Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft genoeg opties en blijft voor mij titelkandidaat nummer één’

Laatste update:

Is Ajax ook na het (naderende) vertrek van Christian Eriksen en Toby Alderweireld nog titelkandidaat nummer één? Erwin van de Looi vindt van wel. De trainer neemt het zondag met zijn FC Groningen op tegen de Amsterdammers en hij is van mening dat Ajax in staat is het vertrek van de twee bepalende spelers op te vangen.

/

“Zij blijven volgens mij kampioenskandidaat nummer één”, aldus Van de Looi op de clubwebsite van de Trots van het Noorden. “Het is het lot van iedere club in Nederland dat ze hun beste spelers kwijtraken.” Zo raakte FC Groningen Virgil van Dijk kwijt aan Celtic en vertrok Leandro Bacuna naar Aston Villa. “Maar een club als Ajax is uitstekend in staat dat weer op te vangen. Ze hebben genoeg opties.”

Van de Looi kan in de Euroborg niet beschikken over de langdurig geblesseerden Henk Bos en Nick Bakker. Ook Michael de Leeuw is niet inzetbaar, terwijl Krisztian Adorjan en Timo Letschert geschorst zijn. Lorenzo Burnet is teruggezet naar Jong FC Groningen. Of Género Zeefuik kan meedoen tegen Ajax, wordt zaterdag bekeken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het niet slim om van Ginkel te huren?

30 augustus 2013 om 16:34

Heeft Ajax al geprobeerd.
Chelsea stemde niet in.

30 augustus 2013 om 16:35

Wilde Chelsea niet, en huren is sowieso dom. Belemmer je de doorstroom van de jeugd.

30 augustus 2013 om 16:36

Ajax haalt alleen spelers als ze op die positie intern niets hebben of niet van het niveau dat ze willen hebben. Van Ginkel zou dus nooit gehuurd worden als er ook een groot talent van hetzelfde niveau bij Ajax rond zou lopen.

30 augustus 2013 om 16:37

Welke jeugd? We hebben op dit moment niemand die in aanmerking komt om de plek van Eriksen over te nemen.

30 augustus 2013 om 16:44

Andersen. Serero, Klaassen en Fischer kunnen op de plek van Eriksen. Zolang die spelers met name de eerste 3 genoemde geen kans krijgen, word het ook nooit wat met ze. Klaassen en Andersen zitten overigens bij de selectie nu.

30 augustus 2013 om 16:47

Andersen of Fischer kunnen daar toch wel spelen.
Dit jaar moet Siem de grote redding maar worden bij Ajax.

30 augustus 2013 om 16:51

ze hebben gister naar londen gebeld voor van ginkel maar kregen natuurlijk nee tehoren. hoe kortzichtig moet je zijn. als vitesse hem alleen aan chelsea wil verkopen (doorschuiven) dan gaat cheldea hem natuurlijk nooit aan ajax verhuren. verder kan/wil ajax zijn loon niet betalen. als hij terug naar nl komt is het bij vitesse

30 augustus 2013 om 17:05

Huren is dom als het verschil in kwaliteiten tussen de eigen speler en de gehuurde speler minimaal is. Is het verschil tussen de eigen opties en de gehuurde speler dusdanig dan is huren altijd een goede optie. Ik vind van Ginkel namelijk aanmerkelijk beter dan de opties die we nu hebben na het vertrek van Eriksen.

Daarbij is een verhuur nu ook een prima overbrugging. Het is goedkoop, en de talenten achter Eriksen zijn nog net niet klaar om een heel seizoen te vlammen. Huur je nou een speler om de plaats van Eriksen op te vangen dan kan Andersen nog een jaar wennen aan het grote werk en hebben we inmiddels toptalent Cerny (wat nog een groter talent dan Fischer/eriksen schijnt te zijn) ook in de gelederen.

Ik hoop dat Overmars, van der Sar, de Boer en consorten hun internationale netwerk kunnen aansporen om wellicht een reservemiddenvelder van een grote topclub een jaar te huren.

Verder ben ik het niet helemaal met van de Looi eens, een vertrek van zowel Eriksen als Alderweireld is een mokerslag. Natuurlijk is het niet het einde van de wereld maar je bent gewoon 2 van je 3 sleutelspelers kwijt. En wederom laat in de transferperiode. Je hebt nou je hele voorbereiding met die twee gespeeld en nu moet alles weer omgegooid worden.

Ik snap ook niet dat Ajax hieraan meewerkt. Je had die spelers gewoon een deadline moeten stellen dat Ajax overal aan mee zou willen werken tot aan de eerste competitie wedstrijd en dat er daarna niet meer over een vertrek te praten valt.

Ik benieuwd welke jongens er nu gaan opstaan.

30 augustus 2013 om 17:22

Siem is al 3 jaar de grote redding.
Zonder Eriksen en voorlopig nog zonder Siem gaan we het heel moeilijk krijgen.
denk dat 80% van de goals via hun liep.

30 augustus 2013 om 16:42

Ander type speler. Van Ginkel is meer een speler als Siem de Jong, terwijl we met Eriksen weer een ander type speler verliezen. Het moet iemand zijn met meer creativiteit.

Verder hoop ik dat Ajax het op gaat lossen met Andersen, Serero en Schone. Wat mij betreft hoeft er, voor het middenveld, niemand gehaald te worden. Verdedigend ook niet als Alderweireld vertrekt, want met Veltman en van der Hoorn staan er twee aardige talenten klaar. Eerst verdienen zij een kans om door te groeien. We moeten dit seizoen afwachten of spelers als Serero, Andersen, Schone, van der Hoorn, Veltman en wellicht nog andere jonge spelers zich dusdanig zullen ontwikkelen dat zij een belangrijke speler voor het eerste elftal van Ajax kunnen worden.

30 augustus 2013 om 16:47

Frank de Boer heeft ook al aangegeven dat hij Moisander misschien als rechter centrale verdediger gaat gebruiken, en dan Stefano Denswil aan de linkerkant gebruikt. Moisander is bij AZ daar ook gebruikt, en heeft zo wel een transfer naar Ajax verdiend, dus hij zal daar prima uit de voeten kunnen. Ik ben echter meer voor Van der Hoorn, anders heb je die ook voor Jan Doedel gehaald.

30 augustus 2013 om 16:57

@ Ajaxxxlove

In dat zelfde stukje gaf hij aan dat van der Hoorn last heeft (gehad) van aanpassingsproblemen. De constructie die jij noemt zal waarschijnlijk tijdelijk zijn tot Veltman terug is of van der Hoorn zich heeft weten aan te passen. Maar ja, dat is ook zeker een optie.

30 augustus 2013 om 16:58

Ik ben voor het beste. En ik denk dat Denswil beter is dan zowel Veltman als van der Hoorn en ook meer potentie bezit. Daarnaast is hij voetballend en aanvallend ook nog een sterk en heeft die een goede vrije trap in de poten.

Ik zou het wel weten hoor...

30 augustus 2013 om 17:37

@ Glenn

Denswil, Veltman, van der Hoorn.. Wat mij betreft zitten ze ongeveer op hetzelfde niveau, maar het zijn verschillende type spelers. Fysiek, technisch, tactisch.. Ze zitten allemaal anders in elkaar. Er zal gekeken worden naar welke verdediger samen met Moisander het meest complete duo kan gaan vormen. Dat de Boer overweegt Moisander rechts in het centrum neer te zetten vind ik trouwens al een grote vooruitgang, want dit had hij in zijn eerste 2 jaar als trainer niet gedaan. Toen hielt hij stijf vast aan zijn ideeën. Ik heb het gevoel dat hij nu steeds beter in kan schatten wanneer het beter is om daarvan af te wijken. Vast houden aan je eigen filosofie is goed, maar moet niet beperkend werken.

Met 7 miljoen uit de cl en 20 ofzo voor 2 spelers hebben ze/we genoeg budget om een vervanger voor Eriksen te halen indien dat nodig is. Ik denk dat psv een hele sterke tegenstander gaat worden.
Ik denk ajax met een miniem verschil kampioen op psv.

30 augustus 2013 om 16:37

Denk dat een externe vervanger in de categorie spelers dat naar Ajax zou willen niet zomaar een toegevoegde waarde is in het Ajax-systeem. Daarom wordt er denk ik gekozen om intern iemand naar hetzelfde niveau te laten groeien.

Voor dit seizoen denk ik inderdaad dat de strijd tussen Ajax en PSV gaat.

30 augustus 2013 om 17:01

25 mln uit de CL, alleen al door het niet doorgaan van PSV krijgen ze 7 mln extra. Het EV is al meer dan 80 mln dus ze zwemmen letterlijk in het geld. Niet dat ze daarom alles maar uit moeten geven maar als een kans zich voordoet kunnen ze iedereen kopen.

Triest dat hij Pec Zwolle zomaar afschrijft.

Ajax heeft nog altijd een brede selectie enkel zou ik wat meer/andere (lees jongere) spelers willen zien. Normaal zou dit het overgangsjaar zijn zodat je volgend jaar weer op schema zit, dus kom maar op met Ligeon/denswil/serero/andersen.

30 augustus 2013 om 16:35

Ben ik met je eens. Altijd wanneer belangrijke spelers weg gaan moeten er weer nieuwe spelers opstaan die het team een gezicht geven. Ben benieuwd wie dat gaan worden.

30 augustus 2013 om 16:38

Brede selectie, maar allemaal middelmaat of heel erg jong

huur een jese van madrid haha zou vet zijn

30 augustus 2013 om 16:36

Dat zou nou echt een goeie zijn, maar ajax moet nu een middenvelder halen byv labyad

30 augustus 2013 om 16:55

Nee, man...laat die onruststoker lekker terug gaan naar Psv. Hoef hem echt niet.

Het is een aderlating als Eriksen weg gaat die is het lastigst om op te vangen. Gelukkig is voetbal een teamsport en ben je niet afhankelijk van 1 speler. Dus in principe blijven ze een van de titelkandidaten.

30 augustus 2013 om 16:53

We zijn niet afhankelijk van één speler, maar verliezen nu wel twee spelers die enkele jaren erg belangrijk zijn geweest. Misschien dat mensen qua niveau hun twijfels hadden over deze spelers, maar hun ervaring (champions League, weten wat nodig is om prijzen te winnen, ervaring in het spel dat de Boer met Ajax wil spelen etc.) gaat sowieso erg gemist worden. Met van der Hoorn en Veltman hebben we twee verdedigers die eventueel door kunnen groeien, maar pas over twee jaar zullen ze even ver zijn als Alderweireld nu is.

Schone zat vorig jaar dicht tegen de basis aan, maar als basisspeler moet hij zich nog bewijzen. Dan zal hij een hogere status krijgen en zal er dus meer van hem verwacht gaan worden. Dan is leuk meedoen en af en toe belangrijk zijn niet meer genoeg. Serero vind ik een erg leuk spelertje, maarja.. Net als Aissati en Lodeiro lijkt hij het moeilijk te hebben om echt door te breken. Andersen is meer een buitenspeler en ook nog erg iel..

Ik hoop dat ze het intern oplossen op het middenveld. Bazoer kan als controleur ietsje vaker gaan spelen, Andersen kan vaker meespelen.. Serero en Schone misschien een basisplaats afwisselen tot eentje zich echt profileert..

Ik zat net zonder psv of ajax bril op te denken wie kampioen dit jaar zou kunnen worden maar dan zie ik tog ajax op 1 en psv op 2. Toen dacht ik ook dat het best wel triest dat deze selecties in nederland 1 en 2 kunnen worden terwijl je in engeland mag hopen dat je voor de el kan gaan spelen in mijn ogen.

30 augustus 2013 om 16:56

Ik twijfelde nog een beetje of het huidige PSV beter is dan het elftal van Ajax, maar met het verlies van Eriksen en Alderweireld weet ik zeker dat PSV de beste papieren heeft voor het kampioenschap. In Eindhoven heeft Cocu zijn posities dubbel bezet en op veel plaatsen is de vervanging gelijkwaardig. Valt Matavz weg, dan is Locadia een prima vervanger (waarschijnlijk beter zelfs). Op de vleugels heeft PSV met Depay, Bakkali, Park en Narsingh voor twee plaatsen vier basiswaardige alternatieven. Daarbij komt dat Bakkali en Park ook op het middenveld kunnen spelen, wat een blessure van Maher of Wijnaldum niet fataal maakt. Schaars weet zich gesteund door Hiljemark, die na een moeilijk eerste halfjaar zijn draai lijkt te hebben gevonden. Van Arias ben ik nog niet overtuigd, waar ik wel het volste vertrouwen in Brenet heb. Op links heeft Willems een waardige concurrent in Hendrix, die ook de logische vervanger is van Bruma of Rekik als zij uitvallen.

PSV mag dan wat kwetsbaar zijn in de breedte van de verdediging, voor de rest heeft de club zich goed ingedekt voor een lang seizoen. Bij Ajax vind ik dit juist wat fragieler. Nu Eriksen weg is, heeft Frank de Boer niet langer de luxe Siem de Jong maar in de spits te zetten. Wie vervangt dus Sigthorsson als hij weer uitvalt? En wie vervangt Siem de Jong als deze toch als spits moet worden ingezet? Meleg? Sorrero? Prima talenten, maar ik denk wel dit kwaliteitsverlies betekent.

Verder ben ik het helemaal met je eens. De tranen springen je in de ogen hoe mager de selecties van Nederlandse clubs is. Technisch en tactisch zit het vaak wel snor bij de meeste teams en in het bijzonder bij het Nederlandse talent. Maar vooral op fysiek en mentaal vlak moet vooruitgang worden geboekt om mee te kunnen. Dat moet anders denk ik. Kijk naar Rekik. Ondanks zijn 18 jaar ijzersterk, een beer van een verdediger, die veel krachttraining heeft gedaan bij City en daar nu voordeel van pakt. Zo kan hij de fysieke duels in Europa wel aan. Duels die in de Eredivisie doorgaans niet worden toegelaten, afgefloten. Ik ben er daarom voor om de arbitrage wat te versoepelen. Er mag wel wat harder worden ingekleund in Nederland, wat mannelijker. Daar worden onze spelers beter van en gaan ze minder snel nat in Europese campagnes.

30 augustus 2013 om 17:00

Hoessen vervang Sigthorsson als hij uitvalt. Sorrero schrijf je als Serero en ik ga niet ontkennen dat het kwaliteits verlies is, zowel Serero als Schöne als Fischer kunnen op het middenveld overweg. Klaassen komt eraan, Meleg gaat nog wat meer tijd kosten

30 augustus 2013 om 17:13

Ik weet het niet. Een week of 6 geleden werd er niets verwacht van psv en nu zijn ze ineens titelkandidaat nummer 1.ben benieuwd of die jonge gasten het en seizoen lang vast kunnen houden. Maar als ze het mooie spel van de eerste werken vast kunnen houden gun ik het psv iig wel het meest!

30 augustus 2013 om 17:18

Hoop voor Ajax dat Klaassen wat kan betekenen. Want Fisher op het middenveld geeft weer problemen op de linkerflank. Hoesen vind ik geen Ajaxwaardige speler. Hij wordt nooit een volwaardige basisspeler, laat staan een topspits. Ik zie het niet tenminste, denk dat hij over één dan wel twee jaar bij pakweg Utrecht of Heerenveen aan de slag gaat. Of in het voor hem mooiste geval bij een vage club in het buitenland, FC Augsburg of zo...

ik weet het niet hoor .. zijn toch wel 2 zeer goede spelers die bij ajax gaan vertrekken en zo een top spelers vindt ik zie niet echt hebben. kan iemand mij misschien een opstelling geven van hoe ajax gaat spelen zonder deze 2 spelers? en wie zouden jullie graag bij ajax willen als vervangers ? ik heb vaak de namen duarte en van der hoorn gelezen. ik vindt ze niet echt waardige vervangers en zeker niet spelers die in de CL een beetje meekunnen.

eriksen is intern niet te vervangen al helemaal niet door klaassen! alderweireld ok maar aanvallend gaat het lastig worden, schat psv zeker hoger in als ajax niemand haalt

30 augustus 2013 om 17:03

Je vergeet Schone, Serero, Andersen en wellicht dat Fischer op die positie een optie is.. Verder zijn er geen spelers die eventueel gekocht kunnen worden die beter zijn dan wat er nu al rondloopt... Je kan wel zeuren over ''niet intern op te vangen'', maar voor Nederlandse clubs is het haast onmogelijk om spelers die jaren belangrijk zijn geweest op te vangen zonder erop achteruit te gaan.. Met de spelers die er nu zijn is de achteruitgang normaal. Het is nu aan de spelers die bij Ajax rondlopen om zich te ontwikkelen tot basisspeler.

Weet je wat het is: de laatste vier seizoenen ware elke keer tot het einde spannend, dit seizoen leek Ajax haar team een keer bij elkaar te houden terwijl de grote concurrent compleet herstructureerde, Twente leek weg te vallen en Feyenoord, nou ja... over onze nationale schande hoeven we het niet eens te hebben. In plaats daarvan doet PSV zoals vanouds mee en lijkt Ajax toch twee sleutelspelers te verliezen, dat betekent niet dat ze niet kunnen winnen, alleen dat het even spannend gaat worden als het de voorgaande vier seizoenen ook was.

Nou ik ben het niet met je eens Erwin. PSV is en blijft voor mij titelkandidaat nummer 1. Eriksen en Aldeweireld waren toch wel sterkhouders van ajax. Ben daarom ook enorm blij dat ze er zondag niet bij zijn tegen mijn club.

Lijkt me erg riskant als ajax op zo een belangrijke positie voor het ajax spel als die van eriksen geen goede vervanger haalt. de beoogde opvolgers in huis lijken me of te jong(fisher,andersen,meleg) of te licht(serero,klaassen).
Valentin stocker lijkt me wel een oplossing.

Andersen kan Eriksen prima vervangen imo, Siem de spits in en Serero dan op de plek van Siem. Hiermee kan je wel herkenbaar ajax voetbal spelen, in tegenstelling tot wat we nu doen.

Vermeer
Ligeon
Moisander
Denswil
Boilesen
Serero
Lobotka
Andersen
Bojan
Siem de Jong
Fischer
30 augustus 2013 om 16:55

Prima opstelling dit! Zou het ook zo doen (evt nog Bazoer voor Lobotka)

30 augustus 2013 om 17:09

Dan heb je wel een heel erg licht middenveld.. Serero en Andersen hebben nauwelijks ervaring op het hoogste niveau.. Nog erger is het om die Sloveen of Slowaak erin te zetten. Dan begrijp je er vrij weinig van. Dat is een veel te onstabiel middenveld en het gaat Ajax echt niet lukken om met die spelers komend jaar ''het herkenbare Ajax spel'' te spelen. Dat herkenbare spel moet er ingeslepen zijn om het goed uit te kunnen voeren. De rust die het team moet hebben om op bepaalde momenten de wedstrijd te controleren, de bal rond moet laten gaan, om te wachten tot de tegenstander ergens ruimte weg gaat geven waarvan geprofiteerd kan worden..

30 augustus 2013 om 17:51

Ik sluit ook niet uit dat PSV er dit maal met de titel vandoor gaat, Ajax speelt tegen PSV in Eindhoven meteen nadat ze uit Barcelona komen, dat halen ze nooit.

Het is altijd maar weer afwachten! Bij Ajax wisten ze gewoon dat ze voor het kampioenschap konden gaan met "ervaren krachten" als De Jong, Eriksen, Alderweireld, Moisander etc. Nu vallen er twee van weg en dan is het bekijken wi er voor in de plaats komt.

Ik ben voorstander van jeugd, want dat is 1. hetgeen waar we het in Nederland van moeten hebben en 2. ik vind dat teams met veel jeugdspelers vaker aantrekkelijker spelen. Daarnaast hebben we afgelopen zomer alweer genoeg jeugd door zien breken !!

Mertens weg Bakkali
Chadli weg Promes
Willem Jansen weg Eghan
van Ginkel weg Pröpper
Djuricic weg Ziyech

Dit zijn dan nog maar enkele voorbeelden dat niet voor iedere speler gelijk een nieuwe gekocht moet worden

Erwin probeert zich alvast in te dekken voor mocht ie verliezen. Maar zelfs een zwakzinnige ziet dat Ajax zonder Eriksen en Alderweireld geen schim meer is van het Ajax van vorig seizoen en gehandicapted is. Dan vind ik AZ, Twente en PSV nog beter dan Ajax.

30 augustus 2013 om 16:54

AZ en Twente zijn sowieso niet beter dan Ajax.

Ik weet het niet. Psv is in mijn ogen titelkandidaat nummer 1, maar wie weet staat er nu wel iemand op. Ik hoop op Denswil en Andersen. Misschien gaan de flanken wel iets beter functioneren, maar dat lijkt me niet.

Ik heb toch het gevoel dat Ajax gaat informeren naar Labyad.

Nou Ajax dient dit toch wel te kunnen opvangen.

Alderweireld twijfel ik nog steeds een beetje over of die de top gaat halen, van der Hoorn en Veltman kunnen zijn plek mooi overnemen en doorgroeien, hun hebben in mijn ogen meer potentie.

Dan Eriksen. Zeker een aderlating, maar een Fischer kan dit invullen al zie ik het liefst Siem de Jong weer op 10 met de balvaste Sigthorson zou je hetzelfde effect kunnen krijgen met het tandem Pantelic De Jong. Een van de meest productieve seizoenen van Ajax met het beste seizoen van de Jong. Andersen zou de flank kunnen invullen als je Fischer op 10 zet.

Voorgaande opties lijken mij de meest logische opties, of je dan echt zover achteruit gaat weet ik niet eens zo zeker.

Wat mij betreft is Ajax niet meer titelkandidaat nummer 1 en die is er wat mij betreft ook niet. Er is niet een club die nu echt met kop en schouders boven de rest uit steekt, qua selectie. Het zal weer spannend worden. Geeft Twente de meeste kans.

30 augustus 2013 om 17:05

Ik zie het uitvallen van Alderweireld niet persee somber in. Ik heb vertrouwen in Veltman en ook VD Hoorn heb ik goede wedstrijden zien spelen, beide hebben een veel betere inspeel pass en dat ergerde me juist zoveel bij Toby.

Eriksen is een echte aderlating, maar als De Jong weer terug is heb je keuze uit zowel Serero, Fischer en Schöne links op het middenveld en die zouden in staat moeten zijn ook de meeste eredivisie teams weg te spelen

30 augustus 2013 om 17:25

@adonai

Dat is zeker zo, maar dan staat Ajax al op fikse achterstand. Ik zie ze de komende wedstrijden veel punten verspelen zonder Eriksen en De Jong. Het wordt dus weer een erg lastig verhaal voor Ajax.

30 augustus 2013 om 17:17

Waarom Twente als ik vragen mag? Dan lijkt een PSV mij toch wel een stuk verder..

O.t. Ik snap nog steeds niet waarom we maher niet hebben gehaald. Komop zeg je wist toch dat dit uiteindelijk ging gebeuren. Nu heb je straks 80 miljoen op de bank, maar in mijn ogen ben je niet meer kampioen kandidaat nummer 1. Wij met maher en PSV zonder zou net het verschil kunnen zijn.

Nu moet je het doen met Serero, Schöne en Andersen doen. Ik zou het met Serero proberen.

30 augustus 2013 om 17:29

@dicoafca

PSV is helemaal niet verder en die gaan ook nog flink wat punten inleveren. Ook geen schande...ze hebben de boel daar helemaal omgegooid en het is een piepjong elftal/team.

Ik vind het op zich wel logisch. Andersen en Serero zijn geweldige talenten, zo ook Klaassen, dus waarom zou je iemand halen. Ik vind de geluiden over Duarte dan ook des te stuitender. Die zal helemaal niks toevoegen aan Ajax. Je hebt trouwens eerde rond de € 100 miljoen op de bank. En dat gaat echt de goede kant op. Er zit behoorlijk wat talent aan te komen in de A en B jeugd. Natuurlijk moet je altijd afwachten hoe die zich ontwikkelen, maar talent is er wel.

30 augustus 2013 om 17:52

Andersen is een geweldig talent inderdaad, Serero is dat in mijn opzicht niet. Ondanks dat ik erg gecharmeerd van hem ben is hij te wisselvallig en is toch alweer 23. Heeft toch niet erg veel wedstrijden gespeeld voor zijn leeftijd en dat zal wel niet voor niks zijn. Toch hoop ik dat die een kans krijgt, speelde voor zijn blessure een leuke reeks vorig jaar.

Maar dan nogmaals mijn vraag.. waarom Twente? Ik zie het namelijk niet. Tuurlijk Tadic is een topper zo niet de beste speler van de eredivisie, maar voor de rest is het toch meer subtop dan kampioen waardig? Ik gok op een derde plaats voor Twente

30 augustus 2013 om 17:19

Feyenoord zou, op papier, het meest in de buurt komen van een club die duidelijk favoriet is. Die hebben al twee jaar een jonge, getalenteerde selectie die bovenin meedeed. Zij hebben de selectie bij elkaar weten te houden en zouden nu door kunnen pakken.. Maar nogmaals, dit is op papier..

PSV kan het ook zomaar worden. Geweldige spelers, Cocu verrast mij tot nu toe (al is het afwachten hoe hij omgaat met druk, mindere prestaties of conflicten in de groep etc.) en de media is lovend over de club (iets dat zeker een seizoen kan maken of breken voor een club).

Twente, Vitesse en AZ hebben een leuke, jonge groep met Nederlandse trainers die een goede indruk op mij maken. Verbeek gaat af en toe te ver, maarja.. Van hem zijn wij niks anders gewend, maar voor een jonge spelersgroep kan hij een goede leermeester zijn die er het maximale uithaalt. Bosz heeft bij Heracles optimaal gepresteerd met beperkte middelen, dus het is interessant om te zien wat hij nu met Vitesse kan bereiken. Schreuder is onervaren, maar ik geloof er wel in. Van Marwijk had hem anders ook gevraagd als assistent bij Oranje.. Wat betreft Cocu en de Boer zag hij ook goed.

30 augustus 2013 om 17:32

Ik ben nog niet echt onder de indruk van Psv. In uitwedstrijden zijn ze net zo flets als vorig seizoen. Daarbij vind ik Bruma echt geen geweldenaar. Wel beter dan Derijck, maar dat is niet heel moeilijk. Rekik is echt een verademing. En ook Wijnaldum heeft zich erg sterk ontwikkeld de afgelopen maanden. Hij pakt de leidersrol erg goed op. Depay en Locadia vind ik nog een beetje bleekjes en Bakkali is een hoop bewegen en veel rennen, maar ben daar ook niet van overtuigd.

30 augustus 2013 om 17:46

Depay kan goed voetballen, maar nu hij een basisplaats heeft lijkt hij moeite te hebben om ook te spelen als een basisspeler; volwassener. Locadia moet het ook nog bewijzen, maar heeft ook zeker talent. Bakkali vind ik persoonlijk een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Met zijn acties zorgt hij gewoon voor een showtje. Natuurlijk is het niet altijd effectief en lukt het ook geregeld niet helemaal, maar toch.. Het blijft leuk. Als hij leert om niet altijd voor de actie te gaan dan word hij sowieso een belangrijke speler voor Psv.

Ajax kan het gemis van Toby en Eriksen wel opvangen, echter heeft het wel z'n tijd nodig.. De jeugd heeft een exeptionele kwaliteit.. Voor de champignons leugue wordt het dus lastig, daar komen ze gewoon niet verder mee.. Kampioen worden ze dit jaar wel.. Ajax heeft simpelweg de beste trainer en de beste bedrijfspolicy om het tot een goed eind te bregen.. Iets wat de concurrentie duidelijk mist

Zo bepalend is Alderweireld niet hoor. Eriksen zullen ze missen. Alderweireld is gemakkelijk op te vangen. Middelmatige verdediger.

30 augustus 2013 om 17:26

Enige verdediger met een beetje lengte en body bij Ajax en Alderweireld had een goede trap (al deed hij daar nog weinig mee). Het belangrijkste wat we met Alderweireld kwijtraken is ervaring. Het is iemand die enkele jaren ervaring heeft met betrekking tot het winnen van prijzen, Champions League voetbal, spelen van veel wedstrijden in een seizoen, ervaring wat betreft de manier van spelen.. Vooral dat laatste word vaak vergeten..

Alsof het Ajax spelletje zo makkelijk is. De Boer stelt hoge eisen aan zijn spelers op tactisch gebied. Hij heeft erg duidelijk voor ogen hoe spelers zich in bepaalde situaties op moeten stellen, wanneer iemand open moet draaien, via welke kant het spel naar voren verplaatst moet worden, wanneer iemand zich moet laten inzakken of juist in moet schuiven etc. Veltman zal daar al een stuk verder in zijn, maar voor van der Hoorn zal daar nog een inhaalslag gemaakt moeten worden. Beide spelers missen dan nog altijd de ervaring die Alderweireld opgedaan heeft de afgelopen jaren, dus zo makkelijk als jij over het opvangen van Alderweireld denkt is iets te kort door de bocht wat mij betreft.

30 augustus 2013 om 17:50

Ach, Alderweireld is echt niet een topverdediger. Dat ze daar € 7,5 miljoen voor krijgen verbaasd me dan ook enorm. Net als het lage bedrag voor Eriksen, maar dat heft elkaar een beetje op.

30 augustus 2013 om 18:00

Klopt, maar dan nog heeft hij met zijn ervaring en fysiek meer toe te voegen aan dit Ajax dan van der Hoorn, Denswil of Veltman. Een of twee van hen zullen over 2/3 pas net zover zijn als Alderweireld nu is op het gebied van ervaring.. We leveren gewoon in..

Ajax blijft zeker een favoriet, maar mede omdat ik dit jaar Feyenoord erg zwak vind spelen. Alleen PSV heeft een betere selectie in mijn ogen. Het ligt gewoon net aan blessures. Op het moment dat Tadic bij Twente, of Pelle bij Feyenoord geblesseerd zouden raken, haken zij in mijn ogen al af voor de titelstrijd.
Ajax heeft een bredere selectie, maar verliest met Eriksen een speler die aardig wat wedstrijden heeft beslist, door zijn individuele kwaliteit.

Ook op cv vind ik de vele jongelingen bij Ajax lang niet altijd goed spelen, net als dat Moisander af en toe een off day heeft.

30 augustus 2013 om 17:52

Nee, man Ajax verliest zondag wederom punten en op deze manier gaan we ook niet winnen in Eindhoven. Dan loop je gewoon weer achter de feiten aan. Kijken of ze dat dit seizoen wederom kunnen ombuigen...maar het zal toch een keer ophouden, denk ik.

Ik denk dat we ook gewoon titelkandidaat nummer 1 blijven. Alleen zal de kans op overwinteren in de CL gewoon kleiner worden helaas.

30 augustus 2013 om 17:31

Zeker gezien de loting is dat al een haast onmogelijke opgave geworden. Geweldige wedstrijden, maar vooral hoe de commentator van de NOS maar niet op kon houden met superlatieven over ''hoe mooi dit wel niet was voor Ajax'' gingen mij iets te ver. Leuke wedstrijden zijn het zeker, maar voor het Nederlandse voetbal is het belangrijk dat Nederlandse clubs punten pakken in Europa.. Wij moeten de Europa League echt ontzettend serieus gaan nemen, maar spelers halen in de voorrondes voor dat toernooi gewoon niet hun niveau.. Ze kunnen zeggen dat ze het serieus nemen, maar ze halen er niet het maximale uit. Nu heeft Ajax Champions League en ga ik genieten van de wedstrijden, maar ik hoop dat (als we komend jaar weer Champions League voetbal hebben) de loting gunstiger zal zijn. Met zulke tegenstanders heeft Ajax nooit de kans om in pot 2 te komen, zoals PSV jaren geleden.. Dat is gewoon nodig om daarna structureler bij de laatste 16 te zitten.

30 augustus 2013 om 18:09

Als PSV volgend jaar Cl speelt is de heel groot dat ze in pot 2 komen. Zoek het maar zelf op.

30 augustus 2013 om 18:11

Ik heb geen hoge pet op van AC Milan hoor, maar het zal echt aan de vorm van de dag gaan liggen van beide. Milan moet gewoon een slechte dag hebben.

30 augustus 2013 om 19:33

@ Xavi94

Ik heb het daar nergens over, maar geef PSV enkel als voorbeeld van hoe het moet.

Zeker, Milan moeten we kunnen hebben op een goede dag van Ajax en mindere dag van Milan. Dan moeten we kans maken.

In mijn ogen is Ajax vanaf minuut 1 geen kandidaat meer voor de titel. Zwakke selectie voorin vooral. Voorin is het nivo te zwak om op zoveel fronten mee te strijden, dat gaat ergens puntverlies opleveren. Sighturson krijgt never nooit een knappe voorzet alleen van Ligeon maar die speelt alleen bij schorsing van van Rhijn. Dat op zich ook al zeer vaag, die gozer speelt al maanden heel heel zwak. Bojan voegt niets toe, Fischer totaal uit vorm. Als Eriksen en Alderweirld weggaan loopt een hoop ervaring weg, ook al ben ik nooit een fan van Eriksen geweest. In mijn ogen teveel veels teveel opgehemeld en voor zo een opgehemelde status te wisselvallig. Aangezien Ajax absoluut geen geld wil uitgeven en er mindere spelers worden gehaald of eigen jeugd wordt gebruikt denk ik niet dat ze voor de titel in aanmerking komen. Komt nog bij dat ik een heel groot vraagteken zet bij het wisselen van Frank en zijn basisopstellingen, bv door een drama van Rhijn maar te blijven opstellen. En een Vermeer te handhaven die gewoon een grote bron van onrust is. Maar goed ik laat me verrassen.

Ajax was aan het begin van het seizoen eigenlijk kwalitatief al niet de nummer 1, maar ja afgelopen jaren. Als de 'sterspelers' vertrekken blijft er al helemaal een middelmatig elftal worden.
Als dit elftal kampioen wordt dan mogen we de Eredivisie direct opdoeken.

Ajax is misschien wel titelkandidaat nummer 1 omdat ze jongens hebben die de afgelopen paar jaar kampioen zijn geworden, maar ik moet het nog zien. Ik zit niet helemaal lekker, maar inderdaad, dat was vorig seizoen ook zo.

van rhijn in het centrum kan ligeon mooi rechtsback blijven staan..

Een extra spelmaker erbij is wel een pre, maar ik ben stiekem ook wel benieuwd of Serero de kans gaat krijgen en hoe hij het dan gaat doen. Ondanks zijn geringe speeltijd ben ik wel gecharmeerd van deze jongen. Een speler die veelal vooruit speelt, beweeglijk is en alleraardigst kan ballen. Zou zomaar een revelatie kunnen worden dit seizoen en als het straks ten koste gaat van Schone of Poulsen (nuttige spelers) word Ajax daar volgens mij echt niet minder op. De defensie maak ik me persoonlijk een stuk minder zorgen om met Moisander, van der Hoorn, Denswil en Veltman als opties in het centrum.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren