Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho haalt keihard uit: 'Hazard offert zich nooit op'

Laatste update:

Eden Hazard kende dit seizoen een aantal buitengewone maanden, maar heeft daarmee niet het volledige vertrouwen van José Mourinho gewonnen. Vrijdag, in de aanloop naar het competitieduel met Norwich City, reageerde de oefenmeester op de uitlatingen van zijn sterspeler dat het huidige Chelsea 'er niet is om te voetballen'. Dat zei de Belg na de uitschakeling in de Champions League, afgelopen woensdag tegen Atlético Madrid.

/

Mourinho sloeg keihard terug naar Hazard. "Als zoiets uit de mond van Hazard komt, is dat niet meer dan normaal. Hij is namelijk niet het type speler dat zich opoffert voor het team", tekende de BBC op. "Hij is er in mentaal opzicht niet klaar voor naar zijn linksback te kijken en zich voor hem uit de naad te werken."

De Portugees ging door: "Dit soort uitlatingen komen altijd van spelers zoals hij, spelers die niet om kunnen gaan met een tegenslag, zoals die eerste goal van Atlético. Als je dat doelpunt bekijkt, zie je precies waar de fout lag en waarom we moesten incasseren."

Wiens kant kies jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, die is ook weg aan het eind van het seizoen. Is maar goed ook, ik zie zo'n jongen veel liever bij een club als Arsenal of Man United spelen, die niet achteruit gaan hangen en op de counter spelen.

2 mei 2014 om 15:46

Zou mooi zijn om hem bij Arsenal te zien ja! Maar als je het eerlijk bekijkt zal hij denk ik nooit voor Arsenal kiezen

2 mei 2014 om 15:51

@ Roell02,

Dit lijkt einde verhaal voor Eden Hazard bij Chelsea, maar ik denk niet dat hij naar Arsenal zal vertrekken, ook al zie ik hem daar erg graag.

Paris Saint Germain zal, denk ik, zijn nieuwe bestemming worden, want zoals het er nu na deze uitspraak van Mourinho eruit ziet, zal Hazard in de zomermaanden opzoek gaan naar een nieuwe club.

Ikzelf vind gewoon dat Hazard helemaal gelijk heeft: je hebt echte creatieve en goede aanvallende spelers met Hazard, Oscar, Willian, Schürrle, Salah, etc. en dan ga je zo verdedigend spelen.

Zelfs Tony Pulis, die bij onder andere Stoke City echte rugbyvoetbal speelde, speelt/speelde nog aanvallender dan José Mourinho.

2 mei 2014 om 16:03

Robben heeft eerder al soortgelijke uitspraken gedaan over Mourinho. Hazard moet gewoon naar een club als Bayern Munchen, Real Madrid of Barcelona gaan. Mourinho is einde verhaal.

2 mei 2014 om 16:12

Zou een verademing voor Hazard zijn dat hij niet meer onder Mourinho moet voetballen. Meeverdedigen enzo is gene probleem maar als je met 9 defensief ingestelde spelers op het veld staat en aanvallend alles in je eentje moet forceren heb je er niets aan om onder zo'n coach te spelen.

2 mei 2014 om 16:26

Hazard heeft nog niet zo veel laten zien hoor. Bij een club als Real of Barca moet ik het nog zien.

Bij Chelsea zou hij de man kunnen zijn waar het om draait, maar die kans pakt hij niet.

2 mei 2014 om 21:43

Klopt, want Cfc onder di Matteo, waar Hazard geen fack moest uitvoeren, in defensief opzicht dan, werd in de CL groep fase uitgeschakeld. Hazard had een vrijerol en moest niet mee verdedigen, maar toch bakte hij er letterlijk niets van! Hij was Cfc slechtste aanvallende speler in de CL.

Ik heb deze jongen letterlijk altijd verdedigd, omdat ik dacht dat ie met beide benen op de grond zat, maar nu niet meer. Wie denkt ie dat ie is? Een coach die keer op keer weer voor Hazard opneemt, door te zeggen dat Hazard een award verdient (etc), moet dit accepteren?

Wat denkt Hazard nou, dat Ribery en Robben niet moeten verdedigen (ik laat Real buitenbeschouwing aangezien Real ook niet kan voetballen)?
Wat denkt ie, dat het succes van Pep bij Barcelona niets te maken had met buitenspelers die soms rugdekking moest geven aan de backs om de bal heel snel te veroveren? Wat een idioot zeg.

Ow ja, one more thing: ondanks alles, ik kan je garanderen dat Mourinho hem niet zal laten vertrekken.
Dit had onder Saf moeten gebeuren.......

2 mei 2014 om 15:46

Normaal zou je zeggen dat Mou hem nooit naar een concurrent laat gaan, maar Mata vertrok ook naar Utd...

Maar goed, kans is groter dat hij blijft of dat hij naar PSG gaat. Beide eigenlijk ongelofelijk zonde voor een voetballer als Hazard.

2 mei 2014 om 15:53

Het is voor Chelsea nu de keuze om Hazard te behouden of Mourinho, maar die keuze kan je snel maken.
Persoonlijk denk ik dat Mourinho nu Hazard zo slecht heeft gebruikt de laatste weken dat Hazard het niet meer zo ziet zitten en aankomend seizoen een transfer naar PSG gaat forceren vraag me alleen af hoe dat afloopt als hij uberhaupt naar PSG gaat.

2 mei 2014 om 15:57

Ze lieten Mata alleen gaan omdat United geen bedreiging meer was/is. Ook pas na de wedstrijd tegen United lieten ze hem vertrekken.

2 mei 2014 om 16:03

En omdat united buitensporig veel betaalde. Hazard is een speler die minimaal het dubbele van Mata zou moeten opbrengen

2 mei 2014 om 17:11

37 miljoen is voor een speler met de kwaliteit van Mata niet buitensporig veel als je het vergelijkt met de 50 miljoen voor de vergelijkbare Ozil.

2 mei 2014 om 18:08

Ik wilde eerst zeggen, maar Özil is veel jonger, maar die is ook gewoon al 26. Tijd vliegt zeg.

2 mei 2014 om 18:14

Ozil is 25 en maar een half jaartje jonger dan Mata

2 mei 2014 om 20:05

Manchester United is dit seizoen dan ook geen concurrent van Chelsea.

3 mei 2014 om 00:49

Als het 37 mil voor Mata was dan is het voor Ozil 45 mil...

2 mei 2014 om 16:59

Je kan zeggen wat he wilt maar ik heb wel respect voor mourinho de enige coach op aarde die schijt heeft aan wie je bent kijk maar na real hij had ruzie met club icoon casillias en ronaldo en pepe en ramos die gast heeft schijt aan de reputatie van voetballers ook al ben je nog beter dan Maradona hij zal je kapot proberen te maken als je tegen hem bent

2 mei 2014 om 17:13

Dus jij hebt respect voor deze blaaskaak die zelf niet tegen zijn verlies kan en die anderen kapot wil maken als ze het niet met hem eens zijn?
Hij verwijt hazard dat ie niet tegen tegenslag kan maar hij is zelf net zo erg na een nederlaag, het ligt altijd aan een ander maar nooit aan hem.

2 mei 2014 om 18:16

Ach ach als je respect voor iemand heb die totaal geen respect heeft voor welk ander mens ook te aarde, dan gaat het niet best met je.

2 mei 2014 om 17:32

Hazard is echt veels te goed voor arsenal. Zie hem beter bij een topclub als real madrid.

2 mei 2014 om 17:56

Bij Real? Die hebben voor de vleugels Ronaldo, Bale, di Maria etc. Is dat niet genoeg?

2 mei 2014 om 18:10

Hoezo is Hazard veel te goed voor Arsenal? Arsenal doet alleen niet meer mee met de titel door blesurres en ze loten steeds bij de CL slecht. Arsenal heeft weer geld na de opbouw van het stadion, er komen grote namen bij. Chelsea is alleen in de breedte en tactisch beter.

2 mei 2014 om 19:13

Nope, ik wil hem op de bank hebben naast Isco en Jese Rodriguez. Dan boeit het niet of een Bale, Di Maria een blessure of schorsing krijgt.

2 mei 2014 om 18:13

psg heeft interesse.
on:ik vind dit misselijk van mourinho hazard laat weten wat hij van de speelwijze van mourinho vind en mourinho is weer een klein kind om daar op in te gaan.

2 mei 2014 om 18:26

Misschien moet Mourinho zelf eens het goede voorbeeld geven als het gaat over omgaan met tegenslagen.. Hoe durft ie

2 mei 2014 om 19:08

Stel nog een 7de verdediger op ipv hazard dan!

2 mei 2014 om 20:41

Denk idd ook dat hij weg gaat, maar zie hem niet naar Arsenal of united gaan. Deze jongen had toen kunnen kiezen voor real, maar ging naar Chelsea. Al moet ik zeggen : weet niet of hij veel minuten had gemaakt voor real met deze selectie, maar de minuten die hij zou mogen maken zou hij wel mogen aanvallen en zouden er 4 man mee gaan

Mourinho zegt dit wel, maar hij was degene die aan het zeuren was dat hazard nog nooit speler van de maand is geworden en nu zegt die dat hij zich nooit voor het team opoffert. Dan is het toch logisch dat je niet de beste speler van de maand kunt zijn?

2 mei 2014 om 15:49

Omdat mourinho een trainer is die het opneemt voor zn spelers.. maar hazard gaat de media in door kritiek te leveren op de speelwijze.. wees een man stap op jose af en zeg t hem...

2 mei 2014 om 15:56

zou dat nog nooit gebeurd zijn denk je ?
Ik denk het wel

Duidelijk, dit word één grote ellende..

Dit laat zien dat Hazard weg is komend jaar .

2 mei 2014 om 15:59

Het is keihard en onmenselijk wat hij zegt, maar hij heeft wel gelijk. Als Hazard gewoon met zijn directe tegenstander meeloopt ga je met 1-0 de rust in en speel je het uit. Ondanks dat moeten beide heren dit gewoon lekker binnenskamers oplossen en niet stoer doen via de media.

2 mei 2014 om 16:05

Ik denk serieus dat Mourinho nu keihard en eerlijk aangeeft waar op dit moment nog de verbeterpunten liggen om vervolgens weer lekker door te gaan met zijn werk. Lijkt me niet iemand die een groot talent met veel transferwaarde om 1 opmerking laat vertrekken. Sportief en financieel erg duur en bovendien kinderachtig

2 mei 2014 om 16:08

Als jij een renpaard voor een strontkar zet, dan krijgt je die kar wel op zijn plaats, maar kun je het renpaard afschrijven voor de race.

2 mei 2014 om 16:34

Nee ik geloof ook niet dat hij direct weg is nu, maar we weten van Mourinho dat hij liever een harder werker op de vleugel heeft staan dan een raspaardje als Hazard. Ik denk dat het spel van Chelsea ook goed bij hem past, in de counter komt zijn snelheid goed van pas.

2 mei 2014 om 16:35

In een halve finale moet je met nog 47 minuten op de klok vechten voor die finale. Dat telt mooi voetbal niet meer. Hij had gewoon in het teambelang moeten spelen en achter zijn man aan moeten lopen.

2 mei 2014 om 16:39

Hazard liet inderdaad 2x zijn man gaan, maar op offensief vlak staan we gewoon nooit goed. Misschien komt het omdat we geen goede spits hebben, maar op aanvallend vlak lukt het gewoon niet, tenzij er een geniale ingeving van Hazard komt.

Persoonlijk kan ik wel genieten van het harde verdedigende werk dat we soms naar voren brengen, maar dit past niet bij een speler als Hazard.

Als Belg moet ik wel zeggen dat als Hazard de beste speler ter wereld wilt worden, dat hij Chelsea (onder Mourinho) zal moeten verlaten

Hazard heeft gewoon gelijk. Ronaldo moest ook sommige clasico's LB spelen. uitte ook kritiek tegen Mourinho.

2 mei 2014 om 16:03

Nee.Ronaldo is lui en speelde nooit op LB daarom scoorde Abidal een aantal jaar geleden en het is nu ook zo dat Ronaldo veel scoort dat hij voorin mag blijven en dat Alves rechtsbuiten speelt.

2 mei 2014 om 16:12

Ronaldo is gewoon realistisch en 1 van de weinige spelers die ik niet lui zou noemen (helemaal niet als je kijkt naar zijn extra trainingsarbeid). Je gaat Messi toch ook niet centraal in de verdediging zetten? Iedereen heeft het over de "blunder" die Eto'o maakte tegen Atletico waar ze de 1-2 uit maakte maar welke coach verzint het om een centrumspits in je eigen 16 te laten verdedigen? Chelsea heeft zo'n sterke verdediging zegt men, waarom is het dan nodig om 9 man alleen maar te laten verdedigen en Torres eenzaam voorin te laten? Mourinho is gewoon een lafaard met zijn speelwijze.

2 mei 2014 om 17:13

In de topwedstrijden verdedigt Ronaldo keihard mee... tegen de 'kleintjes' laat hij dat meestal zitten om vanuit een counter te kunnen scoren.

2 mei 2014 om 18:19

Ronaldo verdedigt pas vanaf begin dit seizoen mee in grote wedstrijden. En dan niet keihard.

2 mei 2014 om 19:15

Een aantal jaar geleden ja, maar waar werd Ronaldo te kijk gezet door Alves met een panna? Juist ja in zijn eigen strafschopgebied. Hij verdedigt sinds Mourinhotijd wel degelijk mee als de situatie erom vraagt.

2 mei 2014 om 20:00

De panna van Alves op Ronaldo gebeurde in de 2-1 gewonnen clásico door Barca dit seizoen in oktober.

2 mei 2014 om 15:50

Onzin. Mourinho wilt gewoon dat iedereen mee verdedigd. Dit hoeft niet per se op eigen helft te zijn. Hazard is een geweldige voetballer in balbezit, maar als je de bal niet hebt is hij nutteloos. Loopt veel te weinig met z'n man mee. Hij wil zo nodig aanvallend voetbal zien, maar zelf druk zetten en je voor het team opofferen kan hij niet. Dan heb je gewoon geen recht van spreke. Het punt wat Hazard maakte was prima, maar hij was niet de aangewezen persoon daarvoor.

2 mei 2014 om 15:59

Je weet dat we het hier hebben over Hazard? Weet je nog hoe oud deze jongen is?
Ik zie hem alleen nog maar meer groeien en uitgroeien tot een top-speler, maar dat Mourinho de hele wedstrijd ten nadele van Hazard gaat doen ben je wel gek in je hoofd.
Hoe haalt Mourinho het in ze hoofd om zo verdedigend te gaan spelen in eigen huis?
Mourinho is teveel bezig met ze eigen imago en dat kon je al opmerken van uit ze hele carriere die kerel heeft altijd een mooi woordje klaar staan voor iedereen die commentaar over hem heeft.
In mijn ogen gewoon een coach die door de mand valt door bij de absolute grote clubs aan de slag te gaan.

2 mei 2014 om 17:28

Ik moet Mourinho totaal niet maar hier heeft hij gewoon 100% gelijk. Hazard zal nooit een teamplayer zijn. Bij het Belgisch NT bewijst hij ook keer op keer dat hij geen enkel nut heeft buiten de animatie verzorgen voor het publiek met zijn dribbels. Hij heeft België al een kwalificatie voor een EK gekost en als hij zo door gaat zal hij nooit het maximum uit zijn loopbaan halen. 3 letters voor deze speler: Lui.

2 mei 2014 om 15:50

Kijk naar hoe Robben nu speelt. Zo terugverdediging moet een speler als Hazard toch ook wel kunnen opbrengen.

2 mei 2014 om 15:55

@ Lovrefc,

Eden Hazard moet door de tactiek van José Mourinho zelfs bijna net zoveel verdedigen als een centrale verdediger, rechts- of linksback.

Zo verdedigend heeft Arjen Robben nog nooit gespeeld en moet je nagaan: Robben heeft zelf ook onder José Mourinho gespeeld tussen 2004 tot 2007 bij Chelsea en toen speelde Mourinho nog niet zo verdedigend als nu.

Integendeel zelfs, toen speelde Mourinho zelfs gewoon normaal voetbal. Nu speelt hij echt gewoon verdedigend voetbal en zelfs de aanvallers moeten mee verdedigen.

2 mei 2014 om 16:04

Mag ik vragen waarom je iemand van 23 vergelijkt met iemand die al de 30 gepasseerd is?

2 mei 2014 om 16:14

Nog erger dus, want qua energie moet Hazard dat zeker op kunnen brengen. Het is alleen een mindset.

2 mei 2014 om 17:40

Dit heeft niet met energie te maken, maar met het taktische aspect van het verdedigen Robbben speelt al jaren op het hoogste niveau en Hazard staat er dit jaar pas als basiskracht en hij heeft het team vaak op sleeptouw genomen heeft door zijn aanvallende kwaliteiten.
Mag je best knap vinden voor een jongen van 23.

2 mei 2014 om 15:54

Door de verdedigende tekortkomingen van Hazard is Mourinho genoodzaakt om met extra defensieve spelers een wedstrijd in te gaan. Mourinho weet ook als geen ander dat wanneer hij alles dichtgooit achterin er voorin vanzelf kansen komen met voetballers als Hazard en Willian. Daarom moet Hazard ook niet zeuren, hij wordt heel belangrijk gemaakt voor Mourinho en krijgt alle vrijheid om zijn klasse te uiten. Waar Willian erg sterk speelde, stelde Hazard vooral teleur. Dan moet hij in de spiegel kijken ipv de schuld af te schuiven op andere. Wanneer ze winnen en hij goed speelt krijgt hij ook de meeste credits.

2 mei 2014 om 16:00

Was het ook Hazard's schuld dat Mou bij Real anti voetbal speelde?

2 mei 2014 om 16:12

Dus omdat een aanvaller van 23 jaar niet beschikt over verdedigende kwaliteiten moet een coach daarom denken van "ow, laat ik maar meer verdedigende spelers opstellen"?
Ik snap zulke redenatie's ook echt niet.
Hazard is dit seizoen een van de belangerijkste spelers en ook mede door hem staat Chelsea nu op de 2de plaats en dan komt Mourinho even zeggen dat ze maar even verdedigender moeten spelen, omdat hij dat als oplossing ziet om toch door te bekeren?
Mourinho is een coach die helaas niet zoveel vasthoud aan 1 speelwijze, want daardoor gaan spelers zoals Hazard inderdaad in een ander licht staan want die zijn dat niet gewend om verdedigend te voetballen.

2 mei 2014 om 16:13

Jij noemt het anti-voetbal, ik noem het reactie-voetbal. Met anti-voetbal maak je niet meer dan 100 doelpunten in een seizoen. Dat hij tegen Barca defensief speelde kwam door de 5-0 oorwassing in de eerste confrontatie. Dan is het logisch dat hij aanpassingen doorvoert.

2 mei 2014 om 16:14

Zag er de laatste wedstrijd met al die verdedigend ingestelde spelers ook erg dichtgegooid uit..... kan niet zo zijn dat het niet meeverdedigen van een aanvaller de voornaamste oorzaak is van de uitschakeling.

2 mei 2014 om 17:25

Hij speelt altijd Anti voetbal.
Een schande hoe je voor je thuispubliek met 11 man verdedigd, dat er nog mensen gaan kijken.

2 mei 2014 om 17:46

Ik ken het hele spel met reactie-voetbal, maar als jij een team zoals Chelsea nu ziet zou elke andere coach er logisch voor kiezen om met zo'n elftal gewoon mooi aanvallend voetbal te spelen en dan kiest ene Mourinho ervoor om toch verdedigend te gaan spelen en dan een aanvaller de schuld op afzetten omdat hij niet meeverdedigd? Dat is in mijn ogen gewoon zwak gedrag.
Mourinho heeft gewoon gefaald met het materiaal dat ie heeft, simpel.

2 mei 2014 om 18:29

Je moet de bal toch hebben om die geniale ingeving en briljante acties te kunnen maken? Als hij nou mee helpt om die bal weer te krijgen, kan hij vaker dat soort dingen doen. Zo kijk ik er tenminste tegen aan. Enig wat Hazard wilt, maak ik op uit zn spel, is het aanvallen. Dat kan bijna niet meer in het hedendaagse voetbal, alleen de grote sterren die zn status hebben opgebouwd kunnen en mogen dat, zover is Hazard nog niet.

Ik dacht dat Mourinho altijd zijn spelers verdedigde en nooit in de media bekritiseert. Hazard zou aan een transfer moeten denken als hij meer echt voetbal wilt spelen.

Hazard volgend jaar dus bij Psg, ook alweer bevestigd, waarom moet mourinho zo moeilijk blijven doen. Ik vind hem een goede coach, maar de engelse kranten hebben wel gelijk, hij moet een keer normaal gaan doen

2 mei 2014 om 16:11

Ik heb het altijd gezegd en nu hij verliest zie je gelijk wat voor walgelijke trainer Mourinho eigenlijk is.
Dat zijn die hard fans hem nog steunen in alles wat hij doet is eigenlijk nog verschikkelijker maar goed.
Mourinho is een trainer die eerder bang is om te verliezen dan om te winnen en dat hij zelfs de kwaliteiten van zijn sterspeler voor lief neemt om zo zijn systeem ten goede laten komen zegt ook genoeg.
Met zon coach achter me zou ik als Hazard zijnde ook een lange neus trekken naar Mourinho.
Mourinho gaat je ook niet beter maken als individu dus Hazard moeten zou zeggen,
succes verder met je betonvoetbal en ik ga lekker ballen in Parijs.

Apart dat Mouriho het eerst voor hem opneemt tijdens de persconferentie en daarna geeft hij hem keihard de schuld van de eerste goal. Hij heeft wel een punt, hij ging bij beide goals in de fout. Ik mag hopen voor Chelsea dat hij blijft samen met Willian de enige die echt creatief is.

Goh, weer een nieuwe soap rond Chelsea. Ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor Hazard.

Hazard moet naar een elftal gaan met een coach die wel van aanvallend voetbal houd, mourinho is haalt niet het maximale uit het elftal net als bij zijn tijd bij real. Chelsea heeft geweldige spelers maar de defensieve speelstijl zorgt ervoor dat het maximale rendement er niet wordt uitgehaald. Hazard moet lekker naar Barca,psg of Arsenal gaan. Mourinho speelt voetbal dat totaal niet past bij de huidige selectie van Chelsea. Als ik Willian zie spelen doet het pijn aan mijn ogen die jongen kan zoveel beter maar hij holt nu alleen achter backs aan en dat voor een speler die 35M euro heeft gekost. Azpilicueta op het middenveld is hetzelfde als Pepe op middenveld tegen Barca.

Ai, na Mata straks ook Hazard weg? Volgens mij heeft Hazard het anders geformuleerd tegen een Frans medium en Mourinho reageert nu dus op een foute/anders geïnterpreteerde vertaling van de Engelse media. Allemaal niet heel handig.

Nou, het lijkt er op dat Hazard zijn langste tijd op Stamford Bridge heeft gehad. Misschien iets voor het 'nieuwe' Man United?

Waarom stel je hem dan op als je weet dat hij dat soort fouten maakt Mourinho?

Hazard wil toch naar Psg, zijn vrouw wil terug naar Frankrijk en hijzelf droomt ook van Psg, en je kan het hem niet kwalijk nemen. Als je zoveel skills als Eden hebt wil je niet op die manier moeten spelen, en al helemaal niet in de fase waar het om de knikkers gaat.

2 mei 2014 om 16:02

Zijn droom is voor Real Madrid te spelen.

2 mei 2014 om 16:08

Maar PSG ziet hij ook zitten, dat is geen geheim.

2 mei 2014 om 18:23

Ja omdat hij daar meer kan verdienen. Real is zijn droomclub. Maar als deze jongen denkt dat hij bij Real niet moet verdedigen dan heeft hij het mis.

Zelfs Zidane werd de eerste 6 maanden uitgejouwd. Laat staan Hazard.

Ach er staan 8 man achter hem dus hoe moeet hij zich dan ook nog opofferen. Als Willian al de hele tijd vanaf de linksback moet komen moet hij er dan ook nog gaan staan? 8 werkpaarden, 1 spits een keeper en Hazard

2 mei 2014 om 15:55

Precies, er staat al een hele "bus" achter hem geparkeerd, nogal oneerlijk dan van Mourinho om uitgerekend een van de weinige creatieve en aanvallende spelers te verwijten dat hij slecht verdedigd zou hebben.

Dan zou ik ook de verdedigers kunnen gaan verwijten dat ze te weinig goals maken.

2 mei 2014 om 16:39

waarom loopt rooney , ronaldo , bale, neymar ,koké en al die andere aanvallende flank aanvallers of middenvelders dan wel achter hun man tot in de eigen 16 m en hazard niet ? neen hazard zat fout , en dit zelfs 2x in één wedstrijd , simeoni heeft dat goed ingeschat . als hazard echt bij de absolute top wil gaan horen zal hij ook moeten verdedigen , althans de man niet in zijn rug laten lopen met alle gevolgen die daaruit voortkomen en zeker niet nadat hij in de kleedkamer op zijn fouten is gewezen , naar de pers lopen om de aandacht van hem trachtten af te leiden en andere focus aan de pers aan te reiken , dit is zo onvolwassen en hazard zou ook moeten weten dat hij bij eender welke club bij de les zal moeten zijn en zijn zone verdedigen en niets laten weglopen .

haha...bij verlies komt mourinho's ware aard altijd snel bovendrijven. Klein, narcistisch kind.

2 mei 2014 om 15:53

Actie reactie heet zoiets. Zou jij je door je pupillen openlijk laten bekritiseren? Mourinho toont gewoon even aan wie de baas is en als Hazard echt moeilijk wordt flikt hij hetzelfde als bij Casillas. Ik keur het niet goed, maar Mourinho kan op dit moment Hazards carriere maken of kraken. Als Hazard de aanval via de media kiest, kan ik je nu al vertellen wat er gaat gebeuren.

2 mei 2014 om 16:08

Hazard's carriere maken of kraken ?
Het seizoen is klaar Eden kan overal terecht dus Mourinho kan helemaal niks.

2 mei 2014 om 16:50

Eden kan inderdaad terecht op de bank. Mourinho gaat dit keihard spelen en weet wat jonge spelers nodig hebben.

2 mei 2014 om 17:15

Mourinho kan hem ook op de bank of bij de reserves zetten en weigeren hen te verkopen. Financieel gezien maakt dat bij Chelsea toch niets uit...

2 mei 2014 om 17:29

Welnee, zat clubs die wel graag zo'n topper hebben.

Daarbij zou Mourinho nog blijven dan ?
Hij wint niks, zorgt voor een slechte uitstraling door zn media optredens.
Speelt vreselijk voetbal enz

2 mei 2014 om 19:35

Haha, misschien moet Mourinho wel weg als hij derde eindigt. Hazard lijkt me hier de winnaar.
Een winnende coach heeft altijd gelijk, maar een verliezende coach praat poep.

2 mei 2014 om 18:24

Dus het is acceptabel wat Hazard heeft gezegd?

2 mei 2014 om 22:46

volgens mij zegt hazard wat wij allemaal zien en weten. En mourinho weet het zelf ook. Dus hij zegt niks bijzonders

2 mei 2014 om 22:56

Als hij niks bijzonders zegt waarom was het dan een 'hot-topic'?

Haha, mooi toch? Dat Hazard dat even openlijk zegt. Ik vind dat wel mooi, dat je eindelijk eens hoort wat die spelers zelf graag willen.

Hopelijk wordt Mourinho lekker derde in de Premier League en dan mag 'ie op de Bahamas lekker voor z'n tv-tje zitten. De dag dat Mourinho ophoudt als trainer is een zegen voor de voetballerij.

Die mourinho heeft ze echt niet mee op een rijtje.. mag van mij lekker opkrassen.

Anyways.. Hazard was volgensmij halverwege het seizoen degene die Chelsea gewoon punten bezorgde & waardoor Chelsea nu nog steeds in de titelrace en dan moet je nagaan hoe belangerijk Hazard in andere wedstrijden was en die kerel is nog zo jong en gaat zeker uitgroeien tot een geweldig talent.

Wat een trieste trainer. Hazard spande zich duidelijk in, maar omdat Hazard (terecht) kritiek uitte op de speelstijl van Chelsea moet Mourinho weer zo reageren... Wat een nare man.

Zo, die is dus weg volgend seizoen. Mourinho heeft hier zelf gefaald naar mijn mening, hij stelt zes verdedigers op maar is nog steeds afhankelijk van het mee verdedigen van Hazard. Daar zou hij zelf iets op moeten vinden, want hij heeft alle energie van Hazard nodig om iets te forceren in de aanval, aangezien hij met Willian samen de enige van Chelsea was die wat kon creëren. En dan speelt Hazard ook nog eens zijn eerste wedstrijd in een maand.

Daarnaast ben ik het volkomen eens met de kritiek van Hazard op de speelstijl. Ik hoop dat hij weggaat, misschien ruilen met Sánchez? Die is niet vies van mee verdedigen.

2 mei 2014 om 16:05

Dan zie ik liever Rakitic komen met eventueel Reus. Denk dat die beide ongeveer evenveel zullen kosten als Hazard oplevert. Sanchez is wel snel en heeft dreiging, maar mist de creativiteit van Hazard. Daarnaast komt Hazard van links terwijl Sanchez beter is op rechts.

2 mei 2014 om 16:10

Zou me verbazen als er spelers van dat kaliber onder die gek willen spelen met dat anti voetbal.

Wat zou Hazard moeten kosten denken jullie?

2 mei 2014 om 16:04

55 miljoen.

2 mei 2014 om 16:39

Eerder 100 miljoen.

2 mei 2014 om 16:50

Nooit 100 miljoen Hazard is niet zoveel waard. Het bedrag 55 miljoen komt meer in de buurt voor zij kwaliteiten.

2 mei 2014 om 20:05

Voor een transfer binnen de premier league? Of naar het 'buitenland'?

Het zou juist andersom moeten. Het team offert zich op voor Hazard. Een speler die een wedstrijd kan beslissen.

Hazard moet lekker naar Arsenal gaan, waar hij prima bij past.
Vind overigens dat Hazard helemaal gelijk heeft, een club met zoveel kwaliteit als Chelsea en dan zo belachelijk verdedigend spelen, is gewoon triest.
Spelers als Oscar, Hazard, Willian etc. horen niet achter de backs/verdedigende middenvelders aan te rennen, het moet andersom gebeuren.

2 mei 2014 om 15:58

Oscar en Willian zijn meer harde werkers en goeie verdedigers dan technische briljanten en genieën. Althans zo lijken ze te spelen. Hazard is de enige bij Chelsea die het echt miet hebben van zijn techniek en briljantie.

2 mei 2014 om 16:18

Willian is ook een briljante speler en technisch geweldig. Als je ziet hoe makkelijk hij dribbelt en versnelt. Echt ongelofelijk. Daarom is hij ook zo een handige speler in het huidige Chelsea. Echter lijken spelers bij Chelsea al gauw op harde werkers en verdedigers, helaas.

2 mei 2014 om 16:33

Willian was bij Shakthar de creatieve man hoor. Nu bij Chelsea laat hij ook iedere wedstrijd mooie dingen zien. Mijn favoriete speler op het moment. Goede versnelling, creatieve ingevingen, zelden tot nooit balverlies, bewaart altijd het overzicht en kan een wedstrijd beslissen. Heerlijke voetballer!!

2 mei 2014 om 16:44

zie jij regelmatig naar hedendaags voetbal ? denk het niet want hetgeen jij beschrijft is voetbal van in de jaren 1960-1980 .... bij geen enkel team dat in de 1/8 finales zat zowel in euro league als in CL zal je zulk een tactisch concept vinden !

Ja maar hij heeft deels wel gelijk bij een van die goals de 2-1 of de 3-1 zie je hazard achter zijn tegenstander aansjokken. En de rechtsback legt de bal terug en er wordt gescoord. Dus deels heeft hij wel gelijk Hazard is nou eenmaal niet zoals een Rooney of Sturridge iemand die tot zijn eigen achterlijn meeverdedigd.

2 mei 2014 om 16:22

Daar hoort Hazard helemaal niet te staan, en al helemaal niet als er al 9 man achter hem staan!
Natuurlijk hoort een buitenspeler mee te lopen met zijn man, maar niet tot aan zijn eigen doelpaal, want daar stond Juan Fran namelijk bij beide ballen van Thiago.. Als jij echt verwacht dat een links buiten daar moet staan, dan snap ik waarom je Mou verdedigd...

Als je zelf een beetje voetbalt of hebt gevoetbalt, dan weet je dat daar in normale teams afspraken over gemaakt worden. Zoals een back die de opkomende back opvangt, en dat bijvoorbeeld een defensieve middevelden de buitenspeler die naar binnen trekt (en ruimte maakt voor de opkomende back) weer opvangt... Dat is juist de kunst van verdedigen, je kan niet van een linksbuiten verwachten dat hij tot aan zijn eigen doelpaal een back gaat opvangen... Want Atletico stond echt niet met 11 man op de 16 van Chelsea

Zal wel een ruil worden met Cavani! Hazard is een geweldige voetballer maar wel een eigenwijs mannetje. Ibracadabra zal hem wel even op zijn plek zetten.

Oei Hazard gedraagt zich teveel als een aanvaller, dat kan natuurlijk niet bij Chelsea. Daar is aanvallen een uitzondering die de regel bevestigt. Waarschijnlijk wil Mourinho komende zomer flink investeren zodat hij zijn dreamteam kan laten spelen:

Cech
Ramos
Cahill
Terry
Kalas
Ivanovic
Pepe
Luiz
Arbeloa
Azpilicueta
Willian
2 mei 2014 om 15:58

Willian in de spits? Dat is me net een beetje te aanvallend man, denk dat het veiliger is om daar Mikel te zetten

2 mei 2014 om 16:06

Haha, we weten allemaal waarom Chelsea verloren heeft toch? David Luiz als middenvelder is veel te aanvallend, je kunt die jongen veel beter in de spits zetten.

2 mei 2014 om 16:18

@ Geert VS je snapt er duidelijk niks van. Een meter voor Cech komt volgend seizoen Courtois te staan, zodat je altijd de 0 houdt. De positie van Willian komt dan te vervallen. Verder wel een redelijke opstelling. Hiermee haal je sowieso in een seizoen 38 punten.

2 mei 2014 om 16:23

Twee doelmannen, briljant! Het zou me niets verbazen als Mourinho gaat klagen bij de FA om zoiets mogelijk te maken.

Ed Woodward, you know what to do. Hazard en Mata kan wellicht wel iets te veel gevraagd zijn maar niet geschoten is altijd mis.

Het klopt wel, ik vind ook dat ze is moeten werken voor de bakken met geld die ze verdienen

Je stelt zoveel defensieve spelers op en verwacht dan nog van je aanvallende superster dat hij zijn man tot op de achterlijn volgt? Elke aanvaller die dit doet, kan offensief niets meer uitsteken. Kijk misschien eens naar je tactiek, of naar de positie van Cole bij die fases. Een linksback hoort zijn flank dicht te houden in die zone, niet je aanvaller.

Kom jongens, Mourinho heeft toch gewoon gelijk. Je mag de vedette uithangen als je een Ronaldo, Messi of Robben bent. Iemand die bijna alles heeft gewonnen en die overal van doorslaggevende betekenis is geweest. Hazard heeft dit jaar even een hele goede periode gehad, maar als het er echt om gaat geeft hij weer niet thuis. Iets wat aan het begin van dit seizoen al de kritiek van Mourinho was. Reken er ook maar niet op dat Hazard vertrekt, Mourinho wil hem gewoon laten merken dat je niet je team en trainer afvalt en dat Hazard er nog lang niet is en gewoon constant hard moet werken om een echte sterspeler te worden.

2 mei 2014 om 16:37

Fijn van je relativerende en realistische reactie.

Hazard was tot nu toe altijd Mourinho z'n 'mannetje', ik hoop niet dat deze opmerking hier verandering in brengt. Hazard is onvervangbaar voor Chelsea...

Jaja de altijd geweldige trainer Mourinho. Spelers lopen met hem weg en hij is zo goed en neemt het altijd op voor z'n speler...behalve als deze een keer terechte kritiek heeft in de media. Met een beetje geluk gaat Hazard ook nog weg kunnen ze hem mooi vervangen met een beperkte schopper op het middenveld die er verder niks van kan. Goed bezig José!

Hazard en mata weg.. mourinho wilt alle creatieve krachten verkopen om echte werkvoetbal te spelen?

Ah juist ja, in januari had Chelsea 2 creatieve spelers in de selectie. De ene werd verkocht aan Man Utd, de ander wordt nu weggejaagd. Weten we meteen weer hoe Mourinho wil gaan spelen volgend jaar.

Hoeveel bussen passen er eigenlijk op een voetbalveld?

Huilie huilie Mourinho.

Benitez en Mourinho hebben Hazard net wél leren werken, 90 minuten achter zijn man lopen. Dat is al een groot verschil met vroeger.

Als je hem net als Mata weg wil vanwege zijn verdedigende capaciteiten - die prima zijn - moet je dat vooral doen zodat je met Ramires en Schürrle op de rechtsbuiten/rechtsback en linksbuiten/linksback kunt voetballen.

2 mei 2014 om 16:20

Zoals Mourinho ook zegt was het wel Hazard die niet met zijn man meeging bij die eerste goal. In zulke wedstrijden heb je spelers nodig die door het vuur gaan voor het team, zeker onder de tactiek van Mourinho, en dat is Hazard spijtig genoeg niet.
Hij mag dan wel verbeterd zijn tov vroeger, het individualistische zal er altijd in blijven.

2 mei 2014 om 16:57

In uw 2de alinea zit er wel een kern van waarheid in.

ik moet er wel aan toevoegen dat het succes van het Bayern van Heynckes mede kwam doordat de vleugelspelers echt keihard meeverdedigden. Dat vond ik zo mooi aan het Bayern van vorig jaar. Robben heeft dat ook moeten doen om terug in de ploeg te komen.

Ondanks dat hij hard heeft gefaald tegen Atletico Madrid met zijn rare wissels, geef ik hem zeker wel gelijk. De 1e en de 3e tegendoelpunt kwam door Hazard, die liet zijn mannetje lopen.

Om realistisch te bekijken, misschien mag hij wel de beste speler van Chelsea zijn. Wat heeft hij tot nu toe nog bereikt tegenover spelers als Messi en Ronaldo? Hoe durf je nu al met zulke spelers te vergelijken. En je zelf kandidaat stellen voor de Ballon d'or. (probeer maar eerst beter te worden dan Suarez dan kijken we wel verder) Hazard heeft heel veel potentie maar met zijn ego gaat dat niet lukken.

2 mei 2014 om 16:05

Vooral het eerste doelpunt, dat was echt in en in triest.
Dat was niet eens perongeluk, hij keek na de speler. Vervolgens dacht ie van laat maar.
Maar de bal werd goed ingehouden, kwam voor en goal.

Vind het hoogstens onprofessioneel gedrag van beide, ook negatief nieuws omtrent Chelsea.

2 mei 2014 om 16:06

Dus jij vindt echt dat een flankaanvaller de back elke keer tot op de achterlijn moet volgen? Mooie voetbalvisie...

2 mei 2014 om 16:10

Nee, maar zoals Kinge het al zei.
Het was duidelijk zijn man en hij vertikt het om even mee te verdedigen. Het is een teamsport en daarbij hoor je jou teamgenoten gewoon te helpen.

Het is misschien niet slim van Mourinho de manier waarop hij dit aanpakt maar hij negeert het probleem tenminste niet.

2 mei 2014 om 16:13

Je kan ook zeggen dat de linksback het tweemaal vertikt zijn flank dicht te gooien. Bij die twee doelpunten zie je 3 spelers centraal staan zonder functie. Dat is geen fout van Hazard, dat is tactisch onbenul van Mourinho.

2 mei 2014 om 16:19

@jenson Waarom denk je dat Ashley Cole gewisseld werd

In de 1-1 waar je het over hebt hadden alle verdedigers een man behalve, ja ja Hazard waar een man voor zijn neus helemaal vrij stond en kon voorgeven.

Als Hazard zijnde als je al in de zestiende gaat staan, ga ik ervanuit dat je daar staat om mee te verdedigen. En niet rustig staat toe te kijken en een kopje thee erbij gaat pakken.

Al met al heeft het hele team gefaald en niet alleen Mourinho met zijn vreemde wisselbeleid. Slecht verdedigd en niet genoeg goals gemaakt.

2 mei 2014 om 16:30

Tussen de assist en de goal zijn er wel nog twee andere spelers die gaten in de lucht staan te trappen bij Cfc.

Ok, Hazard had zich op dat moment meer kunnen inspannen, maar het is zooo goedkoop om hem de schuld te geven als je ziet wat er allemaal misloopt bij Chelsea tijdens de 2 wedstrijden tegen Atleti.

2 mei 2014 om 16:34

Zijn jullie nou echt serieus?? Chelsea die thuis in de halve finale met 6 verdedigers speelt en dan moet de linksbuiten tot aan zijn eigen doelpaal terug verdedigen... Jullie verdienen ook geen andere coach dan Mou.. gatverdamme van een visie... Het is geen stoke city!!

2 mei 2014 om 16:22

@ Footy, een type Hazard raakt toch heel zijn lol in het spelletje en inspiratie kwijt als hij de hele wedstrijd op eigen helft moet staan? Dan snap ik best dat hij minder geconcentreerd is en fouten gaat maken. De fout ligt voor mij echt bij Mourinho, die heeft geen moment gedacht aan winnen en dacht wel 2x 0-0 te spelen en dan op Cech vertrouwen met penalties.

Ronaldo is geschikt voor elk type voetbal door zijn techniek, snelheid en bouw dus die kon zich onderscheiden in Mourinho's tactiek. Messi zou doodongelukkig zijn en waarschijnlijk allang gestopt zijn.

2 mei 2014 om 16:29

@henrynr1

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar Chelsea stond thuis vaker op het helft van Atletico dan andersom. Alleen wisten de spelers van Chelsea de kansen niet te benutten.

Daar heb ik een maling aan, die gast verdiend 3 ton per week. Meeverdedigen hoort erbij en als je trainer dat van je vraagt dan doe je dat. Als scoren je niet lukt dan op z'n minst meeverdedigen.

ps; Volgens mij beseffen de meeste hier niet hoe slecht de aanvallers van Chelsea niet zijn. Daniel Sturridge heeft in zijn eentje dit seizoen meer gescoord dan Torres, Eto''o en Ba bij elkaar. Belachelijk!!!

Tja Mourinho ziet liever een kontlikker als Schurrle die er alles aan doet om een streepje voor te krijgen van de coach, dan een rasvoetballer als Hazard die op intuïtie en eigen kwaliteit voetbalt. Moet elke speler zich aanpassen aan de coach of moet Mourinho zijn speelstijl af laten hangen van de spelers waarover hij beschikt? Een veelzijdige coach zou dit laatste doen, een beperkte coach het eerste. Het blijkt maar weer dat Mourinho een beperkte visie heeft. Hij heeft het recht om op de manier te voetballen zoals hij in beide wedstrijden deed, en er zit een gedachte achter, maar je haalt niet het beste uit de selectie en bouwt niet aan een elftal die sterker gaat worden. Puur kijkende naar de sterkte van de selectie was zo'n opstelling beter geweest:

Ben benieuwd welke consequenties deze uitspraken hebben voor de positie van Mourinho en Hazard bij de club.

Schwarzer
Ivanovic
Cahill
Terry
Cole/Azpil
Luiz
Ramires
Hazard
Oscar
Willian
Torres/Etoo

Mourinho kan niet met sterren omgaan dat is ontdertussen wel duidelijk, vind zichzelf te goed en kan geen kritiek aanvaarden, terwijl kritiek na de wedstrijd tegen atleti niet meer dan terecht is

Hoe haalt hazard het in zijn hoofd om te voetballen en probeert zelfs doelpunten te maken rare gast.

Listen to the bus driver

Sommige verdedigen hier Mourinho en blameren Hazard voor de uitschakeling in de Champions League, man man man het moet niet gekker worden toch? Zonder Hazard was je dit seizoen nergens José !!!

Vanaf volgend seizoen is Eden Hazard dus in Frankrijk te bewonderen bij Psg. Dat lijkt niet meer mis te kunnen gaan. Weet nog dat toen Ronaldo een keer kritiek had op de manier van spelen dat hij ook gewoon op de bank werd gezet. Dat is gewoon not-done bij Mourinho.

Na Mata gaat Chelsea dus weer een voetballend genie laten gaan, ze zullen er nog wel spijt van krijgen.

2 mei 2014 om 16:21

Mourinho heeft het al eerder gezegd, hij heeft geen voetbalgenies nodig, hij wil voetballers met cojones.

Waarom Mourinho, waarom. Als Hazard vertrekt ga ik voorlopig geen Chelsea meer kijken. Ik was eerst blij met de komst van Mourinho maar hij beschadigd het gekrenkte imago van Chelsea nog meer pff.

Begrijp ik het nu goed dat trainer en speler met elkaar praten via de media?

Helemaal met Mourinho eens.

Hazard moet het teambelang dienen en krijgt daarvoor betaald. Als Mou zegt dat jij achter de linksback aanloopt dan doe je dat Harzardje.

In media kritiek spuien moet ie niet doen. Slechts voor de teamgeest.

Sowieso een apart mannetje die Hazard, veel bombarie, maar zo goed is ie niet hoor.

dit is een typisch geval van eigen kracht uit gaan vs niet van eigen kracht uitgaan. Hazard is gwn veels te goed voor chelsea en laat zich niet misbruiken als loper. Tactisch had chelsea die aanval ook kunnen opvangen door een andere speler. Mourinho heeft gelijk als hij denkt dat het doelpunt voorkomen had kunnen worden. Maar Hazard heeft gelijk als speler, zijn kracht is aanvallen en niet verdedigen. Hazard is niet verantwoordelijk voor het foutenfestival van azipuliqueta en anderen.

Ik heb de tegendoelpunten opnieuw bekeken. Je krijgt per week € 200.000,- betaald om te luisteren naar je coach en door je ego vertik je het om mee te helpen. Frapant ook dat alle tegendoelpunten door de aanvallers van Chelsea zijn onstaan (2x Hazard en 1x Eto'o).

Om de verlies volledig op Hazard te schuiven gaat mij een beetje te ver, maar Mourinho heeft in deze zaak zeker een punt. Je kijkt gewoon toe hoe jou man 2 meter van je vandaan op z'n gemak assist geeft, dat kan niet!

2 mei 2014 om 16:31

De eerste goal gingen veel mensen in de fout, maar je kunt het hem aanrekenen dat hij minuten later exact dezelfde fout maakt.

2 mei 2014 om 17:04

Je blijft je laffe coach maar verdedigen! De Chelsea fans wat betreft Mourinho hebben ene flat voor hun kop.... Hij heeft gefaald, klaar....hij stelt toch 8 verdedigende spelers op, dan wil je niet voetballen, ik hoorde hem zelf zeggen dat hij te vrede was met een verlening, terwijl je moet scoren...

2 mei 2014 om 18:09

Het was natuurlijk deels te wijten aan Hazard dat die doelpunten vielen, maar hij kwam wel net terug uit blessure. De voorbije maanden verdedigde hij wel steeds heel goed mee, daarom hoop ik dat de uitspraken van Mourinho slecht zijn vertaald of anders is hij gewoon zever aan het verkopen.

2 mei 2014 om 18:48

Ik begrijp niet goed wat je er frapant aan vindt dat de tegendoelpunten door aanvallers zijn ontstaan?
Aanvallers zijn er niet om zo diep bij de eigen 16 te hangen.. En zijn dat bijgevolg ook niet gewend.
Dan kan je toch niet verwondert zijn dat, in een tijd waar spitsen zo sluw zijn, iemand als eto'o zo'n penaltyfout maakt?
Als ik je goed begrijp leg je de schuld in de schoenen van zowel eto'o en hazard? Terwijl je je eigenlijk zou moeten afvragen waarom zowel hazard en eto'o zoveel daar terug te vinden zijn?
Op deze manier is het gewoon vragen om problemen. Kan me nog 2 penaltyfouten voor de geest halen van Drogba in belangrijke fases ( denk tegen Barcelona en Bayern ) enkel en alleen omdat hij zo diep in de 16 moest verdedigen en hij gewoon niet geslepen genoeg is ( als verdediger ).
Ik vind ook dat er moet worden meeverdedigd door aanvallende spelers maar je mag nooit in een situatie komen waar je aanvallende spelers als verdedigers moeten fungeren heel de wedstrijd lang.

Hahaha, het heeft nog lang geduurd. Wat een mafkegel die Mourinho. Op zijn voorspelbare, idiote reacties kan je echt je klok gelijk zetten.

Einde verhaal. Hazard weg.

Toegegeven, Hazard volgt bij de eerste (en derde) goal zijn man niet tot op de eigen achterlijn, maar je kan nu eenmaal niet iedereen overtuigen om in de bus plaats te nemen. Hazard heeft andere kwaliteiten en als je dan 'the Special One' (sic) bent, moet je die maar optimaal benutten.

Wat een grap!

2 mei 2014 om 18:48

Raar dat een Barca fan het zegt, want het succes van Barca kwam toch echt door de buitenspelers die meeverdedigden.

Als je naar Bayern kijkt, dan zie je Robben en Ribery de backs rugdekking geven. Hazard moest maar 2 keer zijn man dekken, alleen 2 keer. Kan je het niet 2 keer doen? Maar 2 keer? 2 keer! Jezus!

5 mei 2014 om 13:14

Idioot, het succes van Barça komt meer door de verdedigers die mee aanvallen dan andersom.

Ze stonden daar trouwens met genoeg verdedigers om door te dekken, maar helaas ...

5 mei 2014 om 13:50

idioot?

Het zou geweldig zijn als Hazard deze club zo snel mogelijk verlaat... Hoe kan deze jongen zich nou ontwikkelen bij een team dat als ze tegen de betere teams spelen met 11 man in de eigen 16 staan... Laat Hazard maar lekker naar een team gaan waar ze wel willen gaan voetballen, dan kan hij uitgroeien tot één van de beste spelers ter wereld.

hahaha belachelijk dit je hebt maar 3 spelers die aanvallende voetbal spelen bij chelsea.
zou te gek voor woorden als hazard dan ook nog eens telkens naar achteren moet.
mourinho kan niet tegen kritiek en z'n ego is groter dan t team. dat blijkt wel weer.
anders ga je niet zo praten tegen je beste speler.
hazard heeft ook gewoon volkomen gelijk. mourinho wou weer z'n aandeel hebben in de overwinning en liet alles van 1 wedstrijd af hangen en zelfs thuis tijdens de laatste wedstrijd stelde hij een team dat alleen kon counteren.
verder vond ik hazard juist veel proberen alleen hij zat vast aan de linker kant zonder enige hulp van z'n medespelers . hazard kon de bal nergens kwijt als de atletico spelers hem omsingelden.
dan ook nog eto o mee laten verdedigen terwijl hij tegen liverpool ook al een domme fout maakte tegen suarez. pure karma gewoon.

Goede zet van Mourinho !!

De volgende creatieve speler die gaat vertrekken.

Ten lange leste gaan dergelijke spelers gewoon geen contract meer aangaan waar deze man de manager is.

En als ik de commentaren hier lees, dan is Mourinho langzamerhand het vertrouwen aan het verliezen zelfs van mensen die hem vroeger ongeveer net onder God klasseerden.

The end is near ; zelfs The Doors wisten het al in de jaren 70.

2 mei 2014 om 17:00

Dan zat hij laatst West Ham belachelijk te maken dat ze anti voetbal speelde, deze hypocriet doet het zelfde, maar dan nog velen malen erger door 8 verdedigende spelers op te stellen tegen note bene Atletico.... Hazard moet weg, anders word hij kapot gemaakt.... Bij Real kwamen de spelers op het laatst ook in opstand zoals Ronaldo Ramos dat deden, einde Mourinho betekende het... De spelers hadden ruzie met hem....

Ik zal het Mourinho ontzettend kwalijk nemen als na Mata ook nog Hazard vertrekt. Een waardige vervanger is er niet voor hem...

Zou zo zonde zijn als Hazard er voor kiest in Frankrijk te gaan spelen.

2 mei 2014 om 18:49

Hazard gaat echt niet vertrekken! Dat kan ik je garanderen!

Heerlijk dit denk dat hazard nu weg gaat bij dat anti voetbal team aangezien mourinho en lukaku ook al aan t ruzien waren via de media en dat lukaku nu ook weg gaat ik sta 100% achter hazard kijk welke spelers je heb met oscar jazard schurle lampard ramires torres eto'o Ba daar kan je echt wel aanvallend mee spelen ik hoop zelf dat hij naar psg gaat omdat hij daar goed past en psg hem ook graag wil hebben.

Maar nog liever naar real madrid natuurlijk!!! Zou helemaalbte ziek zijn alleen zou hij daar moeten afwisselen met ronaldo en bale of hij word cam gezet waar die denk ik ook best kan spelen!

Ff tjes gwn een vraagje aan een chelsea fan.

Ik als real madrid fan vond het vreselijk hem bij de grootste club ter wereld te zien...

T lijkt mij dat jullie ook niet blij zijn met mourinho bij jullie club?

Ik snap Mourinho echt niet, zo jaagt ie iedereen tegen zich in het harnas. Volledig terecht dat Hazard teleurgesteld is na die afstraffing tegen Atleti. Spelen met 6 verdedigers is gewoon belachelijk en Hazard kon natuurlijk niks uitrichten omdat hij met Torres en Willian de enige aanvallend ingestelde speler was. Als het aan Mourinho ligt speelt ie het liefst met 10 verdedigers maar dat zullen de supporters dan weer niet accepteren van hem en dat terwijl de Chelsea fans veel van Mourinho accepteren. Ik en vele anderen neem ik aan snap ook niet waarom Mourinho Mata liet gaan, had geloof ik meer dan 30 assists in 1 seizoen? Misschien was hij volgens Mourinho te aanvallend. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij Chelsea nog toejuicht wat Mourinho allemaal doet. Hij geeft Chelsea een slechte naam door dat afzichtelijke verdedigende spel en nu heeft ie het weer aan de stok met Chelsea's beste (aanvallende) speler. Ik kan me voorstellen dat in de ogen van de Chelsea fans de winst van de titel of de CL dat ultra verdedigende spel rechtvaardigt maar als je niks wint heb je een jaar lang alleen maar alle voetbalminnende mensen gekweld en sta je zelf met lege handen. Iedereen lacht je uit en de naam Chelsea is niet veel goeds gedaan.

Triest dat je met zes verdedigers speelt, maar alsnog afhankelijk ben van de verdedigende inzet van je steraanvaller. Tekenend voor de spelopvatting van Mourinho en Chelsea

2 mei 2014 om 16:56

Was het maar zes, het waren 8 verdedigende ingestelde spelers...

Terechte kritiek, hetzelfde heb ik hier vaker gezegd over Hazard, ook de reden waarom hij niet altijd bij de Rode Duivels verzekerd was van een basisplaats. Uitstekende speler maar geen teamplayer, gaat altijd voor de actie (met vaak balverlies tot gevolg) maar weigert daarna meestal verdedigend ook zijn taak uit te voeren. Absoluut geen teamspeler.

2 mei 2014 om 17:04

Geen basisplaats? kweet niet welke wedstrijden jij kijkt van de Belgen maar Hazard staat altijd in dde basis.

2 mei 2014 om 18:35

Je mist het woord 'was'. Toen Hazard uitblonk bij Lille kregen o.m. Chadli en Mertens vaak de voorkeur.

Hahaha ik heb het al gezegd. Die man is de 5-0 in Camp Nou nooit meer te boven gekomen. Kraamt louter nog maar onzin uit en valt zijn beste spelers af. Voetballers als Ronaldo en Hazard willen genieten van het spelletje en tegelijkertijd prijzen pakken, iets wat kan bij ploegen als Real, Bayern, City en Barcelona. Ze willen niet spelen als een premium versie van het Stoke onder Pulis. Mourinho heeft de gave niet om zijn teams te laten spelen zoals spelers als Ronaldo en Hazard het spelletje voor ogen zien.

Zonde voor de Chelsea fans. Hazard was zo ongeveer het enige lichtpuntje in die donkere bus. Dit lijkt mij het begin van het einde voor Hazard daar.

2 mei 2014 om 18:30

Ronaldo en Hazard vergelijken. Grap van het jaar?

Ook als je aanvallend sopeelt moet de buitenspeler zijn verdedigende taak doen. Zelfs bij Barcelona, zijn de buitenspelers die het hardst werken.
Ook bij Bayern zie je Ribery en Robben hard werken, soms gewoon als 2e links/rechts back.

Als Hazard naar Real gaat dan zal hij binnen no team op de bank belanden. Zelf de man van 91 miljoen genaamd Bale moet meeverdedigen. Zag je de fouten bij de goals? 2x kwam door luiheid van Hazard.

2 mei 2014 om 20:03

Ronaldo kan natuurlijk wel spelen in een team van Mourinho.

3 mei 2014 om 16:45

Natuurlijk kan die het. Of hij het wil is een ander verhaal.

Sorry hoor maar Hazard praat hier onzin. Hij kwam naar Chelsea omdat hun daarvoor de CL hadden gepakt. Nou dat was toen veel verdedigender dan nu hoor. Hazard moet het gewoon accepteren dat Atletico beter was.

2 mei 2014 om 16:50

Hij heeft wel gelijk je gaat tochniet met met 8 verdedigende ingestelde spelers spelen als je moet scoren... Mourinho heeft geblunderd met zijn laffe bange tactiek... Hazard wilt graag hulp en ondersteuning hebben...

2 mei 2014 om 17:23

'i signed for the champions of Europa' zei die destijds. Dat gaf de reden om voor Chelsea te tekenen en niet voor Manchester United (al zijn er behoorlijk hardnekkige geruchten dat het eigenlijk financieel was en dan vooral de bonus van meer dan 7 miljoen die zijn zaakwaarnemer moest hebben). Dat seizoen won Chelsea de CL door die super defensieve tactiek met uitblinkende Drogba en uitblinkende Cech.

Echter was dat het laatste kunstje van die groep, een nieuw Chelsea zou gebouwd worden. Een leuk attractief Chelsea... Mourinho contracteren strookt daar alleen niet helemaal mee.

Als Hazard na Mata vertrekt wordt het moeilijk om het plan van Abrahmovic, aanvallend en aantrekkelijk te voetballen te laten slagen.

Hazard heeft er zelf voor gekozen om voor Chelsea te spelen, je weet welke type voetbal Chelsea speelt, dan moet je er niet naartoe gaan... Bij Lilie speelde hij ene aanvallende team dat op de aanval speelde hij de spelmaker was op de nummer 10 positie wat hij eigenlijk ook is...

Een nummer 10 die kan heersen op het middenveld... Kom naar Real Hazard, want Mourinho wilt van jou een werkpaard maken.... Ronaldo had vaak kritiek op de speelstijl van Mourinho dat kosten hem de basisplaats een keer... Hazard wilt graag voetballen, niet het anti voetbal spelen met ene geparkeerde bus achterin... Lachwekkend dat je moet scoren je 8 verdedigende ingestelde spelers opstelt... Ook bij Real als ze wilden aanvallen konden we dat niet eens, ook zag je vaak alle ballen op Ronaldo, onder Ancelotti is het veranderd is is Real eindelijk voorin onvoorspelbaar....

2 mei 2014 om 19:37

Ik heb die stap ook nooit begrepen,aan andere kant had ik altijd al het idee dat hij dacht dat hij daar het mannetje zou zijn.
Net wat jij zegt vind ik ook,
Chelsea speelt op een dusdanige manier waarin Hazard , ik zal niet zeggen slecht speelt , want dat vind ik zeker niet maar hij komt daar niet zo uit de verf.

Ook ik hoopte trouwens dat hij naar Real kwam haha maar ik heb dat al uit mijn hoofd gezet.
Ik hoop wel dat hazard naar een club gaat waar hij er alles uit kan halen want dat talent en die potentie heeft hij ik kan daar echt niet om heen en maar bij Chelsea?

Verder ja misschien heeft mou ook gelijk op een bepaalde manier alleen is het dan weer jammer dat hij het nou juist als reactie zegt op iets dat hazard eerder zei.
Ik vind het wel mooi dat Hazard gewoon zijn mening geeft zo.

Maar ja nu hebben de kranten ook weer wat . Dit riekt naar een breuk.

2 mei 2014 om 19:57

Waarom heb je dat uit je hoofd gezet? Zijn droom is voor Real Madrid te spelen. Zie de club hem wel halen als Ronaldo vertrekt.

2 mei 2014 om 19:51

Hij is niet eigenlijk een nummer 10. Hij is duidelijk een buitenspeler.

Hoop dat dit het begin van het einde is voor Mourinho. Eerst Mata wegwerken, dan Hazard en dan zullen de andere marionetten volgen zoals William etc. Elke aanvaller die puur moet verdedigen zal tegenstribbelen. Kom maar naar United samen met Reus en Koke. Mag Chelsea RvP van ons overnemen.

2 mei 2014 om 16:54

Willian was bij Shaktar een sierlijke speler met flair enlef, nou heeft hij van Willian een werkpaard van gemaakt,zo heeft hij al zijn talent kapot gemaakt...hij niet frivool spelen want dan gaat Mourinho uit zijn plaat...

2 mei 2014 om 17:01

Als Van Gaal coach wordt is het laatste wat hij doet Van Persie verkopen

Als de leiding van Chelsea ballen heeft, flikkeren ze die idiote Portugees eruit.

Hazard heeft gelijk want als je met spelers al hazard schurle oscar willian etc. Verdedigend gaat spelen is zonde van hun kwaliteit want ze kunnen geweldig voetballen maar als je zo gaat spelen is er ook geen zak aan om naar te kijken je ziet in totaal miss 6 acties van chelsea en daar zitten er 2 van in en de rest van de tijd kijk je hoe ze daar met zijn allen wat staan te verdedigen en hangt torres eto of ba daar wat voor in te wachten op een bal

Eigen schuld! Wie gaat er nou naar chelsea als je als speler al van te voren weet hoe ze spelen. Hazard koos chelsea alleen omdat ze destijds de cl hadden gewonnen, dus lekker zijn eigen schuld!

Mourinho heeft gelijk. Het is simpel, de eerste en derde goal waren fouten van Hazard, want telkens bracht Juanfran de bal voor de goal. Daarbij is het ook niet netjes om openbaar kritiek te uiten op je trainer.

Ach die Mourinho kan het gewoon niet hebben dat iemand zijn tactische keuzes in twijfel trekt, aan de ene kant wel logisch het is zijn visie die hem al veel opgeleverd heeft, anderzijds doodzonde om een potentieel wereldvoetballer van het jaar zo te gebruiken, Hazard moet gewoon volledige vrijheid krijgen super speler.

Nee wat doet mourinho :O

Wat een toptrainer die Mourinho, gaat de strijd aan via de pers, belachelijk!

Ach vz trekt er een sappige conclusie bij, waardoor het allemaal erger lijkt dat het is. Ik kan me niet voorstellen dat Mouirinho echt boos is op Hazard. Bovendien bedoelde Hazard het niet als belediging toen die dat zei. Hij zei dat Chelsea meer een counterteam was, net als Real en dat klopt ook gewoon, daar is niks mis mee.

Echter vond ik m tegen Madrid idd wel belabberd spelen en hij was zelfs een van hoofdoorzaken van het verlies. Je back zo vaak in de steek laten is natuurlijk schandalig.
Dat is voorlopig ook hetgeen wat de ontwikkeling van Hazard vertraagt: zijn nonchalance.

2 mei 2014 om 17:37

Wel gek dan dat Mourinho blijkbaar zijn spelers niet goed genoeg kent. Hij zou toch moeten weten dat Hazard nochalant is en niet graag achter zijn back aanloopt? Dan kan je daar beter Oscar of Schurrle neerzetten lijkt me. Of was het een zeldzaam stukje naiviteit van onze grote Jose? Ik weet het niet, maar dat Hazard niet 90 minuten lang achter zijn back ging aanlopen dat kon ik je ook wel vertellen

Edit: vooral omdat hij zegt: "spelers zoals hij", dan zou het toch al moeten weten...

2 mei 2014 om 18:47

Dat wil hij dus veranderen, omdat hij weet wat voor klasse speler hij in huis heeft. Wanneer hij ook werkt voor zn ploeg en dus meer kans maakt om zn acties te maken, zal hij die potentie ook daadwerkelijk waar gaan maken. Nu is hij alleen maar bezig met aanvallen en vergeet het andere deel van het voetbal. Mourinho wil hem prikkelen, misschien niet de juiste manier, maar hij probeert het wel. Hij lijkt klaar met de fluwelen handschoen spelers te behandelen, helemaal wanneer ze hem openbaar bekritiseren en wat terecht is!

Stel dat ik openbaar in de kranten aangeef dat ik het niet eens ben met de visie en de kant waar t bedrijf naar toe gaat?? Mijn baas zou me het leven zuur maken en terecht, dit soort dingen hoor je intern te houden.

Mourinho is toch die kerel die altijd zijn spelers in bescherming neemt en de aandacht van de media naar zich toe trekt???

Hahahaha die kerel is de spoor bijster nu het allemaal niet in zijn faveur gaat..

Zielig...

bah bah bah wat een verschrikkelijke kerel die mourinho. hij heeft toch gewoon gelijk op het moment dat hij zegt dat ze niet willen voetballen? jij ia toch degene die ze naar voor zou moeten roepen? als hij dat niet doet is hij gwm verdedigend bezig en heeft hazard gewoon gelijk. wat een walgelijke vent

Een dictatoriaal ant voetbalbeleid duldt geen tegenspraak. Als Hazard niet uitkijkt zit hij zo boten de selectie. Net als Casillas ooit. Een vreselijke trainer die zo afhankelijk is van zijn media mindgames.

2 mei 2014 om 17:53

Anti - buiten (edit)

1. Voetbal doe je met plezier!!
2. Je kan niet altijd alles goed doen want, fouten zijn er en daar leer je van!!
3. Dat is voetbal de ploeg met het meeste plezier wint !!

Ben geen Mourinho-fan...mag hem eigenlijk niet....maar Hazard vind ik een behoorlijk overroepen speler! Goeie voetballer, maar dan houdt het op!! Ik zal nu wel weer reacties over me heen krijgen, maar Hazard mist datgene om de werkelijke wereldspeler te zijn!! Welke aansprekende titel heeft hij nu al te pakken?? IK denk ook dat België zich op deze speler verkijkt voor het komende WK! Maar ja, wellicht ben ik weer degene die het niet snapt...

De verdediging van chelsea waar alles om draait is nou ook niet om van te dromen! Mis laat hazard zijn man lopen, maar je moet toch op 6 verdedigers kunnen vertrouwen? En de eerste kans voor atleti was een fout van terry. Ook bij de 1e goal trapt hij langs de bal.
Chelsea moet lekker gaan aanvallen met spelers als hazard en willian en oscar! Koop een spits als drogba en klaar

Je kan ook veel beter Azpilicueta op linksbuiten zetten joh. Dan nog een rechtsback halen voor de rechtsbuiten positie en twee verdedigers erbij om met Luiz op het middenveld te zetten. Je moet niet willen dat die jongens opeens gaan proberen te scoren.

Hazard liet z'n tegenstander aardig weglopen bij 1 van de doelpunten. Ook Hazard moet de teamafspraken nakomen als hij het er niet mee eens is moet hij dat vooraf zeggen en achteraf gaan jammeren wat niet wegneemt dat Hazard veel beter tot zn recht komt bij teams/ trainers die willen voetballen.

Hazard heeft volgens mij zelfs 2 goalen op zijn kap

Heb van Mourinho nooit moeten hebben. Altijd maar provoceren, zich als een kind gedragen, ... . Deze man is als mens maar klein. Dat hij eens normaal doet. Moest ik van Hazard zijn, zou ik Chelsea volgend seizoen verlaten als Mourinho nog trainer is. Zou niet onder zo een coach willen trainen. Forza Roma !!!

Dag Chelsea hallo PSG

Dit doet.mourinho uitmuntend, hiermee prikkelt hij hazard ook als hazard de juiste mentaliteit heeft. Next season id chelsea gevaarlijk!

Wat zou het toch leuk zijn als hij na mata ook naar united kom en united kan hem wel goed gebruiken

Het is toch niet normaal? Jose begint vorige week met 2 aanvallende spelers en deze week met 3 (tenminste als we die arme willian moeten meetellen die ook alleen moet verdedigen) en nog piept ie dat hazard niet de verdediging doet? Die is echt gek hoor ..

Het zijn beide mensen die willen winnen. Dat men na afloop een keer wat eruit floept is menselijk. Zou zeggen tegen die twee praat met elkaar of neem het met een korreltje zout. Het verdedigende werk van Chelsea was goed maar meer aanval moet kunnen . De laatste maanden is chelsea wat meer verdedigend ingesteld, maar er zijn ook schitterende combinaties gemaakt waaruit mooie goals zijn gemaakt . De goal van hazard thuis tegen newcastle bijvoorbeeld

Normaliter wordt er altijd verwacht van een linksback dat ie zich uit de naad werkt voor de vedette, maar bij hem dus niet. Dit is de trainer Mourinho in een notendop..

Mourinho is een verschrikkelijke trainer. Trainers als hij maken heel het voetbal kapot.
Voetbal is en blijft nog steeds entertainment!! Wij betalen voor voetbal.
Als je dan nog met een Celtic zo voetbalt dan snap ik het nog enigszins ,maar met een club met zo,n begroting? Mourinho ga je schamen en leer wat voetbal is en stop met dat betonvoetbal.

Casillas, Mata... Ik zie Mourinho's volgende slachtoffer hier aankomen.
Hazard op de bank/tribune voor wat nog rest van het seizoen en in de zomer naar een club als Manchester United, Arsenal of PSG.

Mourinho, een echte zagevent. Kan niet om met straffe karakters.

Daarom kan het Nederlands elftal denk ik ook moeilijk met Sneijder op links spelen. Komt de back er iedere keer dik overheen.

Voor beiden valt wel wat te zeggen vind ik. Hazard heeft wel gelijk, maar moet natuurlijk dat nier gaan roepen in de media. Mourinho's reactie is natuurlijk ook niet erg professioneel.

Bye bye Chelsea, here i come PSG of Real..

Het ABC is simpel. Onder Mourinho horen aanvallers mee te verdedigen en verdedigers ook mee naar voren te komen om te scoren. Zie Terry, Ivanovic etc. Wanneer alle spelers hun taken goed uitvoeren en voor elkaar strijden is de team sterk wanneer spelers liever gas geven wanneer ze de bal bij zich hebben en de camera op hun staat gericht dan gaat het fout.

Het is zwak van Hazard om vlak na de wedsrijd zich zo uitte laten. Ik zou zeggen een strik om hem heen en verkopen die handel.

2 mei 2014 om 20:46

Dan hebben die verdedigers van Mourinho toch flink gefaald tegen Atletico, want die heb ik echt niet naar voren zien komen hoor.

2 mei 2014 om 21:04

De helft van je verhaal klopt inderdaad. Iedereen moet verdedigen. Dat er toevallig een verdediger in de aanval gaat heeft er meer mee te maken dat hij 2 aanvallers en 8 verdedigend ingestelde voetballers opstelt. Mourinho staat voor disrespect en antivoetbal.

Rare poll. Kiezen tussen 2 personen die beiden gelijk hebben. Mourinho speelt inderdaad anti voetbal en Hazard cijfert zich niet weg voor het team. Is Nog geen wereldtop en moet zijn mentaliteit verbeteren. Desalniettemin itriteert de respectloze Mourinho dat ik kant van Hazard heb gekozen. .

Toch wel een aderlating mocht hij vertrekken bij Chelsea. Mourinho moet eens stoppen met dat betonvoetbal voor de goal en gewoon met pressie gaan spelen.

Erg jammer aangezien de kwaliteiten weldegelijk aanwezig zijn in de selectie van Chelsea.

Door constant als een opgefokte kip met een ego tot aan de sterren in de media te stoken tegen tegenstanders, scheidsrechters en nu zelfs tegen eigen spelers toont Mourinho vooral aan dat hij niet het type trainer is dat zich opoffert voor het team, of beter gezegd voor de club waarvoor hij werkt. Dit gedrag en alle onrust die hij ermee veroorzaakt binnen zijn club (nu Chelsea, maar de vorige jaren ook bij Real) hebben ongetwijfeld een negatieve impact op het functioneren van het team.

Hazard snijd zichzelf gigantisch in de vingers met deze uitspraak. Als speler is het bloedlink om de tactiek van de manager publiekelijk te bekritiseren. Zeker wanneer het Mourinho betreft. Ik weet niet of dit een uiting van frustratie was vanwege het kansloze verlies of dat het een aansturing is op een transfer. Wellicht het laatste. Als Eden een goed WK speelt zie ik hem wel verkassen naar PSG of Manchester City. Als hij bij Chelsea blijft zal 'the special one' Hazard door een hel laten gaan.
Ik hoop eigenlijk voor beide partijen dat ze eruit kunnen komen. Het enige wat Chelsea nodig heeft zijn een paar creatieve balkunstenaars op het middenveld en een killer voorin. Zodat Chelsea het spel ook zelf kan maken en niet afhankelijk zijn van counters. Aan Hazard kan Chelsea daarom nog veel moois beleven.
Talk it over Jose, he's just a kid...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren