Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vitesse is een vreemdelingenlegioen, de club is zijn identiteit verloren’

Laatste update:

Vitesse is koploper, maar de mensen weten de weg naar stadion GelreDome nog altijd moeilijk te vinden. Dat moet anders, zo vindt men in Gelderland: de Arnhemmers hopen in de toekomst op een vol stadion. In totaal passen er 25.000 toeschouwers in het multifunctionele onderkomen van Vitesse, maar gemiddeld zitten er zo’n 16.000.

/

Vitesse is al jaren een club met een van de laagste bezettingsgraden in de Eredivisie, maar directeur Joost de Wit draagt een ander argument aan. “Mensen hebben in deze tijden natuurlijk minder te besteden en bij bepaalde wedstrijden gelden er beperkingen in de regels voor de verkoop”, zegt hij tegen Omroep Gelderland. Door te spelen met ‘aantrekkelijke, technische spelers’ hoopt Vitesse weer volle zalen te trekken.

Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake is van mening dat het imago van de club een negatieve invloed heeft. Hij ziet dat supporters zich vervreemden van de club. “Ze kunnen zich niet meer identificeren met de spelers, omdat Vitesse een vreemdelingenlegioen is geworden. Dat vindt zijn weerslag, ook bij sponsoren, die niet in een club willen stappen waarin niks te vertellen is. De club is zijn identiteit verloren, er zouden meer Theo Janssens moeten spelen.” De Wit is het niet eens met die teksten. “Supporters identificeren zich graag met winnaars en spelers die willen vechten voor hun kleuren. En die spelers hebben wij.”

Er zouden meer 'Theo Janssens' bij Vitesse moeten spelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gemiddeld 16000?? Ik heb altijd het gevoel dat maar een kwart gevuld is en iedereen in het midden van de lange zijden en achter het doel zit. Vind het echt lelijk om te zien

11 november 2013 om 17:25

Sterker nog, dat gemiddeld 16000 is aan de lage kant. Vorig seizoen zat het gemiddelde rond de 18000. Het lijkt vooral leger doordat met name de lange zijden minder goed bezet zijn...

12 november 2013 om 20:49

Er is een oplossing voor en dat is vrije kaart verkoop.

11 november 2013 om 17:26

Is ook een waanziggetal, 16.000. Het zat afgelopen weekend misschien net tot de helft vol joh. Misschien 13.000 man. En dan kom je nooit op die gemiddelde van 16.000. Ja misschien tegen Feyenoord, Psv, Ajax, NEC en Twente dat het aardig vol zit, maar als je koploper kan worden en het bent geworden mag je toch wel aannemen dat zelfs een stadion met 25.000 man vol hoort te zitten.

Zelfs bij NAC-PSV zaten meer supporters dan bij Vitesse ( de nummer 1) tegen Utrecht.
Clubliefde is alles wat telt...

12 november 2013 om 12:06

Hou toch op man. Die 16000 zat er echt wel. Dat jij dat door jouw gekleurde bril niet wil zien betekent niet dat jouw visie de waarheid is!

Waar die spelers vandaan komen speelt geen enkele rol (zie de Premier League). Misschien dat het wel een rol speelt dat de club feitelijk een verafgelegen bijveld van Chelsea betreft, dus dat het qua bestuur en organisatie geen banden meer heeft met de regio.

Pardon?
6 Nederlanders in de basis, waarvan 2 jeugdspelers. 5 gekochte spelers die clubs als Heerenveen ook kunnen aanschaffen.
Voorzitter Jordania heeft een hart voor de club en zit er elke wedstrijd bij.
Gelredome is gewoon altijd een te groot stadion geweest voor een club als Vitesse, waar jaren lang wanbeleid is geweest.

Er staan 6 Chelsea huurlingen onder contract, waarvan er 3 spelen. Een daarvan speelt hier al 3 jaar en met Piazon en Atsu moeten jullie maar blij zijn, die geven een kwaliteitsimpuls aan de Eredivisie.

Bij de club zelf zitten ook clubmensen. Bijvoorbeeld
Ester Bal zit er al 15 jaar en Jordania heeft een geel zwart hart.

11 november 2013 om 17:20

Bij Feyenoord is ook jaren lang wanbeleid geweest, maar het stadion is nooit te groot geweest, dus ik weet niet of dat nou een argument is, zeker nu het wanbeleid dan over zou zijn.

11 november 2013 om 17:22

Zou kunnen, maar bij Vitesse vielen de prestaties echt tegen. Er was een tijd, vlak voor Jordania de club overnam dat we bijna met een elftal aan jeugdspelers aantraden.

11 november 2013 om 19:38

@vitarn: daar hebben ajax, psv en feyenoord al heel lang last van.

Vervelend he, een topclub willen zijn? Zie het als n compliment, in plaats van dat gesnotter. Maakt veel meer indruk.

Misschien dat Vitesse dan ook qua supporters ooit top wordt, je weet nooit.

11 november 2013 om 19:01

Ik snap dat als je het zo opschrijft het lijkt alsof er niks aan de hand is, maar voor "buitenstaanders" is het lastig voor te stellen dat er nog identiteit is.

Enkele jaren terug kwam er plotseling een Georgiër om de hoek kijken die Vitesse overnam. Zijn naam was bijzonder, zijn uiterlijk was bijzonder, zijn uitspraken waren bijzonder maar bovenal; zijn geschiedenis was bijzonder. Ik wil niet zeggen dat alles waar was, maar sommige geruchten ontstaan niet zomaar.

Ten gevolge, opeens 3 Georgiërs in de selectie, een land waar we niet bekend mee en dus 3 spelers een beetje overweldigend is en het gevoel geeft van: we gaan met klein-Georgië spelen.

Spelers als Velthuizen snap ik dat die onder "clubliefde" vallen maar om eerlijk te zijn had ik het voor een deel ook het gevoel dat hij het niet erg vond dat toen het met Hercules wat slechter ging, hij hier opeens veel meer geld kon verdienen.

Spelers als Chanturia en Ibarra zijn geen lieverdjes en daar win je niet de harten van voetballiefhebbers mee. Ze lijken arrogant en spelen alleen voor zichzelf. Daar ontbreekt het sowieso bij Vitesse aan, spelers die sympathie opwekken.

Over de chelsea-huurlingen is al genoeg gezegd lijkt me en dat punt lijkt me duidelijk.

Begrijp me niet verkeerd, leuk dat er een geldschieter komt en Vitesse uit het dal helpt, maar naar mijn idee had dat anders gekund. Kijk naar PSV die allemaal Nederlanders halen of Feyenoord die het (dan wel noodgedwongen) met eigen jeugd probeert. Nu kun je aanhalen dat PSV en Feyenoord op dit moment niet bovenaan staan, maar ze wekken meer sympathie op dan Vitesse

12 november 2013 om 00:16

Denk je echt dat Vitesse anders uit het dal had kunnen komen? Geloof me, dat was onmogelijk geweest. Vitesse stond op randje faillissement, ze konden geen spelers kopen want daar was geen geld voor. Ze moesten toen begin van het seizoen opdagen met een dramatische selectie. Vitesse was sowieso laatste geëindigd of in ieder geval om de laatste plek gespeeld. Als je als club die bijna failliet is, degradeert kan je inpakken. Daar kom je niet uit dan.

Maar toen kwam jordania. Hij kocht Vitesse en betaalde alle schulden van de club af, hij kocht een paar spelers en huurde de rest, en zelfs toen speelden we nog voor de laatste plekken. De jaren daarna zat er echter een stijgende lijn in. Jordania financierde voor ons een hypermodern trainingscomplex. Momenteel staan we eerste, spelen we goed voetbal onder een coach met een Vitesse verleden. We hebben 6 Nederlanders in de basis waarvan 2 uit eigen jeugd en Theo is momenteel ook nog geblesseerd.

Ik weet niet wat jij voor jouw club had gewild, maar deze overname is het beste wat ons had kunnen gebeuren in de situatie waarin we zaten. Dus ja ik ben alsnog heel trots op Vitesse, en ik kan me zeker vinden in onze selectie.

12 november 2013 om 00:59

Ik denk dat het zeker wel anders had gekund. Maar er is in het verleden ook een hele hoop tegen gehouden, wat een voorspoedige toekomst van de club tegenhield.

In 2010 scheelde het echt enorm weinig of de club was failliet geweest. Geen Jordania was definitief het faillissement geweest. De club kon nooit haar eigen broekriem ophijsen, daar was geen mogelijkheid toe. Zelfs de surséance van betaling, de ultieme schuldsanering in 2007, bood geen uitkomst. Want zelfs de jaren daarna werden hevige verliezen geleden.

In 2010 zouden er ook meerdere B-junioren aan het seizoen zijn begonnen als de club niet overgekocht zou worden.
Als Maasbert Schouten een echt clubhart had, had hij geïnvesteerd in de club. Hij zag echter net zo goed dat het ten dode opgeschreven was. Zeker gezien het wanbeleid wat destijds werdt gevoerd. Paul van der Kraan was daarin de eindverantwoordelijke maar hij heeft zijn verantwoordelijkheid nooit waar kunnen maken. Hij heeft de club van A tot Z dood gesaneerd, om maar iets van het nieuwe seizoen te kunnen meepikken. Het was elk jaar balanceren op het randje van de afgrond.

Maasbert Schouten zat echter ook al te lang en te diep in de club, naar mijn mening, want anders had hij als voorzitter (met enig verstand van voetbal maar ook dat ontbrak bij hem) het personeel, waaronder Paul, ontslagen en een schone lei gemaakt. Hij heeft echter gewoon keihard 4 miljoen euro winst gemaakt op Vitesse. Vuile klaploper.

Er zijn heel veel Als, Als, Als in de geschiedenis van Vitesse. Er zijn er net zo veel in de toekomst maar dan zijn het, Wat als-jes?
Het had anders gekund maar het kon niet meer, gezien de situatie op dat moment. Een nationaal verkoop had ook mijn optie genoten, net als veel andere fans, maar zat er niet meer in. Dat was al geprobeerd met een aandelenverkoop.

Wat je zegt over de spelers, daar heb je een punt. Echter, dit vond ik de 5 jaar voor Jordania ook maar mondjesmaat. Het is wel een stuk minder, dat geef ik toe. Maar een speler als Kashia, Piazon en Leerdam zijn daarentegen wel hartenveroveraars. Kashia als keiharde werker, Piazon als voetbalfantast en Leerdam omdat het een leuk Nederlands talent is. Dat is echter mijn mening, kan mij voorstellen dat anderen dat niet zo zien. Gelukkig hebben we ook nog wel een hoop jeugdspelers rondlopen, die in mijn ogen, de komende jaren ook nog wel eens kunnen doorbreken.
Bedenk hierbij overigens wel dat dit natuurlijk wel geldt voor de gehele profvoetbalwereld. Er is veel meer handel en wandel en daardoor veel minder clubliefde, ook bij jeugdspelers. De échte clubspelers gaan zo enorm schaars worden, dat geldt echt niet alleen voor Vitesse.

Het beleid van Jordania is er wel grotendeels op gericht om in de loop der jaren een sterk jeugdafdeling te creëren, om daar later de vruchten van te plukken. Het zet zich dus wel weer om, de eerste vijf jaar zijn in mijn ogen gewoon pure opbouwjaren, waarin heel veel wisselingen plaatsvindt. Ik bekijk het momenteel rustig van een afstandje en zie dat het, ook bestuurlijk, een heel stuk beter loopt dan 4 jaar geleden.

12 november 2013 om 11:36

@supervos

Ik als Ajacied heb totaal geen problemen met denen, zuid afrikanen, en welke nationaliteiten er nog meer bij ons rondlopen.

Feyenoord zijn grootste helden de afgelopen tijd waren Pelle en Guidetti. Allebei geen nederlanders.

Het is de nederlandse media die het een beetje in je hoofd probeert te krijgen. Volgens mij had niemand problemen met Abramovich bij chelsea, en zijn er in nederland behoorlijk veel chelsea fans bij gekomen, maar als het in nederland gebeurd is het opeens een probleem...

Volgens mij speelden (of spelen) Heerenveen en Groningen ook altijd me vreemdelingenlegioenen. Heb ik ook nog nooit wat over gehoord.

Het is allemaal leuk en aardig die nederlanse ventjes die zogenaamd in het elftal vertegenwoordigd moeten zijn, maar een voetbalclub is geen voetballand. Dus voor die club maakt het niet zoveel uit of er een buitenlander speelt of niet. Echte supporters van een club supporten de club en niet alleen als de club nederlandse spelers heeft.

Daarbij kun je niet verwachten met in de huidige wereld dat een club alleen maar nederlanders laat spelen.

12 november 2013 om 23:34

Sympathie hebben we niet nodig zolang we maar blijven winnen!

Toch zijn er met Piazon en Atsu juist een paar spelers bijgekomen waarvoor men logischerwijs wél naar het stadion zou komen, zou ik zeggen.

Zaterdagavond was het wéér zeer matig gevuld, ik blijf het vreemd vinden.

12 november 2013 om 23:38

Ik vind het niet zo vreemd, toen er nog vrije kaartverkoop was ging ik zo nu en dan naar Vites.
Maar ik heb geen zin en ook geen tijd voor een seizoen kaart en verplicht alle wedstrijden te zien.
Zo zijn er veel meer Arnhemers die daarom niet meer komen.

13 november 2013 om 09:40

Alsof er geen middenweg is tussen vrije verkoop en een seizoenkaart. Is dat wat je hier zegt?

14 november 2013 om 00:51

Inderdaad als je geen Seizoens kaart wilt kopen dan kom je gewoon nooit meer het stadion in. Voor een aantal wedstrijden naar Vitesse gaan dat is niet mogelijk en dat is wel jammer en zorgt er ook voor dat er veel plaatsen leeg blijven. Er zijn meer Arnhemers als ik die het leuk vinden om zo nu en dan naar Vites te gaan. Die mogelijkheid is er dus nu niet meer.
Wat bedoel je met middenweg? Dat je bv. Vijf wedstrijden koop of zo? BV. Vitesse Ajax Vitesse Feyenoord Vitesse Twente en Vitesse AZ en Vitesse - Groningen of zo iets?
Nee dat gaat ook niet. Het is of alle wedstrijden zien of niets.
Dat vind ik wel jammer en ik denk wel meerdere Arnhemers.

Naar mijn idee heeft Vitesse met de huidige gang van zaken ( spelers huren ) nooit een team waar het meerdere seizoenen op kan bouwen, het wordt erg afhankelijk van welke spelers er teruggeroepen worden en wie je er het seizoen erop bij krijgt. Met het oog op Europees voetbal hoop ik dan ook liever op andere ploegen voor de CL die stabieler zijn.

11 november 2013 om 17:40

er zijn in de eredivisie bijna geen stabiele ploegen. dat is gewoon niet te doen als alle goede spelers steeds worden weggekocht

11 november 2013 om 17:42

Bijna niet, maar wel verscheidene gradaties in hoe stabiel ze zijn. De randvoorwaarden zijn in mijn ogen beter bij andere ploegen en dan zie ik liever een andere ploeg Nederland vertegenwoordigen voor de punten.

11 november 2013 om 20:18

PEC is stabiel!

11 november 2013 om 19:13

Ach wat een gelul JK-Ajax, kijk de statistieken er maar op na. Het merendeel van de basiself speelt er al meerdere jaren en is Nederlands. We begonnen het seizoen zelfs met een basiselftal met de minste wijzigingen ten opzichte van vorig jaar vergeleken met alle andere eredivisieclub.

Niemand verdiept zich in de daadwerkelijke feiten. Baseren hun mening op een soort onderbuikgevoel of geluiden van opinieleiders zonder zelf ook maar een beetje verdieping te zoeken. Blij dat jouw stabiele ploeg het zo goed doet Europees.

14 november 2013 om 00:58

Over een of twee jaar mogen wij ook weer kopen. Dus dit is maar van tijdelijke aard.
Bovendien zullen we voor spelers die vertrekken weer nieuwe huren en een aantal speelt hier al meerdere jaren dus ze gaan ook niet allemaal. Dus dat valt allemaal best mee.
Je moet het gewoon over een iets langere termijn zien van een paar jaar.
Dan ziet het er weer heel anders uit en we zijn op de weg naar boven.

identiteit verloren? Niet zo zeer, het heeft eerder een vernieuwde Chelsea identiteit gekregen.
Sommige vinden het leuk en sommige niet, shit happens

Ach succes supporters heb je overal. Als bijvoorbeeld nec met 11 russen zou gaan spelen en ze worden kampioen staan er ook veel mensen op de banken.

Al zit ik er in me eentje. De stand is het belangrijkste.

Goh de beste man trapt me een partij open deuren in.

Er zijn genoeg clubs te vinden, in zowel binnen- als buitenland, die de titel 'vreemdelingenlegioen' mogen dragen en een verband met verminderde belangstelling van de fans is daar niet te vinden. Het is inderdaad waar dat fans gewoon een team willen zien dat mooi voetbal combineert met resultaten. Een buitenlandse speler die goed speelt en veel inzet toont kan net zo goed een held van de fans worden als een jongen die in de stad is opgegroeid. De oorzaken voor de lege stoelen in de Gelredome moeten dan ook ergens anders gevonden worden, bijvoorbeeld in de landelijke aantrekkingskracht die bij Vitesse ontbreekt en de concurrentie van Bvo's die er in de omgeving zijn.

11 november 2013 om 17:27

Volgens mij gaat het niet per se om het aantal buitenlanders, zo speelde AZ gisteren bijvoorbeeld ook met 8 buitenlanders in de basis, maar meer om de manier hoe ze eraan komen en dat er niet echt beleid achter lijkt te zitten. Piazon is leuk voor dit jaar, maar je houdt er niks aan over aan het einde van de rit (tenzij je kampioen wordt). Johansson van AZ is ook een buitenlander, maar heeft een meerjarig contract. Kan dus langer van genoten worden en kan zelfs geld in het laadje brengen. Verder is de term vreemdelingenlegioen wel een beetje overdreven hoor, Kashia, Chanturia, Ibarra etc. zijn er nu allemaal al een tijdje en kunnen net als Moisander, Johansson en Pelle gewoon als volwaardig selectie en eredivisiespeler aangestreept worden.

11 november 2013 om 17:40

Het gaat inderdaad in dit geval volgens mij niet zozeer om het feit dat er buitenlandse spelers in het team zitten waarom er gesproken wordt van "vreemdelingen". Het heeft veel meer te maken met dat er steeds weer "vreemde" Chelsea afdankertjes bij Vitesse worden gestalt.

Ik zou dat ook niet leuk vinden als supporter. Haal je eindelijk Europees voetbal, verknal je dat meteen omdat je tegen de tijd dat je de voorrondes moet spelen gewoon nog geen goede spelers hebt gekregen van ome Chelsea. Dat is dan toch gewoon slecht beleid in mijn ogen.

11 november 2013 om 17:33

De oorzaak zit hem vooral in het wanbeleid tussen 2000 en 2010. Veel mensen willen eerst even afwachten of de huidige bestuurders niet dezelfde fratsen uithalen en daarbij keihard de eigen seizoenkaarthouders naaien. Zelf heb ik wel nog een seizoenkaart, maar ik heb de afgelopen vaak getwijfeld om te verlengen. Niet omdat het mijn club niet meer was of er een zogenaamd 'vreemdelingenlegioen' stond (welk vreemdelingenlegioen overigens? Wij spelen met meer eigen opgeleide spelers dan ongeveer de helft van de eredivisionisten). Nee, ik wil me welkom voelen bij mijn club, en niet puur als melkkoe gezien worden die braaf moet zitten en 90 minuten kritiekloos moet klappen. Als de inzet er is, sta ik op de banken. Ontbreekt de inzet of worden we in eigen stadion als criminelen behandeld terwijl provocerende combi-ontduikers ongestoord hun gang kunnen gaan (zoals jaren het geval was) ga ik twijfelen of ik mijn geld nog in de zakken van de bestuurders/spelers a.k.a. passanten wil stoppen...

12 november 2013 om 11:58

In principe vind ik het gepraat over het stadion vrij vreemd.

Over het algemeen is er net na een nieuw stadion vaak een opleving qua bezoekersaantallen en zit het goed gevuld. Op dat moment speelde vitesse aardig en bleven de supportersaantallen een paar jaar gewoon erg hoog.

Later gaat het minder waarbij je de daling begint te zien in het seizoen 2001/2002 in dat jaar hadden ze nog steeds gewoon 24.756 toeschouwers maar dit was een daling t.o.v van de 26.007 van het seizoen ervoor. Dit seizoen 2001/2002 was het seizoen na de situatie met Aalbers, waaruit bleek dat de club er erg slecht voor stond. Zulke slechte publiciteit levert vaak een daling qua supporters op. Het seizoen erna behaalde vitesse gemiddeld 22.959 toeschouwers terwijl zij tegen degradatie streden. Op dat moment weet je als supporter dat de toekomst er niet goed uit ziet en dat betekent vaak dat de successupporters gaan afhaken. Het seizoen erna was het aantal toeschouwers ook gedaald tot 18.973.

Dit is niet neerbuigend ofzo, maar een provincieclub als vitesse die niet standaard top 3 speelt heeft niet zo een grote supportersschare om het verlies van de successupporters op te vangen.

Daarna blijven de toeschouwersaantallen ongeveer gelijk met een lichte stijging tot seizoen 2007/2008 in dat seizoen was er weer een lichte daling te zien wat mogelijk gebeurde vanwege de financiele problemen die toen weer aan het licht kwamen. Sindsdien daalde het weer wat niet verbazend was op het begin vanwege de slechte prestaties tot in ieder geval december 2008 waarna de trainer werd ontslagen. Aangezien de volgende trainer het niet veel beter deed en er weer financieel gezeik was is het logisch dat de toeschouwersaantallen daarna ook daalden. Het seizoen erop was natuurlijk niemand happig om veel te gaan kijken en nadat bekend werd dat Vitesse was overgenomen waren er waarschijnlijk wel veel mensen die eerst wilde afwachten wat er gebeurde.

Sinds vorig seizoen stijgen de toeschouwersaantallen gewoon weer in principe, dus zo heel slecht gaat het wat dat betreft niet.

Serieus is er iemand die mij überhaupt de identiteit van Vitesse kan benoemen? Niet lullig bedoelt hoor, maar ik weet überhaupt niet wat voor identiteit Vitesse ooit heeft gehad. Voor mij is het dus geen probleem dat ze geen identiteit hebben, ze brengen wel meer kwaliteit naar voren dan voorheen en dat is ook beter voor de andere topploegen.

11 november 2013 om 17:27

De oudste club uit de Eredivisie, iets meer respect graag.

11 november 2013 om 17:31

Waar in mijn post staat iets wat niet van respect getuigd, ik vraag gewoon iets wat ik niet weet. Meer respect voor mijn onkunde graag. En als dat zinnetje het enige is wat er over de identiteit van Vitesse te vertellen is, dan hoeft er niet veel respect voor te zijn. Graag wat meer inhoudelijk op mij ingaan.

11 november 2013 om 17:30

Hoezo heeft Vitesse geen identiteit? Waar baseer je dat op? Woon je in Arnhem en merk je dat het niet leeft?

11 november 2013 om 17:32

Ik had het woordje 'zou' erin moeten zetten, aangezien het voor mij dus geen verschil maakt omdat ik de identiteit van Vitesse nooit gekend hebt.

Alle Arnhemmers ineens op hun pik getrapt met een serieuze vraag blijkbaar..

11 november 2013 om 17:35

Dat is in vier woorden te zetten : Altijd anders en eigenzinnig. Vitesse is altijd al anders geweest dan alle andere Nederlandse clubs. Zowel positief als negatief. Niet voor niets is onze bijnaam Hollywood aan de Rijn...

11 november 2013 om 17:41

In dat geval doen ze juist hun identiteit eer aan met de overname van die gekke Rus.

11 november 2013 om 17:47

Precies! En geloof mij, er gaan meer clubs volgen. Het huidige economische klimaat dwingt de clubs daar bijna toe. Je ziet het bijvoorbeeld aan NAC die nu weer financiële problemen hebben...

11 november 2013 om 17:52

Ik ben ervan overtuigd dat Vitesse in Nederland niet lang alleen blijft wat dat betreft (of je moet Fortuna al mee rekenen, maar bedoel het hoogste niveau). Wat te denken van Utrecht, ik zie van Seumeren ook niet nog tig jaar de club leiden en als er één club is die geprofiteerd heeft van een gulle gever, dan is het Utrecht wel. Scheelt dat de gever bij Utrecht ook een echte fan is, dat is een beetje de kritiek die richting Vitesse gaat en die onderstreep ik ook.

12 november 2013 om 12:06

@yatsemata

Ik vind het niet geheel waar om alles af te schuiven op het economische klimaat.

Feit is dat wat het economische klimaat in nederland betreft de voetbalclubs allemaal aan dezelfde regels en eisen moet voldoen als normale bedrijven.

Echter worden aan de voetbalclubs nog meer financiele eisen (beperkingen) gesteld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan extra betalen voor niet EU spelers. (kom ff niet meer op andere voorbeelden)

Zo'n verhaal kan twee kanten op. Het zijn personen die beiden een andere kijk er op hebben, maar ik denk dat Frank gelijk heeft. Supporters willen zich niet alleen met 'winnaars en topvoetballers' identificeren, maar ook met de clubkleuren, stad, stadion en waar jij voor staat. Niet alleen voetballers die over de vloer komen en dan vervolgens nooit meer in het geel/zwart van Vitesse te zien zijn.
Buiten dat is ook het hele ziel verkocht van Vitesse. De clubmensen die er zaten hadden allemaal een geel-zwart hart en waren dag in, dag uit betrokken met Vitesse. Nu zit er een of andere fabeltjeskrant-figuur de baas te spelen met z'n controller vanuit Rusland. Nee, het is allemaal maar niks die buitenlanders in de selectie.

Een vreemdelingenlegioen is het inderdaad, maar dat is bij meerdere clubs het geval. Ook bij mijn cluppie is het echt om gek van te worden. Het wil maar niet lopen, maar wat wil je als je geen leider(s) hebt die het team op sleeptouw kunnen nemen in moeilijke tijden? Hoe communiceert men duidelijk en helder onderling? Zulke aspecten zullen altijd vraagtekens opleveren en voor een teamsport als voetbal moeten zulke dingen helder en 'clear' zijn voor voetballers.

11 november 2013 om 17:30

Kwaliteit gaat boven nationaliteit in het voetbal, of zou jij ook liever met Platje spelen als je Zlatan in de spits kon krijgen? Echter hebben ze bij Vitesse wel de mogelijkheid om kwalitatief aanvullende spelers uit het buitenland te halen en daar reageert men hier en daar nogal jaloers om. Je had zelf ook liever een Piazon of Kashia gehad ipb Palsson of Cmovs mag ik hopen? Het is allemaal zo selectief kijken, we moeten beoordelen of de selectie kwalitatief goed is en dat is ie voor Vitesse standaard zeker.

Buiten dat ben ik het er wel mee eens dat het weinig charme heeft dat die olierus nu aan de touwtjes kan trekken, maar het was ook een illusie geweest om te denken dat dat in Nederland uit zou blijven terwijl het in alle andere landen al jaren aan de gang is.

11 november 2013 om 17:33

Als je een liever hebt van het voetbal en je vanaf je jonge jaren al Nec'er bent of Vitessenaar dan gaat nationaliteit zeker voor in het voetbal. Vroeger had men niet eens buitenlanders, of schaars dan.
Daarnaast maak je me een vergelijking waarbij ik me afvraag of ik nog wel moet discussiëren met je.
Heb je liever een Audi Q7 of een Fiat Panda uit 1999? Zulke vergelijkingen maken kan iedereen.

11 november 2013 om 17:39

Kijk nou gewoon eens naar de kwaliteiten, welke Nederlander had Vitesse moeten halen die net zo goed zijn als Piazon, Kashia of Atsu bijvoorbeeld? Kijk als je kwalitatief gelijkwaardige spelers bij de familie Janssen op kan halen, à la maar mensen blijven maar hameren op nationaliteit. Ja in de jaren '70 had Ajax ook amper buitenlanders, ga je mij terechtwijzen op mijn manier van vergelijkingen maken. Tijden veranderen en dat is niet alleen op het hoogste professionele niveau zo. Bovendien maak je mij niet wijs dat je niet liever had gewild dat de rollen, qua voetbal, omgekeerd waren geweest nu. En ook had je liever de selectie van Vitesse gehad, anders ben je gewoon geen voetballiefhebber en fan van je club.

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat jouw reacties een mix zijn van emoties vanwege de rivaliteit en objectieve uitingen, want over die Russische maffia die erachter zit blijven wij het eens. Maar volgens mij moet de discussie dan ook over dat hele gedoe gaan en niet de spelers op het veld.

11 november 2013 om 22:13

In dat geval doen wij het beter dan nec Cancellara! Wij hebben aardig wat Nederlanders spelen en zelfs een paar uit Arnhem. Verder hebben we een oud Vitesse speler als hoofdtrainer en keepers trainer. Hofs zit nog steeds bij de club alleen in een andere functie dan voetballer. We hebben nog steeds meer supporters ondanks we een kleinere stad zijn qua inwoners en staan nog eerste op dit moment ook. Ik vind het sneu dat dit je zoveel pijn doet, knuffel uit Arnhem.

12 november 2013 om 00:03

@ Shorty had van Wolfswinkel gehouden ipv Atsu, van Ginkel ipv Piazon en voor Kashia gezocht naar een speler als van Dijk, Rekik of van der Hoorn. Houd het Nederlands met zoveel mogelijk eigen jeugd.

12 november 2013 om 08:53

V Wolfswinkel was allang weg toen Jordania kwam.

Verder kijk naar jezelf! Vitesse heeft meer Nederlanders in de selectie dan Ajax. En ipv van spelers scouten in Denemarken en doen alsof dat eigen jeugd is zou je ook echte Hollandse jongens kunnen opleiden.

En nou weet ik dat Ajax ook zat Nederlandse jongens opleid. Maar dat doen wij ook. Maar blijkbaar moeten wij ons verantwoorden tegen over jullie.. tis vd zotte! Jullie zijn geen haar beter dan wij.

12 november 2013 om 12:10

@cancellara

Waarom moet je als liefhebber van voetbal liever nederlandse jongens zien dan buitenlandse jongens?

En ja vroeger had men weinig buitenlanders. Ooit bij jezelf nagedacht dat dat kan komen omdat er toen minder mensen emigreerden etc.?

Het is allemaal veel makkelijker om naar een ander land te gaan tegenwoordig dus gebeurd dat ook meer en is het minder vreemd.

Dus als er iemand is die rare vergelijkingen maakt ben jij het wel

12 november 2013 om 12:11

@varnhem

Scheer aub niet iedereen over 1 kam.

11 november 2013 om 17:42

Die van den wall bake l*lt ook maar wat. Vitesse heeft (in tegenstelling tot veel clubs) nooit een fusie ondergaan of haar logo veranderd. Vitesse staat wel degelijk voor Arnhem en het geel-zwart. Dat Gelredome niets is ben ik het dan wel weer mee eens. Die hoeken hebben potentie, maar helaas zal daar nooit iets mee gebeuren totdat de club eigenaar is van het stadion. En laat de provincie nu net dat blokkeren...
Verder l*l jij ook maar wat cancellara. De enige echte clubmensen zijn de supporters en een enkele medewerker. En nee, die zijn niet weg. Ja, Bos is indertijd ontslagen, maar dat risico loopt elke trainer. De echte clubmensen onder de medewerkers zitten nog steeds op hun post. Sterker nog, hun aantal is zelfs uitgebreid nu er in de jeugd steeds meer oud-spelers actief worden...

Er zit zeker wel een kern van waarheid in. Ik kom uit de buurt van Arnhem en ik heb daar een tijdje gewerkt. Wat ik hoor van goede vrienden en oud-collega's is eigenlijk wat meneer Van den Wall Bake omschrijft. Ze kunnen zich niet meer identificeren met de spelers op het veld. Er zit geen patroon in. Er is geen duidelijke visie, althans niet naar buiten toe.

De fans vinden een aantal nieuwe onbekende spelers per jaar leuk om als nieuweling te verwelkomen, maar als het er teveel worden en als er geen spelers uit de regio meer spelen dan keren de trouwe supporters zich tegen het beleid. Een Piet Velhuizen en Theo Janssen is leuk, maar dat moeten er meer zijn. Ook meer Nederlandse spelers met ervaring en routine zoals vroeger werden aangetrokken en niet voor allemaal onbekende jonkies uit andere landen gaan.

Dit is wat ik hoor en ik geloof het wel

11 november 2013 om 17:49

Zijn die kennissen van jou Vitesse-supporters? Ik hoor dat soort commentaar namelijk vooral van buitenstaanders. De afgehaakte Vitesse-supporters die ik ken geven andere redenen voor hun afhaken...

11 november 2013 om 17:52

Ja inderdaad. Vitesse supporters. Kan er sowieso al 4 mensen herinneren, waaronder een oudere man die al bijna heel zijn leven bij de club kwam en best betrokken was bij Vitesse. Hij komt zelf uit Oosterbeek.

Welke redenen hoor jij dan vaak?

11 november 2013 om 18:04

De redenen die ik vaak hoor zijn dezelfde die mij jaren hebben laten twijfelen of ik nog een kaart moest nemen. Ik wil me welkom voelen bij mijn club, en niet puur als melkkoe gezien worden die braaf moet zitten en 90 minuten kritiekloos moet klappen. Als de inzet er is, sta ik op de banken. Ontbreekt de inzet of worden we in eigen stadion als criminelen behandeld terwijl provocerende combi-ontduikers ongestoord hun gang kunnen gaan (zoals jaren het geval was) ga ik twijfelen of ik mijn geld nog in de zakken van de bestuurders/spelers a.k.a. passanten wil stoppen...

Utrecht heeft een net zo groot stadion, meer dan 2,5 keer zoveel inwoners en een Nederlandse eigenaar maar toch minder toeschouwers. Hoor je nooit iemand over.....

Vitesse is gewoon cult.

11 november 2013 om 17:45

Echt he, puur omdat Vitesse het opeens goed heeft is opeens iedereen aan het zeiken.. laat de supporters zelf beslissen wat ze ervan vinden zou ik zeggen. Ben zelf al jaren supporter en ik vind het altijd erg gezellig, met of zonder 25000 man. De grootste reden voor het lege stadion is volgens mij gewoon het enorme verschil in prijzen op de tribunes. Zal bij meerdere clubs zo zijn maar bij bijvoorbeeld feyenoord weet je waar je aan toe bent. Eerste of Tweede ring klaar. Bij vitesse is er geen idioot die voor 40 euro een kaartje op West gaat betalen als je ook voor 24 op Oost kan zitten (bedragen kunnen afwijken) terwijl je exact hetzelfde zicht hebt.. echt zware onzin dat prijs verschil. Natuurlijk blijft West dan leeg en zijn Zuid en Noord (goedkopere tribunes) wel goed gevuld. Mensen gaan niet idioot veel geld betalen als het niet hoeft

Wat vreselijk irritant dat mensen maar blijven zeggen dat het een vreemdelingenlegioen is. Elk artikel over Vitesse weet je van te voren al dat er in de comments gezegd zal worden: "vitesse heeft vreemdelingenlegioen", "vitesse is Chelsea B." Daar komt dan ook altijd weer het antwoord op: "6 Nederlanders in basis, waarvan 2 jeugdspelers etc. etc.".

Waarom is die hele discussie er eigenlijk? Vitesse heeft volgens mij op 6 clubs na in de Eredivisie de meeste fans in het stadion zitten en ze hebben volgens mij ook meer Nederlanders dan de gemiddelde club.

11 november 2013 om 17:28

De 'discussie' word vooral gevoerd door supporters van andere clubs.

Wellicht dat deze man gelijk heeft. Anderzijds had Vitesse destijds ook niet echt veel andere opties dan in zee gaan met Jordanie, omdat een faillissement dan een kwestie van tijd was geweest. Ik neem aan dat de toeschouwers vanzelf wel gaan komen en moet eerlijk zijn (als NEC-er zijnde), dat er bij Vitesse iig. nog een aantal echte clubmensen op het veld staan (velthuizen, Jansen, Propper). Als ze dat kunnen behouden en dat aanvullen met een aantal goede spelers zoals nu, dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo.

Nou Frank van der Wall, je praat onzin. De supportersaantallen liggen al jaren op hetzelfde niveau ook voor de komst van Jordania en consorten. Ook de bestempeling 'vreemdelingenlegioen' is ongepast.

Vind het wel meevallen.. ja ze zijn wat afhankelijk van chelsea.. maarja ze hebben nog steeds een theo janssen, velthuizen en een propper! En vorig jaar van ginkel natuurlijk..

11 november 2013 om 17:37

Eindelijk eens een objectieve mening! Tnx! Voorlopig zijn de bezoekersaantallen afgelopen 2 jaar weer gegroeid tov de jaren ervoor, staan we bovenaan, hebben we een nieuw trainingscomplex, met Piazon een van de grootste talenten van de eredivisie en nog een paar hele uitstekende spelers. Als Jordania en consorten niet waren langsgekomen, had Vitesse niet meer bestaan, koop je weinig voor je indentiteit.

Frans van der Wal Bake trapt al 20 jaar open deuren in, de zelf benoemde vriend van Louis van Gaal roemt zichzelf als marketing deskundige maar heb ik nog nooit op een nieuw inzicht kunnen betrappen. Wat is de indentiteit van een club? Die van Vitesse is in '98 totaal veranderd met de komst naar Gelredome...

11 november 2013 om 21:08

Er zullen altijd spelers van Chelsea bij Vitesse spelen, maar afhankelijk is een groot woord. Als we niet op de vingers werden getikt door de Uefa wegens de FFP dan waren die miljoenen van Bony en v Ginkel in Vitesse gepomt, maar ik zie liever een Atsu of een Piazón strijden dan een Schaars Hofs of zelfs een Janssen die het niet meer kunnen belopen !!!!!

Ik ben geen Vitesse fan maar vind het wel leuk dat er ook een club is waar het er wat anders aan toe gaat dan bij de meeste.

Zoveel verstand heb ik er niet van. Maar als je de lijst met huurlingen ziet is dat naar mijn idee best wel een lijstje. Hier zijn maar weinig supporters fan van imo.
En als je verder leest dat het bestuur bij Vitesse onder de hoede is van een vrouw werkzaam bij Chelsea, en dat buitenlandse sjeiks eigenaar zijn. Tsjaa dat is allemaal niet erg positief voor de bezoekersaantallen.

11 november 2013 om 17:52

Dat is nu net het probleem, de media brengen ontzettend veel onzin als feit puur omdat Vitesse zelf weinig openbaart en de media gefrustreerd raakt dat er niets lekt. Er spelen vrijwel altijd maximaal 3 huurlingen, de rest komt uit de eigen jeugd of staat gewoon onder contract bij Vitesse...

Vitesse is zeker vreemd,kille club,geen uitstraling,russische kilheid.
Niet voor niets is er amper een halfvol stadion.
Op de prestaties kan je niets afdingen,al licht dat eerder aan de andere clubs.

11 november 2013 om 17:52

Russische kilheid? Omdat er net een maand een Russische eigenaar zit?
Halfvol stadion? Leer is rekenen man.
Dit is nou een voorbeeld van een 8 jarige, lekker kopiëren van anderen maar de waarheid niet weten.

11 november 2013 om 18:32


Stadion is al jaren niet meer uitverkocht,en die paar honderd die er nu extra zitten zijn gewoon eendagsvliegen.het is een feit dat Vitesse weinig supporters heeft omdat het een zeer kleine achterban heeft.

11 november 2013 om 23:07

En waarom is het stadion niet uitverkocht? Verdiep je daar eens in zou ik zeggen. Ik wil je wel een hint geven hoor : wanbeleid uit het verleden waarbij de eigen supporters schandalig behandeld werden door bestuursleden zonder enige binding met de club...

12 november 2013 om 09:43

Laat die plumber lekker praten met zn afgunstige en onjuiste beweringen. Iemand die het verschil tussen 'licht'en ligt niet weet kan je sowieso niet serieus nemen.

Het probleem van Vitesse is al jaren lang bekend. Clubs al Nec, de Graafschap en GAE hebben in potentie een stoere uitstraling van mouwen opstropen en gaan. Een oom van mij is samen met 20 man overgestapt van Vitesse naar de Graafschap en wel om 1 reden. De spelers van Vitesse worden al jaren verwend, maar vallen de uitslagen tegen. De club Vitesse is in veel ogen te snel en verkeerd gegroeid. Van een knokkende club naar een Cique club. Het grote geld wat verdiend werd in Arnhem en de problemen met het geld heeft de gemiddelde Arnhemmer het stadion uitgejaagd. Mensen willen geen rijke oliebaron aan het hoofd zien, maar iemand die een hart voor de club heeft. Mijnheer Jordania zit er ook alleen maar, omdat meneer dan een erg leuk zakcentje verdiend. Mensen die hier zeggen, dat hij een hart voor Vitesse heeft, hebben het niet helemaal lekker.

De club doet het nou leuk, maar ik durf je het op een briefje te schrijven, dat de stekker binnen 10 jaar eruit ligt en dat Vitesse dan weer gezellig door de belasting betaler kan worden gered.

11 november 2013 om 17:55

Als mensen zo snel overstappen van club zijn ze het niet waard om bij Vitesse te blijven(of bij de andere willekeurige club). Je stapt simpelweg niet over ongeacht wat er gebeurd!

Het Vitesse vanaf 2010 is herkenbaarder, beter, leuker dan die van de periode 2001 - 2010.

Waarom zit Jordania nu nog elke wedstrijd te kijken, waarom is hij regelmatig op Papendal, Waarom praat hij nog altijd met Bosz en de spelers als hij er alleen zit voor zijn zakcentje!

Zoveel onzin kun je lullen.

11 november 2013 om 17:57

De vlag zal vast uit gegaan zijn in Doetinchem. In tegenstelling tot inmiddels bijna 4000 afhakers kwamen er 20 man bij. Ook niet gek aangezien de graafschap niet meer van het mouwen opstropen is. Het gekke is, van die 4000 afhakers in Doetinchem zit inmiddels een deel in Arnhem op de tribune...
Nee rik, ik heb het idee dat je iets leuk in een jasje probeert te steken zodat niet opvalt dat je eigenlijk enkel wil provoceren. Vitesse was overigens altijd al een chique club. Niet voor niets is het in 1892 eerst als cricketclub gestart. Pas veel later werd het meer een volksclub, wat het nog steeds is getuige de gemiddeld 16000 man die er al jaren zit. Dat red zelfs 'volksclub' Nec of de Graafschap niet als ze zoveel ellende meemaken als er in Arnhem geweest is...

11 november 2013 om 18:04

Heb voor de gemeente Arnhem onderzocht naar het Toerisme, hierbij kwam ook Vitesse voorbij. Dit is een voorbeeld, wat ik van nabij hoor. Maar dat supporters overstappen naar andere clubs uit de buurt is gewoon een feit. Supporters ondervraagt en die hebben sinds de verhuizing van Monickenhuizen naar Gelredome al problemen met het beleid. Ik heb tijdens wedstrijden 2 seizoenen geleden ongeveer 400 mensen ondervraagt en van elke Tribune en alle leeftijden. Jongeren zien niet in, waarom de oudere supporter 30+ weg blijven. Vitesse moet het nu voornamelijk hebben van jongeren en die hebben niet het geld om er aan uit te geven. PS onderzoek is misschien nog op te vragen bij het Stadhuis

11 november 2013 om 19:04

Supporters die overstappen, hou maar op...dat zijn dus geen supporters of in ieder geval hele slechte. Die is ieder club liever kwijt dan rijk

Er is toch maar 1 theo janssen??

dan wil ik graag de market research van deze deskundige lezen. Want als je zoiets zegt dan betekent het dat je een globale analyse hebt gedaan..

Maar ik snap het echt niet. Waarom bemoeit iedereen zich met Vitesse? Damn. Is het jaloezie of wat?

11 november 2013 om 17:46

Omdat Vitesse op een "agressieve" en (te) snelle manier mee wil doen om het kampioenschap. Dan kan je verwachten dat daar reactie van komt van supporters van andere clubs en de media an sich. Wil je kampioenskandidaat zijn? Dan hoort dit erbij. Ajax, Psv en Feyenoord ervaren dit al jaren.

11 november 2013 om 17:58

Grapjurk, Vitesse word toch echt anders benaderd dan de traditionele top 3. Er word veel meer onzin verkondigd en het gaat meer over randzaken dan over sportieve prestaties...

11 november 2013 om 18:31

Vitesse is inmiddels al vier jaar aan het bouwen naar een kampioenselftal mijn beste vriend. Te snelle benadering klopt dus niet echt he, als dat zo was hadden ze net als bijvoorbeeld AS Monaco miljoenen aan spelers besteed. Doen ze niet eens Oftewel ze bouwen rustig op en investeren vooralsnog vooral op een slimme en op de toekomst gerichte manier. Als je iets zegt zorg dan aub dat het klopt!

Bij vele clubs is het een vreemdelingenlegioen, bij Ajax zie ik bergen Denen, Ijslanders, zag ik Belgen, noem maar op, in Amsterdam zit het vol met Surinamers, Marokkanen, Turken, Antilianen, Japanners, Chinezen, noem het allemaal maar op, maar vrijwel geen enkele Deen, Ijslander of Belg.

Bij PSV zitten wel velen met een Nederlandse achtergrond, maar een kwart komt (indirect) van Feyenoord e.d.

11 november 2013 om 17:47

Maar ajax heeft wel heel wat spelers die eerst in de jeugd hebben gespeeld en dan in t 1e komen, bij vitesse wordt er gehuurd van chelsea, toch zonder dat v ginkel weg is daar want t wk kan hij vergeten helemaal nu die geblesseerd is

11 november 2013 om 17:49

Vreemdelingen slaat in mijn ogen niet op het feit dat ze geen NL nationaliteit hebben maar op het feit dat veel Vitesse spelers geen eigendom zijn van Vitesse zelf. En dus "vreemdeling" zijn.

Ja, bij Ajax spelen veel Denen, Ijslanders etc. maar het zijn wel Ajax spelers. Bij Vitesse spelen veel Chelsea spelers en dat is gewoon vervreemdend.

11 november 2013 om 18:06

Oh ja, maar Bojan en die andere Barcaspeler zaten ook bij Ajax en PSV huurt en Feyenoord huurde ook wel eens wat spelertjes (en bij Feyenoord waren een aantal huurlingen behoorlijk populair geworden).

vitesse heeft idd een relatief kleine achterban.. maar een vreemdenlegioen? dat valt wel wat mee toch. bijna elke eredivisieploeg heeft redelijk veel buitenlanders, laat vitesse er misschien 2 of 3 meer hebben.. maakt niet veel uit

De potentie is er de jaren rond de opening zat het ook altijd vol.

11 november 2013 om 17:45

Precies, maar Curovic en Machlas, dat waren pas jongens uit het Broek!

Spelers zijn nooit het hart van de club. Eigenaren evenmin. Frank van den Wall Bake krijgt weer eens een podium en zakt er doorheen. Marketing dinosaurus zonder indrukwekkende wapenfeiten.

.” De Wit is het niet eens met die teksten. “supporters identificeren zich graag met winnaars en spelers die willen vechten voor hun kleuren. En die spelers hebben wij.”

De Wit beseft niet dat de basisopstelling met al die huurlingen iedere jaar op minimaal 6 plaatsen wijzigt. Dat is dus wat er bedoeld wordt, want de supporters hebben niet een speler waar ze meerdere jaren fan van kunnen zijn. Het is iedere jaar een andere vreemdelingenlegioen.

11 november 2013 om 18:09

Toch knap dat er al tijden slechts drie huurlingen spelen...

11 november 2013 om 18:37

Waarvan er 1 al wat langer bij Vitesse zit

11 november 2013 om 18:51

Vitesse kent juist relatief weinig mutaties ten opzichte van vorig seizoen.

11 november 2013 om 21:31

9 spelers vertrokken en 10 spelers aangetrokken waarvan 5 gehuurd van Chelsea? Ik vind dat niet weinig.

11 november 2013 om 23:09

Hoeveel van die 5 zaten er vorig jaar ook al en kun je dus van die 9 vertrekkers/10 komende spelers afhalen. Verrek, dat zijn er drie...

Vitesse heeft meer spelers uit de eigen regio en opleiding in de basis dan de meeste andere clubs

11 november 2013 om 21:40

Hoe groot moet dan de eigen regio zijn? Ik tel n.l. maar twee spelers. Velthuizen en Pröpper.

11 november 2013 om 23:09

Het Broek valt niet meer onder Arnhem? Dat zal Theo leuk vinden...

12 november 2013 om 07:58

Dom van me. Natuurlijk Theo Janssen. Drie spelers dus.

Er zit ook een kern van waarheid in.

Tijdens het beleid van Aalbers was de erkenning naar supporters veel groter. De beste man wandelde zelfs door het stadion om een praatje te maken met supporters. "vitesse is van ons allemaal" stond er op de borden langs het veld.

Sinds zijn vertrek zijn daar mensen voor in de plaats gekomen die weinig binding hebben met de club en zijn trouwe supporters. Dat merk je aan alles, denk aan het beleid en de communicatie naar supporters en de SV die er mondjesmaat is. Van wat ik begrepen heb zijn er hierdoor zelfs trouwe supporters weggejaagd.

In de topjaren had Vitesse een vol stadion, maar acht jaar wanbeleid heeft zijn sporen na gelaten.
En op dit moment is het Gelredome gewoon te groot voor Vitesse. Dat is dan maar zo, ik blijf gewoon lekker gaan. Dankzij meneer Jordania bestaat Vitesse in ieder geval nog. En één ding is zeker een feit, het is nooit saai bij Vitesse. Het is geen grijze muis zoals sommige Eredivisieclubs.

Nadat het Gelredome gebouwd is in 1998 is het misgegaan in het bestuur bij Vitesse.
Na het ontslag van Aalbers door meerdere redenen zijn er de verkeerde mensen telkens aangesteld.

Er werd geen oplossing bedacht alleen maar gesaneerd.
Spelers werden minder, sponsoren liepen terug. Het bestuur bleef zich keren tegen de supporters waardoor er een leegloop kwam bij de supporters.

In 2000 - 2010 is daar weinig aangedaan tot het moment kwam van De heer Jordania.

De club werd op het nippertje gered van een faillissement! (hier ging het fout).
Doordat hij laat instapte moest hij het 1ste jaar snel investeren vandaar dat het 1ste jaar een ramp werd. Geen team en zo werden al snel de 1ste trainers ontslagen.

Na de 2de jaar zag het team er al beter uit, er werd minder aangekocht, de automatismes kwamen in het team. Er werd steeds beter gevoetbald en het plezier in de club kwam terug.

Nu staat er een jong en talentvolle ploeg. Met zowel Nederlanders als Buitenlanders(zoals elke Eredivisie club).

Er staat een complex om van te smullen. De ploeg is meer dan herkenbaar en speelt fris en aanvallend voetbal. Er word ontzettend veel geinvesteerd in de organisatie, Staf van het 1ste, staf van de jeugd noem maar op.

Jeugdspelers worden beter, breken door, (v.ginkel, Propper, Tighadouini) en de betere jeugdspelers willen nu kiezen voor Vitesse.
Er word gewerkt aan doelstelling en visie.
De binding met de stad word elk jaar weer beter. De opening van het Vitesse winkel en het zien van Vitesse posters in de stad.

Vitesse doet ontzettend veel aan maatschappelijk werk, mede mogelijk gemaakt door het geld wat er nu is. ( ja het geld word geïnvesteerd in Arnhem, Nederland enz. Oftewel voor het goede!

Het is geen vreemdelingenlegioen voor de Vitessenaren, er is nog altijd Vitesse Arnhem, Er is nog altijd een identiteit.

Mensen van buitenaf willen het niet zien, die willen maar niet luisteren.
Het is een kwestie van niet gunnen en afgunst.

Maar Vitesse Arnhem groeit. Vitesse Arnhem leeft. En langzaam maar zeker zal Vitesse in de top blijven met fris en aanvallend voetbal in een herkenbaar elftal met supporters die juichen voor de club waar ze van houden!

Bedankt voor het lezen.

@ Pusherz
En hoeveel van die spelers zijn daadwerkelijk jongens/mannen van de club/ komen uit de eigen jeugd?

11 november 2013 om 18:32

Janssen, Propper, Velhuizen en verder bij de selectie nog een aantal jongens uit de eigen jeugd waar je vast nog wel meer van gaat horen de komende jaren.

Wat een onzin weer, maar dat zijn we onderhand wel gewend. Vreemdelingenlegioen, nogmaals: kijk naar de wedstrijdselectie van dit seizoen. Er is/wordt ook flink geïnvesteerd in de jeugdopleiding, dat duurt alleen wel een tijdje voordat daar de vruchten van geplukt kunnem worden.

Wat betreft de toeschouwersaantallen: ja, 16000 is wat weinig op het moment (al lijkt het minder doordat het stadion gewoon te groot is nu), en waar dit door komt weet ik niet. Maar, in de periode dat het slecht ging zaten er niet gek veel minder. Van successupporters kan je dus in ieder geval niet spreken. Als het voller komt te zitten krijg je dat natuurlijk weer te horen..

Een clubliefde hoeft niet te weergeven in hoeveel man er in het stadion zitten wij hebben bijna het dubble van wat nek er heeft zitten .
Enn in op feiten gebaseerd heeft nek de meeste buitenlanders in hun selectie van de eredivisie en voordat je commentaar hebt kijk even naar de ranglijst fox seizoenskaarthouders!

Wat een ontzettende onzin kraamt die man uit zeg... Stellen dat de eigen supporters zich vervreemden van de club kun je alleen doen als de aantallen afnemen en dat is niet het geval. Dat het niet vol zit, is een feit, maar dat geldt voor meerdere clubs.
Daarnaast blijft meneer Frank van den Wall Bake maar roepen dat er een vreemdelingenlegioen op het veld staat. Misschien moet de brave man de wekelijkse opstellingen in de eredivisie eens met elkaar vergelijken en dan zijn uitspraken eens in heroverweging nemen.

Vitesse mag dan misschien dan negatief imago hebben, maar de club heeft dat puur en alleen te danken aan stemmingmakende opmerkingen zoals deze van Frank van den Wall Bake. Bah!

Daar gaan we weer..... Verrassend......

Nou groeten vanaf plek 1! Ook namens onze 6 Nederlanders die afgelopen zaterdag in de basis stonden.

11 november 2013 om 17:59

Amen!

De 16.000 echte supporters vinden het niet erg, het lijkt wel of heel Nederland zich hier druk om maakt behalve wij. Nu de resultaten goed zijn kan er alleen nog maar over Chelsea of supportersaantallen gesproken, AFGUNST ! Arnhem is een stad met 144.000 inwoners en juist een klein achterland, zuidelijk nec, oostelijk de graafschap/Twente en ten noorden heb je niks, niet om Utrecht onderuit te halen(prachtige club) maar Utrecht telt 500.000 inwoners en heeft nog minder supporters ter vergelijking. En liever 16.000 plaatsgenoten dan zoals bij Feyenoord of Ajax op je linkerstoeltje iemand uit Limburg en rechts en uit Groningen. Laat ons nou maar lekker genieten en vooral de komende 2 weken !

@mjordan
Je laat op sommige punten echt wel zien dat je er verstand van hebt en het begrijpt. Alleen moet je naar mijn idee geen Calimero gaan uithangen, en je schotelt je eigen mening als feiten voor.

Wat een bullshit allemaal, heerlijk. Vitesse staat bovenaan dus is er in onze zielige bekrompen samenleving genoeg reden om te haten... Ik hoor ik mijn omgeving van niet-Vitesse fans juist zeer positieve geluiden. Vitesse speelt het beste en aantrekkelijkste voetbal sinds jaren en staat terecht op nummer 1 momenteel. En dat is absoluut niet alleen te danken aan slechts 3 Chelsea huurlingen die in de basis staan...

Wat zijn er hier veel Vitesse fans die voor Calimero hadden kunnen doorgaan zeg......

Ik vindt persoonlijk dat Vitesse fris en meestal leuk voetbal speelt. Wat vooral goed is is dat ze aanvallend de wil kunnen opleggen, goed kunnen counteren, kort kunnen combineren en de lange bal kunnen hanteren.
Alleen als ik Vitesse fan was zou ik niet heel vrolijk worden van al die huurlingen, het zijn geen jongens van de club en na 1 jaar zijn ze meestal dan weer weg en moet je Chelsea lief aan kijken wie je dan krijgt.

Maarja ik ben dan ook geen Vitesse supporter dus bij mij is er geen liefde/afgunst.

11 november 2013 om 18:20

Al die huurlingen? Man waar heb je het over? Er staan slechts 3 Chelsea huurlingen in de basis, waarvan er 1 al voor het 3e seizoen gehuurd wordt. Hoe vaak moet dit nog duidelijk worden gemaakt?

11 november 2013 om 22:32

Joey barton respect dat je er nog steeds op in gaat, ik heb dat allang opgegeven, ze luisteren niet en zelfs telkens copy pasten waarom we geen vreemdelingenlegioen zijn begint me neus uit te komen, 3 jaar geleden kregen we al die argumenten om de oren, en dat zal de komende 5 jaar nog steeds doorgaan. De enige manier is 11 mensen uit eigen opleiding op het veld kampioen worden, maar dat is feitelijk onmogelijk, toch komen er genoeg talenten uit eigen jeugd aan en we hebben aan van ginkel en propper kunnen zien dat eigen jeugd ruimschoots de kans krijgt en dat heeft merab ook beloofd en we zien ook aan kakuta, cuevas, hutchinson en in het verleden davila en delac dat de trainer helemaal niet verplicht is om spelers van chelsea in de basis te zetten.

11 november 2013 om 18:28

Je moet het niet omdraaien Timmehh, de calimero's zijn degene die lopene te piepen en altijd negatieve proberen te zijn over Vites omdat het nu eenmaal sportief, qua organisatie en financieel goed gaat met Vites.

Tsja, het is ook een soort proeftuin van Russische / Chelsea makelij geworden.

Zonder de Oliesjeik zou Vitesse al failliet zijn gegaan. En een slecht imago vindt daar denk ik al haar oorsprong. En toen de Rus kwam wilde hij wel geld pompen maar het geld uit de Gemeenschap terugbetalen aan de Gemeente zat er niet in. Een volgende schade aan het imago. Ook het feit dat er binnen de lijnen een speeltuin van de Russische voetbalbobo's rondloopt maakt het imago niet beter. Als er ooit een toppertje zou mogen zijn dan vliegt deze toch over naar Engeland. Tot slot vind ik het niet 'uitnodigend' om in een half gevuld stadion te gaan zitten, ook al zou het voetbal aantrekkelijk zijn. Maar ja, ik ben dan ook geen Arnhemmer.

Een mengeling aan oorzaken als je het mij vraagt.

Persoonlijk vind ik het vooral storend dat het gemeenschapsgeld niet netjes terugbetaald is maar er wel doodleuk in de faciliteiten en spelers geïnvesteerd wordt.

11 november 2013 om 18:07

als je dat gemeenschap geld zo stoort zou het je ook moeten storen dat de gemeente haar beloftes over huurverlaging nooit is nagekomen wat er voor had kunnen zorgen dat er heel wat minder of zelfs geen gemeenschap geld meer nodig was geweest , er zijn 2 kanten aan het verhaal.

11 november 2013 om 18:20

Leuk, een superboer met commentaar over gemeenschapsgeld. In tegenstelling tot de graafschap heeft bij ons de gemeente uiteindelijk aan de club verdiend i.p.v. geld ingeleverd...

11 november 2013 om 22:53

Jeetje mina, hoe de wereld verdraaid kan worden. De headlines waren toch vooral dat de leningen aan de Gemeente niet terugbetaald werden en er wel werd geïnvesteerd in de spelersgroep. Knap dat je zo'n verhaal kunt omdraaien tot precies het tegenovergestelde. Mocht een Gemeente afspraken kwaadwillend niet nakomen, dan zou de journalistiek daar ook wel bovenop duiken is het niet?

Overigens, superboer? Gewoon boer is goed genoeg hoor en met de Graafschap heb ik helemaal niets, maar die gasten staan niet landelijk bekend om de bakken met gemeenschapsgeld wat erin gepompt is waarna een Russische Olieboer wel de club als speeltje wilde aannemen maar niet het gemeenschapsgeld wilde terugbetalen...

11 november 2013 om 23:14

Ik heb hier ooit al eens de werkelijke berekening gemaakt waaruit bleek dat de gemeente Arnhem alleen al op basis van de rente uit de lening na slechts vier jaar het volledige geleende bedrag terug gekregen had. En op dat moment was er dus nog geen euro afgelost...

Waarom de journalistiek er nooit opgedoken is, is mij een raadsel. Ik heb wel een vermoeden, en dat is dat er andere belangen meespeelden bij de regionale media (lees vriendjespolitiek met wanbestuurders) en het de landelijke media gewoon weinig interesseerde en onzin beter verkocht dan de waarheid...

p.s. Gezien je naam dacht ik dat je superboer was...

vitesse blijft vitesse met 400 man of 25000 zon deskundige is het voorbeeld die niet weet wat er onder supporters leeft en wat club cultuur inhoud.

Goedkope journalistiek noemen ze dit , erg triest maar goed dat hou je toch niet tegen en zo leeg is het stadion niet het is alleen jammer dat oost vrij leeg is en dat de tribune is waar de camera op gericht staat andere tribunes zitten over het algemeen gewoon vol.

11 november 2013 om 22:44

Idd, dit kan je nietteens journalistiek noemen, hij heeft zich nieteens een beetje verdiept in vitesse, hij gaat met ze oogkleppen helemaal niet in op bv een propper en een velthuizen die iit eigen opleiding komen, daarnaast is hofs jeugdtrainer geworden en nog een oud voetballer van vitesse is assistent geworden bij vitesse o19, daarnaast zijn de bindingen met covenantclubs versterkt uit de regio en is er een nieuw trainingscomplex gebouwd. Marco van ginkel kreeg een droomtransfer en stond tevens altijd in de basis dusja hoezo geen identiteit? Leerdam en van aanholt zijn ook internationals van nederland en jan arie etc etc. Ik adviseer deze man tevens tot een lesje tot globalisering in het voetbal, piazon is internationaal totaal geen vreemdeling evenals atsu, zijn wereldwijd grote talenten en zker geen 'vreemdelingen'. En dan moeten we het nog maar niet over clubs als nec en ajax hebben die volstaan met buitenlanders, evenals een roda bv

@spionkop,hoeveel belasting word er door Vitesse betaald aan oa loonbelasting dan nog een keer de heffing van salarissen boven de 150.000 euro 2 keer.(die de club heeft moeten betalen)
Dat den Haag niks doet met de belastinggelden en niks voor de gemeenschap kan Vitesse niks aan doen

Wat moet het toch makkelijk zijn om gewoon de mening van anderen over te nemen en niet voor jezelf te denken. Zoals de meesten hier op voetbalzone, eigenlijk heel Nederland, bijna zonder uitzondering doen.

Zullen we dat "vreemdenlingenlegioentje" even objectief bekijken? Hier de basis van afgelopen weekeinde.

Velthuizen - Opgeleid door de club. Woont in Nijmegen maar mag zich een echte Vitesseman noemen,
Leerdam - Dit seizoen transfervrij aangenomen, Nederlander, en bewijst een toevoeging te zijn tot nu toe.
Kashia - Speelt al meerdere jaren, als aanvoerder, bij Vitesse.
Van der Heijde - Goh, weer een Nederlander. Profileert zich als één van de sterkere Cv's sinds hij op deze plek is gezet bij Vitesse.
Van Aanholt - Komt van Chelsea, speelt nu al zijn Derde seizoen voor Vitesse.
Pröpper - Jongen van de club, een echte Arnhemmer. Topseizoen tot nu toe, speelt al sinds ik me kan herinneren in de jeugd van Vitesse.
Vejinovic - Goh, weer een Nederlander (geboren in Amsterdam). Transfervrij overgekomen, doet het redelijk maar kan beter. Talent zat.
Atsu - Chelsea huurling, één van de drie die regelmatig spelen. Talent zat, staat vooralsnog niet op de goede plaats.
Ibarra - Speelt al meerdere seizoenen voor Vitesse. Meest clubs zouden een buitenspeler als Ibarra willen hebben, Aanvallend onvoorspelbaar, verdedigend hard werkend. Staat gelukkig bij ons onder contract.
Havenaar - Weer een contractspeler, jezus wat een vreemdelingenlegioen hebben we toch ook, deze Nederlandse Japanner speelt al meerdere seizoenen voor ons.
Piazon - Naam zegt genoeg. Mijns inziens de beste speler van de eredivisie op dit moment, een directe aanwinst voor iedere club in Nederland.

Vorig jaar en dit jaar is Theo Bos op een zeer respectabele wijze herdacht, hebben we jaarlijks Airbourne wedstrijden wat een herdenking is voor de Arnhemse geschiedenis, is Vitesse maatschappelijk betrokken in Arnhem en spelen we gewoon erg goed voetbal.

Maargoed, de mening van Jack van Gelder overnemen is een stuk makkelijker. Scheelt weer wat denkwerk.

De cijfers die de Vit sup hier roepen en ook de cijfers die Vit opgeeft zijn om te lachen iedereen ziet toch dat er afgelopen weekend geen 17000 toeschouwers zaten . Ze schamen zich er bij Vit een beetje voor dat het zo leeg is. Vorig seizoen hadden ze acties als 2e kaartje voor een euro en geloof dat je zelf bij het kopen van een hamburgermenu bijna voor niks naar Vit kon gaan .

11 november 2013 om 18:20

Je zit er helemaal naast, alleen op zuid zitten al 7000 supporters en waarom schamen. Schaam jije ook als er bij nec zo weinig mensen zitten?

11 november 2013 om 18:33

kijk dat bedoel ik nou jij roept er zitten 7000 op zuid jou mede sup weet dat er maar 5500 op kunnen . Op ziud en noord is ook waar alle sup zitten. Daarbij is noord ook nooit uitverkocht . Op die lange zijden zitten er mss 3000 en op de hoofdtribune nog minder

11 november 2013 om 18:53

Maakt niet uit, maar het totale aantal klopt gewoon.

11 november 2013 om 23:16

Op oost maar 3000 man? Dat lijkt me sterk. Daar kan bijna 8000 man op en zit het vrijwel altijd voor ongeveer 2/3 vol...

11 november 2013 om 18:22

Zuid en noord zaten vrijwel compleet vol. Dat zijn dus sowieso al 5500 (zuid) en 4500 (noord) mensen...

11 november 2013 om 19:09

Teletekst: 16.779 toeschouwers, nu blij jongen?

11 november 2013 om 19:46

Niet zo wijs doen -026-. Teletekst kan iedereen informatie op plaatsen. Het is een pure indicatie die men heeft gedaan. Heb zelf de wedstrijd ook gekeken en het leek er echt op dat er geen 16.779 supporters zaten.

Maar was jij er eigenlijk wel? Dan zat het zeker voller.

11 november 2013 om 20:38

Wat maken jullie je druk over de supporters van Vitesse, het gaat altijd over die lege plekken. Wij kunnen de 2e ring niet dicht gooien zodat het op tv vol lijkt.

Supporters bleven al weg voordat Jordania naar Vitesse kwam en dat is al vaak genoeg uitgelegd, misschien we te vaak !!!!!

11 november 2013 om 21:24

Ik ben er altijd bij in het gelredome jongen. Ik weet wel dat je graag wil zeggen hoeveel toeschouwers er ergens anders zitten, maar zolang ik er ben en jij niet heb jij niks te zeggen over de toeschouwersaantallen bij Vitesse. Vertrouw eerder teletekst dan iemand van over de waal.

12 november 2013 om 12:22

Kan iedereen informatie op teletekst plaatsen? Bij de contactadvertenties misschien. Nogal een indicatie, precies 16.779.... Maar prima, als jij het beter weet

Weer zo, n pipo die wil scoren. Vitesse heeft gewoon een prima selectie met een mix van jongens uit de stad en regio, nog een aantal nederlanders, wat gehuurde spelers en wat buitendse eigen spelers.
Het steekt gewoon in voetballand dat Vites nu succes heeft en dan begint men te piepen over bezoekers aantallen. Die zijn al jaren of het nou slecht gaat of goed hetzelfde. Mochten het er meer worden dat begint het gepiep over successupporters.
Je lacht je zo onderhand een bult om al die azijnzeikers in medialand, hier op VZ of waar dan ook.

Wat een goedkope onzin ook weer. Ja, Vitesse heeft een aantal huurlingen van Chelsea. Ja, zij hebben een buitenlandse eigenaar. Maar maakt dat het elftal meteen een vreemdelingenlegioen? Laten we niet vergeten dat het meerendeel van de selectie, en basiself, nog steeds de Nederlandse nationaliteit draagt en er ook een redelijke portie eigen jeugd rondloopt.

Vitesse is er helemaal niet zo slecht aan toe als men in de media poogt aan te tonen. Of is men de rampjaren 2000 t/m 2005 alweer vergeten, toen de club bijna kopje onder ging? Dan is dit een flinke verbetering. Daarnaast heeft Vitesse ook nog steeds een functionerende jeugdopleiding, ondanks de recente aankopen, en zijn er nog zat dingen terug te vinden die de club een eigen identiteit geven.

Maar goed, zoals wel vaker hier roept één iemand iets en volgt daarna de hele kudde makke lammetjes in het maken van dezelfde, fundamentloze opmerkingen.

11 november 2013 om 18:24

Juist, maar in dit land heerst een zeikcultuur. De organisatie staat als een huis binnen de hele club van materiaal man tot bestuur van de jeugd tot het eerste elftal Een schitterend trainings / jeugd complex is er gebouwd waar de komende jaren veel takenten opgeleid zullen worden. Maar dat wil men allemaal niet zien maar liever zeiken dat het stadion nog niet vol zit.

Als je nou beweert dat je 'sportmarketingdeskundige' bent, maar je komt niet verder dan domweg napraten van slechte journalisten, dan is de vraag of je wel zo deskundig bent. Kijk naar de selectie van Vitesse en daarnaast ook nog eens naar wat er in de basis staat en hoe vast dat is, dan kan je -in vergelijking met 80 van de rest van de eredivisie- spreken van een normale situatie, althans niets meer 'vreemd' dan de rest..

Iets anders is de vraag wat de intenties zijn van de Rus die het overneemt en of dat gezond is (al had vitesse volgens mij weinig andere keuzes). Als de deskundige hier nou grondig wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar zou doen....

Als het Vitesse ooit lukt om kampioen te worden zullen de supporters zich minder vervreemd voelen met de club.

11 november 2013 om 23:18

Wie ben jij om voor mij als supporter te praten?

12 november 2013 om 07:16

Ik praat niet voor supporters. Ik kijk alleen naarhet menselijk aspect. Jij praat nu wel met deze toon, maar zodra Vitesse kampioen wordt sta jij vooraan in de polonaise. Je kan nu wel ontkennen, maar dan lieg je tegen jezelf. Klassieke voorbeeld. Nederland brak door naar de finale op de wk. Ik heb buitenlanders die altijd hebben geroepen dat ze niks met nederland hebben zien meefeesten. Je kan zo'n euforische stemming niet weerstaan. En eenmaal wanneer dat is gebeurd zal die leuke herrinering/ervaring jou voor altijd met dat moment en dus de club verbinden. Ergo, je raakt minder vervreemd.

12 november 2013 om 11:58

Natuurlijk sta ik vooraan als Vitesse kampioen word. Ik ben immers al sinds 1989 vitesse-supporter en heb sinds 1998 onafgebroken een seizoenkaart ondanks de afstand...

Hoe beter het gaat hoe meer kritiek. Nec staat bijna onderaan en speelt vrijwel alleen met buitenlanders maar nooit kritiek. Heerenveen ook vol buitenlanders, vrijwel nooit een Fries, vrijwel nooit een zelf opgeleide speler maar nooit kritiek. Achilles allemaal Nederlanders, club voor de duurbetaalde van de Wall Bake misschien?

11 november 2013 om 19:05

Inderdaad, dit soort mannetjes maken vooral zichzelf belachelijk. Maar het is goed zo, hoe meer je presteert hoe meer je gevolgd wordt en bekritiseerd wordt. Bij nec stonden van de week inderdaad 10 buitenlanders in het team, die bakken er niks van maar zelfs hun eigen supporters hoor je hier niet over terwijl ze al jaren een grote muil hebben over Vites als er eens een buitenlandse speler aangetrokken werd. Triest!

Vitesse heeft door de geldschieters de gunfactor allang verloren, en het imago komt het ook niet ten goede. Qua prestaties doen ze het aanmerkelijk beter, maar ze moeten maar eens goed nadenken of ze deze koers door willen zetten.

11 november 2013 om 19:03

Natuurlijk gaat Vitesse op deze manier door. Ze voetballen beter en aantrekkelijker dan de afgelopen 10 jaar, het gaat financieel goed en er spelen talenten van Chelsea waar heel Nederland van zit te watertanden.

Wat een ongelooflijke onzin!!!!! 6 nederlanders standaard in de basis en 2 Arnhemmers in de selectie!!!
Stik er maar lekker in met de negatieve berichtgeving steeds. Ik geniet gewoon van me cluppie zoals ik dat altijd al deed..

11 november 2013 om 19:20

Vooral blijven genieten, maar als jij dit onzin vindt dan ontgaat je de realiteit toch behoorlijk.
Toen Vitesse tien jaar geleden tegen degradatie moest vechten trok het beduidend meer toeschouwers dan nu het geval is. Het heeft allemaal niets met negatieve berichtgeving te maken. De feiten zijn nu eenmaal zoals ze zijn.

11 november 2013 om 19:29

Zeg Malloot, ga de feiten eerst eens bekijken voordat je wat roept. Dan weet je gelijk dat jouw zogenaamde feiten niet zijn zoals ze zouden moeten zijn.

De vermindering in toeschouwersaantallen was al een paar jaar op te merken voordat Jordania het roer over nam. Dit gebeurde voornamelijk in de tijd toen Paul van der Kraan aan het roer stond bij Vitesse. Google anders maar even op 'gemiddelde toeschouwersaantallen Vitesse".

Onder Jordania trekken de gemiddeldes langzaam maar zeker weer naar het oude niveau.

Vitesse is klein chelsea...., geen mooi voetbal, geen uitstraling, geen clubcultuur...

11 november 2013 om 19:57

Ach jongen toch, wat denk je, ik provoceer lekker mee met de andere?

Als je voetbal zou kijken en er ook maar enig verstand van zou hebben, zou je niet met zulke domme uitspraken komen.

Je bent echt een gevalletje ''kansloos''.

11 november 2013 om 20:17

Wat is er provoceren aan dan? Je 1e elftal staat vol met geleende spelers van Chelsea? Je hebt in 2 jaar tijd misschien meer spelers van Chelsea gehuurd als je eigen spelers zijn door gekomen?

11 november 2013 om 20:26

Vol met spelers van Chelsea? Man man. V.aanholt, Atsu en Piazon, dat zijn er welgeteld 3. Kakuta houdt de bank warm, want hij is uit de basis verdwenen. Genoeg spelers die gewoon ''eigendom'' zijn, dus ga geen onzin lopen verkondigen.

11 november 2013 om 21:57

Die zit dan toch nog steeds bij je elftal? Je hebt van Aanholt, Atsu, Piazon, Hutchinson en nog die andere met 5 namen en nog die speler van Everton. Dat zijn dus gewoon 6 spelers gehuurd waarvan 5 van 1 club.

Je kan mij veel vertellen, maar 6 spelers lenen voor 1 selectie is toch gewoon te veel?

Arnhem heeft ook minder inwoners dan bijv: Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. en ik denk dat mensen meestal fan zijn van een van de traditionele topclubs. In mijn mening ligt het daar ook grotendeels aan.

Wat een conclusie van die deskundige zeg... Iedereen die de supporters ook maar even ondervraagt en analyseert kan dit concluderen, zelfs op het eerste oog kan je deze conclusie eigenlijk al trekken.

Ik heb altijd het idee dat het, naar mijn mening afschuwelijke, stadion het imago van de club geen goed doet. Thuiswedstrijden ogen nooit sfeervol door al het ijzer en beton is mijn mening.

@minime, hier probeer je naar mijn idee duidelijk te provoceren.
Juist regelmatig wel mooi voetbal, naar mijn idee ook wel uitstraling. Alleen de clubcultuur is imo verdwenen of klein geworden.

Ik heb niet alles gelezen maar als er mensen hier zeggen dat het allemaal wel meevalt en als ik dan lees dat ze maar liefst 6 Chelsea huurlingen hebben dan vind IK dat toch een groot aandeel. En waarschijnlijk ook veel Vitesse supporters. Ik geef hier geen sneer, maar niemand gaat mij vertellen dat 6 Chelsea huurlingen wel mee valt.

12 november 2013 om 09:46

Als ze alle 6 in de basis zouden staan iedere wedstrijd dan geef ik je zeker gelijk. Maar tot nu toe zijn alleen Piazon, Atsu en Van Aanholt basisspelers van die huurlingen. En van Aanholt beschouw ik eigenlijk als Vitessenaar, want die speelt alweer zijn 3e seizoen hier. Zoals het nu gaat is het team mooi in balans. Als er een keer wat meer huurlingen instaan door blessures zul je me ook niet horen, want soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Maar week in week uit 6 huurlingen in het veld zou ik als supporter toch minder vinden.

Ik ben nu sinds 2 jaar fanatiek supporter (daarvoor volgde ik geen tot weinig eredivisievoetbal) en ik vind Vitesse een mooie, warme club. Daarvoor ben ik weleens naar nec geweest, maar daar had ik gewoon niets mee. Terwijl ik me bij Vites meteen thuisvoelde als supporter. De club is bezig met groeien en ik denk dat er zeker wat leuks gebouwd kan worden. De ingrediënten zijn er om van Vitesse een topploeg te maken. Als dat straks het geval is dan heb je zelf ook weer meer middelen om spelers aan te trekken en hoeft je minder te huren.

Sinds Vitesse is overgenomen door Jordania ga ik het elk jaar met meer belangstelling volgen!
Met spelers als jansen, Velthuizen en Propper heb je toch echte jongens uit de stad, dus wat zeuren mensen als die verlepte van den Wall Bake dan?

11 november 2013 om 20:16

Je volgt het zo goed dat je niet eens weet dat Jordania geen eigenaar meer is?

11 november 2013 om 20:33

Hij zegt toch ''sinds Vitesse is overgenomen door Jordania'', en niet dat hij het pas volgt vanaf het moment dat Aleksandr Tsjigirinski de eigenaar is.

Ik snap de hele discussie eigenlijk niet.
Ben al 38 jaar supporter van Vitesse en heb absoluut niet het gevoel dat m'n club zijn identiteit verloren heeft. Integendeel, vind het hele gebeuren van een 'russische rijke suikeroom' juist bij Vitesse passen. Hollywood aan de Rijn! ;-).
Ik heb nog geen enkele supporter van Vitesse gesproken die zich niet meer kan identificeren met de club, dus waar journalisten en napraters dat vandaan halen??? Tja, en dat er geen 'gunfactor' bij andere supporters is, kan me helemaal niets schelen. Ik gun bepaalde clubs ook niks. Dat hoort erbij.
Tuurlijk heb ik m'n twijfels, maar tot nu toe ben ik heel content met de gang van zaken. Ben voornamelijk blij dat m'n cluppie nog bestaat. Hoop dat als ooit de eigenaar er geen zin meer in heeft, hij de club zo achterlaat dat deze kan voortbestaan. Heb daar wel vertrouwen in.
Ik ga genieten van het leuke voetbal de laatste tijd en dat we lekker twee weken op de eerste plaatst staan!
Lees net een bericht op VZ dat supporters van PSV geen klik hebben met de spelers. Dat zijn echte supporters! Ik heb Piazon, Kakuta en Atsu al in m'n hart gesloten. Al is het maar voor één seizoen.

11 november 2013 om 20:15

Ik snap het dat je het mooi vind om te zien aangezien je vaker wint. Maar wil jij geen spelers zien die voor je club spelen omdat zij het mooi vinden om voor Vitesse te spelen ipv huurspelers die na een jaar weer weg zijn?

Mocht ook de nieuwe eigenaar vertrekken kan het zomaar eens klaar zijn met Vitesse. Hij zal ook ssnel genoeg zien dat Vitesse geen club is waarmee hij nog rijker gaat worden.

11 november 2013 om 20:52

Het gaat toch ook om het winnen?
Ik kan net zo genieten van Arnhemmer Pröpper (de 2013-editie) als huurling Piazon, die misschien na een jaar weer weg is. Zolang de inzet 100 is (en dat is die!), maakt het mij niet uit wie er in het geel/zwarte shirt speelt.
Je kan nou eenmaal niet 11 Van Ginkeltjes opleiden.

Het is al veel vaker gezegd, maar zonder de overname waren we failliet geweest. Misschien is het uitstel van executie of het begin van iets moois. We zullen het zien.....

11 november 2013 om 21:53

Gaat zeker om het winnen, maar ik zou het winnen een stuk leuker vinden met Nederlandse jongens, jongens die er zitten voor de club, voor de fans. Spelers die weten wat de club inhoudt en niet zo maar iemand die het doet voor het salaris en verder niet om geeft.

Als je een team had staan met jongens als Schaars, Janssen, van Ginkel, Propper en nog wat eigen jongens, zou dat toch veel mooier zijn? Ik denk dat er dan ook veel meer man zit ondanks dat een Piazon misschien veel beter is.

12 november 2013 om 12:31

Ok en gekochte spelers hebben i.t.t. gehuurde spelers wel een warme band met de club? Als je jouw wensen volgt dan voldoet geen enkele nederlandse eredivisieclub hieraan. Dan zul je toch echt de amateurs van Met De Pik Vooruit 1 moeten gaan supporten.

Als Frank van den Wall Bake even verder had gekeken dat deze grote onzin in de wereld te gooien, dan had hij beter geweten. De supporters blijven niet weg door het vreemdelingenlegioen, maar de supporters blijven al jaren weg. Tussen 2001 en tot Jordania bij Vitesse kwam (2010) is het steeds slechter geworden, en dat komt niet door Jordania, want sinds zijn komst zijn er meer supporters gekomen, en hebben ze ook meer ssk verkocht. Nee de supporters bleven weg omdat ze behandeld werden als een stuk stront, vee wat opgesloten moest worden !!!

De Vitesse supporters die weg blijven komen vanzelf weer terug, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Die willen afwachtend kijken wat er allemaal gaat gebeuren, en als er mooi en goed voetbal gespeeld word, ook met buitenlanders, dan komen ze eerder terug dan dat er degradatie voetbal gespeeld wordt. Want we zien liever een Atsu of een Piazón goed voetballen voor de club dan een Schaars Hofs of zelfs een Janssen die er niks meer van bakken, hoe graag je ook echte club mensen op het veld zie staan !!!

En wanneer is Vitesse dan gestopt met Vitesse zijn? En hoeveel sponsoren zijn we toen verloren en toeschouwers? Kan de heer Prank van de Wandelgangen Vage dat misschien er even bij vertellen want het is mij niet helemaal helder.

Is dat midden jaren tachtig geweest toen Aalbers hier in Arnhem de top wilde bestormen. Of er al voor toen we nog in de eerste divisie speelden voor een handjevol mensen. Of erna toen de financiële malaise ontstond, toen zijn er wel wat sponsoren verloren gegaan inderdaad. Of toen we in buitenlandse handen vielen en er meer meer toeschouwers kwamen kijken en we de top weer gaan bestormen.

Het zou helemaal fijn zijn als hij er ook nog even bij verteld waarom ik mij niet kan identificeren met een speler als Piazon, van Aanholt die hier voor het 3e seizoen speelt. Of met Propper of Janssen of Kashia en Vako.

Ik kon me prima identificeren met Theo Bos en Edward Sturing maar ook met Nikos Machlas en Dejan Curovic. Ook dat waren ooit vreemdelingen Prank! Terwijl ik met een van Wolfswinkel helemaal niks had terwijl dat toch een bekende is.

11 november 2013 om 23:44

Precies wat een oogkleppen heeft deze man op, we zijn niet meer in de jaren 80 beste frank'topjournalist'. Bij iedere club spelen buitenlanders, in deze moderne wereld zijn mensen daar als het goed is al gewend aan geraakt en in het buitenland zien we niet anders. En dan is er bij vitesse nog maarliefst 6 nederlanders in de basis waarvan 2 uit eigen jeugd, kijk is naar een nec met allemaal oostblokkers en higdon. Maar omdat zij laatste staan komen ze niet in de schijnwerpers

Bijna 30 jaar ga ik naar Vitesse, waar ik me het meest aan stoor is dat hele Gelredome en alles wat daar mee te maken heeft.
-Het stadion uitgetrapt worden omdat je een peuk rookt
-opgefokte stewards en supporterbegeleiders die telkens je kaart motten zien als je het vak in en uitloopt (mijn kinderen kunnen niet eens ff pissen zonder hun kaart mee te nemen)
-waanzinnig hoge prijzen.
-uitsupporters kunnen blijkbaar overal zitten.

Wat ik mis is een Karel aalbers die voor ons kaarten regelt voor de al uitverkochte uitwedstrijd
die voor de wedstrijd ff naar ons vak loopt om ons welkom te heten, een biertje peuk en broodje wurst.
Handelshuis? Vreemdelingenlegioen? echt geen enkel probleem mee en zo zien de supporters het ook niet, wij zijn Vitesse ze hebben toch al een hekel aan ons, wij zien mooi voetbal en ik ben er trots op.

Het verval in supportersaantallen is gekomen nadat Karel afgezet is, beleid geef ik daar de schuld van, wij zijn voor en van de club geen lastig vee dat in bedwang gehouden moet worden.

Oplossing zou zijn om een seizoen extreem te zakken met toegangsprijzen om de mensen weer de weg naar het stadion te laten vinden, laat hun zien dat de supporters belangrijk zijn voor de club en ze zullen blijven komen!!

11 november 2013 om 23:39

Elke club in de eredivisie is een handelshuis voor de geotere competities, en wij houden met propper, velthuizen janssen en als jeugdtrainers hofs en nog zo'n oud speler bij o19 toch veel eigen cultuur over. Wat vind je van het idee als jordania zelf een stadion laat bouwen, daar zitten ze serieus aan te denken namelijk, het zal iets kleiner zijn maar dan zonder die lelijke hoeken en natuurlijk helemaal nieuw.

12 november 2013 om 09:11

Welkom in het moderne voetbal...
Helemaal eens, als ik je bericht zo lees heb ik het idee dat het er meestal niet beter op wordt als je een nieuw stadion krijgt... ondanks dat ik me nu vaak erger aan de verouderde faciliteiten van mijn eigen club...

Lijkt alsof alle haters hier niet meer voor hun elftal naar het stadion gaan. zolang de eigenaars niet Nederlands zijn, het elftal niet uit 11 eigen opgeleide Nederlandse spelers bestaat en het stadion elke keer volzit, komen zij niet van hun reet af om een wedstrijd te kijken. En dat is dan het voorbeeld van clubliefde en hoe Vitesse het zou moeten doen? En welke club voldoet hier dan wel aan?

ik ga voor me eigen plezier naar de wedstrijden ongeacht alle randzaken, want dat zegt niets over waar de ziel of het hart van de club ligt. Wat een hypocrieten hier... Tsss

Deze Frank van den Wall Bake moet gewoon zijn harses dichthouden.
Hij weet geen ruk van Vitesse af en juist dit soort mensen houdt het beeld in stand, beter gezegd, creëert een beeld dat Vitesse een vreemdelingenlegioen is.

Ik kan mij nog steeds net zo veel identificeren met Vitesse als 5 jaar geleden. Waarom? Omdat Vitesse nog net zo geheimzinnig, onduidelijk en bizar is als anders. We zijn niet voor niets Hollywood aan de Rijn.
Daarnaast ben ik sinds vlak voor de komst van Jordania geen seizoenkaarthouder meer. Dat heeft niets, maar dan ook werkelijk Niets, te maken met Jordania of een eventueel vreemdelingenlegioen.
Nee. Dat heeft te maken met het voorgaande bestuur. Het bestuur wat van 2003 tot 2010 geregeerd heeft.
Paul van der Kraan als hoofdman. Een walgelijke vent die alleen maar kon saneren. Hij kon niet opbouwen en maakte altijd de verkeerde keuzes. Supporters werden maar al te graag gepest en daarmee de dome uitgejaagd. Het bestuur maakte het fans onmogelijk om gepassioneerd te zijn voor hun club. Het bestuur deed meerdere beloften die men nooit na kwam.
Dat zijn de echte redenen maar dit slechts summier opgesomd. Dat is de reden dat er NU zo weinig fans in de Dome zitten. De échte oude fans (daartoe reken ik mijzelf overigens niet) zijn ook weggegaan door het oude bestuur en zijn het spuugzat met de manier waarop er omgegaan wordt met de fans.

Ik zie nu, sinds de komst van Jordania, de club groeien en investeren in nieuwe fans. Ik zou het heel erg waarderen als men wat deed om de oude garde terug te winnen. Dat waren de echte Vitesse-harten en zij maakten de club mede mogelijk.

Vitesse is absoluut geen vreemdelingenlegioen. De spelers die er zitten, spelen er al meerdere jaren. De huurlingen die er zijn, dat is nog steeds nodig. Vitesse verkeert nog steeds niet in de positie om lukraak te gaan kopen. Die situatie was onder Van Der Kraan nog vele malen erger.

Ik nodig jullie uit om op mijn naam te klikken, naar clubexpert te gaan en mijn oude clubexperts te lezen als je écht geïnteresseerd bent in de reden waarom de Gelredome leeg blijft.

Misschien dat Arnhemmers ook niet zo warm lopen voor voetbal? Je zou zeggen: grote stad, club met mogelijkheden, dan kun je toch meer mensen kwijt in dat stadion als je bovenaan staat... Ik heb zelf ook familie in de stad wonen, hoor ze wel altijd over Vitesse (zeker als ze winnen van ons) maar ze zijn er nog nooit heen geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren