Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-talent hoopt op korte termijn overstap naar Real Madrid af te ronden

Laatste update:

Ajax zag Javairo Dilrosun en Timothy Fosu Mensah deze zomer reeds vertrekken naar Manchester City en Manchester United, maar lijkt nog een derde talent uit de academie te zien vertrekken. De zestienjarige Mink Peeters hoopt snel aan de slag te kunnen in de opleiding van Real Madrid. Hij verbleef deze week al in Spanje om de overstap af te ronden, maar dat lukte nog niet.

/

Ajax Showtime, dat in mei eveneens naar buiten kwam met de interesse van United in Fosu Mensah, meldt zaterdag dat Peeters nog niet compleet rond is met Real Madrid. Erg ver van een samenwerking zitten speler en club echter ook weer niet. Het talent van de Amsterdammers wacht al enige tijd op de laatste stappen en de afronding, maar men is positief gestemd. In de komende dagen hoopt men duidelijkheid te hebben.

Ajax haalde Peeters medio 2012 naar de club: hij verliet toen de jeugdacademie van PSV en begon in de hoofdstad in de C1. Daarna doorliep hij de B2 en de B1, maar de overstap naar het hoogste talententeam lijkt uit te blijven voor zijn naderende transfer naar het buitenland.

Bij welke club maak je meer kans om op jonge leeftijd kansen te krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dom, er breekt amper wat door om niet te zeggen helemaal niks bij Real Madrid. Ajax is één van de besteopleidingen die je kan genieten als speler, en je kansen krijg je sowieso wanneer je je laat zien. Gewoon niet doen.

6 september 2014 om 07:31

Zien we nooit meer wat van

6 september 2014 om 12:41

komt wel van psv af. en dacht bij ajax een betere ontwikkeling te vinden . maar nu al weer willen verkassen

6 september 2014 om 14:29

Ligt dus meer aan de speler dan aan de clubs

Te gierig om te leren en wil snel ze geld verdienen blijkbaar!

6 september 2014 om 07:50

Maar toch hebben clubs als united, City en Real een dusdanige status, dat je na hun jeugdopleiding eigenlijk altijd wel na een respectabele club kan. Er zijn genoeg jongens die nooit uitzicht hebben gehad op speeltijd bij een van deze clubs, maar toch aan de slag kunnen bij everton, AV of in de Spaanse middenmoot.

6 september 2014 om 08:02

Daar hebt u wel een punt ja, al vind ik dit nog steeds dom. Ajax heeft de beste opleiding die ook kansen verschaft aan jongens, ik zou daar nooit zo vroeg weggaan.

6 september 2014 om 08:05

Dat zal wellicht wel kloppen, maar Ajax levert wereldwijd de meeste voetballers af aan BVO's. Wat dus inhoud dat je via Ajax de grootste kans hebt om door te breken in het betaalde voetbal. Ik weet niet wat er in het hoofd van de jongens rond gaat, maar van een intelligente keuze kun je niet meer spreken, alsje op deze leeftijd naar RM gaat.

6 september 2014 om 10:12

Dreentje. Er zijn genoeg Nederlandse spelers die bij een topclub hebben gezeten in de jeugd, het niet gered hebben en in Nederland uiteindelijk in de hoofdklasse belanden ipv door te breken in Nederland bij hun club.

In 2002 was dat de windt bijv van Juventus die eigenlijk bij Ajax weg kwam.

6 september 2014 om 11:20

Als het op je 18e niet lukt om door te breken bij een van deze clubs, zijn er vaak nog wel clubs van een hoger niveau dan Ajax zoals Wolfsburg en Benfica.

6 september 2014 om 11:25

AV?

6 september 2014 om 11:26

oh, Aston Villa

Ik moest echt even denken ;-)

6 september 2014 om 11:27

Alleen de spelers die tegen het eerste elftal spelen gaan naar Wolfsburg of Benfica. Het doorsnee talent speelt lekker degradatievoetbal bij Real Betis of Rayo Vallecano ofzo.

6 september 2014 om 15:56

Wolfsburg en hoger niveau?

7 september 2014 om 16:49

Dan nog, ik speel liever bij Rayo of Betis dan bij Nac.

6 september 2014 om 08:41

De jeugdopleiding van Real brengt anders meer voetballers voort dan welke andere club ter wereld onderhand. Spelers als Negredo, Mata, Soldado (?) en dergelijke hebben daar allen gespeeld en spelen nu ook niet voor de minste clubs. Ajax wordt in Nederland zwaar overschat door iedereen als ik reacties zie hier. Eerst over spelers als Van Ginkel en Rabiot, nu weer over een speler die beter af is bij Ajax dan Real.

6 september 2014 om 08:49

Ze brengen miet meer voetballers dan welke andere club. Onlangs is er nog een onderzoek geweest doe jouw uitspraak ontkracht

6 september 2014 om 08:57

Veel spelfouten

6 september 2014 om 09:24

Ken je feiten, man. Onderzoek heeft uitgewezen dat Ajax de meeste spelers levert aan BVO's. Stond een tijdje geleden nog een artikel over in de VI.

6 september 2014 om 09:36

Liever van RMA naar Sociedad dan van Ajax naar NAC. Zat talenten van Ajax leiden uiteindelijk een voetbalbestaan in de marge.

6 september 2014 om 09:41

Ik snap je gedachtegang in deze wel, maar je hebt helemaal geen garanties dat je uiteindelijk bij een club als sociedad eindigt. Veel van de jongens, voorbeelden te over, eindige in de Jupiler League. Dan liever NAC, dan Almere.

6 september 2014 om 09:59

Mooi die reacties van de Ajax fans. Een jeugdspelers kopen en vervolgens roepen dat het "eigen jeugd" is en dat Ajax de beste jeugdopleiding van Nederland heeft.

Bullshit.

6 september 2014 om 10:07

Iedereen koopt jeugdspelers en daarnaast speelt die jongen nu bij Ajax in de jeugdopleiding, dus is het nu Ajax-jeugd, slimmerd. Los daarvan gaat de discussie over waar hij nu beter af is. Dus als je niks zinnigs te melden hebt kun je beter niets zeggen en je focussen op Heerenveen.

6 september 2014 om 10:10

Er wordt btw gezegd dat Ajax de meeste spelers levert aan BVO's, niet de beste opleiding, al is dat volgens velen wel zo, maar daar ging de discussie dus niet over. Gezien je reactie heb je dat niet helemaal begrepen.

6 september 2014 om 10:11

@Archie: Ajax heeft zelfs de beste jeugdopleiding ter wereld!

6 september 2014 om 10:11

Sinds wanneer kan je een jeugdspeler kopen?

Jeugdspelers mogen geen contracten aangaan tot een bepaalde leeftijd (verschillend per land) en zijn derhalve vrij om te gaan en te staan waar ze willen.
Aan de clubs om ze te overtuigen waarom een speler juist naar hun club moet komen. Het vervelende is wel dat de dure Engelse en ook andere koopclubs ze lokken met vet betaalde (onzin) banen voor pappie of mammie.

6 september 2014 om 10:47

Je hebt gelijj maar dat "kopen" slaat op de opleidings vergoeding volgensmij

6 september 2014 om 10:55

Dus een speler die sinds de C-tjes bij Ajax speelt is geen eigen jeugd omdat hij daarvoor bij PSV heeft gevoetbald? Wat maakt de Ajax-haat mensen toch dom zeg hee.

6 september 2014 om 11:21

Je hebt bij Ajax ook niet de garantie dat je eindigd bij NAC, garantie heb je nooit

6 september 2014 om 11:22

Feyenoord heeft de beste opleiding van Nederland dus jou uitspraak lijkt me sterk

6 september 2014 om 11:37

Leer nou eens begrijpend lezen. Ik zeg helemaal nergens dat Ajax de beste opleiding heeft, maar dat Ajax de meeste spelers levert aan BVO's. Heb ik ook maar een keer vier gezegd. Dus kan best zijn dat je eroverheen gelezen hebt.

Om op jouw opmerking te reageren. Feyenoord heeft volgens het Nederlands comité de beste opleiding. Europees gezien wordt er anders tegenaan gekeken, maar dat geheel terzijde...

6 september 2014 om 11:59

Gast hij is niet gekocht, hij zit er al sinds de C1, waar moet hij dan beginnen?
Bij de F1 bij Ajax?
Wat jee zielige reactie.

Overigens is er juist door de Uefa of Fifa(weet niet welke) gezegd dat de opleiding van Ajax de beste ter wereld is, die hanteren andere criteria dan de Nederlandse.

Typisch gevalletje van een jongetje die populistisch doet door maar te gaan zeuren terwijl de feiten in ons voordeel spreken.

6 september 2014 om 13:42

@ _madridista

Laat Feyenoord maar lekker de beste opleiding in Nederland hebben. Zolang die van Ajax internationaal in alle ranglijsten/beoordelingen van en door gerenommeerde (sport) media en (sport, marketing etc) onderzoek bureau´s veel hoger genoteerd en aangeschreven staat dan Feyenoord zullen wij daar niet rouwig om zijn.

Bovendien behaalt Ajax al jaren een veel hoger sportief en financieel rendement uit haar opleiding dan Feyenoord, zolang Feyenoord ook daar lichtjaren achter ligt zal nogmaals niemand rouwen over het niet winnen van die "award" van de Knvb.

Wat dat betreft vind ik het wel apart dat een opleiding die zich nog moet bewijzen als beste word bestempeld, maar dat zal wel te maken hebben met de eind klasseringen van de jeugdteams. Iets wat voor Ajax ook totaal niet belangrijk is op welke plaats de jeugdteams eindigen, wat dat betreft is Ajax geen mede concurrent voor de Nederlandse "award" omdat Ajax andere criteria belangrijker vinden.

6 september 2014 om 13:47

@ Archie Karas

Weet je was pas "bullshit" is ? Reacties zoals die van jouw, al jaren noemen wij niet elke speler die uit de opleiding komt eigen jeugd. Het zijn allemaal domme aannames die mensen zoals jij graag steeds herhalen om een bepaald soort stereotype beeld in leven te houden. Daarnaast is het heel makkelijk om te bepalen of een speler als "eigen jeugd" bestempeld kan worden, de Fifa heeft hier een duidelijke omschrijving van.

6 september 2014 om 14:44

@ndisdenaam: Dus als het in jullie voordeel is dan zijn het opeens feiten?
Vreemde conclusies trek jij.
De meeste jeugdspelers leveren op een WK zegt toch heel wat meer over de huidige kwaliteit dan het aantal spelers in het betaalde voetbal. Een bankzitter bij een degradatiekandidaat telt in dat onderzoek namelijk net zo zwaar als een belangrijke speler bij een topclub of een subtopclub.
Bovendien zitten daar ook veel spelers van boven de 30 bij en 10 jaar geleden was de jeugdopleiding van ajax misschien wel beter dan die van Feyenoord.
Maar nu echt niet meer.

6 september 2014 om 18:33

Er roept bij Ajax helemaal niemand dat het eigen jeugd is. Dat doen alleen ongelooflijke stakkers zoals jij. Ook piept er bij Ajax niemand als ze weg gaan want ze weten hoe het werkt. Ajax heeft ook ook helemaal niet als doel om spelers vanaf hun 6e te halen maar wel op een leeftijd dat ze nog te betalen zijn en het Ajax spel kunnen leren.

7 september 2014 om 12:27

Pardon?
In mijn voordeel?
Leg me geen woorden in de mond ja.
Dat zeg ik namelijk nergens.
Ajax is jaren lang hofleverancier geweest voor Oranje, het is even een jaartje minder en meteen gebruik ik dingen alleen als het in mijn voordeel is?

Ajax heeft een gat, dat gat dat is te zien aan het aantal spelers van andere clubs.
Maar Ajax heeft nu ook meer buitenlandse spelers in de jeugd rondlopen dan 10 jaar geleden.
Die zijn nu veelal jonkies of van de leeftijd Eriksen.

Want Vertonghen, Alderweireld, Eriksen hebben hier ook gespeeld en die zijn ook allemaal spelers voor hun land.

En ik gebruik gewoon een feit dat de jeugdopleiding van Ajax wereldwijd er waarschijnlijk het beste opstaat met die van Barca.

6 september 2014 om 09:40

Het is vooral status. Ze denken ik ga bij Real Madrid in de opleiding. Speel gewoon mijn wedstrijden voor KNVB onder 17/18/19 enzovoort. Speel ik ooit in het eerste is dat mooi meegenomen en kan je makkelijk een transfer maken binnen Spanje. En anders kan je toch nog altijd terug naar de eredivisie zie, Rekik, Bruma, Ebicilio enzovoort. Hoeveel jongens van de opleiding van Ajax redden het nou echt tot het eerste.

Je vergroot je kans op een carrière door dit op je CV te hebben.

6 september 2014 om 09:52

Henk-80. Bij Ajax is de kans in ieder geval groter om door te breken. Daarbij levert Ajax de meeste jeugdspelers in Europa, dus een bestaan in het profvoetbal is bij het doorlopen van de Ajaxopleiding ook groter. Het is heel verleidelijk om zo vroeg al voor een grote club te kiezen, maar slim is het niet.

6 september 2014 om 15:04

@fransen

Echt waar? Ik kan nu een lijst op gaan noemen van alle jeugdspelers van de laatste 20 jaar van Ajax die naar het buitenlamd vertrokken en de supersterren die door Ajax ontwikkelt zijn.

Maar dat hoeft nuet aangezien iedereen weet dat van de laatste 15 jaar er maar een speler van Feyenoord kwam die de top haalde en dat was van Persie.

De Ajax opleiding leidt niet alleen spelers op voor Ajax, maar om onder welke druk dan ook voor land if de grootste clubs met een zekere bravoure/arrogantie te spelen.

Ajax leert ze niet voetballen maar hoe ze grote spelers worden wereldwijd.

Dus Feyenoord een betere opleiding? Ik hen er zelf in gezeten en de opleiding is niet beter.

6 september 2014 om 16:39

Mocht je niet bij Real slagen en je gaat naar een andere club, dan kom je wel als iemand binnen. Sowieso is het een geweldige ervaring en je weet nooit hoe het uitpakt.

6 september 2014 om 17:23

Ja, kijk maar naar Roysten Drenthe...

6 september 2014 om 17:24

Royston bedoel ik, uiteraard.

7 september 2014 om 13:44

Die heeft meer een mentaal probleem

6 september 2014 om 19:33

Bij ajax redden alleeb de scadinavische talenten en die koopt ajax zelf ook op hun 16e.
Als je nou praat over Feyenoord oke dan snap ik het.

ik kan me toch niet voorstellen dat jongens dit doen. bij ajax hebben ze een veel betere kans om door te breken dan bij grote clubs.

Achja als hij zijn carrière nu al wil verpesten moet ie lekker gaan. Ik snap het ook nog wel. Mooi weer, goed eten, mooie club en nooit spelen. Makkelijk geld verdienen. Laat hem lekker weggaan, als ze maar van Nouri, Van de Beek en Cerny afblijven vind ik alles goed.

6 september 2014 om 08:52

Tja, wellicht hebben de aanwezigheid van Nouri, vd Beek en Cerny er juist wel (gedeeltelijk) mee te maken dat hij deze stap neemt. Mink speelt op AM of op de vleugels en daar spelen de genoemde 3 juist (en Dekker hebben we nog voor de linksbuiten) en die zijn allemaal een jaar ouder dan hij. Ook is hij niet 1 van de spelers die wel eens een ploeg wordt opgeschoven, waar AM Dani de Wit wel geregeld met de A2 meedoet (terwijl hij een mindere voetballer is in mijn ogen, maar fysiek verder). Wel zuur dat er nu opeens 3 grote talenten uit lichting '98 vertrekken, al hebben er 2 van hen dus grote concurrentie van de lichting '97..

Dood zonde,ik weet dat Ajax et zelfde doet bij kleinere clubs,maar tenminste geeft Ajax een kans om zich te bewijzen,real madrid daar in tegen als hun 2de optie voor een plek niet goed genoeg is kopen ze vrolijk voor 30-40 miljoen een bankziter,

6 september 2014 om 08:50

Tja, en nu snapt iedereen hopelijk waarom Ajax dat doet. Anders blijft er in de jeugd helemaal niets over met uitzonderlijk talent.

Geld maakt het voetbal kapot....als het zo door gaat zitten de tribunes over 20 jaar nog maar half vol, dan is iedereen er in Nederland wel op uitgekeken.

Van PSV naar Ajax naar Real. Zestien jaar en nu al een clubhopper. Ik wens hem veel succes met de rest van zijn 'carrière'. Dat zal vast hélemaal goedkomen bij die erkende opleider van toptalenten uit Spanje.

Die ouders gaan gewoon voor het geld, je kunt er niets tegen doen. Ze willen oogsten voordat het gewas in bloei staat, dom dom dom. Aan de andere kant lekker voor Ajax, misschien komen ze op die manier tot het inzicht dat ze met de tengels van andermans talenten moet afblijven. Maar dat zal wel niet.

6 september 2014 om 09:55

Juist niet he Als er bij Ajax een talent wordt weggeplukt dan zal dat gat toch weer opgevuld moeten worden. Soort van vicieuze cirkel

6 september 2014 om 09:55

Talent*

Was dat niet die jongen die niet wilde verhuizen naar een plaats dichter bij Eindhoven, zoals PSV graag wilde? En toen naar Ajax ging omdat deze club dergelijke eisen niet stelde? En nu naar Madrid?
Ik hoop voor hem dat het een succes wordt, maar heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over.

6 september 2014 om 08:11

Madrid daar komt nooit een jeugd speler door die zien we nooit meer terug ,die geven liever veel geld uit maar ja die ouders hebben weer dollartekens

6 september 2014 om 08:42

Real Madrid leidt vooral spelers op voor andere clubs en als ze daar dan topspelers worden kunnen ze ze weer voor een vermogen terug kopen

6 september 2014 om 08:59

Klopt, al was dat niet direct een verhuizing, hij moest wel in Eindhoven naar school van Psv. Van Ajax mocht hij gewoon op zijn eigen school blijven zitten en wordt/werd dagelijks opgehaald in Nijmegen. Dat heeft hem toen doen besluiten deze stap te nemen.

Dit kan wel eens het einde van de fluwelen revolutie betekenen. Maakt niet uit als er 1 naar Real gaat ofzo, maar als je uit die generatie nu al 3 van je beste talenten mist dan wordt t nooit wat. Mocht dit zo doorgaan dan zijn al jw toptalenten al weg voordat ze 18 zijnml.

6 september 2014 om 08:26

Valt wel mee. Dat zijn de types die je kan missen als kiespijn. Beter dat ze nu voor het geld kiezen en je er nooit meer wat van hoort, dan dat ze over 2/3 jaar als ze net een goede wedstrijd in Jong Ajax hebben gespeeld met veel gedoe weg proberen te gaan. Natuurlijke selectie: de geldbeluste spelers maken vroeg genoeg plaats voor spelers die het vaak veel verder zullen schoppen doordat ze een betere werkhouding hebben

6 september 2014 om 08:31

@corona: "kan wel eens het einde" staat gelijk aan "als" staat gelijk aan: Bullshit praat. Hou toch op met dat doemdenken op basis van zulk nieuws. Sommige spelers zijn super talentvol op hun 16e maar bakken er niets van op hun 18e of 20e... of ze verworden tot eredivisie spelers die nooit hogerop kunnen (voorbeelden zijn Rekik en Bruma)... Anderen zijn geen super talenten in de jeugd maar blijken op 18 en 20 jaar ineens toch wel erg goed te zijn (voorbeelden zijn Nistelrooij, Stam). Met andere woorden: er zullen bij Ajax genoeg talenten doorbreken die de Fluwelen revolutie tot een succes maken. Daarnaast is het idee dat het algehele niveau van de jeugd stijgt en dat komt Ajax ook ten goede.
ps. het verbaast me dat je je geen zorgen maakt over het volgende dilemma: wat nu als er in de jeugd 2 super talenten rondlopen die 2 jaar van elkaar verschillen en alleen op dezelfde positie uit de voeten kunnen? Wat dan? Dan loopt de een de ander in de weg... en moet de een waarschijnlijk vroeg verkocht worden om de ander een kans te geven... Ik denk dat de fluwelen revolutie gedoemd is te mislukken als ik mijn eigen dilemma zo even beschouw....

Wat een poll zeg, was er echt niets beters te verzinnen!?

On: daar horen we never nooit meer wat van terug dus. Van die anderen ook niet geloof ik. Hoe kun je nou de club waar je gegarandeerd een kans krijgt als je goed genoeg bent verlaten voor clubs waar nauwelijks tijd of ruimte is voor jeugdspelers. Zijn die jongens compleet gestoord? Ziek in hun hoofd?

Hij is 16, waarom heeft Ajax hem geen contract gegeven of wou hij dat niet? Wel extreem 3 talenten. Toevalvof ligt het aan Overmars?

6 september 2014 om 08:40

Volgens mij mag je een speler die nog maar 16 is geen contract geven.

Maar goed, hier moeten we niet over zeiken, wij halen zelf ook zoveel spelers bij andere clubs weg uit jeugdopleiding.

De vraag is alleen of dit voor die jongen nu het beste iis, maar de vraag is ook of hij bij Ajax zo snel in het eerste was gekomen, ook daar is de concurrentie moordend.

6 september 2014 om 09:07

Vanaf je 16e mag dat volgens mij.

6 september 2014 om 09:08

Jawel dat mag wel, daarom hebben de echte talenten van 16 al een contract!
Nouri, Dekker enz hebben allemaal een contract.

6 september 2014 om 09:17

Albertino, die hebben ze pas getekend toen ze 17 waren.. Ajax heeft daar een iets ander beleid in, zie mijn reactie hieronder.

Edit, dat zeg ik niet helemaal correct, ze tekenden op hun 16e, het contract ging echter pas in in het jaar dat ze 17 werden. Nouri werd in april 17 en z'n contract ging op 1-7-2014 in.

6 september 2014 om 10:16

OK, dan kan het zijn dat Ajax hem een contract wilde aanbieden toen hij 16 werd en juist op dat moment heeft RM toegeslagen. Gevalletje pech. Maar er is nog nooit een speler geweest die op zijn 15e, 16e naar een dergelike grote club ging en daar de basis 1e team haalde. Ng nooit. En er zijn veel voorbeelden, Reikik, Ebicilio, Jordy Brouwers etc.

6 september 2014 om 10:33

trodat4030
Precies mn punt, ik weet dat Nouri tekende toen hij 16 was (wanneer het inging laten we even in het midden) en deze jongen heeft nog geen contract gekregen.
Waarschijnlijk was Jonk niet overtuigd van hem.

Want er lopen er een aantal van dezelfde leeftijd leeftijd die wel tekenden

6 september 2014 om 11:18

Krul

6 september 2014 om 11:35

@peter, OK, laat Krul dan de uitzondering zijn die de regel bevestigt.

6 september 2014 om 18:55

Die keept voorlopig nog steeds bij een middenmoter, oftewel in Nederland had hij gewoon europees voetbal gespeeld bij Feyenoord ofzo

6 september 2014 om 09:08

Beleid, ligt niet alleen aan Overmars. De spelers komen op z'n vroegst in aanmerking voor een contract in het jaar dat ze in de B1 spelen en gaat in op het moment dat ze naar de A over gaan. Das vaak net een jaar later. Dit schijnt te maken te hebben met enerzijds kijken of het talent het geduld heeft te wachten op het contract (en dus echt laat zien graag voor Ajax uit te willen komen), alsmede ze dan niet van 16e tot hun 19e vast liggen (en je op hun 18e al om tafel moet voor een eventuele verlenging), maar van hun 17e tot hun 20e. Daardoor kunnen ze ook weer wat beter inschatten hoe ver een talent kan komen. Althans zo heb ik het begrepen vanuit Ajax.

Overigens zijn er uitzonderingen, spelers die uit het buitenland komen op hun 16e, komen (bijna) nooit als ze niet direct een contract krijgen. In sommige Scandinavische landen bijv (iig Noorwegen en Denemarken) mogen ze op hun 15e een contract tekenen en ze gaan niet van een contractstatus daar naar Ajax als ze geen contract krijgen.

6 september 2014 om 12:03

Ajax geeft tegenwoordig niet alle 16-jarige meteen een contract, die moeten ze verdienen namelijk.
Tja blijkbaar zien ze het als belediging als je niet menteen een contract krijgt op je 16e.
De meeste jongens van zijn leeftijd werken bij de appie voor 5 euro per uur.

Geldlustige, bekrompen ouders hebben die jongens. Als ze echt zo goed breken ze via Ajax (of Feyenoord of PSV etc.) ook wel door. Nu is de kans alleen maar groter dat ze een onstabiele voetbal-nomaad worden. Zeker voor jonge gasten (bijv. onder de 22) is het belangrijk om in een stabiele omgeving op te groeien, zodat alle randzaken ontspannen zijn (bekende cultuur, vrienden etc.).

Je leeft vrijwel gedachteloos, dwz op automatismen, in de omgeving/cultuur waarin je bent opgegroeid. Dat is in het buitenland de eerste 1-2 jaar absoluut anders. Die focus die daarin gaat zitten kan je veel beter stoppen in je voetbalvaardigheden ontwikkelen. Ben benieuwd of überhaupt iemand van deze 3 doorbreekt bij 1 van die clubs.

6 september 2014 om 09:58

Nou nou. Als ik toen ik zestien was zo'n avontuur aan zou kunnen gaan, had Ik het ook niet laten liggen.

6 september 2014 om 10:30

Het is zeker een leuk avontuur maar ik geloof dat deze jongens hier een serieuze carriere van willen maken... Dat is compleet iets anders.

6 september 2014 om 11:58

Dus jij noemt dit geen serieuze carrière? Alsof je alleen kunt doorbreken bij Ajax. Er zijn genoeg die het niet redden bij Ajax hoor. Zie sarpong en goosens. Beiden konden op jonge leeftijd naar een Europese topclub gaan na dat jeugd toernooi. Ze kozen echter om te blijven bij Ajax. Beiden hadden het vervolgens niet gered.
En je kent die jongens hun persoonlijke situatie niet. Voor hetzelfde geldt hebben hun ouders/ouder geen baan. Komen ze maandelijks net rond. Dan ben je als jong broekie toch echt wel verplicht om brood op tafel te leggen als je die kans krijgt.

6 september 2014 om 12:06

Ja ik ga liever een avontuur aan die mij meer plezier/zekerheid bied.
Vervolgens gaat deze jongen 2 jaar daar in de jeugd spelen en dan pikt Real weer een megatalent ergens anders vandaan waardoor deze jongeman weer kan vertrekken.

Om de jonge talenten te beschermen tegen clubs als Real Man U of City of de dollartekens in de ogen van de ouders zou de Knvb gewoon de deur moeten dicht gooien. Geen handel in jeugd tot ze de leeftijd van 19 hebben bereikt. Dan mag je verwachten dat ze zonder de goedkeuring van hun ouders een stap in hun carriere mogen zetten. Er zijn zat gevallen uit het verleden van Ajax jeugd die verloren gingen door de jacht naar geld.
En voor binnenlandse overstap zouden de clubs onderling een afspraak moeten maken. Je mag best je talenten beschermen.

6 september 2014 om 09:00

Ja maar daar heeft de Knvb niets over te zeggen. Het gaat om het land waar een speler naartoe gaat. Bij die bond moet een speler op tijd worden ingeschreven. Wat voor maatregelen zou de Knvb kunnen treffen tegen een speler die niet meer in Nederland speelt en dus in geen enkele KNVB-competitie actief is?

6 september 2014 om 09:15

Dat gaat echter in tegen het Europees burgerrecht. Beide landen vallen in het Sjengengebied en daartussen is dus vrij verkeer van personen.

6 september 2014 om 09:43

Beste orangerie, van mij part mag die wet er meteen komen, maar dat betekent wel dat ook Ajax geen jonge talenten meer uit het buitenland kan halen. Geen Fischer of Eriksen of Boilesen en Andersen...

6 september 2014 om 11:29

Ok ik zal het verhaal dan iets bijstellen. Clubs als Real hebben geen eigen jeugd in het 1e lopen, dat soort clubs aan banden leggen met het wegkapen van jeugd uit andere landen. Nederlandse clubs "leven" bij wijze van spreken van deze jeugd. En dus haal je eigenlijk een deel van de "levensader" weg. Bovendien moet je je afvragen of het grote geld nu echt wel zo veel oplevert. De toekomst zal het uitwijzen, maar dat zal nog een jaar of 5 duren...

Het verhaal heeft uiteindelijk 2 kanten, het moet toch hartverscheurend zijn om een aanbieding van Real Madrid af te wijzen als je niet eens de garantie hebt dat je in Ajax 1 komt?

Een club als Real Madrid heeft zoveel status, mits je goed ontwikkeld, bij genoeg andere clubs aan de bak komt. Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen. Begeleiding is ook belangrijk, maar denk dat de opleiding van de grootste club ter wereld niet veel onder doet aan die van Ajax

Kijk naar Rekik, hij heeft de goede keuze gemaakt. Speelt op jonge leeftijd al ruim een jaar in het hart van de defensie van PSV, is international en staat onder contract bij Manchester City (waar niet heel slecht betaald wordt volgens mij). Niet slecht voor een speler die op jonge leeftijd is vertrokken naar het buitenland als je het mij vraagt?

Ik ga liever van RMA naar Sociedad dan van AJAX naar NAC.
Ik snap die jongen wel.

6 september 2014 om 12:09

Want gelukkig weet jij dat hij naar Sociedad komt.
De jeugd van real is niet bepaald van hoogstaand niveau.

Dus nogmaals, wat beweegt jou om dit te zeggen?
Hier is de kans veel groter, real koopt alleen maar, daar staat niks of nauwelijks wat eigen jeugd.
En als jij denkt dat hij als hij hier blijft van Ajax naar NAC gaat, dan zal die speler nooit van Real Madrid naar Sociedad kunnen gaan, want dan mist hij gewoon kwaliteit.

6 september 2014 om 18:08

Ndisdenaam

Jese is pas nog doorgebroken maar helaas zwaar geblesseerd geraakt, vergeet niet Carvajal. Van Benavente, Medran, Marcos Llorente en Jose Rodriguez verwacht ik ook dat ze ver kunnen komen in het voetbal.

Verklaar eens met een goed onderbouwd verhaal waarom de jeugd van Real Madrid niet van een hoogstaand niveau is? En dan niet alleen Castilla er bij betrekken aangezien die in elkaar zijn gevallen door het vertrek van alle key-players. Castilla speelde in de tweede Spaanse divisie op professioneel niveau en nu in de derde, dat is dus niet echt een jeugdelftal.

Ik kijk uit naar je antwoord.

7 september 2014 om 12:22

Ok dat klopt, van Jese ben ik wel gecharmeerd.
Maar die andere zijn nog niet bepaald spelers voor het 1e.
Daar heb ik het over, Ajax heeft ook wel leuke jeugdelftallen... maar uiteindelijk gaat het er om wie er in het 1e komen.

Het feit dat het 1e enorm veel kwaliteit heeft maakt het voor jeugdspelers haast onmogelijk om het 1e te halen.

Want jij kan er toch ook niet omheen dat Real gewoon een speler koopt als ze er 1 nodig hebben.(niks mis mee als het je beleid is)

Carvajal is er via een omweg gekomen.
Dat is voor mij het zelfde als mensen die hier het voorbeeld geven als Van Ajax naar NAC gaan om vervolgens je omhoog te werken.

Goeie voetballer heb er nog tegen gespeeld met mijn ploeg hij speelde toen nog bij union doen wist iedereen van ons team als dat hij wel is de top kon gaan halen we kregen toen 9-0 om de oren en hij scoorde er 8

De rijke Europese clubs verleiden de Nederlandse talenten met veel geld, en Ajax gaat dan naar Denemarken om daar de beste jongens weg te kapen. Hoe noem ik dat? circle of life...

De B1 van Ajax gaat dit jaar wel kwaliteit te kort komen. 3 hele goede spelers kwijtraken voel je

6 september 2014 om 09:45

Dan zal Ajax wel weer talenten uit het buitenland moeten halen.sowieso staat nu meer in de jeugd de individu centraal dan het team.

6 september 2014 om 10:20

Zeker, maar vanuit de B2 zijn er ook weer 4 doorgeschoven, Bakboord, de Ligt, Malen en Nunnely, zal dus wel meevallen, uiteindelijk..

Gejat bij PSV dus niet zeuren dat Madrid nu hetzelfde doet.
Het leek even goed te gaan met eigen jeugd die wel bijtekende maar blijkbaar is het beleid toch niet zo goed als de propaganda van de NOS en AT5 ons wil doen geloven.

6 september 2014 om 12:14

Ach daar heb je Fransen de Feyenoorder weer, gejat?
Gejat??? hij kwam uit de C1 naar Ajax toe.
Die jongen heeft langer bij Ajax gespeeld dan bij PSV joh.

En propaganda van de NOS en At5?
Ga je nu ook populair doen door alles propaganda te noemen?

Ja het is propaganda als het niet uit komt, maar spreekt iets in jou voordeeld dan is het de waarheid.

Man wat een vreselijk leven moet je hebben als alles in het teken staat van haat richting Ajax.
Heb jou nog nooit op iets positiefs horen betrappen inzake Ajax.
Alleen maar ''mag ajacieden niet'' ''arrogant'' .
Terwijl je zelf zo arrogant overkomt als je pe...

6 september 2014 om 13:04

Zodra ik iets positiefs over ajax hoor zal ik het je meteen laten weten.

7 september 2014 om 12:18

Daarom, jij kan alleen maar de negatieve dingen uitlichten.
Denk er is overna, als jij je hele leven alleen maar hoort dat je er niks van kan...
Zou je leuk vinden denk?

Ik lees veel dat de jongen om het geld naar Madrid verhuist. maar zeg nou zelf, uit elje hiek van de wereld worden er talenten aangetrokken en jij bent 1 van de weinigen in NL die naar Real kan. Jouw ego krijgt zo'n boost omdat Real jou wil opleiden/begeleiden! Je denkt echt niet dat er een hoop geld te verdienen valt, maar je neemt de stap om bij 1 van de grootste (in mijn ogen de grootste) clubs ter wereld te mogen voetballen. Para mi es una sueño

ik vind het jammer dat ze niet blijven lijkt erop dat jonge goeie talenten steeds vroeger gaan naar buitenland , er moet idd een stop op net zoals in brazilie , die hebben een regel dat clubs geen spelers kunnen kopen onder de 18 vanuit brazilie naar bijvoorbeeld europa, al vind ik dat ook nog te vroeg.

nederland kan daar gewoon niets aan doen of ze eerder een contract aanbieden.

portugal word vaak als voorbeeld gebruikt maar ik zou talenten langer een contract aanbieden zodat we kunnen vragen wat we willen , anders een clausule in hun contract dat ze pas club moge verlaten als ze 24 zijn bijvoorbeeld of een clausule met laat zeggen blind kost 50m

6 september 2014 om 10:37

Die regel heeft Brazilie niet, maar Brazilie hoort niet bij de Eu.
Binnen de EU kan je dat dus niet verbieden.

6 september 2014 om 13:57

die regel hebben ze wel , maarja ik help je geloven dat ze het niet hebben

6 september 2014 om 14:05

ik heb het even voor je opgezocht zodat je me geloof.
ik heb ook even woordje vanaf tussenhaakjes gezet

Brazilië wil exodus van talenten halt toeroepen
Donderdag, 19 juni 2008 om 11:37
De Braziliaanse regering werkt aan een plan om de exodus van jonge talentvolle voetballers naar het buitenland een halt toe te roepen. De Braziliaanse minister van Sport, Orlando Silva, vraagt in een brief aan de wereldvoetbalbond Fifa om de bestaande regelgeving te veranderen, zo meldden diverse Braziliaanse media.

(volgens de regels van de Fifa zijn transfers van spelers (vanaf!!!) 18 jaar naar buitenlandse clubs toegestaan. Het Zuid-Amerikaanse land wil die grens echter met drie jaar optrekken. "ons voorstel geniet heel wat steun van de instanties. De komende maanden willen we er diepgaander over discussiëren. Het idee is om jongeren langer in hun thuisland te laten rijpen", aldus de bestuurder.

De cijfers van de Braziliaanse voetbalbond (cbf) leggen het probleem bloot. De massale uitstroom van jong Braziliaans talent neemt alleen maar toe. Zo trokken vorig jaar niet minder dan 1.085 jonge Brazilianen de grens over. In 2006 waren er dat nog maar 851, terwijl het jaar daarvoor 804 Brazilianen hun heil elders zochten.

On:
dit moet nederland ook doen!!!!

6 september 2014 om 18:52

Nee jij hebt het nu over iets anders.
In de EU is vrij verkeer van personen dus Nederland als onderdeel van de EU MAG geen regels opleggen.
Mensen mogen vrij werken en wonen binnen de Eu.

Ik zei dit over Brazilie omdat spelers niet onder de 18 het land kunnen verlaten, jij hebt hier een stukje waarin de CBF vraagt om nogmaals 3 jaar extra.

7 september 2014 om 11:48

jij had het ook over dat ze in brazilie die regel niet hadden Dus wel!!!!
nu spreek jezelf tegen.

albertino 6 september 2014 om 10:37 #63importantadd
!!!! Die regel heeft Brazilie niet!!!, maar Brazilie hoort niet bij de Eu.
Binnen de EU kan je dat dus niet verbieden.

en ik zeg toch ook dat ze in nederland die regel moeten aanpassen.
in voetbal leven.

en brazilie is een land geen continent , jij heb het over eu en ik alleen nederland

in argentinie peru etc is die regel ook niet anders hadden ze wel gezegd zuid america.

begrijpend lezen is soms best lastig

7 september 2014 om 12:33

@huntelaar32

Misschien moet je niet zo wijs doen als je zelf ook niet heel goed begrijpend kan lezen.

Zoals Albertino al vermeld: Nederland kan deze regel niet aanpassen. Er is vrij verkeer wat betreft werken en wonen in Europa (In Zuid-Amerika is dit blijkbaar anders geregeld). Met andere woorden: als je een Poolse 18 jarige bouwvakker bent en je wil in Nederland werken, dan kan dit gewoon. Op voetbalgebied wordt hier ook geen uitzondering op gemaakt, en Nederland kan dat als enige al helemaal niet, of het moet uit Europa stappen.

7 september 2014 om 12:37

ik doe niet wijs pfft , ik geef alleen aan dat albertino het niet goed had wat betreft de regel in brazilie

hij zei dat ze die regel niet hadden , en die hebben ze wel , dat probeerde ik uit te leggen
en dan daarbij waarom zou zn regel niet kunnen voor alleen in de voetbal wereld in heel europa

7 september 2014 om 19:45

Nee snapt het nog steeds.
Brazilie heeft geen speciale regel.
Dat heeft elk land ter wereld behalve de Eu.
Een Chinees mag onder de 18 ook niet werken in Nederland
Ook een Rus niet en ook een Peruaan niet.
De EU is ook geen continent overigens een kroaat mag ook niet vrij naar hier.

Elk land op de wereld heeft landsgrenzen, behalve de Eu.

Over die regel dan
Dat kan niet omdat Nederland bij EU hoort en dan gelden regels binnen de EU landen.
Dus Nederland kan dat niet aanpassen zoals Inkeajacied al aangeeft behalve als ze uit de EU stappen.

Wat een reacties over het slagen van talenten bij Ajax versus Madrid. Beschouw het een groter dan alleen maar door een club bril. In Spanje wemelt het van de talenten. De Spaanse clubs presteren super en de nationale teams in zowat alle leeftijdsgroepen zijn gewoon top. Er is in Spanje gewoon genoeg aan aandacht en aan accommodatie om je als talent te kunnen ontwikkelen. Dat hoeft echt niet per se enkel en alleen in Nederland bij Ajax.

Ach ja, als je weet dat je niet goed genoeg bent voor Ajax kun je maar beter nog even snel geld cashen als je die mogelijkheid hebt toch?

6 september 2014 om 11:47

wat moet real met een speler van ajax die door ajax al niet goed genoeg bevonden wordt..? volgens mij kun je er er niet tegen dat hij real boven ajax verkiest..

6 september 2014 om 11:58

Ik heb van PSV ook totaal geen gemekker gehoord toen hij daar vertrok en naar Ajax toe ging. Dat was met andere spelers wel anders, dus ik denk niet dat hij de absolute top gaat redden.

Maar ik hoop voor hem dat ik er naast zit, je weet het ten slotte nooit.

6 september 2014 om 18:10

Alsof de tonnen binnenstromen als jeugdspeler van Real Madrid..

6 september 2014 om 18:13

Meer dan als jeugdspeler van Ajax denk ik zo

6 september 2014 om 18:44

Kom maar eens met harde cijfers dan die jouw stelling ondersteunen, want vooralsnog roep je maar wat.

Echt de gedachtengangen hier van sommige mensen. Alleen omdat ze een hekel hebben aan Ajax moeten we het ok vinden dat onze talenten voordat ze hier zijn doorgebroken vertrekken naar het buitenland. Hoera er gaat weer een talent vroegtijdig weg want Ajax doet het ook! Durpie durpie durpie durrrr.

Kans op slagen voor zo'n jongen bij Real is natuurlijk nihil. Ik snap Real dan ook niet waarom ze perse die jongens willen binnenhalen als ze toch niet door gaan breken. Dat is toch het grote verschil met Ajax lieve mensen. Ook al heb je nog zo'n grote hekel aan Ajax je kan niet ontkennen dat als Ajax een minderjarige speler uit het buitenland haalt dat ze dat alleen doen als ze bijna voor de volle 100% weten dat die het 1e gaat halen. En dat hebben ze volgens mij allemaal al gedaan.

Haat maakt mensen dom. Heel erg dom. Voor het Nederlandse voetbal is het super belangrijk dat die talenten gewoon in Nederland blijven. Maar kennelijk hebben mensen een grotere hekel aan Ajax dan een liefde voor het Nederlandse voetbal.

(als ze vroegtijdig vertrekken dan zie ik ze wel liever naar Real en Barca gaan dan naar een Britse club. In Spanje wordt iig nog gevoetbald.)

Daar gaat je visie om jeugd op te leiden. Straks hebben Nederlandse clubs niets meer om mee te bouwen.

Die zien we over een jaar of 8 ploeteren bij Pec of Utrecht oid...

Ik snap dat die jongen wel voor het grote Real Madrid wil spelen en zal wellicht ook door familie gepushed worden, maar voor zijn carriere is het toch echt verstandiger om bij Ajax te blijven.
OP dit moment is de kans vrij groot dat je op jonge leeftijd debuteert in het eerste elftal bij Ajax maar bij Real Madrid is die kans vrijwel nihil of je moet echt een uitzonderlijk talent zijn maar dat zie ik toch niet.

Tja, die zien we nooit meer terug waarschijnlijk. Zonde dat zulke jongen jongens zich de kop gek laten praten door zulke clubs. Zal daar vrijwel verzuipen lijkt me.

Hoe dom kun je zijn. Voor wat paar euro's extra nu. Ze komen van verre om de jeugdopleiding van Ajax als springplank te gebruiken.

En daar gaan we weer! De zoveelste tallentvolle jeugdspeler die naar een van de grootste clubs ter wereld kan, zucht... Dit moeten ze echt is gaan verbieden, slaat werkelijk nergens op!

Geef zo'n jongen is ongelijk, als Real Madrid zou komen zou ik ook gek worden en natuurlijk wil je dan naar zo'n club. Alleen zie je het keer op keer fout gaan. Er zijn er maar een paar die echt doorbreken en de rest komt helaas in verval en stopt de groei.

Ze moeten gewoon een regel gaan verzinnen dat jeugdspelers eerst voor een bepaalde tijd in het 1e van die betreffende club moeten spelen.
Weet dat dit bijna niet mogelijk is, maar dit kan echt niet meer.
Dit gun je toch geen enkele Nederlandse club. Laat dit soort jongens eerst is volwassen worden en aan het 1e ruiken voordat ze überhaupt aan het buitenland mogen denken.

Prachtig voor deze speler, maar ben bang dat die er spijt van gaat krijgen.

Die zien we nooit meer terug!

Allemaal kleine geldwolfjes! Wat denkt deze jonge bij real te gaan bereiken?

Jongens met eigen wil krijgen geen kansen . Meestal gaan donkere jongens weg . Die zijn geen ideale schoonzonen. Frank is ook schuldig AAN dit

Gaat een Drenthe verhaal worden, of een afelay situatie. Dan kunnen ons jeugd een voorbeeld nemen van Ajax 1 hoe vaak spelers 'nog een jaartje' zijn gebleven. Of keihard een voorbeeld opvolgen van Depay. Hij is gewoon een geweldige speler en verstandig om nog te blijven in de eredivisie, nog belangrijker worden, ervaring en vooral ouder. Ja, hij is de eerste speler buiten ajax die ik waardeer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren