Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bayern-top schiet plan Guardiola af en laat Dortmund-ster met rust’

Laatste update:
/

Bayern München haalde voor komend seizoen al Juan Bernat, Sebastian Rode en Robert Lewandowski binnen, maar Josep Guardiola is nog niet tevreden. Volgens TZ heeft de trainer aan het eind van vorig seizoen een Wunschliste met vijf namen doorgegeven en daar stond die van Marco Reus ook op.

Pep heeft zich volgens het Duitse boulevarddagblad ‘intern sterk gemaakt’ voor de komst van de 25-jarige aanvallende middenvelder van Borussia Dortmund, maar hebben Matthias Sammer, Karl-Heinz Rummenigge en consorten het plan afgeschoten. Zij willen in voetballand niet de indruk wekken dat zij er enkel op uit zijn om Dortmund te verzwakken; eerder nam Bayern immers Mario Götze en Lewandowski al van de concurrent over.

/

Reus, die vanwege een enkelblessure niet mee kon doen aan het WK en de start van het nieuwe seizoen ook moet missen, werd eerder al in verband gebracht met partijen als Liverpool, Manchester United en Barcelona. Directeur Hans-Joachim Watzke gaf een maand geleden in Kicker aan dat hij niet op een transfer van Reus rekent: “Hij speelt komend seizoen bij ons en nergens anders ter wereld.”

De 21-voudig Duits international heeft in Westfalen ook nog een contract tot de zomer van 2017 en lijkt in ieder geval komend seizoen nog voor Dortmund te spelen. “Het kan zijn dat we niets meer doen”, geeft technisch directeur Sammer van der Rekordmeister aan. “Maar het kan ook anders verlopen. De transfermarkt is nog lang open en daar moeten wij slim mee omgaan.” Bayern zit ook nog achter Juan Cuadrado van Fiorentina aan.

Een verstandige zet van de Bayern-directie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor Reus heeft Bayern niet genoeg geld. 1 van de weinige niet geldwolven in voetbal

20 juli 2014 om 22:33

Niet-geldwolven bedoel je zeker? Haha

21 juli 2014 om 05:05

haha ja dat bedoelde ik haha.

20 juli 2014 om 22:40

Wil je nu een sneer naar reus of naar bayern uitdelen? Bayern heeft geld zat man. En geen schulden.

20 juli 2014 om 22:48

Geen van beiden lijkt me.
Hij bedoelt dat Reus geen geldwolf is en dus niet te verleiden is door een mooi aanbod van Bayern.

21 juli 2014 om 00:03

Zegt hij dat?

21 juli 2014 om 04:32

Bayern heeft ook gewoon schulden net als elke andere club.

21 juli 2014 om 08:56

Bayer München is schulden vrij en heeft ik dacht ruim 2honderd miljoen

21 juli 2014 om 13:57

Bayarn is schulden vrij maar de club is bijvoorbeeld een bepaald deel van *alianz* die een deel van de club kocht zelfde met psg met arabieren

20 juli 2014 om 23:21

Reus verdient namelijk genoeg bij Dortmund. Geloof dat zelfs hij moeilijk zou doen bij een laag salaris. Geen reden voor hem om te vertrekken, tenzij hij zelf vind dat er een sportieve stap noodzakelijk is.

21 juli 2014 om 02:59

Reus pakt 30.000 per week in Dortmund. Als je dat vergelijkt met de 120.000 per week die bv. Ashley Young in Manchester krijgt kan je niet zeggen dat Reus veel verdiend voor de wereldspeler die hij is.

21 juli 2014 om 12:33

Wat is je bron? Want zover ik weet is hij samen met Hummels een van de top verdieners van Dortmund. Dit is dan zeker niet 30 000 euro per week. Lewandowski kreeg vorig jaar een enorme salarisverhoging naar 5 miljoen, en nog werd er gezegd dat het onder die van Reus was. Ik ga er dus vanuit dat het zeker wel meer is dan 100.000 euro, zeker na zijn contractverlenging.

20 juli 2014 om 23:22

Bayern is gewoon een financieel gezonde club, overigens zie ik reus liever naar liverpool, arsenal of man u gaan.

21 juli 2014 om 08:42

Di Natale is ook een niet-geldwolf.

Was in zijn tijd bij Gladbach al onmogelijk, snap Pep met deze actie ook totaal niet, totaal onnodig, doe nou maar aankopen voor de positie centraal achterin.

20 juli 2014 om 22:29

Je hebt Shaqiri toch? Die acht ik goed genoeg, mits je hem goed brengt. Prima opvolger voor een Ribery of Robben toch?

20 juli 2014 om 22:39

Lange tijd dacht ik dat Shaqiri die taak op zich kon nemen, echter begin ik steeds meer te twijfelen, Heycknes gaf hem weinig kansen, zelfs toen alles al beslist was, bij Pep is het precies hetzelfde geval, dus misschien is hij (nog) niet zo goed als gedacht. Ik heb me twijfels.

Verder hebben we een groot talent op die positie, Julian Green (scoorde op het WK tegen Belgie, is een Amerikaanse Duitser) uit de jeugdopleiding die echt heel goed is, ik verwacht dat hij nu meer minuten gaat maken, en om eerlijk te zijn, als ik mocht kiezen tussen Shaqiri en Green, zou ik voor Green gaan.

20 juli 2014 om 22:42

Green is een leuk talent en Shaqiri bovenkant subtop. Marko Reus is wereldtop. Ik snap Pep prima. Komt bij dat ik nooit heb gezien wat de in mijn ogen beperkte Ribery wereldtop maakt.

20 juli 2014 om 22:48

@gnst

Julian Green ken ik niet, ik zal meteen wat compilaties bekijken. Klinkt goed.

Shaqiri vind ik soms teveel de actie zoeken, forceert een beetje teveel; beetje een Alexis in zijn beginjaar. Hij speelt naar mijn idee wat jeugdig.
Dat zag ik terug in de match tegen Argentina tijdens het Wk.

Echter vind ik hem erg sterk aan de bal, hij is snel en kan een combinatie aangaan, maar hij inderdaad lang niet beslissend zoals een Ribery en Robben dat zijn.

Maar moet hij niet wat rustiger gebracht worden, meer vertrouwen geven ofzo?

20 juli 2014 om 23:01

Klopt, Shaqiri doet veel geforceerd. Ik moet zeggen hij is een ideale supersub. Want die jongen is altijd wel betrokken bij goals en assists als hij invalt. Maar zodra hij in de basis begint mis ik veel van die magie. Maar hij kan zeker goed voetballen. Ik denk dat hij op termijn wel beter wordt, maar ik twijfel inderdaad of hij ook zo ontzettend beslissend kan worden als een Muller bijvoorbeeld.

Eerlijk is eerlijk, hij heeft ook van beide coaches niet veel kansen gehad, maar zoals gezegd misschien is dat kwaliteit die hij mist. Feit is dat ik een paar jaar geleden , toen hij over kwam, had verwacht dat hij inmiddels al veel meer minuten zou hebben gemaakt.

20 juli 2014 om 23:34

Lijkt alsof sommige spelers gemaakt zijn voor een gouden wissel. Zie meerdere spelers die enkel renderen wanneer ze invallen. Want zulke spelers hebben wel de energie en de honger om zichzelf te showen tijdens zo een invalbeurt.

Maar dat betekent dat het meer opportunisme is, precies hoe een Shaqiri een beetje speelt. Veel dreiging, actie en een schot lossen.

21 juli 2014 om 01:39

Ribery dolt de eredivisie in zn eentje joh , hij is wereldtop maar geen goudebal kandidaat daardoor zijn mensen anders gaan denken . Je hoeft niet elke bal de kruising in te schieten . Maar de slimheid en traptechniek zijn absolute wereld top en de lichtvoetigheid . Hij is de beste linksbuiten na Ronaldo .

21 juli 2014 om 18:18

Dit zijn in mijn ogen de beste linksbuitens:
1. Ronaldo
2. Ribery
3. Reus
4. Neymar/hazard

20 juli 2014 om 22:36

Hoe zat het met Benatia? Gaat Bayern nog voor hem ?

20 juli 2014 om 22:40

die gaat toch als het goed is al naar chelsea??!!

20 juli 2014 om 22:47

Manchester City

21 juli 2014 om 03:38

Heeft aangegeven Chelsea boven City te verkiezen.

21 juli 2014 om 11:30

@ Gnst

Het ging bij Bayern bijna nooit om nodig of onnodig. Het ging altijd meer om het verzwakken van de tegenstanders.

De openbare mening over deze club is in de laatste jaren door de bewijsvoeringen van onafhankelijke journalisten en op basis van dit gedrag behoorlijk naar beneden gezakt. terug te zien in de polls op goal en kicker bijvoorbeeld.

Zelfs de sponsors en shareholders hebben in deze vraag invloed genomen zie artikel in spiegel), dus voor mij is deze mededeling van Bayern niet echt een verrassing.

Reus is toch geen aanvallende middenvelder Maar een vleugelspeler?

20 juli 2014 om 22:30

Reus is gewoon een nr.10. Top 3 zelfs

20 juli 2014 om 22:30

Hij kan op de vleugel en als aanvallende middenvelder

20 juli 2014 om 22:33

Idd dat vind ik ook, dat zeggen ze alleen maar omdat het op papier zo staat. In de praktijk zkr n buitenspeler

20 juli 2014 om 22:39

Ben het niet met je eens dat ze door de eerste beste ploeg in de CL worden weg gespeeld, maar ze verneuken de competitie wel.

20 juli 2014 om 22:46

Wat en hoe verzieken ze competitie? Lewa en Gotze behouden voor de Bundesliga, die anders naar het buitenland waren vertrokken is de zaak verzieken? Voor Gotze is net als eerder voor Neuer vorstelijk betaald. Check verder even het aantal (zelf opgeleide) Duits internationals die kampioen zijn geworden. Mede dankzij Bayern is Bundesliga een top3 competitie.

20 juli 2014 om 22:48

Maar ze zijn niet weg gespeeld. Ze hadden het af en toe moeilijk, maar waren beter dan hun tegenstander.

20 juli 2014 om 22:59

Josephius

Dankzij Bayern heeft de competitie geen enkele spanning en hebben ze ook geen concurrentie. De Bundesliga is net zo spannend als de Schotse competitie.

Magicr

Inderdaad door Real, niet de eerste beste club.

20 juli 2014 om 22:59

Tegen Real waren ze echt niet de betere hoor.

20 juli 2014 om 23:06

Ik heb het ook niet over Real, maar over Arsenal en United

20 juli 2014 om 23:15

Excuses, dan heb ik 't verkeerd gelezen.

Belachelijk hoe Bayern bijna een monopolie is in Duitsland.

20 juli 2014 om 22:34

Ze doen het tenminste wel met hun eigen geld, en niet van 1 of andere sjeik of oliebaas.

20 juli 2014 om 22:45

Juist, gewoon een grote club. Net zoals Barcelona een tijdje alles won (vooral in competitie). Over een paar jaar kan het weer anders zijn.

20 juli 2014 om 22:47

Dortmund had ook veel en veel groter kunnen zijn als ze begin deze eeuw niet ten onder waren gegaan aan zelfoverschatting en wanbeleid. Toen moest Bayern nota bene bijspringen.

20 juli 2014 om 22:54

Wat is het verschil dan? Of het geld komt uit een grote fanbase of van een enkele grote fan? Ze hebben hun geld heus niet alleen uit een gezond beleid vergaard, maar ook uit een enorme bron van inkomsten uit de regio. Dan is het alleen maar fijn dat ze concurrentie krijgen van een sjeik of oligarch zodat we niet elk jaar dezelfde halve finale teams zien in de Champions League.

20 juli 2014 om 22:45

Zn monopolie komt de laatste tijd wel vaak voor in de bekendere competities.
Schotland - Celtic
Frankrijk - Psg
Nederland - Ajax
Griekenland - Olympiacos
Italie - Juventus
Belgie - Anderlecht

Verder heb je met Spanje ( Real, Barca) (nu toevallig keer Atletico), Portugal (porto, Benfica) Turkije ( Fener, Gala) ook niet veel afwisseling.

Alleen in Engeland heb ik het gevoel dat er van alles mogelijk is.

20 juli 2014 om 22:50

Ajax heeft absoluut geen monopoliepositie. Alleen al door het beleid niet alles te kopen wat los en vast zit maar juist amper te kopen en veel op te leiden. Tevens is geen enkele titel heel overtuigend geweest. Wel alle vier zeer terecht.

20 juli 2014 om 22:51

Anderlecht is puur kampioen geworden door belachelijke play-offs.

20 juli 2014 om 22:55

Met alle respect, als je 4 x kampioen word achter elkaar, heb je toch een monopolie positie? En ook dit jaar is Ajax weer titelkandidaad nr 1..

20 juli 2014 om 23:39

Het aantal kampioenschappen op een rij zegt niet zoveel aangezien ze geen van alle met overtuiging waren. Een monopolie is als Ajax elk jaar begin maart al kampioen zou zijn en niet pas 1 of 2 wedstrijden voor het einde. Het had ook elk jaar een ander kunnen zijn gezien de minimale verschillen.

Ik hoop gewoon dat Reus uitgroeit tot een legende bij BvB

Kansloze actie van Pep. Gelukkig zal deze tranfer niet plaatsvinden.

Die Guardiola is ook een rupsje nooit genoeg zeg. Reus halen als je Robben en Ribery al hebt gaat wel een beetje ver.

20 juli 2014 om 22:46

Ribery is retour, Reus kan ook op 10.

21 juli 2014 om 01:11

Daar heb je gotze en muller. Dus totaal overbodig

Cuadrado en Benatia halen, Reus is niet nodig.

Reus gaat niet voor het geld hij heeft een clubhart voor Dortmund en zal ze nooit verraden door naar de concurrentie te gaan.

20 juli 2014 om 22:52

Dan zal Dortmund toch rap moeten aanhaken bij Duitse en europese top want nog een seizoen vernederd worden in de competitie zal ie wel zat vinden.

20 juli 2014 om 22:55

Dachten ze van Gotze ook en waar zit die nu ???

20 juli 2014 om 23:00

Gotze is anders dan Reus ik weet zeker dat hij niet naar Bayern zou gaan.

21 juli 2014 om 00:36

Onzin, voor de Bayern zou hem op dit moment alleen nooit kunnen betalen. Reus speelt er twee jaar en dan is die kind van de club. Denk dat Gotze dat meer was die speelde er al van de jeugd. Niet een overgekochte speler zoals Reus. Als bayern hem genoeg salaris bied is ook Reus weg want daar draait het uiteindelijk alleen maar om. En denk dat dat volgend seizoen ook wel gaat gebeuren. Ribery is al 30 dus zullen ze een vervanger moeten hebben voor die positie. Wie beter dan Reus op dit moment op die positie en beschikbaar volgend seizoen.

21 juli 2014 om 02:38

Reus is een grote van BvB en dat gaf die ook aan. Hij liet ook weten dat Bayern al een bod heeft gedaan maar geen reden ziet om een overstap te maken. De stadion van bvb heeft een veel beter sfeer.

21 juli 2014 om 09:39

@ Psverke

Als je je feiten zou kennen dan wist je dat Reus afkomstig is uit de jeugdopleiding van Dortmund maar het daar in eerste instantie niet redde. Bovendien is hij in Dortmund geboren.

21 juli 2014 om 10:00

@kategoriege zag ik later ook, mijn excuus. Maar dan nog geef ik het wel een kans. Ribery heeft ook niet het eeuwige voetballeven en vertel maar eens wie beter op links is dan Reus en haalbaar.

Goed dat de koopzucht van Pep ingedamd wordt bij Bayern. De cultuur die de club het afgelopen decennium heeft ingezet hoort niet kapot gemaakt worden door een passant.

20 juli 2014 om 22:54

Pep moet dit jaar de cl winnen anders is het waarschijnlijk doei Pep. Om onder andere de reden die jij noemt. Pep moet snappen dat Bayern een solidaire familie is waarbij komt dat het board uiteindelijk gewoon bepaald wat er gebeurd. Ask van Gaal.

20 juli 2014 om 22:54

Gebeurt. Excuses

20 juli 2014 om 22:57

Klopt. Er zit enorm veel voetbalkennis in dat bestuur. Eigenlijk kan je daar alleen maar een voorbeeld aan nemen. Als Bayern supporter hoef je je vrijwel nooit te schamen voor het beleid dat er gevoerd wordt, in tegenstelling tot de Spaanse grootmachten.

20 juli 2014 om 23:04

Niet alleen Pep, het Bayern bestuur grijpt wel vaker in bij trainers, zoals toen Van Gaal Alaba en Kroos verkopen wilde en Van der Wiel en Stekelenburg wilde halen. Ik ben echt ontzettend blij dat wij een bestuur en cultuur hebben met heel veel voetbal knowhow

21 juli 2014 om 01:39

En wij maar hopen op goede verdedigers, krijgen we een onnodige aankoop van 90(?) miljoen en spelers laten gaan voor een schijntje. Pfff echt jaloers op jullie bestuur.

Reus is een speler die echt niet naar Bayern gaat vertrekken, en gelukkig maar ook.

Borrusia gaat daar nooit mee instemmen natuurlijk. Dat bedrag zouden ze zo hoog maken dat ze er wel voor zorgen dat Bayern afschikt.

Hij zou Bayern natuurlijk sterker maken, maar ook zonder hem kunnen ze alles winnen. Ik zou naar het buitenland vertrekken, dan heb je echt een nieuwe uitdaging en hou je ook het krediet van de Dortmund fans.

Is ze geraden ook
Handen af van dortmund
Beetje beste spelers weg kapen bij grootste concurent dat is pas zielig
#1001%ANTIBAYERN

Na Götze vertrouw ik niemand meer, Reus zou ook zomaar weg kunnen zijn geweest. Gelukkig is het niet het geval.

jammer ik had Reus graag gezien bij bayern munchen

Hij wil Reus omdat Mr11 de enige speler is bij BVB die nu gevaarlijk genoeg is om een spel te beslissen. Als je Bayern tegen dortmund keek in de dfb pokal finale zag je hoe Pep altijd 2 - 3 man rond Reus liet. Hij is de meest gevaarlijke speler van BVB en daarom wil Pep hem.

Ik snap echt niet waarom Barca niet voor Reus is gegaan... Suárez is een spits en loopt messi dus ook in de weg. Reus is een winger en zou perfect passen op de plaats van Sanchez, bovendien is Reus veel goedkoper, en ongelooflijk goed. Neymar-Messi-Reus had beter gematcht dan Neymar-Messi-Suárez denk ik. Ook omdat Suarez óf Messi niet kan spelen waar het wil, iemand moet aan de zijkant gaan spelen, Reus was daar ideaal geweest.

21 juli 2014 om 11:55

Misschien kan Barça alsnog voor Reus gaan. Geweldige speler, mogelijke vervanger voor Iniesta in een aanvallende rol op het middenveld. Is bij Bayern echter niet nodig. Dat middenveld zit al vol met wereldvoetballers.

Reus gaat echt nooit naar Bayern! Daarvoor houdt hij teveel van Dortmund! Een buitenlands avontuur daarentegen zie ik hem wel opzoeken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren