Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb nog nooit een wedstrijd meegemaakt dat Ajax zo overklast werd’

Laatste update:

De drie punten zijn binnen, maar los daarvan wordt er bij Ajax toch met een nare smaak in de mond teruggekeken op de met 0-1 gewonnen uitwedstrijd tegen Feyenoord van afgelopen zondag. Trainer Frank de Boer was allerminst tevreden en datzelfde geldt eigenlijk voor verdediger Joël Veltman.

/

Net als zijn coach heeft de Oranje-international gemengde gevoelens overgehouden aan het duel in De Kuip, dat door een rake vrije trap van Ricardo van Rhijn onverdiend gewonnen werd door de bezoekers uit Amsterdam. “We waren niet goed, het was niet des Ajax’. Ik heb nog nooit een wedstrijd meegemaakt dat je zo overklast werd”, vertelt de stopper aan Ajax TV.

“Dat je ‘m dan toch wint in Rotterdam is leuk, maar het spel was wel het slechtste wat ik in mijn tijd bij Ajax meegemaakt heb”, erkent Veltman, die het met De Boer eens is dat de regerend landskampioen beter zal moeten spelen en dat het geluk een keer op is. “Er waren geen positieve dingen uit de wedstrijd te halen. Het enige positieve wat ik kan bedenken, zijn de drie punten. Verder was het heel slecht”, geeft de verdediger ruiterlijk toe.

Denk je dat Ajax dit seizoen opnieuw landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax wordt gewoon kampioen hoor dat weet ik zo wel zeker

23 september 2014 om 14:32

Denk ik ook. Het geluk dat Ajax heeft kan je niet kopen. Vandaar dat Ajax nu ook over de 100 miljoen op de bank heeft, elk jaar een mindere selectie en toch kampioen wordt.

23 september 2014 om 14:47

Het geluk dat Ajax deze wedstrijd had kan je niet kopen. Nu lijkt het alsof Ajax steeds geluk heeft en dat is natuurlijk niet waar.

23 september 2014 om 15:26

Ik vind het zo apart dat veel mensen de overwinning wijten aan het geluk van Ajax. In mijn mening is Feyenoord gewoon ongelooflijk dom met het overwicht omgegaan en heeft het zelf de 7 - 8 kansen niet afgemaakt. Dat heeft niets met geluk van Ajax te maken. Feyenoord heeft het de hele wedstrijd zelf in de hand gehad, maar heeft het ook zelf weg gegooid. Gewoon dom Feyenoord, niets geluk Ajax.

23 september 2014 om 15:31

Maar wat als ze geen geluk hebben dit jaar? Inkomst gaan hard achteruit, een selectie met nauwelijks transfer waarde en waarschijnlijk stuurloos als FdeB vertrekt.

In de winterstop moet er flink geïnvesteerd gaan worden in de selectie, minstens 1 goede spits en 1 CAM / LAM. Trek gewoon een keer 10 miljoen uit voor iemand als Dennis praet ofzo. Scouting bij Ajax is tegenwoordig echt een grap.

23 september 2014 om 15:52

Dom met kansen omgaan? Als je nu dikke missers had oke. Maar 3x de lat en die bal door de benen van vsn rhijn lijken mij eerder pech.

23 september 2014 om 16:19

Haha nou die van kazim was wel heel erg hoor. Als je die kans mist op amateur niveau word je gelijk gewisseld.

23 september 2014 om 14:45

Dank je voor de info van je glazen bol........ga er gelijk geld op inzetten.......top.

23 september 2014 om 19:30

ha ha ha... Ik hoor/lees sedert zondagmiddag al die bespiegelingen, je zou inderdaad bijna vergeten dat we de 3 punten mee genomen hebben in de bus..

Jezus, wat moet dit een tragikomedie zijn voor welke Feyenoordsupporter dan ook!!??

Deze winst voelde als een walgelijke schoonheid, ik kan er maar geen genoeg van krijgen!

Ajax was ook drama tegen Paris SG, alleen door een stilstaand moment komen ze langszij. In Parijs zijn ze kansloos, dat weet ik nu al. PSG geeft er niks om dat ze uit hebben gelijkgespeeld, dat vinden ze genoeg om het thuis te kunnen afstraffen. Ik zag geen verschil tussen de wedstrijd tegen PSG en Feyenoord, Ajax werd 2x compleet weggespeeld, ze hadden geen kans. Alleen wordt er 2x met een dood spelmoment nog puntjes binnengehaald. In Parijs is Ajax kansloos dat weet ik nu al.

23 september 2014 om 14:09

Lekker provoceren maar Ajax 2e helft tegen PSG was net als Feyenoord tegen Ajax, met durf en lef. Ajax had gewoon van PSG kunnen winnen en dat weten ze nu ook, dus we zullen het wel zien in Parijs.

23 september 2014 om 14:10

Om te zeggen dat Ajax thuis tegen PSG compleet werd weg gespeeld is wel erg overdreven. In de eerste helft was PSG beter maar in de 2e helft zette Ajax veel druk waardoor PSG in de problemen kwam. Daarnaast steekt PSG sowieso niet in grote vorm dus ik moet nog maar eens zien of ze thuis winnen van Ajax. In gelijkspel zit er gewoon weer in in Parijs.

23 september 2014 om 14:11

Tuurlijk. Jij was zeker ook 1 van de mensen die zeker wist dat Ajax in Amsterdam er met 0-6 af ging?

23 september 2014 om 14:12

Knap. PSG heeft dan wel de beste papieren, maar om nu al te zeggen dat ze kansloos zijn? Dat waren ze volgens jou zeker ook bij City, United en thuis tegen Barcelona?

Je bent nooit kansloos. Bovendien heb je afgelopen zondag gezien dat je ook als je overklast wordt. punten kan pakken!

Bovendien horen die stilstaande momenten er ook bij.

23 september 2014 om 14:21

Nou PSG is laatste tijd ook niet echt in vorm dus waarom zou Ajax niet met een beetje geluk weer een puntje kunnen pakken in Parijs? Als ik Apoel zie voetballen gaat PSG en niettemin Ajax makkelijk van Apoel winnen, dus achter Barcelona zal het spannend worden in dit Poule, als Ajax ergens zijn vorm weet te vinden kan het misschien dit jaar eens zomaar gaan lukken om wel te overwinteren alhoewel ik weinig hoop heb met een Sigi in de spits , maar onmogelijk is het niet.

23 september 2014 om 14:22

Lijkt me ook wel vrij logisch toch? dat het sterrenensemble van PSG thuis winst van Ajax? Met spelers als Zlatan, Veratti, Cavani, Lavezzi, Silva en ga zo maar door moet PSG thuis van elke ploeg ter wereld kunnen winnen. Tegen Ajax hadden ze het al eerder moeten beslissen maar deden dat niet en Ajax speelde gewoon een prima tweede helft.

23 september 2014 om 14:25

Je hebt wel gekeken naar Ajax Psg?

23 september 2014 om 14:31

Goh jij weer...
Knap dat jij aangeeft dat Ajax zo kansloos was, terwijl de spelers van PSG en hun coach Ajax prima vond spelen in de tweede helft. Ze vonden het gelijke spel verdiend, maar blijkbaar moest je na de eerste helft naar je bedje toe.

Nu is Ajax kansloos in Parijs. Voorafgaand van het duel in Amsterdam waren ze ook zogenaamd kansloos of wat?
Man lekker jezelf dat wijsmaken. Als jij daar beter van wordt....

23 september 2014 om 14:35

Echt he. We doen net hier of Ajax nog nooit zo slecht heeft gespeeld. Ik kan me anders nog een leuke Knvb finale herinneren tegen Pec. Dat was toch wel een iets grotere afstraffing dan Feyenoord liet zien. Fernandez leek wel op Ronaldo die wedstrijd.

23 september 2014 om 15:18

Ajax was zeker de slechtste met dank aan Vermeer die heeft gepraat en dat zag je bij fyenoord die hadden overal antwoord op maar wat ik het slechtste vond waren de kansen van Ajax die niet werden benut ja Ajax heeft ook paar kansen gehad.

23 september 2014 om 16:56

1 goal en 2 kansen. Dan neem je een paar wel heel letterlijk. ..

Mwa..ik was er bij tegen Salzburg en dát was zelfs in de eigen Arena. Die wedstrijd vond ik geloof ik erger dan deze.

23 september 2014 om 14:12

Idd Salzburg was veel erger dan afgelopen weekend. Salzburg was zelf 2x achter elkaar.

23 september 2014 om 14:28

Maar dat kwam vooral omdat RBS de kansen er wel inschoot. Had Feyenoord ook de gelegenheid toe.

23 september 2014 om 15:12

Zelfs halve kansen vlogen er toen in, maar het was ontluisterend hoe ze Ajax in de tang hadden. Heeft alles te maken met het gebrek aan bezieling en focus, wat er zelfs maar één helft aanwezig kan zijn tegen de absolute top blijkbaar.

23 september 2014 om 14:34

Ik was er ook bij in de Arena en vs Feyenord vond ik het stukken erger.
Ajax wilde tenminste nog wat ervan maken vs Rbs, maar ze konden niet. Tegen Feyenoord leek het erop dat ze niet eens wilden. Daarnaast waren we vs RBS niet 90 minuten lang kansloos. Tegen Feyenoord vond ik dat wel het geval.

23 september 2014 om 14:50

Lee112

Hmm.. vond ik toch ook omgekeerd. Je was niet kansloos tegen Feyenoord, want dan win je niet met 0-1, dan heb je dus in ieder geval 1 kans gehad die erin ging (of het moet een eigen goal zijn). Daarbij nog 2 counters die Serero en Kishna af hadden kunnen maken. Tegen Red Bull had Ajax meer balbezit, maar waren ze letterlijk kansloos.

23 september 2014 om 15:11

Huh? Tegen Salzburg ontbrak er enig inzet en was er zelfs sprake van onderschatting. Als Ajax daar hun eigen spel tegen had gespeeld met de inzet van 2e helft tegen PSG dan hadden ze RBS met gemak uitgeschakeld. Het was niet eens zozeer een gebrek aan kwaliteit, maar aan inzet, focus en bezieling. Die focus was er bijvoorbeeld ook absoluut niet tegen PSG helft nr 1 (boilessen!!) en tegen Feyenoord. Dat is erg irritant dat de Ajacieden het vermogen niet hebben om zich te focussen 90min lang iedere wedstrijd want nu wordt het weer afgedaan als kwaliteitsgebrek wat onzin is.

Tegen Feyenoord ben je zolang je voorstaat dus niet kansloos en hoefden ze icm gebrek aan scoringsvermogen van Feyenoord dus blijkbaar niet eens beter te spelen. Maar het is wel irritant dat ze niet alles zo kunnen spelen als tegen City, Barcelona en PSG 2e helft.

23 september 2014 om 15:15

Salzburg was ontluistering op zijn top. Nu vond ik het wel een logisch gevolg. Feyenoord tot op het bot getergd. We gaan zien of het een incident was.

23 september 2014 om 15:27

Het verschil met rbs was dat ze binnen 30 minuten met 2-0 achter stonden en tegen Feyenoord met 1-0 voor. Als je voor staat ga je hoe langer de wedstrijd duurd verder naar achter lopen als je onder grote druk staat. Sta je achter dan moet je wel naar voren. Los van de eerste 10 crazy minuten waar Feyenoord Ajax helemaal overrompelende en de laatste 5 alles of niets minuten heeft Feyenoord in die andere 80 minuten helemaal niet zoveel kansen gecreëerd als je het afzet tegen het overwicht wat ze hadden.

23 september 2014 om 17:16

Het zijn misschien niet eens de vele kansen die feyenoord heeft gecreeerd die zorgelijk waren maar meer het feit dat ajax werd weggeblazen als schooljongens. Dat is natuurlijk wel een issue.

23 september 2014 om 20:58

@myvision.

RBS heeft betere spelers.
Ajax had denk ik RBS niet kunnen verslaan ook al waren ze 100 procent.. Daarvoor vind ik Ajax te slecht in de omschakeling. Toen ook al.

VS Feyenoord waren we waardeloos. Feyenoord had net zo goed 6-0 voor kunnen staan in de eerste helft en dat had jij niet gezegd dat RBS slechter was.
Feyenoord heeft gewoon geen scorend vermogen en RBS wel.

23 september 2014 om 15:09

Speelde veltman toen?
Volgens mij wel.

23 september 2014 om 15:15

Ja, hij veroorzaakte na 13 min weer eens een penalty (makkelijk gegeven)...ajax had vorig jaar in Europa tegen iedere tegenstander minimaal één penalty weggegeven dus raar is zo'n wanprestatie dan ook weer niet.

Het begint er zelfs op te lijken dat het spel belangrijker is dan de 3 punten bij Ajax.. Da's toch zorgwekkend naar mijn mening.

23 september 2014 om 14:14

Zorgwekkend? Dat is vrij normaal hoor bij Ajax. Ondanks dat ze 4x op rij kampioen zijn geworden waren de leuke wedstrijden in die 4 jaar op 1 hand te tellen. Je zet wel de tv aan om iets leuks te zien. Niet om 11 korfballers te zien.

23 september 2014 om 14:22

Dát is doorgaans het verschil tussen Ajax en Psv Nu moet ik ook zeggen dat Ajax wel weer eens het eigen spelletje mag gaan spelen.

23 september 2014 om 14:28

Ja, voor jullie zal dat inderdaad anders zijn. Ik zie nu liever dat PSV een keer kampioen wordt, met wat voor soort voetbal boeit me niet heel veel. Geld en CL kunnen we goed gebruiken en een feestje op het stadhuisplein ook.

23 september 2014 om 14:33

Nou de 1e x toen ze weer kampioen werden kon het me ook niet zo heel veel schelen met de manier waarop. Maar veel mensen die voor Ajax zijn die zijn voor Ajax omdat ze gewoon mooi, snel aanvallend voetbal willen zien met durf, bluf en lef. En dat is gewoon al jaren kut.

Ze vervallen weer in dezelfde fout zoals voorheen onder de vorige opleiding die door van Gaal is opgezet. Allemaal jaknikkende eenheidsworsten die zelf niks kunnen en alleen maar wat opdrachten volgen. Met de revolutie zou er juist weer wat meer gevraagd moeten worden maar we zitten weer met allemaal van die brave pikkies op het veld.

Die El Ghazi die daagde Gouweleeuw uit. Geweldig! In jaren niet meer gezien. Komt die de Boer weer met zn tis maar goed dat ie een schop kreeg. Nou daar ga ik behoorlijk van over mn gier. Je moet juist willen de tegenstander tot het bot te willen vernederen.

23 september 2014 om 15:01

Eens over El Ghazi en bluf, maar er komen echt niet alleen maar eenheidsworsten uit de opleiding. Waarschijnlijk volg je de jeugd niet anders zou je dat niet beweren.

23 september 2014 om 15:17

Ik bedoel te zeggen dat het lijkt of alles wat uit de opleiding komt weer in een keurslijf gedwongen wordt. Niemand scheld elkaar uit. Behalve de Boer dan.

En ondertussen lachen ze zich rot dat ze er gewoon met 3 punten vandoor gaan. Het had zo'n mooie middag kunnen worden....;

23 september 2014 om 19:08

Haha dat dan weer wel ja

Ajax is ook meerdere malen overklast door Real Madrid, maar ja dat was Champions league. Maar met deze spelerskwaliteiten verbaasde het me niet eens hoe goed Feyenoord Ajax domineerde.

23 september 2014 om 14:18

Wel lullig dat je helemaal niets hebt aan al die complimentjes aangezien je gewoon lege handen staat. Overigens zegt het genoeg dat ze van de op zijn minst 10 kansen er geen enkele in het netje weten te krijgen.

23 september 2014 om 14:30

Omdat het niet loopt en ze weinig punten halen. Dat verkrampt blijkbaar. Met vertrouwen in zijn lijf schiet Kazim-Richards die grote kans natuurlijk gewoon binnen.

23 september 2014 om 15:54

Pure pech

Is verder wel leuk hoor dat we nog steeds te lezen en te horen krijgen dat feyenoord veel beter was. Maakt het wel steeds zuurder dat die 3 punten niet zijn gepakt. Daar gaat het toch uiteindelijk om.

23 september 2014 om 14:16

Ik denk dat er nu wel veel meer vertrouwen is in de ploeg met het vertoonde spel. Als Feyenoord elke week zo'n wedstrijd speelt sta je aan het eind van het seizoen gewoon bovenaan!

23 september 2014 om 14:32

Als telt niet. Als ajax de lijn van de 2de helft tegen psg had doorgetrokken hadden we in de Kuip niet zo voor paal gestaan

23 september 2014 om 14:38

Waarom doen velen alsof dit Ajax zo geweldig is ?
Iedereen is zo verbaasd over het feit dat Feyenoord heeft gedomineerd.
Newsflash: dit Ajax is gewoon niet zo denderend. Heracles (de nr laatst) domineerde ook 10 minuten in de Arena. Nou als zij het al kunnen waarom Feyenoord niet?
Zal me niet verbazen als Feyenoord gewoon de volgende wedstrijd opnieuw verliest. Domineren vs dit Ajax zegt namelijk belabberd weinig.

Dinsdag middag en nog steeds posten over de klassieker..

Samengevat: Feyenoord was beter, maar mist kwaliteit voorin. Ajax speelde slecht en dat moet verbeteren.

Zo boek gesloten!

Ajax is al meerdere malen erger overklast. Onder meer door Red Bull Salzburg, PSV en PEC Zwolle. Schitterende clubs.

23 september 2014 om 16:27

Dus als een club Ajax overklast is het een mooie club???

Je mist denk ik toch ook wel heel erg Blind in de opbouw. Als Veltman of Moisander de bal heeft dan was de volgende pass meestal naar Blind en die speelde hem altijd wel weer naar de goede kleur. Die kwaliteiten hebben Viergever en Zimling allebei niet. Blind kon je onder druk zetten maar wist dan nog wel een pass te geven. Serero daar heb je echt helemaal niets aan onder druk. Dat is zo'n mug. Heb je echt geen fluit aan. Alleen soms in de combinatie voorin maar dan durft ie niet eens te schieten.

Maar ja het is echt een hele matige selectie wat Ajax nu heeft. Boilesen die heeft laten zien in het verleden dat hij het wel degelijk kan maar steekt in een enorme vormcrisis. Van Rhijn die blijft matig. Moisander en Veltman zijn ook middelmaat. Viergever, Zimling, Serero, Duarte allemaal middelmaat. Klaassen laat het ook een tijdje niks meer zien. Dan moet alles nota bene van Schone komen wat eigenlijk ook net geen middelmaat is.

Sigthorsson kan bij het grof vuil. El Ghazi gedraagt zich wel heel erg onderdanig. Kishna vind zichzelf helemaal geweldig. Andersen houd niet eens van prof voetbal volgens mij. Verhuren die hap. Milik ja kan er nog weinig over zeggen. Zivkovic kan onmogelijk slechter zijn dan Sigthorsson en Milik volgens mij. Voordat Fischer geblesseerd raakte bakte hij er ook geen ene reet meer van. Een enorme ego.

Viergever ziet eruit als een pizzabezorger. Welke halve zool koopt wel van der Hoorn en geen van Dijk? Ik kan nog wel even doorgaan zo.

Die fluwelen revolutie dat zal allemaal wel. Daar kan je pas denk ik volgend jaar of jaar daarna wat van zeggen. Maar wat als Frank de Boer geen trainer was geweest de laatste jaren? Dan hadden Overmars en co er allang uit gevlogen met al die klote aankopen.

De scouting moet gewoon helemaal opnieuw geconstructueerd worden. Die kunnen er klaarblijkelijk helemaal niks van. Alle andere kutclubjes halen overal buitenkansjes binnen en Ajax haalt net-niet spelers. Ze kosten weliswaar geen drol maar je krijgt er helemaal niets voor terug.

Het lijkt dan ook wel dat het beste wat Ajax nu kan overkomen is dat Frank de Boer weggaat zodat werkelijk alle tekortkomingen boven water komen en dat iedereen ziet dat Overmars en co er werkelijk waar een enorm zooitje van maken.

Tja, dit soort wedstrijden zijn totaal niet iets nieuws, iedereen deed wel alsof Salzburg een manier had gevonden om Ajax aan te pakken, maar het bij wijze van spreke is het een ouderwets recept. FC Utrecht weet al jaren dat je tegen Ajax erop moet klappen. Wat mij alleen zo vies tegen valt dat er vanuit de club niet echt op geanticipeerd word, Ajax zet nog steeds voornamelijk in op kleine, iele technische spelers waarbij het vaak niet in het karakter zit van de spelers om erop te klappen. In het hedendaagse voetbal is "fysieke power" net zo belangrijk geworden. Wat dat betreft vraag ik mij af hoeveel keren Ajax zich op deze manier nog moet blameren voordat dit eindelijk eens de aandacht krijgt die het verdiend.

Niet dat ik er veel tegen kan doen, maar met dit soort teksten ben ik ook wel klaar. Voordat de spelers voor Ajax speelde hebben ze toch ook de wedstrijden gezien (sommigen hebben zelfs tegen Ajax gespeeld) waarin ze zagen dat verschillende generaties Ajax spelers zelden tot nooit in staat zijn om zich tegen "felle" ploegen te wapenen. Vaak zijn het ook dezelfde tegenstanders. met dat in het achter hoofd zouden deze spelers toch gewoon beter moeten weten op basis van hun voorgangers ? Tot slot is het denk ik ook een mentaliteit probleem, want elke trainer hamert erop om tegen stugge/felle tegenstanders om te zorgen voor:

- Een hoge(re) balcirculatie, maar de Ajacieden blijven meestal gewoon doorgaan met het trage passen, die makkelijk te onderscheppen zijn wanneer de tegenstander erop vliegt.

- De concentratie vasthouden/alert zijn, want men verliest te vaak de concentratie waardoor ze niet eens in staat zijn om een pass over vijf meter te geven. Waarbij ze vaak denken ook dat ze volledig misplaatst alle tijd van de wereld hebben om iets met de bal te doen.

- Last but not least vooruit spelen, want we zien ook te vaak dat het hele elftal te statisch is en spelers amper in beweging (naar voren) zijn. Ook helpt men elkaar niet voldoende, vaak staan ze dan toe te kijken hoe speler X worstelt met twee of drie tegenstanders in plaats van zich aan te bieden zodat speler X een afspeel mogelijkheid heeft.

Soms kunnen de Ajacieden het opbrengen, maar meestal zijn zij daartoe niet in staat en dat blijf ik een kwalijke zaak vinden. Ook vind ik dat Ajax weleens een soort te met van grens mag trekken wat betreft het maken van fouten. Als je regelmatig meer dan drie keer dezelfde fout maakt vind ik dat dit wel consequenties mag hebben, des te meer omdat Ajax wilt dat spelers eerder pieken. Nu weet ik niet of dat mogelijk is, maar als je dat serieus wilt proberen zul je toch iets minder ruimhartig moeten zijn met het vergeven van kinderlijke fouten die in een te grote regelmaat steeds terug komen.

23 september 2014 om 14:40

Ik ben het met deze tekst eens.

Ik wil voortborduren, Spelers als Thulani Serero zijn wel leuk, maar niet genoeg voor Ajax, kleine speler die wel eens een leuke beweging heeft, maar er zo uitgeschopt en weggeduwd wordt.

Clasie aan de andere kant ook een klein mannetje, maar hem zet je niet zomaar weg.

23 september 2014 om 14:45

Wat je noemt klopt helemaal, maar ik denk vooral dat het de positie is waarin het Nederlandse voetbal verkeert. De gemiddelde leeftijd is enorm laag tov andere Europese gelijkwaardige clubs. Fysiek zijn het meestal nog jongetjes en voetballend zijn ze top, maar vooral nog erg wisselvallig door hun jeugdigheid. Het niveau wat Ajax voor ogen heeft is bijna niet op te vangen met fysiek volwassen spelers, omdat zij simpelweg niet in Nederland willen voetballen. Het is helaas het lot van het Nederlands voetbal en ik zie het eerder erger worden dan dat het minder wordt.

"ik heb nog nooit een wedstrijd meegemaakt dat je zo overklast werd"

Dit zijn woorden van een verliezer. Ik ga er vanuit dat Veltman met deze verliezersmentaliteit niet ver gaat komen.

Een positieve instelling was geweest: "onze verdediging stond als een Kasteel"...

23 september 2014 om 14:42

"onze verdediging stond als een Kasteel"...
Dat zou een leugen zijn geweest. Feyenoord kreeg daarvoor te veel enorme kansen.

23 september 2014 om 16:14

En hoeveel doelpunten heeft Feyenoord gemaakt dan? Geen enkele. Dus de verdediging van Ajax zat goed. Opbouwend was er niks te beleven.

23 september 2014 om 16:49

Een verdediging moet kansen van de tegenstander voorkomen, de keeper moet de ballen eruit houden. Met zoveel kansen maar zonder goal kun je eerder Cillissen de credits geven dan Moisander en Veltman.

23 september 2014 om 17:37

Wat een onzin. Als je zoveel doelpogingen tegen krijgt staat je verdediging onder kunnen te ballen. Dit maal was het echter Boilessen en Moisander die slecht waren en v Rhijn en Veltman waren niet slecht.

Het is al een half jaar om te huilen neem Knvb beker jc schaal ,psv .vitesse met alle geluk, groningen verloren Parijs,heel veel geluk,heracles nou nou,en over f Rotterdam,maar niet te spreken.
Nee,denk dat m,n cluppie,even uit gebalt is.
En dan.... verleden jaar,met zo weinig punten kampioen,moet natuurlijk een x mis gaan.

23 september 2014 om 14:50

Niet alleen verleden jaar met weinig punten kampioen geworden, maar al vier jaar lang.
Geluk is niet te koop, vandaar over de 100 miljoen euro op de bank.

Wat is dit nou allemaal voor dramatisch gelul zeg, we hebben gewonnen en daar draait het uiteindelijk om. Het ging niet zonder slag of stoot maarja, zij maken de kansen niet af en wij hadden aan een halve kans genoeg. Als het een Italiaanse ploeg was die bijvoorbeeld buitenshuis zo won bij Ajax of Feyenoord dan zou het weer de perfecte winnaarsmentaliteit, efficiëntie, geslepenheid, ploeg op halve kracht etc. zijn van een Italiaanse ploeg. Wees nou maar blij met de 3 punten uiteindelijk en dramatiseer het niet zo allemaal. Het kan alleen maar beter gaan nu.

Ajax speelde indd dramatisch, maar werden ze echt zo erg overklast?
Als de Boer ook gewoon Andersen lekker in het tweede laat spelen, want die jongen heeft het echt totaal niet.
Sigthorrsson die overal loopt waar hij niet moet lopen.

Een wedstrijd waar je echt overklast werd was tegen Red Bull Salzburg.

En deze wedstrijd behoort ook wel tot 1 van de slechtste, maar om nou te zeggen dat je nog nooit zo bent overklast Joel!

23 september 2014 om 15:19

"ajax speelde indd dramatisch, maar werden ze echt zo erg overklast? "

ja. Absoluut. Met name op het middenveld werd Ajax inderdaad 100% overklast.
Ik snap werkelijk niet dat je daar over twijfelt.

23 september 2014 om 15:38

' Ajax speelde indd dramatisch, maar werden ze echt zo erg overklast?'

Als je naar de wedstrijd kijkt ja. Nog best knap om daar ook nog over te gaan twijfelen. Het is dat Feyenoord echt amateuristisch afwerkt. Wel lullig voor Feyenoord en al helemaal voor Rutten. Die komt zodadelijk onder druk te staan omdat van Geel slecht ingekocht heeft.

Zolang frank bij ons zit gaan we gewoon kampioen blijven worden. Geen enkele trainer/coach die zoveel uit zijn selectie haalt als hij.

De wedstrijden tegen Salzburg, uit tegen Real Madrid en Barcelona waren toch nog wel een stuk erger... Ajax is in de eerste helft compleet overlopen tegen Feijenoord, maar de 2e helft ging het toch iets beter, iets wat ik in die wedstrijden niet gezien heb. Bovendien had Ajax, hoe onterecht ook, zelfs de 0-2 nog op de schoen, zowel Sigthorsson als Serero...

De afgelopen dagen heb ik nu al tientallen berichten gelezen over hoe slecht Ajax wel niet was. Maar Feyenoord weet niet eens te winnen van een dramatisch Ajax, in feite zijn ze dus nog slechter. Gezien de plaats van Feyenoord en het aantal punten in toch relatief makkelijke wedstrijden kunnen ze het beter hebben over hoe ze in Rotterdam aan het voetballen zijn dan bij Ajax. Ja, Feyenoord was beter, had meer balbezit, meer kansen en blablabla maar Ajax heeft vaker gescoord en staat nu aardig ver boven Feyenoord. Ik heb medelijden met dit Feyenoord. De hele tijd moeten lezen hoe slecht Ajax wel niet was en dan niet eens in staat zijn om er van te winnen.

23 september 2014 om 15:58

Feyenoord maakte ajax juist slecht. Jij denkt veel te veel na. Dus ajax is beter dan barcelona? En beter dan city? En pec zwolle beter dan ajax en psv?

23 september 2014 om 16:30

Ajax wint een keer van Barcelona, dat maakt ze niet beter. Maar Feyenoord wist nog geen thuiswedstrijd te winnen, ik denk dat Feyenoord eens naar zichzelf moet kijken in plaats van naar deze geweldige wedstrijd die ze weer niets heeft opgeleverd.

Vorig jaar tegen PSV (4-0), Barcelona (4-0) en twee keer tegen Salzburg werden ze ook zo overklast, en bij die wedstrijden deed jij ook mee Ricardo.

De enige manier om met deze groep succes te boeken is ervoor te zorgen dat ze allemaal beseffen dat ze enorm matige voetballers zijn en dat ze keihard moet knokken voor de punten. De laatste 4 jaar is dat gelukt.

24 september 2014 om 01:12

Wel even goed lezen he, dit is geen interview met Ricardo, dit gaat over Veltman. Daarnaast vind ik dat Barcelona met die 4-0 minder sterk was dan Feyenoord deze wedstrijd. In die wedstrijd deden we de eerste helft tot aan die vrije trap van Messi gewoon goed mee. Vooral Salzburg heeft ons twee keer zwaar(der) overklast. Maar als je kampioen wilt worden moet je af en toe ook geluk hebben. Nu krijg je altijd van die mensen die gaan zeggen dat Ajax altijd geluk heeft, ik vind dat nog wel meevallen. Vorig jaar Roda en Cambuur was echt geluk voor ons en nu deze wedstrijd. Ik denk niet dat je dat een extreem rijtje met geluksmomenten kunt noemen.

Ben het wel met je eens dat er harder gevochten moet gaan worden door Ajax, want op deze manier gaan ze het tegen letterlijk elke tegenstander moeilijk krijgen. De mentaliteit van de laatste 20 minuten tegen Psg, dat is wat er moet gebeuren.

Salzburg even vergeten Joel??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren