Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer van Suárez brengt miljoenen euro’s naar Ajax en FC Groningen

Laatste update:

De transfer van Luis Suárez van Liverpool naar Barcelona laat de kassa’s in de Amsterdam ArenA en Euroborg flink rinkelen. De 27-jarige spits vertrok in 2006 van Nacional uit Uruguay naar FC Groningen en ging een jaar later verder bij Ajax. De twee Eredivisionisten profiteren volop mee van de lucratieve overgang van Suárez naar Camp Nou.

/

Toen Suárez wegging bij FC Groningen, bedongen de noorderlingen geen doorverkoopclausule. Wel heeft de club recht op een opleidingsvergoeding van een half procent. In zijn contract bij Liverpool stond een gelimiteerde afkoopsom van 120 miljoen euro, maar dat heeft Barcelona niet betaald: schattingen lopen uiteen van 85 tot 94 miljoen euro. Uitgaande van het hoogste bedrag levert de overgang van Suárez FC Groningen nu 470.000 euro op.

Ajax nam Suárez over van FC Groningen en verkocht de aanvaller in januari 2011 voor 26,5 miljoen euro aan Liverpool. De Amsterdammers bedongen wél een doorverkooppercentage en dat ligt volgens de meeste berichten zo rond de vijf procent. Dat zou betekenen dat Ajax, bij een transfersom van circa 94 miljoen euro, een storting van 4,6 miljoen euro tegemoet mag zien vanuit Liverpool. Daar komt de standaard opleidingsvergoeding van anderhalf procent nog bovenop.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zeg ka$$a!

Mooi dat we daar nog een leuk bedrag aan over houden..

11 juli 2014 om 14:33

Wat ik me afvraag. In dit artikel staat een bedrag tussen 85 en 94 miljoen. Maar Ajax heeft dus 5% (opleidingsvergoeding laat ik even links liggen). Hoe moet Ajax nou weten hoeveel Barca echt heeft betaald. Net als bij Neymar worden die bedragen beetje bij beetje gesjoemeld.

11 juli 2014 om 14:37

Neymar is een verhaal apart. Dat was geld om zijn papie ook gerust te stellen. Ze waren anders bang dat hij niet naar barca ging. Vader van neymar heeft veel invloed op neymar.

11 juli 2014 om 14:37

Maarja we kunnen allemaal wel zo praten maar wat weten wij er nou vanaf buiten het lezen om

11 juli 2014 om 14:41

Dat is een goede vraag.. Weet ik eigenlijk niet... Ik weet niet of die 5% alleen voor het vaste bedrag geldt of ook voor de variabele bedragen... Zullen vast regels voor zijn..

11 juli 2014 om 14:56

Dat zullen de clubs onderling wel regelen, niet alles hoeft in de media te komen.

11 juli 2014 om 14:58

@ Kx22

Speler transfers moeten bij de bonden worden opgegeven en komen ook bij het overkoepelende orgaan genaamd de Fifa terecht. Daarnaast is het ook bekend bij de belastingdiensten van beide landen.

Hoewel de waarheid meestal verzwegen word is elke club wel verplicht om bepaalde cijfers aan bepaalde organisaties te verantwoorden. En hier kan Ajax de betreffende cijfers dan ook weer in leveren.

Pfff valt reuze mee hoor die bedragen. Niet dat je van je stoel valt ofzo. Hopelijk investeert Ajax dat bedrag in iets goeds.

11 juli 2014 om 14:21

4,6 miljoen is toch een fantastisch bedrag voor een speler die al jaren vertrokken is?

11 juli 2014 om 14:21

5 miljoen valt mee haha. Hiermee was bijna heel feyenoords schuld weggeweest. Ajax is gewoon lekker bezig, laat die miljoentjes maar binnenkomen.

11 juli 2014 om 14:33

Ik weet niet wanneer jij van je stoel valt maar voor Groningen is 470.000 euro net zoveel als dat ze vorig seizoen in totaal binnenhaalde uit merchandice.. als je dat extra krijgt is dat behoorlijk veel..

Tevens is het 4% van de personeelskosten toch een behoorlijk mooi bedrag voor een clubals Groningen..

Voor Ajax natuurlijk helemaal mooi onderhandeld uiteindelijk dus 31,5 miljoen gehad voor Suarez..

11 juli 2014 om 14:50

Klopt. Voor Groningen zal het wel mooi zijn, maar ik vind het het bedrag dat Ajax krijgt niet echt iets om je feestmuts op te zetten. Gewoon een normaal bedrag hopelijk investeren is dat goed.

11 juli 2014 om 15:01

@ Gentleman23

Ajax heeft een jaarlijks budget van 60 miljoen. Ze krijgen ongeveer 5 miljoen in totaal. Dat betekent dat ze 1/12e van hun jaarlijkse budget krijgen. Waarmee kan je dat vergelijken, met een jaarsalaris van een persoon. Stel je voor dat je 1 maand salaris meer krijgt. Dan is dat gewoon een hele leuke bonus. En 5 miljoen, voor 5 miljoen zijn Milik, Muric, Zivkovich en Viergever gehald.

11 juli 2014 om 15:36

Ik hoop ook dat Ajax eens iets verrassends aankoopt. Denk dat aan de linkerkantnogwel wat valt te versterken, hopelijk dan een speler met wat ervaring in een grotere competitie.. Misschien dat ze Alexander Kacaniklic kunnen halen bij Fulham nu die zijn gedegradeerd, sterke speled die op linkshalf en linksbuiten uit de voeten kan. Is denk een jeugdige speler die snel van toegevoegde waarde kan zijn en misschien kan Zlatan hem wel overhalen om naar Ajax te gaan.

11 juli 2014 om 16:28

Klopt Dennis. Ik probeer het ook niet slecht te praten. Alleen vind ik die titel een beetje vergezocht. Is = ze trouwens.

11 juli 2014 om 16:30

Links is al goed bezet vind ik met Kishna en Fischer. Dus er hoeft niet echt aankopen gedaan te worden. Misschien voor rechts iets. Want daar gaat Muric spelen volgens mij als die al gehaald is, weet het ook niet meer. Misschien ook afwisselend met Schone.

11 juli 2014 om 16:59

Waarom? Je hebt Fisher, Kishna, die nieuwe jongrn uit het oostblok en eventueel die daar kunnen spelen. Zie het nut van een nieuwe speler niet zo. Eerder een backup voor boilessen ofz

11 juli 2014 om 17:51

Meer een linkshalf als linksbuiten vind het met duarte (te zwak voor het niveau van Ajax) en Serero niet goed genoeg bezet.

11 juli 2014 om 17:54

Een backup voor Boilesen? Naast Dijks, Viergever en eventueel nog Blind of Riedewald (al is dat meer een Lcv)? Lijkt me onnodig..

11 juli 2014 om 16:35

Maar Ajax zwemt al letterlijk in het geld en het Eigen vermogen gaat met de komende cijfers richting de 100 mln. Het blijven wat dat betreft net Joden (niet verkeerd bedoeld) natuurlijk dus ik vermoed dat we niet veel meer uit gaan geven.

11 juli 2014 om 18:42

Ajax zal sowieso de 100 miljoen toucheren.
Siem de Jong verkocht, afhankelijk van Feyenoord gegarandeerd van 8-16 miljoen(excl recettes wat totaal kan oplopen tot 22 miljoen)
Al met al dus alleen al uit verkopen, doorverkoopprecentage en Geld uit de Cl(reken op 1t miljoen, sorry Feyenoord vrienden)

7,5 miljoen voor Siem, 5+ miljoen voor Suarez, +/- 20 miljoen uit de Cl.... dat is al 32,5 miljoen bijna pure winst.
Ajax heeft geen tekorten meer dus heerlijk dit nieuws.

11 juli 2014 om 17:24

Dit is geweldig voor zowel ajax als groningen, snap niet dat je daar zo luchtig over doet. Groningen kan wellicht een talent halen en ajax pakt helemaal veel geld. In feite was de transfer van viergever en de verhuur van milik nu gewoon gratis.

5 miloentjes easy money

Dat zijn toch beste bedragen, een kleine 5 miljoen euro en 5 ton voor FC Groningen. Zo loont het opleiden.

Slim gehandeld van Ajax. Mooi een paar miljoenen cashen op deze manier. Al is dat natuurlijk ook gewoon 'part of the deal' geweest. Nu alsnog 30 mil verdiend door Ajax. Lekker hoor.

Ajax had 1,5 % opleidingsvergoeding.

11 juli 2014 om 14:35

Ajax heeft Suarez niet opgeleid.

11 juli 2014 om 14:38

Maar wel recht op een opleidingsvergoeding van 1,5%.

11 juli 2014 om 14:40

Maar hij heeft er drie jaar gespeeld voordat ie 23 was

11 juli 2014 om 14:42

Je moet de regels even nalezen voordat je zulke dingen plaatst. Ajax krijgt dat niet voor niks.

11 juli 2014 om 14:43

Het gaat niet om opleiden in de zin van "jeugdopleiding" maar of een speler tussen bepaalde leeftijd bij jouw club heeft gespeeld.

11 juli 2014 om 14:44

Zo leuk dat mensen pretenderen het beter te weten en dan falen. Lees de materie eens goed door Comred voordat je miept. Mooi wat centjes weer binnen, hopelijk gaan we er nog iets leuks mee doen, zie graag een vervanger voor Serero komen, iemand met meer scorend vermogen.

11 juli 2014 om 16:06

met klaassen heb je die al... ik zie liever dat Serero de verbindingspersoon word naar voorhoede...die nu aardig eruit begint te zien

11 juli 2014 om 18:44

Klopt, maar volgens mij kwam hij voor zijn 21e naar Ajax, en heeft daarna 3 jaar voor Ajax gespeeld... dus de Fifa of Uefa rekent dat als opgeleid.
Natuurlijk hebben we het niet over jeugd, maar hij kan wel opgeleid zijn.
Net zoals je dat op school doet, je bent toch ook niet eeuwige speler van je basisischool of peuterspeelzaal.

12 juli 2014 om 13:30

Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt ND!

Lekker hoor, daar kun je een speler van kopen.

11 juli 2014 om 15:27

@ Nul-twintig

Precies, we hebben nog steeds een internationaal ervaren speler nodig (zoals Poulsen of beter), zo´n meevallertje kun je wel voor zo´n speler gebruiken, want die missen we helaas nog.

11 juli 2014 om 15:27

@ Nul-twintig

Precies, we hebben nog steeds een internationaal ervaren speler nodig (zoals Poulsen of beter), zo´n meevallertje kun je wel voor zo´n speler gebruiken, want die missen we helaas nog.

Dit klopt dus niet voetbalzone! Ajax heeft recht op een opleidingsvergoeding van 1.5%! Hij speelde tot en met zijn 23e 3 seizoenen bij Ajax. Dat levert Ajax 0.5% per jaar op.

11 juli 2014 om 14:39

Volgens mij heeft Ajax naast de opleidingsvergoeding ook sowieso een percentage bedongen bij doorverkoop. Dus 5 1.5. Kan me vergissen hoor, maar ook toen Ajax naar Liverpool ging heeft Ajax daar dik 5 van gepakt.

Waarom staat er 94 als er maar 74 voor suarez is betaald?

11 juli 2014 om 14:29

Het exacte bedrag is niet bekend en verschillende media berichten er anders over. Ik heb de redactie gevraagd er even naar te kijken en ook te zorgen dat de bedragen in verschillende artikelen hier consistent zijn

11 juli 2014 om 14:31

Skysports, BBC en Liverpoolecho melden allemaal 75 miljoen pond, ongeveer 94/95 miljoen euro. Misschien dat Barca net als bij Neymar probeert te verhullen hoeveel er daadwerkelijk er betaald is, maar deze drie zijn toch wel redelijk betrouwbaar wat betreft Engelse transfers en de Liverpoolecho wat betreft Liverpool en Everton. Misschien foutje gemaakt tussen ponden en euro's.

11 juli 2014 om 15:09

Ibe is al verhuurd voor komend seizoen, geloof ik..

de geruchten gaan dat Liverpool de afkoopsom van Bony op tafel gaat leggen (19miljoen pond).

Moreno deal is zo dood als een pier, en zie liever dat Liverpool R. Rodriguez aantrekt van Wolfsburg of Rojo.

en dan zou mijn opstelling er iets anders uit zien

wellicht dat je Henderson en Gerrard kan omdraaien ivm het loopvermogen van Henderson,

tevens gaat mijn voorkeur uit gewoon naar Agger en Sakho centraal, maar helaas zal Rodgers nooit 2 links buiten centraal achterin zetten.

Mignolet
Flanagan
Lovren
Sakho
Rodriguez
Henderson
Sterling
Gerrard
Lallana
Sturridge
Bony
11 juli 2014 om 15:19

Twijfelde al of hij niet verhuurd zou worden of al verhuurd zou zijn, maar zag laatste dagen zijn naam nog voorbij komen, dus ging er voor het gemak maar vanuit dat hij nog bij Liverpool zou zitten. Ach, kan hij ervaring opdoen en veel wedstrijden maken. Goed voor zijn ontwikkeling.

Weet niet zo goed wat Liverpool met Bony moet. Nu kan je juist Sturridge als echte spits gebruiken zonder dat hij hoeft te vrezen voor zijn plek en met Lambert heb je een prima back-up. Bony zal ook sowieso een basisplaats verlangen en is nog meer een echte spits dan Sturridge. Nergens voor nodig. Zou nu juist vol inzetten op een 4-3-3 met echte flankspelers die het veld lekker breed houden en bij balverlies ook mee terugzakken, zodat de defensie ook minder in de problemen komt. Defensieve problemen kwamen mede juist door het twee spitsen systeem, waardoor bij balverlies de zijkanten helemaal open lagen, middenvelder moet uitstappen, ontstaat ruimte voor opkomende mensen en elke bal vanuit de tweede lijn zorgt voor gevaar.

Het was meer welke drie ik zou opstellen als drie mans middenveld dan daadwerkelijk waar ze moeten lopen. Gerrard zal het meest defensief staan en rouleren met Can(lucas zal wel vertrekken), Henderson het meest dynamisch en Coutinho als creatieve middenvelder met het minst verdedigende werk.

Laat Bony zitten en haal van mij part voor 30 miljoen Griezmann naar Anfield en je bent volgend seizoen dodelijk vanaf de flanken en Sturridge zal enorm vaak in stelling gebracht worden, bovendien kan je enorm veel afwisselen met de aanvallende mogelijkheden en als het echt nodig is, kan Rodgers altijd nog Lambert als tweede spits inbrengen en hoef je geen 19 miljoen pond aan Bony te besteden.

Het liefst zie ik dat Liverpool een cheque van 70 miljoen uitschrijft aan Dortmund voor Hummels en Reus, maar dat gaat nooit gebeuren helaas.

Wat betreft Moreno, er zou volgens de Liverpoolecho mogelijk nieuw leven in geblazen worden, aangezien er interesse zou zijn voor Aspas en men die als wisselgeld wilt gebruiken om zo de prijs te drukken. Rodriguez lijkt me anders ook een goede optie en beter dan Rojo. Echter wordt hij zelden genoemd, evenals Rojo de laatste tijd. In plaats daarvan gaan er namen rond als Bertrand(alsjeblieft niet) en Davies(talent, maar niet meer dan dat).

Het klopt idd niet wat hier word genoemd.. Het is in totaal 6,5% dus uitgaande van de 94 miljoen krijgt Ajax dus 6,1 miljoen. Wel wat meer als hier genoemd word...

Mooi bedrag weer voor ajax ik zou zeggen haal ziyech op nu dan.zou heel goed bij ons passen al zeg ik het zelf.maar ben er bang voor dat dit gewoon in de kassa komt.

11 juli 2014 om 14:45

We hebben genoeg talenten die straks op de plek van Ziyech kunnen spelen.
Daar komt bij dat hij nog niet eens een volledig seizoen bij H'veen heeft gespeeld.
Laat hem eerst maar een jaar constant presteren. Ik zie liever nog wat meer ervaring op het middenveld erbij komen.

11 juli 2014 om 14:53

Hij heeft gewoon het hele seizoen gespeeld hoor. Meer dan 30 wedstrijden mee edaan. Alleen wou van basten op et laatst even cool doen en zette hij hem ernaast. Niemand weet precies waarom dat nou was. Ook een domme keuze waar MvB zich mooi belacelijk mee maakte. Verreweg de beste speler van Hveen dit seizoen.

11 juli 2014 om 15:35

'hakim wil naar de top. Daar is de concurrentie nog groter en krijg je met dit soort situaties te maken', zegt Van Basten in De Telegraaf. 'als jij jezelf door een gele kaart buiten het elftal manoeuvreert, dan loop je dit risico. Hij maakt het zo lastig voor zichzelf. Daarbij waren de laatste drie voor praten, een bal wegschieten en te weinig afstand nemen bij een vrije trap.

Mooi bedrag voor Ajax, jammer dat Groningen het moet doen van een half miljoen. Maar toch mooie bedragen voor de clubs.

11 juli 2014 om 14:44

Het is toch een half miljoen die ze eerst niet hadden! Altijd lekker en eventueel uit te geven aan bijvoorbeeld de jeugdopleiding of scouting.

11 juli 2014 om 14:48

Hiermee is de transfer van Van der Laan direct helemaal gedekt

Jan Vertonghen nog naar Barca, dan gaat de kassa weer rinkelen rondom Amsterdam en co

11 juli 2014 om 14:43

Mits daar een doorverkoop-percentage is bedongen.

11 juli 2014 om 14:57

Maakt in zijn geval minder uit want hij levert weer meer op aan opleidingsvergoeding. Vanaf zn 16e tot 23 bij Ajax.

11 juli 2014 om 15:45

@ Grootel

Er waren ook nog voor 3 miljoen aan bonussen betrokken bij de deal 9 miljoen pond, nu weet ik niet of die doelstellingen behaald zijn maar dat zou er ook nog boven op kunnen komen. Samen met de opleiding vergoeding kom je volgens mij aardig in de buurt van de 12 miljoen pond die Ajax in eerste instantie wilde. Alleen betwijfel ik het dat er een door verkoop percentage is overeengekomen omdat er wat onenigheid tussen Ajax en Vertonghen (volgens mij ging dat om een premie). Hoe dan ook is extra geld op deze manier altijd welkom.

11 juli 2014 om 17:47

vd.vaart,

Als verkoopprijs voor Jantje 22 miljoen euro is, ontvangt Ajax een opleidingsvergoeding van 880.000 euro.

Is inderdaad mooi meegenomen.

Wordt dit geld dan door Barcelona betaald naast het afgesproken bedrag?
Of staat Liverpool dit deel af van hetgeen wat zij van Barcelona ontvangen?

11 juli 2014 om 14:49

Liverpool staat dit deel af en houdt daar dus rekening mee in de onderhandelingen. Het is een gemaakte afspraak tussen Liverpool en Ajax daar heeft Barcelona verder niets mee te maken

Ik zou ook graag Zyech bij Ajax zien. Zeer goede speler die absoluut de capaciteiten heeft om bij Ajax te slagen. Zie hem liever dan Serero.

11 juli 2014 om 14:46

Op basis van? Hij heeft nog niet eens een heel seizoen bij H'veen gespeeld.
We hebben genoeg talenten die er aan komen voor die positie... zie liever wat meer ervaring!

hmm, iedereen hier enthousiast. Ajax krijgt uiteindelijk rond de 30 miljoen..liverpool vangt na 2,5 jaar 90 miljoen. Da's een leuk rendement zeg ik. Misschien moeten we in Nederland nog harder onderhandelen?

11 juli 2014 om 14:52

In Nederland moeten ze bij de echte toppers inderdaad proberen 15 a 20% doorverkoop percentage uitslepen.

Nou Marc Overmars zal wel in zijn nopjes zijn. Mischien een idee om de kaartjes is 10 procent te verlagen zou wel een vriendelijk gebaar zijn. Immers worden we niet zo heel vaak verwend met oogstrelend voetbal. Maar oke ik zal niet gaan zeiken nu het seizoen moet nog beginnen.

6.5 procent dus op naar verluid 75 miljoen pond. Makkelijk vangen ben benieuwd naar de samenwerking Messi Neymar en Suarez is toch op papier gruwelijk. Maar ergens ben ik bang dat Messi zijn top dagen heeft gehad. Hoop dat ik er naast zit.

11 juli 2014 om 16:07

De seizoenskaarten zijn al betaald, dus nee dat zal niet meer gaan gebeuren

Wat heeft Ajax aan het geld ? Ze doen er voor het 1e elftal toch niets mee. Of het gaat op de bank of wellicht worden hiervan weer een aantal 16-jarigen weggelokt bij andere Bvo's.

Terwijl Ajax dringen behoefte heeft aan ervaring en een leider. En een goede vleugelspeler, die er meteen staat.

De Boer staat voor de opdracht 5 op een rij en meer attractiviteit. Maar dat gaat met Viergever, de niet-scorende Milik en de ongetrainde Muric niet gebeuren.

11 juli 2014 om 15:19

De niet scorende Milik hij scoorde al 2x in 2 oefenwedstrijdjes! En over Muric.. niemand kent hem, blijkbaar jij dus wel. Vertel eens meer over die jongen??

Daarnaast is Viergever niet slecht tot nu toe ik hem heb gezien bij oefenpotjes doet hij niks onder Moisander (die nu altijd kan vertrekken).

11 juli 2014 om 15:55

@ Nufc_u2

Die ervaring komt er wel, alleen zal dat even duren want het is niet grmakkelijk om een internationaal ervaren speler te vinden die in Nederland wilt komen spelen. Daarbij moet hij er ook nog eens geen probleem mee hebben dat hij niet altijd vanuit de basis zal starten.

Wat heeft Ajax aan dat geld ? Meen je dat nou serieus, ik kan wel tig redenen bedenken wat Ajax met dat geld zou kunnen doen. Ook al besluit Ajax niets met dat geld te doen wat dan nog ? Of vind jij dat Ajax moet bedanken voor geld waar ze recht op heeft als er nog niet bekend is wat Ajax met dat geld gaat doen. Sorry, maar ik vind het echt onzin wat jij hier zegt.

11 juli 2014 om 16:42

Ajax zal volgend jaar al attractiever spelen, de gehele aanval is veranderd met snellere spelers die een actie kunnen maken. Wat mij betreft hoeft Ajax niemand meer te kopen, er staan genoeg talenten te trappelen die goed genoeg zijn om de 5e op rij te pakken. Dan heb ik het over: Kishna, el Ghazi, Zivkovic maar ook bijvoorbeeld Andersen wat gewoon een groot talent is. Milik kan je nog niet over oordelen, zelfde geldt voor Muric... het is allemaal afwachten maar de spelers die ik hierboven noem heeft vrijwel iedereen zien spelen en het lijkt me dat iedereen kan beamen dat daar voldoende potentie in zit, dus waarom een andere speler kopen die hun ontwikkeling zal tegenhouden?

Hahaha wat te doen met het geld? Geen idee...er zijn zoveel dingen die je kan doen met het geld, ik ga het niet eens uitleggen... maar jij geeft je geld toch ook niet uit als dat niet hoeft, ik hoop het niet tenminste

5e op rij met attractief voetbal moet mogelijk zijn met deze selectie. Sinds tijden weer de beste selectie van Nederland al zegt dat niet alles(gezien de afgelopen Jaren)! Echter hebben wij tevens Frank de Boer... dus ik heb alle vertrouwen!

11 juli 2014 om 18:56

Niet-scorende Milik.... go home you're drunk.
Scoorde een tijdje terug in het 1e van Polen samen met Lewandowski bij een 2-1 overwinning.
Oordeel niet over Milik als je het verhaal niet ken, hij scoorde wel degelijk en moest het in een counterploeg doen met veelal invalbeurten.

Nufc Dat heet investeren in de jeugd. Op termijn altijd beter als het korte termijn denken en kopen van dure spelers om kampioen te worden. Het geeft Ajax tevens weer een eigen gezicht als opleidingsinstituut, waardoor meer jongetjes geneigd zijn om in de jeugdopleiding van Ajax binnen te stromen. Dat heeft echter even tijd nodig. Ajax is geen Barca of Bayern.

Hoezo krijgt Ajax een opleidings vergoeding voor Suarez, die komt helemaal niet uit de jeugd.

11 juli 2014 om 15:49

Voor elk jaar dat je voor je 23e bij een club speelt krijg je 0.5% opleidingsvergoeding. Staat dus los van jeugdopleiding.

11 juli 2014 om 15:53

Pffff een vol balkje, maar zo weinig verstand van voetbal. Een voetballer die tot zijn 23ste bij een club speelt mag aangeduid worden als opgeleid. Makkelijker kan ik het niet voor je maken.

11 juli 2014 om 15:55

Lees wat reacties hierboven en reageer niet als een Ezel! Voor zn 23e bij Ajax gespeeld dan ben je deels opgeleid.

Leuke meevaller voor beide clubs. Voor Ajax is dat gewoon de hoofdprijs, een kleine vijf miljoen. Misschien dat zij nu nog een topspeler aan kunnen trekken. Bijvoorbeeld een Ziyech of een buitenlands toptalent. Ook voor Groningen is vier tot vijf ton een grote som geld. Ik hoop dat Zeefuik nog verkocht wordt zodat er ook wat salaris ruimte ontstaat. Misschien dan nog een extra creatieve speler erbij, ik hoop nog altijd dat Thern naar Groningen gaat.

bedrag van 26,5 was incl bonussen. Deze zijn geheel komen te vervallen. Dus initiele som van 22 blijft over. Met doorverkoop percentage halen ze dat bedrag wel

11 juli 2014 om 19:00

Nee hoor, hoe kom je er bij??
Suarez heeft een 'x' aantal wedstrijden gespeeld voor hun, Liverpool heeft CL gehaald... verwacht dat deze punten de bonus waren.

OF denk je dat Liverpool in die tijd, de landstitel als bonus zou hebben laten opnemen?
Denk je dat Ajax gek is/was destijds?

Die bonussen zal Ajax wel hebben gekregen, oja was natuurlijk ook topscorer etc.

Weet niet wat hij nog meer moet doen om Ajax die bonus te schenken.

6,5% van 94 miljoen wat ik vrijwel overal zie terugkeren is toch meer dan 4,5 miljoen? Ik hou het op ongeveer 6 miljoen wat Ajax zal ontvangen. Dan ben ik eindelijk redelijk tevreden met de totale transferwaarde van Suarez namelijk zo'n 33 miljoen.

Wij moeten topspelers uit onze Eigen competitie niet voor minder dan 30 miljoen laten gaan! Geen enkele Nederlandse topclub zou dat moeten doen... we laten onze spelers veel te vaak voor een habbekrats gaan terwijl deze spelers de beste opleiding genoten hebben die ze kunnen krijgen, daar mag best voor betaald worden!

Suarez heerlijke speler voor Barca, ik verwacht totaal geen problemen want naast dat het een geode voetballer is, is het een keiharde werker die Barca goed kan gebruiken! Ben wel benieuwd naar de opstelling maar doe er alles aan zoveel mogelijk wedstrijden van Barca mee te pakken komend jaar!

Suarez is nu toch Ajax duurst verkochte speler ooit?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren