Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ze kunnen dat wel roepen, maar FC Twente is dé uitdager van Ajax’

Laatste update:

FC Twente is volgens Jan van Halst een serieuze titelkandidaat. De Tukkers treden zaterdagavond aan tegen PSV en kruipen bij een zege één punt achter koploper Ajax. De ‘focus’ ligt volgens hoofdtrainer Michel Jansen op een plek bij de eerste vier, maar oud-middenvelder Van Halst moet in het Algemeen Dagblad wel glimlachen om die nuchter- en bescheidenheid.

/

“Ze kunnen wel roepen dat de titel geen thema is, maar Twente is toch echt dé uitdager van Ajax”, vertelt de analist van FOX Sports. “Dat is de club ook aan zijn stand verplicht, gelet op de kwaliteiten en de begroting. Na twee teleurstellende zesde plekken kan Twente zich niet langer verschuilen.” Met een betere spits dan Luc Castaignos binnen de gelederen had Twente Ajax volgens Van Halst ‘al op achterstand gezet’.

De kampioen van 2010 is al 10 wedstrijden ongeslagen, beschikt over het beste doelsaldo (+29) en scoorde met 49 stuks het vaakst. Twente verloor bovendien maar twee keer. “Ik zie dit FC Twente dan ook tot de laatste dag met Ajax meedoen om de titel”, vervolgt Van Halst. “En hoe het dan uiteindelijk uitpakt, is simpelweg dit moment niet te voorspellen, al maakt FC Twente de laatste weken een betere indruk dan Ajax.”

Ben jij het met Jan van Halst eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja als Ajax een betere spits had dan Sigi of een betere winger dan Fischer hadden we ook meer punten. Of als scheids ons vaker verdiende penalty's zouden geven of als teams niet zo verdedigend zouden opstellen zouden we ook meer punten hebben. Dat soort dingens kan je blijven roepen maar zegt niks. Twente is wel echt de voornaamste kandidaat om Ajax van de troon af te stoten, Vitesse raakt weer een beetje achter.

8 februari 2014 om 12:35

Ben het eens met je want Sigi en Fischer hebben nog lang niet laten zien wat ze kunnen !

8 februari 2014 om 12:38

Haha ja zijn zus een man was was het zijn broer geweest.
Neem niet weg dat twente goede indruk maakt maar als ajax idd een betere spits gehad had speelde ze volgende week cl ...

8 februari 2014 om 12:50

Datzelfde geldt voor Twente wat betreft die spits. Als...

8 februari 2014 om 13:08

Ja dat zegt ex-Fc twente directeur Jan toch ook? Maar als geldt voor alle teams. Vooralsnog staat Ajax 4 punten los en moet Twente naar eindhoven. Ga er maar aan staan.

8 februari 2014 om 13:48

Twente heeft toch nog een duel tegoed?

8 februari 2014 om 13:49

Jij bent toch een mentalist ?
Nou , Twente gaat er wel staan , zeker als ze jou als mentalist inhuren

8 februari 2014 om 13:53

klopt tege grunn

8 februari 2014 om 14:14

Ik moet zeggen dat ik het knap vind hoe FC Twente het dit jaar doet. Ik moet ook zeggen dat ik niet had verwacht dat ze met goed spel nu nog mee zouden doen om de titel.

Zowel Feyenoord als Vitesse als PSV roepen dat het mee zal gaan doen om de titel. FC Twente doet dat niet en houdt het simpel en wint 'gewoon' haar wedstrijden. Niks geen geroeptoeter maar gewoon je ding blijven doen en je blijven focussen. Knap werk uit Enschede...

8 februari 2014 om 14:39

Ja maar er staat nog steeds 4 punten. Ongeacht duel tegoed.

8 februari 2014 om 16:41

Ja, dat snap maar Twente kan nog inlopen

8 februari 2014 om 16:44

Sigi is een topspits. Als hij in vorm is schiet hij alles erin had je vorig jaar kunnen zien 7 wedstrijden 7 goals hij is een klasse spits hij heeft echt alles hoor

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Duarte
Schöne
Finbogason
Fischer

Ajax blijft natuurlijk de favoriet, al is het maar omdat zij de ervaring hebben die een kampioen nodig heeft. Desondanks ziet het er goed uit voor Twente. Ik vind het al heel mooi dat ik dit seizoen weer kan genieten van mijn clubje, dat we hoog eindigen is alleen maar mooi meegenomen.

8 februari 2014 om 12:41

Komende 4 wedstrijden zijn erg belangrijk voor Twente. Moeilijk programma.

8 februari 2014 om 12:45

Je hebt gelijk, het voetbal is vergeleken met de laatste 2 jaar een verademing. Geen gezeur met overbetaalde net niet vedettes. Jongens die wel voor de club willen knokken. Ik geniet weer met volle teugen van de ontwikkeling van Eghan, Promes, Gutierez, etc. En hoe hoog we eindigen zien we in mei wel weer. Eerst vandaag maar is de punten weer pakken.

8 februari 2014 om 12:55

Welke overbetaalde vedetten heeft Twente dan gehad? Volgens mij is Tadic de best betaalde Twente speler ooit. Je hebt gutierez en die andere zuid Amerikaan die ook gewoon een topsalaris hebben Rosales van buiten de EU. Castaignos die hoog ingeschaald is. Volgens mij is er in het verleden nog nooit zoveel aan salaris betaald hoor.

8 februari 2014 om 13:09

Fct1978 wilt helemaal niet de discussie aan gaan wat betreft salarissen denk ik. Ik denk dat de nadruk bij zijn bericht vooral ligt op dat er slecht gevoetbald werd, niet werd geknokt voor elkaar en voor de club, en dat dat juist helemaal anders is.

Nu staan er jeugdige talenten die willen knokken voor elkaar en met plezier op het veld staan. Iets wat je afgelopen 2 jaar betwijfelde als je de Twente spelers zag.

Edit: Riche zegt hetzelfde dus heb het er bij mij uit gehaald.

8 februari 2014 om 13:10

Het salarishuis is afgelopen zomer met miljoenen afgenomen, Mihaylov, Chadli, Fer en Douglas kregen behoorlijke salarissen, ook Boschker, Brama en Wisgerhof horen nog bij de grootverdieners. In de huidige basis zijn Tadic en Castaignos denk ik de bestbetaalde spelers.

8 februari 2014 om 13:14

Fer was die overbetaalde vedette, veruit de best betaalde Twente speler ooit. Qua kosten/baten plaatje misschien wel de grootste miskoop van de laatste 5 jaar bij Twente

8 februari 2014 om 13:45

Net wat Riche en Wandering ook aangeven. Fer, Michailov, Douglas, kregen toch echt een behoorlijk salaris. En met name Fer is toch met veel Poeha binnen gehaald. En om nu te zeggen dat die Jongen Twente sportief zo veel heeft opgeleverd, dat kan ik nu ook weer niet zeggen. Dan kijk ik toch liever na een Ebicilio, Promes, eghan en Gutierez.

Binnenkort speelt Twente tegen Ajax in de Arena. Wie dat wint zet een grote stap richting het kampioenschap. Zie Vitesse en Feyenoord niet meer in de buurt komen eerlijk gezegd.

8 februari 2014 om 12:46

Ik denk dat het de komende vier wedstrijden al beslist word. Als fc twente alle 4 wint worden ze denk ik kampioen, maar als ze hierin punten verspelen denk ik dat ajax aan de haal gaat met het kampioenschap

8 februari 2014 om 12:47

Ajax en twente kunnen zo maar weer een paar keer gelijk spelen of verliezen. Ik schrijf ze nog lang niet af. Zo constant zijn ajax en twente nu ook weer niet.

8 februari 2014 om 14:09

Mwa twente is al 10 wedstrijden op rij in de competitie ongeslagen en Ajax 9 wedstrijden, toch vrij constant beiden op dit moment.

FC Twente kan zich juist wel verschuilen na de matige prestaties van de voorgaande jaren; ze leven immers boven hun stand en hebben gewoon een aardig team om Europees voetbal te halen. Ik ben allang blij dat ik weer met plezier naar een wedstrijd van Twente kan kijken, het kampioenschap is simpelweg niet een realistisch doel.

8 februari 2014 om 12:50

Jij hebt hier ooit beweerd dat je nooit naar de Eredivisie kijkt, of je spreekt jezelf heel erg tegen of je hebt gelogen?

8 februari 2014 om 13:38

Ik keek bijna nooit Eredivisie; klopt. Maar sinds de komst van Bojan naar Ajax kijk ik wel eens een wedstrijd van hen en FC Twente kijk ik alleen als er in het buitenland geen andere aantrekkelijke wedstrijden zijn. Meestal zapte ik dan al na twintig minuten weg omdat het niveau echt om te huilen was, nu is dat na zestig minuten.

8 februari 2014 om 15:15

Guaporta..

Wat een belachelijke redenatie. Het gezeur over het ''verschrikkelijk slechte niveau'' zit alleen maar tussen de oortjes meneer Guaporta.

Ook in Engeland, Spanje, Duitsland en/of Italië worden dezelfde fouten gemaakt als in de Eredivisie. Het ligt er alleen maar net aan waar je de focus op legt.
Als jij alleen de wedstrijden kijkt waarbij heel weinig fouten gemaakt worden, zie je waarschijnlijk maar weinig wedstrijden..

8 februari 2014 om 12:56

@guaporta: hoezo leven ze boven hun stand? Met de derde (en sluitende) begroting van Nederland horen ze top drie te spelen.

8 februari 2014 om 13:11

Dat is wat men nu zegt ja, maar voor het seizoen was Twente van het kaliber rechterrijtje volgens velen.

8 februari 2014 om 14:12

Saar gaat het mij niet om. De meeste mensen die roepen dat twente boven hun stand leeft, zijn in het verleden van de traditionele top 3 blijven hangen, en willen geen verandering accepteren.

8 februari 2014 om 14:30

Dat is een hele andere discussie, die maar beter niet gestart worden.
De 1 vind een club een topclub wanneer de geschiedenis er naar is, de ander wanneer het in het heden goed presteert.

8 februari 2014 om 15:17

The Rock..

FC Twente valt ook buiten de traditionele top 3 en er is nog steeds geen enkele ploeg die meer dan één keer kampioen is geworden buiten Ajax, PSV en Feyenoord. Kijk de statistieken er maar op na. Ook Twente heeft die stap nog steeds niet gemaakt...

8 februari 2014 om 15:42

Az is 2x kampioen geworden

8 februari 2014 om 15:43

Ehm AZ? In het verleden zelfs wel meer clubs waaronder SC Enschede, de voorganger van FC Twente.

Misschien dat Twente niet bij de traditionele top 3 hoort maar wel bij de traditionele top 4.

beetje luc castaignos de schuld geven rot toch op man...

EK 2016 en WK 2018 DE spits van het nederlands elftal

8 februari 2014 om 12:42

En toch is het geheel terecht dat Castaignos de schuld krijgt. Als hij al zijn 100% kansen had gemaakt dan hadden we nu wellicht meer punten, en alleen Castaignos had die 100% kansen kunnen afmaken aangezien hij de man was met de bal in de voeten toen hij die kansen kreeg.

8 februari 2014 om 12:54

Als Luc Castaignos (of welke spits dan ook) al zjn 100% kansen afmaakte speelde die bij de absolute wereldtop, en zelfs die maken lang niet alle kansen af.
Vergeleken met de zo bejubelde Pelle en Finbogason doet Castaignos het niet slechter/beter als die 2. Pure beeldvorming en vooroordelen.

8 februari 2014 om 12:52

Wat een grap, de spits van het NL elftal. Alleen al om dat irritante gedrag van hem zou hij een rotte appel voor het NL elftal zijn. Hij loopt vaak goed, maar heeft een veel te laag moyenne om de nr1 spits te worden. Als hij eens stopt met z'n gejank en Italiaanse gebaartjes en daar bovenop effectiever wordt, misschien...

Het zal hoogstwaarschijnlijk tussen Ajax en Twente gaan inderdaad, waarbij Ajax natuurlijk de favoriet. Vitesse was na de nederlaag tegen AZ al afgehaakt, en nu na gisteren totaal uiteraard. Nog niet eens zozeer om de punten, maar het spel is huilen met de pet op.

Haha wat een uitspraak dit van Van Halst. Castaignos heeft 12 doelpunten. Als Ajax er voorin 1 had die er 12 gemaakt had dan waren ze ook wel een punt of 6 verder. Beetje debiele opmerking dus, aangezien de hele eredivisie het nou eenmaal moet doen met middelmaat.

8 februari 2014 om 13:37

Castaignos heeft heel veel kansen 1 op 1 gemist!

Als hij meer kansen gewoon had benut dan had je de wedstrijden tegen Vitesse en Heerenveen gewonnen! enz

Castaignos heef de meeste doelpogingen van alle spelers in de eredivisie en heeft maar een matige 12 goals! En dan hadden we zeker paar punten los gestaan op Ajax!

8 februari 2014 om 15:46

Ik weet niet waar jij je statistieken vandaan haalt maar o.m. Pelle en Finnbogason hebben meer doelpogingen op hun naam staan dan Castaignos. De verhouding kansen (veld)doelpunten is ook min of meer gelijk bij deze drie.

8 februari 2014 om 17:14

Neemt nog steeds niet weg dat Castaignos teveel 100% kansen mist.
Leuk die statistieken van andere spitsen.

Ik ben het met je eens dat Finbogason of in ieder geval Pelle het niet veel beter doen. Staan misschien op meer doelpunten maar de helft daarvan zijn penalties.

Ik blijft zeggen dat Twente met L de Jong of Bony (ik noem even 2 random voorbeelden) nu al een aantal punten los zou staan op Ajax.

Ajax is en blijft de topfavoriet voor dit seizoen. Bij Fc twente gaat alles op dit moment veel makkelijker dan bij Ajax.. Daarom verwacht ik ook dat Fc twente tot op de laatste dag de nog kans maakt om kampioen te worden

8 februari 2014 om 12:45

Ja of Ajax komt ineens in een flow terecht, ze maken het zichzelf lastig omdat ze moeilijk scoren.

8 februari 2014 om 12:52

Ja maar op basis van de laatste 6 wedstrijden zie ik die flow nog niet 123 komen. Bovendien heeft ajax ook nog Europees voetbal,en de beker wat weer extra inspanningen met zich mee brengt, dus om nu al een bordes scene te organiseren gaat denk ik nog te ver.

8 februari 2014 om 13:17

Precies, en het is ook maar te hopen dat de Jong niet weer een blessure krijgt.. Ajax kan namelijk elke man extra wel gebruiken op dit moment als je nog op 3 fronten actief bent

De komende maand maakt of breekt de titel aspiraties van Twente, we zullen zien hoe ze het doen.

Dit seizoen nieuw in de basis bij Twente, Ebecilio, Eghan, Koppers, Promes, Guiterrez, Marsman eigenlijk kun je Bjelland ook wel meerekenen, vorig seizoen bijna het hele jaar geblesseerd. Vaste invallers ook nieuw, Mokhtar, Corona, Borvn, Djordovic en iets minder Martina.
Allemaal jong en nieuw, dus volgens van Hintum is het dan onmogelijk om voor het kampioenschap te gaan, van Halst moet helemaal niet lullen, vertelde bij aanvang van dit seizoen dat Twente blij mocht zjn als het de play offs voor de EL zou halen.
Ben het wel met de Michael Jansen eens, kijken per wedstrijd en als het dan goed bljft gaan kun je het altijd bijstellen.
Want er komen wat tegenstanders aan hoor pffffff.

8 februari 2014 om 13:22

Waarom mag van Halst nu niet zeggen dat FC Twente kampioenskandidaat is als hij ze eerder laag in schatte?
Iedereen mag toch terug komen op wat hij of zij eerder heeft gezegd.

Ik denk dat half voetbalzone en de halve voetbalwereld niet verwacht dat Twente zo goed zou spelen en er zo snel een goed team zou staan wat niet uit los zand bestaat.
Gehoopt misschien, maar dat is wat anders verwachten.

8 februari 2014 om 13:57

Misschien formuleerde ik het verkeerd, met zijn vooraf analyse is Jan van Halst 1 van die mensen die ik absoluut niet serieus neem, hij wisselt nog vaker van mening dan dat Aad de Mos doet.

Grote lariekoek om te zeggen 'als Twente een betere spits had dan hadden ze nu eerste gestaan'. Wat zou er gebeuren als Ajax bijvoorbeeld geen Europees had gespeeld? of minder blessures had gehad? of een echte scorende spits had?
Zo kan ik ook Ajax buiten het bereik van de concurrentie zetten. Twente is absoluut de grootste uitdager van Ajax en ze kunnen in Eindhoven nog een statement maken. Ajax is nog geen kampioen, maar we moeten niet beginnen met 'als' want dan had Ajax al kampioen geweest...

Ajax heeft nu gewoon de mazzel die Twente ook had toen ze kampioen werden. Anders stonden ze al op achterstand. Kunnen ajacieden wel zeggen dat je het afdwingt en blabla maar toen Twente dat deed was het wel mazzel.

8 februari 2014 om 13:11

Haha jullie willen het gooien op mazzel, ga weg man, de mazzel is voor jullie dat Ajax zijn aanval nog niet klopt.. als Ajax ook maar niet de volle 90 min beter is hebben we gewonnen met mazzel haha.. Als tegenstander hoef je echt geen ruk te doen of je hebt al goed gespeeld en wat verdiend tegen Ajax..

Ajax wint nog steeds, wedstrijden die vorig jaar werden verloren Utrecht, word nu gelijk, en wedstrijden dei je gelijk zou spelen worden nu gewonnen, als Ajax Europees speelt komen ze altijd pas in vorm waar teams als Vitesse bij twee wedstrijden in de week het al zwaar krijgen en dan niet eens Europees.

8 februari 2014 om 13:41

Als je tegen Roda en Cambuur zo wegkomt is dat gewoon gelukkig. Of wil je beweren van niet?

8 februari 2014 om 13:46

Cambuur ja, Roda nee, maar elk team wint wel eens met geluk of verliest dus met pech maar hier word altijd gedaan na 1 mazzelwedstrijdje alsof de rest er mee te vergelijken is, lucky Ajax direct.. In bijna alle wedstrijden was Ajax zwaar de bovenliggende partij wat is dan het verschil of je na 4 minuten scoort of 4 minuten voor tijd? De rust waarmee ze nu kunnen spelen dat is wel een kwaliteit, ze spelen altijd hun spel en daarom kan je ook niet van mazzel spreken vind ik.

Ik Denk dat ze dit weekend verliezen van psv

8 februari 2014 om 13:56

Denken moet je aan een paard overlaten , die heeft een kleinere kop / hoofd als jou..

8 februari 2014 om 14:27

Als je spreekwoorden gaat gebruiken, doe het dan goed.

'denken moet je overlaten aan een paard, die heeft een veel groter hoofd.'

10 februari 2014 om 11:35

Als je dan jij had gezegd dan had ik je nog serieus genomen...

Over twee weken ligt het wellicht weer heel anders.
Hoeveel titelkandidaten worden er wel niet genoemd?

Vitesse zie ik nog wel terug komen. Twente heeft de vorm nu, Ajax niet maar wint wel.
Het is een rare competitie zou mij niets verbazen dat Feyenoord aan het eind nog weer als kandidaat genoemd gaat worden.

Jan van Halst is net zo erg als Aad de Mos zeg..

Laat ze vanavond maar bewijzen dan, tot nu toe zowel Vitesse en twente zodra er ook maar word gesproken over titelkansen komt de klad erin, ik ben benieuwd en hoop natuurlijk erop dat de drie punten in Eindhoven blijven vanavond

8 februari 2014 om 13:10

Wanneer is er precies bij Twente de klad erin gekomen dan? Volgens mij speelt Twente het hele seizoen al redelijk stabiel.

8 februari 2014 om 13:13

Uhh ik kan mij herinneren dat na een paar mooie uitslagen eerder in het seizoen tegen ondere Feyenoord en uitslagen als 6-1? Twente was fantastisch, Psv was al begonnen met minder spelen en twente was de nieuwe nr1 kandidaat, toen kwam redelijk de klad erin hoor..

8 februari 2014 om 13:24

Verlies tegen Ado, gelijk tegen NEC en gelijk tegen PEC zijn een drietal opeenvolgende wedstijden geweest. Als je daarmee bedoeld dat de klad erin kwam....dan was dat inderdaad zo. Ik vond het wel meevallen.

8 februari 2014 om 13:34

Ze hebben het hele seizoen onnodig punten laten liggen maar de klad is er nooit ingekomen, bijna elke wedstrijd was Twente de bovenliggende partij.

8 februari 2014 om 13:36

Ja hoe noem je het anders? Tegen mindere tegenstanders ook, en tja zo niet dan laat dat ook meteen het verschil zien, het verschil in druk, verliezen tegen Ado, gelijk tegen NEC en PEC dan mag je blij zijn bij Ajax dat er over de klad erin word gesproken en niet gelijk over crisis

Goed voorbeeldje trouwens wat daaraan gelijk liep, Tadic fantastische voetballer, maar kreeg veel kritiek omdat hij geen pepernoot meer raakte waarom? Omdat hij alsmaar werd betiteld als de beste van de eredivisie en alleen ook echt de beste kunnen daarmee omgaan, het enige waar ik dus benieuwd naar ben is of twente met meer druk hetzelfde gaat kunnen voetballen want momenteel spelen ze gewoon zeer mooi en goed voetbal.

8 februari 2014 om 13:41

Mwa dat vind ik dus niet, Twente begon fantastisch voetballend, zakte toen terug zonder teveel punten te verspelen, en speelt nu sinds winter weer fantastisch maar wanneer de druk toeneemt kunnen ze dan nog steeds zo voetballen? Voor de winter bleek anders in mijn ogen. Dit Twente speelt het beste wanneer ze in de schaduw van Ajax en zelfs Vitesse stonden..

8 februari 2014 om 14:21

Twente begon helemaal niet fantastisch, de eerste wedstrijd was al heel slecht 0-0 thuis tegen RKC daarna 2 winst, 1 verlies en 1 gelijk, vind ik niet echt een fantastisch begin.

8 februari 2014 om 14:46

Oke misschien niet vanaf het begin begin maar zoals ik in mijn eerdere reactie zei dat na een goede periode met mooie uitslagen de lof kwam en Twente werd neergezet als misschien wel zelfs favoriet viel het wel terug wil niet zeggen dat het weer gebeurd daarom zeg ik ben benieuwd.

8 februari 2014 om 15:50

Ik heb het hele seizoen nog niemand over Twente gehoord terwijl ze toch continu bovenin meedraaien, nu pas wordt de media wakker en wordt Twente als kampioenskandidaat genoemd. Daar was eerder geen sprake van, aan het begin van het seizoen werd er zelfs geroepen dat Twente het linkerrijtje niet eens zou halen.

8 februari 2014 om 17:01

Dat is sowieso onzin, de media hier waren zo belachelijk dat de ene week Psv favoriet was, de week erop Twente dan weer Vitesse of Ajax.. Neemt niet weg dat naar mijn idee niet met die aandacht om kon gaan net als Vitesse, nu spelen ze geen europees, geen beker niks meer dus concentreren op de competitie, maarja nogmaals mijn punt is alleen dat ik maar moet zien of twente het kan handlen.

Twente en Ajax gaan plaats 1 en 2 verdelen. 100% zeker. Ik denk toch dat Ajax 1 word.

Of Fc Twente een uitdager kan zijn van Ajax, ligt vooral aan de komende 4 wedstrijden. Vanavond uit naar Psv, woensdag uit naar Fc Groningen en daarna thuis tegen Vitesse en Feyenoord. Is het gat dan minder dan 4 punten dan zijn ze nog een uitdager. Anders zie ik Ajax fluitend kampioen worden. Of Vitesse moet nog gekke dingen gaan doen.

Los van de resultaten ben ik blij dat Twente weer fris en aanvallend voetbal laat zien. Eghan, Promes, Tadic, Rosales en mijn persoonlijke favoriet Gutierrez zorgen er voor dat ik graag naar een voetbalwedstrijd van Twente kijk!

Mocht Twente vanavond en de komende week goed doorkomen en winnen dan is de kans groot dat het lang spannend blijft... Mocht PSV vanavond winnen dan is de spanning er wel zo'n beetje uit...

8 februari 2014 om 14:24

Begrijp ik dus goed dat Ajax sowieso geen punten meer gaat verspelen de rest van het seizoen?

Edit bedoel natuurlijk maximaal 3 punten verspelen

8 februari 2014 om 15:57

Nee, maar de achterstand wordt dan wel erg groot... Ajax moet haar wedstrijden natuurlijk nog wel winnen, maar dat lijkt me logisch...

Als als......als vitesse bony nog had waren ze al kampioen!!!!!!

8 februari 2014 om 15:56

En failliet

Ik vind het wel een compliment waard voor Schreuder.

Werd op een gegeven moment ook doodziek van het gezeik over die zogenaamd belangrijke trainerspapieren. Complete onzin. Schreuder heeft dit jaar bijna een geheel nieuw elftal neergezet en dat is goed gelukt. Ze hebben genoeg creativiteit maar missen inderdaad een spits. Het voetbal is niet altijd even goed, maar de prestaties zijn stabiel. De maand februari is een maand waarin Twente het moet laten zien. Ze kunnen achterop raken, maar ook definitief aanhaken.

Wat een nutteloze discussie. Twente moet gewoon zn wedstrijdjes proberen te winnen en dan zien we wel waar het schip strand.

Ben ook heel blij dat het nu eindelijk weer keer goed gaat dit seizoen! hoe vaak ben ik vorig seizoen wel niet teleurgesteld na huis gegaan na weer een nederlaag of gelijk spel! wat beroer voetbal was het toen en echt niet leuk om na te kijken

En wat een verschil zit er nu in het team! nu speelt twente mooi aanvallend en creëert heel wat kansen

We zien wel waar we eindigen maar plek bij de 1ste 4 dat moet je gewoon van twente verwachten als je kijkt na onze begroting! Het kan alleen nog maar mooier en mooier worden en gelukkig halen we dit jaar wel europees voetbal

Waarom kan een club als Twente nou niet gewoon eens zeggen: Wij spelen voor het kampioenschap!

Is dat zo raar? Als je alleen maar voor de plekken wil spelen die toegang geven tot Europees voetbal hoor je in de hoogste divisie van Nederland niet thuis. Dan speel je dus alleen maar voor het sluitend maken van je begroting en kun je net zo goed niet gaan voetballen maar een winkeltje beginnen ofzo.
Iedereen wil toch kampioen worden?

Ik vind dat werkelijk zo'n onzin, Twente staat er ontzettend goed voor, spelen leuk voetbal en staan maar 4 punten achter de koploper met een wedstrijd minder gespeeld. Hoezo speel je dan voor de eerste 4 plekken. Wees eens kerels en zeg gewoon dat je kampioen wil worden en dat je het snot voor de ogen zal spelen om dat te bereiken!

8 februari 2014 om 14:30

Ja en als ze dat zeggen krijg je weer te horen, wat denken de daar in en bij Twente, dat ze een tpcub zijn? Het is gewoon een provincieclubje dat met alle geluk een keer kampioen is geworden. Denken ze nu echt dat ze zomaar weer om het kampioenschap kunnen spelen, laat ze eerst maar eens een paar jaar in de top meedraaien. Waar halen ze die arrogantie vandaan door dat te denken.
Er zijn in Nederland 3 topclubs die mogen zeggen dat ze voor de titel gaan. De rest mag hopen dat ze een keertje kampioen worden.

Dit type reactie zul je dan heel veel horen/lezen.

Tuurlijk is Twente de uitdager, de enig overbleven op dit moment. Ze laten zien een stabiele ploeg te hebben en goed te spelen.
Alleen denk ik dat ze toch te weinig kwaliteit hebben om het te redden. (toegegeven, ik hoop het ook).

Als ze vanavond verliezen van psv, dan is het klaar, wat ze moeten nog tegen Vitesse, AZ, Groningen, Feyenoord en Ajax. Dat redden ze nooit.

8 februari 2014 om 15:17

Wat is dat nu voor een redenering. Vervang Ajax en Groningen voor Twente en Heerenveen en je hebt de tegenstanders van Ajax

9 februari 2014 om 00:39

Groningen heeft Ajax niet meer, psv heeft Ajax niet meer. Twente en Heerenveen thuis.
Bovendien is vanavond wel gebleken hoe gek de redenering is.
Nu krijgt Twente Vitesse en Feyenoord, beide gaan ze niet winnen.

Ik vind jan van halst een vreselijk gladde in het pak gehezen fris geschoren demagoog. Deze man heeft nooit wat zinnigs te melden. Als voetballer was hij nog slechter.

8 februari 2014 om 15:39

Wat toevallig dat je precies dezelfde woorden gebruikt als Johan Derksen altijd doet! Heb je enig idee wat een demagoog is of doet? Dan zou je wel snappen dat Jan van Halst dit niet is (johan Derksen daarentegen...).

8 februari 2014 om 15:53

Dat kan natuurlijk best wel toevallig zijn. En omdat Derksen een demagoog is wil natuurlijk niet zeggen dat van Halst er geen kan zijn. Persoonlijk vind ik dat van Halst ook niet vies is van demagogie. Geeft een ander weinig ruimte om met een weerwoord te komen en is vrij sturend in zijn mening verkondigen. Dat vind ik vrij demagogisch

8 februari 2014 om 16:00

Dat mag ik toch vinden ? Net zoals jij je mening hier mag verkondigen. Ik vind dat jij ook niets te melden hebt.

8 februari 2014 om 16:25

Blijkbaar kijk je wel naar johan derksen, en onthoud zijn woorden opmerkelijk goed voor iemand die jij een demagoog vind.....

Denk dat Ajax toch aan het langste eind trekt. Door dat de visie van de jeugd en het 1'e elftal erg op elkaar lijken, passen nieuwe spelers uit de jeugd zich erg snel en goed aan. Ook hebben ze met spelers als Van Rhijn, Blind, Moisander, Schone en zo nog een paar spelers, een team dat al meer dan een seizoen bij elkaar speelt. Twente is dit seizoen opnieuw begonnen, en onder andere ik dacht serieus dat dit een tussenjaar zou worden. Dat was ook oorspronkelijk de bedoeling geloof ik, waar Schreuder de basis kon gaan leggen voor de volgende seizoenen. Echter is het niveau van de eredivisie erg laag wat betreft voetballend vermogen, waardoor clubs als Twente en Vitesse binnen een jaar een compleet elftal neer kunnen zetten dat lekker fris voetbal kan spelen.

Toch gaat Ajax aan het langste eind trekken denk ik, maar met een 2'e plaats zijn veel supporters, en iedereen in Twente erg tevreden.

Tja met een betere spits bij Ajax had Ajax ook meer punten gehad Jan

8 februari 2014 om 16:03

Moet je ff het aantal gemiste kansen met elkaar vergelijken... dan kom je wel tot een andere conclusie.

8 februari 2014 om 16:07

Tja bij Ajax staat er elke wedstrijd een andere spits...dus nee ik kom niet tot een andere conclusie

Deze wedstrijd van vanavond is in ieder geval niet bepalend, het kan alleen een opsteker zijn voor zowel PSV als Twente.het leuke van Twente is dat ze aan het begin van het seizoen als B garnituur werden bestempeld maar diezelfde B garnituur nauwelijks onder de indruk was van de 1-0 achterstand in de Kuip en uiteindelijk de wedstrijd met 1-4 won.dat is het leuke van Twente ten opzichte van PSV ze blijven zichzelf.

Ik vind Twente in tegenstelling tot de seizoenen daarvoor echt fris aantrekkelijk voetbal spelen. Probleem is echter wel dat Castaignos te veel kansen mist, dus ik begrijp waarom Twente nooit begint met die Borven. Heb hem te weinig in actie gezien om een oordeel te geven, maar in die minuten dat ik hem zag maakte hij op mij wel een kille indruk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren