefaald heeft ook een paar echte versterkingen te halen?

Onvoorstelbaar dat zoveel Ajacieden blind zijn voor het aanprutsen van Overmars. Iedereen die denkt dat de gezonde financiële positie van Ajax te maken heeft met deze man denkt er veel te simpel over. Dat is puur het gevolg van elk jaar CL halen als enige NL club wat natuurlijk de prestatie is van De Boer, niet Overmars. Overmars heeft zelfs niet eens spelers kunnen verkopen voor echte topprijzen (vermeer als toppunt natuurlijk).

3 november 2014 om 11:38

Helemaal mee eens.
Ik wordt gek van de beleid. Je hoeft niet met geld te smijten, maar er mag best een keer voor een leuk bedrag en leuke Directe aanwinst gehaald worden!

3 november 2014 om 11:39

@ Tristan

De financiële situatie is een samenkomst va meerdere dingen, CL heeft er aan bijgedragen. Maar CL zorgt er niet voor dat er (gigantisch) gesaneerd is. En daar heeft Overmars wel degelijk aan bijgedragen. En het prutsen, speciaal voor jou een lijstje gemaakt met de aankopen van Overmars. Kijken tot wat voor conclusie je komt.

Succesverhalen en logische transfers op het moment van de transfer

- Niklas Moisander, basispeler en aanvoerder
- Lucas Andersen, basis speler en laat nu zijn talent zien
- Schöne, transfervrij en nu een onbetwiste basis speler
- Babel, transfervrij heel belangrijk in zijn periode
- Poulsen, transfervrij ook een waardevolle toevoeging
- Vd Hoorn, toendertijd grootste verdedigende talent van NL samen met Virgil van Dijk. En iedereen maar schreeuwen om Virgil in Oranje
- Bojan, topscoorder van La Masia, 100 duels in Barcelona 1 en ooit een groter talent dan Messi. Die gok niet nemen voor 1 miljoen?
- Zivkovic, grootste spitsen talent van nl voor 2,5 mil?
- Boer, een degelijke ervaring reserve keeper voor een spotprijs?
- Milik, volgens velen basis speler?

Mogelijke en definitieve miskopen

- Cuenca
Is een mis(huur) gebleken, toch had hij 30 duels ervaring in Barcelona 1 en Ajax was op zoek naar een rechtsbuiten. Ondanks alles mislukt.
- Duarte (2,5 mil)
De grootste miskoop van Overmars, niets aan toe te voegen.
- Zimling,
voorlopig voetballend weinig toevoegend

Twijfegevallen
- Viergever,
voorlopig nog niet van toegevoegde waarde geweest, maar afschrijven is te snel.
- Hoessen, geen doorslaand succes maar ook geen echte misser

Potentiële talenten gehaald door Overmars
- El Ghazi (nu basis speler)
- Muric (uitblinker jong Ajax)

3 november 2014 om 11:49

Zoals jij doet kan ik het ook. Jij bent gewoon overdreven positief over iedereen.

Andersen heeft net 3 wedstrijden leuk gespeeld, heeft echt nog 0,0 bewezen.
Babel was helemaal niet heel belangrijk in zijn periode, echt gewoon niet. Heeft misschien 3 x gescoord ofzo en that's it.
Poulsen is oke, geen schot in de roos geen misser. Hoef je Overmars echt niet voor te prijzen.
Vd Hoorn is tot nog toe een totale mislukking en was helemaal geen logische transfer omdat Ajax al genoeg getalenteerde verdedigers in de jeugd had rondlopen. Daarnaast heeft hij veel teveel betaald voor Vd Hoorn.
Bojan ben ik met je eens. Was een mislukking maar die gok had ik ook genomen.

Sana moet overigens ook nog bij de miskopen.

Plus, behalve naar kijken welke spelers hij wel gehaald heeft kun je ook kijken naar wat hij allemaal Niet gedaan heeft. Zijn enigste echte schot in de roos tot dusver is Schone geweest. Vind je dat niet ontzettend mager?

3 november 2014 om 11:58

@tristan, die miskopen die jij opnoemt, kun je niet eens vergelijken met de miskopen uit het verleden. Sulejmani heeft in zijn uppie al meer gekost dan deze spelers bij elkaar. Dom geld uitgeven is heel makkelijk, maar als er 1 van deze spelers 15 miljoen oplevert heb je niks verkeerd gedaan. Laat Marc maar lekker zitten, doet het gewoon prima en miskopen heb je altijd en overal. AD is idd weer aan het provoceren. Maar als straks dat blik met talenten die Marc wel heeft gehaald, dan is die de held.

Oja Poulsen was een heel erg belangrijke speler tussen al die jonkies. Als je dat niet begrijpt, vraag ik me af, waarom je überhaupt reageert

3 november 2014 om 12:11

@ D-Bergkamp,

Het is onterecht dat je Schöne op je lijste noemt daar Overmars hem heel niet heeft gehaald. Schöne tekende contract in April 2012, Overmars pas in juli dat jaar.

3 november 2014 om 12:11

@tristan en D-Bergkamp

Wat heeft hij dan niet gedaan? Ziyech,mokotjo,narsingh??

dit zou een slecht signaal zijn naar de jeugd en daarnaast zijn Riedewald, Andersen en Ghazi minstens zulke grote talenten. Sinkgraven zou ook echt niet meteen bij Ajax 1 zitten dus ben erg benieuwd naar wie je bedoeld..

Andersen speelt al zo een 6 wedstrijden op CM positie en doet het steeds beter, Riedewald moeten we afwachten maar is duidelijk dat hij in potentie ver kan komen en El Ghazi is gewoon super.

Met Babel geef ik Tristan gelijk, die was niet superbelangrijk als beweerd wordt. Maar voor de rest vind ik het lijstje van D-Bergkamp gewoon kloppen.

3 november 2014 om 12:12

Reservebankje,

Geweldig argument. Alleen omdat Ajax in het verleden nog veel slechtere aankopen dit betekent dat natuurlijk automatisch dat Overmars het top doet.

Als je zo simpel denkt vraag ik me af waarom je überhaupt reageert.

PS: blik met talenten? Vooralsnog heb ik de nieuwe Zlatan of Sneijder nog niet gezien bij Ajax hoor. Wishful thinking vriend, jij bent wel erg naïef.

@bon Sai
Slecht signaal naar de jeugd??? Waarom bestaat Ajax, om de jeugdspelers te vermaken of om haar supporters te vermaken?? Daarbij is een beetje concurrentie goed. Als jeugdspelers merken dat ze harder moeten werken om door te breken is daar niets mis mee hoor. Stop overigens met spelers als Riedewald en Andersen zo omhoog te praten, hebben echt nog nauwelijks iets bewezen, zeker in vergelijking met een Ziyech of Mokotjo.

3 november 2014 om 12:34

@ Tristan

Wat hebben andersen en Riedewald bewezen in tegenstelling tot Ziyech en Mokotjo. Draai het eens om zou ik zeggen. Wat hebben Ziyech en Mokotjo precies bewezen als ik vragen mag? Oh jah, het volgende precies

- Ziyech heeft 33 wedstrijden gespeeld bij Heereveen. Oftewel 33 hele wedstrijden op eredivisie niveau. Waarvan ook nog een aantal als invaller. Dat is ongelofelijk veel bewezen natuurlijk. En dan praten we natuurlijk ook over de Ziyech die zijn basis plaats kwijt raakte na ene blessure omdat Heereveen zonder hem beter presteerde. En oh jah, ene Marco van Basten heeft Ziyech verweten dat hij een gebrekkige mentaliteit had. Goh die jongen moet 5 miljoen kosstten.

Ter Vergelijking
- Lucas Andersen
40 wedstrijden bij Aalborg in het eerste gespeeld, ook veel als invaller. 18 wedstrijden bij Ajax 1 en 20 wedstrijden bij Jong Ajax. Hoeveel had Ziyech ook alweer bewezen precies?

- Mokotjo
Hoeveel had Mokotjo ook alweer bewezen. Een voetballer uit de opleiding van Feyenoord die daar werkelijk waar dramatisch presteerde. Werd zelfs weggestuurd omdat hij geowon weg niet goed genoeg was. Maar 1 jaartje bij Pec Zwolle (32 wedstrijdjes totaal) en meneer is alweer goed genoeg voor Ajax.

Hoeveel had Mokotjo precies gepresteerd? Juist, totaal niets, noppes nada. In tegendeel, hij heeft bij Feyenoord juist laten zien dat hij totaal nog niet toe was aan een club met een gigantische druk. Naief zijn is een keuze, gene eigenschap. Waan van de dag regeert weer.

Maar ik zal nog even je andere uitspraken ontleden
"vd Hoorn is tot nog toe een totale mislukking en was helemaal geen logische transfer omdat Ajax al genoeg getalenteerde verdedigers in de jeugd had rondlopen."

Oh jah, Toby Alderweireld vertrok. Wie waren dan zogezegd de verdedigers in de jeugd die je noemt? De enige die er rondliep is Veltman, maar dan ga je met 1 RCV het seizoen in. Oftewel er moest een verdediger komen. Gek zeg, je roept dat ze moeten investeren in spelers. Dan leggen ze 3,5 miljoen neer voor 1 van de grootste verdedigende talenten van Nederland en dan is het een totale mislukking en nutteloos?

Wederom, waan van de dag en ondoordacht dingen schreeuwen

"babel was helemaal niet heel belangrijk in zijn periode, echt gewoon niet. Heeft misschien 3 x gescoord ofzo"
16 wedstrijden gespeeld (5 als invaller) en 4x gescoord. Geen geweldig gemiddelde. Maar voetballend droeg hij wel heel veel bij aan het team. Of zijn we (bijvoorbeeld) de wedstrijd tegen Borussia Dortmund vergeten?

"poulsen is oke, geen schot in de roos geen misser."
Poulsen was gewoon een hele belangrijke meerwaarde. Geen grootste voetballer maar wel iemand die leidde bij voorbeeld. Iemand die 110% gaf, die de jonkies op hun flikker gaf en die als een vader figuur in de groep werkte. Poulsen is misschien juist wel 1 van de grootste successen geweest. Ongelofelijk belangrijk in het groeps process.

Maar wat jij bedoelt is voornamelijk de waan van de dag. Ziyech en Mokotjo waren goed geweest, zonder noemenswaardige prestaties. En als er dan geld word neergelegd voor een talent op een nodige positie (vd Hoorn) dan is het een mislukking en hadden jeugd talenten er in gemoeten. Wat wil je nu precies?

Selectie
Keeper: Cillessen + Boer
Rb; Rhijn + Ligeon + Tete
Rcv: Veltman + Vd Hoorn
Lcv: Mosainder + Denswil + Viergever
LB: Boilesen + Viergever
Cvm: Riedewald + Zimling + Viergever + Bazoer
Ram: Klaassen + Schone
Lam: Andersen + Serero
RV: El Ghazi + Kishna
SP: Sigthorson + Milik + Zivkovic
LV: Schone + Fisscher

Gewoon een kampioenswaardige selectie. Ajax staat op 4 punten achterstand van de koploper. Alleen de koploper moet (bijvoorbeeld) nog tegen Feyenoord en Twente in de eerste seizoenshelft. Tegenstanders die Ajax allemaal al gehad heeft. Oftewel we staan gewoon weer (heel dicht) bij de eerste plaats. Financieel gaat het fantastisch, de jeugdopleiding is gevuld met talenten.

Iemand die objectief kijkt, naar de lange termijn kijkt en logisch nadenkt. Die beseft gewoon dat het prima gaat met Ajax op alle fronten. Mensen zoals jij die puur aan de waan van de dag denken, met namen schreeuwen en continu ontevreden zijn. Die zijn straks verantwoordelijk voor een eventueel vertrek van Frank de Boer. Wees maar trots op jezelf.

3 november 2014 om 12:36

Lol wat heeft Mokotjo bewezen dan?
Ziyech??? Zal hij zogenaamd Ajax naar een hoger niveau tillen? We hebben al genoeg magere voetballers zonder fysiek. Begrijp me niet verkeerd ik vind hem een leuke voetballer en zag hem graag komen, maar Andersen heeft mij positief verrast. Doet het echt niet minder dan Ziyech bij Twente om maar eens een voorbeeld op te noemen. Wel mag hij wat doelgerichter worden, maar gun die jongen ff de tijd zeg.

Riedewald groeit op de CVM positie en als Ajax supporter kan ik je melden dat ik eerder geniet van een zelf opgeleide jongen in de basis dan weer zo een zogenaamde middenmoot speler die wordt bestempeld als ED allstar.

Van alle ED spelers zijn denk ik alleen Clasie, Karim, Gini, Depay, Guardado en Vejinovic een echte versterking voor Ajax. De rest voetbalt leuk mee of zit nog in een leerfase. We weten allemaal dat alleen Vejinovic eventueel haalbaar is (wordt zelfs al lastig zat). De rest komt sowieso niet.

En ja de meeste aankopen zijn verschrikkelijk, vandaar dat ik ook 0.0 vertrouwen heb in het aankopen van Sinkgraven van Heerenveen. Weer zo een magere voetballer die leuk een balletje kan houden in zijn nek. Ik denk dat hij geen directe versterking is. Misschien over een jaar of 2, maar ja dan hoop ik op Nouri in het eerste.

3 november 2014 om 12:38

Tristan,

''andersen doet het steeds beter'' en ''riedewald moeten we afwachten'' noem ik niet omhoog praten. Andersen daarentegen, die praat ik graag omhoog, iedereen met een beetje verstand kan zien dat ie kwa talent bij de top van Ajax hoort. Hiermee zeg ik niet ELK talent, alleen Andersen.

Ajax hanteer het beleid om eerst naar de jeugd te kijken en dan pas aankopen te doen waar nodig, dus het zou inderdaad een slecht signaal zijn ja.

En tot slot houd aub op met bepalen wat mensen wel en niet mogen zeggen niet iedereen hoeft het met je eens te zijn.

Dit bedoel ik--> ''stop overigens met spelers als Riedewald en Andersen zo omhoog te praten, hebben echt nog nauwelijks iets bewezen ''

3 november 2014 om 13:23

@ Lee112

De enige die ik nog aan het rijtje mogelijke aankopen zou toe willen voegen is Davy Pröpper. Ajax was 3 jaar geleden al geinteresseerd en afgelopen zomer weer. Dat is echt een jongen waarvan ik zeg dat die veel toe zou kunnen voegen aan Ajax. Die kan naar mijn idee heel veel brengen. En misschien Nemanja Gudelj. Maar dan houd het ook op. En ik weet niet op wie je doelt met Karim, maar als je op Karim Rekik doelt ben ik het niet met je eens. Dan geef ik liever Denswil en Nathan Leyder de kans. Minimaal net zo veel potentie en al gewend aan Ajax.

Verder ben ik van mening dat Sinkgraven erg veel "omhoog" gepraat word. Hij heeft meer talent dan bijvoorbeeld een Ziyech maar laat hem gewoon bij Heereveen blijven. Met Klaassen en Andersen zitten we goed. Zeker als je bedenkt dat o.a. Nouri en vd Beek ongelofelijke potentie tonen.

3 november 2014 om 13:48

@D-Bergkamp en cornuiten

Ik zeg nergens dat Overmars Mokotjo en Ziyech had moeten kopen, dat is mijn mening ook helemaal niet. Ik zeg alleen dat het typisch is voor Ajacieden om spelers die net 3 leuke wedstrijden hebben gespeeld op een zelfde niveau te plaatsen als spelers die al een seizoen lang top hebben gepresteerd. Kun je zeiken wat je wilt maar zelfs als Ziyech maar 20 goede wedstrijden speelde heeft hij er dus al 5 x zoveel gespeeld als Andersen die echt compleet drama was tot 1 maand terug.

Verder heeft discussieren met jou echt geen zin. Jij zegt dingen als 'wedstrijd in Dortmund al vergeten' (dat is 1 fucking wedstrijd) en 'poulsen was ongelofelijk belangrijk in het groepsprocess'. Alsof jij dat weet?? Zat jij bij Ajax in de kleedkamer? Heeft De Boer tegen jou persoonlijk vertelt hoe Poulsen elke keer de selectie toesprak? Jij baseert veel van je mening op zaken die je niet weet je kijkt door een waanzinnig roze bril. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb het begin van dit millenium meegemaakt en daarom wellicht andere verwachtingen van Ajax. Er loopt bijna geen enkele Ajax-waardige speler rond in Amsterdam en onze zogenaamde toptalenten van nu zijn echt niets vergeleken bij wat we een kleine 10 jaar geleden hadden rondlopen bij Ajax. En dat terwijl Ajax nu meer geld heeft dan het Ooit heeft gehad. Dat kan ik niet verkroppen.

3 november 2014 om 14:06

Ja alleen als het de Telegraaf was had je dat nu al 1000x gelezen..

3 november 2014 om 14:15

@ Tristan

Sterker nog, ik plaats Andersen (een stuk) hoger dan Ziyech. Puur omdat ik Andersen regelmatig heb zien voetballen op trianingen en in Jong Ajax. En als je hebt gezien wat hij daar presteerde stond je echt met kwijlende monden langs het veld af en toe. Dat hij in het eerste niet slaagde is de fout van Frank de Boer die hem voornamelijk op linksbuiten op stelde. Terwijl hij gewoon een pure Am/10 is.

En me tmij discussieren is heel erg goed mogelijk, alleen moet je wel met tegen argumenten komen die ook daadwerkelijke nuttige informatie of feiten bevatten. Je stelling over van der Hoorn is onzin, je stelling over Andersen in vergelijking met Ziyech is onzin. Puur omdat je niet naar het moment kijkt van aantrekken of mogelijk aantrekken. Nee je kijkt naar de momenten achteraf wanneer je de feiten op tafel hebt. Als iedereen dat zou hebben had Messi ook bij Ajax gespeeld. Die is tenslotte ook op stage geweest.

En ik nam Dortmund als voorbeeld. Hij speelde 16 wedstrijden eredivisie, scoorde 4x en gaf 3 assists. En dat voor iemand die net 2 jaar op de bank had gezeten en vrijwel niet gespeeld had. Hij was een goede fysiek sterke spits die een bal vast kon houden. En rendeerde prima.

Poulsen was ongelofelijk belangrijk in het groeps proces. Nee daar was ik niet bij. Maar iedereen die Ajax een beetje volgt weet genoeg. De Boer heeft zich vele malen lovend uitgelaten over de leiderscapaciteiten van Poulsen. Maar ook spelers als Eriksen, Andersen, Boilesen waren allemaal blij met de "vader" Poulsen. Daarnaast was hij in een aantal wedstrijden gewoon heel erg goed. Nogmaals, niet voetballend maar wel qua inzet, karakter, vechtlus ten verdedigend werk.

En jammer dat je denigrerend probeert te doen, ik heb het Millenium ook meegemaakt. Sterker nog ik heb Ajax 95 en 96 ook meegemaakt. Zal ik je vertellen dat we in 95 ook een dramatisch toernooi speelden maar wel wonnen?

En op het moment loopt er geen Ajax waardige speler rond? Dan adviseer ik je toch echt om eens goed te gaan kijken. Fisscher, El Ghazi, Andersen, Klaassen zijn allemaal spelers die bulken van het talent. Voor Boilesen hebben alle grote clubs al op de tribune gezeten en Milik is genomineerd voor de Golden BOy Award. Wat wil je nog meer precies?

Je wilt het Millenium, tijden met Ibrahimovich en dergelijke. Wist je dat Ibra ook maar 1 op 2 liep bij Ajax? Of van der Vaart die eerst 1,5 seizoen dramatisch presteerde voordat hij wat liet zien. Een Wesley Sneijder is pas na 2,5 seizoen echt doorslag gevend werd?

Ajax heeft nu meer geld dan ooit, maar gezien de bizarre uitgave patroon stijgingen van clubs, de belachelijke salaris huizen die in 10 jaar belachelijk gestegen zijn. Als je dat neerzet in vergelijking met het geld dat Ajax daadwerkelijk heeft, dan hebben ze juist minder geld dan ooit.

Ibrahimovich werd voor 5,5 miljoen gekocht en voor 18 miljoen verkocht toendertijd. Dat was toen mega. Suarez werd voor 6 miljoen gekocht en 23,5 miljoen verkocht. Op het moment voor 85 mil...

3 november 2014 om 18:31

Hahah Babel heel belangrijk.. dat was hij zeer zeker niet. Kijken door een ajax-bril, dat is waar jouw reactie door gevormd wordt. Hoessen geen echte misser, waar verzin je dit soort onzin?

3 november 2014 om 20:21

Dennis, ik bedoelde Karim El ahmadi. Ik denk dat hij ook wel een versterking zal kunnen zijn met zijn slimme spel en indd ook Propper (hem was ik vergeten).

@ Tristan.

Man waar maak jij je druk om?'

'' Ik zeg alleen dat het typisch is voor Ajacieden om spelers die net 3 leuke wedstrijden hebben gespeeld op een zelfde niveau te plaatsen als spelers die al een seizoen lang top hebben gepresteerd. Kun je zeiken wat je wilt maar zelfs als Ziyech maar 20 goede wedstrijden speelde heeft hij er dus al 5 x zoveel gespeeld als Andersen die echt compleet drama was tot 1 maand terug''

Andersen heeft in zijn totaliteit alsnog meer wedstrijden gespeeld dan Ziyech. Niet @ Ajax, maar wel @ zijn vorige club. Dus een mening over Andersen kan ook gebaseerd zijn op de langere termijn. Daarnaast speelde hij in het begin niet op zijn vertrouwde positie anders had hij ''waarschijnlijk'' langer dan een maand aardig gespeeld. Hij moet het nog steeds beter doen hoor, maar het talent is toch overduidelijk te zien? Voor de rest laat ik je in je waarde. Jij hebt je mening en ik de mijne.

3 november 2014 om 11:14

Ik vond Siggy afgelopen wedstrijd tegen Dordrecht heel sterk spelen. Betrokken bij de meeste doelpunten door goede loopacties en combinaties (de wonderen zijn de wereld nog niet uit). Zijn passing was boven gemiddeld, eindelijk eens. Millik scoort misschien makkelijker, maar is ook niet sterk in combinaties en zijn looplijnen zijn eigenlijk echt ver beneden niveau. Behalve bij scoringskansen.

Millik zal er ongetwijfeld aankomen en klopt ook op de deur inmiddels. Maar Siggy wordt beter in balbehandeling en passing, looplijnen zijn al goed. Eigenlijk de twee/drie aspecten die een Ajax spits nodig heeft, want scoren doen niet veel spitsen meer bij Ajax, de laatste was Suarez. Meevoetballen zit in de tactiek die nou eenmaal wordt gehanteerd door Frank de Boer.

Over de andere aankopen, soms valt het mee, soms valt het tegen. Zimling heeft nooit de Nederlandse school geleerd en heeft dus tijd nodig om aan te passen, gezien zijn leeftijd zal dat nog iets langer duren, omdat hij altijd een totaal andere visie genoot van andere trainers. Viergever vind ik een goede aankoop, een volwassen kerel die je op meerdere posities kan gebruiken, als basis of als wissel. Duarte valt mij het meest tegen, daar was ik zo blij mee, een speler die goed is in de kleine ruimte, maar het komt er totaal niet uit. Loopt op zijn tenen bij Ajax, bij een subtopper zou hij veel beter tot zijn recht komen.

5 spelers gehaald,
- Boer is reserve keeper
- Zivkovic is afgesproken om te beginnen in Jong Ajax
- Zimling is de reserve voor de CVM positie
- Viergever was een koopje en multifunctioneel
- Milik heeft net 2 wedstrijden gespeeld en kreeg dus rust

Het AD is weer onderweg om te provoceren.
-Boer is reserve keeper en Cillessen raakt niet geblesseerd, dus totaal niet nodig om die in te zetten.
- Zivkovic had bij Jong Ajax gespeeld, precies volgens het uitgestippelde traject
- Zimling in zetten? Als je tegen 10 man speelt? Natuurlijk niet
- Viergever, deze heeft gewoon 45 minuten gevoetbald als linksback?
- Milik speelde 2 wedstrijden de volledige 90 minuten en krijgt nu gewoon rust, grote kans dat hij in de Champions League mag starten.

Wat wil het AD precies zeggen? Ongelukkig op de transfermarkt?
- We haalden het grootste spitsentalent van Nederland (zivkovic) binnen voor 2,5 miljoen.
- We haalden een multifuntionele verdediger (viergever) van 24 jaar met 150 duels eredivisie ervaring binnen voor slechts 1,5 miljoen.
- We haalden een keeper die weet dat zijn rol reserve keeper is, dus als hij reserve is dan is dat precies waarvoor hij gehaald is?
- We haalden een spits binnen, met optie tot koop van 2,8 miljoen, die volgens vele supporters eerste spits moet worden en die in het rijtje van Golden BOy spelers staat.

Again, wat wil het AD nu precies?

3 november 2014 om 10:57

Exact. Wat de AD wilt zeggen dat Overmars er geen klote van kan. Maar hoe jij het neerzet is het gewoon realistisch waarom bepaalde spelers niet spelen.

3 november 2014 om 11:26

Ach kom op man. Overmars kun je nu niet bepaald goed noemen. Duarte en van de Hoorn is gewoon weg gegooit geld. Bojan en Cuenca waren ook 3x niks en kostten ook weer geld. Sana bakt er werkelijk waar geen kloot van, hoppa weer weg gegooit geld. Zimling bakt er voorlopig niks van en heb ook niet het idee dat hij bij Ajax past. Milik geef ik nog het voordeel van de twijfel. Zivkovic is een goede zet en met Viergever is ook niks mis. Als je gewoon alles bij elkaar opteld is Overmars echt niet goed bezig, maar dat is mijn mening.

3 november 2014 om 11:36

@ Nvandeven

ALs je alles bij elkaar optelt kom je tot een schrikbarende conclusie, namelijk dat Overmars het wel goed doet. Je roept een paar mindere verhalen maar dat is altijd makkelijk achteraf.

Succesverhalen en logische transfers op het moment van de transfer

- Niklas Moisander, basispeler en aanvoerder
- Lucas Andersen, basis speler en laat nu zijn talent zien
- Schöne, transfervrij en nu een onbetwiste basis speler
- Babel, transfervrij heel belangrijk in zijn periode
- Poulsen, transfervrij ook een waardevolle toevoeging
- Vd Hoorn, toendertijd grootste verdedigende talent van NL samen met Virgil van Dijk. En iedereen maar schreeuwen om Virgil in Oranje
- Bojan, topscoorder van La Masia, 100 duels in Barcelona 1 en ooit een groter talent dan Messi. Die gok niet nemen voor 1 miljoen?
- Zivkovic, grootste spitsen talent van nl voor 2,5 mil?
- Boer, een degelijke ervaring reserve keeper voor een spotprijs?
- Milik, volgens velen basis speler?

Mogelijke en definitieve miskopen

- Cuenca
Is een mis(huur) gebleken, toch had hij 30 duels ervaring in Barcelona 1 en Ajax was op zoek naar een rechtsbuiten. Ondanks alles mislukt.
- Duarte (2,5 mil)
De grootste miskoop van Overmars, niets aan toe te voegen.
- Zimling,
voorlopig voetballend weinig toevoegend

Twijfegevallen
- Viergever,
voorlopig nog niet van toegevoegde waarde geweest, maar afschrijven is te snel.
- Hoessen, geen doorslaand succes maar ook geen echte misser

Potentiële talenten gehaald door Overmars
- El Ghazi (nu basis speler)
- Muric (uitblinker jong Ajax)

Wil je nog meer uitbreiding?

3 november 2014 om 12:00

Ja, want ik ben het er nog niet mee eens. Doe je ogen open. Moisander presteert aardig en Schone speelt goed. De rest die gehaald zijn, zijn gwn echt niet Ajax waardig. Als een club een speler haalt verwacht je ook wat van die spelers. De spelers die Ajax heeft gehaald zijn stuk voor stuk reserve spelers. Bij de keeper Boer snap ik het. De jeugd moet altijd nog blijken hoe goed ze daadwerkelijk zijn, maar de aankopen die Overmars heeft gedaan voor het eerste vind ik zwaar onder de maat.

3 november 2014 om 12:02

Weet je wat weg gegooid geld is? Een sulejmani halen voor 16 miljoen halen en dan gratis de deur uitwandelen. Marc doet het perfect, haalt talenten binnen en vult voorlopig de selectie aan met gearriveerde spelers als viergever van der Hoorn en etc.... Als straks alles doorkomt is hij een held, dat zijn vaak de schijnheiligen die er geen bal van snappen. Geld uitgeven is zo simpel, maar geld verdienen is zo moeilijk en elke club ter wereld heeft miskopen!!! Welkom in de wereld wat voetbal heet!

3 november 2014 om 12:55

Jij wil gwn graag spelers voor je reservebankje hebben, of niet reservebankje?de spelers die Overmars haalt zijn gwn kwalitatief niet de spelers die Ajax nodig heeft.

3 november 2014 om 13:11

Nvandeven, Sommige spelers zijn voor de breedte is heel normaal en je kunt wel alles eisen, maar je moet ook andere dingen realiseren, dat alles heel makkelijk te praten is. Alles bij elkaar hebben net zoveel als mislukking Sulejmani gekost

3 november 2014 om 13:11

Bergkamp hier is in ieder geval stuk uitgesprokener dan de echte, alleen vertelt hij wel heel vaak hetzelfde verhaal. Je kunt wel zeggen dat vd hoorn een logische transfer was, evenals bojan, maar dat betekent niet dat het geen miskoop is. Als hij niet verder komt dan een enkel wedstrijdje, maar wel 4 miljoen gekost heeft, dan kun je niet anders stellen dat het weggegooid geld is. En in het lijstje ontbreken ook nog wel wat namen, alhoewel ik niet zeker weet of ze allemaal door overmars gehaald zijn. maar denk bijvoorbeeld aan sana, meleg, boccara en meer van dat soort jongens.

3 november 2014 om 13:36

@ Johndiego

Vd Hoorn mag je achteraf een miskoop noemen. Maar dat is achteraf. Hetzelfde geld voor Bojan. Hetzelfde geld voor Sana. Hetzelfde geld voor Cuenca. Achteraf praten wanneer je de feiten in handen hebt is makkelijk. Het gaat om het moment van aan kopen van een speler. En op het moment dat Vd Hoorn en Bojan gehaald werden waren het hele logische aan kopen. En dat is het punt waar je Overmars op moet beoordelen.

Dat die jongens na 1 of 2 jaar niet geslaagd zijn is niet op het conto van Overmars te schrijven. Maar op het conto van zo een jongen of van de trainers staf. Het is daarom ook raar dat mensen Overmars proberen af te kraken met zogenaame flutaankopen.

En waarom neem ik Sana, Meleg, Boccara etc niet mee. Overmars heeft in 3 jaar tijd ongeveer 30 jeugdige spelers gehaald. Die hebben samen nog geen 3 miljoen gekost. Als er 1 van de 30 doorbreekt is het al een succes. Gewoon een kwestie van je jeugd opleiding proberen te vullen.

Zo zijn er ook andere namen van spelers die ik ook bewust niet noem waar er wel veel kans is dat ze doorbreken.
- Muric
- El Ghazi
- Leyder
- Bay
- Andersen
Om zo een aantal voorbeelden te noemen van spelers waarvan ik en velen met mij verwachten dat ze slagen. Voor zover dat al niet gebeurd.

Daarnaast moet je ook de andere kant van Overmars zijn werk bekijken, namelijk het verkopen van spelers. En wat er daar aan verdient word
- Blind (17,5 mil)
- Siem de Jong (8 mil)
- Eriksen (11,5 mil)
- Alderweireld (7,5 mil)
- Boerrigter (2,5 mil)
- Van der Wiel (6 mil)
etc etc

Al met al moet je het optreden van Overmars op de volgende visie bekijken volgens mij.

- Welke spelers worden voor welke posities aangetrokken, zijn dat de daadwerkelijke posities die aangevuld moeten worden.
- De transferbedragen die betaald worden voor versterkingen.
- De gedachtegang achter het versterken op het moment van aantrekken
- De hoeveelheid succesvolle (potentiële) eerste elftal spelers die aangekocht zijn/worden voor de jeugd in verhouding met het gespendeerde geld.
- De verkopen van spelers in combinatie met bedragen in verhouding tot contracten
- Het aantal "miskopen" waar vanaf begin af aan twijfel over was.

De spelers die worden aangetrokken vor de posities zijn logisch. Elk jaar worden de zwakke posities in het elftal vrijwel goed opgevuld. De transferbedragen die betaald worden zijn relatief heel erg laag. En de gedachtegang op het moment van aantrekken is bij vele spelers heel erg logisch. Al met al zijn er een paar miskopen, maar de balans in het algemeen is meer dan prima in het voordeel van Overmars.

Jeugdspelers, er is voor 3 tot 5 miljoen aangetrokken. El Ghazi + Andersen breken al door. Muric is uitblinker in Jong Ajax, Leyder is een stabiele CV en aanvoerder van jeugd elftal België. Terwijl Bay gewoon goed en degelijk speelt. Die 3 tot 5 miljoen word dus makkelijk terug verdiend. AL met al ook weinig te klagen.

En het aantal miskopen waar vanaf begin af aan twijfel aan was. Dan denk ik aan spelers als Sana en Duarte. En 2 miskopen in 3 jaar tijd, ik ken slechtere technisch directeuren.

3 november 2014 om 10:59

Milik kreeg rust, maar het is naïef om te geloven dat Milik mag starten tegen Barcelona. Ik pleit ook voor Milik als basisspeler, maar wanneer heeft Fdb hem nou als basisspeler gebruikt? Enkel tegen Vitesse in de eerste wedstrijd en daarna id beker en potjes voor de CL, om sigi te ontlasten. Sigi moet verkocht worden, dus Sigi speelt helaas.

Ben het verder met je eens dat AD hier puur aan het provoceren is.

3 november 2014 om 11:02

Die Milik is wel een gigantische miskoop als hij na twee wedstrijden al rust nodig heeft.

3 november 2014 om 11:05

@ Jan neutraal

Nee, dat is precies de reden waarom Ajax in de 2e seizoens helft altijd goed presteert in tegenstelling tot vele andere ploegen. Ajax zorgt door rouleren dat de gehele selectie voldoende rust krijgt en dus fit is. Die betaald zich altijd op de lange termijn uit, iets met 4 kampioenschappen.

3 november 2014 om 11:08

Onzin, Frank rouleert zelden, echter is hij in het begin van het seizoen altijd zoekende naar de juiste samenstelling. Wat uiteindelijk met Riedewald op de positie van Blind zal blijken te zijn.

3 november 2014 om 11:12

@ Gnabry

Frank rouleert zelden? HIj rouleert juist ongelofelijk vaak. Ook in de 2e seizoenshelft rouleert de Boer juist ongelofelijk veel. Dat begint met keepers in d ebeker te laten keepen en reserve spelers daar kansen te geven. Maar dat Ajax vorig seizoen geen 2 wedstrijden achter elkaar met hetzelfde elftal heeft gespeeld zegt genoeg.

3 november 2014 om 10:59

AD wil zeggen dat er 3 belangrijke spelers weg zijn en dat de vervangers niet brengen wat er van ze verwacht wordt.

3 november 2014 om 11:04

@ Luisfigo

Als het AD zoiets wil insinueren dan zijn ze dommer dan de daadwerkelijke tekst. Er is over elke aankoop luid en duidelijk gecommuniceerd wat de verwachtingen, de taken en de regels waren omtrent de aankoop.

- Zivkovic was bedoelt als eerste elftal speler voor 2015/2016,
- Diederik Boer is gehaald als reserve keeper en Knvb beker keeper, gaat prima
- Viergever gehaald als multifunctionele back up voor meerdere posities. Zeker met het aflopende contract van Denswil, het laten gaan van Dijks en het vertrek van Poulsen en Blind gewoon logisch.
- Milik was ook gehalad als 2e spits, vertolkt die rol zo goed dat mensen hem graag als eerste spits willen zien.

In welke op zicht voldoen de vervangers niet aan de verwachtingen?

3 november 2014 om 11:14

Dennis, die viergever is een aankoop van niks. Dan wat of hij maar 1.5 miljoen euro was (wat ik overigens betwijfel). Alsnog is hij een miskoop. Hij voegt niets toe aan Ajax op belabberd spel na. Hij is te slap verdedigend en naar voren voetballend speelt hij matig. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk om hem te zien voetballen.

Zimling is gehuurd, maar ook voor hem is betaald. Stel Ajax betaalt een huursom van 1 miljoen euro. Nou leuke deal? Not! Gewoon verspilling van geld.

De rest vind ik ook wel prima.

3 november 2014 om 11:30

@ Lee112

Viergever is een aankoop van niks, hij presteert voorlopig nog niet naar behoren. Dat zal ik niet ontkennen. Maar bekijk het even uit het volgende perspectief.

Dijks (lb) is niet goed genoeg voor de LB en vertrekt
Boilesen (lb) is talentvol maar heel veel geblesseerd, dat is met het vertrek van Dijks nog je enige Lb.

Denswil (lcv) heeft een aflopend contract en twijfelt over verlengen.
Moisander is je enige LCV met het mogelijk vertrek van Denswil in gedachten. Tel daarbij op dat Moisander ook een aflopend contract heeft

Poulsen (cvm) vertrekt
Blind (cvm) vertrekt

Viergever kon in een vroeg stadium worden vastgelegd, kostte 1,5 miljoen aangezien AZ mee wilde werken aan een transfer. Tenslotte had Viergever een jaar ervoor nog verlengd om niet transfervrij de deur uit te lopen. Viergever is 24 jaar oud, speelde 140 wedstrijden eredivisie, speelde 16 beker wedstrijden en 32 wedstrijden internationaal. Die speler is back up voor de LB, back up voor de LCV en back up voor de Cvm.

En zijn we allemaal (alweer) vergeten dat in de eerste paar wedstrijden Viergever één van de uitblinkers van Ajax was? Dat we baalden toen hij geblesseerd raakte tegen Zwolle in de JC omdat hij de enige was die een voldoende haalde?

Zeker als je bedenkt dat je concurrenten met Boulahrouz, Rekik etc op de proppen komen.

3 november 2014 om 12:19

Viergever werd gehaald als vervanger van Moisander. Dat hebben ze duidelijk naar buiten gebracht. En dat heeft 0,0 te maken met het contract van Denswil, het vertrek van Dijks en al helemaal niet met het vertrek van Poulsen en Blind. Want vervolgens wordt Moisander niet verkocht en gaan ze hem opeens inzetten als Cdm. Een positie waarin hij zelf ook aangeeft zich niet op zijn gemak te voelen, en dat is te zien ook. Bovendien een positie die 9 vd 10 keer in de competitie kan worden ingevuld door een meer vooruit denkende speler, wat je zelf ook al aangeeft. En wie speelt er nu op cdm....
In ieder geval geen Zimling . Want Zimling is backup, maar van wie dan?
Milik als 2e spits gehaald? In de zomer werd duidelijk gecommuniceerd dat Kolbein niet goed genoeg was voor Ajax en mocht vertrekken. QPR wilde hem graag hebben, maar Overmars kreeg het voor elkaar hem niet te kunnen slijten. Nu is Kolbein opeens eerste spits, terwijl je 2 spitsen hebt rondlopen met veel meer potentie. Ja, dat zijn misschien nog talenten, maar met het talent wat zij hebben doen ze het nu al aantoonbaar beter dan de meer ervaren Kolbein. Milik is in mijn ogen, net zoals Zivkovic, geen miskoop. Maar door het niet verkopen van Sigthorson, doen zij nu niet die minuten op die ze zo hard nodig hebben.

3 november 2014 om 12:46

Dennis,

Dijks mocht weg toch? Waarom? Ze hadden te veel vertrouwen in Viergever. FF denken dat hij gemakkelijk Boilesen vervangt. Nou sorry hoor met name aanvallend vind ik Viergever op die positie echt 3 x niks. Dan hadden we net zo goed Dijks kunnen houden.

Op de cvm positie moet Viergever al helemaal niet spelen. Leuk die eerste paar wedstrijdjes, maar de enige reden waarom mensen blij waren met hem was vanwege het feit dat hij de 16 indook. Toch een tijdje geleden dat de CVM van Ajax zoiets deed. Ikzelf moest het nog maar ff afzien en zie nu, hij bakt er niks van.

Misschien is hij nog geen miskoop, maar zeker weten geen speler voor in de basis van een club als Ajax. Dit soort spelers met je zelf kunnen opleiden.

3 november 2014 om 13:39

@ Lee112

Ik zal ook nergens beweren dat Viergever een absolute topspeler voor Ajax zal worden. Maar gezien de breedte (lees gebrek aan) de Lcv, LB en CVM in de selectie was het een hele logische speler om aan te trekken. Voor de LCV is er op Moisander na alleen Denswil, beiden aflopend contract. Op de LB is er na Boilesen geen 2e optie. En de CVM waren ook weinig opties. Al met al sla je meerdere vliegen in 1 klap. Zeker als je bedenkt dat er vanuit de jeugd niet zoveel doorbreekt op die posities.

Viergever moet je zien als opvulling van de selectie en breedte van de selectie. En daar is hij prima geschikt voor.

3 november 2014 om 14:03

Ajax heeft een éénzijdige optie om het contract met Denswil te verlengen met 1 jaar. Dus aub niets steeds vermelden dat ie transfervrij is per 2015.

3 november 2014 om 14:26

Bergkamp

Duarte was ook Maar 1.5 miljoen. Ga je hem nu ook bestempelen als geen miskoop?
Sana was ook goedkoop, maar daar horen we helemaal niks meer van.
Viergever is ook een miskoop. Heeft nog niks laten zien, maar daar kan je hem nog de voordeel van de twijfel geven.

VDH is tot nu toe ook nog een miskoop. Je kan wel de hele tijd lopen roepen dat hij een van de grootste talenten was, maar wat heeft hij bij Ajax laten zien?''
Zimling is een versterking van niks. Waar men nog na 2 wedstrijden idioot positief over hem was, kotsen ze hem nu alweer uit

Bojan en Cuenca waren tevens ook missers..

3 november 2014 om 14:57

@ Diemenaar

Wederom, achteraf makkelijk praten. Nu je mensen 1 a 2 jaar bij Ajax hebt mogen beoordelen is het makkelijk oordelen. De tijd die jij nu hebt gehad om iemand te beoordelen is een tijd die Overmars niet heeft.

Die moeten een speler bij een andere club bekijken en dan beoordelen of hij goed genoeg zal zijn. Een wereld van verschil. Iemand achteraf een miskoop noemen is makkelijk. Maar iemand op het juist emoment voor het juiste bedrag aanschaffen is vele malen moeilijker.

3 november 2014 om 16:08

Zo ken ik er nog een paar.
Uiteraard oordelen wij achteraf, als supporters/volgers. Dat gebeurd in een normale werksituatie toch ook? Volgens die gedachte kun je nooit kritisch zijn op welke TD dan ook.

Bovendien, de kritische geluiden waren er al vanaf dag één. Ik ken weinig mensen die positief waren over het aantrekken van Zimling, Viergever, Duarte...

Overmars heeft het baan, en die bestaat oa uit het aantrekken en verkopen van spelers. En inderdaad, als wij nu achteraf de balans opmaken, kun je niet anders dan concluderen dat hij behoorlijk vaak de plank heeft misgeslagen.
En ja, het is moeilijk om spelers bij een andere club te beoordelen. Maar moet niet elke TD dat? En als dan blijkt dat dit té moeilijk is voor Overmars, moet hij dan niet zijn conclusies trekken?

Ik snap echt niet waar die kritiekloze commentaren van jou vandaan komen. De feiten spreken toch voor zich?

3 november 2014 om 17:57

@ Nicko32

Nee, je moet Overmars beoordelen op het moment van handelen. Van der Hoorn word door iedereen afgeschreven als een miskoop. En dat is hij feitelijk ook. Maar op het moment van aankopen was het één van de meest logische aankopen die je kon bedenken. Dus Overmars verwijten dat vd Hoorn een miskoop is, dat is niet fair.

En achteraf de plank behoorlijk vaak misgeslagen, nogmaals als je het gehele rijtje pakt valt dat reuze mee. Zelfs als je de huidige miskopen daaronder rekent heeft hij nog (met afstand) meer goede spelers voor het eerste elftal gekocht dan niet goede. Het lijstje heb ik al een paar ker neergezet.

En kritiekloze commentaren, de feiten spreken voor zich.
Juist, de feiten spreken voor zich. De selectie is gewoon kampioenswaardig en overal dubbel bezet. Ajax staat 2e met 4 punten achterstand. Maar de nummer 1 moet nog tegen Feyenoord en Twente. Clubs die Ajax al gehad heeft.

De toekomst is gevuld met (grote) talenten o.a. ook van buitenaf. Ajax draait eindelijk voor het eerst sinds jaren weer op Europa league begroting wat ook eindelijk goed is. Ajax heeft meer eigen vermogen dan ze ooit gehad hebben en scoren voldoende op alle punten van de Knvb en Ffp. En als laatste, Ajax is 4x op rij kampioen geworden.

Financieel goed, sportief goed, toekomst gericht goed en gezien de resultaten ind e competitie gaat het daar ook gewoon prima. Ajax is een paradepaard voor de eredivisie en alsnog vinden mensen het nodig om alles af te kraken. Besef nou eens dat Ajax dubbel zo goed draait als de gehele eredivisie. Er is geen enkele club dusdanig positief aan alle kanten. Geen enkele!

Om vergelijkingen te treffen,
Feyenoord heeft een hele jeugdige selectie die nog ongelofelijk moet groeien maar presteren wel aardig. Hebben een goede jeugd opleiding. Maar financieel is het nog steeds niet geweldig (ondanks schuldenvrij) en zijn niet in staat om grote bedragen uit te trekken als ze dat willen.

PSV heeft misschiend e beste selectie, financieel draaien ze nog steeds niet jofel en hun jeugdopleiding brengt ook al jaren niet veel naar voren dat kampioensmateriaal is.

Twente heeft ook een aardige selectie. Maar een bestuurlijke cricis, curatele van de Knvb, en financieel zitten ze ook nog in een dip.

Ik snap echt niet hoe mensen dusdanig kritisch kunnen zijn. Het technische hart werkt fenomenaal op volle toeren aan alle kanten. De gehele club staat in een positief daglicht behalve bij een paar azijn zeikers.

Ja Overmars doet dingen fout, ja Frank de Boer ook, Ja Edwin van der Sar ook, ja WIm jonk ook. Guess what, waar gewerkt word vallen spaaners. Het gaat om het eindresultaat dat belangrijk is. En het eindresultaat is prachtig.

3 november 2014 om 11:01

Het AD wil zeggen dat er de laatste twee jaar geen speler is binnengekomen die iets toe heeft egvoegd aan Ajax tot nu toe en dat is ook zo.

3 november 2014 om 11:03

Ik vind dit niet een provocatie. Het enige punt wat klopt zijn Zivkovic en Boer, waarvan niet wordt verwacht dat ze spelen.

Het beleid van Ajax is (zou moeten zijn) dat spelers die gekocht moeten worden, directe versterkingen zijn. De rest moet worden opgevangen uit eigen jeugd. Wat dat betreft krijgen de directe versterkingen gewoon te weinig speeltijd vanwege (diverse) redenen. Ook dan kan je concluderen dat een en ander niet klopt qua aankoopbeleid lijkt me.

3 november 2014 om 11:57

Xunomei

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar het beleid van Ajax is dat de jeugd voorrang krijgt.
Ajax wilt pas echt geld uitgeven als het een echte versterking is.
Ik hoop alleen wel dat ze met het geld dat nu op de bankrekening staat straks hun talenten langer vast gaan leggen en niet blijven fungeren als opleider voor andere clubs.

3 november 2014 om 13:35

Klopt, jeugd heeft voorrang, en waar de spoeling dun is zijn directe versterkingen nodig. Het geld word nu gewoon niet goed besteed, namelijk directe versterkingen die er meteen staan, en de jeugdopleiding.

3 november 2014 om 11:05

viegever kan miss 150 duels hebben en multifioneel maar hij is gewoon erg matig, en wordt totaal maar dan ook echt totaal over lopen in de CL op Cvm.
Zimling is als reserve CVM ook matig net aan voldoende.

ik zou Rieldewald lekker op CVM zetten of als het echt moet dan toch Zimling met zn ervaring.

3 november 2014 om 11:19

@ Maurootje

Viergever word op CVM overlopen in de Champions League. Dus de reserve CVM word afgerekend op CL wedstrijden. Dat is makkelijk mensen naar beneden praten. Laten we dan stellen dat de rest van de eredivisie nog minder zijn. Want die behalen geeneens CL. Als we op die tour verder gaan ben ik snel klaar.

Daarnaast moet je het even verder bekijken. Ajax haalt Viergever voor 1,5 miljoen, een back up met 150 wedstrijden ervaring, 24 jaar oud en kan op 3 posities uit de voeten. Daarnaast doet hij de gehele voorbereiding mee bij Ajax.

Feyenoord komt met een Boulahrouz op de proppen, terwijl PSV op de allerlaatste week nog maar een Karim Rekik huurt. Wie doet het dan beter?

3 november 2014 om 11:28

Op dit moment Psv, omdat Rekik speelt en de rest niet.

3 november 2014 om 11:30

maar met zijn 150 duels blinkt niet eens uit op zijn positie in de eredivisie, het zegt genoeg, denk ik, dat de boer het met Riedewald probeerde.

3 november 2014 om 11:37

Hij is niet gehaald als reserve CVM , hij is er gewoon uitgespeeld door Riedewald en Zimling als CVM en door Denswil als wissel Lcv. Nu is hij nog niet eens goed genoeg om de slechtst spelende Boilesen in 6 jaar eruit te stoten. Die onnozele praatjes van jou beginnen wel irritant te weten alsof alles wat tot nu toe gebeurd is met de transfers gewoon hoorde te gebeuren. Zivkovic is gehaald om eerst bij Jong Ajax te wennen , dat weten we nu ook wel hoor. Dat is al bekened sinds Juli en het staat zelfs in de tekst dus het is onnodig om het elke keer te herhalen. Die Zimling was trouwens gehaald als CVM en daar is nog een huursom voor betaald ook. Dat hij onder moet doen voor een linksback met 2 wedstrijden ervaring in het eerste zegt genoeg

3 november 2014 om 12:07

Heb je rekik zien verdedigen in portugal met Jong Oranje??? Sorry hoor, maar in de topklasse doen ze het beter.

3 november 2014 om 11:15

Is wel een beetje stemmingmakerij want Boer is inderdaad gewoon de reservekeeper, Zivkovic is geaald voor de toekomst. Viergever is wellicht voor de breedte nog wel te begrijpen voor dat geld.

Het AD wil denk ik zeggen dat je voor het geld van al die net-niet aankopen (vd Hoorn, Duarte, Viergever, Zimmling (ook al gehuurd, kost ook salaris) beter 1 echt goede speler kunt kopen, die ook echt iets toevoegd.....dat is volgens mij ook het beleid....eigen spelers opleiden en voor posities waarop geen eigen speler op dit moment het gewenste niveau heeft, daarvoor een speler kopen die ook echt iets toevoegt.

3 november 2014 om 11:20

Je kunt ook zeggen dat een Cillessen het prima doet, maar dat dat soort aankopen meer tijd nodig hebben, kortom geef Duarte en van der Hoorn nog even de tijd, er zit wel wat in die jongens. Het beleid is niet dat een speler direct iets moet toevoegen.

3 november 2014 om 11:23

@ Pprins

Wanneer Blind, Poulsen, de Jong, Vermeer vertrekken kan je het niet allemaal opvangen met eigen jeugd. Tenslotte is ervaring ook gewoon een belangrijke factor. Zo was bijvoorbeeld Poulsen buiten het veld ongelofelijk belangrijk. En die rol vervullen Zimling en Boer onder andere ook. Die houden de groep in het gareel.

Iedereen blijft ook maar praten over vd Hoorn, mensen vergeten dat VD Hoorn toendertijd gewoon het grootste verdedigende talent uit NL was en furore maakte bij Utrecht. Mensen schatten hem hoger in dan bijvoorbeeld Virgil van Dijk. En om wie word er het hardste geschreeuwd in Oranje? Juist, dezelfde Virigl van Dijk die minder was dan vd Hoorn.

Viergever is gewoon back up voor Lcv, LB en Cvm. Kostte 1,5 miljoen. Poulsen (1 miljoen salaris) Blind ( 1miljoen salaris), Dijks (250.000 euro salaris) vertrokken alledrie en Denswil heeft een aflopend contract. Dus met 1 aankoop van 1,5 miljoen vang je al die vertrekkende spelers in 1 klap bijna allemaal op.

3 november 2014 om 11:53

ik vind het jammer van Duarte, hij kan ongelofelijk goed voetballen, maar hij is te licht denk ik, want quA techniek en trap hij een leuke speler.

3 november 2014 om 11:18

Juist!! En ze laten Cillessen die daarvoor is gekocht voor het gemak even buiten beschouwing. Ook denk ik dat zeker Zimling en Boer buiten het veld enorm van waarde zijn met hun ervaring. En het AD is Muric vergeten, echt een wereld deal, top talent en dat voor nopes.

Plus doelstelling is om de opleiding veel te gebruiken, weinig aankopen past volledig in dat plaatje, Riedewald en El-ghazi breken inmiddels door en Andersen maakt ook flinke stappen.

3 november 2014 om 11:36

Haha wat een lulverhaal. Feit is gewoon dat Viergever en Zimling spelers zijn waar Ajax niet beter van wordt. Viergever komt op elke positie toch eigenlijk te kort, op de CVM is het 3 keer niks, als linksback is hij te traag en als Lcv is hij het gewoon net niet. Vooral voor Zimling is elke euro die voor hem is betaald, een euro te veel. Wat een drama is die gozer zeg.

Een ding dat was afgesproken tijdens de "fluwelen Revolutie" was dat er geen dure bankzitters meer werden gehaald, maar dat is toch echt het geval met bovenstaande spelers. Ook voorgaande aankopen bleken gewoon miskopen te zijn.

Milik is trouwens een leuke spits hoor, maar dat hij aanspraak mag maken op de Golden Boy award heeft niets te doen met zijn kwaliteiten, maar met zijn populariteit in Polen.

Tja Viergever was al aangetrokken met het oog op het vertrek van Moisander. Zimling valt tegen.
En Sig kiezen boven Milik, tja volgens mij moet je voor doelpunten kiezen dan dus Milik.
Misschien werkt die minder maar scoort hij meer.

Milik moet gewoon de kans krijgen. Kolbein scoord geen eens. En als spits zijn hoor je dat te doen. En de ex groniger ook dat wennen is onzin. Volgens mij speelde hij al in de eredivisie.

3 november 2014 om 11:04

Hij speelde al in de eredivisie ja. Daar hoeft hij niet aan te wennen (zal ook moeilijk gaan in de eredivisie) waar hij wel aan moet wennen is het het spelletje dat hij moet spelen bij ajax. In Amsterdam worden gewoon andere dingen verwacht van een spits dan in Groningen.

3 november 2014 om 11:33

De ruimte die hij kreeg bij groningen krijgt hij bij Ajax zelden en daarnaast verwachten ze niet alleen dat een spits scoort, maar ook aanspeelpunt is

Milik moet erin, rest is middelmaat (behalve Zivkovic maar dat verhaal is bekend). Mooi dat een van de beste scheidsrechters van Europa is aangesteld trouwens, daar zal het dus niet aan liggen.

Milik wordt eerste spits, Viergever zal zeker belangrijk worden als stand in van Boilesen en Riedewald. Zimling is wellicht de enige "misser" al speelde hij wel goed tegen Psg. Maar zelfs dan: hij is gehuurd, dus geen grote bedragen weggegooid.

Al met al denk ik een hele goede zomer qua aankopen van Marc.

Ik weet niet wat het AD verstaat onder links laten liggen, maar Viergever heeft volgens mij toch echt gespeeld in de tweede helft. Pure stemmingmakerij dit artikel, zoals het AD wel vaker doet omtrent Ajax.

3 november 2014 om 11:14

Wie heeft het over de Telegraaf? Die krant is ook niet serieus te nemen, het AD net zo min. Aangezien jij voor Feyenoord bent vind je het AD misschien objectiever, maar dat is natuurlijk lachwekkend.
Maar daar gaat het me niet om, het gaat om de suggestie die gewekt wordt door dit artikel: namelijk dat Ajax slecht heeft ingekocht. Als je dan alle spelers analyseert: Boer (tweede keeper), Zivkovic (aanpassingsjaar), Zimling en Viergever (breedteaankoop) en Milik. Blijkt dat alleen die laatste als directe aanwinst voor de basiself moet gelden. Milik doet het prima en verdient gewoon om eerste spits te zijn, helaas ziet de Boer dat nog niet zitten.
Mensen die dachten dat al deze aankopen direct zouden spelen en versterkingen zouden zijn die hebben het beleid van Ajax niet helemaal door.

3 november 2014 om 12:23

De Telegraaf is inderdaad nooit objectief geweest. Jodenkrant vind ik te ver gaan gezien hun verleden met steun aan de NSB en Ss.

AD heeft in deze ergens nog wel gelijk dat Overmars' aankopen op zijn zachtst gezegd ongelukkig uitpakken.
Hieronder heb ik een lijstje met de aankopen van Overmars (post #60). Niet echt een lijst om trots op te zijn dunkt me.

En overmars zit niet in de schulden en maakt ajax rijker. Er is een moment dat ze gaan investeren of er is toevallig een nieuwe generatie opgestaan dat het niet nodig is. En wil je aantrekkelijke spelers halen zal je de salaris plafon afschaffen

3 november 2014 om 17:59

Maar hoeveel miljoen heeft overmars al aan miskopen uitgegeven? Vorig jaar al zes miljoen aan Duarte en vd Hoorn. Dan hebben we het ook nog niet eens over de drie jaar daarvoor: Sana, Hoesen, Bocara, huurlingen Bojan en Cuenca. Dan hebben we verder nog Boerrigter, huurling Zimling. Milik wil ik nog wel een kans geven maar het spreekt boekdelen dat hij Sigthorsson niet uit de basis speelt. Al met al dus een hoop geld over de balk gegooid en als je de titel niet pakt, geen CL en dat kost je ook een kleine 20.000.000. Verder moet Overmars zorgen voor een hoger niveau. Dat heeft hij in vier jaar niet gehaald. Meer geld op de bank is niet zijn taak

3 november 2014 om 11:09

Zimling en,viergever zijn vreselijke drama spelers. Echttotaal geen spelers die het niveau aankunnen.
Idd ajax heeft optie tot koop op milik. Jij en zo'n 99% van,nederland snapt niet dat milik niet speelt. Ik denk eerlijk gezegd dat overmars zelfs die clausule van 3miljoen voor milik teveel vind. Zie het wel gebeuren dat ie niet wordt aangetrokken en dan bij leverkusen geweldig speelt.

Van drr Hoorn mag in de winter wel op huurbasis bij ons komen spelen, samen met duarte. Minder druk.

Ik word echt zo moe van het Ad.. Je ziet De Telegraaf toch ook niet de hele tijd uithalen naar Feyenoord? Getuigd mijn inziens van een minderwaardigheidscomplex en jaloezie .. Zoals hierboven al is aangegeven was het van Boer en Zivkovic van te voren bekend. Milik speelt gewoon goed, maar omdat hij niet wordt opgesteld, is hij meteen slecht? Zimling ben ik het mee eens, maar Viergever is toch gewoon de ideale 12e man? Kan op drie posities uit de voeten, is Nederlands en heeft ervaring. Die kan je er gewoon prima bij hebben. Zag je zaterdag maar weer. had nog een cruciale ingreep bij een 1-0 voorsprong overigens.

Het AD bedoelt maar één ding: er gaan echte Ajax-toppers weg en er komen hooguit subtoppers voor in de plaats, als het dat al zijn. Waarmee het team dus zwakker wordt. We weten allemaal wat Ajax de afgelopen 4 jaar alleen al heeft opgestreken voor deelname aan de CL, er is fantastisch verkocht en er wordt tweede garnituur aangeschaft.
Intussen worden de seizoenkaarten echt niet goedkoper.
Ik heb ook veel kritiek op de manier waarop Spaanse toppers hun zaken doen, maar dit is wel het andere uiterste. ik ben wel van mening dat bij een voetbalclub in ieder geval een flink deel van het kapitaal op het veld moet staan en dat doet Ajax dus niet.
Daarnaast ben ik ook niet echt onder de indruk van het scoutingsapparaat van Ajax, daar komt wel heel weinig uit.

Als mijn kluppie het zo zou doen zou ik niet blij zijn, hoe goed het ook is om verantwoord te ondernemen.

3 november 2014 om 11:23

@david,

Klinkt prachtig wat je zegt, maar toppers willen niet in Nederland spelen en bovendien zijn ze onbetaalbaar.

3 november 2014 om 11:36

PSV / Brands heeft deze zomer het tegendeel bewezen met het huren van Guardado. Niet een absolute wereldtopper natuurlijk, maar wel in één slag de beste speler van de Eredivisie.

3 november 2014 om 11:56

Bosche_bol,

Je zegt het zelf, het is geen topper en zodra er potentiele toppers in de eredivisie lopen zijn deze weer vertrokken. De echte toppers komen niet naar Nederland en bovendien zijn ze voor Nederlandse clubs onbetaalbaar.

3 november 2014 om 12:18

Ik zeg dat hij geen wereldtopper is zoals Messi, Iniesta of Ronaldo. Die komen inderdaad niet naar de Eredivisie.
Guardado is wel een topper voor Eredivisiebegrippen en doet niet onder voor de Ajax-toppers De Jong en Blind die afgelopen zomer zijn vertrokken.
Ajax heeft de financiële mogelijkheden om ook voor zo'n spelers te gaan. Het is alleen de keuze van het bestuur dat zo'n spelers niet naar Ajax komen, want als je het als club niet serieus probeert om zo'n spelers te halen, dan zullen ze inderdaad nooit kiezen voor de Nederlandse club.

3 november 2014 om 12:30

Depay is een potentiele topper. Toppers op eredivisie niveau zijn nog altijd een stuk minder van kwaliteit dan wat er van een Europese topper verlangd wordt. Waar jij over praat zijn sub toppers. Blind is nog betrekkelijk jong en zou zich nog verder kunnen ontwikkelen. Luuk en Siem de Jong zijn in mijn ogen sub toppers, maar meningen kunnen natuurlijk verschillen.

Ajax koopt wat meer op de lange termijn, kijk naar Schone en Cillessen. Als Duarte en van der Hoorn volgend jaar beginnen met presteren ligt dat geheel in de lijn van die twee voorgangers, kortom nog geen tijd voor een definitieve conclusie.

Daarnaast heeft Ajax ook Muric aangetrokken wat een enorm talent is. Viergever en Milik hebben zich al laten zien, doen het prima en Milik zie ik zelfs graag in de basis. Ook breekt er enorm veel talent door wat de hoofdpijler is, kijk naar El-Ghazi en Riedewald en nu ook Andersen die steeds beter speelt.

Vergezocht:
Boer weet waar hij aan toe is dus hij mag niet echt als miskoop genoemd worden dat is belachelijk.
Viergever komt gewoon aan zijn minuten en is een nuttige aankoop voor in de breedte.
Zivkovic doet het steeds en steeds beter bij Jong en wordt rustig gebracht zoals iedereen weet.
Zimling is handig tegen teams die een beetje de overhand hebben maar Ajax heeft daar nauwelijks mee te maken, maar zijn ervaring zal vast wel belangrijk zijn in de kleedkamer. Nuttig dus.
Milik, Deze kerel gaat het gewoon maken en daarvoor durf ik mijn handen in het vuur te steken. Zodra Sigi vertrekt, heb je Milik die het waarschijnlijk toch wat beter zal gaan doen, talent spat er soms vanaf. Dan kan je hem voor slechts 2,8 miljoen euro ophalen. Koopje, daar ben ik wel zeker van.

Dat Overmars' aankopen zeer ongelukkig uitpakken is een understatement. Maar dat krijg je als je de hand op de knip wilt houden. Een opsomming:
- Afgelopen zomer.
Zivkovic (2,5 miljoen euro) speelt zoals afgesproken eerst in Jong Ajax. Te vroeg om over te oordelen.
Viergever (2 miljoen euro) vaste reserve.
Boer (nnb) reserve keeper zoals verwacht en waarschijnlijk ook afgesproken.
Muric (transfervrij) Jong Ajax?
Milik (huur) tweede spits.
Zimling (huur) Vaste reserve.

- Zomer 2013.
Duarte (3,5 miljoen euro) Vaste reserve.
Vd Hoorn (3,8 miljoen euro) Vaste reserve.
Hendriks (onbekend) Jong Ajax.
Honer (onbekend) Jong Ajax.
El Ghazi (transfervrij) Doet het momenteel redelijk goed.
Leyder (transfervrij) Jong Ajax.
Bay (transfervrij) Jong Ajax.
Karlsson (transfervrij) Jong Ajax.
Lobotka (huur) Gehuurd voor jong Ajax. Tegenvaller.
Bojan (huur) Tegenvaller.

- Zomer 2012
Boccara (5 ton) Jong Ajax.
Sana (3,5 ton) Jong Ajax.
Moisander (4 miljoen euro) Basisspeler, niet onomstreden.
Andersen (1,3 miljoen) Wisselt tussen basis en bank.
Hoesen (3,5 ton) Alweer verkocht.
Babel (transfervrij) Alweer vertrokken.
Poulsen (transfervrij) Nuttige speler, maar ook alweer vertrokken.
Schone (transfervrij) Momenteel een van de beteren bij Ajax. Of dat een goed of een slecht iets is, laat ik maar in het midden.

Ik kom tot de conclusie dat de Moisander Schone en Poulsen de drie beste "aankopen" (want de laatste twee transfervrij) zijn van Overmars tot nu toe. De rest heeft nog geen kans gekregen om iets te bewijzen of bewezen dat ze te min zijn.
Maar goed, voor betere spelers moet beter (meer dan vier miljoen) betaald worden. Ajax' beleid is goed voor de spaarrente, maar dat Overmars spelers kan kopen die Ajax naar een hoger niveau brengen mag je dan niet verwachten. Dat blijkt ook wel als je ziet hoe Ajax momenteel voetbalt en al jaren rond hetzelfde niveau blijft hangen, zowel Europees als nationaal.

3 november 2014 om 12:12

Overmars heeft Schöne niet eens gehaald..

3 november 2014 om 12:27

Mijn fout. Ik zie nu ook dat Schone op 16 april 2012 al tekende voor een contract dat op 1 juli 2012 inging. Overmars werd pas op 6 juli 2012 aangekondigd als Directeur voetbalzaken.
Nouja, dat maakt de prestaties van Overmars er natuurlijk niet beter op.

Nou ik vind het transferbeleid behoorlijk rampzalig hoor van Ajax. Die bedragen niet meer uitgeven voor spelers als Sulejmani daar ben ik het 100% mee eens maar je kan het geld voor 3 matige spelers zoals Duarte, van der Hoorn, Viergever ook uitgeven aan 1 hele goeie. Je hoeft maar 1 topper per jaar te kopen. De rest moet je zelf opleiden.

Ajax had gewoon achter elkaar Narsingh, Tadic, Maher, van Dijk moeten halen. Dan had je elk jaar gewoon 1 goede aankoop gehad die prima in het Ajax spelletje zou kunnen passen.

Tja.. als je vanuit een systeem wil werken die van jongs af aan wordt aangeleerd, is het voor nieuwelingen erg moeilijk om daar even tussen te komen. Ajax beperkt zich daarmee voor een groot deel alleen tot eigen jeugd.

Uit bijna alles blijkt dat Ajax gewoon moet kappen met spelers van buitenaf aantrekken voor het eerste elftal, behalve als het bijna 100% zeker is dat het om een versterking gaat qua kwaliteiten en de mentaliteit heeft om zich aan te passen bij de club.

Al jaren worden, vaak voor miljoenen, aangekochte spelers uiteindelijk ingehaald door spelers uit de jeugdopleiding. Van der Hoorn (3,5 miljoen gekost volgens mij) wordt ingehaald door Veltman, Duarte en Serero (samen in totaal voor ongeveer 6 miljoen gehaald denk) lijken nu Andersen voor zich te hebben, Viergever en Zimling moeten plaatsmaken voor Riedewald, Moisander deed het leuk maar moet langzaamaan plaatsmaken voor Denswil die al jaren tegen het eerste aanzit..

Miljoenen worden uitgegeven aan jongens die net aan of niet goed genoeg zijn voor het eerste elftal van Ajax, terwijl jeugdspelers keer op keer aantonen dat zij zich sneller aanpassen in het eerste elftal. Sportief gezien dragen aangetrokken spelers dus nauwelijks bij.

Dan is er ook nog het financiële plaatje dat bij Overmars een hoge prioriteit lijkt te genieten. De aangetrokken jongens kosten een transfer- of huursom en hun salaris ligt vaak hoger dan het salaris van een jeugdspeler. Aan de kosten kant zijn aangetrokken spelers vaak dus sowieso duurder dan jeugdspelers. Dat is niet erg, maar juist normaal. Echter zouden spelers die meer kosten ook een meerwaarde moeten zijn voor het eerste elftal en dat ontbreekt er vaak nog aan. Kijkend naar de kosten en sportieve prestaties zijn de meeste spelers die Overmars gehaald heeft dus niet interessant.

Aan de opbrengstenkant blijken spelers die voor miljoenen gehaald zijn vaak verlies op te leveren. Moisander, Viergever, Sigi, Serero, Duarte, Van der Hoorn.. Miljoenen die hoogstwaarschijnlijk niet meer terugverdient gaan worden op de transfersommen. Nou moet gezegd worden dat Moisander een goede periode heeft gehad en, op sportief gebied, zeker zijn transfersom waard is geweest. Ook Sigi heeft met belangrijke doelpunten zichzelf wel terugverdient denk. De andere spelers voorlopig niet. Alleen Cillessen is echt een juiste investering gebleken in sportieve prestaties én waarschijnlijk ook op het gebied van transferopbrengst.

Jeugdspelers, waar opleidingsclub Ajax het eigenlijk van moet hebben en waar de club ook fors op inzet, zijn echter de spelers die sportief vaak het meest bepalend zijn en ook het meeste opbrengen. De afgelopen jaren zijn Van der Wiel, Blind, De Jong, Eriksen, Vertonghen, Heitinga, Stekelenburg, Alderweireld, Vermaelen, Vermeer, Ozbilliz, Anita, Emanuelson, Sneijder, Babel, De Mul en Maduro verkocht door Ajax voor een bedrag van 1 miljoen euro of meer(tussen 2006-2007 en nu).

Hiertegenover staan in dezelfde periode Perez (voor 1 miljoen naar Psv, voor 1,8 gekocht van Twente een jaar daarvoor), Huntelaar, Suarez, De Zeeuw (voor 8 miljoen gehaald, voor 6 miljoen verkocht), Cvitanich (voor 1,5 miljoen verkocht, voor 7 miljoen gekocht) en Boerrigter in dezelfde periode.

Kortom, Ajax verkocht de afgelopen 7 jaar 17 (deels)zelfopgeleide spelers voor een bedrag van 1 miljoen of meer tegenover in dezelfde periode 6 spelers die aangetrokken waren. En op drie van die spelers werd ook nog eens verlies gemaakt. Dit spreekt al ruim in het voordeel van jeugdspelers en dan zijn dure aankopen als El Hamdaoui, Sulejmani en Luque daarin niet eens meegenomen.. Ook jongens die voor ongeveer 4 miljoen kwamen zoals Lodeiro, Aissati of Bruno Silva zijn geflopt..

Hieruit concludeer ik dat het aankoopbeleid van Ajax al jaren, ook voor Overmars, een flop is. Dit wordt echter rechtgetrokken door de verkoop van jeugdspelers. Ook in de huidige selectie zijn de spelers die het meest op lijken te gaan brengen jeugdspelers; Klaassen, Veltman, Van Rhijn, El Ghazi..

Ajax moet het aankoopbeleid gaan aanpassen. Voor spelers die er 100% bovenuit steken moet de portemonnee getrokken worden en transfervrije spelers hebben het de afgelopen jaren ook niet verkeerd gedaan. De spelers die er de afgelopen jaren bovenuit staken waren Honda, Bony, Luuk de Jong, Ruiz en dergelijke. Dergelijke spelers moet Ajax halen of transfervrije spelers, maar de rest is links laten liggen.

Nu doet iedereen net alsof er is afgesproken dat zivkovic zijn potjes in het 2e afwerkt.
Ik weet zeker dat dat niet voordat hij tekende tegen hem verteld is.

Als je die jongen ziet in intervieuws dan probeerd hij netjes zijn fatsoen te houden maar daar prikt een normaal denkend mens zo doorheen.

Als ze tegen hem gezegd hadden :we willen je een conmtract aan bieden maar vooralsnog zit je in het tweede en of je bij de selectie komt is afwachten dan had hij niet getekend.
Daarvoor is hij te eerzuchtig.
Nu kan hij zich er alleen maar bij neer leggen.

De rest van overmars zijn aankopen heeft niks met ongelukkig te maken maar met onkunde.

Zelfs Jules de Korte had vooraf kunnen zien dat zimling duarte vd hoorn viergever sana hoesen muric etc ajax onwaardig materiaal is,zelfs voor het tweede is het niet goed genoeg.

3 november 2014 om 12:33

U bent bij de gesprekken aanwezig geweest? Lijkt me niet. Iedereen met een beetje verstand snapt dat een jongen als Zivkovic moet wennen aan de speelstijl van Ajax. Dat moet jij, dat moet ik dat moet iedereen. Je kan niet verwachten van een toendertijd 17-jarige jongen dat hij meteen gewend is geraakt aan alles wat je bij Ajax nodig hebt om succesvol te zijn. Oftewel uw argument slaat nergens op.

3 november 2014 om 13:25

Dus jij wil beweren dat zivkovic zijn contract tekende in de wetenschap dat ie eerst een jaartje niet of heel sporadisch in b wedstrijden (jos/urk) bij de a selectie zit.

Sorry maar als je dat gelooft ben je wel heeel naief.

Er zijn zat voorbeelden van jongens die met hun 17e gewoon bij de a selectie zitten vaak spelen of in ieder geval minuten maken.

Kul redenen. Allemaal.
Zivkovic zijn houding/mentaliteit /werklust zal de Boer in de aanloop van het seizoen niet aangestaan hebben en hij zal gezegd hebben ga jij maar een tijdje in het tweede ballen eens kijken of je verbeterd.

Maar kom niet aan dat hij zogenaamd voor het tweede gekocht is want dat is Bull Sh..

Ajax (overmars en co) is aan het leren en maken nu fouten en ik ben er zeker van dat ze over 10-20 jaar dit ook gewoon durven toegeven dat het toen niet echt geweldig ging.

Veel wordt nu gewoon verbloemd omdat ze 4 keer op rij kampioen zijn geworden en dan kun je zulke fouten permitteren. Maar wanneer PSV dit jaar kampioen wordt en Ajax er de komende 5 jaar een paar keer naast grijpt omdat er een slecht elftal staat dan zullen ze er wel op worden afgerekend.

Mij best dat ze nu fouten maken ondanks het dramatische spel dat ze al minstens 2 jaar laten zien elke week maar er moet wel echt wat veranderen richting de toekomst. Weinig teams zijn nog onder de indruk van Ajax en spelen gewoon op winst. Eerst was het normaal dat teams zich ingraven maar nu dus niet meer en dat zegt wat.

Wat zal die Zivkovic de pee inhebben zeg, zo speel je elke week voor Groningen 1, zo speel je in de Jupiler Leaque. Als hij dit vantevoren had geweten, had hij nooit voor ajax getekend. Belachelijke actie van De Boer

3 november 2014 om 20:15

Die jongen zou het wel geweten hebben want ik mag aannemen dat je wel vraagt wat Ajax met je van plan is. Ik denk dat Ajax gewoon heel slim handelt met Zivkovic door hem langzaam te brengen. Laat hem een half jaar meedraaien met jong Ajax en laat Ajax lekker in vorm komen en na de winterstop kan je hem langzaam brengen in een goed draaiend elftal dat is voor zo'n jongen ook een stuk prettiger.

Die jongen gaat een niet draaiend elftal echt niet beter maken op zo'n jonge leeftijd.
Maar dat gezeur van iedereen dat Zivkovic moet spelen is ook wel wat overdreven.

En de aankopen van Overmars waren in mijn ogen veelal breedte aankopen en ik ben toch echt van mening dat je die aankopen niet moet doen maar daar heb je de jeugd voor. Stop gewoon het bedrag van 3 breedte aankopen in 1 directe versterking voor je basis elftal. En als je jaarlijks 1 of 2 spelers eventueel moet aantrekken om je selectie op peil te houden en de rest aanvult met jeugd zal je uiteindelijk meer succes boeken en minder uitgeven.

Enige nuance mag wel aangebracht worden:

Met Milik en Zivkovic heeft Ajax voor weinig geld 2 prima spitsen vastgelegd, waarmee ze jaren vooruit kunnen. Vanwege de jeugdigheid dachten ze dat het goed was om Sigthorsson een jaar langer hier te houden. Nu blijkt dat Milik klaar is voor het grote werk, maar een halsstarrige koppige coach verstiert de boel. Daar kan Ajax weinig aan doen.

Viergever is voor 2 miljoen gekomen, en dat is gewoon een bruikbare jongen om achter de hand te hebben voor meerdere posities.

Zimling is gehuurd, voor de ervaring, leidersrol overnemen van Poulsen. Oke zijn niveau valt tegen, maar hij is niet gehaald als versterking voor het middenveld, en bovendien is hij slechts gehuurd.

De 2 'grote aankopen' van vorig jaar VD Hoorn en Duarte hebben inderdaad gefaald. Zelfs voor de breedte zijn ze overbodig. VD Hoorn vind ik opzich een goede back-up, maar 3.8 miljoen was te veel. Duarte was gewoon een belachelijke aankoop.

Ik heb niet hekemaal de stats erbij maar mijn gevoel zegt daf Ajax sowieso de laatste jaren niet echt lekkere aankopen heeft gedaan. Moisander en Schone waren goed. De rest volgens mij enige middelmaat of haalde het niet.
Het kan zomaar zijn dak mensen over het hoofd zie zo 123 dus niet gekijk boos worden jongetjes

3 november 2014 om 15:47

Cillessen, Babel, Serero, Poulsen waren ook oke tot goed. Hoesen ook wel qua prijs/kwaliteit verhouding. Dat huren sloeg nergens op. Van der Hoorn, Duarte, Zimling (alhoewel gehuurd) slaan nergens op. Sana was te proberen. Sigi, tsja.. Belangrijk geweest met doelpunten, maar meer niet.. Bulykin deed het leuk, Boerrigter deed het in zijn eerste jaar goed en is met winst verkocht en Theo Janssen was oké.

Al met al niet slecht, maar ook zeker niet goed.

Sighorsson heeft het vertrouwen. Hier moet wat achter zitten.want laten we eerlijk zijn deze spits is voor Ajax de slechtste spits ooit.
Als Ajax tegen Barca gaat spelen deze week met 10man,dan vind ik het te triest dat zijn medespelers
het moeten doen. Als Frank verstandig is dan Milik het vertrouwen geven en vanaf minuut 1 laten spelen .met 11man maak je nog wat kans.
Zonder Milik en wel met Sighi zal het niets worden tegen Barca.

Red: coach midden des land

Ze hebben gewoon een slechte scoutingsbeleid. En daar moet Ajax iets aan doen. En wat wel toevoegd aan het 1e elftal.

3 november 2014 om 15:53

Scoutingsbeleid kan beter, maar als men gewoon eens minder koopt zullen er ook minder miskopen zijn

Kijk eens wie er bijvoorbeeld gekocht zijn; Van der Hoorn, Duarte, Serero en Viergever; Veltman, Anderen en Riedewald spelen nu op hun posities. Gewoon de jeugdopleiding aanvullen met bijvoorbeeld Denen zoals de laatste jaren.

Het transferbeleid van Overmars lijkt slecht, wat op zich ook meevalt, maar men vergeet dat hij ook jongens als El Ghazi, Anderen, Bazoer, Cerny etc. naar Amsterdam heeft gehaald. We moeten gewoon meer investeren in de jeugdopleiding en meer gebruik maken van de jeugdopleiding.

Spelers halen voor het eerste elftal die ook daadwerkelijk iets toevoegen is haast onmogelijk geworden of erg duur. In plaats van dan een goedkopere, minder goede speler erbij te halen kan Ajax beter ervoor zorgen dat er talenten klaarstaan. En Ajax moet meer vertrouwen hebben in die talenten, want voor het vertrek van Blind en Poulsen zijn Viergever en Zimling gehaald, maar Riedewald (18) staat in de basis..

Gewoon lekker de jeugd een kans geven als spelers vertrekken.

Ik roep dat al 3 seizoenen dat de aankopen niet deugen , want alles wat maar een beetje kwaliteit had is weg of verkocht, en er is niet op waarde bijgekomen sterker Aajx is ten opzichte van 3 jaar geleden alleen maar zwakker geworden , Cruijff maakte Ajax helemaal af toen ze 3 jaar geleden werden weggespeeld door Real het moest anders , maar volgen mij werden we 2 weken geleden gewoon gespaard door Barcelona maar nu heb ik hem niet gehoord wat is er nu eigenlijk sportief veranderd vraag ik mij af , Financieel is het top gegaan de laatste 3 jaar maar sportief is het alleen maar minder geworden . Maar volgens mij wil de Boer ook niet luisteren tov Sigthorssson want die liep zaterdag alleen maar lucht stuk , terwijl Milik gewoon een echte spits is maar hier zit gewoon achter dat hij geld moet opleveren want anders ga je toch niet serieus nemen dat milik dicht achter Sigthorsson zit zoals de Boer zegt .

Dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Goedkoop is meestal duurkoop, je kunt beter 1 keer fatsoenlijk de portemonnee trekken en de rest aanvullen met eigen jeugd.

Iedere club heeft goede en slechte aankopen. Dat hoort er gewoon bij. Ik vind het bij Ajax wel meevallen wat dat betreft. Ja, vorig jaar zijn van de Hoorn en Duarte gekomen, maar die zijn volgens mij ook als reserve aangetrokken. Veltman en Serrero, de beoogde vervangers van Alderweireld en Eriksen, waren allebei nogal blessuregevoelig. Veltman lijkt daar nu overheen te zijn, maar Serrero is nog steeds regelmatig geblesseerd. Zeker van van der Hoorn denk ik dat zijn rol nog niet uitgespeeld is bij Ajax. Hij komt behoorlijk multifunctioneel over en wordt ook wel eens gebruikt als pinchhitter, omdat hij zo goed koppen kan.
Van de nieuwe aankopen dit jaar valt alleen Zimling tegen, maar is gehuurd. Er wordt gezegd dat hij conditionele problemen heeft doordat hij weinig in Duitsland gespeeld heeft.
Ondertussen zie je ook dat mensen die niet gekomen zijn omdat ze te duur waren het ook niet zo maar even maken. Geldt bijvoorbeeld voor Maher en Narsingh: daar heeft PSV echt te veel voor betaald.
Ook worden goede jonge spelers aangetrokken, zoals el Ghazi, Andersen, Fischer e.d. Dat zijn echt geen miskopen. Die horen ook bij het transferbeleid.

3 november 2014 om 15:07

Hoe weet jij nu al of psv voor narsingh en maher teveel betaald heeft???

Jij was dat zeker ook van mening toen psv lens strootman en mertens kocht??

Als ik het lijstje van aankopen van Overmars bekijk kan ik eigenlijk maar tot 1 conclusie komen en dat is dat zijn aankoopbeleid gewoon ronduit zwak is. Bedoel, zet het aantal aanwinsten die echt hun meerwaarde hebben gehad(en dan geen twijfelgevallen) tegenover de spelers die dat niet hebben. Dan kom je zwaar negatief uit. Hartstikke leuk 100 miljoen op de bank, maar als je ooit een stapje vooruit wilt zetten zul je toch iets moeten doen. Waarom haalt een PSV een Guardado die 5 klassen beter is dan Zimling of Viergever, waarom gaat Mokotjo naar Twente terwijl die ook een stuk beter is en waarom is Ziyech niet gehaald, het type speler dat Ajax kei- en keihard mist.

Het aankoopbeleid is de grootste reden dat Ajax het geliefde spelletje gewoon niet kan spelen, en omdat De Boer echt een wereldcoach is en steeds kampioen wordt worden de gebreken van de selectie en dus de technisch directeur verbloemd. Maar ik kan het aankoopbeleid niet goed noemen.

Tja, als de coach weinig met de aankopen doet dan mag Overmars toch wel concluderen dat hij met wat betere spelers moet aankomen.

3 november 2014 om 17:22

@ Hootch30

Precies, Overmars is er nog niet 1 keer in geslaagd om te voldoen aan de specifieke wensen van de Boer om versterkingen. De spelers die bovenaan de lijstjes staan komen nooit, er volgt altijd een lange stilte en opeens komt hij met een "z" keuze op de proppen (als hij al met een speler op de proppen komt). Verder luister hij ook niet naar scouting, onderdeel van het nieuwe beleid was ook dat die onvrede daar eindelijk eens opgelost zou worden. Het is alleen maar verergert met als gevolg dat er recentelijk weer een scout uit zichzelf is opgestapt omdat Overmars niet naar de scouting luistert en hij alles te duur vind waar de scouts mee komen aanzetten. Voor een club die zo afhankelijk is van de opleiding en het goed scouten vind ik dit erg een zorgwekkend probleem. Volgens mij beschikt hij ook niet over een goed internationaal netwerk, persoonlijk denk ik dat Beenhaker wel een goede persoon zou zijn voor zijn functie.

Wanneer ik luister naar zijn uitspraken zie ik alleen meer bevestiging dat hij niet de juiste man is voor de functie die hij bekleed. Hoe kun je in vredesnaam nou zeggen dat we de beste selectie sinds jaren hebben ? Wat ik nog stuitender vond was zijn uitspraak dat hij afgelopen zomer een "topspits" kon krijgen waarbij hij achterover had kunnen leunen. Alleen om zijn komst mogelijk te maken moest Ajax zaken doen met een investeringsfonds waardoor Ajax een eventuele winst van een transfer zou moeten delen. Als die speler in kwestie echt zo goed was dan zou je toch die uitzondering kunnen maken die Ajax bereid zegt te zijn te maken voor spelers die echt wat toevoegen. Als je 1 of 2 van zulke spelers kunt halen via zo´n constructie is dat toch niet zo erg, je bent er zelf bij of je daarin doorslaat of niet toch ? Nee, in plaats van kwaliteit stelt hij opeens weer vertrouwen in Sigthorson die ze eerst openlijk al afschreven. Waarbij ook nog moet worden opgemerkt dat hij en Ajax zeggen dat "topspelers" niet meer naar Ajax komen, maar als dat zo is waarom was de komst van die zogenaamde "topspits" dan wel mogelijk ?

Natuurlijk snap ik ook wel dat toppers niet structureel naar Nederland zullen komen, maar als je een echte buitenkans krijgt moet je die toch gewoon nemen. Daarnaast zit er volgens mij kwalitatief nog behoorlijk wat ruimte die middelmaat die Overmars haalt en de top van Europa aan spelers die wel van toegevoegde waarde zijn voor Ajax. Ajax zou toch stoppen met het kopen van middelmaat ? Het is mij daarom ook een raadsel waarom Overmars steeds maar spelers haalt voor de breedte, die daar eigenlijk nog niet eens goed genoeg voor zijn. In totaal heeft hij ondertussen ook alweer een slordige twintig miljoen uitgegeven middelmaat, de enige twee spelers die zich positief onderscheiden zijn/waren Poulsen en Schone.

3 november 2014 om 23:01

Leeds, dat Ajax niet in zee wil gaan met een investeringsmaatschappij wordt breed gedragen binnen de club. Jij gaat er nog steeds van uit dat Overmars in zijn eentje verantwoordelijk is voor het aankoopbeleid. Van der Hoorn stond overigens specifiek op het lijstje van De Boer en Stam, in dat opzicht voldeed Overmars dus wel aan de specifieke wensen van De Boer. Verder wil het nog steeds niet tot je doordringen dat Overmars beleid uitvoert en met handen en voeten gebonden is aan het beleidsplan.

Ik snap het verhaal met Milik niet. Milik en Kolbeinn zijn spitsen en spitsen moeten scoren. Milik scoort en Kolbeinn niet. Dan moet De Boer toch wel inzien dat Milik in de basis hoort?

Wat een vreemd bericht is dit. Er klopt werkelijk niets van. Milik is gehaald als backup achter Sigthorsson met mogelijke optie tot koop als ie zich goed ontwikkelt. Was Sigthorsson weg gegaan, dan was er nog een ervaren spits bijgehaald. Zimling is helemaal niet gehaald als vervanger van Blind, maar als vervanger van Poulsen. De bedoeling was dat ie de ervaring mee bracht en een rol in de kleedkamer ging vervullen en op het veld wat meer fysiek toevoegde. Ik heb het idee dat dat wel lukt. Viergever is gehaald als vervanger van Moisander (met het idee dat ie met Denswil voor die plek moet strijden) en aangezien Moisander er nog is, komt ie niet altijd aan spelen toe, maar gelukkig is ie multifunctioneel.

Er moet wel realistisch naar de transfers gekeken worden. En het is realistisch om te concluderen dat spelers die direct een versterking zijn, vrijwel niet haalbaar zijn (financieel wel misschien, maar op de lange termijn is dat verliesgevend, maar ook omdat de spelers niet naar de Eredivisie willen).

Overmars neemt simpelweg niet zo veel risico en als ik heel eerlijk ben vind ik het allemaal prima.
Cruijff zei al dat opleiden veel belangrijker is dan kopen en heeft inderdaad ook hier weer helemaal gelijk.

Ieder jaar weer hoor je vlak na de transferperiode dat Overmars te weinig geld uit heeft gegeven en nu komt dit artikel dat hij weer te veel geld heeft uitgegeven.

Het is echt lachwekkend wat de media allemaal verzint, maar ondertussen loopt alles behoorlijk op rolletjes, Ajax staat er prima voor in de Eredivisie, is duidelijk in een stijgende lijn, financieel gaat alles prima, uitstekend zelfs, de verstandige fans zijn tevreden, noem het allemaal maar op.

3 november 2014 om 19:16

de fans zijn helemaal niet tevreden dat merk je aan alles, europees blijft het ook weer magertjes ajax is net zo ver als 2 jaar geleden ik zie geen verbetering..

4 november 2014 om 08:06

Dat ligt dan aan jou, in de Arena was Ajax de bovenliggende partij tegen PSG die de afgelopen jaren prima speelden in de CL. Financieel is Ajax de afgelopen 2 jaar er ook prima op vooruit gegaan. Veel talenten willen weer niets liever dan naar Ajax komen, alles loopt echt op rolletjes.

Daarom snap ik soms het beleid niet.
Ajax wilt geen 6/7 miljoen uitgeven aan spelers (die in mijn ogen wel wat toevoegen). Maar geven wel 3/4 miljoen uit aan spelers die alleen maar voor de breedte zijn.

Ik hoop toch dat ze gewoon de basis willen gaan vullen met jeugdspelers en dan 2/3 plekken opvullen met gerichte aankopen die daadwerkelijk wat toevoegen en dus 6 tot 8 miljoen kosten. Daar bereik je veel meer aan dan 3 spelers van 3/4 miljoen kopen en die amper speeltijd geven of die toch mislukken omdat ze niet het niveau aankunnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren