Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal zat achter Duitse wereldkampioen aan: ‘Maar Bayern is mijn club’

Laatste update:

Er deden deze zomer al geruchten de ronde over de vermeende belangstelling van Manchester United voor Thomas Müller, en de aanvallende middenvelder van Bayern München doet uit de doeken dat zijn ex-trainer Louis van Gaal inderdaad geprobeerd heeft hem naar Old Trafford te halen.

/

De Engelse grootmacht was daarbij bereid om de Duits international, die in Brazilië wereldkampioen werd met die Mannschaft, een vorstelijk salaris aan te bieden. “Natuurlijk, ik was ervan op de hoogte dat ik bij een transfer meer zou kunnen gaan verdienen”, vertelt Müller in BILD over het miljoenenbod dat Man United hem gedaan heeft.

De financiële verbetering was voor de 24-jarige goalgetter van der Rekordmeister en het Duits elftal echter geen reden om te verkassen. “Ik kan alleen maar zeggen: ik heb een overstap nooit echt serieus overwogen. Bayern is mijn club.” Müller doorliep de jeugdopleiding in München, debuteerde er in 2008 in de hoofdmacht en speelde nooit voor een andere club.

Denk je dat Thomas Müller ooit nog vertrekt bij Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sportief gelijkwaardige clubs. Financieel zal hij het nu ook niet al te misselijk hebben en spelen in je vaderland lijkt mij toch een droom als je daar om alle prijzen mee doet en je een basisplaats hebt. Ik snap 'm wel.

20 augustus 2014 om 09:59

Ik denk dat Bayern momenteel sportief een stap verder is.

20 augustus 2014 om 10:00

Sportief gelijkwaardig.... Oke.... Onder welke steen heb jij gelegen. Hooguit qua allure en het bedrijfsaspect.

20 augustus 2014 om 11:51

Inderdaad. Vooral allure en bdrijfsmatig aspect. Engeland en de Engelse competitie zijn mondialer georienteerd. Dat heeft ook met de taal te maken, Londen als financieel centrum en de oude Engelse wereldmacht. Duitsland is meer op zichzelf georienteerd. Vandaar dat Bayern op andere continenten misschien wat minder aansprekend is. Maar Bayern heeft ook in Europees voetbal gewoon een betere conduitestaat dan Manchester United. Wel is het pas sinds enkele jaren, behoudens een korte periode onder Hitzfeld rond 2000, dat mensen Bayern ook waarderen voor wat betreft speelstijl. Op dat gebied had men in het verleden misschien een minder sympathieke uitstraling dan Manchester United.

20 augustus 2014 om 10:27

Bayern is een machine. Man United is zoekende.

Laat ze 100 keer tegen elkaar spelen en Bayern zal 90 keer winnen, 9 keer gelijk spelen en 1 keer verliezen. En dan mag Bayern nog zijn B-elftal opstellen.

Bayern staat vandaag op 3 in de Uefa club ranking.
Man United op 6.

Maar Man United zal na afloop van dit seizoen een fikse val maken - wegens geen Europees voetbal - en rond plekje 15 a 20 gaan eindigen.

Bayern speelt CL, Man United niet eens Europees.
Bayern zal wellicht weer kampioen spelen en in het slechtste geval 2de eindigen.
Man United zou zéér blij mogen zijn wanneer ze bij de eerste 5 eindigen.

Financieel zal het verschil ook wel niet de moeite zijn. Man United kan altijd 1 speler van Bayern meer betalen. Maar Bayern heeft dan ook de financiële armslag om er weer boven te gaan indien ze dit verantwoord vinden.

Bovendien is het bier van Dudesland stukken beter dan de verlepte ale van Engeland.

En vooral dat laatste zal wel doorslaggevend worden in de keuze waar hij wil spelen.

20 augustus 2014 om 12:50

Ik zou man united nog niet zo snel af schrijven met van gaal aan het roer

20 augustus 2014 om 12:53

Louis zal er dit jaar al de CL mee winnen ook, zeker?

20 augustus 2014 om 11:14

@weazel; ik ben het in grote lijnen met je eens, behalve wat betreft het spelen in je vaderland. Ik zelf zou het type speler zijn die ook graag in een ander land en andere competitie zou willen spelen. In ieder geval 1 amder land, om andere culturen te leren kennen. Als voetballer heb je een beroep waar dat toch redelijk makkelijk is dan.
Ik weet niet of Muller ook zo denkt maar er zullen meer dan genoeg spelers zijn die om die reden toch weggaan. Denk aan een Victor Valdes..

20 augustus 2014 om 11:25

Sportief zeker wel gelijkwaardig. Een ruk jaar doet niet af aan de grootsheid van United. Je denkt toch niet spelers nu tegen United nee zeggen als zij gevraagd worden?

20 augustus 2014 om 15:37

Muller zei, nee...

De markt is dan nog wel ff open maar voor alsnog zijn er geen echte wereldtoppers bij gekomen. En ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat Man U dit jaar gewoon niet actief is binnen de CL / El.

Maar goed, zoals jij al zegt een slecht jaar veranderd niets aan de grote van Man U... Echter is het wel zo dat ze dit seizoen (tussen de topclubs) een stap achteruit zijn. Als spelers nu kunnen kiezen tussen Chelsea, City, Arsenal en Man U.. Dan geef ik de eerste 3 een grotere kans (tenzij de desbetreffende speler heeft een bepaalde club voorkeur).

De concurrentie is er alles behalve zwakker op geworden. Maarjah in de BPL kan echt iedereen van elkaar winnen. Man U heeft ten opzichte van de andere topclub en de subtop eronder het voordeel dat ze zich alleen op de competitie en nationale bekers kunnen richten.

Ik ben benieuwd wat Man U er dit seizoen van kan maken.

20 augustus 2014 om 15:42

"muller zei, nee..."

- Fair enough

Al doelde ik op het gross van de topvoetbalspelers.

Enkele jaren geleden zou een groter deel van de spelers zonder clubvoorkeur voor Utd hebben gekozen dan dit jaar, dat wel. Maar het is niet zo dat van Bayern naar Utd gaan ineens een stap achteruit is. Dat was m'n punt eigenlijk.
Al snap ik wel wat je bedoeld en geef ik je gelijk.

Zou een goede speler voor United geweest zijn!

20 augustus 2014 om 11:14

zou een goede speler voor elk team zijn geweest.

Toch opvallend dat er relatief weinig Duitse spelers (en dan met namen echte toppers) een buitenlands avontuur ambiëren. Tuurlijk heeft het niveau van hun eigen competitie, dat gewoon behoorlijk hoog ligt, daar ook wel mee te maken. Maar het valt me op dat er maar weinig Duitse toppers voor een buitenlandse club kiezen.
En als ze daar dan al voor kiezen, komen ze in het buitenland toch vaak net niet zo goed uit de verf.
E dat terwijl de Duitse ploegen het Europees gewoon al jaren zeer behoorlijk doen.

20 augustus 2014 om 10:04

Duitser zijn veel meer gericht op hun eigen land. Dat is bijna in elk bedrijfstak. Eerst wij duitsers daarna de rest, een lichte arrogantie opvatting maar juist de kracht van Duitsland. De economie van Duitsland is altijd al de sterktste van Europa geweest.

Wat ik wil zeggen dat dit 'gedrag' gewoon in de duitsers is gebeiteld. Ze hebben er ook met ze allen voor gezorgd dat het Duitse voetbal groter werd en nu kan concurreren met Spanje en Engeland. Wij Nederlanders ontvluchten liever ons land, opzoek na geluk.

20 augustus 2014 om 10:10

Klinkt aannemelijk. Zo had ik het nog niet eens bekeken.
Het zal natuurlijk ook met salarissen te maken hebben. Die liggen in Duitsland ook en stuk hoger dan in Nederland.

Maar nu je het zo zegt, zou het inderdaad wel eens met de Duitse trots en ergeitz te maken kunnen hebben

20 augustus 2014 om 10:30

@ Kinge

ik ben Duits en leef gedeeltelijk in Duitsland of Nederland.

Een ding wil ik toch even recht zetten. "duitser zijn veel meer gericht op hun eigen land." Ik vind het is precies achter om. In Nederland wordt eerst gevraagd na de herkomst van mensen. Als men zegt Nederlands is er bijna blindelings vertrouwen. Buitenlanders moeten daarvoor eerst hard gaan werken. Hetzelfde heb ik met handelsproducten ervaren.

De Duitse maatschappij is al lang international opgesteld. Bijna 30 van de mensen hebben buitenlandse roots. En die mengelmoes werkt uitstekend. Ook terug te zien in het nationale elftal. Ik vind dan ook dat de Duitsers meer open zijn voor buitenlandse invloeden. Neemt niet weg dat het harde werkers zijn en alles proberen heel nauwkeurig te doen, tot aan irritante gedrag toe. De immigranten vinden het ook leuk en wennen blijkbaar heel snel aan deze eigenschappen.

20 augustus 2014 om 11:56

@ gelemuur
Klopt wat je zegt. Denk wel dat Nederland en Engeland van oudsher wat internationaler georienteerd zin vanwege de zeevaart en de mondiale handelsimperiums. Duitsland heeft een meer ambachtelijke traditie waarin meer geproduceerd wordt. Nederland en Engeland een handelstraditie. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat Duitsland heel lang bestond uit allemaal kleine vorstendommetjes die zelfvoorziend probeerden te zijn, terwijl Nederland en Engeland al een euwenlange traditie als handelsnatie hadden. Vooral vanwege de zeeverbindingen.

20 augustus 2014 om 13:08

Ik ben met je eens. Prima kennis trouwens

De zogenaamde "hansestädte" Bremen en Hamburg hebben een vergelijkbare, zeevaart traditie. En daar is ook de basis mentaliteit hetzelfde als in Nederland of Engeland. Bijvoorbeeld zijn tussen Rotterdammers/amsterdammer en Bremer/hamburger geen grote verschillen te vinden.

20 augustus 2014 om 16:48

Inderdaad. Zo zou je het kunnen stellen. Trouwens leuk dat je zo goed Nederlands spreekt!

20 augustus 2014 om 10:16

@ Dijotteke
Dat klopt. En de redenen zijn ook heel duidelijk. De Duitse toppers zijn allen al lang meervoudige miljonairs, en als het verschil met de lokaal geboden betaling niet al te groot is, blijf je toch gewoon "thuis".

De enige echte Duitse toppers die in Engeland spelen zijn Özil en Schürrle. Ik vind, dat Mertesacker en Podolski niet meer in dat rijtje passen. Voor hun was het heel leuk om nog extra geld in het buitenland te verdienen.

Verder is het zo dat de Duitse top spelers een preferentie voor Barca of Real hebben, hier worden ook top salarissen betaald, het programma is minder zwaar, en het eten is ook vele malen beter.

Natuurlijk kan Müller (nog) meer verdienen bij Utd. Maar, waarom zal die een buitenlandse avontuur aangaan. Thuis heeft die alles voor het oprapen.

Achjah. Muller is een geweldenaar, de meest onderschatte speler die ik ooit zag. Als een Braziliaan die statistieken had zou iedereen zo ontzettend veel veren in z'n reet steken. 24 jaar en statistieken waar je mond van open valt.

En verder een mooi verschil tussen muller en kroos. Muller die vele malen belangrijker is geweest en nooit zweeft. Afgelopen seizoen niet alles gespeeld en gewoon knokken zonder 1 keer zijn mond in de media te openen. Muller straalt in alles liefde naar de club uit. Geweldig

Overigens, muller heeft momenteel een marktwaarde van 50 miljoen, dat zie ik man utd sws niet op tafel leggen.

20 augustus 2014 om 10:19

"muller straalt in alles liefde naar de club uit." Jammer dat het geen 2-way stream is é, krijgt amper een basisplek bij Bayern...imo kon Bayern Lewan gewoon links laten liggen en Muller in de punt, dan word je er echt niet zwakker op. Ofwel verkoop je Ribery die het laatste halve jaar toch amper nog iets gepresteerd heeft.

Overigens is 50m echt geen struikelblok voor Utd als je weet dat ze 65m voor di Maria willen betalen en LvG nog meer dan 100m transferbudget heeft.

20 augustus 2014 om 10:28

Muller is geen spits. Hij staat er alleen bij gebrek aan beter, een heel seizoen met muller in de spits haal je gewoon niet. Een transfervrije lewa was een top actie. Muller is een rechtsbuiten. Het heeft allemaal met voorkeur te maken. Robben zat onder heycknes 9 maanden op de bank. Puur omdat muller alle records brak als rechtsbuiten.

Pep ziet meer in Robben, dat kan. Echter speelde muller ook vaak als nummer 10, en ik denk dat met het vertrek van Kroos muller weer op 10 komt te spelen en zijn minuten pakt.

En het klopt dat man utd de marktprijs kan neerleggen, maar Bayern zal natuurlijk meer vragen dan de marktprijs. En dat zie ik clubs niet neerleggen omdat er nog steeds een beeld bestaat van muller dat hij een of andere houten Klaas is.

20 augustus 2014 om 10:30

Inderdaad. Spelers moeten steeds liefde voor de club hebben maar omgekeerd wordt dat niet gevraagd. Dz hypocrisie van de voetbalwereld jammer genoeg

20 augustus 2014 om 11:03

Hm wacht, Muller op #10? Bayern speelt toch met 1 controlerende middenvelder en 2 centrale? Zonder 10? 41221 achtige opstelling. Verder stond Muller bij Duitsland id punt en dat deed hij toch niet onaardig...was van oorsprong ook een spits dacht ik.

Maar zoals Rodeduivelfan zegt, Muller toont hier opnieuw aan hvl clubliefde hij heeft maar omgekeerd lijkt het wel een lang vervlogen item.

20 augustus 2014 om 11:34

Muller is van oorsprong schaduwspits.
Hij speelde onder van Gaal ook achter de spits. En toen kroos in 2013 geblesseerd raakte speelde hij er ook. Ging helemaal top.

Wat opstelling betreft. Is er al een tijdje geen pijl op te trekken. Hij begon inderdaad met in de door jouw genoemde formatie. Halverwege zijn er diverse opstellingen geweest, oa die van heycknes en later met 3 cv's. Naar verluid zal er nu 343 gespeeld worden.

20 augustus 2014 om 12:48

343 hm, dan kan je iedereen toch tevreden stellen uiteindelijk. Muller lijkt me de gedroomde rechtsbuiten in een dergelijke opstelling gezien z'n doorzetteing uithouding en inzet.

Iets in die aard zou ik dan doen, enige prob is dat Lahm niet echt op z'n natuurlijk plek staat en Gotze nog altijd geen plek in de 1e 11 heeft.

Neuer
Lahm
Martinez
Boateng
Muller
Schweini
Thiago
Alaba
Robben
Lewan
Ribery
20 augustus 2014 om 10:27

Ik proef frustratie in jou reactie dat Kroos nu in het maagdelijk wit speelt..

20 augustus 2014 om 10:31

Frustratie? Helemaal niet. Ik vind het prima dat hij bij Madrid balt. Ik zou zeggen als je de feiten niet kent Niet zomaar wat roepen.

Zou wel een geweldige speler zijn geweest voor dit Manchester United. Maar snap ook wel dat hij bij Bayern wil blijven. Op dit moment gewoon een betere ploeg

Ik vrees dat Manchester United in een vicieuze cirkel belandt. Echte toppers willen nu niet naar United omdat ze geen CL spelen. Hierdoor zal het alleen nog langer duren om weer bij de absolute top te komen. Een fout van van Gaal is misschien ook dat hij eerst per se de spelers aan het werk wou zien voor hij de transfermarkt op ging waardoor de beschikbare toppers al van club zijn verandert. Dit terwijl al lang duidelijk is dat op sommige posities versterking absoluut noodzakelijk is.

Meest ondergewaardeerde speler aller tijden, want anders was hij allang gekocht door een olie sheik.
Prachtige voetballer om naar te kijken als je van technisch voetbal houd en niet dat gedartel en gedraai van spelers in La Liga. Echt voetbal is voor mij spelen zoals Muller, Schweini en Lahm, maar dat is natuurlijk een mening.

Liverpool en Athletico Madrid zijn ook op dezelfde manier gaan spelen als Bayern, wat voor mij de juiste insteek is voor een succes/financieel verhouding. Ze geven veel uit, maar lange na niet zoveel als andere clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren