Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen: ‘In tegenstelling tot Suárez hoef ik het er niet op te schrijven’

Laatste update:

De A1 van Ajax maakte ruim twee jaar geleden furore in de NextGen Series met zeges op Barcelona en Liverpool. De aanvoerder van dat elftal, Davy Klaassen, mocht daarna direct met het eerste elftal mee op trainingskamp naar Brazilië en inmiddels is de blonde aanvallende middenvelder uitgegroeid tot een steunpilaar van de koploper van de Eredivisie.

/

Klaassen kijkt met tevredenheid terug op zijn vuurdoop en weet als geen ander wat jongens als Jaïro Riedewald, Riechedly Bazoer en Ricardo Kishna onlangs doormaakten. Dat trio ging voor het eerst mee op trainingskamp met Ajax, naar het Turkse Belek. “Ik weet heel goed hoe ze zich voelen”, begint Klaassen op de officiële website van de Amsterdammers. “Je bent nieuw en je moet je plek zien te vinden. Toen ik er voor het eerst bij zat, sliep ik ’s nachts als een blok. Het niveau en de intensiteit kosten energie.”

“Hoewel Jaïro, Riechedly en Ricardo helemaal volgens het Ajax-systeem zijn opgeleid, is de stap naar het eerste elftal toch altijd een bijzondere”, vervolgt Klaassen. “Je werkt er jaren naartoe en als het dan uiteindelijk gelukt is, moet je laten zien dat je het niveau aankan. Eigenlijk begint het dan pas allemaal.” Klaassen kan zelf onderhand wel stellen dat hij is doorgebroken bij Ajax; hij mag zich momenteel zelfs clubtopscorer noemen. In december maakte hij nog een hattrick tegen NAC Breda.

Klaassen stelt dat op die zaterdagavond ‘alles samenviel’: “Het was het duel waarin alles lukte”, zegt hij. “Het was voor mij de eerste keer dat ik een hattrick maakte. Dan geniet je er extra van. In tegenstelling tot Luis Suárez hoef ik de wedstrijd er nog niet met een markeerstift op te schrijven. Wie weet komt dat ooit nog, maar tot nu toe weet ik maar al te goed bij welke wedstrijd die bal hoort”, besluit Klaassen, die het zondag met Ajax opneemt tegen FC Utrecht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha ja als veel hattricks maakt kan je het beter bijhouden inderdaad, die gast heeft er bij Liverpool ook aardig wat gemaakt nu.

Wereldtalent, jammer van zijn langdurige blessure destijds. Ik zeg dat dit de hoop van het nederlands voetbal is. Alle hopen van het nederlands voetbal zijn dan ook altijd afkomstig van Ajax geweest en deze knaap zet de traditie mooi voort.

1 februari 2014 om 13:21

Jongens een boetius, deoay, zivkovic gaan er ook wat van bakken. Klaassen is erg goed maar ik weet dat hij nog een tandje hoger kan.

1 februari 2014 om 13:29

Boetius gaat het niet maken, depay is inderdaad een toptalent en van zivkovic moeten we maar zien of hij nog uit zijn dipje gaat komen

1 februari 2014 om 13:35

Och, Zivkovic is twee weken geleden uit de baarmoeder gekropen. De spits van FC Groningen krijgt nog alle tijd om zich te ontwikkelen en komt er wel.

1 februari 2014 om 13:35

Hoezo denk je dat Boetius het niet gaat maken.

1 februari 2014 om 13:40

Goede techniek, lichtvoetig en al heeft hij wel. Maar in de absolute top, dan denk ik vooraal aan de Premier League, red je het merendeels niet als lichtvoetige, lichte speler. Kijk maar naar kagawa, nani, marin etc. Hij zou het wel kunnen redden, maar ik verwacht er niet de nieuwe overmars of robben van. Wel van kaliber Menez, Shaqiri,pedro

1 februari 2014 om 13:56

Je hebt ook nog andere competities en wie weet hoe die zich fysiek nog gaat ontwikkelen. Zie er veel meer talent in dan bij een Depay.

1 februari 2014 om 13:59

Je verwacht dat hij het niet gaat maken, maar dat hij wel van het kaliber Menez, Shaqiri, Pedro gaat worden. oke dan

1 februari 2014 om 14:14

Silva, Carzorla, Mata, Navas, Özil, Walcott, Aguero etc zijn natuurlijk ook allemaal geen lichtvoetige spelers.

Als je goed bent red je het overal. Verder heeft Klaassen gewoon een goed postuur. Redelijke lengte en ook genoeg spiermassa.

1 februari 2014 om 15:07

Zivkovic zie ik het ook nog niet redden.
Heeft het nu al te hoog in zijn bol.
Als hij te laat voor de les is.
Zegt hij tegen de docent: weet je wel wie ik ben??
En zie hem ook altijd in de trein loopt hij vet breed. enz.
Allemaal van die kleine dingetjes wat hij nu al tegen zich heeft.

1 februari 2014 om 15:47

Mr torres
Kijk naar jesus navas, sterling, mata silva januzaj oscar

Ik denk dat boetius nog wel veel kan groeien maar dat is mijn mening. Of hij de PL aankan is een andere vraag maar hij moet het bewijzen voordat je hem de grond intrapt.

1 februari 2014 om 16:07

Dat is deze tijd blijkbaar. Dikke koptelefonen op alsof ze contact met mars hebben. Zag laast bij feyenoord rare dansjes na een goal terwijl ie maar 5x per seizoen scoort. Denken allemaal dat ze heel wat bereikt hebben, maar eigenlijk nog onderop de ladder staan.

3 februari 2014 om 22:20

Shaqiri is ook een talent van onder de 24 hoor!

Over een talent kan je haast nooit voorspelling of het iets wordt. Het hangt niet alleen af van je kwaliteiten, maar ook van je gedrag, extra eigenschappen, mentale kracht, fysieke kracht, kracht met praten, felheid.

Als iemand drie fantastische wedstrijden speelt is het een wereldtalent, maar als hij het daarna slecht doet is het een waardeloze speler.

We dachten ook allemaal dat bijvoorbeeld Huntelaar een wereldspits zou worden, dat valt ook wel tegen.

We dachten ook dat De Jong dit seizoen Ajax op sleeptouw zou nemen, maar raakt steeds weer geblesseerd

Afellay is ook iemand waarvan we allemaal verwachtten dat hij een wereldwonder zou worden, is ook nog steeds niet gelukt

1 februari 2014 om 13:22

Jammer he toen NL het EK won was PSV hofleverancier.... zit je diep of niet....!

on-topic:

Goede speler, goede techniek, balcontrole heeft echt alles om uit te blinken in de Eredivisie. Over een topclub durf ik nog niet te praten maar hij kan dat zeker halen als hij deze lijn doortrekt.

1 februari 2014 om 13:28

net alsof ik toen al leefde xp

1 februari 2014 om 13:29

ik ook niet maar je doet net alsof NL alles te danken heeft aan Ajax...

1 februari 2014 om 13:30

Waarvan een enkeling opgeleid door PSV zelf, helft van die Psv'ers was van Ajax afkomstig.
Verder zaten er in de selectie ook een aantal ex-Ajacieden als van Basten en Rijkaard, dus als je het dan over het opleiden van wereldtalent hebt (zoals Mr. Torres) dan heeft hij zeker een punt.

1 februari 2014 om 13:33

Er zaten vijf Psv'ers in de selectie van het EK 1988, en ook vijf Ajacieden. Evenveel dus. Ajax was net als PSV hofleverancier in 1988.

1 februari 2014 om 13:36

Cruyff, Van basten, Bergkamp, R de boer, F de boer, Davids, Keizer, Kluivert, Mühren, Michels, Overmars, Rijkaard, Schrijvers, Schoenaker, van der Sar, Seedorf, Stam, Sneijder, Suurbier, Swart, Stekelenburg,

Je doet net alsof ze nederlands grootste voetballers niet hebben voortegebracht..

1 februari 2014 om 13:48

Hij heeft natuurlijk geen gelijk met zijn alles hangt af van Ajax. Maar jou reactie raakt ook kant noch wal. Hoflevernacier boeit toch niemand iets. Laatst was Feyenoord hofleverancier maar ik denk dat de meeste mensen toen toch nog hoopten/vertrouwden op spelers als van persie, robben en strootman

1 februari 2014 om 13:51

Jonge jonge ik weet niet waar jij allemaal mee bezig bent hoor.

Vind het geweldig dat je iedereen hier probeert te laten zien hoe geweldig mijn clubje is maar als je stam in dit rijtjr noemt krijg je enkel de lachers op je hand

1 februari 2014 om 13:53

Stam kwam helemaal niet van Ajax... Feit blijft wel dat Ajax de meeste topvoetballers van Nederland heeft voortgebracht. Dat is geen grootheidswaan maar gewoon een feit. PSV heeft het altijd met aankopen gedaan. Niets mis mee overigens

1 februari 2014 om 14:16

Overmars komt van GA Eagles. Mühren van Volendam.. Piet Schrijvers DWS daarna Twente.. Schoenaker van Wageningen en ging daarna naar De Graafschap

En Steklenburg hoort echt niet bij de grootste Nederlandse voetballers.. Hij heeft een geweldig WK gekeept maar daarna heeft hij niet veel meer laten zien

1 februari 2014 om 16:08

@mr. Torres

Net alsof jij (inclusief 90% van de Ajax supporters hier) al leefde toen Ajax zijn grootste (europese) successen gehaald hebben, en nog teren op dat verleden.

1 februari 2014 om 13:33

Goh wat weer een borstklopperij. Robben, van Persie, Stam, Koeman om maar een paar wereldtoppers te noemen kwamen allemaal niet van Ajax.

1 februari 2014 om 13:43

Koeman speelde voor Ajax voor hij naar PSV ging maar is opgeleid door Groningen.

1 februari 2014 om 13:49

Kun je er nog meer bedenken. Dat staat toch in schril contrast met De Boer, De Boer, Rijkaard, Seedorf, Overmars, Kluivert, Van Basten, Cruijff, Vd Sar, Davids, Swart etc. etc.

1 februari 2014 om 13:51

Die van Persie die nooit presteert als het er op aankomt bij Oranje? dat is echt niet de hoop van ons vaderland hoor. Robben wel, Stam en Koeman zijn echte ajaxmannen wat betreft hun carriere

1 februari 2014 om 13:52

Ja, komt dus niet uit de jeugd van Ajax, daar ging het toch om? Je hoeft me echt niet te vertellen wat de historie van een speler is, want wat ik niet weet, weet mijn vriend Google wel. Het is gewoon schijtirritant dat iemand hier loopt te pronken met een halve waarheid, een halve waarheid waar hij 0 invloed op heeft gehad.

1 februari 2014 om 14:14

Daar ging het niet om? leer lezen dude

1 februari 2014 om 14:21

Mr. Torres, 1 seizoen bij Ajax in zijn nadagen maakt Stam geen Ajaxman...

1 februari 2014 om 14:43

mr torres ?

stam ???

Koeman die van groningen komt ?

als je komt met cruif van basten kluivert silooy rijkaard dan geloof ik je wel maar veel spelers zoals koeman de boer litmanen overmars zijn helemaal niet door ajax opgeleid

1 februari 2014 om 18:55

Andre, de Boer niet? Moet jij mij eens vertellen waar zij wel opgeleid zijn dan..

1 februari 2014 om 17:18

Momenteel zijn de mannen bij het Nederlands elftal toch echt: v.persie, robben en strootman. Allen geen ajax opleiding volgens mij.

1 februari 2014 om 20:32

Vaak zie je juist dat spelers een hoger niveau of een aantal niveaus hoger halen dan voor een langdurige blessure. Kijk ook maar naar Veltman. En zo zijn er in het verleden nog meer geweest.

Catalonia je hebt gelijk als je Veel hatricks maakt kan je het Beter bijhouden

Bazoer opgeleid volgens het Ajax-systeem, niet echt eigenlijk..

1 februari 2014 om 13:24

tja zo gaat dat he. spelers op 16/17 jarige leeftijd ergens pakken en eigen jeugd noemen.

1 februari 2014 om 13:28

Nee dat is het leuke eraan. Jullie roepen dat wij het eigen jeugd noemen, terwijl wij roepen dat ze door ons zijn opgeleid. En dat is ook zo. Bazoer wordt op dit moment door de beroemde Ajax opleiding klaargestoomd voor het 1e. Ik zie hier heel veel mensen gefrustreerd reageren alsof Bazoer volledig eigen jeugd is. Maar het enige dat we zeggen is dat ie door Ajax is opgeleid...lastig te begrijpen soms.

1 februari 2014 om 13:36

Er staat toch echt in de tekst 'helemaal volgens het Ajax-systeem zijn opgeleid'. En volgens mij betekent 'helemaal' in zijn geheel. Als hij dan 15 maanden bij Ajax zit en 6 jaar (72 maanden) in de PSV-opleiding heeft gezeten, is het niet vreemd dat mensen het daar niet mee eens zijn. Dus zet die ajax-bril af en reageer zelf niet zo gefrustreerd.

1 februari 2014 om 13:38

Wat Willum zegt inderdaad. Ik probeer hier niet PSV om hoog te praten ofzo, alleen het klopt niet wat Klaassen zegt en dat stip ik aan.

1 februari 2014 om 14:01

Nee, maar Klaassen wil ook iets interessants zeggen. Je moet spelers die een interview geven niet zo serieus nemen. Pas sinds een jaar of twee wordt er pas weer opgeleid volgens het 'ajax systeem', met de komst van verschillende oud-spelers naar de club. De jaren ervoor werd de jeugdopleiding steeds meer verwaarloosd. Niet voor niks dat Cruijff ingreep. Ook Kishna en Riedewald kunnen dus onmogelijk helemaal zijn opgeleid volgens het ajax systeem.

Maar wat ik zeg, je moet hem niet te serieus nemen. Lekker laten voetballen.

1 februari 2014 om 14:10

bijna elke topclub in de eredivisie gebruikt 'het ajax-spel', allemaal 4-3-3. het verschil zit alleen in de kleine dingen,looplijnen drukzetten tempo enz, hij wordt nu gepolijst door Ajax.

1 februari 2014 om 15:06

Ja hij is ook helemaal volgens het ajax systeem opgeleid in 15 maanden. Hij kent het systeem dus en dat maakt de stap makkelijker.

2 februari 2014 om 01:07

mogen wij dan de beste spits aller tijden ook zelf opgeleid noemen?

1 februari 2014 om 13:37

''hoewel Jaïro, Riechedly en Ricardo helemaal volgens het Ajax-systeem zijn opgeleid''

Hij noemt ze allebei.

1 februari 2014 om 13:41

Bazoer is toch opgeleid volgens het Ajax systeem het laatste jaar?

1 februari 2014 om 13:41

Bazoer is toch opgeleid volgens het Ajax systeem het laatste jaar?

1 februari 2014 om 14:12

Dat klopt. Maar dat zegt Klaassen niet. Helemaal opgeleid zijn volgens een bepaalde opleiding, betekent voor mij meer dan één jaartje. Dan moet je de hele jeugd doorlopen vind ik, en niet de loopbaan van Bazour hebben.

1 februari 2014 om 15:04

Waarvoor moet je wat? Het gaat er puur om dat Bazoer het systeem al kent en dat kun je in een jaar prima leren.

1 februari 2014 om 15:12

Ligt er aan hoe je die helemaal wilt uitleggen.

Helemaal als in tijd heb je gelijk.
Helemaal als in compleet heb je ongelijk.

Dus als je wilt muggenziften en/of mierenneuken zorg dat je basiskennis van de Nederlandse taal voldoende is.
Bazoer is al in dat ene jaar door een complete Ajaxopleiding gegaan.
Bedoeld wordt dus dat hij geleerd heeft wat men bij Ajax iedere jeugdspeler heeft geleerd.

1 februari 2014 om 15:03

Wel dus.. hij is nu aan zijn tweede jaar bezig en kent het systeem al aardig, dit wordt met name in de bovenbouw ontwikkeld.

Een behoorlijk groot talent, maar geen wereld talent.

Klaassen is technisch goed, heeft een goed inzicht, scorend vermogen en werkt hard. Hij deed het uitstekend, maar speelt de laatste wedstrijden wat minder. Logisch, op die leeftijd.

Ik ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt tot het einde van het seizoen. Hij speelt op een belangrijke positie bij Ajax waar er creativiteit en ook doelpunten worden verwacht. Ik vind zijn speelstijl te vergelijken met Siem de Jong op die positie. Beiden werken keihard, zorgen voor de nodige diepgang en maken goals. Siem mist daarbij de verfijning en souplesse om een echte wereldvoetballer te zijn/worden. Hoe dat bij Klaassen zit zal blijken, maar ik denk dat hij in de komende jaren in ieder geval een prima speler voor Ajax gaat zijn.

1 februari 2014 om 17:10

Inderdaad Klaassen is echt een groot talent, maar geen toptalent als Kishna of Fischer. De talenten die je tegenwoordig in het eerste ziet zoals, Veltman, Denswil, van Rhijn, en Klaassen zijn niet opgeleid door de Ajax filosofie. Dat komt omdat hun zowat al waren doorgebroken toen Cruijff pas met de revolutie bezig was. De echte grote talenten komen nu pas eraan, en dan bedoel ik toptalenten als Nouri, Cerny, van de Beek, Walian, El Ghazi, Mirani, van Bruggen, Dekker, Owusu, Bruijn, Tete, El Mahdioui etc. Dit zijn de talenten die grotendeels zijn opgeleid via de Ajax opleiding die net pas een jaartje of 2 oud is. En er zitten echt pareltjes tussen die geen probleem zouden moeten hebben om door te breken.

4 februari 2014 om 16:01

Toptalent als Fischer:'

Hoe kunnen mensen Fischer nog een talent noemen. Speelt dit hele seizoen al ontzettend matig, dan zijn die paar goede wedstrijden incidenten geweest, en laat hij nu gewoon zien wat zijn niveau is. Klaar.

4 februari 2014 om 17:25

Fischer is nog steeds een toptalent, en heeft dat vaak genoeg bewezen. Misschien dit seizoen zelden, maar vorig seizoen was hij echt grandioos. Dat vind ik geen incidenten, want ook Boetius en Depay hebben zulke slechte momenten gehad hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren