Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

België door heldendaden Lukaku en Courtois naar kwartfinale

Laatste update:
/

België heeft zich voor het eerst sinds 1986 geplaatst voor de kwartfinale van het WK. Invaller Romelu Lukaku hielp zijn land in de verlenging met een assist en een goal aan een 2-0 voorsprong, maar het hard werkende Verenigde Staten maakte het nog bijzonder spannend. Julian Green verzorgde de aansluitingstreffer en een heldendaad van Thibaut Courtois voorkwam de gelijkmaker in Salvador.

België beschikt volgens velen over een gouden generatie en plaatste zich met negen punten in de poule en zonder veel problemen voor de knock-outfase. Het team van Marc Wilmots stal de voetbalharten echter nog niet en leek in Estadio Fonte Nova wel zijn niveau te halen. Al na 39 seconden hadden onze zuiderburen op voorsprong kunnen komen, maar Divock Origi schoot vanuit een scherpe hoek op de benen van Tim Howard. België overdonderde de Verenigde Staten in de beginfase, maar nam na tien minuten gas terug.

/

The Yanks konden hierdoor in de wedstrijd groeien, maar België bleef de bovenliggende en gevaarlijkste partij. Zo mikte Kevin De Bruyne na een balverovering van Jan Vertonghen naast en stuitte de blonde middenvelder op slag van rust op Howard. De tegenstander dreigde vooral na de invalbeurt van rechtsback DeAndre Yedlin ook een aantal keer, maar grote kansen creëerde men niet. België hoopte het overwicht na rust om te kunnen zetten in doelpunten.

In het eerste kwartier regende het kansen voor de roodhemden. Dries Mertens verraste Howard bijna met een kopbal, een voorzet van Jan Vertonghen ging aan iedereen voorbij, Origi kopte tegen de kruising en een steenhard schot van Vertonghen was eveneens niet succesvol. De VS hield enkel tegen en probeerde de snelheid uit de wedstrijd te halen. Het was pompen of verzuipen voor Jürgen Klinsmann en co, maar zij overleefden ook pogingen van Axel Witsel en andermaal Origi.

/

Howard groeide stilaan uit tot de man van de wedstrijd, want hij voorkwam in de reguliere speeltijd ook nog dat invaller Kevin Mirallas en Eden Hazard tot scoren kwamen. Doordat Daniel Van Buyten, Origi, Hazard en Vincent Kompany de trekker ook niet met succes overhaalden, was een verlenging noodzakelijk om een winnaar aan te wijzen. Wilmots bracht Lukaku binnen de lijnen en met de Chelsea-spits binnen de gelederen, rekende men in vijftien minuten af met de Verenigde Staten.

Lukaku legde de bal na 93 minuten af op De Bruyne en laatstgenoemde schoot diagonaal raak: 1-0. De Belgen slaakten een zucht van opluchting. Op slag van rust waren de rollen omgedraaid: De Bruyne bediende Lukaku en de voorhoedespeler knalde met overtuiging binnen. België leek de zege in de tas te hebben, maar door de 2-1 van Green werd het nog uitermate spannend. Courtois voorkwam na een fantastisch ingestudeerde vrije trap de gelijkmaker van Team USA.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een heerlijke wedstrijd weer zeg, wel wederom een avond wedstrijd met verlening maar die brengen wel de meeste spanning met zich mee Terechte winnaar sws maar wel weer respect voor de underdog die het ze nog lastig heeft gemaakt. Howard speelde weergaloos en België had een goede wissel met Lukaku!! Ben ook benieuwd hoelang die back Deandre Yedlin nog in de MLS speelt, leuke speler hoor!

2 juli 2014 om 00:36

België heeft deze spannende pot verdiend gewonnen en de Amerikanen wisten het pas spannend te maken in de verlenging. Persoonlijk heb ik liever de voetballende Belgen in de kwartfinale dan de verdedigende Amerikanen. De Belgen hebben wel veel kansen nodig om tot scoren te komen en dat kan ze opbreken in de komende wedstrijd(en)!

Proficiat aan alle Belgen onder ons!

2 juli 2014 om 00:39

De amerikanen waren echt niet verdedigend ingesteld. Het was gewoon een open pot waar beide elftallen voor de winst speelde. En waar Belgie het meeste aan de bal was.

2 juli 2014 om 00:43

De Amerikanen speelden op de aanval waar het kon, terwijl het eigenlijk een counterploeg is. Ik zie Amerika dus niet als aanvallend voetballand, misschien houdt jij er een andere kijk op na, dat kan....

2 juli 2014 om 00:48

De 2de helft had ik het gevoel dat die middenvelders op waren. En bewust kozen op het vertrouwen van de laatste 4 verdedigers. Dus bleven ze hangen op het middenveld en hopen dat de bal naar hun toe gespeeld zou worden om toch aan te vallen. Maar begrijp me goed. Belgie was wel de bepaler deze wedstrijd.

2 juli 2014 om 00:51

Amerikanen oo de counter? Die gekken stonden bijna constant met 5/6 man voor de bal. Dat is geen counter voetbal hoor wat hun deden.

2 juli 2014 om 00:56

Vakkie-L. Het was juist België die juist slim op de counter/omschakeling speelde. Aangezien Amerika, wanneer ze de bal hadden, als gekken naar voor renden. Hierdoor liepen ze continu met 6 man voor de bal. Dus balverlies was altijd gevaarlijk, met een op de omschakeling spelend België.

Ley maar eens

2 juli 2014 om 00:58

Kwalitatief echt een slechte wedstrijd. Amerika kon alleen rennen en heeft totaal geen over- en inzicht. België mist belachelijk veel kansen en maakt veel fouten keuzes.. Zie Argentinië hier wel van winnen, hoe matig ze ook spelen want de VS was echt heel slecht.

2 juli 2014 om 01:09

Belgie speelde USA gewoon naar huis.. het had 6-0 moeten zijn....

2 juli 2014 om 01:10

@paolo Maldini

Verander je naam of geef goede/juiste commentaar want je doet je naam echt geen eer aan!

En een felicitatie richting België zou ook niet mis zijn

2 juli 2014 om 01:12

Mee eens! Amerika speelde tot aan de eerste helft van de verlening echt matig, de tweede helft van de verlenging ging het opportunistisch spelen en zo kwamen de kansen ineens.

2 juli 2014 om 01:19

Dat is die 'drive'. Heel raar en het slaat nergens op, nadat een ploeg achterstaat gaan ze de 2 minuten erna direct op de aanval, dat terwijl dat eerder kan. Echter moet je wel meer structuur hebben dan, anders word je overlopen.

2 juli 2014 om 01:21

@ milan.. ik ben echt niet zo onder de indruk als anderen hier hoor. België creëert zat kansen tegen een Amerikaanse verdediging die zo lek als een mandje is. Ze maken er maar 2 uit 26 kansen en geven vervolgens een team dat rent als kippen zonder kop nog de kans om te winnen. Nee, België wordt zo wel wereldkampioen hoor. Ze hebben nog geen een goede tegenstander gehad

2 juli 2014 om 01:29

Was jij niet een van de vele hier die zei dat belgie ging verliezen tegen die moeilijk te bespelen Amerikanen? Sinds '66 is heeft geen enkele keeper meer reddingen moeten verrichten op een WK dan Howard vandaag. En nee Howard speelt niet bij Honduras of Australië....

2 juli 2014 om 01:35

Wie ik ? Nee. En een Australië is gewoon van dezelfde kwaliteit als de VS hoor. Defensief nog wel wat beter

2 juli 2014 om 01:40

Zal ff zeggen waarom ik misschien (waarschijnlijk) als een echte zuurpruim over kom haha. België heeft tegen elk land in de groepsfase moeite gehad met kansen creëren. Tegen de VS regent het ineens kansen. Denk je dan niet dat het een beetje aan de tegenstander ligt? Misschien dat België wel hetzelfde straks doet tegen Argentinië en mogelijk Nederland en dat ik dan keihard op mn bek ga, maar we zullen het zien.. dan zal ik het ook toegeven dat ik compleet fout zat

2 juli 2014 om 01:55

Ik bedoel, in de eredivisie regent het ook kansen. Is dat dan ook meteen een hoog niveau? Nee, want de verdediging is bij ieder team zo lek als een mandje. Althans dat zegt 90% van de mensen hier op vz dus dat zal dan wel. Maar de verdedigers die spelen in de MLS zijn van een hoger niveau natuurlijk...

2 juli 2014 om 01:56

Ben het helemaal met jou eens Maldini! Gun Belgie het beste (behalve tegen Nederland) maar ze hebben in de groepsfase amper kanzen gecreerd omdat ze tegen compacte en goed georganiseerde ploegen speelden. Dat ze nu zoveel kanzen hadden ligt echt aan een ongelooflijk aanvallend Amerika. Ze renden allemaal gewoon maar naar voren. Belgie had zoooooo veel ruimte waardoor het leek alsof Belgie super goed was.

2 juli 2014 om 02:03

Het verschil in kansen tussen de groepswedstrijden en deze wedstrijd is volgens mij te verklaren door de manier waarop de tegenstander trachtte te voetballen. In de groepsfase speelden we tegen 2 enorm defensief ingestelde teams en tegen Zuid Korea met een B-ploeg. In deze wedstrijd probeerde de VS te voetballen en kreeg Belgie dus meer ruimte. Naarmate je verder geraakt in een toernooi wordt de tegenstand enerzijds sterker, maar krijg je anderzijds ook minder defensief (soms antivoetballende) teams tegen. Ik denk dat wij daartegen beter onze kwaliteit kunnen tonen.

Ik wil echter niet zeggen dat we Argentinie zomaar van de mat gaan spelen. Argentinie blijft voor mij tegen ons de favoriet, maar ik schat ons (mede gelet op het weinig overtuigende spel van de Argentijnen) niet kansloos in.

2 juli 2014 om 02:08

Haha dan is toch nog iemand het eens met mij djdiondj. Wordt al voor gek verklaard omdat ik het anders zie

2 juli 2014 om 02:21

@paolo Maldini Goeiendag zeg moet jij nu echt op alle 271 reacties reageren.. Get a life of zo! En ik ook, want ik heb al je reacties gelezen! We weten het wel, VS was slecht, Belgie heeft geluk gehad! Mooi! Wedstrijd was niet om aan te zien! Not! Geniet er gewoon van man, geweldig WK, NL heeft ook al enkele thrillers gespeeld..

2 juli 2014 om 03:32

@paolomaldini

Zo te zien ben jij de enige die een slechte pot heeft gezien.
Denk dat de meeste hier onderons wel hebben genoten van de wedstrijd.
Nog iets als de Belgen tegen de USA 39 kansen wisten te creëren,
zal dit tegen de slechte verdediging van Argentinië ook wel lukken
om een paar kansen te krijgen.
Ik geef België zelfs 70% kans om door te gaan als ze frivool spelen
zoals vandaag.

2 juli 2014 om 08:32

Vorige tegenstanders groeven zich in tegen Belgie. Argentinie zal dat ook niet doen. De Amerikanen hielden de verdediging nog redelijk gesloten tegn Duitsland, ghana en Portugal, en tegen Belgie geven ze dan ineens 33 kansen weg, het hoogste uit een wk-wedstrijd ooit? Zal toch ook wel met gewoon goed aanvalsspel van de Belgen te maken hebben.

2 juli 2014 om 11:36

Volgens mij zijn we de enige Maldini :D

2 juli 2014 om 01:27

Beste wedstrijd samen met die van Duitsland - Algerije op dit WK tot nu toe, geweldige pot en Howard was een absolute koning.

Ik ben echt ontzettend trots op deze Amerikaanse ploeg, we hebben een aantal grandioze kansen gehad tegen een dominerend Belgie, helaas mocht het niet baten en kunnen we met opgeheven hoofd dit toernooi verlaten.

Dit beloofd veel voor de toekomst van het Amerikaanse voetbal, geweldige prestatie van dit geweldige elftal onder leiding van een geniale bondscoach!!

#believe

Ik kan me voorstellen dat die Belgen met een halve hartverzakking tijdens die laatste 15 minuten hebben gekeken.
Belgen gaan toch wat inefficient om met de kansen.
Motm vind ik wel Howard, wat een baas zeg.

Wilmots was weer om te ergeren met zn populaire gedrag langs de kant, wat een clown is dat.

Wel heerlijke kwartfinales trouwens, dan is Nederland-Costa Rica eigenlijk voor de buitenwereld de minst leuke op papier.

Off: En wat een verschrikkelijke commentator trouwens bij de Nos, die is in staat om je tijdens de finale nog in slaap te lullen.

2 juli 2014 om 00:38

Wilmots moeten ze mooi wegsturen aan het begin van elke wedstrijd. Staat er als een halve zool en stelt zich zo verschrikkelijk aan. Het juichen bij de goals was ook weer lekker sportief voor de bank van de V.s..

2 juli 2014 om 10:04

helemaal mee eens, wat een dwaas. vind sowieso dat de coach niet het veld in mag rennen. maakt zichzelf compleet belachelijk.

2 juli 2014 om 00:40

Deze commentator is juist goed! Niet te veel lullen en onzin verkondigen maar gewoon op z'n tijd de namen op noemen. Die commentator bij de wedstrijd van 18:00 was pas drama. Die verkondigde alleen maar onzin.

Yedlin moet naar AZ toe komen haha wat een prachtige back!

2 juli 2014 om 00:43

Commentaar op Nederland was prima. Op de BBC was het pas bedroevend. Normaal gezien kijk ik daarnaar maar wat een stelletje idioten waren dat.

2 juli 2014 om 00:44

Ik vind Kooke ook gewoon een goede commentator, zit zelden mis en heeft een fijne stem. Geen onzin verhalen die hij vooraf heeft ingestudeerd en dan ook nog verkeerd op misplaatst opdreunt. Sowieso een van de betere bij de Nos.

2 juli 2014 om 00:49

Ik vind het ook jammer dat ze Kooke altijd de slechtere wedstrijden geven bij de Nos. Altijd de wedstrijden zoals RKC of Roda ofzo. Gelukkig was hij er vanavond bij want ik ergerde me voor het eerst niet aan die commentatoren.

2 juli 2014 om 00:49

Prima dat hij alleen de namen op noemt, maar noem ze dan wel goed. Ik heb hem zeker 3 keer witsel en felleini om horen wisselen

2 juli 2014 om 00:54

Als de een de tondeuse over zijn kapsel haalt is het probleem opgelost!
We hebben gewoon vanavond een goeie pot voetbal gezien en zeik er verder niet over.

On: Howard stond me een partij te keepen, moet wel MOTM zijn... Las dat hij 16 reddingen had iets wat sinds het WK van 1966 niet is voortgekomen

2 juli 2014 om 00:55

Ik hrb vanavond Belgie op sporza gekeken, wat leefden zij obgelofelijk mee zeg! Bij de tweede goal zij een van de presentatoren zelfs ,laat die argenrijnen nu maad komen we pakken ze'. Geeft toxh wel aan hoe groot het vertrouwen is bij hun. Veel succes en ik hoop op een lagelanden halve finale!

2 juli 2014 om 00:58

Kooke en frank wielaert krijgen altijd de mindere wedstrijden maar vind ik wel de beste commentatoren. Snoeks en met name vermeulen moeten ze per direct een commentaar-verbod geven.

2 juli 2014 om 01:01

Maarten ducrot vind ik de beste

2 juli 2014 om 01:06

Jeroen elshof (volgens mee heet hij zo) vind ik ook een goede. Kooke is eigenlijk ook meer de hockey commentator. Ik kijk normaal meestal naar de BBC maar die waren echt bedroevend slecht vandaag. Sporza doe ik niet eens de moeite voor, vind ik allemaal slecht en enorm partijdig (ook als België niet speelt).

Ik snap best dat de Belgen vertrouwen hebben, ze hebben gewoon een enorm sterke selectie en spelen eindelijk een keer goed. Argentinië daarentegen heeft nog allesbehalve overtuigend gespeeld, zeker gezien de matige tegenstanders. Liggen zeker kansen voor België.

2 juli 2014 om 01:10

Ducrot doet toch tour de France? Haha samen met die andere erbij. Wil ze wel eens voetbal zien doen. De tour doen ze altijd erg goed

2 juli 2014 om 01:40

Nou om eerlijk te zijn, vind ik de commentatoren van Sporza de slechtste commentatoren die er kunnen zijn. Altijd maar partijdig zijn voor 1 ploeg en de andere ploeg de hele tijd kleineren.
Om nog maar niet te spreken als België speelt, dan is de tegenstander helemaal de pineut.
Neenee doe mij maar de NOS.

2 juli 2014 om 00:49

Ik raad je aan de wedstrijden van Belgie op canvas te kijken, veel betere commentatoren en uiteraard zijn het supporters van de rode duivels, wat ook wel iets extras toevoegt.

2 juli 2014 om 07:56

Ik vind die Belgen nog grappig ook daar. Plus dat je in de rust het duo Boskamp - Mulder hebt, samen met een paar leuke gozers erbij. Die hele NOS mag van mij van de TV

2 juli 2014 om 01:28

Howard redde veel omdat het vooral slecht afgewerkt was vond ik. En idd was geen match voor hartpatienten.na de 2-0 hebben we het beetje rap weggegeven ,toen werd het 2-1 en onnodig nog veel bibber...wel mooie match met open voetbal waardoor er veel kansen waren. Maar toch verdiend door

2 juli 2014 om 02:17

Heb op belgie gekeken maar als ze Vermeulen op 1 hadden dan had ik daar naar gekeken. Dat is nog wel de beste van de publieke commentatoren.

Wat een pot. Bloed,zweet,tranen en hele boel scheldtirades. Hoeveel kansen heb je nodig. Maar een dikverdiende overwinning.
Een hele leuke match. De amerikanen zijn vechters, dikke respect. Maar deze wedstrijd verdiende maar 1 winnaar.
Argentinië een zware dobber. Maar dit is zover de beste wedstrijd van de duivels.

2 juli 2014 om 01:00

Leuk dat ze vechten en strijd tonen maar voetballen dat kunnen ze niet. Alleen maar rennen met de bal.. die back Yadlin oid was de enige die aanvallend sterk was en van hem ben ik wel onder de indruk, maar hij was al gouw moe

2 juli 2014 om 01:15

jij bent een voetbalkenner!

wel we hebben ze toch van de mat gespeeld.. het had 6-0 moeten zijn... wat jij eruit afleid...

we gaan door.. dat telt.. jou mening doet er niet echt toe.. aangezien het niet echt met de waarheid strookt... met alle respect..

2 juli 2014 om 01:23

Chauvinisme maakt blind

2 juli 2014 om 01:40

dat kan best.. maar is niet van toepassing..

hoe negatief jij tov deze prestatie kijkt van de belgen.. ik zou beter gewoon geen commentaar geven.. het zou je imago minder schaden...

2 juli 2014 om 01:41

Ze zullen wel iets kunnen als ze 2de worden voor Portugal en Ghana?

2 juli 2014 om 02:14

Portugal is al jaren drama en kwalificeren zich telkens op het nippertje voor toernooien. Coach die slechte keuzes maakt met Veloso, Alves, Nani en geen Quaresma ( zeg ik als iemand van Portugese afkomst ). Ghana vond ik nog redelijk maar daar rommelde het wel heel erg. Atsu en Asamoah vond ik de enige die constant goed speelden. De VS kan een hoop bereiken op wilskracht maar vandaag was het vaak naïef. Acbterin lag het compleet open op Howard na (geweldig gekeeld) en aanvallend hadden ze geen overzicht. Ze maakten vaak slechte keuzes. Die Yadlin vond ik wel goed spelen. Ik zeg dan ook niet dat België slecht speelde. Ik probeer te laten zien dat ze wel heel erg in de kaart werden gespeeld en er veel ruimte was. En 2 goals uit 26 kansen is gewoon niet goed.

Pff, het wordt tijd dat Belgié naar huis gaan. Ik hoop echt niet dat ze tegen Nederland moeten spelen. Argentinie moet het doen!

2 juli 2014 om 00:39

geweldig, mensen zien NL nu al in de halve finale. Wacht maar eerst af, dit WK zit vol met verrassingen...

2 juli 2014 om 00:50

Nederland is een verrassing, meer dan logisch dat men verwacht dat die in de halve finale komen.

2 juli 2014 om 00:57

en dat Costa Rica in de kwartfinale zit is geen verrassing...?

2 juli 2014 om 01:01

Jawel, maar dat betekent niet dat zij alleen een verassing zijn dit WK. Zoals jij impliceert ga jij er vanuit dat Costa Rica de verassing kan zijn in de wedstrijd, terwijl Nederland eveneens een verassing is.

2 juli 2014 om 01:11

Dus m.a.w. kan ik niet zeggen dat alleen Costa Rica een verrassing is maar jij zegt in je 1e post dat NL een verrassing is dus iedereen verwacht dus ff dat Oranje de halve finales haalt... Costa Rica is tot nu toe een verrassing, ik weet niet of ze ook tegen NL kunnen verrassen. Want dat moet nog worden gespeeld... Het is al een verrassing dat ze zover zijn gekomen maar is het dan gelijk logisch dat zij dan ook de halve finales halen? Zo denkt men dus over Oranje.. dat zij wel 'ff' de halve finale halen tegen een ploeg dat ongeslagen groepswinnaar is geworden van de poule des doods..

2 juli 2014 om 01:16

Kort: Het is logischer dat Nederland de halve finale bereikt.

2 juli 2014 om 01:17

des te harder de klap wanneer Costa Rica het haalt...

2 juli 2014 om 01:32

Costa Rica is wel meer verrassing.nederland is nooit een verrassing juist voor dit wk blazen het op omdat het veel nieuwere spelers zijn,vo mij is nederland altijd goed op wks en dus geen verrassing.hopelijk derby der lage landen in de halve finale

2 juli 2014 om 00:39

Waarom? Belgie is deze wedstrijd toch verdiend gewonnen?

2 juli 2014 om 00:44

Inderdaad en ik vond dat ze behoorlijk goed speelde enig min punt was dat ze zuiniger met hun kansen moeten zijn

2 juli 2014 om 01:01

Beetje meer overzicht en minder domme keuzes en ze hadden drie keer zoveel kansen. Vond ze echt zo geweldig spelen. Het dramatische niveau van de VS verbloemt een hoop. Denk dat Argentinië, hoe matig ook, wel wint van België

2 juli 2014 om 01:02

Niet zo geweldig**

2 juli 2014 om 01:10

Dat Argentinie favoriet is tegen ons is waar. Echter moet je niet alleen kijken naar het slechte overzicht van de VS, maar ook naar het aantal kansen dat wij misten. Het had zo 6-2 kunnen zijn, Howard is motm zegt genoeg lijkt me. Je kan dan redeneren dat Belgie maar moet leren afmaken, wat enigzins klopt, maar je moet ook niet doen alsof het alleen maar ligt aan het slechte spel van de VS, want Belgie speelde gewoon goed.

2 juli 2014 om 01:17

maldini is niet echt een fan van belgie...

2 juli 2014 om 01:24

Hahaha gun ze best de halve finale hoor! Zolang Nederland maar door gaat. Mensen zien alleen niet in hoe matig de tegenstand is geweest tot nu toe, daarom ben ik wat cynisch ja

2 juli 2014 om 01:47

Spanje was dramatisch tegen nederland.. al een geluk... die score is niet normaal tegen een land als spanje... zonder robben of rvp was het niets....

Algerije verliest tegen belgie.. maar speelt een wereldpartij in de achtste finale...

tegenstand? flauwekul... je draagt gewoon een verkeerde bril...

we staan er.. net zoals nederland... al hebben we met argentinie een moeilijkere tegenstander.. dat staat vast...

2 juli 2014 om 01:58

Ik zeg nergens dat Nederland geen geluk of wat dan ook heeft gehad. Echter zijn Chili en Spanje echt wel van een hoger niveau dan een Rusland en Algerije

2 juli 2014 om 11:43

Het Spanje van dit WK was helemaal geen hoger niveau.

2 juli 2014 om 00:43

Waarom? En jij noemt jezelf fan of voetbal.

2 juli 2014 om 00:49

Ik hou zeker van voetbal, maar ik ben bang dat België arrogant gaan doen. Ze zijn nu al namelijk irritant!

2 juli 2014 om 00:59

Ooooh de ironie ...

2 juli 2014 om 00:59

Ze zijn er voor het eerst sinds 12 jaar weer bij, laat ze lekker hun feestje vieren en vertrouwen hebben tot het arrogante toe. Ze hebben nu een goede selectie, dus niet zo heel gek dat er zelfvertrouwen is.

2 juli 2014 om 01:04

De meeste Belgen (zoals ik ook trouwens) hebben echt wel door dat we nog maar net meedoen op een groot toernooi hoor. We respecteren landen die al veel meer hebben laten zien, maar we zijn wel terecht blij dat we enerzijds 9 op 9 hebben gehaald en anderzijds deze match eindelijk eens mooi aanvallend voetbal hebben laten zien. Ik blijf met beide voeten op de grond en besef dat Argentinie favoriet is in de kwartfinale. Echter schat ik ons niet kansloos in gelet op het matige spel van Argentinie. Belgie zal wel moeten spelen zoals vandaag, maar bovendien veel efficienter moeten afwerken.

2 juli 2014 om 01:18

en wat doet Oranje dan? nee dat is niet arrogant....
Laat die Belgen toch genieten en geef de Belgen eens ongelijk. Die kansen moeten ze beter benutten maar verder heb ik echt genoten van onze Zuiderburen. Die hebben echt een mooie pot op de mat gelegd. Lijkt wel of ze groeien in het toernooi

2 juli 2014 om 01:44

absoluut, dank je Debaarsjes trouwens voor het compliment

2 juli 2014 om 01:48

Dank je.
Succes met Nederland verder in het toernooi.

2 juli 2014 om 03:58

@fanofvanvoetbal

als jij van Nederlandse komaf bent en je noemt de Belgen
arrogant en irritant is dit wel echt grappig!
Je zin alleen al spreekt boekdelen.
Bang dat jij niet meer aanzien wordt als arrogant en irritant ofzo?
Echt erg hoe sommige hier redeneren.
En mens mag al niet blij zijn of hij wordt arrogant en irritant genoemd.

Zeker verdiend gezien de hele wedstrijd, België speelde heel sterk voor het eerst dit toernooi. Ze kwamen echter wel enorm goed weg op het eind, wat een enorme kansen voor de vs!

2 juli 2014 om 00:41

Ze kregen nu ook wel erg veel ruimte steeds he, zonder die ruimte zijn ze niets

2 juli 2014 om 01:02

Juist. Het niveau van de VS verbloemt een hoop

2 juli 2014 om 01:09

Ze kregen geen ruinte tegen algerije en korea.
Duitsland wint met moeite van Algerije.
Argentinië wint met moeite. Kleinere voetballanden maken het dit wk iedereen lastig. En Usa ging ook door in een poule met ghana en portugal.

Al om al spelen de kleine landen compact en hebben de grote landen het nodig van klasse flitsen.

2 juli 2014 om 01:10

Snap niet waarom ze zo aanvallend speelden, Belgie heeft aangetoond geen enkele creativiteit te hebben in de kleine ruimte.

Belgie heeft me in de voorgaande wedstrijden niet overtuigd, maar vandaag was het vaak zeker wel goed. Er waren momenten dat ik dacht dat ze weer in hun gewoonte zouden terug vallen zoals bij die andere wedstrijden; geen tactisch idee en maar blijven voorzetten. Dit was gelukkig maar even.
Geweldige wedstrijd, echt genoten en gefeliciteerd Belgen onder ons. Jammer dat ze niet effectief waren, want dat was het nooit op die verlenging uitgekomen en hadden ze VS afgedroogd. 2e helft van de verlenging had VS nog dikke kansen, maar de ballen kwamen steeds net verkeerd.

De Bruyne, wat een geweldige speler. Hazard lukt het niet, maar De Bruyne neemt de taak als sterspeler moeiteloos over. Origi laat ook zien dat hij geweldig kan voetballen, hopen dat die zich doorontwikkeld.
Tegen Argentinie tref je een sterkere trainer, maar Belgie maakt een betere indruk. Daarnaast is Argetinie achterin niet erg sterk en Belgie kan enorm goed counteren met deze spelers. Ze verdedigen ook goed met z'n allen. Mirallas, Mertens, De Bruyne en Hazard hebben enorm veel verdedigend werk gedaan. Wordt een spektakel denk ik.

Geweldige wedstrijd, ik gunde de VS het meer op het einde, maar over de hele wedstrijd gezien was Belgie wel duidelijk de betere ploeg en dit levert ook een mooiere kwartfinale.

Geweldige wedstrijd met België als dikverdiende winnaar.

Zonde, usa is een leuke ploeg.

2 juli 2014 om 00:40

Niks zonde, het is terecht dat de Amerikanen eruit liggen. Er was één ploeg dat in de reguliere speeltijd vol op de aanval speelde en dat waren echter de Belgen. Deze overwinning komt ze dan ook dik verdiend toe.

2 juli 2014 om 00:47

Ach joh, kan het toch nog zonde zijn dat de usa eruit is? Het zijn altijd leuke wedstrijden waarin ze spelen, ongeacht of ze beter zijn of niet. Altijd een open pot met genoeg kansen.

2 juli 2014 om 00:54

Begrijp me niet verkeerd, Ik waardeer wel de passie en strijd die ze leveren in elke wedstrijd.

2 juli 2014 om 00:46

Ja echt echt een geweldige ploeg! Dik respect voor klinsman hoe hij deze ploeg laat spelen. Wat een drive en automatisme heeft hij in het team gebracht. Kan je Fellaini heten en 30 miljoen kosten, maar spelers als bradley en Jones overlopen hem gewoon op basis van loopvermogen en goede coaching van klinsman. Klinsman heeft maar weer eens onderstreept dat voetbal meer is dan individuele spelers.

2 juli 2014 om 03:43

Die hebben niets gedaan joh! Fellaini heeft goed gespeeld!

Gefeliciteerd België! Verdiend gewonnen en ik hoop dat jullie Argentinië ook verslaan.
En wie weet zien we elkaar dan in de Halve finale.

Was België nou zo goed of was de VS nou zo zwak? Ik zeg het tweede. Ja ze hebben veel kansen gecreëerd, maar de enige die stond op te letten achterin was Howard. Met een beetje meer overzicht had België 2x zoveel kansen kunnen maken. Zoveel loop acties gezien die niet werden opgemerkt om vervolgens een domme keuze te maken. Daar kunnen ze zich echt nog flink in verbeteren. Betere keuzes maken.

2 juli 2014 om 00:56

De VS was niet per se slecht, ze lieten gewoon veel ruimte om te voetballen. Om deze prestatie nu volledig toe te schrijven aan het slechte spel van de VS vind ik erover. Belgie speelde gewoon uitstekend, enkel moeten ze wel hun kansen veel beter benuttigen willen ze verder doorstoten.

Ik hoop dat we jullie treffen in de halve finale! En dat dan de beste mogen winnen.

2 juli 2014 om 00:56

amerikanen speelden op inzet en karakter. jammer dat het af en toe rommelig was en net niet lukte. ben benieuwd hoe belgie zich presenteert tegen argentinie met een uitgebalanceerde elftal. Vertonghen compleet uit de wedstrijd gespeeld door een jonkie, wat speelde hij goed zeg! jammer dat ze niet gescoord hebben in de 2e verlenging met 2 grote kansen.

2 juli 2014 om 01:04

Die Yadlin? Ja die speelde lekker. Jammer dat hij wat moe werd, maar als scout had ik die wel opgeschreven

2 juli 2014 om 11:50

Vertonghen uit de wedstrijd gespeeld? Over welke match heb je het? Dat jonkie kon alleen maar voor Vertonghen komen omdat Hazard zijn speler niet volgde. Vertonghen was zowel aanvallend als verdedigend outstanding.

2 juli 2014 om 02:04

Jij valt in herhaling man, zet eens een andere plaat op.

Dat je Belgie niet hoog hebt zitten is ondertussen wel duidelijk.

2 juli 2014 om 07:52

in een vorige reactie was het nog 3x zoveel. Maarja door zoveel negatieve reacties te schrijven zie je door de bomen het bos even niet meer

Wat een fantastische wedstrijd. Hebben we hier de toekomstige wereldkampioen gezien?! Deze wedstrijd had een A+ qua amusementswaarde. Ook heel veel respect voor Usa! Het WK is geweldig tot dusver.

2 juli 2014 om 00:53

Als je niet scoort wordt je ook geen wereldkampioen. Mogen nog dankbaar zijn dat de VS een paar kansen mist anders was het strafschoppen geweest. Hoop op een leuke en zeer zware wedstrijd tegen Argentinië

2 juli 2014 om 01:04

Natuurlijk moet je scoren, maar dat zal dan ook zeker een aandachtspunt zijn voor Belgie op de training. Dit is de eerste ploeg die ik op dit toernooi zoveel 100 procent kansen heb zien creeen en missen. Verders hoop ik dan ook dat de Beste mogen winnen dit WK! of toch niet. Kom op Nl!!!

2 juli 2014 om 01:05

De VS speelde ze echt in de kaart hoor. Tegen een andere ploeg creëren ze niet zoveel kansen ben ik bang

2 juli 2014 om 02:22

Het is overduidelijk dat je niet echt een fan bent van Belgie. Ik respecteer je keuze maar je kunt niet zeggen dat belgie zwak was. We hebben de Amerikanen laten zien wat belgie kan. Vanaf minuut 1 zijn we beginnen kansen creëren tot minuut 105, daarna was het echt de bal wegtrappen en de bal zo lang mogelijk bijhouden. Tegen Argentinië zie ik belgie zeker winnen, als Argentinië zo zwak speelt als vandaag en als wij zo spelen als tegen de VS.

2 juli 2014 om 00:59

Belgie als wereldkampioen? is dat het voetbal van de USA nog onderontwikkeld is anders had Belgie nu al thuis gezeten. Na verlenging pas doirgaan is wel matig hoor!

2 juli 2014 om 01:07

Als Belgie efficienter was met de kansen stond het op de 90ste minuut 6-2. Dus de VS mag dan onderontwikkeld zijn volgens jou, de enige reden dat Belgie niet in de reguliere speeltijd won is doordat ze teveel kansen lieten liggen. Howard is niet voor niets verkozen tot MOTM...

2 juli 2014 om 01:11

Misschien helpt het als je ook naar de wedstrijd kijkt, voor je commentaar geeft.

2 juli 2014 om 01:14

Denk dat men zich vergist in de power en vechters mentaliteit van de amerikanen. Zeker een land om in de toekomst rekening mee te houden. Schijnt dat de jeugd in Amerika nu meer de voetbal pakken dan de basketbal. En dan te bedenken dat ze poen zat hebben om te investeren. Dus..... Des te knapper ik deze overwinning van Belgie vind, en respect voor USA

2 juli 2014 om 01:14

is niet dat de VS ondersteboven werd gelopen de amerikanen hadden opvallend veel balbezit op het middenveld met Bradley! Is dat het elke keer spaak liep door knulligheid en geen ervaring! Gebaseerd op de verlenging was een 2-2 rechtmatig!

2 juli 2014 om 01:23

@Moodymann
Dat je een 2-2 rechtmatig zou vinden is lachwekkend en dat kan je gewoon niet menen als je de wedstrijd hebt gezien. Zelfs Engelse media melden dat de lawine van Belgische kansen aan het eind van de tweede helft het toppunt had bereikt en lachwekkend werd. De VS had echt geen recht op een gelijkspel, ik bewonder dat ze niet met een bus afkwamen en probeerden te voetballen, maar op basis van kansen had het 6-2 moeten zijn. Belgie speelde gewoon beter, bekijk de wedstrijd gewoon nog eens en tel de kansen dan van beide ploegen eens op vooraleer je oordeelt.

2 juli 2014 om 01:28

Op basis van kansen moet België winnen ja, maar (weet niet of je NL bent) hier in NL zeggen ze altijd als je je kansen niet afmaakt verdien je het ook niet te winnen en kan je wachten tot de tegenstander ze wel maakt. En dat gebeurde bijna. We zullen het zien tegen Argentinië, een zwaluw maakt nog geen zomer maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Laten we het hopen , zolang NL maar door gaat haha

2 juli 2014 om 01:41

Ben Belg maar ken de uitspraak en die klopt volledig. Ik bedoelde gewoon dat je dan niet moet afkomen met uitspraken als de VS verdiende een gelijkspel aangezien de VS dan ook haar 2 kansen maar had moeten afmaken. Wij hadden gewoon veel meer kansen en als je dan een verdiende winnaar wilt aanduiden kan het niet anders dan dat je voor Belgie kiest.

2 juli 2014 om 02:19

Natuurlijk, je hebt ook wel gelijk. Het zou zuur geweest zijn als België niet doorging want ze hadden het betere van het spel, maar dan moet je wel afmaken.

2 juli 2014 om 03:48

@ Moodymann

België heeft 38 schoten gehad waarvan meer dan 15 op doel. Sjonge, jonge! Hoe durf je nou nog te zeggen dat 2-2 rechtvaardig was. Doet die Nederlandse bril af joh. Een 6 of 7-2 was rechtvaardig geweest. Tim Howard heeft Amerika hier echt van een vernedering gespaard.

2 juli 2014 om 07:59

@moodyman, dus Columbia, Frankrijk of Nederland wordt wereldkampioen, aangezien na verlenging pas doorgaan matig is...

2 juli 2014 om 09:22

Tuurlijk en de Duitsers gingen die zwakke Algerijnen ook effe naar huis spelen. Ook hier wonnen de zwakke Belgen in 90 minuten. Je zevert man, nu mij niet gelaten, iedereen zijn eigen bekrompen mening.

Chili, Mexico, Algerije, Zwitserland, VS, allemaal hebben ze genoeg kansen gehad om gewoon te winnen maar geen van hen is het gelukt. Dempsey nog bij die vrije trap, wat was die dichtbij de 2-2 oef.

2 juli 2014 om 00:43

Belgie had 10x zoveel kansen als de VS. Dus ik snap je reactie niet echt.

2 juli 2014 om 00:46

Als die van de VS die bal vlak voor tijd vanaf 5 meter niet 10 meter over schiet, maar tussen de palen mikt dan had België gewoon naar heus gekund. Ze waren dik beter en hadden veel betere kansen om te scoren, maar de VS had zomaar door kunnen gaan.

2 juli 2014 om 01:01

Nee, want dat was buitenspel volgens de linesman Lol. Dus had sowieso niet geteld.

2 juli 2014 om 01:07

Heb het alleen de commentator horen zeggen en geen enkel moment daadwerkelijk gezien dat hij met de vlag omhoog stond. Zou zomaar kunnen hoor, maar die mag zijn koffers dan wel inpakken.

2 juli 2014 om 01:09

Ja maar ook België was slecht in de afronding. Dat bedoel ik dus, dat die kleinere voetballanden dat niet kunnen afstraffen.

2 juli 2014 om 01:26

Jullie hebben inderdaad allemaal gelijk. Als die laatste reuzekans van de VS zit dan konden we naar huis. Ik dacht dat je oordeelde op basis van de kansen, waar Belgie gewoon meer creeerde, maar als je het zo bedoelde klopt het wat je zegt.

2 juli 2014 om 03:50

België heeft 38 schoten gehad waarvan 15 op doel! als, als als...als Belgie een Van Persie had stond het even 5 a 6-2 op bord!

1 van de leukste wedstrijden tot nu toe. Een frisse en wedstrijd met een hoog tempo met een zwaar bovenliggende Belgische ploeg. Het is ongelofelijk hoeveel kansen Belgie heeft gemist. Maar alsnog terecht door naar de kwartfinales!

Heerlijk om te zien, deze wedstrijd. Vooral Howard die een fantastische pot keepte, en niet te vergeten Origi. Wat een toptalent zeg. Jammer dat hij gewisseld werd.

Ook lekker voor Nederland dat wij 90 minuten hebben gespeeld, en alle andere ploegen 120 minuten. Denk dat dat nog wel een verschilletje kan gaan maken!

Lukaku speelde overigens ook fantastisch! Hazard daarentegen viel me vies tegen.

De mannen van de wedstrijd zijn voor mij Jones (omdat het een gekke beul is), Origi en Yedlin. Wat een speler joh, die bleef maar gaan. Leek Dirk Kuyt wel!

2 juli 2014 om 00:44

Volgens mij was Kevin de Bruyne verreweg de beste man van het veld.
Elke aanval moest via hem lopen en maakte de eerste goal en gaf de tweede assist.

Ook die rechtsback van Amerika speelde heerlijk zeg.

2 juli 2014 om 00:46

Klopt, de Bruyne was erg sterk, en goed. Mooie goal ook van hem.

Ja zoals ik al zei, die Yedlin speelde echt heerlijk, ik zat echt te genieten. Over 8 dagen pakken wij de Belgen.

2 juli 2014 om 00:53

Kevin de Bruyne was de eerste helft wel aanwezen maar niet scherp genoeg. Verder verloop van de wedstrijd wel goed gevoetbald. Denk dat Lukaku een boost zal krijgen door zijn optreden.

2 juli 2014 om 00:58

Vraag me af of hij die boost nog kan laten zien. Origi speelde ook heel sterk, die haal je er ook niet zomaar uit.

Wie er wel uit moet is Hazard. Mirallas erin.

2 juli 2014 om 01:25

Ook voor Origi geldt eerste helft blaffende honden, bijten niet. Tweede helft zeker goed gespeeld, behalve die grote misser. Vanwaar hij waarschijnlijk werd gewisseld. En Lukaku deze kans nu aangrijpt.

Geweldige wedstrijd hoor.. Iets minder dan Duitsland - Algerije, maar toch echt fantastisch en spannend. Morgen weer als een zombie door de straten, maar het was de moeite waard.

Hazard wederom slecht. Voor de rest hebben ze wel uitstekend gespeeld (De VS ook). Belgie net op tijd wakker voor de clash tegen Argentinie. Het wordt leuk! :D

2 juli 2014 om 01:17

De beste match van de Rode Duivels in jaren. Iedereen vroeg om een referentiematch. Well this is it!

2 juli 2014 om 02:28

Als de beste match van België een match is waar ze met 30 kansen niet kunnen scoren is het wel heel erg zielig.

2 juli 2014 om 09:10

Je moet je niet blind staren op die gemiste kansen. De drive was er en de passing was de hele wedstrijd zuiver.
Zo goed als niets weggegeven ook.

Geweldige wedstrijd, alweer, heerlijk toernooi. Verdiende overwinning van België, maar man wat maken ze het zichzelf toch moeilijk. Eerst door het op verlengen aan te laten komen en daarna door de 2-1 toe te staan. Denk toch dat ze eruit vliegen tegen Argentinië, hoe slecht die ook spelen tot dusver.

Gefeliciteerd Belgen.

2 juli 2014 om 00:39

Ik zie België nog wel winnen 60-40 in voordeel van de Argentijnen in mijn ogen.

2 juli 2014 om 00:53

Mwa, weet niet. Die verdediging van België ben ik niet kapot van met twee centrale verdedigers op de back. Veel snelheid hebben ze ook niet achterin, daar kunnen Messi en Di Maria gebruik van maken. Maar ze zijn alles behalve kansloos natuurlijk.

2 juli 2014 om 00:59

Tegen Messi heb je nooit snelheid nodig, je moet heel dicht op hem spelen. Dit systeem hanteerde Chelsea, Atletico en Inter ook tegen Messi en dit lukt altijd. Di Maria vind ik eigenlijk de persoon waarvan heel veel gevaar kan komen, want die komt enkel vanaf de zijkant. Belgen maken meer kans dan Argentinië, ben ik zwaar van overtuigd.

2 juli 2014 om 01:01

Vertonghen was echt waardeloos! Werd aan alle kanten voorbij gelopen door zijn tegenstander.

2 juli 2014 om 01:14

Serieus? Vertonghen was die linksback van de Belgen, die in de verlengingen nog steeds mee in de aanval trok en achteraan keer op keer goed ingreep. Andere wedstrijd gekeken?

2 juli 2014 om 01:16

Vond Vertonghen naar behoren spelen, aanvallend vooral in de eerste helft en verdedigend.

2 juli 2014 om 01:30

ik heb de bal nog nooit zoveel over rechts zien gaan bij de USA. Die jonkie van de VS heeft vertonghen een paar keer zijn traagheid tentoongesteld en mooie voorzetten afgeleverd!

2 juli 2014 om 09:12

@ Moodymann

Volgende keer wat minder bier drinken voor je een wedstrijd kijkt.
Vertonghen was gisteren bij de betere. Ging vaak mee en was verdedigend sterk.

2 juli 2014 om 12:22

Jij moet echt een andere sport gaan volgen, want je snapt niets van het spelletje.

leuke wedstrijd maar die trainer van de belgen begon me wel te irriteren...wat een irritant gedrag vertoont die langs de lijn

2 juli 2014 om 02:29

Emotie van het moment lijkt me. Of hij is blij dat een tactisch onbenul zoals hij is ook eindelijk succes heeft.

Hop hop de lage landen in de wk finale

Gelukkig ging die bal vlak voor tijd er niet in zeg.

2 juli 2014 om 00:41

Kan helaas niet haha! Wij pakken die Belgen in de halve finale? dacht ik.

2 juli 2014 om 00:46

Kon dat maar allebijâš½

2 juli 2014 om 01:19

@ Migi84

Ik kreeg bijna een hartaanval in de laatste minuuut. Thriller!
Verdiende overwinning na drie slechte wedstrijden. Laat Messi maar komen

Mooiste match van het wk!

2 juli 2014 om 01:13

Voor een mooie match moet je mijns inziens 2.ploegen hebben die ook maar een beetje kunnen ballen. VS was echt drama en zo lek als een mandje

2 juli 2014 om 01:20

Ik zie jou in elk topic nonsens verkondigen. Dit was gewoon een leuke pot.

2 juli 2014 om 01:30

Vond Brazilië - Chili leuker maar dat is mijn mening. VS werd hier totaal overlopen en hadden aanvallen geen overzicht.

2 juli 2014 om 01:56

Dat vind ik ook.

Neemt niet weg dat het amusant was, maar dat kwam meer omdat Belgie de kansen niet greep waardoor USA in die paar spaarzame momenten een flinke tik kon uitdelen. Dat maakt het interessant. Een verrassing danwel het uitblijven van hetgeen je verwacht.

Als de match tegen Argentinie ook zo verloopt, met kansen over en weer, dan heb je echt een thriller.

2 juli 2014 om 02:00

Trouwens flamez hoe kan iets met smaak nou weer onzin zijnm smaken verschillen nou eenmaal en ik zie liever een wedstrijd waarin er 2 partijen zijn die enigszins gelijk opgaan

2 juli 2014 om 02:05

Ik zie jou in dit topic minstens 30 comments geven die allemaal hetzelfde zeggen. Deze match ging toch lekker over en weer in de eerste helft? Ok, in de tweede helft ging USA voor de bijl. Maar ... volgens mij zelf voor de neutrale kijker een leuke partij.

2 juli 2014 om 02:23

Ik zie jou ook vaak genoeg zeggen dat je het een leuke pot vond en dat dit de beste wedstrijd was sinds jaren. Ik vond zelf dat ze tegen Nederland beter waren, maar ik kan inzien dat je deze leuker vond. De wedstrijd ging idd op en neer, maar dat was tot 30 meter van de goal. Daarna deden de VS weinig met de bal

2 juli 2014 om 04:13

Heb bijna alles gelezen en overal kom je negtief doen
Kom trek je Toy Story pyjama aan en ga slapen, want irriteer
me serieus aan je commentaar!!
Pfff, echt een zielig figuur ben je.

2 juli 2014 om 08:05

@paolo maldini, als je liever wedstrijden ziet die gelijk opgaan, ga dan naar de regionale 4e divisie, zijn wij ook van je af

Gefeliciteerd jongens. Mooie pot

sorry het niveau was erg laag vandaag maar amusent waarde was heel goed .

2 juli 2014 om 00:55

Helemaal met je eens, al heb ik vaak lopen ergeren aan het missen van overzicht bij beide partijen. Een stap sneller denken en beter kijken en beide hadden 20 kansen meer kunnen maken

2 juli 2014 om 01:03

Het niveau was laag?! Dacht het niet vriend.
Het tempo was hoog en het regende kansen. Dit was een van de beste wedstrijden op het WK tot dusver.

2 juli 2014 om 01:07

Dus omdat het kansen regende is het niveau hoog? Onzin. De VS was achterin zo lek als een mandje en het enige dat ze kunnen is rennen. Matig dat je een verlenging nodig hebt

2 juli 2014 om 01:08

in de eredivisie zijn ook altijd veel kansen maar daar is het niveau ook niet super hoog.

2 juli 2014 om 01:38

Dus omdat de VS zo slecht verdedigde was het niveau laag? Het niveau van België maakte dat in ieder geval goed imo.

2 juli 2014 om 01:59

Het niveau was aan Belgische kant behoorlijk, aan die van USA zwak.

Spelers konden eigenlijk geen enkele keer op kracht of talent er voorbij komen. Ballen vlogen continu van de schoenen en daarna was het weer naar je keeper heenrennen en verdedigen waarna Belgie er vaak veel te lang over deed om toe te happen.

Het tempo was hoog, maar het was aan Amerikaanse zijde de middenlijn halen, hengsten, en weer terug, en zo ging dat op en neer.

2 juli 2014 om 02:02

Wij zitten op een lijn. België was niet slecht, maar ik heb zoveel goede looplijnen gezien die niet werden opgemerkt waardoor veel mogelijkheden werden teniet gedaan.

2 juli 2014 om 02:22

Ja, en werden die mogelijkheden gepakt dan hadden we het nu niet gehad over '1 van de beste wedstrijden van het toernooi'. Op die fiets.

Voor mij was de match waar het niveau torenhoog was, het over en weer ging en spannend tot het eind nog steeds die van Nederland - Brazilie in 98. Maar het resultaat was zo teleurstellend dat ik die niet meer terug kan zien.

2 juli 2014 om 03:55

Als België dit Niveau speelt tegen Argentinië dat ik vandaag heb gezien word het even 3-0 voor België!

De leukste maar tegelijktijd ook weer een van de slechtste wedstrijden die ik heb gezien. Wat een ren je rot show.....

Mooi dat België heeft gewonnen maar je zal iets anders moeten doen tegen Argentinië want die geven geen 30 kansen weg en hebben ook geen 10 kansen nodig om te scoren. Vooral in de omschakeling staat het echt niet goed bij België. Het is dat maar 2 Amerikanen een beetje kunnen ballen maar och dit was echt jeugdvoetbal en naief.

En Origi heeft me overtuigd, dat gaat een grote worden.

2 juli 2014 om 00:48

Argentinië geeft 50 kansen weg...niet raar bedoeld of zo, maar Argentinië wordt ergens ook zwaar overschat door mensen. Messi is een prima speler, maar een Kompany is in staat samen met Vertonghen om hem compleet uit de wedstrijd te halen. Mijn geld zou ik zetten op de Belgen, Argentinië valt reuze mee.

2 juli 2014 om 00:58

Nou ik heb alle wedstrijden gezien van Argentinië maar die geven echt geen 50 kansen weg hoor. En Vertonghen en Kompany instaat om Messi uit de wedstrijd te halen?
Nou ze hadden aardig moeite bij momenten met die boys uit de VS, die op Bradley en die rechtsback na er weinig van konden.

En als je zoveel ruimte weg geeft ben je echt gewoon de sjaak tegen jongens als Messi, Di Maria. Lavezzi etc. Geld staat hier echt op Argentinië.

2 juli 2014 om 01:10

Argentinie speelde heel matig de eerste twee wedstrijden, en dan met alle respect tegen Bosnie en Iran...wedstrijd van vandaag was eveneens matig, het was meer een fout van Zwitserland dat Messi zo makkelijk kon afgeven op Di Maria. Nu spreek ik niet eens over Argentinie op conditioneel vlak. Ze hadden moeite met de boys uit de VS omdat er niet gecontroleerd werd gedekt, geen speler van de VS is zo belangrijk om met twee man te dekken. Belgie zal sowieso een systeem hanteren welk zoveel mogelijk is bedoeld om Messi uit te schakelen en met deze verdedigers is dat mogelijk.

2 juli 2014 om 01:20

Vertonghen was de zwakste schakel! Werd keer op keer te kijk gezet door die jonkie van de VS? Dan moet hij Messi afstoppen? ik zou Messi zeker na deze wedstrijd hangend op rechts posteren ala Robben.

2 juli 2014 om 01:24

Viel reuze mee.

Messi ga je natuurlijk niet met 1 verdediger stoppen, maar met twee.

2 juli 2014 om 02:37

Ze hadden moeite met de VS omdat ze gewoon naief speelden, bepaalde jongens hun man lieten lopen en niet doordekten.

En Argentinië speelde niet goed nee maar zoals we nu al vaak hebben gezien is dat niet makkelijk als een elftal inzakt, België zelfde verhaal eigenlijk in de groep tot vandaag waar de Amerikanen open huis hielden.

En dan kan je een paar man opofferen om Messi in toom te houden maar van Alderweireld zal Di Maria geen nachtmerries krijgen, zelfde geld voor Lavezzi met Vertonghen. Kan je Witsel nog opofferen maar je zal met of de hele ploeg terug moeten of vol druk zetten en met ruimte in de rug word ik niet vrolijk van België.

Ik hoop dat België wint want ik wil een België - Nederland halve finale maar ik heb de belgen nu 4x zien spelen en als de tegenstander de linie's kort houd hebben ze moeite om iets te creeëren en in de omschakeling als een ploeg aanzet laten ze verschikkelijk grote ruimtes open op zowel het middenveld als in de rug.

Vandaag en in andere wedstrijden werd het niet afgestraft maar tegen Argentinië kan je gewoon dit echt niet doen. Ook al speelt dat niet briljant, loopt genoeg klasse die aan 1 kans wel genoeg hebben.

2 juli 2014 om 03:52

"messi is een prima speler"

Iets van understatement.

2 juli 2014 om 02:01

Ik geef je deels gelijk, want Argentinie zelf verdedigd slecht en weet moeilijk af te ronden.

Het had wel 20-0 kunnen staan. Howard, wat een keeper! Ben benieuwd wat Argentinië gaat doen tegen de rode Duivels.

2 juli 2014 om 00:42

misschien heeft Argentinië een minder goede keeper?

2 juli 2014 om 00:44

misschien heeft Argentinië beter eftal dan USA

2 juli 2014 om 00:47

Daarentegen heeft Argentinië wel weer killers in het team wat bij de Belgen toch wel weer ontbreekt.

2 juli 2014 om 00:58

Dat sowieso.

2 juli 2014 om 01:07

enhoe. Dit is het ondanks het hoge aantal doelpunten het wk van de keepers en Romero is een van de slechtste. In mijn ogen zeker de slechtste doelman die in de 1/8 finales stond... daar moet je niet op rekenen dat ie je als team staande houdt zoals Howard dat deed vandaag

2 juli 2014 om 04:50

Romero maakt mooie saves, maar is een onzekere keeper die regelmatig blundert.....

Er zijn nu 56 wedstrijden gespeeld op het WK en letterlijk geen enkele wedstrijd van hoogstand niveau qua voetbal. Het is wel spannend maar man man man wat een belabberd niveau.

Deze wedstrijd ook weer...bah wat een drama. Ik wil een keer goed voetbal zien

2 juli 2014 om 00:54

Misschien vrijdag bij Duitsland en Frankrijk.

2 juli 2014 om 03:38

38 shoten op doel = bellaberd gevoetbald?

Ja dik verdiend
Belgie speelde goed, hoeven niet bang te zijn voor Argentinie
Hoewel Dempsey nog de 2-2 op de schoen had vond ik Usa echt zwak spelen
Totaal geen organisatie, verloren elke afvallende bal, spitsen heel zwak Dempsey voelt zich de vedette en gaf geen bal af, Bradley liep rond als een trage postbode bracht elke bal persoonlijk

Ik heb genoten van de Belgen, maar wat een kansen hadden hun! Proficiat Belgen, geniet ervan!!!!

2 juli 2014 om 01:22

Dank je wel Blanco. Ik hoop van harte op een halve finale Belgie-Nederland. Ik moet straks werken, maar ben nog te uitgelaten om te slapen

2 juli 2014 om 01:28

Laten we erop duimen, zou echt mooi zijn...

2 juli 2014 om 01:34

Inderdaad. Jullie zijn deze fase van het toernooi gewend. Maar ik ben vooral blij dat we eindelijk eens vrij hebben gespeeld.

2 juli 2014 om 01:34

Veel belgen hopen op halve finale tegen Nederland,doet er zelfs niet doet indien we die niet zouden winnen..........

2 juli 2014 om 01:43

Zou toch leuk zijn om onderling te bepalen wie de
finale mag spelen.?

2 juli 2014 om 02:17

dank je wel Blanco

Eerste goede wedstrijd van Belgie en verdiende kwalificatie. Op het laatst kregen we het fysiek moeilijk, de Amerikanen waren fysiek sterker.

1 minpuntje maar dat is ook de verdienste van Howard : je moet je kansen benutten.

Eigenlijk ongelooflijk : twee onooglijk kleine buurlandjes, samen nog geen 30 miljoen inwoners, die zitten bij de beste 8 van de wereld.

Voor Nederland lijkt me een halve finale een meer dan haalbare kaart, voor Belgie is dat moeilijker maar tegen het Argentinie van dit tornooi ben je niet bij voorbaat kansloos.

2 juli 2014 om 00:45

Zo raar is dat niet hoor. Wij hebben de beste jeugdopleidingen hier in Holland. Elke speler krijgt de tijd om zich te ontwikkelen. Die tijd krijg je niet in Engeland.

2 juli 2014 om 02:05

Niet alleen dat, Nederland heeft een echte voetbalcultuur, de beste infrastructuur en veel mensen op een kluitje. Daarnaast hebben we op de 1 of andere manier goede voetbalgenen en mensen die het spelletje begrijpen, of die continu willen verfijnen.

Maar blijft wel beroerd dat we nooit eens loon naar werk gekregen hebben op een WK.

TIM HOWARD BEAST.
Geweldig gespeeld.
Ook courtois cruciale redding nog


Heeerlijke pot

wedstrijd van het toernooi zover! Wat een spektakel.

Beide ploegen wilden voetballen, alhoewel het wel vragen om problemen was voor team Usa, gaven echt open huis achterin.

Kan niet wachten tegen Argentinië, wordt een mooie wedstrijd, kunnen de Belgen zeker winnen, Argentijnen imponeerden niet

2 juli 2014 om 01:14

Ze wilden wel voetballen, ze konden het alleen niet haha. Wat een kwalitatief slechte pot zeg

2 juli 2014 om 02:04

Amerika dan he

2 juli 2014 om 02:33

Hoe kun je dit spektakel noemen ? USA verdedigde zo immens zwak... Ik vond het een waardeloze pot die aan heeft getoond dat de Belgen voor geen meter kunnen schieten. Dat de Bruyne goed speelt vij België. Dat Origi een topper kan worden. En dat Hazard een overschatte peer is.

2 juli 2014 om 04:00

Hoe ik dit spektakel kan noemen? Rofl

Tempo? Veel kansen? Super aanvallend spel? Ja natuurlijk omdat team USA open huis gaf, maar dat staat los van het amusementswaarde.

2 juli 2014 om 14:03

De kansen waren leuk hoor, maar het is ook schrijnend dat er zoveel voor nodig zijn. Ik noem het een gebrek aan kwaliteit.

Leuke wedstrijd , belgie terecht gewonnen beter voor het toernooi ook wel jammer voor de vs had het ze wel geguns

Eigenlijk nog schandalig dat er een verlenging aan te pas moest komen om de wedstrijd te beslechten en nog schandaliger dat het nog spannend werd. België speelde fris, aanvallend en had de VS helemaal in de tang, maar tegen Argentinië worden die gemiste kansen wel beboet.

Gefeliciteerd Belgen! Wat een spannend einde zeg, ongelofelijk.

Jan Mulder probeert wel een wit voetje te halen bij onze zuiderburen, slijmbal.

2 juli 2014 om 00:44

ja begint zowat te kwijlen van al dat geslijm, die nep Hollander

2 juli 2014 om 00:52

Zit hij daar ook tijdens een eventuele Nederland - België? Zie hem zomaar voor de Belgen juichen als wij 5-3-2 spelen

2 juli 2014 om 01:12

5-3-2 ziet de voetballiefhebber Mulder niet zitten. Ik ben Belg maar heb me de eerste ronde geschaamd voor de "prestaties" van de Belgen. We wonnen maar als voetballiefhebber bloedde mijn hart.

Ik ben meer voetballiefhebber dan Belg. Misschien gaat voor Mulder hetzelfde op : hij houdt meer van het spelletje dan van Oranje.

2 juli 2014 om 01:21

Tja Joris als je van dat saai slaapverwekkend voetbal houd, moet je zelf weten. Ik pas daarvoor. Zelfs toen Nederland goed speelden tegen de Mexicanen, kon Mulder niets goed zeggen omtrent Nederland...

2 juli 2014 om 01:27

haha ja, daar zie ik hem wel voor aan, doet niets anders dan Oranje Afkraken, lijkt wel die negatievelingen bij vi oranje

2 juli 2014 om 01:29

Dat is toch raar? Voor iemand die oranje international is geweest ?
Ik ben allochtoon maar ik support Nederland zelfs.

2 juli 2014 om 00:49

Die zou zich (bijna) tot Belg moeten laten naturaliseren

Verder gewoon een prachtige pot. België dat nu met tempo en veel beweging speelde tegen een Amerika dat vanuit een gesloten organisatie wou counteren maar allebei eigenlijk vrij slecht deed.

Trots op onze zuiderburen. Wat een ongelofelijke pot voetbal zeg van die gasten. Staan op het belangrijke moment dus toch op. Jammer van de vele gemiste kansen. Echter, het zeer indrukwekkend was toch wel het aantal kansen die ze creëerden. Ben diep onder de indruk geraakt van dit Belgische elftal. Het is maar 1 pot, maar ze laten hier toch wel even zien hoe goed ze kunnen zijn. Hier kijk je als voetballiefhebber toch veel liever naar dan wat wij op de mat leggen?! Chapeau voor de Belgen!

En, Origi...wat een talent. Heerlijke speler!

2 juli 2014 om 00:45

Muah, tegen Spanje speelde Nederland ook heerlijk, Amerika gaf ook veel ruimte weg..dan heb je de mogelijkheid om zo te spelen. Heeft Frankrijk ook vaak gehad.

2 juli 2014 om 01:24

Het was voor ons de beste pot in jaren. Iedereen ging bij de eerste goal los. Daar gaat het toch om

2 juli 2014 om 02:35

Flamezz.

Het is wel heel arm gesteld als een wedstrijd waar je na 30 kansen niet hebt gescoord het beste duel is. Kansen maken is leuk. Maar als je ze niet scoort is er niks goeds aan.

2 juli 2014 om 09:20

Het was dan ook erg gesteld de laatste jaren
Er is altijd ruimte voor verbetering, maar dit geeft hoop voor de toekomst. Als Wilmots aan de kant wordt gezet, komt het helemaal goed.

2 juli 2014 om 14:03

Je zou Wilmots maar eens vervangen met Louis ! Dan zou het een groot feest worden in België.

2 juli 2014 om 02:07

Nederland heeft in de tweede helft tegen Spanje en de laatste twintig minuten tegen Mexico prachtig voetbal laten zien hoor.

En wat Evangelista zegt, onze tegenstanders geven ons weinig ruimte. Als wij die ruimtes zouden hebben voor Robben dan wordt het al snel een goal. Maar ik denk dat dat dus de reden is dat we niet zoveel ruimte krijgen

Verdiende winnaar maar ze mochten wel voetballen van amerika wat een ruimte. Zo is het mooi argentnie is te sterk

Respect naar Howard hoor, daar niet van, maar België was wel ontiegelijk slecht in de afronding, ze schoten letterlijk in zijn handen soms. België speelt wel leuk overigens, actief voetbal! Men gaat er overigens makkelijk vanuit dat Argentinië de halve finale bereikt, maar daar zou ik echt niet vanuit gaan. Op dit moment acht ik de kans groter dat België Argentinië achter zich laat, qua elftal is zelfs België kwalitatief beter. Messi kan worden afgestopt door Kompany, daar heb ik nog best veel vertrouwen in, voor de rest vond ik Argentinië best slecht, zeker qua conditie zijn ze een ploeg die je met gemak kunt kloppen.

Ben benieuwd, ik ga er vanuit dat de halve finale Belgie-Nederland wordt, heerlijk gewoon, dat is de meest mooie halve finale die je als Nederlander dan wel Belg kan voorstellen!

2 juli 2014 om 02:43

Ik kan me anders nog een mooiere halve finale voorstellen, België Costa Rica :-)
Dan maken we nog een kans, van Gaal heeft tegen ons waarschijnlijk 1001 scenario's in zijn hoofd, dan voel ik me op voorbaat al verloren.

Ondanks de spannende slotfase natuurlijk dik en dik verdiend. Gefeliciteerd met het bereiken van de kwartfinale. En voor het eerst dit WK echt kunnen genieten van de Rode Duivels. Al zullen ze tegen Argentinië wel wat scherper voor het doel moet worden, want wat hebben ze het onnodig spannend gemaakt. Maar het feit dat ze zoveel kansen creëren is natuurlijk wel weer goed.

Geweldige wedstrijd! Eindelijk twee ploegen die normaal aanvallend voetbal spelen ipv dat reactievoetbal waarmee we volgepropt worden dit WK. Echt een verademing. Jammer dat de VS eruit is, best voetballende ploeg dit WK! Enige wat ze missen is individuele kwaliteit, maar voor de rest is het echt super. Heerlijk combinatievoetbal wat ze spelen.

2 juli 2014 om 01:45

Dat ben ik met je eens. Hoewel ik als Belg een leuke avond beleef.

Als die spits van de vs in de laatste seconde die 100% kans erin schoot was er niet eens een verlening geweest..wel mooi dat belgie door is, maakt het wk toch een tik mooier

2 juli 2014 om 15:59

Ik wil je niet desillusioneren, maar de lijnrechter had zijn vlag in de hoogte gestoken. Dus als hij erin ging zou er voor buitenspel gefloten zijn ...

Gewrldig voor bekgie, lekker gespeeld. Het is ze gegund

Spannende wedstrijd, Belgen terecht door hebben het alleen vergeten af te maken in de reguliere speeltijd. Tim Howard had n aantal goede reddingen, Orgiri had pech met n goede kopbal op de lat in de 2e helft. De Amerikanen hebben zeer hard geknokt en hebben nimmer opgegeven een voorbeeldige instelling. Wilmots goed en gelukkig gewisseld door Lukaku er in te brengen in de verlenging.
Belgen zullen tegen de Argentijnen toch slagvaardiger moeten zijn, ze hebben teveel kansen nodig dat kan ze nekken.
Maar het was n mooie wedstrijd, een waardig schouwspel.

Belgen kunnen wel beter vieren dan de Nederlanders

massaal toeteren lijken wel op ons turken, hehe, zelfs de commentator gaf toestemming aan de natie om tot 2.00 te toeteren

2 juli 2014 om 00:53

De Kwartfinale halen van het WK is voor een Belg ook specialer dan voor een Nederlander.

2 juli 2014 om 00:56

klopt, als je ziet hoe blij ze zijn,

Maar ik bedoelde meer de cultuur ook.....in nederland houden ze van verkleedpartijen en wortels op het hoofd,

In België gaan ze toeteren

2 juli 2014 om 01:01

ik heb ook rare belgen gezien in het wk stadion elke land heeft dat .

2 juli 2014 om 01:03

Lekker generaliseren. Volgens mij loopt het merendeel er niet zo idioot bij en zijn er van België ook vast wel malloten te vinden die er zo bij lopen.

Zie de lol er ook niet van in om na een overwinning in een auto te stappen en toeterend rondjes te rijden. Heeft voor mij niet zoveel met uitbundig vieren te maken. Kijk naar zo een vol Museumplein, als dat geen uitbundig vieren is.

2 juli 2014 om 02:13

Wij toeteren ook hoor, maar als we dit doen omdat we van Mexico of Costa Rica winnen dan wordt dit nog vreemd gevonden. Hoewel dat ook wel gebeurt.

Vuurwerk enzo is er wel.

Na de winst op Duitsland en het winnen van de finale in 88 heb ik het land overigens nog nooit zo gek gezien. Dat was gewoon Koninginnedag.

2 juli 2014 om 04:06

Ik generaliseer helemaal niet, ik zeg ook niet dat ze allemaal zo verkleed gaan, maar toch wel behoorlijk wat, kijk maar naar de beelden op de pleinen in Brazil waar het Oranje legioen is.

Moeten ze zelf weten, maar dat is niet mijn ding

2 juli 2014 om 07:47

"maar ik bedoelde meer de cultuur ook.....in nederland houden ze van verkleedpartijen en wortels op het hoofd,"

Dit noem jij niet generaliseren? Er staat nergens 'sommige Nederlanders' of iets in die trant. Je praat nu over Nederland in het algemeen als land dat van verkleedpartijen en wortels op het hoofd houdt. Je generaliseert dus. Heb van bijna elk land wel idioten zien zitten op de tribune. Totaal niet representatief voor een land.

2 juli 2014 om 00:55

Bij ons krijg je tegenwoordig een boete bij onnodig claxonneren. En reken maar dat onze oom agent daar op uit is.

2 juli 2014 om 00:59

ja en niet zo zuinig ook, iets van 200e

maar als Turkije een keertje verder komt toeteren ze met een hele stoet en geen agentje die iets doet, dus daar zal het wel niet aan liggen

2 juli 2014 om 01:00

lachwekkender is dat de burgemeester van Amsterdam geen goedkeuring geeft voor een Oranjeplein op Museumplein na de 8e finales, reden? Geklaag van de omwonenden en de tijd Ned-Costa Rica (22:00) is een doorn in het oog ivm inzet politie enz... Kijk naar andere landen, daar word het gewoon goed georganiseerd en is het een feest.

2 juli 2014 om 01:05

Wat had je dan verwacht van Van der Laan? Ajax al verbannen naar een sfeerloos terrein voor een kampioensfeest en nu dit weer met het Nederlands elftal. Het WK is eens in de 4 jaar en net alsof er in Amsterdam anders zoveel rust is. Als omwonende lijkt me toch dat je rekening ermee houdt dat er op het Museumplein wel eens grote evenementen plaatsvinden.

2 juli 2014 om 01:34

ach, die omwonenden zijn Nep Amsterdammers en zijn niks gewend. Echt om alles word daar geklaagd. En dan wel proberen om daar een evt. huldiging te houden. En ik maar denken dat het na Cohen niet slechter kon...

Naast Duitsland Algerije vind ik deze wedstrijd 1 van de beste van dit wk met 2 geweldige teams en een fantastisch Belgie, dit had eigelijk 10 - 4 moeten zijn, en compliment voor USA, echt geweldig.

we kunnen toch tot conclusie komen dat dit belgische elftal toch over het algemeen beter is dan dat van argentinie, als je alleen ziet hoeveel talent er rondloopt. vind ze op papier na duitsland de beste ploeg hebben. ook hadden ze de wedstrijd in de reguliere speeltijd moeten afmaken

2 juli 2014 om 00:56

Argentinië speelde tegen een muur vandaag net als België de afgelopen drie wedstrijden. Argentinië tegen de USA hadden ook zo frivool gespeeld en beschikken wel over de kwaliteit kansen afmaken. Ben benieuwd zaterdag wordt een erg open wedstrijd, denk toch dat Argentinië aan het langste eind trekt als je die eenmaal ruimte geeft zijn ze echt dodelijk.

2 juli 2014 om 18:20

jaa maar vergis je niet dat zwitserland de beste kansen heeft gehad in dat wedstrijd en argentinie toch een beetje geluk heeft gehad met dat laate doelpunt. de voorhoede van argentinie is net zo goed of ietjes beter dan die van belgie maar het middenveld en verdediging van belgie is toch een klasse beter vooral de verdediging. hoe het er nu uitziet moet het te doen zijn voor de belgen. en heb liever argentinie dan dit belgie in de halve finale als het zaterdag lukt tegen costa rica

Zo ik dacht dat onze Wilfred Genee een arrogant mannetje was maar die Karel bij Sporza kan er ook wat van!

2 juli 2014 om 00:54

Daar zijn ze iig positiever.

2 juli 2014 om 01:11

Ja dat zijn ze zeker.. Vind het ook wel een fijn programma om te kijken, maar ik vind het bijna patriottisch worden. Volgens mij mocht Jan niet eens 'in het mandjé' zeggen, omdat het te Nederlands zou zijn. Genee opmerkinkjes..

2 juli 2014 om 16:01

Ik denk dat je het niet goed begrepen hebt. Carl vroeg aan Boskamp om het nog eens te zeggen, omdat hij het zo'n geweldige uitspraak vindt.

2 juli 2014 om 01:41

Karl Vannieuwkerke is een hatelijk figuur & kan het niet laten altijd de calimero uit te hangen als het over NL gaat.

2 juli 2014 om 04:53

Ik denk dat Karel een onzekere man is dat lijd aan minderwaardigheid complex,door dat te verbloemen doet hij dan stoer! Dat doen veel onzekere mensen.

Leuk voor de Belgen. Goed gespeeld ook. Maar jeetje wat doet USA verdedigend? Waarom maakt België er niet minstens 7?.

Wordt een leuke wedstrijd tegen Argentinië. Maar de Belgen moeten echt effectiever worden.argentinie geeft niet zoveel weg..

België verdiend gewonnen. Een kwartfinale tegen Argentinië die kunnen we misschien kloppen mocht het niet lukken dan is voor mij persoonlijk het toernooi geslaagd voor de Rode Duivels na 12j afwezig te zijn.

2 juli 2014 om 00:54

Misschien kloppen? Maak daar maar 'zeker kloppen' van.

2 juli 2014 om 01:00

Zal afhangen van Messi denk ik als die zijn beste niveau haalt zal het moeilijk worden maar als hij blijft spelen zoals nu dan maken we zeker een goede kans om te winnen

2 juli 2014 om 01:03

Messi alleen doet het hem niet, Di Maria is eveneens heel gevaarlijk aan de rechterkant...heel moeilijk te verdedigen gezien hij een speler is die zowel naar binnen als buiten draait.

Waarom wordt die Greene er pas in de 105de minuut erin gebracht???
Volgende keer s.v.p.in de 80ste minuut.

2 juli 2014 om 03:11

Eens! Die Green was echt mega goed bezig!

Volgens mij kan je beter de Argentijnen dan de Belgen treffen als Oranje zijde

Maar moeten het ook niet overdrijven. USA speelde België volledig in de kaart door open huis achterin te spelen. In de groepsfase zag je hoe lastig de Belgen het hadden tegen compacte linies, was niet om aan te zien toen

2 juli 2014 om 00:57

En dan te bedenken dat die verdediging van Argentinië ook echt weinig voorstelt..

2 juli 2014 om 01:00

dus NL-België is zeer realistisch

2 juli 2014 om 01:03

Precies, dat is de halve finale waar ik vanuit ga.

Leuk weetje: Howard heeft in deze match de meeste safes gedaan van alle matchen sinds 1966!

Wat een match

2 juli 2014 om 00:57

heel netjes hoor, goede keeper

2 juli 2014 om 02:05

Dus België ook de meeste kansen gemist sinds 1966..

2 juli 2014 om 11:10

Dus ook het meeste gecreëerd

Belgie heeft het vandaag laten zien
Kunnen ook zomaar de finale halen
Argentinie overtuigt totaal niet, daar moeten ze niet bang voor zijn
Toch een raar toernooi, gisteren Dld en Fra ook minder
Als Belgie zo blijft doorgaan zijn ze kansrijk
Het is dat het moet maar ander zou ik oranje niet graag tegen Belgie zien spelen lol

2 juli 2014 om 01:13

Maar al die landen zijn op de een of andere manier niet zo stabiel als Nederland, dat moet ook gezegd worden. Nederland heeft veel meer structuur, de hele wedstrijd lang. Hetzelfde heeft Duitsland, vandaar dat die het ook echt ver kunnen schoppen. Als ik kijk naar Argentinie vandaag dan weten ze op een gegeven moment niet meer wat ze moeten doen...hebben wel meerdere landen last van dit toernooi.

2 juli 2014 om 01:18

Dus omdat de VS zo zwak waren achterin en België dat amper kan afstraffen. Vervolgens de VS nog zat kansen geeft om terug te komen terwijl ze rennen als kippen zonder kop kunnen ze het wk winnen? Geef ze een kleine kans. Ze hebben nog geen 1 sterke tegenstander gehad

2 juli 2014 om 01:22

Geen enkel team heeft een sterke tegenstander gehad. Geef ook Brazilie maar een kleine kans, want die zijn ook echt verre van 'samba', desondanks dat zijn ze topfavoriet. En dan te bedenken dat Brazilie ook daadwerkelijk alles in het voordeel heeft dit WK. Belgie speelde leuk voetbal, dat kan je niet ontkennen. Maar goed, elk team is best dramatisch dit toernooi, het enige team dat echt overtuigd vind ik Nederland...omdat zij de enige zijn die binnen 90 minuten de tegenstander uitschakelden. Ja, een drogreden, maar goed..qua niveau is het laag, maar heeft zo zijn leuke kanten.

Edit: Ja Costa Rica had sterke tegenstanders, maar dat was meer op papier.

2 juli 2014 om 01:32

Daar heb je een punt al was ik wel gecharmeerd van Chili.

2 juli 2014 om 01:35

Het klopt dat Brazilië de perfecte omstandigheden krijgt uitgereikt dit WK, maar het is ook niet zo dat ze alles op een presenteerblaadje krijgen uitgereikt.

Je kunt niet zeggen dat Webb nou echt voor Brazilië floot, vond hem echt een goede wedstrijd leiden. En als we bij Brazilië - Colombia ook een scheids krijgen die niet in het voordeel van het gastland fluit (fingers crossed) dan zie ik ze er nog wel eens uitvliegen vrijdag

2 juli 2014 om 02:05

Colombia maakt gehakt van Brazilië

2 juli 2014 om 04:46

Laat de Colombianen maar een echte sterke tegenstander tegen komen, tot nu toe tegen een tandloos Uruguay dat zonder Suarez niets voorstelt...nou word het een echte test tegen de Brazilianen, dan kunnen wij pas zien waar Colombia daadwerkelijk staat!

2 juli 2014 om 07:05

Geld niet het zelfde voor België en Frankrijk?

Mooie pot weer gezien. Belgïe, Duitsland, Frankrijk 'n Nederland door....mooi man

Geweldige wedstrijd! Proficiat voor alle Belgen hier. Ik ga jullie echt vrezen in een eventuele halve finale. Heb nog geen ploeg zo goed zien spelen als België de tweede helft, spelers vonden elkaar erg makkelijk. Natuurlijk ook wat kritiekpunten, maar ik heb zeker een potentiële wereldkampioen aan het werk gezien.

Kijk echt uit naar de kwartfinales, fantastische wedstrijden gaan dat worden.

2 juli 2014 om 01:40

Na deze wedstrijd is alles bonus. Ik ben gewoon blij dat ze eindelijk eens bevrijd hebben gespeeld.

2 juli 2014 om 02:22

dank je heino07

Opvallende wedstrijd om te zien. De belgen speeldrn hun beste pot voetbal en desondanks staat het (geheel onterecht overigens) 0-0 na 90 minuten en moet je de verlenging in.. krijgt USA ook nog een dikke dot van een kans net voor het eind. Goed eind goed al goed, sucxes belgen tegen argentinie!

Goed gedaan Belgen. Gevochtn als Leeuwen zullen we maar zeggen. Knap hoor

Gefeliciteerd zuiderburen! Goed gespeeld! Wel zuiniger zijn met de kansen tegen Argentinië aub, NL-België zou voor mij de droom halve finale zijn.

Prachtige wedstrijd Zuiderbuurtjes! Dik verdiende overwinning.

Eerste 90 minuten was het veldspel van België goed, alleen de afronding moet een stuk volwassener. Te veel afstand schoten die nergens om gingen terwijl er zo'n 2 of 3 afspeel richtingen waren.
Verder vond ik Hazard in aanvallend opzicht iets te geil van zijn eigen dribbel.

Ontzettend veel kansen gecreëerd, Howard keepte ondanks zijn 2 goals tegen weer een puike wedstrijd.

De verlenging was al helemaal watertanden, Lukaku doet het toch even ondanks alle kritiek die hij heeft gekregen, chapeau daar voor !

Ik denk dat ze in België nog wel even flink in spanning hebben gezeten na de 2-0, vooral die ingestudeerde vrije trap. Prachtig, maar dan hebben ze altijd nog Courtoistje op doel.

120 minuten genoten, en dat kon ik niet zeggen van jullie vorige wedstrijd

Hoop jullie tegen te komen in de halve finale. Zie Nederland alleen hier niet 123 van winnen

en Hazard praat in het Frans, daar kan ik dus nog steeds niet bij.1 land, twee talen

2 juli 2014 om 01:11

Zwitserland heeft zelfs drie officiële talen, dus het kan altijd erger.

2 juli 2014 om 01:15

Zwitserland heeft er zelfs vier. België heeft er drie.

2 juli 2014 om 07:24

Ja, dacht Italiaans, Duits en Frans, maar blijkbaar ook nog een vierde taal na te googelen.

2 juli 2014 om 01:31

Hazard kan Nederlands praten, alleen deed hij of wou hij niet.

2 juli 2014 om 01:43

Hazard kan geen Nederlands praten buiten een paar woordjes.

Blijft een raar fenomeen dat een land tweetalig kan zijn. Zie nu het interview met De Bruyne en Hazard, maar zouden die twee wel met elkaar kunnen communiceren?

2 juli 2014 om 01:45

Vlamingen kunnen over het algemeen goed Frans. In de kern van de Rode Duivels zitten ook veel 2 talige spelers (vooral de ex-Standard en Anderlecht spelers). Omgekeerd ligt het iets moeilijker, de Waalse spelers kunnen enkel Frans spreken maar zoals al gezegd levert dit geen problemen op en is de groepssfeer heel goed.

Niemand anders hier die Mirallas veels te zelfzuchtig vond spelen?

2 juli 2014 om 01:16

Jawel hoor. Ging veel te nadrukkelijk voor eigen succes. Maar goed als die ene slalom gelukt was was het wel het doelpunt van het tornooi geweest.

2 juli 2014 om 01:25

Ik vond hem eerder slecht invallen, zat louter aan spelers te trekken...

Een zeer zwak usa gezien die het de belgen in de verlenging toch nog zeer moeilijk maakte,belgie kreeg wel kansen maar alleen omdat de amerikanen ze liet komen en zelfs nauwelijks voetbalden .De belgen hebben voorin wel een probleem en dat is precisie want als je kansen krijgt moet je ze ook afmaken.kortom best een leuke wedstrijd gezien maar het moet toch allemaal veel beter wil je de argentijnen verslaan,want hoe matig een ploeg als argentinie ook lijkt ze zijn niet bij toeval in de kwart finale gekomen.

USA is echt een leuk team. Dit is hoe je zelfs als underdog frank en vrij zou moeten voetballen. Voor zulke teams heb ik diep respect. Wel jammer dat we de kansen niet beter benutten. Howard heeft overigens de meeste reddingen op een WK ooit verricht sinds 1966.

Geweldig!! Fantastische speler die Luakaku! Hoort gewoon in de basis die jongen, is onterecht er naast gezet vind ik. Een spits is afhankelijk van bruikbare ballen en die kreeg Romelu de afgelopen wedstrijden alles behalve. Gewoon Lukaku in de basis en die Origi later in de wedstrijd brengen indien nodig. Wordt een heerlijke pot Belgie-Argentinie!

U S Neee! Ga lekker maar weer oorlogje spelen.

Felicitaties aan de Belgen uiteraard. Maar zelden zo,n naïeve ploeg gezien als de Usa. Gaven wel 40 kansen weg.verdedigde bijna niet. België had na 90 min. Al met 5-0 moeten winnen.

Maar dat zegt niets over de volgende wedstrijd. Want eerlijk is eerlijk , USA kan er gewoon weinig van.

Ben benieuwd Argentinië -België. Kan een mooie wedstrijd worden.

waarom een europese(franse) scheidsrechter op belgie usa? Waarom een europese(sweedse) scheidsrechter op argentinie zwitserland?

2 juli 2014 om 01:46

België - USA was een Algerijn.

2 juli 2014 om 01:47

Scheidsrechter was uit algerije...
Klinsman heeft daar nog over zitten klagen...

2 juli 2014 om 01:48

Kom op zeg, jij zeikt echt om het zeiken hé ? Alu-hoedje

Bij allebei de wedstrijden heeft de scheidsrechter een goede wedstrijd gefloten. Geen enkel punt van kritiek meegekregen. En zelf is me ook niets opgevallen. Vertel jij mij maar wanneer de scheidsrechters een Europees land hebben gematst ? Ik vond zelf de scheidsrechter Argentinië eerder bevoordelen dan Zwitserland.

Misschien zijn er veel Europese scheidsrechters omdat deze misschien ook het hoogste niveau hebben ? Al vond ik die scheidsrechter die Nederland - Chili leidde ook een zeer goede indruk maken, die mis ik wel in de 8ste finales

Eindelijk hebben we gezien tot wat de Rode Duivels in staat zijn. Toegegeven, de eerste 3 matchen waren dramatisch. Alle kritiek was terecht. Maar .... dit ... vanavond was een wereldpartij. Twee aanvallende teams en de beste heeft gewonnen.
USA had het in de laatste minuut van de reguliere speeltijd kunnen afmaken, maar dan had ik een hartaanval gehad. Vanaf de eerste minuut waren de Duivels heer en meester.
Eindelijk!
Dit team kan iedereen aan.

Mijn ultieme droom zou Nederland - Belgie zijn in de halve finale. Veel voetbalplezier aan alle Belgen en Nederlanders!

2 juli 2014 om 02:05

2 aanvallende teams!? Waar heb jij het nou weer over gek. Amerika probeerde het maar hield vrijwel alleen tegen en kwam er n paar x uit. Het zou zeer onverdiend zijn geweest als die Yanks met de overwinning waren door gegaan. Die gasten bestaan alleen uit houthakkers, alleen Dempsey kan een balletje trappen. Maar gelukkig heeft mooi voetbal overwonnen. Die Belgen moeten alleen leren om te gaan met kansen, zodra ze dat ze lukt dan zullen ze nog grootse dingen kunnen bereiken.

2 juli 2014 om 08:37

Ook de Amerikanen speelden zeer (wellicht zelfs te) open en aanvallend. In intentie althans. Door het kwaliteitsverschil werden ze teruggedrongen door de Belgen, maar de intentie om aan te vallen was er ook bij de Vs....niet voor niks dat de Belgen ruim 30 kansen kregen, tegen een puur verdedigende ploeg lukt dat nooit, de amerikanen hadden altijd (te) veel mensen voor de bal.

waarom hebben we die goede scheidsrechter uit Gambia niet meer terug gezien in de knock-out fase ?

Een prachtige wedstrijd om de 8ste finales mee af te sluiten.
Nu 2 dagen geen voetbal

Maar de affiches van vrijdag maken het allemaal goed.
Frankrijk - Duitsland
Brazilië - Colombia
Daar gaat mijn 'voetbal plasser' wel wat van omhoog staan om eerlijk te zijn.

België toonde zich vandaag in de verlenging een sterke outsider.
Moeilijke ronde tegen favoriet Argentinië op Zaterdag, maar dan kan het hechte team er eens als underdog tegenaan. Hopelijk kunnen de lage landen beide doordrukken voor een mooie halve finale en verzekerde finaleplaats.

Lukaku is goed ingevallen ja, maar hij is alleen goed bruikbaar als je op de counter speelt met ongeveer 30 a 40 meter ruimte voor zich. In de kleine ruimtes komt ie te kort en mist de effectieve techniek het snelle voetenwerk hij moeten vooral veel rennen.origi(kwa speelstijl en kwaliteiten n kopie van Kluivert)heeft daarentegen wel alle kwaliteiten, technisch, snelheid, diepgang, doelgericht en kan uitstekend in de kleine ruimtes spelen en heeft ook nog eens zijn fysiek mee en is pas 19 jaar. Zonde dat Ajax, Feyenoord, PSV en FC Twente deze jongen niet eerder hebben gescout bij Lille, nu is hij voor hun onbetaalbaar zou deze jongen graag op de Nederlandse velden zien voordat ie naar de, Engelse, Spaanse of Duitse competitie vertrekt.

Echt jammer van de Amerikanen. Gevochten tot het einde. En die ene minuut blessure-tijd sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Dat hadden er minstens drie moeten zijn, door dat tijdrekken van Courtois.

Maar goed.. tot zover de frustratie. België liet eindelijk zien wat ze kunnen. Af en toe echt goed voetbal. Maar ze hadden 't natuurlijk al lang in de reguliere speeltijd af moeten maken. Kheb genoten van Origi! Wat een toptalent! Echt raar dat Lukaku in de eerste wedstrijd mocht starten als je zo'n speler als Origi in je selectie hebt zitten. Hij is veel beter in de kleine ruimte.

Ik begrijp trouwens totaal niet waarom iedere Nederlander ineens zo'n België-lover is. Omdat het buren zijn? Dat zijn de Duitsers ook. Of omdat ze Nederlands spreken? Dat doet de helft van de selectie niet.
Sowieso.. 't feit dat er vanuit gegaan wordt 'dat je wel voor België moet zijn' vind ik erg krom.

2 juli 2014 om 02:00

Je bent inderdaad niet verplicht om voor België te zijn als Nederlander, er is ook niemand die dat van je vraagt.

Maar ik snap wel dat veel Nederlanders affiniteit voelen voor de Belgen, ik in ieder geval wel.

Veel spelers met een Eredivisie verleden, en dan ook nog allemaal sympathieke gasten (in mijn ogen) behalve misschien de Coach, die leidt een beetje aan grootheidswaanzin. Maar daar heeft onze bondscoach ook een beetje een handje van. Maar die heeft natuurlijk ook een stuk meer bereikt dan Wilmots. Die ik iets te arrogant vind, voor zijn tactische keuzes (die zijn er niet)

2 juli 2014 om 02:07

Mwoah.. Mertens en Vertonghen vind ik niet eens zo sympathiek. Voor zover ik ze ken dan, hè.

Ik ben, als Belg, gewoon blij dat we de wereld een enorm leuke wedstrijd hebben kunnen aanbieden.
Ik dank dat we definitief gebroken hebben met dat oude Belgische betonvoetbal.

2 juli 2014 om 10:07

het heeft denk ik ook te maken met hoe de tegenstander speelt. de vs geeft op sommige momenten heel veel ruimte weg. het is leuk voetbal wat belgie speelt, maar effectief is het aller minst. je moet toch toegeven dat allebei de doelpunten komen uit een counter, dus op een moment dat de vs het spel maakt.

Het rare is altijd bij dit soort landen, de underdogs zeg maar, dat ze gaan consolideren en als de hoop weg is ze weer beginnen met voetballen en geweldig gaan spelen. Algerije deed dit, en scoorde. Zwitserland deed dit en kwam bijna terug, Chili ging op het eind op de paal en nu USA ook, en ook die scoorde.

Maar allemaal too late

Gigantisch veel kansen voor de Belgen. Beter leren afronden zou zeker geen kwaad kunnen. Werd nog enorm spannend aan het eind maar gelukkig voor België was Courtois scherp.

Prima wedstrijd van beide teams, eindelijk open spel, niet zo volgens 'systemen' gespeeld.
Belgie prima kansen. Met Dufour ipv Fellaini, enige die het niet bij kon houden, kanbelgie Argentinie verslaan, vond Zwitserland meer recht hebben tegen het matige Argentinie.
Genoten van het tempo, tomeloze inzet.
Motm: Bruyne, Vertongen, Howard en Jones

Wel raar dat dubbelinterview op Canvas met de Bruyne en Hazard. Laatste spreekt geen woord Nederlands, wilde enkel Frans spreken, gelukkig voor hem deed de interviewer dat voor hem. Hmm, nog lij zijnndat r geen man uit Xt Vith meedeed....

2 juli 2014 om 03:36

Dat is België nu eenmaal. Voor zo'n job als interviewer bij de VRT is tweetaligheid volgens mij ook wel een absolute vereiste.

Die mensen uit Sankt-Vith zijn dan wel officieel Duitstalig, maar mijn praktijkervaring is toch dat ze allemaal perfect Frans spreken.

Haha, een vooroorlogse 10-4
Dat was idd geweldig geweest en daar zouden we over 30 jaar nog napraten

2 juli 2014 om 04:56

Had zomaar gekund, zoveel kansen, dat maak je niet vaak mee. België had zeker er 6 moeten maken...

ge-wel-dig.. zonder die franse is dat elftal geen zak waard

Ik zie de Belgen zeker grote kans hebben tegen Argentinië, dat geen team is en kwetsbaar oogt achterin!

Een van de leukste wedstrijden tot nu toe op dit WK! En wat speelde Howard toch een prachtige wedstrijd, sleepte USA er een aantal keer doorheen!

Ik ben benieuwd hoe dit Belgie stand houdt tegen een topland als Duitsland, Frankrijk en in mindere mate Nederland. Ze creeerden veel kansen, maar missen toch echt stootkracht. In de wedstrijden waar het echt om gaat krijg je niet zoveel kansen, maar moet je de 2, 3, 4 kansen die je krijgt benutten.

Mertens, Lukaku, Fellaini, Witzel en dit toernooi ook Hazard zijn leuke spelers, maar beslissen geen wedstrijden voor je. Van Hazard blijf ik elke wedstrijd weer de hoop houden dat die het flikt, maar valt toch telkens weer tegen helaas.

2 juli 2014 om 16:04

Hoezo, Mertens beslist geen wedstrijden? Heb je de match tegen Algerije dan niet gezien?

4 juli 2014 om 09:07

Enaxor,
Ik hoop dat je toch wel begrijpt wat ik bedoel?
Natuurlijk kan Mertens een wedstrijd tegen Algerije beslissen. Elke speler kan een wedstrijd beslissen, afhankelijk hoe zwak de tegenstander is.

Het gaat er mij om dat Belgie in mijn ogen geen spelers heeft die een wedstrijd tegen een topland zou kunnen beslissen. Als Nederland slechter is dan de tegenstander kan Robben toch ervoor zorgen dat we winnen, zelfde bij Brazilie en Neymar en Argentinie en Messi. Ik zie bij Belgie geen speler die alleen iets kan forceren tegen de toplanden op dit WK.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren