Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça-directie zat maandag thuis bij nieuwe trainer’

Laatste update:

Het seizoen zit er nog niet eens officieel op, maar Barcelona is druk bezig met de vormgeving van de technische staf voor de volgende jaargang. Antena 3 stelt maandag dat directeur Andoni Zubizarreta en twee andere bestuursleden maandagochtend op bezoek gingen bij Luis Enrique, om met hem te praten over het overnemen van Gerardo Martino’s taken bij de club.

/

Martino stapte vorig jaar in bij Barcelona, als opvolger van de ziek geworden (en inmiddels overleden) Tito Vilanova. De bedoeling was prominent aanwezig te blijven in de Europese top, maar na de winterstop zakten los Azulgrana in. De landstitel kan nog wel worden veroverd, maar Barcelona lijkt alvast te hebben besloten dat Martino het veld moet ruimen. Luis Enrique is zijn gewenste opvolger.

Vorige week bracht Esport3 reeds naar buiten dat men in het Camp Nou de ideale kandidaat ziet in de 43-jarige oud-speler, die nu hoofdtrainer is van Celta de Vigo. De belangstelling lijkt concreet nu een drie man sterke delegatie van Barça in Luis Enriques huis met hem gesproken heeft. De bijeenkomst begon ’s morgens en duurde tot ongeveer 15.00 uur. De staf en spelers van Celta de Vigo waren maandag vrij; er stonden geen trainingen op het programma, dus had ook de trainer zijn handen vrij.

Celta de Vigo won zaterdag met 0-2 bij Osasuna. Luis Enrique reisde een dag later niet terug van Pamplona naar Vigo, maar ging richting Catalonië, waar hij (ook) een huis heeft. Daar ontving hij Zubizarreta en twee andere bestuursleden van de regerend Spaans kampioen. Het lot van Martino lijkt definitief beschoren, nog geen jaar na zijn aanstelling. Vrijdag kreeg Luis Enrique al allerlei vragen over zijn ‘toekomstige baan’. “Ik richt mij uitsluitend op mijn werk en dat zijn de drie resterende wedstrijden”, was toen zijn antwoord.

Wordt Luis Enrique de nieuwe trainer van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals ik al zei moet barca een topcoach aanstellen die wat heeft bewezen zoals conte of simeone

5 mei 2014 om 15:47

Alleen spelen deze coaches niet op de Barcelona/Ajax way. Simeone speelt veelal strijdvoetbal en is er niet vies van om tegen een subtopper 35% balbezit te hebben. Dat wordt bij Barcelona echt niet geaccepteerd. Conte zelf heb ik niet heel erg geobserveerd maar bij Juventus denk je ook niet direct aan een club die altijd de tegenpartij kapot speelt.

5 mei 2014 om 16:27

AjaxCunian wat heeft ajax hier mee te maken? Beetje raar om over een artikel van een mogelijke opvolger van martino meteen ff te zeggen dat ajax hetzelfde speelt als barcelona.

5 mei 2014 om 16:35

Zelfde filosofie, groot verschil in kwaliteiten.

5 mei 2014 om 16:38

Ajax en Barcelona hebben ook ongeveer dezelfde voetbalvisie, totaalvoetbal. 4-3-3, balbezit, opkomende backs, hoog tempo, dat is de visie van Ajax en Barcelona.

5 mei 2014 om 17:07

Dezelfde visie ja, in de praktijk geheel niet van toepassing deze vergelijking. Ajax speelt namelijk totaal niet snel. Leuke visie, nu nog uitvoeren.

5 mei 2014 om 17:17

Barcelona speelt het laatste jaar ook niet snel, zelfde visie dus

5 mei 2014 om 17:45

FYI fcutrecht1989 ofzo, Barcelona herft het positiespel van Ajax gekopieerd en heeft dat te danken aan Johan Cruyff.

5 mei 2014 om 19:26

Volgens mij zei de boer in het interview met de nos laatst nog dat t resultaat telt niet zozeer het voetbal. Niet echt t zelfde als bij barca over het algemeen.

5 mei 2014 om 15:49

Ajax heeft de afgelopen jaren ook trainers gehad met een staat van dienst, maar kunnen niet ontkennen dat De Boer het gewoon erg goed (ben je tevreden Zeixis?)heeft gedaan met zijn eerste echte baan.

Daarnaast was Enrique eigenlijk al de beoogde opvolger van Guardiola geweest, schijnt juist heel goed werk te kunnen verrichten met een voetballende ploeg.
Je kan bij barcelona geen trainer neerzetten die het elftal volledig anders wil laat spelen, dat is wel gebleken met Martino. Er moet een trainer komen die snapt hoe het werkt en die details eruit kan halen om te verbeteren. Enrique schijnt daarin juist erg sterk te zijn.

5 mei 2014 om 16:33

@shorty84: je stukje is echt totaal onbegrijpelijk. Heeft de Boer het nou goed of slecht gedaan. Ajax (enkelvoud) .... kunnen (meervoud) niet ontkennen dat....?
'daarnaast was Enrique' ....., 'schijnt juist ... etc.': een taalfoutje hier en daar is niet erg maar dit betekent gewoon niets.
We kunnen ontkennen dat de Boer het slecht heeft gedaan door 4 jaar op rij kampioen te worden, of we kunnen niet ontkennen dat hij het slecht heeft gedaan omdat het spel niet goed genoeg was met de spelers die hij had. Welk van de twee bedoel je?

5 mei 2014 om 17:12

@zeuxis,

Zeiker(d?)t.

5 mei 2014 om 17:38

Sorry, Zeuxis, ik wist niet dat je in de war zou raken van 1 verkeerd woord. Daarnaast is dit geen dictee en is typen op een smartphone lastiger dan de jeugd het doet voorkomen.

Wij kunnen niet ontkennen dat De Boer het goed heeft gedaan. Ik en Ajaxbarcelona, waar ik op reageerde, kunnen niet ontkennen. Meervoud is dus niks mis mee.

Daarnaast WAS Enrique de beoogd opvolger van Guardiola, want volgens mij is Guardiola opgevolgd door iemand anders. Nu schijnt Enrique de beoogd opvolger te zijn van Martino. Dat we niet kunnen ontkennen dat hij het slecht heeft gedaan is idd niet correct, maar als je niet begrijpt wat ik bedoel of welke van de 2 ik bedoel, dan kan je dat op een normale manier vragen ipv op deze manier jezelf beter te laten voelen.

5 mei 2014 om 16:06

Simeone heeft naast Atletico wat bewezen?
Gaurdiola had al wat bewezen voor hij naar Barca kwam?
De Boer had al wat bewezen voor hij bij Ajax instapte?

Het gaat er om dat je iemand hebt die speelt in de visie van de club. Daar de spelers ook op die manier voor gebruikt.

Je ziet het dat Rodgers dat bij Liverpool doet.
Guardiola deed het bij Barca.
Simeone doet het bij Atletico.

Conté speelt met zijn manier van voetbal totaal onspaans.

5 mei 2014 om 17:01

Luis Enrique is een kopie van Guardiola. Guardiola was ook niet bekend als trainer toen hij werd aangesteld. Bij Barcelona moet je net als bij Ajax een trainer hebben die de filosofie van de club nastreeft. Dus Luis Enrique past perfect bij Barcelona. Aanvallend voetbal en druk vooruit. Ik heb vertrouwen dat Barcelona weer helemaal terug kan komen met deze trainer en 2 a 3 versterkingen. Een goede centrale verdediger is noodzaak.

5 mei 2014 om 17:24

Ik weet het nog niet zo hoor... Guardiola en Luis Enrique waren beiden geweldige voetballers ja, maar waar komt die euforie rondom Luis Enrique als coach vandaan..?

Het ligt deels ook gewoon aan het bestuur. Rossel is er gelukkig al uitgekegeld en Zubizareta mag van mij ook opstappen, want het transferbeleid is gewoon waardeloos.

5 mei 2014 om 17:55

Omdat ik Spaans ben en ook de tv volg. Ook volg ik het Spaanse voetbal erg goed en ook het tweede team van Barcelona. Daar heeft deze Enrique prima werk verricht door te promoveren naar de hoogste divisie. Ik zeg niet dat Enrique een geweldige coach voor iedereen is. Maar hij past perfect bij Barcelona.

Lijkt mij een goede keuze. Ik heb me laten vertellen dat Luis Enrique heel aardig voetbalt met een team met beperkte kwaliteiten. Als ik naar de ranglijst kijk dan doet Celta de Vigo het ook daar meer dan goed.

Als ik onzin verkondig hoor ik het graag;p

1 ding is zeker. Martino zal weggaan. Geeft die eigenlijk de laatste weken al steeds meer toe, want het licht aan hem en hij krijgt Barcelona niet aan de praat etc..

Luis Enrique lijkt mij een prima trainer, maar of het echt de coach is die Barcelona nodig heeft betwijfel ik. But we shall see.

Wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe coach van Barcelona. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik sta 100% achter hem.

Jammer dat Ronald Koeman dan geen trainer wordt daar. Had daar graag weer eens een Nederlands trainer gezien!

5 mei 2014 om 15:54

Nee, tenzij je wilt dat de competitie weet gelijktrekt al heeft martino daar toch al beetje voor gezorgd

Zolang Barcelona nog eventjes van De Boer afblijft ben ik tevreden.

Deze Luis Enrique ken ik niet zo goed, maar het schijnt een redelijk goede trainer te zijn. Toch heeft ook Enrique, na Rijkaard, Guardiola, Martino en Villanova niks bijzonders bereikt als trainer in de Europese top. Het lijkt er bijna op dat De Boer al teveel bereikt heeft om kandidaat te zijn

En nu ik zo denk, misschien doen ze het wel bewust. Misschien willen ze geen trainer die ''zijn eigen visie'' daar inbrengt, maar een trainer die ontzettend blij is om bij Barcelona te werken en daarom graag op dezelfde voet verder gaat..

5 mei 2014 om 18:00

Lijkt mij er op dat je teleurgesteld bent dat frank de boer geen eens een in de Spaanse kranten word gezien als een van de vele trainers die tata mogen komen aflossen en dat alleen in Nederland men sireus denkt dat de boer kans zou maken niet dat daar wat mis mee is ik bedoel ambities hebben is altijd goed maar je denkt tog niet echt dat frank omdat hij 4 keer kampioen is geworden in een competitie die nog minder is dan de afgaanse competitie echt naar barca zou gaan in Europa faalt tie wel al 4 jaar achter elkaar waar clubs als olympiacos galatasaray basel en dat ploegje uit Cyprus wel de groepfase overleven lukt het ajax maar niet dan gaat er tog wel wat mis en als tie in de europa leage wat had gepresteerd dan zou ik hem de voordeel van de twijfel geven maar nee kansloos tegen salsburg en boekarest ik zou als ik hem was dat aanbod van de spurs meteen accepteren grote kans dat er niet iets beters komt

Ha ff op bezoek, ach het is maar 1100 km bijna net zover als van hier naar Barcelona, ik zou wel de pyjama meenemen

Lijkt mij een goede coach voor Barcelona, ken de club van haver tot gort, kent de filosofie, dus hoe noemen ze dat ook alweer a match made in heaven.

5 mei 2014 om 15:54

Inderdaad, en dan durven voetbalzoneleden te zeggen dat ze het absurd vinden indien ze met een uit wedstrijd naar, pak hem beet, Roda JC moesten. Dit zou te ver zijn. Belachelijk.

5 mei 2014 om 16:05

Nou zie niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, dus omdat een Barca supporter verder moet reizen, mag een supporter in Nederland niet klagen over de afstand naar Kerkrade?
Beetje verder doorvoeren, dus omdat het in Rusland een autocratie is, mag ik niet klagen over premier Rutte?

5 mei 2014 om 17:08

Om ook even ''pietlullig'' te doen; nergens veronderstel ik dat Nederlandse supporters niet mogen klagen. Ik geef alleen mijn mening over een uitspraak, namelijk dat een uitwedstrijd bij Roda JC te ver is.

Maar goed je snapt best wat ik bedoel. Het laat gewoon even zien dat in verhouding die drie uurtjes naar Limburg om je favoriete club te steunen niet veel voorstellen in vergelijking met sommige afstanden in het buitenland. Mensen mogen van mij zoveel klagen als ze willen, maar ik vind het belachelijk.

5 mei 2014 om 15:54

Luis Enrique was al in Catalonië zoals in de tekst duidelijk staat.

5 mei 2014 om 16:00

Oeps laatste alinea niet goed gelezen, maar dat veranderd voor de afstand niets, alleen de persoon die de afstand moet afleggen veranderd.

Weet niet of dit de juiste keuze is van Barca.
Heeft wel 1 voordeel, dat hij de club en de spaanse competitie heel goed kent.
We zullen het moeten afwachten tot dit officieel is, want er is nog niks zeker, maar hij verdient een kans bij Barca.

5 mei 2014 om 15:58

Als hij al een kans verdient, dan verdient Ronald Koeman al helemaal een kans.. Wat heeft Enrique nou echt klaargespeeld? Bij Roma was het geen succes en hij doet het nu leuk tot redelijk goed bij Celta de Vigo... Zo indrukwekkend is het niet..

5 mei 2014 om 16:06

Of Ronald Koeman inmiddels een kans moet krijgen weet ik niet.. Tuurlijk is het een top trainer en een man die daar vroeger heeft gespeeld waardoor die de club kent, maar ik weet niet of Koemen op dit moment de juiste persoon is bij Barcelona. Uiteraard is Koeman heel goed met jeugd (feyenoord) maar dat is hem toch niet altijd gelukt (tijd bij Ajax). Bij Ajax had die echter wel al een goed elftal rondlopen, wat nu bij Barça ook zo is.. Echter denk ik dat Koeman op dit moment niet de juiste coach is voor Barcelona. Ik denk dan toch dat Luis Enrique een betere keuze is, aangezien die het op dit moment goed doet in de Spaanse competitie dus de competitie kent.

wat vindt Cruijff, die is toch de baas daar.?

5 mei 2014 om 15:58

Was Cruijff nog maar de baas daar. Was het waarschijnlijk niet zo een enorme puinhoop geweest binnen de club.

5 mei 2014 om 15:58

Op dit moment heeft Cruijff juist helemaal niks te zeggen bij Barcelona..

ben benieuwd.
Als het net zo lekker gaat als bij AS Roma dat beloofd veel goeds

5 mei 2014 om 17:25

Er is natuurlijk wel een groot verschil met de kwaliteiten van de spelers van Barcelona en de spelers die Roma toen had. Daarnaast is hij bekend met het huis en de speelstijl en zal hij een groep in zijn handen krijgen die hongerig zijn naar nieuwe successen na toch 2 magere jaren.

Bovendien zal hij belangrijke transfers kunnen doen, aangezien het bestuur duidelijk heeft gemaakt dat er veel geld zal worden vrijgemaakt. Ik hoop dat Puyol ook in de staf komt direct, want hij verdient die kans.

Dit is écht heeel laag tegenover Tata Martino. We hebben nog twee lastige duels te gaan en dan ga je nu langs het huis van Enrique. Ik vind hem overigens wel een betere coach dan de andere genoemde zoals Laudrup, Blanc en Eusébio. Maar of hij geschikt is voor Barcelona? Ik denk het niet. Het bestuur moet niet gaan denken dat alle oud-spelers geweldig werk kunnen neerzetten.

Pep ging naar Italië, Mexico en Argentinië om het voetbal te vergelijken. Mijn vraag is ook of hij in aanmerking zou komen als hij geen oud-speler was, want zijn CV is niet echt indrukwekkend. Hij heeft gefaald bij AS Roma en heeft nog veel te leren. Ook denk ik niet dat het slim is om dat nu te spreken met het oog op het duel van Real Madrid. Dan krijg je dat gezeik ook weer.

Als voetballer genoot ik van hem in de tijd met die NL enclave bij Barca. Fantastische speler. Als trainer heb ik hem niet echt gevolgd, maar hij heeft in ieder geval de stijl van voetbal van Barcelona, met van Gaal destijds, aangeleerd.

Onzin.

Kan wel dat deze trainer word aangesteld, maar wat veranderd er dan? Helemaal niks. Tata Martino mocht niks aanpassen, geen enkel coach zal dat mogen doen. Althans ook al doen ze het wat moet Barcelona gaan spelen? Zij hebben de spelers die alleen tiki-taka voetbal kunnen spelen..

Ik zei het vorig week al, er moet iemand aangesteld worden met lef iemand zoals Guardiola die dat destijds deed. Hij kwam maakte een einde aan Ronaldinho Eto'o enz. Heel de wereld was verrast, ze dachten dat die man gek was, maar nee begon aan een nieuwe generatie omdat die oude al te oud en stilaan dood was.

Dit lijkt in principe perfect op het laatste jaar van Rijkaard het lukt niet en met een andere coach telkens aanstellen zal de problemen niet oplossen want Guardiola was de beste man voor Barcelona maar hij kon ook niet meer de maximale uithalen uit dit elftal en daarom ging hij weg. Hij zag het ook dat het niet meer lukt.

Er moet een nieuwe bestuur komen een hele grote schoonmaak en afscheid nemen van grote namen bij Barcelona wil Barcelona weer naar de top komen. Want dit word somber van Barcelona, en nee mensen moeten nu niet komen zeggen met paar versterking in de achterhoede dat de problemen opgelost zijn nee dat zal ook niet lukken. Want al haal je de beste verdediger ter wereld dit probleem zal niet opgelost geraken bij Barcelona. Ten eerste Barcelona moet geen goeie verdediger halen want elke verdediger bij Barcelona speelt tot de middenlijn en worden zij gepakt in de rug en daar kan zelf een Thiago Silva niks aan doen.

Dit Barcelona speelt te hoog, en dat is zelfmoord voor elke verdediger. Barcelona moet zich versterken in hun hersens en dat combinatievoetbal uit hun hoofd zetten. Beginnen aan een nieuwe tijdperk en vooruit gaan. Spelers als Xavi,puyol,pinto, Alves enz gewoon laten gaan.

5 mei 2014 om 17:31

Xavi laten gaan? Ik zou er nog niet aan denken als ik het voor het zeggen had in Barcelona. Weet je wel hoe goed die man aan het spelen is dit seizoen? Die staat nog rustig in de basis in de nationale ploeg op het WK.

Trouwens, Barcelona krijgt maar een heel beperkt aantal tegengoals op de counter, en eigenlijk veel meer op kopballen, stilstaande fases en dergelijke. Daarnaast kunnen ze zelf amper scoren op corners en vrije trappen. Een verdediger als Silva kan daar veel aan veranderen, dus een extra verdediger is absoluut nodig.

Er is inderdaad een revolutie nodig, maar ik denk dan eerder aan spelwijze en inzet. Deze coach kan zijn spelers niet meer ten volle motiveren en is totaal niet vernieuwend. Het voetbal is ook weer omgeslagen naar meer snelheid en kracht, ten opzichte van een paar jaar geleden. Kijk naar de beide ploegen die de finale spelen in de CL: beide met een soort krachtvoetbal, waar een ploeg gebaseerd op finesse gewoon door wordt afgetroefd.

Luis Enrique zal zijn handen meer dan vol hebben, maar ik denk wel dat hij deze groep naar successen kan leiden.

Ja!!! Ik zag de titel staan en dacht meteen aan Luis Enrique. Straalt voor mij een beetje hetzelfde uit als Guardiola en ik ben sowieso totaal geen fan van Martino

Volgend jaar (of eerder) gaan ze weer op zoek naar een nieuwe trainer. Ik woon in Rome en heb gezien dat hij niet in staat is om met (heel) goed materiaal een elftal goed te laten voetballen. Op taktisch vlak vooral een groot stuk onbenul.

5 mei 2014 om 18:44

"dr_heverlee,

Natuurlijk wel een andere situatie dan in Rome. In Barca kent iedereen hem en hij kent iedereen + de cultuur + de spelopvatting+ heeft al kredtiet.
Daarnaast stapte hij in bij Roma toen er veel nieuwe spelers kwam en hij moest echt bij het begin beginnen om een team te smeden daar er zo veel nieuwe spelers waren etc.

Was er al een voorstander van voor dat Tata kwam. Maar nu kan het dan ook. Enrique is met Koeman en Guardiola uit de dreamteamtijd van Barca onder Cruijff. Qua spel en stijl zal hij denk ik verder gaan met het werk van Guardiola. Er zullen dingen veranderen dat is meer dan zeker. Hoe en wat weet ik niet maar feit is wel dat men nu moet schoonschippen en opnieuw moet beginnen. 10 jaar to...dat is een hele mooie prestatie, vele prijzen en jarenlang toonaangevend zijn. Het is logisch dat het ergens een op houd dan rest je niets meer en minder dan lekker opnieuw te beginnen. Viscaaa Barca...

5 mei 2014 om 17:11

Luis Enrique is pas bij Barcelona gekomen toen Bobby Robson trainer was, een seizoen na Cruijff.

Van mij mag hij komen, lijkt mij een prima trainer voor Barca qua spel!
Keek net even naar het programma en ik zag dat Celta de Vigo nog tegen Real Madrid moet, Enrique kan Barca toch nog wat hoop op de titel geven als hij minimaal een punt pakt tegen Real en dat Barca daarna alles wint! De kans is klein maar je weet het maar nooit.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden... Ik vond hem een geweldige speler en was altijd fan van hem... Maar dat zegt natuurlijk niks. Bij Roma deed hij het helemaal niet zo geweldig, nu bij Celta de Vigo wel redelijk goed, maar dat is natuurlijk hele andere koek dan FC Barcelona trainen.

Daarentegen is hij wel een man van de club, maar of dat een geldig argument moet zijn..? Ik weet het niet ik zie liever een toptrainer net zoals Real Madrid met Ancelotti heeft gedaan....

Hij deed het zo goed bij Roma dat hij klaar is voor een Europese topper? Nou nee...

Heb van een zeeer betrouwbare bron vernomen dat de contract al getekend is 1 jaar 1 optie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren