Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer gaat niet mee met Cruijff: ‘Dan haal je een belangrijke kwaliteit weg’

Laatste update:

Volgens clubicoon Johan Cruijff van Ajax zou Davy Klaassen het uitstekend doen als controleur voor de defensie. Cruijff maakte zelfs een vergelijking met Xavi en Toni Kroos. Trainer Frank de Boer vindt het interessante kost, maar weigert Klaassen voorlopig op te stellen als controleur. De Boer weigert het om het simpele feit dat hij dan veel kwaliteit inlevert in aanvallend opzicht.

/

“Ik denk dat Davy zeker als nummer zes kan spelen, maar dan haal je een belangrijke kwaliteit van hem weg”, tekent AjaxLife op uit de mond van de oefenmeester. “Hij is een scorende middenvelder, met diepgang. Als je iemand anders neerzet op die positie, haal je dat weg.”

In de voorbereiding op het duel met FC Dordrecht liet De Boer zich tegen Ajax Showtime ook nog uit over Ricardo Kishna. Volgens de coach mag het allemaal wel wat serieuzer bij de talentvolle vleugelspeler. “In het prof zijn kan hij nog veel leren. Hij zal bijvoorbeeld altijd oefeningen voor de training moeten doen, dat hoort er allemaal bij.”

Ik zou Davy Klaassen graag als controleur zien

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Kishna is een speler die niet aan het huidige Ajax niveau kan voldoen naar mijn inziens. Ik zou Zivkovic een kans gunnen! Hij heeft bij groningen toch aardig wat doelpunten gemaakt!

31 oktober 2014 om 16:21

Waarom meteen de vergelijking naar Psv? Het gaat hier toch om Waarom Klaassen niet op 6 naast Viergever, Schã¶ne op 10 en El Ghazi of Andersen op rechts? Heb trouwens ook gehoord dat Andersen op 10 beter is op de flanken. Genoeg spelers met scorend vermogen en diepgang die de plek van Klaassen in kunnen vullen toch?

31 oktober 2014 om 16:21

Bla bla bla, een enkeling die superlatieven loslaten op talenten, het is erger dat jij dat aanneemt.. Kishna en El Ghazi zijn gewoon betere talenten en buitenspelers als Lukoki en de Sa waren, degene die anders deden geloven had je sowieso niet moeten geloven. Kishna zoals laatst ook die assist haha spat de klasse vanaf man dus leuk dat je een mening hebt maar hij slaat echt nergens op! Vergeleken andere talenten worden ze trouwens ook vaak onderschat, Maher vs Eriksen bijv.. EN jij hebt het hieronder ook nog over Klaassen en de Jong, Klaassen is een veel talentvollere voetballer als de Jong ooit was, de Jong zijn top is Ajax niet veel hoger is altijd gezegd, Klaassen is echt ander kaliber talent.

Als je nou iets zei over Kishna zijn mentaliteit, ok, maar voetballend om van te smullen..

31 oktober 2014 om 17:08

Ik zie Kishna nog steeds als een mega talent. Het is jammer dat het er niet uitkomt de laatste tijd, maar je ziet aan alles dat die jongen ongelofelijk veel kwaliteit heeft.
En dat Ajacieden iemand een groot talent noemen is vaak ook grotendeels gebaseerd op wat die speler in de jeugd heeft laten zien.

31 oktober 2014 om 17:58

De anti's schrijven de ajax talenten andersom meteen weer af, kortom de waarheid zal ergens in het midden liggen.

31 oktober 2014 om 19:21

Net als tal van andere taleten heeft kishna ook gewoon last van een terug val, net als fischer. Deze jongens komen er wel, ze hebben gewoon wat meer ervaring nodig

1 november 2014 om 00:15

Onzin, De Sa werd in de jeugd als zo een type bestempeld...en dat kan, dat mag en dat is logisch.
Hij passeerde een man, had een actie en kon prima voorzetten geven.
Dat zo een jongen dan vervolgens op het hoogste niveau het niet kan waarmaken heeft niks met ons te maken.
Denswil is nooit als Frank de Boer bestempeld, dat is hooguit Veltman, maar dat komt puur omdat Frank dat zelf ook zegt.

Kishna kan ik me in vinden, maar die begon ook goed, speelde toen tegen AZ onbevangen, passeerde heel makkelijk een tegenstander, zat lekker te combineren en scoorde fenomenaal!

31 oktober 2014 om 16:08

Overschat ? wie overschat hem dan hij is een heel groot talent en een hele goede speler die al het inzicht heeft van een routinier alleen hij is nog jong , en dan dat denigrerende als voetballertje ga je wel eens kijken thuis in de Arena waarschijnlijk niet anders zou je reactie wel anders zijn , hij is een van de belangrijkste speler op het middenveld op het ogenblik, je hebt er goed kijk op .
pff

31 oktober 2014 om 16:15

@sloep: de meeste ajacieden overschatten hem, waaronder jij ook als ik je post zo lees.
Ik ben het wel met Pur sang eens dat het een type Siem de Jong is met veel loopvermogen maar die voetballend te kort komt.

31 oktober 2014 om 16:23

Ja maar hij is een type de Jong alleen voetballend 10x beter, dus jullie onderschatten hem!

31 oktober 2014 om 16:50

Davy is juist een van de meest onderschatte spelers, deze jongen heeft enorm veel talent en is gewoon een van de betere middenvelders in de Eredivisie. De vergelijking met de Jong klopt wel een beetje al is Klaassen voetballend superieur aan Siem.

31 oktober 2014 om 16:55

Grappig dat jij de talenten van Psv en Feyenoord hoger aanslaat, noem eens een aantal talente die doorgebroken zijn in het buitenland. Dacht het niet vriend. Nog belangrijker, wie heeft de landstite 4x gewonnen achter elkaar? Juist

31 oktober 2014 om 16:59

de verhouding geslaagde en mislukte ajaxieden in het buitenland is ongeveer gelijk aan dat van feyenoord en psv, dus daar maak je geen punt mee. ook is ajax 4 jaar lang ampioen geworden door de boer en het falen van de concurrentie.

31 oktober 2014 om 16:59

Blind belandt niet zomaar op de bank. Hij bewijst zich in Engeland op het moment. Heeft ook een ijzersterk WK achter de rug. Waar jii waarschijnlijk al te blij mee was in juni en juli. De assists tegen spanje waren ook fabuleus!

31 oktober 2014 om 17:05

@chefvoetbal
Och jongen wat sla jij de plank mis zeg. Artikel gaat over Klaassen en hij heeft nauwelijks een invloed gehad op de kampioenschappen. Bovendien is iedereen het eens dat Frank de Boer Ajax kampioen maakt, niet de middelmatige spelers die op het veld staan.

Ik ben het ook eens met Pursang. Er komen nergens zoveel 'talenten' aan bod als bij Ajax. En bijna niemand maakt het waar. Bij Feyenoord en PSV zijn ze wat gematigder in het ophemelen van spelers. Dat is gewoon een feit. Bij Ajax zijn er elk jaar 3-4 nieuwe toptalenten die het gaan laten zien, maar doen dat nooit.

Dat neemt verder niets af aan het feit dat Ajax 4x kampioen wordt. Des te knapper in mijn mening.

31 oktober 2014 om 17:11

@manonthemoon
Ik heb het idee dat veel mensen niet zien dat hij een uitstekende techniek heeft omdat het er allemaal niet zo spectaculair uitziet bij Klaassen. Wanneer mensen eens wat beter zouden kijken dan zouden zij zien dat zijn functionele techniek echt uitstekend is. Daarnaast ziet hij alles drie keer zo snel dan de andere Nederlandse talenten van zijn leeftijd. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Cruijff zo'n grote fan van hem is.

31 oktober 2014 om 17:21

@PurSang ik heb je in dit hele topic nog niets nuttigs horen zeggen. Een aantal keer verwijs je naar de volgens Ajacieden als grote talenten bestempelde Denswil en De Sa. Waarom je De Sa erbij haalt snap ik niet zo goed, want voor De Sa kan je genoeg andere spelers noemen die wel de potentie hebben om door te breken. Denswil staat nog niet eens basis, maar kan volgens De Boer wel prima Moisander vervangen als hij weggaat, dus hoe kun je nu al oordelen dat hij niet in Oranje kan spelen over 5 jaar. Klaassen zit zelfs al bij hij Nederlands elftal, dus om dan te zeggen dat alleen Ajacieden hem overschatten en de rest er wel een goede kijk op heeft, gaat ook niet helemaal op volgens mij. Of is Guus Hiddink ineens die-hard Ajacied geworden? Klaassen is jarenlang gezien als het grootste talent in de Akaxjeugd en dat jij niet kan zien dat hij heel erg belangrijk is in het spel van Ajax zegt meer iets over jouw voetbalinzicht dan over onze Ajaxbrillen. 'Blind doet het leuk bij United, maar stijgt niet boven zichzelf uit'. Volgens mij als je meekan met het niveau van United en je week in week uit complimenten krijgt van de Engelse analytici, dan doe je het toch niet heel slecht? Dus waarom mogen wij Ajacieden dan niet zeggen dat hij het dus wel heeft gemaakt? Waarschijnlijk, mocht je reageren, zul je zeggen dat ik teveel door een Ajax-bril kijk en dat de wereld heel anders in elkaar steekt, maar misschien moet je jezelf eens realiseren dat als 99% van de fans iets zegt over een speler, dat slechts de helft daarvan door een Ajax- of Feyenoord- of PSV-bril kijkt. Dat je iets vindt over een speler van je eigen club, betekent niet dat je niet redelijk kan oordelen.

31 oktober 2014 om 17:43

Ik denk dat de geroemde de Boer, zijn blanco opstelling wekelijks begint in te vullen met Klaassen. Als je hem onder middelmaat schaart heb je er simpelweg geen kijk op. Hij heeft een zwakke serie gehad maar was zelfs toen van redelijk niveau. Ik heb zaterdag weer 90 minuten genoten van hem. Balverlies bij hem is zeldzaam en als je bedenkt dat hij vrijwel alles 1x raakt kan je niet anders dan inzien hoe intelligent hij is en hoe snel hij denkt, en juist die kwaliteit maakt het verschil in de top. Het 3e doelpunt was bovendien tekenent: toen leed hij eens wel balverlies maar veroverde hem net zo hard terug waar de assist uit voortkwam.

Heerlijke speler en de enige in deze selectie van wie ik zeker weet dat hij dragend wordt voor Ajax. Durf ik een arm om te verwedden.

Desalniettemin begrijp ik dat jij het niet snapt. Ik zet ook genoeg vraagtekens bij bijvoorbeeld geroemde talenten van psv maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet in de positie ben om te oordelen omdat de club me niet interesseert en ik er geen 90 minuten voor ga zitten.

Roep over klaassen wat je nodig vindt maar ik beloof je dat er een dag komt dat je inziet dat je het mis had.

31 oktober 2014 om 17:51

Klaassen heeft geen fatsoenlijke balaanname, geen snelheid, kan de spits niet bedienen en heeft geen scorend vermogen. Liever Schone, Kishna of Andersen op zijn positie.

31 oktober 2014 om 18:02

@gloryunited

Dan zou ik een nieuw telraam kopen. Het ligt er natuurlijk sterk aan welke periode je neemt maar het is logisch om de actieve spelers te bekijken, dan zie ik toch beduidend meer talenten uit de ajax opleiding in de top actief dan die van PSV of Feyenoord.

En verder het ligt uiteraard nooit aan Ajax, ga je nou ook nog zeggen dat het toeval was dat ajax 4 x achter elkaar kampioen werd of dat het aan de scheids/geluk lag? Dan maak je het plaatje compleet namelijk.

31 oktober 2014 om 18:03

Niemand hier roept dat Klaassen een talent van wereldklasse is, maar een middelmatige speler is hij ook niet. Sneijder werd ook pas op latere leeftijd echt goed. Qua talent zie ik Klaassen zeker niet onderdoen voor eem Strootman die ook flinke stappen heeft gemaakt.

31 oktober 2014 om 18:09

Het falen van de concurrentie is wel het favoriete stokpaardje merk ik weer, gewoon een gebrek aan kwaliteit. En je eerste punt durf ik ook te betwijfelen.

31 oktober 2014 om 18:10

Het falen van de concurrentie is wel het favoriete stokpaardje merk ik weer, gewoon een gebrek aan kwaliteit. En je eerste punt durf ik ook te betwijfelen.

31 oktober 2014 om 18:17

Frank de Boer is inderdaad een beslissende factor maar dat neemt nog niet weg dat de talenten van Ajax 'slechter' zijn dan die van PSV of Feyenoord zoals jij beweert. Zeker Feyenoord heeft met Ronald Koeman toch ook een zeer capabele coach gehad de afgelopen jaren en ook de coaches die werkzaam waren voor Cocu waren echt geen koekenbakkers.

31 oktober 2014 om 18:23

Och jongen ik reageer slechts op meneer Pursang die het heeft over de kwaliteit van talenten van Psv, Feyenoord en Ajax.

Dat gematigder ophemelen is ook relatief, ik kan me nog uitstekend herinneren hoe Boetius enorm de hemel werd ingeprezen na een goede wedstrijd tegen Ajax.
Maar die zit net als vele andere talenten na een paar goede wedstrijden in een dip. Wat overigens compleet normaal is, ik distantieer me ook van de mensen die talenten ophemelen en ze daarna neersabelen als het wat minder is.

Al met al gaat het mij puur om het punt dat Pursang maakt dat talenten van PSV en Feyenoord beter zijn, wat lariekoek is.

1 november 2014 om 00:21

Pursang, gezien je irrelevante reacties ben je alleen maar aan het zeiken.
Alles is overschat..
Jullie hebben het altijd over hypen, overschatten etc.
Pure onzin natuurlijk, jullie de anti's die dom zitten te zwetsen hier onderschatten hem.

Maar iedere kenner(nee doel niet op mezelf, doel op ex-voetballers) heeft het fout natuurlijk.

@clubloos, laat me niet lachen joh met je Psv, daar komt letterlijk 1 speler uit... Depay, En die werd net als de ajacieden enorm geprezen.
Niks mis mee.

Maar fijne avond jongetjes, dit heeft totaal geen nut, de druiven zijn weer zuur in de andere 11 provincies.

1 november 2014 om 17:42

Ik vind dat jij het verkeerd inziet. Siem.de jong is op mid mid positie misschien de beste nederlander maar omdat ajax hem in de spits zet lijkt hij niet zo goed. Eigenlijk speelt siem op dezelfde positie als kroos. Alleen is siem zoveelzijdiger. Luuk is een aanvallend middenvelder die in de spits staat. Beide broers zijn multi functioneel enworden misbruikt op de spits positie. Ajax heeft 3 talenten die wel zeker door zullen breken. Boilesen klaassen veltman en milik word een grotere gok ik

31 oktober 2014 om 16:09

@pursang, ik ben het totaal niet met je eens. Ik zit elke thuiswedstrijd in het stadion en vind Klaasen zo goed en belangrijk. Dit spelertje -zoals jij hem noemt- gaat voorop in de strijd, maakt doelpunten, geeft assist en leidt bijna nooit balverlies. Misschien zie je dit niet allemaal in een samenvatting op TV maar geloof mij als ik zeg dat hij momenteel de belangrijkste Ajacied is!

31 oktober 2014 om 16:21

Doelpunten Guikstra?? Als in meer dan 1?
Ik zit net bij de stats op vi.nl te kijken en Klaassen heeft er al wel een hele inliggen hoor. En dat uit 10 wedstrijden.

31 oktober 2014 om 16:25

We hebben al gemeld dat je er goed kijk op hebt ,

31 oktober 2014 om 16:51

Beste pursang,

Iemand met een naam als deze had ik van verwacht ook de pur sang voetballers eruit te kunnen pikken. Gelukkig onderschat jij deze man en hopelijk doen vele je dat na, want des te langer mag ik van hem bij Ajax genieten. Hopelijk zie ook jij ooit in dat deze man technisch ontzettend goed is, fysiek sterk is (conditie is ook fysiek) en daarnaast een goed overzicht heeft. In mijn ogen de ideale leider voor de toekomst. En wees eerlijk... voetballen met viergever en zimling is misschien nog wel zijn zwaarste opdracht iedere wedstrijd. Dit is een mannentje, een winnaar en toch lijkt het een ideale schoonzoon. Speelde zich vorig jaar moeiteloos bij de eerste 11 na een zware blessure.

31 oktober 2014 om 18:08

@pursang

Siem de Jong was extreem belangrijk en was een complete voetballer, juist door dit soort spelers konden andere spelers beter presteren. Klaassen is echt een groot talent ik zie die het niveau van der Vaart/sneijder wel halen, al is hij een ander type. Hij is meer een type Siem de Jong maar van een hoger niveau en naar die types is veel vraag op dit moment.

Types als Siem de Jong en Klaassen worden altijd onderschat omdat ze vooral heel goed zijn zonder bal en dat zie je niet, vooral niet als je er geen oog voor hebt en alleen maar kijkt wat er aan de bal gebeurd. Ik heb menig ajacied de klasse van Siem de Jong ook nooit uit kunnen leggen, sommigen zien het simpelweg niet.

31 oktober 2014 om 20:41

Ja. En jij lacht maar lekker, Klaassen heeft ook al op jonge leeftijd tegen Lyon gescoord (18 jaar) kortom hij speelt al jaren CL dat konden Sneijder en van der Vaart niet zeggen. Hij is een van de spelers die ajax nu op sleeptouw neemt.

31 oktober 2014 om 16:12

Ook al vind je Klaassen overschat, ik deel die mening alles behalve, maar dan kan je nog wel met respect over hem spreken;

"een overschat voetballertje"

Je kunt toch ook gewoon een normale reactie typen? dat je hem overschat vind prima, maar doe dat met normale woorden.

31 oktober 2014 om 16:28

Of iets normale woorden zijn hangt volledig af van de context.

Had je het over een 7 jarig jochie die bij de F'jes oid speelt dan was overschat voetballertje een prima woordkeuze geweest.
Maar hier praat je over een jongen van 21 en dan is voetballertje ronduit denigrerend.

Dat een woord in een woordenboek staat maakt niet dat je het te pas en te onpas overal 'normaal' kan gebruiken.

31 oktober 2014 om 18:09

@pursangetje

Ik vind jouw vrij beledigend, je kleineert hem hiermee. Terwijl het een van de betere voetballers van de eredivisie is.

31 oktober 2014 om 16:12

Ik geef je groot gelijk, Klaassen heeft ook een gigantisch loopvermogen en een meer dan goede pass. Hij zou in een rol als Strootman of Pirlo veel beter tot zijn recht komen, volgens mij.

31 oktober 2014 om 18:11

Behalve dat een geweldige eerste aanname en een goed overzicht. Hij is ook nog eens tweebenig wat op zijn positie erg handig is komt zijn handelingssnelheid ten goede.

31 oktober 2014 om 16:17

Je hebt ook wel gelijk, het zijn gelijkwaardige spelers. Het zijn niet de meest bijzondere, maar het fijne ervan is dat ze altijd hard werken en nooit verzaken. Ook zijn het echt nuchtere clubmensen, die er van jongs af aan spelen en daardoor bereid zijn alles te doen voor de club. Ik denk overigens niet dat Klaassen op 6 een goed idee zal zijn. Ik vind juist dat hij nog meer dan nu rond het doel van de tegenstander moet opduiken omdat zijn scorend vermogen dan beter benut wordt.

31 oktober 2014 om 16:25

Nee het zijn vergelijkbare spelers, niet gelijkwaardig! Klaassen heeft veel meer potentie als de Jong.

31 oktober 2014 om 16:44

Ik bedoelde inderdaad vergelijkbaar haha, thanks voor de hulp.

31 oktober 2014 om 16:55

Tja en de Jong en van Bommel zijn ook allebei volkomen mislukt in het buitenland meneer de betweter!

31 oktober 2014 om 18:12

@pursangetje

Maar Sneijder en van der Vaart weer niet. Dusja je kunt er eigenlijk weinig over zeggen.

31 oktober 2014 om 20:43

@pursangetje

1. Heel Inter speelde naar achter, Sneijder was de aanvallend ingestelde speler, weinig clubs spelen zo aanvallend als Ajax doet.

2. Ik merk het, daarom dat je er ook zo op ingaat.

31 oktober 2014 om 16:25

Klaassen denken aan siem de jong? De grootste onzin is dat zeg. Klaassen heeft een heerlijke aanname, handelingsnelheid en heeft visie en rust in de passing rond de 16. Siem was veel houteriger en trager. Klaassen met de jong vergelijken is hetzelfde als toornstra met immers.

31 oktober 2014 om 16:56

Klaassen speelt pas 1 seizoen nu in de basis... je wilde in een andere reactie dat men inging op de inhoud van jouw stuk. Je krijgt hier een reactie dat de spelers totaal niet te vergelijken zijn met goed onderbouwde stukken. Vervolgens ontwijk je zijn hele inhoud om over de doelpunten van siem te praten toen hij in de spits stond. Overigens is het nogal wiedes dat hij meer doelpunten maakte toen.

31 oktober 2014 om 16:57

Gewoon een , niet aanvallend bedoelde, vraag. Maar heb jij Davy wel eens zien spelen?

Nu ook weer 'ietsjes beter', hij is daarin veel maar dan ook veel beter. De jongen hoort gewoon in de as van het veld te spelen. Waar Siem eigenlijk overal wel kon.

31 oktober 2014 om 17:24

Dan zou ik eens een wedstrijdje op Klaassen letten als hij tegen bvb jouw favoriete ploeg speelt. Klaassen is een ongelofelijk technisch begaafde speler bij wie het gewoon niet zo sierlijk uitziet. Hij zet daar functionaliteit van deze techniek tegenover. Dit soort spelers worden ten onrechte vaak als simpele voetballers gezien.

31 oktober 2014 om 18:17

Siem de Jong werd chronisch onderschat door velen. Siem heeft ook een heerlijke aanname en ook net als Klaassen diepgang, loopvermogen, zeer goed positiespel zonder bal en werklust. Siem had ook een goede directe pas en zeker ook inzicht.

Siem is denk ik wat sterker in de lucht en fysiek wat sterker ook heeft hij een beter afstandschot, waar Klaassen tweebenig is en een wat hogere handelingssnelheid heeft en inderdaad wat atletischer is. Siem en Davy in een team is helaas te weinig voorgekomen maar in dat geval zou Klaassen wel op 6 kunnen, dat zou een heerlijk duo zijn in combinatie met een creatieve Andersen.

31 oktober 2014 om 18:27

Meneer Pursang die er zoveel kijk op heeft, geeft aan dat hij nooit wedstrijden van Ajax bekijkt want dat is zo 'saai' maar heeft dan wel de expertise om Klaassen middelmatig te noemen. Daarnaast loop je ook dingen te verzinnen met dat 9 van de 10 verhaal.
Ja Klaassen is op dit moment de beste speler van Ajax, maakt dat hem een speler van wereldklasse? Nee, wij zijn slechts blij met een jonge talentvolle speler die voor zijn leeftijd al volwassen is en waar een goede kop op staat.

31 oktober 2014 om 20:46

@pursang

Beetje weinig om over een van zijn grootste kwaliteiten te kunnen oordelen. vind je zelf ook niet? Zijn loopvermogen en zonder bal zie je zelfs als je 90 minuten kijkt te weinig, in de CL legde hij volgens mij 14 km af tegen barca, meeste van alle spelers op het veld.

Tegen PSG speelde hij overigens prima.

31 oktober 2014 om 16:38

@PurSang, hoe kan het dan dat Ajax elke keer weer met zn overschatte talentjes de titel wint?

31 oktober 2014 om 17:17

Hoewel je wellicht iets te negatief bent ben ik het als Ajacied wel grotendeels met je eens. Vooralsnog vind ik Klaassen de meer getalenteerde versie van De Jong maar hij heeft hetzelfde probleem dat hij niet in 1 iets echt heel goed is. Denk wel dat Klaassen dat nog kan ontwikkelen maar veel van mijn mede-Ajacieden doen alsof Klaassen een exceptioneel talent is, en dat is hij verre van. Vroeger hadden we bij Ajax talenten van het kaliber Zlatan, Van der Vaart en Sneijder, daar zit Klaassen lichtjaren vanaf.

31 oktober 2014 om 21:41

@puresang,

Jij gaat alle kanten op met je analyses en vergelijkt daarom continue appels met peren. Daarnaast is het altijd makkelijk achteraf praten. Wat ik ook zo schrijnend vind is je generaliserende houding. Jij kan niet spreken voor Ajacieden maar alleen de selectieve Posts van een aantal gebruikers op VZ dus dat zegt helemaal niets. Verder heb jij een mening en meer niet maar jij gaat los alsof je de waarheid verdedigd.

Zou je sieren om gewoon lekker je mening te verkondigen want dat mag iedereen maar hou er dan wel rekening mee dat er mensen zijn met andere meningen en ja de ene wat gekleurder dan een ander.

Ontopic: ik denk dat Cruijff hier best eens een punt kan hebben. Klaassen heeft een geweldig inzicht en een prachtige pass. Met zijn loopvermogen zou nr.6 best goed uit kunnen pakken. Ik zie namelijk Schone het liefst op de positie van Klaassen en 2 echte buitenspelers.

31 oktober 2014 om 18:27

Dat zijn nou juist de beste voetballers. Die alles perfect doen. Hij houdt het gewoon simpel en je ziet geen rare dingen. Niet speciaals om naar te kijken voor veel mensen maar voor mij een genot om naar te kijken. Klaassen denkt 2 a 3 stappen vooruit. Veltman hetzelfde. Maar meer Ajacieden hebben die kwaliteit op dit moment niet alhoewel Andersen ook steeds grotere stappen maakt.

Qua Kishna heb je gelijk. Hij kan goed voetballen maar of hij de voetbal intelligente heeft om een topper te worden weet ik niet. Vooral mentaal niet sterk. In ieder geval wel beter dan een De Sa en Lukoki. Zelfde geld voor El Ghazi. Ik denk dat hij verder is dan Kishna.

Klaassen op 6 kan zeker maar met Viergeven, Zimling en ook Riedewald zijn daar opties genoeg, wellicht brengen die niet wat er van ze verwacht word maar Klaassen speelt goed in de rol die hij nu heeft. Lijkt me dat we het tot de winter gewoon moeten doen met de spelers die we hebben. Ik mag toch wel hopen dat er dan een speler gekocht word die op het middenveld iets toevoegt, ook als je in de EL nog iets wil gaan betekenen

Volgens mij heeft Ajax aanvallend meer problemen dan op het middenveld. Klaassen lekker met de punt naar voren laten spelen. Ik vind de vleugels van Ajax nog steeds geen acceptabel niveau halen voor Ajax begrippen.

Hahahaha, die Frank de Boer toch! "“hij is een scorende middenvelder" zegt ie.
Klaassen heeft er in 10 wedstrijden dan toch ook zeker al een (1) in liggen.
Als Klaassen een scorende middenvelder is, wat maakt dat Adam Maher dan wel niet? Hahahaha.

31 oktober 2014 om 16:23

Wat een ontzettend kortzichtige reactie. Vorig seizoen zat hij in de dubbele cijfers, dus heeft ruimschoots zijn scorend vermogen bewezen. Dat jij dat wilt ontkennen omdat hij een tijdje niet gescoord heeft is vreselijk ondoordacht en is wrs enkel logisch voor je omdat je Ajax niks gunt.

31 oktober 2014 om 16:30

11 goals tijdens zijn debuut basis jaar.
Maher alle seizoenen hiervoor amper gescoord, okay okay okay.
Weliswaar 1 doelpunt tot nu toe, maar nu gaat hij eerder voor de assist dan voor eigen succes.
Neemt niet weg dat hij gewoon een scorende middenvelder is.

31 oktober 2014 om 16:46

@Rudeboy, eerste seizoen 26 games 11 goals en een x aantal assist, nu 10 games 1 goal 5 assists, in 10 wedstrijden dus 6 keer belangerijk.

31 oktober 2014 om 19:00

Prima, maar het ging om het scoren en niet om de assists. Das maar goed ook, want dan was Maher ineens een middenvelder met veel assist geweest omdat hij er pas twee had ... hahaha.
Maar goed, maak je geen zorgen, ik zie heus de talenten van Klaassen wel, maar dat van die scorende middenvelder vond ik gewoon erg grappig. That's all.

31 oktober 2014 om 16:51

Maher begint nu pas te scoren, terwijl hij al weer een aantal jaar meeloopt, maakt dat maher overschat?

Klaassen werkt kei hard, maar het is niet altijd overtuigend. Weet niet hoeveel er nog in zit als je je nu al volledig moet geven om mee te doen. Je moet hem maar eens vergelijken met Depay.

klaassen vind ik beter dan de jong , klaassen kun je vergelijken met bergkamp , tuurlijk wel paar klasse minder

Als ik me niet vergis speelde Klaassen in de jeugd van Ajax ook meestal op 6; als controleur. Hij bezit de kwaliteiten zeker, maar met zijn diepgang komt hij, zoals Frank aangeeft, veel beter tot zijn recht op de positie van aanvallende middenvelder. Daarnaast mag Kisnha van mij wel weer even een tijdje naar jong Ajax. Ik meende te hebben gelezen dat hij tegen Urk het meeste balverlies leed, 32 x ofzo. Dat is echt niet normaal meer, om over zijn arrogante houding nog maar te zwijgen. Laat hij de komende tijd bij de beloften maar eens zien dat hij in het eerste elftal thuishoort door daar beslissend te zijn!

31 oktober 2014 om 18:23

Je vergist je, hij speelde altijd AM of zelfs spits. Kishna heeft een dip, kan gebeuren, hij heeft concurrentie het is aan hem om er bovenop te komen en beter terug te komen. Becker doet het erg goed, dus misschien inderdaad maar eens wisselen.

Als je diepgang wilt, en toch verdedigend sterk staan zou ik toch zoiets doen met ajax:
(zie overigens Klaassen toch echt liever aanvallend)

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Viergever
Klaassen
Schöne
Andersen
El Ghazi
Milik

Mag Cruijff nou ook niet op de 50ste verjaardag van de Boer komen?
Deze opmerking n.a.v. het artikel dat van Basten, Cruijff niet op z'n verjaardag wil. Dit is een uitvloeisel van het feit dat van Basten niet van plan was de aanwijzingen van Cruijff op te volgen.
In de commentaren werd van Basten op VZ door velen hiervoor afgebrand.
Ik lees nu dat van Basten niet de enige is.

Ja Frank, maar dan hadden we Ziyech moeten halen , Klaassen op 6 en Viergever lekker bij Az laten. Er had dan veel meer voetbal in het elftal gezeten.

31 oktober 2014 om 18:21

Ziyech halen, zwaar overbodig, er waren al 5 Am's in het team. En zoals Frank zegt ziet hij Davy Klaassen liever op AM, kortom hij wil hem niet op 6 en ik snap Frank wel. Bovendien moeten we onze jeugdspelers niet in de weg zitten op AM komen er grote talenten aan. Nu zie je dat Andersen door aan het breken is, was zonde geweest als een dure aankoop zoals Ziyech dat in de weg had gezeten.

Op VM hebben we Bazoer en Riedewald, die jongens kunnen ook prima voetballen.

Het maakt mij niet uit op welke positie Klaassen staat, als hij maar speelt. Heerlijke voetballer die nog grote stappen kan maken. Dit is pas zijn tweede seizoen als basisspeler, en hij is al heel constant, met een hoge ondergrens. Zijn balaannames zijn bijna perfect, hij heeft maar heel weinig ruimte nodig om open te draaien naar het doel van de tegenstander. De voortzetting kan nog beter, maar hij vindt steeds vaker de ruimte achter de verdediging van de tegenstander in zijn passing. Het scoren gaat nu even iets moeilijker, maar als Ajax weer gaat draaien haalt hij zeker betere cijfers dan vorig seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren