Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zivkovic doet me denken aan Makaay, die maakte zich ook nooit druk’

Laatste update:
/

Vorige week bevestigden FC Groningen en Ajax dat spits Richairo Zivkovic na dit seizoen Euroborg verlaat voor de Amsterdam ArenA. Hij gaat een driejarig contract aan met de landskampioen en is ambitieus: hij wil graag in de voetsporen treden van Luis Suárez en een groot succes worden in de hoofdstad. FC Groningen-trainer Erwin van de Looi houdt nieuwsgierig in de gaten of hem dat zal lukken.

Van de Looi zegt maandag in De Volkskrant dat Zivkovic kwaliteiten heeft; daarover twijfelt hij niet. Hij vraagt zich alleen wel af of de zeventienjarige aanvaller erin slaagt veel te scoren voor Ajax: dat weet hij nog niet zeker. Wel benadrukt Van de Looi dat zijn jonge pupil geen last van plankenkoorts heeft en alleen maar beter is gaan spelen, sinds de interesse vanuit Amsterdam serieuze vormen aan begon te nemen.

Van de Looi trekt in het dagblad de vergelijking met Roy Makaay, met wie hij in de jaren negentig zelf vier seizoenen samenspeelde bij Vitesse. “Die maakte zich ook nooit druk. Niet als hij een kans had gemist. En ook niet als tien man stonden te schreeuwen dat hij de bal moest afspelen. Alleen schoot Roy ze er op die leeftijd wel iets makkelijker in”, werpt Van de Looi tegen.

Gaat Richairo Zivkovic slagen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha.. wat een onzin. Makaay maakte in zijn eerste seizoen toen hij "al" 18 was welgeteld 1 doelpunt. Kerel is gewoon gefrustreerd.

24 maart 2014 om 16:45

Ach, ieder topt op een andere leeftijd. Zivkovic mag erg blij zijn met de vergelijking van een geweldge spits,dus snap niet wat er gefrustreerd aan is.

24 maart 2014 om 16:45

Ahahah misschien bedoeld hij op de training ofzo?

On: Zivkovic goede aankoop, hopelijk die ene spits die mee kan voetballen. Het jammere is dat zodra hij goed wordt en pas 19 of 20 is, is hij al verkocht.

24 maart 2014 om 16:47

Inderdaad, ik vind het wel zielig om te zeggen dat je niet zeker weet of hij gaat slagen. En dat makaay ze er makkelijker inschoot. Pure onzin.

24 maart 2014 om 16:59

Wat nou pure onzin? Is toch logisch dat hij niet zeker weet of hij bij ajax zal slagen.
Hij is nog hardstikke jong en kon bij Groningen nog veel leren en is nog niet eens basisspeler bij Groningen.
Toch logisch dat hij dan zegt dat hij niet zeker weet of hij het bij ajax goed zal doen.

Hij vergelijkt hem gewoon met Makaay omdat hij net zo rustig blijft in het veld. Toch een mooi compliment.

En ja, zo makkelijk als Makaay ze er in schoot zo makkelijk doet Zivkovic het nog niet.
Talent is er zeker wel..maar het blijft altijd afwachten.

24 maart 2014 om 17:17

Je hebt gelijk Paddepoel, zo makkelijk schiet Zivkovic ze er niet in. Zivkovic doet het namelijk makkelijker.

24 maart 2014 om 20:17

Hij zegt dat Makaay ze op die leeftijd er makkelijker inschoot. Dat ene doelpunt wat hij toen maakte doet deze uitspraak niet bevestigen, dus het is wel degelijk pure onzin.

24 maart 2014 om 17:01

Wat is hier gefrustreerd aan??? Misschien herrinerde van Looi zich dat Makaay wat koelbloediger was ook moet je de stats van tegenwoordig niet serieus nemen vroeger was het veel moeilijker om te scoren als nu. Verder zak de frustratie wel mee vallen want hij stelde richairo niet eens altijd op.

24 maart 2014 om 17:17

Van de Looi zegt dat Makaay ze er 'op die leeftijd' makkelijker inschoot. Op basis van statistieken klopt dat niet. Misschien heeft hij het over de trainingen maar het is wel grappig dat Makaay er 1tje maakte op zijn 18e, terwijl Zivkovic er al meerdere heeft op zijn 17e.

24 maart 2014 om 17:28

Ja maar je moet hem ook niet denk ik letterlijk nemen als hij zegt"op die leeftijd hij bedoelt denk ik toen nog jong was dus tot z'n 21ste ofzo.

24 maart 2014 om 18:46

Frhich,

Is ook maar een mening, hoor wel vaak van oud spelers dat het vroeger gemakkelijker was om goals te maken dan nu.

Ze kregen vroeger meer ruimte om te voetballen, tempo was niet zo hoog en je hoefde bij veel clubs als spits niet mee te verdedigen.

24 maart 2014 om 17:49

@abubakari, vergeet niet dat Makaay tegenover veel betere verdedigers stond dan Zivkovic nu staat. Zivkovic zou in die tijd niet eens spelen, dan was het nog gewoon een jeugdspeler geweest.

24 maart 2014 om 19:28

Ach hou op man hij is zon beetje de enige vroninger die wel lovend over hem is ik had hem niet eens opgesteld. Hij neemt hem telkens in bescherming en is hem nu aan het klaarsten voor jullie iets meer respect graag

24 maart 2014 om 19:35

Als hij net zo goed wordt als Makay was dan is zijn bedje gespreid. Ik verwacht eerlijk gezegd dat hij er snel zal staan. Lijkt me eerder een nieuwe Patrick Kluivert maar goed hij is gewoon de enige echte Zivkovic! Denk dat hij snel in de basis zal staan.

Roy Makaay als 18-jarige bij Vitesse (debuutseizoen):

1993–94 10 gespeeld 1 doelpunt

Beetje slap gel*l dus Van Der Looi

24 maart 2014 om 16:53

Misschien dat hij ze in het tweede of de A1 er makkelijker inschoot.

24 maart 2014 om 17:03

Dat kan, dat deed Bojan ook bij Barcelona. Wil nog niet zeggen dat je op het hoogste niveau ook goed bent voor de goal op 17 of 18-jarige leeftijd.

24 maart 2014 om 17:55

Moet je er ook bij vertellen dat de Eredivisie's niveau van toen ook een stuk hoger was dan dat van nu, met alle respect.

Neemt niet weg dat dit een geweldig talent is dat zeker zal slagen.

24 maart 2014 om 18:20

@krampinteen. Met wat jij stelt zou je dus helemaal geen vergelijking kunnen trekken. Aangezien jij zegt dat er een groot verschil in niveau zit tussen toen en nu. Daarmee bevestig je mijn punt in dat geval dat Van Der Looi dus maar wat l*ult.

Daarnaast vind ik dat altijd zo een drogreden. Ten eerste is niveau moeilijk aan te tonen en ten tweede zouden we dan nooit meer spelers kunnen vergelijken aangezien er altijd wel een niveauverschil zit in beide momentopnames.

24 maart 2014 om 18:08

op training

24 maart 2014 om 19:27

Van der Looi kan natuurlijk ook bedoelen dat Makaay makkelijker scoorde op de leeftijd dat die twee samenspeelden.

24 maart 2014 om 19:47

Je zult wel 11 doelpunten bedoelen.

Na zijn opmerking over strafschoppen die je makkelijk tegen krijgt in de arena kon je hem al niet meer seieus nemen nu de definitieve bevestiging

Ik vind Zivkovic alleen geen echte Ajax speler.
Daarmee bedoel ik dat ik hem juist goed vind als er ruimte achter de verdediging ligt bij de tegenstander.
Ajax heft dat bijna nooit ,maar dat is mijn mening nu.
Hij is jong en kan ook nog heel veel leren.

Volgens mij doen Groningen en Ajax er verstandig aan die jongen iets minder in de pers te laten vermelden. Zelfverzekerd zijn is geen slechte eigenschap verre van zelfs. Maar in Nederlenad kunnen al die praatjes al heel snel tegen je werken, want wie hier zijn kop boven het maaiveeld uitsteekt... Bescherm die jongen tegen zichzelf, want die praatjes zullen hem weinig helpen, eerder tegen werken als het straks even tegen zit.
Dan voorkom je ook dit soort reacties van trainers.

24 maart 2014 om 17:00

Groningen mag van mij zoveel mogelijk erover lullen als ze willen. Ze weten dat hij weggaat en ik zou lekker de druk opvoeren. Ik zie sowieso graag als Feyenoorder dat het een mindere aankoop is, maar goed. Hij is zeventien en hij heeft nog zoveel tijd om te leren. Pas over drie jaar kan je spreken over een miskoop en daar ga ik niet van uit. Ik denk dat Ajax er slim aan heeft gedaan om hem nu al aan te trekken en hem te 'kneden' als een echte Ajax-spits. Sigthorsson is dat nooit geweest, dus die kan je wel zien als miskoop. Kon ook niet renderen in dat systeem. Zivkovic is beweeglijker en zal dat sneller kunnen denk ik.

Er wordt weer eens veel te veel druk gelegd op een jochie van 17.. De verwachtingen zijn nu al veel te hoog gespannen.

24 maart 2014 om 16:51

Doet die jongen natuurlijk zelf ook met teksten als ''loopbaan van Suarez lijkt mij wel wat'' en ''ik word de nieuwe topscorer van Ajax''. Ik maak mij geen zorgen dat dit negatieve gevolgen heeft voor Zivkovic. Zoals Van Looij al zegt; juist nu begint hij beter te presteren en bij Ajax komt hij dadelijk ook in een stabiele omgeving terecht.

Ik blijf Zivkovic meer een type-Kluivert vinden. Zelfde manier van doen, vergelijkbare kwaliteiten.. Als Bergkamp met Zivkovic aan zijn techniek gaat werken en hij ietsje meer mee kan voetballen (dat meevoetballen van een spits moeten we niet gaan overdrijven, het spel moet gemaakt worden door de gasten eromheen) dan zie ik het wel goed komen.

Na Narsingh en Van Ginkel was dit de afgelopen jaren een van de weinige spelers (een van de drie dus) die ik echt graag naar Ajax zag komen. Eindelijk is er een speler gehaald in wie ik ontzettend veel vertrouwen heb. Nu afwachten of ik er een beetje kijk op heb

24 maart 2014 om 17:06

De maniertjes kan ik begrijpen, maar vergelijkbare kwaliteiten? Dan heb ik toch het vermoeden dat je of Kluivert of Zivkovic niet heb zien voetballen. En dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Dit zijn toch 2 zeer diverse spelers? Kluivert was juist voetballend zeer goed, een geweldige kopper en niet bijzonder snel. Zivkovic is voetballend veel minder, maar juist zeer snel.

24 maart 2014 om 17:20

Kijk de doelpunten van Kluivert in zijn Ajax periode er maar op terug. Die doelpunten zie ik Zivkovic op termijn ook wel maken. De basis is er; diepgang in zijn spel en timing wat betreft positie kiezen. Kluivert had een goede techniek. Het was geen Makaay, maar het was ook geen balkunstenaar als Ronaldinho.. Het was een efficiënte techniek. Dat kan Bergkamp Zivkovic hopelijk ook bijbrengen.

Ik zie zeker overeenkomsten. De manier van lopen, bewegen en vooral in de manier waarop ze scoren.. Na het schot direct die rust in hun lichaam, het oogt zelfs gemakzuchtig of als half werk..

24 maart 2014 om 17:36

Depay .. zou je niet bij Ajax willen zien ? Of pelle ? Ook al zijn het concurrenten van grote rivalen. Maar die 2 zullen ajax echt zoveel beter maken.

24 maart 2014 om 17:40

Depay, ja, heel graag. Al hebben we al Fischer en Kishna, Depay zou ik er graag bij hebben. Pelle niet, niet iemand waar ik fan van ben al heb ik veel respect voor zijn prestaties.

Verder dacht ik meer aan haalbare opties.. Anders wil ik aan dat rijtje ook graag Boetius en Vilhena toevoegen, samen met Janmaat. Narsingh zou ik alsnog graag zien komen

Ik denk nog automatisch aan spelers van clubs buiten de Klassieke top 3, mijn fout.

24 maart 2014 om 18:13

Haha .. ja zo denk ik ook vaak

Maar ik als psv fan zou mits iedereen fit is van ajax enkel Veltman en Boilessen willen. Klinkt misschien gek maar ik vind dat we meer kwaliteit hebben op de andere posities. Alleen zoals zo vaak is ajax een beter team met een top coach.

24 maart 2014 om 19:01

Ja misschien nu dat Wijnaldum geblesseerd is. Maar middenveld van Psv met Hiljemark op de plek van schaars met Park en wijnaldum lijkt me behoorlijk sterk. daarom is klaassen overbodig omdat ik wijnaldum beter vind, en Rekik vind ik echt sterk en denk dat hij meer kwaliteit heeft als Moisander.

Maargoed dat is mijn mening

Zivkovic heeft op zijn 17e toch al wat eredivisie wedstrijden achter zijn naam staan en dat is op basis van zijn kwaliteiten dus de potentie is zeker aanwezig. Bij Ajax zal hij met betere spelers trainen en zal de begeleiding ook beter zijn. Ik hoop van harte dat deze jongen over 2 jaar de spits is die Ajax nodig heeft. er staan wel wat jonge jongens klaar met veel talent die over 2 jaar hopelijk enorm belangrijk zullen zijn: Kishna, Zivkovich, Fischer (die komt er echt wel) Bazoer, Veltman, Denswil, Boilesen. veel van deze jongens draven nu al veel op en zijn ook basisspeler, als ze zich blijven ontwikkelen staat er over 2 jaar wel echt een talentvol team! wellicht aanvullen met Ziyech en dan staat er op papier toch wel een mooi team. Je kunt je alleen afvragen in hoeverre we dan "body" missen. maar goed bij Barcelona blijkt toch al jaren dat dat ook geen vereiste is!

cilessen
van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Ziyech
Blind/Bazoer
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Fischer
24 maart 2014 om 16:54

Je team ziet er leuk uit op papier. Maar is echt veel te jong. En totaal geen leider in het veld. Blind is je enige speler die dan boven de 25 is en dat lukt echt niet.

Jonge spelers hebben iemand in de selectie waar ze tegenop kijken en willen bereiken wat hij bereikt heeft. Niet iedereen heeft bijvoorbeeld de mentaliteit die Depay heeft.

Daarom is het ook zo jammer dat de spelers niet meer terugkeren naar hun eigen competitie om af te bouwen. Dit was zo'n belangrijke motivatie en drijfveer voor jonge talenten.

24 maart 2014 om 17:01

Ja, maar Adrevdd, zitten wij nog op Heitinga's en Van der Vaart's te wachten? Ik bedoel; die lichting gaat ook in rap tempo achteruit qua niveau...

Sneijder en Nigel de Jong zou ik er graag bij hebben, maar die zijn sowieso ook weer te duur.. Van der Vaart en Heitinga zijn meer Ajacieden, maar hun niveau daalt weer sneller.. Maduro tsja, liever niet.. Babel vond ik wel een goede speler, maar dat was ook omdat hij op een mooie leeftijd kwam en zeer gemotiveerd was.

Het is gewoon lastig om oudere spelers te halen vanwege hun salariseisen en afnemende niveau.. Als zij op hun 29ste kwamen ja, dan kan je hem nog een mooi salaris geven, maar om iemand van 32 jaar grootverdiener te maken (wat nodig is om ze terug te halen) vind ik te ver gaan..

24 maart 2014 om 17:09

ik snap dat een leider nodig is. maar tegen die tijd zijn jongens als blind, cilessen, van Rhijn en in mindere mate Klaassen en Fischer dan toch ook al meerdere jaren een vaste waarde en ervaren spelers. als we het nu over echte ervaren spelers hebben die ik graag bij ajax zou willen zien dan zou ik niet zo 1,2,3 weten wie dat zou moeten zijn. van der vaart of sneijder op hun retour hoeft ook niet meer, die vragen dan wel het maximale salaris en staan uiteindelijk de jonge spelers alleen maar in de weg.
Als je kijkt naar de huidige selectie over 2 jaar dan hebben zowel blind als van Rhijn 5 jaar eredivisie en europese ervaring. Cilessen zit dan ook aan 3 jaar 1e keeper ajax. Klaassen heeft er dan 3 seizoen op zitten en Fischer ook 4. Ervaring staat niet gelijk aan leeftijd. natuurlijk heb je iemand nodig voor de kleedkamer maar ook die rol zie ik Blind wel invullen.

24 maart 2014 om 17:17

Ja het is moeilijk. Maar met rijkaard cocu en pierre, heb je wel ook Internationaal succes en aanzien gehad En dat is denk ik voor een groot deel aan deze jongens te danken.

Van bommel was helaas een jaar te laat terug gekomen maar met de verdediging van dit jaar hadden ze waarschijnlijk vorig jaar meer bereikt.

Van de vaart ... tjah zonde dat hij zo snel aftakelt .. want vond hem echt een geweldige speler. Maar weet zeker dat hij nu echt nog 3 jaar lang meekan met ajax

24 maart 2014 om 17:24

Van mij mogen ze komen hoor, maar niet tegen topsalarissen of met de verwachting dat zij hoe dan ook basisspeler zijn tijdens hun contractperiode. Ze moeten het gewoon zelf afdwingen.

24 maart 2014 om 17:27

@roafke.

Ja dat klopt, en misschien houden ze de ontwikkeling van 1 speler tegen. Maar welke topclub in het buitenland houdt hier rekening mee ? In Nederland willen we altijd apart zijn ofzo en een beetje doorslaan in dingen. 1 ervaren speler houdt echt geen speler tegen. 3de rangs buitenlanders wel.

Het is leuk om met alleen maar (nederlandse) talenten te spelen maar als we ooit nog internationaal iets willen bereiken dan moet je alleen maar kijken naar kwaliteit ipv ontwikkeling.

Ik noem een voorbeeld. Depay heeft zich ditjaar goed ontwikkeld maar het kan zo maar zijn dat hij volgend jaar weer weg is. je krijgt een leuk bedrag maar je moet voor die positie wel weer iemand nieuw neerzetten die lang nog niet zover is. enje begint weer van voor af aan. We verkopen te snel omdat we bang zijn om een paar miljoen mis te lopen.

24 maart 2014 om 17:38

Vroeger...

Vroeger kwam kwaliteit niet alleen terug uit het buitenland om af te bouwen bij een Nederlandse club, maar gingen de betere spelers in de Eredivisie ook eerst naar Ajax, Feyenoord of PSV om vervolgens pas naar het buitenland te gaan. Ook dat verhoogd het niveau bij de topclubs.

Stel je voor dat spelers als Dembele, Ruiz, Luuk de Jong, Douglas, Van Ginkel, Bony, Honda en ga zo maar door eerst via een Nederlandse topclub naar het buitenland gingen. Dan was het niveau in de Nederlandse top al een stuk hoger.

En daarbij; als het zo zou gaan dan konden jongens als Van der Hoorn, Cillessen, Sigi, Nijland bij PSV etc. etc. eerst meer rijpen bij een subtopper of middenmoter en ging het niveau daar ook weer omhoog omdat zij langere tijd de beschikking hadden over dat soort spelers.. Daarbij zouden jongens als Klaassen dan waarschijnlijk eerst uitgeleend worden, zoals Van der Meyde en Ronald de Boer ook uitgeleend werden, en ook dat zou het niveau ten goede komen..

Dan zou het niveau van de Eredivisie stijgen, de Nederlandse clubs beter weerstand kunnen bieden in Europa etc. etc.

Helaas is het niet meer zo. We leiden allemaal nog steeds goed op. Onze scouting is ook redelijk tot zeer goed. Beleidsmatig zijn clubs (zeker de afgelopen jaren) vooruitgegaan, maar ja.. Niemand bekommerd zich om het niveau van de Eredivisie. Iedere club denk, ook wel terecht, aan zijn eigen belang en dus verkopen veel clubs liever direct aan het buitenland.

24 maart 2014 om 18:08

Een beter antwoord op de vraag waarom onze competitie slechter en slechter wordt kun je denk ik niet krijgen. top!

24 maart 2014 om 16:57

Noem eens goeie alternatieven bij Groningen? Ben met je eens dat jij op de deur klopt, maar hij is de enige spits naast Zeefuik.
De leeuw is en blijft een aanvallende middenvelder.

24 maart 2014 om 17:06

Die spits uit Uruguay? Teixeira of zo?

24 maart 2014 om 17:14

Die is naar de VS.

24 maart 2014 om 21:43

Hagenauw is een talentvolle jonge spits. Hij debuteerde tegen Vitesse.

Ja we maken het wel allemaal dat het vroeger zoveel beter was en dat de grote talenten al op hun 17de beste spelers waren in hu team en meteen topscoorder waren.

Als je bij psv ajax twente en feyenoord sommige spelers die op hun 18 en 19de al 30 wedstrijden spelen is dat weer niet goed zat. Want zodra ze fouten maken zijn ze meteen talent af en gaan ze het niet meer halen.

Die jongen komt er wel.. maar we mogen niet verwachten dat hij er meteen staat.

Zivkovic mag willen dat hij een carierre als Makaay tegemoed gaat. Laat hem eerst maar een basisplaats bij Ajax veroveren!

24 maart 2014 om 16:55

Dat geld voor 99% van de jonge talenten. Wat wil je ermee zeggen dan ? Mag er niks meer vergeleken worden ?

24 maart 2014 om 17:23

Natuurlijk mag iedereen alles met iedereen vergelijken alleen deze jongen heeft een paar leuke wedstrijdjes bij Groningen gespeeld en heeft laten zien dat hij talentvol is. Hij zal niet het eertste "top" talent zijn die het niet waarmaakt.
Ik moet het allemaal eerst maar eens zien en loop niet met de meute mee om deze jongen met allerlij topspitsen uit het heden en verleden te vergelijken.
Voorlopig is het alleen een leuke voetballer van 17 die het aardig doet bij een middenmoter in de eredivisie, niks om je overmatig over op te winden wat mij betreft.

24 maart 2014 om 17:37

Heb je gelijk in. Maar wat je nu zegt komt heel wat beter over als je eerste opmerking

Deze jongen is sowieso niet gehaald voor de basis. Hij zal komend jaar bekerwedstrijden mogen spelen en in de competitie in mogen vallen of hij speelt bij Jong Ajax. Voor de toekomst wel een hele goede speler voor Ajax!

Hij maakte er 11 niet 1
Want seizoen erna was die nog steeds 18

24 maart 2014 om 17:06

Zivkovic is de komende twee seizoenen nog 18 als je het zo kinderachtig wil bekijken. Wat is nu je punt?

Op welke leeftijd brak Makaay door dan. Al op 17 jarige leeftijd vind zivkovic voor een ventje van 17 echt wel makkelijk scoren. Doet me een beetje aan kluivert denken oogt wat slungelig zoals elke goede spits zoals ibra(niet heel erg maar loopt ook met ze voeten naar buiten gedraaid) Huntelaar van Nistelrooy Makaay ook van hooijdonk hasselbaink zijn toch aardige namen. Ik denk dat deze jongen het samen met locadia gaat uitvechten wie de nieuwe spits oranje word. Locadia is nu veel sterker maar ook trager ik hoop dat zivkovic nog 5 a 6kg aankomt dan zie ik echt een top spits in hem. En locadia kan volgend seizoen wel is topscorer van de eredivisie worden. Maar ja blijft maar een gok he.

Ik wordt gek van de Zivkovic topics, die jongen kan nu bijna alleen nog maar tegenvallen volgend jaar bij Ajax

24 maart 2014 om 17:32

Ja. dat is eigenlijk de ellende van internet, de verwachtingen worden zo opgeblazen helaas. En als je 1 slechte wedstrijd speelt wordt je weer afgezeken op Vi ofzo.

En wij maar raar vinden als die jongens arrogant worden of niet meer met de media willen praten :P

24 maart 2014 om 17:49

Volgend jaar kan hij niet tegenvallen hoor. Niemand verwacht dat hij komend jaar veel speelt of presteert. Die jongen is pas 17 jaar oud en niet eens vaste basisspeler bij Groningen. Dat wordt gewoon rustig brengen en gaat het sneller, dan is dat alleen maar mooi.

24 maart 2014 om 19:03

Tuurlijk wel, als hij volgend jaar niet genoeg speelt of niet meteen goed dan hebben de ajacieden hem weer gehyped en dan is het weer een miskoop, zo gaat het met iedere speler. En deze jongen gaat absoluut een dip krijgen, die krijgen alle jonge spelers helaas.

24 maart 2014 om 19:27

Deze jongen speelt komend jaar lekker bij Jong Ajax (wat nog steeds erg goed is voor een 17 jarige/jonge 18 jarige) speler. Geen druk, geen spotlights. Lekker ontspannen wennen aan de club en speelstijl, meetrainen bij het eerste elftal op een hoger niveau. Alles zal in het teken staan van zijn ontwikkeling en zijn prestaties zullen weinig boeien..

24 maart 2014 om 20:32

Dat zou ik dan weer niet snappen... Deze jongen zweeft nu een beetje tussen basis en bank bij Groningen, maar pikt genoeg wedstrijden mee in de eredivisie. Hoe zou hij het dan vinden om in één keer weer een niveau lager te moeten spelen? Dan lijkt het mij beter voor beide partijen (Zivkovic en Ajax) dat hij juist uitgeleend wordt binnen de eredivisie...

24 maart 2014 om 20:47

Ajax deed met Cillessen en Serero. Die deden zelfs mee in beloftecompetities in plaats van de Jupiler League. Een ouder iemand als Van der Hoorn speelt ook in de Jupiler League dit jaar en accepteert dit, omdat hij merkt voldoende te leren bij Ajax en stappen te maken. Iemand die ruim twee jaar jonger is zal precies hetzelfde behandeld worden; eerste bij Jong Ajax presteren en jezelf goed ontwikkelen om vervolgens langzaamaan (of heel snel, hangt van zijn ontwikkeling af en daar is hij zelf mede verantwoordelijk voor) een basisplaats te veroveren.

25 maart 2014 om 08:03

Dus als ik het goed begrijp zeg jij (een deze voorbeelden) dat spelers dus meer leren van een eventueel lager niveau naar wel de training/begeleiding van Ajax trainers dan wedstrijden in de eredivisie? Zit opzich wel wat in, vind het zelf alleen zo sneu klinken voor die jongens. ' Zo, wij nemen je over, maar dan mag je wel eerst een niveau lager gaan spelen'

Zivkovic in zijn huidige doen en laten is het geen spits voor Ajax. In de kleine ruimtes beperkt en niet echte een voetballende spits. Maar wat niet is kan nog komen, dus we zullen zien of hij dat kan leren en of Ajax het hem kan bijleren....
Als het een jongen van 22 was geweest dan had ik helemaal gezegd dat het is voetballende spits niks wordt maar hij heeft nu zijn leeftijd mee...
Maar vraag me wel af hoeveel goede spitsen kunnen nou geweldig mee voetballen? Lijkt me belangrijker dat het een afmaker is....

Ik vind het goed dat Ajax hem ge kocht heeft, maar ik verwacht niet dat hij gelijk volgend seizoen de spits van Ajax wordt. Ze moete hem rustig de tijd geven, het zou me niet verbaasen als hij begint in de jupiler league.

En mij doet hij denken aan Kežman, Pjanović en Mijatović 😉
Schoten ze er ook allemaal droog in zonder veel poespas.

Nog nooit zoveel artikelen over Groningen gezien hier.... Hoe zou dat nu komen...

Ik vind Zivkovic ook wel wat weg hebben van Roy Makaay. Zivkovic lijkt op hem qua loopacties, maar dat is dan ook echt het enige. Makaay was echt geniaal met zijn loopacties en dook altijd uit het niets op. Ik zie Zivkovic ook regelmatig met geniale loopacties, die vaak ook niet (of niet goed genoeg) worden benut. Als Zivkovic spelers om zich heen heeft (en dat heeft hij bij Ajax ongetwijfeld) die dat wel zien en daar gebruik van maken, kan hij echt al een belangrijke speler voor Ajax worden. Hij is alleen nog niet zo koelbloedig voor het doel, maar het is dan ook nog maar een jong jongen die voor zijn leeftijd al ontzettend goed is. Hij is snel, fysiek sterk, heeft overzicht en inzicht. Eigenlijk heeft hij alles in huis om een hele goede spits te worden. Verstandige keuze van deze jongen om naar Ajax te gaan, hij zal daar een zeer complete spits worden denk en hoop ik.

Iedereen die nu al stemt dat Zivkovic het wel even gaat maken. Zijn dezelfde die Fischer bij Barca zien spelen? Opportunisme all the way.

24 maart 2014 om 20:37

Op den duur is hij zo de hemel in geprezen dat hij wat dat betreft alleen maar tegen vallen. Lijkt er op alsof Ajax de verlosser heeft binnen gehaald....

Volgens mij heeft ajax ook een nieuwe speler. Gemiddeld 5 topics per week over deze jongen.

van der Looi lijkt zelf op Makaay maar dan qua uiterlijk

Ajax heeft goede zaken gedaan om deze jongen aan te trekken. Zeer sterk aan de bal . snel met de bal . En een slimme jongen . Ik zie hem een soort kluivert worden , de toekomst ziet er goed uit voor hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren