Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maher overtuigd van zichzelf: 'Kwalitatief ben ik niet minder dan Eriksen'

Laatste update:

Gertjan Verbeek zei vorig seizoen dat Adam Maher moeiteloos zou kunnen meedraaien bij Arsenal en de middenvelder ontving afgelopen zomer ook wel wat aanbiedingen van Europese topclubs. Maher koos er echter bewust voor om niet naar het buitenland te vertrekken: hij wilde eerst naar een Nederlandse topclub en ging naar PSV. Maher werd ook in verband gebracht met Ajax, als mogelijke opvolger voor Christian Eriksen, maar de Amsterdammers vonden hem te duur.

/

Eriksen ging uiteindelijk naar Tottenham Hotspur en maakt in zijn eerste weken in Engeland veel indruk, heeft ook Maher gezien. "Eriksen kwam bij Tottenham binnen met ontzettend veel wedstrijden, drie kampioenschappen en Champions League-ervaring op zak", zegt hij op de website van AZ, Mahers oude werkgever en zaterdagavond de tegenstander van zijn nieuwe club PSV. "Dan kijken ze bij zo’n buitenlandse topclub anders tegen je aan. Kwalitatief ben ik niet minder dan Eriksen, maar ik mis die bagage nog. Die hoop ik bij PSV te krijgen."

Maher moest tegen AZ genoegen nemen met een invalbeurt: de middenvelder zoekt nog naar zijn oude vorm en Phillip Cocu koos in Alkmaar voor een middenveld met Stijn Schaars, Oscar Hiljemark en Ola Toivonen. "Ik denk dat de buitenwacht het erger maakt dan het is", reageert de twintigjarige Maher in gesprek met NUsport over zijn vermeende vormcrisis. "Iedereen krijgt een keer zo'n terugslag. Als dit de enige terugslag is uit mijn carrière dan ben ik blij. Maar er zullen er nog meer komen."

Adam Maher is kwalitatief niet minder dan Christian Eriksen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een groot talent hoor maar hoe kan ie dit over zichzelf zeggen.....

29 september 2013 om 11:37

Het is altijd afwachten hoe het interview is geweest.
Maar ik denk zelf ook wel dat hij net zoveel talent heeft alleen heeft erikssen zich in Nederland een paar jaar bewezen en dat moet mager nog doen bij een club waar de druk hoger ligt als dan bij az.

Dat hij een terugval heeft is niet gek maar laat hem nu maar zien hoe hij hieruit terug kom..

29 september 2013 om 12:05

Haha allemaal ajaksietjes haten. Maher speelt basis bij Psv, dus niet liegen dat hij geen basis speelt. Tegen Ajaks was bij geblesseerd.

Doet pijn he dat hij niet naar Ajakkes wilde

29 september 2013 om 12:29

Je doet je naam wel eer aan, analfabeet.

On: speelt Maher basis bij psv? gisteravond dus niet.

29 september 2013 om 12:32

analfabeet....ajax is zelf nooit voor Maher gegaan. Triest geval dat je bent! Bovendien heeft dit helemaal niks met Ajax te maken.

29 september 2013 om 12:34

Ajax wilde Maher niet..

29 september 2013 om 12:48

e Ajax supporters vonden het toch een gemiste kans va Ajax om Maher niet over te nemen.vonden het een zeer kwaijke zaak dat ajax niet het gevraagde geld wilde betalen voor maher.

De Boer wilde hem ook hebben. Deur stond immers nog op een kier voor Maher.

29 september 2013 om 13:21

niveautje weer hier poeh poeh... ajakkes dit ajakkes dat

29 september 2013 om 13:23

Ajax wilde maher wel maar vond hem te duur

29 september 2013 om 13:51

Je doet je naam eer aan, treurig figuur.

29 september 2013 om 15:19

tegen ajax op de bank, tegen az op de bank.. ik ben als ajacied Blij dat hij niet bij ons zit. vorig jaar kochten ze in eindhoven narsigh weg voor onze neus en daar hebben ze geen zak aan gehad, maher gaat een zelfde verhaal horen.

elke speler die aan ajax gelinkt word en niet komt faalt keihard (dost zit weg te rotten op de bank in duitsland, labyad op de bank, ect ect)

maher is een talent maar psv een stapje te hoog. az en twente en hereenveen zijn meer de clubs voor hem

29 september 2013 om 22:16

Narsingh is een heel andere situatie, niet te verglijken met die van maher.

29 september 2013 om 11:37

Echt he!
Deze uitspraak getuigt van erg weinig zelfkennis. Maher heeft het in zich om als hij blijft groeien kwalitatief op hetzelfde niveau van Eriksen te komen en eventueel zelfs te ontstijgen maar op het moment is hij kwalitatief veel minder dan Eriksen. Maher kan beter wat bescheidenheid tonen in plaats van zulke onzin uitkramen. Ik hoop dat het Maher lukt om zich verder te ontwikkelen maar ik vrees dat hij de intelligentie mist om echt groot te worden. Daarnaast is de keuze voor PSV ook niet echt een verstandige geweest. Ik hoop voor hem dat hij daar zo snel mogelijk vertrekt.

29 september 2013 om 11:48

Ach, gisteren las ik dat hij te weinig zelfvertrouwen heeft een dat hij te bescheiden is, zegt hij zoiets, is het nóg niet goed. Bij ons Nederlanders is het onmogelijk om iets goed te doen, zeikvolk wat we zijn.

29 september 2013 om 11:59

Helemaal mee eens, ik denk zelfs dat Maher beter kan worden dan Eriksen, en niet zo'n klein beetje ook. Het is echter wel het geval dat Maher nog wat meer tijd nodig heeft voordat hij dit niveau haalt. Hij is nog jong goede keuze geweest naar psv te gaan .

29 september 2013 om 12:12

Laat me niet lachen. Maher is leuk hoor maar hij zal nooit kunnen tippen aan het rendement van eriksen. En al helemaal niet aan het loop vermogen van eriksen. Toen eriksen zijn leeftijd was had hij ook altijd 10+ assist. Dat kun je van die maher niet zeggen.

29 september 2013 om 12:18

@Julfeyenoord, ik weet niet of jij Eriksen al volgt vanaf dat hij 16 jaar was maar dan zou je weten dat christian veel meer bal techniek heeft en een veel betere vrije trap en de corners van eriksen zijn helemaal om van te smullen.

29 september 2013 om 15:08

@julfeyenoord, op basis van wat denk jij dat dan? Maher heeft minder scorend vermogen en geeft minder assists dan Eriksen en daarnaast is hij verdedigend minder dan Eriksen. Om maar te zwijgen over het enorme loopvermogen van Eriksen of zijn vermogen om het spel te dicteren.

Maar om even terug te komen op basis van wat jij dat denkt. Wat heeft Maher eigenlijk laten zien in de Eredivisie, Europa en in Oranje dat jij dat vindt? Ik heb Maher af en toe leuke acties zien maken, maar ik heb hem nog nooit een wedstrijd het spel naar zich toe zien trekken. Bij PSV heeft Maher nog niets laten zien, hij staat er momenteel zelfs naast terwijl Wijnaldum nota bene geblesseerd is. Daarnaast wilde Ajax hem niet kopen, ondanks dat VZ dat onjuist blijft beweren, want men zag geen Eriksenopvolger in hem. Dat is toch niet voor niets? Je kan moeilijk gaan beweren dat de heren Overmars, de Boer, Bergkamp en Jonk geen kijk op voetbal en voetballers hebben.

29 september 2013 om 13:39

En dat zegt een ajacied? Met de vaste zin wij zijn ajax wij zijn de beste? Ga je mond spoelen.

29 september 2013 om 15:03

Toob, volgens mij heeft het een niets met het ander te maken.
Als jij het verschil niet wil zien tussen iets zeggen over een club of over jezelf als speler, dan houdt elke discussie wel op.

Maher is momenteel zeker niet beter als Eriksen en zal dat in mijn optiek ook nooit worden.
Aardige voetballen, maar geen toptalent.

29 september 2013 om 16:28

Zelfoverschatting eerste klas. Wat heeft hij nou laten zien bij Psv? Helemaal niets! Eriksen laat zich gelijk zien bij een grote club en een veel grotere competitie!! Eriksen is 3 klasse beter. Ga nou maar voetballen Adam en kijk over 3 jaar maar verder of je de Nederlandse competitie ontgroeid bent. Voorlopig nog niet. Hij zat gisteren niet voor niets op de bank!

29 september 2013 om 20:55

oh nee mijn hele wereld stort in. Ik hoopte het niveau van Voetbalzone hoger te laten worden door jullie steeds te corrigeren maar het lukt me niet. Hoe kun je nou 20 likes krijgen voor deze vreselijke reactie? Hij is namelijk gewoon realistisch, hij is jong dus het zal tot zijn 25e met ups and downs gaan. Dat is hartstikke normaal.

Wat een arrogantie zeg, Eriksen heeft het een tijd lang laten zien op het hoogste niveau, onder de hoogste druk op diverse podia. Maher heeft nog niets laten zien bij Psv.

Momenteel is Eriksen zeker wel een klasse beter dan Maher.

Desondanks denk ik dat Maher dezelfde weg kan bewandelen, maar om dit soort dingen te gaan roepen terwijl je momenteel geen deuk in een pakje boter raakt lijkt me niet handig.

29 september 2013 om 11:30

Haha het leuke is, dat hij denkt dat hij goed is. Terwijl ie echt slecht speelt. Zegt genoeg over Maher zijn mentaliteit.

29 september 2013 om 11:31

Hij zegt toch hetzelfde wat jij zegt? Dat hij het wel kan, maar nog niet zover is?

29 september 2013 om 11:33

Waarom voelt hij zich dan niet minder als Eriksen. Dat Oranje en een vet salaris doet het hem niet goed. Vooral als media extra veren in zijn reet proppen. Dan loopt ie binnen de kortste keren tegen zich zelf aan.

29 september 2013 om 11:32

Dat zegt hij toch zelf ook?
Hij mist de bagage nog!
Lezen is lastig..

29 september 2013 om 11:34

Hij mist het, maar heeft toch met kwaliteit te maken of niet. Als hij niet eens een basisplek bij PSV kan veroveren laat staan Eriksen vergelijken.

29 september 2013 om 11:44

@ahjacied

Oei, dat is de vinger op de zere plek. Echter denk ik dat je gelijk hebt, Maher is talentvol maar heeft niet de dreiging, snelheid en handelingsnelheid van Eriksen. Ook op gebied van loopvermogen, positioneel en fysiek was Eriksen op zijn leeftijd verder.

29 september 2013 om 11:44

Ach doe niet zo bijdehand, als je een beetje tussen de regels doorleest kom je toch wel duidelijk tot de conclusie dat Maher over zijn potentieel praat, niet over zijn huidige kwaliteiten.

29 september 2013 om 11:48

Eriksen zal zoiets nooit zeggen. Die is nuchter en weet dat zulk soort praatjes niet handig zijn. Maar volgens mij en andere zitten wij mis. Volgens mij heeft Maher al heel wat gepresteerd bij PSV. Maar ik weet niet wat. Want, volgens mij mis ik wat.

29 september 2013 om 14:04

@jansen Joenite

Echter heeft hij dit nog nooit echt bewezen. Misschien alleen in de bekerfinale vorig jaar. Leuk talent, maar om jezelf technisch te vergelijken met Eriksen moet je gewoon niet doen. Is gewoon een beetje dom. Zeker als je compleet uit vorm bent en er zelfs naast wordt gezet.

29 september 2013 om 15:10

@klopper, dat was ook maar één actie ook, waarbij er ontstellend werd verdedigd. De rest van de wedstrijd was hij ontzichtbaar. Maher was bij AZ een momentenvoetballer, terwijl Eriksen de motor van Ajax was. Is nogal een verschil.

29 september 2013 om 11:32

Ik denk dat Eriksen op de leeftijd van Maher al wel wat stappen verder was hoor, dus ik weet niet of hij "dezelfde weg kan bewandelen". Begrijp me niet verkeerd, Maher is een redelijk goed talent, maar Eriksen heeft potentie om de wereldtop te bereiken, Maher de klasse daaronder.

29 september 2013 om 11:33

Kwalitatief he maar op dit moment is Eriksen verder maar Maher kan er ook wel komen

29 september 2013 om 11:37

Hahaha Maher.

29 september 2013 om 11:55

Arrogantie???? Wie Maher kent weet dat de jongen heel bescheiden is.
Ik weet niet hoe dit interview gegaan is. Maar Maher is eerder te bescheiden.
Die bescheidenheid is teven zijn zwakste punt.
Maher is bescheiden en daardoor onzeker.
Door zijn onzekerheid komt hij nu nog niet uit de verf.
Arrogant vind ik het als je jezelf godenzoon durft te noemen.

29 september 2013 om 12:35

@ steward

je kan zeggen wat je wilt, over bescheidenheid e.d., maar wanneer een speler van ajax dit zou hebben gezegd, werd hij bestempeld als arrogant

dus kan je deze reacties terug verwachten vanuit het Amsterdamse kamp



29 september 2013 om 12:35

dubbele post

29 september 2013 om 12:39

Ik weet dat Maher dit nooit uit zichzelf zal zeggen,maher is de bescheidenheid zelfe. En laat het 020 kamp maar komen. bescheidenheid siert de mens.

29 september 2013 om 14:07

Treurig mannetje toch...met je 020. Als dat je argumenten zijn...pfff. Je bent echt zo'n fanboy om dit goed te praten. Bescheidenheid me reet. Als hij zegt dat ie niet minder is dan Eriksen, is dat gewoon een arrogante uitspraak. Klaar.

Toch wel Maher, toch 😉

Ik vind Maher een geweldige speler, maar Eriksen vind ik wel beter.

29 september 2013 om 11:57

Technisch gelijk denk ik,maar Eriksen is twee stappen verder door zin ervaring en leeftijd

29 september 2013 om 15:06

Ik vind Maher een middelmatige speler, iets boven het gemiddelde, maar alleen bij een middenmoter als az, niet bij de top. Ajax wilde hem niet, dat blijkt niet voor niets.

29 september 2013 om 15:17

ajax wilde hem dus wel hebben. Maar zijn afgehaakt om de prijs.

Dat Ajax afgehaakt is in de strijd om Adam Maher, heeft volgens coach Frank de Boer puur met geld te maken. Het is in strijd met het Ajax-beleid om een miljoenenbedrag, dat AZ voor Maher wil hebben, uit te trekken voor een speler, vindt de trainer.

"ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer tegen De Telegraaf over de spelmaker van AZ, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

Nu Ajax afgehaakt is, lijkt PSV vrij spel te hebben in de jacht op de handtekening van Maher. De Eindhovense club is met AZ in gesprek over de transfersom

Later zei de Boer nog dat de deur ondanks de hoge transfersom, nog op een kier stond.

En dit is echt de laatste keer dat ik de Boer indeze heb geciteerd. Nu mogen en moeten het jullie wel inmiddels weten.

29 september 2013 om 16:48

ja, je hoort wat je wil horen natuurlijk, maar Ajax is meer dan de Boer alleen.
Lees het interview met Overmars eens door van enkele weken terug. Die geeft haarfijn aan dat de hele technische staf niet overtuigd was van de kwaliteiten van Maher en dat blijkt tot nog toe terecht.

Maar ik ben kwalitatief niet minder als Eriksen. Maar ik heb de bagage nog niet. Je kan je zelf niet eens in basis spelen bij PSV. Dat zegt, wel genoeg over jouw kwaliteiten. Als Toivonen met een jaar contract voorrang heeft voor Maher zegt het genoeg.

Wat een arrogante kwal.

29 september 2013 om 11:35

Wooooow zit het nog diep dat hij niet heeft gekozen voor jouw club ??

29 september 2013 om 11:38

Nee totaal niet. Want, wij waren nooit concreet. Hoe kan ik het dan erg vinden.

Wie wil nou zo arrogante kwal in ze team. Van die gasten die praatjes hebben maar presteren ho maar. Volgens mij moet je eerst op het veld laten zien.

29 september 2013 om 11:39

en volgens mij ben jij gefrustreerd dat ie voor de jouwe koos

29 september 2013 om 11:46

@frnl Ajax heeft niet gekozen voor Maher.. best wel een verschil

29 september 2013 om 11:53

@afca023cbs

Wat mij wel diep zit is, dat Neymar voor Barcelona koos en dat hij niet Ajax gaat. Maar Ajax was nooit concreet maar het me wel diep. Het zelfde dat Gotze niet bij Ajax speelt.

29 september 2013 om 12:02

Hou nou een keer je mond man, media probeert t toch altijd zo mooi over te brengen. T is toch van belang hoe de vraag is gesteld. Als je naar al zijn interviews kijkt, is hij kei bescheiden. En ja hij is goed ja en hij kan even goed worden als eriksen. Eriksen is ook idd nu veel beter bezig. En sowieso wat Adem Maher nu al heeft gepresteerd is al heel wat en hij is niet voor niets in aanmerking gebracht met clubs waar jij de fluffertje wilt zijn.

29 september 2013 om 12:04

Nou dan denk ik dat als het aan jou ligt, Fischer voorlopig niet meer voor Ajax speelt. Als er iemand arrogante uitspraken doet terwijl die niets laat zien

29 september 2013 om 12:16

Oh ja, omdat Fischer voor zich te hoge eisen heeft. Betekent het indirect dat ik met Fischer eens ben. Man man, wat een niveau zit in jouw reactie.

29 september 2013 om 12:49

Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit niveau jou juist een beetje op je gemak zou laten voelen. Je lijkt inderdaad wel heel erg gefrustreerd. Ik geloof dat ik hier in jou reacties wel 10 of 12 keer het woordje arrogantie voorbij heb zien komen. Dus ik dacht laat eens proberen of ik Ahjacied een beetje tot bedaren kan brengen door mijn niveau aan te passen.

29 september 2013 om 13:39

hahaha maar ik vind hem geen arogante kwal hij heeft gewoon een vorm crises en komt er wel boven op .

29 september 2013 om 14:13

@punt01

Het is toch ook gewoon een beetje een domme en arrogante uitspraak voor iemand die het op dit moment even niet heeft? Verder mag je vinden van Fischer wat je wil en hij heeft ook wel iets arrogants over zich...echter zegt Fischer wel erg vaak iets met een beetje een knipoog en loopt ie wat te dollen.

Verder nooit je niveau aanpassen...ook niet aan een Ajacied

29 september 2013 om 11:36

Was benieuwd geweest of je ook "arrogante kwal" gezegd had als Maher bij Ajax getekend had. Waarschijnlijk niet. Je moet niet zo ongelooflijk gekleurd reageren. Maher is een prima speler en in potentie heeft hij zeker vergelijkbare kwaliteiten als Eriksen. Dat heeft iedereen gezien in zijn tijd bij AZ. Dat het nu nog niet helemaal loopt zegt niks over zijn potentie. Maher heeft tot aan zijn blessure alles gespeeld in de basis, dus die opmerking gaat ook weer nergens over. Ik stel voor dat de heer ahjacied (de naam zegt al genoeg) zich voortaan aan de feiten houdt en verder zijn opnaaiende opmerkingen voor zich houdt.

29 september 2013 om 11:40

Oh het is Maher. Die lieve grappige spontane jongen. Dit is gewoon arrogant ten top. Kijk als hij er al 4 in had liggen en goed speelde ok. Maar Maher presteert niet. Dan ga je dit soort praat toch niet verkondigen.

29 september 2013 om 11:58

Arrogant ten top?

Ik vind het juist arrogant om zo over hem te oordelen! Het is hier al eerder gezegd, maar wij zijn een zeikvolk! Ga je rechts om is het verkeerd, en ga je links om is het ook niet goed.

Nee, we kunnen alleen maar zeiken vanachter onze computer over anderen die onze goedkeuring niet kunnen dragen. We kunnen niet verder kijken (objectief) dan wat er in onze eigen, en oh zo goede achtertuin gebeurd.

En gebeurd het in onze eigen achtertuin, dan is het altijd in orde. Want zo zijn wij!

Arrogant? Zeker!

29 september 2013 om 12:01

Nee. Maar praatjes hebben en niet presteren is wel ok. Hmm best wel vreemd dat hij zich zelf vergelijkt met Eriksen en praatjes heeft over kwaliteit. Terwijl zijn kwaliteiten al maanden niet zichtbaar zijn. Best grappig op de zondag morgen.

29 september 2013 om 12:09

Je kent Maher hopelijk toch wel langer dan een paar maanden?

Dan heb je dus ook wel kunnen zien dat het een enorm talent is. Maher is zelfs door experts in de "buitencategorie" geplaatst qua talent. Dat gebeurd niet zomaar. heb wat vertrouwen in Maher. Zijn vorm zal heus wel komen.

Trouwens, Erikssen speelde ook wisselvallig. Dus laat geen criterium zijn.

29 september 2013 om 12:12

Maar niet zo wisselvallig dat hij op de bank plaats moet nemen voor een speler met een jaar contract.

29 september 2013 om 12:18

Wie moest dan erikssen vervangen? Juist! Er is en was geen waardige vervanger op de bank!

Psv heeft wat dat betreft meer mogelijkheden op het middenveld.

29 september 2013 om 13:42

biggles heeft helemaal gelijk maher komt er wel boven op en psv heeft nou eenmaal een beter middenveld dan Ajax in de afgelopen jaren ( in de breedte)

29 september 2013 om 14:17

@biggles

Wat raaskal je nou? Het is toch gewoon een beetje een arrogante uitspraak? Verder denk ik dat het nog wel beter zal gaan met Maher, echter heeft hij nu een wat lastigere periode. Dat heeft bijna elke speler als hij jong is.

29 september 2013 om 14:21

Ga je toch lekker bezig met het Rotterdamse, je loopt alleen maar te slijmen bij Biggles. Wat Ahjacied constateert is feitelijk, objectief kunnen reageren naar Ajax blijft moeilijk voor velen.

29 september 2013 om 14:31

Klopper,

Ik raaskal niet! Ik geef mijn mening!

Ik vind aan de uitspraak niets arrogants aan. Maher zegt hier niets verkeerds.

Hij zegt" Kwalitatief ben ik niet minder dan Eriksen, maar ik mis die bagage nog. Die hoop ik bij PSV te krijgen."

en

" "iedereen krijgt een keer zo'n terugslag. Als dit de enige terugslag is uit mijn carrière dan ben ik blij. Maar er zullen er nog meer komen."

Iedereen weet wat voor een talent Maher is. En valt zeker wel te vergelijken met een eriksen. Eriksen die in mijn ogen veel te afwisselend speelde. En ook vaak zeer lui overkwam. (mijn mening en is vaak ondersteund door reacties van ajacieden)

Maher hier te veroordelen tot arrogantie vind ik juist zeer arrogant. Maher staat toch zeker niet bekend om zijn arrogantie.

29 september 2013 om 14:40

Sulejmanii,
Wat sla jij de plank mis zeg!

Waarom zou hij bij mij moeten slijmen.

En feitelijk.........nee man! Ahjacied zegt dat Maher gezien de laatste wedstrijden maar eens eerst moet gaan presteren.

Maar dat zegt dus Maher zelf ook!

"iedereen krijgt een keer zo'n terugslag. Als dit de enige terugslag is uit mijn carrière dan ben ik blij. Maar er zullen er nog meer komen."

Lijkt mij dat juist jij en Ahjacied niet objectief kunnen of willen zijn!

Maher is door 1 uitspraak toch niet arrogant te noemen! Daar doen jullie hem toch echt (en vermoedelijk expres) te kort mee.

Feitelijk zitten jullie er ver naast!

29 september 2013 om 15:12

Maher zegt het bijna goed. Hij heeft de bagage niet, alleen gaat hij die ook bij psv niet vinden. Hij heeft absoluut de kwaliteiten van Eriksen niet.
Leuke voetballer, maar niet meer dan dat.

29 september 2013 om 17:26

@biggles

Hoe kun je nou zeggen dat je kwalitatief kan tippen aan iemand die het al 3 jaar met grote regelmaat laat zien, waar je het zelf zelden/nooit hebt laten zien. Echt compleet misplaatste uitspraak.

Sorry, maar Eriksen is al 3 seizoen en enorm belangrijk in vooral de grote wedstrijden. Maher heb ik nog nooit gezien in een groot duel, op zijn 2 goals tegen Psv in de competitie en bekerfinale na.

Je kan niet ontkennen dat Adam geen gevoel voor humor heeft. Leuk talent,geen klasse apart.

29 september 2013 om 11:32

Inderdaad. Leuk talent. Maar daarnaast geen speciale voetballer. Maar wie is Maher? Wat heeft hij precies gepresteerd in het voetbal?

29 september 2013 om 12:05

Speelt bij Psv, kon naar Arsenal en Ajax. Wordt regelmatig uitgenodigd voor Oranje. En dan vragen jullie het jezelf nog af?

Snap jullie punt echt niet!

Dat het bij Psv nog niet helemaal eruit komt, klopt. Maar er zijn (er op een paar na dus,) heel veel kenners er wel van overtuigd van zijn kunnen. Experts ook!

29 september 2013 om 12:10

Kon naar Ajax? Volgens mij is Ajax nooit 100 concreet geweest. Dus haal Ajax er niet bij. Want, die hoeft niet gelinked worden met Maher.

Welke kenners precies? Zoveel voetbal kenners zijn er niet in Nederland.

29 september 2013 om 12:18

Tja, dat zou ik oook zeggen nu. Onzin natuurlijk, Maher wou gewoon niet naar Ajax. Punt. Toen hij naar Ajax kon was het een wereldtalent. Dat is hij ook.

29 september 2013 om 12:22

Inderdaad Maher wou niet naar Ajax. De mogelijkheid was er ook nooit geweest. Zijn vriendjes van Maher lopen wel allemaal in een Ajax shirt en trainingspak.

29 september 2013 om 12:22

De Boer heeft zelfs nog aangegeven op het eind dat de deur voor Maher nog op kier stond. Dus ja! Hij Ajax was wel concreet voor Maher.maar vond de prijs te hoog!

29 september 2013 om 12:27

Vandaar dat Ajax nooit geboden heeft.

29 september 2013 om 12:32

Maar ze waren wel zeer geinterresseerd in Maher! Vele ajacieden zagen het als een gemiste kans van Ajax, dat Ajax niet wilde meebieden op Maher. Maher was een buitenkans!

En zeg nu eerlijk. ajax vind nu alle prijzen te hoog! Dat resulteert in de kwaliteit van de selectie.

Duarte was dus betaalbaar! en de vervanger van Eriksen?

29 september 2013 om 13:07

Ik snap dat punt juist heel goed... Afgunst en dan niet kunnen verkroppen dat ons talent zich met de hunne vergelijkt... Beetje zielig gedrag zo op deze zonnige zondag als je het mij vraagt... Wees eens wat objectiever...

29 september 2013 om 13:16

ja mag naar oranje ja een of andere dwaas genaamt van gaal die uit een gesticht is wegglopen roept hem op die vent heeft echt geen verstand als hij verder kijkt dan ze neus lang is dan wist hij dat er in italie een veel groter nederlands talent voetbalt maar nee hoor hij roept maher op die nog geen deuk in pakje boter schiet

29 september 2013 om 14:21

@biggles

Frustraties jongen? Volgens mij staat Ajax met een zwaarder programma en deze dramatische selectie maar 1 puntje achter op jullie (koploper)...

Veel Ajacieden hadden Maher graag zien komen, maar Ajx zelf is nooit concreet geworden, klaar.

29 september 2013 om 14:29

@psvchamps

Pot, ketel en iets met zwart. Volgens mij heeft het niks te maken met het talent bij Ajax...want dat zit wel goed. Volgens mij heeft het alles te maken met de vreemde en misplaatste opmerking op een moment dat Maher helemaal niks presteert.

Als je het objectiever hebt, kijk dan ook eens wat kritischer naar je eigen club ipv alles maar goed te praten. Niet alles bij Psv is goed, niet iedere uitspraak is goed van Psv'er. Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor Ajax en alle andere clubs. Dit was gewoon niet zo heel erg slim op een onhandig moment. Niet meer, niet minder.

29 september 2013 om 14:45

Klopper,

Ik heb totaal geen frustraties.

De kwaliteit van de selectie is toch verminderd door het vertrek van eriksen en Alderweireld. Daar zeg ik toch totaal niets verkeerds. en hopelijk heb je ook het vraagteken gezien achter mijn laatste zin.

Daarmee stel ik een vraag. En heeft niets te maken met frustraties. klaarblijkelijk kan je niet tegen mijn mening en ben je dingetjes aan het zoeken. Die er totaal niet zijn.

Iets anders kan ik er niet van maken.

En Klopper,.....dit zijn de woorden van De Boer,

Dat Ajax afgehaakt is in de strijd om Adam Maher, heeft volgens coach Frank de Boer puur met geld te maken. Het is in strijd met het Ajax-beleid om een miljoenenbedrag, dat AZ voor Maher wil hebben, uit te trekken voor een speler, vindt de trainer.

"Ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer tegen De Telegraaf over de spelmaker van AZ, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

Nu Ajax afgehaakt is, lijkt PSV vrij spel te hebben in de jacht op de handtekening van Maher. De Eindhovense club is met AZ in gesprek over de transfersom

Lijkt mij vrij concreet!

29 september 2013 om 17:37

@biggles

Je zegt inderdaad weinig verkeerd en het kan aan mijn interpretatie liggen...echter proef ik een enorme ondertoon, alsof Ajax een hele zwakke selectie heeft en dat valt wel mee. Eriksen wordt gemist, maar Alderweireld absoluut niet. Zoiets heeft ook tijd nodig.

Verder is Duarte niet de vervanger voor Eriksen. In principe is dat Serero en is Duarte gehaald vanwege de blessure van De Jong.

Als je op hebt gelet is de werkelijke reden totaal niet het geld. Dit is ook bevestigd door De Boer en Overmars. Hierbij is het bieden van € 7 miljoen voor Van Ginkel als argument aangevoerd dat Ajax best geld uit wil geven. Echter hebben ze technisch een andere keuze gemaakt, waardoor ze nooit geboden hebben op Maher. En ze hebben nooit geboden en zijn dus nooit concreet geworden. Dat supporters van Ajax hem graag zagen komen en dat De Boer hem een fantastische speler vindt, staat daar volledig los van.

Wel heeft De Boer hier ietwat onhandig op gereageerd, want hij heeft in eerste instantie inderdaad gezegd dat ze het bedrag te hoog vonden, terwijl dit achteraf aangepast is.

Talent is aanwezig, maar beetje raar dat hij dit zegt. Laat hem zich eerst maar bewijzen bij PSV alvorens hij gaat beweren dat hij van het zelfde niveau is als Eriksen.

Bankzitter bij eindhoven en dan zo'n smoel blij dat ajax dit over het paard getilde vebtje niet gekocht heeft.

29 september 2013 om 12:35

Jij hoeft maar een artikel te lezen en je hebt al zo'n smoel! vebtje!

PSV heeft genoeg centjes op de bank (ziitten). hahahahahaha
Vooralsnog heel erg blij dat dit vooringenomen mannetje niet bij Ajax zit.
Overmars / De Boer: goed gezien!

29 september 2013 om 11:36

Zijn mentaal opzicht zegt genoeg. Als je op de bank zit en al maanden niks presteert en zo grote bek heeft zegt genoeg.

29 september 2013 om 12:06

Ik zeg alleen maar Fischer.

29 september 2013 om 14:33

Fischer speelde gisteren prima en is vorig seizoen beslissend geweest tegen Psv en Feyenoord. Is gewoon geen slimme uitspraak van Maher, heel simpel.

29 september 2013 om 11:41

Inderdaad, volgens velen was Maher DE man die voor Eriksen moest komen. Maar het technische hart wist dat Maher er niet meteen zou staan en dan is 7 miljoen plus doorverkooppercentage wel erg veel.

Je moet spelers eerst even laten wennen, dus al vroeg halen voor in de jeudopleiding, uit de jeugdopleiding of 1 of 2 jaar van te voren in het eerste elftal (duarte, Serero bv.)

29 september 2013 om 13:12

Haha en met deze reactie wil je zeggen dat het beter is Duarte te halen dan Maher??? Jullie weten ook alles van Ajax recht te breien he, ongelooflijk... Duarte komt iig niet in de buurt van Mahers potentie, maar we spreken over een paar jaar wel weer..

29 september 2013 om 16:04

Ja en nee. Ik denk dat het voor ajax beter is ja, Duarte is gehaald om Siem de Jong te vervangen. En die gaat volgend jaar weg en was geblesseerd.

Duarte heeft andere kwaliteiten, hij heeft meer loopvermogen is fysiek sterker, ook sterker in de duels bv. Technisch is Maher ietsjes beter, maar ook niet veel, qua actie zeker gelijkwaardig, afstandschot idem.

Ik brei helemaal niks, ik constateer alleen dat Maher er niet meteen staat. Dan kun je beter spelers uit de jeugdopleiding de kans geven of een speler bewust kopen om een jaar later echt van te profiteren. Maar dan wel voor minder.

Een uitspraak op het verkeerde moment.

Dit moet je zeggen als je in topvorm bent, niet als je nog niks bewezen hebt. Uit niets is tot nu toe gebleken dat hij kwalitatief niet minder is dan Eriksen. Ik vind Maher een goede speler, maar hij zal het nog moeten laten zien en dat heeft hij tot nu toe allerminst gedaan. Ik vind het ook opvallend dat Ajax afhaakte om voetbalredenen en niet omdat hij bijvoorbeeld te duur was. Hoewel ik hem de ideale opvolger voor Eriksen vond, heeft hij dat nog niet laten zien.

Wat een clown, hij mag wel bescheiden blijven. Hij heeft dit seizoen nog niks laten zien terwijl Eriksen nu al goed presteert bij Tottenham.

29 september 2013 om 11:39

Niet gaan overdrijven met dat gehype van Eriksen bij Tottenham tegen zwakke tegenstanders.

29 september 2013 om 11:42

Schat die tegenstanders altijd nog hoger in als de Nederlandse clu s. Want, wij hebben zoveel kwaliteiten. Waarom verdedig je Maher. Volgens mij is voetballen presteren. Amper nog gezien bij Maher of te wel helemaal niet.

29 september 2013 om 11:49

Eriksen basis bij Tottenham, Maher bank bij Psv. Wat nou hype?

29 september 2013 om 11:50

Gister Spurs - Chelsea gemist zeker?

29 september 2013 om 11:55

Eriksen stond niet eens bij Denemarken in de basis.
De meeste mensen volgen geen live wedstrijden van Tottenham maar laten zih hier beinvloeden op voetbalzone door berichten om Eriksen te hypen.
Als je de wedstrijden live bekijkt dan zie je weer die slappe Eriksen die 80 minuten loopt te dromen en af en toe een flits heeft wat veel te weinig is.

29 september 2013 om 12:02

Chelsea is idd zeer slecht. MAHER is de realiteit uit het oog verloren hij mag de bal van eriksen nog niet eens oppompen tijdens de training, een labiele toivonen speelt hem uit de basis. Dat zegt genorg toch.

29 september 2013 om 12:03

@bombanera99 Gisteren heb ik weer Spurs zitten kijken tegen Chelsea wat een zwakke tegenstander he....... Eriksen was weer geweldig ik ben zelfs verbaasd dat hij zo goed mee kan.

29 september 2013 om 12:07

Jij bent echt n misselijke vent. Zit je er nog mee dat Ajax is afgeslacht? 2x4-0?

29 september 2013 om 12:07

@bombanera99 Grappenmaker, ik volg elke wedstrijd van Spurs en Eriksen heeft tot nu toe alleen maar goeie wedstrijden gespeeld waar hij beslissende dingen deed.

Maher is een goede dpeler alleen is psv geen goede ploeg voor hem op dit moment.
Hij is ook niet in vorm dus dat is ook pech hebben.
De vergelijking met Eriksen gaat wel wat ver. Hij heeft zich mog niet echt kunnen bewijzen bij een ploeg met echte druk.
Doe dat en houd het een paar jaar vol pas dan kan je zoiets zeggen.

Ik ben het helemaal met hem eens.
Hij is minstens zo goed als Eriksen die altijd gehyped is en 1 keer in de 6 wedstrijden een goede wedstrijd speelde voor Ajax.
We hebben het vorig jaar ook kunnen zien in de wedstrijden van Ajax tegen Az dat Maher de speler was die in die wedstrijden de bovenliggende was.

29 september 2013 om 11:39

Eriksen was al 3 jaar bepalend en ajax werd drie jaar met hem als creatieve man kampioen. Eriksen werd echter door velen niet op waarde geschat, zijn loopvermogen etc. dat zag niemand. Eriksen is en was altijd al beter, Maher heeft het nog niet laten zien bij een topclub, Eriksen wel.

29 september 2013 om 11:46

Die drie kampioenschappen verbloemen alles wat er maar te verbloemen valt. In die 3 jaar heeft Eriksen zelden een goed niveau gehaald. Hij liep vaak te sukkelen en liet zich vaak als een pupil van de bal zetten. Ik heb nog nooit zo'n slappe voetballer gezien die in het veld ook vaak liep te dagdromen. Corners die zelden aankwamen.
Die 3 magere kampioenschappen verbloemen de realiteit.

29 september 2013 om 11:52

Tip:
Gaan naar hockey kijken want van voetbal snap je niets.
Eriksen is de beste speler die de afgelopen 10 jaar in nederland heeft gespeeld!

In engeland is hij alweer het Koopje!

29 september 2013 om 11:58

@ albertino

je bent kinderachtig en hebt van voetbal geen kaas gegeten. Laten we in december de stand van zaken opnemen wanneer er een rij wedstrijden gespeeld zijn en dan zal je wel merken dat dat incidentele gedoe waarbij Eriksen 80 minuten loopt te slapen en enkele flitsen heeft veel te weinig is.

Eriksen is totaal niet de beste speler in de afgelopen 10 jaar. Hij komt niet eens in de top 5.

29 september 2013 om 12:01

Daarom speelt hij nu ook bij Tottenham en zit Maher op de bank bij PSV ja je hebt erg goed kijk op wat niet wil zeggen dat Maher een slechte speler is. Maar je moet dingen wel realistisch bekijken kijk maar naar Ajax sinds Eriksen weg is
dus ga ergens anders onzin vertellen .

29 september 2013 om 12:34

Jij hebt wel heel weinig kijk op het spelletje he. Eriksen had de meeste assists in de kampioensjaren, was de motor achter het combinatiespel, heeft ook nog eens een enorm loopvermogen en is nu ook bij Tottenham al 1 van de beste spelers. Lul niet.

29 september 2013 om 13:18

Man, Maher had naar Arsenal gekunt, dan speelde hij ook bij de Engelse top... Het feit dat Eriksen zo lang wachte met een transfer kwam puur door het feit dat de echte grote jongens het ook niet zagen zitten in meneer... Tottenham is iig geen wereldtop, al lijkt het alsof iedere Ajacied dat hier wel vindt want oh oh onze Eriksen speelt er nu... Realiteitszin, heb ik al vaker gemeld, mist bij menig Ajacied...

29 september 2013 om 14:41

@psvchamps

Eriksen had ook naar Arsenal, Liverpool, Dortmund en Ac Milan 'gekund'. Wat een onzin. Eriksen kon echt naar Tottenham en Maher echt naar Psv. Eriksen is 3 keer kampioen geworden en maakt nu 'furore' bij Tottenham...en Maher mag de bank warm houden bij Psv en heeft het lastig. Gewoon slechte timing om een dergelijke uitspraak te doen. Afgezien van de inhoud.

29 september 2013 om 15:52

City was meer dan concreet voor eriksen, in elke topwedstrijd was Maher onzichtbaar vorig jaar. De 2-2 in de arena was puur altidore, eriksen had heel het middenveld in de pocket vorig jaar uit bij Az. Ajax had daar verdiend gewonnen. Psv werd gister ook weer terug gebracht op aarde daarom ben je zo gefrustreerd.

29 september 2013 om 15:57

@psvchamps

Eriksen kon 5 jaar geleden al naar barcelona, arsenal etc. Hij plant zijn carriere inderdaad goed, bij de topclubs heb je minder kans op doorbreken.

Eriksen is nu al een van de betere bij een club die bovenin de PL speelt. De realiteitszin ontbrak vooral bij veel niet ajacieden, die Maher beter zo niet gelijkwaardig vonden aan Eriksen. De realiteit van nu bewijst dat enkel, Maher heeft bij met alle respect PSV nog niks laten zien, Eriksen doet dat bij Tottenham wel.

29 september 2013 om 11:42

Overhyped onzin! Eriksen werd juist altijd afgezeken omdat hij niet beslissend genoeg zou zijn als je de statistieken van vorig jaar erbij pakt was chris veel beslissender. En maher de bovenliggende in die wedstrijden. Echt onzin alsof je na 2 potjes kan zien wie er beter is.

29 september 2013 om 11:52

@ Jel

Vorig jaar heeft Maher Eriksen 2 keer zoek gespeeld vooral in de arena waar hij Altidore keer op keer alleen voor de keeper zette.
Maher heeft veel meer drive en een betere mentaliteit dan Eriksen wat een slappe voetballer is en 1 keer in de 6 wedstrijden een goede wedstrijd heeft om daarna weer in slap voetbal terug te vallen.
Bij het Deense elftal stond hij niet eens in de basis vanwege die slappe instelling. Je kan niet zeggen dat er bij Denemarken goede centrale middenvelders rondlopen dus dan is er echt wat mis met je.

Nu weer dat overdreven gehype hier op voetbalzone. Elke keer worden er berichten over Eriksen geplaats om even te laten zien hoe geweldig hij is terwijl wanneer je de wedstrijd live bekeken hebt, viel het allemaal wel mee.

29 september 2013 om 12:38

Vorig jaar deed Eriksen in beiden wedstrijden in de Arena niet mee, sukkel! En toen ie wel meedeed werdt het 3-2 voor Ajax in Alkmaar

29 september 2013 om 13:27

@bombanera99

Misschien tijd om even een wandelingetje buiten te gaan maken.
Zo hoog van de toren blazen met zo veel verkeerde informatie.
Eriksen deed in de eerste wedstrijd niet eens mee omdat hij langer vakantie had en in de 2e wedstrijd ook niet omdat Ajax toen met het B elftal speelde (viel geloof ik heel laat in).

Ben benieuwd of je nog terugkomt op deze ongelooflijke blunder en even een tootje lager gaat zingen of gewoon helemaal niets zegt dan wel een lulverhaal eromheen draait. Ik denk een van die laatste opties...

Eriksen is en was gewoon beter op 19/20 jarige leeftijd. AZ is een stap lager dan Ajax, daar leer je toch net wat minder. Een terugslag? Ik heb Maher nog niet eens op hoog niveau zien presteren, dus ipv. een terugslag moet hij zich eerst maar eens op dit niveau bewijzen.

De buitenwacht heeft nou eenmaal veel verwachtingen van een aankoop van 7 miljoen plus doorverkooppercentage zeker bij een NL topclub. Dat de druk waaronder je moet presteren, kun je dat niet hebben, ben je ongeschikt.

29 september 2013 om 12:39

Hij geeft ook eigenlijk aan dat het een mentaal probleem is. Kwalitatief is hij, volgens zichzelf, even goed als Eriksen. Fysiek is het redelijk vergelijkbaar in mijn ogen. Toch presteert hij minder dan Eriksen, dus waar ligt het dan aan? Alleen mentaal blijft over, toch?

Eriksen heeft altijd de druk gehad. Groot talent bij het grote Ajax met de daarbij horende hoge verwachtingen. Eriksen zou het wel even maken. Hij heeft die stappen kunnen zetten en Maher moet het nog bewijzen bij een Nederlandse topclub. Hij heeft zeker de technische kwaliteiten om te slagen bij AZ, maar zo waren er meer..

29 september 2013 om 15:59

Fysiek was Eriksen ook veel verder. Veel sterker en bovendien sneller, Eriksen was echt snel met en zonder bal. Hoe dan ook goed gezien van Marc en Co, die er geen directe versterking in zagen die het bedrag waard was.

We kunnen beter onze aandacht vestigen op Andersen, Meleg, Klaassen etc. en het verder opleiden van Serero en Duarte dan zo'n dure speler kopen.

Beetje raar gezegd van hem. Hij kon beter zeggen dat hij naar het niveau van Eriksen kan groeien en ook naar zo'n club zou kunnen later. Voor alsnog is hij minder dan Eriksen. Nog niet constant genoeg. Bij AZ was hij het mannetje, maar nu moet hij toch even wennen bij PSV. Nog steeds jammer dat Ajax niet ver genoeg voor hem wilde gaan.

Geen handige teksten als je mee hobbelt bij een kwakkelend Psv, terwijl Eriksen een belangrijke pion is bij Spurs. Al heeft Maher zeker ook talent.

Is 1 april nu al begonnen?

Wat een kenners zijn hier (maher was eerst de Man, het grote talent, nu is het weer een redelijk talentvoller speler)
Eriksen was de laatste jaren een talent wat nooit doorbrak richting de top (ik vond dat hij het altijd geweldig deed)

Tsja, nemen jullie jezelf nog wel serieus?

Maher is en blijft een groot talent, alleen is hij niet de gene die alle ballen opeist, het is een speler die in de pickter moet staan een team wat om hem heen is gebouwd, alleen is hij nog erg jong daarvoor.

Eriksen, is nog steeds beter als Maher alleen al zijn traptechniek, corners,vrije trappen, 16 meter trappen zijn van een wereldniveau.

29 september 2013 om 11:51

Kan een boek schrijven over de kwaliteiten tussen eriksen en Maher. Maar kennelijk ben jij ook zo arrogant en de kenner. Volgens mij moet je eerst presteren voordat je deze vergelijkingen mag doen.

Dat ze voor de lastpak Toivonen de voorkeur geven boven Maher zegt genoeg.

29 september 2013 om 12:04

@ Ahjacied

Eriksen staat vaak niet eens bij Denemarken in de basis. De centrale middenvelders bij Denemarken zijn kwalitatief minder dan de centrale middenvelders bij Psv!!

29 september 2013 om 12:07

Serieus? Staat hij vaak niet in de basis bij Denemarken. Oh joh, gister wel tegen Chelsea als ik het me niet vergis. Tja, wat is Tottenham nou?

29 september 2013 om 12:13

@ Ahjacied

Van Wolfswinkel speelt ook tegen Chelsea!!
Heb je hem de tweede helft zien voetballen??hij liep weer ouderwets te dromen.

Hij speelt trouwens bij Tottenham en niet bij Manchester U of City, Chelsea en in mindere mate Arsenal. Hij speelt niet bij een topclub.

Maher heeft er een keer naast gestaan en je doet alsof het een wisselspeler is. Is erg lachwekkend en is alleen bedoeld om te provoceren. Eriksen daarentegen stond structureel niet in de basis bij Denemarken. Oud speler van RKC die in Spanje bij Celta de Vigo speelt, kreeg altijd te voorkeur.
Niet gaan overdrijven.

29 september 2013 om 12:20

En maar wat krom is recht praten. Tottenham schat ik hoger in als PSV. Daarnaast speelde hij niet altijd in de basis voor denemarken. Maar heeft ook te maken met rust. En zo en dan is ie uit vorm. Maar ben jij de broer van Maher?

29 september 2013 om 12:23

@bombanera99
Ja zat altijd op het bankje bij Denemarken uhu, daarom heeft hij ook 39 interlands op 21 jarige leeftijd, ga lekker ergens anders onzin verkondigen.

Wat een grappenmakers hier maher vergelijkt zich met ''de grote'' eriksen en alle ajacieden worden hier hondsdol. Vorig seizoen was maher de gedroomde opvolger nu het wat minder gaat met maher en eriksen het leuk doet kan hij er niks van. Maar goed dit zijn ook dezelfde fanboys die eriksen na 2 leuke wedstrijden bij spurs met ozil vergelijken niet serieus te nemen sommige hier

29 september 2013 om 11:48

Eriksen speelt tot nu toe minstens zo goed als özil in Engeland. Ik begrijp dat het je diep zit als gunner. Dat Tottenham hoger gaat eindigen dan Arsenal. En dat Feyenoord niet zo een grote speler heeft. Ik heb begrip voor je teleurstellingen. Maar een beetje objectieviteit is ver te zoeken.

29 september 2013 om 11:56

Dus omdat ik een feyenoorder/arsenal fan ben is mijn mening over eriksen frustratie??? Wat een rare gozer ben jij dit gaat over maher en eriksen niet over arsenal en feyenoord. Trouwens met mijn clubs gaat het gewoon goed nergens om gefrustreerd over te zijn.

29 september 2013 om 11:56

Geen woorden, maar daden. Dat is toch zo gezegde bij jullie. Volgens mij is dat ook een regel in de voetballerij.

29 september 2013 om 12:09

Kijk kijk, je eerste reactie zonder dat je arrogantie gebruikt. Ik dacht al; Ajax wint weer eens en hup daar is die arrogantie weer.

29 september 2013 om 13:29

Maher de gedroomde opvolger? Ajax heeft Maher nooit als gedroomde opvolger gezien. Ik ook niet, want ik had van Ginkel als ideale opvolger in mijn hoofd.

Verder presteert Eriksen goed. Ozil ook. Beide spelen zij op dezelfde positie. Logisch dat er een beetje vergeleken word.

29 september 2013 om 13:38

Ajax wilde Maher halen als spelmaker. Net zoals erksen dat was. Dus Ajax had Maher wel in het oog als vervanger.

De woorden van de Boer.

Dat Ajax afgehaakt is in de strijd om Adam Maher, heeft volgens coach Frank de Boer puur met geld te maken. Het is in strijd met het Ajax-beleid om een miljoenenbedrag, dat AZ voor Maher wil hebben, uit te trekken voor een speler, vindt de trainer.

"Ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer tegen De Telegraaf over de spelmaker van AZ, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

Nu Ajax afgehaakt is, lijkt PSV vrij spel te hebben in de jacht op de handtekening van Maher. De Eindhovense club is met AZ in gesprek over de transfersom


29 september 2013 om 13:48

jij misschien niet maar het merendeel zeker wel. van ginkel is niet te vergelijken met eriksen en maher. Van ginkel heeft niet de technische bagage om eriksen op te volgen hij heeft het meer van zijn loopvermogen, fysiek en scorend vermogen hij is meer een type de jong.

Eriksen doet het hartstikke goed bij the spurs maar heeft pas een handje vol wedstrijden gespeeld terwijl Ozil al jaren op absolute top niveau speelt dus als mensen nu al gaan roepen dat eriksen net zo goed is als Ozil tja.....

29 september 2013 om 13:51

@ Biggles

En vervolgens wel 7 miljoen bieden voor van Ginkel en aangeven dat als zich een situatie voordoet waarin veel geld uit gegeven moet worden aan een speler, en Ajax er echt van overtuigd is dat deze speler gaat slagen, Ajax niet schroomt de portemonnee te trekken.

Kortom, bij Ajax vonden ze Maher een leuke speler en een groot talent. Ongetwijfeld zullen ze hem er graag bij gehad hebben, maar het was niet 'de gedoodverfde' vervanger van Eriksen; anders was de portemonnee wel getrokken...

29 september 2013 om 14:03

@ Frhich

Eerst even de Ozil-Eriksen vergelijking simpeler maken; net zo goed zijn ze niet op dit moment. Ozil is beter. Geen schande, want dat is logisch als Ozil al enkele jaren bij Real Madrid gespeeld heeft en enkele jaren ouder is.. Wel speelde Eriksen tot nu toe bijzonder goed, dus krijgt hij veel lof. Ze halen, wat mij betreft, een vergelijkbaar niveau op dit moment. Eriksen zal echter eerder een terugval krijgen dan Ozil, want Ozil is kwalitatief gewoon beter.

De reden dat ik van Ginkel, die helaas niet gekomen is, liever zag komen als vervanger is juist zijn loopvermogen en van Ginkel presteerde beter (betere statistieken, ik vond hem constanter). Eriksen liep ook echt veel. Mensen vergeten dat vaak en zien hem snel als technicus pur sang, maar hij liep vaak het meest van alle spelers (samen met de Jong). Die twee moesten altijd in beweging blijven, ruimtes creëren, gaten dichtlopen.. Ik zag en zie Maher meer als de speler die dergelijke werkende spelers om zich heen nodig heeft om goed te kunnen presteren. Maher paste daarom, in mijn ogen, minder goed in het systeem dat Ajax wil spelen.

Qua techniek en creativiteit had van Ginkel wellicht te kort gekomen, maar hij had wel een constant niveau kunnen halen en met zijn loopvermogen bij kunnen dragen aan Ajax. Zijn ondergrens ligt hoger dan die van Maher.

Nu lijkt het alsof ik Maher afschrijf, dat is zeker niet zo. Het is en blijft een groot talent, maar is een ander type speler. Maher vind ik geweldig als hij op 10 speelt. Nu moet hij even wennen aan zijn rol bij Psv. Hij zal meer verdedigende taken hebben, meer meters moeten maken en zelf minder in de positie komen waarop hij zich lekker voelt. Dat komt waarschijnlijk wel goed, maar neemt tijd in beslag.

Helaas beseffen mensen tegenwoordig niet meer dat sommige dingen tijd nodig hebben.. Iedereen wil nu prestaties zien en anders moet het roer al snel rigoureus om.. Laat Maher staan, geef hem de tijd en dan komt het vanzelf goed met die jongen.

29 september 2013 om 14:47

@frhich

"...die eriksen na 2 leuke wedstrijden bij spurs..."

Kom, kom....eriksen heeft afgelopen 2,5/3 jaar toch echt wel meer laten zien dan 2 leuke wedstrijdjes bij Spurs. Tevens is hij daar net en om dan al bij de uitblinkers te horen is gewoon knap. Het niveau in de PL is een stuk hoger dan in de Eredivisie. Vergelijking met Ozil vind ik ook wat vergezocht...die heeft zich al bewezen op het niveau van de absolute top en dat is Tottenham nog niet.

Hahaha Ajacieden die het over arrogantie hebben wat een losers. Als er een volk is dat arrogant is dan is het Ajax volk Maher heeft zelfs meer potentie. En wees blij het is namelijk van belang voor het Nederlands voetbal aangezien jullie alleen Belgen en Denen opleiden.

29 september 2013 om 11:51

Jammer hè dat dat Ajax een paar goede scouten heeft. Scouten is ook een deel van je Jeugdopleiding. En ik proef hier een minderwaardigheidscomplex.

29 september 2013 om 12:54

Precies dankzij die scouting van Ajax hebben ze daar nu een Sana, wereldspeler trouwens. Dankzij die scouting hebben ze nu bij Ajax Sigthurson, een spits die volgens veel supporters van Ajax helemaal niet kan voetballen (tot gisteravond dan). Ja zo'n scouting zou iedere club wel willen hebben.

En dan zeggen ze dat de Amsterdammers arrogant zijn, je mag de stikken van Eriksen nog niet vastmaken. Betwijfel niet dat je een groot talent bent, dat heb je laten zien bij AZ, maar nu bij PSV zien we een andere Maher dan we gewend zijn, dus vergelijken met Eriksen is wat te vroeg

Hhhhhhh waar moet ik beginnen.

Op basis waarvan ben jij kwalitatief net zo goed als Christian Eriksen die talloze topclubs achter zich aan had en bij Ajax heeft bewezen met de top te kunnen meedraaien met veel CL wedstrijden in tegenstelling tot jij die als een drol speelt, paar EL wedstrijdjes ervaring heeft en niet eens in de basis zit bij dit zwakke Psv?

Als jij geluk hebt dan ma jij Eriksens schoenen nog misschien kussen voor deze arrogante onrealistishe uitspraak.

Zorg eerst maar dat ie fatsoenlijke wedstrijden kan spelen praat daarna over andere spelers. Eriksen speelt moeiteloos meet met de Engelse top en deze iongen denkt dat hij net zo goed is. Blijf dromen knul.

Je zou kunnen zeggen dat Maher aan zelfoverschatting lijkt maar we hebben allemaal bij AZ en het Nederlands elftal gezien dat Maher een fantastische speler is.

Ik denk wel dat Maher beter de keuze had kunnen maken voor Ajax dan Psv.
Echter was toen destijds Eriksen nog gewoon de vaste waarde en in dat geval was Maher minder zeker van een basisplaats.

Overigens hebben veel critici ook altijd twijfels gehad bij Eriksen maar die doet het nu fantastisch bij Tottenham, ook al zijn het nog maar een paar wedstrijden.

Maher komt er wel maar is nog jong.

Hij is een groot talent, maar om je nu al te vergelijken met Eriksen is een beetje vroeg en hij moet eens meer in dienst van het team spelen. Dat wat Eriksen wel deed. Ik denk dat dat juist de reden is dat Frank hem niet gehaald heeft. En de arrogantie van die jongen om even een veeg naar Ajax te doen is nog walgelijker. Bewijs eerst maar eens dat je bij PSV mee kunt, want dat heb ik nog bijna niet gezien.

29 september 2013 om 11:59

Snap niet dat hij zich niet vergelijkt met Xavi. Bedoel, wanneer komt de volgende stap voor hem.

Nee Maher ik ben ben nog steeds dolgelukkig dat het TH heeft afgezien van deze aankoop!

Maher? Jij bent zeker de grappigste thuis...
Ik vind je goed maar echt niet beter dan Eriksen. Ik weet zeker dat jij niet zo snel zo als Eriksen nu doet bij de Spurs al zo snel zal gaan schitteren.

Jullie doen alsof Maher zich vergelijkt met Messi ofzo. Het is maar Eriksen hoor. Een goede speler meer niet. Zo raar is het niet dat Maher zich meet met Eriksen. Niks arrogantie gewoon realistisch. Hij wordt bestempeld als een van de grote talenten in Nederland, in vorm liet hij prachtige dingen zien en dan doet hij inderdaad ook niet onder voor Eriksen. Zit nu in een dal, en dan presteer je nu eenmaal minder. Eriksen had genoeg van die momenten. Maar wil niet zeggen dat ze er niks van bakken en zichzelf niet een niveau mogen aanpraten.

29 september 2013 om 12:13

Precies! Zo denk ik er nou ook over. Lijkt wel of iedereen meteen weer aangevallen is door deze uitspraak van Maher...

29 september 2013 om 13:01

Eriksen presteert direct bij zijn nieuwe club in de Premier League. Maher heeft het tot nu toe lastig bij zijn nieuwe club in de Eredivisie.. Daar zit wel degelijk een groot gat tussen. Kijkend naar interlands, Champions League wedstrijden en de prijzenkast van Eriksen komt Maher (vooralsnog) niet in de buurt.

Maher kan zeker ver komen hoor. Daarom zeg ik ook 'tot nu toe' en 'vooralsnog', maar voorlopig is het nog niet zo ver. Hij moet het laten zien en dan heeft hij recht van spreken. Dit is het verkeerde moment voor zo'n uitspraak.

29 september 2013 om 12:24

het is eriksen maar, heb je niet gehoord/gelezen of gezien hoe hij in de PL is gestart, maher komt er wel en heft zeker de kwaliteit om net zo als eriksen te worden maar om nu al met hem te verelijken is te gek voor woorden.

29 september 2013 om 12:49

Weet je wat pas te gek voor woorden is? Eriksen speelt een prima debuut wedstrijd, krijgt wat lof toegezwaaid in media dus op Vzheeft hij nu gelijk de status Messi gekregen of wat?

Laat Eriksen eerst maar constant op hoog niveau gaan presteren het hele seizoen door, voordat Maher zogenaamd niet eens Eriksens veters mag gaan strikken. Maher heeft net zo veel talent als Eriksen, enkel is hij nu uitvorm. Zegt Maher zelf ook, dus hoezo gek.

29 september 2013 om 13:06

misschien bij vz, maar bij mij niet, hij is alleen sterk begonnen en hopelijk houdt hij het vol maar ik blijf er bij, maher is een zeer groot talent, maar eriksen is toch nog een paar maatjes groter als hem

29 september 2013 om 13:09

@ Ryjuu

Weet jij wat gek is? Niemand doet alsof Eriksen Messi's status heeft. Jij kan het blijkbaar niet hebben dat Maher een minder hoge 'status' heeft dan Eriksen.

Eriksen presteerde de afgelopen 2 jaar beter in de Eredivisie, speelde meer interlands, presteerde in de Champions League en bij een grotere club.. Nu hebben ze allebei een transfer gemaakt. Weer gaat Eriksen naar een grotere club (en sterkere competitie) dan Maher. Weer ligt de lat hoger bij Eriksen dan bij Maher en weer presteert Eriksen beter dan Maher..

Maher is een groot talent en kan net zo ver komen, maar moet het wel laten zien. Op dit moment (eriksen presteert goed in de Premier League, Maher valt tot nu toe nog tegen in Eindhoven) zo'n uitspraak doen.. Het is verkeerd getimed.

29 september 2013 om 14:17

Haha ik kan het niet hebben dat Maher een minder hoge status heeft? Wat kan mij dat schelen welk status Maher heeft.

Ik beoordeel een speler op basis van wat hij kan. En Maher heeft verleden jaar en ook het jaar ervoor laten zien dat hij over enorm veel talent beschikt. En heeft ook de voorgaande seizoenen al bewezen gelijkwaardig te kunnen zijn ten opzichte van Eriksen. Hij mist enkel de ervaring die Eriksen wel heeft, en verwoord dit ook netjes. Niks mis mee toch?

Maar nee, mensen als jij kijken altijd zwart wit. Eriksen speelt net een maandje voor een grote club in Engeland, en heeft er net een leuke wedstrijdtje opzitten... Opeens presteert hij goed in de Premier League??? Hij speelt er nauwelijks een maandje hoe kan je dat al roepen?? En een speler als Maher mag zich niet meer met hem vergelijken? Ga toch weg joh. Maher in vorm doet niet onder aan Eriksen. Eriksen heeft het geluk mee dat hij al vanaf de jeugd bij Ajax zit waardoor alles net ietsje sneller gaat. Maher heeft zich via AZ omhoog moeten voetballen naar een topclub, vanzelfsprekend komt zo'n Europese topclub dan ook later. Overigens kon Maher ook een transfer maken naar City maar achtte door gebrek aan ervaring nog niet klaar voor die stap. Wat gewoon zeer zelfbewust en realistisch is, net zoals zijn reactie in dit artikel.

29 september 2013 om 14:54

@ryjuu

Als je niet presteert is het een beetje raar om jezelf te 'vergelijken' met spelers ie gepresteerd hebben en op dit moment zelfs presteren op een hoger niveau, dan waar jij zelf niet presteert. Komt een beetje hoogmoedig en arrogant over.

29 september 2013 om 16:08

Wat is dat voor lulkoek. Eriksen is geen god of wat dan ook. Fijn dat Eriksen zo'n goede start maakt bij de Spurs. Maar vorig seizoen speelde hij net zoals Maher nog in de Eredivisie. En ook hij had zijn ups en downs. Net zoals Maher die vorig seizoen toen hij nog bij AZ in vorm was liet zien dat hij met oa. Eriksen een van de betere spelers waren uit de Eredivisie. Deed zelfs mee met het grote Oranje en speelde ook verdienstelijk. Dus wat dat betreft is het zijn goedrecht om zich met Eriksen te vergelijken.

Dat Maher nu in een dip zit wil niet zeggen dat hij opeens al die kwaliteiten die hij bij AZ wel liet zien is verloren. Hij acht zich zelf wanneer hij in vorm is het niveau van Eriksen te kunnen halen. Is toch gewoon waar? Dat hebben we vorig seizoen en seizoen daarvoor gewoon kunnen zien. Dat het voor jou hoogmoedig en arrogant over komt is dan jou probleem. Misschien moet je dan maar eens het artikel nogmaals lezen. Voor mij komt het juist over als een zeer verstandige speler die zeer zelfbewust is van zijn eigen kunnen en weet dat hij met tegenslagen te maken zal krijgen gedurende zijn loopbaan. En ten opzichte van Eriksen mist hij de ervaring op topniveau. Geeft hij ook duidelijk aan.

29 september 2013 om 17:21

Sorry, maar Eriksen was over het gehele vorig seizoen heel duidelijk beter en veel belangrijker in grote wedstrijden. Zijn vrije trap, spelhervatting en loopvermogen/positiespel zijn echt een stuk beter dan bij Maher. Daarnaast is Eriksen belangrijk geweest in drie kampioenschappen, terwijl Maher 1x belangrijk was in een bekerfinale...dus de vergelijking loopt qua prestatiecurve volledig mank.

Verder is Eriksen totaal een ander type speler, dan Maher...dus snap ik echt niet waarom Maher dit zonodig moet roepen. Zeker als je in een dip zit. Dan kun je beter je mond houden en je concentreren op weer in vorm raken...dus heel verstandige speler??? Niet mee eens.

29 september 2013 om 17:54

Jou vergelijkingen lopen volledig mank. Maher was het gehele seizoen een dragende speler bij een slecht lopende AZ. Een van de weinige licht puntjes afgelopen seizoen. Eriksen had het wat dat betreft veel makkelijker in een goed lopende ingespeeld team en kwaliteit spelers om zich heen, maar ja vrij zinloos om met iemand met een gekleurd bril hierover in discussie te gaan.

En ga nou niet zelf zogenaamd doen dat wat jij vind het verstandigst is, want dat is het niet. Maher zegt hier niks verkeerds. Alleen enkel de Eriksen-fanboys worden weer op zijn teentjes getrapt omdat het nu lijkt alsof hun geliefde Eriksen niet zoveel voorstelt nu een speler als Maher zich (met goedrecht) aan hun grote held durft te meten.

29 september 2013 om 18:02

@ryjuu

Ach jongen toch, Maher was een van de betere spelers, maar ook niet structureel. Ajax heeft ook in een mindere fase gezeten, toen besliste Eriksen volgens mij ook gewoon Ajax-Twente om maar een voorbeeld te noemen.

Het is eigenlijk ook te triest voor woorden dat je de genoemde argumenten als fanboy gedrag bestempeld. Het is echter gewoon vreemd als je totaal uit vorm bent en gaat roepen dat je niet onder doet voor iemand die feilloos aansluit bij een niveau hoger dan de Eredivisie. Ik ben helemaal niet om mijn teentjes getrapt, want Maher mag zeggen wat ie wil...echter vind ik het een vreemde, vooringenomen uitspraak en lijkt het niet het juiste moment om zoiets te zeggen.

Het is blijkbaar erg moeilijk voor meerdere Psv supporters om dat toe te geven.

Nou nou nou, kijk al die Ajacieden weer vallen over een zeer zelfbewuste en realistische uitspraak van Mahar... Hij heeft idd het potentieel en is alleen nog niet zover, maar ja, je met een van de betere Ajacieden vergelijken maakt je meteeen arrogant... Die Fisher mag dat natuurlijk gewoon zeggen, maar dat nu notabene een PSVer het zegt, die uiteindelijk niet bij Ajax is gaan spelen, ja jongens dat kan natuurlijk niet. Nee, Maher is arrogant en kan het niveau niet aan... Nagenoeg de Ajax selectie is arrogant, maar daar hoor je dan weer niemand over.. Zelfde met Toivonen... Het zou eens wat leuker. Worden wanneer we minder gekleurd zouden reageren en meer een echte mening hebben...

29 september 2013 om 12:04

Wat zegt Fischer dan?

Maar ja, wat boeit het. 6.5 miljoen aan transfergeld en daarnaast teken geld en een groot salaris. Bedoel het is dat hij het zo goed doet bij PSV. Ze zetten hem niet voor niks op de bank toch? Anders is het voor de andere ook niet leuk.

29 september 2013 om 12:18

Fisher is toch het nieuwe grote talent? Heeft inmiddels ook even een paar wedstrijden een dip gehad en op de bank gezeten. Wat je dan gelijk hoort is dat dat normaal is bij een dergelijke jonge speler... En moet je nu al die Ajacieden in deze topic over Maher zien vallen... Lekker krom dus...

29 september 2013 om 12:24

Maar wat zegt Fischer dan? Wat een onzin. Je verteld en typt maar wat. Geef is een voorbeeld van Fischer dan? Of heb je die niet.

29 september 2013 om 12:47

We weten allemaal dat Victor nou niet direct een bescheiden jongen is... Zoek VZ maar af en je komt wel een aantal uitspraken tegen. Niks mis mee hoor, dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar dan massaal vallen over Maher is een beetje jammer...

29 september 2013 om 14:58

@psvchamps

Fischer heeft toch echt al meer laten zien dan Maher en vergelijkt zich niet echt met andere spelers. Verder is er ook helemaal niks aan de hand met Maher. Dat hij moet wennen is ook niet raar. Echter is het niet handig om juist dan een dergelijke uitspraak te doen.

Verder is Viktor niet echt bescheiden, maar ook niet echt arrogant. Veel van wat hij zegt is ook een beetje met een knipoog. Leuk ventje met een geweldige drive...soms zelfs iets te.

29 september 2013 om 15:13

Viktor mag het wel (wordt afgedaan als een knipoogje) En Maher mag het niet. Want dat is ongelooflijk arrogant en "not done".

Jammer dat men dus niet voorbij de eigen voortuin wilt kijken. En alles wat daarbuiten ligt veroordeeld.

Pi air50 (ergens hieronder) zei het volgende. en dit gaat voor sommigen hier op.

Ik citeer hem'
"wat reageren de Ajacieden verbitterd zeg. Als een Ajacied arrogant is vinden jullie het helemaal geweldig maar omdat het Maher is vinden jullie het een kwal. In mijn ogen zegt hij ook hier niks verkeerds hij zit nu even in een vormdipje maar hoeveel vormdipjes heeft Eriksen gehad voordat hij staat waar hij nu is. Jullie boorden Eriksen helemaal de grond in omdat hij geen uitstraling had of weet ik veel allemaal en nu doen jullie of hij een profeet is ofzo..

Ik kan hem geen ongelijk geven.

29 september 2013 om 17:46

@biggles

Je vind het toch niet vreemd dat ik vraag of je frustraties hebt? Ook nu probeer je mijn opmerking over Fischer uit zijn verband te trekken of het bij Fischer goed is en bij Maher niet. Fischer doet het vaak met een knipoog, maar zegt dan ook niet zoiets als Maher nu doet. Verder zeg ik nergens dat maher een kwal is...alleen dat zijn uitspraak voorbarig/misplaatst/arrogant is.

29 september 2013 om 12:07

Dat komt omdat de ajaxieden een beetje kinderachtig zijn en het te hoog in hun bol hebben zitten,
Ik heb ze niet gehoord over Eriksen gisteren die zwak speelde de 2e helft tegen Chelsea. Liep weer als vanouds te dromen en durven hem in het rijtje Ozil te plaatsen. Hoe lachwekkend.
Het is niet voor niets dat Eriksen er naast heeft gestaan bij het Deense elftal.

29 september 2013 om 12:15

Goh Eriksen speelt zwak de 2e helft tegen Chelsea. Mag het? Toch wat anders dan 90 minuten zwak spelen tegen het kaliber NEC met allen respect.

29 september 2013 om 12:15

Ja precies, maar een objectief beeld geven is niet voor iedereen even makkelijk.. Je zou ook eens toegeven dat de tegenpartij een goede speler heeft..

29 september 2013 om 12:17

@bombanera99
Leuk dat je alleen de 2e helft aanstipt wedstrijd bestaat toch echt uit 2 helften, 1e helft was hij gewoon goed maar dat vergeet je per ongeluk expres te vermelden, 2e helft was heel Tottenham minder, werd het veel meer een fysiek duel en dan heb je vrij weinig aan Eriksen.

29 september 2013 om 12:22

@ Ahjacied

je bent kinderachtig. Je loopt te provoceren om een wisselbeurt van Maher en als ik laat zien dat Eriksen bij Denemarken reserve staat dan hoor ik je niet meer. Dat noemen ze een koekje van eigen deeg.

Vervolgens als ik die hype van Eriksen die toevallig tegen Chelsea speelt (van wolfswinkel, Pieters etc spelen ook tegen Chelsea wat dus niet speciaal is) wat temper en aangeef dat het allemaal wel meevalt, dan ga je zo kinderachtig lopen reageren.
Wees gewoon reëel en doe niet zo vals.
Een klein testje om te kijken of ik deze discussie met jou moet voortzetten. Vind je Siem de Jong kwalitatief beter dan Maher?

29 september 2013 om 12:22

Zo zeg heeft Eriksen er ook een keer naast bestaan bij het Deense elftal joh. Dat schijnt wel heel veel indruk op je te hebben gemaakt aangezien je dat nu al tig keer hier vermeld.

Dat Eriksen in het verleden ook wel eens vrij onzichtbaar zijn wedstrijden speelde. Ja klopt, welke jonge speler niet? Dat Eriksen dit seizoen veel bepalender is, dat was hij de eerste wedstrijden bij Ajax en die lijn trekt hij door bij Tottenham. Probeer toch 's gewoon objectief te kijken naar prestaties van spelers maar dat schijnt hier onmogelijk te zijn.

Wat Maher betreft die komt er wel, heeft nu gewoon een lastige fase maar daar komt hij wel doorheen.

29 september 2013 om 12:30

@ Hank

Het zou je sieren als je ook een reactie zou plaatsen bij mensen die Eriksen de wolken in praten en de prestaties groter maken dan het is. Als jij toch zoveel waarde hecht aan objectiviteit.
Daar kies je niet voor vanwege je gebrek aan objectiviteit. Daarom spreek je Ajaxied niet aan die als eerste over een reservebeurt van Maher begon. Ga nu niet de moraalridder uithangen want het is zo doorzichtig.

Eriksen wordt gehyped door Ajaxieden. Buiten Ajax en ook in Engeland ziet niemand hem als topspeler. Laten we tot de kerst afwachten en beoordeel dan hoeveel er op zijn wedstrijden aan te merken valt. Je komt er niet mee weg als je 1 keer in de 6 wedstrijden een goede wedstrijd speelt.

29 september 2013 om 12:34

@ Speznaz

De eerste helft vond ik niet slecht en ook niet goed. Ik ga dingen niet slechter maken dan het is. Als Eriksen goed speelt dan ben ik de eerste die dat aangeeft.
De tweede helft daarentegen speelde hij zwak. Te weinig initiatief en te weinig aanspeelbaar. Ik vind bovendien dat Tottenham niet bij Eriksen past waar een Paulinho in de buurt loopt. Veel te opportunistisch voetbal...teveel gedraaf.

Wat me nog het meest verbaasd heeft is het niveau van zowel Chelsea als Tottenham. Er zit zo weinig voetbal in.

29 september 2013 om 13:16

Gaap..als iemand nu geen idee heeft wat het woord objectief betekent dan ben jij het wel. Maar ik zou zeggen herhaal nog even tig keer je riedeltje want stel je voor dat iemand het heeft gemist...want het schijnt dat Eriksen wel 's bankt bij Denemarken. Ik ga Wk wielrennen kijken dus moet het nu helaas zonder je boeiende stukjes stellen.

29 september 2013 om 12:25

wat heeft fisher hier nu mee te maken, gaat toch over maher en eriksen of vergis ik me

29 september 2013 om 12:57

Er wordt aangegeven dat Fisher wel deze uitspraken mag doen, maar Maher niet.

Vergelijking is dus terecht.

Valt onder de noemer hypocriet!

29 september 2013 om 13:04

ok niet gelezen, maar blijf er bij iedereen en ook dus ajacieden moeten zich aan de topic houden, maar dat vindt ik zelf

Die jongen schat zichzelf keurig op waarde en geeft aan dat het grote verschil in de ervaring zit. Klopt helemaal, alleen vergeet ie dat ervaring een mentale kwaliteit is en dat dat je groot kan maken

Eriksen staat nu wekelijks te schitteren bij Tottenham, jij zit op de bank. En als je speelt dan speel je verstoppertje.

Wat ben ik blij dat dit mannetje niet het Ajax-tenue draagt.
een instelling van niks, net zoals el hamdaoui.

29 september 2013 om 12:14

@god410

Eriksen dus niet zien spelen tegen Chelsea blijkbaar?

29 september 2013 om 14:18

Kevink,

Maher dus niet zien spelen tegen Ado, Nec, Gae, Cambuur en Twente blijkbaar?

29 september 2013 om 14:43

eriksen speelde goed tegen chelsea,

ON: hoe durft Maher zich te vergelijken met Eriksen.. Hij komt kwalitatief drie klasses te kort in tegenstelling tot Eriksen.. Laat maher zich eerstmaar eens bewijzen voordat hij van die uitspraken gaat doen..

29 september 2013 om 12:16

@ God

Maher heeft 10 keer een betere mentaliteit dan Eriksen die vaak loopt te dromen en een hele slappe voetballer is. Er zit in Maher veel meer drive dan Eriksen.

29 september 2013 om 12:22

Juist! En bovendien is Maher een enorme realist. Hij kiest niet voor niets eerst voor de Nederlandse top, alvorens de stap hoger te nemen. Hij weet precies hoe hij het wil en moet doen. In mijn optiek een voorbeeld prof.
Die Ajacieden die hier nu zo hoog over lopen te schreeuwen moeten een beetje uitkijken dat het niet zielig wordt.. Het lijkt nu net of ze het nog niet hebben verwerkt dat Maher bij ons zit..

29 september 2013 om 12:49

Is Eriksen ook niet een enorme realist?
Die heeft toch ook eerst een tussenstap bij Ajax gemaakt alvorens hij de stap hoger heeft gemaakt?

29 september 2013 om 13:29

Het gaat mij niet zozeer om realist zijn of niet. Eriksen was/is dat inderdaad ook. Ik word alleen een beetje moe van al die lui die Maher weer als arrogant of anders neerzetten. Dat slaat namelijk bepaald nergens op en komt lichtelijk zielig over.

29 september 2013 om 14:45

Maher is nooit een optie geweest voor ajax.. En gezien hoe hij het nu doet is dat een terechte beslissing geweest om AZ toen geen aanbod te doen

29 september 2013 om 15:06

Maher is dus wel een optie geweest voor Ajax.

De Boer,

Dat Ajax afgehaakt is in de strijd om Adam Maher, heeft volgens coach Frank de Boer puur met geld te maken. Het is in strijd met het Ajax-beleid om een miljoenenbedrag, dat AZ voor Maher wil hebben, uit te trekken voor een speler, vindt de trainer.

"ik vind hem nog steeds een fantastische speler", zegt De Boer tegen De Telegraaf over de spelmaker van AZ, "maar het is de nieuwe lijn bij Ajax dat er geen exhorbitante bedragen meer worden betaald voor nieuwe spelers. Daar doen de miljoenen uit de Champions League niets aan af. Het is puur een financiële kwestie."

Nu Ajax afgehaakt is, lijkt PSV vrij spel te hebben in de jacht op de handtekening van Maher. De Eindhovense club is met AZ in gesprek over de transfersom

Wat reageren de Ajacieden verbitterd zeg. Als een Ajacied arrogant is vinden jullie het helemaal geweldig maar omdat het Maher is vinden jullie het een kwal. In mijn ogen zegt hij ook hier niks verkeerds hij zit nu even in een vormdipje maar hoeveel vormdipjes heeft Eriksen gehad voordat hij staat waar hij nu is. Jullie boorden Eriksen helemaal de grond in omdat hij geen uitstraling had of weet ik veel allemaal en nu doen jullie of hij een profeet is ofzo..

29 september 2013 om 12:25

Hehe! Jij weet hoe je het moet zeggen! Gekleurde brillen mentaliteit bij velen op dit topic zeg... Ja, Eriksen is een geweldige speler en dat geef ik toe. Maar dat is andersom zo lastig om toe te geven... Alle andere 17 clubs hebben alleen maar droeverds rondlopen als je de Ajacieden mag geloven...

29 september 2013 om 15:08

Zeeer terecht opgemerkt Pi-air50.

Het blijft voor velen opmerkelijk lastig om eens niet de ander te veroordelen terwijl men in eigen huis hetzelfde doet.

Hij heeft bij AZ al laten zien beter te zijn dan Eriksen. Nu afwachten wanneer het er bij PSV ook uitkomt.

29 september 2013 om 14:47

Bij AZ heeft hij totaal niks laten zien op 1 a 2 wedstrijden na en dat was onder andere de bekefinale,
Maher was en is niet beter dan Eriksen, Eriksen die zich al bewezen heeft. Maher die niet voor niets op de bank zit bij Psv.

Eriksen is voor mij een groter talent. Neemt niet weg dat Maher ook sterk ia

ook al ben ik een Ajax supporter dat maakt niet uit elke voetbal liefhebber weet dat Eriksen beter is dan Maher, en ik vind dat Maher niet zulke uitspraken kan doen

29 september 2013 om 12:23

@ verkuijl

ga een mening niet als feit verkondigen.
In Denemarken vinden ze hem niet zo goed hoor. Daarom staat hij er vaak naast bij het Deense elftal.

29 september 2013 om 12:41

Op 3 maart 2010 maakte Eriksen zijn debuut in het Deense elftal. Bondscoach Morten Olsen riep hem op voor het oefenduel tegen Oostenrijk.[11] Eriksen viel in de 57e minuut in voor Daniel Jensen, maar kon niet voorkomen dat de wedstrijd met 2-1 werd verloren.[12] Olsen nam hem ook mee naar het WK 2010, als jongste speler van het toernooi.[13] Hij werd eind 2010 zelfs uitgeroepen tot 'deens Talent van het Jaar: 2010'.

Op 4 juni 2011 scoorde Eriksen in zijn veertiende interland zijn eerste doelpunt voor Denemarken in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Ijsland.[14] Hij was toen 19 jaar en 110 dagen, waarmee hij de jongste doelpuntenmaker ooit is voor de Deense nationale ploeg.

En verder 39 Interlands op 21 jarige leeftijd.

Inderdaad man in Denemarken vinden ze hem niet zo goed. ben je nog dronken ofzo ???

Denemarken
Deens Voetballer van het Jaar 1x 2011
Deens Talent van het Jaar 1x 2010
Deens Årets Talent 2x 2010, 2011
Deens Årets Talent U/17 1x 2008

29 september 2013 om 12:52

@ bombanere99

ga jouw mening ook niet als feit verkondigen

als iemand die ontzettend vaak in Denemarken is en daar ook het voetbal volgt, kan ik je melden dat ze hem daar wel degelijk goed vinden.

29 september 2013 om 13:05

@ Neon

jij bent dronken. Jij bent typisch het voorbeeld van een persoon die het voetbal niet volgt en alleen de statistieken volgt om je gelijk te halen. Je vergeet er even bij te vermelden hoeveel hij in die interlands is ingevallen. Je vergeet er ook even bij te vermelden hoevaak hij in die interlands gewisseld is en je vergeet erbij te zeggen dat hij in al die interlands maar 3 keer heeft gescoord (schat ik).

In Denemarken vinden ze hem helemaal niet zo goed en wordt veel kritischer gevolgd dan hier in Nederland gestuurd door de media wat voetbalzone ook doet. Een speler die niet eens Nederlands is en telkens in het nieuws komt en zo was dat ook met Luiz Suarez. Het is gewoon om misselijk van te worden.

Heb je trouwens Macedonie tegen Denemarken nog gezien? 3-0 voor Macedonie en alle doelpunten in de eerste helft gescoord. Eriksen werd gewisseld net na de rust. Dat heb je niet gezien omdat je te druk bezig was met je statistieken.

Of toevallig wedstrijd tegen Armenië gezien?

Als Maher echt zo goed was, had Ajax hem al in de jeugd opgehaald, maar toen hebben ze Eriksen gekocht, wat veel duurde was. Hij kwam sowieso 1x per jaar op de toekomst ballen en woonde relatief dichtbij. Ajax zal hem wel tig x hebben gescout, maar blijkt te licht. Dus alle Maher aanhangers, hij kan best voetballen, maar heeft blijkbaar geen indruk gemaakt op de scouts.

29 september 2013 om 12:28

Die scouts hebben er ook wel eens vaker naast gezeten, net als de onze.. Hoeveel spelers worden later alsnog door Ajax aangetrokken, of slagen elders? Scouting is een moment dat van beide kanten goed moet vallen.. Heeft een van beiden een slechte dag, dan heb je pech..

29 september 2013 om 12:35

Ben het met je eens Psvchamps. Op dit niveau is het zo moeilijk om te scouten. Er zijn genoeg spelers die pas later beter werden. Volwassenheid en mentale sterkte hoeven niet per se rond je twintigste te komen. Ik denk vaak dat de gemiddelde Nederlandse speler later 'rijp' wordt omdat men in het algemeen in Nederland een goed leven heeft. Een Nederlandse kind of puber hoeft niet te overleven zoals men bijvoorbeeld in zuid Amerika soms moet.

Als Ajacied heb ik er natuurlijk geen moeite mee dat Maher tot nu toe nog geen succes in Eindhoven is, maar we zullen in de toekomst zien of de jonge psv'er echt kan groeien in z'n rol. Voor nu loopt het met de ploeg best lekker dus PSV kan Maher nu nog even missen.

Ook al moeten we Maher in een psv shirt nog niet bestempelen als miskoop heeft de jongen een zeer moeilijke start in Eindhoven. Dit is natuurlijk niet de Maher van AZ.

Wat men wel vaak vergeet is dat een speler ook een goede mentaliteit moet hebben. Veel lui kunnen leuke dingen doen met een bal aan hun voeten, maar je moet het wel kunnen doen wanneer er druk op de ketel staat. Sulejmani van Heerenveen kon echt voetballen, maar de Sulejmani van Ajax kon de druk niet aan. Nogmaals, het is te vroeg om Maher als een 'tweede Sulejmani' te bestempelen, maar voor nu zijn we in Amsterdam niet rouwend dat Maher niet naar Ajax is gekomen...

Voor nu is Eriksen dus een groter talent, maar we zullen in de komende tijd zien of Maher ook mentaal sterker kan worden.

29 september 2013 om 12:56

Kijkend naar Maher's vorm en van Ginkel's blessure heeft Ajax, tot nu toe, de juiste keuze gemaakt om voor Duarte te kiezen. ik ben althans niet rouwig en Duarte zelf verrast mij zelfs. Leuk spelertje, body, met de bal aan de voet kunnen versnellen, goede trap, bereidheid om zich weg te cijferen. Hij doet het, zeker voor zijn eerste wedstrijden in een elftal dat niet echt lekker loopt, goed.

Verder is de situatie waarin Maher nu zit bij PSV juist de reden waarom Ajax dergelijke transfersommen niet graag betaalt voor spelers. Maher lijkt nog niet te presteren. Spelers als Wijnaldum, Park en Schaars lijken het perfecte middenveld te vormen dat constant kan presteren. Toch zal Maher bijna gegarandeerd spelen..

Bij Ajax spelen de beste spelers. Geen enkele speler heeft een dergelijk hoog prijskaartje dat hij een uitzonderingspositie heeft. Die uitzonderingspositie moet elke speler afdwingen bij Ajax of ze uit de jeugdopleiding komen, gehuurd of aangekocht zijn.. Cillessen, Serero en nu van der Hoorn; allemaal gehaald voor enkele miljoenen, maar zij moeten toch echt zelf een plaats afdwingen en wachten op kansen in het eerste. Bij PSV hoefde Maher niet te vechten voor een basisplaats. Door zijn aankoopprijs had hij die namelijk al..

29 september 2013 om 13:12

@ De Toekomst

een hoop onzin wat je hier verkondigt.

Ten eerste is een Maher die niet in vorm is altijd nog beter dan een Duarte in vorm.
Is veel beter in de passing, veel beter overzicht, veel betere draaicircel, beter tweebening om even wat eigenschappen te noemen die bij een centrale middenvelder horen. Zelfs in mindere doen altijd beter dan Duarte.
Wat Maher tot nu toe bij PSV heeft laten zien is altijd nog beter dan wat Duarte nu bij Ajax laat zien.

29 september 2013 om 13:24

@ bombanera99

Oké, dan denk jij er zo over.. Ik ben blij met Duarte en wil hem, op dit moment, iet willen ruilen met Maher. Dan heb ik het over het niveau dat de spelers nu halen en niet over de potentie, want ja.. In potentie schat ik Maher ook hoger in, maar op dit moment presteert hij (naar mijn mening) niet minder goed dan Duarte.

29 september 2013 om 16:17

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we te maken hebben met een kind van 12 met een psv dekbedje met de foto van maher erop.

1 oktober 2013 om 17:07

@ De Toekomst

Ik heb het over het niveau wat ze nu halen. Laat staan wanneer Maher zijn normale niveau haalt.
Je moet ook ophouden met liegen. Elk weldenkend mens heeft liever Maher dan Duarte in zijn selectie dus die opmerking van je slaat werkelijk nergens op.

@3debeen

Alleen kinderen plaatsen zulke voorspelbare kinderachtige reacties bij gebrek aan argumenten.

Maher overschat zichzelf hier niet maher vergelijkt zich met een totaal andere en completere speler! Ik denk dat ze hem bij PSV wijs hebben gemaakt dat hij een type eriksen is om wijnaldum en nu zelfs toivonen op zijn positie( 10met punt naar voren) te kunnen zetten! Als PSV zo doorgaat met maher vermoorden ze zijn talent! Hij is een aanvallende 10 niks mis mee, dit was ook de reden waarom de boer het niet zag zitten die heeft al teveel van dit type jongens met Klaassen als het talent wat ze graag zien doorkomen op die positie!

Maher mag de veters van Eriksen strikken. Eriksen is op dit moment een paar klasses beter. Maar maher heeft wel de potentie om in de toekomst ook een grote speler te worden voor een engelse topclub alleen dan moet hij wel op 10 spelen zoals bij az.

29 september 2013 om 21:41

De uitdrukking is je mag de veters NOG Niet strikken. Verder heb je gelijk, Maher komt nietin de buurt van Eriksen.

Maher mag best ambitieus zijn en misschien is zijn uitspraak wel iets verdraaid. Hij had beter kunnen zeggen dat hij op dezelfde manier als Eriksen zijn carrière wil laten verlopen. Persoonlijk vind ik Maher een hele goede speler zit hij wel een klasse onder Eriksen. Waarom? Eriksen heeft veel meer loopvermogen. Waar Maher er na 60 minuten doorheen zit daar verdedigt Eriksen nog mee in de 89e minuut. Liep in de CL ook gewoon 13 km. Bovendien heeft Eriksen een betere positionering en is hij heel goed in het nemen van standaardsituaties

In Nederland praten we graag Nederlandse talenten omhoog en zijn we altijd zeer kritisch op elk foutje wat buitenlandse spelers maken. Eriksen was de afgelopen 2 jaar voor mij de beste speler van de Eredivisie. De motor van het elftal en Maher is bankzitter of figurant bij PSV

29 september 2013 om 13:15

Maher schakelt veel beter om dan Eriksen. Eriksen verdedigt nauwelijk mee en onderschept nauwelijks ballen. Het is dus onzin wat je hier zegt.
Maher scoort bovendien meer dan Eriksen en dan wil ik het niet eens hebben over positionering. We hebben vorig jaar gezien in de wedstrijden tussen Ajax en Az dat Maher veel beter gepositioneerd stond tussen de linies i.p.v. Eriksen die ballen gaat halen. Maher troefde Eriksen zwaar af.

29 september 2013 om 13:42

Je hebt helemaal gelijk Eriksen speelt op dit moment erg goed bij Tottenham en Maher zit op de bank bij PSV maar gewoon vol blijven houden dat Maher beter is .je hebt er goed kijk op. Spelen in de PL de zwaarste competitie en in de micky mouse league op de bank prima. nog meer onzin ?

29 september 2013 om 13:55

Maher schakelt de eerste 60 minuten om daarna is de tank leeg. Eriksen heeft daarintegen het vermogen om dat de hele wedstrijd te doen. Het tweede argument is natuurlijk onzin. Ozil scoort ook minder doelpunten dan Maher maar vind je daarom Maher beter? Eriksen zette elke aanval op en was de assistkoning na Mertens van de Eredivisie.

Het is bijna vertederend om te zien hoe anti-ajax jouw mening is. Als er iets is dat Eriksen echt perfect beheerst dan is dat om tussen de linies te spelen nog veel beter dan Maher. Bovendien zit Eriksen mentaal veel beter in elkaar. Die hoeft niet zulk soort uitspraken te doen in de media.

Het enige waar ik Maher beter in vind is het onderscheppen van de bal en zijn dribbel.

1 oktober 2013 om 17:14

@ Timb078

Eriksen schakelt helemaal niet om. Hij loopt in een eentonige tempo zonder versnellingen zijn wedstrijd uit. als er iets wat wel erg zwaar is in het voetbal dan is dat interval. Versnellen, vertragen etc. Dat zijn precies wat Eriksen niet doet en een beetje de wedstrijd uithuppelt.

Ozil zou in Nederland meer doelpunten scoren dan Maher. Heel simpel is dat. Eriksen voetbalde in dezelfde competitie en scoort erg weinig en is erg wisselvallig.
Bij gebrek aan argumenten vervallen in een calimero gedrag en een ander van een anti ajax mening beschuldigen. Erg triest en erg doorzichtig.

Als er iets wel duidelijk is, is dat de ajaxieden er een gekleurde mening erop nahouden en van hem een wereldtop speler maken. Dat is pas triest.

Maher is aan de bal beter dan Eriksen. Is veel technischer.

Goede zaalvoetballer, maar mist de power om op het veld echt beslissend te zijn.

Bewijs je eigen maar is eerst bij PSV

nou nou Maher de potentie is er , maar vooralsnog kun je bij lange na nog niet tippen aan Eriksen !
Die draait moeiteloos mee in de Premier league iets wat ik Maher voorlopig nog niet zie doen die heeft al moeite zat om zich in een sterk verjongd psv te laten gelden !

deze jongen is echt slecht bij psv,hij is n mooie speler voor az of Heracles maar kom op louie van gaal hoe durf je hem naar de nederlandse elftal op te roepen hou die jongen toch niet voor de gek

Het verschil is echter dat Eriksen zich nu al bewezen heeft in een zware competitie bij Tottenham en Maher zijn vorm nog niet heeft terug kunnen vinden bij Psv.

29 september 2013 om 14:54

Klopt. En dat zegt Maher zelf ook.

29 september 2013 om 14:59

nee niet alleen dat het gaat er ook om hoe professioneel kun je zijn in de voetballerij en dat is hij nog niet bij AZ heeft hij ook gewoon zich niet netjes opgesteld tegen zijn oude werkgever.

Iedereen zag dat hij talent had maar hij had niet zo moeten zeuren dat zag ik Eriksen niet doet die deed zij ding en bleef belangrijk bij Maher was dat anders zijn spel begon ook minder te worden! de laatste 5 a 6 wedstrijden!.

AZ verkocht hem liever niet natuurlijk maar hij gedaagde zich als een klein kind af en toe! en dat al na 2 jaar!

Komop zeg Maher je hebt talent maar Eriksen is 3 klassen beter zeker op dit moment.

Maher heeft een beetje hetzelfde probleem als al die andere Marrokaanse voetballertjes.. Zelfoverschatting..
Op dit moment komt Maher heel veel kwaliteit te kort om zich te mogen vergelijken met Eriksen

Maher toch, zelfoverschatting ten top. Jammer dat veel Marokkaanse voetballers daar last van hebben, al scharen zij het onder trots. Feit blijft wel dat Maher minder wedstrijden heeft gespeeld, minder heeft gepresteerd en ook niet kan zeggen dat hij vaste basisklant is nu. Ik snap niet waarom Maher dit vind, het had hem gesierd als hij poogt te zeggen dat hij net zoveel kwaliteit kan hebben in de toekomst, maar op dit moment zit hij daar wel ver van af vind ik.

De boer had zijn twijfels over maher en wist niet zeker of hij de 10 miljoen waard was en hij daadwerkelijk zo goed was als eriksen.
Tot nu toe blijkt hij hierin gewoon gelijk te hebben.
De 4-0 vorige week na de blunder van vermeer heeft de poppetjes op het juiste moment op de juiste plaats gezet bij ajax.
Maher kan gewoon niet aantonen van hetzelfde niveau te zijn als Eriksen. Valt nog te bezien of hij wijnaldum van zijn positie kan spelen bij psv.
Twijfel niet aan zijn kwaliteiten maar om nu te roepen dat je net zo goed bent als Eriksen vind ik niet slim als je je nog niet hebt kunnen onderscheiden bij psv.

Ik heb toch duidelijk nog onlangs in een interview met Marc Overmars gelezen, dat ze Maher helemaal niet te duur vonden. Volgens Overmars hebben ze om technische redenen niet voor Maher gekozen. Technische redenen wil dus niet zeggen dat ze Maher niet goed genoeg vonden, maar de speler op dit moment niet nodig te hebben. Ajax wou Van Ginkel of in ieder geval een zelfde type speler.

Ik vind Maher een uitstekende speler, maar totaal niet met Eriksen te vergelijken. Twee totaal verschillende soorten voetballers.

Hahaha Dat ben je WEL Adam!
Super goed gedaan bij AZ waar niks moest en alles mocht.
Maar laat het nu eerst maar eens zien bij Psv.
Voorlopig geen deuk in een pakkie boter gespeelt

Ajax vond hem helemaal niet te duur!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren