Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Hij is niet één, maar twee of drie stappen vooruitgegaan’

Laatste update:

Mike van der Hoorn wacht nog altijd op zijn doorbraak bij Ajax. De 21-jarige verdediger kende een debuutseizoen vol hobbels, maar heeft tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen indruk gemaakt op Frank de Boer.

/

“Mike was de laatste twee, drie maanden van vorig seizoen al goed bezig en heeft dat doorgezet”, zegt de trainer in gesprek met Ajax TV. “Mike is niet een stap vooruitgegaan, maar twee of drie stappen. Hij speelt met meer zelfvertrouwen. Dat moet ook, met zijn lengte. Hij moet uitstralen dat niemand een duel van hem gaat winnen.”

Van der Hoorn zei eerder op de dag al ‘verder’ te zijn dan ‘vorig jaar’: “Ik heb moeten wachten op mijn kans, maar zoals het er nu uitziet ga ik in het begin spelen. Dat zou mijn kans zijn.” De ex-speler van FC Utrecht staat door de afwezigheid van WK-ganger Joël Veltman waarschijnlijk in de basis in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PEC Zwolle.

Van der Hoorn kwam afgelopen seizoen niet verder dan drie Eredivisieduels, vier optredens in de Champions League, een in de Europa League en een bekerwedstrijd. Tussen januari en april speelde hij zelfs vooral mee bij Jong Ajax.

Zou jij Mike van der Hoorn in de basis van Ajax opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is pas de 5e keus ofzo, ik zie Bazoer zelfs boven hem. We hebben Denswil, Moisander Veltman Viergever en zelfs als het moet nog Blind als cv.

20 juli 2014 om 21:38

Wat jij ziet is niet zo belangrijk. Frank is belangrijk en verkiest hem sowieso boven Denswil op dit moment. Moisander zal nog vertrekken en Bazoer en Blind staan natuurlijk nooit hoger in pikorde op deze positie. Jammer dat je die jongen gelijk de grond in wil hebben! En dan roepen "WE hebben". Vd Hoorn hoort ook bij WE!

20 juli 2014 om 21:46

Zo is het Maxwell. Ergerlijk de fans die spelers zelfs van hun eigen club zo afbranden. VdHoorn gaat het nog wel maken bij Ajax. Net als Duarte!!

20 juli 2014 om 22:00

Claro2, heerlijk om te lezen dat er nog fans zijn zoals jullie! Kijk naar Cillissen die stond er ook naast, en kijk waar die nu staat! Ik heb vertrouwen in VdH, en ik heb zelfs liever Duarte als Serrero komt volledig tekort.

20 juli 2014 om 22:12

Sorry maar ik vind van den Hoorn ook heel erg slecht hij is in potentie de beste kopper, maar komt voor de rest op alle, maar dan ook alle fronten te kort.. Frankie is gewoon een nette kerel die niet gaat zeiken als zijn technich directeur weer een flop binnenhaalt ;-) Eerlijk is eerlijk.. Als hij van den Hoorn niet af en toe een beetje steunt, staat het technich apparaat voor paal! 4.2 miljoen voor iets wat je geld kost

20 juli 2014 om 22:17

Gelijk heb je. Zeer ergerlijk mensen die spelers van hun klup gelijk afbranden en hun niet de tijd geven om te acclimatiseren. Ik mag toch aannemen dat De Boer en Co. Er vele malen meer verstand van hebben dan wij hier met zijn allen, al zou je soms anders zeggen als je de kinderlijke reacties leest. Sta achter je clup en steun in voor en tegenspoed.

20 juli 2014 om 22:36

Jij hebt van der Hoorn zeker niet tegen Sociedad gezien. 1 foutje en dat was bij de goal hij liet finbogasson makkelijk uit zijn rug lopen maar in balbezit was hij heel sterk en verder verdedigend ook.

21 juli 2014 om 01:59

Ik baseer geen commentaren op één wedstrijd.
Ik brand ook geen spelers van mijn club af.
Ik zeg gewoon dat Van den Hoorn slecht is...

Dat was mijn mening voor de aankoop, en zo is hij gebleven..

Kan me nog wel een paar wedstrijdjes ajax 2 herinneren. Wat riepen ze daar achterin? G@dver@@@me Mike ;-) Haha

edit
Hij is gewoon slecht... Sorry ik bedoelde...

Hij laat altijd zijn man lopen.. Gaat duels zwak aan... heeft geen motoriek... is onzeker in de passing,,, timet zijn slidings verkeert... is langzaam .... heeft geen versnelling....vul ze maa verderr in --

21 juli 2014 om 03:19

Hoezo afbranden, hij geeft toch enkel aan dat hij andere spelers beter vind. Dat is een compliment tegenover 5 andere jongens, en kritiek tegenover 1 jongen. Is hij dan negatief? Lijkt me niet toch...

20 juli 2014 om 21:39

Op dit moment lijkt hij 3e keus te zijn. Ik heb het gevoel dat de Boer hem momenteel boven Denswil verkiest en dat hij alleen Moisander en Veltman voor zich heeft waarvan Moisander waarschijnlijk vertrekt

20 juli 2014 om 21:39

Je noemt daar 4 LCV op. Mike de Hoorn is een Rcv. Moisander gaat waarschijnlijk vertrekken en dan zullen Denswil en Viergever moeten bepalen wie LCV wordt. Ik verwacht dat Blind gewoon als CVM blijft spelen.

Veltman en Mike moeten gaan uitmaken wie RCV wordt. Veltman heeft natuurlijk wel een streepje voor.

20 juli 2014 om 22:05

@ Sdepay,

Riechedly Bazoer zal zich bij het eerste elftal van Ajax vooral moeten richten op de positie verdedigende middenvelder. Dat is de positie waar Daley Blind nu staat.

Blind zal sowieso de eerste keuze zijn en als Blind geschorst of geblesseerd is, dan zal Nick Viergever waarschijnlijk zijn plek overnemen. Als Viergever ook geblesseerd of geschorst is, dan zal Bazoer waarschijnlijk in beeld komen.

Volgens mij zal Frank de Boer Bazoer ook meer als middenvelder gaan gebruiken in de toekomst, als hij dan speelminuten zal krijgen in het eerste elftal van Ajax.

Dus dat is in dat opzicht al een concurrent minder voor Mike van der Hoorn. Ikzelf heb nog wél vertrouwen in van der Hoorn en ik hoop dat hij het aankomende seizoen de voorkeur krijgt boven Joël Veltman.

Ik ben niet erg onder de indruk van Veltman. De enigste wedstrijd waarin Veltman echt fantastisch speelde, was de wedstrijd tegen Celtic in de Champions League. Maar verdedigend vind ik Veltman best zwak en hij komt lengte en fysiek tekort.

Van der Hoorn is dan niet de beste voetballende verdediger of wat dan ook, maar sinds wanneer moet een verdediger kunnen voetballen? Ze moeten ervoor zorgen dat de tegenstander niet scoort en in verdedigend opzicht, lengte en fysieke gesteldheid is van der Hoorn beter.

Misschien dat het bij van der Hoorn wel is lomp eruit ziet, maar dan nog heb ik liever van der Hoorn centraal in de verdediging naast Niklas Moisander, dan Joël Veltman.

Zie opstelling: zolang Viktor Fischer geblesseerd is, zou ik Ricardo Kishna opstellen. Is natuurlijk ook de meest logische vervanger.

Cillessen
v.Rhijn
vd.Hoorn
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schöne
Milik
Kishna
20 juli 2014 om 22:19

Je vergeet 1 ding ; van Rhijn kampt met een spierblessure dus voorlopig niet inzetbaar. Ik denk dat Ligeon als rechtsback gaat spelen of de Boer moet Tete voor de leeuwen durven te gooien. Voor de rest prima opstelling! Ik ben benieuwd naar van der Hoorn straks !

20 juli 2014 om 22:27

Ik denk dat de Boer wanneer Moisander blijft met hem en viergever centraal gaat spelen.

21 juli 2014 om 00:48

Ja hoor, en Veltman die het hele seizoen basis heeft gestaan gaat op de bank avec? Geloof je het zelf ook nog?

21 juli 2014 om 12:19

@ JK-Ajax,

Ja, dat geloof ik wel. Joël Veltman zal waarschijnlijk de eerste twee of drie wedstrijden van het nieuwe seizoen missen en Mike van der Hoorn speelt al vanaf het begin van de voorbereiding mee.

Frank de Boer geeft aan dat hij zelf ook tevreden is over van der Hoorn en dat hij twee of drie stappen vooruit is gegaan. Als van der Hoorn zich de eerste paar wedstrijden bewijst, dan wordt het voor Veltman nog lastig om zijn plek terug te krijgen.

20 juli 2014 om 22:12

Je bent lelijk geboord ahaha

On: goed om te zien dat VDH zich zo goed ontwikkeld heeft. Hopen dat hij Moisander op kan vangen wanneer hij vertrekt.

20 juli 2014 om 22:22

Sdepay,

Bazoer heeft bijna het gehele vorig seizoen als verdedigende middenvelder gespeeld en Denswil, Moisander, Blind en Viergever zijn linksbenige spelers. Dus ik weet wel zeker dat Van der Hoorn geen 5e keus is zoals jij dat beweert.

20 juli 2014 om 22:41

Hoe kun je een jongen 21 jaar (20 toen Ajax hem haalde) afbranden op zijn eerste seizoen, waarin hij gewoon pech heeft gehad op sommige momenten en moeite had aan te haken bij een totaal andere speelstijl. Ik denk dat hij voor zichzelf ook andere verwachtingen had en de teleurstelling ook niet heeft geholpen bij het aanpassen. Maar eigenlijk heeft hij nog steeds alles wat een verdediger nodig heeft om te slagen in topvoetbal. Hij is mentaal gehard en weet nu wat er gevraagd wordt bij Ajax. Ik denk dat hij al die negatievelingen die hem nu al als miskoop beschouwen straks de mond gaat snoeren en keihard terug komt. We moeten in Nederland niet zo negatief doen als een talent er niet gelijk staat. Maar juist talenten rustig de kans geven om tot wasdom te komen. Het heeft ook met zelfvertrouwen te maken. Bij de één is dit van nature aanwezig en de ander krijgt dit doordat hij een aantal keer telerustelling meemaakt.

21 juli 2014 om 03:25

Als iemand het slecht doet, dan mag dat toch gezegd worden. Als ik zeg dat ik het nu niet met je eens bent, dan betekent dat toch niet dat ik het nooit eens met je zou kunnen worden. Als ik kijk naar het afgelopen seizoen van Van der Hoorn dan was dat gewoon niet best. Op het hoogste niveau moet namelijk iets staan en dan kan je dat niet beoordelen als iemand die nog aan moet passen, daar staat teveel voor op het spel. Maar ik zag in Van der Hoorn wel een goede aankoop voor Ajax, en dat kan hij nog altijd bewijzen, zeker als De Boer daadwerkelijk vertrouwen in hem heeft.

21 juli 2014 om 09:16

Tuurlijk mag het gezegd worden als iets niet goed is, daar heb ik ook geen problemen mee. Maar we moeten niet gelijk doen alsof iemand er helemaal niets van kan. Die jongen is gehaald om te concurreren met Veltman. Heeft afgelopen seizoen de concurrentiestrijd verloren. Maar gezien zijn leeftijd, is hij gewoon nog een talent. En dan vind ik het veel te ver gaan die jongen nu al als miskoop te beschouwen.

Vlaar heeft ook vaak genoeg ter discussie gestaan. In het begin van zijn loopbaan werd hij al afgeserveerd na die wedstrijd tegen Italië. Laten we daarom inzake van der hoorn vooral niet te voorbarig zijn.

20 juli 2014 om 21:38

Om dichterbij huis te blijven; Daley Blind..

20 juli 2014 om 21:52

Juist. Zo'n mertesacker, boateng en hummels werden in het verleden trouwens ook al diverse keren te licht bevonden. Nu zijn ze wereldkampioen.

20 juli 2014 om 21:59

Boateng haalt dan ook absoluut niet het niveau dat Bayern München nastreeft. Bij gebrek aan beter krijgt hij bij Bayern en Duitsland toch steeds weer een basisplaats.

20 juli 2014 om 22:05

Haha toch wel de meest onnozele opmerking van vandaag. Boateng was in de finale aan duitse zijde de beste man.

20 juli 2014 om 22:52

Haha Boateng speelt ontzettend goed joh ik weet niet waar jij je mening op baseert!

Snap niet dat mensen op ja klikken bij de poll, Ajax heeft veel betere opties voor die positie in Moisander, veltman en denswil.

20 juli 2014 om 21:52

Behalve dat hij rechts centraal speelt en Denswil linksbenig is en dus nooit op die positie zal spelen tenzij echt iedereen geblesseerd is.

20 juli 2014 om 21:57

chelseajax,

Zal me niet verbazen als Veltman en Moisander nog in deze transferperiode verkocht worden, hoop niet dat Veltman verkocht wordt.

20 juli 2014 om 22:14

Moisander hoop ik ook niet, maar liever verkocht dan over een jaar transfervrij de deur uit lopen.. maar viergever en VdH staan daarvoor te springen en ook denswil, dus zon probleem kan het niet zijn. Vdh had ook een ongelukkig jaar maar hij begrijpt de ajax denkwijze steeds meer

21 juli 2014 om 01:27

je hebt ook viergever nog

Hij moest 5 stappen maken om een betrouwbare selectie speler te worden. Kortom nog steeds niet goed genoeg. Gewoon een gigantische miskoop. Afgelopen weekend tegen Sociedad ook weer lekker Finnbogason uit zijn rug laten lopen waardoor het 0-1 werd. Deze jongen is gewoon ongelofelijk slecht.

20 juli 2014 om 22:22

Makkelijk hé? Om een speler finaal in de grond te trappen. Andere spelers maken zeker nooit fouten? Blind werd ook finaal in de grond getrapt en zie hoe hij nu speelt. Een goede voorbereiding is een goede basis maar nog steeds zegt het niets. Laten we nu eerst eens afwachten hoe het in de competitie gaat en pas een conclusie trekken na een hele serie wedstrijden.

20 juli 2014 om 22:49

Blind werd niet om zijn voetbalcapaciteiten met de grond gelijk gemaakt, die jongen werd om andere redenen door een groot deel van het publiek uitgefloten. De voetbalcapaciteiten van Blind hebben nooit ter discussie gestaan. Bij Van der Hoorn ligt dit duidelijk anders, hij werd aangetrokken voor een bedrag van ongeveer 4 miljoen € en dan mag je op zijn minst verwachten dat zo'n aankoop er ook direct staat. Uit alles blijkt dat Van der Hoorn gewoon een enorme miskoop is geweest, Veltman is in alle opzichten een completere voetballer. Ik begrijp dat De Boer zijn aankoop blijft verdedigen maar Van der Hoorn mist alles wat van een Ajax verdediger gevraagd wordt, hij kan niet mee voetballen en mist het overzicht.

20 juli 2014 om 22:55

Natuurlijk werd Blind ook om zijn voetbalcapaciteiten met de grond gelijk gemaakt. Ik weet niet of jij Ajax supporter bent maar dan heb je wel een erg selectief geheugen over hoe en waarom de supporters hem zo behandelden.

20 juli 2014 om 23:27

Roma8, dat weet ik maar al te goed. Ik weet exact wat er bij de supporters leefde en waarom Blind tot aan de enkels werd afgezaagd. Dit had helemaal niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken, gelukkig zag De Boer dat ook en bleef hij Blind door dik en dun steunen. Ik heb me altijd kapot geschaamd voor die supporters die Blind uitfloten om andere redenen en net deden of Blind niet kon voetballen. Maar goed, deze discussie gaat over Van der Hoorn en niet over Blind. Hopelijk ben je het wel met me eens dat het aantrekken van Van der Hoorn gewoon een miskleun van 4 miljoen € is geweest...

21 juli 2014 om 03:32

Als je dan ook een duidelijke uitleg zou geven over wat je bedoeld, dan kunnen we daar misschien nog wat mee. Als iedereen op VZ gaat zeggen dat ze weten wat er aan de hand is, en tegen iedereen die iets anders denkt zeggen: 'ik weet wel wat het probleem is, jij niet' is dat natuurlijk vrij kansloos om te discussiëren.

Waarom werd Blind dan zo bekritiseerd? Zijn vader denk ik dan dat je bedoeld, kan namelijk niets anders bedenken.

21 juli 2014 om 09:07

Ik weet ook exact wat er leefde, en dat was dat blind veel tekort kwam.
En dat gold overigens ook voor Vurnon die beide niet op hun eigenlijke positie liepen.
Nederlanders ( en Ajacieden zijn ook nederlanders ) zijn een vreselijk hypocriet volk, en vrijwel iedereen brand hem af maar als vdhoorn dit siezoen een topseizoen draait en de gouden schoen wint zag ineens iedereen het al.

Als Frank zegt dat hij stappen maakt en dat hij er vertrouwen in heeft, zoude de supporters blind achter Frank moeten staan aangezien al bewezen heeft het wel aardig te zien dacht ik.

Weet iemand wanneer de JCS wedstrijd wordt gespeeld?

20 juli 2014 om 21:56

3 augustus

Hij heeft veel wedstrijden nodig, kan een waardevolle speler worden. Maar zoals het nu voorstaat is de concurrentie te hoog. Het zou beter zijn als hij een jaar wordt verhuurd.

Zeg als jullie hem niet willen, mag die van mij voor een paar euro best wel weer terug naar Utreg komen, hoor. Graag zelfs.

Van der Hoorn komt er wel hoor. Degeen die hem al hebben afgeschreven en hem ook al een miskoop hebben genoemd zeiden dit waarschijnlijk ook bij Litmanen, Zlatan, Blind en weet ik veel wie allemaal. Heel veel aankopen hebben bij Ajax meestal een jaar nodig, erg lang weet ik, maar dit is al zo vaak gebleken. Ik heb nog steeds vertrouwen in deze jongen en hoop dat andere ajacieden dit ook doen. Nooit je eigen spelers afbranden! Nooit!

20 juli 2014 om 23:06

mokum1995, Litmanen kwam op huurbasis naar Ajax en moest zich eerst bewijzen, Blind komt uit de eigen jeugd en bij Zlatan kon je zien dat de klasse in potentie ruimschoots aanwezig was. Van der Hoorn werd aangetrokken voor een bedrag van ongeveer 4 miljoen €, wat je dan op zijn minst mag verwachten is dat Van der Hoorn direct klaar is voor het grote werk. Uit alles blijkt dat Van der Hoorn gewoon een miskoop is geweest, ik kan me nog een interview met De Boer herinneren waarin hij hij glashard ontkende dat Van der Hoorn voor het eerste was gehaald. Dat De Boer nu zegt dat Van der Hoorn twee of drie stappen vooruit is gegaan neem ik ook weer tot me met de nodige korrels zout. Wanneer je als Club bijna 4 miljoen € aftikt voor een verdediger ga je er van uit dat deze verdediger beter is dan alle alternatieven die eventueel door kunnen stromen uit de eigen jeugd. Dat niet Van der Hoorn maar Veltman het volledige vertrouwen heeft gekregen van De Boer geeft duidelijk aan dat er wel degelijk sprake is van een miskoop!

21 juli 2014 om 09:14

Waarom trek jij steeds de Boer zn woorden in twijfel ?
Er zitten zaten/ zitten geen rechtsbenige CV aan te komen de eerste 3 jaar.
Dus wat ga je doen kijken wat er te koop is ( je hebt er immers 2 nodig minimaal) en dan loopt er bij Utrecht een grote/sterke jongen die 20! is en een topseizoen speelt.
Waar iedereen van overtuigd is ( TH dan ) dat er nog veel meer inzit.

Daar liet ajax juist zien een grote rijke club te zijn, door gewoon 4 miljoen te betalen.

Zlatan kon je helemaal niets aan zien behalve het over en naast trappen van kansen.
Tot de goal in de bekerfinale tegen utrecht, daarna ging hij pas een beetje draaien.
En die koste 9 miljoen EU, ruim het dubbele dus.

21 juli 2014 om 02:09

Als je van den hoorn een mislukkeling noemt, heb je Jari en Zlatan ook een mislukkeling genoemd..
Een perfecte vergelijking.
Comparatief hoogstandje.
Onbetwistbare logica

Die wijze woorden zal ik doorgeven aan mijn nageslacht.

21 juli 2014 om 08:36

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Zlatan kostte Ajax wel iets meer dan de 3 mln voor Van der Hoorn. Zlatan speelde zijn eerste seizoen echt dramatisch en werd ook niet bepaald gewaardeerd. Deed alleen maar trucjes en liet zich erg makkelijk van de bal zetten. Heeft het daarna toch vrij aardig gedaan in zijn loopbaan.

21 juli 2014 om 09:16

9 miljoen zelfs, maar het is wat ik hier boven al ergens heb geschreven.
Hypocriet volk want degen die hem nu afbranden roepen straks dat ze het al jaren zagen.

22 juli 2014 om 00:36

Tja als jullie het allemaal een goede vergelijking vinden dan houd het discussiëren op... Blijkbaar hebben jullie potentieel in van den Hoorn gezien.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Maar mijn verstand zegt dat dit gewoon weer een slechte aankoop was van Mark. Sorry, ik zie er echt niets in.. Heb de aankoop nooit begrepen, en heb tot dusver 0 potentie waargenomen.

Ik vind veltman en moisander beter dan hem dus sowieso niet in de basis

Als denswill had bijgetekend had hij met moisander gestart tegen Zwolle. Ben benieuwd hoe dat vooruit gegaan zijn er straks in een serieuze wedstrijd uitziet

Toch jammer dat veel mensen van der Hoorn meteen afschrijven na een minder seizoen. Veel van hun hebben dan ook alleen de mindere wedstrijden gezien, en hebben geen idee hoe hij zich de laatste maanden ontwikkeld heeft!

22 juli 2014 om 00:36

Wat waren zijn sterke wedstrijden dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren