Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Scolari: ‘Nog in opbouw, maar wel vier wereldkampioenen verslagen’

Laatste update:

Bondscoach Luiz Felipe Scolari van Brazilië is meer dan tevreden met het winnen van de Confederations Cup. De Zuid-Amerikaanse grootmacht rekende zondag in de finale van het toernooi in eigen land op indrukwekkende wijze af met Spanje (3-0) en Scolari kijkt al uit naar het WK van 2014.

/

Ook dat zal plaatsvinden in Brazilië, waar de keuzeheer de komende twaalf maanden verder hoopt te schaven aan zijn ideale elftal. “We zijn nog steeds in opbouw”, liet de oefenmeester weten nadat zijn team Spanje kansloos had gelaten, “maar ik constateer wel dat we in de afgelopen dertig dagen drie voormalige en de huidige wereldkampioen hebben verslagen: Frankrijk, Uruguay, Italië en Spanje.”

Sterspeler Neymar, die na afloop van de eindstrijd werd verkozen tot beste voetballer van het toernooi, hoopt dat de Brazilianen rustig blijven. “Met onze beide benen op de grond blijven staan”, is het advies van de Barcelona-aanwinst, die zich tijdens zijn vakantie aan zijn keel zal laten opereren. “Het is slechts een kleine ingreep. Ik heb altijd last van mijn keel, deze operatie is bedoeld om daar voorgoed van af te komen.”

Tegenstander Sergio Ramos, die met zijn collega-verdedigers geen vat kreeg op de Braziliaanse voorwaartsen en in de tweede helft bovendien een penalty miste, maakt zich niet bijzonder druk om de nederlaag. “We hebben een hoop bereikt, en op een dag komt dan het moment dat je níet wint”, beseft de Spanjaard. “We zijn geen robots. We kunnen onszelf niets kwalijk nemen, we hebben alles gegeven.”

Zie je Brazilië nu als favoriet voor de wereldtitel in 2014?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldige wedstrijd, leek heel veel op die wedstrijd van bayern vs barca. Dit is geen einde tijdperk, maar spanje is behoorlijk kwetsbaar als je er fel boven op zit en geconcentreerd speelt.

Dat ramos die penalty nam is onbegrijpelijk. Maargoed Brazil heeft wel een goede indruk achter gelaten deze wedstrijd.

1 juli 2013 om 11:39

Ramos is een prima penalty-nemer. En hij houdt het hoofd ook koel, hij is echt een baas in het veld met die houding van hem. Hij lost problemen achterin voetballend op, waarschijnlijk is hij de beste voetballende verdediger ter wereld.

1 juli 2013 om 13:50

Klopt, maar Neymar_jr heeft het hier over dat Ramos de penalty nam. Bij de reeks tegen Italie ging het goed, maar nu weer fout. Was eerder in Europees verband met Real Madrid een keer fout gegaan.

Ik denk dat hij daarop doelt, hij staat nou niet echt bekend als een goede strafschopnemer.

1 juli 2013 om 15:23

Dé beste voetballende verdediger niet. Hoort wel tot de top 5 ter wereld.

1 juli 2013 om 12:13

Eerlijk is eerlijk Brazil speelde gruwelijk met de 100.000 erachter. Het was echt feest in Rio.
Spanje was totaal kansloos en dit is natuurlijk een voorproefje van wat komen gaat volgend jaar.
Toch blijft España favoriet voor de titel volgend jaar, met als voorwaarde dat ze die waardeloze Torres dumpen.
David Silva altijd basis zetten en zoeken naar een echte spits, mss wel Soldado daar neerzetten.
Maarja Neymar speelde sterk en ik krijg steeds meer symphatie voor hem als speler. achterin is brazilie het sterkst van alle landen met die 2 gruwelijke backs en centraal 2 beesten.

1 juli 2013 om 14:50

Zo'n geweldig seizoen heeft David Silva niet gehad, hoor? Cazorla en Mata waren echt wel beter.

1 juli 2013 om 16:26

Torres kreeg geen enkele kans joh. Hij werd gedekt door 2 van de beste centraal verdedigers ter wereld. Die luiz speelde soooo goed.
Villa kon ook niks joh. Spanje moest gewoon die navas er eerder inzettten.
Die speelde geweldig.

1 juli 2013 om 17:17

David Silva is in ieder geval beter als Torres en kan vanaf rechts en links komen.

1 juli 2013 om 17:20

soldado is fysiek tenminste ook sterk.
Spanje mist een spits die bal vast kan houden.
type aquero of tevez past het best nu bij spanje

Ik denk dat Pepe zijn messen alvast aan het slijpen om neymar te verwelkomen, ik ben nog niet overtuigd van dit brazilie. Ik vind dat italie het sterkst was dit toernooi maar het ontbrak hun aan het nodige geluk.

Voor spanje was dit een leuk toernooitje waar de wissels ook hun minuten kregen.

Ik denk dat brazilie teveel op Neymar gaat leunen, en ik voorzie al problemen waneer hij geblesseerd zou zijn tijdens het WK.

1 juli 2013 om 12:37

Feghouli
28 juni 2013 om 12:06
Neymar gaat voetballes krijgen van spanje, hij gaat zien wat samenspel is.

Mooie reactie,, je had gelijk.

1 juli 2013 om 12:53

Haha dank je wel :D agh ja dat had ik wel verwacht maar goed het was een verwachting aangezien ik geen glazen bol heb waarmee ik uitslagen kan voorzien.

Wel mooi van je dat je zoveel moeite doet om te haten

1 juli 2013 om 13:01

Hij haat niet. Hij wijst je op het feit dat je fout zat en daar is niks mis mee.

Vooral bij een provocerende uitspraak als die.

1 juli 2013 om 13:14

Dus bij elke uitspraak moet de dag erna gereageerd worden ? dit is niks anders dan haten maar ik voel me wel vereerd dat hij zoveel tijd en moeite voor me neemt.

1 juli 2013 om 16:10

Alsof Neymar gisteren alleen speelde, heb je die splijtende pass niet gezien of de combinatie met Oscar.

1 juli 2013 om 21:33

Dit is een raar bericht van Fegoulhi want hij is ook niet iemand die altijd afpaast. Heb de afgelopen seizoenen en wedstrijden van Algerije wel vaker gezien dat hij kon afpasen maar het niet deed terwijl zijn teamgenoot in een betere positie stond. Pot verwijt de ketel?

On:
Spanje is denk ik niet afzwakkende kijk naar de talenten die er staan. Ze moeten gewoon een nieuwe tactiek vinden mogelijkheden en materiaal genoeg. Meer pasen of meer acties, een echte spits of niet? Etc. Zoveel keuzes heeft Spanje wel, Brazil speelde gister ijzersterk. Ik ben voor Brazil maar ik weet niet of ze dat niveau vast kunnen houden. Ik denk dat het juist goed is als Brazil een lastige poule krijgt. Ik zie Brazil Spanje en natuurlijk Duitsland als top-favorieten maar dit WK kan weleens gekkenhuis worden!

1 juli 2013 om 10:11

Als je perse die opstelling zou willen, zou ik Thiago op de plek van het vraagteken zetten, en Paulinho op de plek van Thiago.

1 juli 2013 om 16:00

hahahaha mannen zijn jullie serieus bezig over thiago???????

1 juli 2013 om 10:24

Waarom geen Paulinho en Fernandinho? Op 10 zou ik gewoon ganso zetten, als het hem weer lukt om terug te komen.

Diego Alves? Vind op dit moment J.cesear weer goed keepen, wellicht zal die naar Arsenal gaan, die zou ik gewoon laten staan.

Rafael Cabral is een goede keeper, maar die zou ik nu juist gebruiken voor na het wk.

Zou danilo niet beter zijn om op het plek van d.alves te zetten? Ik volg die rafael nameljk niet, maar danilo is ook een goede speler.

Damiao zou je wel kunnen kiezen, maar het is nog afwachten hoe de spitsen pato, fred en damiao het zullen doen. Want Fred heeft nu volgens mij iedereen overtuigd. Maar ik kies persoonlijk voor Pato.

1 juli 2013 om 17:20

Pato is al lang niet meer de oude. Ook in Brazilie wilt het niet echt meer lukken. Wilt niet zeggen dat het over is met hem. Maar zoals Torres zitt hij ook zo in zn dipje.

1 juli 2013 om 10:25

Ramires is niet de man die brazilië daar nodig heeft zoals je gister zag moet je twee bal afpakkers daar hebben. Ramires en thiago zijn dat beide niet. Gustavo en Paulinho hebben het prima gedaan

1 juli 2013 om 11:00

Thiago debuteerde in 2011 voor Spanje. Dus kan hij niet meer voor Brazilië uitkomen.

1 juli 2013 om 13:13

Thiago mag niet meer voor Brazilie uitkomen hij heeft met Spanje een EK kwalificatie gespeeld, zijn broertje Rafinha heeft wel voor Brazilie gekozen.

1 juli 2013 om 17:38

Mooie opstelling hoor daar niet van. Maar ik vind dat Julio Cesar echt heeft bewezen waarom hij volgend jaar in het doel moet. De rechtsback positie vind ik opzich ook nog een twijfelgeval. Alves is goed maar dat is Rafael ook. Het is maar afwachten wat dit aankomende seizoen gaat brengen. Ramires verziekt vaak/altijd de Brazilie spel. Hij is een prima voetballer daar niet van maar de spel dat deze Brazilie speelt, daar past Ramires gewoon niet bij. Ik denk dat Thiago gewoon voor Spanje gaat kiezen. Wat ik me afvraag is waarom je Paulinho eruit haalt? verre weg een van de betere zo niet de beste speler dit toernooi bij Brazilie. Over Gustavo heb ik zo me twijfels maar is wel een prima speler. Op die positie kunnen bijvoorbeeld ook Fernandinho, Sandro, Romulo of Fernando. Maar Paulinho zou ik sowieso erin laten.

Over Lucas heb ik zo me twijfels. Niet dat hij een slechte speler is. Maar de wedstrijden die ik hem zie spelen bij Brazilie heb ik vaak het gevoel bij dat hij meer de publiek wilt vermaken dan gewoon de bal wilt spelen. Daar kun je eventueel toppers als Douglas Costa, Alex Teixeira, Bernard, Giuliano of gewoon Hulk neerzetten. Op de positie van Oscar heb ik eigenlijk zo mn twijfels. Oscar speelt bij Brazilie vaak heel goed. Maar ik ben ook benieuwd hoe bijvoorbeeld Coutinho het op die positie zou doen. Of Wilian die ook op die positie kan spelen. Eventueel Fred(die pas naar Shakhtar heeft verkast niet de spits) uitproberen. Over Neymar hou ik gewoon op.

Voorin is eigenlijk een hele lastige keuze. We hebben Leandro Damiao die een prima spits is bij Internacional. Maar bij de selecao het nooit laat zien. Jo is een prima speler maar ik zie hem meer als een pinchitter. Vind opzich wel dat Fred zn stempel heeft gedrukt en het meer dan verdiend.

Sorry hoor Ramos, maar de spelers van Barcelona, waarvan er 6 gister speelden, hebben in de afgelopen 2 maanden met grote cijfers verloren(bayern en brazilië). Als dit zo blijft doorgaan maken jullie gewoon geen ene kans voor volgend jaar.

Spanje moet gewoon nu andere spelers laten spelen om nog een kans te maken. Dus geen: arbeloa, pique, xavi(te oud), pedro(die overtuigt me nooit tegen grote teams).

Ze moeten gewoon zo spelen:

iker
azpi
ramos
martinez
alba
xabi
busquets
silva
mata
iniesta
villa/Solda?
1 juli 2013 om 10:28

Redelijke opstelling
zelf zou ik navas er ook in zetten hou je het spel wat breder, als isco het volgend jaar zo goed blijft doen zou ik hem misschien wel in plaats van Mata neerzetten.

1 juli 2013 om 10:30

Ik vertrouw je opstelling alleen al door je gebruikersnaam niet :D ik vond mata echt zwak spelen had veel meer van hem verwacht.

Ik wil spanje weer zien in een 4-2-4 systeem zoals ze altijd al speelde , nu leek het op een 4- 2-3-1 systeem.

Casillas
azpi
ramos
pique
alba
Silva
Xavi
Xabi
Iniesta
Fabregas
Villa
1 juli 2013 om 10:49

Leg ff uit, waarom niet? :-p

1 juli 2013 om 12:14

Omdat neymar spanje kapot heeft gemaakt haha, hij mag dan wel de slag hebben maar nog niet de oorlog tot op het WK Neymar

1 juli 2013 om 12:31

Ik ben het helemaal met je eens. Opstelling is ook prima, maar ik denk dat ze beter Negredo in de spits kunnen zetten.

Ookal hebben ze de Confederations Cup gewonnen.... Ik kan Brazilie nog steeds geen favoriet noemen voor het winnen van het WK.

1 juli 2013 om 10:25

Als favoriet zie ik ze niet, maar ik zie ze wel behoorlijk ver komen vooral met dat publiek van hun. Ze zijn erop gebrand om in eigen huis te winnen. Het thuisvoordeel gaat voor een enorme boost zorgen

1 juli 2013 om 11:44

Ligt er aan of ze al vroeg Duitsland of Spanje tegen komen dan vliegen die Brazillianen er uit. En ja Brazillie heeft de Confed cup gewonnen maar het is geen WK.

1 juli 2013 om 14:18

Dus jij denkt dat brazil spanje niet nog een keer kan verslaan op het WK? Natuurlijk zal Spanje er weer staan tijdens het wk, maar ze zijn niet onverslaanbaar. Spanje mist diepgang, hebben geen plan b en hun verdediging is waardeloos. Dit wordt allemaal gecompenseerd met balbezit. Zodra de tegenstander er fel op gaat en geconcentreerd speelt dan zie ik ze heus wel weer verliezen. Ik mis de scherpte en pressie bij spanje.

1 juli 2013 om 10:26

Brazilië won de vorige editie van de Confederations Cup en de editie er voor wonnen ze hem ook.en volgens mij wonnen ze de editie daarvoor ook.spanje kreeg enkele jaren geleden op de Confederations Cup 2-0 pak slaag van de Verenigde staten om dan een jaar later de wereld beker te pakken.

Confederations Cup is leuk maar geen WK.

1 juli 2013 om 10:34

Het is geen WK, maar wel een goede testcase voor brazil om te kijken hoe ver ze zijn. Ik zie Spanje eerlijk gezegd geen wk winnen. Ik schat Duitsland veel hoger in. Bayern en real hebben al bewezen hoe je barca kan bestrijden. Spanje is gewoon barca 2, maar zonder messi. Brazil heeft dit gewoon goed afgekeken van bayern munich en italie.

Brazil, Argentinie, Duitsland, spanje of Italie worden de halve finales van t wk. Mark my words

1 juli 2013 om 12:58

Zie weinig ploegen van ze winnen in Brazilie, dus behoren zeker bij de favorieten. Brazilie behoort altijd tot de favorieten. Wie zijn dan wel de favorieten. Spanje en Brazilie zij
de grootste kanshebbers gevolgd door een hoop outsiders.duitsland wordt overschat en die acht ik niet in staat om in Brazilie van Brazilie te winnen. Argentinie zou t goed kunnen doen op het eigen continent.

1 juli 2013 om 14:20

Duitsland overschat? Sorry hoor, maar dann kan je beter stoppen met kijken van voetbal.

1 juli 2013 om 16:43

Nou overschat in die zin dat ze nog niets hebben gewonnen, en altijd maar in 1adem worden genoemd met Spanje, dan is er wel degelijk sprake van enige overschatting ja. Weet nog voor t EK dat iedereen beweerde dat t wel eventjes tussen NL DU en Esp zou gaan en dat Portugal compleet kansloos zou zijn in die poule met Duitsland en Nederland en Denemarken niets bleek minder waar. Brazilie zou gisteren ook compleet weggespeeld worden door Spanje nou ook dat bleek onzin. Brazilie onderschatten mag blijkbaar mag wel. Wat ik wel zeker weet is dat in Brazilie gaan winnen van Brazilie heel erg zwaar gaat worden. Denk ook dat Braziliede wereldtitel gaat pakken met de passie en steun van het publiek zie ik geen europese land daar de titel pakken

Het was een leuk tornooi om naar te kijken maar ik vond het alles behalve hoogstaand top voetbal.zowel niet van Brazilië,spanje niet,italië niet,uruguay al zeker niet en zo voort en zo voort.wilt niet zeggen dat Brazilië niet de verdiende winnaar is.absoluut wel.

Het ding is alleen dat de Brazilianen zich niet mogen verslikken nu.oké ja ze hebben de Confederations Cup gewonnen.maar die wonnen ze bij de vorige editie ook.en de editie ervoor wonnen ze hem ook.

Ik denk niet dat Brazilië het WK zal winnen.daarvoor zijn ploegen als Duitsland en zo nog te sterk.in tegendeel tot Spanje hebben ploegen als Duitsland en zo wel een plan B.maar ze kunnen wel ogen terug doen openen.en je weet maar nooit dat ik ongelijk heb

Voor mij zijn nog altijd de favorieten

Duitsland
Spanje
Argentinië
En Italië maar in mindere maten

1 juli 2013 om 10:37

Ja iedereen heeft zijn eigen mening.geloof mij je moet weten dat dit WK in Zuid Amerika is.dit WK gaat een soort oorlog worden tussen Europa en Zuid Amerika bij wijze van spreken.
En die Argentijnen zullen ook gebrand zijn om dit WK te winnen aangezien het in Brazilië is.stel je voor Argentinië die een WK wint in Brazilië.dan slaan alle stoppen los.

1 juli 2013 om 10:54

inderdaad, de gedrevenheid is enorm daar maar ik verwacht dat ze net tekort gaan schieten. Misschien dat een outsider hem wel wint, dat zou pas wat zijn!

1 juli 2013 om 12:35

Ik denk dat België wel de halve-finales kan halen.

1 juli 2013 om 13:05

Duitsland gaat niet van Brazilie winnen in Zuid Amerika, Brazilie heeft gisteren laten zien wie de baas is in Brazilie. Duitsland heeft nog niets gewonnen en zie die moffen echt niet winnen in zuid-amerika winnen. Brazilie, Spanje, Argentinie dat zijn de favorieten gevolgd door een hoop outsiders bivoorbeeld Portugal,het wordt een latijnse land.

Op de confederations cup in 2009 verloor Spanje in de halve finale zelfs van de VS, vier jaar later hebben ze er intussen een WK en een tweede EK titel bij, dit resultaat zegt dus helemaal niets. Gewoon een leuk oefentoernooitje, niet meer, niet minder.

Maar Brazilie is samen met Duitsland in mijn ogen wel de grote favoriet voor de titel. Niet vanwege hun kwaliteit, die hebben ze wel degelijk maar op cruciale plekken net niet voldoende maar puur vanwege het thuisvoordeel, de scheidsrechters die beslissingen in hun voordeel zullen nemen plus het feit dat ze op weg naar de finale een wel heel relaxte loting zullen krijgen. Let maar op, er vanuitgaande dat zowel Duitsland, Spanje als Brazilie eerste in hun poule worden, de Brazilianen treffen de Duitsers/spanjaarden pas hoogstens in de finale. Mark my words....

''met beide benen op de grond blijven staan.'' Deed je dat maar eens op het veld ipv alleen maar schwalbes maken...

Ik vind Argentinië zonder al die aanvallers toch vrij matig hoor. En zoals op het vorige WK werd aangetoond, moet je meer hebben dan alleen aanvallers (4-0)

In de poll staat.. "zie je Brazilië nu als favoriet voor de wereldtitel in 2014?".... Hoezo NU als favoriet?

Ik bedoel omdat ze de Confed. Cup hebben gewonnen zijn ze niet opeens tot de favorieten doorgedrongen.. Ik wil daarmee niet zeggen dat Brazilië geen favoriet is.. want ook zonder een Confed. Cup overwinning is Brazilië favoriet.. Ze behoren daar nou eenmaal altijd bij.. Of de spelers die favorieten rol kunnen vervullen is een ander..

Dat ze 4 wereldkampioenen hebben verslagen klinkt wel super maar het is overdreven..
Frankrijk was na 2006 gewoon helemaal de weg kwijt en is min of meer nog steeds zoekende naar de "oude vorm"..
Urugyau.. met alle respect voor hun maar in 2010 stegen ze een beetje boven zich uit.. Maar waar waren ze op de Wk's daarvoor?
Italië.. Het is echt lang geleden dat ze eens met 2 vingers in de neus door een eindtoernooi heen gingen.. Maar op een of andere manier flikken zij het altijd als stel je 11 50 ers op het veld.. Zolang het Italianen zijn komen ze ver..

Enige echte tegenstander van wereldformaat was Spanje.. En die hebben dan gisteren kansloos verloren.. Daar ben ik wel blij om want het werd dan ook wel eens tijd.. Maar bij de volgende ontmoeting kan het ook zomaar 3-0 voor Spanje worden..

Daarnaast zijn er nog een paar landen die het Brazilië behoorlijk moeilijk kunnen maken..

we zullen zien, ik denk dat het tijdperk van spanje niet over is maar dat de kloof tussen de achtervolgers (duitsland, brazilië, italië) een pak kleiner is geworden. Argentinië is een outsider voor de wk winst maar ik denk dat veel mensen toch italië onderschat hoor, niemand noemt ze als een favoriet terwijl ze schoon duitsland uitschakelde op het EK en nu enorm goed speelde tegen Spanje en ook hadden kunnen winnen. Tegen Brazilie vond ik ze ook vrij goed alleen ontbreekt dan het nodige geluk. Ik wil italië niet de hemel in prijzen maar ik wil gewoon zeggen dat ze er ook gaan staan op dit WK zoals op elk groot toernooi (waarschijnlijk groepsfase doorsukkelen en dan vanaf de knock-out pas beginnen goed spelen )

Ik had dit wel zien aankomen, nu brazilie eens heeft gewonnen van Spanje, gaan ze vliegen. Ik hoop volgend jaar dat iemand ze weer met beide benen op de grond kan zetten, want persoonlijk houd ik niet zo van dat arrogante gedrag. Na zo'n generale repetitie vinden ze dat ze meteen de beste zijn, maar als het er echt om gaat, dan kikt Duitsland, Italie, Spanje of zelfs nederland? dit Brazilie eruit!

1 juli 2013 om 10:56

inderdaad, Brazilië is een leuk en goed team maar als ze gaan zweven en zonder concentratie en inzet spelen dat liggen ze er zo idd uit.

1 juli 2013 om 13:11

Nederland haha winnen in Brazilie van Brazilie forget it. Trouwens hoop weer op een Nederland Portugal confrontatie en dat jullie weer verliezen. Iedereen vergeet een ding de omstandigheden daar kunnen de meeste noord europeanen niet tegen. Nederland gaat kapot daar in Zuid Amerika 1e ronde liggen ze er al uit.

Aan zijn keel laten opereren ? Teveel geschreeuwd bij het schwalbe maken? Dat je een schwalbe maakt is al walgelijk maar je ziet hem schreeuwen alsof zijn been eraf is getrapt, en daarna lief lachen naar arbeloa. Walgelijk persoon maar hele goede voetballer.

Ikzelf ben van spaanse afkomst en uiteraard baal ik als een stekker dat ze verloren hebben, ook op de manier hoe. Maar de spanjaarden weten nu weer wat het is om nederig te zijn en niet meer het gevoel hebben dat ze onverslaanbaar zijn.

Het klinkt natuurlijk cliché, maar ik denk echt dat ze hier sterker van worden. Wie nu denkt dat Spanje afgeschreven is, komt denk ik bedrogen uit.

Ik feliciteer Brazilië met de winst. Het is de mooiste wedstrijd die ik tot nu toe van ze gezien heb.

Het team is in opbouw ja maar had Brazillie ook niet een beetje mazel dat Spanje dit toernooi de weg helemaal kwijt was? Maar in 2009 verloor Spanje toch ook met 2-0 van de VS en werd een jaar later wereld kampioen? Dus hoeveel zegt dit dat Brazillie een klein toernooitje heeft gewonnen. Mooi voor de fans maar wat heb je aan de prijs als ik vragen mag. Ik stoor me er ook aan dat Del Bosque eigenlijk zelden nieuwe spelers toe past.

1 juli 2013 om 13:18

Nee Brazilie zou weggespeeld worden door Spanje nu dat dat niet gebeurd niet het toernooi gaan kleineren. Het toernooi opzich stelt indd niet veel voor maar wel de prestige je speelt tegen Brazilie in Maracana dan geef je gewoon alles en miljoenen mensen voor de buis. VS is geen Brazilie dit waren 2 grootmachten tegen elkaar tegen Amerika kon er sprake zijn van ondrschatting en VS spreekt ook niet tot de verbeelding als tegestander. Brazilie natuurlijk wel. Spanje blijft favoriet maar Brazilie heeft getoond dat t baas is in eigen huis.

Wel grappig dat nu Brazilie gewonnen heeft het 'een klein toernooitje' is. Had Brazilie verloren dan waren ze nog geen team en niet klaar voor het WK enzovoort. Klein toernooitje of niet, Brazilie heeft laten zien dat met al die fans en hun inzet ze zeker iedereen kunnen verslaan. Ze moeten doorgaan met het bouwen van een goed team en vooral met beide benen op de grond blijven staan zoals Neymar zegt.

Verder zijn opmerkingen als: 'ja maar tegen Duitsland zullen ze het moeilijk hebben en eruit vliegen'. Sorry hoor maar iedereen zou het moeilijk hebben tegen Duitsland.

1 juli 2013 om 12:39


Maak je geeen zorgen Jony.
Kijk maar naar de leeftijd van die jongens,, dan weet j dat je zeniet serieus moeten nemen.

1 juli 2013 om 13:25

Respect voor je Paulista, je bent altijd blijven geloven in dit team
zelf had ik er een hard hoofd in. Maar gisteren hebben ze getoond dat ze baas zijn in eigen huis. Persoonlijk hoop ik op een finale tussen Portugal en Brazilie volgend jaar. Maar hoe dan ook Brazilie moet eigenlijk wereldkampioen worden in Brazilie en niemand anders.

Geweldig hoe de Brazilianen speelde , vol passie strijd en geloof in de winst . Dat was bij Spanje anders . En wat een geweldige verdediging heeft Brazilië David Luiz , Thiago Silva , Marcelo , Dani Alves pff wat een team !!!

Respect en gefelcitieerd Brazil!

ik had het hele toernooi niet echt het gevoel dat de spelers van spanje dit toernooi zo serieus nemen, ik denk dat de meesten blij zijn dat het nu vakantie is en ze een paar weken hebben om uit te rusten na dit hele lange seizoen.

Niet te vergeten dat je nog spelers zoals Leandrao Daimao , Coutinho , Ganso , Pato , Ramires , Fernando etc hebt. Scolari is net zoals in 2001 , bezig aan een sterke team te bouwen waar spelers met elkaar zullen wennen. Kan niet wachten totdat het een hechtige team wordt.

Brazilie heeft op 30 september 1975 haar laatste niet vriendschappelijke wedstrijd thuis verloren en dat was tegen Peru Kun je nagaan hoe moeilijk het is om hen thuis te verslaan .

Scolari moet nu op zijn bank werken zonder een sterke bank win je geen WK. Een bank met Ramirez, Damiao, Kaka, Rafael, Pato Lucas Leiva zou geweldig zijn.

Wat heb ik toch een hekel aan die fanboys die na één verloren wedstrijd al gelijk durven te spreken van 'het einde van een tijdperk'. Doe even rustig aan, ik weet zeker dat Spanje volgend jaar op z'n minst tot de finale komt en eerlijk gezegd verwacht ik dat ze die ook gaan winnen. De Spanje van gisteravond was niet de Spanje die we kennen. Het leek wel alsof alle energie uit de spelers was gezogen en ze na de 1e minuut al anderhalf uur hadden gevoetbald. Met andere woorden, Brazilië won niet omdat ze zo goed waren, ze wonnen omdat Spanje zo slecht speelde. Dus nee, Brazilië is in mijn ogen zeker geen favoriet. En dat is ook best logisch. Drie keer achter elkaar Confederations Cup gewonnen, drie keer niks gepresteerd op het WK. Dit jaar zal niet anders zijn. In mijn ogen zijn de favorieten om op z'n minst bij de laatste vier te komen: Duitsland, Spanje en Argentinië. De rest zal mij moeten verrassen om de beker te winnen of om in de finale te komen.

Het is zeker nog geen einde van een tijdperk, maar Spanje heeft echt bewezen dat als je vanaf minuut 1 vol druk zet en geconcentreerd gaat spelen, dat ze dan heel erg kwetsbaar zijn. En ik snap ook niet dat een land met zoveel inwoners maar 1 goede verdediger heeft (ramos) en de rest van de verdedigers zijn vooral opbouwend/aanvallend goed, maar verdedigend zeer kwetsbaar (pique, Arbeloa, Jordi Alba). Verder raakt Xavi al op leeftijd en speelt steeds minder goed. Ik zie Spanje gewoon als titelfavoriet nummer 1 en ik hoop dat Del Bosque deze 23 spelers meenemen naar het Wk:

DM: Casillas, De Gea, Valdes
RB: Azpilicueta, Montoya of Carvajal
CV: Pique, Ramos, Inigo Martinez, Mikel San Jose
LB: Monreal, Jordi Alba
VM: Busquets, Javi Martinez
CM: Fabregas, Alcantara
AM: Iniesta, Isco
RV: Jesus Navas, David Silva
SP: Villa, Soldado
LV: Mata, Carzola

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren