Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Rhijn: ‘Hebben bewezen dat we kunnen winnen van grote ploegen’

Laatste update:

Ajax heeft het weer niet getroffen in de Champions League. De Amsterdammers treffen ieder seizoen ijzersterke tegenstanders en dat is dit seizoen niet anders. Barcelona en Paris Saint-Germain zijn de topfavorieten om door te bekeren, maar Ajax geeft het niet bij voorbaat al op. Ricardo van Rhijn ziet het juist als een mooie test.

/

“Het wordt lastig, maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter”, schrijft Van Rhijn in een column op de clubwebsite van de hoofdstedelingen. “Niets is onmogelijk. We hebben al vaker bewezen dat we kunnen winnen van grote ploegen, als we bijvoorbeeld kijken naar clubs als Manchester City en Barcelona.”

“Paris Saint-Germain is hartstikke sterk en heeft individueel goede spelers die van niets iets kunnen maken, dus het wordt ontzettend lastig. In de Champions League is het beste van het beste in Europa, dus het maakt het alleen maar mooier dat spelers als Zlatan Ibrahimovic en Luis Suárez weer naar de Amsterdam ArenA komen. Zij zijn weer terug bij hun oude club, en voor ons als nieuwe en jonge spelers is het een mooie test om ons met ze te kunnen meten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij dat die jongens er zelf nog vertrouwen hebben.

12 september 2014 om 13:12

Het is sowieso vreemd dat iedereen PSV als titelkandidaat nr 1 zien en niet Ajax. En dat het vertrouwen helemaal weg is. Terwijl Ajax maar op 1 plek in de basis is veranderd. Is het verschil tussen Ajax en PSV dan alleen het vertrek van Blind volgens iedereen???

12 september 2014 om 13:25

Psv heeft prima aankopen gedaan, goeie spelers gehuurd dus sterker op geworden. En iedereen weet dat ajax dit seizoen niet sterker is geworden. Dusja psv is nummer 1

12 september 2014 om 13:28

het gaat niet enkel om blind. het gaat om het spel wat zij nu sinds winterstop vorig jaar lieten en nog steeds laten zien.

ajax is nagenoeg het zelfde gebleven, als het niet zwakker is. terwijl psv toch wel aanzienlijk wist te versterken.

op basis van de 71 punten waarmee ajax kampioen is geworden vorig jaar. ziet het er naar uit dat zij dit aantal niet gaan overtreffen, maar dit jaar denk ik niet genoeg is om kampioen mee te worden. zoals in vroegere jaren, waar je toch minimaal 80 punten nodig hebt om kampioen te worden.

12 september 2014 om 13:50

Dat is verre van vreemd. De kern van PSV is namelijk intact gebleven en ze hebben er Wijnaldum (terug van een blessure) De Jong, Guardado er extra bij gekregen. Daarnaast is Depay verder gegroeid als speler en dat is op het veld ook duidelijk zichtbaar. Bij Ajax zijn ze Blind kwijt, welke gedeeltelijk samen met Siem de Jong en Poulsen de kar bij Ajax trok. Deze drie sterkhouders zijn vertrokken. Er is daarnaast door Frank de Boer amper tot niet kritisch doorgeselecteerd. Een echte spits ontbreekt en voetballend is het in Amstedam niet om aan te gluren!!

12 september 2014 om 14:06

Aangezien Psv al jaren de sterkste selectie heeft en deze ook weer eens heeft versterkt. Niet meer dan logisch ook, Psv moet kampioen worden zelfs.

12 september 2014 om 14:13

Helemaal mee eens PSV-ADO. Het is niet eens alleen vreemd, maar mensen hier vergeten nogal snel. Telkens als je mensen er op wijst dat Ajax kampioen wordt en grote ploegen in de CL verslaat door het team, de spelopvatting en dat het steeds beter gaat draaien gedurende het seizoen, word je uitgelachen en komt men weer dat het dit jaar allemaal anders zal zijn. Het proces onder F. De Boer bewijst ieder jaar het tegenovergestelde. Ieder jaar "heeft PSV meer kwaliteit"; (namen zijn maar namen, kampioen word je met het team) maar staan bij Ajax de afgezeken personen ineens op (blind). Pas als je naar het buitenland gaat als Ajacied, word je als volwaardig beschouwd. Dat was trouwens in de tijd van Suarez, Vertonghen en zélfs Zlatan niet anders.

12 september 2014 om 14:27

Kom zeg.. Dat spel van Ajax vh afgelopen seizoen was echt tenenkrommend, een uitzondering daargelaten.
Verder denk ik dat je als achterban (ook als selectie?) zo langzamerhand wel een mentaal tikkie krijgt als ook deze keer weer bewezen wordt dat het opbouwen van een team vanuit de jeugd er blijkbaar alleen maar op gericht is om de boel weer voor een aardige prijs te verkopen.
Als ik kijk naar wat er de afgelopen jaren allemaal vertrokken is?? Pffff
Suarez, Vermaelen, Huntelaar, Sneijder, Emanuelson, Anita, Verthongen, Eriksen, Alderweireld, en dan nu weer Blind, Vermeer & Siem de Jong.

Leuk hoor, al die knaken op de bank, maar het hart wordt er elke keer weer uit gesneden.
Word er moe van...

12 september 2014 om 14:59

PSV heeft al jaren op papier een betere selectie en toch wordt Ajax telkens kampioen. Daar ligt het probleem. Dat gelul 'op papier' van te voren is natuurlijk inzin.

12 september 2014 om 17:18

Vorig jaar kwam het ook doordat PSV bijna een heel nieuw team had staan. Die moesten nog wennen aan elkaar. En iedereen in de selectie behalve Depay was geblesseerd geweest..

De langdurige blessures van Narsingh en Wijnaldum hielpen ook niet mee..

Plus trainers als Rutten en Advocaat waren ook niet bepaald geweldig.. Waterman opstellen ipv Tyton:

12 september 2014 om 22:27

Snap je punt, maar Ajax is naast een basisspeler ook De Jong en Poulsen kwijt. Zeer grote aderlatingen voor deze ploeg!

Pfff ik word als ajacied zelfs echt moe van dat misplaatste optimisme... jongens we kunnen niet eens van Groningen winnen. Europa league stellen we ook niks voor. Wordt toch eens realistisch...

12 september 2014 om 12:53

Inderdaad! Hoewel ik een ajax fan ben vind ik dit optimistische gedrag zo overdreven. We hebben 2x goed gespeeld tegen Manchester city dat gewoon bagger was in europa en 1x gewonnen tegen een barcelona dat al geplaatst was dus niet er vol voor ging (correct me if i'm wrong). Dat waren prachtige wedstrijden maar daarnaast zijn we in die zelfde seizoenen zovaak weggespeeld door kleinere ploegen. Gaaf je verslaat barca, en boem je wordt weggeveegd door Redbull. Het is gewoon heel wisselvallig in Europa.

12 september 2014 om 12:58

Ik word moe van mensen als jij. Wil je nu groene duimpjes omdat je zo'n realistiscje Ajacied bent? Het slaat namelijk helemaal nergens op wat je zegt. Wat verwacht je nou dat Van Rhijn en co gaan zeggen in zo'n interview? "Wij kunnen niet eens van Groningen winnen, dus we krijgen op zeker klop in de Champions League". Als je je van tevoren al overgeeft kan je beter niet aan de wedstrijd gaan beginnen.

12 september 2014 om 13:05

je doet nu wel het uiterste. je kan ook gewoon realistischer zijn en bescheiden opstellen. laat het zien op het veld, dat je hard ervoor werkt. en niet iedere keer je man laten lopen zoals van rhijn dat doet. en boilesen ook btw.

deze mensen vergeten wel eens hun primaire taak, wat verdedigen is.

12 september 2014 om 13:06

Duimpjes? Ik geef gewoon mn mening en uit mn frustratie. Zeg gewoon dat het rete moeilijk gaat worden en dat ze hun uiterste best gaan doen. Tuurlijk moet je ervoor gaan maar hij doet net alsof we een angstgegner zijn voor grote ploegen. Ga eerst maar eens consequent van mindere ploegen winnen.. nu creëer je onrealistische verwachtingen

12 september 2014 om 13:07

Zie consequent van mindere ploegen winnen maar als een test en van psg en barca als een mooie meevaller

12 september 2014 om 13:38

Ajax krijgt in de CL de mogelijkheid om te voetballen, dit in tegenstelling tot de eredivisie waarin iedereen zich ingraaft. Ajax moet gewoon wat geluk hebben en de spelers moeten boven zichzelf uitstijgen en dan is alles mogelijk. Kijken we op papier dan zou men kansloos moeten zijn, maar de wedstrijd wordt nog echt nog steeds op een grasveld gespeeld. Let wel velen denken ook dat we zomaar even van die Cyprioten winnen, nou ik denk dat we het ook daar erg lastig tegen zullen hebben. Wordt tijd Van Rhijn ook weer eens met zijn voeten spreekt!!

12 september 2014 om 14:02

Ach dat ingraven is echt een illusie man. Als je niet eens naar voren kan voetballen ongeacht welke lijn de tegenstander hanteert, mis je kwaliteit of een goede tactiek. Voetballen kan je tegen iedereen, als je het goed doet. Maar daar zit dus het probleem, het is niet goed, en de laatste 2 kampioenschappen hebben we gewoon gekregen door de zwakte van andere ploegen.

12 september 2014 om 14:14

ziet er naar uit dat je je mening hebt bijgesteld sinds onze discussies

12 september 2014 om 13:04

Kunnen we al jaren niet. Soms verlies je van gae en win je van barca. We zijn een rare ploeg wat dat betreft maar zorgen wel voor stunts. Ik zeg altijd als wij ver willen komen in de cl moeten we zwolle gae groningen etc oprollen met 3,4 nul. Majah

12 september 2014 om 13:23

TH treft hier blaam. of ze zien het niet dat deze selectie niet denderend is. of ze zien wel, maar doen er niets aan. vervolgens wel hun zogenaamde ambitie bleren dat ze structureel de 2e ronde CL willen halen. aansluiting krijgen op (sub)top van europa.

ze doen werkelijk niets wat aanduidt op wat enigszins lijkt op een poging om het gat te dichten met de (sub)top van europa.

12 september 2014 om 13:59

Haha, ik kan het niet meer dan eens zijn met je Jasper. Echt waar, zie eerst maar eens in de competitie te winnen. Als dat al niet lukt, denk ik dat een Barcelona of zelfs een Apoel een walkover wordt, over Ajax heen.

Ik schaam me echt diep ook, hoe triest we die wedstrijden hebben verloren begin deze competitie. Geen uitstraling, het enige stukje branie is er alweer uitgestampt door de Boer. Echt heel fijn, wordt weer een jaar zenuwpezen waarom die bal niet naar voren gaat, of waarom buitenspelers naar binnen trekken, of waarom er geen risico wordt genomen op de helft vd tegenstander.

Volgens mij hoor je zulke zaken eerst op te lossen voordat je enkel motivatie kan tonen in een Europees duel. Kan me echt gestolen worden, als de competitie maar goed loopt.

12 september 2014 om 22:19

Juist in de thuis wedstrijden van de Champions League stijgt Ajax boven zich zelf uit. Ze wonnen thuis van Barca en City en zelfs haalde 4 punten tegen Manchester City. AC Milan hebben ze vier keer tegen gespeeld en volgens mij niet verloren!
Nee zelfs uit gewonnen met 0-2.
Zoveel is Ajax niet verzwakt, ze hebben zich alleen niet versterkt. Maar vergeet niet dat elke jonge speler van Ajax weer een jaar verder is he. Vertrouwen is juist goed.

Nee, jullie hebben bewezen dat jullie incidenteel een resultaat kunnen behalen tegen topploegen. Belangrijk verschil.

12 september 2014 om 13:25

Nee, dat zie je heel goed. Maar ik reageer gewoon op deze uitspraak van van Rhijn. Begrijp jouw defensieve reactie niet zo goed.

Allemaal leuk en aardig, maar ga eerst maar eens gewoon goed voetballen en punten pakken in de competitie. Slaat werkelijk nergens op dit op basis van welke vorm denken ze dit te zeggen.

We kunnen of verliezen, zoals ons lied altijd word gezongen door de Arena en daar blijft het ook bij. Op papier zijn we kansloos, maar ik zie kansen als we vanaf morgen weer de winst pakken de reeks door zetten tot kampioenschaal.

De spelers van Ajax overschatten zichzelf enorm. Al de tweede bericht die ik lees vandaag hierover. Probeer eerst is van PEC of zo te winnen

Ik verwacht niet dat Ajax door gaat maar er zal wel een resultaat behaald worden tegen PSG of Barcelona als zij al zo goed als door zijn. Gaat elk jaar zo. Daarna uit de Europa League vliegen door te verliezen van een onbekend ploegje uit een kleinere competitie.

Wat een Ajax haat zeg. Het is een feit dat Ajax geen slechte resultaten heeft geboekt tegen de absolute wereldtop. Tegen Man Un ited, City en Barca zijn prima wedstrijden gespeeld. Ajax is de laatste 4 jaar kampipen dus tuurlijk zijn de jongens optimistisch moet je dan zeggen "we gaan pak rammel vangen, wordt weer niks dit jaar". We gaan nergens vanuit maar een gelijkspel dinsdag zou al een goed resultaat zijn.

12 september 2014 om 13:01

Slechte = goede

12 september 2014 om 13:08

Hoezo ajax haat?
Het zijn voornamelijk ajacieden die kritisch zijn op deze uitspraken.
En ik ben het met die kritiek eens.

Win eerst morgen maar van Heracles, ben er eindelijk weer bij dus moet goed komen Nee maar die praatjes kunnen beter de koelkast in want ook al speel je leuk tegen PSG en Barca dan verpesten ze het alsnog wel tegen Apoel, Spartak, RBS dat soort tegenstanders..

Mentaliteit is echt ver te zoeken, ook bij jongens als Kishna, el Ghazi, tijden zijn anders maar de talenten vroeger presteerden veel beter onder alle druk en aandacht..

Ik zie Ajax wel punten pakken tegen PSG en Barca, ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze in de Arena niet verliezen.

het wordt tijd dat men daar bij ajax wakker wordt geschud. iemand please doe het...wat mij betreft geeft PSG die rammel. en hopelijk dat ze dan wel inzien dat ze simpelweg tekort komen. ze moeten echt tot een besef komen dat deze selectie niets bijzonder is.

---

voordat ik allemaal haat reactie krijg...natuurlijk hoop ik gewoon dat ajax wint van psg. het is meer frustratie.

12 september 2014 om 13:26

ben het met je eens maar het beleid blijft zoals het is. We begonnen goed tegen Vitesse en AZ en tegen PSV zag het veldspel er prima uit. tegen groningen was het bagger maar nu hebben we 2 weken onderbreking gehad. Talent genoeg in deze selectie om kampioen te worden. Hopen dat Frank tegen Heracles zo zal spelen (zie opstelling)
Boilesen mag wel even banken (die valt echt door de mand) Viergever op LB en Schöne een linie terug halen. met de snelheid van Kishna en el Ghazi en het inzicht van Schöne moeten daar mogelijkheden liggen. De verdediging van Heracles vind ik statisch en technische jongens op de buitenkant die beide explosief zijn kan een wapen zijn. Frank mag wel ballen tonen en lekker aanvallend gaan spelen

Cillessen
van Rhijn
Moisander
Veltman
Viergever
Klaasen
Zimling
Schöne
El Ghazi
Milik
Kishna
12 september 2014 om 13:36

prima als beleid zo blijft. maar ga als TH zijnde dan niet met toeters en bellen tijdens de revolutie en nu nog steeds roepen dat zij terug willen in de (sub)top van europa. althans dat zij aansluiting willen. dat gaat nooit gebeuren met dit beleid.

sommige van onze mede ajacieden roepen dan, jaaaa, we wachten op de a en btjes lichting. serieus? met dit huidig beleid en trend waar spelers max 2 jaar na doorbraak, goed spelen worden verkocht. kan je daarna opnieuw bouwen en blijven bouwen.

goede opstelling btw. alleen van rhijn ben ik ook niet kapot van. laat zijn man ook vaak gaan. net als idd boilesen.

12 september 2014 om 13:31

Vind die frustratie van je nogal misplaatst. Wat verwacht je dan van Ricardo? Dat ie zegt dat ze het helemaal niet zien zitten en tegen PSG en Barca een afstraffing verwachten? De supporters zijn sceptisch en geloof me..de Ajax staf ook. Maar bij voorbaat al opgeven en dit ook nog eens in de media vermelden is wel heel raar.

Neemt niet weg dat de supporters boos zijn over de afgelopen transferperiode. Het lijkt er op dat ze in Amsterdam aan een charmeoffensief zijn begonnen en alles goedpraten wat Marc deze zomer niet is gelukt. De aankoop van het jaar Zimling is een godsgeschenk en Frank heeft weer van de directie te horen gekregen dat ie naar buiten moet brengen hoeveel vertrouwen hij in dit elftal heeft. Geloof er geen snars van. We kregen zelfs te horen dat de echte aankopen deze winter zouden komen. Goed opgelet Marc. Op deze manier hebben we de concurrentie weer dichterbij laten komen, daar waar we eigenlijk afstand hadden moeten nemen. Zo zonde..

12 september 2014 om 13:40

hoezo misplaatst? juist die optimisme van die mensen zijn misplaatst.
ze kunnen ook gewoon realistisch zijn en bescheidener opstellen. en niet steeds wijzen naar ja, we kunnen ook van topploegen winnen. zo kan ik ook zeggen, maar je kan niet van groningen winnen!! dus wordt alles weer teniet gedaan.

zeg dan meer: het wordt rete moeijlijk, maar we gaan ons best doen! we gaan het maximale eruit halen en we zullen zien waar het schip strandt na 90 minuten voetbal.

dan vervolgens op het veld wel je stinkende je best doen. je long eruit rennen. verlies je directe tegenstander niet uit t oog. voor geen seconde!
wat bij hem wel aan schort. altijd maar zn directe man laten gaan...

12 september 2014 om 13:44

verder ben ik helemaal met je eens. dit was het moment geweest om een nog groter gat te slaan met de rest. blind behouden en paar verantwoord gercihte aankoop, was de kans groot geweest dat ajax weer kampioen zou worden. dus weer volledige CL geld binnen harken. nu zetten ze de deur op een kier voor psv om aan te haken.

goed gedaan TH! top!

12 september 2014 om 13:47

Ken je Amsterdamse bluf? Daar houden de fans van. Niet van dat voorzichtige halve werk. Gewoon zeggen dat je het kan. Dat hoor ik veel liever dan een politiek correct antwoord. Je mag er van denken wat je wilt en ook ik heb sterk mijn twijfels bij dit Europese avontuur, toch wil ik uit de monden horen dat we ze gaan pakken. Maar goed..ik ben dan ook een echte Amsterdammer...

12 september 2014 om 14:07

bluf? prima man, maar bluf moet wel een beetje fundering hebben. lego huisjes van mijn zoontje hebben betere fundering dan deze misplaatste optimisme.


en daarbij zeg jij, je houdt er niet van van halve werk. zijn uitspraken zijn juist halve werk. die zogenaamde bluf is een voorzichtige bluf. je geeft aan het wordt lastig, maar vervolgens verwijs hij naar het verleden waarin hij aangeeft van topploegen te kunnen winnen.

als je dan tog wil bluffen zeg dan : Wij gaan winnen punt! Wij zijn Ajax! 80x meer club dan PSG ooit zal worden.

nogmaals niet dat halve bluf waar alle andere pokerspelers je ware hand kunnen zien.

12 september 2014 om 14:20

Wat moet hij dan zeggen volgens jou? "We kijken er naar uit om minstens 4x een pak slaag te krijgen aangezien we duidelijk op voorhand al kansloos zijn".
En dat gelul over fundering is echt absolute nonsens, zoek voor het gemak het woord bluf eens op want kennelijk ken je de betekenis er niet van.

12 september 2014 om 14:59

Dat is wel het andere uiterste wat je zegt. Je kan ook realistischer en bescheidener zijn. Iets van: het wordt rete moeilijk, maar weg gaan alles eraandoen. En we zien wel waar t schip strandt. Hopelijk kunnen we de fans met een goed resultaat blij maken.

En over de bluf. Je hebt soorten bluf in praktijk. Ik staar mij niet blind aan de technische betekenis van bluffen. Je bluft kan tranparant zijn of je bluf kan worden gesteund zijn door bepaalde eigenschappen. In dit geval bezit ajax helemaal niets om mee te bluffen. Werkelikk niets. In pokerwereld speel je als je dat ff niet hebt op save. Oftewel je speelt tight. Je moet weten wanneer je moet bluffen wanneer niet!

12 september 2014 om 15:04

Ga niet bijdehand doen met je opzoeken blabla. Misschien moet jij maar eens meer levenservaring op doen. Niet voor alles zo letterlijk opvatte en geloven wat wiki te vertellen heeft

Ik begrijp het gezeur over dit stuk niet zo. Kritiek is dat van Rhijn niet realistisch is begrijp ik uit de reacties. Echter staat er:
“het wordt lastig, maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter” en
“paris Saint-Germain is hartstikke sterk en heeft individueel goede spelers die van niets iets kunnen maken, dus het wordt ontzettend lastig.

Verder geeft hij aan dat hij er zin in heeft en het mooi vindt dat Ibrahimovic en Suarez weer terug zijn in de Arena. Ook laat hij weten de jonge spelers zich dan kunnen meten met de oud Ajacieden.

Kortom, realistisch, enthousiast en gemotiveerd. Wat is er nou mis met dit stuk tekst?

Het gast ontzettend lastig worden en ik zie Ajax ook niet doorgaan. Desondanks heeft Ajax wel degelijk laten zien de afgelopen jaren dat ze van de grote ploegen kunnen winnen!

Winnen 1x van barca gelijk grote bek, veltman ook al. Typisch dat calimero gedrag van die jongeren spelers. Kunnen er beide ook niet veel van. Ajax is dit jaar nog zwakker dan vorig jaar en ze zullen worden afgedroogd door psg en barca. Dat is wat ik denk, mijn hoop is het tegengestelde.

Ja dat zeggen jullie afgelopen 5 jaar ook en toch gaat Ajax niet door.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren