Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermeer voorzag Rutten van goede informatie: ‘Het kwam allemaal uit’

Laatste update:

Fred Rutten had in aanloop naar de wedstrijd Feyenoord-Ajax een dankbare gesprekspartner in Kenneth Vermeer. In het slot van de transfermarkt stapte de doelman over van Amsterdam naar Rotterdam en zondag stonden Feyenoord en Ajax tegenover elkaar. Alles wat men in de havenstad van plan was te doen kwam uit, behalve scoren.

/

Rutten had niet het idee dat Vermeer extra zenuwachtig was voor de ontmoeting met zijn oude club, die hij veertien jaar diende. “Nee, nee. Hij heeft mij wel van goede informatie voorzien, daardoor hebben wij Ajax onze wil kunnen opleggen. We maken ook zelf analyses, en binnen die analyses toets je dat wel even bij Kenneth”, verklaarde de trainer bij RTV Rijnmond.

“Het kwam allemaal uit: Ajax een manier opleggen waar ze niet blij mee zijn, wat ze ook niet prettig vinden, en zelf proberen en durven te voetballen”, aldus de Feyenoord-trainer. Feyenoord was verreweg de betere in De Kuip, maar verzuimde te scoren en kwam de vroege 0-1 van Ricardo van Rhijn niet te boven.

Feyenoord had de zege verdiend tegen Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

voorzag hij ook dat van rhijn zo'n schot in de benen had?

22 september 2014 om 16:21

Blijkbaar niet wouter... jwz

22 september 2014 om 16:54

Haha.

Maar dit geeft toch precies aan waarom je geen speler verkoopt aan je rivaal?

22 september 2014 om 17:02

?

Als alle spelers die worden verkocht aan een rivaal stil blijven staan bij een schot van Ajax, dan mag het van mij veel meer gebeuren

Verder was de informatie die Vermeer doorgegeven allang duidelijk en had Rutten dat zelf ook kunnen weten als hij de wedstrijden tegen bijv. RBS had gezien. Ajax kan moeilijk omgaan met druk, zelfs de gemiddelde Vz bezoeker weet dat, dat hoef je niet aan Vermeer te vragen.

22 september 2014 om 17:03

Klopt Glory,

Gelukkig weten wij ook dat Kenneth niet van hoge ballen houdt, hij kijkt ze graag naast.

Helaas was het wel raak voor hem dit keer.

Ajax had wel een complete offday vandaag, is ongelofelijk dat Feijenoord er geen eentje in kreeg.

Pelle had er gisteren wel vijf gemaakt, zoveel kansen waren er voor Feijenoord.

Snel de wedstrijd vergeten en op naar de volgende, voorlopig staan we er al beter voor dan vorig seizoen.

22 september 2014 om 17:13

@leeuw087

Als ze alleen vandaag een offday hadden dan was het niet zo erg geweest, maar gister was het inderdaad ook dramatisch helaas

22 september 2014 om 18:10

Inkeajacied,

Was uiteraard gisteren, offday is een net woord voor onderschatting.

Had Ajax normaal gesproken fataal geworden.

Zal alleen vanavond nog reactie geven, morgenmiddag lig ik op een heerlijk strand in Turkije te genieten.

Neem aan dat we JOS wel kunnen overleven, als ze maar weer niet een "offday" hebben.

22 september 2014 om 16:24

Nee hij zei juist 'normaal schoot hij ze altijd naast'

Arme kenneth toch ook he

22 september 2014 om 22:46

vraag me af hoe oud jij bent?

22 september 2014 om 16:26

Hij traint er al een tijdje op hoor anders

22 september 2014 om 16:28

Haha! Daar was hij wel een beetje zuur van achteraf . Zo'n vrije trap schiet hij er nooit in, ze gingen altijd over en naast volgens Kenneth .. Maar zonder de inside info van Kenneth had Rutten dit ook kunnen weten. Is allang bekend waar het zwakke punt van Ajax onder F.de Boer ligt, toch kunnen niet veel ploegen ze het echt moeilijk maken..

22 september 2014 om 16:30

En dan zijn er nog mensen die nee durven te stemmen op de vraag of feyenoord verdiende om te winnen! Ff die bril afzetten. Dank u!

22 september 2014 om 16:38

Waarom? Wil je echt zo graag dmv een poll bevestigd zien dat Feyenoord de betere was gisteren? Dat heb je toch zelf kunnen zien? Daar heb je toch geen poll voor nodig? Tuurlijk zijn er ettertjes die anders gaan stemmen, maar dat zijn puur provocateurs of mensen zonder verstand van voetbal, maar om je daar nou iets van aan te trekken... En blijkbaar krijgen ze nog voor elkaar dat je erop ingaat ook..

Maar als je je er beter bij voelt, ja Feyenoord verdiende te winnen en Ajax geen moment!

22 september 2014 om 16:44

Mijn inziens was Feyenoord natuurlijk de betere maar als je zoveel 100% kansen mist dan verdien je het gewoon niet. Voetbal gaat nog steeds om doelpunten maken. Kijk naar Vitesse die zijn elke wedstrijd de betere maar scoren niet en dus winnen ze geen wedstrijden.

22 september 2014 om 16:46

Om 'verdient' te winnen moet je wel het meest essentiële onderdeel van het spelletje goed beheersen, namelijk scoren

22 september 2014 om 16:53

ELisTic

Er zijn inmiddels al 20 artikelen waar 1000 ajacieden op reageren dat Feyenoord beter was en meer verdiende.

Nog maar eens
Van harte gefeliciteerd met de geweldige wedstrijd van Feyenoord.
Wil je mij feliciteren met de punten?

Als we het voortaan afspreken dat jullie ons overlopen, maar wij pakken de punten vind ik het best.

22 september 2014 om 18:04

Ik snap dat je zo reageert. Maakt voor jouw fox sports abonnementje toch niet uit. Vraag het eens aan al die mensen die voor een hoop centen een (seizoens)kaart kopen en die week na week een belabberd elftal zien die nog geen 5 seconden de bal bij zich kunnen houden en de bal niet 2 keer naar dezelfde kleur kunnen spelen.

22 september 2014 om 18:14

Gister mocht ik er idd niet bijzijn. Heb ik via fox gekeken

22 september 2014 om 18:25

Beetje zielig om zo te beginnen. In eenn stadion kan in Nederland max zo'n 50.000 man. Om de rest die niet naar het stadion dan af te schrijven is zo zielig. Maargoed, als jij het alleen wil vragen aan supporters die bij de wedstrijd waren prima. Gaat het bij jou zo ver dat je mensen die niet in het stadion zitten, geen echte supporters noemt?

22 september 2014 om 21:50

Agree with Rutgerr.
En geef dan ook alle mensen een handje als he het stadion verlaat. Is ook wel zo beleefd.

22 september 2014 om 17:34

Wauw jullie moeten je schamen om zo te winnen. En nog praatjes ook

22 september 2014 om 18:52

Haha, zijn ze blij omdat ze van Feyenoord winnen, in de champions league liggen ze er weer uit, ik hoop dat ze weer tegen ons komen, laten we ze even voetballes geven.

22 september 2014 om 19:16

Speel jij ook mee ?

22 september 2014 om 19:40

Ben je nu trots op jezelf?
Van Arsenal winnen, die sinds 2004 geen echte prijs meer hebben gepakt (dan tel ik de FA Cup en de Community Shield ff niet mee, daar speelt alleen 2de garnituur)?

On: ik neem aan dat Vermeer in dit gesprek vooral open deuren heeft ingetrapt (en misschien hier en daar een vraag herhaald ). Het is wel duidelijk waar we kwetsbaar zijn, dat zag je tegen Vitesse, tegen PSV en in de eerste helft tegen Psg.

Ook altijd fijn als het dan uiteindelijk 0 punten oplevert. Heb je toch niet voor niets bij elkaar gezeken vorige week.

Als je niet kan scoren, verdien je de overwinning ook niet. En een goede keeper hoort ook gewoon bij het team. Ajax terecht gewonnen.

22 september 2014 om 16:25

Uiteindelijk heeft Cillessen er nog niet zo heel veel uit gehouden. Meeste ging tegen de lat of werd net naast geschoten (zoals vanaf 5 meter afstand door Kazim). In de 90ste minuut kreeg die nog een bal tegen zijn benen aan via van Rhijn (die hem weer door zijn benen kreeg) zonder dat die het volgens mijn zelf door had en in de allerlaatste minuut had die inderdaad een goede redding.

Bizare en gedenkwaardige wedstrijd was het met een bizare uitslag, nog nooit zo'n eenzijdige klassieker meegemaakt eigenlijk.

22 september 2014 om 16:50

O jee, zelfs de prestatie van de beste man vh veld wordt weer gebagetalliseerd, wat voorspelbaar.. Jasper hield er genoeg uit om de overwinning veilig te stellen en Vermeer stond nog te slapen om +- 14.34 uur..

22 september 2014 om 16:28

Vind ik nogal kortzichtig gezien het feit dat er ook drie keer de lat werd geraakt. Maar ja ik merk tegenwoordig steeds vaker (vooral bij de Barcelona/real Madrid mensen) dat objectief zijn moeilijk is. Jammer wat dat zou deze site (qua reacties) nóg beter maken!

22 september 2014 om 19:59

ik ben zelf Feyenoorder maar dan zou je nog kunnen zeggen dat je ze niet goed inschiet.
Het grootste geluk vond ik nog met v. Rhijn die de bal prongelijk tegen z'n been aan krijgt en er net niet in hobbelt.

22 september 2014 om 16:31

Kjj Ajax werd helemaal weg gespeeld. Kon geen bal vasthouden en werd volledig gedomineerd... Dus ik ga er vanuit dat jij de wedstrijd niet hebt gezien met jouw uitspraak zowel... Ga dan nog een keer kijken met een objectieve blik en kom daarna pas hier praten

22 september 2014 om 16:58

Ja en als de verhouding andersom geweest was had Ajax onverdiend verloren.. Ken die uitspraken haha

Had Feyenoord verdient te winnen?? : Nee het team die de meeste goals tijdens een wedstrijd scoort verdient te winnen.

Verdient Feyenoord de meeste waardering op basis van de wedstrijd?? : Jazeker. Feyenoord was tijdens dit duel veel beter dan Ajax.

22 september 2014 om 16:19

Met waardering wordt je vast kampioen !

22 september 2014 om 16:24

nee hoor hoekje, met punten word je kampioen. Probeer je een punt te maken (en zo ja, voor de draad ermee!) of ben je in de war?

22 september 2014 om 16:27

Je haalt twee dingen door elkaar: verdienen te winnen en daadwerkelijk winnen. Verdienen te winnen doe je door effectief voetbal op de mat te leggen. Daadwerkelijk winnen doe je door meer goals te scoren. Het ene leidt niet per definitie tot het ander.

22 september 2014 om 16:35

Robinho_23

Perfect verwoord!!! Als iemand het verdiende te winnen was het Feyenoord wel...

En dan heb je weeë van die ajaxfans die gewoon niet willen toegeven dat Feyenoord beter was en had moeten winnen!

Zonde dat de meeste mensen hier nooit objectief kunnen oordelen..

22 september 2014 om 16:49

Robinho_23

Effectief voetbal op de mat leggen doe je toch wanneer je goals maakt? Als je goed voetbalt zonder goals te maken, dan is het juist niet effectief. Het één leidt dus wel tot het ander in dit geval

22 september 2014 om 17:08

Ja_tog

Er is echt niemand die serieus meent dat Ajax de verdiende winnaar is. Ajax raakte geen pepernoot en verdedigde als natte kranten. Werden compleet van de mat gespeeld. Dat kon zelfs mn oma zien.

Jullie Feyenoorders willen maar al te graag horen hoe goed jullie waren. Bij deze zeg ik het nogmaals.

Beloven jullie Feyenoorders dan ook dat wanneer Ajax misschien punten pakt tegen Barca of PSG uit dat jullie ons ook complimenteren ipv excuses te zoeken? Dan zeg ik nu niet dat Ajax een complete off-day had.

22 september 2014 om 18:13

Ajax had geen off day, Als jullie dat jezelf doen geloven is dat wel heel naief. Ajax speelde even belabberd als de afgelopen 4 jaar. Er is geen wedstrijd in de laatste paar jaar die ik me kan herinneren waarin Ajax oogstrelend voetbal heeft gespeeld. Misschien tegen Barca thuis, al wil ik niet de discussie aangaan of Barca nu wel of niet vol op de winst speelde aangezien ze al geplaatst waren. Maar buiten die wedstrijd kan ik geen wedstrijd noemen. Dat je dan toch 4 keer kampioen wordt valt te prijzen, maar geeft alleen aan dat de rest nóg slechter was. Je maakt mij immers niet wijs dat ajax 4 seizoenen lang alleen maar geluk heeft. Maar wat gisteren betreft had ajax echt geen off day. Ajax kwam niet aan voetballen toe door de tactiek en het spel van Feyenoord. Het gebruiken van een excuus als 'een offday' betekent alleen maar dat je feyenoord bewust tekort probeert te doen, waar alle analisten (ja alle, zelfs broer Ronald) aangeven dat dit geen offday maar volledig te wijten was aan de overheersing van Feyenoord.

22 september 2014 om 19:17

Als Ajax een goede dag had gehad dan waren ze nooit zo overlopen. Ze staan wel 2e nu he, met het moeilijkste programma (op papier).

Jullie werden nog kansloos weggespeels door een Willem II, Sevilla geen strijd gezien, en alles ingezet op Ajax.

22 september 2014 om 19:45

@InkeAjacied

Je hebt gelijk. Ik had eerst ook staan 'goed voetbal' in plaats van 'effectief voetbal', maar ik twijfelde bij mezelf wat dan precies de definitie van goed voetbal is. Misschien had ik dit echter toch beter kunnen laten staan, maar ik denk dat je mn punt begrijpt

22 september 2014 om 16:33

wat een onzin:

het team dat de meeste goals scoort wint, maar het is niet altijd verdiend.

22 september 2014 om 16:36

@tostijamjan

Dus volgens redenering kan een team alleen nog maar onterecht winnen als ze een goal maken wat niet terecht is? Verder als een team 90 minuten lang de bovenliggende partij is, meeste balbezit heeft en de beste kansen heeft gehad maar niet scoort hebben ze gewoon terecht verloren. Grappige redenering!

22 september 2014 om 17:03

Och och.. Als het andersom was geweest, dan zou elke Ajax supporter roepen dat ze onverdiend hebben verloren. Selectieve perceptie van de bovenste plank! Haha

22 september 2014 om 17:15

Bosvelt

Als het andersom was geweest, hoe hadden de Feyenoord supporters gereageerd denk je?

22 september 2014 om 17:23

Da's voetbal he, selectief en opportuun... ;-)

Ajax had geluk dat Feyenoord t vizier niet op scherp had en dat Cillissen 2 "Vermeer"-achtige reddingen had. Onverdiend gewonnen, maar wel 3 lekkere punten

22 september 2014 om 17:30

Ajax had sowieso het geluk dat Vermeer niet op doel stond. Met al die hoge ballen had ik zeker een hartaanval gekregen.

22 september 2014 om 18:17

En nu krijg je alleen nog een hartverzakking als Cillissen weer eens te lang de bal aan zn voet houdt en bijna de mist in gaat zoals tegen Italie? Dat scheelt dan toch al snel 50 procent aan hartverzakkingen.

22 september 2014 om 19:21

Nee, sorry, leuk dat je voor mij spreekt, maar bij Cillessen heb ik er geen last van.

22 september 2014 om 19:43

@kingb Een groot gedeelte precies hetzelfde haha.. ;-)

22 september 2014 om 19:49

@curtazimo.. Da's idd voetbal. Kan me voorstellen dat de 3 punten erg fijn zijn. haha.. Maar Ajacieden kennende, willen die daarnaast ook mooi voetbal zien..

Vermeer tegen Rutten: Van Rijn kan je laten schieten; Standaard naast of over

Aan die informatie hebben ze veel gehad

De tactiek van Feyenoord zag er goed uit, niet alleen om Ajax zo te bespelen, maar eigenlijk om altijd zo uit te voeren. Dit Feyenoord kan gewoon domineren, ze hebben een geweldig middenveld met enorm veel voetballend vermogen. Dat je niet scoort kan je jezelf verwijten, en wordt door sommigen zelfs aangegrepen om Feyenoord af te branden, maar het wedstrijdbeeld beklijft wat mij betreft. Op deze manier is er alleen bij een godswonder zoals gistermiddag iets te halen in de kuip.

22 september 2014 om 16:27

Als je zoveel kansen hebt kun je het jezelf echt wel verwijten hoor dat je niet scoort. Het is niet pure pech alleen maar ook pure middelmaat. Niet voor niets heeft Feyenoord nog maar 4 x gescoord

22 september 2014 om 16:29

Excuuss ik las je reactie niet goed. Je zegt idd dat je hetzelf kan verwijten

22 september 2014 om 16:31

Ja, maar als je de kampioen dusdanig zoek speelt, kan je het niet pure middelmaat noemen enkel omdat je niet scoort.
Uiteraard kan Feyenoord zich deze nederlaag aanrekenen, ze waren vele malen sterker dan Ajax, maar vergeten te winnen. Daarnaast mag er een pluim naar Cillissen, die heeft ajax echt voor een monsternederlaag behoed. Als Feyenoord zo blijft spelen zie ik het helemaal goed komen, zo veel kansen missen is zelfs voor Feyenoordbegrippen ongekend, dat overkomt je eens in de zoveel tijd.

22 september 2014 om 16:32

Corona, zie je correctie net te laat. Ben nu niet meer op computer.

22 september 2014 om 17:04

Ook dat ze zoveel kansen krijgen komt niet zo vaam voor. Dit was de eerste goede wedstrijd van dit seizoen, ben nieuwsgierig naar de volgende competitie wedstrijd, of ze dan hetzelfde kunnen.

22 september 2014 om 20:04

Fc twente uit en Fc utrecht thuis (eerste helft) gemist?

22 september 2014 om 17:18

A: Ze houden dit niet vol, kost teveel energie,
B: Deze wedstrijd benaderen ze in Rotterdam anders dan elke andere wedstrijd,
C: Een slechtere tegenstander dan het Ajax van gister komen ze niet tegen,
D: Er moeten wel doelpunten gemaakt worden anders win je nooit een wedstrijd, hoe goed je ook speelt.

22 september 2014 om 17:36

Ik denk dat A best weleens zou kunnen kloppen. B vind ik altijd lastig, het wordt gezegd, maar de afgelopen vier jaar heb ik niet gemerkt dat Feyenoord beter of fanatieker ging spelen tegen Ajax, eerder juist slechter. Tegen PSV vind ik Feyenoord juist weer wel vaak boven zichzelf uitsteken, terwijl die wedstrijd minder leeft dan de klassieker. C, lijkt me ook niet. Dit was vrijwel hetzelfde team dat woensdag nog zoveel lof oogstte tegen PSG en nu zouden ze ineens slechter zijn? De vermoeidheid zou kunnen meespelen, maar Feyenoord speelde nog een dag later dan Ajax en nota bene een uitwedstrijd, dus dat lijkt me ook niet. D, helemaal mee eens, Feyenoord moet gaan scoren om het overwicht ook in cijfers uit te kunnen drukken, ik verwacht dat dit uiteindelijk wel gaat lukken. Ik begin steeds meer te geloven dat die Kazim uiteindelijk in de Kuip boven zichzelf zal uitstijgen, en in ieder geval een recordaantal doelpunten zal maken. Let wel, een recordaantal voor hem, ik verwacht dat hij zijn hoogste seizoensaantal gaat halen (nog vijf treffers te gaan) en dat Feyenoord zelfs zijn productiefste club zal worden (nog negen treffers te gaan). Of dat genoeg is voor Feyenoord is echter een tweede...

22 september 2014 om 19:28

A en D zijn we dus eens.

B Fred zat voor de wedstrijd tegen Sevilla al met zn gedachte bij de klassieker (heeft hij openlijk aangegeven). En trouwens, ze speelde zowel tegen Willem II als Sevilla met een stuk minder dan tegen Ajax toch?

C. Ajax geeft, ondanks dat het kansloos is altijd 400% in CL wedstrijden. Een weekend na de CL verliest Ajax over het algemeen punten.

22 september 2014 om 19:29

Met een stuk minder moet een stuk minder zijn.

Aanvulling, ik zie Kazim ook wel topscoorder worden van de competitie.

Feyenoord had de overwinning zeker verdiend! Op basis van veel beter voetbal en het creëren van meer kansen en mogelijkheden. Dat ze niet wisten te scoren betekent niet per definitie dat het niet verdiend was!

22 september 2014 om 19:12

Hoe bedoel je voetbal. Ik denk dat je bedoelt ballen hoog voor de pot geven en druk zetten. Dat ze niet scoorden betekent kwaliteit te kort op het maken van doelpunten. Ze waren wel veel beter als ajax.

22 september 2014 om 20:06

Niemand verbaast over de arbitrage? de keren dat Ajax er wel uit kwam werd er altijd binnen 5 sec een overtreding gemaakt. Je zag op een gegeven moment dat Ajax het wel geloofde. Proberen had niet eens zin. De keren dat ze er door kwamen waren ze verbaast haha..

Clasie en El Banani hadden gister ieder 2 rode kaarten kunnen pakken. Als de arbiter een beetje adequaat opgetreden had door om de 3 overtredingen iig 1 gele kaart te geven, had feyenoord moete kiezen.. Of door gaan met overtredingen en rode kaarten incasseren, of minder overtredingen maken. Vervolgens had Ajax dan wat kunnen voetballen en was het een wedstrijd van twee kanten geworden.. Allicht had Feyenoord dan nog gewonnen..

Omdat het er zo dik bovenop lag dat de arbitrage niet deugde en t daardoor voor ajax bij voorbaat onmogelijk was hun spel te spelen én omdat dit niet de eerste keer is dat een wedstrijd in de Kuip zo verloopt, vind ik dat Feyenoord terecht verloren heeft..

Of Ajax verdiend gewonnen heeft, vind ik moeilijk te zeggen. Die hebben eigenlijk helemaal niet gevoetbald gisteren. Die waren vogelvrij verklaard en hoopten dat deze verschrikking zo snel mogelijk afgelopen was..

De enige onterechte verliezer gister was de neutrale supporter. Die verdoet voor niets zijn geld en tijd aan dit anti-voetbal

Misschien had Rutte van te voren ook even bruikbare informatie moeten opnemen over Kazim dat hij er geen bal in schopt. Maar goed het is alweer bijna maandag avond. Tijd om de klassieker maar te laten zoals het is.

22 september 2014 om 16:48

Wat heeft onze Minister President daar nou weer mee te maken ???

22 september 2014 om 18:25

Alles

22 september 2014 om 18:41

er worden kamervragen gesteld in het vragenuurtje waarom kenneth als een houten klaas bleef staan en zn broekje niet vuil wilde maken

22 september 2014 om 18:53

Dat zal ik je vertellen PSV-ADO

Als Rutte nu besluit om werkvergunningen aan te schaffen zoals in Engeland. Dan heeft hij tijd zat om te kijken of Kazim wel een extra toegevoegde waarde is voor Feyenoord. Nu is er dus een buitenlandse spits bij Feyenoord, die geen potten breekt tot dusver. Had een Nederlander niet op die plek kunnen staan zodat er minder werkloosheid ontstaat? Rutte kan er dus wel degelijk iets aan doen!

Feyenoord weet al een aantal jaar hoe ze Ajax moeten aanpakken, maar daar zijn ze vanaf gestapt, want de eerste keer dat ze het probeerden waren ze na 1 helft al kapot van het continue druk zetten en tikte Ajax ze in de 2e helft helemaal weg. Gisteren was Feyenoord echter in staat om dit de hele wedstrijd vol te houden, maar liepen door die vroege treffer wel continue achter de feiten aan. Gaat ie er dan niet in, dan is dat jammer. Feyenoord heeft Ajax echter wel overklast en het verbaasde me dat De Boer in de tweede helft zijn manschappen niet exact hetzelfde liet doen, want dan kun je Feyenoord pakken op de technisch mindere spelers (want die hebben ze wel een aantal).

Als er iemand verdiende te winnen dan was het Feyenoord wel. Ajax heef afgezien van die vrije trap niks laten zien. Maar helaas gaat het om doelpunten en is het niet altijd de beste die wint.

Overigens ben ik benieuwd of die mensen die nu roepen dat Ajax verdient heeft gewonnen omdat het om doelpunten draait nooit mopperen op 'laffe counterploegen'?

22 september 2014 om 16:27

Iedereen die roept Ajax heeft verdient gewonnen is gewoon gek. Ik ben een groot fan maar kan niet anders concluderen dat dit Feyenoord heer en meester was in eigen huis. Sinds Ajax-vvv 1-0 ( El hamdoui ) niet meer zon slechte wedstrijd gezien als gister. Maar aan de andere kant Psv en Twente hebben zo vaak lelijk gewonnen,

22 september 2014 om 16:43

Er is een verschil tussen couteren (Ajax-PSV) of zo vast te worden gezet dat je niets meer kan (Ajax)

22 september 2014 om 16:58

Dat bedoelt ie ook niet, volgens degene die zeggen dat de gene die het meest scoort ook verdient wint zouden dus ook moeten zeggen dat counterende ploegen als ze met 0-1 winnen ook verdiend hebben gewonnen. Ook al hebben ze maar 1 schot, ze hebben wel meer doelpunten.

22 september 2014 om 17:03

Ajax had aan het eind ook een paar counters, dus das niet te zeggen dat Ajax niks meer kan, maar goed. Feyenoord had moeten winnen na verhouding kansen, maar als je ze niet maakt, dan....... Zie Ajax- Sparta paar jaar terug 0-0 ajax 40 kansen.

22 september 2014 om 16:53

Houtenklaas.

Iedereen die roept dat Ajax verdient heeft gewonnen doet dat om de poll te trollen

Ach term ( Lucky Ajax ) is bijna nooit meer geroepen afgelopen jaren. Ontluisterend was het gister zeker, Feyenoord zetten fantastisch druk en heeft iedereen voetballend verbaasd. Vermeer heeft niks te doen gehad en dat mag nooit gebeuren in een klassieker.

22 september 2014 om 16:40

@ observatie

"ach term ( Lucky Ajax ) is bijna nooit meer geroepen afgelopen jaren."

Dan moet jij toch beter observeren, want alleen op voetbalzone word dit wekelijks wel geroepen.

22 september 2014 om 16:50

@afca_leeds

Maar wat hier op voetbalzone staat kan je vaak met een grote korrel zout nemen.

22 september 2014 om 17:00

@ Fr12jules

Daar kan ik mij helemaal in vinden, vanuit alle kampen word zoveel onzin geroepen.

22 september 2014 om 17:10

ja hoor , hij moest een keertje in het netje vissen deed ie maar wat tijdens die vrije trap

Iedereen heeft kunnen zien dat feyenoord 10 x beter was dan ajax. Ze hadden alleen heel veel pech. Niet meer niet minder. Voetballend is ajax erg achteruit gegaan de laatste jaren. Je bent al blij als ze van heracles winnen thuis . Dat is toch triest ??

22 september 2014 om 16:51

Dat is natuurlijk onzin. Het gaat erom hoe een wedstrijd verloopt. Ajax kreeg het op het eind tegen Heracles lastig en daarom was er opluchting. Het is precies hetzelfde dat het Feyenoordpubliek het elftal gister een staande ovatie gaf na een onverdiende nederlaag. Dan kun je ook zeggen zijn ze gek geworden ze hebben toch verloren.

22 september 2014 om 17:12

@martypoos beter was of beter speelde?

En hoezo pech?
schaken had misschien pech met zn kopbal. Dat was een prima actie.
Van beek heeft alle tijd om te koppen, wordt niet gehinderd en in plaats van dat ie naar beneden kopt, kop ie tegen de lat. Dat is dus gewoon slecht gemikt.
Clasie kon schieten uit de draai zonder dat ie echt gehinderd wordt. Hij schiet hem dusdanig hoog dat de bal tegen de lat gaat. Waarom schiet hij hem zo hoog? Pech? Nee gewoon slecht gemikt.
En dan hebben we het nog niet over de kansen van tevrede gehad,.

Die jongens zijn bezig met hun werk he! Ze trainen elke dag. Als een postbode een brief bij nummer 6 bezorgd terwijl hij bij nummer 4 moet zijn dan zegt zn baas toch ook niet: ahh..pech jonguh. je zat er dichtbij vandaag!

Als je vanaf 30 meter 4x op de lat schiet heb je pech. Als je zulke grote kansen krijgt en je schiet ze niet op doel dan is dat geen pech, maar gewoon slecht afgerond.

22 september 2014 om 17:59

En daarbij, de 2 kopballen op de lat hadden er niet in gekund. 5 cm lager en hij komt op de hand van cillisen. Die van clasie was hij kansloos en kazim had natuurlijk ook moeten scoren alleen voor de keeper.

22 september 2014 om 17:13

nee fey was geweldig tegen willem2 en sevilla, laten we het daar eens over hebben en over de 5 punten uit 6 wedstrijden, jij mag de complimenten hebben van gister, wij de punten , tot sinas

22 september 2014 om 18:08

Veel mensen hebben dezelfde reactie als jij over Ajax maar we staan gewoon kort achter PSV en slepen een verdiende remise tegen PSG uit het vuur. Natuurlijk is het veldspel moeizaam. Maar Ajax raakt altijd pas laat in het seizoen echt op stoom. Daarnaast had Ajax tegen Heracles al met 4-0 voor moeten staan bij rust. Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Het veldspel was belabberd tegen Feyenoord en tweede helft Heracles maar was goed genoeg om gelijk te spelen tegen PSG en op het einde van de wedstrijd had zelfs nog gewonnen kunnen worden.

Een winst verdien je op basis van meer doelpunten dan je tegenstander. Als een winst op basis van de inzet van Feyenoord bepaald zou worden had Feyenoord inderdaad gewonnen.

Naar mijn mening is het dus niet zo dat feyenoord had verdient te winnen.

Verder moet er ook nog maar eens gekeken worden naar het zwakke spel van feyenoord. Natuurlijk hadden ze Ajax gisteren in de Tang. Maar daar was ook alles meegezegd. Ik heb alleen een vechtend feyenoord gezien. Van goed combinatie spel was geen sprake.. Bijna alleen maar lange ballen en vechtlust. Het heeft ze nergens gebracht en dat mag best eens kritisch bekeken worden.

Sommige spreken zelfs van een zeer goed middenveld van Feyenoord. Nogmaals ik heb bijna alleen lange ballen gezien.

De enige partij die tijdens deze wedstrijd echt goed was was de Ajax verdediging samen met keeper Cillisen

22 september 2014 om 16:54

Dan heb je de wedstrijd niet gezien, zowel van Beek als Kongolo speelden veelvuldig de bal naar het middenveld die vervolgens het spel verlegden. Alleen wanneer ze alle drie niet aan speelbaar waren werd de crosspass gespeeld die overigens ook erg zuiver werd gespeeld. Ook was het zo dat het middenveld vanfeyenoord veelvuldig de bal al kon overnemen op het middenveld. Ik vind dat jou observatie qua lange ballen nergens op slaat. Je bent volgens mij ook de eerste en enige met dit argument. Ik heb ook het gevoel dat je een wedstrijd van vorig seizoen heb gekeken per ongeluk.

23 september 2014 om 14:01

"een winst verdien je op basis van meer doelpunten dan je tegenstander."

Nee een winst behaal je op basis van meer doelpunten dan je tegenstander.

Volgens jouw argumentatie zou je de term "onverdiend winnen of verliezen"" dus in zijn geheel kunnen schrappen. M.u.v. eventuele onterecht goed- of afgekeurde doelpunten.

Eigenlijk zou Feyenoord elke wedstrijd op zo'n hoog tempo moeten spelen. De eerste 20 minuten gigantisch hard knallen dan scoor je er sowieso wel 1 of 2 en dan rustig de wedstrijd uitspelen. Al die kleinere/mindere ploegen kunnen daar niks tegen. Feyenoord hield dit tot in de tweede helft vol, best indrukwekkend.

Ik weet dat dit tegen Ajax was, andere manier van spelen dan tegen kleinere ploegen maar toch, maar als je zo blijft spelen dan moet er wel wat gebeuren.

22 september 2014 om 17:12

probleem is dat ze dat niet kunnen. DIt weekend spelen ze waarschijnlijk weer matig en verliezen se punten in deventer.

23 september 2014 om 20:16

Als de Eagles zo spelen als ze de laatste weken doen wint Feyenoord daar gewoon hoor.

Vermeer
Wilkshire
Van Beek
Mathijssen
Kongolo
Clasie
Toornstra
El Ahmadi
Manu
Kazim
Boetius

Hoe kun je nee stemmen op deze poll? Kan nog steeds niet geloven dat Feyenoord niet met minimaal 3-1 heeft gewonnen

22 september 2014 om 17:07

Simpel, het is 1 vd 2 antwoorden die gegeven kunnen worden..

Sorry, maar ik geloof niet er niet zoveel in dat Vermeer zogenaamd zoveel informatie verschafte wat al niet bekend was. Het grootste bewijs hiervan is dat Vermeer claimde dat van Rhijn op de trainingen ze er nooit inschoot. Wat hij alleen vergat is dat de Boer en Stam al een lange tijd met van Rhijn aan de slag zijn om vrije trappen te kunnen te nemen en om zijn voorzetten te verbeteren.

Wat gisteren gebeurde is al eeuwen lang het probleem van Ajax. Ajax is zelden in staat om zich te wapenen tegen ploegen die er vol op klappen of wanneer het erg fysiek word, het is niets nieuws. Helaas anticipeert Ajax hier nog steeds niet op door ook te kijken naar spelers met body en lengte, maar die ook het karakter hebben van "tot hier en niet verder". Op het moment hebben we Zimling, maar 1 zo'n speler is te weinig, ik denk serieus dat je voor elke linie 1 speler nodig hebt met een "over mijn lijk mentaliteit die kan inbrengen wanneer de wedstrijd daarom vraagt.

zo zie je maar met lelijk slecht voetbal kun je ook winnen, wat ik trouwens wel grappig vind dit heeft ajax ook vaak bovenliggende party zijn maar niet weten te scoren. als je steeds moet verdedigen en die bal weg ramt , en een keer et geluk goed valt komt er een goal of idd zoals gisteren dat iemand vast gehouden word of tackle.

was meer paniek countere wat ajax deed gistere omdat ze de bal niet kwijt konde

Wat een speler die Kenneth alsnog hebben ze de wedstrijd verloren. Dus of de spelers van Feyenoord zijn heel slecht of toch niet alles kwam uit.

Wat ik niet snap is het optimisme waarmee een hoop Feijenoorders praten. Ik schaam me doordat Ajax zo ontzettend dramatisch gespeeld heeft, maar ben toch ontzettend blij met de 3 punten. Met punten wordt je kampioen niet met mooi of beter voetbal. Uiteraard is mooi voetbal ook gewenst, maar als dit niet lukt vanwege het eigen spel of de tegenstander dan neem ik een overwinning als deze voor lief. Vandaar dat ik de reactie van veel Feijenoorders niet snap. Je speelt redelijk (in ieder geval beter dan Ajax), maar pakt WEER geen punten. Sorry hoor, maar dat is voor mij totaal geen reden voor de overdreven optimisme bij de feijenoorders. 5 punten uit 6 duels en maar 4 goals scoren. Waar is de topclub mentaliteit gebleven. Of zijn jullie daar nu echt vanaf gestapt

22 september 2014 om 17:06

Feyenoord speelde goed, maar tegelijkertijd past Feyenoord nu nog meer in het rijtje 'kleine' clubs die zich maar een paar keer per jaar kunnen opladen, waaronder tegen aartsrivaal Ajax. Zoals dat ook bij Utrecht is en de week erna weer een wanprestatie leveren. Feyenoord was agressief en opportuun maar echt goed speelde ze echt niet. Ajax kwam niet onder de druk uit en hoge ballen zijn altijd semi gevaarlijk, maar kan me niet herinneren dat Feyenoord een echt geslaagde aanval had in plaats van blind ballen in de zestien pompen

Hoelang gaan we hiermee door? Ajax heeft gewonnen, Feyenoord heeft verloren...punt uit. Dat de feyenoorders met dit verlies superblij zijn dat ze een keertje dominant waren..nou joepie, gefelicteert, koop een taart. Wij gaan door met de schaal proberen te winnen. Zoeken jullie maar de sleutels om het hek op slot te gooien

Echt jammer!wij verdienden het te winnen.echt niet te geloven dat lucky ajax de volle winst pakt.

22 september 2014 om 17:13

Lucky ? Ja, Verdiend ? Nee, Resultaat ? Ja, Wat is het gene dat telt,precies de 3 punten, je hebt volledig gelijk,maar het i zoals het is en je kan nog zo goed spelen, die bal moet er gewoon in en dat kun je alleen Feyenoord verwijten (en natuurlijk pech met de lat ) maarja zo is het gewoon,zo is het leven

22 september 2014 om 17:13

niet te geloven dat je zo slecht kunt zijn in afronden. Trainen ze met een groter goal in rotterdam of zo? Echt slecht. Ben je zo veel beter, creeer je zoveel meer kansen. Ben je gewoon te slecht om de bal in t mandje te schieten.

22 september 2014 om 17:51

Ajaxieden kunnen ook maar moeilijk iets toegeven he!altijd weer een andere draai eraan geven.ajax heeft echt heel veel mazzel gehad.

22 september 2014 om 18:03

Heh? Wil je ontkennen dat het slecht afronden was dan Henk?

23 september 2014 om 08:52

@henk
ajax was waardeloos. Had tranen in de ogen van het niveau. T was niet om aan te zien.
Maar ik hoor feyenoorders alleen maar over pech. Ze hebben vrije kansen en koppen en schieten op de lat. Dat is geen pech, dat is slecht.
Een vrije trap van 30 meter op de lat, dat is pech.
Van beek en clasie hadden alle tijd. Als je dan de bal niet op goal gemikt krijgt is dat gewoon slecht.

22 september 2014 om 17:46

lucky feyenoord heeft een keer goed gespeeld , niet scoren is verliezen. cillessen bleef rustig super keeper .

tegen willem2 werd er ook verloren dus volgende week weer een wanprestatie ??

Lachen dat er de volgende dag nog steeds zoveel mensen zijn die er over lopen te zuren. Daarom vindt ik het nog steeds prachtig dat wij door slecht spelen toch hebben gewonnen.

Dit is een wedstrijd die Feyenoord zelden speelt. De volgende zal weer als vanouds waardeloos zijn. Uiteraard zie ik ze graag goed voetballen in EL, maar ik zie dat gewoon niet gebeuren.

Feyenoord verdiende te winnen, maar als je de kansen verzuimd dan hang je er gewoon on. Ajax had gewoon een offday. Op naar de 5de titel, als je dit soort wedstijden ook nog wint kan er weinig mis gaan.

Hoeveel dagen zal het duren voordat ze in Rotterdam beseffen dat ze na deze fantastische pot na 6 wedstrijden op 5 punten staan?

22 september 2014 om 17:35

dat zien ze niet. Ze zien alleen dat ze gisteren beter speelden. Op naar weer een jaar niks in 010

Ajax verdiende zeker niet om te winnen en het was geen offday want Feyenoord dwong ze hiertoe. Het is al weken niet best en eigenlijk spelen ze al een paar jaar pover. Maar wat ik nou weinig hoor is dat Feyenoord 3x tegen de lat schoot maar bij de laatste twee tegen de lat zat ie er gewoon bij, dat kon je in de herhaling goed zien. Keepers weten altijd wel heel goed waar hun doel is. Feyenoord verdiende te winnen maar ja dan moet je er eentje in schieten maar ik ben er niet rauwig om

22 september 2014 om 18:15

Ik snap nog steeds de context waarin verdienen wordt geplaats niet. Om iets te verdienen moet altijd aan een voorwaarde worden voldaan. In het voetbal gaat het enkel om de winst die wordt uitgedrukt in doelpunten. Criteria om aan de voorwaarden te voldoen zijn dus doelpunten. Zo doende verdiend men te winnen.

Laten we als neutraal oogpunt nou opmerken dat Feyenoord niet scoorde en Ajax wel. Dan verdiende Ajax terecht de winst. Dit is een feit gebasseerd op voetbalregels.

Dat feyenoord tijdens de wedstrijd de bovenliggende partij was doet hier niets terzake. Het gaat er namelijk om wie er na de wedstrijd de bovenliggende partij is.

Al met al kan feyenoord hier op een positieve manier mee verder. En blij ook. Hoe beter de teams / spelers in de Eredivisie. Des te hoger het niveau Ajax tegen zich krijgt om te kunnen groeien.

Persoonlijk snap ik de opwinding niet. Ajax kon er in met name de eerste helft niet doorheen combineren, omdat ze geen extra man op het middenveld hadden, namelijk Schone die altijd uitzakt en Klaassen die vervolgens diepgaat. Met Andersen speel je gewoon 10 tegen 11. Met Schone had deze wedstrijd er heel anders uitgezien. Neemt niet weg dat ik blij ben met de punten.

Ik vraag me trouwens ook af dat als je zoveel kansen krijgt en niet scoort het gewoon geen gebrek aan kwaliteit is in plaats van lucky Ajax. De statistieken erop na te slaan blijft Feyenoord dit seizoen amper te kunnen scoren. De Feyenoord supporters bestempelen dit als geen geluk, maar dat zal nog wel blijken verder in het seizoen. Scorend vermogen is namelijk verkocht

Iedereen doet alsof Ajax geen kansen heeft gehad, onzin het had ook 0-2 of zelfs 0-3 kunnen worden.
Natuurlijk Feyenoord had levensgrote kansen maar maakte ze gelukkig niet af daarom heeft Ajax verdiend gewonnen.

22 september 2014 om 18:14

Ajax speelde de slechtste wedstrijd in 4 jaar en Feyenoord hun beste in 20 jaar... Ajax heeft de punten.. Kan je nagaan als Ajax goed had gespeeld!!

Normaal gesproken laat Ajax punten liggen tegen kleinere clubs maar deze keer niet.
Bij F.noord spreekt men nog steeds over domme pech maar als je al die kansen zag dat ze kregen dan kan je beter spreken over onkunde.

behalve dat ie een muurtje moest zetten op 35 meter vanaf zn goal, goeie analyse kenneth en volgende keer mag je wel duken hoor of zou hij en infiltrant zijn en ajax naar de 5e titel op rij helpen hmmmmmmmm

22 september 2014 om 19:15

Haha, daarvoor hoeven we echt niemand bij Feyenoord neer te zetten. Stuur hem dan naar Psv, maar Feyenoord had Mulder al. Als Vermeer nog slechter gaat keepen dan Mulder, is het simpelweg niet geloofwaardig meer

Wat betreft de informatie die Feyenoord heeft gekregen van Vermeer; ik denk dat iedereen wel min of meer had kunnen vertellen hoe je Ajax het beste kunt bestrijden. Echter heeft Vermeer 1 cruciaal aspect over het hoofd gezien: Van Rhijn heeft zich ontwikkeld als vrije-trappennemer.

Ik heb alle vertrouwen in Fred Rutten dat het goed gaat komen met Feyenoord. Het veldspel was prachtig, echt diepe respect voor de wijze waarop Feyenoord heeft gevoetbald. Het is altijd zo dat een trainer tijd nodig heeft, vooral als veel sterkhouders vertrokken zijn en er weer een nieuw team opgebouwd moet worden. Bij Fred Rutten zie je altijd dat het in het begin wennen is, maar als ze eenmaal uit die periode zijn kunnen ze knallen. Dat is iets dat Fred Rutten heeft bewezen dat hij een goede trainer is, die houdt ervan om goed voetbal te spelen. Fred Rutten laat altijd goed voetbal zien, maar je moet hem wel de tijd geven om het er goed in te laten slijpen. Voor de rest maakt niet uit dat ze hebben verloren, het veldspel zag er goed uit en daar begint het mee. Ik zou het niet gek vinden als Feyenoord met dit voetbal doorgaat dat ze europees voetbal halen en als het team volgend jaar bij elkaar blijft dan kunnen ze voor het landskampioenschap gaan als ze dit soort voetbal blijven spelen.

Feyenoord benaderd Ajax als Pec en Willem II al jaren de baas zo snel op 1-0 voor en Feyenoord scoort niet wat als Feyenoord wel scoort misschien kwam er dan wel een reactie, de bal is rond, als Ajax dan een keer een overwinning steelt dan maar uit de Kuip, prachtig! Dus ja tactiek was goed, Feyenoord speelde goed maar daar koop je niks voor, waar staat Feyenoord waar staat Ajax, wat heeft Feyenoord gedaan tegen Sevilla wat heeft Ajax gedaan tegen Psg, dus niet zo huilen zou ik zeggen toen Ajax verloor van Psv was het ook kwaliteit..

Kun je nagaan dat er nog mensen nee stemmen hoe blind ze zijn.
Deze mensen geven hun mening op VZ kan je nagaan wat een waarde je hier aan kunt hechten.

Het Feyenoord van afgelopen weekend was als neutrale toeschouwer een genot om naar te kijken. Ajax had op de vrije trap na niks in te brengen. Hopelijk weet Feyenoord de komende duels ook zo te spelen en wel de volle 3 punten te pakken.

Het is al jaren bekend dat Feyenoord z'n beste wedstrijd speelt tegen Ajax in de Kuip. Voor de Rotterdammers de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
Dat hebben we dus gehad en heeft ze niets opgeleverd. En vervolgens gaan we over tot de orde van de dag!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren