Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Volgens mij schoot ik goed in, maar de keeper pakte hem fantastisch’

Laatste update:

In de wedstrijd tegen Costa Rica benutte Wesley Sneijder een strafschop, maar tegen Argentinië wist hij de touwen niet te vinden. De aanvallende middenvelder zag Sergio Romero, de keeper van de Argentijnen, zijn inzet keren. “Als je hem niet neemt, kun je hem ook niet missen”, luidt de conclusie.

/

“Ik heb geen moment getwijfeld, koos voor een hoek en schoot hem volgens mij ook goed in. Maar de keeper pakte hem fantastisch”, blikt de spelmaker van Galatasaray in gesprek met de NOS terug op zijn strafschop. Volgens Sneijder was het ‘moeilijk voetballen’ tegen de Zuid-Amerikanen.

“Wij hebben weinig gecreëerd, maar zij ook niet. En dat is toch een compliment als je ziet welke grote namen zij op papier hebben”, klinkt het. Sneijder is van mening dat Oranje meer verdiende. “Ik had het idee dat die Argentijnen het na 75 minuten wel welletjes vonden, die vonden strafschoppen wel prima.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was een geweldige redding van Romero. Die overigens het hele toernooi al wel goed staat te keepen in mijn ogen. Aantal belangrijke reddingen verricht.

10 juli 2014 om 10:04

Zo bijzonder was het niet. Met die hoogte is het simpel: als de keeper de goede hoek kiest dan heet hij de bal. Moet of laag of in het dak maar niet de hoogte die Sneijder koos.
Romero was aardig maar niet super ofzo. Paar aardige reddingen, paar heerlijke grabbelballen, heb me kapot gelachen tegen Belgie toen die 4x moest graaien, 10 meter moest rennen om een simpele bal nog te redden

10 juli 2014 om 11:51

Robben had die actie al moeten scoren in top vorm zou die die score maar waarom liep die in godsnaam nog een paar meter door ik snap er niks van

10 juli 2014 om 15:03

Dat snap ik ook wel. 9/10 gaat die bal erin, maar ik snap niet dat je op mij reageert met die reactie terwijl ik het over Sneijders penalty en Romero heb?! Of was het gewoon zo van even reageren op een eerste reactie dan sta ik bovenaan en word ik gelezen...

10 juli 2014 om 12:58

Romero koos gewoon een hoek, als Sneijder was blijven kijken had hij de bal rustig in de andere hoek kunnen schieten.

Als je dat al goed inschieten noemt... Een goed ingeschoten penalty komt geen keeper aan.

10 juli 2014 om 09:46

Hij schoot hem inderdaad op ideale keepershoogte.

10 juli 2014 om 09:58

Inderdaad, half hoog is het 'makkelijkst' voor een keeper. Ook al schiet je hem hard in, als de keeper vol voor die hoek gaat heeft hij bij die hoogte altijd kans.

10 juli 2014 om 09:46

Dat vind ik dus gewoon onzin, ze hadden gewoon de verkeerde techniek tegen Romero. De strafschop van Wesley was wel degelijk goed ingeschoten, maar op dat moment moet je toch al weten dat Romero vroeg vertrekt. Romero zat heel snel in een hoek, dus als ze allemaal even inhouden voor ze trappen en kijken naar de doelman, dan zit iedere strafschop gewoon.. Mja achteraf is het makkelijk praten, strafschoppen moet je sowieso geluk mee hebben.

10 juli 2014 om 09:54

Nee, penalties zijn aantoonbaar te trainen. Door training beperk je de geluksfactor, ook de psychologische druk is hierdoor te ondervangen. Kijk naar de strafcorners in het hockey, dat zijn alleen maar trainingsuren die daar in zitten.

10 juli 2014 om 10:08

Een strafcorner is iets heel anders dan een penalty en ik hoop dat je dat weet. Vergelijk het dan met 'penalty' van het hockey. Strafcorners kan je meer zien als vrije trappen en daar staat veel minder druk op.

10 juli 2014 om 10:26

Tja, een goed ingeschoten strafschop is nooit te pakken. Daar komen 2 dingen bij kijken:

1. Tijdens de aanloop moet niet duidelijk zijn waar je gaat schieten. Sneijder keek overduidelijk in de richting waar hij ging schieten en ook aan zijn hele mimiek was dat overduidelijk. Dus Romero kon al springen, nog voor dat de bal weg was. Dan heb je als keeper al een grote kans dat je hem hebt.

2. Een bal moet gewoon stijf langs de paal af, hoog of laag. Dan kan een keeper die wacht tot de bal onderweg is er gewoon nooit bij, zelfs niet als de bal niet heel hard is.

Als je niet communiceert waar de bal heengaat en je schiet hem, hard genoeg, stijf langs de paal, is er geen keeper die er op tijd bij is. Doe je 1 van die twee dingen fout, dan wordt de kans op missen groter, doe je het allebei fout is het voor 90% zeker een redding. Sneijder deed echt alles fout bij die strafschop. Ik verwijt hem dat overigens niet, de druk is immens en die bal moet nu eenmaal genomen worden.

Als je en bal houdbaar is voor een keeper schiet je per definitie niet goed in. Het was een prima redding hoor, daar niet van. Maar als je goed in schiet is de keeper altijd kansloos.

10 juli 2014 om 10:03

Helemaal mee eens een goed geschoten penalty is onhoudbaar voor de keeper. Alleen als jasper cillissen op doel staat. Dan maakt het niet uit hoe je een penalty schiet. Zelfs met ogen dicht pakt hij geen penalty. Wat een slechte keeper is dat zeg.En dan gaat meneer even tegen water aanschoppen. Dat was toch het ideaale moment voor van gaal om jaspertje op de bank te laten beginnen.

10 juli 2014 om 10:16

Ga is werken man!

Ontopic
Idd je hebt gelijk zelfde hoek ook trouwens als tegen Costa rica

10 juli 2014 om 10:28

Precies, pingels moeten gewoon via het zijne, dan is de keeper kansloos!

Romero wordt altijd lacherig over gedaan maar hij staat er toch op dit belangrijke moment.
Ik zelf snap nog steeds niet hoe je met Vlaar kan beginnen in de penaltyreeks, de eerste moet een 'zekerheidje' zijn zoals messiz

10 juli 2014 om 09:46

Ja ik vind het ook altijd zo belachelijk
hoe Romero wordt neergezet als dramatische keeper door de media..

Het is zeker niet de beste keeper maar hij heeft genoeg kwaliteiten, en dat laat hij op het wk op het hoogste niveau zien..

10 juli 2014 om 09:56

Romero keepte zijn beste wedstrijd van het WK. Bokst alleen alles, dat ziet er wat gek uit. Aan de andere kant, heeft ook niets hoeven doen aangezien Nederland 1 bal tussen de palen kreeg in 120 minuten.

10 juli 2014 om 10:58

Dat komt omdat onze aanvoeder geen verantwoordelijkheid kent.

De penalty was zo slecht nog niet, alleen had Romero de juiste hoek. Verder vind ik Romero goed keepen dit toernooi.

10 juli 2014 om 10:10

Dat kijken zegt juist helemaal niets. Hoeveel spelers kijken niet links en schieten rechts of andersom. Romero gokte en gokte helaas voor Sneijder goed. Als de bal laag of hoog was geweest, was hij goed geschoten maar zo dramatisch als jij het over komen was het niet.

Hij wist het omdat Sneijder tegen Costa Rica ook in die hoek schoot.bij de penalties van Robben en Kuiyt deed ie hetzelfde alleen schoten Kuyt en Robben hem in de andere hoek.

10 juli 2014 om 09:58

@superlex; lees jezelf nou eens terug. Wat Romero deed was niet weten maar gewoon gokken.

10 juli 2014 om 09:59

Nou...en ik denk dus van niet.

10 juli 2014 om 10:03

Van Vlaar wist hij nog geen hoek. Robben schoot hem dit keer in een andere hoek. Hoe kan hij dan (100% zeker) weten dat Sneijder in dezelfde hoek gaat schieten als vorige keer?

10 juli 2014 om 10:08

Dat noemen we een educated guess.

Je weet nooit 100% zeker waar iemand gaat schieten, aangezien het in de handen van een ander ligt die op ieder moment van gedachte kan veranderen.

Er zijn wel een heleboel spelers die een vaste hoek hebben. Als je weet dat iemand een paar dagen in een bepaalde hoek heeft gescoord dan is de kans naar mijn mening aanzienlijk dat hij daar een goed gevoel aan over heeft gehouden en weer voor die hoek kiest.

10 juli 2014 om 10:17

met 2 van de 3 educated guesses had je gisteravond dus in de verkeerde hoek gelegen.

10 juli 2014 om 14:48

Dat kan, als jij een analyse op 1 penalty baseert.

Op het moment dat je bijvoorbeeld van de laatste 5 penalty's van Sneijder ziet dat hij er 4 in dezelfde hoek schiet dan is je data al wat completer en de hoek waarschijnlijker. Hetzelfde werkt andersom. Als bijvoorbeeld Robben van zijn laatste 6 penalty's er 3 links en 3 rechts zou hebben geschoten, ben je niet veel wijzer met betrekking tot het gokken van een hoek.

Het blijft gokken, maar je kan door het analyseren de waarschijnlijkheid van een juiste keuze wel vergroten natuurlijk.

10 juli 2014 om 15:07

Ben ik met je eens hoor Sammerens, laat dat duidelijk zijn Sneijder en Vlaar zijn zeker geen vaste penaltynemer bij hun club dus voor een analyse moet je te ver terug. Robben en Kuijt hebben geen vaste hoek. Daarom vind ik dat het gisteren gokwerk was voor Romero.

Was een wereldredding op een prima penalty van Sneijder. Als je ziet wáár Romero hem stopt, dan kun je niet anders concluderen.

10 juli 2014 om 10:26

Vriend. Een goede penalty zit altijd. Gewoon slecht genomen.

Sneijder zat ook totaal niet in de wedstrijd. Speelde echt een dikke onvoldoende. Had ook al een gevoel dat hij zou missen.

Kom op Wesley. Die tegen CR was ook al matig maar toen had je mazzel. Een beetje prof zou een pingel nooit half hoog moeten trappen maar strak over de grond of in de kruising

Voordat ie de strafschop nam had ik al het gevoel dat Sneijder ging missen. Sneijder is verre van een specialist, heb hem vaker strafschoppen zien missen dan raken. Maar toch enorm trots op dit Nederlands Elftal!

Gelul van Sneijder, het was zo ontzettend duidelijk in welke hoek hij ging schieten. Romero bewoog zelfs al naar die hoek voordat hij schoot, als Sneijder cool was gebleven had hij zijn hoek misschien aangepast. En dan ook nog half hoog, je maakte het Romero bijna té makkelijk. Ik neem het hem verder niet kwalijk ofzo, maar dit is gelul.

Een goed ingeschoten penalty is onhoudbaar Wesley. Romero zat er goed bij, maar was ook op de ideale hoogte. De penalty van Vlaar was bagger.

Cilessen had er ook minimaal 2 kunnen houden. Waarom hij zo krampachtig keept bij penaltys is mij een raadsel.

Romero bleek dus een spiekbriefje te hebben. Hij wist bij bepaalde spelers welke hoek/kant ze het liefst op zouden schieten.
Dat had Nederland ook kunnen doen. Zoals bij Messi, wat Hugo Borst ook al meteen aangaf na de verloren penalties..
Cilessen had bij de penalty van Messi naar rechts moeten duiken ipv links.

Romero had dit dus wel gedaan en dat is wellicht van doorslaggevend belang beweest!

http://youtu.be/b5muiby5l0e

Het klopt wat Sneijder zegt, de bal was goed ingeschoten.helaas had hij dit tegen Costa Rica op precies dezelfde wijze gedaan. Voor Romero was het een ideale hoogte om hem tegen te houden en hij heeft ervoor gekozen om dezelfde hoek te kiezen als waar Sneijder hem tegen Costa Rica ook schoot.
Tegen dit soort lange keepers moet de bal of laag in de hoek of je had je penalty in de andere hoek moeten schieten, zoals Robben dat deed.

De grootste fout in deze penalty serie is gemaakt door Van Gaal, door Cillissen te laten staan, terwijl je hem de vorige keer wisselde. Hij had derhalve altijd moeten doorgaan met Van Persie, die in de 105 minuten voorafgaande aan de wissel ook al niet mee deed. Door Cillissen te laten staan gaf hij de Argentijnen een psychologisch voordeel. Waardoor de kans dat een penalty raak zou zijn, groter zou worden, omdat bij hun de druk op de penalty hierdoor lager werd (zij wisten dat wij al geen vertrouwen hadden in zijn penaltystop kwaliteiten). Terwijl met Krul op de goal de druk juist veel hoger zou zijn geweest (en de kans op fouten bij de tegenstander dus ook), want hij had al bewezen een penalty te kunnen stoppen.

2e fout was het door Vlaar laten nemen van de eerste penalty, deze had door Robben of Huntelaar genomen moeten worden, zij staan bovenaan het lijstje van de penalty nemers en hadden dus het voorbeeld moeten geven, waardoor de ban gebroken is. En je hoort daar niet iemand neer te zetten die normaal nooit een penalty neemt. De keeper van de tegenstander weet ook dat hij tegenover iemand staat die geen zekerheidje is bij het nemen van een penalty, waardoor je die ook weer meer vertrouwen geeft.

Conclusie: Van Gaal heeft gisteren tactisch grote fouten gemaakt, met het oog op de penalty serie, niet dat we daardoor uitgeschakeld zijn, maar hij maakte van een situatie waar we een psychologisch voordeel hadden kunnen hebben een situatie waarin we in het nadeel waren, waardoor hij de kansen op een goede afloop verkleinde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren