Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax en Benfica liggen ver uit elkaar in gesprekken over John'

Laatste update:

Ajax wil zich in januari versterken met een extra vleugelaanvaller en Frank de Boer heeft al toegegeven dat Ola John hoog op de verlanglijst staat. De dribbelaar was in de zomer ook al in beeld bij de Amsterdammers, maar op het laatste moment ketste een overgang af. Ajax wil na de jaarwisseling een nieuwe poging doen, maar een akkoord is nog zeker niet aanstaande.

/

A Bola meldt dat Ajax en Benfica met elkaar in gesprek zijn over een verhuurperiode voor John, wiens contract in Portugal nog tot medio 2017 doorloopt. Ajax zou voor een halfjaar 400.000 euro willen betalen, maar Benfica aast op een hoger bedrag. Bovendien willen de Portugezen dat Ajax het volledige salaris van John overneemt en dat is de Nederlandse recordkampioen niet van plan te doen.

Ook Liverpool en Tottenham Hotspur hebben nog belangstelling voor John, maar zij zijn op het moment niet zo concreet als Ajax. De 21-jarige John mocht dit seizoen pas 5 keer invallen in de Liga Sagres en staat daardoor open voor een (tijdelijk) vertrek bij Benfica. Datzelfde geldt voor de investeerders van Doyen Sports Group, die vorig jaar een deel van de transfersom betaalden en nu vrezen dat de investering verloren zal gaan.

Ola John is de man die Ajax nodig heeft

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat ze er uitkomen, 400k valt best mee voor 17 wedstrijden. Hopelijk wel met een optie tot koop indien mogelijk.

Spurs hebben ook interesse? Want ze hebben nog niet genoeg flank spelers?

27 december 2013 om 11:08

Spurs hebben nooit interesse gehad en zullen dat ook niet meer hebben. Die hebben op dit moment genoeg spelers.

27 december 2013 om 11:19

400K valt inderdaad heel erg mee, maar dat is ook wat Ajax biedt. Benfica verwacht meer geld. Dat bedrag zal wel rond de 800.000 tot 1.000.000 zitten.

27 december 2013 om 11:37

@ Miccoli

Jij gelooft dat Ajax 800.000 euro voor een half jaar huur gaat betalen aan huursom en daar boven op nog het salaris? Dan heb je niet echt gevolgd hoe Ajax de afgelopen jaren heeft gehandeld. Het bod gaat in geen enkel geval verdubbeld worden.

Benfica zit in een beroerde onderhandelingspositie en Ajax weet dat.
- John kost salaris en zit voornamelijk op de bank.
- John wil zelf graag verhuurd worden aan Ajax
- De Doyen sports groep wil graag zien dat hij verhuurd word
- Er is nog geen enkele andere club concreet

27 december 2013 om 11:43

Hij geeft toch ook alleen aan dat dat wss is wat benfica wilt zien.
en we weten inderdaad allemaal dat ajax dat niet gaat doen, dus zal john nog een half jaar banken.

27 december 2013 om 12:55

Nee, Ajax gaat vast niet meer dan een ton of 5 neerleggen inclusief het salaris. Doen ze dat wel dan zouden ze ongeloofwaardig zijn. Daarnaast die John is momenteel niet eens meer waard dan een miljoen of 4 in transferkosten of wat de gek er voor geeft. Nog een half jaar op de bank en de investeerders kunnen 'm afschrijven.

27 december 2013 om 12:59

Delano

Kan je lezen? Lees nou eens goed voor je iets zegt en iemand de grond in boort.

27 december 2013 om 14:47

Kom nou zeg. Als Benfica niet wil dat hij gaat, gaat hij ook niet. Ajax wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ze hebben het geld en ze hebben hem heel hard nodig. Dat weet Benfica dus. Betalen dus Ajax.

27 december 2013 om 17:47

Ajax betaald wat ze iemand waard vinden, als hun iemand een dubbeltje waard vinden is dat hun goedrecht, Ajax moet spelers kopen tegen de hoofdprijs en verkopen voor schamele bedragen zeker, dat zou jij graag zien natuurlijk

27 december 2013 om 11:24

Ik hoop dat beide partijen overeenstemming bereiken. Met Ola John worden we vrijwel zeker kampioen.

27 december 2013 om 11:43

Ik zie liever elia terug in vorm komen bij Ajax ook voor op het wk is het een van de betere buitenspelers! Maar wel een elia in top vorm!

27 december 2013 om 12:18

je weet nooit zeker of hij in top vorm is en daarin blijft..

27 december 2013 om 12:16

Blijf het grappig vinden dat ajacieden hopen op een koopoptie...john heeft een clausule van 40 miljoen in zijn contract. Benfica haalde hem op voor 9 miljoen, ligt nog vast tot 2017 dus voor minder dan 15 miljoen doen ze hem toch niet van de hand. Met andere woorden, kansloze missie voor Ajax.

27 december 2013 om 12:48

Alsof ze ooit 40 miljoen zullen vangen voor een bankzitter... Als benfica nog wilt dat John van waarde is huren ze hem juist wel aan ajax zodat hij misschien wel kampioen wordt (hoop het niet) en misschien ook nog meegaat naar het wk. Een overduidelijke win-win situatie. Het zal mij niet verbazen als deze deal rondkomt.

27 december 2013 om 18:16

Dat hij een clausule van 40mln heeft is bijzaak. Ik geloof dat dit in Portugal verplicht is.

Hij speelt op het moment niet en als dat tot 2017 zo blijft dan ben je dem 9mln kwijt en de salaris kosten.
Voor Doyen is het belangrijk dat hij speelt en dat er geld voor binnenkomt.
Bij Doyen zullen ze niet zo dom zijn om een dikke winst op elke speler te verwachten.

De keuze om hem te verhuren zal officieel bij Benfica liggen maar in werkelijkheid zal de beslissing door Doyen gemaakt worden denk ik.
Want er lopen bij Benfica diverse spelers rond die helemaal of deels eigendom zijn van investeringsbedrijven en als Benfica tegen de wil ingaat van Doyen dan zullen die bedrijven nog wel eens nadenken of ze nog eens zaken gaan doen met Benfica.

Zo rijk als velen hier denken is Benfica niet. Veel van de spelers die voor veel geld vertrekken uit Portugal zijn voor een groot deel (of zelfs volledig) in handen van investerings bedrijven. Dus van die grote bedragen zien de Portugese clubs vrij weinig.

27 december 2013 om 12:53

400k is de huur, daar komt dan vast nog een ton of 6 aan salaris bij, waarschijnlijk de helft van wat hij krijgt. Die John zal vast meer dan 2 miljoen op jaar basis opstrijken en zelfs als Ajax daarvan maar een deel overneemt kost zo'n grappenmaker je nog een miljoen, niet doen dus.

27 december 2013 om 14:09

De vier ton is het gehele bedrag wat Ajax aan Benfica wil betalen voor de huur van John. Daar komen dus geen salariskosten bovenop.

27 december 2013 om 14:14

Wat verwacht Ajax nou dat Benfica hier mee akkoord gaat? Benfica verkoopt al jaren haar spelers voor record bedragen en nu moeten ze akkoord gaan met een laag bedrag van Ajax? En ook al is het een huurperiode ze verwachten alsnog dat zijn salaris betaald word door Ajax.maar zo te zien heeft Ajax niet de financiele middelen ervoor.

27 december 2013 om 15:31

Ajax heeft financiële middelen zat. Als je het hele gedoe gevolgd hebt de laatste tijd, dan had je dit geweten.

27 december 2013 om 17:50

maar zo te zien heeft Ajax niet de financiele middelen ervoor.

Hahaha knap zo te zien? Dat maak jij ervan, hou op man iedereen zelfs de grootste criticasters weten dat Ajax meer dan genoeg geld heeft om uit te geven, of ze dat ook doen is een 2e maar dat heeft een andere reden he..

27 december 2013 om 17:51

Trouwens 5 ton incl. salaris voor 6 maanden huur van een bankzitter is gewoon redelijk in mijn ogen..

Dit doet Ajax heel goed, gewoon de poot stijf houden en anders maar niet, er zijn nog alternatieven en anders maar met deze selectie doorgaan, met schone rechts en Fischer links moet het ook wel lukken, mits Fischer weer een beetje in vorm komt, maar hij heeft wel altijd die dreiging, als Siem terug is die in de spits zetten

27 december 2013 om 11:10

Ik denk dat Siem de Jong sowieso wel in de spits zal staan tweede seizoenshelft, verwacht niet dat De Boer Klaassen eruit haalt in deze vorm, terwijl de spitsen van Ajax nou niet bepaald lekker draaien.

Ik heb net wat beelden zitten te bekijken van die Kouassi van Hadjuk Split en ik denk dat ze beter voor hem kunnen gaan. Man wat heeft hij een techniek en wat is hij razendsnel. Word denk een nieuwe publiekslieveling. Eindelijk een Finidi waardige opvolger.

27 december 2013 om 11:12

Dat moet ook een goede speler zijn. Maar toch heeft John vele voordelen. Hij is Nederlands en een buitenspeler die de Nederlandse competitie kent. Ook weet hij wat er verwacht wordt bij een club als Ajax. Hij kent de tegenstanders van Ajax.

27 december 2013 om 11:13

Sana was ook zoals je net beschrijft, maar dan helaas alleen de eerste drie wedstrijden.

27 december 2013 om 11:14

Inderdaad, heb die beelden ook gezien. Ze kunnen beter Kousassi halen dan Ola John (huren) waar ik nooit fan van ben als het om een half jaartje gaat en weer terug sturen naar Benfica (met geen cent voor terug).

27 december 2013 om 11:32

John huren voor de rest van het seizoen en in de zomer Koussassi halen is ook een optie!

27 december 2013 om 11:38

Kousassi en Cuenca halen in de winterstop. Dan heb je Ola John helemaal niet nodig. Heb je zowel de links als de rechtsbuiten voor de komende 2 a 3 jaar dubbel bezet met talent, potentie en betaalbare spelers.

27 december 2013 om 11:50

Cuenca zie ik niet zitten. Die is me er te lang uit geweest en zal toch ook nog behoorlijke salaris eisen hebben.

27 december 2013 om 12:03

Delano, wie en wat voor type is die Kousekasi? En betaalbaar? Nog nooit van gehoord man.

27 december 2013 om 12:56

Moet je eens naar een leuke Youtube clip kijken van Sulejmani, of zelfs van El Ham. Hopelijk zijn ze zo slim om niemand te kopen op basis van een Dvd'tje

27 december 2013 om 14:12

Ajax volgt hem al een tijdje en dat zal niet via youtube zijn. Deze jongen is pas 19 en kost rond de 4 miljoen las ik ergens.

27 december 2013 om 15:17

nou dat denk ik niet
vind het maar een middelmatige speler
zonder goede voorzet

dan heb ik liever John

Pas 21 jaar nog, hij komt er wel. Hoop dat Ajax hem kan krijgen, toch een enorme versterking.

Als Ajax spelers huurt is het meestal niet zo'n succes. Als investeerder kan je hem beter Bij Ajax laten spelen, dan Bij Liverpool of Tottenham op de bank laten zitten.

Ik denk dat ze er wel uit komen. Dit is zeg maar het eerste bod van Ajax. Ik vind een bedrag van 8 ton wel realistisch hoor. Lekkere zet, John had al tijden mijn voorkeur. Zo wordt Fischer ook weer op scherp gezet.

27 december 2013 om 11:13

Ajax lijkt me wel bereid om voor 8 ton te gaan, aangezien ze dacht ik ook een miljoen betaalde voor Cuenca? En over het scherphouden van Fischer ben ik het ook volledig met je eens, mensen zeggen dat hij steeds beter in vorm komt maar ik vind dat erg tegenvallen. Hij heeft een bijzonder laag rendement, ik vind hem niet basisplek-waardig nu, maarja we hebben niet zo gek veel alternatieven

27 december 2013 om 11:40

@ Dudley

Voor Cuenca betaalde ze 800.000 euro maar betaalden ze geen salaris van Cuenca.

27 december 2013 om 12:59

Was een succes! Wat kostte hij per minuut? Net zoveel als Sulejmani? Bojan, ook een groot succes trouwens. Als ze bij Ajax wat willen moeten ze andere scouts aanstellen. De geit die van der Hoorn op 4 miljoen in heeft geschat krijgt hopelijk ook al geen bonus dit jaar.

27 december 2013 om 16:09

Okay Cuenca heeft dat bedrag tuurlijk niet waargemaakt dat weten we allemaal, ik bedoelde alleen dat Ajax wel bereidt is dit soort bedragen op tafel te leggen.
Of John nu het tweede seizoenshelft nodig is kun je je ook afvragen. Hij zal uiteraard een versterking zijn, maar ik zie Ajax met het huidige spelersgroep ook wel kampioen worden. Wil je ver komen in de EL dan kan zo'n speler zeker nut hebben.

27 december 2013 om 11:35

Naast het transferbedrag wil Benfica ook dat Ajax heel het salaris overneemt, Ajax lijkt dit niet van plan.

Ik betwijfel of ze eruit komen.

27 december 2013 om 11:46

Vorige zomer waren ze er ook al uit. Alleen John wou voor ze kansen gaan voor Benfica.

27 december 2013 om 12:18

Vorige zomer is de zomer waarin Benfica hem haalden...het seizoen waarin John Gaitan naar de bank verdreef. Loop niet zo slap te trollen man

27 december 2013 om 14:38

@teddiursa

John speelt reeds 1,5 jaar voor Benfica. Vorige zomer is dus een maand of 5 terug. Voordat je op deze manier commentaar levert, get your facts right.

Frank we hebben een spits nodig.. Kolbein en Hoesen bakken er allebij niks van.

27 december 2013 om 11:14

Je zal nog niet helemaal wakker wezen. Maar Siem gaat straks in de spits spelen. Die is in elk opzicht beter dan die 2 die jij noemt. We moeten een buitenspeler hebben. Fischer is mateloos uit vorm en ook Bojan doet het niet top.

Daarnaast krijgen we nog de Europa League en de beker en de competitie.

27 december 2013 om 11:33

We kunnen met Siem in de spits spelen, Kobein is inderdaad uit vorm, maar ik vind Hoesen toch wel een prettige speler om erbij te hebben hoor. Moet alleen meer gaan scoren.

Ik ben het met je eens: we hebben buitenspeler nodig. Dat was waar het Ajax spel om bekend stond, maar het lukt maar niet om goede buitenspelers uit de eigen jeugd te halen.

De Sa is er nog niet klaar voor, Fischer uit vorm en hij en Bojan zijn geen echte buitenspelers. Schöne vult het goed in, maar is ook geen echte buitenspeler. Ik vraag me af of Ola John dit ook goed kan bespelen, gelet op de weinig ruimte die je krijgt bij Ajax op de flank.

27 december 2013 om 11:58

Jij gaat er al vanuit dat John het beter gaat doen dan Fisscher en Bojan, dat is ook nog maar afwachten. Speelt nauwelijks nog wedstrijden dus het is kijken hoe hij het gaat doen. Ik hoop natuurlijk dat dit verhaaltje niet doorgaat naar Ajax. Ik weet zeker dat er meer dan genoeg clubs op de loer liggen voor een speler als John.

27 december 2013 om 12:02

@nolimit

Je hoopt dat het niet doorgaat, omdat jij weet dat Ajax een versterking er bij krijgt. John is gewoon een hele goede speler.

27 december 2013 om 14:51

Haha het grote Ajax dat niet eens een spits op kan leiden of een buitenspeler maar alles moet huren of een middenvelder in de spits moet zetten. Armoe troef in Nederland.

27 december 2013 om 16:25

Armoe troef in Nederland ja.
Als Ajax met een zogenaamde mankeerde selectie 3x op rij kampioen wordt, wat moeten die andere clubs wel niet voor gebreken hebben...

27 december 2013 om 11:51

Zeg maar gerust dat Sigthorsson er echt geen flikker van kan. Top 5 meest dramatische Ajaxspitsen van afgelopen 20 jaar?
Met de Jong voor een half jaartje in de spits kan ik prima mee leven, van de zomer zien we wel weer.

27 december 2013 om 12:09

Zonder twijfel dat siem in de spits gaat spelen, middenveld van Klaasen-blind-serero
En achterin Van rhijn-Veltman-moisander-Boilesen.

Waarom wil Ajax nou per se John huren wanner ze ook gewoon cuenca definitief kunnen halen die niet veel kost, zelf al heeft aangegeven graag terug te keren en aan kwaliteit en potentie zeker niet onder doet voor John.

27 december 2013 om 11:22

Cuenca zal er niet direct staan en heeft amper tot geen wedstrijd ritme. John heeft meer voordelen als Cuenca.

27 december 2013 om 11:28

Welk wedstrijdritme heeft John dan?

27 december 2013 om 11:32

Cuenca 2 jaar geen ritme en John toch wel gauw een wedstrijdje of 8.

27 december 2013 om 11:43

@afc Spurz

Ik denk dat ze een slag om de arm willen houden met El Ghazi, Kishna, Andersen en Meleg.
Cuenca is geen slechte keuze om te huren met optie tot koop. Hem direct kopen neemt risico's met zich mee, hij kwakkelt al bijna 2 jaar tussen fitheid en revalidatie.

4 ton voor een half seizoen, meer dan zat!

Dat is toch geld weggooien? voor een half seizoen een half miljoen of meer uitgeven, terwijl je in de jeugd potentie hebt.

27 december 2013 om 11:35

Als hij je helpt om opnieuw kampioen te worden heb je dat geld heel snel terug verdiend! En blijkbaar heeft de Boer op dit moment onvoldoende vertrouwen in de jeugd om deze positie (goed!) in te vullen.

27 december 2013 om 11:49

Goed punt de Boer is de baas, die kent de selectie het best.
Mijn mening is dat je geen kampioenschap koopt of huurt.
Ajax staat nu bovenaan, ze misten 2 belangrijke basiskrachten, de Jong en Boilesen.

Ajax presteert in de 2e seizoenshelft altijd beter.

Dus voor mij is het onzinnig.

Take it or leave it..Ik ben van mening dat de selectie sterk genoeg is om kampioen te kunnen worden! Versterking prima maar liefst kopen en bij evt huur niet de hoofdprijs betalen! Ajax helpt John en benfica nm ook dmv speeltijd

27 december 2013 om 12:31

Voor de competitie zal het wel goed genoeg zijn, maar het zou ook mooi zijn als Ajax nog eens ver kan komen in de Europa League. Ajax heeft gewoon een sterke rechts of linksbuiten erbij nodig want die hebben ze niet. Dat een club als Ajax spelers wil gaan huren is wel erg armoedig en druist ook in tegen het beleid wat ze altijd hebben verkondigd.

27 december 2013 om 14:30

Take it or leave it...
Je hebt makkelijk praten. Volgens mij is Ajax nog altijd degene die die speler graag willen hebben. Benfica hoeft niet per se van hem af (doyen zou wel graag zien dat ie speelt)

Als je Take it or leave it speelt dan kun je de komst van John vergeten en zul je de volgende keer niet meer serieus genomen worden. Wellicht hebben ze van die grootspraak bij de transfer van Duarte geleerd..

Ajax huur geen spelers! Dat leidt zelden tot succes.

27 december 2013 om 11:37

Daar heb je wel een punt. Maar in geval van John zie ik dat wel zitten. Het is een voetballer die volgens mij snel weer aanhaakt aan zijn niveau en die er bovendien op gebrand zal zijn om goed te presteren gezien het aankomende WK!

27 december 2013 om 12:22

Tuurlijk had ik graag John erbij gehad, maar dan wel vanaf het begin van het seizoen. Nu ben ik bang dat hij te lang nodig heeft om zich aan te passen aan het Ajax systeem. Bojan zit er nu een half jaar bij en begint nu pas een beetje te wennen. Ja hij heeft een blessure gehad maar hij komt van barca dus zou zich sneller aan moeten kunnen passen.

27 december 2013 om 12:47

Wel knap dat je dat al concludeerd uit de gegevens van 3 huurlingen in 113 jaar (waarvan er 2 nog helemaal niet als onsuccesvol betitteld kunnen worden)..

Edit, ben Ze Eduardo en Kerlon vergeten.. Die kunnen idd als mislukt beschouwd worden..

Hoeveel verdiend john eigenlijk per jaar ? Een miljoen salaris voor een half jaar zou natuurlijk belachelijk zijn.

Werkt Benfica niet mee? Werken ze toch niet mee, zonde van hun speler, maar daar kan Ajax weinig aan doen.

Persoonlijk had ik überhaupt niet eens een cent voor hem betaald, Ajax bied hem de mogelijkheid om te spelen, Benfica niet, daarnaast is Ajax nu al meer dan sterk genoeg om al hun doelstellingen te behalen.

Ik snap dus echt niet waarom Benfica hem wilt verkopen. Kan iemand dat uitleggen? Ik dacht dat hij vorig jaar juist zo goed speelde en één van de uitblinkers was voor Benfica!

Waarom altijd huren? Dat heeft nog nooit wat opgeleverd...

En we hebben geen rechtsbuiten nodig. Bojan is gewoon eredivsiewaardig en Fischer ook. We moeten meer een balvaste spits zoeken, die ook kan mee voetballen.

27 december 2013 om 11:34

Fischer en Bojan zijn gewoon uitvorm dat is een feit. Fischer speelt echt de hele eerste seizoenshelft echt slecht. Wees eerlijk, het moet en kan toch allemaal veel beter. Maar daarnaast heeft Bojan ook het niet laten zien, wat hij moet brengen.

We spelen straks Europa League, de beker en de competitie. Het is wel lekker als je John in je selectie hebt ipv Andersen.

27 december 2013 om 12:35

Ja maar Bojan en Fischer zijn geen echte buitenspelers. Ze komen beiden de hele wedstrijd naar binnen en hebben beiden geen diepgang in hun spel. Voor het Ajax-spelletje heb je dat juist wel nodig. Het beste zou zijn als er een buitenspeler en een spits bij kwam. Ajax heeft meer dan geld genoeg daarvoor. Of wil Ajax liever dat het geld op de bank blijft staan ipv op het veld? Dan is Ajax echt een bedrijf geworden.

27 december 2013 om 16:18

Een spits is absoluut niet nodig. Straks met een fitte De Jong hebben we een prima spits en anders heb je met Hoesen, Sigthorsson, Bojan en Van Kessel nog alternatieven.

Maar een linksbuiten met snelheid, diepgang en een voorzet is wel wenselijk ! Goals zullen gemakkelijker gaan vallen !

Ajax moet gewoon Ola halen als ze serieus zijn over kampioenschap en Europa league.
Salaris laten betalen door Benfica, zo komt Ajax niet in problemen met zijn zelf uitgesproken salarisplafond. Vervolgens kunnen ze met Benfica stevige huur met bonusconstructie afspreken. Ajax zal het om financiële redenen niet laten vallen denk ik of Benfica moet wel met heel idiote eisen komen. Cuenca lijkt me ook nog steeds een versterking voor Ajax.

27 december 2013 om 11:46

Met Cuenca behoudt je hetzelfde probleem als vorig jaar. Die heeft weer lang niet gespeeld na zijn blessure dus zal hij weer eerst lange tijd nodig hebben om in vorm te geraken en als dat eenmaal zo is zitten we al weer bijna aan het einde van het seizoen.

Dacht dat jax zich juist meer op de langere termijn ging richten.
Het huren van een speler voor een half jaar wat ruim een half miljoen exclusief salaris gaat kosten getuigt daar niet van.
Ik zou als Ajax zijnde juist de jonge spelers nu laten spelen zodat ze wat meer ervaing opdoen en er volgend seizoen ook staan. Anders loop je het risico dat ze volgend seizoen en teugval krijgen. Kan je dat beter it seizoen hebben lijkt me. Daarnaast zal het ook geen goed doen aan het vertrouwen van Fisher.
Ovr Bojan laat ik me alhelemaal niet uit. Hij was het grote talent van Barca wat Ajax een niveau hoger zou brengen en dan zou er nudus een teede huurspeler komen voor diezelfde positie. Hoezo geen beleid.

27 december 2013 om 12:34

als je naar het elftal van de laatste maanden kijkt, zie je dat het beleid juist wel heeft gewerkt.
met veel eigen jeugd bovenaan staan
doorbraak van 3 toppers uit de eigen jeugd.

Ik ben ook geen voorstander van de huur van Ola John, maar ga nou niet over het beleid beginnen.
Er zullen heus wel meer spelers gekocht of gehuurd gaan worden de komende jaren, maar het merendeel komt gewoon uit de eigen jeugd of spelers die ze vroeg en goed gescout hebben.
Soms zit er bijvoorbeeld jaren geen goede lichting voor de spits tussen, dan moet je als club toch een goede talentvolle niet te dure spits kopen?

27 december 2013 om 15:22


Ik bedoel het huren van een speler voor een positie waar reeds een huurspeler loopt en iemand uit eigen jeugd loopt.
Ik ben het met je eens dat Ajax naast dit gerucht er een prima beleid op na houdt. Van mij mag Overmars best iets meer uitgeven dan nu maar de insteek is prima.
De laatste opmerking in mijn vorige post was inderdaad niet geheel terecht als je naar het complete plaatje kijkt.

Ik ben er alleen blij mee als er een optie tot koop bij zit. Die gehuurde spelers van Ajax zijn tot nu toe ook nog geen succes geweest.

Erg jammer dat John in de zomer niet haalbaar was. Hadden we in de wedstrijd tegen Milan goed kunnen gebruiken. Heeft wel de snelheid en de actie in huis en kan het veld breed houden. Hoop dat hij alsnog komt.

Waarom die gasten halen die nu in het buitenland zitten en al een tijdje niks presteren? Gewoon lekker doorgaan met de jeugd en gewoon twee anderen op de vleugels zetten en die een wedstrijd of vijf laten staan. Slechter dan degene die daar al weken/maanden staan te falen kunnen deze jonkies het toch niet doen. Ajax gaat prat op zijn jeugdopleiding, gaan met die banaan. Bojan en Fischer snel weg daar en knal er daar twee anderen neer en kijken hoe het loopt. Misschien dat zij af en toe wel een knappe voorzet kunnen produceren zodat de spitsen ook weer beter gaan spelen. Je kunt Elia en John wel terughalen, maar staan zij garant voor wekelijks een wereldpartij? Denk het zo maar niet en kost je nog klauwen vol met geld ook.

27 december 2013 om 12:50

Als Fischer en Bojan de hele wedstrijd naar binnen komen zoals tot nu toe altijd hebben gedaan dan zullen er weinig voorzetten uit voortkomen denk ik. Er moet toch wel ergens op de wereld een goede betaalbare buitenspeler te krijgen zijn die je niet hoeft te huren. Of is Ajax gestopt met scouten?

Tsjezus, 5 invalbeurten.. Die gozer zit echt te verrotten op de bank daar.. Waarom haal je hem dan voor 9 miljoen?? Ola John verdient volgens mij 1,125 miljoen / 2 voor het halve jaar is: 560.000 euro'tjes. Als Ajax door grofweg 2/3e van wil betalen, terwijl je hem zelf toch niet nodig hebt en die jongen graag naar het WK wil.. Geen slechte deal voor Benfica. Misschien optie tot koop toevoegen, zou mooi zijn.

Laten we hopen dat Ajax er toch snel uitkomt met Ola John, de missing link.

We hebben geen echte linksbuiten momenteel. Ola John pas perfect in het technisch plaatje van Ajax. Maar de huursom zal idd wel even boven de 400k uitstijgen. Maar dat lijkt me ook redelijk, mits er dan geen salaris betaald hoeft te worden.

Hopelijk gaat dit niet als te lang duren. We kunnen de selectie maar rond hebben.

En dan met Vermeer, Van Rhijn, Van der Hoorn, Denswill, Riedewald, Poulsen, Serero, Andersen, Bojan, Sigthorsson, Hoesen en Fischer een perfecte bank. Concurrentie volop zo.
#opnaar4opeenrij !

Cillissen
Ligeon
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Duarte
Schöne
De Jong
Ola John

En dan nog een spits en rechtsbuiten er bij en Ajax is klaar voor de volgende ronde. Wel laten scouten door iemand buiten het Ajax cirkeltje, want die brengen geen toegevoegde waarde (van der Hoorn, Bojan, Cuenca, Moisander, enz.). Door wie worden deze mensen eigenlijk aangesteld? En deze keer ook niet laten leiden door verkeerde zuinigheid; heeft Ajax al de volgende CL ronde gekost...

Onzinnig om te investeren in een huurspeler voor maar een half seizoen. Met de huidige selectie zie ik Ajax ook gewoon meedoen om het kampioenschap. Zou toch vooral gaan kijken naar een buitenspeler die je voor definitief kan aantrekken. Andersen is er nu nog niet klaar voor, Sana komt tekort en van Bojan weten we niet zeker of hij na dit seizoen zal blijven. Had toch wel heel graag een type speler als Depay bij Ajax zien voetballen. Blijf het ook jammer vinden dat Babel niet is gebleven, hij had ondanks zijn blessure vorig seizoen toch een meerwaarde en vond ik ook op de rechtsbuiten positie goed spelen.

Huren doe je alleen als je geen alternatief hebt ! of er moet iemand over een half jaar klaar staan vanuit de jeugd maar daar heb ik geen kijk op. Dit is een oplossing voor korte termijn en ik ben van mening dat of de Sa of ligeon dit makkelijk kan opvullen en miss wel sana.

Hou die centen lekker in je zak eb geef één van hun de ruimte om zich te ontwikkelen, daar heb je een lange termijn gedachten te pakken en heb je je geld hard nodig als de nood hoger is dan nu.

dit is meer een luxe probleem vind ik.

Ik blijf me verbazen over het gestumper van Overmars.
A. Wat moeten we hiermee?
B. Waarom werd dit niet in augustus rond gemaakt in het geval het wel een toegevoegde waarde is

Ik denk dat Overmars nog steeds spijt zal hebben dat hij Narsingh zo knullig heeft laten lopen en nog knulliger dat hij Sana, Quenca en Bojan heeft laten komen. Wat allemaal weggesmeten geld s/was

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren