Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger: ‘Ik heb er geen spijt van dat we Cesc niet genomen hebben’

Laatste update:

Cesc Fàbregas kwam in 2003 als aanstormend talent naar Arsenal en speelde er acht seizoenen, voordat hij in 2011 terugkeerde bij zijn jeugdliefde Barcelona. Toen de middenvelder daar afgelopen zomer mocht vertrekken leek een rentree bij the Gunners voor de hand te liggen, maar trainer Arsène Wenger gaf aan dat hij zijn voormalig aanvoerder niet nodig had in het Emirates Stadium.

/

Fàbregas verhuisde vervolgens alsnog naar Londen, maar ging daar voor Chelsea voetballen. De Spaans international lijkt nu sportieve wraak te nemen op de Franse oefenmeester en Arsenal, want het onderlinge duel op Stamford Bridge werd voor de interlandbreak met 2-0 gewonnen door the Blues, die voorlopig oppermachtig zijn in de Premier League en met slechts twee verliespunten bovenaan staan.

Toch zou Wenger niet op zijn beslissing terugkomen als hij de kans kreeg om Fàbregas alsnog aan zijn selectie toe te voegen. “Ik heb er geen spijt van dat we Cesc niet genomen hebben, want we hadden al veel creatieve spelers op ons middenveld”, legt de Arsenal-coach uit aan beIN Sports. “En Chelsea krijgt het dit seizoen ook nog wel lastig. Wij hebben tot nu toe een extreem moeilijk programma gehad, ik ben ervan overtuigd dat we het gat met hen nog wel kunnen dichten”, kijkt de ervaren trainer vooruit naar het restant van de competitie.

Arsène Wenger had Cesc Fàbregas toch naar Arsenal moeten halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit weer... laat het nou maar gaan, en haal in januari die breker en verdediger en vergeet Fabregas, die zit nu bij een club die wel om de prijzen meedoet, en dat verdient hij.

13 oktober 2014 om 13:12

Ik weet niet aan wie je dit richt, maar je hebt toch wel door dat Wenger er vast niet zelf over begint maar naar gevraagd wordt in de media? Verder zegt ie niks geks denk ik, als Fabregas gekomen zou zijn had er iemand anders weg gemoeten.

13 oktober 2014 om 13:12

Goed verwoord, helemaal mee eens.

Misschien zou de meest logische reden om Fabregas te halen wel zijn om Chelsea niet te versterken. Maar zeer begrijpelijk dat dit geen beleid is.

13 oktober 2014 om 13:14

Misschien wordt Chelsea niet versterkt, maar niemand zegt dat je er zelf beter van wordt. Uiteindelijk kunnen er maar 11 spelers spelen en bepaalde toppers moeten dan gaan zitten.

Dat is ook niet positief voor de hiërarchie die vorig seizoen is opgebouwd. Zoals je zegt dat is geen beleid, iig niet bij Arsenal.

13 oktober 2014 om 13:19

Klopt, de komst van Fabregas zou een slecht teken zijn naar 4 belangrijke spelers: Ramsey, Wilshere, Cazorla en Özil.

13 oktober 2014 om 19:35

Nee, dan kun je Fabregas in plaats van Arteta laten spelen. Want hij kan alles wat Arteta kan, en veel dingen nog beter ook.

13 oktober 2014 om 13:14

@ Gooner4eva

De enige reden/verdediging om Fabregas niet terug te halen was als er daadwerkelijk een breker werd gehaald die broodnodig was. Dan had het geld dat Fabregas zou moeten kostten namelijk gewoon besteed geweest aan deen positie die broodnodig versterking nodig had. Door het niet halen van een breker is het niet laten komen van Fabregas absoluut niet meer te verdedigen.

Helaas moetten we concluderen dat Wenger voor de zoveelste transferperiode op rij gefaald heeft. Ze moeten een TD aanstellen die de spelers aan trekt en het bij Wenger zijn taken pakket vandaan halen. Tenslotte blijft hij maar investeren in de verkeerde spelers.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met Sanchez, met Debuchy, met Ospina, met chambers. Maar hij heeft nagelaten een echte CVM te kopen, een extra CV te kopen en een echte top spits te kopen. Wellbeck voor 20 mil+ op het einde was een noodgreep, net zoals Ozil vorig jaar een noodgreep was.

13 oktober 2014 om 13:17

Ik denk dat Wenger sowieso niet van plan was om een Breker te halen. Flamini en Arteta stonden nooit op de nominatie om te vertrekken en Wenger kennende haalt hij geen 3e speler voor 1 positie.

We hebben Ozil, Cazorla, Wilshere en Ramsey al op 10, evt Sanchez. Werd Cesc gehaald en dan moest 1 van die jongens weg, daar zou niemand blij mee zijn.

Ik denk dat wij als fans vooral een breker wilden zien en onze eigen realiteit ervan maakte icm tranferperikelen.

13 oktober 2014 om 13:24

@ Cocoafc

Als alle fans graag een breker willen zien dan moet een club misschien eens na gaan denken. Als alle fans graag Arteta willen vertrekken, moet er misschien eens nagedacht of je hem wel aanvoerder wilt maken. Mensen praten altijd maar dat clubs moeten scouten of gerenommeerde namen aan moeten trekken. Je scoutings netwerk is op zijn grootst als iemand van de club gewoon eens op menig voetbalsite kijkt.

Ondanks dat we hier allemaal geen experts zijn. Er zitten alleen op VZ al een heleboel voetbalvolgers en vrij intensief. Laat de 100 Arsenal supporters hier eens een lijstje samen stellen met d epijnpunten in de selectie en eventuele mogelijke aankopen voor die positie en een top 5 samen stellen. De nummers 1 tot 3 zullen vrij standaard zijn. Voor een CVM bijvoorbeeld Khedira, Carvalho etc. Maar er zullen ook vrij onbekende namen op plek 4 en 5 staan.

Zo zie je bijvoorbeeld dat clubs als Everton ook een kijkje nemen op het spel Fifa en Footbal manager. Ondanks dat het een spelletje is doen deze ontwikkelaars ongelofelijk veel research en klopt het vrij vaak wat ze zeggen.

Desondanks had Fabregas absoluut niet mis staan. Cazorla en Rosicky kunnen op de vleugels. Ozil en Fabregas op 10. Wilshere/ramsey op de CM.

13 oktober 2014 om 13:33

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor en ik ben het er ook niet mee oneens. Uiteindelijk is Wenger ook een mens en heeft hij niet alle wijsheid in pacht.

Helaas is de realiteit anders en weet je gewoon niet waar Wenger echt mee bezig was. Ik probeer te zeggen dat wij wel zien dat er een breker nodig is en erop wachten, maar wie zegt dat Wenger dat in zijn hoofd heeft? Misschien heeft hij nooit gedacht aan een echte breker, dat nemen wij aan als fans door de media.

Wij zeggen een mislukte transferperiode, maar misschien zegt Wenger een fantastische periode, want als hij nooit van plan was om die breker te halen is het voor hem geen mislukte periode.

13 oktober 2014 om 13:58

@ Cocoafc

Als Wenger er anders over denkt dan is het inderdaad zijn keuze en zijn goed recht. Maar dan is dat wel een teken aan de wand van het tactisch falen van Wenger. Een taktiek begint namelijk met het weten wat je sterke en wat je zwakke punten zijn. En de zwakke punten zijn al een x aantal jaar duidelijk in de selectie. Dat word door vrijwel alle analisten, voetbalkenners en tacticussen benoemd.

Nogmaals, clubs zouden er niet verkeerd aan doen om eens naar de publieke opinie te kijken. Wanneer websites in Frankrijk, Nederland en Engeland allemaal schreeuwen om een breker en met legio aan voorbeelden komen. Dan moet er vanuit de club eens gedacht worden waarom men om een breker schreeuwt.

De kunst van een succesvolle transferperiode is zien waar de selectie zwak is en daarop anticiperen. Mourinho is daar (hoe vervelend ook) gewoon een meester in. Die komt zijn eerste jaar bij een team en analyseert dat team grondig. Laat een aantal spelers vertrekken en haalt een aantal spelers. Om vervolgens in zijn 2e jaar succes te boeken. Dat is virj standaard bij Jose.

Ook dit jaar weer bij Chelsea heeft hij het prima gedaan.

Keepers zit hij ruimschoots voldoende
Verdediging staat prima en was vorig jaar vrijwel onpasseerbaar.
CVM blok was na het vertrek van Lampard relatief zwak qua voetballend vermogen, dus word Fabregas gehaald.
CAM blok was prima in orde
SP: Torres voldeed niet, Ba was niet goed genoeg etc. Dus word Diego Costa gehaald.

En Voila, met slechts 2 a 3 aankopen maakt hij er een kampioens team van.

13 oktober 2014 om 16:14

@ D-Bergkamp

''cvm blok was na het vertrek van Lampard relatief zwak qua voetballend vermogen, dus word Fabregas gehaald.''

Dit geef je al meerdere keren aan en hier zit je fout. Cesc is geen CVM en ook geen CAM (zoals veel mensen denken). Cesc is een pure CM. Bij Chelsea heeft hij Matic achter zich en Oscar voor zich. Je argument dat we een breker nodig hebben ben ik het volledig mee eens, maar dat heeft niets te maken met het wel of niet aantrekken van Cesc. Wij hebben voor zijn positie Wilshere, Ramsey én aanstormend talent Zelalem. Cesc zou deze jonge voetballers voor de voeten lopen en dat wil je niet. Hij is ook geen breker, dus ook niet geschikt voor Cvm.

Kortom, je kunt Wenger aanrekenen dat hij geen CVM heeft gehaald. Maar zijn keuze om Cesc niet op te pikken is juist.

13 oktober 2014 om 16:32

Dat wordt hier door bijna niemand begrepen Gunnero, dat heb ik ook al tig keer gezegd... Dan zeggen ze dat Cesc beter is dan Arteta, wat misschien waar is als je puur naar de spelers kijkt, maar niet op de positie van cvm. Arteta is een keer door Mourinho te kijk gezet en meteen is de hele wereld tegen Arteta tikkie-breed-en-terug...kenners.

13 oktober 2014 om 21:19

@ Gunnero

Ik schrijf in mijn gehele post ook overal Cesc op de CM of de CAM positie, nergens op de CVM positie. Ik stel alleen maar dat als je een buitenkansje als Cesc voor 25 miljoen kan verkrijgen. Dat die eigenlijk altijd moet pakken. Tenzij je het geld nie tkunt missen omdat er andere broodnodige aankopen nodig zijn.

Zijn keuze om Cesc op te pikken heeft maar op 1 manier een verband met het niet aantrekken van een Cvm. Als het geld dat aan Cesc bespaart bleef opgemaakt werd om een echte CVM aan te trekken dan had het gerechtvaardigd geweest. Dit heeft Wenger nagelaten.

Maar als je Fabregas had gehaald hadden je CM en je 10 positie gewoon dubbel bezet geweest met wereld top. Met alle respect, Ramsey en Wilshere zijn heel erg vaak en lang geblesserd geweest in het verleden. En Fabregas is naar mijn mening beter dan Cazorla.

13 oktober 2014 om 13:14

Precies maar hij zou op de plek van Arteta kunnen staan en dat was zou toch wel een verbetering zijn, Hummels zou een leuke aankoop zijn of Vlaar, als breker misschien Javier Martínez wanneer hij weer fit is. Speelt bij Bayern niet op de plek waar die wil spelen maar zou voor Arsenal wel een dure optie zijn, Bender en Khedira zijn natuurlijk goedkoper.

13 oktober 2014 om 13:18

Javi Martinez is mijn nummer 1. Dan heb je echt prachtige breker en iemand die meer dan goed is op de cv positie.

Hij heeft ook gewoon gelijk. Hij heeft Ozil al op 10 en voor de rest is er ook echt geen plek. Dat hij nu zo goed presteert was niet te voorzien. Het is naïef om nu te zeggen dat we Ozil moeten lozen en Cesc hadden moeten aantrekken. De enige reden dat Ozil niet rendeert is omdat hij altijd op de flank wordt gezet.

Tegen de Everton en Gala zag je dat zijn wisselwerking met Welbeck erg goed is. Alleen Wenger lijkt dat niet in te zien en plaatst hem in topwedstrijden weer op de flanken. Dan is het makkelijk om die jongen te bekritiseren.

Het liefst had ik Cesc erbij gehad, maakt niet uit voor welke positie op het middenveld. Maar ik begrijp wel waarom het niet zo is gegaan.

13 oktober 2014 om 13:19

@ Cocoafc

Hij heeft inderdaad Özil op 10 maar positioneert hem daar nooit wat onbegrijpelijk is. Tegelijkertijd speelt Arsenal 70 wedstrijden per seizoen en is de breedte van de selectie al jaren lang een groot punt bij Arsenal. Daarom had Fabregas geen overbodige luxe geweest in de selectie. Daarnaast was een echte CVM nodig, en die is ook niet gekomen.

Met een komst van Ozil had je afscheid kunnen nemen van Arteta en Podolski.

Spits: Wellbeck + Giroud
LV: Cazorla/sanchez/rosicky
Cam: Ozil/fabregas/rosicky
RV: Sanchez/walcott/rosicky
CM: Wilshere/ramsey
Cvm: Flamini/aankoop

13 oktober 2014 om 13:26

Ik schat Podolski op links altijd nog hoger in dan Rosicky en je vergeet sowieso OX. We hebben idd 70 wedstrijden per jaar, maar een Cesc haal je niet om te rouleren en dat kan nooit voordelig uitvallen voor degene die je nu al hebt.

Spits: Wellbeck Giroud
LV: Cazorla/sanchez/ox/podolski/campbell
Cam: Ozil/sanchez/cazorla/wilshere/ramsey
RV: Sanchez/walcott/ox/cazorla
CM: Wilshere/ramsey
Cvm: Flamini/aankoop

Niet wat ik het liefst wil zien, maar zoals je ziet zijn we op de flanken al goed bezet. Eigenlijk wil ik helemaal geen nummer 10's meer zien op de flankpositie, vind ik misselijk.

Ik snap je punt, maar Cesc was totaal niet noodzakelijk. Die CVM wel natuurlijk.

13 oktober 2014 om 13:42

@ Cocoafc

Podolski en Arsenal is gewoon geen succes, daar heb ik me ondertussen bij neergelegd. Voor zijn 110.000 per week kan je een heleboel salaris aan een nieuwe speler uit trekken. Oxlade is een hele talentvolle speler, maar op het moment echt niet van het niveau om kampioen te worden. Verhuren zou de beste optie zijn zodat hij wekelijks minuten kan maken.

RV: Sanchez + Walcott
LV: Cazorla + Campbell

Zelfs als je Oxlade + Podolski behoud heb je alsnog geen kwaliteit op de linkervleugel. Soms moet je ook schoon schip durven maken om te investeren. Wanneer je Podolski laat gaan creeer je al heel veel salaris om een nieuwe speler te trekken.

En over Fabregas

Cam: Ozil/sanchez/cazorla/wilshere/ramsey
Sanchez is voor mij een pure vleugel speler, niet een Cam.
Wilshere en Ramsey zijn voor mij allebei meer de CM spelers. Degene die vanwege hun loopvermogen overal de man meer situatie creeeren. Dan houd je Cazorla over en Ozil over. ALs je dan bedenkt dat je Cazorla ook nog op de linkervleugel kan posteren heb je alleen Fabregas en Ozil over voor de 10 positie. Maar zowiezo, als je moet kiezen tussen Cazorla of Fabregas. Dan zou mijn voorkeur naar Fabregas uit gaan.

Cvm: Flamini + Aankoop
CM: Ramsey + Wilshere
Cam: Ozil + Fabregas
LV: Aankoop +cazorla + Campbell
Sp: Welbeck + wereld aankoopaankoop
RB: Sanchez + Walcott

Laten vertrekken:
Giroud, Podolski, Arteta
Verhuren: Oxlade

Met 3 aankopen en het laten vertrekken van 4 spelers zijn je complete middenveld + aanval van absolute wereld klasse. een voorbeeldje in een osptelling met mogelijk aankopen ingebouwd

Dzeko/wellbeck
Draxler/reus - Ozil/fabregas - Sanchez/walcott
Wilshere/ramsey - Khedira/carvalho/flamini

13 oktober 2014 om 13:47

Dus je zou eerder Ox verhuren en Campbell behouden? Met ozil op 10 en Ox op de vleugel zijn we meer dan gevaarlijk.

Wenger kiest er meestal voor om Ozil op de flank te zetten en meestal gaat dat ten koste van Ox, dat zegt echter niks over hem. Hij is in staat om een wedstrijd te beslissen, maar wanneer krijgt hij nou eens 10 wedstrijden de kans? Zowel aanvallend als verdedigend is hij oersterk.

Ik wil gewoon geen 10 meer op de flanken zien.

13 oktober 2014 om 13:52

@ Cocoafc

Ik wil ook geowon Ozil op de 10 zien. En hoewel het een gepasseerd station is had je gerust kunnen overwegen om zowel Podolski als Cazorla weg te doen voor een echte LV en Fabregas als extra nummer 10.

En Campbell behouden, ik was op het Wk echt heel erg onder de indruk van die jongen. Dus ik snap ook niet waarom hij nooit kansen krijgt. Het is kiezen of delen, of Campbell weg of Oxlade verhuren naar mijn idee.

13 oktober 2014 om 14:23

Campbell en OX zouden eigenlijk niet eens hoeven concurreren, zijn beiden een goede nummer 2 achter Sanchez en Walcott.

Het gaat mij er meer om dat Podolski alsnog is gebleven, dus je zal het er nu alsnog mee moeten doen. En als hij weg zou gaan zou dat geen factor mogen zijn inzake Cesc, want dan moet je gewoon een vleugelspeler halen of een multifunctionele speler met ervaring op de flanken.

Ik ben van mening dat als je teveel spelers weg doet de hele organisatie in 1 kan vallen. Naar aanleiding van vorig seizoen is er eigenlijk ook geen reden geweest voor een hele exodus. Het grote gat was allang al duidelijk, de cvm positie. Die moest worden aangevuld en icm de aankopen die we wel hebben gedaan zouden we een fantastische zomer hebben gehad.

Er is geen reden om Cazorla weg te doen, hij is gewoon een goede nummer 2 achter Ozil. Dan heb je nog verschillende spelers die ook op 10 terecht kunnen, dus de komst van Cesc was verre van prioriteit. Niet vergeten dat dit vooral is omdat het een oud Gunner is he. Als hij niet beschikbaar was geweest had niemand gepleit voor een extra middenvelder en al helemaal geen 10.

Lijkt hij me geen raar woord mee te zeggen, als Fabregas gekomen was had er een andere goede speler weg gemoeten, zou zonde zijn geweest en je hebt genoeg kwaliteit al.

Wel weer jammer dat Wenger, zoals vaker, iets anders de schuld moet geven voor de slechte resultaten dan het spel van het team. Nu is het weer het zware programma, en dat was inderdaad niet bepaald makkelijk, maar Chelsea heeft grotendeels hetzelfde programma gehad en zeker niet een aanzienlijk makkelijker programma gehad.

13 oktober 2014 om 13:19

Als Arsenal 'genoeg' kwaliteit had dan stonden ze nu eerste.
Wenger is gewoon dom.

13 oktober 2014 om 13:29

Kwaliteit is er genoeg, de cruciale plekken zijn slecht bezet.

Wenger is idd dom, wie zet Ozil nou constant op de vleugels als je ziet dat het dan minder loopt.

13 oktober 2014 om 16:05

Kwaliteit genoeg, maar geen balans.

13 oktober 2014 om 16:36

Dom is het pas als je ongefundeerd rare dingen gaat roepen, of zegt dat Arsenal te weinig kwaliteit in de selectie heeft. Roep dan dat er kwaliteit ontbreekt op de cvm-positie.

13 oktober 2014 om 23:14

En achterin en in de spits en aan de linkerflank.

Fabregas was ook niet nodig. Je hebt al teveel creatieve spelers. Het probleem, zoals zo vaak is gezegd, is dat Arsenal een veel grotere nood had aan een defensieve middenvelder, maar die is ook niet gehaald. Dus Wenger heeft wel ongelooflijk lopen kloten deze zomer, maar alleen niet op de wijze zoals veel mensen nu zeggen.

Ja, we hebben voldoende creatieve mensen, maar had dan tenminste een type speler gehaald waar we niet voldoende van hadden. Zowel in kwantiteit (de verdediging) als in kwaliteit (verdedigende middenvelder).

Ik blijf er bij dat we Cesc hadden moeten halen als er toch geen speler als Khedira kwam. Cesc kan alles wat Arteta kan op die positie, en ook nog eens beter. Daarnaast is Cesc een stuk jonger, was hij een lieveling van de Gooners en als kers op de taart hadden we Chelsea de titel er niet mee moeten geven.

Dat over het speelschema is overigens gelul. We spelen als natte kranten en het lukt nog maar net om van Palace thuis te winnen. We halen de top niet meer in.

13 oktober 2014 om 13:30

Klopt, maar geld hetzelfde niet voor Ramsey en Wilshere? Zij kunnen ook alles wat Arteta kan op die positie, maar de vraag is willen ze dat.

De nummer 6 positie vereist heel veel discipline en volwassenheid. Die dingen bezit Cesc, maar hij staat niet te springen om te spelen op 6. Ik denk niet dat hij na Barcelona weer in een team wilt komen waar hij doorgaans de gaten opvult.

13 oktober 2014 om 13:34

@ Bergkamp_10

De top in halen, met een paar goede investeringen sta je zomaar gewoon als titel kandidaat aangeschreven. Alleen moet je dan wel de juiste investeringen doen en bereid zijn daar ook eventueel iets voor neer te leggen.

Keepers zit je prima, back posities zit je prima, CM zit je prima, CAM zit je prima, RV zit je prima.

CV: 2 topverdedigers nodig
Cvm: 1 top CVM nodig en Flamini achter de hand houden
LV: 1 top linksbuiten nodig
SP: 1 top spits nodig.

In totaliteit 5 spelers, dan is je selectie zowel kwalitatief en kwantitatief gewoon prima op orde.
Wanneer je 1 x 150 miljoen neer legt in een transferperiode kan je gewoon om de titel strijden zonder problemen.

En gister lees ik dat ze 40 miljoen uit willen geven om Draxler te halen. De ene creatieve middenvelder is de ander schijnbaar niet..

13 oktober 2014 om 14:25

Ja, in de wandelgangen.

Cesc was ook gwn niet nodig bij arsenal,wenger moet gwn is zorgen dat die Ozil aan de praat kan krijgen en als dat niet lukt gwn verkopen.

Out: Ozil,podolski,arteta.

In : Draxler,carvalho,en een goeie ervaren defender

szezsny
Debuchy
Per
Koss
Gibbs
Ramsey
W.Carvalho
Walcott
Draxler
Alexis
Welbeck

Arsenal heeft zeker een lastig programma gehad maar Chelsea heeft ook al Everton & City uit + Arsenal thuis gehad. Ook hebben ze Swansea gehad die dit seizoen fantastisch zijn begonnen met o.a. de winst op Old Trafford. Chelsea krijgt de komende weken nog meer erg pittige wedstrijden met o.a. Liverpool & United uit maar in mijn ogen kun je deze wedstrijden beter meteen aan het begin van het seizoen krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren