Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heitinga: 'Ik zie mezelf wel ooit nog in het shirt van Ajax spelen'

Laatste update:

John Heitinga heeft nog een contract voor een jaar bij Everton en is niet van plan om bij te tekenen, waardoor de kans groot is dat hij in de aankomende transferperiode verkocht zal worden. Een terugkeer naar Nederland is voor de international echter geen optie: Heitinga heeft altijd aangegeven ooit nog voor Ajax te willen spelen, maar vindt het nu nog te vroeg voor een rentree.

/

Heitinga doorliep de jeugdopleiding van Ajax en speelde 152 competitiewedstrijden in het eerste elftal, voordat hij in de zomer van 2008 naar Atlético Madrid vertrok. De verdediger bleef slechts een seizoen in Spanje en ging vervolgens naar Everton, waar hij nu vier jaar achter de rug heeft. Heitinga is nu op zoek naar iets nieuws, maar denkt nog niet aan een terugkeer naar Amsterdam.

"Ajax speelt nu niet", zegt de 85-voudig international tegen NUsport. "Ik ben pas 29, denk dat ik eerst nog ergens anders in het buitenland wil voetballen. Maar ik zie mezelf wel ooit nog in een Ajax-shirt spelen. In Nederland wil ik sowieso niet voor een andere club dan Ajax spelen." Heitinga was vorig jaar nog dicht bij een transfer naar Fenerbahçe, maar het is niet bekend of de werkgever van Dirk Kuyt nog steeds interesse heeft.

Denk je dat John Heitinga ooit terugkeert naar Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik betwijfel of hij over enkele jaren nog van meerwaarde kan zijn, maar wie weet. Is natuurlijk wel een echte ajacied in hart en nieren

30 mei 2013 om 23:17

Ja dat is mooi maar hij word ouder en ouder, en de daarbij horende kwaaltjes.
Hij word ook nog eens langzamer etc.

Als hij nu niet komt...of aan het einde van zijn contract wanneer hij dus gratis is, hoeft hij van mij nooit meer te komen.... ja als trainer.

31 mei 2013 om 08:30

Ben het met je eens. Of nu of niet meer. Nu kan hij mooi een voorbeeld zijn voor veltman. Dat geeft hem dan nog de ruimte om te groeien. Maar betwijfel of hij dan nog 2 jaar "beter" is als zo talent.

31 mei 2013 om 12:35

@ndisdenaam
Ik ben het niet met je eens, hij kan eenzelfde rol krijgen als Ooijer had, goed voor in de kleedkamer, ervaring en als het nodig is staat hij er.

1 juni 2013 om 01:00

Dat begrijp ik, maar hij zal dan net als Ooijer niet iedere wedstrijd spelen...
En Johnny heeft toch een status, zo'n persoon mag je niet op de bank zetten.

30 mei 2013 om 23:23

Is inderdaad een échte Ajacied, Een van de weinige die de jeugdopleiding de laatste jaren heeft voortgebracht ook kwa uitstraling vind ik Johhny een échte Ajacied, Waar hij ook zal komen te spelen hij zal altijd Ajax in zijn hart dragen en dat straalt hij ook uit & zeg dit ook in bjjna elk interview als ernaar gevraagt word!

Wel jammer ik had stiekem gehoopt dat hij dit seizoen terug zou willen komen, als opvolger van Alderweireld want ik ben niet zo gecharmeerd van Veltman ik heb ook nog wel stille hoop dat Moisander naar rechts schuift & dat Denswil linkscentraal in de verdediging komt te staan aangezien Moisander aardig 2benig is en bij AZ ook lang op rechts heeft gestaan! Maar Frank kennende zal hij dit niet snel doen helaas! We hebben volgend jaar met het waarschijnlijke vertrek van Alderweireld Siem & Eriksen namelijk wel wat ervaring nodig en mij hoop was dat Maher & Heitinga werden aangetrokken.

30 mei 2013 om 23:26

mischien dezelfde rol als oojier toen bij ajax =

30 mei 2013 om 23:30

Ik hoop het niet, buiten ervaring (wat nou ook niet waanzinnig veel is) vind ik hem een matige speler die ik niet iets toe zie voegen aan het huidige ajax...

30 mei 2013 om 23:40

Hoe deze jongen in 4 jaar tijd achteruit is gegaan schat ik hem over 3 jaar voetballend een even grote toegevoegde waarde als dat de Boer weer zijn kicksen aan zou trekken

30 mei 2013 om 23:45

Hahaha jij bent wel een grapjas . 350+ competitie, beker en Europese wedstrijden voor Ajax, Madrid en Everton. Daarnaast nog 85 wedstrijden voor het Nederlands elftal. Dan heb je toch wel heel veel ervaring als speler!

31 mei 2013 om 00:20

@ Misschien

Nu is het voor mij nu of nooit. maar als hij het niet erg vind om een Ooijer rol te vervullen en het ook nog zo weet uit te voeren zou ik dat prima vinden. Veel jonge spelers hebben toch te kennen gegeven dat Ooijer veel voor hen betekend heeft. Maar zoals ik ook zei in een reactie onderdaan dit topic zijn spelers van dertig of over zelden een toegevoegde waarde in Nederland.

31 mei 2013 om 17:02

hij kan spelers mentaal ook beter maken met zn europeese ervaring

31 mei 2013 om 07:41

word er altijd een beetje simpel van, die spelers die zeggen dat ze nog ooit terugkomen..

heitinga mag van mij dit uiterlijk volgend seizoen terug komen, anders hoeft het wat mij betreft niet

als je het bij everton nog niet kan maken, lukt dat bij ajax ook niet hoor, hij heeft bij everton 1 hele goede fase gehad een paar jaar geleden...en dat was het

31 mei 2013 om 08:15

Ik betwijfel of Johnny nu nog van meerwaarde is voor Ajax. Ik denk dat hij zeer op zn tenen moet lopen om bijhethuidige niveau aan te haken. Vanwege zijn verleden en inzet voor de club zou kind nog wel het voordeel van de twijfel willengeven. Over twee jaar kan niets meer voor Ajax betekenen normaal gesproken.

moet je niet willen als ajax zijnde, speler is al aardig versleten en niet fit meer. Terug keren naar nederland schaad alleen zijn reputatie maar.

Ja, het wordt zo langzamerhand wel nu of nooit Heitinga... Je wordt steeds een stukkie ouder...

30 mei 2013 om 23:18

Ik wou net zeggen je was me net voor, nu of nooit Heitinga is al nooit Wereldtop geweest ,als ie denkt over 5 jaar of zo pas naar Ajax te kunnen door eerst naar een andere club te gaan , dan hoeft het niet meer, deze zomer of hooguit volgende zomer anders niet.

30 mei 2013 om 23:22

Inderdaad, dan loopt ie alleen maar andere spelers in de weg die potentie hebben

Ik wil Heitinga nu al niet meer zien bij Ajax, wat moet je dan met hem over 2-3 jaar. Hij moet nu al opletten dat hij zijn man niet laat lopen, over 2 jaar is hij nog trager en kun je het schudden.

30 mei 2013 om 23:29

Als ik eerlijk ben kan ik niet anders dan je gelijk geven.
Het is al te laat.

30 mei 2013 om 23:37

Nu moet je niet vergeten dat Engeland een stuk moeilijkere competitie als Nederland is (althans, in de ogen van de meerderheid van de mensen). In de Nederlandse competitie kun je je dit soort fouten permitteren. Heitinga is dus wel degelijk nog in staat om op de bank te zitten bij Ajax.

30 mei 2013 om 23:46

Ajax wil toch ook in de CL potten gaan breken?

30 mei 2013 om 23:53

Ik wil geen situatie Van Bommel krijgen. Ooijer is bijvoorbeeld van waarde geweest ondanks zijn leeftijd en deed het best redelijk in die paar wedstrijden maar Heitinga is nog niet klaar om van de bank te komen en wilt sowieso nog starten.

Enkel moeten al die spelers die terugkomen niet vergeten dat ze met 17-24 jarigen spelen die op een bepaald niveau zitten. In Engeland/spanje/italië/duitsland spelen ze met oudere en spelers met meer ervaring/talent die weten waar ze moeten lopen op het veld. Daarom zou Van Bommel nog best 1 jaar bij Milan hebben kunnen spelen omdat iedereen zijn taak kent. Bij PSV moest hij te veel doen, te veel lopen.

Dus ondanks dat de eredivisie makkelijker is, kun je ook zeggen dat het moeilijker is omdat je als ervaren rot met zoveel dingen rekening gaat moeten houden.

30 mei 2013 om 23:49

Mee eens, ik betwijfel ook of Heitinga nog een vaste waarde bij ons kan zijn. Ik denk het niet, want wat jij al zegt; hij laat nu al teveel zijn man lopen, begint trager te worden, heeft geen basisplek bij Everton. Ik schat Ajax toch wel hoger in als Everton op dit moment en als je bij Everton geen basisplaats weet te bemachtigen dan ben je ook niet Ajax waardig, althans zo zie ik het.

John is een echte Ajacied en mag van mij altijd terugkomen, maar hij moet qua niveau wel iets toevoegen om een basisplaats te krijgen. Hopelijk voegt hij natuurlijk wel iets toe.

30 mei 2013 om 23:29

Klopt, en hij moet bovendien geen jeugd in de weg gaan staan bij zijn eventuele terugkomst. Voor de ongeveer komende 5 jaar is de rcv-positie al paraat in de vorm van Veltman en Bazoer, al zou Bazoer ook op het middenveld als cvm kunnen spelen heb ik me laten vertellen. En dit is al helemaal het geval als Ajax een speler als Van der Hoorn zou aantrekken. Bovendien zal hij mits hij nu nog naar een andere club zou gaan op zijn vroegst pas over 2/3 jaar terugkeren en het is dan nog maar de vraag of zijn niveau niet dusdanig gekelderd is dat hij niks meer kan toevoegen buiten een rol zoals Ooijer had vorig seizoen.

Veel spelers denken ,oh als ik straks 35 , 36 ben ,kan ik nog wel effe een ster worden als ik terug kom in Nederland en beloop het wel in die mickey mouse leauge. Mooi niet dus.

30 mei 2013 om 23:22

Daarom. Van Bommel had dit. Kuyt gaat het wellicht ook nog een keer proberen. Ze overschatten zichzelf, onderschatten onze competitie of hebben niet door hoe snel hun lichaam achteruit kan gaan...

Heitinga ziet zichzelf misschien nog wel in het Ajax shirt spelen maar ik niet. Tenzij hij deze zomer al terugkomt als vervanger van Alderweireld, of misschien later met Lucky Ajax. Anders niet.

Ja hoor daar hebben we er weer 1 die graag terugkeert bij het oude nest maar natuurlijk nu nog niet pffff. Nee heitinga ze zitten op je te wachten als je 34 bent. Hij heb nu al moeite met het niveau dus graag het shirt aan maar dan op de tribune of achter de ps3

Had hij toen niet gezegt dat hij nog een meerwaarde wou zijnn niet wou afbouwen bij Ajax?
Over 3 jaar heeft het geen zin meer om terug te komen.ik persoonlijk vind je nu al minderworden .
kom dan nu terug nu ze nog wat aan je hebben

Spelers moeten niet denken dat er in Nederland geen niveau is. Het niveau is aardig hoog. Zelfs Mark had zich er op verkeken. John mag altijd terug komen. Maar kom wel terug als bij Ajax het verschil maakt.

30 mei 2013 om 23:32

Ben ik helemaal met je eens. In Italië word er ook maar bar slecht gevoetbald. En de Engelse competitie word echt schromelijk overschat. In de breedte is het natuurlijk een veel betere competitie dan de Nederlandse. Maar, Ajax en PSV bijvoorbeeld zijn heus niet kansloos tegen Man Utd en City.

Ik denk dat, als hij terug zou komen, Frank de Boer hem een soort 'andre Ooijer rol' gaat geven.. Vooral een voorbeeld voor de jeugd zijn dus..

Ja als ajax een benefit wedstrijdtje speelt en jij net zoals Perez, Aron winter in China een balletje mag trappen.

Gast, wanneer dan? Ik betwijfel of Heitinga op zijn 32ste nog een toegevoegde waarde voor Ajax zal zijn en ik gun Johnny geen afscheid vanaf de spelersbank, als hij al is voorbijgestreefd door enkele jeugdspelers.

Als hij nog een ajax shirt aan wil dan kan hij wat mij betreft nu terugkomen.
Anders dan pakt hij later maar het shirt van oud-ajax.

hij moet niet te lang wachten met terug komen als hij dat zo graag wilt. hij valt niet in de klasse jaap stam, en ik ben van mening dat hij over 3 a 4 jaar weinig meer toe kan voegen aan ajax. misschien in een Ooier rol maar anders kan hij beter niet terug komen en de goede herinneringen die hij aan ajax heeft zo laten.

Nee heitinga zal nooit in het Ajax schirt spelen meer, filosofie van Ajax nu met jeugd pas hij daar gewoon niet meer in , of hij zou nu moeten komen ja dan zou het kunnen maar niet als die de 30 is gepasseerd .

dat shirt trek je aan denk ik bij oud ajax en niet daarvoor

Als hij maar lang genoeg wacht dan rest hem nog slechts de Ooier rol bij Ajax.

Ajax moet hier ook niet meer aan beginnen. Heitinga heeft nooit echt door weten te groeien toen hij Ajax verliet. Hij pakt zijn wedstrijdjes mee in de subtop in England maar hij heeft zicht niet kunnen ontpoppen als een steunpilaar. Het moet geen gevalletje Bouma worden die echt niks toevoegt aan PSV toen hij terug naar Nederland kwam en de doorstroming van de jeugd in de weg staat. Ook al word hij nu opgesteld, omdat het alternatief waarschijnlijk nog slechter is.

Dan niet John, dit was het perfecte moment. Doodzonde, dit betekent gelukkig wel ruimte voor Denswil (moisander rechtercentrumverdediger)

Niet eens meer een vaste waarde bij het Nederlands elftal, niet eens meer in het vizier en ziet zichzelf nog wel bij Ajax terugkeren.

Meneer vergeet dan een ding: Ajax moet hem dan ook nog willen!

30 mei 2013 om 23:35

Heb je helemaal gelijk in, ik zie niet in waarom Denswil bijvoorbeeld zoveel minder is. Oké hij mist wat ervaring, maar Ajax kan beter zo'n jongen opstellen dan iemand al Heitinga die op zijn retour is en geen transferwaarde meer vertegenwoordigd.
Dan heb ik het nog niet eens over Alderweireld die hem allang voorbij gestreeft is.

30 mei 2013 om 23:48

Zo is het ook. Denswil is nog jong, zit nog rek in en heeft natuurlijk wel wat talent. Kan beter investeren in hem, dan een uitgerangeerde speler terughalen. Alderweireld is nog een stuk jonger en kan nog een stap maken. Heitinga kan alleen nog maar een stap lager maken.

Haal hem aub niet terug. Kost transfersom plus veel salaris wat je niet meer terug krijgt. Is al over zijn top heen. En krijg je hetzelfde verhaal als mathijsen goed tegen de kleintjes en subtop maar beslissende foutjes maken in de topwedstrijden.

Zei hij zoiets ook niet een half jaar geleden? Meen me te herinneren dat hij deze toezegging wel eens eerder heeft gedaan.

Groot hart voor de club, altijd voorop in de strijd, fantastische vent, leuke carriere gehad. Maar nee Heitinga. Je bent niet meer nodig over 2 jaar, komt zwaar tekort.

Al het beste voor Heitinga, maar deze man komt nu al tekort voor Ajax. Laat staan over een aantal jaar hahahaha...

Denk niet dat Ajax de komende jaren minder zal zijn dan een club als Everton. Integendeel. Hoe goedbedoeld ook, vind dit soort uitspraken daarom eigenlijk laatdunkend naar Ajax toe. Heitinga zal het niet zo bedoeld hebben, maar of hij overschat zichzelf of hij onderschat het Ajax zoals het de komende jaren waarschijnlijk verder zal groeien onder de nieuwe structuur. Hij is ook een zwager van Zenden die ook telkens zei dat hij ooit nog naar PSV terug wou en net zo lang wachtte tot hij niet meer interessant was.

Zeer gewaardeerde voetballer door ik denk iedereen in nederland, maar tegen de tijd dat hij terug wil denk ik dat hij niet meer gek veel toe voegt met alle respect, spelers als Denswil en

Bazoer mag hij echt niet in de weg gaan zitten à la Mathijsen (bruno, Kongolo) (nelom)

Ik zou dit trouwens echt een absolute top achterhoede vinden in potentie!! Zou zo mooi zijn, stuk voor stuk echte toppers in wording, hoop het over een jaar of 2/3 toch zo te zien zou prachtig zijn.

Boilesen - Denswil - Bazoer - Tete

31 mei 2013 om 00:09

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van Owusu voor linksachter. Denk dat Boilesen, Denswil en Bazoer volgend seizoen al doorbreken.

31 mei 2013 om 00:45

Wat ik heb begrepen van met name Ronald de Boer is dat Bazoer als verdedigende middenvelder gebruikt zal worden in de toekomst.
Simpelweg omdat ze Bazoer verdedigend gezien te zwak vinden.
De uitleg is simpelweg omdat hij nu veel fysiek voordeel heeft ten op zichten van zijn leeftijdsgenoten en dat hij daardoor veel duels kan winnen etc.
Iets dat later fysiek gezien een stuk minder zal schelen met zijn tegenstanders en dan komen er dus andere dingen bij kijken (positionering etc.)

Ik vind het geen slechte gedachte in ieder geval, zeker niet omdat Bazoer aanvallend eigenlijk te goed is om als verdediger te functioneren.

Tete wordt een topper als hij fit blijft, hetzelfde geldt voor Denswil en Boilesen denk ik, wie de rcv wordt (misschien toch Bazoer, ligt er maar net aan hoe hij zich ontwikkelt uiteraard als vm of als rcv) zien we dan wel, 3 toekomstige toppers (qua potentie) hebben we in ieder geval al

Hij gaat zeker nog in een Ajax spelen...met Lucky Ajax waarschijnlijk. Nu is hij nog een toegevoegde waarde, over twee of drie jaar niet meer.

Zoals ik onlangs al zei had ik al het gevoel dat hij nog niet naar Ajax zou komen, maar hoe erg ik ook fan ben van Heitinga is het wat mij betreft nu wel nu of nooit. Spelers die op of over hun dertigste terug komen zijn vaak geen groot succes. Jammer dat hij nog 1 keer het avondtuur elders wilt aangaan, ik had hem graag volgend seizoen bij Ajax gezien. Ik ben benieuwd welke clubs voor hem concreet worden, uiteraard gun ik het deze ras Ajacied dan ook dat hij daar nog 1 keer zal vlammen.

Kijk, van zo'n speler mag nou elke Ajaxsupporter hier zeggen: dit is het produkt van onze jeugdopleiding! Zat op zn 6e volgens mij al bij de club.
Zie m graag over een jaar of 2 in Ajax 1.
Goed voor de competitie!

Hij moet dit seizoen komen en anders hoeft het van mij niet meer. Spelers die terug komen zijn leuk maar ze moeten wel iets toevoegen. Misschien had Heitinga eerder weg moeten gaan bij Everton, dan had hij dat avontuurtje nu wellicht niet meer nodig.

Keuze is vrij simpel... Of een buitenlands avontuur voor 3 jaar op hooguit europa league niveau. Of in ieder geval dit jaar met Ajax de cl en misschien nog wel 2 jaar, de mogelijkheid op de copa cabana volgend jaar (zolang Mathijsen met Feyenoord international is, kan heitinga dat zeker) en 9x per jaar een sfeerloze uitwedstrijd t.o.v. de pl en Bundesliga met al het respect verder voor clubs als Vitesse en Rkc... Ik wist t wel, doe dat laatste maar! Als je teminste van het spelletje houdt en niet van zakkenvullen (wat trouwens zelfs op je 36e nog prima in Qatar of china kan)

Ik betwijfel of Ajax hem tegen die tijd nog nodig heeft.
Misschien hooguit in een Ooijer rol maar meer ook niet denk ik.

Het is nu of over een jaar maar daarna is het simpelweg te laat, ja of zoals ik al zei een soort Ooijer rol maar dan gun ik Heitinga liever nog wat miljoenen bij een andere club in het oosten of zo (als hij dat zou willen)

"hallo ik ben meneer Heitinga en ik zie mezelf nog wel een keer terugkeren naar 'mijn' club Ajax aan wie ik alles te danken heb op een moment in mijn carrière dat ik te traag ben geworden voor de Premier League."

Leuk voor je Johnny maar dan heb ik als fanatiek fan liever dat Ajax doorgaat zoals ze nu bezig zijn in plaats van misplaatste clubliefhebbers zoals jij aan te trekken. Als je een echte was geweest was je gebleven of in ieder geval teruggekeerd op een moment dat je nog een meerwaarde bent (zoals nu). Wat je nu doet is gewoon een wit voetje halen, maw. de indruk proberen te wekken dat Ajax 'jouw ding' is. Johnny Hetinga -1

hij speelt al meer dan 2 jaar als een natte krant als je het mij vraagt . HIj zou nu al sowieso alderweireld en moisander Niet uit de basis spelen, dus vind ik het beetje vreemd dat hij zegt "over een paar jaar misschien".

Hij is nu al geen toegevoegde waarde meer.. Dus het is nu of nooit als hij zich nog wil bewijzen bij Ajax

Bij Ajax moeten ze niet de topclub fout maken dat je dure oude vedetten nog leuke toevoeging hebben.
Leuk dat hij zelf de tijd voor een terugkeer niet rijp acht, maar overrijp is niks.

Je bent nu al geen toegevoegde waarde meer voor Ajax John, dus reken er maar niet op en speel je 10 wedstrijdjes per jaar voor Everton omdat je niet goed genoeg bent voor een middenmoter in Engeland grappenmaker. Je basisplaats ben je al verloren aan een Feyenoord-duo. Ik hoop dat deze realitycheck aan het denken zet. Dat is nu het probleem van ons. Gasten als Heitinga,mathijsen,sneijder,steek en Van der Vaart denken nog dat heel NL om hun draait terwijl ze allang zijn voorbij gestreefd door de concurrentie uit de Eredivisie(feyenoordduo,vermeer + Maher en eventueel Van Ginkel). Alleen Robben en Van Persie mogen zulke uitspraken doen.

Nou dan kan ie dus wegblijven. Wij willen straks geen 33 jarige trage versleten verdediger achterin hebben staan. Trouwens nu hoeft het ook niet. Niet goed genoeg.

Heitinga is een van de meest overschatte voetballers van Nederland. Weet niet of Ajax dit moet willen

Lees: "Ik wil nog ergens mijn zakken vullen en als die kans zich niet voordoet, dan vind ik Ajax ineens een hele mooie club."

Ajax moet zich hier niet voor laten gebruiken. Ze hebben genoeg kwaliteit en talent. Heitinga hoeft van mij nu al niet terug te komen. Laat staan over een jaar of twee.

Als je nog bij Ajax wilt spelen, zou je toch echt binnen 2 jaar terug moeten komen. Anders heeft Ajax er ook niks aan. Dit was een mooi moment geweest, maar schijnbaar is geld toch nog belangrijker.

31 mei 2013 om 08:11

Binnen twee jaar is te laat. Het is nu of nooit. Het is zijn recht om ergens anders meer geld te verdienen, maar Ajax heeft ook hun beleid en plannen voor de toekomst. Over twee jaar staat Veldman er al...ajax kan Heitinga nu gebruiken, juist nu wanneer een ervaren Ajacied vertrekt.

het is niet te hopen dat hij terug komt
In zijn beste tijd maakt maakte hij al te veel fouten

Heel simpel. Ik ga niet aan z'n Ajax hart twijfelen, maar als speler zou het nu of nooit zijn. Heitinga is duidelijk de laatste jaren minder geworden en als hij denkt dat hij over een jaartje of twee Ajax op het veld kan helpen dan zit hij er naast. Ajax zou hem nu nog kunnen gebruiken, maar dan moet John toch echt deze zomer komen. Anders zal Ajax ook niet meer geïnteresseerd zijn.

Ik heb zo een idee dat Ajax helemaal niet aan Heitinga denkt. Joël Veltman is er bijna klaar voor. Ik heb een gevoel dat Ajax liever een bepaald bedrag voor v.d Hoorn op tafel wil leggen omdat er dan ook een mogelijke winst is. Bij Heitinga is die winst er dus niet. Natuurlijk zou de ervaring van John een plus kunnen zijn in de CL, maar laten we eerlijk zijn, op het veld zien we Heitinga al bijna niet meer...in ieder geval niet bij Everton en ook niet bij Oranje.

Heitinga is een echte Ajacied, maar ik denk dat Ajax zijn niveau nu al voorbij is. Laat staan straks als hij 33 is. Matige zelfreflectie als je denkt dat je over 3 of 4 jaar van waarde kunt zijn voor Ajax.

Als mede-ajacied begrijp ik dit soort dingen toch niet. Ik begrijp echt dat jongens naar het buitenland gaan en willen kijken waar hun mogelijkheden liggen. Maar als je op gegeven moment op het moment komt dat je 29 bent en je kan alleen naar een Turkse club dan snap ik niet dat je over een terugkeer spreekt in termen van ooit. Niemand is iets verplicht, maar als je echt van een club houdt dan wil je daar toch echt wat toevoegen? Het is nu of nooit, al is het alleen maar omdat Denswil en Bazoer er aan komen.

In een veteranenteam misschien. Nu al geen meerwaarde en over een paar jaar al helemaal niet meer. Liever eigen jeugd dan overbetaalde oudjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren