Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen plots ‘vreemde eend in de bijt’ bij Oranje: ‘Dat is wel apart, ja’

Laatste update:

Er is de afgelopen maanden voor veel spelers van het Nederlands elftal het nodige veranderd. Waar Oranje tijdens het WK in Brazilië nog opzien baarde door met een ploeg die bestond uit veel spelers uit de Eredivisie als derde te eindigen, verkaste menigeen daarna naar het buitenland.

/

Op het toernooi om de wereldtitel waren er veel speelminuten voor het (toenmalige) Feyenoord-trio Daryl Janmaat, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi, de PSV’ers Georginio Wijnaldum en Memphis Depay en Ajacied Daley Blind. Tegen Kazachstan was Ajax-keeper Jasper Cillessen echter plotseling de vreemde eend in de bijt bij Oranje; hij was de enige speler in het basiselftal van bondscoach Guus Hiddink die nog in Nederland voetbalt.

“Dat is wel apart, ja”, erkent de doelman in gesprek met De Telegraaf. Janmaat (Newcastle United) en Blind (Manchester United) maakten de overstap naar de Premier League, De Vrij voetbalt in de Serie A voor Lazio en Martins Indi werd door FC Porto naar de Portugese top gehaald. “Maar daar ben ik niet mee bezig”, doelt de goalie op een mogelijke transfer. “Ik wil het gewoon zo goed mogelijk doen bij Ajax en Oranje en zie wel wat er ooit op mijn pad komt”, maakt Cillessen duidelijk.

Denk je dat Jasper Cillessen nog lang bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou bijna gaan denken dat spelers uit de eredivisie de sleutel zijn tot succes als je ze onder Hiddink ziet spelen.

Ik heb het idee. Dat sommige spelers beter langer in Nederland kunnen blijven. Tot dat ze letterlijk boven iedereen uitstijgen.

13 oktober 2014 om 08:46

Ja klopt. Helaas hebben spelers vaak het geduld niet. Als een speler minimaal 3 sterke seizoenen achter elkaar speelt denk ik dat je pas met zekerheid kan zeggen dat hij klaar is voor de stap naar het buitenland. Maarja. Als die grote club komt zeggen er maar weinig nee. Best begrijpelijk natuurlijk

13 oktober 2014 om 09:10

als je op je 22ste nog in nederland voetbalt dan ben je blijkbaar niet goed genoeg.
In onze comp ga je nooit goee spelers krijgen dus de echte talenten breken door, nog 1 jaar eredivisie en dan snel wegwezen wil je jezelf niet tegenhouden in je ontwikkeling

13 oktober 2014 om 10:26

Dus jij wilt zeggen dat een Tadic, Vertonghen, Alderweireld, Suarez of Strootman bijvoorbeeld slechte voetballers zijn? Speelden allemaal gewoon nog in Nederland op hun 22e.

13 oktober 2014 om 10:28

Er zijn uitzonderingen. De lijst met gefaalde mannen is veel langer dan de succesvolle....

13 oktober 2014 om 11:04

@ PSV-ADO

Precies, je zou toch denken dat veel jonge spelers zouden leren van de gemaakte fouten van hun (directe) voorgangers. Spelers die dachten de sprong naar het buitenland wel te kunnen maken zonder ook maar enige (positieve) Europese ervaring met hun Nederlandse club te hebben en/of dachten dat ze het zich wel konden veroorloven om een tussenstap bij Ajax of PSV over te kunnen slaan.

Al is het laatste niet altijd de schuld van een speler, veel Nederlandse clubs verkopen liever niet meer aan de Nederlandse topclubs. Uiteraard is dat begrijpelijk omdat kleinere clubs in Nederland veel meer kunnen vangen als ze een speler aan het buitenland verkopen, maar gebleken is wel dat het voor de ontwikkeling van de meeste spelers dit alles behalve een goede zaak is.

Zolang er ook in Europa ongelijkheid heerst wat betreft het geven van een prof contract aan minderjarigen zullen veel Nederlandse talenten te vroeg vertrekken. Correct me if I'm wrong maar in Engeland mogen zestienjarigen toch een volwaardig contract krijgen waar we het in Nederland met minuscule jeugd contractjes moeten doen.

13 oktober 2014 om 11:11

@oxxis,

Het zijn allemaal buitenlandse voetballer die je opnoemt. Behalve strootman dan, en die is laat ondekt en toen hij eenmaal doorbrak was hij ook snel pleite

13 oktober 2014 om 17:21

en terecht. Zolang je als speler niet de garantie hebt dat je een mooie transfer krijgt, kan je beter de kans pakken wanneer het zich voordoet

13 oktober 2014 om 18:06

Als je om die reden gaat voetballen... dan ben je het absoluut niet waard Piet Verdriet.

13 oktober 2014 om 08:53

@ ahjacied,

Je hebt hier wel een punt.
Het is natuurlijk wat voorbarig om te zeggen, maar Indi, de Vrij en Janmaat zijn er niet beter op geworden tot zover.

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat Cilissen niet genoeg in het oog is gesprongen tijden het WK. Elk schot wat er op goal kwam zat er ook wel zo'n beetje in,
Hij keept niet met het bravoure wat Stekelenburg wel had toen.

13 oktober 2014 om 15:00

hankey, heb jij naar Italie zitten kijken? Cillissen keepte uitstekend, en had vooral tegen Spanje een bepalende redding op het schot van Silva. Alleen met penalties zwak.

13 oktober 2014 om 15:14

Sulejmanii,

ja heb je ook gezien hoe hij uit kwam? Hoe groot is de kans dat hij op die manier de bal pakt?

Nogmaals het is geen slechte keeper, maar ook geen absolute topper.

13 oktober 2014 om 15:32

Alle drie zijn wel basisspelers, waarbij Janmaat aardig mee doet. De Vrij wat onwenning ene keer goed andere keer slecht.

Indi is juist onomstreden bij Porto. Speelt er prima, durft door te dekken en lijkt door te groeien in zijn ontwikkeling, neemt niet weg dat hij de schuldige was in de wedstrijd tegen Kazachstan.

De Vrij heeft denk ik een verkeerde keuze gemaakt voor Italië.

Janmaat is helaas geblesseerd geraakt, maar kan met zijn loopvermogen wel uitgroeien tot een respectabel niveau in Engeland.

13 oktober 2014 om 09:00

Onzin.
Indien je talent in je lichaam hebt : zo snel mogelijk naar het buitenland.
Komop zeg het niveau van de spelers wat nu vertrekt naar het buitenland is ondermaats.
En dat komt alleen door de manier van trainen.
De trainers in Nederland zijn naar een dusdanig laag niveau gezakt,onvoorstelbaar.
Het voorbeeld wordt u voor geschoteld door de uitslagen in Europa,waar de neerwaartse spiraal nog niet aan het stoppen is.
Mijn gedacht is,zo snel mogelijk naar het buitenland waar hedendaagse moderne trainers op het voetbal veld staan.

13 oktober 2014 om 09:28

Wat een onzin...nederlandse trainers, en dwn met name veldtrainers worden graag hezien bij buitenlandse clubs.

13 oktober 2014 om 10:17

@ De Loftrompet

Dat is op zijn zachtst gezegd helemaal niet meer waar. Hoeveel Nl'se trainers zijn er nog echt heel erg actief in het buitenland? Dat zijn er niet zoveel meer.

Zapperboy verwoordt het naar mijn idee wel verkeerd. De manier van trainen is niet (alleen) verkeerd, de gehele mentaliteit is verkeerd. Trainers als Cocu klagen over een te hoge intensiteit voor hun spelers wat echt belachelijk is. De media praat de eredivisie continu naar beneden, terwijl dat echt niet nodig is.

Weet je waarom we terrein verliezen op Oekraïne bijvoorbeeld? Die hebben spelers die zichzelf voor 110% kunnen motiveren. En dat is de basis.

13 oktober 2014 om 18:10

Mwa kwa tactiek en techniek zijn we best aardig.
Maar het fysieke gedeelte is ook heel belangrijk.
Bijvoorbeeld 2 tellen een bal vast houden terwijl er een tegenstander aan je shirt trekt....dat zie je hier niet hoor.

Ik kan me uitstekend vinden in dat stukje over Cocu, gewoon doortrainen, de jochies moeten mannen worden.
Kan je europees ook meer teweeg brengen, en dan zullen je inkomsten ook wat stijgen.

13 oktober 2014 om 09:05

Letterlijk? Dus netzo lang tot dat ze met een privéjet/helikopter boven de andere Eredivisie-spelers kunnen stijgen?

Ik ben wel benieuwd waar Cillessen zijn plafond ligt. Ik denk echter dat zijn grootste manco de strafschoppen wel echt verbeterd moet worden.

13 oktober 2014 om 18:13

Denk dat het vooral tussen zijn oren zit, iets waar het WK dus niet aan heeft bijgedragen(in het verbeteren er van).
Gewoon op het laatste moment een hoek kiezen, zoals Edwin het ook altijd deed.
En vast houden aan een hoek, er komt een tijd dat je dan een keer goed zit.

13 oktober 2014 om 10:54

@ ahjacied

Dat weet ik wel zeker, al die jongens van Feyenoord (op Pelle na) waren naar mijn mening nog lang niet klaar voor het buitenland. Als je zag hoe extreem wisselvallig zij waren bij Feyenoord maar dat ook op het wereldkampioenschap waren, hadden ze er beter aan gedaan om nog in Nederland te blijven.

En in de tweede helft had hij ook nog niet veel te doen gehad, moet vermoeiender zijn denk ik dan dat de bal wat vaker in de 16 komt

Ik vind Cillessen de beste Ajax-keeper sinds van der Sar. Ik vind hem zelfs beter dan van der Sar in zijn eerste jaren. Hij maakt zo weinig fouten. Hopelijk zal hij zich net zo sterk ontwikkelen, en blijft hij nog jaren bij Ajax.

13 oktober 2014 om 08:50

Cillessen is echt een goede keeper maar hij mist naar mijn mening 2 dingen om een top keeper te zijn op dit moment. Hij heeft weinig uitstraling en hij pakt weinig onmogelijke ballen. Hiermee bedoel ik dat hij elke bal in zijn bereik goed pakt en verwerkt maar ik heb hem nog weinig ballen zien pakken die echt onmogelijk leken. Dat heb je bij Vermeer bijvoorbeeld wel alleen is hij minder constant. Jasper is altijd een 7,5 maar zelden een 9. Kenneth is bijv soms een 9 en ook wel is een 4..

13 oktober 2014 om 08:54

De redding van Cillessen op het schot van Balotelli vorig jaar in Amsterdam? Verder kan ik ook niet echt iets bedenken. Misschien een paar in de vorige klassieker.

13 oktober 2014 om 08:56

Dat komt ook wel omdat Vermeer een kleine keeper is en dus meer een showkeeper. Aan de manier van duiken lijkt het dan allemaal een stuk spectaculairder. Dat heeft die Enyeama van Nigeria bijvoorbeeld ook.

13 oktober 2014 om 08:57

@ Henk-80,

Dat ben ik helemaal met je eens. Tijdens het WK heb ik hem ook geen enkele keer echt een redding zien maken waarvan ik dacht, ja dat is er weer één die 10 jaar zeker onder de lat staat bij Oranje.
Hij had zo'n bal van Cahill (die overigens recht over hem heen ging) tegen moeten houden om zo'n status te krijgen.

13 oktober 2014 om 09:01

Fijn dat je uitlegt wat constant presteren inhoudt henkie, echt waar hee wat een lulkoek. Cillessen heeft die onmogelijke reddingen niet nodig omdat ie op de goede plek staat

13 oktober 2014 om 09:01

Vond die laatste bijvoorbeeld tegen Costa Rica, in de 118e minuut wel bijzonder goed hoor. Was geen makkelijke redding

13 oktober 2014 om 09:06

Leuk maar hij heeft nog jaren de tijd voor dat soort reddingen. Hij krijgt nu gewoon geen moeilijke ballen. En wie voor het eerst heeft gezegd dat een keeper uitstraling moet hebben, ik weet het niet, maar het strookt niet met de werkelijkheid. Kan niet zo veel keepers bedenken met uitstraling. Misschien kan iemand mij helpen. Edje had er in ieder geval niet veel van en als ik aan de EPL denk: Courtois, De Gea, Mignolet, Szczesny, Lloris, het is een stel dooien.

13 oktober 2014 om 09:14

Dat komt ook omdat hij goed opgesteld staat en vaak daardoor de redding makkelijker maakt, daarbij alsof vd Sar wel uitstraling had!?

13 oktober 2014 om 09:19

Ik kon je al totaal niet meer serieus nemen toen je Courtois vooraan je lijstje had geplaatst. Courtois heeft enorm veel uitstraling door zijn imposante figuur en bijna Frankenstein-achtige bewegingen.

Daarnaast is Jasper inmiddels 25, dus wordt het wel eens tijd dat hij een keer een penalty stopt. Hij duikt gewoon veel te vaak compleet de verkeerde hoek in en straalt geen enkele druk uit op de nemer van de penalty.

13 oktober 2014 om 09:19

Weet je waarom Vermeer vaker van die onmogelijke ballen tegenhoudt?! Omdat hij meestal verkeerd gepositioneerd staat en het dan moet corrigeren. Dat eerste zien de meeste mensen niet en dus lijkt het tweede spectaculair, maar gaat wel vaak ten koste van een hoekschop bijvoorbeeld. Cillessen staat dan gewoon op de goede plek en kan dan de bal vangen. Minder spectaculair maar wel efficiënter.

13 oktober 2014 om 09:21

De uitstraling kan nog komen. Van der Sar had dat ook pas bij United inderdaad! En nee dat heeft niks met lengte te maken, waarom zijn Courtois en De Gea betere keepers dan Cillessen? Omdat ik vind dat die twee vaker onmogelijke ballen pakken en beslissender zijn ( zie de Gea vs Everton en Courtois wekelijks! ) Cillessen kan een topper worden, we vergeten dat hij nu pas een jaar vaste keeper van Ajax is. Ik hoop iig op een nieuwe van der Sar!

13 oktober 2014 om 09:29

nog een puntje: Hij wacht af en toe zo ontzettend lang met de bal spelen terwijl er een tegenstander druk zet. Tot nu toe is het nog niet verkeerd gegaan, maar het is wachten tot de tegenstander de bal wel een keer op tijd heeft en hem zo in het netje legt.

13 oktober 2014 om 09:41

dat van die uitstraling vind ik zo'n gezeur.

Vd sar had ook nooit uitstraling, dat kwam pas toen ie al ouder was.

Courtois heeft de uitstraling van een zoutzak maar het is een weergaloze keeper.

13 oktober 2014 om 10:23

@ Kenmienda,

dat is toch ook wat ik zeg. Hele goeie keeper, maar komt tekort voor de top. Staat wel vaak op de goede plek, maar houdt ze niet tegen.
Uitkomen is zwak. Vooral bij hoge ballen.
En als je bij Ajax keept of hij een andere titelkandidaat mag je er gemakzuchtig vanuit gaan dat je minder ballen op goal krijgt en dat de verdedigers de aanvallers moeilijker maken dan bij bijvoorbeeld Heracles.
Conclussie: prima keeper, maar geen absolute topper.

13 oktober 2014 om 10:25

@ Hankey

Ach, in 23 wedstrijden slechts 14 doelpunten tegen krijgen is toch wel aardig.
Zeker als je bedenkt dat Krul er gemiddeld per wedstrijd 1 meer tegen krijgt in de PL.

13 oktober 2014 om 10:59

Henk-80

Dan heb je de klassieker niet gezien! Je hoeft hem niet terug te kijken... want dat was het slechtste Ajax ooit... maar Cilessen pakte daar echt wel de punten met name op 2 kopballen van te Vrede.

Ik vind het altijd een beetje dubbel meten zulke dingen. Als Courtois die ballen pakt zijn het wereldreddingen, doet Cillessen is het geen onmogelijke bal...

Net zoals die bal van Schone tegen Psv vorig jaar... die volley-voorzet waar een doelpunt uit viel. Nu is het gewoon, maar als Messi of Ronaldo het doet is het geniaal!

Beste redding ooit is voor mij sowieso wel van van der Sar... EK 2004 tegen Tsjechie... bal van Smicer tikte hij voorlangs... altijd als ik het zie denk ik dat het onmogelijk is!

13 oktober 2014 om 11:33

Mijn excuses hankey, was voor henk(ie)-80

13 oktober 2014 om 14:52

Ik vraag me altijd af, of hij inderdaad weinig hele moeilijke ballen pakt, of dat het door zijn stijl komt dat die ballen niet zo moeilijk lijken als dat ze daadwerkelijk zijn. Oscar Moens had vroeger bijvoorbeeld het tegenovergestelde. Die dook sierlijk naar elke bal, draaide nog een paar keer rond etc etc. Dan lijkt een redding opeens veel imposanter.

13 oktober 2014 om 15:03

Henk, weet je zeker dat je naar het Wk gekeken hebt? Cillissen had een wereld redding op de bal van Silva tegen Spanje. Anders hadden we echt niet gewonnen van Spanje. Alleen met penalties is hij zwak.

Cillessen is een prima keeper hoor, maar Krul vind ik een klasse beter en had er vrijdag in moeten staan. Uitstraling vind ik wel belangrijk bij een keeper, er moet wel wat uit dat doel komen. Iets wat Krul veel meer heeft. Cillessen wordt natuurlijk op termijn wel beter dan Krul.
En dan hadden we ook 11 spelers uit het "buitenland" in de basis.

13 oktober 2014 om 10:21

@ Frgioo

Mensen vinden Krul beter omdat hij meerdere penalties stopt en imposanter over komt.
Allebei is dat gewoon een logische gedachte. Maar de kracht van Cillessen is juist dat hij vrijwel nooit een showduik hoeft te doen omdat hij vrijwel altijd al op de goede positie staat. Waar Krul, Vermeer en Vorm reageren op een tegenstander en met een reflex de bal tegen houden. Doet Cillessen anticiperen en staat hij al (vaak) op de goede plek. Hierdoor lijkt het veel minder spectaculair maar veel effectiever.

Krul krijgt in de Pl nog (veel te) veel simpele ballen om zijn oren. Puur omdat hij zelf niet goed gepositioneerd staat of te laat reageert.

13 oktober 2014 om 12:53

Snap het wel hoor Bergkamp, maar wil Cillessen wel eens zien in de PL. In de eredivisie met alle respect krijgt die vrij weinig ballen. En ook niet de lastigste als die er komen. Kan me ook genoeg blunders herrineren van Cillesen tegen Frankrijk en Red Bull bijvoorbeeld. Maar elke keeper maakt blunders, Cillesen komt er wel maar het beste voor hem is ook een stap naar de PL.

13 oktober 2014 om 14:03

@ Frgioo

Krul was vorig jaar gewoon 1 van de slechtste keepers van de premier league. Maar volgens velen is de premier league heilig en als je daar basis speler bent moet je dat in Oranje ook zijn. Ben ik het absoluut mee oneens, beter goed presteren in de eredivisie dan slechts presteren in de Pl.

Je kan je aardig wat blunders van Cillessen herinneren. Natuurlijk laat hij ook ballen door. Als je elke wedstrijd van Krul in de PL volgt 90 minuten lang zie je dat hij voetballend heel slecht is en dat hij ook reglematig mis tast. Alleen zie je die wedstrijden bijna nooit volledig en worden ze in de samenvatting niet naar voren gebracht. De beeldvorming is dus niet realistisch.

Maar het gaat om de stabiliteit die de keeper aan een elftal brengt. Cillessen brengt rust en degelijkheid in een verdediging. Bij Ajax nam hij het plekje over van Vermeer die in 11 wedstrijd ongeveer 14 doelpunten om zijn oren had gehad. Met cillessen werden dat er 14 in 23 wedstrijden. En dan geeneens door fenomenale reddingen. Maar puur het positioneren, coachen en aan sturen van spelers. Cillessen communiceert ongelofelijk veel.

Cillessen is gewoon de terechte nummer 1, ondanks zijn penalty manco. Gelukkig hebben we daar Krul voor.

Prima keeper, maar nog niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Ik schat Krul en Vorm toch net iets hoger in. Dit heeft alles te maken dat elke penalty die je tegen krijgt met Cilessen in het doel 100% een doelpunt is. Hij heeft op dit moment nog de gave om bijna altijd de verkeerde hoek in te duiken. Als keeper van het NLs elftal moet je een beter gemiddelde hebben als Cilessen op penalty's. Anders word je weer uitgeschakeld zoals tegen Argentinië dit jaar op het WK.

13 oktober 2014 om 10:25

@ Vincentoc

De gedoe over penalties is zo overtrokken. Er zijn voldoende "wereld" keepers die sporadisch penalties stoppen. Er zijn maar een paar keepers die en goed kunnen keepen en goed penalties kunnen stoppen. Dan praat je over Courtois, Neuer etc. Oftewel de absolute top.

Cillessen is qua keepen, coachen en voetballen veel sterker dan Krul. Hij brengt een gigantische rust in een elftal en een verdediging. Dit heeft hij bij Ajax en bij Oranje al laten zien. Dat terwijl Krul weer een groot zekerheidje is voor de penalties. Allebei hebben ze sterke punten.

Maar ik kies liever voor de stabiele keeper die tijdens de wedstrijden solide is, dan een penalty killer.

Dat is wel eens wat anders. Eerst de kritiek op een eredivisieteam, nu is er niet eens een eredivisieteam. En ik denk dat bijna elke speler een goede stap heeft gemaakt. De Vrij speelt heel vaak tegen een goede spits, BMI speelt champions league, Janmaat speelt elke week tegen Hazard, Di Maria en David Silva. Blind is erg goed begonnen bij United. Zolang ze in de basis spelen, worden ze allemaal stukken beter. Nu nog wachten op transfers van Vlaar en Van Dijk, en het kan echt leuk worden.

13 oktober 2014 om 11:19

@ koenpieters1

Vind je ? Ik vind juist dat de Feyenoorders (op Pelle na) die onlangs vertrokken zijn nog niet klaar waren voor een volgende stap. Bij Feyenoord waren ze te wisselvallig en stonden ze er nooit op de momenten wanneer het moest, het lukte ze zelfs niet eens om de groepsfase van de Europa League te bereiken. Als we naar het wereldkampioenschap kijken vond ik ze ook alles behalve overtuigend waren. Ja, ze deden weleens wat goeds, maar als je kijkt naar de momenten wanneer het gevaarlijk werd of Oranje een tegen goal kreeg en wat daar voorafgaand allemaal (kinderlijk) fout ging kon je naar mijn mening duidelijk zien dat zij alles behalve klaar waren voor het buitenland.

13 oktober 2014 om 12:20

Daar ben ik het niet mee eens, De Vrij had alleen de eerste wedstrijden van het seizoen wat opstart problemen maar is verder altijd constant geweest en scoorde altijd een goede voldoende. Hij heeft ook gewoon een goede keus gemaakt omdat hij nu verder kan doorontwikkelen tegen betere spitsen als dat hij in e ED deed. BMI had geen gelukkig seizoen en was inderdaad wat wisselvallig, toch speelt hij in de basis bij Porto en speelt CL, hij speelt gewoon goede wedstrijden al heeft hij nog genoeg te leren natuurlijk en dat kan beter waar hij nu speelt. Janmaat met zijn 24 (of al 25?!) heeft ook de juiste stap gezet, veel kon hij niet bij leren in de ED en speelt nu gewoon PL waar hij wel wat leert, bij Feyenoord was hij ook vrij constant.

De fouten alleen zoeken bij de verdedigers tijdens het WK is ook niet eerlijk, bij de meeste tegendoelpunten gingen er kinderlijke fouten aan vooraf op het middenveld. En als je kijkt naar de goals tegen Spanje waren dat ook hele kinderlijke fouten van de Spaanse verdedigers, net als tegen Brazilie en daar stonden wel de beste verdedigers van de wereld en die zijn allemaal ook nog eens een stuk ouder!

13 oktober 2014 om 16:02

Van die 3 feyenoorders was alleen BMI nog wel eens wisselvallig. De Vrij speelde eigenlijk altijd wel goed, dat zag je ook tegen Kazachstan. Janmaat viel dit seizoen nauwelijks op, maar dat is juist positief als back, want dat betekent dat je niet zoek wordt gespeeld.

Serieus, ik zou willen dat meer jonge Nederlandse of in Nederland actief zijnde jonge spelers dezelfde mentaliteit en met name het geduld hebben zoals Cillessen. Hoe frustrerend het ook voor hem was dat hij een hele tijd de tweede man was, nooit hoorde je hem echt klagen en bleef gewoon vechten voor zijn kans. Toen die kans kwam greep hij die ook meteen goed aan, daarnaast vind ik het ook te prijzen dat hij niet zoveel haast heeft om uit Nederland weg te komen. Veel jonge spelers spelen een paar goede wedstrijden en denken dan meteen dat al klaar zijn voor een stap hogerop, terwijl als je werkelijk kijkt ze vaker alle moeite hebben om hun hoofd boven water te houden.

Nederland heeft sinds Sar geen topkeepers meer en daar is Cil geen uitzondering op. Wellicht groeit hij nog en wordt het een 2e Neuer, maar zolang dat niet t geval is, zie ik hem niet naar een buitenlandse topclub gaan.

13 oktober 2014 om 17:16

2de neuer? Ik denk dat hij nooit gaan worden, vind hem niet zo goed gewoon een normale keeper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren