Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: 'We staan mooi voor gek in Brazilië met dat duo'

Laatste update:
/

Willem van Hanegem kon zijn ogen zondag niet geloven. Feyenoord ging op bezoek bij PEC Zwolle met 2-1 onderuit en volgens de oud-speler en -trainer van de club uit Rotterdam-Zuid zijn de spelers 'het mooie shirt niet waard' als er zo aan de competitie wordt begonnen. Met name Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi, die in de fout gingen bij de tegendoelpunten, krijgen kritiek van Van Hanegem.

"Het is het duo dat in het Nederlands elftal dezelfde rol zou moeten spelen. Nou, dan gaan we mooi voor gek staan in Brazilië als die jongens zich niet snel verbeteren", stelt Van Hanegem, die Martins Indi 'verschrikkelijk slecht' vond, maandag in het Algemeen Dagblad. "Wat hebben die gasten in de voorbereiding met elkaar gedaan? Kan iemand me dat vertellen?"

Van Hanegem wordt moe van de uitspraken van De Vrij na afloop. "Altijd maar weer het verhaal dat ze niet genoeg gebracht hebben, dat ze de ballen niet kwijt konden", claimt de Kromme in het dagblad. "Hij moet maar eens een tijdje voor de spiegel gaan staan en dan dezelfde teksten uitslaan, dan krijgt hij vast door hoe irritant dat elke keer klinkt."

De kritiek op Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als zelfs Van Hanegem zich negatief uitlaat dan weet je hoe laat het is....

Was echt niet om aan te zien gisteren.

5 augustus 2013 om 10:41

Ten eerste heeft willem de laatste jaren niets anders dan kritiek.
Ten Tweede Brazilie is sowieso nog een jaar weg.

En het was idd niet best gisteren.
Indi zal weer naar de linksback gaan of zelfs naar de bank.en bij psv staat er nu ook een jong cv duo dus er zijn mogelijkheden zat.

5 augustus 2013 om 10:53

Willem heeft 9/10x overal kritiek op behalve op Feyenoord.
Dat deze man nu ook kritiek uit op de kwaliteiten van het centrale koppel achterin is zorgwekkend.

5 augustus 2013 om 11:21

Dan lees jij zijn stukjes niet. ook Feyenoord kan niet veel goeds doen hoor.

5 augustus 2013 om 11:39

Dit is wel een grappige discussie. Mensen onthouden een vleugje kritiek doorgaans jaren terwijl ze een compliment 20x moeten krijgen voor het doordringt. Ditzelfde geldt voor fans met betrekking tot hun club. Een Feyenoordfan zal van hanegem in zijn column vaak kritisch vinden, terwijl fans van andere clubs vinden dat hij hun club altijd op de hal neemt. Zo kon je vrijdag ook vi kijken waar iedereen vrij unaniem bewondering uitsprak voor het nieuwe psv, maar de psv supporter de volgende dag liep te jammeren over een grapje over het legohoekje in de spelersbus of gijp die iets zei over gebrek aan lengte bij Rekik.

De objectieve toehoorder (hij wiens club niet besproken wordt) weet dat die analisten en columnisten allemaal kritisch zijn maar ze kunnen zich niet veroorloven dat tot 1 club te beperken. Tuurlijk heeft Willem zijn. Voorkeur voor Feyenoord en jubelt hij wat overdreven en is hij wat overkritisch als hij teleurgesteld wordt.

Alleen bij studio voetbal zie je het omgekeerde. In dat format hebben ze duidelijk een afgezant van elke topclub aan tafel, maar die durven door alle verwijten nauwelijks nog enthousiast te zijn over 'hun club' (Waterreus daargelaten). Zij willen lijkt het vaak zich juist profileren door over kritisch te doen om maar objectief over te komen. Maar uiteindelijk is het maar met welke ogen je het bekijkt of leest.

5 augustus 2013 om 11:42

Hij heeft zelden tot nooit kritiek op feyenoord.
Hij is altijd overdreven lyrisch over zijn cluppie.

Ik nam hem niet eens meer serieus met zn onnozele gezever over hoe fantastisch het allemaal was.
Op een gegeven moment sprak hij zelfs over de titel en tegelijkertijd was alles wat in Amsterdam gebeurde, slecht, niet goed genoeg en weet ik wat.

Schijnbaar weet hij waar hij het over heeft met zn advies richting de vrij. Volgens mij heeft hij zn eigen collumns voor staan lezen voor de spiegel en toen gehoord welke onzin hij wekelijks Nederland in slingert. Ben blij dat hij nu eens objectief kijkt naar feyenoord. Hopelijk blijft dat zo!
Deze 2 kunnen echt niet, maar ik hoop nog steeds dat Van Gaal dit seizoen verstandig wordt en gewoon de juiste voetballers oproept ipv deze lachwekkende selecties elke keer…

5 augustus 2013 om 14:18

In het land der blinden is éénoog koning ;-) Wie moet Feyenoord anders centraal achterin posteren?
Geldt ook voor het Nederlands elftal. Daar is het nou ook niet echt bijzonder goed gesteld wat betreft kwalitatief goede centrale verdedigers. Bruma speelt nou ook niet zo sterk. En zo kan ik het hele rijtje wel afgaan. Dit is wat we nu eenmaal in Nederland hebben.

5 augustus 2013 om 14:52

Jongens, laat je nou niet gek maken door 't opportunisme van Willem. Het is altijd een zeik verhaaltje en zelden iets constructiefs.

Die 2 achterin zijn nog jong, zullen af en toe nog moeite hebben en daardoor groeien als voetballer. Een keer slecht spelen en meteen is alles klote, zo is 't maar zelden. Bekijk 't nou maar 's over de wat langere termijn. Beide hebben namelijk ook al bewezen wel degelijk goed te kunnen spelen / verdedigen. Vorig jaar deden ze 't toch verrassend goed? Of is Willem dat na 1 slechte wedstrijd alweer vergeten? Je verwacht toch meer van zo'n ervaren man als Willem ...

Elke jonge speler heeft weleens een dip, zeker als de ontwikkeling ineens hard gaat en de verwachtingen groeien. Dan komt er meer druk op en daar moeten ze mee leren om te gaan. Of ze dat kunnen zal de tijd wel leren. Maar ze op 1 wedstrijd afschrijven gaat nergens over. Zeker niet refererend naar een WK die pas over een jaar is. Wie zegt dat ze uberhaupt spelen op 't WK? Dat weet je nu toch nog niet. Misschien zijn 't Bruma en Rekik 't dan ineens wel.

Willem bedankt weer voor je hopeloze onzin ...

5 augustus 2013 om 15:01

@xtream

Doe nou niet alsof die gasten zich bewezen hebben asjeblieft.
Zeker de vrij heeft nog niks laten zien, behalve door het ijs zakken.
Ook vorig jaar was hij de zwakste schakel in de defensie, hij heeft zn club heel wat punten gekost.
De sterkste verdediger van feyenoord zit op de bank, namelijk Mathijssen.

Verder hoop ik inderdaad dat je qua de wk selectie gelijk hebt, ik hoop ook dat van gaal de beste jongens selecteert ipv die vreemde samenstellingen van nu…. Dit Nederlands elftal is (op een enkeling na) een aanfluiting. Deze selecties zijn nauwelijks serieus te nemen

5 augustus 2013 om 15:06

Ik zeg toch niet dat ze zich bewezen hebben? Alleen dat ze 't vorig seizoen goed deden voor Feyenoord (relatief gezien hun status en leeftijd bedoel ik dat). Dat van Gaal ze opstelt is niet hun schuld natuurlijk. Dan moet je op van Gaal gaan zeiken, niet op deze 2 jonge gasten.

De vrij is misschien defensief niet de beste, maar opbouwend wel 1 van de betere. En elke jonge verdediger maakt fouten.
Vertonghen was ook jaren een drama ... lijken mensen alweer te vergeten. Of wat te denken van Vermaelen, die stond er ook niet ineens hoor.

En Stam kwam pas op z'n 24e ofzo pas echt aanzetten ... die kon er ook niks van natuurlijk.

5 augustus 2013 om 10:49

Wel jammer dat hij het over BMI heeft en de Vrij. Beide heel slecht gister maar Clasie jemig die is even door het ijs gezakt verschrikkelijk zeg. die jongen die kan helemaal niets meer goeds doen sinds zijn eerste keer oranje.

5 augustus 2013 om 11:11

Het is wel jammer dat er weer erg snel veroordeeld word over de prestaties van deze jongens.
Vorig jaar werden ze nog de hemel ingeschreven.

Wat mij wel opviel aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen is het feit dat Koeman allerlei uitspraken deed om een evt. tegenvallend seizoen te kunnen maskeren.

Laten we eerst nog even een paar maanden wachten voordat men ze weer helemaal afschrijft.

P.s. Wel positief dat van Hanegem ook negatief over zijn eigen club kan berichtten

5 augustus 2013 om 11:24

@ Schijnbeweging

Vorig jaar zijn ze de hemel ingeschreven en dus onterecht. Clasie heeft in de afgelopen 2 seizoenen een half jaar aardig gepresteerd maar niet uitzonderlijk. Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi krijgen bij Feyenoord gewoon veel te veel doelpunten om hun oren en laten te vaak hun man lopen.

Koemen doet in de voorbereiding allemaal zulk soort uitspraken omdat hij een realist is. Deze selectie van Feyenoord die vorig jaar voor meer dan 50% (letterlijk) afhankelijk was van Graziano Pelle is toch geen titel kandidaat? Tel daarbij nog op dat Feyenoord statistisch gezien afgelopen seizoen +/- 10 punten extra heeft gepakt door de voordelen van de arbitrage wat uit onderzoek is gebleken.

De selectie heeft vorig jaar boven hun kunnen gepresteerd en dan vooral Pelle, ze hebben het geluk mee gehad met de arbitrage en ze speelden geen europees. Dit jaar zal Pelle hoogstwaarschijnlijk iets minder presteren, zullen ze de arbitrage weer gemiddeld hebben en zullen ze europees spelen. Dat gaat gewoon punten kosten. En als ze 5 tot 10 punten minder halen dan vorig jaar staan ze vrolijk 5e of 6e.

5 augustus 2013 om 11:37

Welkom in de wonderen wereld van het voetbal de ene dag ben je alles, de andere dag ben je niets. Ik ben het met je eens dat ze wel weer vlot afgebrand worden, slaat helemaal nergens op, en dat op basis van 1 competitie wedstrijd.

Maar kan iemand mij zeggen wat zo'n jongen dan moet zeggen voor de camera, hij kan het nooit goed doen in dit geval, dit zijn van die makkelijke inkoppers van Willem. Hij was vroeger zelf ook niet 1 van de beste sprekers voor de camera, en trouwens ook niet als de camera er niet bij was. En als de jongen beslist om na zo'n wedstrijd niet voor de camera te verschijnen is hij weer van alles en nog wat.

Jammer voor Feyenoord dat ze de wedstrijd verliezen, maar op basis van vorig jaar kon je wel wat verwachten, en er wordt openlijk door iedereen gepraat hoe Pelle uit te schakelen, dan verwacht ik ingrepen van een coach, en die zit samen met zijn ts als lamzakken op de bank toe te kijken hoe het niet gaat. Jammer voor Koeman, maar ook hem treft hier blaam.

5 augustus 2013 om 11:56

@de-lano

In grote lijnen ben ik het met je eens maar je kunt nu nog niet zeggen dat ze puntverlies hebben geleden vanwege dat ze europees hebben gespeeld. Dat moet allemaal nog plaatsvinden. Volgens de commentator was pelle nogal geïrriteerd, wat voor meer mensen in het veld gold. Dat kwam omdat ze de opgelegde kansen die ze kregen, misten. Als Immers die bal er in het begin inschiet, wat opzich niet moeilijk was, dan verloopt het al heel anders. Ik begrijp ook niet waarom Koeman zoveel vertrouwen in Immers blijft houden aangezien hij zoveel kansen mist en blijft missen. Vorig jaar is door zijn toedoen CL voetbal verloren gegaan. Als er nu verbetering inzat maar hij laat nu nog steeds zien om opgelegde kansen te missen, dat kan en mag gewoon niet op dit niveau.

5 augustus 2013 om 12:13

@ Schijnbeweging dat bedoel ik nou he.. vorig jaar bijna het hele jaar de hemel ingeprezen.. en nu zijn ze slecht komop man elke jongen speler maakt fouten ook hun en dan worden Ze nu al afgeschreven. Jammer hoor

5 augustus 2013 om 12:49

Ben ik een van de weinigen die denkt dat Clasie erg overgewaardeerd wordt? In zijn eerste jaar met Bakal en El Ahmadi, deed hij het erg goed. Ik denk omdat de twee eerder genoemden veel tijd en ruimte voor hem creeerden, dus kon hij op zijn gemak uitzoeken waar de bal neer te leggen. Nu hij deze twee dragende spelers en goede voetballers mist, blijkt hij heel fragiel en brengt hij zichzelf regelmatig in de problemen (draaide gisteren ook meer keren de verkeerde kant op met een tegenstnder in de rug).
Trouwens ook Schaken is erg overgewaardeerd. Steeds het zelfde truukje proberen, en anders laat ie zich maar vallen. En wat kan hij een irritante en overbodige overtredingen maken zeg, en vaak op verkeerde momenten. Hij blijft beter wat langer staan en bij balverlies proberen op een rechtmatige manier de bal te herveren.
Even voor de duidelijkheid..ik ben 110% Feyenoorder..

5 augustus 2013 om 13:03

Hij moet gewoon helemaal niet voor de camera verschijnen. Andere aanvoerder en iemand aanstellen die de pers op een fatsoenlijke manier te woord kan staan.

Wat ik me afvraag, hebben die jongens uit Rotterdam uberhaupt nog een opleiding gevolgd of alleen basisschool? Als je De Vrij, Clasie of bijvoorbeeld Vilhena hoort praten, je hoort gewoon dat ze zich helemaal niet ontwikkeld hebben, zooo dom komen die gasten over, te erg voor woorden. Maar ja, ze kunnen aardig voetballen dus die hoeven zich gelukkig nergens druk om te maken...

5 augustus 2013 om 13:33

De Vrij heeft een VWO diploma, maar klinkt inderdaad niet best. Alhoewel Katja Schuurman heeft ook VWO gedaan en die kon in het begin niet eens fatsoenlijk engels praten als presentratice. Vilhena komt nog erg 'straat' over. Zo praatte ik alleen met vrienden onderling, maar tegen volwassen toch anders.

5 augustus 2013 om 14:03

@jonhies

Clasie begon met een goed seizoen en is nu weer iets teruggezakt. Men was gewoon te snel lyrisch over hem.

5 augustus 2013 om 14:45

Heb altijd al gezegd dat de talenten Clasie, Bmi, en De Vrij gehypte spelers waren. enkel omdat ze jong zijn, en Nederlands. De enige speler die echt naar de subtop/top van Europa op ten duur kan is Janmaat naar mijn mening, want hem betrap ik echt zelden op een onvoldoende.

Het is jammer dat we zo weinig (goede) centrale verdedigers hebben in Oranje, en ja je komt dan toch wel snel uit bij Bmi, en De Vrij , omdat er simpelweg niets beters is op het moment.
Ik verwacht ook dat we met deze verdediging er vroeg uit liggen volgend jaar in Brazilië.

5 augustus 2013 om 17:27

Wat dacht je van Douglas?.

Speelde vorig seizoen weer zeer sterk. Laatste weken gefrustreerd omdat hij door pipo van Gaal totaal genegeerd wordt. Onbegrijpelijk!. Temeer omdat hij door de vorige bondscoach en Knvb sterk gepusht werd om Nederlander te worden omdat ze hem nodig hadden.

In potentie onze beste verdediger. Sterk, snel, koppend subliem en meedogenloos als het moet.

5 augustus 2013 om 12:40

v Hanegem laat zich altijd negatief uit dus dat is geen maatstaf

overigens heeft Oranje op het WK sowiso niets te zoeken omdat we geen verdedigers hebben bij grote internationale topclubs

Willem heeft weer gelijk.. Komen beide tekort voor het NL Elftal

5 augustus 2013 om 10:50

Eerst schreef hij ze de hemel in en nu trapt hij ze de grond in .

5 augustus 2013 om 11:03

Eerst speelde ze goed, nu spelen ze slecht...
Kan toch?

5 augustus 2013 om 11:04

maar wie gaan we er dan neerzetten?

5 augustus 2013 om 11:14

Als Rekik zich zo blijft ontwikkelen, dan zou ik hem er sowieso in zetten.

5 augustus 2013 om 11:22

Ja, die heeft ook een prima opleiding achter de rug ;-)

5 augustus 2013 om 11:26

Ja, dat hebben ze goed gedaan in Manchester.

5 augustus 2013 om 11:43

Haha... Rekik. Tot twee weken geleden had die jongen volgens 70% hier zijn carriere verspest door zo vroeg naar het buitenland te gaan en nu lees je in zowat elke topic dat die in het Nederlands Elftal moet. Kan snel gaan.

5 augustus 2013 om 11:48

Douglas als hij weer in goede doen is in Rusland

5 augustus 2013 om 13:33

Het slaat ook nergens op om te zeggen dat Rekik zijn carrière heeft verpest door naar Engeland te gaan.
Hij heeft al op zijn 17e gedebuteerd voor City en heeft bovendien met spelers als Aguero en Kompany gespeeld, dat is echt wel goed voor je ontwikkeling hoor.
Het is ook niet voor niks dat die jongen 2 keer zo breed is als bijvoorbeeld een de Vrij. En nu komt hij op een leeftijd dat hij moet spelen en dat gaat hij dit jaar ook doen bij Psv, dus volgens mij is er niks mis met zijn carrière planning hoor.

5 augustus 2013 om 14:06

Rekik en Vlaar?
Hoe Vlaar het doet weet ik niet precies, maar lijkt me toch wel beter dan De Vrij.
Maar om nu al te gaan roepen is ook zinloos, er zit net één wedstrijd op.

5 augustus 2013 om 13:40

Weer gelijk? Willem schrijft ze al eeuwen (onterecht) de hoogte in, ik moest er altijd vreselijk om lachen. Die twee zijn ontzettend gehyped en iedereen kakelt elkaar na. Ik denk dat Willem bij de oogarts langsgeweest is voor een nieuw recept, want hij heeft eindelijk (heel even!) zijn Feyenoordbril afgezet. Iedereen met een beetje kijk op voetbal ziet toch dat die twee (vooralsnog) ongeschikt zijn voor Oranje en de Europese subtop? Tijdens het afgelopen seizoen was het al duidelijk en tijdens het jeugd EK werd het bevestigd. Zolang ze vrijuit kunnen voetballen en de ruimte krijgen van de tegenstander, lijkt het ergens op, maar zodra ze onder druk komen te staan vallen ze keihard door de mand. De wanprestatie van zondag verbaast mij dan ook niet.

Ik heb overigens "vooralsnog" tussen haakjes gezet, omdat je nooit kan weten of iemand enorme stappen gaat maken in zijn ontwikkeling. Heel goed voetballen zal er niet inzitten, maar Indi zou nog wel kunnen leren om te verdedigen. De Vrij is een ander verhaal. Hoewel hij voetballend een stuk beter is dan Indi, denk ik niet dat hij ooit een killer zal worden. Dat zit gewoon niet in zijn karakter en ik denk dat hij altijd een slapjanus zal blijven.

Tsjah, wat moet je hier mee, het was niet best.
Snel door naar de volgende wedstrijd en revangeren.

Er zijn veel mensen die moe worden van jou uitspraken Willem.
Spelers afschrijven na 1 slechte wedstrijd, beetje zielig helemaal als oud voetballer.

5 augustus 2013 om 10:40

Dit is niet een wedstrijd (van de Vrij dan). BMI kan je nu nog niet over zeggen maar de Vrij speelt al zo lang slecht

5 augustus 2013 om 10:40

1 slechte wedstrijd? Die de Vrij speelt al sinds halverwege het vorig seizoen als een drol

5 augustus 2013 om 10:43

Dit is niet na 1 wedstrijd hoor. Vooral dat verhaal over de Vrij speelt al veel langer. Omdat ik niet voor Feyenoord ben lach ik er om, maar ik heb de Vrij inderdaad ook al zo vaak horen roepen: "we brachten te weinig, we gaven geen 100% inzet, blablabla. Dit is echt lachwekkend als softie himself dat steeds roept. Hij moet zelf als eerste eens wat harder worden en er vol voor gaan, dan zou hij zelf stukken beter worden, daarbij is hij nog aanvoerder ook, dus zou hij helemaal voorop in de strijd moeten gaan en spelers oppeppen. Lijkt me niet echt het type daarvoor maar goed.

Willem reageert natuurlijk met emotie, maar het is wel te begrijpen. Ik vond het middenveld eerder debet aan de nederlaag dan de verdediging. Creativiteit van een walnoot, waardoor je geneigd bent dat zooitje over te slaan en over te gaan op de lange bal op Pelle, die zich gedraagt als een Cl-vedette.

5 augustus 2013 om 11:46

Het hele team was gewoon dramatisch. Niks gecreeerd en twee goals weggeven tegen Pec. Waar ligt het probleem dan? Je zag na 10 minuten al dat het niks ging worden.

5 augustus 2013 om 11:53

Vormer heeft nooit kunnen brengen wat hij in zijn tijd bij Roda liet zien, en Immers.. tja laat me daar maar geen woorden vuil aan maken.

Als het middenveld ballen weet vast te houden, aanvallen weet op te zetten, ontlast je de verdediging daarmee en speel je automatisch wat meer op de helft van de tegenstander.

5 augustus 2013 om 12:41

wordt ook lastig voor Vormer als je meer dan 2/3 van je tijd in een seizoen op de bank moet zitten

Ze waren inderdaad dramatisch. Bruno verrassend genoeg bijna net zo slecht als de Vrij. Maar om direct Rekik en Bruma om te dopen tot de nieuwe duo gaat mij veel te ver.

Laat Rekik en Bruma zich maar bewijzen het hele seizoen maar ik verwacht dat Van Gaal toch met de Vrij en Bruno begint, ik zie hem nu niet meer switchen. Maar ik kan het fout hebben.

5 augustus 2013 om 10:42

Nou niet Rekik en Bruma. Voor eerst genoemde misschien nog wat vroeg, eerst maar eens wat wedstrijden goed blijven voetballen. En ik heb Bruma zaterdag weer gezien, wat een prutser is dat toch. Zag hem bij HSV schutteren en nu weer. Die gozer mag nooit opgeroepen worden!

5 augustus 2013 om 10:47

Zou ze niet te snel afschrijven voor Brazilie. Wie weet ontwikkelen ze zich wel enorm dit seizoen bij PSV en zijn ze wel rijp voor het WK. Bruma heeft ook nog nooit een heel seizoen met vertrouwen in de basis gestaan, zelfde geldt voor Rekik.

5 augustus 2013 om 10:57

Een misser kan altijd gebeuren. Hij heeft ook op zijn twitteraccount gezegd dat het nooit meer zal gebeuren. Ik vind dat ik pas een mening kan vormen na 15 rondes gespeeld te hebben. Alles wat er nu gezegd wordt is speculatie

5 augustus 2013 om 11:42

Rekik schrijf ik niet af, geweldig talent. Bruma daarentegen wel, die heb ik bij HSV zien schutteren en dat zie ik hem nu nog doen. Zeer matig verdedigertje.

5 augustus 2013 om 14:10

@ongenaakbaar

Te vroeg voor Rekik?
Als we gaan beoordelen op de eerste wedstrijd, wat sowieso al zinloos is, dan is Rekik op dit moment de beste Nederlandse verdediger van de Eredivisie. Dan maakt het niet uit hoeveel ervaring je hebt.
En je bent wel heel negatief over Bruma. Hij had een slecht moment, maar verder speelde hij niet slecht.

5 augustus 2013 om 10:44

Ik vind Rekik-Bruma een veel beter koppel dan BMI-De Vrij

5 augustus 2013 om 10:54

Hiu toch op.

Laat die boys maar eens een heel seizoen het team dragen. Dan pas komen ze in aan werking voor oranje. Net zoals de vrij en indi. Die hard er oor hebben gewerkt.

Men moet nou niet ineens doen alsof ze helemaal niks kunnen. En dan vervolyena eruit knallen dat die 2 guppies ff in oranje moeten.

Man wt wil ik graag een duimpje omlaag geven........

5 augustus 2013 om 10:57

Heb je Bruma wel zien stutteren dan? Die is geen haar beter dan BMI of de Vrij.
Rekik is me inderdaad positief opgevallen, maar dat is gebaseerd op 2 wedstrijden. Heb de Vrij ook wel eens 8 goede wedstrijden zien spelen op rij, dus wat is het waard.

5 augustus 2013 om 13:14

@ Elephantman,

Laat De vrij en Indi zich eerst ook maar bewijzen, hebben het beide een half leuk gedaan tegen clubs als Nec NAC zwolle etc etc. Maar Europees nog niks bewezen en vervolgens na 1 interlandje midden in de week waren ze ook al moe toen ze het weekend daarop met Feyenoord moesten spelen, vervolgens komen de grotere/zwaardere wedstrijden en weg waren ze..

Feyenoord krijgt een heel zwaar seizoen, zeker nu ze ook Europees spelen, weinig creativiteit, dan heb je nog geluk met het Legioen die je wat extra kracht geeft, maar verder vind ik Feyenoord niet zo bijzonder.
Vorig jaar ook niet, maar toen hadden ze het voordeel dat ze zich alleen maar op de competitie hoefden te focussen. Een top 5 wordt nog moeilijk voor ze, we gaan het zien tegen Twente.

Wowowoww kritiek op feyenoord- de vrij van van hanegem? Dat os best zeldzaam dacht ik zo. Ben het overigens met hem eens. Kom de vrij wel eens in het krachthonk? Het is een beetje een slap 'oogend' mannetje

5 augustus 2013 om 10:40

Het werd tijd dat iemand er eens wat van zei. Dat Willem het nu doet maakt het alleen maar erger voor ze omdat hij hen normaal altijd ophemelt. Nu De Vrij en Martins Indi een keer tegen beweeglijke tegenstanders staan die échte passie tonen in het veld vallen ze finaal door de mand. Ik hoop dat Van Gaal dit ook inziet (wat vast wel niet zal gebeuren).

5 augustus 2013 om 10:59

Willem heeft gelijk, het was niet om aan te zien. Als dit het centrale duo van Feyenoord en Oranje moet gaan vormen, zie ik het somber in. Stefan gaat keer op keer de mist in.

5 augustus 2013 om 11:41

Kun mag niet geschreven worden met hoofdletter en keren is iets anders dan wt jij bedoelt.

On: Was gewoon dramatisch qua scherpte. Hoop dat Europa ze wat harder maakt anders zie ik ze wel afdwalen

Van Martins Indi verwacht ik nog wel wat. De Vrij is geen klootzak en zal het ook nooit worden. Niet hard genoeg. Wat ik van Rekik zag beviel me veel meer. Oké, pas een paar wedstrijdjes maar wint wel elk duel en is een beest van een gozer(t)

5 augustus 2013 om 10:58

Totdat Rekik ineens tegen goede clubs doo de mand valt. En dan?

Juist dab zal hij weer worden uitgekotst.

Die Rekik heeft net een goede match esperanto, ff rustig met dat gehype. Want zoals ik al zei speelt hij een keer minder tegen een goede tegenstander, dan bakt hij er weer niks van.

5 augustus 2013 om 11:12

Dat zet ik er toch ook bij? Pas een paar wedstrijden.

Waar het mij om gaat is de potentie, uitstraling van hem. De Vrij oogt bang en lief. Dat was 3 jaar geleden al zo, en nu nog. Rekik oogt zelverzekerd en sterk.

5 augustus 2013 om 11:19

Nog wel ja. Totdat hij een Kee door de mand valt. Dan is iedereen zijn potentie ineens vergeten.

Net als met de vrij nu

5 augustus 2013 om 11:19

Tegen een goede club kan je een keer door de mand vallen, maar de Vrij en BMI zijn nu al regelmatig tegen mindere clubs door de mand gevallen. Dat is een stuk kwalijker.
Daarbij is dit het due van Oranje, met meer ervaring en allebei ouder dan Rekik.

Rekik heeft ook een aantal wedstrijden gespeeld bij City en daar verloor hij ook geen duels.

Het punt waar ik tegenaan hik, is dat De vrij na de wedstrijd zegt, dat WE niet fel genoeg waren en WE de duels niet wonnen. Zelf laat die zich snoeihard foppen in een kopduel.

Je kan een keer de mist in gaan, je kan een keer een mindere pot spelen, dat heeft iedereen. Maar dat soort duels kan je iig vol overgave aangaan ipv half half.

5 augustus 2013 om 12:03

We zien de 1ste competitespeelronde en meteen worden spelers afgeschreven of de hemel ingeprezen. We moeten eerst afwachten hoe ze presteren naar een paar wedstrijden en ze een kans geven hun fouten goed te maken. Al deze jonge verdedigers (rekik,bruma,bmi, De Vrij en dergelijke) kunnen nog zoveel leren en het WK is nog zo ver weg. Tuurlijk willen we in Nederland zekerheid over wie bij ons in de verdediging komt. Maar dat ga je niet krijgen als we onze eigen spelers na een paar wedstrijden de grond in boren of de hemel in prijzen.

5 augustus 2013 om 14:25

@elephantman

Wat loop je nu te bazelen over een goede tegenstander?
De Vrij en Martins-indi vallen zelfs tegen PEC Zwolle door de mand.

Hahahaha Willem toch. Ze waren slecht deze wedstrijd maar om je eigen club zo in de grond te trappen gaat ver. Zo geef ze geen vertrouwen.

Tja, wie hebben we dan, kan me dat ene eens vertellen.

Vergeet je je oogappel, clasie, niet mr van hanegem? Die was ah slapen bij de eerste tegengoal!

5 augustus 2013 om 10:44

Deed Clasie mee dan?

5 augustus 2013 om 12:55

Ja, je hebt hem zeker over het hoofd gezien. Kan gebeuren.

Zoals hierboven al aangegeven wordt: "als zelfs Van Hanegem zich negatief uitlaat dan weet je hoe laat het is...."

Het niveau lag gisteren bedroevend laag, evenals het baltempo. Daarnaast was PEC gewoon serieus sterker dan Feyenoord en creëerde het ook meer.

Fout 1 van Koeman: Vormer in de basis in plaats van Vilhena.
Daarnaast vond ik Goossens ook niet zo slim, zonder diepgang, speelde dan maar liever Verhoek...

5 augustus 2013 om 10:42

Als manu zijn schorsing uit heeft gezeten mag hij meteen de plek van Goossens/verhoek innemen, slechter dan die twee kan haast niet.

5 augustus 2013 om 11:16

Uiteraard maar tot die tijd is elke wedstrijd spannend...

Zeg dat wel, maar komt allemaal door Koeman, je spelers vertrouwen geven, zeker jonge spelers. Ook een beetje gevoel van zekerheid. Dat heeft hij de eerste 2 jaar goed gedaan, maar hij loopt zichzelf nu voorbij. Als je gaat roepen mensen kloppen aan de deur, we gaan per wedstrijd bekijken dan maak je spelers onzeker. We zijn niet gewend met de mes op de keel te spelen. Zo leiden we ook niet op. Een enkele Nederlandse speler heeft een aangeboren Killers mentaliteit en anders leren ze in het Buitenland. De spelers die er nu in staan denken ow, ik mag geen fout maken anders sta ik er straks naast, en dat maakt dat ze zo slecht gaan spelen.

De nieuwe verdeding van het Nederlands elftal loopt al rond bij Ajax, denswil en van der hoorn haha.

5 augustus 2013 om 10:43

Rekik is twee jaar jonger dan Van der Hoorn en is al 3 stappen verder. En Denswil is ook al 20 en is nog steeds 4e keus.

5 augustus 2013 om 10:50

3 stappen verder? Laat me niet lachen man en dat baseer jij op wedstrijdjes vs Zulte en Den haag??? Die vd Hoorn was 1 van de redenen waarom Utrecht vorig seizoen zich zo goed staande hield. Speelde een dijk van een seizoen. Dat hij erop los blunderde tijdens dat jeugd EK spreekt in zijn nadeel maar dat neemt niet weg dat die jongen gewoon ontzettend goed presteerde en sowieso een goede talentvolle verdediger is.
Of Rekik een heel seizoen presteert is nog maar de vraag...
We zien nu hoe 1 belabberde wedstrijd het oooo zooooo optimistische Nederland in verwarring kan brengen.
De vrij was niet eens zo lang geleden het aller grootste Nldse talent in de verdediging samen met BMI en Viergever. Allen presteren nu belabberd en kunnen er opeens helemaal niets meer van.
Zal me niet verbazen als datzelfde gebeurt met Rekik als ook hij een keertje een mindere wedstrijd speelt. Zo zit dit land namelijk in elkaar.

5 augustus 2013 om 11:33

dat was toch echt Wuytens die er voor zorgde dat Utrecht zo goed presteerde (en Kali natuurlijk in de eerste seizoenshelft)

Van d Hoorn heb ik buiten aan aanvallend koppen nooit echt bijzondere dingen zien doen.. wat we wel bijstaan zijn behoorlijke blunders (eigen goal AZ uit) en laten we over het Ek-21 maar niet beginnen...

zen1th is nog best voorzichtig met 3 stappen verder.

5 augustus 2013 om 11:49

Jeffrey lul toch niet. Vrijwel zonder uitzondering schreven de Utrecht supporters van der Hoorn afgelopen jaar de hemel in. Hij was wel degelijk de belangrijkste verdedigende kracht. Wuijtens is degelijk, maar niet meer dan dat.

Rekik heeft wellicht meer potentie dan van der Hoorn, maar is zeker nog niet 3 stappen verder. Van der Hoorn heeft laten zien zich een heel seizoen in de eredivise te kunnen onderscheiden. Rekik net 2 wedstrijden bij Psv. Als we rond de kerst kunnen zeggen dat Rekik zich ook staande heeft kunnen houden in de toppers dan praten we verder. Voorlopig is het veel te vroeg om Rekik zo op te hemelen.

5 augustus 2013 om 12:18

@ Jeffrey

En hoe vaak heb jij Utrecht bekeken dan als ik vragen mag?
Iedereen weet namelijk dat het vd Hoorn was die de boel daar dichthield.
Die eigen goal vs AZ was gewoon dikke pech, verder speelde hij in die wedstrijd gewoon een puike partij en dat tegen een fysiek sterke spits.
Rekik speelde tot dusver alleen maar tegen van Duinen en de spits van Zulte.
In dat geval lijkt hij ook 3 stappen verder dan Thiago Silva....met 2 negens als wedstrijdcijfer.
In Nederland snakt men gewoon naar een nieuwe type Jaap Stam dus iedere leuke verdediger bestempelt men als *geweldig*.
Kwestie van tijd voordat er 1 en al kritiek is op die jonge honden, het begint nu al met die jonkies van Feyenoord. 5 wedstrijdjes op rij winnen en heel Nederland geilt weer op de Feyenoord lichting net als wat er nu gebeurt bij Psv.

5 augustus 2013 om 12:44

welnee, vd Hoorn en Oar waren de beste spelers van Utrecht vorig jaar, Wuytens is afhankelijk van wat hij om zich heeft heeft staan en kon zich optrekken aan vd Hoorn, dat jaar daarvoor was Wuytens heel matig.

5 augustus 2013 om 10:45

Ik heb die Van der Hoorn een paar keer voorbij zien komen in de leader van het EK dames voetbal. Daarnaast heb ik de wedstrijd Nederland - Italië op het EK in Israël gezien. En tot slot moeten we maar afwachten of en wanneer Aldeweireld vertrekt. Zolang dat niet gebeurt komt hij niet aan spelen toe. Ik verwacht eigenlijk dat we de komende jaren Van der Hoorn alleen maar te zijn krijgen in bekerwedstrijden.

Voorlopig hebben we niks te zoeken in Brazilië ! Gister was inderdaad niet om aan te zien! Maar om Martins indi op 1 wedstrijd af te rekenen vind ik wel iets te ver gaan! Stefan moet nog heel veel leren. De hele verdediging liep gister te slapen !

Je zag omdat vormer speelde clasie niet goed tot ze recht kwam . Volgende week gewoon weer Tonny erin!!

Ach wint Feyenoord volgende week met 3-0 van Twente dan prijst Willem ze natuurlijk weer de hemel in. Voetbal is net zo veranderlijk als het weer wat dat betreft.

haha Willem, ik roep dit al een jaar. het centrale duo is zwaar overschat. Indi is een bruikbare linksback, meer niet.

Die 2 zijn zo omhoog gepraat door pers en media. Ze hadden wat mindere jaren. Moesten verjongen daardoor. En omdat ze toen wat hoger weer eindigde ( geloof 4e ) waren het opeens wereld talenten. Terwijl Butnerr bijvoorbeeld bij Vitesse de pannen van het dak speelde, en niet een werdt geselecteerd.
( voorbeeld omdat Vitesse van degradatie voetbal naar Europees voetbal klom ).

Gooi van mij maar die Rekik en Bruma in het diepe. Winnen doen we daar toch niet. En al helemaal niet met die overschatte spelers van Feyenoord erin ( op jan-maat na ).

Ikzelf vond met name Clasie slecht. Sinds hij heeft bijgetekend is hij niet beter gaan voetballen, straalt een bepaalde arrogantie uit. Die moet zichzelf niet gaan overschatten.

Helaas voor De Vrij, hij begint een beetje door de mand te vallen vrees ik.

Aan de andere kant: Mulder keepte wel goed, was duidelijker aanwezig dan vorig seizoen!

5 augustus 2013 om 11:55

Gast doe eens normaal. BMI en Rekik redelijk stabiel? Dat jochie is 18 en heeft net 2 wedstrijden bij PSV in de basis achter de rug. Hoe kan jij in godsnaam bepalen of hij stabiel is of niet?

Net zoals het onzin was dat de Vrij, Bmi, Clasie en kornuiten vorig jaar de hemel in werden geprezen is het nu onzin om ze massaal neer te sabelen. Het zijn aardige spelers die in de eredivisie goed overeind kunnen blijven. Veel hoger zit er ook niet in, daar hebben ze simpelweg de kwaliteiten niet voor. Maar dat het lachwekkend is slaat ook nergens op.

Van Hanegem vraagt zich nog iets af wat een deel van de kritische achterban zich al een paar weken afvraagt.

"wat hebben die gasten in de voorbereiding met elkaar gedaan? Kan iemand me dat vertellen?"

Koeman maakt de ploeg niet meer beter maar eerder onzekerder met zijn eeuwige geklaag in de media over alles wat binnen het team en/of de club gebeurd.

5 augustus 2013 om 12:03

Ik denk dat het eerder komt omdat veel supporters, waaronder van Hanegem, de spelers van Feyenoord iets overschat hebben de afgelopen 2 seizoenen. Feyenoord heeft fantastische resultaten geboekt met een elftal dat zeker niet overloopt van kwaliteit. Die prima teamprestaties heeft er voor gezorgd dat zelfs een Schaken en Nelom in oranje konden komen. De prestaties zijn toch wel degelijk op het conto van Koeman te schrijven. Hij weet absoluut het optimale uit spelers te halen.

Maar eigenlijk was dit weekend gewoon wederom een bevestiging van hetgeen wat het laatste halfjaar ook al zichtbaar was. Als die gasten bij Feyenoord inderdaad geloven dat het boven gemiddelde spelers zijn en geen 110% geven elke wedstrijd gaan ze een erg lastig seizoen krijgen.

Gelukkig zien we dit seizoen veel verdedigend talent aan het werk in nederland hetzij in de eredivisie en jupiler. De vrij, indi, janmaat, nelom, willems, rekik, bruma, brenet, blind, van rhijn, veltman, denswil, vdhoorn, gouweleeuw, viergever. Dus vgaal kan ze allemaal aan het werk zien dit seizoen.

Als ze zo als gisteren spelen houdt je inderdaad je hart vast. Ik snap deze variant ook niet. Matthijssen in het centrum (maakt ook wel eens een foutje) maar kan door zijn ervaring toch veel corrigeren. BMI kan dan op de backpositie. Dat Vilhena gisteren niet in de beginopstelling stond vond ik verrassend. Zo'n beetje de enige creatieve speler bij Feijenoord. Voor de rest is Feijenoord een elftal met weinig creativiteit.. Moet het hebben van werklust en de bevliegingen van Pelle. Als beiden niet in orde zijn blijft er weinig over van Feijenoord.

Hmm ik ben het een keertje met Willem eens.

Ik zeg al tijden dat het "succes" van Feyenoord onder Koeman meer te maken heeft met geluk en het feit dat een aantal spelers vorig jaar boven zichzelf uitstegen. In mijn ogen was dit niet zozeer Koeman's prestatie maar meer een gelukkige toevalligheid. Nu krijgen de spelers die vorig jaar boven zichzelf uitstegen een terugval en ik voorspel dan ook een bijzonder moeizaam seizoen voor Feyenoord. Dat de Vrij en Indi nog lang niet klaar zijn voor het niveau dat op een WK is vereist lijkt me al langer duidelijk.

Ik blijf het grappig vinden hoe velen denken dat Oranje daadwerkelijk wat te zoeken heeft in Brazilië.
Ook al spelen al die Ndlse jonge jeugdige talenten goeie wedstrijden in de kwakellende eredivisie, alsnog blijft het nog maar de vraag of ze het kunnen laten zien op het aller hoogste niveau.
Omdat van Rhijn toevallig leuk speelt tegen de vleugel van Roda betekent niet dat hij opeens Ronaldo de baas is. Zelfde geld voor Rekik, goeie pot vs van Duinen maar wie ooo wie is nou een topspits in de Eredivisie?? Die topspitsen kom je wel tegen op het WK, vandaar dat het eigenlijk belangrijk is dat PSV komend seizoen CL voetbal speelt, dat wordt pas een echte testcase voor die jonge jongens.
Helaas speelt Feyenoord geen CL voetbal dus zullen zij zich moeten bewijzen in de EL. Maar dat is ook geen topniveau ( tenminste de beginfase).

Van Hanegem is een van de mensen die ik geregeld niet kan volgen. Het kan aan mij liggen, maar waarom kraakt hij de talentvolle Feyenoord defensie na één slecht duel?

De spelersgroep van Feyenoord is weliswaar een jaartje ouder, maar nog altijd jong. Logisch dat er mindere wedstrijden tussen kunnen zitten. Daar hoeft niet direct een groot deel van Nederland negatief op te reageren...

Als dergelijke spelers constant een goed niveau haalde op die leeftijd dan speelde ze niet meer bij Feyenoord...

5 augustus 2013 om 11:44

@ Frtorres

Ik vindt dit zo jammer, want het is niet enkel van Hanegem die na een wedstrijd direct met een negatief verhaal komt. Feyenoord moet oppassen, want na Ajax (revolutie van Cruijff) en PSV vorig jaar is de media waarschijnlijk weer op zoek naar een club om één jaar lang door het slijk te trekken.

Feyenoord heeft zoveel om trots op te zijn, maar na één slechte wedstrijd lijkt het alsof de frustratie daar (zonder een voor mij logische reden) al hoog is. Pelle die Nelom bekritiseert in het veld (hoeft niet perse verkeerd te zijn, maar het kost veel negatieve energie als Koeman na de wedstrijd hier ook nog serieus op ingaat in de media, zelfde geldt voor de reactie van Immers bij zijn wissel). Als daar dan ook nog clubiconen als van Hanegem bijkomen die ook hun zegje gedaan willen hebben wordt het bij elkaar al snel ''iets groters dan het in werkelijkheid is'', want kom op jongens; het is één wedstrijd...

Hopelijk pakken Koeman en zijn spelers de draad weer snel op en winnen ze overtuigend van Twente. Als dat niet lukt en ze verliezen ook bij Ajax lijkt de druk al vroeg in het jaar toe te nemen, want van Feyenoord wordt dit jaar ook meer verwacht.

Ajax zijn spel heeft geperfectioneerd in de zomerstop. PSV laat goed voetbal zien met allemaal nieuwe spelers. En Feyenoord heeft zijn selectie bij elkaar gehouden en lijken alleen maar slechter geworden. Dat is raar eigenlijk. Op het WK zou ik achterin toch wel voor een ervaren speler kiezen zoals Heitinga. Daarnaast kan je dan gewoon een wat jongere speler zetten. Op die positie zal het dan denk ik gaan tussen BMI en Rekik. Maar met de huidige verdediging zal Nederland niet heel ver komen op het WK. Alleen de rechtsback vind ik goed genoeg achterin.

Die eigen goal van vd hoorn tegen Az was ook lekker. Beter nog even vertrouwen houden in de huidige cv,s en ondertussen Rekik en Bruma laten wennen bij oranje. Slechte aankoop die vd hoorn. Voor Fey komt wel goed Indi en d Vrij spelen ook vaak goed gister was gewoon hele teamprestatie slecht.

5 augustus 2013 om 12:22

Haha, wat een lachwekkende reactie. Van de Hoorn heeft nog geen één wedstrijd gespeeld, en hij is nu al een slechte aankoop. Hatertje

Het is nou eenmaal bekend dat wij Nederlanders vrij zelden goede Nederlandse verdedigers opleiding. Het is jammer, maar waar!

5 augustus 2013 om 13:18

Haha ik bedoel het niet als haat ma ik zie die jongen niet beter worden/zijn dan die andere 4. Vind niet dat ie een plek bij Oranje verdient en is in feite ook Ajax onwaardig. En de andere 4 zullen allemaal sterke verdedigers zijn in de toekomst en misschien wie weet jou vd hoorn ook wel haha.

Het is net als bij de kleren van de keizer; iedereen dacht het maar nu mag het ook uitgesproken worden.
De Vrij is een goede voetballer maar geen topper die voor 10 miljoen naar Engeland kan.
misschien over 3 jaar geschikt voor Engeland en dan waarschijnlijk alleen de subtop net als Alderweirelt nu. Van Gaal heeft Feyenoord ook niet geholpen door 7 spelers international te maken. De verwachtingen waren hierdoor veel te hoog, zowel over individuele spelers als over het team.
Pelle is ook goed maar ook geen topper. Als Pec hem zo uit de wedstrijd kan spelen zullen meer clubs dat zo proberen te doen dit seizoen. En dan blijft er weinig over. Dit Feyenoord schreeuwt trouwens om de terugkeer van Boetius, dat zou wel helpen. Als die mensen die op de tv roepen dat Koeman moet zeggen dat hij voor het kampioenschap gaat, zijn er zelf stiekem ook van overtuigd dan Ajax en Psv de enige kanshebbers zijn.

5 augustus 2013 om 11:40

Alderweireld is toch minstens een niveautje hoger dan de vrij hoor. De vrij is imo 2-4 miljoen waard en goed voor een middenmotor in het buitenland.

het begint allemaal een grap te worden een voor een geen een speler gaf 100% allemaal bezig met hun eigen ding maar geen een met feyenoord. dat oranje gedoe word ik ook spuug zat ze willen zich graag bewijzen voor oranje nou bewijs je maar eerst voor feyenoord voor dat je denkt aan oranje of het buitenland is wel zo netjes. en mag het eens een onsje meer zijn zeldn presteerd iemand boven zijn niveau dit baart bij zorgen en maak me echt zorgen over de ontwikkelng van veel van deze jongens

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over het middenveld. Immers is een domme draver die de meest mooie kansen verprust. Verder brengt hij geen creativiteit in de ploeg zoals je van een nummer 10 mag verwachten. Clasie heb ik weleens beter zien spelen. Goossens is niks meer dan opvulling. Verder snap ik niet dat een speler als Verhoek altijd mag invallen. Ik heb liever Achabar die veel beter is.

BMI is in mijn ogen weldegelijk een topper voor de toekomst en wat mij betreft wel basisspeler bij het NL elftal. De Vrij daarentegen heeft mij nog nooit overtuigd, niet bij Feyenoord en ook niet bij het NL elftal. Zowel Vlaar als Heitinga zijn wat mij betreft veel betere alternatieven, in ieder geval harder en gemener dan De Vrij en dat is in de top wel erg belangrijk. Daarnaast kunnen ze beide beter koppen, dus bij corners een pluspunt.

Defensief behoren we gewoon niet tot de top met het Nederlands-elftal. Op dat gebied heeft van Hanegem wel gelijk denk ik. Maar qua middenveld, en zeker qua aanval scoren we best goed. tevens was het gister de eerste wedstrijd, maar dat Bruno martens Indi en Stefan de Vrij beter moeten functioneren is duidelijk. Anders heb je altijd nog de mogelijkheid voor Bruma, van Dijk, of van der Hoorn. Achterin was het afgelopen EK gewoon een grote puinhoop.

Sinds heerneveen uit vorig seizoen gaat het alleen nog bergafwaards met feyenoord en met de verdediging in het bijzonder. Had verwcht dat Koeman dat wel weer kon omdraaien voor dit seizoen maar valt erg tegen dat er eigenlijk nog compleet geen voetbal in zit. Dan was de lange bal spelen toch een betere optie geweest.

Van Hangenem is vaak cynisch maar hij heeft hier wel een punt. Als deze jongens al worden voorbij gelopen door spelers ala Fernandez hoe zit het dan als ze straks de echte wereldklasse spelers tegenkomen? We moeten er niet raar van opkijken als van Gaal in Brazillie kiest voor een ander centraal duo.

DAT we voor gek staan in Brazilie is een feit. Dat ligt natuurlijk ook aan dat centrale duo van Feyenoord, maar ook aan van Gaal met z'n belachelijke selectiebeleid...

Je hebt gelijk Willem. Te veel fouten door beide centraal achterin gister. Vond vooral de Vrij echt slecht en Bruno was ook niet al te best. De discussie dat mathijssen niet meer hoort te spelen is gewoon idioot want hij presteerd iig wel constant. Zet hem gewoon maar weer centraal en laat Bruno en Nelom maar uitvechten wie linksbank wordt. Daarnaast moeten we maar snel hopen dat JP en Manu weer mogen spelen, daar gaat tenminte de dreiging en onvoorspelbare vandaan komen. Geef Immers en Vilhena maar een forse sanctie vanwege hun gedrag gister, als je niet goed voetbalt moet je de rest niet de schuld geven...en ook de trainer boos aankijken terwijl je zelf knudde hebt gespeeld.

Winnen doe je met z'n allen. Verliezen ook.

In Oranje zouden we al jaren gewoon met 5 verdedigers moeten spelen zoals zo'n beetje elk topteam.

Met
--vd Wiel/rhijn---de Vrij--bruma---bmi---willems/blind

heb je een prima verdediging staan.

5 augustus 2013 om 12:04

Ja, en dan 4 middenvelders en 1 schaduwspits... De spelsystemen die Oranje hanteert zijn goed en passen bij het spelersmateriaal dat we hebben. Daarbij, welk team speelt met 5 verdedigers? Ik kan er geen een bedenken...

Maar het zou toch zomaar kunnen dat Bruma zich nu ontwikkeld? En beter word? Hij is ook nog jong en heeft zich bovendien nog nooit echt kunnen bewijzen door een heel seizoen met vertrouwen in de basis te staan. Vind de kritiek van van hanegem overigens wel een beetje voorbarig. Eerst maar eens 10-15 wedstrijden afwachten.

Ben het niet vaak eens met van hanegem maar hier heeft de kromme toch echt wel gelijk , al ligt dat punt niet alleen bij het centrale duo maar denk dat we zoiezo te weinig kwaliteit in Oranje hebben om maar iets van hoge ogen te mogen gooien op het Wk denk zelf echter dat we de poulefase niet eens zullen overleven . Ik zou in de komende wedstrijden van oranje het toch wel eens zo willen zien.

stekelenburg
janmaat
de vrij
bruma
blind
maher
strootman
sneijder
robben
van persie
ola john

Van hanegem heeft hier 100% gelijk, war een droeftoeter die stefan de vrij zeg.
Die jongen heeft sinds afgelopen winter geen knappe wedstrijd meer gespeeld voor zowel feyenoord als jong oranje.
Martins indi zit ook in een neerwaardse spiraal na enkele uitzonderlijk goede optredens in feyenoord1 en oranje.
Hoop voor louis dat jongens als rekik, bruma, viergever etc...zich goed gaan profileren de aankomende tijd dat er wat concurrentie is achterin bij oranje.
Dit zal feyenoord ook ten goede komen, omdat die jongens dan misschien weer eens wat scherper worden na de concurerende prikkel.

Ik weet niet wat iedereen had verwacht na het EK van vorig jaar...dat we in Brazilie wel weer even de sterren van de hemel zouden gaan spelen? Natuurlijk niet. Leuk is het niet, maar het WK in Brazilie zou altijd een 'tussentoernooi' worden, want bij het laatste grote toernooi werd duidelijker dan ook dat de vorige 'gouden generatie' die bijna wereldkampioen werd ook weer razendsnel op zijn retour was geraakt en er vernieuwing nodig was. Niemand die dat harder en rigoureuzer kan dan Van Gaal, die ook nog eens geweldig goed is met jonge spelers. Dat heeft hij gedaan en ik had zelfs verwacht dat met die grote vernieuwing uberhaupt kwalificatie een probleem zou worden. Dat Oranje ondanks de vernieuwing en spelers die nog vol op in ontwikkeling zijn de basis vormen nog heel aardig presteert legt die verwachting dan weer te hoog. Natuurlijk zijn spelers als De Vrij en Martins-indi nog niet heel constant. Ze zijn nog harstikke jong, ondanks hun ervaring. Dit doet me denken aan de tijd dat jongens als Van der Vaart, Heitinga en Sneijder op een gegeven moment de kar moesten trekken bij Ajax toen ze pas rond de twintig waren en dit op dat moment ook niet konden waarmaken. Van der Vaart zou die stap wel even maken en daarna naar een Europese topclub verkassen. Dat werd Hsv. Sneijder moest nog zeker twee seizoenen aanpoten voor hij de stap naar Real Madrid kon maken. In de tussentijd kwam er ook een WK, in Duitsland. Jongens die later in Zwitserland en Zuid-afrika wereldtoppers waren, waren op dat moment nog compleet in ontwikkeling. De ene wedstrijd speelden ze goed, de andere vielen ze door de mand. Zo ook met jongens als De Vrij, Martins-indi en Clasie vandaag de dag. Ook bij Bruma, Rekik, Maher, Depay en Locadia zal het nog gaan voorkomen. En dat is niet erg. Het is gewoon maar wat je verwachting zijn. Ik kijk er niet van op en probeer het positief te zien. Er is mede door Ajax en Feyenoord en het beleid van Van Gaal een cultuuromslag gekomen waardoor jonge spelers de kans gaan krijgen. Dat was tot een paar jaar geleden zeker niet zo en toen zag de toekomst er niet rooskleurig uit voor Oranje. Dat is de nabije toekomst ook niet helemaal, maar ik weet zeker dat in 2016 en 2018 er weer een generatie is die topprestaties op internationaal niveau kan afleveren. Nu is het vooral een kwestie van het talent koesteren en geduldig met ze omgaan. Als je die verwachting, die niet meer dan realistisch is, aanneemt dan ga je ook met andere verwachting naar Brazilie en kan het alleen maar meevallen. Dat de Knvb dan stelt dat de halve finale moet worden gehaald...dat is nooit realistisch geweest.

Had het altijd wel zien zitten in Martins Indi en vond en vind nog steeds na een wedstrijd dat hij daar hoort maar kan niet nog een paar wedstrijden zo spelen want dan val je echt door de mand.
Hij krijgt de kans nu en dan laat je je zo wegspelen door een Fernandez waarvan je weet dat die gebrand is om je pijn te doen.
De Vrij was dramatisch en inderdaad zullen ze zich echt moeten herstellen en stabiel moeten worden want het is nu wel het 3de jaar dat ze in de basis staan en je kan niet altijd terugvallen op het feit dat het jeugdigheid is.

Nou sorry hoor ik vond clasie nog dramatischer spelen die speelt al 2 jaar dramatisch sinds het vertrek van el ahmadi die duidelijk de succesfactor was destijds op het middenveld van feyenoord en niet deze overschatte tattoe hobbit

Willem is realistisch! Bij Feyenoord heerst er naast dat het een profclub is ook een soort sfeer van een biljartclub. Het is in Rotterdam soms te amateuristisch voor worden. Als je kijkt wie er allemaal bij Feyenoord zijn opgeleid en waar ze allemaal spelen dan vraag je je af wat voor beleid ze daar voeren. Als je de uitwedstrijden ziet zakt iedereen door de ondergrens en is niemand scherp, dan ben je het shirt niet waard. Misschien kan Willem tips geven hoe je een uitwedstrijd moet spelen!

Waar praat hij over? Die jongens spelen wedstrijd slecht en gelijk kennen ze niks? Die van hanegem zou beter moeten weten.

Moet v Hanegem volkomen gelijk geven die de Vrij is echt een slapjanus eerste klas, ik zou me kapot schamen als dit me aanvoeder was... Sla is met je vuist op tafel en laat is weten dat het zo echt niet meer kan, ze leren maar niet van de voorgaande jaren...

Lekker opportunistisch weer dit. Afgelopen 2 jaar waren dit topspelers. En na één wedstrijd kunnen deze jongens er niks meer van? Maarja zo is de voetbalwereld nu eenmalig. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

5 augustus 2013 om 12:02

Jeugd-ek gemist ?

Zo, dit zal wel hard aan moeten komen in Rotterdam zuid. Aan de ene kant moet je niet na een slechte wedstrijd spelers zo afbranden, maar aan de andere kant speelde de Vrij ook op het U21 ek in Israel een waardeloos toernooi.

Met Martins Indi komt het best wel goed, in hem zie ik nog wel wat, maar niet in de Vrij. Hoe dan ook durft 'de kromme' nu wel z'n mond open te maken over spelers te veel te veel veren in hun kont hebben gekregen.

Van Gaal heeft het WK al bijna verpest. door Douglas geen kans te hebben gegeven. Dat was de ontbrekende schakel in de verdediging. Met zijn snelheid, duel- en kopkracht onmisbaar.
Doordat Douglas niet in oranje kwam, heeft dit hem ook de kans op een betere transfer gekost en heeft uiteindelijk zijn motivatie en frustraties hem een slecht seizoen bezorgt.

Het zijn duistere beweegreden geweest om Douglas niet een kans te geven. Omdat hij bij Twente speelde ? Omdat hij in Brazilië is geboren ? Zeg t maar

Het probleem is niet het centrale duo van Feyenoord. Het probleem is dat Nederland middelmaat is gaan produceren. De laatste kwaliteit spelers waren van Persie, Robben, Sneijder en van der Vaart die opkwamen rond 2002/2003. Dus het hele afgelopen decennium is er niets geproduceerd wat ook maar in de buurt komt van absolute wereld top. Het is een groot drama. Nederland heeft samen met Duitsland de meeste Ballon d'ors gewonnen (7 stuks), maar de teller is lang geleden opgehouden te tikken en er is niets in heden of toekomst (ook als ik naar de jeugd kijk) wat ook maar in de buurt kan komen dat ooit die prijs weer kan winnen. In 1988 stonden 4 Nederlanders in de top 5 ranking van de wereld. Van Basten, Gullit, Rijkaard, Koeman (op 5). Dat kan je je tegenwoordig gewoon niet meer voorstellen. Er is geen Nederlandse jongeling die zich mag vergelijken met: Alaba, Isco, Rafa Alcantara, Thiago Alcantara, Marquinhos, Douglas Costa, Courtois, Destro, Deulofeu, Draxler, El Sharaawy, de Gea, Gotze, Gundogan, Hazard, Kroos, Lamela, Lucas Moura, Nastasic, Pogba, Oscar, Neymar, Varane, Verrati, Wilshire en ga zo maar door.

Buitencategorie is een vies woord geworden en er wordt gedweept met grauwe middelmaat. Nu is het centrale duo van PSV de oplossing voor de helden van Feyenoord van het voorbije jaar die plots ons voor gek gaan laten staan in Brazilië. Rekik was een flop bij de Rovers (beging veel fouten daar voordat hij permanent op de bank mocht gaan zitten) en is uitgeleend omdat een ander top talent gewoon beter is: Nastasic. Gaat hij ook niet voorbij komen ook bij City, want is lichtjaren beter aan de bal dan Rekik. Bruma was een HSV flop. Ze zijn jong, maar Bruma's probleem was altijd concentratie en we zien daar nu weer voorbeelden van zoals het over de bal heen maaien tegen Ado. Bovendien is hij aan de bal vrij matig. Rekik wat beter.

5 augustus 2013 om 12:13

Tja, of het zo negatief is weet ik niet, maar echte spelers van de buitenklasse zie ik momenteel ook niet in de Nederlandse competitie. WE zijn een opleidingsland geworden voor de subtop, niet meer voor de top.

Spelers als Maher, Vilhena, Boetïus, zouden de top kunnen halen, maar dan moet er nog heel wat gebeuren en moeten er een heleboel randvoorwaarden op de juiste plek vallen. Hetzelfde geldt voor jongens als Bazoer, Hendrix en nog wat jeugd bij Ajax, PSV en Feyenoord. Het merendeel van de top in de eredivisie zal echter zijn top vinden bij clubs als Benfica, Tottenham en Leverkusen. Het is niet anders.

Wat ook niet helpt is dat er zo vreselijk veel in buitenlads talent wordt geïnvesteerd. Ja, het verhoogt mogelijk het niveau van de eredivisie iets, maar potentieel Nederlands talent raakt wel ondergesneeuwd. Een Nederlandse speler die op zijn 16 minder ver is dan een Deen/zweed/belg van 16, kan op zijn 18e nog wel eens beter zijn met de juiste begeleiding. Maar goed, Nederlandse clubs willen kampioen worden en aansluiting bij de subtop in Europa, dus het opleiden van Nederlands talent is geen prioriteit meer.

Hij heeft dus vrijwel letterlijk op iedereen commentaar, behalve op de allerslechtste man van het veld, zijn grote vriendje Clasie?

Dat had ik nou niet verwacht, ik dacht dat meneer van Hanegem wel zo objectief zou zijn dat hij ook zijn oogappeltje even tot op de veters zou afbranden.

Maar nee, het lag natuurlijk aan iedereen behalve Clasie.....

Wat een gezeur om (nog) niets zeg. Het is de eerste competitie wedstrijd en de eerste "verrassing" is gevallen. So what? Feyenoord speelde niet best en Zwolle maakt het af.

Nu moet Willem niet net alsof gaan doen of alleen Feyenoord dit overkomt. AZ is ook goed te kakken gezet door Heerenveen, en die waren 2 jaar geleden toch ook "titelkandidaat"?

Kijk het eerst lekker een wedstrijd of 4-5 aan, totdat iedereen er weer een beetje in zit. Helemaal in het begin wordt het allemaal zo breed uitgemeten. Je lacht je helemaal stuk.

- Nu is met name de Vrij de pineut, en bakt hji er helemaal niks van. Volgende week verricht die voor hetzelfde geld een paar geweldige ingrepen, en dan wordt hij direct weer bestempelt als de nieuwe Jaap Stam/sergio Ramos/voeg willekeurige grootheid in

- Bakkali van PSV viel tegen Zulte Waregem ook geweldig op. Gelijk wilde alle grote heren van het voetbal even hun zegje doen om te bestempelen hoe goed hij wel niet is etc, etc. Één week later bakt dhr Bakkali er vrij weinig tegen Ado.

- Fischer velde vorig jaar nagenoeg in zijn eentje zowel Feyenoord als Psv. Fischer werd ook direct als wereldtop bestempelt en het zou niet lang duren voordat hij het tenue van Barcelona zou dragen. Als er één speler is waar ik mij tegen Roda gigantisch aan heb lopen ergeren dan was het Fischer wel.

Oftewel: laat deze chagerijn lekker uit z'n nek kletsen. Volgende week zal alles anders zijn en is iemand anders de zondebok.

Koeman heeft het zelf verpest met zijn geklaag in de media. Zo ondermijn je het zelfvertrouwen van je selectie, ook al heb je gelijk. Naar buiten en binnen de groep moet je ze te allen tijde vertrouwen geven en een omgeving creeeren waarin ze niet bang zijn om fouten te maken. Naar de directie/td mag je uiteraard best de wens uitspreken dat je versterkingen nodig hebt.

Falend leiderschap van Koeman, hij was de eerste 2 seizoenen uitstekend bezig maar begon in de voorbereiding al te mopperen. Uiteraard is het onwijs voorbarig om na 1 wedstrijd al conclusies te trekken maar de hele voorbereiding verliep niet vlekkeloos en dat zal zondermeer zijn weerslag hebben.

Goed dat van Hanegem dit aankaart maar terecht wordt door meerdere mensen gemeld dat het merkwaardig is dat hij Clasie buiten beschouwing laat. Leuk spelertje en vol passie maar doet al anderhalf jaar geen opvallende dingen. Stel dan Vilhena op, dat is een toptalent!

In de Vrij en Indi zie ik het overigens wel prima zitten, maar met dit gedrag gaat Koeman er niet voor zorgen dat ze beter gaan spelen. Het is te hopen dat ze er zelf leren niets van aan te trekken of dat Koeman anders gaat reageren (al dan niet ingefluisterd door zijn omgeving), anders gaat het er zeker niet beter op worden. Van Hanegem is opportunistisch maar dat is niet erg, een buitenstaander kan de boel wakker schudden, zolang Koemand hier verstandig en met het nodige inlevingsvermogen mee omgaat zullen de Vrij en Indi alleen maar beter worden.

Kom op zeg, speelen ze een keer slecht, begint willempje te zeuren.
Feijenoord gewoon een off day, tegenstander merk dat en klapt er vol op, kan gebeuren dat je dan gelijk speelt of verliest ja.
Die wedstrijden heb je erbij zitten ook ajax , psv enzovoort krijgen lastige wedstrijden, weet willem ook dus moet ie nu niet zitten piepen.

Ik vind dat er hier ietwat snel geoordeeld wordt. Tot dusver speelden De Vrij en Martins Indi degelijk in het Nederlands elftal. Bovendien speelt het duo in het nationale team met spelers die hen afdoende kunnen ondersteunen, zoals Strootman. Daarnaast, wat zijn de alternatieven: hopen dat Rekik en Bruma zich ontwikkelen? Teruggrijpen op types als Heitinga of Vlaar? Douglas een kans geven? Hopen op een doorbraak voor Van Der Hoorn? Gouweleeuw en Viergever als duo uitproberen? Persoonlijk hoop ik op het duo uit Eindhoven; die zijn internationaal opgeleid en krijgen nu hun speeltijd bij Psv. Met name Rekik oogt ontzettend volwassen en fysiek sterk voor een 'kereltje' van onder de twintig. Als Van Gaal zijn filosofie intact houdt zou het ook niet meer dan logisch zijn dat dit duo een kans krijgt, vroeger of later.

Rekik moet gewoon mee echte stopper die speel
Echt niet zomaar uit traind al vana 16 jaar mee met
Het 1e van man city dus moest hij jongens als Ballotelli tevez aguero enz enz afstoppen.

5 augustus 2013 om 13:06

Ze waren beide inderdaad dramatisch. Maar we hebben momenteel helaas niet beter. Ook Rekik niet. Tis wel al te gemakkelijk om die man na 2 wedstrijden zo te beoordelen.
Laat m eerste maar eens een aantal maanden zo spelen, dan praten we verder

5 augustus 2013 om 13:12

Dat moeten we inderdaad afwachten, maar het zou gek zijn van Louis en Co. als ze Rekik niet eerder op een lijstje hadden, want het staat al jarenlang internationaal gezien als een top talent. Nu kan hij bij PSV eindelijk een lange reeks wedstrijden neerzetten (blessures niet meegeteld - dat kan altijd gebeuren).

Ik denk persoonlijk dat hij na een jaartje PSV een steevaste basisplaats heeft in Oranje. Uiteraard moet hij na dat jaartje PSV genoeg ritme behouden om zijn plaats in Oranje te behouden. Maar inderdaad, dit is mijn persoonlijke mening en laten we het vooral afwachten hoe het loopt.

5 augustus 2013 om 13:24

Eind augustus volgt de eerste evaluatie. Ze spelen nu 2x per week. Later volgt een echte Europese topclub tijdens de play-offs CL. Hoe handhaaft hij zich dan en blijft hij blessurevrij.
Als hij dan OK is, verdient hij zeker een plaats in de (voor)selectie van oranje.

Is dit dezelfde van Hanegem die afgelopen ek in Israël vond dat iedere speler die niet bij feyenoord speelde vervangen moest worden Door een feyenoorder omdat die in zijn ogen zoveel beter waren?

Interessante reacties. Deze prestatie goedpraten en/of gemakzuchtig wegwuiven is geen optie. Het zijn tenslotte profs, staan dagelijks met elkaar op het veld en zijn ondertussen toch wel op elkaar ingespeeld (mag je verwachten). Degelijk samenspel zit er niet in. Balcirculatie is echt bedroevend. Balaanname is amateuristisch te noemen. Ook te geprezen inzet liet te wensen over. Wat leren ze dan tijdens trainingen? Niet alleen bij feyenoord overigens. Hoeze een slecht been hebben als prof voetballer. Daar zijn toch geen excuses voor. Na 20 jaar tegen een bal trappen ben je toch zeker wel tweebenig?

Mooi om te constateren dat Willem soms toch nog in staat is om iets zinnigs te zeggen...als er volgens Van Gaal echt geen betere Nederlandse verdedigers te vinden zijn, laten we dan a.u.b. hopen dat Nederland zich niet plaatst om een enorme afgang te voorkomen.

Rekik gaat een basisplaats krijgen, let maar op. Die staat al jarenlang op de kaart maar kon nooit echt een reeks aan wedstrijden neerzetten. Ik denk dat hij na een jaartje PSV zeker in het Nederlands Elftal terecht komt.

Bruno heeft in het Nederlands elftal centraal puike wedstrijden gespeelt, hij had inderdaad gisteren niet zijn middag maar het is nog steeds geen ramp, de Vrij komt inderdaad tekort die is iedere week slordig dan is het geen momentopname maar gewoon gebrek aan kwaliteit.

Wie naast Indi zal moeten komen is nog een groot vraagteken, van Heitinga ben ik geen fan en Mathijssen is wel passe, we moeten bekijken hoe spelers als Bruma en Rekik zich Europees staande gaan houden dan kunnen die ook wel een optie worden.

Misschien dat een van Dijk het bij Celtic ook wel erg sterk gaat doen dan vind ik dat ook wel een optie al zie ik daar geen absolute topper in.

Van Hanegem heeft gelijk.

Als feyenoord een kapitaal krachtige club zou zijn dan hadden een aantal spelers gewoon bij excelsior gespeeld en dan doel ik op De Vrij Martins Indi Clasie Vilehna en was deze discussie er nooit geweest.

Als je tegen PEC al niet wint met dit duo dan win je tegen Brazilië e.d. ook niet.

Als je guyon fernandez en benson al niet kan stoppen , neymar dan wel ?

Beide faalde, op de wk word je van alle kanten voorbij gelopen. Van hanegem heeft gelijk. Dit duo is zo gehypte . Lopen alleen op transfers te azen en op meer geld. Gauw verkopen en cashen. Die gasten zullen falen in het buitenland. Geldwolven zijn het meer niet.

De Vrij is te lief en te zwak en te traag en hij heeft een slechte mentaliteit en is een erge stoorzender.

elke keer weer kritiek net alsof hij als speler en trainer nooit foutjes heeft gemaakt volgend week spelen die jongens weer sterk en dan wat zal hij zeggen.iedereen heeft een offday zelfs messi ronaldo ect ect

Ik snap niet dat mensen het hebben over 1 slechte wedstrijd. Indi is al heel lang niet goed en de Vrij blijft dezelfde fouten maken. Het is structureel.

Of ze nu slecht zijn of niet, ze worden serieuzer genomen dan Willem van Hanegem. Die zou in de azijn moeten gaan: 'vers gepist door een gefrustreerde, mislukte trainer en des lands grootste zeikerd.' Ongelooflijk hoe negatief en verbitterd iemand kan worden zeg. Let wel, die is een man die vorig jaar in zijn eentje liep te roepen dat Robbin Ruiter Oranje's nieuwe doelman moest worden. Ruiter is een prima doelman, maar met zo'n uitspraak sta je pas voor schut!

Daar heb je Moppersmurf weer...
En hij noemt een ander irritant,terwijl het woordenboek aangeeft dat WvH de betekenis van irritant is.
Ik snap niet dat dit onruststokertje nog aandacht krijgt in de media...

En nu zegt hij dat we voor schut staan met die twee in het NL elftal,maar als ze de volgende interland niet in de basis staan,dan spreekt hij er schande van.
Ze speelden geen beste wedstrijd,maar om ze nou zo af te zeiken,het zijn nog wel spelers van zijn enige liefde,of heeft hij een geruchtje gehoord dat ze op het punt staan om te vertrekken...

Ik kan het haast niet uit mijn mond krijgen maar ik heb liever het centrale duo van PSV in de achterroede dan BMI en de Vrij.

Hij heeft het nu vooral over verdedigers.. Maar ik moest vooral lachen om schaken hij liep dan tegen de bal aan bij die goal, maar wat was hij slecht. En clasie met zn dribbels naar niemandsland, luie geïrriteerde Pelle.. gewoon een collectieve wanprestatie en een puike wedstrijd van PEC.

Ik hoop dat Martins Indi het niet haalt en zoals Gijpie nu zegt zal De Vrij nooit een spijkerharde verdediger worden. Rekik is een echte verdediger en die kan hard zijn. Hij zal erbij moeten en dan er maar wat van te maken samen met een van die pipo's.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren