Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Scolari geeft laatste namen van Braziliaanse selectie prijs

Laatste update:

Het WK 2014 gaat over vier maanden van start en thuisland Brazilië is voorlopig favoriet voor de eindzege. De Goddelijke Kanaries spelen al maanden oefeninterlands om in vorm te blijven en dat gaat voorlopig prima. Op 5 maart wacht Zuid-Afrika als volgende vriendschappelijke tegenstander en bondscoach Luiz Felipe Scolari heeft een deel van zijn selectie voor die wedstrijd reeds bekendgemaakt.

/

Scolari heeft alleen de namen vrijgegeven van de opgeroepen spelers die in Europa actief zijn. Hij doet een beroep op Júlio César, die naar Toronto FC vertrokken is maar nog altijd eerste doelman is bij Brazilië. Gezien de selectie van de routinier lijkt het voor de bondscoach geen probleem dat de keeper de bank van Queens Park Rangers heeft verruild voor de Major League Soccer.

Achterin zijn Thiago Silva, Dante, David Luiz, Rafinha, Marcelo en Dani Alves van de partij tegen de Zuid-Afrikanen. Luiz Gustavo, Fernandinho, Paulinho en het Chelsea-drietal Oscar, Ramires en Willian heeft eveneens uitnodigingen ontvangen. In de voorhoede maakt Scolari gebruik van Neymar, Bernard en Hulk. Later komen er nog namen bij van internationals die buiten Europa actief zijn.

Toch is de huidige spelersgroep een teken aan de wand voor Philippe Coutinho en Kaká, vermoeden de Braziliaanse media. De middenvelders van Liverpool en AC Milan zijn niet uitgenodigd en dat kan absoluut inhouden dat het WK 2014 voor hen op de tocht staat. De 21-jarige Coutinho is basisspeler bij Liverpool en speelde in 2010 zijn eerste en vooralsnog enige interland. Kaká is 87-voudig international, maar laat sinds zijn terugkeer bij Milan nog niet de brille van weleer zien.

Update 24 februari 17.22 uur - Scolari geeft laatste namen van Braziliaanse selectie prijs
Bondscoach Luiz Felipe Scolari van Brazilië had een deel van zijn selectie voor het oefenduel met Zuid-Afrika al prijsgegeven en maandag kwam hij met de definitieve lijst. Scolari riep in totaal negentien spelers op en de zestien ‘Europeanen’ waren al bekend. De drie selectieleden die in Brazilië spelen zijn keeper Jefferson en aanvallers Fred en Jô. Opvallende namen in de Europese afvaardiging zijn Rafinha (Bayern München) en Fernandinho (Manchester United), terwijl Robinho (AC Milan), Philippe Coutinho (Liverpool) and Kaká (AC Milan) niet werden opgeroepen.

De volledige selectie:

Doel: Júlio César (Toronto FC), Jefferson (Botafogo)

Verdediging: Thiago Silva (Paris Saint-Germain), David Luiz (Chelsea), Dante (Bayern München), Daniel Alves (Barcelona), Rafinha (Bayern München), Marcelo (Real Madrid)

Middenveld: Luiz Gustavo (VfL Wolfsburg), Fernandinho (Manchester City), Paulinho (Tottenham Hotspur), Ramires, Oscar, Willian (Chelsea)

Aanval: Neymar (Barcelona), Bernard (Shakhtar Donetsk), Hulk (Zenit Sint-Petersburg), Fred (Fluminense) en Jô (Atlético Mineiro).

Moeten Philippe Coutinho en Kaká mee naar het WK 2014?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ook geen Felipe melo van GS helaas :/

11 februari 2014 om 15:53

Als je je GS bril afzet weet je dat melo gewoon tekort komt. Simpelweg een domme kracht die er hoogstpersoinlijk voor zorgde dat brazilië eruit vloog tegen Nederland in Zuid- Afrika. Hij toont veel strijd maar daar blijft het bij deze pitbull ook wel bij. Is een slechtere versie van Edgar Davids.

11 februari 2014 om 15:54

Als jij je real bril afzet en niet alleen naar CL wedstrijden kijkt dan weet je dat die in topvorm is.

Wesley sneijder zorgde hoogstpersoonlijk voor WK finale 2010 en werd bijna geskipt door Van Gaal... in 4 jaar veranderd er best veel he.

11 februari 2014 om 15:58

Ben je nu serieus? Felipe Melo is een slimme speler en zeker een van de smaakmakers bij Gala heeft de afgelopen tijd ook zeker niet minder laten zien dan Fernandinho of Paulinho.

Ik volg de laatste tijd een paar wedstrijden van Gala en wat Melo laat zien is zeker mooi, heeft een prachtige cross pass en kan z'n mannetje ook voorbij komen, maar dat je zegt dat hij er zelf heeft gezorgd dat Brazilie eruit vloog zegt al genoeg dat je hem niet volgt en dat je hem wss de laatste keer in 2010 heb zien spelen.

11 februari 2014 om 15:59

Hij kan zijn bril nog afzetten, maar bij jou ontbreekt er voetbalkennis, dat is wellicht zorgwekkender. Als je Felipe Melo een domme kracht noemt, dan heb je simpelweg geen verstand van voetbal of je doet uitspraken over spelers die je niet volgt.

Melo heeft een fantastische korte en lange pass. Daarnaast is hij technisch, atlethisch en op de lange sprint aardig snel. Melo zorgt er letterlijk in zijn eentje voor dat Galatasaray goed presteert. Als ik dan een Luiz Gustavo zie, sorry, maar dat is geen Melo.

Melo wordt niet geselecteerd door die actie op Robben.

11 februari 2014 om 16:10

goede beredenering Thechosenone.

dus melo zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat brazilie eruit vloog tegen nederland, en daarom moet die niet mee.

zo kan je zeggen dat de jong ( kung fu trap tegen pique wk 2010, kreeg enkel geel) en robben ( zorgde er hoogstpersoonlijk voor dat nederland het wk niet heeft gewonnen door te missen) er niet bij horen.

beetje kort door de bocht vind je niet?

11 februari 2014 om 16:20

Melo wordt niet geselecteerd omdat hij zijn niveau van Fiorentina niet meer haalt
Doodzonde aangezien ik toen best wel van fan van hem was en beheerste hij de kwaliteiten die jij hierboven noemt meer dan uitstekend.

Die actie op Robben kon natuurlijk echt niet en dat zal misschien enigzins meespelen, maar als hij echt zo goed was gebleven als dat hij was bij Fiorentina dan speelde hij ten eerste niet bij Gala en was hij ten tweede echt wel geselecteerd voor het Braziliaanse elftal.

11 februari 2014 om 16:21

melo doet niet onder voor ramires of paulinho

11 februari 2014 om 16:24

@biguwop....

ik heb melo bij fiorentina niet zien spelen, volgde de italiaanse competitie niet zozeer toen.

wat ik wel zie is dat melo qua prestaties zijn beste spel speelt voor galatasaray. persoonlijk zelfs beter dan zijn eerste jaar waar hij 12 keer scoorde in de competitie. hij is echt de draaischijf van de ploeg. zowel verdedigend als aanvallend is hij momenteel de motor. is ijzersterk in duels en minstens even zuiver bij tackels ( vroeger was hij minder nauwkeurig, maar nu zie je 95% zuiver op de bal) hij laat zich ook niet meer opjagen.

11 februari 2014 om 16:35

Vertel mij wat dit heeft te maken met een Real bril dan. Heb niks gezegd over de wedstrijden van real tegen gala toch. Lijkt me maar beter ook want dat was niet om aan te zien van GS. Zijn met geluk door gegaan met die bizarre wedstrijd tegen juve.

11 februari 2014 om 16:36

Ik vindt de Melo van nu geen verkeerde speler maar ik weet dat hij zoveel beter was in Italie en het was ook niet voor niks dat hij basis stond op het WK 2010.

Maar sinds hij die rode kaart heeft gekregen lijkt er iets geknapt te zijn en voetbalt hij zoveel minder dan toen hij deed bij Fiorentina.

Niks tegen Gala hoor, maar het is wel duidelijk dat Melo nu goed op zijn plek zit in Instanbul en dat hij niet geselecteerd wordt heeft meer te maken met het feit dat de Turkse competitie aanvallend niet zoveel voorstelt waardoor de eis in het geval van Melo ( een VM) hoger komt te liggen dan van een speler die in de PL speelt. (aangezien je daar betere aanvallende spelers tegenover je hebt)

11 februari 2014 om 17:01

@thechosenone

Je laat steeds meer merken dat je geen verstand van voetbal hebt, geluk?
Juve mag van geluk spreken dat ze thuis gelijk konden spelen tegen Gala.

11 februari 2014 om 17:11

Mitchafca bij jouw club ik denk dat jij niks mag en kan zeggen over geluk omdat jouw club de laatste tijd het geluk wel erg vaak mee heeft gehad en dat jullie alsnog vol durven te houden dat het geen geluk was. Dus beter zeg je even niks over geluk hebben

11 februari 2014 om 17:55

fernandinho,paulinho ramires en gustavo zijn beter. aardige speler maar geen materiaal meer voor dit brazilië wat trouwens wel echt een topselectie heeft, geen enkele zwakke plek, absolute favoriet deze zomer

11 februari 2014 om 17:57

@thechosenone, het is kansloos om iets over spelers te zeggen die in Turkije spelen. Als je die gasten moet geloven zijn het daar allemaal wereldvedetten waar Real, City en Psg kansloos tegen zijn.
Het is gewoon onmogelijk om tegen die gasten te discusieren omdat bij hun alles gewoon beter is dan de rest.
Maar gelukkig zeggen statistieken meer dan honderden commentaren en als je vraagt hoeveel prijzen ze Europees al gewonnen hebben is het verhaal gelukkig heel snel af.

11 februari 2014 om 19:49

Galata speelt CL en Fiorentina niet. Overigens speelt Felipe Melo zeker beter dan tijdens zijn periode bij de paarsen. Het is niet de slimste speler, maar in een elftal vol creatieve paarden kan je hem zeker goed gebruiken. Zelfs op de bank heb je nog iets aan deze kerel. Wat ik niet begrijp is dat Coutinho niet mee is. Scolari's kortzichtige kijk is weer terug.

11 februari 2014 om 22:49

@feyenoord223

Dus volgens jouw eigen beredenering is Erikssen geen goede speler omdat hij in de eredivisie goed speelde?

Nuff said...

12 februari 2014 om 08:18

Die melo zou niet eens in het pools of zweeds elftal komen.
Echt een waardeloze speler waar oranje inderdaad toen de overwinning op brazilie heeft aan te danken.

24 februari 2014 om 17:50

Eerlijk is eerlijk Mitchafca. Paulinho heeft ook helemaal niets laten zien. En daarvoor had Melo best in de plaats gekund.

24 februari 2014 om 17:55

Uhm excuser moi? Paulinho, oke. Maar Fernandinho is wekelijks een van de uitblinkers bij een van de beste teams ter wereld. Your point is invalid.

24 februari 2014 om 18:00

Ook al speelt Felipe Melo op 300%, dat kan gewoon echt niet. Brazilie heeft op zijn positie minimaal 8 betere.

Verder een te verwachte selectie. Alleen zie ik maar 3 centrale verdedigers staan. Ik persoonlijk had erg graag het toptalent van Botafogo, Doria erbij genomen, wel als laatste keuze maar ook om hem ervaring op te laten doen.

Ook jammer dan Lucas Moura er niet bij zit maar gezien zijn situatie begrijp ik dat Scolari voor andere spelers kiest.

24 februari 2014 om 18:29

In ieder geval is het niveau hoger dan nl.
Enough said

24 februari 2014 om 22:15

Als jij je bril ff opzet zie je dat fernandinho niet bij Utd maar bij City speelt.

Moest gwn ff :-)

24 februari 2014 om 22:24

Kijk je wel naar Melo zijn wedstrijden????

24 februari 2014 om 23:22

Wacht even.. Niveau van Fiorentina niet haalt? Op dit moment is hij op zijn top, dat zou jij ook zien als je Galatasaray zou volgen. Verdient het om opgeroepen te worden, het is niet anders!

25 februari 2014 om 09:10

Melo is een goede speler maar Fernandinho is beter. Wekelijks in de premier league spelen is hoger dan de Turkse competitie...

25 februari 2014 om 10:55

Wat heeft Ajax met deze discussie te maken?
Dit is een discussie die je nooit kan winnen of verliezen, geluk is met de domme, geluk dwing je af, enz enz enz...
Wij zijn lucky Ajax, wij zijn 'gelukkig' de beste ;-)

On; Melo heeft zeker de kwaliteiten om te worden geselecteerd maar heeft een groot probleem en dat is dat als het niet loopt hij zo nu en dan kamikaze acties inzet waar je het team negatief mee beïnvloed!
Dat hij kan voetballen en nuttig kan zijn staat buiten kijf maar o,o,o wat hou ik mijn hart vast wanneer zijn gezicht op onweer staat.

11 februari 2014 om 16:18

Felipe melo is een goede speler, en snap dat als je voor galla bent het jmr vind , maar als je ziet welke namen er rondlopen op het middenveld van brazilie en dat zelfs coutinho is afgevallen dan begrijp ik het wel dat melo is afgevallen

24 februari 2014 om 17:50

Coutinho is een 10 en Melo een defensieve middenvelder. Die vergelijking slaat helemaal nergens op.

26 februari 2014 om 18:34

ik zeg dat ik coutinho veel beter vind dan melo en doe geen uitspraken over welke posities ze ookal spelen ze niet op dezelde positie, ik maak duidelijk dat de concurentie enorm groot is op het middenveld,
dus beter lezen volgende x graag ipv zon opmerking..

11 februari 2014 om 17:25

We hebben het over voetballers niet over slagers...

24 februari 2014 om 18:26

Jammer voor ronaldinho..
Had hem graaag nog 1 wk gegund puir persoonlijk

24 februari 2014 om 19:25

jij bent zeker gek! Melo kan alleen dingen laten zien in De Turkse competitie! tegen Real enzo zien we altijd hoe goed melo is

25 februari 2014 om 08:28

Ik weet niet of jij ooit Europese wedstrijden kijkt? Dan is Melo ook zeer goed bezig.
Maar jij vindt zeker de zwaar overschatte Fernandes van jullie beter.
Onzin dat Melo het niveau niet aan kan.

Oke Kaka kan ik nog wel snappen maar Coutinho?! Coutinho doet het uitstekend en verdient een oproep.

11 februari 2014 om 15:54

Inderdaad, wat een grap als hij Coutinho niet meeneemt. Als United-fan ben ik jaloers op Liverpool dat ze zo'n speler hebben. Gigantisch behendig, heerlijke dribbel, heerlijke passing en een echte doorbijter. Fantastische speler die ik misschien zelfs in de basis zou zetten in het Braziliaanse nationale elftal.

Kaka speelt bij Milan nog steeds matig vind ik. Zal me ook niks verbazen als hij niet tot de eindselectie behoord.

12 februari 2014 om 01:20

Ik snap het wel hoor. Ik vind Coutinho ook geweldig alleen op zijn positie is het moordend. Willian en Oscar zijn gewoon beter.

Maar wat mij opvalt is waar is in godsnaam Lucas Moura?!?!

11 februari 2014 om 21:57

Zegdat, die Coutinho is echt een lust voor het oog. Hij voorziet Suarez, Sturridge en Sterling echt met prachtige passes. Dat laatste wedstrijd tegen Arsenal is al een reden om hem direct op te roepen.

Er kan in een maand of 4 nog veel veranderen iedereen die nu niet is opgeroepen moet dus echt flink hun best doen anders missen ze het WK in hun thuis land

24 februari 2014 om 17:44

Waarom zit Diego Alves er niet bij ? Uitstekende doelman, lijkt mij. Maar pff wat een verdediging zeg. Niet normaal sterk. Kan me op dit moment geen betere verdediging bedenken. Thiago-luiz-Dante.. Denk dat Luiz zal banken.

Zou het zeer spijtig vinden als Coutinho niet meegaat, geeft toch heel wat meer creativiteit dan bv. Oscar.

11 februari 2014 om 15:49

Misschien kijk ik door mijn Chelsea bril heen, maar Oscar doet het toch echt een stuk beter in de Premier League dan Coutinho(wat ook een zeer talentvolle voetballer is maar vind hem wisselvallig) en dat ziet Scolari blijkbaar ook.

11 februari 2014 om 16:13

Oscar is quasi techniek niet beter dan Coutinho maar Oscar is verdedigend goed en werkt harder , daarom speelt hij altijd bij Scolari en Mourinho , beide verdedigend ingestelde trainers.

11 februari 2014 om 16:59

Ik kijk heel veel Engels voetbal en heb een voorkeur voor Liverpool, maar ik vind Oscar persoonlijk veel costanter spelen dan Coutinho. Oscar speelt ook altijd erg goed voor Brazilië. In die wedstrijd Brazilië Italië van vorig jaar, vriendschappelijk weliswaar, speelden Oscar en Neymar met z'n tweeën de verdediging van Italië helemaal kapot. Helaas voor Brazilië zat hun eigen verdediging toen ook niet helemaal lekker in elkaar.

12 februari 2014 om 01:23

Ik baal beetje dat ik Lucas Moura hier niet tussen zie staan...

11 februari 2014 om 15:50

Oscar speelt gewoon goed en is erg belangrijk voor brazilie.
Coutihno kan best een kans krijgen omdat die het laatste tijd goed doet , maar denk dat oscar voor brazilie toch wat belangrijker zou zijn dan coutihno. Vind oscar trouwens gewoon wat beter dan coutihno die het pas laatste tijd goed speelt.

Maar der is nog 4 maanden dus kan nog best wat veranderen.

Rafinha wel maar geen Maicon, benieuwd of Sandro wel in aanmerking gaat komen wanneer hij fit is.

11 februari 2014 om 16:22

Maicon is passe.
Het is geen 2010 meer he, Maicon kan echt niet meer.

11 februari 2014 om 16:43

Tsja, maar Rafinha is meer van uit 2006...

25 februari 2014 om 08:31

Hoezo kan het niet? Maicon is goed bezig bij Roma en het gaat toch om je prestaties van nu om opgeroepen te worden?

25 februari 2014 om 09:11

Volg je de serie A? Wrs niet want Maicon speelt een goed seizoen bij Roma terwijl Rafinha niet altijd basisklant is

Waarom geen Danilo van Fc Porto ipv Rafinha? En dat Paulinho mee gaat en Coutinho niet snap ik ook niet.

11 februari 2014 om 15:50

Niet teveel via Fifa baseren, Danilo is nog lang niet klaar voor het hoogste niveau, zeker defensief niet.

11 februari 2014 om 15:54

Alex Sandro op LB?

11 februari 2014 om 16:15

Sandro is daarentegen wel erg goed maar zijn concurrentie is moordend met Filipe Luis en Marcelo. Wat een breedte hebben ze daar toch in de verdediging, bijna niet normaal.

11 februari 2014 om 18:43

Vergeet Maxwell niet die het op dit moment ook erg goed doet bij PSG

Scolari speelt liever met brekers op het middenveld. Coutinho moet absoluut mee, hij maakte Arsenal helemaal kapot.

11 februari 2014 om 15:55

Ik denk dat ik enigzins begrip kan op brengen voor de keuze van Scolari. Couthinho past namelijk perfect in het team van Liverpool. Met spelers als Suarez en vooral Sturridge en Sterling voor hem kan hij met zijn perfecte steekpass ze in een keer voor de goal zetten. Ook met spelers als Gerrard en bijvoorbeeld Lucas Leiva om hem heen is hij de man om wie het op het middenveld toch draait qua creativiteit.

Coutinho is een fantastische speler die perfect bij Liverpool past, maar ik denk dat Oscar functioneler is over het algemeen. Oscar is een speler die in ieder soort team kan spelen terwijl ik denk dat het belangrijk is dat een team een beetje gevormd wordt om coutinho.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Coutinho fantastisch en ben fan van hem. Meer als van Oscar zelfs, echter denk ik dat Scolari zijn keuze op deze manier kan verantwoorden.

Wat een luxe zeg dat je een speler als Coutinho thuis kunt laten die de laatste tijd gewoon goed in vorm is en hij is erg belangrijk voor Liverpool.

Het is gewoon een beesten selectie vooral de verdediging: de beste Cv ter wereld, 1 van de beste Rb en Lb ter wereld.

Daar ben ik als Nederlander jaloers op.

24 februari 2014 om 19:38

Klopt, maar als je dan die aanval ziet, verdwijnt de glimlach/verbazing. Waarom gaan Diego Alves, Moura en Sturridge eigenlijk niet mee?

PS: de aanval is niet lachwekkend slecht, maar tov de verdediging heb je maar 1 (potentiële) topper.

Duitsland is denk ik toch het sterkst, die hebben op iedere positie een geweldige speler en meerdere fantastische back-ups en talenten. Lahm, Neuer, Schweini, etc. Spanje vind ik toch wat tegenvallen in verdedigend opzicht. Dus van de 3 topfavorieten lijkt Duitsland kwalitatief het sterkst, als je alle posities vergelijkt, denk ik. Brazilië heeft geweldige spelers, maar bijv. Luiz vind ik echt overschat en nog steeds kinderlijke fouten maken, die Veltman en co ook nog maken, Scolari kiest ook voor de lopers/brekers/hoe je het wilt noemen op het middenveld, dat is niet mijn smaak, maar wie weet hoe het uitpakt.

24 februari 2014 om 20:12

Sturridge is een engelse speler

Coutinho hoort sowieso mee, is echt een geweldenaar die nogal onderschat is wordt. En vind hem wel beter dan bijvoorbeeld Oscar.

11 februari 2014 om 15:51

Oscar is beter dan Coutinho onderschat Oscar lekker maar niet voor niks basis bij zowel Chelsea als Brazilie

11 februari 2014 om 15:55

Als je ze beide op de huidige vorm beoordeeld is Coutinho beter, over het seizoen is Oscar beter.

11 februari 2014 om 15:55

Ik onderschat Oscar niet, maar vind Coutinho beter. Kan toch?

11 februari 2014 om 17:23

Nee Coutinho is veel creatiever en behendiger.

11 februari 2014 om 19:38

Coutinho is gewoon te laat. Scolari heeft al een team in zijn hoofd en het WK is over 4 maanden ongeveer! Als het WK over een jaar of 2 was dan had hij wel geselecteerd kunnen worden, maar helaas is het te laat voor hem. Ik had gehoopt dath ij geselecteerd zou worden, maar ik zal de keuze van Scolari zeker respecteren.

11 februari 2014 om 15:58

Ik ben het met je eens dat het een geweldenaar is en mee moet gaan maar beter dan Oscar? Oscar speelt al het hele seizoen goed en constant en is zo verschrikkelijk belangrijk voor Chelsea, ik denk toch een dat hij nog net iets beter is dan Coutinho.

24 februari 2014 om 18:12

Zit Oscar laatste tijd niet vaak op de bank bij Chelsea? Ondanks dat zou ik hem wel meenemen, samen met Coutinho. Luiz Gustavo moet gewoon thuis blijven. Je hebt Fernandinho, Ramires en Paulinho die als verdedigende middenvelders kunnen fungeren en kan desnoods David Luiz daar nog zetten.

Dat coutinho niet wordt uitgenodigd vind ik enigszins raar, maar geeft ook aan hoeveel goede spelers Brazilie wel niet heeft.

middenveld kan in mijn ogen nog wel wat creativiteit gebruiken. Coutinho zou ik zeker meenemen. Kaka moet laten zien waarom hij ooit de gouden bal heeft gewonnen. Geen schim meer van de speler die furore maakte bij Milan.

Het zijn natuurlijk maar oefeninterlands en denk dat Liverpool er niet rouwig om is dat Coutinho niet opgeroepen wordt in verband met eventuele blessures.. Maar mag toch hopen dat Coutinho over 4 maanden wel meegaat want hij valt vaker positief op bij Liverpool dan Oscar bij Chelsea

Ik zie er ook geen Lucas Leiva tussen staan, die moet toch ook absoluut mee, samen met Coutinho. Voor Kaka zie ik geen plaats meer, er zijn veel spelers op zijn positie die een hoger niveau halen.

Ik zou op het middenveld spelen met willian fernandinho en oscar.

11 februari 2014 om 16:33

Gelukkig ben jij geen bondscoach. Willian is geen middenvelder voor een 433, dan is hij een vleugelspeler

Wat heeft brazilië toch een goede selectie. al die namen en dan coutinho nog thuis kunnen laten, wat een luxe..

Ik vind dat ze zo moeten spelen (zie opstelling). Hernanes en fernandinho afwisselen.
Als Fred goed speelt kan je william op links, neymar op rechts en fred in de spits. Zonder hulk dan dus.

- -Lastig om keuzes te maken. Als je alleen al naar de CDM positie kijkt. Daar kunnen: Ramires, paulinho, hernanes, fernandinho, fernando, luiz gustavo, felipe melo, david luiz, ramires, lucas leiva, sandro.
--In de aanval neymar, fred, william, hulk, lucas, coutinho, kaka, oscar.
-In de verdediging david luiz, dante, thiago silva, miranda, alex, marquinhos, dani alves, marcello, felipe luis, rafael, rafinha, maicon, sandro, maxwell, danillo.

Ongelofelijk, al deze spelers zouden in de basis staan bij t Nederlands elftal

alves
alves
dante
silva
marcelo
Fdhno-hernan
paulinho
hulk
oscar
william
neymar
11 februari 2014 om 16:49

Ben het met je opstelling eens alleen zou ik Neymar op de plek van Willian zetten en fred dan in de spits als ze 4231 zouden spelen.

Helaas Melo. Je bent wellicht op dit moment de beste Braziliaanse VM, maar die actie op Robben blijft jou achtervolgen. Die Brazilianen kunnen op elke positie 4 gelijkwaardige spelers oproepen.

12 februari 2014 om 00:52

Melo is momenteel in topvorm en dan is hij inderdaad net zo goed als de andere opties die beschikbaar zijn, namelijk Ramires Paulinho en Gustavo. Scolari is duidelijk een weg ingeslagen zonder Melo. Voor hem de pech dat zijn concurrenten het in de nationale ploeg en bij hun club het ook prima doen. Zolang niemand geblesseerd raakt of drastisch vorm gaat verliezen zie ik Melo niet meer opgeroepen worden. Daarbij denk ik persoonlijk dat Melo dit niveau niet vast gaat houden tot het WK en dan vind ik hem kwalitatief gezien gewoon minder. Maar dat is persoonlijk, mijn voorkeur gaat uit naar anderen en die van Scolari helaas voor Melo ook.

Goede selectie heeft Brazilie zeg! Er zitten haast geen zwakke schakels in dit team, alleen de spitspositie is niet heel goed bezet. Oscar en Coutinho zijn allebei goede spelers die niet zullen misstaan op het veld. Scolari kampt met een luxe probleem op het middenveld!

Cesar
Alves
Luiz
Silva
Marcelo
Ramires
Fernandinho
Willian
Oscar
Neymar
Hulk

Hopen dat scolari miranda en filipe luis weer oproept. Zij verdienen het door hun prestaties in madrid.

Melo verdient het om er bij te zijn, hij is gewoon in topvorm en speelt al 3 jaar geweldig bij Galatasaray en in de Champions League.

11 februari 2014 om 16:30

Ik denk dat mede door zijn prestaties op het WK in 2010 en zijn reputatie als kaartenpakker hij hem niet meeneemt. Is langs de andere kant wel het soort speler waar Scolari van houdt.

Ook geen Lucas Moura helaas. Miranda, Rafael, Filipe en Melo verdienen ook wel een kans lijkt me zo. Dat Kaka niet mee gaat kan ik nog wel begrijpen. Dat Coutinho niet bij de selectie zit is echt een schande!!!

Ongelofelijk hoe kun je Riki en Coutinho niet meenemen!!! Dat is juist wat Brazilië nu mist stabiel middenveld met Coutinho speel je veel meer op balbezit.

Opvallend dat Oscar boven Coutinho wordt geschaard, zal wel aan de clubkeuze liggen.

Ik ben persoonlijk niet zo kapot van Oscar, voor een Braziliaanse 10 is hij niet zo Braziliaans als een Coutinho wel is.
Dat frivole en speelse gekoppeld aan een fantastische techniek mis ik echt bij Oscar.

Hij mag dan wel een goed positiegevoel hebben en een fantastisch schot maar het is niet zo'n klasse talent waarvoor je naar het stadion komt want hij speelt toch echt op een positie waar de beste voetballer van je team speelt.

11 februari 2014 om 19:42

\niks van clubkeuze. Oscar won de Conf Cup. Oscar speelt al 2/3 jaar lang basis voor ons in een ingespeeld team,en is super belangrijk.. En nu wil jij Oscar thuis laten en Coutinho naar het Wk nemen, terwijl het WK over 4 maanden (!) gespeeld wordt? Snap je de logica?
JE kan Coutinho meenemen ipv bijv Lucas Moura, maar Oscar thuislaten voor Coutinho met nog 4 maanden te gaan voor het WK is echt een grote grap.

Lucas Maicon Coutinho Hernanes Filipe Kaka Melo Luiz Marcelo allemaal verdienen ze wel een plek in dit team. Ik vind Hulk een vrij overschatte speler en ik vind het elke keer onbegrijpelijk dat hij de keuze krijgt boven Lucas van Scolari. Ook op de Confed cup. Heb hem nauwelijks een goede wedstrijd zien spelen.

11 februari 2014 om 16:42

Inderdaad.
Lucas speelt de laatste tijd prima voor PSG en staat daar gewoon basis als 19 jarige.

Ik vindt Hulk voetbaltechnisch ook geen geweldenaar maar hij lijkt bij Brazilie toch een hoger niveau te halen dan bij zijn clubs.
Qua spitsen is het zoiezo zeer matig waaruit Brazilie kan kiezen zeker gezien het verleden dus op dat gebied snap ik de keuze van Scolari wel.

Moet ie hem wel in de spits zetten natuurlijk en niet op de plek van Lucas maar dat gaat blijkbaar wel gebeuren gezien zijn selectie keuze

11 februari 2014 om 17:00

Lucas heeft het half voorzich zelf verpest Bernard is hem voorbij in de pikorde nadat hij op de confed cup geen een goede wedstrijd heeft gespeelt

Dat Kaka niet meegaat, kan ik nog begrijpen. Hij speelt niet echt geweldig en is niet meer dezelfde Kaka. Coutinho, Miranda, Melo, Lucas Moura had ik wel allemaal verwacht. Dat zij spelers die het uitstekend doen bij hun club. Vreemd dat zij niet meegaan.

11 februari 2014 om 16:48

tja brazilie heeft gewoon zoveel goeie spelers en de middenveld heb je gewoon zoveel goeie spelers daar damnn, en dat ze in belgie zeiden dat ze wel 2 goeie teams kunnen opstellen maar brazilie zeker 4,5 hele sterke teams! en brazilianen van shaktar zijn ook niet eens opgeroepen!

Er zijn maar heel weinig man opgeroepen, ik snap paulinho, rafinha en bernard niet. Coutinho verdient wel een oproep net zoals melo. Paulinho is net hersteld en valt helemaal niet op bij spurs, melo doet t super bij GS.

11 februari 2014 om 17:03

Paulinho is wel de belangrijkste schakel op het middenveld voor Brazilië en is ook vaak beslissend.

11 februari 2014 om 19:50

Precies!! Soms snap ik sommige reacties niet, serieus. Hoe kan je nou zoiets zeggen? Paulinho speelt al weken/maanden/jaren in de basis bij Brazilië en met nog 4 maanden te gaan voor de start van het WK moet hij thuisgelaten worden voor een ander 'nieuwkomer' die helemaal geen ervaring als het gaat om dit national team?

Waar is de logica vroeg ik me af.
Jij, als bondscoach, hebt jaar lang aan een team gewerkt en dan gooi je het weg precies 4 maanden voor de start van het WK, door zomaar een andere speler om te roepen die nooit eerder met de a selecao ploeggenoten heeft gespeeld. Dit terwijl Scolari nog maar een handen vol oefenwedstrijden heeft om de puntjes op de i te zetten. Ongelooflijk wat ik allemaal lees hier op Vz.

Sommige mensen he....pff.

11 februari 2014 om 19:59

Ik weet niet hoe hij speelt bij Brazilie maar vind het bij spurs echt niet veel, dan snap ik soms niet dat ramires geen basisplaats heeft.

11 februari 2014 om 20:15

Mijn reactie was niet perse gebaseerd op die van jou maar op heel vz eigenlijk.

Ramires had een basisplaats maar hij kreeg een mini ruzie met de Braziliaanse bond (lang verhaal). En sindsdien doet Luis Gustavo het geweldig, dus ja. Maar in Scolari's ogen is Ramires gewoon een basisspeler.

Ik vind het schandalig van scolari dat hij felipe melo niet selecteert voor de oefenwedstrijden die man speelt met zijn hart en ziel tot de laatste druppel scolari kijkt dus egt naar namen in plaats van de vorm van een speler..

11 februari 2014 om 17:21

Het hele middenveld van Brazilië is in vorm, dus waarom zou Scolari hem moeten selecteren?

Het zou juist schandalig zijn van Scolari als hij hem wel zou selecteren. Hij speelt dan wel goed in de Turkse competitie, maar daar is de tempo ook wat lager. Het Brazilië onder Scolari zal op het wk met een hoog tempo moeten willen voetballen om kampioen te worden.

Leuk die strijd, maar je hebt er niets aan als je alleen maar kaarten pakt en totaal niet dynamisch bent.

Felipe melo topspeler sommige hebben geen upc thuis en doen onzinnige uitspraken over melo

11 februari 2014 om 18:36

Moet je daar UPC voor hebben om een mening over melo te hebben?

Erg jammer voor Melo persoonlijk om geen wk te spelen, maar nu kan hij wel lekker 100 blijven concentreren op Galatasaray. Mensen moeten eerst Melo volgen om een oordeel te hebben, en begin niet over 2010 want dat was bijna 4 jaar geleden al!!

Vind het erg jammer nog voor felipe melo, hij hoort er op dit moment zeker bij

kaka en ronaldinho moeten mee anders mis ik het braziliaanse samba gevoel

Ik vind de keuze van Scolari echt goed! Kaka wil te belangrijk zijn en is niet goed genoeg.

Jammer dat Coutinho niet geselecteerd is. Hij is heel erg in vorm en is op dit moment heel erg goed bezig , jammer dat hij daarvoor niet beloond word. Zou het jammer vinden als Coutinho niet meegaat is genot om naar te kijken die Coutinho.

Bernard wordt geroepen terwijl hy amper speelt, en geen wedstrijd conditie heeft. Gustavo en Ramirez zijn gewoon niet beter dan Melo. Onderschatte speler die zich heeft ontwikkeld tot een topspeler. Zeg maar wat je wilt, maar Melo zou met deze vorm bij elke team een kracht zijn.

Scolari heeft ervoor gekozen om spelers te selecteren die bij hun eigen clubs in de basis staan. Wel slim. Maar ik snap niet waarom Felipe Melo er niet bij staat, want hij speelt erg sterk bij Galatasaray.

Ik denk dat de wedstrijd tegen Chelsea zijn laatste mogelijkheid is

Voor de Turken die nu lopen te zeggen waarom melo niet?
Engeland en Turkije het niveau is wereld van verschil dus al heeft melo een top seizoen hij haalt het hooge niveau van de andere spelers gewoon niet..

veel vreemde beslissingen naar mijn mening.

een diego alves is echt 10 klasses beter als wat er nu in de goal komt te staan.

Echt heel jammer dat kaka niet meegaat. Zou hem echt graag in actie zien

Coutinho had er gewoon bij moeten zijn ipv Ramires of Willian. Willian kan je namelijk ook op de vleugels kwijt (net als Coutinho overigens).

Kom mij niet vertellen dat Rafinha beter is dan Rafael, waarom krijgt Rafael nooit de kans.

waarom geen diego costa ? iets beter als een fred of jo als je t mij vraagt !

24 februari 2014 om 17:49

Omdat hij nu Spanjaard is.

24 februari 2014 om 17:50

Speelt tegenwoordig voor Spanje.. Als Barca fan zou jij dit moeten weten

24 februari 2014 om 17:58

nog niets officieel voor zover ik het weet mag hij nog voor brazillie uitkomen.

Jammer dat Brazilie een topspits mist. Anders waren zij geheid de topfavoriet geweest voor het WK in de zomer. Nu zijn ze imo één van de favorieten voor de WK-titel, maar ik geef landen als Argentinie, Spanje en Duitsland evenveel kans.

Dit zou de opstelling moeten worden voor Brazilie:

Julio Cesar
Dani Alves
Thiago Silva
Luiz
Marcelo
Paulinho
Luiz Gustavo
Hulk
Willian
Neymar
Fred
24 februari 2014 om 17:59

daarom waarom niet diego costa ?

24 februari 2014 om 21:03

Diego Costa wil, of twijfelt, om voor Spanje te spelen. In Brazilie werden ze behoorlijk boos dat Costa de optie open wil houden en niet voor Brazilie koos. Daar zijn ze dus even klaar met hem.

25 februari 2014 om 00:26

oo ok bedankt voor de infotmatie vriend

Fernandinho van Man Utd uhu uhu

In mijn ogen de beste opstelling.

Cesar
Dani Alves
Silva
Luiz
Marcelo
Oscar
Fernandinho
Ramires
Bernard
Hulk
Neymar

Geen Coutinho?? voor de rest wel logisch

Zonde dat spelers als Coutinho, Felipe Melo, Maicon (weer op niveau bij Roma) en Lucas Moura niet zijn opgeroepen. Brazilië heeft gewoon een heel wijd aanbod aan goede spelers en dan moet je gewoon hele goede spelers thuis laten. Ik blijf stiekem toch nog een beetje hopen op een oproep voor Ronaldinho, tegen beter weten in

In mijn ogen is dit momenteel de sterkste opstelling voor dit Brazilië. Eventueel zou Willian nog in deze opstelling passen, gezien de huidige vorm van Willian ten opzichte van Hulk. Toch denk ik dat het plafond hoger ligt bij Hulk, vandaar de keuze voor hem op linksbuiten.

Julio Cesár
Dani Alves
Thiago Silva
Dante
Marcelo
David Luiz
Fernandinho
Hulk
Oscar
Neymar
Fred

& Fernandinho speelt bij City, niet bij United

Fernandinho speelt bij city, anders had.united wel beter gestaan

Geen sterk elftal, ze hebben geluk dat ze in hun thuisland spelen, anders waren ze niet als kanshebber gerekend. Enorm rare keuzes en hij laat betere spelers thuis.

24 februari 2014 om 19:28

Geen sterk elftal???? De beste verdediging die er er bestaat...
Degelijk middenveld en ook prima spitsen.

24 februari 2014 om 23:13

Ze willen hem maar niet vergeven voor die overtreding op Arjen Robben, aan zijn spel ligt het zeker niet.

25 februari 2014 om 16:12

Klopt, heeft echt te maken met dat wedstrijd van toen.

Alex , Kaka en Maxwell horen ook bij de selectie

Als ik iedereen moet geloven is Brazilie al wereld kampioen , zag dat iemand zei van ze kunnen 4 elftallen opstellen wat een onzin! Ik woon in Portugal kijk samen met mijn Brazilaanse vrienden naar hun competitie! Waar ik voor Galo ben Atletico Mineiro, tuurlijk hebben ze een goede selectie, en hebben ze vertrouwen in Scolari, Wat ik ook van ze hoor is het ontbreken van een goede Nummer 9 Hulk is een vleugelspeler geen spits! Maar Jo en Fred behoren niet tot de topspitsen, Scolari zal met een sterk blok gaan spelen , Lieveling Luiz en Silva daarvoor een Blok met Fernandinho en ramiris, (die ook razend snel in de omschakeling is) Brazilie verdedegend zal het zijn mannetje staan, maar hun aanvallend vermogen is ook nog jong! niet voor niets hoor je de geluidenen om een roep van Ronaldinho (hij is nog steeds super) ook om de druk bij Neymar weg te halen! ,maar Scolari houd van spelers die loopvermogen met technisch vermogen hebben! We zullen zien hoogstwaarschijnlijk spelen wetegen brazilie kansloos ,? Denk het niet ok Brazilie vind het niet fijn om onder druk gezet te worden,ook de backs van Brazilie houden liever van aanvallen dan verdedigen, Ook David Luiz maakt wel eens een foutje, Denk eigenlijk hetzelfde als mijn braziliaanse vrienden dat ze bezwijken onder de druk!

Fernandinho van manchester united? Speelt bij aarts rivaal van hun!

Dit zou nog een sterk elftal kunnen zijn !
Let op mijn woorden.

Ik vind het nog altijd jammer dat Ronaldinho niet meer bij de selectie zit. Had hem een WK in eigen land het meest gegund. En blijft natuurlijk een geweldige speler om naar te kijken.

Dit brazilie is sterk. Maar dat gevoel van de vorige generatie krijg ik echt kippenvel van. Samba met ronaldinho ronaldo adriano en zeker kaka en zo kan ik doorgaan. Ik zag bij hun veel meer passie en bij dit brazilie zie ik een goeie team maar de teamgeest van de vorige brazilianen was echt ongelooflijk. Door spelers als Ronaldinho en Kaka mee te nemen met hun ervaring zou hun team echt versterken.

Ook raar dat Lucas er niet is, voetballend veel beter dan hulk.

Hu

Allemaal haters..
Als melo nie bij gs speelde dan was hij wel goed genoeg zwijg en kijk woensdag hoe we chelsea afmaken ;]

Kaka en R10 moeten mee. een brok ervaring op grote toernooien. goed ook voor het jonge selectie kunnen ze aan op houden.
neemt ook stuk druk mee weg. als de 2 grote sterren meegaan. ook al speel je met beide maar 50 min. per wed. het is goed voor de selectie!.teveel jeugd is niet goed

Scolari in 2002 werd je kampioen met Ronaldinho en de jonge Kaka was er ook bij neem ze mee. dan wordt Brazilie kampioen. anders niet!.

Waarom roept scolari Pato en Robinho niet op die vind ik veel beter dan een fred en een Jo.
En wat voor coach is Scolari,is hij een defensieve coach of een aanvallende coach want bij hem weet ik
het eigenlijk nooit of hij defensief speelt of aanvallend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren