Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft zich gemeld bij zaakwaarnemer Sinkgraven

Laatste update:

De ene Daley volgt de andere Daley misschien wel op bij Ajax. De Amsterdammers bereikten vrijdagavond een akkoord met Manchester United over een transfersom van 17,5 miljoen euro voor Daley Blind en hebben nog tot maandagnacht de tijd om een eventuele vervanger te halen. Daley Sinkgraven van sc Heerenveen lijkt een serieuze kandidaat te zijn voor de landskampioen.

/

Deze week werd bekend dat Ajax een oogje had op de pas negentienjarige Sinkgraven, maar een zomertransfer leek toen geen optie. Nu Blind echter naar Manchester is vertrokken, ligt dat anders. Heerenveen heeft nog niets gehoord uit de hoofdstad, maar voor de camera van FOX Sports heeft Sinkgraven laten weten dat Ajax zich inmiddels heeft gemeld bij zijn zaakwaarnemer.

"Het is natuurlijk een groot compliment als je hoort dat Ajax interesse heeft", zei Sinkgraven. "Er kwam wel een glimlach op mijn gezicht toen ik het hoorde." Verder wilde de middenvelder, die zaterdag tegen FC Utrecht zijn negentiende competitiewedstrijd in de Eredivisie speelde, niets meer kwijt over een mogelijke overstap.

Eerder op de zaterdagavond sloot Frank de Boer de komst van een nieuwe middenvelder bij Ajax niet uit. "Maar we gaan nu niet zomaar de knip open gooien, een eventuele vervanger moet echt een toegevoegde waarde zijn. Dat heb ik ook tegen de selectie gezegd. Er zullen andere jongens in de selectie op moeten staan. Dat zijn mooie processen", zei de oefenmeester.

Daley Sinkgraven lijkt mij een aanwinst voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom hebben ze duarte gehaald dan ?

30 augustus 2014 om 23:43

Duarte is momenteel maar net goed genoeg om bij Jong Ajax mee te mogen doen. Die heeft ben ik bang gewoon 1 heel erg goed seizoen gedraaid toen bij Heracles. Daar komt ook nog bij dat ze bij Ajax geen CVM zien in Duarte.

31 augustus 2014 om 00:04

Waarom zou deze man dan wel goed genoeg zijn na paar goede wedstrijden. Duarte was zeer goed bij Heracles en was toen volgens iedereen een too aankoop

31 augustus 2014 om 00:05

* top aankoop

31 augustus 2014 om 00:08

Volgens iedereen? Volgens mij waren er juist heel veel mensen sceptisch over die aankoop.. Ik zeg Gudelj halen. Dat is tenminste direct een toegevoegde waarde voor ons.

31 augustus 2014 om 00:26

Ik heb toch nergens gezegd dat ik denk dat dit een goede aankoop zou zijn? Niet zo snel oordelen. Ik denk niet eens dat dit een vervanger zou zijn voor Blind, omdat hij in mijn ogen meer een CM / CAM is. Bij mij zou hij eerder in aanmerking komen voor de plek links op het middenveld.

31 augustus 2014 om 01:01

Gudelj is inderdaad een hele goede aankoop. Hoop dat Overmars dat ook inziet.

31 augustus 2014 om 01:24

blijf nou maar eens van de spelers van AZ af denk

31 augustus 2014 om 01:29

Gudelje zou een top aankoop zijn maar AZ vraagt waarschijnlijk 5 miljoen of meer en dan wil die zuinigert van een overmars niet betalen. Hoeveel eigen vermogen heeft Ajax nu in totaal na weer 24 miljoen aan transfer inkomsten plus de miljoenen van de champions league?

31 augustus 2014 om 06:50

@PSV-ADO

Je ziet toch aan alles dat deze jongen een potentiele topper is, of hij goed genoeg is voor de basis dat weet ik niet maar deze jongen is zoals velen zeggen een kopie van Ziyech en misschien wel beter.

Ik zeg doen en dan reageer ik gewoon objectief !!!

31 augustus 2014 om 08:31

Psv ado

Waarom jezelf blind staren op een duarte die 1 goed seizoen heeft gedraaid bij Heracles? Ajax en Heracles is toch een wereld van verschil. de Boer werkt dag in dag uit met hem, dan zou hij toch wel verder kijken dan t niveau Heracles?
Ik denk dat Bergkamp en Stam dat ook heel goed kunnen beoordelen.

Het feit dat Ajax niet zoveel wilt uitgeven vind ik erg knap. Natuurlijk ligt er strx ineens zoveel druk op de schouders van Sinkgraven en alleen daarom zou ik t niet als ik Sinkgraven was.
Mokotjo had gelijk, je moet me halen om mn kwaliteiten, niet als de vervanger van...
De druk zal immens zijn net zoals de druk die op de schouders van Viergever zal zijn. Blind is niet vervangbaar, zoals Eriksen dat ook niet is etc...

31 augustus 2014 om 09:27

Hoop dat Heerenveen niet minder vraagt dan dat. Sinkgraven ligt nog vast tot 2019.

31 augustus 2014 om 09:57

Hij is ook niet gehaald als vervanger van Blind, Viergever is daarvoor gehaald, hoewel het idd wel raar is dat Ajax pas in actie komt voor Sinkgraven nu Blind is verkocht en Blind de laatste wedstrijden wel met Viergever op 1 middenveld stond. Wat ik ook raar vond,, Cruijff ook trouwens, omdat je dan 2 identieke types op het midden hebt.

31 augustus 2014 om 10:09

En wat gaat een talent als Sinkgraven kosten, denk je? Heerenveen is niet gek en hoeft niet meer te verkopen. Bovendien kan hij bij Heerenveen nog heel veel leren. Ik denk zelfs meer dan bij Ajax, waar hij wellicht niet eens in de basis zal komen te staan. Bij Heerenveen zeker wel.

31 augustus 2014 om 10:16

Vraagprijs is 10m, eerder wil AZ niet praten. (Nericht aantal weken geleden)

31 augustus 2014 om 11:49

@woezel inderdaad, en dat gaat Marc 'netto' Overmars niet betalen. Jammer voor de Ajacieden. Ik hoor bovendien vaak kritiek op Brands dat hij niet 'exotisch' genoeg is qua aankopen, maar bij Ajax komt ook nooit een goede buitenlander binnenwandelen, alleen grote talenten van 16-17, maar geen mannen voor Ajax 1. Nu ook weer Sinkgraven, prima spelertje maar niet wat Ajax nodig heeft denk ik. Ajax heeft power nodig op het middenveld.

30 augustus 2014 om 23:51

Duarte faalt hem mega hard bij Jong Ajax. Miskoop mijns inziens

31 augustus 2014 om 00:13

Sinkgraven zal wel, net als Zivkovic, een jaartje in de Jupiler League mogen spelen om aan Ajax te kunnen wennen. Ik zie liever een Duarte die vertrouwen krijgt op het middenveld dan deze jongeling.

31 augustus 2014 om 03:51

sorry hoor maar duarte heeft al moeite met jong ajax

31 augustus 2014 om 04:40

ja dat komt omdat duarte Zijn top bij een club als Utrecht ligt

31 augustus 2014 om 08:31

Duarte vind ik vrij moeilijk te pijlen. In de Champions League (tegen bijvoorbeeld AC Milan) vond ik hem echt goed spelen maar een week daarna tegen RKC bakte hij er weer niks van. Deze jongen kan zeker voetballen alleen vind ik het er nog niet echt uitkomen.

31 augustus 2014 om 08:46

Die jongen moet gewoon vertrouwen krijgen. De kwaliteiten heeft hij zeker. Of heb jij bijvoorbeeld Maher ook al afgeschreven?

31 augustus 2014 om 08:57

Ik heb Duarte met Jong Ajax tegen Fortuna gezien en ik snap het enthousiasme niet. Hij was traag, niet balvast en duidelijk een zwakke schakel in het rondspelen van de bal. Verder erg klein maar wel stevig in de duels. Als je dan echter telkens te laat komt , komen de kaarten vanzelf.
Beter Sinkgraven halen voor de toekomst en daarbij een ervaren jongen als directe versterking. Bijvoorbeeld Maduro of Mendes da Silva.

31 augustus 2014 om 08:59

Maher heb ik zeker niet afgeschreven. Maher is ook een topper, heeft naar mijn mening ook veel meer potentie dan bijvoorbeeld een Duarte. Maher is op dit moment ook weer op de weg terug.

En zoals ik al zei: Duarte is ook een goede voetballer, hij is alleen nog iets te wisselvallig. Maar wie weet komt het dit seizoen er ook uit.

31 augustus 2014 om 09:38

@pparzyszek

en daar moeten ze bij Ajax nou eens mee ophouden...... die jongens halen die het bij hun club uitstekend doen (zo goed dat Ajax ze wil hebben),en ze dan het voetballen afleren bij het tweede......,want ze moeten ze het "Ajax-voetbal" aanleren.
Noem eens een aankoop van de laatste jaren die ze beter hebben gemaakt bij Jong Ajax....... Er blijft van die onbevangenheid helemaal niets meer over. Smaakmakers worden de kiem gesmoord, want ze moeten mee in het systeem.

31 augustus 2014 om 10:47

JA echt he Vossing... dat doet Ajax namelijk met iedere speler die ze aanschaffen. Die laten ze rijpen in Jong Ajax ...
Volgens mij is vrijwel iedere jeugdspeler van Ajax bij Jong Ajax langsgeweest en die zijn allemaal beter geworden.
Duarte kan Ajax 1 niet aan. Is gewoon gewogen en te licht bevonden. Duarte kan natuurlijk echt wel beter dan Jong Ajax, maar dat komt er nu niet uit (wellicht motivatie problemen... van Eredivisie bikkelen in Jupiler League). Van der Hoorn komt er nu aan.. die heeft toch een heel jaar Jong Ajax mogen meemaken (omdat hij Ajax 1 niet aan kon).
Maar goed Vossing, jij als psv-er hebt van zelfsprekend al weinig kijk op het spelletje dus laten we ajb geen woorden vuil maken aan de interesse in Sinkgraven.

31 augustus 2014 om 00:45

genoeg spelers heeft Ajax voor het middenveld, echter snak ik wel naar een speler met naam en faam. Ajax gaat zo de kant van AZ op: het verkopen van je beste spelers en er mindere spelers, met minder potentie voor terughalen. Sinkgraven is niet de oplossing, daarvoor heeft Ajax ook nog Serero, Duarte, Andersen en eigen jeugdspelers. Veel beter zijn Defour, Guardado, C.Poulsen (terugalen), Maduro, van der Vaart of een routinier zoals Ajax eerder verraste met Gabri of Poulsen.

31 augustus 2014 om 06:11

ja maar het probleem hedendaags is dat de eredivisie gewoon niet aantrekkelijk genoeg is om top spelers te halen, tenzij je grof gaat betalen. en dat zou wel 1 of 2 keer kunnen aangezien je daar het geld voor hebt, maar als je dat 1 of 2 keer doet dan willen ook de mindere spelers meer verdienen.

naar mijn idee had ajax gewoon goed moeten inzetten met C. Poulsen.

ook ga ik er niet vanuit dat Heerenveen, Sinkgraven gaat verkopen. tenzij men met 5 a 7,5 mil over de brug komt. wat ik niet zie gebeuren.

31 augustus 2014 om 10:49

Jaspersj: ik begrijp je gevoelens, maar zeg nou zelf, zeker na het zien van de CL loting: wat zou een Guardado of een Defour of een Maduro nou voor verschil maken in de CL? We gaan heus geen ronde verder komen. Daarbij vind ik het allemaal b-garnituur. Stuk voor stuk Ajax onwaardig. Wacht dan een seizoen en koop dan (indien nodig) een speler van wat zwaarder kaliber...
We zijn vooralsnog kampioenskandidaat nummer 1. Dus aankopen zijn niet per se nodig. Mocht het nodig zijn kunnen we een breker vinden in de winterstop.
De Poulsens zijn niet ieder jaar voor het oprapen.

31 augustus 2014 om 06:54

Ik zou die scouts van Heerenveen halen, wat een talent komt er door bij Heerenveen.

Leuk talent, maar hij staat er niet direct.... Ik zeg portemonnee trekken en Gudelj halen

31 augustus 2014 om 00:07

100% mee eens. Dat is iemand die direct een toegevoegde waarde heeft.

31 augustus 2014 om 00:10

Ik zeg lekker afblijven van deze jongen. Hij is 19 jaar en hij heeft bijna net zo veel wedstrijden gespeeld. Hij staat notabene nog maar 2 wedstrijden op de plek van Ziyech. Gaat toch nergens over als de vervanger van Ziyech in dezelfde transferperiode wordt overgekocht. Ajax moet gewoon lekker ergens anders kijken, deze jongen is prima op zijn plek in Heerenveen. Hier kan hij klotepasses geven en foute acties maken zonder uitgefloten te worden. Hij heeft hier genoeg krediet.
Laat Ajax/psv/feyenoord over 2 jaar maar terug komen en dan maar kijken of hij nog zon supertalent is. Staat in ieder geval nog onder contract tot 2017/19.

Edit: Anders gewoon Pelle van Amersfoort voor de leeuwen gooien, die komt er ook wel.

31 augustus 2014 om 00:16

Ja, maar hij geeft zelden slechte passes.. Daarom wil Ajax hem ook. Tegen Utrecht vanavond speelde hij zijn slechtste wedstrijd tot dusver en nog was het minimaal een 6,5.

31 augustus 2014 om 00:24

Hij speelde zeker geen goede wedstrijd, hij heeft dit (de media aandacht) natuurlijk ook allemaal opgevangen. Tuurlijk snap ik dat Ajax hem wil, het is een heerlijke speler. Maar hij gaat toch veel te vroeg weg. Bilal had maar 24 wedstrijden en zelfs Ziyech pas 40 wedstrijden.
Ziyech is dan misschien een uitzondering en heeft zich bewezen, maar Bilal had sowieso een basisplek gehad, terwijl hij nu flink moet concurreren. Ondanks dat concurrentie goed is moet een 19-jarig jochie toch gewoon elke week zijn wedstrijdjes pakken?

31 augustus 2014 om 02:24

Eens, als supporter hoop ik natuurlijk dat hij nog jaren blijft. Maar ik snap de interesse wel, hele goede speler al.

31 augustus 2014 om 00:10

Ik ben het zo zat dat elk jaar de beste spelers zo laat worden verkocht. Dan komt er weer een speler nu het moet gaan opvangen. Ik wil als SCC een keer zien dat Ajax een echte versterking haalt. Je hebt zo veel geld, je kan best een beetje uitgeven, zeker als je weer kampioen wilt worden en door wilt in de CL. Ik vind het transferbeleid the afgelopen jaren erg slecht. Het is goed dat er veel jonge jongens doorkomen, maar je kan niet alles opvangen met talent.

31 augustus 2014 om 04:45

je kan inderdaad niet alles opvangen met talent, maar heel veel wel. dat Blind vertrekt betekent niet dat we een aankoop moeten doen van miljoenen. we hebben al miljoenen de prullenbak in gegooid met Viergever, dat moet niet nog een keer gebeuren. dan maar talenten uit heel NL halen.

31 augustus 2014 om 17:07

Viergever is gewoon een prima aankoop hoor.

31 augustus 2014 om 00:13

Voor Sinkgraven moet de portemonnee ook getrokken worden.

31 augustus 2014 om 14:51

Ik denk dat Ajax dat nog wel zo in de portemonee heeft zitten...

31 augustus 2014 om 09:27

Gudelj heeft nog een 3-jarig contract, is een krachtpatser en is aanvoerder van Az.

En AZ hoeft allang niet meer te verkopen (zie categorie 3) om winst te draaien..............en dat is al gedaan met Beerens/viergever voor 5 miljoen samen. En maar 2 miljoen uitgegeven aan Hupperts, Aonderson, Tankovi, Muhren en Rochet samen.

Gudelj kost wel 8 miljoen zo vroeg voor het sluiten van de markt.

Omdat ''voetballers'' hebben we genoeg in de Eredivisie, maar zo een strijder en krachtpatser met een goede mentaliteit niet.

31 augustus 2014 om 14:53

Nee en daarom moet Ajax hem ook halen....
Ja.... dat kost een paar centen....maar dat mag ook...
Als je Blind verkoopt voor 17,5 en je kunt een Gudelj onder de 10 mil halen dan heb je geen slechte zaken gedaan...

31 augustus 2014 om 22:12

Marc Netto doet dat toch niet.

Dan gaat hij namelijk zo rekenen:

Aankoop 8 miljoen (bijvoorbeeld, jij komt aan met onder de 10 miljoen, niet ik)
Salaris: 3 jaar lang 8 ton
Totale kosten 10.4 miljoen

(voor het gemak heeft AZ of de zaakwaarnemer of de speler geen doorverkoop percentage, wat wel vaak voortkomt)

Dan moet je minimaal 10.4 miljoen euro ophalen om uit de kosten te zijn. Dat is een te grote gok voor Ajax of welke Nederlandse club dan ook. Helemaal Overmars.

Kijk Maher... die kostte 8 miljoen en AZ heeft nog 20% doorverkoop.
Daarnaast 3 jaar salaris à 8 ton.... is ook 10.4 miljoen maar PSV heeft maar 80% van de rechten dus. Dan moeten zij zelfs minimaal 13 miljoen euro opbrengen om uit de salaris en transfersom kosten te komen.

Dat is bijna niet ''normaal'' te noemen, helemaal gezien hoe dramatisch Maher in zijn eerste jaar was. Er moet een wonder gebeuren (zie blind) wil maher nog 15-20 miljoen opleveren.

Alle ajax fans weer in de poll op ja klikken, hij heeft nog niets bewezen dus moet eerst maar eens blijken toch?

30 augustus 2014 om 23:46

Zou toch ook gewoon een aanwinst zijn? Al is het voor de breedte een aanwinst is het sws..

Zou het niet doen, dit kan Ajax intern ook oplossen met bijv Viergever

30 augustus 2014 om 23:45

Kan beter Cherie van Groningen halen is veels beter

30 augustus 2014 om 23:53

Leer eerst zn naam maar eens schrijven voordat je hem noemt. En daarnaast totaal andere speler als Blind of Viergever...

30 augustus 2014 om 23:59

Beetje appels met peren verhaal. totaal niet vergelijkbaar

31 augustus 2014 om 00:45

Hij bedoelt toch overduidelijk een andere aanvallend ingestelde middenvelder aangezien sinkgraven dat ook is.
Overigens mogen jullie hem houden. Zal vast weer een type duarte worden! Gewoon niet goed genoeg voor de top.

31 augustus 2014 om 00:51

Viergever, Klaassen en Schone op het middenveld en dan Kischna en El Ghazi op de flanken. Zo moeilijk is het niet.

30 augustus 2014 om 23:48

Middenveld :
Sinkgraven(spelmaker)
Klaassen(loper)
Viergever(verdedigende mid)

30 augustus 2014 om 23:52

waardeloos middenveld voor Ajax begrippen.

30 augustus 2014 om 23:56

Ik denk dat Viergever "verzuipt" als je op die manier gaat spelen, of de backs moeten het naar voren rennen iets meer doseren.

30 augustus 2014 om 23:58

of gewoon Viergever, Klaasen en Serero of Schone. Serero vind ik een ondergewaardeerde speler en Schone is op het middenveld misschien wel nóg gevaarlijker.

31 augustus 2014 om 00:01

Vind ik wel meevallen , als je kijkt hoe het niveau van de eredivisie gedaald is valt dit middenveld nog wel mee .
3 jaar geleden hadden we nog een middenveld met anita-eriksen-de jong , en op de bank nog janssen wat is het niveau snel gedaald zeg ..

31 augustus 2014 om 03:54

zoals frank zegt; dan staat er iemand anders wel op of je kunt in de winterstop
nog wat doen

Zou het een leuke toevoeging vinden, maar dit is toch niet echt de vervanger van Daley Blind zou ik zeggen. Volgens mij is Sinkgraven veel meer een Cm/cam dan een Cvm. Zou volgens mij veel eerder aanspraak maken op de plek van bv. Serero. Misschien kan Ajax proberen Tielemans los te peuteren bij Anderlecht, kan je hem en Viergever met elkaar afwisselen en zit je (denk/hoop ik) ook gelijk gebakken voor de toekomst.

30 augustus 2014 om 23:46

Gaat Ajax nooit doen, doe moet wel 10M kosten ofzo. Daarbij is van A'lecht naar Ajax geen grote verbetering.

30 augustus 2014 om 23:50

Hoe oud is die tielemans dan, 17 ofzo? Lijkt me niet dat die 10 miljoen kost..

31 augustus 2014 om 00:17

Als je op je 17e al doorbreekt bij Anderlecht ben je niet voor 1,5mil op te pikken in ieder geval.

31 augustus 2014 om 00:23

Ben ook bang dat ze dat niet gaan doen.. Snap dat toch niet, veel van de toptalenten die Ajax heeft gekocht en daar fors voor betaalden hebben uiteindelijk veel meer opgeleverd. Zlatan en Suarez bijvoorbeeld. Die kostten 8 en 9 miljoen en zijn van grote waarde geweest en hebben samen bijna 45 miljoen opgebracht. Dat zou tevens ook een reden voor Tielemans kunnen zijn om Ajax wel interessant te vinden. Ajax is sportief misschien geen hele grote verbetering t.o.v. Anderlecht, maar Ajax maakt veel vaker grote transfers van jonge spelers en voor grote bedragen. Denk dat het vanwege het aanzien van Ajax makkelijker is om de top te bereiken dan vanuit Anderlecht.

31 augustus 2014 om 00:54

Geld zegt niet altijd wat, ik kan me nog een Servier die overkwam van Sc Heerenveen herinneren..

31 augustus 2014 om 01:40

Je kunt niet eeuwig naar Sulejmani blijven wijzen. Op de spelers die 5+ miljoen kosten hebben we netto winst gemaakt, zelfs met Sulejmani erbij. Op de categorie spelers van 2-5 miljoen, de Duarte's en Van der Hoorn's, hebben we enorm verlies gemaakt.

31 augustus 2014 om 08:50

Ik gebruikte hem als voorbeeld, duurder is niet altijd beter.

31 augustus 2014 om 08:34

Die Serero mag sowieso van mij uit de basis geknikkerd worden, die kan net zo goed bij B1 van Ajax rondlopen. Niemand die het verschil zit.

Het middenveld zal vandaag denk ik bestaan uit CVM Viergever - CM Schone - CM Klaassen. Dat is wat ik verwacht en dat lijkt mij op dit moment ook het beste middenveld. El Ghazi en Kishna gewoon vanaf de flanken. Twee buitenspelers die een normale voorzet kunnen geven, dan zijn we ook af van dat gezeik met Sigtorson. Want die gaat dan echt wel zijn doelpunten maken, daar ben ik van overtuigd.

Zou een leuke aanwinst zijn, maar hier win je (voorlopig) ook de oorlog niet mee..

Jammer dat Feyenoord niet een loging had gedaan voor deze speler, zou daar perfect passen! Maarja, om CL voetbal te kunnen spelen is natuurlijk een grotere uitdaging.

30 augustus 2014 om 23:43

Poging*

30 augustus 2014 om 23:54

Fischer, Andersen, Serero.

Hij Is niet de nieuwe van Ginkel toch, laat maar waaien, te veel twijfels.

Fijn voor de.breedte leuk talent , en toen ? Komt er ook nog eens een ervaren speler bij?? Geld zat maar uitgeven , hoo maar

30 augustus 2014 om 23:49

Zie jij op dit moment een speler die Ajax kan halen die even goed of beter is dan Blind? Ik niet. Misschien is er wel iemand, maar die kost dan ook gauw 20 miljoen en dat is het niet waard. Gewoon de bankrekening spekken over een aantal jaren hebben we zoveel geld dat we onze absolute toptalente/spelers langer kunnen behouden, en we daadwerkelijk spelers kunnen kopen die een echte toevoeging zijn.

31 augustus 2014 om 00:14

Maar welk toptalent? Je hoort veel over bijv. Nouri etc, maar die gasten hebben nog niks laten zien.. leuk dat ze het goed in de jeugd doen, maar de ajax jeugd doet het bijna altijd wel goed.
Als je kijkt naar al een jaar of 3 terug dan had je al makkelijk op 7 posities als het niet meer is betere spelers.
Dat De Jong weg is prima, maar blind hadden ze gewoon een jaartje extra moeten houden.

30 augustus 2014 om 23:50

Wie moeten ze halen en wil naar Nederland komen?

31 augustus 2014 om 01:02

Oke bijna niemand wil in de nederlandse competitie voetballen daar heb je gelijk in , dan moeten we het maar van de talenten , El Ghazi, Kishna,Murić hebben en maybe Sinkgraven dr nog.bij , wordt zwaar seizoen met een sterk psv in de competitie maar sws 5e kampioenschap oprij , want WZAWZDB !!

31 augustus 2014 om 01:02

Muric bedoel ik.

Als je Sinkgraven voor voor ongeveer 3 miljoen kan kopen dan zeker doen. Anders gewoon met Viergever gaan voetballen en Bazoer door schuiven naar het eerste.

31 augustus 2014 om 00:50

een contract tot 2019 (incl optie) dat ga je echt niet redden voor 3 miljoen denk eerder met het oog op de deadline dat Heerenveen tussen de 8-10 miljoen vraagt

31 augustus 2014 om 01:24

Contract tot 2019 of niet, dit is gewoon een aardig talent met een handvol Eredivisie wedstrijden achter de naam. Voor 2.5 miljoen euro mag Heerenveen al in de handjes wrijven.

31 augustus 2014 om 01:40

Haha, dat kun je niet menen. Hij heeft een langlopend contract en toont aan over heel veel talent te beschikken, maar omdat hij nog maar een paar wedstrijden, 17 om precies te zijn, in het eerste heeft gevoetbald, moet Heerenveen maar met een schijntje genoegen nemen? Wat een logica!

31 augustus 2014 om 04:07

denk je nou echt dat supporters daar genoegen mee zouden nemen dan wordt het een lynch partij van heb ik jou daar.

2.5 miljoen voor een speler met meer potentie in vergelijking met ziyech en ook nog eens een deadline en zoals ik al eerder zei een contract voor een jaar.

ziyech 1 jaar - 4 miljoen dan gaat Heerenveen echt niet daley laten gaan voor 2.5 miljoen zeker met in gedachte geen tijd om een vervanger te halen.

Geloof me 2.5 moet gewoon een gevalletje hoorn op de haak zijn met een antwoord van kom volgend seizoen maar weer met een bod,

Er zijn al genoeg belangrijke spelers vertrokken daley is gewoon 8-10 miljoen waard en anders blijft ie gewoon een jaar langer

Ik hoop ten zeerste dat Vonk nou eens gaat nadenken. Hij laat elke speler maar weggaan, en haalt daar te weinig voor terug. Heel frustrerend om als Heerenveen supporter te zien hoe elk ventje dat ook maar een half jaar leuk heeft gespeeld meteen wordt verkocht.

30 augustus 2014 om 23:48

Komen die Denen nou nog, Thomsen en Falk. Dat zou nou van ambitie getuigen bij Heerenveen.

31 augustus 2014 om 10:00

Te duur. Pas bij verkoop van Sinkgraven kan men actie ondernemen. Nu Wildschut op weg lijkt naar Boro is het misschien wel zo dat ze een speler kunnen aantrekken, misschien die Alireza van Nec.

Haal dan die Alireza Jahanbaksh ofzoiets van NEC! Of is die dan weer te aanvallend ingesteld voor op het middenveld?

30 augustus 2014 om 23:47

Dat is een vleugelspeler.

30 augustus 2014 om 23:55

Schöne terug na het middenveld en Alireza daarvoor..

Maar dat zou dan weer ten koste gaan van Kishna en Fischer, dus dat zal wel niet gebeuren.

31 augustus 2014 om 00:49

Gelukkig niet zeg. Pure middelmaat! Dat soort spelers moet je niet eens willen.,

Dat lijkt me nou nog wat vroeg voor zo'n speler om nu al naar Ajax te gaan. Heeft een handvol Eredivisie wedstrijden gespeeld. Beter eerst een volledig seizoen bij Heerenveen afwerken. Ajax zou beter een meer ervaren speler halen die ook fysiek wat sterker is.

30 augustus 2014 om 23:56

Ben het met je eens, ik snap er ook niks van. Ajax voert een goed beleid hoor met jonge gasten, maar in de CL sta je gewoon voor lul straks. Dat hele graag overwinteren verhaal is gewoon bullshit, Ajax wil niets anders dan kapitaal opbouwen. Willen ze het stadion nog kopen of van de beurs ofzo? Met dit team is de kans groot dat je 4e wordt wat zonde zou zijn, want met een paar ervaren jongens erbij zou Ajax in de EL best ver kunnen komen lijkt mij.

31 augustus 2014 om 00:54

Bla bla. Alsof 1 of zelfs 3 ervaren spelers ons naar de volgende ronde knallen? No way!
Waarschijnlijk had zelfs een Nederlandse ploeg met alle eredivisie toppers in de basis deze CL groep niet overleefd.

31 augustus 2014 om 01:10

Ik zeg toch ook niet dat ze gaan overleven in de CL, maar derde worden zou toch wel mogelijk moeten zijn voor Ajax. Naja als ik hier zo rondkijk zijn veel ajacieden zelf ook teleurgesteld dat er geen ervaren spelers worden gehaald.

31 augustus 2014 om 08:31

Je zegt het zelf ja. Dus wat is het nut om wat meer uit te geven? Kampioen kunnen we namelijk ook worden met deze selectie.

Wanneer Vonk Daley verkoopt lever ik mijn seizoenskaart persoonlijk bij hem in! Kan je niet maken tegenover je fans

Ik denk dat ajax sinkgraven niet als vervanger van blind haalt. serero, viergever en schöne kunnen ook op 6 spelen. Wanneer serero naar 6 gaat, komt sinkgraven voor serero's positie in aanmerking en wanneer schöne naar 6 gaat komt sinkgraven op schönes plek denk ik.

Sinkgraven en van Ginkel gaan naar Amsterdam. Blind zijn ze volgende week alweer vergeten

30 augustus 2014 om 23:55

Je weet natuurlijk nooit, maar als Van Ginkel kan kiezen tussen Nederland en Italië, dan geef ik Ajax weinig kans... Daarbij gaat Van Ginkel door het salarisplafond van Overmars, denk ik.

ON: zo'n 12 uur geleden al gepost, maar nogmaals...sinkgraven is een prima voetballer. Alleen niet wat Ajax nodig heeft op dit moment. En Heerenveen kan natuurlijk voor de hoofdprijs gaan; hoe graag Sinkgraven ook (schijnbaar) wil...

31 augustus 2014 om 10:40

Als Van Ginkel kan kiezen tussen Nederland en Italie en hij kiest Italie, dan is hij te dom om te poepen en mag zijn carriere de stront in zakken. Dan vergooit hij echt zijn talent.

Heeft Poulsen eigenlijk al een nieuwe club? Volgens mij wilde hij niet verlengen omdat hij vreesde niet meer aan spelen toe te komen. Dat ligt nu toch wel anders, lijkt me... Met hem en Sinkgraven lijkt me dat je weer voldoende opties op het middenveld hebt..

31 augustus 2014 om 01:11

I agree

Krijg toch de hik frank en marc. Wat moet ajax nou met zo'n pannenkoek. Meer dan 100 miljoen op de bank em dan kom je met fokkin singkhraven. Lik me reet

30 augustus 2014 om 23:59

En over een aantal jaar roepen dat Ajax zo'n geweldig beleid heeft, omdat het misschien wel honderden miljoenen op de bank heeft en we de toptalenten/spelers langer kunnen vasthouden en echte versterkingen kunnen halen. Stop eens met het korte termijn denken. Die 4 kampioenschappen zie ik als een mooie bonus voor een uitstekend beleid dat wordt gevoerd.

31 augustus 2014 om 00:04

Je gaat Daley niet verkopen als je ambities hebt voor clplaatsing en blaat en blaat dat er elke jaar spelers vertrekken. Maargoed Blind wilde vertrekken omdat hij naar Lose Yourself van Eminem heeft zitten luisteren. Vind het echt zo jammer.

31 augustus 2014 om 00:12

Die ambities zijn er ook, maar ik heb liever dat het nog een paar jaar duurt, dan dat ze nu paniek aankopen gaan doen. Dit beleid heeft de toekomst en Ajax zal er over een paar jaar de vruchten echt van gaan plukken. Geef het gewoon wat tijd. Als ze nu ineens een speler of 2 halen voor mega bedragen, en ze kwalificeren zich wonderbaarlijk voor de volgende ronde, dan is alles hosanna. Maar als ze over 5 jaar weer terug bij af zijn dan hoor je er niemand meer over dat Ajax dit seizoen de volgende ronde van de CL heeft gehaald, maar dan loop tiedereen te klagen dat we geen steek zijn opgeschoten.

31 augustus 2014 om 00:23

Ik zeg niet dat ze spelers moeten kopen, maar dat ze Daley hadden moeten behouden. Ok, hij wilde weg, maar we hebben hem echt nodig hoor. Ik sta 100% achter het beleid alleen ik kan dit nog steeds niet vatten. Ben het voor de rest met je eens. Alleen moet Frankie wel blijven anders loop ik een trauma op.

31 augustus 2014 om 00:45

Gast 17,5 miljoen voor blind... Dat krijg je never nooit meer, dat is hetzelfde als de transfer destijds van Babel naar Liverpool.

Blind is prima te vervangen is gewoon een 13 in een dozijn speler.
Een beetje jeugdspeler vangt dat zo op en je bent 17 mil rijker.

Maar als jij denkt dat Ajax met blind wel van Barcelona en PSG gaat winnen moet je dat vooral blijven doen..

Die 17 miljoen heb je nu in elk geval, anders had je met blind minimaal 2e ronde moeten halen in de CL omdat ooit te kunnen verdienen. Want geloof mij, er wordt nooit meer, meer betaald dan Manu nu doet voor Blind.

31 augustus 2014 om 01:23

Je moet niet zo zwart wit denken! Jeugdspelers inpassen kan prima hand in hand met gerichte topversterkingen, sterker nog dat zal deze jeugdspelers alleen maar beter maken. Deze selectie is te onervaren momenteel, 3 spelers met 5 seizoenen of meer ervaring zijn vertrokken met enkel viergever als ervaardere kracht dr voor terug. Een topper erbij op het midden en voorin zou voor het gehele elftal goed zijn, mits voor deze toppers niet meer dan 15-20 miljoen wordt neergelegd, het equivalent van de resterende transferwinsten deze periode. Dan heb je nog je cl inkomsten voor een financiele winst dit seizoen. Plus plus op sportief en financieel vlak.

31 augustus 2014 om 01:25

15-20 Miljoen in totaal dan, niet apart natuurlijk

31 augustus 2014 om 08:35

Plus dat je never nooit meer 18 miljoen voor hem krijgt. Waar zat United met haar gedachten..

31 augustus 2014 om 01:02

@mocrodammer helemaal gelijk, er is geld zat en je kan beter een dragende speler halen die toegevoegde waarde heeft in de CL in plaats van een spelertje met een half seizoen eredivisie-ervaring.

Heerenveen moet Sinkgraven niet laten gaan. Gewoon een afschrikwekkende prijs roepen. Ik denk dat €7,5 miljoen wel voldoende moet zijn om Ajax buiten de deur te houden.

31 augustus 2014 om 10:59

7,5 miljoen zit wat op het randje want dan biedt je Ajax de mogelijkheid om aan te komen met termijnen en doorverkooppercentages en voor je het wet heb je een deal. Denk zelf dat Ajax niet verder zal gaan dan 5 miljoen maar we gaan het zien.

Leuk voor erbij deze speler voor Ajax als vervanger van Duarte die dan de omgekeerde weg beland. Deze jongen moet je gewoon af en toe laten spelen als het kan. Is niet de versterking die Ajax nodig heeft.

Wederom een vervanger en geen versterking. Weinig tot geen ervaring en een speler die weer in de categorie valt ''misschien dat het wat wordt''. Daar zijn er de laatste tijd veel te veel van ; Milik, Duarte, Van der Hoorn, Sana, Hoesen en Cuenca oa. Mokotjo was maar 1,5 miljoen. Heeft het Ajax middenveld 2x weggespeeld maar werd niet gehaald omdat Ajax Duarte en Andersen oa al heeft. Duarte zat niet eens bij de selectie voor tegen Groningen. Weer te laat handelen van Ajax. En veel mensen zeggen dat Viergever de plek van Blind moet overnemen. Ik kan je nu al op een briefje geven dat Viergever vaak linksback gaat spelen aangezien Boilessen wel weer een wedstrijd of 20 gaat missen door blessures. Was tegen PSV alweer raak.

31 augustus 2014 om 00:02

Waarom nu Overmars ? Ik snap het beleid en dat je wil sparen namens Ajax, maar spreek dan niet meer uit dat je voor de volgende ronde wil gaan in de Ucl. Ik ben zo benieuwd wat Ajax gaat doen met al dat geld.

Fischer is de oplossing na de winterstop.

Tot dan Andersen en Serero, als de rechtsbuiten positie bepaald Is hebben we Schone voor die positie.

Krishna Sig. El Ghazi

Fischer/Schone viergever Klaassen

31 augustus 2014 om 01:16

oke , zoek maar eens op youtube en typ in Robert Muric , dit is pas een speler! Ga je dit seizoen zien, dit is een speler waarvoor je naar t stadion komt!!

Heerenveen houd zo geen goede speler meer over. Finnbogason, Ziyech, Basacikoglu en dan misschien ook nog Sinkgraven

Ik zou Sinkgraven hoe dan ook halen. Die jongen heeft veel potentie net als Zivkovic.

Daar naast zou ik als ervaren speler misschien een speler als Maduro halen. Voetbalt nu bij PAOK en moet niet veel kosten. Daarbij is het een jongen uit eigen opleiding

31 augustus 2014 om 00:08

Maduro past totaal niet bij Ajax. Die man is zo ontzettend sloom met een handelingssnelheid van een slak. Hij zal het spel van Ajax alleen maar vertragen. Ervaring moet je niet kopen alleen om de ervaring, hij moet ook iets toevoegen en dat zie ik Maduro totaal niet doen.

Voor de boer zijn er eigenlijk maar 2 optie om blind te doen vergeten.
Gutierrez (twente, geblesseerd) en Ortiz (az), maar voor beide zal de jackpot betaald moeten worden. Aangezien ze wel het geld hebben, is het de vraag of ze dat willen uitgeven.

Lijkt mij een goede en talentvolle opvolger voor blind

Die zal ook wel net als andere talenten bij jong Ajax spelen terwijl hij goed genoeg voor de er is. Ik zou het niet doen

31 augustus 2014 om 00:12

En maar weer kopen. Kunnen ze zelf niks opleiden? (Dat is toch de standaart reactie als een club een speler haalt?)

31 augustus 2014 om 00:12

Heb jij Sinkgraven überhaupt ooit zien spelen?

31 augustus 2014 om 14:13

Als Ajax kun je gewoon niet 18 miljoen op Daley Blind weigeren, zeker omdat de spelers op ten duur gewoon weg willen. Ajax verkoopt elk jaar de beste spelers, maar is simpelweg niet in staat om deze te behouden. De competitie is niet uitdagend genoeg, de ambiance is ook niet heel denderend en het salaris is al helemaal niets.

Dan kun je die spelers wel onder 'dwang' aan hun contract houden maar zit je met ongemotiveerde spelers.

Daarnaast vind ik Sinkgraven op dit moment een van de betere in Nederland op zijn positie, dus de interesse vind ik wel logisch eigenlijk.

Verder is Ajax natuurlijk 4 jaar op rij kampioen geworden, dus dan hoeft de selectie blijkbaar geen kwaliteitsimpulsen te hebben. Kampioen worden ze (blijkbaar) toch wel.

Gewoon voor Mokotjo gaan, Twente heeft 2 mio betaalt, biedt 3 mio en Twente hapt wel... Nog steeds financiële nood en mio verdienen in 1 mnd, das goed rendement. Of 2 mio en milik

31 augustus 2014 om 00:23

Zoiets kan niet (regels?) en gaat Twente nooit doen.

31 augustus 2014 om 00:31

Kan inderdaad niet, omdat het in dezelfde transferperiode is...
En als het wel zou kunnen, neemt Twente echt geen genoegen met 3 miljoen.

Je kan beter Gudelj of Cherry halen

Ajax haalt Sinkgraven: Barca, PSG en Apoel geschokt

Amsterdam - Ajax is dichtbij een akkoord met Daley Sinkgraven. De talentvolle middenvelder moet in Amsterdam Daley Blind opvolgen. De tegenstanders van Ajax in de CL reageren geschokt.

"We hadden hoop eindelijk weer eens een rol van betekenis te kunnen spelen in de Cl," zei sterspeler Lionel Messi tegen AS. "maar nu Ajax Sinkgraven haalt, kunnen we het wel schudden."
Ook in Parijs zit men flink in de rats. "We hebben een uitstekend team bijeen gekocht, maar hier kan zelfs geen sjeik iets tegen doen. Ajax is de gedoodverfde winnaar met Sinkgraven."
Op Cyprus ziet men het helemaal niet meer zitten. Een bestuurslid van Apoel Nicosia heeft laten weten de club per direct uit de CL terug te trekken. "De vernedering door Sinkgraven zou te groot zijn."

31 augustus 2014 om 00:48

hahahaha grappig ja..

Denk jij dat een Messi uberhaupt het verschil weet tussen een ajax met blind of een zonder blind?

Denk jij dat ajax met een blind Messi bang maakt?

Alsof blind een bepalende speler is geweest en 10 assists per jaar geeft.. Hou toch op man.

31 augustus 2014 om 02:18

Sarcasme tobie

31 augustus 2014 om 10:47

Kom op Keepertoob!

1. Je gaat veel te serieus in op een grap.

2. Ja, Blind is een bepalende speler geweest de afgelopen twee seizoenen en was dat zeker weer in de eerste wedstrijden van dit seizoen. Ik weet niet voor welke club je bent, maar naar Ajax heb je blijkbaar niet vaak gekeken. Ik word zo schijtziek van supporters van andere clubs die nooit naar Ajax kijken maar wel denken te weten dat Blind een matige voetballer is. My fucking god. Wat een gejank. Nu zit hij bij United, vast omdat hij geen bepalende speler was bij Ajax.

3. De grap die wordt gemaakt is dat Ajax een van zijn beste, zo niet de beste speler verkoopt en er een talent voor terughaalt dat nog nul ervaring heeft en niks heeft bewezen. Dat is toch gewoon treurig? En daar maakt Strandjutter een terechte sarcastische opmerking over.

4. Ja ik denk dat Blind een van de (weinige) spelers is van Ajax die Barca pijn had kunnen doen. Zowel verdedigend als in balbezit. Maar jij zal dat wel niet zien, want jij bent ongetwijfeld een van die dwazen die nog steeds beweert dat Blind matig is. Moeimakers, allemaal.

Hopelijk blijft Daley bij ons! Dit is onze beste speler die we nog over hebben naar mijn mening! Speelde vandaag ook weer gewoon een goede partij.

31 augustus 2014 om 02:07

hij is al naar man u

31 augustus 2014 om 10:48

Hij bedoelt Sinkgraven..

F. de Boer: Maar we gaan nu niet zomaar de knip open gooien, een eventuele vervanger moet echt een toegevoegde waarde zijn.

En dan kom je uit bij Sinkgraven ?

31 augustus 2014 om 10:48

Ja. Frank en co zijn tegenwoordig meer bezig met het versterken van Jong Ajax dan met aanwinsten halen voor het eerste. Dus toen Frank dat zei had hij het ongetwijfeld over Jong Ajax.

Hoofdprijs vragen 8 miljoen voor deze topper. Owh ja waar is nou die jeugdopleiding van Ajax en die top aankopen??? Sinkgraven moet lekker blijven kan hij tenminste minuten maken

31 augustus 2014 om 10:51

Wat een gezeik. Omdat Ajax een talent koopt hebben ze opeens geen jeugdopleiding meer? Aarde aan jou, ze verkopen net een jeugdspeler voor 18 miljoen.. Even niet opgelet?

Met je laatste opmerking ben ik het dan wel weer eens. Sinkgraven moet spelen. En ik verwacht niet dat hij dat bij Ajax 1 veel zal doen. Als dat wel het geval is, dan is dat super triest. Want dat zou betekenen dat hij beter is dan Serero en Andersen, wat een faal zou zijn van de Ajax opleiding en scouts.

Viel me meteen op, deze jongen heeft iets. Ben pas op het eind van vorig seizoen echt gaan letten op Heerenveen in de samenvattingen op Nos. Ik dicht hem een groter potentieel toe dan Bilal, Van La Parra, Slagveer, van Aken, Ziyech en die andere jonge jongens van toen. Hij heeft echt klasse. Ik zou hem alleen nog een jaar bij Heerenveen laten. Vrees ook dat die nu meteen 5 miljoen gaan vragen ofzo en dit gigantisch veel zal lijken waardoor er meteen veel druk op die jongen zal komen te staan.

Alweer een speler kopen? Blokkeert dit de doorstroming van jeugdig Ajax-talent?

31 augustus 2014 om 00:45

Nee, hij is pas 19 jaar. Gaat halfjaar in jong-Ajax spelen en dan wordt hij voorgesteld als het zoveelste product uit de Ajax-school...

ON: Hoe talentvol deze jongen ook is, ik kan me niet voorstellen dat er binnen Ajax op dit moment geen vervanger is voor Blind.

31 augustus 2014 om 00:51

Ja precies, zo doen ze dat bij Ajax! Even in jong Ajax laten voetballen en ze noemen het eigen jeugd

31 augustus 2014 om 00:54

Een contructie waar ik me wel in zou kunnen vinden is bijvoorbeeld dat Ajax hem nu koopt maar dan 2 jaar (of een jaar) verhuurd aan Heerenveen om te rijpen.

31 augustus 2014 om 10:57

Dat lijkt me ook een goede constructie.

31 augustus 2014 om 10:57

Bla bla bla. Die opmerking begint oud te worden. Elke keer als Ajax een speler koopt hetzelfde liedje. Ondertussen koopt Ajax bijna niks (viergever en Milik) en staat er nog steeds veel jeugd in het eerste (vermeer, Van Rhijn/ligeon, Veltman, Boilesen, Klaassen, Kishna, El Ghazi) en wordt er net een jeugdspeler verkocht voor 18 miljoen.

Als Sinkgraven wordt gekocht, welk talent zou hij dan in de weg staan? Als hij meteen basis staat dan zou dat ten koste gaan van Andersen en Serero. Eerlijk gezegd: die kunnen wel wat concurrentie gebruiken want ze bakken er niks van. Als hij naar Jong Ajax gaat dan staat hij uberhaupt niemand in de weg, want daar moet iedereen zich bewijzen.

Het is bekend dat Ajax al enige jaren beslist niet meer dan 4, hooguit 5 miljoen wil neertellen voor een speler. Het is ook bekend dat Sinkgraven nog een contract van 3 jaar + een optie van 2 jaar heeft.

De door Heerenveen verlangde afkoopsom zal daarom dichter bij de 10 dan de 5 miljoen liggen.
Volkomen overbodig dus om over een overgang te praten en deze jongen het hoofd op hol te brengen..

Maar dit kun je toch geen vervanger van Blind noemen? Totaal ander type

Als je de verhalen mag geloven is dit een jongen die echt talentvol is en die niet het “label” talent heeft opgeplakt gekregen omdat het een jonge speler is. Wat mij betreft mag hij dus wel komen, al betwijfel ik het ten zeerste dat Heerenveen hem zal laten gaan voor een zacht prijsje als hij nog een contract heeft van een paar jaar met daarin ook nog een eenzijdige optie.

Alleen word er weer vergeten dat we kerels missen, mannen die de klappen van de zweep kennen, en mannen die in staat zijn om de fysieke duels aan te gaan. De opmerkingen van sommigen Ajacieden richting Ajacieden die vinden dat Ajax wel wat meer mag doen vind ik niet helemaal op zijn plaats. Vooral wanneer ze dan andere Ajacieden vragen om dan met namen te komen. Overmars word toch rijkelijk betaald om creatief te zijn ? Elk seizoen worden enkele namen genoemd, voor een of andere redenen komen ze niet en vervolgens blijft het angstvallig stil. Veel Ajacieden die nu zeggen dat we niet kritisch mogen zijn heb ik de afgelopen jaren ook hier (zwaar) verontwaardigd zien reageren wanneer Ajax zich weer nationaal of internationaal blameerde vanwege het gebrek aan volwassen (ervaren) spelers en het gebrek aan fysieke kracht. Overigens is het hebben van gedegen ervaring ook onderdeel van de visie van Cruijff, maar dat lijkt Ajax en sommigen hier vergeten te zijn.

Ergens op de aarde moeten er toch spelers rondlopen doe betaalbaar zijn met degelijk ervaring of op zijn minst beschikken over een fysieke kracht wat vandaag de dag zo belangrijk is geworden ? Wanneer we al die “zogenaamde” flut ploegen in de Europa League voorbij zien komen zitten daar altijd wel 1 of 2 spelers tussen die interessant kunnen zijn voor de Nederlandse top. Het lijkt mij nou niet dat die spelers zoveel betaald krijgen bij die kleinere clubs.

Wat ik ook raar vind is dat niet zo heel lang geleden de club en elke Ajacied het er over eens waren dat er een vervanger van Poulsen moest komen en een ervaren spits. Nu is dat opeens niet meer nodig en lijkt het opeens een vies woord als je over aankopen begint die iedereen tot voor kort wilde hebben en essentieel achtten.

De Ajacieden (waaronder ik) die vinden dat er ook weleens geïnvesteerd mag worden zeggen nergens dat wij willen dat Ajax onverantwoorde financiële risico´s neemt, dat is iets wat Ajax roept en velen anderen er maar automatisch van maken. Hetzelfde geldt voor dat "zogenaamde" niet overhaasten, prima daar ben ik helemaal voor, maar sinds wanneer kan er niet meer zorgvuldig gehandeld worden onder druk ? Veel Ajacieden hadden terecht kritiek op PSV dat zij zolang hun achilleshiel de verdediging zolang negeerde, nou Ajax doet nu hetzelfde. Veel Ajacieden hadden terecht kritiek op van Geel omdat hij sinds het wereldkampioenschap al wist dat een aantal spelers weg wilde.

Ajax wist of kon ook weten dat de kans groot was dat Blind zou vertrekken, als we naar het recente en iets verdere verleden kijken verlaten de goede Ajax spelers de club zodra ze doorbreken als sterktehouder. In combinatie met het wereldkampioenschap en de lovende kritieken die Blind internationaal kreeg kon je al weten hoe laat het zou zijn. Als we dan vinden dat van Geel beter had moeten anticiperen geldt dit natuurlijk ook voor Overmars.

Sinds jaar en dag is het gebrek aan "ervaring" en "fysieke kracht" de achilles hielen van Ajax, dat was al een groot probleem toen we nog talenten hadden zoals Sneijder en van der Vaart etc. Zodra die dan voor het eerst sterktehouder werden, werd er meteen van ze verwacht dat ze het hele elftal wel even op sleeptouw zouden nemen. Daar waren ze nog te jong voor, iets wat Sneijder en van der Vaart ook later vertelde, maar toch wilt men daarmee wat voor reden ook mee doorgaan.

Sorry, maar ik vind het te lachwekkend voor woorden, eerst laat de club en ook de Boer toch duidelijk weten dat ze klaar zijn met Sigthorson en nu zou hij opeens de ideale spits zijn. Viergever was de vervanger van Moisander omdat hij weg wilde, maar nu is hij opeens de vervanger van Blind, ik kan me nog goed herinneren hoe de meeste Ajacieden hier ermee aan waren dat spelers positioneel stelselmatig misbruikt werden. Met als toppunt de wedstrijd in Amsterdam tegen Salzburg waar de Boer Duarte als back liet spelen.

Juist met de ex toppers aan het roer had ik verwacht dat zij zouden zorgen voor een uitgebalanceerd elftal bestaande uit talent, ervaring en fysieke kracht. Te meer ook omdat wanneer de heren in het verleden live wedstrijden versloegen of analyseerde van Ajax zij ook telkens erop hamerden dat Ajax ervaring en fysieke kracht mistten. Wat dat betreft heb ik er een hard hoofd in dat we ooit een bestuur krijgen die de juiste vorm tussen het financiële en het sportieve kan vinden. Zeker met het oog op de toekomst wanneer de lichting doorbreekt waar de club zoveel van verwacht. Ook die jongens zullen ervaren mannen nodig hebben om zich te ontwikkelen.

31 augustus 2014 om 01:17

Een aardige lap tekst....

Ik begrijp je relaas maar laten we realistisch zijn. Geen Nederlandse club gaat in de komende 2 a 3 jaar geen rol spelen in europa (tenzij fifa optreed) daarnaast wij als ajax zijn 4x kampioen geworden... moet je nu met geld gaan smijten om proberen kampioen te worden terwijl psv beter is?

Bedrijfstechnisch gezien... nee!! Zo kijk ik er tegenaan. Hand op fe knip en slim investeren...
Daar pakken we op termijn veel meer mee !!

31 augustus 2014 om 10:59

Ben het met je eens. Zuinigheid en weinig paniek zijn prima, maar er moet ook kwaliteit op het veld staan. Tot nu toe is dat telkens net genoeg geweest, maar dit jaar (zonder spits en goede creatieve middenvelder in de as) vind ik het matig.

Heeft net zeventien wedstrijden bij Heerenveen erop zitten. Zou het een hele rare en onlogische aankoop vinden.

Overmars is eigenlijk ook van de voorspelbare Eredivisie aankopen. Hetgeen waar Brands ook een tijdje last van had.

Hopelijk krijgt Heerenveen er een flink pak centen voor.

Dus je verkoopt Blind om vervolgens deze man te halen volgensmij vergeet marc "netto" overmars dat we CL spelen. Haal Nigel de Jong dat is pas een goede vervanger.

31 augustus 2014 om 10:44

Echt waar, denk je nou dat Nigel de Jong serieus haalbaar is?

Ik dacht dat je altijd eerst de club benaderde en dan pas de speler?

Ik zeg het nog maar een keer: deze jongen is natuurlijk onhaalbaar met nog een vijf(!) jarig contract voor clubs uit NL. Heerenveen zal na de verkoop van Finn, Bilal en Ziyech, wat toch zo'n 18 miljoen heeft opgeleverd niet nog een pareltje laten gaan. Niet voor 6 miljoen, niet voor 8 en zelfs niet voor 10. Dan kunnen ze gewoon weg niet maken tegenover het publiek. Het zou ook totaal onnodig zijn als je bedenkt dat je nog lang genoeg de hoofdprijs kunt krijgen.

31 augustus 2014 om 01:46

Ach, een deel van de Ajaxsupporters hier denkt dat het voor iedere club een eer is om aan Ajax te verkopen. Ongeacht de prijs. Ik las hier zelfs dat Heerenveen blij moet zijn met 2,5 miljoen. Lachwekkend.

31 augustus 2014 om 02:28

We hebben vaak genoeg spelers verkocht terwijl de directie ons dat niet aan kon doen, en toch gebeurde het.

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre Heerenveen een bod van 5 miljoen op een jongen uit de eigen jeugd kan afwijzen.

31 augustus 2014 om 07:30

Dat bod afwijzen is niet zo moeilijk hoor. Ajax is ook nooit vies van hoge p[rijzen vragen dus kan Heerenveen dat ook.

Kom op Ajax, toon ambitie. Er is geld. Doeeee er iets mee! In Nederland doen we echt wel mee, maar als je ook maar een klein kansje wil hebben in Europa, ga je het met Sinkgraven niet redden.

Misschien is het een goed idee om van Ginkel te halen als vervanger!

Ze moeten eens een beest halen op het middenveld. En geen kinderen. Probeer felipe melo eens te halen.

31 augustus 2014 om 02:09

Idd! Of Raul Mereiles Dat zijn toch spelers die gemakkelijk van club wisselen.

Lees hier allemaal reacties met dat hij niet goed genoeg is enzo, maar hij is pas 19 jaar he. Dan moet je de tijd krijgen, denk dat hij als breedte aankoop prima is en dat hij dan later kan doorbreken bij Ajax

31 augustus 2014 om 07:30

Dan had hij ook 2 maanden terug al gehaald kunnen worden.

Hoop zo erg dat deze topper komt. Wat een talent zeg. Ik geniet keer op keer weer van deze jongen.

Wat goed is komt snel en ik vind deze jongen een zeer groot talent. Een gelijkwaardige vervanger voor Blind vind je toch nooit, kost teveel, dus zoek je automatisch iemand waar je veel potentie in ziet en dat heeft hij overduidelijk. Zit op het moment eigenlijk prima op zijn plek bij Heerenveen, komt net kijken, daar word je nog niet gelijk afgerekend op een paar fouten en hij kan er gegarandeerd veel minuten maken wat zijn ontwikkeling natuurlijk alleen maar ten goede komt. Toch mag hij van mij nu al komen, want aan het einde van het seizoen is hij minimaal een miljoen meer waard en waarschijnlijk nog wel iets meer ook.

Ik zou verschrikkelijk jaloers zijn op deze aankoop. Geweldige speler, een klasse beter dan Ziyech. Ziyech is een aardige speler, maar dit is echt nu al top van Nederland.

Sinkgrave hebben we niet nodig.ajax staat bol van dit soort spelertjes. Haal Poulsenmaar terug, andere gasten zijn toch te duur voor Ajex begrippen. Wat een gepruts weer op het laatste moment, voel me elke keer weer bestolen als er spelers vertrekken nadat je een UCL pas hebt gekoht. Niet dat Blind het verschil zou uitmaken, maar het is toch een rare gewaarwording dat je beste spelers steeds in de laatste week van augustus vertrekken.

Denk dat je beter wat meer geld kan uitgeven aan een gudelj die tot nu toe elk seizoen goed speelt dan aan sinkgraven die een leuke 2e seizoenshelft heb gespeeld. En lijkt me niet dat ajax geen 5 miljoen ofzo kan missen voor gudelj

31 augustus 2014 om 04:21

Dat jij serieus denkt dat Gudelj voor 5 miljoen op te halen is vind ik merkwaardig. AZ heeft zelf al 3 miljoen betaald, dus op zn minst vragen ze 10 miljoen.

Leuk voor Heerenveen maar gaat het verschil niet maken bij Ajax

Ah, de top jeugdopleiding van ajax in werking

31 augustus 2014 om 04:48

Ja goed hè, een jeugdprodukt voor 17,5 miljoen euro verkopen?

31 augustus 2014 om 07:31

Best goed ja, zeker als je weet dat ze twee jaar terug zijn contract niet eens wilden verlengen.

31 augustus 2014 om 11:05

Wat wil je nou zeggen Kohaku? Omdat Blind twee jaar geleden een mindere periode had, komt hij niet meer uit de jeugd van Ajax?

Sneijder en Van der Vaart hadden ook dipjes. Ook de fout van Ajax zeker?

31 augustus 2014 om 11:10

Ah, Viswinkel is ook weer van zijn akker afgekomen om Ajax af te zeiken. Goed man. Je vergeet alleen even dat Ajax net een speler heeft verkocht voor 18 miljoen uit diezelfde jeugdopleiding die je probeert af te kraken. Wat was de laatste keer dat Twente 18 miljoen kreeg voor een speler uit de eigen jeugd?

Dat Ajax een speler koopt, betekent niet dat de jeugdopleiding faalt.

Waarom halen ze van Ginkel niet? Zou de perfecte vervanger zijn!

10/15 miljoen, anders niet laten gaan. Heeft meer talent dan Ziyech en heeft nog een contract voor 5 jaar.

Als ze Sinkgraven halen kunnen ze de jeugdopleiding wel opdoeken. PSV noemen ze in Amsterdam een koopclub maar vlak Ajax hat laatste jaar ook niet uit met Duarte, vd Hoorn, Zivkovich, Millik, Viergeven en dan Sinkgraven.

31 augustus 2014 om 10:39

Wat een onzin, heb je het aantal zelf opgeleide spelers in het eerste wel eens geteld? Vermeer, van Rhijn, Ligeon, Veltman, Denswil, Moisander, Boilesen, Riedewald, Bazoer, Andersen, Klaassen, El-ghazi, Kishna, Fischer. Dan neem ik de derde rang niet mee, alleen eerste en tweede. 14 in totaal.

Ajax zal ook altijd de selectie aanvullen als dat nodig is, nu Blind is vertrokken lijkt mij dat een vrij logische optie.

En weer een naam genoemd die ze uiteindelijk toch niet halen, wij gaan nu als ajacieden tot de laatste seconde vanavond hopen dat ze hem halen en uiteindelijk halen ze hem toch niet omdat Marc vindt dat Heereveen teveel geld vraagt. Zelfde was met Bas Dost en nog vele andere spelers waarvan we hoopte dat ze ook daadwerkelijk gekocht werden..

Duarte moet je het vertrouwen geven mensen, dan loopt ie uitendelijk ook voor miljoenen weg ( denk aan blind tijd geleden) ik denk dat we wel genoeg goede middenvelders hebben , laat hem nog een jaartje rijpen


En nu maar denken dat ze bij Ajax alle bovenstaande reacties al niet allang hebben door genomen?
Ze zijn 4 x kampioen geworden,ze hebben daar een technische van hier tot Tokio,ze weten heus wel wat ze doen hoor,daar wordt dagen, zo niet weken over vergaderd,.... daar doen ze echt niet iets zo maar.
Laat het maar aan de mensen van Ajax over,ze weten heus wel wat ze doen,ze denken heus niet ach,
we worden dit jaar 6 de,wat zou dat????
Vertrouw er maar op.

Ajax heeft sterke ervaren spelers nodig. We hebben al teveel kleine kinderen. Met Sinkgraven komt er weer een klein kind bij.

Het beste voor Ajax en Heereveen zou zijn als Ajax hem nu koopt en direct weer verhuurt aan Heereveen.. Om hem vervolgens na dat jaar naar de Arena te halen.

Doet Ajax goed! 18 miljoen voor een beperkte voetballer vangen en vervolgens een van de meest getalenteerde middenvelders van de eredivisie er voor terug halen.

Slechte aankoop. Ongelooflijk waar is Ajax mee bezig? Geef geld uit en haal een fatsoenlijke speler die Blind direct kan vervangen. Nu zit je weer opgescheept met jeugdige spelers die niets opbrengen. Ik heb echt geen vertrouwen in die pannekoek van een Overmars!

31 augustus 2014 om 10:40

Nou kom maar op. Wie zouden ze dan moeten halen die er direct staat? Ik ben erg benieuwd waar je mee komt.

Mooie dat we tegenwoordig zo'n geweldige academie hebben maar het is volgens mij niet de bedoeling om ieder talent na een wedstrijd of 15-20 van de hand te doen. Ajax zal met een fenomenaal bod moeten komen en dat gaan ze niet doen.

De boer geeft aan serieus mee te willen doen in de CL. Dan is Sinkgraven (nog) niet de speler waar je dat mee gaat bereiken. Dan moet er toch echt een speler van een ander kaliber worden gekocht.

Sinkgraven staat voor zijn eerste volledige seizoen in de Eredivisie. Laat hem nog maar mooi 1 of 2 seizoenen de man zijn bij Heerenveen, en maak dan de stap hogerop. Ik zou het als Heerenveensupporter onacceptabel vinden wanneer Sinkgraven nu nog wordt verkocht.

Kunnen ze beter voor Jesper Drost van PEC gaan,
die blijft groeien en kan bij Ajax de volgende stap zetten.

Waarom moet er nou nog iemand aangetrokken worden? Ze hebben Viergever toch al, die kan toch als verdedigende middenvelder spelen (zoals hij al deed de laatste wedstrijden). In de verdediging is nog geen plek voor Viergever aangezien Moisander nog gewoon bij Ajax speelt.

Wat een flauwekul zeg... Dit kan prima intern opgevangen worden. Laat Ajax alsjeblieft geen speler van buitenaf aan trekken, lekker de knip dicht houden, door sparen, zodat ze de Arena kunnen kopen, de jeugd opleiding nog beter kunnen maken, misschien nog meer oud spelers aantrekken om met de jeugd en co te trainen om jeugdige spelers nog beter te maken. Eigen vermogen lekker verder opsparen.

Verder komen in de CL kunnen we voorlopig nog wel vergeten, aangezien er toch elke keer nog teveel betere clubs (met veel meer vermogen en mogelijkheden) in de poule zitten, de Uefa het finincial fair play nog maar kleinschalig introduceert.

Daar gaan we weer... Nu gaat ajax een paar ton bieden en achteraf janken als heerenveen niet akkoord gaat en hem niet laat gaan!
Als ze dit doen in amsterdam, kap dan ook een keer met het ophemelen van je eigen "geweldige selfsustainable" jeugdopleiding..

31 augustus 2014 om 11:45

Zegt iemand die fan is van een club die half Chelsea 2 huurt...

31 augustus 2014 om 11:58

En daar hebben we hem weer, onze fantast met zijn eigen verzonnen stellingen en rare conclusies.

Ajax biedt nimmer een paar ton op een eredivisie speler die basisspeler is bij zijn club. Dat heeft Ajax nog nooit gedaan. Het gaat altijd om miljoenen. Ik zou graag een paar voorbeelden van je zien of een rectificatie a.u.b.

Ajax heeft geen 'self sustainable' jeugdopleiding,. Heeft Ajax nooit gehad en ook nooit beweerd te hebben. Het is te lastig om spelers langdurig bij de club te houden waardoor er jaarlijks wel twee tot drie jeugdspelers moeten doorbreken. Dat is niet mogelijk dus zal er altijd bijgekocht moeten worden wil Ajax jaarlijks om de titel strijden.

31 augustus 2014 om 13:07

Jawel hoor, eerste bod op Huntelaar was destijds een paar ton. Dat is natuurlijk weggelachen. Uiteindelijk ging Huntelaar voor een miljoen of 8 naar jullie toe.
Het is dus in ieder geval 1 keer gebeurd.

31 augustus 2014 om 13:25

Tuurlijk, een paar ton voor Huntelaar. Weer zo'n idioot sprookje.

Van Wikipedia: De prestaties van Huntelaar wekten interesse bij onder andere AZ en Glasgow Rangers. Zij schrokken echter van de vraagprijs die sc Heerenveen op de spits had geplakt: zeven miljoen euro.

En daarna zou Ajax zich melden met een bod van een paar ton. Geloof je het zelf nou echt?

Het is zo jammer voor Ajax dat het scoutings- en aankoopapparaat zo'n beetje de achilleshiel is van de club. Kijk b.v. naar RB Salzburg, die halen voor weinig geld meestal toppers in huis. En wat heeft Ajax de laatste jaren gehaald? B-garnituur en koopjes. Daar word je niet sterker van. Je hoeft ook PSV niet te kopiëren, maar gerichte versterkingen maken je kampioenskandidaat nummer 1. Met spelers als Duarte, Andersen, Serero, Viergever, Moisander, Boilesen, word je nooit een volwaardige CL deelnemer. Of men moet bij Ajax daar bewust voor kiezen: bedrijfsresultaat voor sportieve vooruitgang. Daar lijkt het wel op, en maar hopen dat een Sana of Milik plotseling wel gaat floreren. Maar op toeval en hoop bouw je geen gefundeerd huis;-)

31 augustus 2014 om 13:35

Ajax kan geen volwaardige CL kandidaat meer worden zolang fair play niet ingevoerd wordt. Het is in Nederland onmogelijk om een begroting van 200 miljoen plus te draaien en met minder doe je gewoon niet mee.

Het enige waar Ajax op kan hopen is op een gouden lichting zoals in '95. Meer opties zijn er niet.

En het beleid van Ajax heeft nu wel vier titels op rij opgeleverd terwijl Ajax tot de allerrijkste clubs van Nederland behoort. Ook dit jaar zal Ajax wederom gewoon meedoen om de titel.

Ajax kiest voor een zeer solide financiele basis en toch elk jaar een elftal dat titelkandidaat is. Mijn inziens een uitstekend beleid.

Inderdaad,daar gokken ze op,anders deden ze het wel anders.
Ze hebben het in Amsterdam heus wel op een rijtje.

Marc "netto" Overmars heeft een bod geplaatst

1000 euro + een keer kijken bij Sinkgraven in Ajax shirt.

Ik zou het wel een goede zet vinden. Sinkgraven is een van de weinige spelers in de eredivisie die ik graag bij Ajax zou willen zien. Nu is het niet zo dat de ene Daley de andere Daley zal vervangen, maar hij komt op mij over als iemand met creativiteit en dat mis ik te vaak bij Ajax. Blind is eigenlijk al vervangen door Viergever. Het lijkt er op dat Moisander blijft. Daarbij is Denswil ook nog in huis, hoewel die een dipje schijnt te hebben. Daarbij kunnen ze ook nog eens kijken naar Veltman/ v.d.hoorn, een van beide kun je misschien ook wel gebruiken als verdedigende middenvelder. Daley Blind kwam tenslotte ook op het middenveld terecht nadat hij in de achterhoede gespeeld had (hoewel hij onder van Basten ook middenvelder was). Het zou zo maar kunnen dat Schone verkocht wordt (zij het in de winterperiode), daar zou Sinkgraven wel een goede vervanger voor zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren